Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Rutte in blinde paniek: 'Oekraine nooit bij EU!'

rutjesgrutjes.png De blinde paniek heeft toegeslagen in het Torentje. MinPres Mark roept in een wanhoopspoging om het voor de regering ontzettend ongunstige peilingstij te keren dat Oekraïne nooit bij de EU zal komen. De parlementaire twitterplicht is niet voldoende, ook de Groteske Leugens komen nu van stal. Zelfs Sywert (die vóór zal stemmen) weet het zeker: Oekraïne zal te zijner tijd lid worden van de EU. Maar Rutte denkt: 'Fuck it, ik zeg gewoon van niet en na mij de zondvloed.' OK, handjes. Na 'Geen cent meer naar Griekenland', 'Er komt geen luchtbrug met Turkije' en 'Iedere Nederlander krijgt 1000 piek van de VVD': wie gelooft dit nog?

Reaguursels

Inloggen

Verdiep je nog eens voor de goede orde in links en rechts en de verschillen daartussen... want het is RECHTS dat zo zoetsappig doet tegen crimineeltjes vanuit Syrie en/of de Balkan , en het is RECHTS dat graag een associatiev erdrag met Oekraine wil.
Het is ook RECHTS dat al die asielzoekers vanaf de grens welkom heet.....
mallekater | 31-03-16 | 13:46
___________________________________-
Vertel me eens wat jij gerookt hebt ? Want je maakt me niet wijs dat iemand die niet onder invloed van "geestverruimende" zooi is zulke ongelofelijke nonsens neer kan typen.

jipje | 01-04-16 | 19:25

Jaja..."Geen geld naar Griekenland"....."Iedereen 1000 Euro terug"......."De onderste steen van MH17 komt boven"....... zo kan ik nog wel een aantal uitspraken méér van Pinokkio Rutte neerkalken. Onbetrouwbare hufter.

jipje | 01-04-16 | 19:20

Meneer Rutte wordt meer en meer het equivalent van Wouter Bos. Komt hij na deze kabinetsperiode Europees niet aan de slag dan moet hij het ook maar eens als consultant en via via zulke adviesbureautjes als ziekenhuisdirecteur gaan proberen.

Takki Yah | 01-04-16 | 17:21

En de hypotheekrenteaftrek is heilig.

Nog nooit zo'n spijt gehad van mijn stem. Rutte nooit meer, de man is een leugenachtige glibber.

xspalm | 01-04-16 | 12:02

nope

Madrox | 01-04-16 | 10:28

De link naar het Elsevier artikel is stuk!

Asimov6 | 01-04-16 | 09:45

Die Rutte kan liegen, man man

nl04922 | 01-04-16 | 09:28

alles wat deze man zegt wantrouw ik. Ik ga ervan uit dat hij alles liegt en alleen als hij bewijst dat hij dat een keertje niet doet zou ik hem bij uitzondering kunnen geloven. Maar dat is nog niet voorgekomen. Want hij liegt, zelfs als hij alleen maar ademt. Vanavond zei iemand het mooi: het gaat hem niet om het landsbelang. Het gaat om het politieke belang (inclusief zijn eigen hachje).

langzullenweleven | 31-03-16 | 22:30

-weggejorist-

porkchops | 31-03-16 | 21:37

GEEN CENT NAAR GRIEKENLAND. ja, Mark. Flikker gewoon op met je leugens.

CBSraming | 31-03-16 | 20:49

Als ONZE Mark dat zegt dan gebeurd dat natuurlijk hier spreekt de man die ons heeft gered van de asiel instroom dus ik stem met heel mijn verstand NEE NEE NEE !!!!!

Poldergek | 31-03-16 | 20:05

Rutte? Die loopt alleen maar te kutte!

Zuidermeerder | 31-03-16 | 19:29

Vies vals eng ventje is het.. niet meer wel minder.

Mertom | 31-03-16 | 19:01

Wie gelooft Rutte nou nog. Ooit op de VVD gestemd. Nooit meer. Liberaal amehoela. Het zijn gewoon verkapte socialisten. Al die borden langs de weg die zwaardere straffe beloofde waren leugens. Of deze: "Vandalen gaan betalen". Wat een lachtertje.

Admiraal Balthasar | 31-03-16 | 18:58

rutte zegt zo veel ,maar liegt alles aan elkaar.

bekijket | 31-03-16 | 18:24

Rutte liegt dat ie barst!

"Het doel is het verwezenlijken van politieke associatie, gebaseerd op gedeelde waarden, en economische integratie, waarbij Oekraïne uiteindelijk deel moet gaan uitmaken van de interne markt van de EU."

WillemWordtWakker | 31-03-16 | 14:32

€ 1000,- meer zeg ik niet alleen dit Mark Rutte liegt wel vaker, het is zijn tweede natuur.

Ypsilon | 31-03-16 | 14:17

Ik geloof die wezenloze, ondanks dat ik nog voor hem gestemd heb, zo ver als ik hem kan gooien! Ze komen er dus met aan oneindig dicht grenzende waarschijnlijkheid gewoon bij de EU.

KaiserSoza | 31-03-16 | 14:02

Ik geloof die wezenloze, ondanks dat ik nog voor hem gestemd heb, zo ver als ik hem kan gooien! Ze komen er dus met aan oneindig dicht grenzende waarschijnlijkheid gewoon bij de EU.

KaiserSoza | 31-03-16 | 14:02

Ik geloof die wezenloze, ondanks dat ik nog voor hem gestemd heb, zo ver als ik hem kan gooien! Ze komen er dus met aan oneindig dicht grenzende waarschijnlijkheid gewoon bij de EU.

KaiserSoza | 31-03-16 | 14:02


m Joost 2... Links of rechts, ik ben links en daarm eis ik strengere maatregelen tegen lieden die hier hun klauwen komen ophouden en zich vervolgens misdragen, weg ermee richting IS en daar uit het vliegtuig flikkeren.
Verdiep je nog eens voor de goede orde in links en rechts en de verschillen daartussen... want het is RECHTS dat zo zoetsappig doet tegen crimineeltjes vanuit Syrie en/of de Balkan , en het is RECHTS dat graag een associatiev erdrag met Oekraine wil.
Het is ook RECHTS dat al die asielzoekers vanaf de grens welkom heet.....

mallekater | 31-03-16 | 13:46

WaitingLine 11.10: Maar Oekraïne kan goed dienen als buffer tegen de islamisering van Europa. Ze willen immers geen minderheden die "anders" zijn: van de joden hebben ze zich in 1942/'44 al bevrijd, van de Russen vorig jaar en van de Tataren zijn er ook niet veel meer over. Waren er nog zo?

bruin kikkertje | 31-03-16 | 12:59

Pinnokio in aksie.

meneer Q | 31-03-16 | 12:56

Als pinokio dit zegt zal het tegengestelde wel waar zijn...

free_spirit | 31-03-16 | 11:49

En ondertussen worden we afgeleid van het échte probleem; islamisering van Europa.

WaitingLine | 31-03-16 | 11:10

N.B.

er zijn 2 mensen op TV, die zich uitgeven voor journalist, maar niet kunnen interviewen:

1. Mariëlle Tweebeke. ( stelde gisteren met Rutte niet de cruciale vraag: " hoe zit het dan met het militaire pact erin"); links dom gansje;
2. Rick Nieman. Het zou teveel tijd vergen hier al zijn tekortkomingen te schrijven. Hij is een nagemaakte meeloper.

joost2 | 31-03-16 | 11:03

Wie zijn wij om aan de woorden van de MP te twijfelen. al sinds 2012 een baken van betrouwbaarheid. Een democraat in hart en nieren.

daytripper | 31-03-16 | 10:57

Mij valt op dat de staatsomroep, zoals gisteravond maar weer bleek uit het interview met Rutte, inzake de kwestie Oekraïne vooral mensen aan het woord laat die voor dat verdrag zijn.

Men zou b.v. eens schrijver/journalist Leon de Winter op TV aan het woord moeten laten.
die heeft in diverse columns ( o.a. De Telegraaf )
uitstekend geanalyseerd waarom we vooral TEGEN dit verdrag met Oekraïne moeten stemmen.

Maar het linkse elitaire eurofiele clubje, met Rutte als puur linkse "liberaal" ( met zo'n jokkenbrok in een partij doet mij nimmer meer op vvd stemmen) als aanvoerder,worden we door het pro kamp geïndoctrineerd.

Veel politici, met ambities naar het te veel belasting geld kostende Brussel, hebben ambitie om in de EU een topbaan te bemachtigen. {Pechtold en Rutte azen daarop.
Alleen al daarom zou ik uit die Europese Unie willen en zeker geen verdrag met het corrupte regiem in Oekraine willen sluiten, waarin n.b. een militair pact wordt overeengekomen.

Maar het is links Nederland, dat ons nog steeds de baas, dus ik vrees het ergste.
Veel van onze belasting centen zullen dus naar Oekraine vloeien, terwijl hier de pensioenen niet eens meer betaald kunnen worden.

joost2 | 31-03-16 | 10:56

wat zal ik blij zijn als we van deze regering verlost zijn
alles maar dan ook alles wordt zo langzamer hand
EEN grote poppenkast
lekker veilig gevoel ook

zwetser2014 | 31-03-16 | 09:37

Ho ho we vergeten de onderste steen en de banenmotor nog in het rijtje.

1,2,tja,tja,tja | 31-03-16 | 09:13

@Gerard Leeflang, ik trap er niet in sorry. Fijne dag.

Bokito ergo sum | 31-03-16 | 09:08

Genoeg idioten die nog steeds op deze Pinokkio willen stemmen. Zie de peilingen...

EefjeWentelteefje | 31-03-16 | 09:01

Niemand die het NOS journaal en WNL heeft gezien? Zelfs daar wordt nu bericht dat dit verdrag niet goed is voor wie dan ook. De NOS....!

ley007 | 31-03-16 | 08:54

@artijn | 31-03-16 | 02:40

Daar heb ik het niet over artijn, dat jij het op 1 hoop wil gooien kan ik niets aan doen.

Ik heb het erover dat Rutte nu *zelf* het wel of niet toetreden van de Oekraine bij de EU verbind aan het "ja" of "nee" stemmen bij het referendum verbind. OF valt je dat niet op in het artikel??? Die prachtige Frame(tm):

"Ik wil Oekraine NOOIT bij de EU: Stem "JA" bij het referendum!"

Dus we hoeven niet bang te zijn dat een Ja stem Oekraine dichter bij de EU brengt. Dat is de boodschap.

Dus als, *ongeacht* de uitkomst, het verdrag er toch doorgedrukt word, en further down the line word Oekraine *toch* ineens lid van de EU. Mag ie dat maar eens gaan uitleggen.

Daar heb ik het over.

Want dit verdrag is, ongeacht wat jij nu roeptoetert, wel degelijk een stap richting toetreding.
"Het doel is het verwezenlijken van politieke associatie, gebaseerd op gedeelde waarden, en economische integratie, waarbij Oekraïne uiteindelijk deel moet gaan uitmaken van de interne markt van de EU." Bron: zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-3...

"En slechts de wil van Rutte"... Lekker makkelijk. Als minister president en leider van zijn partij. Hoeven we ons geen reet van aan te trekken. Waarom zouden we? Hij zegt immers maar wat, toch?

Als het slechts een loze opmerking is, die verder totaal niks te maken heeft met zijn beleid moet ie zn mond houden en het tegen zijn sokpoppen op zijn kamertje zeggen snachts, en niet tijdens een personferentie geaddresseerd aan het land.

peterdh | 31-03-16 | 08:35

Opportunisme 3.0. Moedwillig de kluit belazeren, wetende dat het anders is. No more !

Betweetert | 31-03-16 | 08:24

Het is 'maar'een Handelsverdrag zeggen de voorstemmers maar ik lees net bij de NOS over een onderzoek wie nu echt profiteren van het verdrag en dat zijn vooral de oligarchen:
"Het associatieverdrag tussen de Europese Unie en Oekraïne is niet goed voor de Oekraïense economie. Slechts een handvol grote bedrijven zal ervan profiteren en dat gaat ten koste van de grote meerderheid, zeggen Oekraïense onderzoekers".
nos.nl/artikel/2096238-oekraiense-onde...

Simon_GS | 31-03-16 | 08:08

Leugens en gebrek aan dossierkennis, niet noodzakelijk in die volgorde, markeren dit kabinet, vooral de VVD....
We zien het allemaal, ze zien het zelf nog niet.

mallekater | 31-03-16 | 07:00

Ruttekindje:
Kamerstuk 34 116 juni 2014:
In dit kamerstuk, behandelend het associatieverdrag, staat OVERDUIDELIJK dat het uiteindelijk DOEL van het verdrag, naast politieke hulp en militaire hulp toetreding tot de EU is.
Ruttejonkie, heb jij wel leren LEZEN op school(met je pretpakket?)
Haal je schoolgeld terug, joh.

mallekater | 31-03-16 | 06:58

@Bokito ergo sum
Jouw intuïtie doet het niet. Mensen inschatten is niet iets waar jij in uitblinkt, dat heb jij al eerder bewezen en bestendig je tot op heden. Er is geen letter gelogen van wat ik beweer. Voor wat betreft mijn professie heb ik zelfs twee aantekeningen in mijn dossier die dat bevestigen. Neem mij niet de maat en kijk eerst maar eens naar jezelf, faalhaas. En datgene dat ik beweer komt uit en dat weet jij ook. Vandaar die angst van je.
Een fijne dag toegewenst vandaag.

Gerard Leeflang | 31-03-16 | 06:34

Meneer Rutte leeft in zijn zelfgecreëerde realiteit, helaas sluit deze niet aan bij de rest van de samenleving.

mag ik ook nog ff | 31-03-16 | 03:25

@peterdh | 30-03-16 | 23:44
Oekraïne komt bij de EU? Het referendum gaat over een associatie verdrag. Een anders dan de leugenaars van GeenStijl jou doet willen geloven, is het slechts de wil van Rutte, geen belofte.

artijn | 31-03-16 | 02:40

Als ik nee stem is de kans groter dat dit niet gebeurd dus stem ik nee!

Undefined_variable | 31-03-16 | 02:37

whahaaaaaaaa wat een grapjas. leugens waren we al gewend van die homo die niet uit de kast wil komen, maar zo direct en doorzichtig?

mmkk | 31-03-16 | 01:55

Rutte liegt nog meer dan Pinokkio en Joran vd Sloot bij elkaar

prikspeld | 31-03-16 | 01:17

@Gerard Leeflang, maar natuurlijk. Een schermpje helpt je echt niet, ik doorzie je gewoon ook als ik je niet daadwerkelijk zie, dat noemen ze nou intuitie en je lult uit je nek. Dat heb jij nooit gedaan, dat weet jij net zo goed als ik.

Bokito ergo sum | 31-03-16 | 01:10

@Gerard Leeflang, maar natuurlijk. Een schermpje helpt je echt niet, ik doorzie je gewoon ook als ik je niet daadwerkelijk zie, dat noemen ze nou intuitie en je lult uit je nek. Dat heb jij nooit gedaan, dat weet jij net zo goed als ik.

Bokito ergo sum | 31-03-16 | 01:09

You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all the time.

DaJonkel | 31-03-16 | 01:04

Best wel grappig om te zien hoe als je alle hoogleraren aan de UVA, VU en UU schrapt (eigenlijk gewoon uit Amsterdam en Utrecht) dat er dan van die hele lijst van 182 namen slechts nog een handje vol overblijft. Zouden die hoogleraren wel eens van groupthink hebben gehoord?

en.wikipedia.org/wiki/Groupthink

rode peper | 31-03-16 | 00:24

Pak al je onderste stenen, neem ze onder je armen, ga naar de pier van Scheveningen, bind ze aan je voeten en laat je weg glijden in de zee.

Radijsje | 31-03-16 | 00:12

Link Elsevier is ssstuk.

RoBD=Skullfucker | 31-03-16 | 00:07

Link Elsevier is ssstuk.

RoBD=Skullfucker | 31-03-16 | 00:06

De vraag is of "met de kennis van nu" Nederland over twee jaar nog steeds tegen toedreding is...

robbah | 31-03-16 | 00:04

Ik vraag met trouwens ook af of hij zijn eigen onzin nog wel gelooft.

meneervlieg | 31-03-16 | 00:00

Ik stel voor Mark man vanaf nu Pinocchio te noemen.

meneervlieg | 30-03-16 | 23:58

Jamaar, komen die uit het Zuiderzeemuseum gestolen schilderijen nou terug uit Kiev of niet? Porosjenko heeft ze toch beloofd aan Rutte? Maar dan moet zijn failed state wel lid mogen worden van de EU.
Oftewel blackmail op staatsniveau. Dus daar moeten we in de toekomst mee werken! Tenzij het een geaccepteerde NEE wordt, natuurlijk.
Met een internationaal aanhoudingsbevel voor Poro wegens heling.

bruin kikkertje | 30-03-16 | 23:51

Ik ben echt benieuwd hoe ze dit nu gaan draaien. Want zo gaat het lopen:

- Rutte wil voor het verdrag stemmen.
- Rutte wil Oekraine nooit bij de EU
- Het referendum haalt een opkomst van 60%
- 65% van de stemmers is tegen het verdrag.
- EU drukt het verdrag er toch door.
- Oekraine komt bij de EU.

En dan? Waar staat Rutte dan met zijn woorden?

peterdh | 30-03-16 | 23:44

Wat een eikel. Dus ongeacht wat Oekraïne doet, ook al zijn ze over 30 jaar een stuk beter in het behouden van mensenrechten dan wij in Nederland, zelfs dan mogen ze er niet bij. Want Rutte vind gewoon dat ze er nooit en te nimmer bij mogen.

Flapuidt | 30-03-16 | 23:34

Volgens de immer betrouwbare Rutte kunnen we gerust JA stemmen want wat er in het verdrag staat is toch allemaal niet waar. Zoiets?

Schmalz | 30-03-16 | 23:23

Ik stem zeker tegen, maar als de EU+Brussel zich laat vervangen door een EEG achtige wel democratische constructie waar ook het Rusland van Poetin lid van is, zie ik wel als de Oekrainse fascisten aftreden, dat land op termijn lid van onze Europese club van vrije staten worden.

