Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

BREEK - Moskee bezet in Dordrecht

Krijg nou wat. Zes (zoveel nog?) leden van de extreemrechtse splintergroep Identitair Verzet zijn zaterdagochtend op het dak van de Al Fath-moskee in Dordt geklommen. Aldaar werd een Nederlandse vlag, alsook spandoeken opgehangen met teksten als "minder, minder" en "stop de islam". De politie, die toevallig op weg was naar een Pegida-demo in Rotterdam, heeft de actie inmiddels beëindigd en De Zes Krakers gearresteerd. Dit is al het tweede incident rond moskeeën vandaag. Eerder op deze dag maakte Lodewijk Asscher zich al zorgen om een moskee in Utrecht. Dit gaat lekker mensen! Zo met de feestdagen voor de deur. Woedende Marcouch in 3,2,1...

Reaguursels

Inloggen

Had liever een satirische / ludieke actie gezien, maar ik vrees dat dit de enige taal is die te spreken is. Weinig oplossingsgericht, maar dit is al vele malen beter dan vandalisme en geweld. Het gaat tenminste primair om de boodschap.

Decibyte | 20-12-15 | 17:46

-weggejorist-

Moeimaker | 20-12-15 | 13:18

Hulde! Alle uiterlijkheden van religie moeten uit het straatbeeld verdwijnen.

Atheist-Priest | 20-12-15 | 09:23

goede actie. Oorzaak: Links Nederland. dit is nog Maar het begin.

blanke pool | 20-12-15 | 08:17

Oorzaak en gevolg. Eerst was er de islam met zijn intolerantie, en daarna de reacties. Laten we dat nooit vergeten. En door deze reacties wordt de intolerantie nog groter, waardoor etc. De enige weg voorwaarts is het compleet en volledig de-islamiseren van Nederland.

Kolbjorn Varmann | 19-12-15 | 23:38

Als we 40 jaar geleden hadden beseft wat nu beseffen, dan was deze actie niet nodig geweest.

Kolbjorn Varmann | 19-12-15 | 23:27

"Less well known is the paradox of tolerance: Unlimited tolerance must lead to the disappearance of tolerance. If we extend unlimited tolerance even to those who are intolerant, if we are not prepared to defend a tolerant society against the onslaught of the intolerant, then the tolerant will be destroyed, and tolerance with them. — In this formulation, I do not imply, for instance, that we should always suppress the utterance of intolerant philosophies; as long as we can counter them by rational argument and keep them in check by public opinion, suppression would certainly be unwise. But we should claim the right to suppress them if necessary even by force; for it may easily turn out that they are not prepared to meet us on the level of rational argument, but begin by denouncing all argument; they may forbid their followers to listen to rational argument, because it is deceptive, and teach them to answer arguments by the use of their fists or pistols. We should therefore claim, in the name of tolerance, the right not to tolerate the intolerant. We should claim that any movement preaching intolerance places itself outside the law, and we should consider incitement to intolerance and persecution as criminal, in the same way as we should consider incitement to murder, or to kidnapping, or to the revival of the slave trade, as criminal.”
― Karl Popper, The Open Society and Its Enemies

Sleutelplanktovenaar | 19-12-15 | 23:21

Goede actie, verzetshelden! Jongens met durf. De nieuwe Geuzen. Nederland islam-vrij!

Thomas333 | 19-12-15 | 20:47

Vanmiddag werd mijn huis bezet door meeuwen.

Pardon lul | 19-12-15 | 20:34

Dwaze actie.
Laat de leiding van de moslim gemeenschap zelf actie ondernemen zoals Shafie Ayar:
youtu.be/F33n_rAXBHA

Bolder | 19-12-15 | 20:22

Kansloze actie.

lingo star | 19-12-15 | 19:30

Puike actie. Geweldloos en voor de goede zaeck! #minderminderminder #islam

RobberenRukkie | 19-12-15 | 18:40

Ik zou graag een keer mee demonstreren. Dit gaat helaas niet, omdat ik vanwege mijn beroep totaal niet in aanraking mag komen met de politie of dergelijke. Dit zou namelijk betekenen dat ik mijn baan kwijt raak... Ben blij dat anderen dit wel kunnen! Keep up the good work!

Paradoxje | 19-12-15 | 17:12

Het is altijd goed als er mensen zijn die opkomen voor de westerse cultuur en normen en waarden.

Specimen 5101 | 19-12-15 | 17:10

@Eerst neuken dan praten |19-12-15 |11:12

Klimmen.

gratias | 19-12-15 | 16:55

Lol, dit is ongeveer het zelfde maar een ander aanpak, uiteindelijk is er 1 geloof wat het beste is. Ik ben pas voor zulke acties als het door atheisten word gedaan.

Mr-Heineken | 19-12-15 | 16:26

hoera verzetshelden!

ildiko | 19-12-15 | 16:25


Als onze regering zou de salafisten streng aanpakken en de radicalisering van de moslims, dan deze actie was nooit plaatsgevonden.

ildiko | 19-12-15 | 16:23

(c)ZWITSUL | 19-12-15 | 13:11
Het is toch niet waar zeker?

swassannuf | 19-12-15 | 16:21

Identitair Verzet zijn moedige mensen die opkomen voor onze westerse waarden en -verworvenheden en onze volle steun verdienen: "Wij kiezen voor onze identiteit, ons erfgoed. ... Wij kiezen niet voor consumptie en egoïstisch gewin, wij staan voor onze tradities, ons land, het Nederlandse volk en de Nederlandse cultuur."
Hulde.

ben kokhals | 19-12-15 | 16:20

Bravo voor deze helden. Vooral het geluid laten blijven horen dat de islam niet welkom is in Nederland.

thomas.hobbes | 19-12-15 | 16:08

Meer meer meer meer meer

Radijsje | 19-12-15 | 15:26

Net een film gezien dat ging over de poging van de islamieten om Wenen te veroveren in 1683. Die konden afdruipen met hun 300.000 man (of wat er nog van over was).
*croissantjes gaat kopen doet*

Rest In Privacy | 19-12-15 | 15:07

@Gualtiero | 19-12-15 | 13:48
Allah is ook niet bestaand, dus dat past prima.

Rest In Privacy | 19-12-15 | 15:03

Goeie actie! Zijn er al foto's van Wilders gespot?
Wasbakplasser | 19-12-15 | 13:53

nee maar er is al wel soepsidie aangevraagd voor beveiliging van alle imams in Nederland.
en we wachten natuurlijk op Marcouch en die 2 kamer Turkies.. spoeddebatje of toch liever eerst de kerstmaaltijd.

(c)ZWITSUL | 19-12-15 | 14:44

Jongens met durf. De nieuwe geuzen.

Willibald von Klúúúk | 19-12-15 | 14:37

-weggejorist-

Abu spijker | 19-12-15 | 14:13

Wat zou men het meest aanstootgevend vinden?
Spandoeken met teksten "Weg met islam"
Of de Nederlandse vlag?
.
Eerlijk antwoord

waragainstclimate | 19-12-15 | 14:12

-weggejorist en opgerot-

ivanhoe bergs | 19-12-15 | 14:11

Deze radicale actie is alleen een reactie op de imperialistische islam die steeds meer voet aan de grond krijgt binnen een cultuur die lijnrecht tegenover het islamofascisme staat.

De sluipende islamitische invasie moet een halt toe geroepen worden. Immigranten moeten assimileren of ophoepelen. Er moeten keiharde eisen gesteld worden aan het Nederlanderschap. De afbraak van de welvaart is al 1400 jaar dé islamistische tactiek voor complete onderwerping.
Het gaat hier zo goed vanwege onze cultuur en in islamistan gaat het zo slecht vanwege het destructieve haat-idealisme de islam en bijhorende haatcultuur.

Antitheïst | 19-12-15 | 14:05

Als een regering stopt met het vertegenwoordigen van zijn volk gaat het volk zichzelf vertegenwoordigen.

Hulde voor de daders!

Vogelbeest | 19-12-15 | 13:59

Goeie actie! Zijn er al foto's van Wilders gespot?

Wasbakplasser | 19-12-15 | 13:53

@Lijkt erg op hoe milieu- en links-activistische clubjes zijn georganiseerd.
HappyO | 19-12-15 | 13:45
Tuurlijk. Het beste leer je van de pro's. De beroepsactivisten. Die hun hele leven niks anders doen dan "tegen zijn".

plaszak | 19-12-15 | 13:50

Moeten die lui van Identitair Verzet niet joodse grafstenen bekladden? 'Identitair' is overigens een niet-bestaand woord, haha.

Gualtiero | 19-12-15 | 13:48

Identitair Verzet: Op Red Ice Radio staan interviews met Patrick Le Brun die de achtergrond en werkwijze van het Franse origineel goed lijkt te kennen. www.redicecreations.com/radio/nonsubsc...

Lijkt erg op hoe milieu- en links-activistische clubjes zijn georganiseerd.

HappyO | 19-12-15 | 13:45

Ik vind dit een uitstekende actie. En je afvragen of dat wel of niet op het randje is ivm particulier terrein, is in de huidige situatie onzin. Immers, alles is tegenwoordig op of over het randje.
En waarom zouden deze mensen extreemrechts zijn. Samsom in zijn tijd evenals Duyvendak (GL) deden ergere dingen en werden activisten genoemd, terwijl de term extreemlinks niet of zelden gebruikt werd.
Deze Indentitair-mensen kun je dus ook gewoon activisten noemen. En zij strijden ook voor een goede zaak. En gezien de huidige situatie is dat zeer moedig te noemen.

Vigil | 19-12-15 | 13:44

Maar: hadden ze hun schoenen wel uitgedaan?
Zo niet, moet dan nu de moskee worden afgebroken wegens onrein?

Hunebedbouwer | 19-12-15 | 13:44

Hehe, eindelijk iemand die opstaat voor Nederland en minder, minder, minder van de daken schreeuwt. En uiteraard is de politie er als de kippen bij om dit "schorum" in te rekenen want ze willen de islamieten zoveel als mogelijk in bescherming nemen. Nou van mij mag dit iedere dag gebeuren want Nederland glijdt af naar een islamitische staat als we nu niet ingrijpen en dat hebben de mannen op het dak goed begrepen.

sportingact | 19-12-15 | 13:37

Wat is er erger: externe bezetting van een moskee of de predeking van onverdraagzaamheid in een moskee?

Uifeltje Gnuiffeltje | 19-12-15 | 13:34

-weggejorist-

Professor Pollewop | 19-12-15 | 13:20

'Identitair' is een woord dat ik niet kende. Ik denk, als amateur maatschappelijk commentator, dat dit Identitair Verzet zich met deze actie verheft tot politiek/maatschappelijk discussie element. Tot dusver is het in ieder geval een groep (ik baseer me op deze actie) die zonder geweld (wel met kattekwaad) een atie uitvoert en dat vind ik naar redelijkheid acceptabel.

Uifeltje Gnuiffeltje | 19-12-15 | 13:11

die moskee is daar hard nodig denk ik want in de oude 'zusterflat' vlakbij komen heel veel gelukszoekers binnenkort... heeeeel veel, de drechtsteden kunnen hun borst natmaken nu GL en PvdA smeken om meer, meer, meer.

(c)ZWITSUL | 19-12-15 | 13:11

Geen stijl misschien eens een week lang undercover filmen hoeveel moslimgangers er 5x per dag gaan bidden in die mega moskee van hun ze zijn op een hand te tellen zelfs de hun geprezen Immam laat het afweten ipv zelf 5x per dag in die toren te klimmen hangen er mega luidsprekers verbonden aan een audiobandje die weer verbonden is met een tijdklok.
Ja zeg je kan toch niet verlangen van die oude Immam dat hij 5x per dag die toren in klimt.Net zo min dat we van onze jongeren moslims kunnen verlangen dat ze op het heilige avondgebed vrijdags naar de moskee komen onze Mohammedjes zijn nog aan het werk/studeren/of zijn zwaar aan het rekken vullen bij o.a Appie dus bij deze zijn ze vrijgesteld.
Wanneer komt die moslimgemeenschap eens op voor hun moslim (vluchtelingen) zo,n mega moskee is goed voor pakweg 1500 (broeders en zusters) 40 euro p/p per dag en de Immam heeft meteen zijn moskee vol naast ieder bedje een bidmatje .

brilletje1 | 19-12-15 | 13:01

Wel een beetje sneu, qua breed gedragen actie en maatschappelijke impact... als ze ze rustig hadden laten zitten, dan hadden negen van de tien passanten ze niet eens opgemerkt. Waren ze tegen etenstijd vanzelf weer naar huis gegaan.
-
Nu zal deze haathut geheid gesubsidiëerd worden door de gemeente, (verbeterde beveiliging) .

bisbisbis | 19-12-15 | 12:58

Geweldloos verzet : altijd 5 reedten. 👍

Paaldanseres | 19-12-15 | 12:53

Het heeft Zijne Majesteit de Koning behaagd, u te benoemen tot Lid in de Orde van Oranje-Nassau .HELDEN zijn het

arnoud4436 | 19-12-15 | 12:48

@ tipo | 19-12-15 | 11:54

Wat is dawa? Ben helaas dom geboren, en blank hé ?

edelweiss | 19-12-15 | 12:43

Hulde voor deze bezetters.

edelweiss | 19-12-15 | 12:35

-weggejorist-

King of the Oneliner | 19-12-15 | 12:34

Dit is de opmaar naar een burgeroorlog.
De slechteriken zullen de linkse wegkijkers zijn die net doen alsof er geen probleem is (tot hun eigen kind aan de beurt is.)

panadol | 19-12-15 | 12:31

Van Frikschoten met een megafoon voor een moskee. Dat was pas sympatiek. En dan met een agent er naast, die even moest wachten tot Frik was uitgesproken.

Sorry voor de jongens van het Identitair Verzet, maar dit kan zo veel leuker, aantrekkelijker en binnen de wet.

tipo | 19-12-15 | 12:30

Hulde voor deze geweldloze actie. Meer, meer, meer...
Kijken hoe de NPO en alles linkse gutmenschen dit weer gaan framen.

Paaldanseres | 19-12-15 | 12:25

Dhr. de Wit | 19-12-15 | 11:58

Nee hoor, het is een oprechte vraag waar ik graag een antwoord op wil. Ik kan het me namelijk niet voorstellen, na je plemp dat dit een complot is, een frame van de Nederlandse overheid om het rechtse geluid zwart te maken?!

Hoe de fuk kom je nog je bed uit als je zulke gedachtenspinsel door je hersenpan hoort suizen?

jawor36 | 19-12-15 | 12:22

@De gezellige Syrier | 19-12-15 | 11:51
'je eigen "beschaving" als superieur en verheven bestempelen'

Bestempelen?
Onze westerse beschaving behoeft geen superioriteits-stempel!
Onze beschaving is superieur.
Dat is een onbetwistbaar feit.

wakkere_nederlander | 19-12-15 | 12:22

@Pieleke | 19-12-15 | 12:07
"Ons" is iedereen die hier de normen en waarden respecteert. Die andere mensen respecteert om wie ze zijn. Die hard werken respecteert. Om maar eens wat te noemen.

Maar goed… het feit dat je al vraagt wie "ons" is, geeft al aan dat je graag een AZC in je achtertuin hebt vol met jonge mannen die hun vrouw en kinderen hebben achtergelaten. Allemaal dokters en chirurgen die ons land komen verblijden met hun rijke ervaringen. Toch?

En links hoeft niet per definitie "op het vuur". Wel de links-bomenknuffelende elite die alleen maar kan wegkijken en niet ziet dat ze alle Nederlanders de rug toekeren door de zorgen te negeren. Die niet naar de financiële problemen kijkt waar Nederland mee te maken heeft, maar ze verbloemt/verduistert door te zeggen dat het allemaal zo slecht nog niet gaat. Terwijl we ruim 460 miljárd staatsschuld hebben, een wankelende zorg hebben, pensioenen die steeds verder uitgekleed moeten worden, en een stijgende belastingdruk. Specifiek die linkse rakkers, samen met de asielzoekers die hier voor de Gratis Gouden Bergen (uitkeringen, want zorgstaat) komen, mogen van mij inderdaad wegwezen.

kanon0503 | 19-12-15 | 12:22

MarcS | 19-12-15 | 11:46
Wat doet u dan als ik vragen mag, los van de hele dag hier te reaguren.

Brad Clitt | 19-12-15 | 12:19

Tja, vreedzaam verzet. Is eens wat anders dan Kalasnikovs leegschieten op onschuldige burgers.

postmodernismisdead | 19-12-15 | 12:13

Het enige waar deze gasten extreem in zijn is heldhaftigheid.

VladimirPutin | 19-12-15 | 12:13

-weggejorist-

Abu spijker | 19-12-15 | 12:11

@Lupuslupus 12:01
Ze zullen het goed bedoelen bij Identitair Verzet, maar ze verschaffen zich wel wederrechtelijk de toegang tot een gebouw dat niet van hun is. Omdat er een inbraak bij komt kijken, is het geen democratisch verzet, maar over het randje.

U zult mij een zeurpiet vinden, maar ik vind dit net over de rand van wat je bij democratisch verzet kunt doen.

tipo | 19-12-15 | 12:09

Tegenwoordig moeten we trolletjes koesteren.
Zij zijn de kanarie in de mijn wat betreft de waarheid. Als ze gaan kwetteren dan raak je een gevoelig punt en weet je dat je goed bezig bent.

Dhr. de Wit | 19-12-15 | 12:07

kanon0503 | 19-12-15 | 12:03
Mooi retoriek. Ons land. Wie is 'ons'? O, iedereen die denk zoals de meeste op GS. De rest zijn collaberateurs en linkse rakkers. Die moeten ook maar op het vuur. Zoals er op deze wijze wordt gesproken wordt het nooit wat met jullie verzet.

Pieleke | 19-12-15 | 12:07

-weggejorist-

Abu spijker | 19-12-15 | 12:05

@Parel van het Zuiden | 19-12-15 | 11:09 "Ik snap wel dat extreem-rechts veel genoemd wordt in de Islamdiscussie. Islam lijkt sterk op die ideologie."
.
Welke ideologie?

ben kokhals | 19-12-15 | 12:05

Dat wordt een mooie Kerst :-)
Gewoon een respectvolle, maar overduidelijke "we zijn er klaar mee" actie. Ga zo door!

En de pot op als ze daadwerkelijk een vergunning nodig hadden. Moeten we ook een vergunning vragen om ons land te beschermen? Moeten we een vergunning vragen om de grenzen te mogen sluiten? Moeten we een vergunning vragen om die haatdragers hier telkens maar weer in te nemen?

- Moskeeën: wegwezen
- Haatdragende moslims: wegwezen
- Jeroen Pauw: wegwezen
- Links-bomenknuffelende wegkijkers: wegwezen
- Labbekakkende overheid: wegwezen

Dan kunnen we daarna ons land weer opbouwen met de normen en waardes waar we allemaal waarde aan hechten, maar waar menig slappe dweil bij weg kijkt.

kanon0503 | 19-12-15 | 12:03

-weggejorist-

Erkend Potloodventer | 19-12-15 | 12:02

@F Cobben | 19-12-15 | 11:52
U begrijpt het niet. Een moskee is *veroverd* gebied. Veroverd op de niet-moslim! En dat in *ons* land!

Lupuslupus | 19-12-15 | 12:01

De gezellige Syrier | 19-12-15 | 11:51
Onze beschaving is dan ook zeker superieur en verheven te noemen, vergeleken met een groot deel van de wereld.
Of betwist je dat?

Willem Hollander | 19-12-15 | 11:59

De gezellige Syrier | 19-12-15 | 11:51

Het wordt gewoon tijd om die achterlijke haatreligie een halt toe te roepen.... vertel mij eens wat het Nederland heeft opgeleverd, wat zijn de voordelen dat we nu zitten opgescheept met de islam?
Noem er 3, uhhhh 2.... probeer eerst maar eens 1

Fatwabuster | 19-12-15 | 11:59

Nu klimmen ze er alleen nog maar op.

Rest In Privacy | 19-12-15 | 11:58

"Neem jij jezelf eigenlijk nog wel serieus?"
@jawor36 | 19-12-15 | 11:43
Wat probeer je te zeggen, Trollum?
Je hanteert de typische modus operandi van linkse verliezers: als je geen argumenten hebt dan ga je maar op de man spelen. Zwakkeling.

Dhr. de Wit | 19-12-15 | 11:58

Prima actie van gematigd realistisch verzet.
Respect.

Cuyahoga | 19-12-15 | 11:57

Ik snap die ophef over die islam niet zo. Ik heb me gewoon bekeerd. Niks aan het handje meer. Ik zie het meer als een soort uitje. 5 keer per dag naar de Efteling sjokken. Nog lichaamsbeweging ook. Enige wat niet echt lekker gaat is pissen met een kaftan aan. Als het zonnetje er op schijnt ruikt ie best zuur ma twee weken. Maar je ziet verder geen vlekken hoor. Nee, ik heb opeens nieuwe vriendjes en subsidie en een huurwoning. Hoorde bij de kaftan zeiden ze.

verbanden | 19-12-15 | 11:57

@Abu Spijker:

Dat niet alleen.
Door internet worden mensen zich wereldwijd bewust van de Europese welvaart.
Daar had men eerder geen weet van.

Carmelita | 19-12-15 | 11:57

Er zijn landen in Europa waar die haathutten helemaal niet gebouwd mogen worden....... waarom hier wel?

Fatwabuster | 19-12-15 | 11:56

Deze moskee heeft op haar feestboek haar volgers opgeroep om dawa te doen in AZC's: www.facebook.com/permalink.php?story_...

Dat filmpje er bij maakt een beetje duidelijk hoe de mensen van die moskee denken. Hun grootste zorg is dat Syrische vrouwen in AZC's de raarste kapsels dragen en dat er christen met appeltaart en akoestische gitaar de broeders en zusters uit de islam tokkelen.

Deze moskee is toch een vestiging van de Marokkaanse overheid of niet? Op zich nog gematigd dus...

tipo | 19-12-15 | 11:54

Lupuslupus | 19-12-15 | 11:11
Mooi, je hebt je huiswerk gedaan. Of je bent voor, een vriend van het land of je bent tegen, een nsb-er. Zo gaan we nu al met elkaar om. History repeats.

Pieleke | 19-12-15 | 11:53

@De gezellige Syrier | 19-12-15 | 11:51
Realisme.

VanBukkem | 19-12-15 | 11:53

jawor36 | 19-12-15 | 11:46

Naar eigen zeggen zijn ze tegen geweld gebruiken, ze zullen vast liegen volgens jou.

caralho | 19-12-15 | 11:53

@boerk | 19-12-15 | 11:09
Je bedoelt: iemand ziet zetels verdwijnen naar de PVV en VNL.

Dhr. de Wit | 19-12-15 | 11:53

KlaasVaakStrooit | 19-12-15 | 11:45
Als de bestuurders regels, wetten en internationale verdragen naast zich neerleggen en niet meer de wil van het volk vertegenwoordigen is de bevolking moreel verplicht om in opstand te komen. En dat is precies wat er nu aan de hand is!
Ieder volk krijgt de leiders die het verdient. Of zoiets...

Aristotalloss | 19-12-15 | 11:52

Je kan en mag demonstreren bij de moskee, maar de moskee zelf is prive-gebied. Ook rechtse demonstranten moeten zich aan de Nederlandse wetten houden.

F Cobben | 19-12-15 | 11:52

-weggejorist-

De gezellige Syrier | 19-12-15 | 11:51

KlaasVaakStrooit | 19-12-15 | 11:45

Wakker worden!!! Kerken zijn jaren bezet geweest door Islam-aanhangers, uit geprocedeerde bij voorkeur.

caralho | 19-12-15 | 11:51

De eerste vraag die je moet stellen, is: wie heeft hier baat bij? In ieder geval niet de kritische meerderheid van de bevolking. Deze kan nu dankzij dit soort acties in het hoekje 'volksunie' worden gezet en wellicht ook actief vervolgd gaan worden. Hell, het gebeurt in Zweden dus weldra ook hier.
Dit soort splintergroeperingen worden altijd geïnfiltreerd door mollen van AFA. In tegenstelling tot 'rechts' heeft 'links' een zeer goed georganiseerde ondergrondse beweging waar gretig gebruik van wordt gemaakt. Volkert was geen eenling, hij hoorde daarbij. Gedreven door ideologisch fanatisme zijn zij tot alles in staat. Ik herinner me een acteur, Jules Croiset, die hoog opgespeeld in de media, zou zijn ontvoerd door 'rechts-extremisten'. Later bleek het een hoax te zijn en was zijn carrière voorbij. Zeker op dit moment waar we dagelijks worden bespeeld en gemanipuleerd door een leugenachtige media moeten we wantrouwig zijn. Want zelfs al is het een actie van een extreemrechtse groepering, de media zal er gebruik van maken om de 'xenofobe onderbuikende burger' de oorlog te verklaren.

DearMud | 19-12-15 | 11:51

Tja, mensen die om ideologische/culturele redenen met vlaggetjes zwaaien zijn vaak niet echt stabiel in hoofd, hart en leven. Of het nu leden van de vaandelzwaaivereniging van ISIS, Noord-Korea, AFA of Identitair Verzet zijn.

CumGranoSalis | 19-12-15 | 11:51

-weggejorist-

Abu spijker | 19-12-15 | 11:49

"Er wordt iemand langzaam wakker:
www.volkskrant.nl...
"
Doelde meer op t feit dat ze weer draaien voor de komende verkiezingen. Eerst de EU paaien en nu "luisteren" naar de burger voor de komende verkiezingen

boerk | 19-12-15 | 11:47

@Brad Clitt | 19-12-15 | 11:42
Hahaha anderen aanmoedigen om voor jou de kastanjes uit het vuur te halen. Goed gedaan!

MarcS | 19-12-15 | 11:46

wakkere_nederlander | 19-12-15 | 10:39

Het lijken mij gevaarlijke gekken, type vuurwerkbommen gooien bij een AZC, maar hang vooral de fanboy uit voor meer polarisatie.

jawor36 | 19-12-15 | 11:46

Dit soort mensen zorgt ervoor dat iedereen die tegen islamisering is zal worden weggezet als xenofoob of racist. We zouden het ook niet tolereren als moslims een kerk zouden bezetten.

KlaasVaakStrooit | 19-12-15 | 11:45

Ziet eruit als extreem links fascistisch tuig.

HMCuiteraard | 19-12-15 | 11:44

Dhr. de Wit | 19-12-15 | 10:45

Neem jij jezelf eigenlijk nog wel serieus?

jawor36 | 19-12-15 | 11:43

“Carry the battle to them. Don't let them bring it to you. Put them on the defensive. And don't ever apologize for anything.”

Harry S. Truman

BASinnic | 19-12-15 | 11:43

In de NRC (ja, idd) vandaag: Imam Salam zegt er in een preek het volgende over: „Wij moeten in ons achterhoofd houden dat wij hier niet thuishoren.”

Nou is hier een hele simpele oplossing voor: ga weg, ga terug naar jullie walhalla in de woestijn. En als je niet vrijwillig gaat, dan maar onvrijwillig. Want dit zijn de echte haatzaaiers, de onverzoenlijken, de on-integreerbaren, de levenslange subsidieslurpers. Ik wil ze niet meer hier. Of dit nu Utrecht, Overvecht is of Amsterdam of Den Haag of Amersfoort of Groningen. Weg er mee.

LaatmaarLu? | 19-12-15 | 11:43

Mijn steun hebben ze, en nu doorpakken jongens. Laat zien dat je er bent, heb te veel goede herinneringen aan dit land om het zomaar naar de klote te laten gaan.

Brad Clitt | 19-12-15 | 11:42

Helden!!

hevriptem | 19-12-15 | 11:42

Jaap stemt zeker vvd

boerk | 19-12-15 | 11:41

Kweetniethoor. Prima actie van de heren maar hadden ze niet beter voor die moskee kunnen gaan staan?
Dit gaat nogal een staartje krijgen vrees ik.

Silent Scream | 19-12-15 | 11:40

@Dick
Nope, ze kregen toch al geen stem van mij, Mafia.

boerk | 19-12-15 | 11:40

@Repetitive Beats | 19-12-15 | 10:51
Door fopwetenschapper Jaap Donselaar is daar onderzoek naar gedaan.
www.annefrank.org/nl/Educatie/Discrimi...
Mensen die extreem rechts neigen naar het eigene. Een voorbeeld daarvan is het voeren van de Nederlandse vlag. Aangezien de Nederlandse vlag te zien is op de moskee betreft dit extreem rechtse figuren. (Aldus fopwetenschapper Jaap Donselaar.)

Peter_K | 19-12-15 | 11:40

Je moet van elkaars spullen afblijven. Ook van iemand anders zijn haatpaleis.

tipo | 19-12-15 | 11:39

Lupuslupus het is toch echt uw eigen inzicht waardoor u mij guursel niet juist op zijn merrit interpreteert. Ik roep de ambtenarij van deze natie op zichzelf dan te bewijzen als superieure methode. Calvijn, Munster of Kwant. Boeit me niet wie je gevormd heeft. Kijn punt is de jouwe. Ze komen op maar 1 pad van gedachten uit.

tattooboer | 19-12-15 | 11:39

De temperatuur in het Nederland van Mark Rutte neemt toe.

Muggenmepper | 19-12-15 | 11:39

Kunnen moslims Nederlands lezen?

duitse herder | 19-12-15 | 11:39

@MarcS | 19-12-15 | 11:33
Beveiliging eisen deden ze al, nu is de kans alleen groter dat ze het ook nog daadwerkelijk krijgen.

mvdwarsligger | 19-12-15 | 11:38

-weggejorist-

exit religion | 19-12-15 | 11:37

-weggejorist-

Abu spijker | 19-12-15 | 11:36

Foei, heiligenschennis! 3 reedten.

Rest In Privacy | 19-12-15 | 11:36

Klootzakken! Nu gaan de moskeeën ook allemaal beveliiging van onze centjes eisen. Die paar synagogen ging nog wel maar nu ook alle moskeetjes?

MarcS | 19-12-15 | 11:33

Goede actie of niet:
Anarchie is aanstaande.
Onvermijdelijk.

Carmelita | 19-12-15 | 11:32

De opstand krijgt vorm! Zolang het niet gewelddadig en traumatiserend wordt ten opzichte van mens en dier heeft het vooralsnog mijn steun. (Een beetje materiële schade valt wat mij betreft ook onder de noemer 'Legitieme Burgerlijke Ongehoorzaamheid'.)
Ook heel netjes dat je erbij durft te blijven staan en verantwoordelijkheid durft te nemen voor je acties. Een echte Geus waardig!!!

Aristotalloss | 19-12-15 | 11:31

Islam overwonnen door slimme ambtenaren of islam overwonnen door onaflatend bloedvergiet.

@tattooboer | 19-12-15 | 11:26
.
De islam kan *alleen* worden overwonnen door geweld. Praten heeft geen enkele zin. Leer van de geschiedenis! Door uw commentaar bewijst u al er helemaal niets van te begrijpen! Dat laatste is moedwillig want met internet tot uw beschikking had u beter kunnen en moeten weten.

Lupuslupus | 19-12-15 | 11:30

Purmerend, Geldermalsen, Dordrecht..., steeds meer verzetshelden staan nu op....., Hulde!!!
Respect voor de gedurfde moed en daadkracht, hier zou heel Nederland een voorbeeld aan moeten nemen.

die_kale | 19-12-15 | 11:29

Dit zijn ontzettende stomkoopen en idioten die elke discussie onmogelijk maken. Zij zorgen ervoor dat Links nog meer geldzoekers binnen mag halen. Alles om stemmen voor Links te winnen.

Patatter | 19-12-15 | 11:29

Dat is geen moskee. Dat is een kazerne. Althans, als we vriend Erdogan mogen geloven. En eerlijk gezegd geloof ik hem wel in dit geval.

VanBukkem | 19-12-15 | 11:28

Parel van het Zuiden | 19-12-15 | 10:46

Wat Parel zegt!

Rebellation | 19-12-15 | 11:27

Zolang als plebs en elitair neederland weigert openlijk/publiekelijk de inhoud van de koran met muslims te bespreken zullen de acties harder en consequenter worden. Dus meneertjes en mevrouwtjes de ambtelijke wijsneusjes. In gesprek en wel snel. De angst voor ontwaringen en de noodzaak voor onmiddelijk ingrijpen kan toch geen angstfactor zijn? Goedschiks of kwaadschiks, de keuze is aan jullie. Wat wil je straks terug lezen in de boeken. Islam overwonnen door slimme ambtenaren of islam overwonnen door onaflatend bloedvergiet.

tattooboer | 19-12-15 | 11:26

@je suis bier | 19-12-15 | 11:23
Klopt... Alles gaat bij elkaar komen in 2016. Burgers zijn niet meer bang om openlijk tegen en realistisch te zijn, het wordt populair om openlijk op de PVV te stemmen. En Policor valt keihard door de mand. Ik wens je een leuk jaar!

Mark_D_NL | 19-12-15 | 11:26

@r@face | 19-12-15 | 11:13
U noemt een vlag op een haathut zetten "terreur"?. Haal uw hoofd eens uit het zand!

Lupuslupus | 19-12-15 | 11:24

@boerk | 19-12-15 | 11:09

Alleen omdat men nu dramatisch laag staat in de peilingen. Richting de verkiezingen gaat de VVD weer een rechtser geluid laten horen, over vluchtelingen, criminaliteit en belasting.
Zodra de gemiddelde 'liberaal' het vvd hokje rood heeft gekleurd laten zij hun zogenaamd liberale geluid maar al te graag varen voor een linkse variant ervan.
Zie de afgelopen verkiezingen en het huidige kabinet, wat daadwerkelijk om te kotsen is.

Dick Luyenlomp | 19-12-15 | 11:23

2016 gaat het jaar van het verzet worden.

je suis bier | 19-12-15 | 11:23

Waarom heb ik nou weer de indruk dat links tuig en illegalen weken zoniet maanden en jaren kunnen blijven zitten in andermans bezet pand voordat ze eruit gegooid worden, terwijl ze er enorme vernielingen aanrichten , maar rechtse demonstranten met een paar spandoekjes gelijk worden gejorist?

Lagging | 19-12-15 | 11:23

het bestuurlijke systeem werkt niet meer in deze 19 eeuwse bestuursvorm waar de oranje-elite het nog steeds voor het zeggen heeft. En maar denken dat nieuwe trekpoppen het probleem gaan oplossen.

rechtsdwalendeautist | 19-12-15 | 11:19

@ wakkere en Mark

Jullie zien ze vliegen, nog laat geworden gisteravond zeker?

eerstneukendanpraten | 19-12-15 | 11:17

@De gezellige Syrier | 19-12-15 | 10:59
Dakdekkers hebben daar allerlei oplossingen om op gladde daken toch veilig te kunnen werken. Zo te zien hebben deze mannen zich goed voorbereid. Maar wat verwacht je anders van mannen die vechten voor een serieuze zaak! Onze zaak, jouw zaak, mijn zaak. En nu je hok weer in, amateur.

Mark_D_NL | 19-12-15 | 11:17

-weggejorist-

Brou Is Back | 19-12-15 | 11:17

-weggejorist-

Abu spijker | 19-12-15 | 11:17

@Parel van het Zuiden | 19-12-15 | 11:09
U noemt vaderlandsliefde extreem rechts? En verwant aan de islam? Nou zeg! Heb grote waardering voor bijna al uw tegels maar deze hoort daar echt niet bij.

Lupuslupus | 19-12-15 | 11:16

@ Pieleke
Klik eens op dat roze linkje, lees het artikel en bedenk dan nog eens wie er hier voor die verdeling zorgt. Waarom zijn deze problemen hier niet met joden, chinezen, boeddhisten, atheisten en ga zo maar door? De islam is een ziekte.

Rest In Privacy | 19-12-15 | 11:16

@eerstneukendanpraten | 19-12-15 | 11:12
'Maar hoe zijn ze op het dak gekomen?'

Gewoon zo'n tapijtje gejat.

wakkere_nederlander | 19-12-15 | 11:15

@eerstneukendanpraten | 19-12-15 | 11:12
Via "the hand of God".... ;-)

Mark_D_NL | 19-12-15 | 11:14

-weggejorist-

caralho | 19-12-15 | 11:14

Zoals islamitisch terreur de schuld is van rechts, is rechts terreur de schuld van links. De cirkel is rond.

r@face | 19-12-15 | 11:13

Maar hoe zijn ze op het dak gekomen?

eerstneukendanpraten | 19-12-15 | 11:12

boerk | 19-12-15 | 11:09
Is gelul, om stukje electoraat te proberen redden, hoe vaak heeft die partij u al voorgelogen, de afgelopen decennia?
Tuin er niet in s.v.p.!

Willem Hollander | 19-12-15 | 11:12

@du Roi Soleil | 19-12-15 | 10:50
Precies! Ik vind dat het Indenitair Verzet veel meer gesteund moet worden vanuit de bevolking. Het zijn dezelfde mensen die een paar maanden geleden met DRIE personen een vlag plantten op een in aanbouw zijnde kazerne van de *bezetter*.
Simpel gezegd: iedereen die meewerkt - in woord en/of daad - met de bezetter is een neo NSB-er.
Extreem-rechts genoemd worden zal mij zo aan mijn derrière oxideren! Als de Nederlandse bevolking ook maar een grein lef in hun donder en een klein beetje liefde voor ons land heeft, wordt dit een Geuzennaam. Hoe gaat u de geschiedenis in, als "extreem-rechts" of als neo NSB-er? Aan u de keus!

Lupuslupus | 19-12-15 | 11:11

-weggejorist-

Oer Hollands | 19-12-15 | 11:10

Ik snap wel dat extreem-rechts veel genoemd wordt in de Islamdiscussie. Islam lijkt sterk op die ideologie.

Parel van het Zuiden | 19-12-15 | 11:09

-weggejorist-

Fransievrolijk | 19-12-15 | 11:07

Ding Dong: Dit is een mededeling voor alle Moslims in Nederland. Uw religie, ideeën en cultuur passen niet in Nederland. Wilt u zich of aanpassen aan de Nederlandse cultuur of uw spullen pakken en naar een land gaan dat meer bij uw levensstijl past. Bedankt. En mocht u hulp nodig hebben om te vertrekken of zich aan te passen. Wij helpen u graag. - Einde Bericht -

Mark_D_NL | 19-12-15 | 11:06

+10

Vleegske | 19-12-15 | 11:04

@Pieleke | 19-12-15 | 10:55
In iedere oorlog heb je mensen die het openbreken, die de eerste linie vormen. Dit is de eerste linie. Ze breken het open, laten mensen wakker worden en openen ogen. Helaas is een beetje druk soms nodig. Geweld wordt er niet gebruikt. en natuurlijk zullen alle Moslim gekkies en goed menschen dit overdrijven en misbruiken.

Mark_D_NL | 19-12-15 | 11:01

Joris is er ook al weer vroeg bij!

eerstneukendanpraten | 19-12-15 | 11:00

"Het protest - dat zonder geweld verliep - is inmiddels beëindigd."
Bravo, goede actie!

Willem Hollander | 19-12-15 | 11:00

Kusters & NVU opbokken

Bram van Ojik | 19-12-15 | 10:59

-weggejorist-

De gezellige Syrier | 19-12-15 | 10:59

Zat er wel aan te komen natuurlijk. Is ook vast niet de laatste keer en zeker niet de grootste groep.

metzonderzijwieltjes | 19-12-15 | 10:58

Islamofiel | 19-12-15 | 10:42: hoe ze de beveiliging gesubsidieerd krijgen en hoeveel ze kunnen krijgen van de daders gok ik. En waar ze kunnen vertellen hoe zielug ze zijn en hoe goed de islam is denk ik. Maar goed, beter waren ze voor de moskee gaan staan of zo ipv erop. Je moet wel van elkaars eigendommen afblijven vind ik. Van de andere kant snap ik het ook wel want als je mensen met een kartonnen bordje jorist en heimelijk volgt/oppakt bij ieder volgend gebeuren moet je wat om dat moeilijker te maken. Iedereen heeft immers het recht om te demonstreren maar dat vergeten ze nog wel eens als het om het koningshuis of de islam gaat. Dan kunnen ze de veiligheid niet geranderen menen ze dan en word je weggestuurd danwel omgeleid terwijl er stenen om de oren vliegen van bv boze moslims. Dus euhm tsjah, oorzaak en gevolg en ik denk dat dit steeds erger gaat worden. En ik zit d'r niks mee want ik stoor me persoonlijk erg aan de islam. Minder islam lijkt me een heel prima idee want je kunt er als niet islamiet inmiddels niet meer voor kiezen om er niet mee in aanraking te komen laat staan niet mee te willen doen aan geloofsregels welke indruisen tegen de geldende wetgeving (bv een 'stilteruimte' in een openbaar gebouw betreden, of geen halal willen/kunnen eten).

sufkut | 19-12-15 | 10:58

-weggejorist-

eerstneukendanpraten | 19-12-15 | 10:58

Geinige actie. Mensen zijn de islam en de mohammedaantjes gewoon meer dan zat.

van Oeffelen | 19-12-15 | 10:58

Heh? Wat? Welke haatmoskee in Utrecht??? (AD) Moskeeën zijn toch die vredelievende, verrijkende cultuurpaleizen die door (extreem)rechtse racistische haters worden aangevallen? (AD)

Waarom moet geenstijl toch altijd weer aandacht schenken aan de uitwassen van de religie van de vrede? Na Geldermalsen moet heel rechts (want blank) NL zich eigenlijk beschaamd terugtrekken in een hoekje

[gutmensch off]

klimgek | 19-12-15 | 10:58

@GroteVervanging | 19-12-15 | 10:50
Inderdaad ik kan de term extreem-rechts niet meer verdragen.
Zand. Ogen!

wakkere_nederlander | 19-12-15 | 10:57

@pluk-87 | 19-12-15 | 10:50
"Verzetsdepartement Internet", leuke, ik moest lachen.

Mark_D_NL | 19-12-15 | 10:55

Trieste actie. Bereik je niets mee. Alleen meer verdeling, maar goed blijkbaar wil iedereen dat hier graag. Moet je de berichten eens lezen als het andersom was geweest. Ik denk niet dat het woord 'ludiek' ergens was gevallen. Maar ja dat is 'anders'.

Pieleke | 19-12-15 | 10:55

Looks like it's all gonna kick off soon, de onvrede is geworteld.

hovawart | 19-12-15 | 10:54

@Dick Luyenlomp
U heeft helemaal gelijk er wordt met dit soort demonstraties altijd met twee maten gemeten.Als het een rechts geluid is moet het zo snel mogelijk afgekapt worden.

Mrnicexxx | 19-12-15 | 10:54

Ze hebben hun mening gegeven. Dat mag in Nederland. Misschien was hier een vergunning voor nodig. Er zijn geen doden gevallen. Ik vind het trouwens moedige mannen.
Gaan we Turkije achterna, waar journalisten en oppositie in de gevangenis worden gegooid.
Al jarenlang wordt er met de burgerbevolking gesold. Islam wordt geknuffeld, wordt ons opgedrongen.
Het is nog maar kort dat ik hieraan een naam kan geven: cultureel marxisme.
Zoals het artikel zegt:
Het cultureel marxisme is de grootste bedreiging van deze tijd.
curiales.nl/2015/03/13/cultureel-marxi...

onnosel | 19-12-15 | 10:54

Tegenwoordig is iedereen die een NL-vlag ophangt meteen Extreem Rechts. Mmm, dat wordt nog wat met Koningsdag straks...

DixitQuote | 19-12-15 | 10:54

@Dick Luyenlomp | 19-12-15 | 10:48
'Eens kijken hoe men nu reageert bij de NPO en de rest van linkse media.'

Kijk goed naar de vlaggen die daar hangen.
Het zou goed kunnen dat als dit vanavond op het 8 uur journaal komt er zomaar een nieuwe vlag bijhangt met 'heil hitler' of 'Nederland is voor blanken'.
Zo werkt dat.
Maar het hoeft niet persé.
Alleen al het bijvoeglijk naamwoord 'extreem-rechts' is genoeg.

wakkere_nederlander | 19-12-15 | 10:53

M.b.t. de moskee in Utrecht zal er direct gehandeld moeten worden. Deur op slot, over en uit. Einde oefening voor deze dwazen die niet met verantwoordelijkheid om kunnen gaan.
Omdat het zielige islamietjes betreft zal er wel weer veel thee gedronken gaan worden want zo hebben ze het allemaal niet bedoeld.

Straight ahead | 19-12-15 | 10:51

Dat indentiair verzet, is dat echt extreem rechts? Waar is dat op gebaseerd? Zo te zien zijn ze anti islam. Wat elk vredelievend mens zou moeten zijn overigens.

Repetitive Beats | 19-12-15 | 10:51

-weggejorist-

fikkieblijf! | 19-12-15 | 10:51

Elke moskee is een materieel geworden haatpamflet tegen ongelovigen en een symbool van de overheersingsdrift van Mohammed. "De islam is hier gekomen om te blijven en uit te breiden, en als ongelovige heeft u geen bestaansrecht". Dus op zich goed dat hier tegen geprotesteerd wordt.

Fijnstoffer | 19-12-15 | 10:51

Wat is er precies extreem rechts aan deze verzetsgroep? Werden verzetsgroepen tegen de nazi's ook zo onjuist genoemd? Niet te veel kopiëren en plakken van andere media aub Geenstijl.

GroteVervanging | 19-12-15 | 10:50

Wat is er precies extreem rechts aan deze verzetsgroep? Werden verzetsgroepen tegen de nazi's ook zo onjuist genoemd? Niet te veel kopiëren en plakken van andere media aub Geenstijl.

GroteVervanging | 19-12-15 | 10:50

Zij doen tenminste iets en komen achter hun toetsenborden vandaan. Wat dat betreft hebben ze meer lef dan alle reaguurders (inclusief moi) op GS bij elkaar.
Nee, Nederland langzaam laten islamiseren terwijl je langs de zijlijn boze berichtjes op het internet plaatst, dat helpt!
Als er in mei 1940 al internet en GS geweest was, dan had Nederland zich tegen de Duitse invasie 'verzet', door het open van heel veel boze topics in de social media en het fotoshoppen van Hitler met Lolkatz

du Roi Soleil | 19-12-15 | 10:50

Verzetshelden. We kunnen niet allemaal in het 'verzetsdepartement internet' zitten, er zijn ook boots on the ground nodig.

pluk-87 | 19-12-15 | 10:50

Een kijken hoe men nu reageert bij de NPO en de rest van linkse media.

Als greenpeace een kolencentrale of een boorplatform bezet, dan worden ze in beeld gebracht als helden.
Ik vermoed dat de tweede maat om mee te meten weer snel van stal gehaald zal worden en dit als een schadalige actie wordt bestempeld in de media. En ook als zodanig in beeld wordt gebracht.

Dick Luyenlomp | 19-12-15 | 10:48

Prima actie, geen geweld gebruikt. Niet racistisch wel anti-islam!

pernern | 19-12-15 | 10:48

Mooi toch. Ze hadden ook een soort van "maagdenhuisbezetting" kunnen houden.

rectormagnificus | 19-12-15 | 10:48

Identitair Verzet strijdt de goed strijd.
Een verzetsgroep als deze zou niet onder dezelfde noemer moeten vallen als neonazistische extreem-rechtse groeperingen als de NVU of de NA.
Integendeel!
Islam fascisten zijn namelijk de nieuw (neo) nazi's.

wakkere_nederlander | 19-12-15 | 10:47

Ludiek. Minder gevaarlijk als dat gekloot met nucleaire transporten van een Samsom bijvoorbeeld. Vaker doen. Het is nodig om te protesten tegen Islam en de boodschappen en directieven die zij haar volgers geeft. Dit is ons land en Islam voegt zich naar onze normen en waarden of vertrekt.
.
Zo simpel is het nu, na dertig jaar dialoog en kansen.
.
You're either with us or against us.

Parel van het Zuiden | 19-12-15 | 10:46

Even het aluhoedje opzetten hoor.
Aangezien je alles van onze overheid kunt verwachten, van leugens tot chantage, witwassen en belastingontduiking, zou dit best wel eens een frame kunnen zijn.
Aluhoedje af.

Dhr. de Wit | 19-12-15 | 10:45

-weggejorist-

CleanUpTime | 19-12-15 | 10:44

Mooie actie.

solcama | 19-12-15 | 10:44

Politie greep in 40/45 ook heel snel in .

blauwe zander | 19-12-15 | 10:44

Wat een gigantisch haatpaleis.

Repetitive Beats | 19-12-15 | 10:44

Moslims moeten afschuw van de Nederlanders hebben? En dit tolereren we gewoon? Asscher ziet vast nog geen probleem, vast een 'incident' (right). Ik zeg eruit met de imam en bezetting en een andere bestemming zoeken voor die moskee. Maak er maar een broodjeszaak van.

Sovy | 19-12-15 | 10:43

In Duitsland, Frankrijk en Zwitserland zijn ze al bezig om die anti-democratie, segregatie en haat zaaiende ontsierende gebouwen die bezetting schreeuwen, te sluiten. Moeten wij ook doen.

Thunderbird | 19-12-15 | 10:43

Gaat de goede kant op, hopelijk beginnen moslims zich iets af te vragen

Islamofiel | 19-12-15 | 10:42

Goede actie

Banana008 | 19-12-15 | 10:41

Verzetshelden! Nederland islam-vrij!
Zolang ze maar niet 'blank is superieur' gaan roepen.
Maar dit lijkt me geen false flag actie.

wakkere_nederlander | 19-12-15 | 10:39

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken