NOS en GroenLinks LIEGEN over Vuurwerkoverlast
Bij het Meldpunt Vuurwerkoverlast zijn dit jaar meer meldingen binnengekomen dan vorig jaar: https://t.co/6fCv72Im1g
— NOS (@NOS) January 2, 2016
Hahaha. Kijk nou toch eens hoe de NPO klakkeloos de hoaxpraatjes van Arno Bonte/GroenLinks overneemt en zich weer eens voor een doorzichtig lobby-karretje laat spannen. GeenStijl toonde in liefst DRIE EXPLOSIEVE TOPICS aan dat het GroenLinks Meldpunt een grote HOAX was, met nepmeldingen vanaf de Afsluitdijk, nepmeldingen uit verlaten polders, en zelfs nepmeldingen uit de Maashaven in Rotterdam. Maar dergelijke feiten laten ze bij de nepnieuwsvoorziening NOS natuurlijk achterwege. Evenals het nieuws dat er nog nooit zoveel siervuurwerk is verkocht, dat jaarwisselingen relatief rustig zijn verlopen en dat de vernielingen en opblazingen van deze O&N-editie op tien vingers van drie handen te tellen waren. NOS - Nieuws van alle betalende klanten! BOEM! Update - Wat u ook nergens of bij ANP leest: Het Meldpunt was dit jaar langer open. In 2014 gingen ze op 24 december van start. In 2015 al op 19 december. Dat hoaxt natuurlijk dubbellekker, die 5 extra dagen.
@Pritt @GroenLinks @arnobonte en dit gebeurt er als je 24 dec als begin punt neemt... nog nooit zo weinig! pic.twitter.com/hWQmhSn886
— Thijs van der Tuin (@thijsvandertuin) January 2, 2016
Grafieks bewijzen het!



Reaguursels
InloggenAch blijkbaar wil men beleid maken op overlast ervaren door ongeveer 0,5% van de Nederlandse bevolking. Ik zou zeggen alle maatregelen tot nu toe kunnen dus worden ingetrokken nl. 99,5% van de Nederlandse bevolking ervaart geen overlast!
Goed dat jullie officiële instanties, omroepen en alle andere leugenaars aan de kaak stellen. Maar hebben lezers nog wel de tijd om alles te lezen. Er komt namelijk geen eind aan de lijst met leugenaars. Hier zijn er nog een paar.: youtu.be/GcWKtyF52Cw
Het gele leger..
Verbieden dat vuurwerk. Nu!!
Wow 63 van de 86.000 kennelijke meldingen zijn fout en daarom is alles onzin! Joepie
Net bedacht: de jeugd moet ook kunnen knallen. Waarom niet op sportvelden (of zo) plekken organiseren waar ook overdag volop gknald mag worden? Dan kunnen ze elkaar ontmoeten en stoer doen en hebben wij er geen last van. Tevens is dan EHBO in de buurt om de afgeschoten handen er weer aan te plakken.
Toch een beetje sneu dat die terrorist die de Afsluitdijk wilde opblazen nu weggezet wordt als hoax.
bwest | 02-01-16 | 11:36
Lieve bwest, ik woon middenin de natuur (voor zover mogelijk althans) en de grootste bedreiging voor de natuur alhier is natuurmonumenten. Natuur is progressief, veranderlijk, altijd in beweging. NM wil alles 300 jaar terug in de tijd werken, en dat werkt niet.
En ja, ik kom vaak genoeg buiten mijn rukbunker en oh, ik ben vrijwel dagelijks echt buiten in de natuur te vinden. Omdat ik ervan geniet.
Dat tellen op vingers is voor sommige na oud en nieuw moeilijk geworden, ze missen namelijk een oog!
Omdat het.overlast.gevende.tuig zich aan geen enkele afspraak of regel houdt, zit er dus niets anders op dan vuurwerk totaal te verbieden.
Lupuslupus | 02-01-16 | 11:23
Lees wat je zelf schrijft, omdat ze niet aan regels houden gaan we daar maar een regel voor bedenken??
-weggejorist-
Linksch en liegen is een tautologie.
@Arkan Sonney | 02-01-16 | 10:07 "Het gaat Groenlinks er ook om alles wat traditie is af te pakken. (...) Enige vorm van toegevoegde waarde voor onze samenleving heeft Groenlinks niet."
.
Helemaal raak. Het cultureel-marxistentuig wil de cultuur & tradities afbreken en de economie te gronde richten ten behoeve van hun duurzame Utopia (lees: een polpotteske dictatuur). Dit kan de mensheid missen als malaria.
Links en de Mars door de Instituties. Schoonvegen die NPO.
Hier (Groningen) aanzienlijk minder overlast dan voorgaande jaren de dagen voor oudjaar. Ik koop zelf geen vuurwerk, maar al die zuurpruimen die consumentenvuurwerk willen verbieden, daar heb je niets aan. Dit zijn de mensen die streven naar de volledig veilige samenleving. De types die protesteren omdat er een touwtje uit de luxaflex komt waar een baby zich misschien aan zou kunnen verhangen. De ouders die verantwoordelijk zijn voor de huidige generatie van rubberen tegels, genaamd Millennials. De generatie die beschremd moet worden tegen de werkelijkheid omdat die te kwetsend en te gevaarlijk is. De mensen van het verval van de samenleving.
Hier in een dorp leek het wel oorlog, de hele dag. Groep jeugd en geen politie.
Iedereen die ik heb gesproken zegt dat dit het meest rustige jaar is dat ze hebben meegemaakt. Voor mij klopt dat ook, en ik heb werkelijk nergens last van gehad. De enige persoon die WEL ergens last van had, had last van -je verwacht het niet- Marokkanen die vuurwerk naar hem gooiden. Heeft GroenLinks al een Marokkanen-meldpunt opgezet?
@Robertski | 02-01-16 | 13:39
Buiten mijn voorliefde voor Vuurwerk heb ik tevens nog wat "boy toys" hobbies. De Dames vinden dat fantastisch. Die houden wel van echte mannen. Jij bent zeker zo'n metro man watje. Jij heb je vrouwelijke kant goed ontwikkeld zeker . . .
--
Nu ga ik lekker schieten met mijn nieuwe vette kruisboog. Op 150m schiet ik een heineken blikje aan flarden met dat ding. Echt cool.
Probeer jij nou eerst maar eens een vrouw te krijgen. Misschien lukt het als je haar vertelt over je vuurwerkhobby. Dat je als een kind van 12 geniet van iets wat ''pang'' doet. Zal ze wel macho vinden.
@Robertski | 02-01-16 | 13:20
Nee, niet met rotjes. Met een riek, pek en veren!
@Robertski | 02-01-16 | 13:17
Jouw vriendin, of was het al je vrouw, heeft toch altijd haar/een mond vol over/met mijn plassertje.
Btw, kom jij op het slachtveld ook met rotjes? Ga toch fietsen halve gare.
Mark_D_NL | 02-01-16 | 13:13 En jij hebt een kinderplassertje.
@Robertski | 02-01-16 | 13:07
Verbieden, de stuip van Policor Nederland wanneer ze hun zin niet krijgen. Een triste reactie van slaven, de afhankelijken. De mensen die nooit iets toevoegen aan een samenleving. En alleen maar nemen en nooit geven. Ik kots op mensen zoals jouw. En jullie soort zal verslagen worden op het slagveld. De slag der slagen, de dag dat de echte mannen komen bovendrijven en de losers zoals jij door de mand vallen. Jij zal branden in het hellevuur van Policor Nederland.
Prachtig dat knalvuurwerk. Ik heb genoten van die enorme knallen, de geur van kruit . . . Volgend jaar weer. En dit jaar had ik veel sier vuurwerk. Maar volgend ga ik keihard voor de decibelen. I'm a vuurwerk Tokkie and i love it! En kusjes aan de vuurwerk Zeikerds.
Ben blij dat de rust hier (buurt vol gefrustreerde mannen met kleine plassers die zich willen doen laten gelden tegenover de buurt)is wedergekeerd. Dat kinderen al dagen/weken van te voren lopen te knallen is 1 ding. Maar ook siervuurwerk ging hier ruim voor 31 dec de lucht in. Het is simpel, als er geen beschaving is, moet je vuurwerk verbieden!
Afschaffen die overlast veroorzakende en milieubelastende tokkie "traditie".
De gebruikers gaan hun gedrag namelijk echt niet aanpassen.
Twee doden, diverse oogletsels en ik wil graag weten hoeveel auto's van burgers in de fik zijn gegaan. Vooral die in de banlieues van Nederland. Vuurwerk mag wat mij betreft minder, minder, minder. Zet desnoods terreinen af waar particulieren hun gang kunnen gaan. Op de afsluitdijk of de Europahaven.
Ja ook van GroenLinks mag je liegen om het eigen geloof te verdedigen.
@Evocatus | 02-01-16 | 12:08
En welke generatie mag dat dan zijn? Die van 2010?
Want al die ouwe lullen die zeggen dat het vroeger beter was hebben last van een geheugenstoornis.
@Willianus Wortelus | 02-01-16 | 10:18
De orginele upload, meen ik, iig van 31-12 en niet van 1-1, heeft geen snackbar, maar ook niet de veel harder klinkende menselijke geluiden die in het nos filmpje aan het begin te horen zijn .. ?
Rare dingen zijn het.
31-12 YT:
www.youtube.com/watch?v=GMgOUlaCeyc
1-1 NOS (staat trouwen onderaan iets vermeld over het liveleak filmpje:
nos.nl/artikel/2078172-vandalen-gooien...
Liveleak 1-1:
www.liveleak.com/view?i=7c0_1451633922...
Heer Zwad | 02-01-16 | 11:34
Het volk krijgt vuurwerk, zoals het volk wil. Slechts 8% (ruim genomen gezien de onjuiste info van NOS en GL) is tegen, dus 92% voor.
Nos meld zelf ook wel dat er veel nepmeldingen waren. En dat deze er allemaal zjn uitgefilterd
Vorig jaar 11.000 euro schade in onze minigemeente Rheden. NOg even los van alle extra kosten die ze elk jaar hebben: brievenbussen dichttimmeren, vuilnisbakken afsluiten en noem maar op.
T is gewoon niet zo leuk meer.
Als zou er 10.000 meldingen verschil zijn, wat dan nog? Dan blijf je toch op duizenden meldingen staan? In mijn beleving is dat altijd teveel. En ja, vuurwerk is kut. Ik woon in een goede buurt, maar het was hier voor 31 december al een slagveld. Na 31 december had ik een 4x4 nodig om door het vuurwerk heen te baggeren. Lekker verbieden die meuk.
@minimá-armezusvan.. | 02-01-16 | 11:41
Mooie bijdrage.
@minimá-armezusvan.. | 02-01-16 | 11:41
Mooie bijdrage.
Ondertussen staat de teller op www.petitievoorvuurwerk.nl ook al dik boven de 81.000. Zoveel mensen dus VOOR vuurwerk. Tsja, daar hoor je niemand over. Als je alle dubbele meldingen van GroenLinks aftrekt (gatver) dan hou je een gelijke stand óf een pro-vuurwerkscore over. :)
Goh, wat wauwelt GeenStijl de politie netjes gezagsgetrouw na: "jaarwisselingen relatief rustig zijn verlopen"
Stelletje idioten er zijn voor zover ik nu gehoord heb, TWEE DODEN gevallen. Da's voor mij niet relatief rustig, het is idioot krankzinnig om over "relatief rustig" te praten.
Maar goed ik ben dan ook van een andere generatie waarbij geweld nog niet gewoon gevonden en verheerlijkt wordt in woord, daad en spel.
En nee, ik wen er niet aan en ik wil en zal er niet aan wennen.
Salut! Evocatus
NOS heeft ieder jaar het bericht dat volgens hun prognoses niemand nog vuurwerk koopt en dat terwijl er ieder jaar meer geld wordt uitgegeven aan vuurwerk... En RTL gaat net zoals de NOS ook steeds meer de kant op van de bewuste desinformatie. Ze doen meer aan politiek dan aan nieuwsgaring.
Overigens
ook onder liefhebbers heerst realisme
dat verbod gaat er gewoon komen (binnen 10 jaar)
waarom
de macht van de staatsmedia op de politiek
Net zoals dat ze het meeste fijnstof hebben gemeten in Geleen.
Kwam allemaal van het vuurwerk, volgens het RIVM.
Niet dat DSM Chemelot zijn kans greep om zoveel mogelijk zooi af-te-fakkelen.
Was wel mooi om te zien al die verschillende kleuren vlammen.
Parel van het Zuiden | 02-01-16 | 10:44
Doe even je adres doorgeven,kom ik v/d week in een dronken bui jouw auto en huis ondersmeren met kruitslijm en een paar vuilniszakken rode papierpulp.
Je moet het maar normaal vinden om anderen overlast en schade te bezorgen, op kosten te jagen (van wasbeurt tot vervangen van openbare voorzieningen en infra), jouw teringzooi te laten opruimen om vervolgens die mensen te vertellen dat ze hun smoel moeten houden en zich niet moeten aanstellen wanneer zij iets zeggen van de troep en overlast die veroorzaakt is. Gelijke inborst en 'sense of entitlement' welke die rifratjes ook vaak hebben in extremis maar die je vaker en vaker ziet overal.
Want ja, opvoeden (kinderen en elkaar) is er niet meer bij tegenwoordig en ook op scholen worden bepaalde gedragingen, (sociale) vaardigheden en discipline (intern en extern) niet meer aangeleerd.
Wellicht toch maar weer iets van dipli terug. Eerst even 3 weekjes stoempen op de hei om iedereen en hun ego uit de wolken te trekken en wat vaardigheden aan te leren. En vervolgens 6 maandjes het leger in, surveilleren in wijken, billen wassen in een bejaardetehuis, hand en span diensten op een 1e hulp, (technisch) onderhoud aan publieke infra en zo kun je nog wel een paar dingen verzinnen. Zou de maatschappij als geheel, de vele ongelikte beren een wereld van goed doen en ook voor toekomstige leidertjes zou het niet slecht zijn om ook daadwerkelijk te dienen een tijdje. Anyway, droomdenken ben ik bang. Tot die tijd moet je vooral je bek houden wanneer je auto, huis, wijkaansluitkast voor kabel of stroom, kliko's en lantaarnpalen beschadigd of zelfs totaal vernield worden. Tja.
Heer Zwad | 02-01-16 | 11:34
Uit onderzoek door de NOS in 2014 is gebleken dat slechts 8% VAB de bevolking een algeheel vuurwerkverbod zou willen. Dus of je snapt het begrip meerderheid niet of je bent maar weer eens vanuit je eigen ideeën aan roeptoeteren.
CumGranoSalis | 02-01-16 | 10:16
Huilebalk, je had er ook een emmer water over kunnen gooien. Was je rode papiertroep er af. Eens dat een hoop lui te besodemieterd zijn om op te ruimen, maar dan kan je ze daar gewoon op aanspreken. Of eventjes doorbijten en gewoon vegen, wat maakt dat uit? Of je moet zo'n kutbuurt hebben dat je écht de enige bent maar dat geeft ook stof tot nadenken.
@Peace Rider
Je Duitse Herder lijkt verdacht veel op een pussy, dude.
suiker moet verboden worden, zacht wc-papier moet verboden worden, bioscopen moeten verboden worden, want de dictatuur van het proletariaat leidt tot een armageddon waarna het paradijs zal aanbreken. groenlinksch heeft zijn wortels in de communisten en gereformeerde splinterpartijtje. gewoon de zoveelste eschatologische beweging die vindt dat lachen kapitalistisch is en humor een joodse samenzwering. daarom zijn het ook zulke grote vrienden van de islam. is dezelfde nare zwarte ideologie.
De NOS/NPO heeft een eigen agenda:
- Zwarte Piet is racisme (omdat drie verdwaalde negers dat op een dag vonden)
- Vuurwerk moet verboden worden (want gevaarlijk en slecht voor het milieu)
- vluchtelingen zijn allemaal zielig (en zorgen helemaal niet voor problemen)
- windmolens zijn de klimaatoplossing voor alles (en de armoede)
- Diederik Samsom is relevant (motivering onnodig)
- Geert Wilders is een haatzaaier (en heeft raar haar)
- Jesse Klaver is liev (tweede plaats bij de politicus van het jaar verkiezing, jeuj!)
- alles wat de koning doet is dikke prima (en wat ziet Maxima er weer beeldschoon uit)
- IS heeft niets met de islam te maken (en de wijkagent voorkomt aanslagen)
- Obama is de beste POTUS ooit (en republikeinen zijn sowieso dom en slecht)
- de EU is onze redding (en de beste garantie op welvaart en wereldvrede)
- met Turkije Is het prettig zaken doen (never mind dat Erdogan een total freak is, volgens Erdogan nazi-Duitsland een na te streven staatsvorm had, honderden journalisten vast zitten, het land in hoog tempo islamiseert, etc etc)
Meneer Klaver mag met zijn pantalon op zijn enkels frikandellen gaan bakken.
Ik vraag me echt af of dit nu gewoon domheid is van hun redactie; die hebben toch ook gewoon internet om dingen te checken; een gebrek aan goede journalisten of
echt moedwillig? Ik vrees het laatste.....
Geile Markeerstift | 02-01-16 | 11:10
Natuurmomumenten? Niets mis met een beetje natuurbehoud gast, kom uit je rukbunker en ga weer eens de natuur in!
Die bewijzen van GS zijn wellicht net zo flinterdun als die van het meldpunt maar in de strijd tegen vuurwerk is wat mij betreft alles toegestaan. Er is in NL een meerderheid voor een vuurwerk verbod, GS is GP, dus in deze geeft het volk het woord en stop met deze debiele traditie, steun het meld- of hoax punt in zijn nobele strijd tegen tokkie terreur, geeft het volk wat het wil!!!
en mijn Duitse Herder durft nog steeds niet naar buiten. :P
Het moet 'verboten' worden. Want 'leuk' en want 'slachtoffers'!
Na Zwarte Piet en Vuurwerk moeten we onze aandacht richten op 'Wintersporten'. Moet ook 'verboten' worden. Want 'leuk' en want 'slachtoffers'!
En 'Carnaval'? Ook dat moet 'verboten' worden, want...
Maw. dat vuurwerkverbod gaat er gewoon komen.
Realism Is All | 02-01-16 | 10:33
.
Voor mij hoeft dat verbod niet maar als het er zou komen, tja een minderheid heeft het dan verpest voor de meerderheid. t Is niet anders.
.
De meerderheid wil gewoon leuk Oud en Nieuw vieren. Het zijn de uitwassen waar menigeen tegen ageert: al 3 weken nitraatbommen midden in de nacht, in de hele week van Kerst dag en nacht die rot herrie. Dat heeft dus niets meer te maken met "leuk" maar alles met overlast.
"Leuk" is (desnoods) 3 dagen vuurwerk: 30 en 31 dec. plus nog een "toegift" op 1 januari. Dan weet iedereen waar hij aan toe is.
.
Omdat het.overlast.gevende.tuig zich aan geen enkele afspraak of regel houdt, zit er dus niets anders op dan vuurwerk totaal te verbieden.
tja ben liefhebber en actief op een liefhebbersite
zo blij dat de ogen bij Geenstijl en TPO zijn geopend
nu de rest van Nederland nog
(overigens de ogen van geenstijl waren altijd al open alleen communiceren ze nu beter hulde)
@necrosis | 02-01-16 | 10:42
Verbetering linkje van post (10:37): facebook.com/politieteylingen iets naar onder klikken op hun post over vuurwerk (twee afbeeldingen). En dan diep zuchten.
-weggejorist en opgerot-
Tijd voor een meldpunt NOS Bullshit Berichtgeving. Er is vast iemand die dit idee kan oppikken.
NOS lijkt steeds meer op polygoon journaal. Raad van journalistiek moet er maar eens naar kijken.
Als GroenLinks nu eens échte argumenten gebruikt.
Het hele jaar moet de uitstoot van fijnstof door burgers zo veel mogelijk worden vermeden door schone danwel hybride auto's te rijden maar het is geen probleem om op één avond een ettelijke tonnen de lucht in te schieten.
Zelfde geldt voor energiebesparing. We worden allemaal op het hart gedrukt zo veel mogelijk stroom te besparen, maar met kerst worden massaal hele wijken behangen met lampjes en lichtslangen, en dat is schijnbaar prima.
Allemaal zo hypocriet als de pest.
De media in NL is rot. Dat verklaart ook grotendeels het succes van Wakker Dier, AFA, Natuur & Milieu, Anti Zwarte Piet, Das en Boom, Bont voor Dieren, Natuurmonumenten, Animal Rights en vele anderen
Hier in 010-Zuid viel het wel mee; de buurman (die jarig is) stak zijn 5 matten 1000-klappers af, schoot 15 pijlen de lucht in en pakte vervolgens om half twee de bezem. Prima vent dus. Drie deuren verderop verdommen ze het om hun shit op te ruimen en rijdt je dus door de rode blubber.
En gisteravond liepen er weer gasten die genieten van de klap die je krijgt als je een zelf-gefabriekte bom in een bovengrondse rioolbuis af laat gaan.
Van deze laatste hoop ik dat ze eeuwige jeuk tussen hun schouderbladen en afbrokkelende nageltjes krijgen.
De NOS, de buiskijkers en de bierkaai.
*
Hup GeenStijl, volhouden!
-weggejorist-
Oke mensen, allemaal even tekenen. Het is voor een zeer goed doel ( namelijk: het beschermen van Nederland)! meldpuntgroenlinks.nl/
Veel belangrijker dan het aantal meldingen is het aantal unieke melders. Wordt dat gepubliceerd?
Mensen met een 'overtuiging' (=religie, maar dan zonder god) vinden dat ze het gelijk aan hun zijde hebben en zijn daarom bereid alles te doen om dat eigen gelijk bij anderen door de strot te duwen. Feitelijk voeren zij derhalve een jihad en daarin is de waarheid het eerste slachtoffer. Zoals altijd in elke oorlog. Treurig maar waar.
Ps, ik vind de aangehaalde locaties wel geschikt als gedoogzone bij een totalverbot.
Hoeveel meldingen zijn er binnen gekomen bij het meldpunt TEGEN GroenLinks?
Eerder een buggy systeem dan een hoax, of Joris heeft zich geamuseerd, dat kan ook, maar dat valt ook onder buggy systeem toch?
@ vuurwerk verbieden roepers.
.
Wat is dat toch met jullie zure "ik heb er last van dus verbieden" mentaliteit?
.
Jullie mochten vroeger van de ouders vast geen vuurwerk of niet meer dan een paar sterretjes afsteken dus moet wegens afgunst en een paar harde knallen vuurwerk maar gelijk verboden worden.
.
Jullie lijken bijkans wel een stel ex-rokers, die worden ook altijd zo hypocriet na een eerste weekje stoppen.
Als er een stevig rotje afgaat op de afsluitdijk en je scheurt daar net langs met 130, dan is dat ook overlast. Je denkt -heel even- 'gotver klapband'.
Wat een hoop bejaarden hierboven. Dat had ik niet verwacht op GeenStijl.
Het meldpunt ging vorig jaar veel later open dan dit jaar. (op 24 december) www.rijnmond.nl/nieuws/123984/Meldpunt...
Op 21 december waren er dit jaar al 20000 meldingen. Hoeveel het er op begin 24 december waren kan ik zo snel niet vinden, maar eigenlijk waren er dit jaar dus minder klachten dan vorig jaar.
necrosis | 02-01-16 | 10:49
Ja ook dat. Maar heb een tijd in een straat gewoon waar in al die jaren nog niet 1 veegkarretje is geweest. En toen ben ik het zelf maar gaan opvegen met mijn andere buur. De relatie met een paar huizen verder in dat straatje werd er sindsdien niet beter op kan ik je vertellen. Heb ik ze dan ook duidelijk gemaakt.
Wat zijn er toch veel zielige mensen die alles maar willen verbieden. Ga aug ergens op eenberg wonen waar je niemand tegen komt en waar je dan alleen over jezelf kunt klagen en zeuren
*naar mandje kruipt wegens hoofdpijn*
Lerp | 02-01-16 | 10:44
Zet een Groenlinkser Hollander ergens in de afgelegen bergen van Kroatie of een bos in Tsjechie en hij weet zich geen raad. Gaat waarschijnlijk om z´n moeder huilen. In de ´natuur´. Maar hij hoeft gelukkig geen dieseldamp in te ademen. Kleine troost.
@chicago river | 02-01-16 | 10:41
De lieden die hun rotzooi laten liggen hebben doorgaans maar één argument: ik betaal gemeentebelasting dus die veegkarretjes ruimen het wel op.....
Waarschijnlijk komt dat uit de tokkie-bekken van mensen die 'vrijgesteld' zijn van het betalen van gemeentebelasting.
-weggejorist-
Het is al uitgelegd hoe de meldingen gebundeld worden. Op een of andere manier wil men maar doorgaan met vuurwerk terwijl ieder verstandig mens begrijpt dat het gestopt moet worden. En wel direct!
Is die VVD-er al weg?
@CumGranoSalis | 02-01-16 | 10:16
8 Euro, zeg. Ach, germ... Geef uw bankrekeningnummer even door. Ik ben altijd bereid om even bij te springen voor de minderbedeelden in onze maatschappij.
Zulks een ellende, de armoe...
Selassie | 02-01-16 | 10:40
Gehehe. Selassie: ´Vuurwerkzooi´. Had je comment nog niet gelezen maar blijkbaar kregen we pardoes bijna hetzelfde woord in gedachten. Alleen bij mij stond er nog ´rot´ tussen. En dat is precies wat het zijn, rotjes.
Net nog overlast gemeld op postcode 3511 PK Utrecht. Toevallig waar het Groenlinks hoofdbureel staat. Want als ik ergens hinder van ondervind, is het marginale partijtjes die hun agenda middels valse informatie door je strot rammen. Met oud en nieuw heb ik met de kids (2 en 5 jaar) voor het raam naar het vuurwerk staan kijken en ik heb ze in tijden niet zo zien genieten. Zelf steek ik al jaren geen vuurwerk meer af want $$$, maar ik zou het uit principe weer gaan doen. In Utrecht. Aan de Oudegracht ter hoogte van perceel nummer 312. Dan ga ik verkleed als zwarte piet, neem ik een -ook al verboden- circusolifant mee en parkeer ik mijn Dodge Ram Van uit 1990 zonder roetfilter voor de deur. En oh ja, een paar loeiende terrasverwarmers mogen dan ook niet ontbreken natuurlijk.
Kijk, begrijp me niet verkeerd, een goed milieu is prima, de natuur is belangrijk, maar hou op met die valse informatie. Want als zoiets basaals als een meldpunt voor vuurwerkoverlast al gehoaxt wordt, hoe zit het dan met al die andere Groenlinks-thema's?
Het zou een zege zijn als vuurwerk stopt. Ook geen show van de gemeente. Geniet maar van een lichtshow en knallen uit je oordopjes als je zo blij wordt van kleurtjes en knallen.
Bigi Bana Boy | 02-01-16 | 09:49
Die komt er niet, 2017 gaat er een nieuwe Europese verordering van start. De nationale wetgeving mbt vuurwerk zal de komende jaren vervallen.
@Driewerf Hoezee | 02-01-16 | 10:37
Het gaat ook niet al te best met je linkje: niet beschikbaar of mogelijk verwijderd.
Overigens vind ik vuurwerk alleen tof als het lijkt alsof er een granaat ontploft, of mooi dure sierpijlen. Want ik heb wel een teringhekel aan het kinderlijke geknal van ventjes dat als je niet uitkijkt een strijkertje in je nek vliegt. Bijna nog erger zijn je buren die eerst je straat compleet tot een slagveld hebben gemaakt maar de dag erna het nalaten hun vuurwerkzooi gewoon even op te vegen.
Ik accepteer vuurwerk-vermaak voor de simpelen onder ons maar kunnen die simpelen ook klok kijken en er om 01.00uur mee kappen. ? Verder dit :
Mensen het is 2 januari Kunnen we het weer hebben over dingen die er echt toe doen ???
Huh? Gisteren nog een topic over chaos en oorlogsgebieden en in dit topic die vuurwerkrotzooi weer relativeren? Overlast door vuurwerktokkies is een feit, ik hoef voor het bewijs in december alleen maar uit het raam te kijken.
Mijn schone vader is oprichter en eigenaar van De Rijswijkse Vuurwerkhal en pyrotechnicus. Zodoende ben ik aardig op de hoogte van alle wettelijke bepalingen en m.b.t vuurwerk en al het gekonkel tussen voor-en tegenstanders.
Feit is dat bijna álle ongelukken met vuurwerk het gevolg zijn van, al dan niet opzettelijk, verkeerd gebruik door consumenten.
Er gebeuren meer ongelukken met (blijvend en/of ernstig) letsel in het dagelijkse verkeer.
We gaan daarom toch ook niet ineens auto's en fietsen verbieden of fabriekanten belasten met onhoudbare en zinloze bureaucratie?
Alle gefrustreerde anti-vuurwerknitwits en Arnoldus Hoaxus Bontes: GA EEN LEVEN LEIDEN!!!
@Lupuslupus | 02-01-16 | 10:31
Ik heb geen klappen gekregen en heb al mijn vingers nog, je kan dus rekenen op de nodige posts mijnerzijds op de GeenStijl.
Is dat niet hartverwarmend?
*gnehehe*
@Realism Is All | 02-01-16 | 10:33
Vast. Maar gaat nog jaaaren duren.
Ik vrees met grote vrezen dat knulletje Klaver vanwege zijn guitige koppie zeer populair wordt bij de verkiezingen onder de kort en pittige kapsel vrouwen. Paard van Troje!
Het gaat niet best met het imago van vuurwerk. Naast de media en GroenLinks kan deze lokale politieafdeling er ook wat van: facebook.com/story.php?story_fbid=170...
'Nitraat' en 'ledematen verliezen'.. klik zelf maar.
Staat ze netjes.
Linkse tering-activisten zijn nu eenmaal extreem veel fanatieker, gevaarlijker, gewelddadiger en volhardender dan de andere Nederlanders (Lees: mensen die wel goed bij hun appel zijn), ook al is die laatste groep veruit in de meerderheid.
Maw. dat vuurwerkverbod gaat er gewoon komen.
Groenlinks komt voort uit o.a. 3 streng religieuze christelijke links-activistische partijen. Dan mag je blijkbaar wel een taart in iemands gezicht smijten, of een Wijnand Duyvendakjes doen (verfbommetjes smijten) of (inbreken bij Min. van Economische Zaken). Kan allemaal.
Ook kun je een voormalig havenvakbondsleider een nietsnut van een tv-presentator laten worden over zielige mensen in de wereld. Ook laat je liegende vrouwmensen als Tara Singh Varma graag toe. Dat die keuze goed afstraalt op de allochtone gemeenschap vertellen ze er uiteraard niet bij. En tot slot gaat je oud-partijleidster moeilijk belangrijk doen met een tv-serie over de seksuele ´beleving´ van moslimaaaas. Ik noem zo maar wat. De kansloze lijst is eindeloos.
@Jaypelsteeltje | 02-01-16 | 10:10
Vergeet de chirurgen niet die er weer vingers moeten aannaaien bij die (meestal) jonge gasten....
Zelfs op nieuwjaarsdag geen klappen meer. Dat was andere jaren wel zo.
Conclusie : veel minder dit jaar . Ze liegen weer eens dat ze barsten .
edelweiss | 02-01-16 | 10:19
.
Dus omdat in uw buurt geen klappen meer waren is dat in heel Nederland zo? Belachelijk! In mijn buurt was het gisteren precies als vorig jaar op Nieuwjaarsdag, heel veel harde knallen. Het enige verschil was dat ze er wat later mee begonnen dan vorig jaar.
Progresievelng | 02-01-16 | 10:26
Waarom wacht je op of mis je een kerstwens van een politicus die je (aan je post te merken) toch liever ziet verdwijnen dan komen??
krelus | 02-01-16 | 10:09 Al hoor je bij dit filmpje wat niet uit Nederland lijkt te komen weer geen alla snackbar? www.youtube.com/watch?v=0Gz01HPF_OQ
Verwarrend.
Ik wacht nog altijd op de NOS uitzending waar Rutte een kerstboodschap uitspreekt en hun Koning een mooie kerstboom laat zien.
met dit soort zwakke leiders zullen we snel een Libanon worden. Enige voordeel: geen gezeik meer over achterstelling vrouwen, glazenplafond. in onze nabije toekomst mogen vrouwen alleen nog maar kinderen baren, niet meer autorijden, geen mening meer hebben. De kwaliteit van de 2de kamer zal erop vooruitgaan als er geen domme vrouwen meer inzitten.
Ik wacht nog altijd op de NOS uitzending waar Rutte een kerstboodschap uitspreekt en hun Koning een mooie kerstboom laat zien.
met dit soort zwakke leiders zullen we snel een Libanon worden. Enige voordeel: geen gezeik meer over achterstelling vrouwen, glazenplafond. in onze nabije toekomst mogen vrouwen alleen nog maar kinderen baren, niet meer autorijden, geen mening meer hebben. De kwaliteit van de 2de kamer zal erop vooruitgaan als er geen domme vrouwen meer inzitten.
Op een enkele klap na was het een gewoon leuk vuurwerk wat ik kon zien. Zelf geef ik geen ene cent daaraan uit.
Zelfs op nieuwjaarsdag geen klappen meer. Dat was andere jaren wel zo.
Conclusie : veel minder dit jaar . Ze liegen weer eens dat ze barsten .
krelus | 02-01-16 | 10:09 Klopt.
Allah Akbar is er door de NOS uitgeknipt.
NOS: nos.nl/video/2078173-vandalen-gooien-a...
YT: www.youtube.com/watch?v=i4PPmP-Udh0
Ik zie hier niets van bij de NOS, maar ook niet bij jullie Geenstijl... m.liveleak.com/view?i=9a5_1451651186
Jaypelsteeltje | 02-01-16 | 10:10
Ja, die verdienen inderdaad goed.
Ik kon vannochtend ook mijn auto door de straat gooien voor 8 euro omdat hij onder de rode papieren pleuriszooi zat.
En een bezem pakken om vervolgens je troep op te ruimen is er ook niet bij. Dat mogen de gemeente en buurtbewoners voor deze mensen oplossen nadat ze klaar zijn met een nachtje traditie en cultuur beschermen..
Vrijheid van de een wordt altijd beperkt door vrijheid van de ander.
Jaypelsteeltje | 02-01-16 | 10:05
.
Dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn als men rekening houdt met anderen. Dáár zit het probleem. De rottige "ikke.ikke.ikke" mentaliteit.
Als ik iets niet doe omdat anderen daar last van hebben is dat een vanzelfsprekendheid die ik beslist niet zie als inperking van mijn vrijheid.
.
"Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet".
Wie in deze tijd het NOS nog geloofwaardig vindt, heeft kortsluiting in zijn/haar bovenkamer.
Ook dit jaar veel mooi siervuurwerk gezien, als ze dit verbieden, emigreerde ik of ik ga gewoon om elf uur in bed liggen. Ok laatste dagen voor oud en nieuw leek het wel Syrië, maar er mag al zo veel niet (meer)......@ amsterdam-noord
Vuurwerk is wel goed voor de omzet van de plaatselijke wasstraat.
"Een 23-jarige jongeman uit Beringen is veroordeeld tot een maand cel en 2.200 euro boete voor het bezit van een alarmpistool"
<br>
Maar je twaalfjarige kind met een tas nitraatbommen de straat op sturen mag wel. Beetje krom dit.
Zojuist gelezen op LavieJanRoos: Nos heeft waarschijnlijk geluid (allahu akbar) verwijderd bij filmpje waar auto van trappen metrostation Clemenceau in het Brusselse Anderlecht wordt gegooid.
de nos lijkt god wel maakt hem ook geen fuk uit,als wij er maar zijn
Het gaat Groenlinks er ook om alles wat traditie is af te pakken. Want progessief. Geen zwarte piet, geen consumentenvuurwerk, geen oldtimer diesels, straks ook geen benzine autos meer. Enige vorm van toegevoegde waarde voor onze samenleving heeft Groenlinks niet. Ze houden zich bezig met onderwerpen die er niet toe doen, en zijn daarmee overbodig in onze samenleving.
Vorig jaar gedurende de hele dag elke vijf seconden een knal. Het is maar wat je lol noemt. Dit jaar was het al een stuk beter.
Siervuurwerk na twaalven is prima, maar dat die knallen aan mijn oren en hun vingers en ogen mogen van mij achterwege blijven.
Vrijheid van de een wordt altijd beperkt door vrijheid van de ander.
Wat echt gebeurt maakt de NOS niet zo uit
Satria | 02-01-16 | 09:52
Je zou denken dat een nieuwsmedium op zoek is naar feiten. Wat heb je dan aan een verklaring van een leugenaar?
Oja...... dat meen te toch niet Red, GS? Ik ben maar eens gaan kijken van de week op hun site en ja.. Ook ik moet toegeven dat ik schuldig ben aan het verpesten ervan. Ik heb random wat postcodes opgezocht en ben maar klikkerdeklik even bezig geweest op hun site wat aan te vullen op wat kale plekken. Het is kinderlijk eenvoudig even lekker los te gaan. Gewoon, omdat het kan!
Satria | 02-01-16 | 09:52 Jij snapt het niet en dus ben je af.
-weggejorist-
Femke vond ik altijd zo'n lekker wijf, die zou zo mijn rotje aansteken! De hete donder.
Schiphol zijn jullie vergeten ... al dat gebulder van vliegtuigen komt gewoon op het conto van vuurwerkoverlast. Ik vond het dit jaar erg meevallen met de vuurwerkoverlast. Het feestje bij de buren was erger maar juist die nacht moet dat kunnen. Een andere discussie is het aantal auto's dat in de fik is gestoken maar dat vind ik gewoon crimineel gedrag. En gewonden door vuurwerk vind ik erg triest en onnodig.
Het zou mogelijk kunnen zijn dat er meer overlast gemeld is, vanwege het feit dat er meer aandacht aan besteed is.
@Woef! | 02-01-16 | 09:44 Wel als het gaat om een doelgerichte campagne waarbij NPO zichzelf jaar na jaar van harte voor het GL-karretje laat spannen om vuurwerk verboden te krijgen, op basis van aantoonbaar foutieve informatie. Ook dat is een vorm van 'het volk belazeren' waar GS zich tegen verzet. En da's maar goed ook!
Hoeveel meldingen kun je doen per persoon? Kan me namelijk niet voorstellen dat 86.000 Nederlanders zich bij een GroenLinks meldpunt melden. Zullen vast zeikstralen tussen zitten met honderden meldingen.
Er zijn er een paar doodgeschoten de laatste dagen. Zouden die knallen ook in de statistieken zitten?
de nos geeft door wat een "leugenaar" meldt, dan maakt dat de nos toch geen leugenaar?
wat een autistische fixatie op dat meldpunt bij gs
Heeft GS aandelen in een paar Chinese fabriekjes??
Ow jah natuurlijk... met je lamme kloten vuurwerk afsteken plus alle menselijke sores en troep die daar bij komt kijken (want afsteken is leuk, opruimen en weggooien is toch een stuk moeilijker voor de overgrote meerderheid van de pyrotechnische superhelden in het land) is natuurlijk een zeer belangrijk onderdeel van die veel genoemde en geroemde NLse Joods/Christelijke traditie... Pffft.
@PopperFlopper
Ik wil maar zeggen dat de NOS die campagne onverstoord doorzet.
Past precies in het plaatje waarin de msm een grote beïnvloed en propaganda machine is van de overheid. Zoals beschreven in het boek van een oud NOS medewerker die uit de school is geklapt.
time2wakeup.me/oud-nos-medewerker-klap...
Het wordt tijd dat de mensen ook buiten GeenStijl eens wakker worden.
Het zou pas nieuws zijn als de NOS en GroenLinks eens niet zouden liegen.
-weggejorist-
Je vecht een achterhoedegevecht Pritt. Hoax of niet, consumentenvuurwerk is op weg naar de exit. Het zal best nog een paar jaar en een paar typisch Hollandse halfbakken slappe compromissen duren maar de trend is duidelijk. Het einde is in zicht.
Laat "over vuurwerkoverlast" maar weg.
Het CBS kan er ook wat van: hoe verzin je het om de gemiddelde sterfleeftijd van de kinderen die in dit jaar geboren worden 'uit te rekenen'. Dat belooft weinig voor de betrouwbaarheid van andere CBS cijfers. (maar dat is eigenlijk oud nieuws)http://www.telegraaf.nl/binnenland/24938324/__NL_ers_ouder__Europa_haalt_in__.html
Ook in 2016 kun je niet terecht bij de NOS voor waarheidsgetrouwe berichtgeving.
Voor Volk en Vaderland!
5 eurocent
"NOS en GroenLinks liegen." Die kop kunnen jullie wel elke dag boven een topic zetten.
Lesje maatschappijleer. Volgens een poll van de NOS wil maar 8% van de Nederlandse bevolking een verbod op consumentenvuurwerk: www.examenblad.nl/examendocument/2015...
En toch zou ik er niet verdrietig om zijn als we met die bende stoppen. Nog wekenlang liggen de straten en auto's vol met die troep en al helemaal als het geregend heeft .
-weggejorist-
@waskuip-admiraal | 02-01-16 | 09:34
Dat geloof ik wel, maar.... Als je cijfers niet kloppen en niet betrouwbaar zijn, kun je er dus ook niet klakkeloos vanuit gaan dat de rest wel klopt want dat kun je simpelweg niet weten, tenzij alle meldingen zijn nagebeld (wat me sterk lijkt). Volgens mij leer je dat gewoon op het middelbaar onderwijs. O wacht...
Ehhh, dat is NIET de Maashaven, die ligt bijna in de stad. Dit is de Europahaven, aan de MaasVLAKTE. Stelletje Amsterdammers!
Maashaven is in Rotterdam Zuid, Maasvlakte aan zee.
Dit zijn waarschijnlijk de locaties van de doelen van IS zodra de cellen ontpoppen en waar de NOS en GroenLinks goede banden mee heeft.
Links is je mening doordrukken. En alle middelen zijn geoorloofd.
Als er zoveel spookmeldingen zijn dan mogen ze de Ghostbusters wel eens gaan bellen. Doet de NOS daar vervolgens verslag van, want hun taak is het verspreiden van sprookjes.
Zojuist op Radio 1 werd nog wel vermeld dat er inderdaad spookmeldingen zijn. Deze zouden niet in de uiteindelijke cijfers zijn meegenomen...
Als dat nou het enige was waar ze over liegen.
REAGEER OOK