Mantisomantis | 30-03-16 | 23:23

1000 piek van de VVd? Tegen de tijd dat wie die krijgen zijn het weer guldens, lekker dan.

beerboeloe | 30-03-16 | 23:12

@ geen stijl html coders en redactie : de link peilingstij in uw stukje werkt niet .

biglift | 30-03-16 | 23:01

Mag hij wel zo jokken van mama Merkel?

Wobbelplatte | 30-03-16 | 22:48

Konden we ons in dit referenda ook maar uitspreken over de regering.
Of liever gezegd de mensen die grote beloftes gedaan hebben en dat aan hun laars hebben gelapt
Dat zijn nl degenen die 4 jaar ongestoord de zooi belazeren zonder gecorrigeerd te willen worden
Referenda is voor deze lieden uiterst lastig

Toontje-lager | 30-03-16 | 22:37

Rutte was ooit fel tegenstander van de toetreding van Turkije tot de EU dus dat zegt wel genoeg.

Simon_GS | 30-03-16 | 22:24

Eigenlijk toch best wel diep-triest dat dit eigenlijk alleen maar oud nieuws is: Rutte staat weer eens te liegen en te draaien.
.
Ja, dat doet hij altijd. Dat weten wij hier nu wel. Vraag mij in alle gemoede af of als hij eens de waarheid onverhoopt wel zou vertellen, hij dit dan vervolgens weer glashard zal ontkennen, ook al staat het op film (hoi Marcel van Dam). Waarschijnlijk wel. Tja. Onze? minister-president.

LaatmaarLu? | 30-03-16 | 22:09

"Oekraine nooit bij EU..........................."
.

Ik wacht op de punchline. Of is dit gewoon weer zo'n doorzichtige leugen van Mark?

metzonderzijwieltjes | 30-03-16 | 22:08

Bokito ergo sum | 30-03-16 | 21:40
Ik sloeg vroeger pestkoppen in elkaar en beschermde hun slachtoffers.
En dat doe ik nu nog steeds. Ik mag lulletjes eigenlijk wel. Die blijven tenminste zichzelf.

Gerard Leeflang | 30-03-16 | 22:00

Straks komt de leugenaar weer peop praten bij PropagandaUur.

Graaf Kinterslaas | 30-03-16 | 21:55

@Mark_D_NL | 30-03-16 | 20:35
Misschien is hij geen klassieke libertariër, daarvoor kan hij zijn afkomst uit het conservatieve Thatcherisme van de jaren '80 niet verloochenen. In zijn boek schrijft hij uitgebreid over zijn veranderende opvattingen in die jaren.
Ik zou Farage een "intuitieve libertarier" willen noemen - iemand die ideologisch in de juiste richting beweegt, maar niet alle doelstellingen van het orthodoxe (anarchistische) libertarisme onderschrijft.

Leipniz | 30-03-16 | 21:50

Dit is volgens mij de eerste linktip die ik heb ingestuurd, waarvan daadwerkelijk een topic is gemaakt. Ik ben even fappen.

His Lordship | 30-03-16 | 21:47

Wat er nu gebeurd zal over 40 jaar de titel van een boek zijn. "De roof van west Europa voor de islamitische invasie".

Zoon van Boer | 30-03-16 | 21:45

Het is, zoals altijd met "democraten", luister naar Hillary!, heel simpel. Zelfs op radio, een keurige zender zou je zeggen, maar natuurlijk wel met een zekere Mark R aan de knoppen, wordt luidkeels Hiteriaanse propaganda gescandeerd, waar adolf nog een vies gezicht bij zou trekken, vrolijk opgeroepen niet op Poetin tr stemmen!! Met een NEE dus. Maar het was toxh een "aasociatie verdrag" waar Poetin dis niks te maken heeft??!!
De Neofascisten gaan dus weer hard door jet ijs, waar ze onder moeten blijven!

rejected | 30-03-16 | 21:45

@Gerard Leeflang, noem mij gerust een lulletje, soms moet je gewoon een conflict vermijden. De EU heeft het juist opgezocht. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat voor soort jongetje je vroeger was omdat je mij een lulletje noemt.

Bokito ergo sum | 30-03-16 | 21:40

@KoopatTroopa | 30-03-16 | 20:48
Vergeet niet dat tegen de tijd het vraagstuk Oekiboekistan bij de EU komt hij geen Minister President meer is. Het is een holle kreet voor de bühne. Het heeft geen waarde. Wanhoopsdaad om twijfelaars in het voor kamp te krijgen. Hij kan het wel willen (wat ongeloofwaardig is gezien zijn slaafse houding naar de eurocraten) maar zal er niet mee geconfronteerd worden met die lidmaatschap.

Vageling | 30-03-16 | 21:39

Bokito ergo sum | 30-03-16 | 21:28
Ze weten al dat ze omsingeld zijn, een dictator verdient niets minder.
Gematigd?
Nee je kan beter geen ruzie zoeken en conflicten met een bully vermijden.
Lulletje

Gerard Leeflang | 30-03-16 | 21:32

Eerst 'de onderste steen boven', daarna heroverweeg ik of ik hem geloof of niet.

Wamoje | 30-03-16 | 21:31

Watching the Wheels | 30-03-16 | 21:22
Nee, Nederlanders hebben geen vrije wil, die heeft de pvda van ons gestolen en daar een windmolen van gekocht. ;)

Gerard Leeflang | 30-03-16 | 21:30

@Gerard Leeflang, probeer het de Russen maar wijs te maken dat ze niet langzaam omsingeld worden. Ze zouden nog gelijk hebben ook. Poetin is relatief zeer gematigd, waarom ruzie zoeken als het niet nodig is?

Bokito ergo sum | 30-03-16 | 21:28

#lyin'markrutte

RonnieKray | 30-03-16 | 21:26

Het gaat hier om vrijheid en het recht op zelfbeschikking van volkeren, mensen.
Gerard Leeflang | 30-03-16 | 21:20

Gerard, ouwe steunzender, het gaat over smerige EU expansie politiek door ongekozen Brusselse mannetjes met diepe zakken en hun 'lokale' poppetjes zoals Rutte en Timmermans, en alles aangestuurd vanuit Washington en de boardrooms van de wapenfabrikanten.
De burger betaald uiteindelijk.... met bloed

(c)ZWITSUL | 30-03-16 | 21:25

@Gerard Leeflang | 30-03-16 | 21:20
En dat geldt ook voor ons Nederlanders ;).

Watching the Wheels | 30-03-16 | 21:22

Oekraïne kan een brugfunctie vervullen tussen de EU en Rusland, maar als dat land bij de EU en Navo wil, kan het net als de voormalige Warschaupact landen lid worden. Een democratisch proces moet doorgang vinden, dat is het recht op zelfbeschikking van een land.
Die voormalige WP landen hebben door de decennia lange bezetting van de Russen nogal een hekel aan dat volk en wil niet weer onder het juk van de Beer leven maar onder de vleugels van de Amerikaans en Duitse adelaar.

Het gaat hier om vrijheid en het recht op zelfbeschikking van volkeren, mensen.

Gerard Leeflang | 30-03-16 | 21:20

De leugens van Rutte zie je op 1 en dezelfde bladzijde bij de NOS nos.nl/nieuwsuur/artikel/2096175-rutte... en geen journalist confronteert Rutte ermee. Rutte zegt volgens nos.nl/nieuwsuur/artikel/2096175-rutte... "het verdrag gaat niet over toetreding, niet over geld" en op dezelfde bladzijde staat een filmpje onderaan op nos.nl/nieuwsuur/artikel/2096175-rutte... waarin de vrouwelijke voice-over helemaal aan het eind in de laatste seconden van het onderste filmpje op nos.nl/nieuwsuur/artikel/2096175-rutte... uitspreekt dat Oekraïne in aanmerking komt voor financiële bijstand. Maar het gaat volgens Rutte niet over geld en we hebben zogenaamd een veto en die houden we zogenaamd ook altijd. Bedriegers.

Watching the Wheels | 30-03-16 | 21:19

@George Knighf, het is gewoon te riskant, dat is argument genoeg, de EU kruipt gewoon te dicht bij de Russische invloedsfeer. De Ukraine is een diep verdeeld land vergis je niet in wat een associatieverdrag met zich mee kan brengen. Wat we in Europa echt niet nodig hebben is een Russische leider die zwak lijkt, en wat zijn de voordelen?

Bokito ergo sum | 30-03-16 | 21:15

Ik denk niet dat Rutte in blinde paniek is. De laatste prognoses laten zien dat de opkomst een nipte 30% haalt, wat op zich al twijfelachtig is omdat er blijkbaar weinig draagvlak is voor dit referendum.
Dan blijkt net iets meer dan de helft Nee te stemmen, wat neer komt op 15% van alle kiesgerechtigden in Nederland.
Dus de opkomst is laag en iets meer dan de helft stemt Nee.
Deze uitslag is wel te respecteren, maar een zichzelf serieus nemend staatsman zou hier geen bindende conclusie uit mogen trekken omdat het Nee kamp te verwaarlozen is qua percentage doelgroep.
Veel van de twijfelaars blijven waarschijnlijk thuis, zeker als het slecht weer wordt op 6 april en ik denk dat vanaf 3 april het media voor-offensief gaat beginnen.
Don Quichot zal hier niets aan kunnen veranderen.

www.elsevier.nl/nederland/achtergrond/...

Gerard Leeflang | 30-03-16 | 21:12

Hier zijn geen woorden voor .... LUL.

Andersom dag | 30-03-16 | 21:09

-weggejorist-

Tripps | 30-03-16 | 21:09

de Voorzittert | 30-03-16 | 20:17
eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriSer...
“De Raad besluit evenwel met eenparigheid van stemmen wanneer de overeenkomst een gebied betreft waarop handelingen van de Unie met eenparigheid van stemmen worden vastgesteld, alsmede ten aanzien van de associatieovereenkomsten en de in artikel 212 bedoelde overeenkomsten met de kandidaat-lidstaten. De Raad besluit eveneens met eenparigheid van stemmen over de overeenkomst inzake toetreding van de Unie tot het Europees Verdrag tot bescherming van de rechten van de mens en de fundamentele vrijheden. Dit besluit houdende sluiting van die overeenkomst treedt pas in werking nadat de lidstaten het overeenkomstig hun onderscheiden grondwettelijke bepalingen hebben goedgekeurd.”
www.minbuza.nl/ecer/dossiers/externe-b...
Kun jij dat ontcijferen?

Troef | 30-03-16 | 21:08

Wat een onzin van Geen Stijl. Vanaf het begin was het duidelijk dat het referendum ging over de associatie-overeenkomst van Oekraïne met de EU. Niet meer en niet minder. Dat is ook wat de kiezer op 6 april gevraagd wordt. De vraag is niet of de kiezer het goed vindt dat Oekraïne lid van de EU wordt. Anders zou dat wel worden gevraagd.

Daarbij komt dat alle 28 EU-lidstaten een veto hebben over toetreding van landen tot de EU. Dus, als zich dat in 2020 of 2030 voordoet met Oekraïne, Turkije, Kazachstan, Azerbeidzjan of Verweggistan dan zeggen we gewoon nee. Ik wel. Tegen Oekraïne zeg ik nu en straks mee als EU-lid. Maar ik ben voor associatie van Oekraïne met de EU. Gewoon om dat land op weg te helpen. Hetzelfde als het helpen van een buurman die in de problemen zit. Dat doe je. Maar je neemt hem daarmee nog niet in huis op. Ben je gek. Maar herrie in je buurhuis moet je niet hebben.

Dat GeenStijl tegen beter weten blijft volhouden dat het bij het komende referendum over EU-lidmaatschap van Oekraïne gaat moet het zelf maar weten. Ach, het moet een toko draaiend houden binnen de Telegraaf Media Groep. En de bedrijfsresultaten van Geen Stijl staan onder druk. Dan doet de waarheid er even niet toe. Maar het is vervolgens wat al te makkelijk om de eigen gekkigheid een ander te verwijten.

Trouwens, besteedt Geen Stijl nog aandacht aan poging tot aanranding van SP’er Harry van Bommel die volgens oud-onderofficier Willem Koenes zijn vrouw zou hebben aangerand tijdens een reis naar Suriname? Het AD bericht erover. Of is Geen Stijl te politiek correct om Harry van Bommel langs de kritisch meetlat te leggen waarlangs het zo graag politieke tegenstanders legt? Dat wegkijken is ontzettend cool van Geen Stijl. Het verdraait liever de waarheid.

George Knight | 30-03-16 | 21:07

Hahahaha... inderdaad NA Rutte de zondvloed
hij bekent hiermee toch dat hij binnenkort in Brussel
een leuk baantje ambieert.
hij kan nu van alles orakelen niemand die hem er achteraf op kan aanspreken zodra hij in Brussel met z'n handjes staat te wapperen.

Berthe | 30-03-16 | 21:06

NOS journaal was ook weer manipulatief door te zeggen dat het kabinet met een "moeilijk probleem" zou komen te zitten als het "Tegen" wordt, omdat de Tegenstemmers zogenaamd niet zouden weten waar ze tegen stemmen. Bij de NOS en RTL ook niet de positieve woorden van Wilders gezien die gisteren 3 keer zei dat de PVV alle geweld afkeurt en expliciet dat geweld tegen moskeeën hard aangepakt moet worden. Een boodschap van "samen" die ze bij de NOS niet kunnen gebruiken. Het begint wel schandalige vormen aan te nemen die manipulatie van het "nieuws".

Watching the Wheels | 30-03-16 | 21:04

Herinnering aan Holland
Denkend aan Holland
zie ik breede rivieren
traag door oneindig
laagland gaan.
Wat was het leven toen mooi.
succes Pays-Bah.

hovawart | 30-03-16 | 20:56

Google eens op: Rutte, Shell, Oekraine- zoeken op afbeeldingen. Een grijnzende (uiteraard) Rutte sluit schaliegasdeal met voormalig dictator Yanoekovitsj.
Voor Rutte en zijn graaivriendjes staat er (te) veel op het spel om zich te laten dwarszitten door een half miljoen GeenPeilers. Winst is wel dat de wanhoop vat begint te krijgen op Rutte.

Voorjaarsmoe | 30-03-16 | 20:53

@JuffrouwJansen | 30-03-16 | 20:32 Tip: als ene necrosis aardig tegen u gaat doen, let dan op !

Uw Verzekeringsadvis | 30-03-16 | 20:51

En waar komt deze ommekeer in 1 x vandaan ben wel achterdochtig nu oooo wacht was ik al. Het mooie is dat (zullen we het maar even plat formuleren) het normale klootjesvolk alles ziet gebeuren, hoe we continu worden voorgelogen en dat we weten dat deze prutsers alles doen om hun baantje te behouden en proberen geen paniek te creeëren en de bevolking op het verkeerde voet proberen te zetten, alleen het gros van de bevolking rechs of links ( althans mag ik hopen) laat zich niet meer misleiden alles is zo'n open boek. Maar ja met zoveel leugens weet Rutte niet meer wat waar is en wat niet waar is en geloof hij in zijn eigen denken en kunnen uhm narcist noemen ze dat geloof ik.
Na zoveel leugens en verdraaiingen geloof ik dat dit nooit meer helemaal goed gaat komen ook niet met een nieuw parlement er is teveel kapot gemaakt en zeker het vertrouwen, terwijl vertrouwen de basis is van een goede stevige leidende regering. Arme parlement die hierna mag proberen om de zooi op te lossen. Maar ik ben mijn geloof en hoop kwijt, maar ga zeker tegen stemmen regen het verdrag

KoopatTroopa | 30-03-16 | 20:48

Bij ons in het lokale sufferdje, zo n krantje wat de Gemeente verplicht is om uit te geven, stond een uitgebreide tekst die de Gemeente van ene meneer Koenders had gekregen met het advies voor al VOOR te stemmen, schrok er echt van dat dit kan anno 2016.
Mailtje aan de lokale Pvda burgemeesteres gestuurd.

Uw Verzekeringsadvis | 30-03-16 | 20:44

-weggejorist-

jan den hollander | 30-03-16 | 20:43

Sorry Rutte. Jij bent af met al je Ruttegekut. Wat amateuristisch weer. Net zoals wij zijn met meer. Het is gebakken lucht. Probleem Rutte waar jij van wegkijkt is dat je de reputatie van een pathologische leugenaar hebt. Beetje de boel maar bij elkaar houden en vooruit schuiven.

“So much depends on reputation – guard it with your life. Reputation is the cornerstone of power. Through reputation alone you can intimidate and win. Once it slips, however, you are vulnerable, and will be attacked on all sides.”
~Robert Greene, 48 Laws of Power: 5

En dat uit je ook door dit soort uitspraken te maken, zwakte. Tevens in je nek gehijgd door de eurocraten en neocons, halve bevolking die geen woord meer gelooft wat je zegt. Prutser.

Vageling | 30-03-16 | 20:42

CaesarSalad | 30-03-16 | 18:47
dat is van begin af aan de opzet van de EGKS/EEG/EU geweest, daar is nooit geheimzinnig over gedaan. tenminste, aan de universiteit is het altijd algemeen bekend geweest.

en.wikipedia.org/wiki/Neofunctionalis...

aight.. | 30-03-16 | 20:41

Onze Ard gaat Twitteren dat de Kiev Police Department onze beste partner is bij het verslaan van IS. <doet facepalm>

Rico den Hollander | 30-03-16 | 20:41

@JuffrouwJansen | 30-03-16 | 20:37
Goed gezegd, helemaal mee eens.

ben kokhals | 30-03-16 | 20:41

.....&#128134;......
6 April NEE!!!

Boris Badass | 30-03-16 | 20:38

@de Voorzittert | 30-03-16 | 20:17
.
Op zijn minst laat de aanloop naar het referendum, tussen al die vallende maskers door, zien dat de burgers maar eens een goed gesprek moeten hebben met de politiek en regering over wat zij precies bedoelen wanneer zij het woord "democratie" gebruiken. Of zij wel begrijpen wat democratie eigenlijk inhoudt, en hoe het verder moet.

ben kokhals | 30-03-16 | 20:37

Enneh... Laat niemand zich moedeloos maken, door de gedachte dat er niets veranderd door een nee-uitslag. Zelfs al gaat dat verdrag gewoon door en is de bedoeling van de EU/VS wel degelijk om door te duwen richting steeds verdergaande oostwaartse expansie: een duidelijk nee zal gelijkgestemden hoop geven en tegenstanders iets bedachtzamer maken. Ik denk dat je uiteindelijk met een nee-stem de trein niet stopt, maar wel op de rem trapt.

JuffrouwJansen | 30-03-16 | 20:37

@Leipniz | 30-03-16 | 19:46
Farage libertarisch... leg eens uit?

Mark_D_NL | 30-03-16 | 20:35

Rutte laat hiermee zonder schroom en uit alle domheid zien dat hij woordelijk toegeeft dus niet achter het verdrag te staan maw als MP wilde hij Nederland als er geen refferendum door geenpeil was gestart zonder enige twijfel het volk dan willens en wetens de afgrond in storten.
Als dit geen einde kabinet gaat worden dan wordt het tussentijds nooit opgeheven...

Koeienflat | 30-03-16 | 20:34

Nog een weekje en dan mag ik stemmen. Voor het eerst in mijn 50-jarige goedgelovige juffrouwenbestaan zijn er de laatste maanden wat schellen van m'n ogen gevallen en nu verheug ik me als een meisje dat voor het eerst mag stemmen. De naaikrans, de bridgeclub en de dames van het zwemuurtje heb ik ook proberen wakker te maken. Ik heb er weinig meer mee bereikt dan een schrikreactie en een zwaar beschadigde reputatie, maar wie weet zijn er wat zaadjes blijven liggen die, als er nog wat regenbuitjes bijkomen, alsnog tot ontkieming komen.

JuffrouwJansen | 30-03-16 | 20:32

Al is de waarheid nog zo snel, Rutte die verdraait 'm wel.

JohannGambolputty | 30-03-16 | 20:30

1 april

Een paard | 30-03-16 | 20:29

@SyntaxError | 30-03-16 | 20:18 "Kut verkeerde topic :("
.
Maar wel goed sfeertje daaro!:)

ben kokhals | 30-03-16 | 20:28

Ik ken heroïne-junks die geloofwaardiger zijn dan de leden van ons kabinet.

PureYak | 30-03-16 | 20:27

Vuile leugenaar!
gentle giant | 30-03-16 | 18:47
Dat dus. Maar dan korter.

chicago river | 30-03-16 | 20:25

-weggejorist-

racket6 | 30-03-16 | 20:24

Rutje beseft zich maar al te goed dat dit het begin van de neerwaartse spiraal kan zijn die hem zijn pluche gaat kosten; te veel slecht nieuws achter elkaar en mogelijkheden om dat aan te kaarten bij onze heersers.

HaatAth3ist | 30-03-16 | 20:23

Wie neemt deze man en zijn kabinet überhaupt nog serieus?

BluRay | 30-03-16 | 20:23

Vuile huichelaar

Vuile huichelaar
Pak jij je koffer maar
En verdwijn voorgoed uit m'n leven
Vuile huichelaar
Ga alsjeblieft naar haar
En vergeet niet mij de sleutel terug te geven

Op zoek naar geluk vond ik jou in die kroeg
Je hebt me die nacht zo bemind
Ik dacht "'t Is voorbij, al die nachten alleen
Ik heb weer een vent en 'n vrind"
't Feest duurde kort, want al binnen een maand
Had jij weer een nieuwe vriendin
Maar ik heb je door en ik gooi je d'r uit
Je komt er bij mij nooit meer in

Vuile huichelaar ...

Jij speelt met gevoelens en lacht om verdriet
Jij gaat steeds opnieuw weer op jacht
Jij liegt en bedriegt elke weerloze vrouw
Jij steelt als een dief in de nacht

Vuile huichelaar ...

En vergeet niet mij de sleutel terug te geven

chicago river | 30-03-16 | 20:22

mark, neem een vriendin..!

zandloper | 30-03-16 | 20:21

>SyntaxError | 30-03-16 | 20:17
Kut verkeerde topic :(
-> Topic Vlek Vrouwen

SyntaxError | 30-03-16 | 20:18

20 uur journaal ging er net met gestrekt been in: staatsrechtgeleerde die leek op Seth Gaaikema: "Nederland kan nog maar op 20% van het verdrag stemmen, dit is dan technisch zo maar politiek ligt dit anders". Mooie frame. Geen enkele verdieping.
Mooie animatie over de stemverdeling 27-1 en begeleidende tekst dat Nederland kansloos is met een NEE.

de Voorzittert | 30-03-16 | 20:17

Hoe zou het nou toch komen dat de Nederlandse burger de politiek volkomen wantrouwt? Simpel - we weten wat er gebeurt als politici hun mond open doen.

L.E. Raar | 30-03-16 | 20:17

Onzin, als het aan alle voorwaarden voldoet, waarom zou het dan geen lid mogen worden?

Goed, die voorwaarden haalt het nu bij lange na niet, maar toch.

Meeroever | 30-03-16 | 20:17

-weggejorist-

SyntaxError | 30-03-16 | 20:17

En als jullie het nou nog nie weten dom plebs: Drunker wil dat we "voor" stemmen want anders owee.....:
"European Commission chief Jean-Claude Juncker urged Dutch voters today (9 January) not to oppose the EU association agreement with Ukraine, saying such a move “could open the doors to a continental crisis”.
www.euractiv.com/section/europe-s-eas...
-Nederland zet de deuren open voor een "Contintale crisis"
(en ik maar denken dat die dankzij Brussel allang open stonden door de Continentale floegtelingen crisis)
-Het licht gaat uit
-"Rampspoed ende pestilentie" zullen ons ten deel vallen
-Grote wilde spinnen zullen ons vernietigen
-Oorlog is op komst en Poetin zal ons allen vermoorden
-Leeuwen en vlammen spuwende mensenkinderen zullen Oekraine wreken; hun tanden zijn speer en pijlen, hun tong een scherp zwaard.
.
Dus jullie weten het..!
cdn5.img.sputniknews.com/images/102625...

telelezer | 30-03-16 | 20:16

Het is wel duidelijk dat wanneer ergens in een lidstaat het begrip democratie een vaste vorm begint aan te nemen zoals bij ons in de vorm van een referendum, de hele top van de EU over de premier of president in kwestie heen valt. En of hij/zij er maar voor zorgt dat er een voor de EU gunstig resultaat uitkomt.

Graaf van Egmont | 30-03-16 | 20:14

telelezer | 30-03-16 | 20:00
Deze lange plemp kon ook in een linkje verpakt maar toch gekozen voor een plemp om zijn ziektebeeld bij ooit defect geraken van het linkje toch te vereeuwigen en geschiedkundig te maken voor het nageslacht.

Koeienflat | 30-03-16 | 20:13

Al generaties lang zijn wij Vrije Palingen ras-liber-alen, maar van deze premier distantiëren wij ons met plaatsvervangende schaamte. Zelf het associatieverdrag doorgeworsteld en de oren goed te luisteren gelegd om zelf uit te maken wat ervan te denken en zo een mening te vormen. Resultaat: TEUGEN. TEUGEN deze LEUGEN van het is maar een handelsverdrag. Ga stemmen op 6 april en redt de democratie!

Een vrije paling | 30-03-16 | 20:12

@klaas waak | 30-03-16 | 20:03
Een soort van junkie? Kickt op de leugen en eu.
Verslaafd geraakt aan macht en geld.

Flightless bird | 30-03-16 | 20:12

Het zou mooi zijn als we bij aartsleugenaars als Mark Rutte, achteraf de gevolgschade van hun op leugens gefundeerde beleid op hen persoonlijk konden verhalen. Dan zou menig oud-politicus, Rutte inbegrepen, failliet eindigen.

Lichtpuntje020 | 30-03-16 | 20:11

Eén ding biedt een enorme zekerheid: zodra Rutte zijn bek open trekt weet je dat het een leugen is. Daarom kan hij ook geen lijsttrekker meer worden bij de volgende verkiezingen.

stadsknurft | 30-03-16 | 20:10

Eén ding biedt een enorme zekerheid: zodra Rutte zijn bek open trekt weet je dat het een leugen is. Daarom kan hij ook geen lijsttrekker meer worden bij de volgende verkiezingen.

stadsknurft | 30-03-16 | 20:10

Rutte gaat ook nee stemmen!!

stenenbeen | 30-03-16 | 20:10

@telelezer | 30-03-16 | 19:58 "A diplomat said he found “quite strange” that such foreign policy questions be put to the wider public..."
.
Ongelooflijk, die arrogantie. Maar als ze iets stoms doen, of fouten maken of niet goed snik worden, verwachten ze wel dat de kinderen van "the wider public" de loopgraven ingaan.
Nou, dat kunnen ze dan op hun buik schrijven.

ben kokhals | 30-03-16 | 20:09

-weggejorist-

jan huppeldepup | 30-03-16 | 20:08

Je verwacht het niet, Rutte liegt weer eens.
Nu beweert hij dus dat Rusland degene is geweest die eiste dat de Oekraine geen betrekkingen zou hebben met de EU. Maar de echte reden is geweest dat het de EU was die tijdens de vorige onderhandelingen waar Rusland ook bij betrokken is geweest juist de partij is geweest die Rusland weggestuurd heeft.

Rusland de schuld geven terwijl in dit geval dus duidelijk de EU de schuldige is.

Energya | 30-03-16 | 20:08

-weggejorist-

SyntaxError | 30-03-16 | 20:07

Toen ik dit las moest ik plotseling denken aan Rutte. Vreemd toch !
Als je een pathologische leugenaar bent heb je een onbedwingbare drang om te liegen, je leeft in een fantasiewereld. Op het moment dat het liegen de omgang tussen de leugenaar en zijn omgeving in ernstige problemen brengt, spreken we van pathologisch of ziekelijk gedrag.

Een moeilijk aspect bij pathologische leugenaars is de vraag of deze personen weten dat zij liegen of dat ze daadwerkelijk in hun eigen leugens geloven. Men weet daar niet echt een antwoord op. Toch zijn er wel sterke aanwijzingen dat de meeste pathologische leugenaars wel weten waarmee zij bezig zijn. Ze weten meestal wel dát ze liegen, maar niet waarom ze liegen.

Een checklist om pathologisch liegen vast te stellen kan zijn:
een ziekelijke neiging om te liegen
je verveelt je snel
gedragsproblemen in de kinderjaren
sterke overtuigingskracht
tegenstrijdige uitspraken
impulsief gedrag
manipulatief gedrag
onverantwoordelijk gedrag

Waarom liegt men eigenlijk? Hier valt niet één antwoord op te geven, de één liegt omdat hij een gedragstoornis heeft, de ander omdat hij moeilijk de impulsen kan beheersen. Het kan ook zijn dat je persoonlijkheidsstoornis hebt, hierbij moet je dan denken aan ASPS. Dit staat voor Anti-Sociale Persoonlijkheidsstoornis, wie dit heeft ziet de consequenties van liegen niet in. Vaak zijn het hele charmante mensen en hebben geen schuldgevoel als ze liegen.

Hoe kom je er vanaf?
Het genezen van een pathologische leugenaar is erg lastig, het is meer dan een ziekte. Vaak moet er dieper in het karakter gegraven worden om de daadwerkelijke problemen boven water te halen. De leugenaar moet zelf willen dat hij behandeld word, maar omdat ze leven in een schijnwereld hebben ze vaak ook niet meer door wat waar is en wat niet.

Ook wordt er vaak gespeculeerd dat pathologische leugenaars zelf geen last hebben van de ziekte, maar dit is niet helemaal waar. Er zijn genoeg leugenaars die geholpen willen worden. Bij de behandeling worden vaak psychiaters ingeschakeld. In het ergste geval worden de pathologische leugenaars behandeld in een psychiatrische inrichting.

klaas waak | 30-03-16 | 20:03

*mond afveegt na kotsen* Deze paljas kent geen enkele schaamte.

BlowingBubbles | 30-03-16 | 20:03

Ik wil Erdogan ook nooit als machthebber in Turkije, maar het is wel zo. Idem Mark Rutte. Hij wil het wellicht niet, maar het gebeurt wèl. Daarnaast gelooft niemand de huichelachtige schoothond van Juncker en Merkel nog.

Boerkablaffer | 30-03-16 | 20:02

@Leipniz | 30-03-16 | 19:46
Vergeet niet het talent van Toine Manders (de goede dan, de libertarier). Althans, dat is mijn indruk.

ben kokhals | 30-03-16 | 20:01

Het is wel duidelijk: Rutte was al van het padje, maar is nu helegaar de weg kwijt...

Reykjavik | 30-03-16 | 20:00

@ Koeienflat | 30-03-16 | 19:57
jezus koeienflat, wat een lange plemp; je had toch ook een linkje kunnen doen?

telelezer | 30-03-16 | 20:00

Rutte gebruikt hier *plotseling* zowaar goede argumenten waarom Oekraine een mooie buffer is tussen Rusland en de EU.
.
Alleen zijn stemadvies hierbij klopt niet...

hotmint | 30-03-16 | 19:59

Maar wanneer beginnen de tribunalen nu ? Moet binnenkort mijn vakantie periode vast leggen en wil er dan graag naar toe . Iemand ?

enorme sukkelzak | 30-03-16 | 19:59

Hier Malek Ramadan Rutte op het strafbankje bij zijn Brusselse meesters die uitleg eisen over hoe het brutale Nederlandse klootjevolk zomaar inspraak durft te eisen.
(in de op-een-na onderste alinea zegt een EU diplomaat:
"A diplomat said he found “quite strange” that such foreign policy questions be put to the wider public..."
m.a.w. het domme klootjesvolk moet hun bek houden

www.euractiv.com/section/europe-s-east...
(Pechhie zei het wat netter: de materie is "te ingewikkeld" voor het gewone volk)

telelezer | 30-03-16 | 19:58

-weggejorist-

Koeienflat | 30-03-16 | 19:57

Hij heeft toch vorige maand ofzo al stand-up comedy gedaan?

MarcelNederland | 30-03-16 | 19:56

Alles wat Rutte zegt is het tegenovergestelde. Nee = Ja, niet bij de EU is dus wel bij de EU. Rutte de grappenmaker.

EmilioEsteves | 30-03-16 | 19:55

Het lijkt er op of Juncker zijn leraar is. Desnoods liegen!

doskabouter | 30-03-16 | 19:54

Is er iemand op deze aardbol, die ooit een politicus heeft betrapt op het spreken van de waarheid?

jfzi | 30-03-16 | 19:54

Wie is er dan nu de vriend van Putin?
.
Kirjg trouwens het idee dat politci wel veel meelezen op geenstijl want dit zijn ideeen die hier al veel eerder geventileerd zijn, bijvoorbeeld door de Oekrainer van de week.

General McAuliffe | 30-03-16 | 19:54

De vuile huichelachtige, onbetrouwbaar naar het volk zijnde verrader! En niet de enigste daar trouwens.
*Iets met pek en veren, water en brood.*

hevriptem | 30-03-16 | 19:53

I had no sex whit this woman zei een leugenaar eens nadat hij zijn stagiaire geheel had afgewerkt,
maar dat is nog maar een amateur leugenaartje bij onze Mark vergeleken .

blauwe zander | 30-03-16 | 19:52

Rutte: "Mensen moeten niet zo somberen! Koop die nieuwe auto! Koop dat huis!"

Het lag aan de mensen, die euro crisis, benne veel te zunig, vertelde hij ook nog.
*Heeft niets met eu en de euro te maken*

Flightless bird | 30-03-16 | 19:51

@MarcS | 30-03-16 | 19:32
LOL.

Mark_D_NL | 30-03-16 | 19:51

Hij zegt dat hij "vindt dat Oekraïne nooit EU lid moet worden". Ja, en? De vraag is of dit associatieverdrag de stap ernaar groter maakt of dat zelfs als einddoel heeft. Wat hij of de VVD "vindt" is totaal niet relevant. Het verdrag is met de gehele EU, of Nederland later dan nog vindt (niet Rutte, die is dan al geen premier meer) dat de Oekraïne geen lid mag worden, betekent nog steeds dat het hierdoor een stap dichterbij is en al helemaal niet meer tegen te houden is.

een_mike | 30-03-16 | 19:49

Met het associatieverdrag wordt Oekraine al praktisch EU member, maar dan met vooral de lusten en niet de lasten.
Verder vertrouw ik mensen die liegen over hun geaardheid voor geen meter.

80 | 30-03-16 | 19:48

Ach. we weten het al lang. Juncker heeft het zelf toegegeven in 1999. Kleine stapjes waartegen niemand bezwaar heeft totdat er geen weg terug is. ouderwetse voldongen-feit-tactiek.
Rutte, we hebben jullie door!
CaesarSalad | 30-03-16 | 18:47
Ondertussen dendert de karavaan vrolijk verder richting de afgrond.

Sans Comique | 30-03-16 | 19:46

@Samba-boy | 30-03-16 | 19:22

Links en rechts zijn achterhaalde begrippen. Of je als burger door de overheid (links) of door banken/corporaties (rechts) verneukt wordt, het maakt weinig verschil.
Wat wel verschil maakt is de hoeveelheid van externe beïnvloeding en sturing, die je als individu in je leven tolereert. Heb je geen probleem met een almachtige overheid of oncontroleerbare dwingelandij van machtige, ondemocratische instanties, dan zit je goed met de partijen die in dit Land de dienst uitmaken. Sterker nog: je hebt geen keuze - alle politieke partijen, regering of oppositie, zijn in de kern fascistisch.
Het alternatief is een écht-liberale of libertarische partij. Als kiezer heb je dan de keuze tussen twee splinterpartijtjes, beiden zonder charisma en zonder reële kans om ooit een zetel in het parlement te bemachtigen.
In het buitenland groeit de Libertarische beweging als kool. Maar hier in Nederland missen we het charisma en het talent van een Ron Paul of Nigel Farage.

Leipniz | 30-03-16 | 19:46

hij dus naar boven gooien.

BBmetR | 30-03-16 | 19:46

Mark Rutte is iemand die met twee tongen spreekt, in Brussel zegt hij precies het tegenovergestelde van wat hij in Den Haag zegt. Sterker nog in Den Haag zegt ie al het tegenovergestelde van wat ie eigenlijk bedoeld. "Een stem op de VVD is de enigste garantie om de PvdA uit de regering te houden" terwijl ie al aan het onderhandelen was met de PvdA (die tegen hun achterban een vergelijkbare leugen hadden verteld.
Bij Mark Rutte kun je er voor het gemak van uitgaan dat hij het tegenovergestelde bedoelt van wat hij zegt. En hij zegt dus dat hij zich hard zult maken dat Oekraïne zo snel mogelijk een volwaardig EU lid wordt. De treinen vol Euro-biljetten staan bij wijze van spreken al klaar.

Osdorpertje | 30-03-16 | 19:45

Hij heeft al meer gelogen!!!!!!

mindblender | 30-03-16 | 19:45

voorstemmen tegen toetreding is tegenstemmen in het referendum of het is het nu andersom. gvd mijn kop doet nu pijn.

Bertus Brulbroek | 30-03-16 | 19:45

@McMarx | 30-03-16 | 18:49 "Maar lacht ie er ook bij?"
.
Dat doet'ie na 6 april wanneer hij grinnikt dat het maar een persoonlijke mening was en geen kabinetsbeleid enzo, en dat het aan Oekraine is om lid te willen worden, en dat wil het... na 6 april :)
Want pas nog, in Kiev, is Pechtold op het hart gedrukt dat "for a positive outcome of the referendum in the Netherlands, we have to hide its desire to become a future member of the EU".

ben kokhals | 30-03-16 | 19:44

LeugenHAHAHAHHAAAAAr

Borrom | 30-03-16 | 19:44

a;lsdkfj.z,xmcvnpqwoeiruoweirutysldkfjgh,zxmcnbv

Van Duyvenbode | 30-03-16 | 19:40

En hij beloofde ook om de PVV te decimeren.
Gelukkig komt zijn beloftes nooit na.

BBmetR | 30-03-16 | 19:39

'Een kat in het nauw maakt rare sprongen'

En voor het overige geldt (voor mij althans); dat zijn retoriek, beloftes en toezeggingen niet het ene oor in en het adere uitgaan, maar zelfs niet eens meer het éne oor IN.

Zo heb ik destijds ook niet eens de toespraak bekeken die hij gaf na de aanslagen in Parijs. En die van Brussel evenmin. Dat is namelijk gewoon een routineuze 'langspeelplaat'-voordracht die steeds opnieuw uit de calamiteitendraaiboeken-kast wordt getrokken om het volk in het gareel te houden.

HypoPseudo | 30-03-16 | 19:39

Als we ja stemmen op het associatieverdrag krijgen we allemaal 1000 euro en gaat er geen cent meer naar Griekenland.

JohannGambolputty | 30-03-16 | 19:37

Ik schaam met dood voor deze incompetente leugenaars. Dat noemt zich 'Regering'. Dat zijn 'ministers'. Wát een diep, diep trieste club clowns.

marcoplarco | 30-03-16 | 19:36

het wordt NEE

foxmean | 30-03-16 | 19:36

politiek = de leugen regeert !

klaas waak | 30-03-16 | 19:34

Alleen pvda kiezers geloven dit .
.
Dus niemand, eigenlijk....

BYO | 30-03-16 | 19:33

Mag hij dat van zijn EU-baas Guy eigenlijk wel zeggen?

Mark_Pugner | 30-03-16 | 19:32

@Samba-boy | 30-03-16 | 19:22 - advies, echt oprecht, verdiep je eerst eens in rechts / links en de oorsprong daarvan. Daarna pas een kant kiezen.

Ik ben bijvoorbeeld links, Mark_D_NL ook hoewel ik betwijfel of hij dat ook zo ziet.

MarcS | 30-03-16 | 19:32

Altijd een mooi excuus:"wij wilden het niet, maar het moet van Brussel"

Ars Vivendi | 30-03-16 | 19:32

Rutte zijn beloftes hebben net zoveel waard als de uitspraken van Kim Jung Un.

Balletje Mayo | 30-03-16 | 19:31

If you can't convince them, confuse them. Waarschijnlijk dat miljoenen schapen er nog intrappen ook.

Banana008 | 30-03-16 | 19:31

En als Oekraine eenmaal bij de EU is: "Ja, ik had het ook graag anders gewild, maarrr..." Vergeet nooit dat de VVD landelijk het één zegt, maar vervolgens vrolijk aan de zijde van Verhofstadt richting een federaal Europa dendert.

Adversary | 30-03-16 | 19:30

Corrupte eikel.

Mr_Pikibelly | 30-03-16 | 19:29

Ik denk dat Rutten vanavond samen met vd Steur een "laat een homo op je neus zitten" feestje hebben. De vorige keer kregen ze klachten over de lengte. Beide zijn uit hetzelfde Pinnokio hout gesneden, dus weten ze die klachten vanavond te omzeilen.

MarcS | 30-03-16 | 19:28

Oekraine nooit bij de EU en iedereen 1000 euro erbij, mooi man!

lachenjoh | 30-03-16 | 19:27

Gore leugenaar. Daarom zal men hem liefdevol opnemen in de Brusselse EU-landverkwanselmachine.

Fijnstoffer | 30-03-16 | 19:27

@Samba-boy | 30-03-16 | 19:22
Je kan bijvoorbeeld jezelf zijn? Het is niet noodzakelijk om ergens bij te horen. Kies wat jij lekker en goed vind. En of dat dan links, rechts or racistisch heet, dat maakt geen reet uit.

Mark_D_NL | 30-03-16 | 19:26

Gore vuilak met z'n leugens..

Erdee | 30-03-16 | 19:25

Rutte had beter kunnen zeggen dat Oekraine zeker wel bij de EU komt. Dan waren allemaal gerustgesteld geweest.

tipo | 30-03-16 | 19:22

Ik zeg nu wel 'veel en veel te links' want na die actie met die poster van een zoenende Wilders en Poetin erop ben ik sowieso niet links meer... Maar ik heb geen idee wat ik nu wel ben. Rechts is ook nie fris.

Samba-boy | 30-03-16 | 19:22

Je kan lid worden van de EU als de specs kloppen.
Dat is in het verleden niet helemaal goed gegaan (Griekenland), maar daar zijn ook onze eigen financiele greed-is-good mensen voor verantwoordelijk.
Je kunt dus nooit nooit zeggen. Als op een goede dag de specs van de Oekraine wel kloppen namelijk. Maar kloppen die nu? Binnen een afzienbare termijn?

Waarschijnlijk vinden de meeste mensen het gewoon te vroeg voor dit land, helemaal na het Griekse debacel.
We zijn wat voorzichtiger, omdat we ook de drijfveren niet vertrouwen. Omdat het onze levenstandaard omlaag kan trekken. Gaat het weer om tijdelijk meer poen voor de happy few desnoods ten koste van de gewone man? Waar hebben we dat mee gezien.
De VVD heeft het lastig omdat steeds meer mensen inzien dat ongebreidelde vrije markt niet altijd beter is voor iedereen, dat de onzichtbare hand een onzichtbare vuist is die levenswerk van andere kapot slaat, al telt dat dan even niet.

kloopindeslootjijook | 30-03-16 | 19:21

1x een leugentje dat is niet netjes, 2 is vervelend, maar er is een naam voor mensen zoals Markie. Pathologisch leugenaar!

drs.W | 30-03-16 | 19:21

Op momenten als deze vind ik het afschuwelijk dat Kopspijkers niet meer bestaat. De Kwis doet een goeie poging maar is veel en veel te links (en dat terwijl Kopspijkers ook van de VARA was). Then again, voor debiele versies van kamerleden hoef je geen satire te maken; je kijkt gewoon NÁÁR de Tweede Kamer.

Samba-boy | 30-03-16 | 19:21

En Turkije mocht toch ook nooit bij de EU of vergis ik me in die belofte (van Rutte, niet de VVD natuurlijk)?

rode peper | 30-03-16 | 19:20

Weer zo'n uitspraak in een vlaag van niet helder in de kelder.

Toontje-lager | 30-03-16 | 19:20

met rente!

Mark_Pugner | 30-03-16 | 19:20

-weggejorist-

Koeienflat | 30-03-16 | 19:18

Iedereen weet zolangzamerhand wel dat Rutte ten eerste voor de EU werkt, daarna voor de vvd, en vooral voor zichzelf.

Bokito ergo sum | 30-03-16 | 19:18

Dat lachende windjack liegt nog wanneer hij slaapt. Hele nare knaap.

brutus68 | 30-03-16 | 19:18

Rutte is wel de laatste waarvan ik een 'NEE' advies had verwacht...

dr.andus | 30-03-16 | 19:16

Er valt elke dag wel iets te lachen.

Rien7847 | 30-03-16 | 19:16

@eerstneukendanpraten | 30-03-16 | 19:13
2000 Euro... Maak er maar 200k van

Mark_D_NL | 30-03-16 | 19:14

Jaja, belastingen gaan nooit omhoog, Griekenland krijgt nooit een cent meer, defensie nooit een cent minder, er zal nooit gemorreld worden aan de hypotheekrente.

ben kokhals | 30-03-16 | 19:14

Wat vindt zijn moeder hier eigenlijk van? Als ik liep te liegen werd de mijne best boos eigenlijk.

Leptob | 30-03-16 | 19:13

sunshine&rain | 30-03-16 | 19:09

Er zit schaliegas in dat land. Verhofstadt krijgt 2k netto per jaar van twee Belgische bedrijven om hun belangen wat dat betreft te behartigen. Daarom wil deze clown zo graag dat dat land tot de EU wordt toegelaten.

eerstneukendanpraten | 30-03-16 | 19:13

Rutte jokt veel en makkelijk.

svg | 30-03-16 | 19:13

Het kabinet rutte met al zijn corruptie, verraad, doofpotten en het niet vertegenwoordigen van het volk (f**king kindbruidjes!) had al lang weg moeten zijn. Dat ze er nog zitten is ********

Grote ********. Maar vandaag is weer wat duidelijker geworden waarom wij met die ******** ziten. F**king veel geld bij f**king fatcats. Gadverdamme wat een vies spel.

LetTheSunshine | 30-03-16 | 19:12

Rutte kan dat gemakkelijk zeggen. Begin 2017 zijn er verkiezingen. Voor die tijd komt de Oekraïne niet in de EU. Daarna is het Rutte's zaak en verantwoordelijkheid niet meer. Dus waarom zou het het niet zeggen?

Albert5000 | 30-03-16 | 19:11

@broederbert, het is genant dat je uberhaupt voor bent tegen alle rationele argumenten in. Als er uberhaupt een rationele overweging was, dan kwam Rutte er wel mee.

roze_bril | 30-03-16 | 19:11

@Mark_D_NL | 30-03-16 | 19:11
Moo = Mooie

Mark_D_NL | 30-03-16 | 19:11

@artijn | 30-03-16 | 18:54
Moo GS titel toch. Is een echte GS titel. Je bent wel heel erg zuur.

Mark_D_NL | 30-03-16 | 19:11

Minstens 1300000 mensen geloven hem hoor. Best veel

deechteprins | 30-03-16 | 19:11

-weggejorist-

sunshine&rain | 30-03-16 | 19:09

en het affikken van Nederland gaat onverbittert door, net als een trein.. oh wacht!?

All_Anonymous | 30-03-16 | 19:09

Mark "stem voor een stabiel Oekraine ja" Rutte vindt dat Oekraine ook best Handel mag drijven met Rusland. Op zijn tijd dan..

roze_bril | 30-03-16 | 19:08

Geen regeringsleider maar een negeringsleider is deze charlatan.

pennestront | 30-03-16 | 19:07

en het gek vinden dat iedereen kotst op politici en EU

Leefbaar | 30-03-16 | 19:07

Mark het lachebekje liegt overal over, ook over zijn geaardheid. Zal wel komen door kortsluiting in de bovenkamer ;)

Ongeblustekalk | 30-03-16 | 19:07

"bij ons is uw hypotheek veilig"
"handen af hypotheekaftrek"

Triple2K8 | 30-03-16 | 19:07

Je vergeet: "de onderste steen" als leugenachtige uitspraak van Rutte c.s.

moeder8209 | 30-03-16 | 19:07

Mijn naam is Rutte , van de firma List en Bedrog
Ze noemen me Pinokkio
maar hoe ze daar nou bij komen weet ik niet

gerrie de perrie | 30-03-16 | 19:06

Het is gênant dat je als voorstander geneigd bent nee te stemmen...

broederbert | 30-03-16 | 19:06

-weggejorist-

NICEHERE | 30-03-16 | 19:05

Mensen vonden de overzeese Council on Foreign Relations op de achtergrond bezig met de (geforceerde) acceptatie van Oekraïne.

Dat is zo'n oerknal, wat markie-mark-1000-Euro ons nog wijs wilt maken op in laatste dagen, dat doet er nu echt helemaal niet meer toe.

Trouwens, wie nog in goed vertrouwen naar mark kan kijken, is het beetje geterroriseerde vrijheid dat de werklui in het weekeinde nog hebben, absoluut niet waard. We noemen deze mensen landverraders.

LetTheSunshine | 30-03-16 | 19:05

Vigil | 30-03-16 | 19:02
Achter subsidiegeld moet nog het woordje heen staan.

Vigil | 30-03-16 | 19:03

lefbak | 30-03-16 | 18:51
Ghaha, je moet het ergens van krijgen nietwaar?

Ongeblustekalk | 30-03-16 | 19:02

Jimmydepimmy | 30-03-16 | 18:58
De referendumcommissie is door het subsidiegeld, zeggen ze.
Maar het zou mij ook niet verbazen, als ze bang zouden zijn voor een manipulatie met de uitkomst NEE.

Vigil | 30-03-16 | 19:02

Indirect geeft hij een "Tegen"-stemadvies. De manier om Oekraine nooit bij de EU te laten komen is om het associatieverdrag af te wijzen.

faz | 30-03-16 | 19:01

Net op Schiphol een toestel van Malaysian omhoog zien gaan. Moest aan Rutte, van Baalen en Verhofstadt denken. Raar hè?!
Oh ja, en natuurlijk miezerig mannetje die tijdens de ceremonie een ander plekje wilde zodat hij beter in beeld kwam.
En natuurlijk het zuurstofmaskertje van Timmerfrans.
Maar,, natuurlijk komt Oekraïne niet bij de eu.

Flightless bird | 30-03-16 | 19:00

Hahahaha...

broederbert | 30-03-16 | 18:59

Ik ben bang dat er toch nog heel veel mensen zo dom zijn om dit te geloven.

Buurman van Bankje | 30-03-16 | 18:58

Dan denk ik dat hij daarmee extremistischer is dan de gemiddelde NEE-stemmer. Die wil namelijk Oekraïne niet NU in de EU, terwijl ze in oorlog zijn, gierend corrupt zijn, en de EU op springen staat, onder andere vanwege een soortgelijk land dat te snel de EU binnen is gerommeld. Griekenland, dus. Kut voor ons, kut voor de Grieken.

Kan iemand deze ras-populist even terecht wijzen op dergelijk extremisme?

Piet van het Padje | 30-03-16 | 18:57

Jimmydepimmy | 30-03-16 | 18:55
Goed zo!
Iedere reaguurder zou van dit soort waarnemingen hier kond moeten doen.

Vigil | 30-03-16 | 18:57

Liegen en bedriegen , daar zijn ze goed in .

A.C.H.M.E.D | 30-03-16 | 18:57

Denk je dat het echt niet erger kan worden. Ojawel. Hardop liegen. De schaamteloosheid was al ver voorbij. Dit is gewoon niet meer uit te leggen. Als ik Rutte was zou ik ook maar blijven lachen, lijkt het allemaal minder erg.

G,I. Jane | 30-03-16 | 18:56

Het is dus een feit: Oekraïne komt bij de Europese Unie.

VanBukkem | 30-03-16 | 18:56

Heel veel mensen van Rossum.. Heel veel.

trenthopper | 30-03-16 | 18:56

"Geen geld naar Griekenland" is er ook zo een.
Wie gelooft die man nog.

Vigil | 30-03-16 | 18:55

Zojuist weer een opvallend filpmje gevonden, via de NOS, maar het is van RTL Late Night, waar twee Oekraïense boksers (whut?) komen uitleggen waarom wij 'ja' moeten stemmen: www.youtube.com/watch?v=zWhBaDSPNa8
In de ondertiteling wordt tot twee maal toe (0:44 en 2:44) het woord 'european' voor het gemak maar weggelaten als die man zegt 'we want to be a modern, democratic, european country'.

Jimmydepimmy | 30-03-16 | 18:55

Liegen is een vak, en Rutte beheerst het tot in de puntjes.

De Vrijlansier | 30-03-16 | 18:55

Opmerkelijk voor de titel van GeenStijl alweer afwijkt van de titel van het Nu.nl bericht.
Maar geenstijl wil ons toch echt doen laten geloven dat Oekraïne wel erbij komt, om onduidelijke redenen.

artijn | 30-03-16 | 18:54

En die 'onderste steen'...

Vozz023 | 30-03-16 | 18:53

... aldus EU slet Rutte vanuit wanhoopstorentje.

compitaal | 30-03-16 | 18:52

-weggejorist-

Zeurgestie | 30-03-16 | 18:52

wie gelooft dit nog?
Van Rossem | 30-03-16 | 18:44 |
24 zetels in de peilingen, dus zat. Je kan ervan braken maar je doet er geen reet aan.

hurenisvoorpaupers | 30-03-16 | 18:51

Mark is een narcist en z'n moeder een pot denk ik.

lefbak | 30-03-16 | 18:51

Als medio 2017 al die mensen die nu alle leugens van mijnheer beu zijn, nou ook ook eens stoppen met VVD te stemmen. Dat zou een boel schelen.

superjan | 30-03-16 | 18:51

Maar lacht ie er ook bij?

McMarx | 30-03-16 | 18:49

iets met bananen. sorry voor alle negerts die zich aangesproken voelen.

pendajo | 30-03-16 | 18:48

Vuile leugenaar!

gentle giant | 30-03-16 | 18:47

Ach. we weten het al lang. Juncker heeft het zelf toegegeven in 1999. Kleine stapjes waartegen niemand bezwaar heeft totdat er geen weg terug is. ouderwetse voldongen-feit-tactiek.
Rutte, we hebben jullie door!

CaesarSalad | 30-03-16 | 18:47

Rutte heeft daar helemaal niets over te zeggen, dat is nl aan de EU!

Marvin_NL | 30-03-16 | 18:47

*handen in de zak houdend*

Elmer Fudd | 30-03-16 | 18:46

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken