Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GroenLinks hoaxt erop los met Meldpunt Vuurwerk

boembamklabam100.jpgKleine, maar fijne primeur van het Limburgse lokaalmediaatje 1limburg.nl . Zo'n beetje ALLE meldingen van vuurwerk-overlast in de gemeente Horst aan de Maas bleken fake, nep & verzonnen. Arno Bonte, de Sancho Panza van GroenLinks die op zijn bakfietsezel vecht tegen keukenmeiden en overige OudHollandsche Tradities, haastte zich op zijn twitters te verontschuldigen voor de "spoofs", de "hacks" en de "spammers" die zijn levenswerk ten deel waren gevallen. Maar het kwaad was al geschied. Het Meldpunt Vuurwerkoverlast staat nu definitief bekend als onbetrouwbaar hoaxorgaan. Hordes GroenLinks-trollen zitten dus fantoomknallen te F5-en naar het Meldpunt. En bij het ANP en de Overige OvertikMedia nemen ze de push/persberichtjes (5000 meldingen! 10.000 meldingen! 15.000 meldingen! 20.000 meldingen!) maar wat graag over. En er is meer! Of eigenlijk minder minder. Want het valt dit jaar reuze mee met de gevreesde pyroterreur. Vorig jaar namen de klachten al met 20% af, en dit jaar kunt u daar het dubbele voor rekenen. En wel hierom. Hier op de GeenStijl doen we ieder jaar getrouw verslag van de vandalings en opblazings van Openbaar Meubilair. Niet omdat we tegen vuurwerk zijn, maar wel tegen het vernielen van Dingen Die We Met Z'n Allen Betaald Hebben. Dit jaar hadden we tot op nu slechts 1 topic over een giga-explosie in een Nederlands durpje, en dat filmpje bleek nog jaren oud ook. Zelfs in Purmerend, in voorgaande decembermaanden ook wel bekend als het "Fallujah van Noord-Holland", is het opvallend rustigerder dan eerdere jaren. afsltdkBOEM.jpgOf neem die lachwekkend alarmerende Google Map met Overlast Meldingen. Er zit iemand in een volstrekt desolaat duingebied tot wel 70 x toe te melden dat het knalt. In het midden van de Afsluitdijk zijn ook maar liefst 45 KNALLEN gemeld. Vijfenveertig! (Daar zit een overigens een militair schietterrein, maar oefeningen in december hebben we er nog nooit gezien.) Geloof je dat nou zelluf, Arno Bontmaken? Dat jullie wortelknagende fijnstofnazi's ideologische problemen hebben met Typisch Nederlandse Gewoonten & Gebruiken is algemeen bekend. Maar hier tuinen wij niet meer in. BOEM = HOAX! ANP UPDATE: Arno Bonte: "WE WORDEN GEDDOST!!!1!"

Reaguursels

Inloggen

Als programmeur kan ik dit eenvoudig verklaren. Google Maps API's hebben een zgn 'usage limit', dat betekend dat je niet meer dan X aanvragen per tijdseenheid mag doen. Hier kun je omheen werken door 'caching' te gebruiken, dat betekend dat het resultaat van zo'n Maps aanvraag bewaard wordt. Mogelijk gaat het hier dus om een aanvraag van enkele uren oud, terwijl het getal op de website wel geupdate wordt. Als ik het nu nareken klopt het wel ongeveer.

Programmer | 23-12-15 | 14:25

Ja, wat mij betreft mag dat knalvuurwerk op de grond worden verboden, zodat alleen nog siervuurwerk en sterretjes overblijven in de Nederlandse vuurwerkwinkels. Zo zullen de prijzen voor illegaal buitenlands vuurwerk stijgen, waardoor er minder ervan zal worden afgestoken.

@ CleanUpTime ¦22-12-15¦ 23:49
Vuurwerkshows lijken me inderdaad onhaalbare kaart, maar misschien is het een goed idee om vaste punten af te spreken waar vuurwerk veilig kan worden afgestoken. Dit gebeurt ook al met carbidschieten, dus dan kan dat waarschijnlijk ook met ander soort vuurwerk. Bovendien is het dan veel makkelijker op te ruimen de volgende dag.

Alexander des Burgus | 23-12-15 | 06:08

Blinde jongeren, weggelopen huisdieren en gesloopte brievenbussen zijn niet leuk. Ja, vanuit een kansloze positie gerekend is alles wat stukgaat leuk.
Dus wat ik wel leuk vind (en dan beperk ik me tot oud en nieuw): mooi siervuurwerk van hoge kwaliteit,
De echte Stolwijker | 22-12-15 | 13:29

Mooi siervuurwerk van hoge kwaliteit?? Bedoeld u hiermee die poolse profblokken? (Illigaal spul) of bent u nog steeds in de waan dat we overal vuurwerkshows kunnen houden?? Beetje hypocriet allemaal, ben je nu voor of tegen? (en nogmaals die vuurwerkshows kan je vergeten (definitief onhaalbaar)

CleanUpTime | 22-12-15 | 23:49

14 meldingen midden in de biesbosch?? Is dit hoe ze willen bewijzen dat de dieren overlast hebben van vuurwerk??

CleanUpTime | 22-12-15 | 23:31

Hier in ons dorp Oudemolen in Drenthe staat de teller op 79! Er wonen ook precies 79 mensen hier. Zouden ze allemaal 1 keer geklaagd hebben? Of heeft iemand namens alle inwoners geklaagd? Van vuurwerk is nog geen sprake en de carbidbussen komen pas volgende week van stal.

MrPaul2000 | 22-12-15 | 22:31

Jep er wordt ergens een lobby gevoerd om die berichten constant in het nieuws te krijgen. Het staat zelfs op de voorpagina's, en de komende dagen krijg je inderdaad weer berichten 10.000! 15.000! heftige discussies! 90% van de bejaarde bange vrouwtjes is bang voor vuurwerk, onschuldig kindje gewond, nagasaki hiroshima, etc

henkdekanarie | 22-12-15 | 19:08

Ddos was toch, niet bereikbaar meer zijn? Iemand die handig en dat kan checken? LOL. Ga zo door Bontes, we kunnen wel weer een relletje gebruiken van (s)inkse zijde.

Mr_Pikibelly | 22-12-15 | 19:04

Wellicht hebben ze het vuurwerkmeldpunt verward met meldpunt azc's. GL staat nou niet echt voor helder denken.

palingdroom | 22-12-15 | 17:40

Ik vind kerstbomen stinken. Is daar een meldpunt voor?

A.M. SjorhutSMadam | 22-12-15 | 16:48

Elk jaar hetzelfde geouwehoer om elk 'rotje' dat vanaf begin oktober wordt afgestoken... Woon aan de rand van Den Haag en ja, er wordt af en toe een vuilnisbak of kliko opgeblazen met naar wat lijkt 15 kg. TNT maar verder loopt het allemaal wel los als ik over straat loop.
Hoort eigenlijk wel een beetje bij december want het is idd al zo oud als de weg naar Rome. Verder is het ook niet verbazingwekkend dat de partij der bomenknuffelaars (aka Groenlinks) nu weer ff moeite doet om in zich bij het volk in te likken. Maar ja, beter negatieve aandacht dan GEEN aandacht!

Ouwe Zwitsal... | 22-12-15 | 16:33

Wat ontwikkelen sommige dingen zich snel. Ik zat gisteren even op die site te loeren. Eerste wat mij opviel toen ik aan het inzoomen was. De afsluitdijk! Wat moet ik mij daar bij voorstellen? Iemand stop met de auto, steekt vuurwerk af en rijdt door? En dan zou iemand daar überhaupt last van hebben?!

Enfin vandaag is het zelfs het ANP niet ontgaan. En wat de gemeente Amsterdam stelt klopt ook gewoon. Zat in te zoomen op de buurt en ik zat al nee schuddend te facepalmen. Ja hoor, echt wat een overlast allemaal. Het cijfer is te hoog. Met de afsluitdijk nog in mijn achterhoofd trok ik mijn conclusie. HAOX! Alleen ja, links hè? ZUllen wel met een oopsie heel vervelend komen. En dat deden zij ook. Zo voorspelbaar, die policor parasieten.

Volgens mij als iemand een scheet laat wordt het al gemeld. Iets van zestig huilers dus hier bij mij voor een knalletje hier en daar. Jeugd zal jeugd wezen. Zeker een kudtjeugd gehad dat stelletje linkse-groene-emo-facisten. Een handjevol klaagt en dan moet er geluisterd worden? Rot. Gewoon. Op.

Mij hoor je niet. Ik heb alleen wel een grens. Knalletje hier en daar, oké. Ik heb liever niet dat we ramen van bushaltes, openbare prullenbakken en etc. opblazen. Maar dat soort kattenkwaad is zo oud als Rome. Pakkans is alleen naar nul gestegen. Maar, als we de godganse dag gaan staan knallen ga ik die knullen ook even vragen om te stoppen.

Verder... Ik ben OpHeF mensen zo moe! Wees. Eens. Stil! Met hun censuurreflexen, policor fetisj, Disney waanbeelden, emo gefocust, wegkijk-kop-in-het-zand-stekende en capitulerende zwakke specimens dat het zijn. Hou op met emmeren! Ben geen psycholoog die ervoor betaalt wordt om dat zielige en drammerige kudtgezeik aan te horen. Die gasten horen in een laboratorium thuis om ontleed te worden. Kijken waar de genetische fout zit, waar die kronkel in hun kop vandaan komt en welke ziekte het rationeel denkvermogen opgevreten heeft.

Vageling | 22-12-15 | 16:19

Waarom hanteren wij niet dezelfde vuurwerkregels als onze duitse en belgische buren? Dan kan de verkoop ook beter gecontroleerd worden

Abu Koop Dan | 22-12-15 | 16:05

een systeem gebaseerd op mensen die eerlijk moeten melden wat er gebeurt is..
'wij gaan er vanuit dat er nu geen valse meldingen gedaan kunnen worden'.
right.. zou niet weten waarom ik niet 10x per dag kan claimen ergens een knal gehoord te hebben. Onmogelijk om te checken, en dat willen ze ook niet want meer klachten is meer gelijk (neen.. is het niet)

noerg | 22-12-15 | 15:44

mijn dorp, 40k mensen, 35 klachten. Enorm probleem. Vraag me af of ze ook allemaal de politie bellen.

noerg | 22-12-15 | 15:33

Bij mij in de buurt (Delft) zijn ze anders aardig bezig het 's avonds om te toveren tot een militair oefenveld. Beetje knallen zo, zo, maar deze knallen (en op welk uur ...) zijn niet normaal. Het zijn geen mortiergranaten (want buiskruit of gelijkwaardige zooi, klinkt echt anders) maar behoorlijk aan de zware kant. In ieder geval genoeg om publieke attributen volledig te vernielen.

Con | 22-12-15 | 15:31

Ik heb het er toevallig met meerdere mensen over gehad van de week en allemaal vonden we dat het dit jaar minder was dan afgelopen jaren. En we wonen niet in dezelfde buurt.

Elessir | 22-12-15 | 14:37

Breezanddijk is Fryslân en niet Noord-Holland. Er zit geen schietterrein, maar de kazematten. Daar werden de Duitsers in de 2e wereldoorlog tegengehouden door het Nederlandse leger. Pritt Stift jij bent toch Fries, had je moeten weten.

reade romke | 22-12-15 | 14:12

@De echte Stolwijker | 22-12-15 | 13:29
Hoi,
Kun jij me zo'n buurt opnoemen? Anders zit ik weer opgescheept met zo'n kudde elitaire fopdrollen zoals jij.......

pennestront | 22-12-15 | 14:02

De echte Stolwijker | 22-12-15 | 13:29
Dus omdat jij denkt dat je zo ver boven het gewone volk staat moet het vuurwerk verboden worden voor mensen die legaal vuurwerk willen kopen en op de juiste gezetten tijden willen afsteken.

Ja woon ook in een pauperbuurt of pauperstad eigenlijk waar jij je zo laatdunkend over uitlaat en maar raar vinden dat steeds meer mensen de linkse elite zoals jij uitkotst.
ok linkse elite is niet juist stomme boer uit een gehucht is beter.

vinzDH | 22-12-15 | 13:49

Laat die jonge gasten lekker vuurwerk afsteken!

Gags Beasley | 22-12-15 | 13:37

Eens op die website gekeken. Het afgestoken vuurwerk, wat behoort bij de twee meldingen in mijn gemeente,heb ik ook gehoord. (ben 24/7 thuiswerker). Het betrof enkele knallen met de kracht van piraatjes. Als hiervan al overlast ondervonden wordt dan zijn knetterende motorfietsen, bladblazers, shantykoren, moskee-gillers, keffende hondjes, hogedrukreinigers of kerkklokken meer overlastgevend. Groen-Links waar blijft de website voor die overlast? Of gaat het niet om de overlast maar om de eigen agenda? Totaal waardeloos als er geen bewijsvoering gevraagd/geleverd wordt. Meldingen zijn te vrijblijvend en subjectief.

Zijn zoiezo hoaxers. Zag Jesse Klaver net lopen met zijn zwangere ega en pakken Pampers. Lekker milieubewust hoor, links lullen rechts de afvalberg aanvullen.

Espace Première | 22-12-15 | 13:30

chicago river | 22-12-15 | 11:58

Hovi's zijn er in black of blond en black and tan, even voor de beeldvorming.

hovawart | 22-12-15 | 13:29

MarcS | 22-12-15 | 11:47
Het is dat je er expliciet naar vraagt. Maar meestal reageer ik niet op jou omdat je bijdragen zeldzaam inhoudsloos zijn. De lage kwaliteit van je argumentatie is op het gênante af. Inderdaad, jou heb ik voor ogen bij de typische, zich chronisch benadeeld voelende PVV-er. Mooi dat je er zelf op aanslaat.
Voorbeeld: iemand is ergens tegen, en jouw tegenargumenten komen niet verder dan een soort gejengel in de trant van "alles wat leuk is, moet verboden worden". In werkelijkheid stel je je op als de kleuter wiens speeltje wordt afgepakt. Blinde jongeren, weggelopen huisdieren en gesloopte brievenbussen zijn niet leuk. Ja, vanuit een kansloze positie gerekend is alles wat stukgaat leuk.
Dus wat ik wel leuk vind (en dan beperk ik me tot oud en nieuw): mooi siervuurwerk van hoge kwaliteit, goede champagne, een avond met gezin en vrienden, de kerkklokken die om twaalf uur luiden en de nieuwjaarswensen met de buren.
Maar weet je, ga jij lekker knallen in die verweesde pauperbuurt van je, beetje uitlokken, beetje knokken, beetje schreeuwen dat 2016 het Jaar van Geert wordt, broodje sjoarma.

De echte Stolwijker | 22-12-15 | 13:29

DouweDabbert | 22-12-15 | 13:22

Nee hoor want het zijn massaal stemmende groenslinksers die de boel lopen te naaien.Groeslinks is altijd al eng geweest. Zo en nu gaat u maar een uur of drie stofzuigen met u 800 watt stofzuiger. Ook zo'n maf bedenksel van dat groenslinks net als over gesubsieerde windmolens die allang achterhaald zijn door betere en nieuwere technieken. Tsja zo kennen we de partij van millieu terroristen weer.

tweetybird | 22-12-15 | 13:27

"GroenLinks hoaxt erop los met Meldpunt Vuurwerk"

Dit heet gewoon framing, toch? Als je er zelf zo'n fucking hekel aan hebt, doe het dan zelf ook niet. Er zitten bij de lezers hier genoeg mensen die de tekst niet eens doorlezen maar door jullie kop het idee krijgen dat mensen van GroenLinks zelf valse meldingen zit te maken van vuurwerkoverlast. Dat is dus niet zo. Dit is gewoon stemmingmakerij. Maar loop dan ook niet te zeiken als jullie zelf geframed worden. Ik vind het oprecht jammer om te zien hoe schijthypocriet GeenStijl de laatste jaren is geworden.

DouweDabbert | 22-12-15 | 13:22

Arnootje was een schakert... maar gestopt vanwege de herrie van de schaakstukken op het bord.

A.M. SjorhutSMadam | 22-12-15 | 13:17

Maar ja ik heb mijn punt al gemaakt waarom het niet wenselijk is dat vuurwerk op oudejaar wordt afgeschaft. Daarbij komt ook nog het feit dat groenslinks in weze geen politieke partij is maar een stel extreme millieu terroristen met de mafste bedenksels.Zoals diesels verbieden in utrecht. Te gek voor woorden. Mensen die betaald hebben voor hun auto en wegenbelasting betalen nu ineens het recht ontzeggen om er te rijden met je auto en ze nog te beboeten ook. Het moet niet gekker worden. O het is al zo maf.Zelf heb ik niet zo'n diesel .Maar toen die mensen zo'n auto kochten was er niks mis mee en nu ineens wel. Maar wel belastingen er voor opstrijken. Kan mij best voorstellen dat die mensen zeer boos zijn.Wel zo'n auto voor verkoop in nederland toegestaan hebben en nu roepen dat ze niet overal meer mogen rijden. Tsja nu weer de onzin met vuurwerk. En daarna wordt er weer wat anders gevonden om te verbieden. In nederland is het einde zoek. Ik zeg maak een foto van alle traditie en cultuur in nederland. Want morgen kan het wel eens over zijn met die traditie of cultuur.Ik denk dat het volgende is de paashaas.Die wel als rassisties bestempelt zal worden.Nou ik ben benieuwd wat er gevonden gaat wordrn om kerst af te schaffen. Ik denk zielig voor al die afgehakte kerstbomen,rassisties voor de dwerg slaven van de kerstman. Een foute rudolp het rendier met zijn rode neus die daarmee propageert dat dronken zijn tof is,Feest der gourmet dat zielig is voor varkens. Of kerstballen die millieu onvriendelijk zijn. Nou ik zeg het enigste wat ecth schadelijk is aan kerst is het jaarlijks terugkerende serious r. Met drie afgestoffeerde en overjarige dj's om het salaris van wat gutmenschen uit de zieligheidsindustrie op te krikken. En dat terwijl opa en oma daardoor nu twee weken in de natte luier mogen blijven zitten.En de rest van het beetje geld wat overblijft daar gaan zoals altijd de hoge heren van dat land mooi weer spelen. Serious R doet een ploumen.Ach ja.

tweetybird | 22-12-15 | 13:11

Inhoudelijk verdient Joseph Goebbels zeker enkele kanttekeningen, maar zijn feitverkrachtende propaganda was ontegenzeggelijk intelligenter dan die van de antiknalnazi's.

pennestront | 22-12-15 | 13:10

Meneer Bonte snapt het verschil tussen een ddos en een valse melding niet helemaal. Als hij nou eens zou beginnen met een simpele whois te koppelen aan de ip's van de meldingen ben je al klaar. Verder dan X km weg van de locatie? Geen melding. Heb echter een flauw vermoeden dat het dan heel erg stil blijft op zijn webstek.

GOEM | 22-12-15 | 13:06

Is toch ook lachwekkend, aflopen vrijdagavond was er een vuurwerk show in het Zuiderpark te Den Haag gewoon officieel met vergunning. En hop zaterdag ochtend 400 klachten erover hahahaha

vinzDH | 22-12-15 | 12:59

wat wil je op een website van een partij met een student aan kop die vernoemd is naar een bloem. Iedereen weet hoe de sovjets en de chinezen alles met propaganda deden.

Linke Soep | 22-12-15 | 12:54

Vuurwerk kan gevaarlijk worden in handen van jonge kinderen. Ouders en andere volwassenen moeten goed letten op kinderen met vuurwerk.

F Cobben | 22-12-15 | 12:48

Het hele jaar lachen wij keihard en met ongeloof die yanks uit met hun vrije wapenverkoop maar oh wee als we hier aan een vuurwerkverbod denken. Nee, wij verkopen gewoon vuurwerkbommen en treden amper op tegen illegaal vuurwerk. Echt het is van een zinloosheid dat hou je niet voor mogelijk. Schade, dierenoverlast, ouderen die de deur niet meer uit durven en tenslotte slachtoffers. Je zou de overheid eigenlijk moeten aanklagen voor nalatigheid.
one hobo | 22-12-15 | 10:48

Succes met het aanklagen va de overheid, nederland verkoopt geen vuurwerkbommen, voor die zogenaamde bommen moet je bij belgie,polen,tjechie of en italie wezen. Nederlands "knal"vuurwerk kan zelf als het in je handen ontploft vrijwel geen schade aanrichten.
Schade: legaal vuurwerk maakt weinig schade (enkel door gestunt)
Dierenoverlast: tevens met legaal vuurwerk valt dat reuze mee (mijn dieren vinden het alleen maar interessant)
Ouderen die niet de deur uit durven??: ouderen in mijn straat genieten ervan als ik met mijn legaal vuurwerk de straat op kom on 0:00

Conclusie, al uw argumenten berusten op illigaal vuurwerk, beetje lullig dat mensen de klachten die ze beleven misbruiken om het legaal vuurwerk te proberen te verbieden.

CleanUpTime | 22-12-15 | 12:45

ik hoop dat jullie het hele vuurwerkgebeuren onder een helder licht zetten en de waarheid boven laten komen. ik ben die leugens van de media spuugzat.
door deze ''goeie'' media in ons land hebben we straks een verbod te pakken.

appelgeert | 22-12-15 | 12:43

Volgens Google Maps resideer ik midden op een kruispunt.
McMarx | 22-12-15 | 10:45

Google maps heeft het gewoon goed. Jij bent een beetje traag; ze hebben die snelweg er via een AMvB onlangs doorgedrukt. Kijk maar eens uit je raam :-)

Kaposi_Sarcoom | 22-12-15 | 12:42

Jullie hebben die screenshot aangepast. Ik zie op die kaart maar 10 klachten bij de afsluitdijk.

ho4x | 22-12-15 | 12:39

1 klacht in mijn kleine friesche dorpje... Nog geen knal gehoord en dat is eigenlijk best wel sneu... In mijn jongere jaren was ik rond deze tijd allang met de melkbus een karbid in de weer. Je weet wel toen er nog geen meldpunt bestond, en de smeris wel tijd had om de hele avond achter je aan te zitten... Mooi was dat!

Jarretank | 22-12-15 | 12:37

Groenlinksmensen maken hun eigen waarheid, als de waarheid niet waar genoeg is.

Stadler and Walldorf | 22-12-15 | 12:36

ik neem aan dat de subsidie die ze krijgen hiervoor wordt gebruikt?

BananaMonarchy | 22-12-15 | 12:33

Gevoelsmatig heb ik dit jaar misschien 10 knallen gehoord. Ik stoor me er niet aan, maar ik had juist het idee dat het laat begon dit jaar en het in aantal ook heel erg meevalt.
Misschien is het in de middag erger, daar krijg ik buiten de weekenden niets van mee.

noerg | 22-12-15 | 12:32

@ lingo star
je hoeft er niet naar te kijken hoor.
Je hoeft hetzelf ook niet te kopen.
Liever met de kinderen een beetje (gekeurd)vuurwerk afsteken, wat erbij hoord bij het oude jaar, als dan als een zuurpruim achter het raam commentaar te geven alsof hij het eigenlijk diep in zijn hart zelf ook zou ´willen Maar er geen Geld voor heeft aangezien hij niet hard genoeg gewerkt heeft het afgelopen jaar, of niet Slim genoeg geweest is.

blanke pool | 22-12-15 | 12:29

Haha, het absolute epi-centrum van vuurwerkoverlast in Doorn is.... De Gooyerdijk. Dat is een eeuwenoud weggetje langs ontwateringssloten, waar alleen maar een paar boeren wonen en in de zomer veel mensen fietsen. Voor de rest gebeurt daar helemaal niets. En daar zouden we dan meer overlast hebben dan in het centrum van Doorn of Driebergen. Wat een onzin.

Een directe hyperlink naar de kaart is niet mogelijk, maar hier hebben we het dus over: www.google.com/maps/place/Gooyerdijk,...

ole guapa | 22-12-15 | 12:29

Ik heb juist ook het idee dat het veel minder is als vorig jaar. Ik hoor hier af en toe wel een bommetje,maar zeker minder als vorig jaar. En ik zit echt in een bolwerk der knal wat dat betreft. Maar het is weinig bommetje en af en toe een rits of een vuurpijl.Weinig last al ervaar ik het zoiezo niet als last.Ik trek mij er weinig van aan.

tweetybird | 22-12-15 | 12:24

Goede actie van GroenLinks en Arno Bonte. Vraag maar aan oogartsen wat zij er van vinden. Professioneel vuurwerk afsteken is mooi, al de rest is onnodige overlast.

lingo star | 22-12-15 | 12:23

"In het midden van de Afsluitdijk zijn ook maar liefst 45 KNALLEN gemeld. Vijfenveertig! (Daar zit een overigens een militair schietterrein, maar oefeningen in december hebben we er nog nooit gezien.)"

Wordt hard "pang! pang!" roepen dan ook al als legitieme klacht geregistreerd? ;)

Aetje | 22-12-15 | 12:19

Groenlinks en realiteit is sowieso een combi die niet goed samengaat want ze kunnen de realiteit niet aan.

Vervolgens om hun ideale beeld te creabea'en gaan ze maar fake zooi maken om hun 'realiteit' door te drukken.

LangeTijdGeleden | 22-12-15 | 12:18

Alle knallen die "gemeld" worden hebben helemaal niets met het legale consumenten vuurwerk te maken maar met illegaal vuurwerk! Het "legale" vuurwerk kan men nog niet in bezit hebben. Waarom dan proberen het te verbieden? Zet je in om die illegale zooi aan te pakken! Dat is het probleem en niet het legale vuurwerk!

Radicalimero | 22-12-15 | 12:16

Zelfs op de Rotterdamse maasvlakte wonen kennelijk vuurwerkzeikers.

GOEM | 22-12-15 | 12:14

Schiphol-rijk: een industrieterrein onder de aanvliegroute van de 36C en 36R. Logisch dat daar 21 klachten vandaan komen. Schiphol zelf ook 6 klachten: daar zou je in principe de Kmar al in je nek moeten hebben voordat je uberhaupt het lontje aangestoken hebt.

GOEM | 22-12-15 | 12:11

Het is de man die zijn eigen nest bezeikt. Niemand wenst meer rekening te houden met wie dan ook. Ikke ikke en de rest kan stikke.
Zelfs 2 uurtjes op oudejaarsdag "vuurwerkvrij" om je honen zonder problemen te kunnen uitlaten - 1x in de ochtend en 1 in de avond - is al teveel gevraagd. Nee, ze dwingen je om in de auto te stappen en buiten de bebouwde kom je honden uit te laten.
Dat ouderen zich de pleuris schrikken als ze op straat lopen en vlak achter hen vuurwerkbommen afgaan, moet gewoon kunnen. Weg met de grijsaards, kosten teveel en je hebt alleen maar last van ze.
.
Een meldpunt voor vuurwerkoverlast is een lachertje want er verandert helemaal niets en zelfs een verbod - waar ik dus NIET voor ben - zal niets uitmaken omdat het niet gehandhaafd (!) kan en zal worden.
.
Dus we moeten maar leren leven met het feit dat al weken vóór oudejaarsavond het leven van menig mens en dier wordt verziekt.
.
Kerstbomenjacht: netjes bij de mensen aanbellen en vragen of ze hun kerstboom op oudejaarsdag willen afstaan, de kerstbomen verzamelen in een fietsenbox en om 10 voor 12 opstapelen zodat om klokslag 12 uur de fik er in kon, het is allemaal voorbij.
.
De vuurwerkTERREUR viert de boventoon in dit rotland waar alles moet kunnen en mogen. Behalve je fatsoenlijk gedragen.

Lupuslupus | 22-12-15 | 12:08

@Piet Karbiet | 22-12-15 | 11:35
Een 900? Ik rij met mijn 900 inderdaad naar België. En nog nooit aangehouden. Past veel vuurwerk in.

Mark_D_NL | 22-12-15 | 12:00

hovawart | 22-12-15 | 11:40
Zie nu pas het ras. Kende het ras niet. Dat verbaast me want ben redelijk goed bekend met veel van de viervoeters die er zoal rondlopen. Duitse mix uit het ´Wald´ dus, met Leonbergers en Newfoundlanders en wat herderbloed. Toegewijde honden, dat sowieso.

chicago river | 22-12-15 | 11:58

In dit dorp nog niet één knal of iets van die strekking waargenomen. Maar we staan er wel op!

Mr_Pikibelly | 22-12-15 | 11:57

BOEM... Dat was Jesse Klaverts socialistische droom die uit elkaar spatte.

Mark_D_NL | 22-12-15 | 11:56

ProAsfalt | 22-12-15 | 11:48
"... dat ook binnen 5 tot 10 jaren het met de traditie is gedaan van het zelf afsteken van vuurwerk..."
Daar komen weer andere tradities voor in de plaats, zoals het geheel zelfstandig af laten gaan van pijpbommen en bomgordels.

Schoorsteenveger | 22-12-15 | 11:54

Durf te wedden dat elke puber met een doosje cobra's zich afvraagt wat er zou gebeuren als je die in je anus steekt. Nou, beste kudtkoters, eigenlijk voelt het best wel fijn. Je moet alleen wel wat glijmiddel gebruiken, en je adem inhouden wanneer hij ontploft. Echt, je voelt je gewoon een nieuw mens!

de grote Anti | 22-12-15 | 11:53

Even los van de knallen op de afsluitdijk, even los van de vraag of de overlast die mensen melden ook daadwerkelijk van vuurwerk afkomstig is.
Maar, wat is het aantal meldingen toch mooi verdeeld over Nederland, het overzichtskaartje is imho net iets te mooi.
Daarom denk ik, doet deze meneer van GL niet gewoon een Diederik Stapeltje?

General McAuliffe | 22-12-15 | 11:52

Onder aanvoering van deze linkse extremistische minderheid die tevens hebben gezorgd dat het klimaat is ingevoerd, zie ik tot mijn spijt gebeuren dat ook binnen 5 tot 10 jaren het met de traditie is gedaan van het zelf afsteken van vuurwerk.

De klimafatisten zorgen ervoor dat alles wordt verboden dat leuk is (en zelfs noodzakelijk is) van snel autorijden tot aan Zwarte Piet. Van vuurwerk afsteken tot en met rijden van een bromfiets.

Welkom in het Klimafaat der Nederlanden.

ProAsfalt | 22-12-15 | 11:48

@BozeHenk | 22-12-15 | 11:34
Het doel is dan ook niet om vuurwerk uit te bannen, het doel is om weer iets wat een grote groep als zijnde leuk ervaart tijdens oud & nieuw te verbieden. Dat consumentenvuurwerk verbod moet en zal er komen.

Kijk maar eens naar de verzuurde reactie van die zogenaamde echte stolwijker. Negatief negatief negatief, maar dat er meer doden en gewonden in het verkeer vallen doet niet ter zake.

Ik heb al vaker gevraagd wat zijn lolletje is, maar daar krijg ik gewoon geen antwoord op. Niet omdat hij geen lolletje heeft hoor, maar omdat hij weet dat ik die zo kan neersabelen.

Lolletje, plezier etc muss verboten werden!

MarcS | 22-12-15 | 11:47

LOL @ "fijnstofnazi's."

R.B.Scott | 22-12-15 | 11:46

hovawart | 22-12-15 | 11:40
Jij bent iemand die ook nu nog de was buiten te drogen hangt? Dat is het mooiste wat ik in tijden hebben gelezen, hovawart (waar komt die nick in godesnaam vandaan). Ook deels omdat ik ook vaak een lijntje span. Droogze!

chicago river | 22-12-15 | 11:46

Een meldpunt is bijna net zo kut als vuurwerk zelf. Waar is een meldpunt voor meldpunten?

johoost | 22-12-15 | 11:44

Ja, wij hebben GeenStijl en PowNed.
Maar radicaal links weet zo'n beetje alle overige publieke media voor zijn karretje te spannen. Zelfs AVRO-TROS en die christelijken die vroeger nog wel eens een beetje rechts geluid gaven. Zal wel aan de nieuwe organisatie van de publieken met hun 'netmanagers' liggen. (En ook zelfs van de commerciëlen weet je vaak amper of ze voor links of voor rechts gaan.)
#hiergaatduidelijkietsmis

Aristotalloss | 22-12-15 | 11:44

Bananenrepubliek, en u verwacht een eerlijk referendum, een eerlijke verkiezingsuitslag in 2017, een eerlijk cijfer van asielvragers/eisers, een oprecht beeld van de economische groei/daling, een regeringsbelofte dat de lasten gaan dalen en u meer te besteden gaat krijgen, ik kan zo wel doorgaan maar het word alweer donker buiten en ik moet de was nog binnenhalen.

hovawart | 22-12-15 | 11:40

vuuwerkoverlast.nl/ lol Meldpunt Vuuwerkoverlast
We brengen ook de overlast van gelukszoekers in kaart!

am*dam | 22-12-15 | 11:38

Dit geeft weer eens duidelijk aan waartoe het kwaadaardig links gezwel in staat is: feiten verdraaien en die vervolgens als waarheid prediken.
Met hetzelfde gemak gaan zij over lijken, of het nu om Pim Fortuyn gaat of om het voor propagandadoeleinden misbruiken van de foto van een jochie dat is aangespoeld op een strand. Daarbij in het geheel niet gehinderd door enige wroeging.

wooky | 22-12-15 | 11:36

@De echte Stolwijker | 22-12-15 | 11:28
En nog bedankt voor de persoonsanalyse.
Ik rij alleen geen Seat maar een Saab.
Naar Kleve (D).

Piet Karbiet | 22-12-15 | 11:35

Voor de jankers die denken dat een verbod een verschil maakt: de lui die nu al afsteken hebben dit vuurwerk ook niet via het normale circuit gekocht en een verbod gaat hier niets aan veranderen

BozeHenk | 22-12-15 | 11:34

Typisch GroenLinks. Als de wereld om je heen niet zo is als je vindt dat-ie is, dan máák je zo door leugen en bedrog. Beetje zoals Stapel en Vonk in de wereld staan. Liegen en bedriegen als strategie om een betere wereld te creëren, een wereld zoals je vindt dat-ie zou moeten zijn.

Schoorsteenveger | 22-12-15 | 11:33

Fatwabuster | 22-12-15 | 10:52

Eindelijk iemand het snapt!

thekolere | 22-12-15 | 11:32

de Voorzittert | 22-12-15 | 10:40

U wilt iets verbieden wat al verboden is?

thekolere | 22-12-15 | 11:30

Eigenlijk best bizar dat er pas 2x zo veel meldingen zouden zijn. Vorig waren er rond dit tijdstip namelijk nul.

Het meldpunt ging pas de 24e open. -.-

www.rijnmond.nl/nieuws/123984/Meldpunt...

zoekerman | 22-12-15 | 11:30

Op grond van eerder door linkse mensen gepresenteerde feiten zijn linkse mensen van mening dat zij de wereld moeten redden. Daarvoor is liegen toegestaan.
Vreemd genoeg nemen alleen linkse mensen deze leugens vervolgens weer al waarheid aan. Dat geeft hen een doel in het leven: namelijk een misstand verhelpen. Uiteraard is het om deze reden wederom toegestaan om te liegen.
Misschien handig als linkse wereldverbeteraar om de feiten gepresenteerd door de vorige linkse wereldverbeteraar even te checken. Voorkomt het risico dat je met veel moeite een probleem verhelpt dat niet bestaat.

Ikhebeenvraag | 22-12-15 | 11:28

LOL. Ik zie zelfs 14(!) meldingen midden in het water op de maasvlakte, midden in een containeroverslag gebied. Daar wonen geen mensen, laat staan vuurwerkafsteektuig.
Daar wort alleen maar gewerkt. 24/7

Desi Erasmus | 22-12-15 | 11:28

Vuurwerk is verworden tot een leeghoofdig tijdverdrijf voor tokkies, kansloos doorgesnoven hangplekjongeren en ander chronisch benadeeld PVV-volk ("ik haal me vuurwerk gewoon in België jonguh. En dan gooi ik me Seat ook nog effe vol"). Met als resultaat wezenloos geknal, kapotte ogen, vernielingen en zoekgeraakte huisdieren. Jammer dat alleen GroenLinks hier iets tegen wil doen.

De echte Stolwijker | 22-12-15 | 11:28

Ook wel komisch is dat er 9 meldingen zijn gemaakt vanuit het Paleis van Justitie in Den Haag. Ik geloof daar dus geen zak van. Als er geluidsoverlast is komt dat wel door auto's.

Piet Politiek | 22-12-15 | 11:27

Het maakt niet uit hoeveel hoaxen dubbelposts zelfde ip meldingen er zijn. Komend jaar wordt er naar de artikelen gewezen met de grote getallen. Niemand en zijn moeder gaat dan nog eens debunken of checken. Het kwaad is al geschiedt.

MarcS | 22-12-15 | 11:26

@none6485 | 22-12-15 | 11:18
Vuurwerk dealen is van alle tijden, toen ik in de brugklas zat er een aardig zakcentje aan verdiend. Het verschil is dat het tegenwoordig zwaarder vuurwerk is. Meer dan een strijker als meest heftige kon je toen (jaren 80) bijna niet krijgen.

Dhr. de Wit | 22-12-15 | 11:22

@none6485 | 22-12-15 | 11:18
Is het de bedoeling dat ik dit allemaal lees?
Ik moet ook nog drinken vandaag, heur.

Piet Karbiet | 22-12-15 | 11:21

@ necrosis | 22-12-15 | 11:05
Sjah dat zelfs voor hen nog een door de belastingbetaler opgebracht vangnet bestaat is mij ook een raadsel.

normanius | 22-12-15 | 11:19

-weggejorist-

none6485 | 22-12-15 | 11:18

Raar dat in Oostenrijk geen knal gehoord wordt tot 32 december. En dat terwijl het vuurwerk hier in elke supermarkt verkocht wordt. Hofer (=Aldi), Lidl, Norma,noem maar op. Buiten elke supermarkt staat al weken een container met vuurwerk, de paketten zijn bij de kassa te koop. Vanaf Kerstmis verschijnen dan de kraampjes met nog meer.

Natuurlijk is wel het verschil dat er een sterke sociale controle is en jongeren er op aangesproken worden als ze toch buiten de tijd afsteken. Heeft iets met respect te maken, iets waar men in NL alleen over praat als er weer eens een scheidsrechter gemolesteerd wordt. Soms is wat minder vrije opvoeding misschien wel wenselijk.

bergsbeklimmer | 22-12-15 | 11:16

@ one hobo | 22-12-15 | 11:04
Ik ben geen voor dan wel tegenstander in deze daar ik persoonlijk helemaal niets met vuurwerk heb.
.
Waar het uiteindelijk om gaat is dat veel van wat hier illegaal is, in bijvoorbeeld België en/of Polen gewoon legaal te verkrijgen is.
.
Waar haalt u overigens het idee vandaan dat alles wat knalt illegaal is?

normanius | 22-12-15 | 11:13

Niet voor het een of ander maar Sancho Panza was de slimmere en de nuchtere van die twee windmolenhaters.

Conan de Rabarber | 22-12-15 | 11:13

Is er geen IP-check. Ik kan me nog herinneren dat er bij het Schipholgeluidsoverlastmeldpunt een dwaas uit Amsterdam verantwoordelijk was voor 90% van de meldingen.

BrutusBosch | 22-12-15 | 11:13

Wanneer vindt groenslinks dat champagnekurken te hard knallen?

pennestront | 22-12-15 | 11:10

'Dit straalt wel erg negatief af op (groen-)linx', zou een oervervelend narcistisch parlementair opneuqertje nu zeggen.......

pennestront | 22-12-15 | 11:08

@normanius | 22-12-15 | 10:55
Als het fout gaat met hun 'huisvlijt', veranderen ze op slag van een mentaal gemankeerde, naar een lichamelijk gehandicapte.
Maar ach, Wajong is ook heel leuk.....

necrosis | 22-12-15 | 11:05

necrosis | 22-12-15 | 11:01
Excuus, zal mijn shift+enter fetish wel zijn geweest.

normanius | 22-12-15 | 11:05

Maar gelukkig hebben ze bij het ANP en bij BNR geen feiten nodig voor de nieuwsvoorziening en gaat de sloop van de vuurwertradtitie gewoon door. Never spoil a good story with the facts.

Glasgow Argus | 22-12-15 | 11:05

normanius | 22-12-15 | 10:55
Hét argument van voorstanders. Je moet alleen het illegale vuurwerk aanpakken. Nou het zou al veel schelen als de politie weet dat alles wat knalt illegaal is. Er moet gewoon veel meer aandacht naar opsporing van illegaal vuurwerk. Daar moet je de plaatselijke pet of een stadswacht niet mee opzadelen.

one hobo | 22-12-15 | 11:04

Hier in Amsterdam is het tot nu toe juist opvallend stil. Ik heb dan ook net mijn uitlaat laten vervangen.

Simon_GS | 22-12-15 | 11:03

Illegaal vuurwerk moet verboden worden! Ehhh... Vuurwerk afsteken buiten de officiële tijden moet verboden worden!

Nilfisk | 22-12-15 | 11:03

*oeps* dubbel.
Joris roepen doet.

CaesarSalad | 22-12-15 | 11:03

-weggejorist-

CaesarSalad | 22-12-15 | 11:01

Ik heb in m'n jeugd twee jongens echt gepest. Toevallig heten ze beiden Arno.
Van één heb ik in latere jaren veel spijt gekregen. Bontegnoe hierboven zou ik zo weer aanpakken.

CaesarSalad | 22-12-15 | 11:01

@normanius | 22-12-15 | 10:57
Als je een linkje plaatst, doe het dan goed:
meldpuntgroenlinks.nl/

necrosis | 22-12-15 | 11:01

Oud-HollandSCe 'traditie'?!? Zeker net zoals de kerstman en Halloween? Wat een onzin. En sowieso wel een heel slecht argument, tradities zijn niet heilig.
Wat is er mis met 'mensen moeten lekker doen en laten wat ze willen. Als je stilte wil ga je maar in een huisje op de hei wonen. In plaats van jezelf een trauma aan de praten kan je je ook omdraaien en verder slapen.' en verder in iedere gemeente gewoon cobra6en uitdelen met schietlont. Houdt dat ook weer op.

two ball cane | 22-12-15 | 11:00

Voor mij is er maar één meldpunt met bestaansrecht, het meldpunt van Joris.
*grijnst*

necrosis | 22-12-15 | 10:58

Allemaal overlast melden op de postcode van Arno.

exile79 | 22-12-15 | 10:58

-weggejorist-

normanius | 22-12-15 | 10:57

@ one hobo | 22-12-15 | 10:48
Nee vuurwerkbommen worden of door mentaal gemankeerde idioten in elkaar geklust of bij aanwezigheid van net even een 10e procent meer IQ, besteld via Internet of de lokale garagebox.

normanius | 22-12-15 | 10:55

Ja iedereen participeert zich een ongeluk in deze maatschappij. Een sorrt collectieve NSB mentaliteit moeten we hebben met zn allen. Bij alles wat je niet bevalt; meldpunt! Klaaglijn! Kliklijn! En dan maar gillen hoe errrugggggg het is. Een jaar heeft 52 weken, nou, is er een keer 1 week bij dat er herrie is. Zeur toch niet daarover en gun iedereen een lolletje. Die ene week per jaar zeg kom op.

Dutchbeaurouge | 22-12-15 | 10:53

Maar als zo'n beetje alle meldingen nep zijn dan heeft zo'n meldpunt toch geen zin?
Ik ben voor een meldpunt voor foutieve meldingen bij het meldpunt vuurwerkoverlast!

rooiesaus | 22-12-15 | 10:53

@ Taxpoet betaler | 22-12-15 | 10:44
Ik had vroeger een collega welke bij elk overkomend vliegtuig (020 oud-west) in de telefoon klom. Totdat ik hem eens vroeg waar hij de hypocrisie vandaan haalde om enerzijds te klagen en anderzijds 4 tot 5 keer per jaar met het vliegtuig op vakantie te gaan.

normanius | 22-12-15 | 10:52

@piet, vandaar de rust dit jaar. Hou de ristrettoboys ook binnen. *pakt ijzeren ballen en kettingen en zet de PS alvast aan*

ristretto | 22-12-15 | 10:52

Alles wat buiten de reguliere afsteektijden wordt afgestoken cq opgeblazen valt onder handhaving.... iets waar onze politie niet zo heel erg goed in is..... en heeft dus niks te maken met de verkoop van vuurwerk!
.
GroenLinks probeert op deze manier de vuurwerkbranche naar de kloten te helpen en mensen werkloos te maken..... stelletje kutkneuzen, met Arno Bonte als sneue aanvoerder.
.
Ga eens rap deaud klepzeikert!!

Fatwabuster | 22-12-15 | 10:52

Nergens last van, heerlijk rustig hier.
Maar Pietje en zijn kornuiten hebben dan ook zwaar huisarrest.

Piet Karbiet | 22-12-15 | 10:48

Het hele jaar lachen wij keihard en met ongeloof die yanks uit met hun vrije wapenverkoop maar oh wee als we hier aan een vuurwerkverbod denken. Nee, wij verkopen gewoon vuurwerkbommen en treden amper op tegen illegaal vuurwerk. Echt het is van een zinloosheid dat hou je niet voor mogelijk. Schade, dierenoverlast, ouderen die de deur niet meer uit durven en tenslotte slachtoffers. Je zou de overheid eigenlijk moeten aanklagen voor nalatigheid.

one hobo | 22-12-15 | 10:48

Dat is altijd het mooie van het linksche goedvolk. Omdat het nooit genoeg is, lopen ze altijd in hun eigen mes.

zwartzondersuiker | 22-12-15 | 10:47

@de Voorzittert | 22-12-15 | 10:40
In België verkopen ze het hele jaar door vuurwerk.

necrosis | 22-12-15 | 10:47

Even gekeken naar mooi 's-Gravenhage op de kaart en daar zijn de meeste meldingen in het Westduinpark. Iemand loopt duidelijk de boswachter te plagen.
i.imgur.com/cDappRH.png

Dhr. de Wit | 22-12-15 | 10:47

Volgens Google Maps resideer ik midden op een kruispunt.

McMarx | 22-12-15 | 10:45

Zouden ze dit overnemen bij de NPO? Zouden ze het durven? Vast niet.

BekiekUtMoar | 22-12-15 | 10:45

Dat is hetzelfde met Schiphol. Klachten zijn van dezelfde zeikerts.

Taxpoet betaler | 22-12-15 | 10:44

en straks wordt er verkondigt dat er nog geen vuurwerk afgestoken wordt. zeker geen illegaal vuurwerk enzo .

al die knallen die je hoort zijn waarschijnlijk roofmoorden die buiten het nieuws worden gehouden want dat staat zo slecht voor de lagere misdaadcijfers sinds steur er zit .
ik bedoel .. hij ging zitten en de misdaad was zo 50 cm lager.

irritantje | 22-12-15 | 10:43

Dat gevoel had ik 2 jaar geleden al, dat het hele meldpunt een hoax was.
Nu het bewijs geleverd.
Fuck you meneer de uitvreter Broertjes!

diddley2 | 22-12-15 | 10:42

@ Pritt Stift

"maar wel tegen het vernielen van Dingen Die We Met Z'n Allen Betaald Hebben"
Helemaal mee eens, maar ik ben net zo fel tegen Het Vernielen Van Dingen Die Van Anderen Zijn hoor, je blijft met je tengels van spullen die niet van jou zijn af, of het nou van de overheid (dus indirect van ons) is, of van iemand anders.

GW2f | 22-12-15 | 10:42

Linksch dat liegt en bedreigd. Dat heb ik vaker meegemaakt...

je suis bier | 22-12-15 | 10:42

laatst hoorde ik in de buurt ook een babyboomer zeggen dat ze een klacht had ingediend puur omdat ze groenlinks een goede partij vind. het moet niet gekker worden!

wereldverneuker | 22-12-15 | 10:41

Tja zo zijn ze, liegen geen bezwaar. Wel heel erg domme leugenaars als je 45 meldingen op de afsluitdijk krijgt

Bokito ergo sum | 22-12-15 | 10:41

Al de hele week vuurwerkbommen in de straat. Kleine voorzittertjes huilend rechtop in hun bed. Dat verbod mag van mij per direct ingaan. Particulier gebruik impliceert blijkbaar vrije handel vanaf half december en handhaving is een illusie. Hup GroenLinks.

de Voorzittert | 22-12-15 | 10:40

Ik woon vlak bij een VMBO school, het geknal begint al in november en wordt elk jaar zwaarder en harder.
Meldingen doen heeft geen zin, politie bellen ook niet.
Over twee weken is het gelukkig weer voorbij.

necrosis | 22-12-15 | 10:40

Dat gaat oom hard knallen als groenslinks samen met pvda uiteen spatten. Maar erom bellen vind ik dat niet waard.

tattooboer | 22-12-15 | 10:40

Arno Bonte lijkt op een naïef vrouwtje met kort pittig kapsel. Een echte GroenLinkser dus.

De Psychiater | 22-12-15 | 10:39

Het zijn er nu 10.
Dezelfde DDOS-protectie op die site als Geenstijl *gniffel*

kapotte_stofzuiger | 22-12-15 | 10:38

Had men iets anders verwacht van Groen links?

-braadwurst- | 22-12-15 | 10:36

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken