Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

TEST - De Grote Moskee Azaan Test in Enschede

Test. Test. Test. Gaarne gehele 08:52 durend VVS-filmpje afkijken, mét geluid. Oordeel zelf. Oorstrelende cultuurverrijking of intimiderende teringherrie? Kerkklok-argument = permaban. Fijne discussie!

Reaguursels

Inloggen

Het is toch te gek ook. Het moet afgelopen zijn met die moskeeën. Ik zie me al iedere dag even mijn raam sluiten omdat zo een rare idioot ohhhhhh en ahhhhh aan het roepen is vanuit de moskee. Laat alle kooplieden op de markt dan ook de geluidsapparatuur van die moskee gebruiken en even over stad en dorp schallen wat hij te koop heeft. En als moe Jantje kwijt is dan kan ze deze geluidskanon van de moskee ook gebruiken. Kun je voorstellen op zondagochtend wakker worden met geluid van jantje waar ben je thuis komen. Prima en met deze geluidsapparatuur van de moskee hebben we maar een onderwijzer per klas nodig want iedereen kan het volgen. Jongens zo ziet Nederland 2016 er uit..

Chrisde | 29-11-15 | 00:26

Onze regering zijn moslims geworden. Ze zijn vergeten dat ze vroeger Nederlander waren den en opkwamen voor de Nederlanse burger. Betekenis daarvan dat onze bejaarden konden wonen in bejaardenhuizen en het nog goed handden. Dat het belastinggeld voor de Nederlandse burgers was. Huizen werden er gebouwd voor de Nederlanders. Banen waren er ook voor onze burgers. Sinds deze zomer is onze regering gek geworden want ..... Bejaarden worden op straat gegooid. Huizen zijn er voor de vluchtelingen van echt heeeeeel Afrika. Ook ons belasting geld is er voor hun. De Nederlanders krijgen de banen niet meer en worden uit hun huizen gezet want let op...... De vluchtelingen komen er aan. Nederlanders opzij opzij want de hoofddoekjes komen er aan. Maakt plaats, maakt plaats van het is een lange rij. Geen problemen want alle bejaardentehuizen staan leeg en banen zat. Opzij opzij want onze gek Rutte komt voorbij

Chrisde | 29-11-15 | 00:14

Onze knettergekke regering levert ons onvoorwaardelijk over aan de Islam en bouwt met spoed nu ook duizenden nieuwe woningen voor de 5e colonne soldaten. Allemaal gestoorde landverraders op één na dan daar in Den Haag.

blauwe zander | 27-11-15 | 22:58

"Religion is an insult to human dignity. Without it, you'd have good people doing good things and evil people doing evil things, but for good people to do evil things, it takes religion."

-- Stephen Weinberg

Sbas | 27-11-15 | 21:35

Ik zal niet wijs zijn maar kan iemand mij vertellen wat voor god ik moet gaan aanbidden. Christelijk protestant jehova islam en wat niet meer van die geloven wie van hun zal de liefste de beste de geweldigste god voor mij zijn.

Beautycase | 27-11-15 | 20:26

Bedankt voor de tip. Helemaal vol begraven met varkenslijken dat bouwterrein, fijn dat dat nu nog kan. Iedereen een varkentje doneren, het is voor een goed doel.

Flappie2006 | 27-11-15 | 19:04

Het wordt ons door de strot geramd of we nu willen of niet. Ik word kotsmisselijk van Nederland en omringende landen die Europa naar de klote helpen. Waarom ziet niemand in dat dat geloof niet te combineren is met het vrije westen.

paterfapschuur | 27-11-15 | 19:03

"Stealth Jihad" is another form of jihad that is not overtly violent. It is an organized effort by and on behalf of Muslims to infiltrate and influence our government,civic organizations and general population for the purposes of...

1) Discrediting the work of those of us who are attempting to inform people of the threat of Islam to our culture, country, and freedom.
2) Furthering the cause of Islam in this nation, and
3) Especially to work toward the implementation of Sharia Law in this nation.

Check out Robert Spencer's book "Stealh Jihad" on Amazon.

Taqiyya (deceit condoned in Islam doctrine to further their aims) is a prominent technique used in "stealth jihad".

Sbas | 27-11-15 | 16:33

gaarne filistijnen en palestijnen niet door elkaar halen.

stunter | 27-11-15 | 15:20

Is dat nou Paul de Leeuw?

bitterpete | 27-11-15 | 14:47

Voor als je geen horloge hebt...........

waragainstclimate | 27-11-15 | 14:24

0:14 seconden: Kijk ze hebben al een vierkant gat gegraven waar ik en mijn joodse familie in kunnen gaan liggen..

byebyelinks | 27-11-15 | 13:59

Hoe zou het met de proef in Deventer zijn? Ook daar zijn ze bezig dit door te drukken en zoals ik hier kan lezen is het ook in Tilburg aan de gang. Kortom, het gaat gewoon allemaal door en blijf lekker zeiken op kerkklokken, die m.i. lang niet zo indringend zijn en inmiddels al veel korter luiden (door fanatieke anti's bereikt). Er worden op dit moment zelf al kerken zonder klok gebouwd, iets met verbod ofzo.

mom van avezaath | 27-11-15 | 13:05

Ik vind het wel mooi klinken. Om het af te maken, zou je er eigenlijk een vette beat onder moeten zetten.
Hastur | 27-11-15 | 12:59

-
Als dit mag dan kan je natuurlijk ook zelf daar gaan staan en elektronisch versterkte kerkgezangen laten horen. Eventueel afgewisseld met wat varkensgeknor. Wel een goede PA versterker meenemen natuurlijk.

rijk | 27-11-15 | 13:03

Ik vind het wel mooi klinken. Om het af te maken, zou je er eigenlijk een vette beat onder moeten zetten.

Hastur | 27-11-15 | 12:59

Tsja, als dit murica was waren de speakers al kapot geschoten. Nederlanders kunnen en durven hooguit achter hun pc te klagen. Zo gaat er echt niks veranderen..

Blobber_NL | 27-11-15 | 12:42

@Jetstream | 27-11-15 | 12:05
Voordat deze islamwaanzin begon stond daar een sociale werkplaats die heel erg nuttig werk deden..

zorgan | 27-11-15 | 12:30

-weggejorist-

beerboeloe | 27-11-15 | 12:14

Is dit niet een mooie vervanger voor die afgeschafte luchtalarmsirenes ? Worden doorlopend getest op werking :)

Acidbrain | 27-11-15 | 12:10

Kunnen ze niet beter daar een fabriek neer zetten ,kunnen ze ook eens gaan werken na 40 jaar niks doen .

Jetstream | 27-11-15 | 12:05

2 patat met en een bereklauw ajb.

derRonald | 27-11-15 | 11:59

Geloof mij, er komen steeds meer initiatieven om voorwaardes te creëren om de islamitische identiteit te waarborgen in Nederland.

Et is geen sprake meer van natuurlijke werking, er wordt met alle middelen kunstmatig getracht de islam leven in te blijven blazen omdat men weet als deze er niet zijn de jeugd snel van het geloof af is.

Kijk de islamitische jeugd die nu 20 of 25 is, zijn met wat simpel religieuze zaken opgegroeid met wat lessen in de moskee. Maar de komende generaties gaan veel vaker van jongs af aan naar religieuze scholen.

Resultaat ? Veel religieuzer wat ik een slechte ontwikkeling vind voor de toekomst van de maatschappij.

ikeethetbeter | 27-11-15 | 11:58

bruin kikkertje | 27-11-15 | 11:20
Tsja. Of naar een lieve, oude man die het ook allemaal niet meer snapt. Het blijft behelpen, hier ...

Lagonda | 27-11-15 | 11:46

Ik kom zelf uit Enschede, en ik voorzie grote problemen voor de Enschedese moslimgemeenschap als ze met deze onzin doorgaan!

Jan6887 | 27-11-15 | 11:39

Instant oorkanker. Misschien een idee voor de omwonenden om uit naam van de Heilige VarkensHoeder tijdens gebedstijd een fijne track van Sepultura met 110db ten gehore te brengen.

sir Ockels | 27-11-15 | 11:31

kan dat niet verboden worden that fascistisch arabisch gejank over de woonwijk. als je er woont hebt je er niks meer over te zegen.

kunnen die moslims geen app'je downloaden, dan het verder niemand er last van.

free101 | 27-11-15 | 11:29

Het moet een keer stoppen.

Où est Charlie? | 27-11-15 | 11:26

Begrafenis ondernemers lopen ook altijd in het zwart. Dat heeft met de dood te maken onze toekomst!

Neuswiel | 27-11-15 | 11:24

Lagonda 10.49: Maar wat moet ik met een niet perfecte God? Terug naar de Oude Grieken en Germanen dan maar, met hun jaloerse en konkelende goden? Help!

bruin kikkertje | 27-11-15 | 11:20

Zolang het (nog) niet verplicht is laat maar. Overigens jaren vlak in de buurt van een katholieke kerk gewoond en was dat gebeier ook strontzat. Niet meer aan beginnen deze reli herrie.
Der Schnitzeljäger | 27-11-15 | 07:57

En nu woon je bij Schiphol en klaag je over de vliegtuigen die langskomen?

klimgek | 27-11-15 | 11:19

Monokul 10.00: Heb je dan nog nooit eens in de Bijbel gekeken? In het Oude Testament konden ze er ook weg mee. Wie geen jood was werd een kopje kleiner gemaakt, een andere keer andersom. Ook van volkerenmoord was men niet vies.
De Joden moordden vrolijk, met Jawehs toestemming zeiden ze, de Filistijnen (Palestijnen) uit en bezetten hun land "overvloeiend van melk en honing".
Later werd dan weer de hele Joodse bevolking naar Perzië gedeporteerd; Enzovoort.
Tot God het, volgens het Evangelie, beu werd en zijn zoon stuurde om de universele naastenliefde te prediken. Vergeefs dus, zoals na 2000 jaar blijkt.

bruin kikkertje | 27-11-15 | 11:15

@Neil_ Skywalker | 27-11-15 | 10:17
Hoeft niet; met een drone en een SuperSoaker kom je een heel eind. (Zie boven)

Brou Is Back | 27-11-15 | 11:12

Even een drone halen bij Conrad en een SuperSoaker bij Bart Smit; SuperSoaker op afstand bedienbaar maken en vullen met varkensbloed. Daarna naar deze horizontale kerkkl... ow wacht, kattengejank-verspreiders vliegen en spuiten maar. Alles filmen en online zetten, en dan moeten ze die speakers wel vervangen want een oproep tot het gebed die uit van varkensbloed druipende speakers komt, is natuurlijk haram as hell.
.
Dit proces net zo lang herhalen tot de achterlijke idioten het opgeven.

Brou Is Back | 27-11-15 | 11:10

DJ Baghdadi behind the wheels of steel.

Platjevankok | 27-11-15 | 10:52

bruin kikkertje | 27-11-15 | 09:46
God is altijd een projectie van de mensen die in hem geloven. Sublieme mensen hebben een sublieme God. Kleingeestige, bange, wraakzuchtige narcistjes hebben een kleingeestige, bange, wraakzuchtige en narcistische God.

Sowieso is God niet perfect, anders had-ie het Universum nooit geschapen. Een perfecte God hoeft en wil niks meer.

Lagonda | 27-11-15 | 10:49

Varkenskoppen en bloed over het terrein zodat het bevuilde grond is en de video van die "daad' online gooien als het gebouw half af is. Wel met gefilmd bewijs van locatie en datum.

roflastc | 27-11-15 | 10:44

-weggejorist-

johoost | 27-11-15 | 10:23

De westerse landen worden langzaamaan geindoctrineerd, overgenomen door niet westerse culturen......

over een jaar of 50 in dit tempo bestaat onze westerse cultuur niet meer

robdeventer | 27-11-15 | 10:21

En links zag dat het goed was

robdeventer | 27-11-15 | 10:18

Waar is een sproeivliegtuig met varkensbloed wanneer je hem nodig hebt?

Neil_ Skywalker | 27-11-15 | 10:17

Simpel houden -weggejorist en opgerot-

Ibn rushd | 27-11-15 | 10:07

Je zou er maar in de buurt wonen. Ik zou vast mijn huis te koop zetten nu het nog enigszins verkoopbaar is.

Prima dat ze doen in islamitische landen, waar het past in de geschiedenis, cultuur en zandbakomgeving, maar dat is hier niet het geval.

Lapin | 27-11-15 | 10:04

Het wordt tijd dat er een verbod komt op alle religieuze uitingen, soms denk wel alle religiën. Dat je wilt geloven, prima, maar leef er dan ook zo naar. Wees goed en tolerant voor je medemens en we hebben een stukken betere wereld. Echter al 2000 jaar of zo, lijkt religie eerder een bron van intolerantie en haat. En oorzaak van vele oorlogen.
Niet dat ik de illusie heb dat zonder religie dat opgelost wordt. Dan gaat men politieke stromingen aanhangen als een soort geloof. Het lijkt dat de mens iets nodig heeft om te zeggen "ik heb gelijk, en als ik het niet heb sla ik je tot moes".
Zo'n roeptoeter in alle richtingen is ook zo'n geval van "ik heb gelijk, en je zult naar me luisteren". Verbieden. Maak maar een whatsapp groep met groepsberichten, hou het klein en wees bescheiden zoals een goed gelovige betaamt.

monokul | 27-11-15 | 10:00

Ik zit nu al 3.55 minuten te wachten tot Carrie Mathison dit op komt lossen. Maar nu haak ik af, veel te lange intro.

LiefKleinHorzeltje | 27-11-15 | 09:57

Gecondoleerd tukkers, jullie waren altijd fijne buren. Leuk jullie gekend te hebben. Nog veel sterkte de komende tijd, jullie zullen het nodig hebben.

drekzooi | 27-11-15 | 09:49

guurderdanguur 09.14: Het gaat eigenlijk maar om één ding: Bestaat God in de zin die de islam en voordien het Christendom en het Jodendom er aan geven? Als een persoon die zo eenzaam was dat Hij of Zij niet zonder gezelschap kon. Bovendien zo vervuld van eigen grootheid dat Hij of Zij niet zonder aanbidders kon?

Maar dan begrijp ik niet waar ze de majesteitelijke oneindige grootsheid vandaan halen die God zou hebben, want gebrek aan aandacht en behoefte aan erkenning zijn geen grootse eigenschappen. Het zijn juist kleinzielige menselijke eigenschappen die dus door de mensen aan de Godheid worden toegedicht.
Als God werkelijk als iets volmaakts zou bestaan, wat zou Hij of Zij dan behoefte hebben aan de aanbidding door en onderwerping van schepsels als mensjes? Die bovendien dan ook nog eens geschapen zouden zijn naar Diens beeld en gelijkenis. Sorry, maar dat is dan ook nog eens een lelijkerd, die God. Met een paar goede en een heleboel minder goede eigenschappen. Hoe kan dat nou?

Hier kopt er toch iets niet helemaal? Ik ben best bereid om in een God te geloven, maar kan er niet bij dat hij dan zijn eigen fanpubliek zou scheppen omdat Hij dat nodig heeft. God zou toch zo oneindig groots zijn dat Hij niets anders nodig heeft? Wie helpt me hieruit?

bruin kikkertje | 27-11-15 | 09:46

0/10
do not want

Veldmaarschalk Sorry | 27-11-15 | 09:44

Mijn oren bloeden.

blanke sabel | 27-11-15 | 09:42

Denk niet dat dit nummer een hit gaat worden ......

Donnie Brasco | 27-11-15 | 09:23

Ongewenst.

Fratello | 27-11-15 | 09:18

Vrijheid blijheid, dus oproep tot gebed moet kunnen. maar pas je dan ook aan het gastland aan; de ene week gezongen door Marco borsato, de ander week door de Skik, dan weer door André Hazes (ehhh, wacht.... o nee....)

Wamoje | 27-11-15 | 09:15

STOP RELIGIE NU

.

NIX onder de 18, zeker geen kerk/moskeebezoek.

Kerken en andere tempels minimaal 3 km van een school.

guurderdanguur | 27-11-15 | 09:14

Iedere ochtend om 4 uur?
Kijk dan niet raar op als er iemand een aanslag gaat plegen. Ik roep er niet toe op, maar geef een inkijkje in een mogelijke toekomst.

MarcS | 27-11-15 | 08:59

Jammer dat ik geen Klingon spreek.

Lagonda | 27-11-15 | 08:59

Ik geloof dat ik toch echt een installatie met anti-geluid zou gaan aanleggen als dit bij mij in de buurt gebeurde.

Rest In Privacy | 27-11-15 | 08:53

Ik kan het niet langer dan 10 seconden aanhoren..

Wreedt | 27-11-15 | 08:53

Vinden ze stiekem schitterend, die moslims. Dit wordt in hun achterhoofd toch bijgeschreven als wéér een puntje voor Allah.

Lagonda | 27-11-15 | 08:52

passende setting ook! die sloot is voor de seculering, tussen M/V.
het geeft ook mooi weer dat ze zich het liefst in troosteloze zandbakken het prettigste voelen. de treurberk op de achtergrond is helaas niet sterk genoeg om je als buurtbewoners aan te verhangen na een week dit aangezien en gehoord te moeten hebben.

voedselbankier | 27-11-15 | 08:52

Lang, lang geleden waren klokken en dit soort gemekker nodig om op luide wijze de bevolking op te roepen tot gebed. In 2015 loopt iedereen rond met een smartphone dat exact op het juiste tijdstip klokken of deze golden oldie kan laten horen. Hou het dus lekker prive, zend een berichtje naar de mobieltjes, gebruik een app of sms desnoods, maar kappen met die middeleeuwse oplossing.

salsaparilla | 27-11-15 | 08:49

Kappen dat gejank overal! Dit gaat te ver. Pure provocatie. Straks mag er op vrijdag ook niet meer gewerkt worden, en begint de werkweek op zaterdag.

miachel2003 | 27-11-15 | 08:47

-weggejorist-

Callahan71 | 27-11-15 | 08:35

Is dit geen oneerlijke concurrentie ten opzichte van andere snackbars in de buurt?

Nuchternederland | 27-11-15 | 08:34

@eureka, voor jou had pritt er even een knipoog smiley bij moeten zetten. Maar ben het met hem eens, beieren is een oud heidens gebruik dat door de kerk is overgenomen. Bovendien laat ons weten hoe laat het is. Geschreeuw door een luidspreker is achterlijk, hinderlijk en asociaal.

demdem | 27-11-15 | 08:34

Dacht ik dat we langzamerhand van dat gebeier af waren begint dit gelul.

Iets met drup in de regen

TheStef | 27-11-15 | 08:32

Hey leuk! "Oh, was ik maar bij moeders thuisgeble-heven.."in het Arabisch!

Dr. Blechtrummel | 27-11-15 | 08:32

Ja, en die refo's dan op zond........ oh wacht :p :p

Betweetert | 27-11-15 | 08:25

Kaas de Vies | 26-11-15 | 20:32
-
Dit gemekker geeft ook de tijd aan: 2 voor twaalf
-
En ook dat een buitenlandse invasiemacht aan onze poort staat.
-
Dus ik zie je punt niet....

Badderbeest! | 27-11-15 | 08:22

GeenStijl gaat er niet op vooruit, helaas.
Een permaban voor wie over een kerkklok begint ?
Wat is dat voor gedachtenpolitie-gedoe ?
Foei GeenStijl, doe eens gauw weer normaal en Westers worden !! Wij denken en wij zeggen wat wij willen. Sinds wanneer is een kerkklok beledigend ?

On topic: ik vind dat anno 2015 alle vormen van religieus kabaal moeten worden afgeschaft. Sterker nog: dat hadden wel al 50 jaar geleden moeten doen. Dan hadden we dit gejank ook niet hoeven aanhoren. Geen kerkklokken, geen muzelmangejank in de publieke ruimte.

euroka | 27-11-15 | 08:22

honderden gastjes in hun Golfjes met zn allen op hetzelfde moment het nummer Thunder van AC/DC laten afspelen met hun BOEM-boxen

Alexander Pechkop | 27-11-15 | 08:18

Nergens voor nodig ... zend maar een sms of andere social alert.

Simon_GS | 27-11-15 | 08:03

Ik ben echt heel erg voor die haatsirenes. Ze moeten zo hard als mogelijk (bij voorkeur harder dan 100 dBa) hun achterlijk gejammer in de rondte schreeuwen. Liefst 24/7.
Alleen niet in NL.
Nooit.
Dat zal NIET worden getolereerd.
Nooit.

pennestront | 27-11-15 | 08:01

Zolang het (nog) niet verplicht is laat maar. Overigens jaren vlak in de buurt van een katholieke kerk gewoond en was dat gebeier ook strontzat. Niet meer aan beginnen deze reli herrie.

Der Schnitzeljäger | 27-11-15 | 07:57

Wij testen onze sirenes niet meer op de eerste maandag van de maand omdat dit schrik kan aanjagen voor de (moslim)vluchtelingen.

Dit gejengel jaagt me angst aan; het geluid van op hande zijnde aanslagen.
Ik word hier heel onrustig van.

Waar is de solidariteit van de moslims?

Eric356 | 27-11-15 | 07:52

jazekerhoor | 27-11-15 | 03:02

Ze moeten gewoon allemaal optieften.

1+1 | 27-11-15 | 07:46

Dus de vrijheid van godsdienst wordt weer eens misbruikt om andere mensen te terroriseren met dit standje van hoogstaande achterlijkheid. Bedankt Rutte.

Solar666 | 27-11-15 | 07:43

Het geluid van een man die op jonge kamelen geilt.

Megasuperpeter | 27-11-15 | 07:43

Ik zou haar doen

hfakker | 27-11-15 | 06:50

Dat islamitische geitengemekker vs
youtu.be/e7faggEdykk

Ik ben niet van de kerk ofzo maar kerk wint hands down

Mr. Squits | 27-11-15 | 05:36

Ik vind dat vrijedemocratie en/of beschavingdusruimteaanditsoortuitlatingengeven argument(en) ook een permaban moeten opleveren.

Radio Sydney | 27-11-15 | 05:28

-weggejorist-

B een nul nul | 27-11-15 | 05:06

-weggejorist-

Myrkie | 27-11-15 | 03:32

sjonge, wat een overtrokken reaguursels.

Als er een of andere vent wat loopt te krijsen door een speaker is het bij voorbaat kudt.

Als er iemand bijbelteksten had lopen schreeuwen waren de meningen genuanceerder geweest.

Hoewel ik het zeker niet eens ben met de islam vind ik dit volkskrantiaans scoren, ben ik niet gewend van GS en al helemaal niet van Pritt...
Jammer

jazekerhoor | 27-11-15 | 03:02

@Haastigen Spoedt | 26-11-15 | 20:27
Een vermeend gevoel van overtuigen?

lilluke halve hoan | 27-11-15 | 02:53

Zo is er in een land als Marokko bijvoorbeeld maar één kerk (De Maria ten hemelopening kerk in Essaouira) die op zondagochtend de klokken mag laten luiden.

von Trier | 27-11-15 | 02:48

-weggejorist-

club2001 | 27-11-15 | 02:40

Voor het gemak, alle eerder geplempte nonsens gepasseerd !!
Hier ziet U een religie gekkie, vreedzaam en zonder bomgordel aan het werk, bidden voor subsidie voor de bouw van een Moskee aldaar en Ach, laat ook maar!! Het is in elk geval vreedzaam....

club2001 | 27-11-15 | 02:40

Veruit de spannendste 08:52 minuten van m'n leven. Zo te horen doet die man iets a la "Kruidvat - Steeds Verrassend Altijd Voordelig" op z'n Zandbaks. Wat best weer gerelateerd zou kunnen zijn aan al die licht ontvlambare ploflims.

Verder vooral jammer dat er niet op 07:52 een forse kamper het beeld inloopt om de stekker uit die herrieversterker te trekken.

Dr.Dexter | 27-11-15 | 01:21

Het valt in dezelfde categorie als: Papier hier, een verhaal van de Sprookjesboom en Langnek. Alles past prima in de Efteling vol sprookjes en andere fantasie maar niet in de grote mensenwereld anno 2015.. toch? oh wacht... facepalm x100

Dirk III | 27-11-15 | 01:15

De gezangen van de muezzin moeten beschouwd worden als een teken van overwinning.
Waarbij de dhimmi deemoedig zijn hoofd dient te buigen.
Een vorm van tegengeluid zou kunnen zijn alle kerkklokken in de omgeving (voor zover die nog aanwezig zijn) tijdens het gejammer zo hard mogelijk te luiden.

de honden blaffen... | 27-11-15 | 01:04

Deze inwoner van Enschede heeft de volgende testdag al in de agenda staan, zal mijn golfje met sub eens voorrijden, als er iemand verzoekjes heeft hoor ik ze graag;)
Maar even serieus, we zouden niet eens moeten willen weten wat er in die onverstaanbare taal wordt gezegd. Hoor van veel jongeren dat ze precies weten waar ze moeten zijn voor de radicale praatjes, en die worden gewoon in moskeeën gehouden. Ze lachen Hollanders gewoon uit om onze naïviteit. Ze vinden het raar dat we onze cultuur en dochters niet beschermen, en onze politiek vind het niet kunnen als het volk dat wel doet. Fijne wereld leven we toch in.

(t/f)ukker | 27-11-15 | 00:55

Zes jaar geleden waren er al tientallen schreeuwtorens: "De zwijgende meerderheid moet zich kennelijk maar aanpassen." En is hierbij zelfs sprake van een soort éénrichtings-tolerantie: "Over het volume en de frequentie blijkt niet alleen vooraf, maar ook achteraf vrijwel geen overleg mogelijk, noch met de beleidsmakers, noch met het moskeebestuur" web.archive.org/web/20100102222115/ht...

ben kokhals | 27-11-15 | 00:45

In een niet-islamitische cultuur past alleen maar een Zero Tolerance beleid wat dit oorverdovend valse moord & brand geschreeuw betreft. Dus de stekker eruit of anders een minarettenverbod.

ben kokhals | 27-11-15 | 00:36

Hoe zeggen de Belgen dat ook al weer?
Oh ja.
Oh nee bedoel ik.
Alweer een moskee!

www.youtube.com/watch?v=MpmqJub99x8

Dat Enschedees gemompel op de achtergrond: onbetaalbaar!

wakkere_nederlander | 27-11-15 | 00:25

Ik verwachtte na 10 seconden een stevige gemixte beat onder het gejank. Helaas gemiste kans van DJ.

Eshek | 27-11-15 | 00:25

Ja ja dit was geen gillende keukenmeid. De goeie geven aan het eind ook altijd een mooie knal. Afgekeurd vuurwerk dus. Zal wel van die illegale prutsrommel zijn. Goedkope import uit saoudistan.

tweetybird | 27-11-15 | 00:20

Je zou maar oproepen tot een gebed door je straat heen krijgen getetterd in een taal die je niet begrijpt voor een godsdienst uit wiens naam er grootschalige haat is jegens jouw manier van leven.. in je eigen land..
henkdekanarie | 26-11-15 | 21:37

W o e d e n d word ik.
Echt alles voor over om de islam met wortel en tak uit europa te kieperen. Het allertrieste vind ik nog dat dit inmiddels in veel steden als 'normaal' wordt beschouwd. Dit moet je niet willen. Nooit. En de mensen die in de buurt van zo' haatpaleis wonen wilden dit ook niet. Echter autochtone, oikofobische landveraders vinden dit tolerant en staan dit toe. Godverredomme wat hemeltergend dom en naief is dit. #Islamaversie

demdem | 27-11-15 | 00:17

Intimiderende tering herrie.

sprx | 26-11-15 | 23:56

Kunnen we hem geen geld bieden om voor het huis van Samson en Rutte te gaan staan?

drsjonnie | 26-11-15 | 23:56

Fijn hoor, zo'n gemeente die even de janktest gaat doen in je achtertuin.
Gewoon opzouten!
Niks nieuwe moskee.
Die hele islam begint me zo langzaamaan de strot uit te komen.

Schietmijmaarlek | 26-11-15 | 23:50

Een beetje gezellige buurt doet proefnemingen met kerkklokken van een miljoenmiljard decibel. Koeltoer is koeltoer.

Rien7847 | 26-11-15 | 23:47

Verticaal filmen altijd kut.

Ikdachthetniet | 26-11-15 | 23:42

Ik hoor het gekerm van een zieke kameel.

bruin1 | 26-11-15 | 23:41

Wat een tyfusherrie.... Rot op met die zooi. Da's mijn bescheiden mening. Ik ga toch ook niet met luidsprekers in de straat staan een lezing over de evolutietherie afdraaien en iedereen daarmee lastig vallen 5 x per dag.

peterdh | 26-11-15 | 23:40

Zonder geluid is het filmpje een beetje saai, heb ik wat gemist?

Pimol | 26-11-15 | 23:39

Komt allemaal goed zegt Marijnissen van de PvdA opvang partij de S.P bij Pauw, de islam en de christenen smelten gewoon vredelievend samen en dat spreekt hij uit terwijl hij niet dronken of high is zo te zien .

blauwe zander | 26-11-15 | 23:36

Reden #308 om niet in fucking pluskut te gaan wonen.

NACademicus | 26-11-15 | 23:33

Dit wilden ze in Zutphen ook: 5 keer daags. Het moskeebestuur wilde niet meewerken aan gebedsoproep per telefoon, want: dat geeft de oudere moslim geen thuisgevoel.Thuis wordt nl. over straat geroepen. Na lang overleg is het in Zutphen op 2 keer per week uitgekomen. Twee keer per week word je in Zutphen er aan herinnerd dat de Islam hier nooit meer weg gaat. Ga dus niet in overleg en weest gewoon teugen, als een kapotte grammofoonplaat.

Poes Fiep | 26-11-15 | 23:32

Ehm.... NEE.... gewoon: NEE!!!

Dit is Nederland. Het feit dat wij hier in vrede, vrijheid en welvaart leven heeft te maken met een grondwet die gebaseerd is op ratio en redelijkheid. Kijk hoe het er aan toegaat in de landen die leven naar de interpretatie van ideeën van een moordzuchtige krijgsheer in een woestijn, 1400 jaar geleden, en weet wat je buiten moet houden.

Verder: 8 minuten gejammer en nog steeds geen "boem!"?? Is het wel een echte dan?

klimgek | 26-11-15 | 23:24

Wat een ongelooflijke teringherrie! De mensen doof schreeuwen met scheldpartijen of andersoortige teksten heeft helemaal niks van doen met geloofsvrijheid, nul komma nul. Heeft iemand al de stekker gevonden van dat ding? Uitzetten asap svp.

ben kokhals | 26-11-15 | 23:22

Opzouten met die tering herrie!

Hoosbui | 26-11-15 | 23:21

Geloven graag achter je voordeur. Hou eens op met het vergelijken van klokkenluiden. In nl oproepen in Arabisch voor gebed weg wezen met katten gejank. Val mensen er niet mee lastig.

franck7020 | 26-11-15 | 23:19

-weggejorist-

fuckfaceDH1969 | 26-11-15 | 23:17

De islam heeft zich nog niet bewezen als grotendeels verdraagzame religie. Dat zou de moslim zelf moeten begrijpen; maar dat doet hij niet omdat hij niet buiten zijn achterhaalde wereldbeeld kan denken.
.
In lijn met de UVA gebedsruimtes; ook een micro-kapel zou anno 2015 uit een universiteit geweerd moeten worden, maar een geloof zo primitief als islam zou enkel ontmoedigd moeten worden op een instelling ter ontwikkeling van de RATIO.

Bram van Ojik | 26-11-15 | 23:16

Laat iemand aan de overkant even dit ten gehore brengen, is immers ook een geloofsuiting:https://www.youtube.com/watch?v=gEPmA3USJdI

No Life | 26-11-15 | 23:15

En als ik 1 keer per jaar een feestje in mijn achtertuin geef met bijbehorende hollandstalige smartlappen moet ik een vergunning aanvragen. Smartlappen in het Arabisch dus maar volgende keer.

INH.30CL | 26-11-15 | 23:14

Geweaun effe een briefje in de bus, het kontjes-ruiken begint om 10.00 uur.

kneuterzak | 26-11-15 | 23:10

opflikkeren met die herrie.
Anders stemmen ensche, wordt u nu ook een s een keer wakker???

blanke pool | 26-11-15 | 23:09

Heeft die schreeuwmeneer een vergunning?
Ik woon -God zij met mij- niet in de buurt van dit zinloze lawaai, maar dat had hem toch echt opgezadeld met een aanklacht wegens geluidsoverlast bij thuiswerken door iemand die een substantiële bijdrage levert aan de economie.

En gezien het feit dat ik er warme contacten met zowel het justitiële apparaat als ook met de sterke arm op na houd zou de klacht wel degelijk worden doorgezet.

Het zgn. 'Kerkklok-argument' is géén argument. Dat is meten met twee maten. De niet-seculiere staten tolereren ook geen kerk, basiliek of kathedraal. Daarnaast is de samenleving door de tijd heen hier historisch zo gegroeid dat de kerk zoals we die in het westen kennen daar een cultureel onderdeel van geworden. Ongeacht of je zelf religieus bent of niet. En vooral dat willen de niet-seculieren maar niet begrijpen. Dat sluit weer aan bij mijn eeuwige argument: "Je past je aan!". Mocht dat niet tot de mogelijkheden behoren dan is er geen plaats voor je. Voorts ben ik net als anderen hier van mening dat dit met behulp van een app gedaan kan worden. Ook weer omdat het niet past in de westerse samenleving. Dus ook hier weer niet het kerkklok-argument.

Die FAZ | 26-11-15 | 23:04

Common_Sense | 26-11-15 | 23:00
Ja hallo ze worden uitgenodigd vriend, dus ze komen helemaal niet ongevraagd binnen.

Eurotokkie | 26-11-15 | 23:02

Onze politici zijn ruggengraatloze klootzakken die alles doen voor het islamitische stemvee. Maar ik ben er klaar mee. Zelfs de vvd laat het gebeuren.

Joris Draaksteker | 26-11-15 | 23:02

Elke PVDA/VVD/CDA/D66/GL-stemmert die daar naast woont, die lach je toch jarenlang in hun gezicht uit ;-) De vervuiler betaalt ;-)

Rest In Privacy | 26-11-15 | 23:02

optieften met religieuze teringherrie.Dit komt ongevraagd mijn ruimte binnen.

Common_Sense | 26-11-15 | 23:00

De islamisering van Nederland volgt de weg van geleidelijkheid. Door het behendig aannemen van de slachtofferrol en het uitbuiten van naïeve politieke correctheid verschaft men zich een steeds grotere en invloedrijkere rol, tot het verlies van onze eigen identiteit en waarden een feit en ONOMKEERBAAR is. In Malmo is één op de vijf moslim. In London is Muhammad de populairste jongensbabynaam. Elke generatie wordt een stukje fundamentalistischer en intoleranter ten opzichte van westerse waarden. Hoe zal het gaan met de vijfde, zesde en zevende generatie? Welk percentage van de gematigde moslims van nu omarmt alsnog de sharia als het kalifaat er eenmaal is?

Sbas | 26-11-15 | 22:57

Ok, nu boxen, maar wat hangen ze straks in die boom? Vast geen kerstballen.

beerboeloe | 26-11-15 | 22:57

Sbas | 26-11-15 | 22:47
Ik denk ook dat we het sprookje van de volgend generatie daar hebben we geen last meer van niet meer moeten geloven.
Dit is ruim 40 jaar door links in standgehouden, al hebben ze nu iets anders gevonden, zorg dat ze werk krijgen en je hebt er geen last van.

Eurotokkie | 26-11-15 | 22:55

Ton6316 | 26-11-15 | 21:19

Helemaal eens. Maar dit is pas het begin. Bij mijn kapper kan ik als man niet een afspraak maken aan het eind van de dag want dan knippen ze moslim vrouwen. (Ja er zitten kapsels onder die vodden) en dan mag ik er niet in want ik ben onrein.

demdem | 26-11-15 | 22:49

Wat dat betreft in Amsterdam Zuidoost best vertoeven. Ja. Een hoop multi-culti maar niet zozeer finnen. En dat scheelt een boel. Tuurlijk er wordt hier en daar illegaal gewerkt, maar snodders zijn goed bijvoorbeeld.

Tha Analyzer | 26-11-15 | 22:48

Elke generatie wordt een stukje fundamentalistischer en intoleranter ten opzichte van Westerse waarden. Hoe zal het gaan met de vijfde, zesde en zevende generatie? Welk percentage van de gematigde moslims van nu omarmt alsnog de sharia als het kalifaat er eenmaal is?

Sbas | 26-11-15 | 22:47

Nederlands is hier de voertaal dus vind het best dat ze dit toestaan maar alleen onder de strikte voorwaarde dat als het geluid tot je komt, waar je je dan ook bevind, dat je dan wel tegelijkertijd de ondertiteling kunt lezen....

Yeah sure | 26-11-15 | 22:47

exit religion | 26-11-15 | 22:37
Ze krijgen toch toestemming om daar te bouwen, dan moet je bij die genen aankloppen die toestemming heeft gegeven.
Nederland haalt zelf de islam hierheen dus hierbij moet je ook aankloppen bij de overheid.

Eurotokkie | 26-11-15 | 22:45

Teringhherrie in Pluskudt

beerboeloe | 26-11-15 | 22:44

Wat een kattengejank... Aan de andere kant, als dit mag, mag ik ook met dezelfde decibellen op regelmatige basis hardstyle over mijn boxen gooien..

WellusNietus | 26-11-15 | 22:44

Desmoulins | 26-11-15 | 21:56

Na google geraadpleegd..... precies!

Derealist! | 26-11-15 | 22:44

F. von Zeikhoven | 26-11-15 | 22:23

O ik dacht dat dat was om ze wakker te maken die dooie.En dat ze dat maar blijven proberen omdat hij zo stevig slaapt.Weer wat geleerd.

tweetybird | 26-11-15 | 22:39

-weggejorist-

exit religion | 26-11-15 | 22:37

Dit kan gewoon echt niet, ies verschrikkelijk, je zult er maar naast wonen met een paar kleine koters, tering, 2 minuten waren genoeg om mijn avond te veranderen in een migraine nachtmerrie

Oetiohnegentechnik | 26-11-15 | 22:36

@Peter Emile | 26-11-15 | 21:56
Zeker. Het christendom heeft veel moois achtergelaten of er toe geïnspireerd. Ik bezoek graag kerken. Religieus geïnspireerde klassieke muziek is vaak prachtig. De bijbel ken ik beter dan menig christen. En al geloof ik er zelf niet in, ik kan begrijpen waarom anderen dat wel doen.

Het is als wijn van een goed jaar. Maar het is ook vergane glorie. Al deze cultuur is onze oogst. En de oogst is goed. Inmiddels ligt het land er koud en donker bij. De zaadjes van een andere cultuur zijn reeds aan het ontkiemen. Het zij zo.

atheïstisch stemvee | 26-11-15 | 22:31

Werk tot je 70e, betaal je scheel aan belasting, laat het hele land naar de klote helpen door islamknuffellaars, de ziektekostenpremies de pan uit stijgen, maar ohwee als je kritiek uit op het riool in Den Haag, wat een ramp om zo alles te zien verloederen. ik ga vast Russisch leren.

hovawart | 26-11-15 | 22:31

Nee.
Laat ik er maar niet meer over zeggen.

nemoj me jebat | 26-11-15 | 22:29

Oproepen tot gebed dmv speakers of kerkklokken is oude folklore uit een tijd dat mensen nog geen horloges hadden en allemaal dicht om het gebedshuis woonden. Wat heeft een gelovige die 2 km verderop woont hier nou aan. Ga met je tijd mee en installeer een allah-app ofzo en val andere mensen niet lastig met je religie.

fender06 | 26-11-15 | 22:28

-weggejorist-

Radijsje | 26-11-15 | 22:26

Maar het schijnt dus, dat de bouw van die moskee gesponsord gaat worden door S.E. Fireworks...

F. von Zeikhoven | 26-11-15 | 22:25

Niet ok.
Het multicul experiment is mislukt. Laten we dat gewoon erkennen en stoppen met deze onzin.

drs. KJ | 26-11-15 | 22:24

Versta er niets van, maar klinkt een beetje net als m'n moeder. Van mij mag het, maar dan wil ik ook geen geklaag horen als ik elke maandagavond een feestje geef.

Stephan Bijzitter | 26-11-15 | 22:23

Het luiden van kerkklokken bij begrafenissen is geen vertoning van dodelijk respect, edoch een aloud heidensch ritueel waarmee we tot op de dag van vandaag duivelsche demonen schrik aankagen zodat de ten Walhalla varende geest van de graflegerige onderweg niet door hen gestolen wordt...

F. von Zeikhoven | 26-11-15 | 22:23

Dit is een provocatie van Erdogan, begrijp ik. De grond in Enschede is namelijk gekocht door de Islamitische Stichting Nederland. Die is als volgt georganiseerd: islamitischestichtingnederland.nl/over...

Drie leden van het algemeen bestuur van Islamitische Stichting Nederland worden benoemd door Erdogan:
-1- Hoofd van het Turks Presidium voor Religieuze Zaken
-2- Directeur Externe Relaties van het Presidium
-3- Adviseur Religieuze Dienstverlening van Turkije

Nummertje 1 heeft een dikke mercedes gekregen van Erdogan persoonlijk: www.turksnieuws.nl/2015/05/22/erdogan-...

Nummertje 1 is hardcore genocide-ontkenner: www.zamanvandaag.nl/nieuws/turkije/898...

Nummertje 1 heeft een budget van 2 miljard US dollar en geeft 120.000 Turkse moslims werk: www.turkeyanalyst.org/publications/tur...

Dit is dus een kazerne van Erdogan in Enschede.

tipo | 26-11-15 | 22:20

Moslims:
Geef ze één vinger en ze nemen je hele land.

Red Pill | 26-11-15 | 22:19

Te Koop huis.
In leuke buurt waar ze zo vrolijk zijn dat ze dat laten merken door het de hele dag van het moskee dak te schreeuwen.Ik denk dat er na 5 jaar nog geen koper is komen kijken.

tweetybird | 26-11-15 | 22:18

@Dhr. de Wit | 26-11-15 | 21:14
Het nieuwe hip! Ze hebben nog veel meer liedjes, die over antifa is ook cool. De geest is uit de fles, die gaat niet meer terug. Achter de wolken...

nuff said | 26-11-15 | 22:14

Test is gelukt. Wanneer gaan de stemlokalen weer open?

boasatlas | 26-11-15 | 22:12

-weggejorist-

HartvanOranje | 26-11-15 | 22:08

-weggejorist-

HartvanOranje | 26-11-15 | 22:07

Dit hoort hier echt thuis. Laten we er nog 5 miljoen binnenhalen zodat we de minderheid worden.

Patatter | 26-11-15 | 22:07

@ tweetybird
Succes!
En (nog) op afstand ben ik uw medestander!

diddley2 | 26-11-15 | 22:05

Zag ik daar een varkenskop vliegen....?

Dizzydent | 26-11-15 | 22:04

Wat een teringherrie, dit ga ik niet luisteren. Hoort eigenlijk te eindigen met een mooie raketinslag

Karelklep | 26-11-15 | 22:04

Ik heb 40 sec. geluisterd en toen trok ik het niet meer. Dit doet mij denken aan Arusha, Tanzania, waar ze dit om 5 uur 's morgens deden :-(

Dit moeten we niet willen in NL.

malang | 26-11-15 | 22:04

Opsouten met die kudt-islam, ga maar in je zandbak zitten met die jankzooi!

Mijnheer Harmsen | 26-11-15 | 22:03

Wie is toch die 5e colonne??
Zijn het de 2-3e generatie bontkraagjes?
Of de nieuwe Nee-derlanders?
Of zijn het godverdomme gewone autochtone goedpraters die een ander doel dienen?
Laat er 1 bij mij binnen komen, lieve Heer 1 om mijn wraakgevoelens te bevredigen.
Landverraders zijn het.

diddley2 | 26-11-15 | 22:00

-weggejorist-

Organische evolutie | 26-11-15 | 22:00

Sorry vind het niks.
Kunnen we niet een geloofsvrije openbare samenleving maken met geloof achter gesloten deur aub, inclusief streng toezicht op haatzaaien.

Frodo-the-Dodo | 26-11-15 | 21:59

Ondertussen wil men in Frankrijk geen Kerststal meer voor het gemeentehuis:
www.telegraaf.nl/buitenland/24796300/_...
en is in Noord-Frankrijk de alcohol aan banden gelegd. Het gaat goed met de islamisering.

Maria.1 | 26-11-15 | 21:58

@atheïstisch stemvee | 26-11-15 | 21:33

Nietwaar?

Ook al ben ik overtuigd atheïst, ik ben al langer een fan van de muziek van Thomas Tallis.
Maar dit stuk ('spem in Alium') hoorde ik pas een paar maanden geleden voor het eerst toen ik de Amerikaanse film 'Boychoir' bezocht. Tijdens de scène waarin dit muziekstuk werd gezongen ging al mijn lichaamshaar overeind staan en kreeg ik kippenvel.

Ik ben nog de zelfde week teruggegaan naar de bios, om de film weer te zien, en wel uitsluitend vanwege deze scène, vanwege dít muziekstuk. Voordeel van die bioscoop: het geluid was geweldig.

Ik wil maar zeggen: als je je religie met zulke muziek weet te vieren, verrijk je de cultuur, verrijk je de wereld. Ongeacht de vraag of de god aan wie je dit opdraagt nou wél bestaat, of niet.

Duizend keer beter en mooier dan dat akelige a-tonale gejammer van een islamitische gebeds-oproep, die bovendien steevast klinkt uit vervormende geluidsinstallaties. Omdat moslims nog steeds niet fatsoenlijk kunnen omgaan met westerse technologie. Behalve dan wanneer die gericht is op vernietiging en het zaaien van dood & verderf.

Peter Emile | 26-11-15 | 21:56

@Derealist! | 26-11-15 | 21:44

Oikofobisch non-argument.
Next.

Desmoulins | 26-11-15 | 21:56

HartvanOranje | 26-11-15 | 21:50

Ik vind bij zoiets hartverwarmends als een moskee hoort ook een erwtensoep tentje voor de deur .Want na al dat bukken krijg je vast honger.

tweetybird | 26-11-15 | 21:54

Dit moet gewoon niet (meer)toegestaan worden in Nederland. Totaal en absoluut geheel cultuur-vreemd. Ik wil niet een bepaald geloof(?) ongevraagd opgedrongen krijgen in mijn leef-omgeving in een taal die ik niet kan en wil verstaan.
En als de gemeente dit toch toe wil staan dan hebben alle omwonenden m.i. het volste recht om via de Hinderwet bescherming te vragen tegen dit gemekker,op kosten van de gemeente.

LaatmaarLu? | 26-11-15 | 21:54

-weggejorist-

HartvanOranje | 26-11-15 | 21:54

We kunnen hier heel lacherig over doen, maar dit is gewoon ellende wat Nederland overspoelt. Het is een kleine minoriteit die het islam fascisme actief onze maatschappij induwt, dit hoeven we niet te accepteren als we niet willen. Weg met politieke correctheid.

Sovy | 26-11-15 | 21:54

Betere reclame voor de PVV bestaat niet

schoneslapert | 26-11-15 | 21:52

-weggejorist-

HartvanOranje | 26-11-15 | 21:50

Gewoon een beschermde zandhagedis loslaten, filmen cq bioloog aanwezigheid laten vaststellen en dan door de rechter de bouw laten stilleggen. Valt gesjeesd links toch een beetje in zijn eigen zwaard en blijft het voorlopig herrievrij.

seven | 26-11-15 | 21:46

Zingen (nou ja; janken beter gezegd) als je aan het schijten bent, vind ik nogal onbescheiden en onbeschoft.

McMarx | 26-11-15 | 21:46

Begrijp dat dan ze proberen die sprookjesgod naar beneden te roepen.Alleen die sprookjesgod is nooit bij hans anders geweest en is zo doof als een kwartel. Als ze dan vragen aan die sprookjesgod hoe het komt dat hij doof is zal hij zeggen. Omdat er op aarde een stel wauzen zijn die bij een gebouw geluid genereren dat al eeuwen niet om aan te horen is.

tweetybird | 26-11-15 | 21:45

Lupuslupus | 26-11-15 | 21:30

Nee, die opmerking kerkklok/permaban was dubbel bedoeld......
...... KERKKLOKKEN MOGEN TOCH OOK?.......

Vrijheid van argumentatie ofzo?

Derealist! | 26-11-15 | 21:44

Ga in hemelsnaam (niet die van allah) naar Zandbakkistan met je gejank. En laat de PVV er een verplichte nederlandse preek doorheenkrijgen. Praat Nederlands met me, geen Arabistans.
Waar blijft de islamkritiek; kan het nu allemaal want gevalletje slachtofferrol enzo?

Als alle homo's, niet-moslims, Hirsi Ali, alle cartoontekenaars met fatwah op hun cv, Geert Wilders, Rushdie zonder beveiliging over straat kunnen, mag de islam meer vrijheden krijgen. Okee, land van compromissen: tot die tijd dan alleen een islamitisch deuntje, instrumentaal, niet harder dan kerkklokken.

superlutser | 26-11-15 | 21:42

In Bikaner in India pesten ze elkaar en gaan in de avond 4 verschillende religies elkaar met grote luidsprekers te lijf. Moslims, Hindoes, Hare Krishna en nog een sekte. Een tering herrie!

070 | 26-11-15 | 21:42

@henkdekanarie | 26-11-15 | 21:37
Dat vat het wel aardig samen ja. Vooral de taal die mensen niet begrijpen, daar moet je toch niet aan denken. Ja, één of twee keer per jaar, vooruit.

Lewis | 26-11-15 | 21:41

Ik woon in een kerkdorp in de bible-belt. Doordat die grefo's hier net zoals die moslims steeds orthodoxer worden, is de keer hier inmiddels al 3 keer afgesplitst. Alle drie groepen gaan op zondag 2 keer naar de kerk en op woensdag ook nog eens een keer. Op zondag staat die kutkerk dus 6x een kwartier te beieren. Het schuim staat dan op mijn bek. Maar dat is nog niets vergeleken bij dit geblèr van zo'n moskee. Nagels op een schoolbord. Wat is dat toch met die kutreligieuzen dat ze vinden dat ze iedereen maar mogen lastig vallen hun sektes?

nietvaneergister | 26-11-15 | 21:41

Jan Gordelroos | 26-11-15 | 21:35
Het is maar aan wie je het huis verkoopt, ik denk dat een moslim
graag daar komt wonen met een Moskee om de hoek.
Ik zou dit zeker in de advertentie vermelden mocht iemand zijn huis daar in de buurt verkopen.

Eurotokkie | 26-11-15 | 21:41

Dit soort van geluidsoverlast moeten we niet willen met z'n allen. Iedereen heeft tegenwoordig een telefoon en de tijd bij zich, als je het zo belangrijk vindt om te gaan bidden in de moskee dan heb je daar geen geheugenkreun in de vorm van dit soort van lawaai nodig.
Heb je er wel behoefte aan? Dan mag je altijd naar een land gaan waar ze dit soort van oproepen doen.

De Treinende Rechter | 26-11-15 | 21:40

Het landschap past overigens perfect bij dit naargeestige geluid uit Barbarije: Dooie treurwilg, pokdalige zandvlakte waar niks meer wil groeien, gat met troebel water, verre figuur in zwarte mantel gehuld.

Het zou me niet verbazen dat we er getuige van zullen zijn dat in de toekomst, als in Europa het gezond verstand heeft gezegevierd en alle moskeeën zijn gesloopt, er op die plekken niks meer wil groeien. Tenminste voor de dan komende 500 jaar.

Peter Emile | 26-11-15 | 21:39

Ik ga als doopsgezinde vanaf nu ook allerlei dingen eisen... daarbij stel ik mijzelf heel intolerant naar anders gelovige toe... eens kijken hoe snel ze mij voor gek verklaren.
pontius | 26-11-15 | 21:17

Sluit mij bij u aan. Als protestant zijnde.

Silent Scream | 26-11-15 | 21:39

[ ] Oorstrelende cultuurverrijking
[X] Intimiderende teringherrie

Dacht in eerste instantie dat het hier ging om een filmpje uit Aleppo of Ar-Raqqah maar blijkt inderdaad om de omgeving Kuipersdijk in Enschede te gaan. - www.kuipersdijk.nl/

Lijkt me een gevalletje geluidhinder / geluidoverlast. - dloket.enschede.nl/loket/producten-en...

Zaniksmurf | 26-11-15 | 21:39

Ongemanierd volk, dat is het! En dan ook nog te pas en te onpas ongegeneerd reclame-uitingen roepen voor een kennelijk nieuw geopende hakkenbar van een familielid.

D.Ormin | 26-11-15 | 21:38

Volgende keer beter stemmen Enschede. Dat krijg je er nou van.

Maar is de test geslaagd eigenlijk?

Wim Venijn | 26-11-15 | 21:38

Jan Gordelroos | 26-11-15 | 21:35

Wat denk jij zelf. Ik denk dat je het niet kan verkopen want dan moet je diegene betalen om er in te wonen.Welke waus gaat daar nou naast wonen.Ik denk dat hetzelfs niet meer als polenhotel voldoet.

tweetybird | 26-11-15 | 21:38

Of als omwonenden gezamenlijk een rechtszaak beginnen wegens waardevermindering van je huis tegen de desbetreffende gemeente.

pontius | 26-11-15 | 21:38

Lolol, dit is zo lachwekkend, dit moet wel een humoristische sketch zijn. Liggen de moslims zelf niet krom van het lachen om zo iets middeleeuws idioots soms?

seven | 26-11-15 | 21:37

Je zou maar oproepen tot een gebed door je straat heen krijgen getetterd in een taal die je niet begrijpt voor een godsdienst uit wiens naam er grootschalige haat is jegens jouw manier van leven.. in je eigen land..

henkdekanarie | 26-11-15 | 21:37

Ik heb ooit wel eens de fantasie (let op fantasie!!) gehad om een grote geluidsinstallatie te huren en voor de woning van Paul Rosenmöller (wie is dat ook al weer??) op volle geluidssterkte de bovenstaande riedel af te draaien. Om hem persoonlijk even te laten voelen hoe het is om van islamgeluiden te mogen "genieten". Mocht hij dit verstoring van zijn woongenot of intimidatie vinden dan is de ultieme trol gemaakt.

Maar ach... dat was slechts fantasie.

Arnold Layne | 26-11-15 | 21:36

knetterfuckucking gek.. mogen de verantwoordelijken in de lokale politiek hiervoor branden in de hel !

(c)ZWITSUL | 26-11-15 | 21:36

Kunnen die mongolen niet hun telefoon plat houden? En hun smoelwerk dicht. Als ik daar woonde zou ik ook protesteren, want je huis is in 1 klap de helft waard.

Jan Gordelroos | 26-11-15 | 21:35

maar even serieus:
Dit is een onoverkomelijke cultuurclash.
Ik zou dit ECHT niet uithouden. Ik heb het filmpje niet eens uit kunnen kijken (luisteren)
Tranen in mijn oren, rillingen op mn rug.

Desi Erasmus | 26-11-15 | 21:35

-weggejorist-

heilig varken | 26-11-15 | 21:35

De kiloprijs van varkenskoppen schiet omhoog!

D.Ormin | 26-11-15 | 21:34

Hier ligt de crux v/h verhaal, we hadden die dingen niet toe moeten laten.

Uw Verzekeringsadvis | 26-11-15 | 21:34

Eurotokkie | 26-11-15 | 21:32

ik moest lachen.

1+1 | 26-11-15 | 21:34

Misschien helpt het wel tegen mollen in de tuin

Flatulant€rik | 26-11-15 | 21:34

Oké... Ik vind dit best wel prettig exotisch klinken. Doet me denken aan m'n tijd in Tunesië en aan Homeland. Maar dat wil niet zeggen dat we dit moeten toelaten. Mohammedanen die ervoor kiezen om naar niet-islamitische te verhuizen, kiezen ervoor om de Muezzin niet en nooit meer te horen. Gewoon een lijn trekken, een streep in Neerlands duinzand. Ook al zijn Kuffar ver in de minderheid in bepaalde wijken: gewoon niet.

Kom nog bij: wie zou je dan horen? Een soenniet, een sjiiet of een whatthefuckalniet? ( nl.wikipedia.org/wiki/Stromingen_in_d... ) Hoor je de één, dan maakt de ander bomvesten. Dat is natuurlijk (nu nog?) vet overdreven, maar vanuit de woestijnlanden horen we anders. Het dodenaantal door terreur door islamieten tégen islamieten overtreft vele malen dode joden, christenen, pastafari's, anders-religieuzen en atheisten door mohammedanen.

Ik heb eigenlijk geen idee of dit een serieus verhaal is (ooit in R'dam wel, maar dat werd afgeschoten). If/so dan wordt het tijd voor een nieuwe GeenPeil. Allahverdomme.

Organische evolutie | 26-11-15 | 21:34

Mozeskriebels!
Alle hakbar op een varkenslapje!
Wat een klerelawaai.
Kan iemand de stekker uit de geluidsinstallatie trekken?

ljcoster | 26-11-15 | 21:34

Dan luister ik nog liever naar een doedelzak!
Of nog erger: vader Abraham.

Desi Erasmus | 26-11-15 | 21:33

@Peter Emile | 26-11-15 | 21:30
Mooi. Heel mooi.

atheïstisch stemvee | 26-11-15 | 21:33

S'nacht stiekem die twee torens tot de grond afbreken en op de open plaatsen een bord plaatsen. Heb je het gisteren niet aan dat geluid gehoord. Die twee raketten zijn eindelijk weggevlogen.Staan ze raar te kijken .

tweetybird | 26-11-15 | 21:33

De kiloprijs van varkenskoppen schiet omhoog!

D.Ormin | 26-11-15 | 21:33

@Lupuslupus | 26-11-15 | 21:24

Niks!

Vind ik tenminste.

Ik dacht dat dat in mijn boodschapje wel duidelijk was...

Peter Emile | 26-11-15 | 21:33

Ik zie het probleem niet , man test gewoon even de akoestiek van de omgeving.

Eurotokkie | 26-11-15 | 21:32

Mooi!!

knier | 26-11-15 | 21:32

@tweetybird | 26-11-15 | 21:27
LOL! Natuurlijk opnemen in VVS (anders is het niet echt) en dan versneld afspelen met een slapstick muziekje eronder.

Dhr. de Wit | 26-11-15 | 21:32

@Derealist! | 26-11-15 | 21:19
Tja dat kan best zijn maar Joris heeft het laatste woord. Succes ermee.

Lupuslupus | 26-11-15 | 21:30

Van mij mogen die mensen hun geloof belijden en bij elkaar komen in een moskee, maar val je omgeving niet lastig met zo'n gebedsoproep alstublieft. Dat geluid staat simpelweg te ver af van onze Nederlandse cultuur. Het schrikt af en vervreemdt.
Terecht dat het kerkgebeierargument niet ingebracht mag worden, want kerken staan al vele eeuwen lang in Nederland en elke Nederland is die klokken gewend. Dat is nou net het hele verschil.

Lewis | 26-11-15 | 21:29

Poehhh hey, hoe beschrijf je dat op Funda? "Oosterlijke akoestiek voor een oosterlijke sfeer tijdens de zomerse BBQ" ? Nee.. uhm...

harry21 | 26-11-15 | 21:28

Je kunt ook geinige terreur voeren. Als al die schoenen buiten staan 1 paar weg halen en de rest door de war gooien. Zeg maar die schoen bij die andere schoen. Kan je lachen joh. Als je dan ook aan die gasten honkbalknuppels uitdeelt als presentje kun je helemaal lol hebben.Dat duurt niet lang of ze hakken op elkaar in. Hahaha In al die jurken.

tweetybird | 26-11-15 | 21:27

@MarcS | 26-11-15 | 21:09
Er staan heel veel kerken te koop in Nederland. Doe je voordeel ermee. http://www.reliplan.nl/aanbod/

Mark_D_NL | 26-11-15 | 21:27

Wat een typhus herrie, opzouten met die ellende!

Asimov6 | 26-11-15 | 21:25

Leuk wel; doet me denken aan de Efteling; het vliegend tapijt. Maar iedere dag Efteling is ook niet grappig meer.

Maria.1 | 26-11-15 | 21:24

@Peter Emile | 26-11-15 | 21:18
Wat is er mis met een carillon?

Lupuslupus | 26-11-15 | 21:24

Beter gaan ze een keer een oproep doen tot WERKEN.
Jeweetwel, om half zes 's morgens je nest uit, in de vrieskou op de fiets naar je werk, de hele dag buffelen en dan weer in de regen naar huis.
Hier in Den Haag wemelt het van de mannen in baarden met jurken en malle hoedjes en vrouwen in brievenbuskleding. Zelf heb ik geen tijd om de hele dag in mijn carnavalskledij rond te huppelen, maar zij schijnbaar wel.
En dat snap ik ergens niet, want volgens mij moet je in de bijstand verplicht allerlei kutklusjes opknappen.
Alhoewel, bijstand. Dat is ook een illusie dat er veel in de bijstand zitten. Een groot deel zit in de WAO of Wajong om een of andere drogreden, maar pijn in de rug kan het niet zijn want er wordt wél vijf keer per dag gebukt.

Dhr. de Wit | 26-11-15 | 21:24

Nietvoordekat | 26-11-15 | 21:17


Raar heb toch bij veel vrouwen tussen de benen gekeken toch nooit een klokkenspel kunnen vinden. Weet jij wel zeker dat je naar een meid keek.

tweetybird | 26-11-15 | 21:24

En Den Haag vindt het gek dat Wilders zo langzamerhand richting de 50 zetels kruipt ( mijn stem krijgen ze niet.. maar de wereldvreemdheid druipt van de rest van de partijen af , op de CU en SGP na dan ).

pontius | 26-11-15 | 21:23

Hebben we niet nog ergens een probleem eiland waar we die lui heen kunnen verbannen en daarna afknippen van de kaart? Je blijft toch niet aan de gang met dat kudT volk.

Ongeblustekalk | 26-11-15 | 21:23

-weggejorist-

Flatulant€rik | 26-11-15 | 21:22

@Nietvoordekat | 26-11-15 | 21:17
Kerkklok-argument = permaban.

Lupuslupus | 26-11-15 | 21:22

Hier in Tilburg hebben we ook zo'n pand met 2 raketten ernaast ( mn neefje zegt altijd tegen z'n pa he papa is dit de efteling). En iedere dag hoor je hier ook dit gejank. Schijtziek word ik ervan. Buren en ik hebben meermalen bij de gemeente geklaagd maar ja.... racisme he.... Ben zo klaar met die gekkies in dit land Dát zou ik wel eens van zo'n toren willen schreeuwen!!! Bah bah bah

pruters zijn het | 26-11-15 | 21:22

Woonde in Rotterdam west op gehoor afstand van een moskee.
Weliswaar alleen op vrijdag maar dat gejengel wat zeer irritant.
Dat was een van de (vele)redenen waarom we Rotterdam west hebben verlaten voor een buitenwijk.
Nu over paar maanden zelfs van buitenwijk naar een klein dorp met minder dan 2 procent autochtoon van niet westerse afkomst.

Lilia2 | 26-11-15 | 21:22

Ongelofelijk hoe naïeve en manisch politiek correcte Nederlandse politici een geloof faciliteren die openlijk onze vernietiging en onderdrukking predikt.
http://www.thereligionofpeace.com/pages/quran-hate.htm

moitambien | 26-11-15 | 21:21

Dat provocatieve duivels gebral gaat door merg en been. Je zou er linea recta daar gewapend in de loopgraven gaan liggen.

G,I. Jane | 26-11-15 | 21:21

Waar zijn de dansende hoofddoeken?

Briver | 26-11-15 | 21:21

tweetybird | 26-11-15 | 21:15

En mocht dat kreng niet omvallen dan zet ik het uiterste in waar je zelfs de allergrootste vijand mee afschikt. Dan zet ik mijn installatie op 800 met fransje bauer.Kijken wie er harder zingt.Nou geloof mij maar na drie keer druipt de vijand af.

tweetybird | 26-11-15 | 21:21

En dan tot overmaat van ramp ook nog een op Nederland 3 geen geluid meer.

Harry de Slijter | 26-11-15 | 21:21

Voor een jehova getuige kun je nog je deur dicht doen.
Dit kun je dus niet meer ontlopen in je eigen huis.

Waarom als je wel een geluidswal kunt neerzetten tegen geluidshinder bij een snelweg is dat hier niet mogelijk?

hoofdleeg | 26-11-15 | 21:21

@baronbreekijzer | 26-11-15 | 21:16
U ziet het verkeerd. Dit geschetter is *dominantie* over de "ongelovigen" en die werken daar zelfs aan mee door dit toe te staan.

Lupuslupus | 26-11-15 | 21:20

Overigens is de overlast van moskees, voor zover ik kan beoordelen, nog niet heel erg groot in Enschede (met de nadruk op "nog"). Als dit soort klereherrie toegestaan gaat worden, voorzie ik nog heel erg veel varkenskoppen.

Nietvoordekat | 26-11-15 | 21:20

Kan toch niet jongens - polletiek doe er wat aan!

sohee | 26-11-15 | 21:19

-weggejorist-

Ton6316 | 26-11-15 | 21:19


Lupuslupus | 26-11-15 | 21:06

Ik zwicht niet voor dreigementen.... bepaal zelf wat mijn argument is.

Derealist! | 26-11-15 | 21:19

Accio, Alohomora, Alarte Ascendare, Anapneo, Anteoculatia, Aparecium, Arania Exumai, Arresto Momentum, Ascendio, Avifors , Avada Kedavra! Dit schreeuw ik zo hard mogelijk om vier uur 's morgens vanaf het dak van de berging. Ik wacht trouwens nog op geld voor een goede geluidsinstallatie en vind het discriminatie dat ik het nog niet heb gekregen. Om een uur of zeven ga ik door met alle B woorden van de Harry Potter toverspreuken en ga zo het alfabet door tot ik weer met de A kan beginnen. Heel jammer dat de meeste mensen mijn geschreeuw onprettig vinden, maar ik heb nou eenmaal het recht om in Harry te geloven en andere mensen daartoe ook op te roepen, toch?

Poesmobiel | 26-11-15 | 21:18

Doe mij dit maar; óók teringherrie, maar véél sympathieker, vriendelijker en vooral: veel feesteljker:

www.youtube.com/watch?v=oRKMw27xLus

Peter Emile | 26-11-15 | 21:18

PausTokkie | 26-11-15 | 21:03
Thanks

Markbnl | 26-11-15 | 21:17

Ik ga als doopsgezinde vanaf nu ook allerlei dingen eisen... daarbij stel ik mijzelf heel intolerant naar anders gelovige toe... eens kijken hoe snel ze mij voor gek verklaren.

pontius | 26-11-15 | 21:17

Pechtold en de VVD vinden het goed.

Een beetje gezang voor gratis arbeid moet je er voor over hebben toch?

Het is alleen jammer dat het niet bij de woningen geschiedt daar waar de werkgevers wonen.

ProAsfalt | 26-11-15 | 21:17

Enschede , bij deze bent u officieel ingelijfd bij Eurabië. Het gaat u goed.

hakbarry | 26-11-15 | 21:17

Ik hoop dat heel Nederland dit ziet.

1+1 | 26-11-15 | 21:17

Weten we wel heel zeker dat het een vuurwerkramp was toendertijd?

tipo | 26-11-15 | 21:17

Kerkklokken zijn kut.

Nietvoordekat | 26-11-15 | 21:17

Dit is geen oproep tot gebed maar een oproep tot geweld.

mr. coffee | 26-11-15 | 21:17

Hoe lang laten we ons nog tergen?
Ik kan niet geloven dat dit serieus is.
Wanneer is nu echt de grens van ons incasseringsvermogen bereikt?

AnnaMaria | 26-11-15 | 21:16

Nooit begrepen waar die teringherrie voor nodig is. De tijden dat men niet wist hoe laat het was zijn inmiddels voorbij dus iedere idioot kan prima voor zichzelf bepalen of het wel of niet tijd is om naar de moskee te gaan.

baronbreekijzer | 26-11-15 | 21:16

Dit naast mijn deur. Nou dat blijft niet lang naast mijn deur. Geloof mij maar.Heb je wel eens een filmpje gezien van zo'n schoorsteen die ze opblazen en omvalt. Nou geloof me dat gebeurt dan ook met die moskee.Die kwiebus kan er in elk geval rekening mee houden dat ik hem de allereerste keer met katapult naar beneden haal.Een tweede keer komt er echt niet meer.

tweetybird | 26-11-15 | 21:15

Hoe komt het dat als ze het woord AAAAAllaaaaaaahhhhhhhh uitspreken dat het klinkt of ze door een enorme neger in hun bruine ster genomen worden. Ff serieus dit kan toch niet wij zijn hier in Nederland niet in Toerkemenistan. En dan vragen de gewaardeerde gelovigen zich af hoe het komt dat ze niet echt lekker liggen in de Westerese wereld... iedereen mag geloven wat hij of zij wil, gelukkig wel maar dit is toch wel.. nee dit kan echt niet m'n bek valt er van open.

pinkelotje | 26-11-15 | 21:15

Kunnen we er niet met z'n allen heengaan, een vette beat op de achtergrond van deze muziek, xtc erbij en er een soort Lowlands van maken?

Temazepam60milligram | 26-11-15 | 21:15

Tsja dit ga je krijgen, geef moslims een vinger en ze hakken je klauw er uiteindelijk af. Door het softe beleid van afgelopen decennia zijn bepaalde mensen (o.a. lokale politici) dusdanig de weg kwijt dat ze er zelfs al over willen nadenken om deze oproep tot haat toe te staan... Maar in ieder geval weer stemmenwinst voor de PVV.

Murk Ratte | 26-11-15 | 21:15

We leven toch in een tolerant landje zeg. Heerlijk, vrijheid blijheid, iedereen kan lekker doen wat die wilt. Beetje jammer dat we zo tolerant zijn dat we onze eigen ondergang tolereren.

bw54354 | 26-11-15 | 21:14

Mijn telefoon is van slag door het gejank. ROEP niet tekort

MarcS | 26-11-15 | 21:14

Islamvrije gemeente.
-
Wie durft?

bisbisbis | 26-11-15 | 21:14

Elke keer als dit geluid er gaat zijn gewoon met een aantal buurtbewoners met van die "stadion toeters" gaan staan tetteren.

Halal gehaktbal | 26-11-15 | 21:14

@nuff said | 26-11-15 | 20:57
Mooi lied van Les Brigandes. Het geeft een beetje hoop dat men eindelijk aan het ontwaken is. Het is nog niet te laat!

Dhr. de Wit | 26-11-15 | 21:14

In enschede weten ze wel raad met dit soort zaken, maken jullie maar geen zorgen! :D Iets met varkenskoppen...

zorgan | 26-11-15 | 21:14

milieu vervuiling dat vind ik ervan,je zal maar lawaaidoof zijn dan moet je verhuizen

jopie1 | 26-11-15 | 21:14

Best wel mooi gezang.

Nu nog een goede base melodie eronder en je hebt Allah-Techno.

Maar ja, wat vindt de Profeet Mohammed ervan?

ProAsfalt | 26-11-15 | 21:13

Ik tekort nergens toe op, maar paar hectoliter varkensbloed per ongeluk verspillen? We zetten wel een fundraiser op voor de kosten en boetes.

MarcS | 26-11-15 | 21:13

@Margot2973 | 26-11-15 | 21:09
Goed dat u ons daar even aan herinnert....

Lupuslupus | 26-11-15 | 21:11

Dit is vast gewoon een grap. Zo niet dan is dit idee toch wel snel in de kiem gesmoord neem ik aan?!

Halal gehaktbal | 26-11-15 | 21:10

Hoe bedoe je segregatie.

Dit is toch killing voor de integratie van een bevolkingsgroep. Je zet je natuurlijk als bevolkingsgroep buitenspel in de samenleving.

broodje aap verhaal | 26-11-15 | 21:10

[ ] oorstrelende cultuurverrijking
[X] intimiderende teringherrie

FCDenBosch | 26-11-15 | 21:10

@Democrates | 26-11-15 | 21:06
Ik vind dat wapen voor deze gelegenheid eigenlijk wel een beetje overdreven.....

Lupuslupus | 26-11-15 | 21:10

In moskeeen in de hele wereld wordt standaard elke vrijdag het volgende gebed uitgesproken: "Moge Allah de overwinning geven aan moslims over de Qawm al-Kafirun". Dat zijn de niet-moslims.

Margot2973 | 26-11-15 | 21:09

Hoe richt je eigenlijk een kerk op? Ik zit te denken aan een religie waar we onze schepper aanbidden. Aangezien wij afstammen van het varken zit ik nog te broeden op een mooie symboliek. Iemand ideeën?
5 keer per dag roepen wij op middels een mooie cancellation ding. Vrouwen in onze gemeenschap komen naakt en bedekte vrouwen vinden wij hoeren. Puur omdat die zichzelf blijkbaar niet puur vinden. Enige reden tot bedekking is functioneel tegen de kou.

Wij zijn groot voorstander van integratie en overlast beperking, vandaar dat wij graag naast moskeeën willen bouwen.

Iemand meer suggesties? Witte puntmutsen is afgezaagd, wees creatief.

MarcS | 26-11-15 | 21:09

Maar als ik mijn speakerts 5x per dag in de tuin zet met wat onvervalste boem muziek dan staan de popo's op de stoep.

Balletje Mayo | 26-11-15 | 21:08

Laten wij een tegen"gezang" bezigen:
https://www.youtube.com/watch?v=rxmn0-AGHuU

telelezer | 26-11-15 | 21:06

Misschien maar protesteren met ook keiharde herrie en Mohammed cartoons. Ze hebben totaal geen respect voor anderen.

PausTokkie | 26-11-15 | 21:06

En zo gaat dit land langzaam maar zeker naar de klote. Zo begon het ook in die zogenaamd "islamitische landen" eeuwen geleden, toen ze ook door de islam werden bezet en sindsdien leven ze in ellende, terreur, achterlijkheid, dood en verderf.

Europa is een zinkend schip. Helaas.

Wonderful-Life | 26-11-15 | 21:06

@Derealist! | 26-11-15 | 20:56
Artikel niet gelezen? : Kerkklok-argument = permaban.

Lupuslupus | 26-11-15 | 21:06

-weggejorist-

Professor Pollewop | 26-11-15 | 21:06

-weggejorist-

pieterS | 26-11-15 | 21:05

Zoeken ze nog zo'n gebedsomroeper? Lijkt me wel wat. Hoog in de toren, frisse lucht, mooi uitzicht, liedje zingen en weer thee drinken.

Gavrilo | 26-11-15 | 21:05

Stel je voor zeg..

Je hebt daar net een huis in de buurt gekocht.
Je werk zit er in de buurt.
Je hebt al een zenuwachtige hond.
Je baalde al dat de gemeente er weer een sprookjeskasteel bij wilde hebben.
Je eigenlijk niet meer weet waarom je mee helpt aan de toekomst van Nederland.
Je steeds gekkere gedachten krijgt.

jep, that's me!

Enschede maakt zijn inwoners knettergek. De problemen gaan straks echt beginnen. Wie wil straks ons huis nog kopen als er 4 keer per dag maagdelijk gejank uit dat sprookjeskasteel komt? Heel erg cliché, maar Nederland is echt kapot.

Hopelijk heb ik gister teveel gezopen en ga ik zo met een enorme kater wakker worden.

recaptcha053 | 26-11-15 | 21:05

is islammoe, was islammoe, blijft islammoe, tis 2015 en herrie zou ook een vrije keuze moeten zijn, binnen dus of in het theater.

Datkanjenietmenen | 26-11-15 | 21:05

Kan natuurlijk ook zijn om de vogels weg te jagen.

Haloef | 26-11-15 | 21:04

@Lupuslupus | 26-11-15 | 20:58

De NSB natuurlijk (Nederlands Sociaaldemocratische Beweging).

Da Butcher | 26-11-15 | 21:01

Rotherrie op elk willekeurig moment dat ze die rommel in Nederland "an publiek" afspelen. Wegwezen met die troep.

kanon0503 | 26-11-15 | 21:01

And in the darkness bind them... Maar dat eerste stuk is niet te verstaan.

Pienow | 26-11-15 | 21:00

PausTokkie | 26-11-15 | 20:55
En nieuw in doos ook nog, vraag me af wie de leverancier is.
Mijn Frans is niet al te best, en herkennen van wapens ook niet.

Markbnl | 26-11-15 | 21:00

Er bestaan technische apparaten die de klank kunnen neutraliseren.
Iets met tegengeluid golven o.i.d.

henk vintage | 26-11-15 | 21:00

Stop islamisering! Stop het faciliteren van een fascistische totalitaire politieke haatideologie.

De Psychiater | 26-11-15 | 20:59

Of je trekt de stekker eruit.

Nilfisk | 26-11-15 | 20:59

@je suis bier | 26-11-15 | 20:47
Ik zou weleens willen weten wie de ambtenaren en bouwbedrijven zijn die zich laten lenen om kazernes voor de bezetter te bouwen.

Lupuslupus | 26-11-15 | 20:58

@Koffieleut | 26-11-15 | 20:32
die was dan ook israelisch

rode peper | 26-11-15 | 20:58

Bytemaster | 26-11-15 | 20:55

Dan ben ik maar een nazi. Zou zomaar een geuzennaam kunnen worden met dit maatschappelijk klimaat. Optieven met die lui en op een raket naar de maan sturen.

Da Butcher | 26-11-15 | 20:57

Wordt dit ook bij de NPO uitgezonden? Of maken ze demense dan bang? Zal wel te ver van Hilversum zijn.

Normpje | 26-11-15 | 20:57

Aai...

Derealist! | 26-11-15 | 20:57

Kerkklokken mogen toch ook?

Derealist! | 26-11-15 | 20:56

Als ik kon mixen wist ik het wel, hier kun je vette dingen mee maken!

Hulporganisatie | 26-11-15 | 20:56

PausTokkie | 26-11-15 | 20:55
Correctie: Waarom kunnen mensen dit niet thuis doen?

PausTokkie | 26-11-15 | 20:56

Kom op zeg een beetje respect voor die menschen, dat hebben ze ook voor onsch.

OHNEE wacht FF......

Onze man in Mockba | 26-11-15 | 20:56

@Glasgow Argus | 26-11-15 | 20:46
De moskeeën zijn onze kazernes. Zei Erdogan. Als ik de Nederlandse overheid was zou ik die uitspraak maar heel letterlijk nemen! En inderdaad af en toe eens een moskee op zn kop zetten, zonder vooraf waarschuwen uiteraard.

Lupuslupus | 26-11-15 | 20:56

Ik verwacht steeds elk moment geitengemekker tussendoor.

Realism Is All | 26-11-15 | 20:56

DvdV_013 | 26-11-15 | 20:47 Zolang wij het toestaan doen ze dat natuurlijk. Hier is het blijkbaar niet NOT DONE. Of eigenlijk wel, maar in onze beleefdheidscultuur gaan we ervan uit dat de immigrant ook beleefd is en zoiets natuurlijk niet doet. In de arabische machocultuur is dat geen teken van beleefdheid maar van zwakte. Waarop ze neerkijken. We leren dat nog maar net. Maar we leren het. Hopelijk is het nog niet te laat.

Ramsesz | 26-11-15 | 20:55

Yay, ik heb mn nieuwe ringtone gevonden. Kan mn tiroler aan de wilgen.

Harrydekuthond | 26-11-15 | 20:55

@kickman | 26-11-15 | 20:50
.
Waarschijnlijk hebben zo'n 145 man in de Tweede Kamer heel goed door wat er gaande is, echter uit politiekcorrectheid en de angst om voor nazi uitgemaakt te worden of electoraat te verliezen, voeren ze voor de bühne een toneelstukje op. Iemand als Pechtold of Roemer weet als privépersoon ook heel goed dat de islam een slecht idee voor Nederland is. Slechts een handjevol groenlinkse naïevelingen denkt misschien oprecht dat er niets mis is met de islam.

Bytemaster | 26-11-15 | 20:55

Religie, niet doen. Waarom kunnen mensen die niet thuis doen of voor hunzelf in plaats van anderen er mee lastig te vallen?
Respect voor elkaar moet van beide kanten komen, want als je dit accepteert moet je ook een tegenreactie accepteren waarin Mohammed en de Islam bespot worden.

Offtopic
800 wapens onderweg van Turkije (!) naar België, Duitsland en Nederland onderschept in Trieste.
www.lastampa.it/2015/11/26/italia/cron...

PausTokkie | 26-11-15 | 20:55

-weggejorist en opgerot-

Wesley Snipes | 26-11-15 | 20:55

Hebben die lui geen agenda met alarmfunctie op hun telefoon?
Dan heeft niemand hier last van.

rietpetiet | 26-11-15 | 20:54

Nu snap ik waarom hele bijenkolonies verdwijnen..

Flatulant€rik | 26-11-15 | 20:54

Kijk, dat is nog eens cultuurverrijking!

Borrom | 26-11-15 | 20:54

GodAllahmachtig.... 0.24 seconden vol gehouden en ik ga niet voor de permaban.... !

Fatwabuster | 26-11-15 | 20:54

Jammer. Dat mannetje heeft een stem als een -tsja- klok, hij zou er volgens mij met een wat toegankelijker repertoire schatrijk mee kunnen worden.

smoelwerk | 26-11-15 | 20:54

Teringherrie, sowieso, of je nu in pluskut of islamabad bent.

faz | 26-11-15 | 20:54

Ik heb het filmpje niet uitgekeken. Dus. Ontploft er nog wat?

atheïstisch stemvee | 26-11-15 | 20:54

Klinkt als een geit die climaxeert. Maar effe serieus... Waarom in godsnaam?!? Wat hebben wij misdaan om dit achterlijke zootje opgedrongen te krijgen? Waarom hebben minderheden meer te zeggen dan de meerderheid of zwakke groeperingen? Ben er helemaal klaar. Laf grafland.

Da Butcher | 26-11-15 | 20:53

-weggejorist-

Boer Piet | 26-11-15 | 20:53

Lag daar altijd al zand in de omgeving? Of is alles gestorven door het klagende gemekker?

rietpetiet | 26-11-15 | 20:52

Ik hield het 13 seconden vol...
Daarna :
Pleurt op !

Wijze uit het Oosten | 26-11-15 | 20:52

ik zou er moord-neigingen van krijgen.
Dus doe maar niet.
Geen religieuze indoctrinatie in de openbare ruimte.

--sql error-- | 26-11-15 | 20:51

-weggejorist-

Flatulant€rik | 26-11-15 | 20:51

Afgekeurd uiteraard en ja, wat sta je voor lul in die zandbak!

Mr_Pikibelly | 26-11-15 | 20:51

Je waant je zo in een of ander zandbakland als je dit hoort.
Optiefen met die herrie, en diegene die het wel waarderen meteen meenemen.

Helemaal gek geworden!!

Markbnl | 26-11-15 | 20:51

Ik vind dat het tijd wordt om bij zonsondergang een luid gehinnik te laten horen ter ere van de godheid IPU. (invisible pink unicorn).
Haar waardering is gebaseerd op geloof (ze is roze) en op een feit (ze is onzichtbaar).
Vrede zij met haar.
www.palmyria.co.uk/humour/ipu.htm

minik | 26-11-15 | 20:50

Is er nou echt maar één man in politiek den Haag die doorheeft wat er gaande is in dit land?

kickman | 26-11-15 | 20:50

Dat wij niet vergeten wie de verantwoordelijken zijn voor de aankomende oorlog.

Pornoboer-bs | 26-11-15 | 20:49

In deze moderne tijden moet het ook gewoon mogelijk zijn dat de oproep tot het gebed via sms/app gaat.
Moet er niet aan denken dit gemekker 5 maal daags te moeten horen... ik ben niet op vakantie in het midden oosten.

pontius | 26-11-15 | 20:49

Mijn geboorteplek naar de klote. Jammer. Dit.

Treurgrond | 26-11-15 | 20:49

ristretto | 26-11-15 | 20:27
Excuses. Niet gelezen.

Sliptong | 26-11-15 | 20:48

De oproep voor gebed is pure intimidatie. Er bestaan allang duizendmiljoen websites en apps die gebedstijden aangeven, inclusief kanteling van de maan en in welke hoek je reetspleet moet staan.

Als binnenkort het politieke landschap is veranderd, en daar ziet het wel naar uit, zullen we moeten gaan puinruimen, en niet zo'n klein beetje ook.

Dhr. de Wit | 26-11-15 | 20:48

Willen we extremisme tegen gaan? Stop dan met bouwen van moskees.

je suis bier | 26-11-15 | 20:47

lijkt openingsscene van Borat wel

petomaan | 26-11-15 | 20:47

Ik vind het maar niks. Het geluid schrikt mij af; de toonsoort (arabic scale, de toonladder waarin de versen en liederen worden gezongen) wijkt af van wat we kennen (western scale). Voor mij -als kaas- klinkt het beangstigend.

Ik snap het ook niet. Als (als!) ik bijv. naar Saoedi-Arabië zou verhuizen, dan ga ik daar toch ook geen 'Jezus is een baas' uit de speakers knallen in C majeur. Dat doé je gewoon niet, dat is NOT DONE in hun cultuur. Ik dring het dan gewoon niet op. Uit fatsoen en respect voor hun land, geloof en tradities.

Wanneer snappen moslims nu eens dat ze moeten stoppen met het pushen van hun geloof in ons, traditioneel -in historisch perspectief- gezien, christelijke land (met inmiddels bijna allemaal Atheïsten). Het is niet te geloven (geloven! padum tsss)

DvdV_013 | 26-11-15 | 20:47

Joh, oproepen of bellen voor gebed is zooooooooo 2008. Daar heb je toch een app voor. Bimbambimbom ringtone voor de gristenen, oewhalalalalalaaaaaa ringtone voor de moslimsen. Prehistorische geneuzel.

Sliptong | 26-11-15 | 20:47

Enschede kunnen we wel kwijt aan de Duitsers dacht ik zo.

Mad Jack the Pirate | 26-11-15 | 20:47

@ Ramsesz | 26-11-15 | 20:35
die "halve maan" waar u het over heeft is geen halve maan maar het symbool voor het zwaard(..!) van Mohammed waarmee hij duizenden op walgelijke wijze heeft afgemaakt.
-
En die als godsdienst vermomde veroverings"koeltoer" halen wij hier naar binnen.
Zijn wij Nederlanders dan masochistische zelfmoordenaars? Of zijn we met z'n allen krankzinnig dat we dit gewoon laten gebeuren.
Als dat geen landverraad is van Den Haag hoe moet je het dan noemen..?

telelezer | 26-11-15 | 20:46

je moet als wetenschapsland toch sws gewoon geloof niet sponsoren. sterker nog, het tegenover gestelde is nodig. accijns op alles wat met geloof te maken heeft!

een maffiabaas | 26-11-15 | 20:46

Heeft iemand er aan gedacht dat die moskee een van Erdogans kazernes is? Tijd voor een huiszoeking, het resultaat zal verrassend zijn. Vandaag onderschepte de Italiaanse douane een Turks transport met 800 geweren voor België en Nederland. De wapens die er wel doorkomen worden ergens opgeslagen. Waar beter dan in de moskee? Allah hakbar. Naar goed pallywood voorbeeld.

Glasgow Argus | 26-11-15 | 20:46

-weggejorist-

Astroturfer | 26-11-15 | 20:45

Als die kutherrie hier in mijn wijk zou komen procedeerde ik iedereen z'n moeder tot aan de Hoge Raad en het Europese Hof. Opsodekutstralen met dat gamala gamala geschreeuw.

Kameroudste | 26-11-15 | 20:45

lijkt openingsscene van Borat wel

petomaan | 26-11-15 | 20:45

Ze hebben toch allemaal een mobieltje of een horloge.
Leer in naam van Allah, de tyfus zij met hem, de tijd in de gaten te houden.
Het is overigens ook zeer intolerant.
De Azaan bestaat uit de duidelijke oproep dat er geen god is behalve Allah, de tyfus zij met hem, en het dient ook om ongelovigen te laten wennen aan de klanken van de islam.

Verbieden. Punt. Uit.

Desmoulins | 26-11-15 | 20:44

ik hoop dat alles is opgepakt ! dat moet ik eens flikken hier in het park!!

The-Master | 26-11-15 | 20:44

Gewoon het NL volkslied er keihard overheen speakeren

Flatulant€rik | 26-11-15 | 20:43

Bladblazers. Heel veel bladblazers daar laten bladblazen. Tot alle blaadjes weggeblazen zijn en dan zandblazen. Met heel veel zandblazers. Enz.

squadra | 26-11-15 | 20:43

lokroep des doods

Feldwebel | 26-11-15 | 20:43

-weggejorist-

DeeDoe | 26-11-15 | 20:43


Bengali, Bengali
Oh, shelve your Western plans
And understand
That life is hard enough when you belong here.

Piet Karbiet | 26-11-15 | 20:43

Waarom niet gewoon "daar aan dat kleine cafe aan de haaaaaaven"

Leptob | 26-11-15 | 20:42

Dit gaat er toch niet echt komen, dit gaat zwaar over de max decibellen heen.

nononse | 26-11-15 | 20:42

Volgens mij roept die stem: "Heel Europa kan wel met bommen naar Syrie vliegen, maar wij zitten dus allang hier." Maar ik weet het niet zeker want het is Arabisch en dat versta ik niet.

Ramsesz | 26-11-15 | 20:42

Ik vind het wel wat hebben hoor zo'n oproep. Even de hoer terug de keuken in jagen. Broodje shoarma erbij.

atheïstisch stemvee | 26-11-15 | 20:41

@Kaas de Vies | 26-11-15 | 20:36
Recursief dom, zegmaar.
Maar wat doen we aan dit soort gassies? Mijn eerste ingeving is: dubbel paspoort voor iedereen afschaffen.

Dhr. de Wit | 26-11-15 | 20:41

Da's ook makkelijker voor de big-data query om te zien wie ze zijn en waar ze zitten. Ook makkelijker inzamelen als het weer eens de spuigaten uitloopt.

Flatulant€rik | 26-11-15 | 20:41

-weggejorist-

Themouse | 26-11-15 | 20:41

Een kerkklok mag 5 minuten luiden en hoort bij onze cultuur en we hangen geen grote klok op een braakliggend terrein. Onze moslim vrienden daarentegen hebben het patent op absolute kut zangers (ga eens scoutenbij een talenten show of zo) en mogen blijkbaar ook de boel op stelten zetten als er nog helemaal gene moskee staat. Misschien kunnen we de politie toestaan om eens een oefening te houden in het schieten op luidsprekers. Of ze kunnen de stereo in beslag nemen zoals ze dat elders doen.

BananaMonarchy | 26-11-15 | 20:41

Lekker weer provoceren,en waarom?
Zo van wij zullen heersen?
En zo word islam je opgedrongen,zo dat het discussie punt nummer 1 word en islam de volle aandacht krijgt die het totaal niet verdiend.Ik blijf het zeggen islam= haat en bederf.

endtotrolling | 26-11-15 | 20:40

wtf, ik bel uit voorzorg 112 als ik allah's hakkebar hoor. Ga lekker iemand anders lastig vallen met je waandenkbeelden. Je zal je buurman aan kunnen klagen als de hond te vaak blaft en deze dan een blafverbod(!) op kunnen leggen en iets als dit goedkeuren, dan is het land niet meer wijs. Dit heeft hier helemaal niks te zoeken en ik word d'r maar aggressief en xenofoob van. Ook krijg ik last van pts vanwege alle filmpjes van is en andere moslims extremisten waar hetzelfde gekweel te horen is.

sufkut | 26-11-15 | 20:39

Waarom maken ze niet gewoon een "Azaan" appje!? Zo weten ze meteen wanneer de geiten zijn opgediend en hoeft niet iedereen mee te "genieten" van dit oosterse gekrijs.

Flatulant€rik | 26-11-15 | 20:39

Echt. Nokken met dit achterlijke woestijngehuil.
Verbieden. Niet in Nederland. Opbokken ermee.

doitdoit | 26-11-15 | 20:39

Verschrikkelijk! Als ik dit in mijn buurt hoor, ga ik asiel aanvragen in de VS of Canada.

Bytemaster | 26-11-15 | 20:39

En dat 5 keer per dag goddome

GertJohan | 26-11-15 | 20:39

waar is de geit?

jan-lul-de-behanger | 26-11-15 | 20:38

Een paar jaar terug was ik in Indonesie tijdens de ramadan, toen werd je om 3 uur in de morgen zo wakker gemaakt. '-s lands wijs 's-lands eer, dikke prima, oorpluggen installeren en verder ronken, maar hier krijg ik er toch zo'n verschrikkelijke vieze smaak van in mijn bek.

Knut Knudsen | 26-11-15 | 20:38

Weet in Enschede ook nog wel een k***klok die mij meermalen op zondagochtend uit bed gebeierd heeft. Wordt nog badend in het zweet wakker als ik eraan denk.

Geert Linkers | 26-11-15 | 20:38

Wat een troosteloosheid qua beeld en geluid. De armoe ( en hopelijk de teloorgang van de Islam in Europa) van de Islam in Optima Forma. Je zou bijna denken dat het een surrealistische film is. Een debiele godsdienst uit 600 AD en op de achtergrond de moderne tijd.
Er zijn amusante filmpjes op YouTube waarin komkommers en katten een komisch tafereel opleveren. Als we nu eens een Kipp's leverworst achter een nietsvermoedende moslim leggen?...... kunnen we in ieder geval nog lachen, want dit filmpje is te zielig voor woorden. Bijna Herenleed ( 'wat doet') van vroeger toen Nederland nog Nederland was....

Yoshidepossi | 26-11-15 | 20:38

Eerste gebed is 4 uur sochtends, laatste 12 uur savonds, veel plezier multiculti kut verrijking. Bij wet verbieden nu het nog kan AUB.

joajoa | 26-11-15 | 20:37

Aan elke met arabisch geld gebouwde moskee inclusief "azan" wettelijk de eis stellen dat in het land van de donoren ter compensatie een even grote kerk gebouwd wordt, met werkende klokkentoren.
Eens kijken hoe snel dit soort ongein dan afgelopen is.

Gootbalkoning | 26-11-15 | 20:37

@Dhr. de Wit | 26-11-15 | 20:35
Dit soort gasten zijn te dom om in te zien hoe dom ze zijn, helaas zijn ze slim genoeg om met een Kalasjnikov om te gaan.

Kaas de Vies | 26-11-15 | 20:36

Kunnen de Digi Mo's geen handig appje programeren?
Eentje die dat gejank in je broekzak kan laten afgaan, evt. met trillen er bij.
Hebben wij hier al jaren geleden uitgevonden, zoeits heet een wekker.
Als je als Moslim vergeet wanneer je moet bidden terwijl ja dat 3x per dag, jaar in jaar uit doet, dan ben je niet echt bezig met je geloof.
Net als dat je wat op je hoofd moet dragen om je er aan te herinneren dat "hij" de hele tijd met je mee kijkt.

Hiesjes | 26-11-15 | 20:36

Nederland 2015. Hoeveel dieper moeten wij nog zakken?

Lauwe Koffie | 26-11-15 | 20:36

Een simpele app op je phone is zeker weer niet halal?

deEik | 26-11-15 | 20:36

-weggejorist-

wiedergutmachsnikkel | 26-11-15 | 20:36

ristretto | 26-11-15 | 20:27
Appzan. Ik ruik geld. Maar nee, dank je. Door zo'n app hoor je dat straks ook op plekken waar niet van die prachtige aanvullingen op de horizon staan.

Ubermug | 26-11-15 | 20:36

Hierover moet je gewoon heel eerlijk zijn: dit is om te janken. Wat een verrijking.

de Voorzittert | 26-11-15 | 20:36

Kan "Het Dorp" van Wim Sonneveld niet over die luidsprekers?

number668 | 26-11-15 | 20:35

-weggejorist-

1+1 | 26-11-15 | 20:35

Ik vind die mega halve maan in het ontwerp van de moskee ook een creatief stukje modern kolonialisme.

Ramsesz | 26-11-15 | 20:35

Milieuvervuiling, keihard aanpakken.

smdyasc | 26-11-15 | 20:35

Ik kon onmogelijk de 8 minuten luisteren want ik vind het eng. Obamas sweetest sound klingt als muziek uit de hel.

adrenalina13 | 26-11-15 | 20:35

Die wilg daarachter veranderde spontaan in een treurwilg.

Willianus Wortelus | 26-11-15 | 20:35

Datzelfde filmpje staat dubbel op Youtube. Bij de ander is er ook commentaar: www.youtube.com/all_comments?v=ij7aSh...
Het comment van ene "Karim A" op die pagina zegt voldoende: "Prachtig! We gaan van heel Nederland 1 grote gebedsplaats maken! Wie het niet zint kan zijn spullen pakken, vaarwel! Dit stuk grondgebied is immers niet van de kaaskoppen, geen mens of volk heeft de aarde gemaakt. Kortom, pak je spullen als het je hier niet zint, auf Wiedersehen."
Wat een verrijking!

Dhr. de Wit | 26-11-15 | 20:35

Maarre als dit serieus is - een test- wat test hij dan? De akoestiek in die verlaten vlakte? Je kunt toch zo op het oog wel beoordelen dat het dezelfde akoestiek heeft als in het midden-oosten: zand, kaal, dood, overleden boom, de geur van rottende karkassen...

Captain Pervert | 26-11-15 | 20:34

Hoezo test? proef?
Ze gaan daar toch niet serieus dat afgrijselijke gejank door de wijken laten schallen mag ik hopen?

deepblue | 26-11-15 | 20:34

Iets voor de efteling?

vinzepinz | 26-11-15 | 20:34

@DeeDoe | 26-11-15 | 20:33
Zie mijn counterargument, daarnaast ben je nogal dom.

Kaas de Vies | 26-11-15 | 20:34

Dus zo klinkt een geit die van achteren genomen wordt.

hmeernarcose | 26-11-15 | 20:34

Om niet te discrimineren:
Ik ben tegen alle geloven!

Cue_The_Deer | 26-11-15 | 20:33

-weggejorist en opgerot-

DeeDoe | 26-11-15 | 20:33

Leuk voot toeristen die op eenn terrasje in de buurt van de blauwe moskee zitten. Maar niet voor Nederland en zeker niet versterkt. Laat kabouter Plop maar lekker zelf op 25 meter hoogte zijn boodschap vanaf de minaret schreeuwen. Is het snel over.

The Brave59 | 26-11-15 | 20:33

fuck off, koop maar een horloge.
Een klok maakt ook herrie, maar daar valt niets aan te verstaan. Doe je oproep in het Nederlands of kies een ander geluid, geen gejengel in een exotische taal.

noerg | 26-11-15 | 20:32

Man man man, dat klinkt nergens naar zonder een paar buikdanseressen en kamelen. Geef mij maar Ofra Haza, en dan niet zo keihard door de hele buurt.

Koffieleut | 26-11-15 | 20:32

Een kerkklok geeft meestal nog de tijd aan en waarschuwt ons als de Spanjaarden aan de poort staan, dat het sporadisch voor religie wordt gebruikt dat is cultuur, de Nederlandse. Wen er aan.

Kaas de Vies | 26-11-15 | 20:32

Niet doen, slecht plan, niet doen.

gentle giant | 26-11-15 | 20:31

Een oproep tot bidden kan toch gedaan zijn in 5 seconden: "hallo collega moslims, laten we nu samen bidden". Waarom moet dit 10 minuten gerekt worden?
De kerkklok slaat ook maar een paar keer, er wordt ook niet eerst half Genesis I voorgelezen over de speakers...
Maar ja, het enige waar moslims efficiënt in zijn is het koppensnellen van liefdadigheidswerkers in oranje overalls.

Captain Pervert | 26-11-15 | 20:31

Wie heeft dit gefilmd acht minuten lang in VVS?

Commando Z | 26-11-15 | 20:31

Goeie timing ook van die gasten. Provocatie much?

Ramsesz | 26-11-15 | 20:31

Is het nou godverdomme eens een keer afgelopen met deze vorm van tolerantie in dit land??? Opge€#*$#* met je religieuze achterlijkheid. GOD-VER-DOMME!

RobberenRukkie | 26-11-15 | 20:31

-weggejorist-

ik2! | 26-11-15 | 20:31

Wat een kutkabaal...
Sorry, maar ik moest wat doorspoelen in het filmpje om het einde te halen.
Heb ook niks neukbaars gezien dus al met al valt het filmpje me tegen.

guillaume | 26-11-15 | 20:31

Aloha Akbarrr!

kapitein_iglo | 26-11-15 | 20:30

Er is 0,0 functie om op te roepen tot gebed. Een WhatsApp volstaat. Dit is cultureelfascisme!

Kaas de Vies | 26-11-15 | 20:30

Klein Syrië? Ow, uhh shit. Uiteindelijk word dit de dicht bij me bed show.

selxi | 26-11-15 | 20:29

Ik trek het slecht dat Orks!!!!

Alex Delarge | 26-11-15 | 20:29

Islamisering; ongewenste uitingen van een opdringerige politieke woestijnideologie die zich voordoet als een religie en onder deze noemer het westen zal onderwerpen.

Nederland islamvrij.

Desmoulins | 26-11-15 | 20:28

Waarom komt ineens de gedachte aan kleiduiven eschiten bij me op?

Litsehimmel | 26-11-15 | 20:28

Alaaaaaaaaaaaaaaarm ik ben hooooooooomoooooooooo ik ben..

Raar dat ze dat roepen. Dat is toch helemaal niet erg.

Mesmer | 26-11-15 | 20:28

Het heeft één voordeel voor omwonenden, de gemeentebelastingen gaan een stuk omlaag voor ze.
Reden is dat de WOZ-waarde van hun huis per direct met zo'n 50% gedaald is.

sinar2 | 26-11-15 | 20:27

Waarom moet onzin versterkt de wereld ingesmeten worden?

Haastigen Spoedt | 26-11-15 | 20:27

-weggejorist-

caresomuch | 26-11-15 | 20:27

ik bid niet veur bruune bonen, ow

d' 8hØker | 26-11-15 | 20:27

Het zal toeval zijn, iedere vorm van leven houdt er meteen mee op daar.

Ik was in Haren | 26-11-15 | 20:27

Pffft, kan dit niet digitaal ? Via een islam oproep app of zo..

ristretto | 26-11-15 | 20:27

Mijn genuanceerde mening: Ga terug naar waar je vandaan komt. Nederland islam vrij.

Barani517 | 26-11-15 | 20:27

Wel toepasselijk dat hij in de zandbak staat. Maar als je zo van zandbak en gemekker houd weet ik nog wel een leuk permanent vakantieadresje.

Flapuidt | 26-11-15 | 20:27

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken