Must see oorlogsdocu: Duitse journo in Oekraine
Ukraine Agony. Ga d'r maar eens voor zitten, deze Duitse docu, in het Engels, over de oorlog in Oekraïne. Lekker supranationaal, just the way the EU likes it. Al zal de inhoud misschien niet langs de Brusselse censor komen, want behalve dat de docu "een beeld schildert van de gebeurtenissen door de persoonlijke verhalen van betrokkenen, zowel burgers en soldaten als journalisten", is de film ook een aanklacht tegen "disinformation, concealment, half-truths up to outright lies [that] are the weapons of certain Western media in this war." Zelfstandig journalist Mark Bartalmai (@, blog) verbleef sinds medio 2014 met een camerateam in het oosten van Oekraïne en deed daar onder andere verslag van de strijd in de Donbass-regio en van MH17. Daarvan een fragment hierboven, waarbij we ook deze column van Jeroen Akkermans (RTL) warm aanbevelen. Want wanneer dringt het nou eens bij iedereen door dat Rutte het MH17-dossier diep, diep weg aan het stoppen is in zijn onderste la? De hele docu over het reilen en zeilen rellen & schieten in het land van onze soon-to-be visumvrije associatie-vrienden is hieronder te zien. Daar weer onder nog een aankondiging voor een gezellig lokaal kerst-evenement van de plaatselijke nazi's.
Ukrainian ultranationalists stage Nazi-like torch parade https://t.co/3MDvkzqXNs pic.twitter.com/j9oRbznGKc
— RT (@RT_com) December 22, 2015
Reaguursels
InloggenMooie docu. Laat maar weer eens zien dat de EU een levensgevaarlijk vehikel voor het grootkapitaal is. En dat oorlog niets romantisch of stoers heeft.
-weggejorist-
-weggejorist en opgerot-
-weggejorist-
Is Mirko Möbius ofwel Mark Bartalmai een journalist, laat staan een objectieve journalist of een propagandist? Het verschil is dat de eerste de mening laat volgen uit de feiten en de laatste de feiten uit de mening. Mirko Möbius is in elk geval niet opgeleid als journalist, maar was eerder werkzaam als Online Marketing specialist. Hij mist dus de achtergrond en opleiding om een zo lastig en veelgelaagd conflict in Donbas vakkundig te kunnen duiden.
Hoe dan ook moeten we bij het zien van dit soort documentaires dat ferme standpunten inneemt een beetje mediawijsheid tonen en kritisch zijn om te beseffen wat ons nou precies voorgezet wordt. Ofwel, niet gelijk een aluhoedje opzetten dat ons aangereikt wordt door iemand die zich voordoet als journalist maar dat niet is.
Mirko Möbius is een aluhoedje die in pro-Russisch vaarwater terecht is gekomen. Dat mag, dat moet hij zelf maar weten. Maar hij zet ons op het verkeerde been door zich te presenteren als onafhankelijk en objectief. Dat is hij niet.
Of hij onderdeel uitmaakt van de Russische propaganda-machine is de vraag. Waarschijnlijk niet, of hooguit indirect. Maar hij is wel de kritiekloze buitenstaander die zich in 2014 onder meer voor het pro-Russische ANNA News liet interviewen. Dat is zoiets als Donald Trump die zich begeeft naar de studio van de KKK om daar te zeggen hoe objectief hij wel niet is. Waarom deed Mirko Möbius dat? In elk geval werd er eindelijk serieus naar hem geluisterd.
Het is geen wonder dat GeenStijl dat deelneemt aan de campagne voor het referendum over de associatie-overeenkomst van de EU met Oekraïne alles uit de kast haalt om die campagne tot een succes te maken. Maar het is de vraag of het zichzelf als tendentieus en ongefundeerd presenterende GeenStijl niet vooral in eigen voet schiet door te verwijzen naar iemand als Mirko Möbius. Want zijn film is geen aanklacht tegen desinformatie zoals GeenStijl citeert, maar juist zelf een voorbeeld van desinformatie. Heeft GeenStijl dat niet door of doet het net alsof het dat niet doorheeft?
Er moet toch gedegen journalistiek te vinden zijn die een pro-Russisch standpunt over de Oekraïense oorlog inneemt? Vooruit jongens en meisjes van GeenStijl, doe je best en probeer eens van de gebaande paden af te wijken en jezelf te overtreffen. Vindt een objectieve bron die jullie zaak ondersteunt en er bij nader inzien geen afbreuk aan doet. Aan het werk!
-weggejorist-
Het is mij inmiddels overduidelijk wat zich hier afspeelt.
Een war by proxy door de VS en de multinationals tegen Rusland.
Een land dat zich als 1 van de weinige landen in de wereld nog tegen het VS imperialisme en haar wens tot wereldhegemonie weet te verzetten.
In Europa zijn de meeste politici inmiddels vervangen door Amerikaanse belangenbehartigers of voor dat doel omgekocht en worden zij nu als puppets ingezet om de Amerikaanse belangen behartigen en tegelijkertijd de Europese bevolking onder de knoet houden en als goedkope arbeidskrachten ten dienste van de Multinationals te stellen.
Interessante docu, maar wel wat bijzondere identificatiebewijzen. Waarom hadden de twee Nederlandse passagiers (De Graaff?) een papieren OV-weekabonnement uit 2008 mee???
We worden denk ik al geregeerd door clubjes waar JFK ons al voor waarschuwde.
Russen willen ook niet meer met dollar handelen net als saddam khadaffi etc benieuwd hoe dat afloopt.
www.youtube.com/watch?v=LjNjIbEBXnc
getalsterkte | 23-12-15 | 10:09
Alle info en comments op de Geen Stijl moet je ook in een context plaatsen. Geen Stijl is een context, dus die hoeven zelf geen context te geven. Net als dat Joop.nl niet hoeft uit te leggen dat zij spreekbuis van policor links Nederland zijn, dat Elsevier vooral opkomt voor de beter bemiddelde medemens.
Als lezers dat onderscheid niet kunnen maken, die context niet kunnen begrijpen dan is dat hun probleem,niet die van de Geen Stijl.
-weggejorist-
Het is dan ook geen "Duitse" docu. Dat is hetzelfde als de berichtgeving van Graham Philips "Engelse" pers noemen.
Als je voor een propagandakanaal werkt (want dat is wat Russia Today is), dan verkondig je het standpunt van de Russische regering. Dat standpunt heeft waarde, maar altijd in die context. En die context is GeenStijl stilletjes vergeten omdat de boodschap hen goed uitkomt.
-weggejorist-
Opvallend dat een dergelijke verhelderende reportage niet wordt vertoond op de NPO, noch te zien is bij bijvoorbeeld de AD, Trouw, Volkskrant of Joop site.
Want we moeten en zullen de Oekraine bij Europa betrekken, al zijn het nazi's.Zoals een klinkklare waarheid als die van Thierry Baudet, die zegt dat er in Europa van geen enkele vorm van solidariteit sprake is, wordt dan weer wel graag belachelijk gemaakt.Toch is ook dat waar: de NEURO-landen worden steeds rijker, de ZEURO-landen steeds armer met goedvinden en onder dwang van de rest..... Maar de nazi's in de Oekraine moeten er bij komen, dat levert( voornamelijk dus de NEURO-landen) flink centjes op, namelijk.Ik ga maar eens over emigratie denken.
-weggejorist-
Als oprechte reaguurder kies ik direct B wanneer ik A door de strot geduwd krijg. Na al die anti-Oekraïne topics zal ik dus zeker voor het associatieverdrag stemmen, of beter gezegd, ik ga niet stemmen, want ik wil de tegenstemmers uiteraard niet aan de opkomstdrempel helpen.
Hoe komt het dat er in het begin van de docu auto's staan met NL kentekens (te begrijpen ok), maar een NL kenteken en een sticker "Police" op dezelfde wagen???
#enpassant | 23-12-15 | 00:07
Ja, voor wij elkaar verkeerd begrijpen, dat ben ik allemaal helemaal met u eens en dat is ook mijn standpunt. Ik kan u lappen tekst voorleggen waarin ik dergelijke kritiek lever op het DSB-rapport.
Wel, ik had al weer een stukje klaar dat ik toch maar weergeef omdat ik het weer helemaal heb opgezocht. Bedankt overigens voor uw commentaar.
Komtiedan:
In de neus van BUK-raket 9M38 zit een ontvanger van radio/radar reflectie, het is de proximity fuse. De raket reageert dus niet zelf op de massa van MH17. Het vliegtuig moet eerst worden aangestraald door de BUK-TELAR op de grond. En die BUK moet dat dus volhouden ook...
Nu heeft een Boeing 777 een grote neus die als eerste de reflectie naar een BUK-raket 'head-on' uit Snizhne straalt. En dat betekent dat bij het aanstralen door de BUK-TELAR van een SU-25 met daarachter vliegend de MH17, het signaal zou kunnen overspringen. Maar dat is nog geenszins bewezen. En dit is ook een ingewikkelde complicatie waar wij eerder van spaarzaamheid uitgaan, dus van opzet om MH17 neer te halen.
Nu houdt Almaz-Antaz (de fabrikant) als richtlijn dat een 3-5 meter delay in ontploffing van warhead 9N314M mogelijk is. Maar ook daarover bestaat bepaald geen zekerheid. Dat zou betekenen dat men met het bewust neerhalen van een Boeing-777 wat langer zou kunnen wachten met het tot ontploffing brengen van de warhead. Maar nogmaals, dit kan worden betwijfeld.
Nu bestaat er animositeit tussen DSB en de Russische Federatie over hoe de Russen denken over het neerhalen van MH17 met een BUK. Dit klinkt door in het DSB-rapport. Wel, de Russen zeggen op verzoek van DSB alleen een dergelijk scenario te hebben doorgerekend en hun conclusies te hebben meegedeeld. Zij houden echter nog steeds voor mogelijk dat MH17 op andere wijze is neergehaald.
Van DSB als gastheer mocht worden verwacht dat zij voor publicatie alle plooien met de RF zou hebben gladgestreken en in hun rapport niet met modder zou gaan gooien. En ook al zouden de Russen op eerdere bevindingen zijn teruggekomen, dan nog past DSB geen insinuerende rol. Het was een beschamende vertoning.
@Basic Dimension | 22-12-15 | 22:27
Te vinden bij het Russische bezwaar op het rapport van de OVV: About the investigation, annex L, damage pattern observed, comment 3
Over de bowties, er is tevens een ingebouwde uitvlucht in het OVV rapport aanwezig. Zie 2.16.2 Examination of the selected fragments. Er worden 2x 20 geselecteerde deeltjes genoemd, maar deze verzamelingen zijn niet geheel hetzelfde. Punt van aandacht is de selectiecriteria in de 1e verzameling 20 deeltjes, nl. de aanwezigheid van aluminium of glasresidu. Maar de 2e verzameling van 20 deeltjes ontbeert het voorvoegsel 'the' en bevat de deelverzamelingen 'either','or' en 'or both' m.b.t. de selectiecriteria van de 1e verzameling. In de 2e verzameling bevatten dus niet alle deeltjes aluminium of glasresidu. Het OVV rapport kan op basis van de 2e verzameling geen duidelijkheid geven of de bowties deeltjes, het fundament van het bewijs, ook daadwerkelijk door de vliegtuigbeplating of glas zijn gedrongen.
Wat wel fijn is als de Oekraïne straks op slinkse wijze bij de EUssr gevoegd is , Dat we dan rete eenvoudig aan wapens kunnen komen voor de aanstaande burgeroorlog hier . ;-)
Heftige docu. Blijft altijd een kant van een verhaal. Maar zeker is dat het hele zaakje stinkt.
6.21 www.autoverleden.nl...
www.autoverleden.nl... met politie markering
am*dam | 22-12-15 | 19:41
Wat moeten die auto's daar?
Ukrainian agony - The concealed war
6.30
ovi.rdw.nl...
ovi.rdw.nl...
Kopstoot Sdam | 22-12-15 | 20:24
... Binnenlandse Zaken. Joost mag weten wat die daar doen.
www.112fotosite.nl/index.php/voertuige...
Nebuchednezzar | 22-12-15 | 21:08
en dan nu 2 stuksin de Ukraine, van binnenlandse zaken op camera met een buitenlandse "Police" markering.
ps voor wie niet de hele docu wil kijken is dit een interesante starthttps://youtu.be/jsQX6Lm142g?t=1h25m13s, waarom geenpeil.nl maar ook andere protest bewegingen belangrijk zijn.
EU zoekt toenadering Ukraine,
EU bied visum vrij reizen aan Ukraine aan,
EU verlengt economische sancties tegen Rusland...
Heb t vervelende gevoel in t foute kamp te zitten!
Tijd om het ondergrondse verzet weer te reaktiveren?
#enpassant | 22-12-15 | 22:03
Dank voor uw reactie:
[Radargeleide SAM raketten geleiden in de regel naar het centrum van de radarsignatuur. Bedenk zelf wat dit betekent voor de locatie van impact. De CEO van Almaz-Antey gebruikte niet zonder reden de frase 'if downed by a BUK missile'.]
Dit is mij bekend maar wellicht kunt u uw aanwijzing nader toelichten.
Lol, ditiseennickname, serieus? Ben je echt zó naïef? Pffffft. Ga maar eens turven van welke partijen de politici zijn die het nieuws van alle kanten laten horen.
Echt jodenhaters. Rusland is 3 keer erger.
De Koreaanse Slet | 22-12-15 | 19:04
Kom jij weer met een zielige jij-bak aanzetten. Heeft de eu soms een associatieverdrag met Rusland afgesloten dan? Antwoord: nee. Het gaat erom dat wij afstand moeten nemen van de Oekraine en het vieze volk dat daar rond loopt. #geenpeil. #nexit. #eu=maffia.
@Basic Dimension | 22-12-15 | 18:26
Radargeleide SAM raketten geleiden in de regel naar het centrum van de radarsignatuur. Bedenk zelf wat dit betekent voor de locatie van impact. De CEO van Almaz-Antey gebruikte niet zonder reden de frase 'if downed by a BUK missile'.
@Makro777 | 22-12-15 | 21:17
Niet alleen de radarbeelden, Rusland heeft ook de gesprekken met ATC op de VHF-band. En inderdaad beide data zullen ze zeker niet vrijgeven als het ingezet kan worden als hefboom.
Ik ben er voor gaan zitten en heb de docu bekeken; aanrader inderdaad. Los van de hele stellingname wie hier allemaal schuldig zijn (Westen/Oekraninsche regering/Rusland) is een ding nog duidelijker geworden. De associatieovereenkomst tussen EU en Oekraine moet er absoluut niet komen.
gaan exporteren (typen blijft moeilijk)
@Nonkel Frituur | 22-12-15 | 21:03
Zie evt. ook conclusies rapport NPF, het lijkt erop dat er publiek Nederlands geld gaat naar exportgaranties en verzekeringen die uiteindelijk ervoor zorgen dat Nederlandse banken in Oekraine 170 miljoen durven te investeren in bio-industrie die hier al verboden is (valse concurrentie voor onze boeren als die bedrijven naar NL naar exporeren). www.ngpf.nl/wp-content/uploads/Nederla...
@Nonkel Frituur | 22-12-15 | 21:03
Dat hierboven was in reactie op uw stelling dat er geen subsidie verstrekt zou worden.
Er worden volgens mij wel degelijk subsidies verstrekt aan banken en bedrijven die in Oekraïne investeren (met geld uit het niets), zie bijvoorbeeld economics.rabobank.com/publications/2...
.
"The IMF loan is conditional upon the implementation of several austerity measures and structural reforms in Ukraine that include phasing out natural-gas subsidies, reducing corruption and addressing long-standing imbalances in public finances. Until now USD 8.3 billion of the package has been transferred to Ukraine. However, due to a stronger than anticipated deterioration of the economic situation, Prime Minister Arseny Yatseniu announced recently that an additional USD 15bn in financial aid is needed in 2015 to avoid a default."
Zo moeilijk is het niet vrienden. Rusland heeft het niet gedaan en geeft z'n data niet vrij om leverage te hebben. Dat dagelijkse anti-Rusland item in de NOS-muppetshow heeft natuurlijk wel een doel. En vergeet niet dat die zwarte doos ook nog stof ligt te happen in de VS hè. Als daar wat anti-Russisch mee te bewijzen viel hadden we dat wel al driehonderdduizend keer op de staats-TV gezien hoor. Om te kotsen dit hele verhaal. Maargoed binnenkort (na vele pogingen tot vertraging en frustratie) toch echt de ontknoping van de zaak Baybasin. Zeker ook één van de grootste politieke schandalen van de afgelopen decennia. Het zou me verbazen als ze (en "ze" zijn waarschijnlijke niet alleen die trekpoppen in de Tweede Kamer) dat onwaarschijnlijk bizarre schandaal overleven.
Kopstoot Sdam | 22-12-15 | 20:24
Zaakje stinkt. Dit zijn twee voertuigen van het de bewakingsdienst van het ministerie van Binnenlandse Zaken. Joost mag weten wat die daar doen.
www.112fotosite.nl/index.php/voertuige...
Watching the Wheels | 22-12-15 | 20:55
Dat laatste is alvast niet het geval. Nee, er is geen enkele vorm van subsidie. Dat is echt een fabeltje.
Maar dat ondernemers allerlei praktijken verzwijgen, dat is helaas een feit. Wat mij betreft mag dat heel breed uitgesmeerd worden in de media.
Anderzijds ben ik opgegroeid tussen journalisten en weet ik uit eigen ervaring dat ze allemaal liegen, in opdracht. Ik moet de eerste echte onafhankelijke journalist nog tegenkomen. (en nee, die 100 miljoen alu-hoedjessites die zichzelf onafhankelijk noemen beschouw ik niet als journalistiek).
@Nonkel Frituur | 22-12-15 | 20:34
Ik denk dat het juist heel bewust beleid is (van Rutte, Juncker, banken, VS en alle anderen). Iedereen weet inmiddels dat geld uit het niets gecreëerd wordt (getalletje in de computer intikken en zorgen voor onderpand en er is geld uit het niets, zie evt. positivemoney.org/videos/introduction/... ). Daarna moeten ze het 'funden', maar dat is makkelijk omdat het via een omweg weer terug komt. Zo werkt de hele economie toch? Lenen zorgt voor geld in het systeem en zo pakken ze meteen de macht in al die landen. En er kan nog een goed verhaal bij gehouden worden ook, de mensen in die landen krijgen het beter, er komen wegen, ontwikkeling, het wordt minder primitief dan het nu is. Allemaal prima, enige wat me verontrust is dat er geen debat over plaatsvindt. Dit zijn die investeringen waar Timmerfrans het over heeft in Buitenhof (getalletje intikken in de Rabobank computer en de kippenslachtmachines kunnen door Nederlandse bedrijven geleverd worden). Met wat mazzel krijgen ze nog wat steun en subsidie van Jucker ook. Kernvraag: Waarom hoor je er niks over in de media?
@ HMCuiteraard | 22-12-15 | 20:46
Voor elk verhaal bestaat er een tegenverhaal.
@Hiesjes | 22-12-15 | 20:38
Als we toch in de Goebbels quotes zitten: Think of the press as a great keyboard
on which the government can play.
― Joseph Goebbels
En
The most brilliant propagandist technique will yield no success unless one fundamental principle is borne in mind constantly - it must confine itself to a few points and repeat them over and over.
― Joseph Goebbels
Zijn ook mooie quotes om het grote doek wat voor ons ogen ligt een beetje te duiden.
@DitIsEenNickname
Vice? Really? Over propaganda gesproken...
Dat is iets wat ik nog wel durf te kijken, maar nog cynischer beschouw dan de volkskrant.
@Nintex
Zo hé man. Hoe ver kan je van de waarheid verwijderd zijn. Ik ben echt onder de indruk. Zodirect ga je ook nog zeggen dat Poro de pres is van Oekraine en Poetin de pres van Russia!
@ ristretto | 22-12-15 | 20:18
De NPO bestaat uit diverse omroepen die allen redactioneel volledig onafhankelijk zijn. Persvrijheid staat hier hoog in het vaandel. Dat de berichtgeving sommigen niet bevalt, is een ander verhaal.
If you tell a lie big enough and keep repeating it, people will eventually come to believe it. The lie can be maintained only for such time as the State can shield the people from the political, economic and/or military consequences of the lie. It thus becomes vitally important for the State to use all of its powers to repress dissent, for the truth is the mortal enemy of the lie, and thus by extension, the truth is the greatest enemy of the State.
-Joseph Goebbels
Watching the Wheels | 22-12-15 | 19:44
Dat van die kippen kende ik nog niet.
Het kan niet de bedoeling zijn dat het openstellen van de handel ertoe leidt dat verworvenheden zoals dierenwelzijn erop achteruit zouden gaan.
Dus nee, geen behoefte aan miljardairs die zich verrijken op het leed van miljoenen kippen. Zo'n types zijn geen aanwinst.
En de EU heeft zich tot dusver weinig bekommerd om het dierenleed. Bovendien is Oekraïne geen EU-lid. Maar als ze dat ooit willen worden, dan zullen ze ook iets moeten doen aan het dierenleed.
am*dam | 22-12-15 | 19:41
Wat moeten die auto's daar?
Ukrainian agony - The concealed war
6.30
ovi.rdw.nl/default.aspx?kenteken=37zh...
ovi.rdw.nl/default.aspx?kenteken=63kv...
Nintex | 22-12-15 | 20:15
Dat van de FSB wil ik wel geloven. Echter zij kunnen niet eens in de schaduw staan van wat de CIA allemaal doet. Dat is gewoon factor tig meer. Zelfs de Franse geheime dienst heeft er een handje van, net als de Britse. Alle grootmachten lopen te stoken in de invloedssferen van de ander, dat is al sinds mensenheugenis zo.
@Russells Teapot | 22-12-15 | 20:06
Mee eens, meningen zijn altijd subjectief. Het is onze eigen fout dat we denken dat media "de waarheid" (Pravda) zouden verkondigen.
@Ditiseennickname, de NPO is zo partijdig als het maar kan. Radio1 heeft als motto: Het nieuws van alle kanten. Behalve wat hen niet bevalt.
RT is de propagandaspeeldoos van de Russische staat. Aangezien iedereen de Amerikanen altijd overal de schuld van geeft kan de FSB ongezien grote delen van de wereld destabiliseren. Je hoeft niet verder te kijken dan de MH17 (of Donetsk, of Syrie of...) om te zien hoe de Russische propaganda machine werkt. Met name Wikileaks is een effectief FSB-front.
Als in die RT-docu het woord Surkov niet voorkomt dan kun je hiet direct naar de prullenbak verwijzen. Dat gebied is nu pratkisch zijn nieuwe theater.
#enpassant | 22-12-15 | 19:54
Exact, maar dat zal in de kamer niet gebeuren. Ook geen enkele OvJ zal zich daar aan branden, denk maar aan Demmink en zo. Parlementaire enquête is een uitstekend middel om een hoop boven tafel te krijgen. Ik noem hem alvast de commissie Omzigt!
DitIsEenNickname | 22-12-15 | 20:05
Ben jij nooit in Nieuwspoort geweest? Alleen RTL Nieuws is een beetje onafhankelijk. De hele NPO zit op schoot bij de politiek.
@Russells Teapot | 22-12-15 | 20:06
Inderdaad, het belangrijkste is dat je niet maar 1 kant van een verhaal ziet.
Watching the Wheels | 22-12-15 | 19:57
Door zowel naar RT als westerse media te kijken kun je misschien een gebalanceerder beeld krijgen, maar afzonderlijk zijn ze allebei zo bevooroordeeld als maar zijn kan. Ik denk dat er uberhaupt geen grote nieuwszenders zijn die we bij dit soort conflicten kunnen vertrouwen.
@ Watching the Wheels | 22-12-15 | 19:57
RT wordt redactioneel gestuurd vanuit het Kremlin. Je kunt veel van "onze media" zeggen, maar niet dat ze worden gestuurd vanaf het Binnenhof.
@getalsterkte | 22-12-15 | 19:51
RT lijkt een open platform, waar onze media nog wat van kunnen leren (ernstig genoeg). Max Keiser zendt bijvoorbeeld ook uit op RT vanuit London www.maxkeiser.com/ erg leerzaam. Onze media berichten eenzijdig. Alleen door naar alles te kijken kun je een iets beter gebalanceerd beeld krijgen.
Ik kan hier weinig mee.
De Russen beweren dat Kiev probeert het onderzoek te frustreren, de Oekraieners beweren dat Moskou dat doet.
Dit soort filmpjes zijn interessant, het kan nooit kwaad om de Russen ook eens aan het woord te laten, maar het blijft toch het woord van de ene partij tegen dat van de andere, terwijl beide partijen overduidelijk totaal onbetrouwbaar zijn en waarschijnlijk allebei schuld dragen aan MH-17.
@Nebuchednezzar | 22-12-15 | 19:44
Parlementaire enquête?? Obstructie van het MH17 onderzoek door het opvragen van de radarbeelden te blokkeren (zie ICAO protocol & VN res. 2166). Strafrechtelijke vervolging onder 189 Sr. of ambtsmisdrijf alle huidige kamerleden PvdA, VVD.
besteedt
@Parel van het Zuiden | 22-12-15 | 19:37
Grotendeels mee eens. Het is toch vreemd dat de overheid (en banken) weinig doen om alle onrust in de maatschappij in eigen land weg te nemen en wel tijd besteed (besteden) om politiek in Oekraïne te bedrijven. Als je ziet hoe onrustig Nederland is, dan zijn ze redelijk onverantwoordelijk bezig. Iedereen lijkt op z'n hoede en gespannen. Bedankt VVD, PvdA, CDA. Balkenende is met die sh*t begonnen met z'n vriendje Bush (illegale oorlog commissie Davids).
Nou hier dus www.youtube.com/watch?v=x0gOwnvUrDo
Een journalist die werkt voor Russia Today? Je kan evengoed aan Poetin zelf vragen wat hij er nou allemaal van vindt.
Hier het niveau / de onpartijdigheid van Mark Bartalmai.
Onder die column van Jeroen Akkermans staat in een commentaar een link over uitspraken van een Australische generaal/onderzoeker ter plekke die me daar een stuk commentaar geeft op het Nederlandse onderzoek, daar wordt je niet goed van. Tevens spreekt hij de Russen vrij van enige betrokkenheid. Must Read !!!
l.facebook.com/l.php?u=http%3A%2F%2Fy...
-weggejorist-
tijd voor een parlementaire enquête! Dat is het minste wat we kunnen doen voor de nabestaanden.
@Nonkel Frituur | 22-12-15 | 19:14
Ook is het onzin dat Oekraïne "neutraal" zou willen blijven. Er zitten louter miljardairs in de regering, dat zou je alleen al aan het denken moeten zetten. Die miljardairs maken zo nu en dan ook nog ruzie over hoe de strijd in Oost-Oekraïne aangepakt moet worden. Zo schijnt een miljardair die voor minstens 170 miljard aan kippenslachtlijnen heeft laten financieren door Rabobank en ING www.piepvandaag.nl/megakippenbedrijf-m... de miljardair Yuriy Kosiuk www.forbes.com/profile/yuriy-kosiuk/ wat anders te denken over de strijd dan de chocolademiljonair die de leiding heeft. De strijd wordt mede gefinancierd via onze banken en die paar lieden verdubbelen hun miljarden. Allemaal voor de mensen.
6.21 www.autoverleden.nl/index.php?site=htt...
www.autoverleden.nl/index.php?site=htt... met politie markering
@Nonkel Frituur | 22-12-15 | 19:14
Ik ben een eenvoudige man. Van mij mogen de Ukrainers naar de bliksem lopen, en kunnen de Putin- en EU regimes de tering krijgen.
.
Geen van allen zijn mijn leven of dat van mijn kinderen waard. Ik beschouw dan ook iedere politicus, journalist, expert, reaguurder, of medeburger die partij kiest als een bedreiging voor mij en mijn kinderen. Wat mij betreft kieperen we laatstgenoemde zooitje morgen van dit continent af.
.
Ik heb namelijk wel de lessen van de vorige wereldoorlogen geleerd. Burgers hebben geen enkel belang bij machtsconstructen die conflict of oorlog zoeken. Burgers die meegaan in de oorlogshitserij zijn de domste sujetten die er zijn.
.
Een oorlog is enkel gerechtvaardigd en in het belang van de burger wanneer de burgerij wordt aangevallen door een autonoom vijandelijke partij. En laten we nou zo'n oorlog al aan het handje hebben, die ene die Islam tegen ons voert.
.
U hoeft mij dus niet proberen te overtuigen. Ik ben al overtuigd opponent van iedere oorlogshitser.
@Nonkel Frituur | 22-12-15 | 19:06
Toch is dat onzin, er zijn immers nooit verkiezingen geweest in Oost-Oekraïne. Poroshenko is geen president van alle Oekraïners, waar zijn voorganger dat wel was. Die voorganger, Janoekovitsj (die door VVD'er Van Baalen en de rest van de Verhofstadtgroep verjaagd is) was voor Rutte niet voor niks goed genoeg om een schaliegasdeal in Oost-Oekraïne mee te ondertekenen of was dat alleen opportunistisch Shell-belang en is dat misschien ook nu weer vooral de reden dat ze alles staatsgeheim verklaren, hopen ze wellicht die 10 miljard investering ooit nog eens terug te zien of zo www.youtube.com/watch?feature=player_... ?
@Nonkel Frituur | 22-12-15 | 19:14 - maar pvv stemmers zijn toch kaalkopjes? Of is dit een nog slechtere ondersoort? Ik snap het echt niet meer hoor.
@ Nonkel, De gemiddelde Katholiek zit ook niet op misbruikende priesters te wachten. Zo lust ik er nog wel een paar. Meer dan de helft van de Oekraïense bevolking deed hard mee met de nazis en is daar porcodio nog steeds trots op. Vaffanculo met je goedpraterij en de spellingscontrole.
Verdeel en heers, deze aloude wijsheid! 'A bigger picture'. U kent de holodomor, de holocaust van de Russische bolsjewieken (het kader was 85% joods) op het Oekraïense volk? Het politieke krachtenspel van nu, Poetin als orthodox schijnheilig boontje. De oude Oekraïense haat voor de communistische Rus wordt aangewakkerd om de nationalisten(nazi) te demoniseren. (Niet dat ze onschuldig zijn, maar met wat olie op het vuur is de meute een kip zonder kop.) Onderbuikgevoelens gebaseerd op haat laten zich makkelijk manipuleren, hoe beter de intentie hoe gevaarlijker het vaak wordt. Nationalisten/nazi's die de zionistische/Joodse/Amerikaanse/NAVO/plutocratische/EU/grootbanken agenda dienen, ja ja.... ISIS en de NAZI's, de hollywood/msm variant van islam en nationaal socialisme. (Nu meer als 500 ISIS jihadis in Israëlische ziekenhuizen (Golan), vaak uit oorlogzones gepikt door speciale Israëlische units. Vice heeft er ook video van.)
Leuk in deze context; een Israëlische documentaire over anti-semistisme; 'defamation', vanuit het perspectief van een gewone wat linkse Israëlische journalist. Bij minuut 35:50 van deze docu, ziet u een Joods/Amerikaanse delegatie, die de voorwaarden bespreken waaraan de Oekraïne zal moeten conformeren om in de gratie van het westen (geld) te blijven. Bij de journalist knaagt er toch iets aan zijn geweten, zo lijkt het althans...
www.youtube.com/watch?v=Krc4BOdOYic
Maaaaaaar! dit mag niet.... doet is gauw roepen dat het de grote boze russen waren.
Parel van het Zuiden | 22-12-15 | 19:02
De keuze valt op de pro-Oekraïne-kant. Het is de keuze voor zelfbestuur. De Oekraïners willen gewoon hun eigen boontjes kunnen doppen, zonder inmenging van wie dan ook. Niet van Rusland, en ook niet van de EU.
Alleen lijkt het erop dat ze vanwege de Russische bezetting in de armen van de EU worden gedreven, tegen hun eigen zin overigens.
Als de Russen zich nu gewoon terugtrekken kan Oekraïne net als vroeger neutraal zijn en normale handelsbetrekkingen onderhouden met Rusland. Zo was het vroeger, en zo was het goed.
Het is een mythe dat de Oekraïners per se bij de EU willen. Het enige wat ze willen is datgene wat alle mensen op de wereld willen: een dak boven hun hoofd, voldoende en gezond eten, een normaal gezinsleven.
Wat ze niet nodig hebben zijn een paar honderd kaalkopjes, die door RT uitvergroot worden naar "5000", en dan vervolgens door GS geportretteerd als "dit zijn nu de Oekraïeners". Nee, daar zit de gemiddelde Oekraïener helemaal niet op te wachten.
@Mastermattie | 22-12-15 | 19:00
Ter aanvulling, actiesite: roekenbosch2017.nl/
Old_Spice | 22-12-15 | 18:49
Het is niet omdat de aluminiumprijs zo laag staat dat u hoedjes moet blijven vouwen. Verkiezingen is niet hetzelfde als een coup.
Het enige wat ik kan bevestigen is dat er in en rond de regering een paar enkelingen zitten die regelmatige contacten onderhouden met Washington. Maar .. dat geldt net zo goed voor de Belgische of de Nederlandse regering. Het is bij mijn weten ook niet verboden om diplomatische contacten te onderhouden met andere landen. Ook met Rusland zijn er nog steeds diplomatieke banden, al zijn die uiteraard op vriestemperatuur.
@De Koreaanse Slet | 22-12-15 | 19:03
Toevoeging. Dan bedoel ik dus jodenhatende nazi's niet nationaal socialistische PVV-ers o.i.d. Echt jodenhaters. Rusland is 3 keer erger.
Guttegut, hoeveel mensen hier blind achter de Russische staatspropaganda aanlopen, het is een lachertje. Het Nederlandse onderwijssysteem, waar je kritisch hoort te leren denken, is aan hen niet besteed. Rusland zit vol met nazi's, maar daar zijn we voor het gemak even blind voor, want EU-huilie-boehoe. Kijk voor het gemak Russian Roulette van VICE en je ziet ongeveer het zelfde verhaal, maar dan gespiegeld. Geloof niet blind, kies geen zijde en bespaar jezelf de vermenging in de Russo-Oekraïense oorlog. Vrede zij met u.
Tjsa... Wat wil je aantonen Bart? Wat we allemaal al weten? Het zou je beter sieren als je niet zo in je eigen straatje zou lullen. Rusland stinkt drie keer erger dan Oekraïne. Zeker qua nazi's ze hebben het grootste ploegje nazi's ter wereld. Ik snap dus niet zo goed wat je wil bereiken.
Hoor en wederhoor is te lastig??
Ik woon in Oekraine en sinds enkele dagen is op het nieuws hoe de inwoners vanaf begin 2016 visa-vrij shengen gebied in mogen.
Dacht natuurlijk gebruikelijke onzin propaganda maar er blijkt nog een kern van waarheid in te zitten ook.
.
www.wsj.com/articles/eu-backs-visa-fre...
.
Volg het niet dagelijks maar is dit al in de NL media voorbij gekomen?
@Old_Spice | 22-12-15 | 18:49
Yoh, Ukraine volgt het Belgische model. Een gespleten land en volk, taalstrijd, economische ongelijkheid. Vanzelfsprekend voelt een Belg zich daartoe aangetrokken, een stukje thuis in den vreemde, en zoals dat thuis werkt kiest hij dan een kant. Feitelijk zijn de aanwezigheid van NAVO en EU de enige reden waarom de Belgen elkaar nog niet in de haren gevlogen zijn dus de keuze valt op de pro-EU kant.
GS, even offtopic en eerder vandaag al gemeld. Om 19:30 raad in Venray over AZC in bungalowpark.
Agenda (punt 8): venray.raadsinformatie.nl/vergadering...
Live (vanaf 19:30): venray.raadsinformatie.nl/live
Eerste tekenen verzet: twitter.com/AZC_Alert/status/67935980...
Hashtags: twitter.com/hashtag/asielwaanzin?f=tw... , twitter.com/hashtag/roekenbosch?f=twe...
@Watching the Wheels | 22-12-15 | 18:56
Dank u voor de correctie. Het was een lange dag werken, vandaar.
@Old_Spice | 22-12-15 | 18:54
ontkennen, je bedoelt beweren. Verder mee eens.
Eigenlijk wil je gewoon zo'n scharrelaar als Rutte niet als hoogste man van een betrouwbaar land. Al die trucjes en handigheidjes.
@Fetch-22 | 22-12-15 | 18:50
Dat is inderdaad wat men je wilt doen geloven. Feit blijft dat een minderheid een democratisch gekozen meerderheidsregering omver heeft geworpen met hulp van het westen. Dat is en blijft illegaal. Iets met geopolitieke belangen. Wat Rusland verder doet is natuurlijk ook zo illegaal als de pest, en absoluut verwerpelijk. Maar laten we niet ontkennen dat het westen heilig is in dit verhaal, want dat zijn ze niet. Oekraïne is een land dat door de NAVO/EU en Rusland uiteen getrokken wordt.
Goeie column van Jeroen Akkermans, best schokkend dat er op TV niet eens debat over plaatsvindt www.rtlnieuws.nl/columns/column/jeroen...
-weggejorist en opgerot-
@Nonkel Frituur | 22-12-15 | 18:40
Och Nonkel, wanneer stop je nou eens met het downlplayen van die puppet regering die in Kiev zit? Het is een westerse coup geweest, dat is inmiddels wel duidelijk. Is niet erg, want dat is hoe het geopolitieke spelletje wordt gespeeld. Maar wees dan wel zo eerlijk om het te erkennen.
Waarschijnlijk rennen ze als een kat achter een speelgoedmuis aan een touwtje aan. Maar wie houdt het touwtje vast? Wie blijft er buiten schot? Mensen aan beide kanten willen waarschijnlijk gewoon met rust gelaten worden. Wat is hier dan aan de hand?
Komt bekent voor, verhalen van Duitsers als waarheid in onze kranten (media).
Liefhebbers van Stephan Bandera die Oekrainse nazi's. De ouderen lopen nog vol trots rond met hun Derde Rijk medailles.
Dat soort optochten heb je ook in Rusland, waar volgens Wiki veruit de meeste neo-nazi's wonen, ook procentueel gezien.
Qua kaalkopjes-gehalte moet Rusland dus zeker niet onderdoen voor Ukraïne. Alleen tonen ze dat niet graag op RT, want dat past niet in het plaatje.
www.youtube.com/watch?v=AP2o13mxRpo
In Mariupol zie ik overigens totaal geen 5000 kaalkopjes, maar eerder 200 à 300.
Verder zijn het allemaal idioten, dat wel.
mr. Quispel | 22-12-15 | 18:27
Niet alleen de katholieke kerk kent zaligverklaringen. De Servisch-orthodoxe kerk, de Grieks-orthodoxe kerk, de Russisch-orthodoxe kerk. En natuurlijk de linkse kerk.
@Sergeant_Peper | 22-12-15 | 18:20
Dat zijn geen geschiedkundige analyses, dat zijn politieke analyses.
.
De Tweede wereldoorlog kan namelijk niet los gezien worden van de eerste wereldoorlog en de aanloop naar die eerste wereldoorlog. Verdrag van Versailles, geopolitieke machtsverschuivingen, adelijke vendetta's, etc.
.
Sowieso is het ridicuul om de schuld bij de burgers te leggen. In die tijd hadden burgers bij de meeste deelnemende mogendheden geen flikker te vertellen, zoals wij nu aan het leren zijn dat wij geen flikker te vertellen hebben. Dat schuld schuiven, daaraan herkent men de invloed van de politiek en de elites op die politieke analyses.
.
De root of all evil is eenvoudigweg machtspolitiek, megalomane dromen, het grote gelijk (toen anders ingevuld) hebben, angst om assets te verliezen. Een "elite" die intellectueel en moreel volledig het pad was kwijtgeraakt aan vrijwel alle zijden.
.
Klinkt herkenbaar? Yup, de derde wereldoorlog is dan ook al onvermijdelijk. De vorm van oorlog is het enige wat nog niet bekend is.
Daar houden ze nog van hun eigen land en volk. Mooi.
Het schept wel een band zoiets, met die fakkels en zo. Lekker samen en zo. Liederen zingen ook waarschijnlijk. Je hebt alleen wel een tegenstander nodig ter verdere verbroedering.
Zie verder
Granfalloon.
"een groep mensen die kiezen voor of aanspraak maken op een gedeelde identiteit of doel, maar waarvan de onderlinge vereniging betekenisloos is. "
nl.wikipedia.org/wiki/Granfalloon
Kolere wat een hoop info. Quid had hier een maand lang topics van kunnen bakken...
Vanavond maar eens even goed voor zitten. Nice job Nijman.
O jee, fakkeloptochten. Vlagvertoon. Toch niet bij gebrek aan inhoud he?
Oorlog? Ja, dat is wat we nodig hebben om de zaak recht te trekken. Ofnietdan?
McMarx | 22-12-15 | 18:07
Maar uitsluitend in Den Haag en dan ook nog maar in één wijk in een paar blokken. Op CS en HS mag er niets meer van te merken zijn.
Glasgow Argus | 22-12-15 | 18:1
Merkel haar zaligverklaring.
Nu begrijp ik het. De katholieke kerk is de oorzaak van dit alles.
toevallig net gezien. Brengt de ellende goed in beeld.
De waarheid over MH17 zal niet meer boven tafel komen. Dat was onmiddellijk duidelijk en is grotendeels te wijten aan de regering Rutte. Men kan alleen nog maar voorkomen dat de ene boef de andere ophangt in een schijnproces en zo garen spint bij dit verschrikkelijke drama. Een juridische patstelling is het hoogst haalbare.
Politieke machinaties leidden tot het inleidend onderzoek van JIT, dat na het DSB-debacle de volgende miskleun van formaat zal zijn. Op grond van volstrekt onbetrouwbare informatie zal straks een heuse heksenjacht ontketend worden. Niets zullen wij heel laten van bedrog en manipulatie om het Nederlandse volk te beduvelen.
Navolgend wordt beredeneerd dat de Russen bij vooropgezette bedoeling om een passagiersvliegtuig neer te halen warhead 9N314M juist niet gebruikt zouden hebben maar 9N314:
[With a nearly exhausted missile very far from Snizhne and a not to miss big passenger aircraft, warhead 9N314M definitely was not needed. So, if the Russians deliberately shot down MH17 from Snizhne they never would have used 9N314M but 9N314.]
Ten eerste zou 9N314M met zijn bowties gelijk naar Rusland verwijzen omdat Russen die als enige bezitten. Maar bij voorbedachte rade zouden Russen ook beseffen dat een BUK vanuit Snizhne op het moment suprême vrijwel geen brandstof en snelheid meer had, waardoor ook warhead 9N314 de MH17 vrij gemakkelijk en wel onder een hoek van 90 graden impact zou kunnen raken. Het was daarom volstrekt onnodig hiervoor het paradepaard 9N314M van stal te halen.
[On the other hand, if someone intentionally shot down MH17 from Zaroshchenske he could have used 9N314M, for it was a very short distance with a big risk of overshoot. But again with a very big passenger plane even 9N314 would not miss.]
Gevoegd bij de volslagen afwezigheid van afdrukken van bowties and fillers in de romp van MH17 (hoofdbewijs) is dit steunbewijs dat 9N314M niet gebruikt zal zijn. Het argument dat de Russen juist vanwege 9N314M de aanslag zouden hebben gepleegd is daarmee van tafel. Hoe de twee bowties dan in de cockpit en in the crew member terecht zijn gekomen is nog een raadsel.
Wel is 9N314M veel beter geschikt als afweer tegen kleine fighter aircraft als SU-25.
Hiermee is niet uitgesloten dat de Russen de MH17 met 9N314 hebben neergehaald, wat evenzeer geldt voor Oekraïne en de separatisten.
MH17: Range differences between warhead 9N314 and 9N314M
sexualreligion.blogspot.nl/2015/11/mh1...
Mark_Pugner | 22-12-15 |
Dat duurt altijd even.
Ze wachten dan op instructies van hun werkgever, bijvoorbeeld, welke kant nu weer op spinnen met links vol malware.
Zo met die fakkels paraat staan. Lijkt me niet slecht voor een stukje discipline die we in dit land ook hoognodig moeten trainen. Anders wordt het koranverzen opdreunen.
Bartalmai +1. Eigenwijze rouwdouwer!
DKS, BabBR en andere trollen, kom dur maar in...
Er is een analyse gemaakt van WO2 dat nationalisme the root of all evil was. Ik denk dat de analyse fout was, de analyse had moeten zijn dat nationale / culturele gevoelens heel gevoelig liggen en dat er voorzichtig mee omgesprongen moet worden. Dat hebben de Fransen en Engelsen namelijk na WO1 niet gedaan. Kijk ook naar Afrika met de vele kunstmatige grenzen.
Altijd al gezegd: die rebellen hebben wel degelijk een punt.
Onderste stenen kunnen heel lang onder blijven. De stadhoudersbrief van Bernhard aan Hitler ligt tegenwoordig naast de Srebrenica foto's en het dossier Baybasin.
De geopolitiek laat zich niets gelegen liggen aan de gevoelens en het verdient van nabestaanden en getroffenen. U en ik, wij zijn allemaal expendable. Uit de lucht geschoten worden in deze proxy oorlog, pech voor u. De nabestaanden een fooi en een monument. Merkel haar zaligverklaring en barak Hussein zijn kalifaat. En u de tering.
Smaken de spruitjes?
*'zijn' naar boven schopt en lekker aan het koken gaat.*
6 april 2016: dan weten we alles!!!
Broeders in voor en tegenspoed - ook al schieten we elkaar de t*phus.
Het enige wat in NeeDDRland nog ontbreekt is dat die persvoorliegter van Saddam opeens op de beeldbuis tevoorschijn komt..
Proclamerend : Oekraïne is een geweldig en veilig land, en een fantastische aanwinst voor de EU !"
Tijdens de Kerst wordt er even niet geschoten en we allemaal broeders.
Oorlog? Ja, dat is wat we nodig hebben om de zaak recht te trekken. Ofnietdan?
REAGEER OOK