Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE. Feestelijke Ontknoping Jihadzaak DenHagistan

jihadindestraat534.jpgSchakelen we live over naar De Bunker waar de rechtbank Den Haag (van burgemeester Jozias Al-Sahaf van Aartsen (there are no jihadists in the city of The Hague) klaarzit voor de ontknoping van het jihadproces tegen Abou A tot en met Z. Van de 9 verdachten zijn er 7 aanwezig, de anderen zijn verhinderd wegens Russische bommenregens in Syrië. Hoofdverdachte is onze grote vrind Azzedine Choukoud, die maar liefst 7 jaar kan krijgen voor zijn aandeel. Kan ook gewoon vrijspraak worden, want dit is nou eenmaal wel Nederlandje. Hashtag van dienst is #jihadzaak. We gaan beginnen! Update: Rechter: Openlijk sympathiseren met onthoofdende homo-van-flat-afgooiers MAG gewoon in Nederland. VONNIS: Zes jaar zeepjes rapen voor Azzedine Choukoud/Abou Moussa, vijf jaar voorover voor Hicham el O., drie jaar bukken voor Rudolph Holierhoek en Oussama Chanou. 155 dagen voor Jordi de Jong en mevrouw Moussa mag een week brommen. 6jaar534%2Cjpg.pngTerugkijken. De veroordeelden Azzedine en Oussama al in 2013 voor de GeenStijl-camera.

Reaguursels

Inloggen

Nog te weinig. By the way. Deze mensen zijn ook nog eens geestesziek dat is niet ineens over na een paar jaar cel

me,myself and I | 11-12-15 | 10:21

Een chirurg moet ondanks zijn eed ook een verwonding toebrengen om de patiënt te genezen.
Ben Hetzat | 10-12-15 | 11:12

Die moet ik onthouden, sterk hoor!

Vitiligo | 11-12-15 | 00:48

Logicthinking | 10-12-15 | 16:38

Mee eens, indoctrinatie zou strafbaar gesteld moeten worden!

Vitiligo | 11-12-15 | 00:35

Goed idee, laten we de bewezen ronselaars een paar jaar stoppen in een hotel vol soortgenoten. Slim zeg. Enkeltje Syrië lijkt me een beter plan, met een paar extra cirkeltjes boven Turks grondgebied.

johoost | 10-12-15 | 22:26

De islam heeft alle kenmerken van een autoritaire en totalitaire sekte. De islam heeft een autoritaire en totalitaire leider (Mohammed) en waarheid (Koran) die niet mag worden bevraagd, betwijfeld of tegengesproken, die niet in volledigheid mag worden uitgelegd aan ongelovigen, en die ook niet mag worden verlaten (dat je dus uitspreekt geen moslim meer te zijn), dit alles op straffe van te worden vermoord. De islam werkt met hersenspoeling, dwang, groepsdruk en apartheid in een sterk Wij-Zij-denken, waarbij de ware gelovige mannelijk en fanaat is en bereid te moorden en te sterven voor de verbreiding van de islam. De islam neemt totalitair je hele leven in beslag tot in het kleinste detail. De islam maakt onverschillig voor of zelfs vijandig tegen wetenschap, filosofie, vrije kunst, denken, creativiteit, humaniteit, universele mensenrechten, moderne rechtstaat en alle niet-islamitische cultuur en wereldbeschouwing. De islam gaat gepaard met een eindeloze lijst aan geboden en verboden, zoals dat je geboden bent de ongelovigen te bestrijden, en het je verboden is alcohol te drinken. Hoe meer moslims, hoe meer groepsdruk, hoe meer geweld, terreur, afbraak van vrijheid, verval van cultuur. De massale import van de islam in de westerse wereld is een daad van criminaliteit tegen die westerse wereld en die aanstuurt op genocide. De politieke correctheid die er verantwoordelijk voor is, kan er van uitgaan dat toekomstige generaties westerlingen, die althans de te verwachten oorlog met de islam overleefd hebben, hen zullen zien als mensen die ethisch en ideologisch ernstig in de war waren.

notamused | 10-12-15 | 18:43

-weggejorist-

Cato carthago | 10-12-15 | 18:14

DWDD en die lulhannes van een Pauw zullen wel moord en brand schreeuwen om dit schandalige vonnis. Sylvana Simons zal zich ook wel gekwetst voelen, want haar vriendin durft nu niet meer met een tafellaken over haar hoofd over straat en volgend jaar is het weer Sinterklaas daar raakt ze nu al van in de war.

Bert6925 | 10-12-15 | 18:04

Na de straf te hebben uitgezeten krijgen ze te maken met MP Widers. Die dondert ze dan het land uit en worden hun Nederlandse paspoorten ingetrokken. Gebruiken ze dat berberbod maar. Overigens moeten ze wat mij betreft tijdens hun detentie hamlappen en karbonades eten. Met uitzicht op een synagoge.

Bert6925 | 10-12-15 | 18:00

De helft van de wereldbevolking is onderworpen aan de brute brainwashing van het Abrahamisme. Nieuwe regeringen moeten het hersenspoelen stoppen. Ouders moeten het niet toegestaan worden het denken van hun kinderen te vergiftigen. Dit is de ergste vorm van kindermishandeling, dat hun geest voor de rest van hun leven verziekt. Kinderen moeten de kans krijgen om ideeën te kiezen die hun levens vorm geven. Ze moeten als individuen in hun eigen recht gezien worden '- niet als bezit of de marionetten van hun ouders. Geloofsonderwijs moet afgeschaft worden. De wurggreep van pauzen, priesters, en predikers, pastoren, rabbi's en imams moeten eindigen. Een enkel idee zal de wereld veranderen, het idee dat kinderen zelf het einddoel zijn, en niet een middel om een doel te bereiken, dat ze beschermd worden tegen brainwashing uit welke richting dan ook.

Dat ze het absolute mensenrecht hebben om hun eigen meningen te vormen op basis van hun eigen waarden, karakter en kennis. Een regering die dit wettelijk vastlegt zal de wereld transformeren. Het indoctrineren van kinderen moet ophouden, en als dat gebeurt zal het Abrahamisme ophouden. De enige reden waarom deze ziekte nog bestaat is dat het, als het meest hardnekkige virus, de gelegenheid krijgt om de mensheid te blijven infecteren, van de ene generatie op de andere.
Deze dodelijke cyclus moet nu eens en voor altijd verbroken worden. De staat heeft het absolute recht om de meest rigoureuze maatregelen te nemen om er zeker van te zijn dat geen van haar burgers gebrainwasht wordt. Er kan geen ware universele vrijheid van de mens zijn totdat kinderen vrij zijn om zelf te beslissen wat belangrijk voor ze is.

Logicthinking | 10-12-15 | 16:38

Lol. Als je Martijn de Koning als getuige deskundige hebt ter verdediging snap ik deze straffen wel. Nep wetenschapper.

ristretto | 10-12-15 | 15:54

-weggejorist-

El Muñeco | 10-12-15 | 15:44

6 jaar de tijd om de hele gemeenschap in de gevangenis te bekeren tot Islam en trainingskampen te organiseren op de buitenplaats. Of gooien we deze man gewoon in de gevangenis waar hij hoort te zitten, en krijgen we over twee jaar boze brieven dat het regime in Vught zo streng is. Weet je waar het regime pas echt streng is Azzedine.. adios is het fijn om verliezer te zijn.

El Muñeco | 10-12-15 | 15:44

De tomeloze invoer van miljoenen jonge viriele hakbar mannen die zich hier zullen willen voortplanten met onze naieve weg-met-ons dochters, doet weinig goeds vermoeden.

telelezer | 10-12-15 | 15:41

" Openlijk sympathiseren met onthoofdende homo-van-flat-afgooiers MAG gewoon in Nederland."
.
Mag ik hieruit opmaken dat je nu ook openlijk mag sympathiseren met "Minder, minder, minder!" roeperts?

Brou Is Back | 10-12-15 | 15:14

@Vitiligo | 10-12-15 | 14:19
@Mastermattie | 10-12-15 | 14:48
Volgens de PvdA zijn al die onderontwikkelde, werkloze en agressieve moslims jochies toch de schuld van de blanke! Moeten onze dochters zich maar wat gewilliger opstellen hoor.

TeeJee | 10-12-15 | 15:02

@Vitiligo | 10-12-15 | 14:19
Nederlandse variant daarop: http://joostniemoller.nl/2015/11/het-verboden-onderwerp-inteelt-is-weldegelijk-moslimprobleem/ .

Mastermattie | 10-12-15 | 14:48

@HetPhantom | 10-12-15 | 14:03
Cultureel verantwoord zandtikkertje spelen.

Mastermattie | 10-12-15 | 14:47

-weggejorist-

exit religion | 10-12-15 | 14:11

De enige juiste straf voor deze landverraders is de kogel.

guurderdanguur | 10-12-15 | 14:05

Twee verdachten zitten in Syrië. Wat zouden die daar doen?

HetPhantom | 10-12-15 | 14:03

En in hoger beroep allemaal vrij en een schadevergoeding want zielig.

Zzzzooooffff | 10-12-15 | 14:00

Ben wel blij dat de rechter de VVMU zeer hoog heeft staan.
Iedereen mag wat mij betreft blij zijn met welke organisatie dan ook, en hun standpunten geweldig vinden. Dat is namelijk slechts een mening.
Hoe misselijk en ziek een standpunt is dien je met woorden en valide argumenten te bestrijden, niet met strafrecht.
Dat de mensen daarbij verder gingen dan alleen maar woorden gebruiken en gedachtegoed aanhangen mag duidelijk zijn. Terechte straf, maar zoals gebruikelijk in Nederland erg laag.

Helder Groentje | 10-12-15 | 13:52

Door het ongebreideld en "grenzenloos" binnen halen van steeds meer hakbars pleegt "onze"(kuch) overheid indirecte genocide op hun eigen volk! Ja, op het Nederlandse volk..!

Immers, genocide is: "de cultuur en levensmogelijkheden van een etnische groep vernietigen door het doden van velen uit die groep of door andere middelen" (populair gezegd: volkerenmoord)
-
Welnu, de tomeloze invoer van miljoenen jonge viriele hakbar mannen die zich hier zullen willen voortplanten met onze naieve weg-met-ons dochters, doet daarover weinig goeds vermoeden.
-
Dat dit overduidelijk past in de door de EU gewenste etnische verdunning ("ethnic cleansing") van Europa met mensen die weinig democratie gewend zijn, i.t.t de huidige Europeanen, en wie (door Brussel gehate) nationale soevereine staten worst zal wezen, hoeft inmiddels niet meer te verbazen.

In het bureacratisch en technocratisch EU model worden de Europese nationale volken immers slechts gezien als door de anonieme gezichtloze Brusselse meesters (Orwell's "Varkens Van Brussel") te manipuleren dieren die alleen goed zijn om gemolken te worden

telelezer | 10-12-15 | 13:48

Het is in mijn ogen niet meer aannemelijk dat de trias poppenkast/poppenkast/poppenkast
geen salafistisch bolwerk zou zijn.

Een zwarte dag, met witte letters.

hallevvezool | 10-12-15 | 13:45

@Mastermattie | 10-12-15 | 13:36
ja, ik weet niet voor wie de beperking geldt, maar zelfs via de gewoon twitter en FB kunnen ze zonder probleem contact houden, mits ze maar een andere taal gebruiken dan Nederlands, want dat is de enige taal in NL die in de gaten gehouden wordt door de AIVD.
Handig voor echt belangrijke zaken 'als protest tegen een AZC' en zo.

Tyromancer | 10-12-15 | 13:40

@Tyromancer | 10-12-15 | 13:33
Die lui die voorwaardelijk hebben, lopen straks gewoon weer rond. Als ze telegram of een andere dienst dan whatsapp / facebook / twitter gebruiken om met elkaar te communiceren heeft de AIVD daar geen zicht op.
Om nog maar te zwijgen van zogenaamde "burners" (wegwerp mobieltjes)

Mastermattie | 10-12-15 | 13:36

Met wat geluk krijgen die laatste twee wel de door mij en henzelf zo gewenste doodstraf; een bom op hun kop.

Tyromancer | 10-12-15 | 13:35

Ondertussen... https://twitter.com/TerreurMonitor/status/674928109884411904

Mastermattie | 10-12-15 | 13:34

@Mastermattie | 10-12-15 | 13:30
geen telefoon en geen internet dus, hopelijk gaan ze eens preventief aan de slag daar in de lik.

Tyromancer | 10-12-15 | 13:33

@sportingact | 10-12-15 | 12:26
Ik? Wat heb ik misdaan? Tegen onbekenden zeg ik trouwens altijd u.

Driewerf Hoezee | 10-12-15 | 13:33

Met al die voorwaardelijke strafjes + die knakkers die nog in Syrië zitten maar vast nog vakantie komen vieren in NL heeft de rechter zojuist een paar levensgevaarlijke tijdbommen gecreëerd.

Mastermattie | 10-12-15 | 13:32

Imane B: 7 dagen cel
Oussama C: 3 jaar cel waarvan 1 voorwaardelijk
Azzedine C: 6 jaar cel
Rudolph H: 3 jaar cel waarvan 1 voorwaardelijk
Jordi de J: 155 dagen cel (voorarrest) + 6 maanden voorwaardelijk
Moussa L: Straf gelijk aan voorarrest + 2 maanden voorwaardelijk
Hicham El O: 5 jaar cel
Hatim R: 6 jaar cel
Anis Z: 6 jaar cel
De laatste twee verblijven nu in Syrië
Meerdere verdachten mogen geen contact met elkaar opnemen (succes met controleren) en moeten zich onthouden van uitingen op social media.

Mastermattie | 10-12-15 | 13:30

Maar ... minder, minder.... roepen mag niet.

heaven&hell | 10-12-15 | 13:30

De rechter die namens het volk spreekt,.. maar niet namens mij, ik ben namelijk niet voor de aanvallen op Assad, zet die na een gewonnen strijd tegen Isis maar gewoon af, de enige plek in het MO waar christenen nog veilig leven is onder de vleugels van Assad.
In 22 islamitische landen wereldwijd leven nagenoeg geen christenen meer, zijn allemaal of uitgemoord of verjaagd, alleen nog in dat kleien stukje o.l.v. Assad.

Tyromancer | 10-12-15 | 13:29

Pfff. Weer niemand de doodstraf gekregen. Ik ga iets anders doen..

tipo | 10-12-15 | 13:22

En de Nederlandse rechtbank noemt de gewelddadige strijd tegen Assad 'legitiem'? Wat voor een bananenrepubliek is dit hier?

tipo | 10-12-15 | 13:11

Dus we hebben:
- opruiing om deel te nemen aan een gewapend conflict in crimineel verband
- werving tot terrorisme van individuen in crimineel verband
- financiering van terrorisme in crimineel verband

Jordi J en Moussa L vallen buiten het criminele verband. De rest er binnen.

Nergens spreekt de rechter over toepassing van: wetten.overheid.nl/BWBR0002099/geldigh...

Of komt dat nog?

tipo | 10-12-15 | 13:09


Rechters luisteren: Allah werk is om deze idioten te vergeven, jullie werk is om deze idioten naar Allah te sturen!!!!!!UIT PER DIRECT UIT HET LAND GOOIEN !

ildiko | 10-12-15 | 13:00

Die #JihadZaak begint enge vormen aan te nemen.... ze worden nu één voor één uitgesloten

Mastermattie | 10-12-15 | 13:00

Ben benieuwd of een bekende BNer of politicus hierover nog een andere mening durft te uitten op de bekende kanalen of dat men weer collectief kop in elkaars aars steekt omdat het lekker collaboreerd om anti-Wilders of anti-Zwarte Piet te zijn. Dat is veel belangrijker dan een islam dreiging of ouderen die wegrotten in te dure verzorgingsflats want daar kan je niets aan veranderen. Het is veel makkelijk om de geschiedenis in de duiken wanneer het jou uitkomt. De lafheid in de mens wint op alle fronten!

fingers | 10-12-15 | 12:57

Sympathiseren met IS mag. Maar als je bij een demonstratie met de Morgenster wordt je ingerekend. En als je met een "foute" vlag zwaait, kan je ook het helemaal vergeten. Maar de IS is OK. Wat leven we toch in een achterlijk land af en toe...

Wat nou als ik met een vlag met een Mohammed cartoon er op ga zwaaien? Wedden dat het niet mag? Wedden dat de rechter zegt dat het aanstootgevend is?

Piet van het Padje | 10-12-15 | 12:55

Vrij wapenbezit, ook niet onbelangrijk om dit soort gasten op afstand te houden. En de vrijheid om mensen (bijv moslims) te mogen weren uit je cafe/winkelcentrum/sportclub. Daar wordt onze samenleving veiliger van.

En niet zomaar buitenlanden bombaderen. Stel dat Syrie ons land zou bombarderen, zouden wij het erg vinden dat Nederlandse expats daar stennis gaan schoppen? Onze "leiders" roepen dit terrorisme zelf over ons af, en de weerloze burgers mogen de klappen opvangen. De olie wordt duur betaald.

Ludwig von Mises | 10-12-15 | 12:55

We hebben gisteren weer kunnen zien op Ned 2..
"Wij doen nieks, en hullie zijn de vijand!"
.
Wanneer verlost iemand ons van dit volk?

Ommezwaai | 10-12-15 | 12:47

@luccmeister | 10-12-15 | 11:30
Zolang SS staat voor *S*eculiere *S*taat wel hoor

Niederländer | 10-12-15 | 12:42

Nu weet ik 1000% zeker dat het hier een D66 rechter betreft:
"Zij het soms in wisselende verbanden, was sprake van een duurzaam samenwerkingsverband."
Tief toch op met dat holle containerbegrip!

Mastermattie | 10-12-15 | 12:38

Ik neem aan dat Rudolph wel gewoon de doodstraf krijgt, die is tenslotte roomblank..

El Muñeco | 10-12-15 | 12:36

Het is traditie in de rechtspraak om er een klucht van te maken.

McMarx | 10-12-15 | 12:32

Hebben ze ook nog de Nederlandse nationaliteit? Afnemen en meteen de grens over flikkeren richting Frau Merkel. Die schijnt dikke maatjes te zijn met Jihadisten, de moordenaars anno 2015.

sportingact | 10-12-15 | 12:28

@ Driewerf Hoezee.... Je bent nog erger dan van Aertsen. Dommer dan dom kan men niet zijn,

sportingact | 10-12-15 | 12:26

Allah heeft nooit geleefd, laat staan dat ie dood is gegaan. Het is de domheid die regeerd.

Tabernakel | 10-12-15 | 12:25

"Een van de uitspraken die Janmaat deed in de uitzending in het kader van de zendtijd voor politieke partijen, was: "Wij schaffen, zodra we de mogelijkheid en de macht hebben, de multiculturele samenleving af"; daarnaast werden door hem tijdens demonstraties verkiezingsleuzen gebezigd als "Vol = Vol" en "Eigen Volk Eerst". Deze en andere uitspraken leidden tot veroordelingen door de rechterlijke macht wegens het aanzetten tot rassenhaat en discriminatie. De officier van Justitie stelde in haar requisitoir dat deze leuzen eigenlijk nog erger waren dan openlijk racisme. "Een versluierende tekst zal door een grotere groep overgenomen worden zonder dat men zich realiseert wat men eigenlijk zegt. Het enge gedachtegoed zal daardoor mogelijk makkelijker ingang vinden."
We gaan kijken wat de rechter zegt over: "Wilt u meer of minder Marokkanen."

de honden blaffen... | 10-12-15 | 12:24

@Mastermattie 12:20
Hierbij roept de rechtbank in wezen zelf op tot geweld. Tegen zichzelf wel te verstaan. Tevens roept de rechtbank hierbij op tot eigenrichting van Nederlanders tegen jihadisten.

Degene die voor opruiing veroordeeld moet worden is de rechter zelf.

tipo | 10-12-15 | 12:22

Dus aanhanger zijn van DE nazi-ideologie is verboden maar aanhanger zijn van EEN nazi-ideologie niet.

Herr Vorragend | 10-12-15 | 12:20

"Azzedine C. wordt vrijgesproken van ronselen van de
strijders voor de gewapende strijd"
Wat? Dat geloof je toch zeker zelf niet?

Mastermattie | 10-12-15 | 12:20

Sympathie betuigen met Islamitische Staat moet volgens de Nederlandse wet onmiddellijke intrekking van het Nederlanderschap inhouden, volgens de Wet op het Nederlanderschap en het gegeven dat Nederland in oorlog met Islamitische Staat is of op zijn minst met alle islamitische terroristen die ons de oorlog verklaard hebben.

Wat is er mis met onze rechtbank, dat iedere kleuter dit ziet en de rechters en het Openbaar Ministerie niet? Zijn onze rechters en is ons openbaar ministerie een stel collaborateurs die we over een aantal jaar allemaal kaal moeten scheren en op de platte kar door het dorp moeten trekken? Ik ben bang van wel, als ze zich zo vriendelijk tegen jhadisten opstellen als deze rechtbank en dit Openbaar Ministerie. Ze leven de wet niet na.

tipo | 10-12-15 | 12:17

Lastige; ik wil geen Minority Report achtige toestanden in dit land maar op deze manier gaan er gewoon aanslagen komen een keer, dat moeten we dan ook accepteren. Helaas zal de "oplossing" bestaan uit nóg meer afluisteren etc waardoor we nog meer naar een Orwelliaanse politiestaat toe gaan.
Het is dus kiezen tussen twee kwaden.

beschuitfluiter | 10-12-15 | 12:16

Prima, duidelijk. Dan ga ik bij deze op zoek naar een oude Sovjet vlag en ga daarmee lopen zwaaien terwijl ik luidkeels het volgende zing:
Славься, Отечество наше свободное,
Дружбы народов надёжный оплот!
Партия Ленина - сила народная
Нас к торжеству Коммунизма ведёт!

Vrije Nator | 10-12-15 | 12:14

Openlijk sympathiseren met IS is geen enkel probleem, natuurlijk niet, we zijn er slechts mee in oorlog. Komt u nu in de verleiding uw veiligheid dan maar zelf te waarborgen en deze heren aan hun baard te trekken, reken dan maar op de EBI, racisten!

El Muñeco | 10-12-15 | 12:09

Jammer, ook ik verwacht wat minder compassie van de rechter.

Slinksmensch | 10-12-15 | 12:07

"Openlijk sympathiseren met IS niet strafbaar"
Maar sympathiseren met Nazi's is verboden, terwijl dit hetzelfde is?
Mastermattie | 10-12-15 | 10:43
.
Goeie vraag. Benieuwd wat het resultaat is als iemand met een Nazi-vlag op straat gaat staan zwaaien, opgepakt wordt en het voor laat komen... Denk dat ik de uitslag al weet...

davimore | 10-12-15 | 12:04

Nou, als

Randiaan | 10-12-15 | 11:52

Zouden die lui echt niet in de gaten hebben hoe belachelijk ze er eigenlijk uitzien?

Halven Haen | 10-12-15 | 11:46

En "minder, minder, minder" roepen zal straks wel zwaar bestraft worden.

Steinway | 10-12-15 | 11:44

Dhr. de Wit | 10-12-15 | 11:37
Je snapt er geen klote van, en van mijn laatste opmerking ook niet. Alleen mijn opmerking over "ze" zal ik verduidelijken.

Ik bedoel dat jij zelf kennelijk wenst, dat er een "ze" komt, die jou naar bestuurlijk believen kan oppakken en veroordelen.
Ik bedoelde het natuurlijk niet als een spoort bedreiging.

LibertasSimplex | 10-12-15 | 11:42

Mastermattie | 10-12-15 | 11:35

Ja, mijn beste. Dat artikel bedoelde ik. Had geen zin om het op te zoeken.

kwark001 | 10-12-15 | 11:38

@LibertasSimplex | 10-12-15 | 11:32
Denk eens na, Simplex. Juist als een rechter voor het leven aangesteld wordt is hij/zij vatbaar voor corruptie, in wat voor vorm dan ook.
Wie controleert rechters op hun integriteit? Wie controleert dat een rechter niet psychisch is doorgedraaid? Wie controleert of een rechter belang heeft bij een veroordeling danwel vrijspraak?

En laat "ze" maar langskomen, ik lust ze rauw.

Dhr. de Wit | 10-12-15 | 11:37

@kwark001 | 10-12-15 | 11:19
Er is overigens wel een officiële verklaring, maar dat is geen directe oorlogsverklaring: http://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/dossiers/nederlandse-bijdrage-aan-de-strijd-tegen-isis .

Mastermattie | 10-12-15 | 11:37

Mastermattie | 10-12-15 | 11:35
of jij hebt het gewoon niet goed begrepen.

--sql error-- | 10-12-15 | 11:36

@kwark001 | 10-12-15 | 11:19
Wat u bedoelt is Artikel 96 van de grondwet.
http://wetten.overheid.nl/BWBR0001840/geldigheidsdatum_16-03-2014#Hoofdstuk5_2_Artikel96

Op basis daarvan moet ik u gelijk geven (punt 2 lijkt me niet van toepassing).
In dat geval heeft de MP (wederom) tegen de burger gelogen.

Mastermattie | 10-12-15 | 11:35

Calimero zijn baard weer laten staan?

Watching the Wheels | 10-12-15 | 11:34

Dhr. de Wit | 10-12-15 | 11:17
Wat een onverlicht gelul weer. Als rechters politiek voor relatief korte tijd werden benoemd, zou juist kunnen gebeuren wat je beweert, dat rechters geen onafhankelijkheid zouden hebben.

En dat partijdigheid of slapte of weetikwat voor beschuldiging aan de rechtbank nu al zou blijken uit de uitspraak is gewoon niet waar.
Jij wilt strenge straffen horen voor loodzware misdaden. Maar dan moeten die wel zijn tenlastegelegd en bewezen. Dit is een rechtsstaat, althans dat was het tot een tijdje geleden.
Of moeten ze jou soms ook even komen oppakken en veroordelen voor opruiiing. Want dat is waar je naartoe lult.

LibertasSimplex | 10-12-15 | 11:32

oh ja, kan het bedrijfsleven even een sommetje maken. hoeveel dragen zij bij aan de nederlandse samenleving afgezet tegen de kosten van beveiliging die de samenleving moet maken tegen de bedreigingen afkomstig van hun klanten? en aan de politici; hoeveel moeten de burgers opofferen voor het democratisch recht om een fascistische ideologie te mogen uitdragen in verlies aan burgerrechten en veiligheid op straat?

minimá-armezusvan.. | 10-12-15 | 11:31

Die verdachten lachen de spreekwoordelijke ballen uit de broek.

HetPhantom | 10-12-15 | 11:31

@kwark001 | 10-12-15 | 11:19
Zie het filmpje.
De Staten Generaal is degene welke dat officieel uitroept maar de persverklaring van de MP kans als dusdanig worden beschouwd. De reden dat er geen officiële verklaring door de SG is afgegeven, is omdat IS geen land is maar een kalifaat.

Mastermattie | 10-12-15 | 11:30

Mag je nu openlijk ook SS steuenen?

luccmeister | 10-12-15 | 11:30

'Rechter: Openlijk sympathiseren met onthoofdende homo-van-flat-afgooiers MAG gewoon in Nederland.'

Maar toen iemand van Pegida met de Oranjevlag liep, werd die in beslag genomen?

En dan vinden rechters het raar dat het volk ze niet meer serieus neemt, wanneer ze met twee maten meten?

(p.s. voor de volledigheid, de oranje vlag is een vlag die niet alleen geassocieerd wordt met de nsb, maar het is ook een historische vlag die gevoerd werd al sinds de 80-jarige oorlog en symbool staat voor de opstand tegen de idioterie van de spaanse Filips II die door veel NLers in die tijd gehaat werd, en dus in de context van die pegida-mars toen wel een beetje begrijpelijk was aidzv symbool voor opstand tegen de idioterie van het oprukkend islamisme in NL).

gaffelbaard | 10-12-15 | 11:27

moreel nihilisme. we nemen de paar honderd doden per jaar op de koop toe zolang we zelf maar aan de macht blijven. burgerrechten gelden natuurlijk alleen voor d66 rechters maar niet voor syriërs die van huis en haard moeten vluchten omdat dit soort triefel daar even een fascistische theocratie wil stichten. eigenlijk gelden al die verworvenheden van de westerse cultuur alleen voor linksche mensen hier. de rest van de wereld mag gerust naar de verdommenis geholpen worden. en ach ja, als we hier er af en toe lasten van hebben, dat is toch dat domme tokkie volk dat in de aard diep racistisch, dom en ondankbaar is jegens hun bestuurders die het zo goed met hen voorhebben. nee, het is gewoon toegestaan om de methoden van de nazi's, stalin, pol pot en mao te promoten en zoveel mogelijk te faciliteren. en vooral ook heel veel geld geven en zeggen dat het aan de joden ligt en aan het gebrek aan stageplaatsen.

minimá-armezusvan.. | 10-12-15 | 11:23

@meerdere reaguurders

Sorry. Ik ben blijkbaar niet zo goed om een tekst in een dusdanige vorm te gieten, dat het duidelijk is hoe ik het bedoelt is. Ik dacht het wel duidelijk was.

En ja, die minder, minder, minder 'uitspraak', dat was niet handig van Geert Wilders. Maar om daar nu een hele rechtszaakcircus aan op te hangen, dat gaat te ver. Temeer omdat hij later zich verduidelijkte en keer op keer heeft uitgelegd wat hij er precies mee bedoelde. Dan moet het ook een keertje klaar zijn. En dat is mijn mening.

kweethetooknietbeter | 10-12-15 | 11:21

@mezelf
Uit hun holen roken...

Paaldanseres | 10-12-15 | 11:20

Mastermattie | 10-12-15 | 11:12

Een oorlogsverklaring kan alleen door een meerderheid van de tweede slaapkamer worden uitgeroepen. (art 100 ofzo)

kwark001 | 10-12-15 | 11:19

Stelletje religieuze haat baardapen. Uitroken ui h7n halen, oppakken, vierendelen en aan de varkens voeren. Stuk voor stuk.

Paaldanseres | 10-12-15 | 11:19

Vrijheid van meningsuiting is prima. Oproepen tot geweld niet.

ristretto | 10-12-15 | 11:18

De kosten die nu weer veroorzaakt worden door deze case, opnieuw door een stelletje zakkenwassers van de eerste orde.

van Oeffelen | 10-12-15 | 11:18

Dat een rechter aangesteld wordt voor het leven, dat is echt niet problematisch ofzo hè?
Nou dus wel, en dat bewijst deze uitspraak weer eens.
Dit land is vergeven van rechters die daar zitten vanwege hun politieke kleur. Je kunt wel raden welke kleur deze rechter heeft.
Maar goed, als de overheid in de gedaante van justitie de IS fanboys niet aanpakt dan is het aan het volk.
Het geduld begint op te raken.

Dhr. de Wit | 10-12-15 | 11:17

@Really? | 10-12-15 | 11:03
Daarom worden vrouwen toegewezen.

Mastermattie | 10-12-15 | 11:15

-weggejorist-

Ton6316 | 10-12-15 | 11:15

@Antitheïst 11:05: Een ander probleem is onze uitleg van vrije meningsuiting. In een beschaafd land wordt die begrensd door een verbod op het oproepen tot geweld. In Nederland trekken we de grens bij beledigen en haatzaaien. Het resultaat: haatbaarden gaan vrijuit, maar voor een fucking tekeningetje wordt je door 8 man van je bed gelicht.

Muxje | 10-12-15 | 11:14

Max 7 jaar - Fouten rechtssysteem - Fouten OM - Aftrek voorarrest = schadevergoeding?

Potje Blufpoker | 10-12-15 | 11:14

Mastermattie | 10-12-15 | 11:12
Feiten spelen toch allemaal lang voor die uitspraken.

LibertasSimplex | 10-12-15 | 11:14

Openlijk je sympatie betuigen aan de vijand van de Staat der Nederlanden mag gewoon? Kent de rechter geen oorlogsrecht? Wat een land, wat een land...

tipo | 10-12-15 | 11:14

Dus 'minder minder minder' is ook geen probleem meer?

meneer Q | 10-12-15 | 11:13

Ludwig von Mises | 10-12-15 | 10:26
Jouw naïviteit is aandoenlijk.
Dit soort afval misbruikt onze wetten, die zijn gemaakt vanuit onze normen en waarden en dus min of meer hier een aanvulling op. Zij zijn ontoereikend als het gaat om de geïmporteerde normen en waarden. Het wordt tijd voor een grondige revisie van die wetten. Gewoon islam verbieden, punt. Als we onze liberale samenleving willen behouden zullen we een aantal principes hiervan overboord moeten zetten. Een chirurg moet ondanks zijn eed ook een verwonding toebrengen om de patiënt te genezen.

Ben Hetzat | 10-12-15 | 11:12

@Schoorsteenveger | 10-12-15 | 10:59

Want dat is wat ik op dit moment vooral wil benadrukken
Dat het om onze manier van leven gaat,
Om gewoon naar een restaurant te gaan,
Om een voetbalwedstrijd te bezoeken,
Om een concert te kunnen bijwonen.

We laten ons niet intimideren,
Wij zijn met meer en wijken niet voor onverdraagzaamheid
want geweld en extremisme zullen nooit winnen van vrijheid en menselijkheid

Wij hebben op dit moment te maken met een gewapend conflict in Syrië en Irak,
ISIS is onze vijand, DAARMEE ZIJN WIJ IN OORLOG,
niet met de islam, niet met een geloof, zo zit het!

https://youtu.be/9wETez8kQPY

Gesproken door de MP in een persco, lijkt me toch aardig officieel.

Mastermattie | 10-12-15 | 11:12

Knettergek en levensgevaarlijk, deze rubberen rechters.

yamahaha | 10-12-15 | 11:11

@Schoorsteenveger | 10-12-15 | 11:06

Ja die vormloze kopvodwijven zijn zelf ook niet om aan te zien, dus soort zoekt soort, zal het wel zijn.

Really? | 10-12-15 | 11:11

Kan Geenstijl niet al die rechters met foto en al bijhouden die al die potentiële terroristen hebben vrijgesproken. Kan er geen misverstand bestaan wie meegeholpen heeft Europa naar de verdoemenis te hebben geholpen.

MichelDenHaag | 10-12-15 | 11:10

www.omroepwest.nl/nieuws/2995114/Burge...

Zeker geschreven om zijn eigen huid te redden, de brief heb ik nauwelijks teruggezien in de mainstream kranten, waarschijnlijk omdat de brief inhoudelijk erg ongeloofwaardig is t.o.v. zijn eerder lakse, laffe houding dit jaar en vorige jaren t.a.v. de opstandige en ronduit intimiderende, agressieve en IS-vlaggen wapperende haatbaarden uit de Haagse Schilderswijk. Je bent al lang niet meer geloofwaardig van Aartsen!

Really? | 10-12-15 | 11:09

-weggejorist-

heilig varken | 10-12-15 | 11:09

Brengen Hitlergroet WEL strafbaar. Brengen IS-groet NIET strafbaar.

Feynman | 10-12-15 | 11:08

Really? | 10-12-15 | 11:03
Je zou ze de kost moeten geven...

Schoorsteenveger | 10-12-15 | 11:06

Dit vonnis zal weer een aanmoediging worden voor eigenrichting. Nederland kan geen bescherming meer verwachten van zijn eigen overheid en rechterlijke macht. Die burgeroorlog komt er zo wel rechters. Hoeveel haat kan deze samenleving nog aan?
De islam is een segregerende intolerante religie en die hoort hier gewoon niet thuis. Als samenleving moet je strijden tegen de in een religie verpakte haat en intolerantie.
Vrijheid van godsdienst wordt onze ondergang.

Antitheïst | 10-12-15 | 11:05


Piet Karbiet | 10-12-15 | 11:02

Ja, dat zit er dik in...

eerstneukendanpraten | 10-12-15 | 11:05

Als je die lelijke koppen van al die haatgasten bekijkt, dan vraag je je af hoe het mogelijk is dat daar ooit een vrouw vrijwillig het bed mee kan delen, laat staan een relatie mee hebben. Vrijwllig dus hè. Allah heeft toch een ernstige ontwerpfout gemaakt toen hij de mosselman in elkaar knutselde.

Really? | 10-12-15 | 11:03

Als iemand zich onmenselijk gedraagt, waarom zou je dan nog de moeite nemen om zo iemand als mens te vervolgen? Er zou een beestentuin in Vught moeten komen. Exhibitie baardapen, te vinden onder de "S" van sociopaten. Direct achter het leren-broeken-motormuizen-holletje, duidelijk aangegeven vanaf de kamer voor politieke beestjes. €10,- entree, verplichte excursie voor iedere brugklasser, en verplicht onderdeel v/d inburgeringscursus. #AutomobilaterealistForPresident!

automobilaterealist | 10-12-15 | 11:03

@eerstneukendanpraten | 10-12-15 | 10:55
Zoiets ja. Maar ik voel wel straks een ernstige ziekte als Alzheimer bij meneer opkomen.

Piet Karbiet | 10-12-15 | 11:02

Oh ja, die knettergekke rechtbank in Den Haag...

Het downplayen door de D'66-rechters is al begonnen.Let op, die komen er met een taakstrafje af...

knerf | 10-12-15 | 11:01

er is zeker racisme en discriminatie in Nederland. Daar hebben turken en marokkanen regelmatig mee te maken. andere bevolkingsgroepen ook, inclusief blanken.

zeeman73 | 10-12-15 | 11:01

Artikelen met hakenkruizen zijn verboden in NL, ook het ontkennen van de holocaust. Weet u overigens waar dat redelijk populair is, net als de heer A.H.? Juist, in het Midden Oosten, zie bijvoorbeeld de conferentie in Teheran in 2006.

bijna_raak | 10-12-15 | 11:00

Rechter: Laat Zetels Vliegen Etters.
Update: Overal in het land worden vliegende stoelen gerapporteerd.
Noodtoestand
Eurogendfor
..
Kortom, weer een gezellige dag.

hallevvezool | 10-12-15 | 11:00

@Mastermattie | 10-12-15 | 10:55
Ter aanvulling: https://youtu.be/emKvYTxE3KM

Mastermattie | 10-12-15 | 11:00

Mastermattie | 10-12-15 | 10:55
Allemaal retoriek van Rutte. Officiële oorlogsverklaring heb ik niet voorbij zien komen.

Schoorsteenveger | 10-12-15 | 10:59


Staatsgeheim | 10-12-15 | 10:5

Een T-shirt met ACAB erop is hier zelfs al verboden als ik het goed heb...

eerstneukendanpraten | 10-12-15 | 10:59

@kweethetooknietbeter | 10-12-15 | 10:45
U was niet op de hoogte van de tweede strafzaak tegen het kamerlid de heer Geert W. ? Van zijn 39 ingediende verzoeken tot onderzoek zijn er 38 door de rechtbank afgewezen. Eentje is aangehouden.
http://www.elsevier.nl/Nederland/achtergrond/2015/10/Wilders-ze-willen-me-koste-wat-kost-veroordelen-2709783W/

Piet Karbiet | 10-12-15 | 10:59

@kweethetooknietbeter | 10-12-15 | 10:45
Als Wilders zo gevaarlijk is, waarom heeft hij dan 24/7 beveiliging nodig.
Je hebt je nick in ieder geval goed gekozen....

necrosis | 10-12-15 | 10:57

Altijd maar beschimpt, nergens een baan kunnen krijgen.

kweethetooknietbeter | 10-12-15 | 10:45

En hoe komt dat? Aziaten kunnen wel volop werk krijgen. Niemand discrimineert ze. En hoe komt dat? Ze spreken perfect Nederlands, zonder dom accent. Ze halen schooldiploma's. Lopen niet te zaniken tijdens ramadan. Iedere Nederlander ziet Aziaten hetzelfde als alle andere Nederlanders. Dat ze lichtbruin zijn en spleetogen hebben boeit niemand.
Waarmee bewezen is dat een Nederlander in de grond niet racistisch is of discrimineerd.
Als je echter zoals ongeveer iedere Autochtoon een aantal keer problemen hebt gehad met criminaliteit, slecht uitgevoerde opdrachten op het werk, intimdaties op straat of als vrouw lastig gevallen worden en het zijn Iedere Keer Weer noord-arfikanen en midden-oosten figuren dan wordt je daar voorzichtiger mee.
Dat is geen discriminatie. Dat is zelfbescherming.

Vogelbeest | 10-12-15 | 10:57

ik voel een taakstraf aankomen.
zucht...

zeeman73 | 10-12-15 | 10:57

An zoals eerder aangegeven, is dit geen Artikel 102 WvS?
Volgens Mark Rutte zijn we ten slotte in oorlog met IS.

"Met levenslange gevangenisstraf of tijdelijke van ten hoogste dertig jaren of geldboete van de vijfde categorie wordt gestraft hij die opzettelijk, in tijd van oorlog, de vijand hulp verleent of de staat tegenover de vijand benadeelt."

http://wetten.overheid.nl/BWBR0001854/TweedeBoek/TitelI/Artikel102/geldigheidsdatum_08-11-2015

Mastermattie | 10-12-15 | 10:55

Piet Karbiet | 10-12-15 | 10:52

Maar Möllenkamp moet wel brommen, had zeker te weinig belangrijke connecties opgebouwd die hij later kon compromitteren (chanteren) om zijn straf te ontlopen.

eerstneukendanpraten | 10-12-15 | 10:55

@kweethetooknietbeter | 10-12-15 | 10:45
Waarom denk je dat sommige mensen nergens een baan krijgen?
Werkgevers hebben geen zijn in gezeik om een stilteruimte, aangepast voedsel in de kantine en aangepaste werktijden zodat de werknemers naar de moskee kunnen om te luisteren naar mensen die een hekel hebben aan de dagelijkse gang van zaken in dit land.
Ik ben geen werkgever, maar ik zou geen moslims in dienst nemen.
*uiteraard wegens geschiktere kandidaten, anders ben ik een ...*

necrosis | 10-12-15 | 10:55

Dat opgestoken vingertje van deesch cultuurverrijkende kansenparels is feitelijk een opgestoken middelvinger. Een "fok you" naar onze westerse vrije wereld, naar onze manier van leven, naar rechten van minderheden en vrouwen.
ÉN een opgestoken middelvinger naar ons rechtssysteem. "Gewone, blanke (ongetwijfeld guurrechtse) mannen" zijn hiervoor tot hoge geldboetes veroordeeld door precies dezelfde rechtelijke macht. Ik vrees dat deze jurisprudentie door die goedgelovige D66 kliek naast zich neer wordt gelegd.

Ja, het ís een heikele kwestie: moeten wij de vrijheid van meningsuiting, het recht op een eerlijk proces loslaten om het te verdedigen tegen dit tuig? Wanneer is het ten laste gelegde zodanig bewezen dat een hoge straf kan worden opgelegd?

Anderzijds is dit ook juist het schrijnende: dit kalifaattuig misbruikt het Nederlands recht waartegen het ageert. Een door hen gewenste sharia "rechtspraak", in combinatie met een moordzuchtige menigte, zou minder goed voor hen uitpakken.

klimgek | 10-12-15 | 10:54

Hou maar op. Wordt gewoon vrijspraak en nog een schouderklopje van de rechter na. Achter had Jozias groot gelijk. Demonstreren voor ISIS/Daesh en sympathiseren met in sommige ogen verwerpelijk gedachtegoed of zelfs daden mag gewoon in Nederland anno 2015 (en ook nog 2016)

batvoca2 | 10-12-15 | 10:54

Je mag niet oproepen tot geweld tegen personen of bevolkingsgroepen. De islam doet dit wel. Zolang dit het geval is zou de islam aan banden moeten worden gelegd. Of iets als religie in de boeken staat of niet is irrelevant. Het probleem is echter dat de islam te groot en te wijdvertakt is om effectief aan banden te leggen en dus verzinnen politici en rechters smoezen om er geen actie op te ondernemen. Zoals dat eigenlijk salafisme de boosdoener is of Israel of verzin maar iets. Islam zal altijd die gorilla in het midden van de kamer blijven die men zal blijven negeren tot het te laat is. En te laat is dan ook echt te laat, over en uit. Moedwillige blindheid is een keuze. Accepteer dan ook de consequenties.

TheOneWhoKnocks | 10-12-15 | 10:53

Iedere letter wordt gewogen.

hallevvezool | 10-12-15 | 10:53

Ooit een uitzending gezien (Zembla? Tegenlicht?) waarin twee journalisten die bouwfraude hadden uitgezocht. Heijmans, Koop Tjuchem, Bouwfonds, Rabo etc. In 2005 kwam de bouwwereld met de regering een schadevergoeding overeen van 70 miljoen euro. Deze vergoeding plus boetes was een fractie van de in totaal illegaal verdiende miljoenen. En niemand de cel in.

Piet Karbiet | 10-12-15 | 10:52

Uitkomst staat allang vast. Vrijspraak, alles mag want moslim en weg-met-ons.

marcoplarco | 10-12-15 | 10:51

Conclusie,de Nederlandse staat wordt gefinancierd door IS.

endtotrolling | 10-12-15 | 10:50

kweethetooknietbeter | 10-12-15 | 10:45

Ja, die Wilders zeg, maar goed dat hij 24/7 bewaakt wordt want anders zou hij iemand nog iets aan kunnen doen!

eerstneukendanpraten | 10-12-15 | 10:50

Waar kan ik een zwarte ISIS t-shirt verkrijgen? Is toch niet strafbaar? Maar Fuck the police wel?

Staatsgeheim | 10-12-15 | 10:50

@Mastermattie | 10-12-15 | 10:48
Het feit dat de rechter het wel noemt maakt dat het wel degelijk meespeelt in het vonnis.

Mastermattie | 10-12-15 | 10:49

@Madame Poitiers | 10-12-15 | 10:43
Vergis je niet in de 'gematigde' moslims.
Op mijn werk loopt er één rond die durfde te beweren dat de politie-agent die (executiestijl) werd vermoord bij Charly Hebdo in scene was gezet om de moslims de schuld te geven.
Toen ben ik maar even naar buiten gelopen....

necrosis | 10-12-15 | 10:49

Zijn er overigens live beelden ervan?

kweethetooknietbeter | 10-12-15 | 10:48

Tyfus D66 rechters weer hier.....

Politie maakte fouten
Verder zegt dat rechter dat er vormfouten zijn gemaakt in het politieonderzoek.

Zo is er op onjuiste wijze informatie gewonnen via Facebook. "Dit had een stelselmatig karakter en dit had gebaseerd moeten zijn op bevelen officier van justitie." Dit politie rechercheerde op Facebook niet volgens de regels, maar dit heeft geen gevolgen voor het vonnis, zegt de rechter.

Mastermattie | 10-12-15 | 10:48

aluha hakbar (oid) is een terrorisme aanwakerende kreet (vocaal braaksel) en moet als zodanig bij wet verboden worden overal in het vrije westen

swassannuf | 10-12-15 | 10:47

Ik vind dat de rechterlijke macht zich beter kan richten op de haatzaaiende en Nederland in twee kampen verdelende Wilders met zijn 'minder minder minder Marokkanen'. Die man is le-vens-ge-vaar-lijk.

kweethetooknietbeter | 10-12-15 | 10:45

Weet u wat oorzaak, en wat gevolg is?
Nee, dacht ik al.

Nuchternederland | 10-12-15 | 10:47

Ludwig von Mises | 10-12-15 | 10:26

Je hebt gelijk, laten we stageplaatsen aan gaan bieden, komt het vast wel goed.

Ooit wel eens wat gelezen over de werkverschaffingsprojecten voor moslimjongeren in de grote steden?

Gaat heel veel geld naar toe, maar ze zijn vaak te lamlendig om op te komen dagen.

De situatie in Peru en omstreken is totaal anders, die mensen hadden niets, en elk alternatief is dan interessant.
Hier hebben ze alles, en nog is het niet genoeg.

Nuchternederland | 10-12-15 | 10:45

Ze krijgen denk ik een A4-tje met daarop de grondwet uitlegt en verder het advies dat ze het niet meer moeten doen. En dat is ook volkomen terecht. Want ik snap hun onvrede wel. Altijd maar beschimpt, nergens een baan kunnen krijgen. Dan krijg je op een gegeven moment wel een hekel aan het westen en de mensen die je zo naar bejegenen.

Ik vind dat de rechterlijke macht zich beter kan richten op de haatzaaiende en Nederland in twee kampen verdelende Wilders met zijn 'minder minder minder Marokkanen'. Die man is le-vens-ge-vaar-lijk.

kweethetooknietbeter | 10-12-15 | 10:45

ze hebben meer eelt op de knieen dan op de handen.
wie weet waar ze in hun achterkamertjes mee bezig zijn.
wat is het verschil,met een vlag met hakenkruis wapperen of de jihaat vlag zwarte vlag met witte letter.
visis is te vergelijken met de zombie bende van dzjengis khan.
het lijkt er op dat de z.g.n vrijheid van meningsuiting de mening van enig burgemeester is in in een stad of plaats.
democratie van de eenling.
een gekozen burgemeester wordt steeds dringender.

soledad | 10-12-15 | 10:44

"Openlijk sympathiseren met IS niet strafbaar"
Maar sympathiseren met Nazi's is verboden, terwijl dit hetzelfde is?

Mastermattie | 10-12-15 | 10:43

necrosis | 10-12-15 | 10:25
.
Wat zeg ik u? Ik las net de update.
In plaats van die sadistische gekken in de cel te gooien, laten ze ze hier vrij rondlopen. Onbegrijpelijk, al wisten we allemaal dat dit de uitkomst zou worden.
.
Linksradicalen en moslimradicalen zijn allebei even dodelijk.

Madame Poitiers | 10-12-15 | 10:43


Mark_D_NL | 10-12-15 | 10:32

Ja, geniet er nu nog maar van, straks wordt deze Hollandse traditie nog verboden want te nationalistisch.

eerstneukendanpraten | 10-12-15 | 10:42

De slagers van Bacatlan, Samy Amimour, Ismaël Omar Mostefaï en Foued Mohamed-Aggad, groeiden op in een welvarend land, hadden gestudeerd en werk. Waren gewoon sadisten, geinspireerd en geauthoriseerd door de massaslachter en roverhoofdman Mo de Pedo.

Piet Karbiet | 10-12-15 | 10:42

Zal wel weer met een sisser aflopen en als een nachtkaars uitgaan... want D666 rechters hier he?

Mijnheer Harmsen | 10-12-15 | 10:41

Ubernarcist en kampioen zelfpijpen Frans Timmermans was echt om te kotsen gisteravond bij DWDD. Zijn performance heeft Paul de Leeuw na bijna 20 jaar van mijn 1ste plek op het lijstje "Grootste lul van Nederland" afgegooid.
Wat een levensgevaarlijke landverrader is dat toch.

Neil_ Skywalker | 10-12-15 | 10:41

De ´nieuwe´ Hofstadgroep wordt groot, groter, groostst.

chicago river | 10-12-15 | 10:41

necrosis | 10-12-15 | 10:26
Hij is volgens mij de eerste uit alle bouwfraude die veroordeeld wordt. Van de eerdere bouwfraude is bij mijn weten alleen de klokkenluider per abuis jarenlang vervolgd.

Feynman | 10-12-15 | 10:40

necrosis | 10-12-15 | 10:25
.
Au fond zijn die linksradicalen net zo geprogrammeerd als de moslims. Ze zeggen allebei aan de juiste kant te staan, en als er daarbij slachtoffers vallen - bij de gewone burgers dus - is dat collateraal damage, allemaal ten bate van de goede zaak. New York, Londen, Parijs, Madrid, Boston, name it - mensen sneuvelen omdat de linkse rakkers net zo overtuigd radicaal zijn als de moslimradicalen.
.

Madame Poitiers | 10-12-15 | 10:40

@eerstneukendanpraten | 10-12-15 | 10:29
Stil nou, straks leest ze nog mee....

necrosis | 10-12-15 | 10:38

@Piet Karbiet | 10-12-15 | 10:35
Mwa... die meineed gaat 'ie niet mee wegkomen.
Hij heeft gewoon keihard en openbaar de onderzoekscommissie voorgelogen.

Mastermattie | 10-12-15 | 10:37

Stop ze gewoon een uurtje in 1 ruimte met Timmerfrans. Dat zal ze leren!

Mark_D_NL | 10-12-15 | 10:35

@Feynman | 10-12-15 | 10:24
Zeker. Dat er maar veel van dit soort boeven mogen volgen. Möllenkamp gaat natuurlijk nog wel in beroep bij het Hof en daarna door naar de Hoge Raad, het Europees Hof en het Intergalactic Court.

Piet Karbiet | 10-12-15 | 10:35

Ludwig von Mises | 10-12-15 | 10:26
Geen appels met peren vergelijken. Dat jihadi's voornamelijk uit onvrede met hun persoonlijke economische situatie naar Syrië afreizen dan wel hier onschuldige burgers neer gaan maaien is een fabel.

Schoorsteenveger | 10-12-15 | 10:34

Indien helen net zo slecht is als stelen, dan is medeplichtig zijn aan moord net zo slecht die daad zelf? ja of nee

ali komijnekaas | 10-12-15 | 10:34

Dat wordt een standje en 80 uur schoffelen. Dat zal ze leren!

Reinaert | 10-12-15 | 10:34

Hopelijk krijgen ze maximale straf.

Worden de trotse ouders en omgeving van deze jongens nog in de gaten gehouden?

lady blabla | 10-12-15 | 10:34

Ludwig von Mises | 10-12-15 | 10:26
zon oplossing lijkt me naief en verouderd. Dat boek lijkt te gaan over onder-ontwikkelde landen, dat gaat hier dus niet op.
Ik heb meer de indruk dat dit soort jihadisten een zelfde soort verslaving hebben als porno-verslaving oid; men zoekt een kick en wat normaal is heeft geen effect meer, dus het moet steeds extremer. Dat soort gekkies van internet weren zou wel eens veel effect kunnen hebben.

--sql error-- | 10-12-15 | 10:33

@eerstneukendanpraten | 10-12-15 | 10:29
OT: Maar eh, ik vind zuurkool lekker.

Mark_D_NL | 10-12-15 | 10:32

Engnekken..

Dr.Alpha | 10-12-15 | 10:32

OT

Volgend topic over Mr. Maserati Möllenkamp in 3,2,1...

eerstneukendanpraten | 10-12-15 | 10:32

"Extreem" links (Aboutaleb) en "extreem" rechts (Wilders) zeggen precies hetzelfde: "Als het je hier niet bevalt dan rot je maar lekker op" en toch wil er niemand luisteren... Het heeft niks met racisme, beperking van religie of wat dan ook te maken, bevalt het je hier niet zoals het is rot dan op. Er zijn tientallen landen in de wereld waar de fundamentalistische moslims welkom zijn, die landen zijn ook welvarend en die landen streven hetzelfde ideaal na. Wij niet dus wat doe je hier, donder op!

ox | 10-12-15 | 10:30


necrosis | 10-12-15 | 10:17

En Jane Fonda dan?

eerstneukendanpraten | 10-12-15 | 10:29

Vroeger kreeg je de doodstraf voor het dienen van een ander land in tijd van oorlog.
Trouwens, zag ik daar in het filmpje even Shabir Burhani, ook wel bekend als Maiwand de thuisdrinker?

Mastermattie | 10-12-15 | 10:29

...... Rausss...

AlsBoter | 10-12-15 | 10:27

@Feynman | 10-12-15 | 10:24
Hoelang moet hij daadwerkelijk 'zitten'?
Verzachtende omstandigheden, zijn leeftijd, etc....

necrosis | 10-12-15 | 10:26

Als de rechters hier de Saudi-Arabische maat namen, dan lagen hun koppen er allang af.

watergeus | 10-12-15 | 10:26

-weggejorist-

Ludwig von Mises | 10-12-15 | 10:26

@Madame Poitiers | 10-12-15 | 10:22
Op cursus?
Volgens mij volstaat het om hun hoofd uit hun reedT te trekken zodat ze de werkelijkheid kunnen zien.

necrosis | 10-12-15 | 10:25

BREEK Rochdale-topman Möllenkamp veroordeeld tot 2,5 jaar gevangenisstraf wegens aannemen van smeergeld en meineed. twitter.com/BartMos/status/6748816945...

Deze dag is goed.

Feynman | 10-12-15 | 10:24

@(c)ZWITSUL | 10-12-15 | 10:07
U heeft het niet goed begrepen. De toezichthouders in de zorg kregen voor die paar uur werk per maand maar € 50.000 vergoeding, naast al die andere betaalde bestuursfuncties. Dat was niet te doen en faalden ze hopeloos. Nu mogen ze voor dit toezicht € 200.000 verdienen want dan letten ze beter op en is men bereid minder te falen. Logisch toch? Je moet wel lid zijn van de juiste partij, antropologie hebben gestudeerd en bij voorkeur over geen enkele kennis van de zorgsector beschikken.

Piet Karbiet | 10-12-15 | 10:22

Parel van het Zuiden | 10-12-15 | 10:14
.
En: de linkse, islam-masserende politici op cursus sturen, om hen te doen inzien dat zij niet sterker zijn dan de oorlogszuchtige moslims, al denken zij van wel. Zij denken dat ze die uiteindelijk weten om te turnen, zij denken dat ze de situatie nog onder controle hebben, zolang er maar voldoende inspanningen worden gedaan.

.
They have no idea what they're up against. En helaas offeren zij de burgers van Europa op aan hun beperkte inzicht in het islamitische probleem.

Madame Poitiers | 10-12-15 | 10:22

En geheel off-topic: ik zou Saskia Belleman doen!

necrosis | 10-12-15 | 10:17

@wakkere_nederlander | 10-12-15 | 09:52

Nederland moet naar Nederland kijken. Hoe drukken we het hier de kop in, of houden we het op afstand?
.
Een globale oplossing is niet mogelijk. Onze eigen moslims zijn al niet al te best opgeleid, geemancipeerd, en "verlicht". Dat is in veel andere regio's nog veel erger. Het feit dat daar de machtverhoudingen doorslaan in de richting van mensen en ideeen die haaks staan op onze levenswijze maakt enige voortgang daar helemaal kansloos.
.
Dus terug naar de klei. Al die onderverdelingen van Islam zijn irrelevant. Het zijn verschillende gradaties van extremisme. IS, Al Qaida gaan het verst in geweld, maar vergeet niet dat "gematigde" stromingen nog altijd SGP+ in de wereld staan en dus ook niet bepaald wenselijk zijn in onze samenleving. Islam is dus gewoon een probleem.
.
En daar dient zich de oplossing aan. Geen verboden maar simpelweg continu weerwerk in woord en daad. Wij passen ons niet aan Islam aan. Wij geven geen ruimte aan Islam. Wij leveren continu kritiek op Islam waar nodig. Zint u dit niet. U mag gaan. Anders prima.
.
Dit alles is uitstekend kracht bij te zetten door het elimineren van subsidies en uitkeringen bij probleemgevallen, vervolgen bij overschreiding grenzen (hebben we gewoon), en continue educatie over de foute kernelementen van Islam op school en media. Vanzelfsprekend is het daarbij klaar met massa-immigratie uit moslimlanden. Het is niet nodig, het is niet wenselijk, en die mensen hebben voldoende alternatieven waar ze beter passen.
.
Problemen oplossen doe je door complexiteit te reduceren en klein te beginnen. Bij succes uitrollen. Een van de grote politieke problemen in deze wereld is dat politici dingen groot maken (moet Europees, globaal, internationale samenwerking) en daarmee zo complex (veel stakeholders, meepraters & onoverzichtelijke schaal) maken dat er impasses ontstaan.

Parel van het Zuiden | 10-12-15 | 10:14

Dit land moet eens heel snel deze gasten per direct het land uitflikkeren! Deze mensen gaan ten koste van onze veiligheid, onze kinderen, onze sociale opgebouwde priveleges, enz. enz. Overheid wordt wakker en doe niet zo soft.

F1802 | 10-12-15 | 10:12

Mijn oude linkse homosexuele leraar Economie kon het goed verwoorden: Iedereen mag doen wat hij wil zolang ze maar niet over mijn schoenen staan te pissen.
.
De laag islamdiarree reikt mij inmiddels tot aan de enkels.

Piet Karbiet | 10-12-15 | 10:11

@wakkere_nederlander | 10-12-15 | 09:52
Bij mij ligt de grens al bij een lidmaatschap van de PvdA. Maar ik ben bang dat niet veel rechters daar in met me meegaan.

sinar2 | 10-12-15 | 10:10

Zolang dit soort mensen in Nederland getolereerd worden, loopt iedereen hier gevaar. Er moeten wetten komen tegen alles wat binnen deze religie niet seculier is, en specifiek tegen dit soort sektes.

hitchslap2.0 | 10-12-15 | 10:06

ildiko | 10-12-15 | 10:02
Denk maar niet dat de rechter hier stevig tegen gaat optreden. Deze jongens zijn heer en meester in liegen en bedriegen en de D66 rechter zal er met open ogen intrappen en ze als slachtoffer gaan behandelen. Maximaal twee jaar cel denk ik.

je suis bier | 10-12-15 | 10:05

-weggejorist-

ivanhoe bergs | 10-12-15 | 10:05

Steek dat sprookjesboek maar in je reet en tief op naar de woestijn.

Ik zou een goed rechter zijn.

Ikdus | 10-12-15 | 10:03

Dat soort jongens vormen echt geen gevaar voor onze samenleving hoor...

je suis bier | 10-12-15 | 10:03

-weggejorist-

ildiko | 10-12-15 | 10:02

@Driewerf Hoezee | 10-12-15 | 09:57
Cohen is geen burgemeester meer, maar hij is nog steeds in de race voor de titel....

necrosis | 10-12-15 | 10:02

@Vogelbeest | 10-12-15 | 09:54
Ik vind echt dat de koran op de zwarte lijst moet.
Dan pak je meteen het probleem bij de bron aan.

wakkere_nederlander | 10-12-15 | 10:01

Islam hoort niet thuis in het westen. Hoe langer deze 'progressieven' hun zin door zetten des te groter de tegen reactie zal worden. Cause and effect.

sickstyle | 10-12-15 | 10:01

Ze worden toch vrijgesproken, welkom in Nederland. Zodra een moslim met een isis vlag staat te wapperen en dood aan de kuffar roept is er niks aan de hand. Indien een blank persoon dit doet over moslims is het hommeles, en moet die zitten.

swagmachine | 10-12-15 | 10:00

@ivanhoe bergs | 10-12-15 | 09:56
Iets wat nooit bestaan heeft, kan niet doodgaan.

necrosis | 10-12-15 | 10:00

@ivanhoe bergs | 10-12-15 | 09:56
Dus hij bestond?

Driewerf Hoezee | 10-12-15 | 09:59

Volgens Rutte zijn we in oorlog, deze jongelui moeten dus als krijgsgevangen worden behandeld

Islamofiel | 10-12-15 | 09:59

Het is een religie (geen middeleeuwse haatideologie dus) die rust, warmte en liefde voor de medemens voortbrengt.

miachel2003 | 10-12-15 | 09:58

Jozias 'de enige haatzaaier is Wilders' Van Aartsen is de slechtse burgemeester van Nederland.

Driewerf Hoezee | 10-12-15 | 09:57

@Vogelbeest | 10-12-15 | 09:54
Religie in het algemeen en islam in het bijzonder horen achter de voordeur beleden te worden en NIET in onze seculiere maatschappij.
Mensen als van Aartsen maken Wilders groter dan hij al is.

necrosis | 10-12-15 | 09:57

Volgens Rutte zijn we in oorlog, deze jongelui moeten dus als krijgsgevangen worden behandeld

Islamofiel | 10-12-15 | 09:57

Wat een griezels

Megasuperpeter | 10-12-15 | 09:57

Al 2maal geestelijke terreur door de NPO.
- Hakbarren op de vroege ochtend.
- En special publications voor productplacement.
*Kuch kuch* Waro? Daro!

NPO is an ad.

hallevvezool | 10-12-15 | 09:56

Levenslang met onbeperkte visitatiefrequentie!

Driewerf Hoezee | 10-12-15 | 09:56

Ik heb NUL vertrouwen in de manier waarop ze in Nederland met jihadisten omgaan.

Madame Poitiers | 10-12-15 | 09:56

Overheid is niet in staat om samenleving te beschermen, dus gaan burgers het zelf doen.

roze_bril | 10-12-15 | 09:56

-weggejorist-

ivanhoe bergs | 10-12-15 | 09:56

Deze mannen gaan het niet opgeven om de Jihad te voeren. Over 5 of 7 jaar gaan ze dat ook niet doen vrees ik.

ristretto | 10-12-15 | 09:54

Drie maanden strengste regime. In Nederland betekent dat dat ze maar 1 nieuw pingpongballetje per week krijgen om zich te amuseren.

Godsammekraken | 10-12-15 | 09:54

'Het staat eenieder vrij om zijn geloof te belijden, zegt rechter. Daar hoort ook verkondigen geloofsovertuiging bij.'
Maar NIET als die geloofsovertuiging mij hindert in MIJN overtuigingen!
Waar is @Parsons als je hem nodig hebt, hij weet het beter te verwoorden dan ik.....

necrosis | 10-12-15 | 09:54

@wakkere_nederlander | 10-12-15 | 09:52 Islam betekent onderwerping. Wat mij betreft is actief islamisme voldoende om tot terrorisme gerekend te worden. Je bent dan immers bezig om anderen hun vrijheid te ontnemen.

Vogelbeest | 10-12-15 | 09:54

Oh dit is voor een rechtbank in Nederland. Nee, ik verwacht er niks van.

roze_bril | 10-12-15 | 09:53

Nou moet ik wel zeggen dat Abou behoorlijk gestoord is.

succesvol | 10-12-15 | 09:53

Lid zijn van een terroristische organisatie is strafbaar.
Waar ligt de grens?
Bij I.S.?
Bij salafisme?
Of gewoon bij islamisme?
Die vraag gaat nu wereldwijd rond op de sociale media.
Ik reaguur hier al vele jaren en ik ben er nog niet uit.

wakkere_nederlander | 10-12-15 | 09:52

Levenslang op Guantanamo bay? Of krijgen ze hier in de gevangenis 6 maanden de tijd om anderen te "bekeren" en gaan ze dan weer lekker verder waar ze gebleven waren?

Vogelbeest | 10-12-15 | 09:51

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken