Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Europees Hof: 'Ontslaan om hoofddoek toegestaan'

justiceforgirls.jpgNou. Het mocht dan misschien 15 jaar duren, maar dan heb je ook een vonk in het Europese kruitvat solide rechterlijke uitspraak. Het Europees Hof voor de Rechten van de Moslim heeft bepaald dat een Frans publiek ziekenhuis gewoon gelijk had toen ze in 2000 een moslima joriste die weigerde haar hoofddoek af te doen. Het vonnis luidt: "Ja, jezus. 's Toch logisch? Ambtenaren mogen tijdens werktijd geen symbolen van hun religie dragen, dus ook de religie van vrede niet. Wat loopt dat wijf nou eigenlijk te zeiken. Je zou bijna gaan denken dat ze het liefst de boel overnemen." Eerder deze maand nog verwierp datzelfde hof een beroep van de notoire jodenhater Dieudonné, die huilie deed omdat zijn notoire jodenhaat in strijd bleek met de Franse wet. Er komt een hoop zinnigheid uit dat Hofje dus. Zou het soms komen omdat ze expliciet geen onderdeel van de EU zijn? Verder is deze week zojuist door GroenLinks en Sunny Bergman uitgeroepen tot de Week van de Islamofobie, want ook Zwitserland gaat er met gestrekt arm been in. Daar geldt vanaf heden een Boerkaverbod. En dan niet zo'n laffe Franse versie waar je een boete van 215 euro krijgt. Nee, hier dok je gewoon een volle 9500 euro. Dan zijn er vast ineens een hoop minder filantropen kolonisten die aanbieden die rekening wel op zich te nemen. Enfin. Wat een rechte ruggen ineens. Hangt er iets in de lucht of zo?

Reaguursels

Inloggen

De migrantentsunami was al in 1984 voorspelt en iedereen keek en luisterde ernaar en deed niks.

sportingact | 27-11-15 | 11:41

Alle westerse landen zouden gezichtsbedekkende kleding moeten verbieden. Het is een pure onderdrukking van de vrouw opgelegd door de man. Hooddoekjes dragen Nederlandse vrouwen ook, dus dat is het probleem niet. Men moet kunnen zien wie je bent. Er is een identificatieplicht in dit land en dat geldt voor iedereen die in dit land woont, dus ook voor moslima's met een burka of welk ander gezichtsbedekkende vodde dan ook.

sportingact | 27-11-15 | 11:39

"Wat een rechte ruggen ineens. Hangt er iets in de lucht of zo?"

Precies wat ik ook dacht bij het lezen van dit nieuws.

Machteloze | 27-11-15 | 10:47

@palingdroom: vond ik ook. Kiezen we dan voor versie met of zonder streepje?
Die zonder streepje is al geschreven in stijl van islamofobie. Maar het gaat om de achterliggende gedachte uiteraard.

demdem | 27-11-15 | 08:54

Nou Sunny mag van mij een hoofddoek om. Liever nog een Burka of een Nikaab.

mallekater | 27-11-15 | 08:54

Scheiding van islam en staat. Dat zullen de moslims niet mee kunnen leven. Mooi! Allemaal terug naar Moslimnië.

Rest In Privacy | 27-11-15 | 06:34

Een 'dus' teveel deed*

palingdroom | 27-11-15 | 01:14

In mijn ogen is Islamofobie een links ding dus. Angst voor de islam en daarom buigen dus is het eigenlijk een week voor GL en Sunny zelf. Ik heb totaal geen angst voor de Islam, wel een hele grote afkeer. Zullen we onderling afspreken onszelf niet meer als foben te bestempelen? Islam-Aversie kwam al voorbij en dekt de lading wel vind ik.

palingdroom | 27-11-15 | 01:12

European Spring

Daniël P | 27-11-15 | 00:37

Islamaversie

demdem | 26-11-15 | 23:53

-weggejorist-

loekiekoch | 26-11-15 | 23:22

@the sable guy | 26-11-15 | 22:28

Wat een bullshit. Epigenetica is het nieuwe domein van de piskijkers.

Eigenschappen verworven tijdens het leven worden niet overgedragen. Charlatan.

De Eindbaas | 26-11-15 | 23:07

"r will turn to K". Canadees Stefan Molyneux voorspelde het ruim een half jaar geleden al, toen de migrantentsunami net een beetje de media begon te halen.
Levende wezens kiezen via epigenetica onbewust uit twee overlevingsstrategieën: de "r"-strategie komt vooral voor bij herbivoren met een overdaad aan primaire levensbehoeften en veel natuurlijke vijanden, terwijl de "K"-strategie vooral voorkomt bij roofdieren die hard moeten werken om in primaire levensbehoeften te voorzien maar minder natuurlijke vijanden hebben.
De strategiekeuze wordt voor een belangrijk gedeelte bepaald door de "amygdala"; het hersengedeelte dat angst reguleert, gevaren probeert te herkennen, gezichtsuitdrukkingen probeert te begrijpen en vanwege deze eigenschappen maakt dat je kunt leren van fouten en een langetermijnvisie kunt opbouwen. Bij de "r"-strategie blijkt de amygdala sterk onderontwikkeld te zijn ten opzichte van de "K"-strategie. De "r"-strategie gaat bij mensen gepaard met links stemgedrag, en dus niet begrijpen dat welvaart niet vanzelf kan komen, terwijl de "K"-strategie juist voor rechts stemgedrag zorgt en een werkmentaliteit en langetermijnvisie.
Molyneux betoogde dit voorjaar dat de r-mentaliteit zelfs bij volwassenen kan veranderen in een K-mentaliteit als er maar genoeg schaarste begint te ontstaan en heel duidelijk aanwijsbaar is dat een externe factor (zoals "de vluchteling" deze schaarste veroorzaakt. De extreme K-mentaliteit "eigen volk eerst" in plaats van de extreme r-mentaliteit "iedereen is gelijk" zal dan ineens gaan domineren, en die switch kan heel snel gaan.
In mijn omgeving begin ik ook bij sommige voormalige hippies al te merken dat ze ineens anti-migrant aan het worden zijn. De switch waar Molyneux het over had, lijkt in heel de EU aan de gang te zijn.

the sable guy | 26-11-15 | 22:28

@Tisnietanders | 26-11-15 | 14:10
Het gaat hier om een Franse zaak, en in Frankrijk heerst de laïcité, en die is uitgebreider en absoluter dan onze scheiding van Kerk en Staat.

Guido | 26-11-15 | 19:47

@frisenfruitig

U heeft een heldere kijk op het fenomeen. H e l e m a a l 'spot on'.

Deze uitspraak laat me (een beetje) juichen. Geldt denk ik alleen maar voor Frankrijk, want daar is de wet zo. Bij ons mag je wel met religieuze symbolen rondlopen bij de overheid vrees ik. Zie ik zo snel nog niet veranderen of er moet een lichtje gaan branden bij onze eigen Christenfundo's. Die hebben lang gedacht dat de islam een soort van nieuw maatje was: wel een concurrent maar wel een die ook hield van vertoon van religieuze waarden in de publieke ruimte.

DebraCadabra | 26-11-15 | 19:40

Die kapstok hangt niet voor niks bij de deur.

Raider Twix | 26-11-15 | 19:38

Hoofddoeken zijn een politieke vlag voor de Islam. Geloven doe je in je hoofd tussen je oren en daar hoor je niemand mee lastig te vallen. Jehova's wil ik ook niet aan de deur.

frisenfruitig | 26-11-15 | 18:33

Met een hoofddoek wordt je niet geboren. Dat is een eigen keuze. Het is ook mijn eigen keuze om bij hoofddoeken niet te kopen.

frisenfruitig | 26-11-15 | 18:28

Een paar weken geleden was ik bij de Rechtbank Rotterdam. Een man moest voorkomen. Hij werd geordonneerd om zijn baseball cap af te doen. Hij weigerde omdat de officier ook een hoofddoek droeg en hij dat niet vond kunnen. Hij werd door de parketpolitie afgevoerd wegens disrespect voor de officier. Dus hier mogrn zelfs officieren een hoofddoek dragen.

disney star | 26-11-15 | 18:19

En nou doorpakken. Geen boerkini's in het kikkerbad!

squadra | 26-11-15 | 18:09

Bij de Nederlandse regering weegt de EU regelgeving zeer zwaar en zodra het geld oplevert (over de rug van de hardwerkende sjaak, ook wel burger genoemd) voor de schatkist word de nieuwe regel per direct ingevoerd. Nu er besloten is op EU niveau dat hoofdvod, boerka of ander soort verhullend/religieus vod tijdens werk verboden is voorzie ik een enorme toename van ww aanvragen bij UWV, wat de schatkist geen goed zal doen.
Ik ben benieuwd hoe die Haagse oplichtersbende met hun linkse pappen, subsidieeren en nathouden mentaliteit dit gaat aanpakken.

Zeker gezien de laatste terreurincidenten zou het goed zijn elke vorm van verhullende kledij te verbieden.
Bij opsporing verzocht hebben de verdachte een zwart balkje voor de ogen, maar is het gelaat verder zichtbaar.
Probeer eens een extremistische terrorist in een boerka te identificeren met een zwart balkje voor de ogen.

Ronnie L5042 | 26-11-15 | 17:42

-weggejorist-

thengsero | 26-11-15 | 17:30

Cuyahoga | 26-11-15 | 14:02
Ha ha, nee echt niet? Jee, je mag ook niks meer tegenwoordig he!
:))
Tsja ik heb bij zoiets meteen beelden in mijn hoofd en deze vind ik erg grappig. Jammer dat je hier geen lachebekjes kunt uitdelen.

Angélica de Sancé | 26-11-15 | 17:08

@roze_bril | 26-11-15 | 14:32 - islamosmurf?

MarcS | 26-11-15 | 17:05

@spoiver | 26-11-15 | 14:04 - en booslims, vergeet die booslims niet.

MarcS | 26-11-15 | 16:57


.... dus ze had nog de mogelijkheid om te blijven en is dus niet ontslagen.

Hieruit maak ik op dat ze zich niet wilde schikken en zélf is opgestapt.
Dus wat dat betreft verwijtbaar werkeloos.

HypoPseudo | 26-11-15 | 14:54

Het niet af willen doen van een hoofddoek is 1 ding, maar er zal wel meer gespeeld hebben.
Mannen niet willen aanraken want man, geen voedsel aan patiënten brengen want niet halal enz

phman68 | 26-11-15 | 16:38

Het principe dat de overheid bepaalt wat jij wel en niet aan mag trekken blijft natuurlijk een vreemd verhaal. Als een kledingstuk symbool staat voor iets anders dan verandert dat het verhaal wel iets.

Ik ben benieuwd hoe Zwitserland omgaat met de vrouwen van een vermogende sheik die een keertje komen shoppen in Zürich. Hoewel die natuurlijk gewoon even de boetes aftikt...

Ay_Caramba | 26-11-15 | 16:38

Bravo, in Frankrijk verdedigen ze het secularisme tenminste nog.
Hier in Nederland gaan we terug naar de middeleeuwen en worden er 'stilteruimtes'(in de praktijk natuurlijk gewoon islamitische gebedsruimtes) ingericht in onze openbare universiteiten: www.at5.nl/artikelen/149981/seculiere-...

henkdekanarie | 26-11-15 | 16:04

Scheiding kerk en staat is zeer belangrijk voor IEDEREEN!!

nukkie | 26-11-15 | 16:03

@TheWriter | 26-11-15 | 15:21
Mooi artikel. Dank!

Lupuslupus | 26-11-15 | 15:46

De moslim word gebruikt om een eenheid te scheppen, brood en spelen, in tussentijds gaat de Europese onderdrukking gestaag door, creëer een probleem om deze gezamenlijk op te lossen, truc is ouder dan welk geloof dan ook.
EU in zijn huidige vorm, brussel en zijn maffia, in dienst van de lobbyisten, dat is de grote vijand, dat is de grootste bedreiging van onze welvaart, EU is het nieuwe alles consumerende geloof, EUisme!

NB-Stb | 26-11-15 | 15:37

Liep op kantoor vroeger steevast met mn lul uit mijn gulp; doe ik nu alleen nog in de ochtenduren. Ik geloof er gewoon in. Ik trek er steun en houvast uit.

verbanden | 26-11-15 | 15:36

Ik denk dat er wel wat in de lucht hangt.
De Europese Lente.
Ofzo.

pennestront | 26-11-15 | 15:31

roze_bril | 26-11-15 | 14:32: islam-aversie

Koning Willy | 26-11-15 | 15:25

@roze_bril | 26-11-15 | 14:32 Dat noem je gezond verstand.

marcoplarco | 26-11-15 | 15:24

@Cuyahoga | 26-11-15 | 14:02
Heb je het nou over een kleine letter T of over je SOA?

Vrije Nator | 26-11-15 | 15:22

@Mark_D_NL | 26-11-15 | 14:29
Onzin. De dieren stikken, en beseffen dat ze aan het sterven zijn. Er zijn proeven gedaan waarbij de dieren kort voordat ze stierven weer zuurstof gegeven werd. Eenmaal weer in leven meden ze de plaats waar zij vergast werden met CO2 als de pest, ook als er lekker eten gezet werd.
Het punt is dat de beesten van de islam moeten blijven leven. Met N2 zouden ze ongemerkt sterven, maar dan zijn ze meteen dood. Ze worden daarom met CO2 vergast, dat is ook veel veiliger voor de mensen die ermee werken. Maar de dieren beseffen dus dat ze stikken, en lijden daarbij.

Peter_K | 26-11-15 | 15:21

Lever uw hoofddoek voor 1 januari in op het politiebureau om strafvervolging te voorkomen.

Dr. Frambozenjam | 26-11-15 | 15:13

Maar, draagt ze nog steeds een hoofddoek?

Tyromancer | 26-11-15 | 15:03

@ProAsfalt | 26-11-15 | 14:59
Smog?

Mark_D_NL | 26-11-15 | 15:00

"Hangt er iets in de lucht of zo?"

Ik denk het wel.

ProAsfalt | 26-11-15 | 14:59

Hier hebben ze het nog te druk met de zwarte-pieten-haat. De HEMA heeft zich al gewonnen gegeven. Nu eens zien wie nog meer zwakke benen hebben. Ik zou zo zeggen. De lafaards op een nationaal register plaatsen. Met dikke chocolade letters graag. Deze winkels houden niet van Zwarte Piet.

Kamervraag | 26-11-15 | 14:59

Betekent dat dat we hier in Nederland ook de hoofd doeken kunnen gaan jorissen in zulke gevallen

son of anarchy | 26-11-15 | 14:57

@De Regeering | 26-11-15 | 14:53
Je hebt daar gradaties in. 20 bier vrouwen, 5 bier vrouwen... Spreekt voor zich dat een 20 bier vrouw niet moeders mooiste is.

Mark_D_NL | 26-11-15 | 14:55

De discussie ''het niet mogen dragen van een hoofddoek'' is helemaal niet relevant of onder te brengen onder het verschijnsel discriminatie als het instanties aangaat die daar duidelijke voorschriften op nahouden.

Als daar één van de regels voor personeel luidt dat het dragen van religieuze symbolen niet is toegestaan dan hoor je je daaraan te conformeren.

Bovendien lees ik in het artikel: dat haar contract niet verlengd zou worden als....

.... dus ze had nog de mogelijkheid om te blijven en is dus niet ontslagen.

Hieruit maak ik op dat ze zich niet wilde schikken en zélf is opgestapt.
Dus wat dat betreft verwijtbaar werkeloos.

Daaaa aaa aa ag !!

HypoPseudo | 26-11-15 | 14:54

@De Regeering | 26-11-15 | 14:53
Heb je 's ochtends een dubbele kater

Mastermattie | 26-11-15 | 14:54

Dat dus: https://youtu.be/9vc8wJsMD7g

Mastermattie | 26-11-15 | 14:53

@wimpies | 26-11-15 | 14:48

Lelijke vrouwen moet je leuk drinken.

De Regeering | 26-11-15 | 14:53

@macmiep.nl | 26-11-15 | 14:44
Ze kunnen net zo goed meteen zo'n ding om de kop knopen: http://arabicquick.com/content/uploads/2014/12/ISIS_black_flag.jpg
Heeft exact dezelfde betekenis en maakt het meteen voor iedereen duidelijk.

Mastermattie | 26-11-15 | 14:50

Alleen heeeeel lelijke vrouwen zouden een boerka moeten dragen

wimpies | 26-11-15 | 14:48

Ban religie uit de maatschappij. Kinderfabeltjes zoals Sinterklaas of een pretpark is niks mis mee. Volwassen sprookjes graag buiten Europa.

Antitheïst | 26-11-15 | 14:47

Mastermattie | 26-11-15 | 14:40
Yep. Die Raad van Europa klinkt mij sympathieker in de oren dan de EU.

Zzzzooooffff | 26-11-15 | 14:44

"Daar heb je weer eentje met IS reclame om de kop."

MacMiep.nl | 26-11-15 | 14:44

De Zwitserse Alpen zagen steeds zwarter van de boerka's.
Onder het mom 'het levert veel poen op' moest dat volgens sommige 'democraten' zo blijven.
Laat ze maar lekker op vakantie gaan naar de indoorskibaan in Dubai of pas je aan.
Denk dat veel vrouwen het helemaal geen probleem vinden eens uit die boerka te mogen.
Maar ja, de mannetjes hè.

Tyromancer | 26-11-15 | 14:43

Geldt dat boerkaverbod in heel Zwitserland, of alleen in het kanton Ticino? Ticino is overigens met afstand het leukste canton, want lekker klimaat en italiaanse dolce vita en ruime wapenwetten :-) Oh ja, en dus geen boerka's.

malang | 26-11-15 | 14:43

@Zzzzooooffff | 26-11-15 | 14:36
Ik zou het graag om willen draaien.
Laat die rechtbank de EU maar ongeldig verklaren.

Mastermattie | 26-11-15 | 14:40

Een jonge moslima die vanuit haar hoofddoekje mij aankijkt met haar donkere ogen vind ik erg geil.
Gelukkig kan ik hiervoor nog wel naar de Appie. Mossels genoeg daar.

Ongeblustekalk | 26-11-15 | 14:40

"Hangt er iets in de lucht of zo?"

Nee, dat is er eergisteren juist uit geschoten

Mark van Leeuwen | 26-11-15 | 14:40

Een hoop goed nieuws vandaag....
Wat is hier aan de hand?

Rest In Privacy | 26-11-15 | 14:39

Ik denk dat mee geholpen heeft dat dat ziekenhuis een goede verklaring hadden om het te weigeren. Het was dacht ik niet alleen het religeuse aspect maar ook vanwege gezondheidsreden.Maar dat weet ik niet heel zeker meer. Maar ik dacht dat dat ook 1 van de insteken was.

tweetybird | 26-11-15 | 14:37

Oef, nou dan gaan ze vast proberen om die rechtbank dan maar officieel op te nemen in de EU. Helemaal gek geworden om zomaar van het linkse PC padje af te gaan..

Zzzzooooffff | 26-11-15 | 14:36

Terecht. Je gaat immers ook niet in KKK-outfit naar je werk.

De Psychiater | 26-11-15 | 14:36

bergsbeklimmer | 26-11-15 | 14:28
En een islam-make-over kan je winnen waarbij je geconfronteerd wordt met al het moois wat de islam te bieden heeft waardoor je als een gutmensch weer de kliniek verlaat.

zeefert | 26-11-15 | 14:33

Islamofoob... angst.. mmmh Hoe noem je het dan als je gewoon een pesthekel hebt aan alles wat met de Islam te maken heeft?

roze_bril | 26-11-15 | 14:32

Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk. Ik ben behoorlijk vrolijk, zo vrolijk was ik nooit.

Rätselhaft | 26-11-15 | 14:32

@Havenwerker | 26-11-15 | 14:16
Veel dieren zoals kippen gaan tegenwoordig de gaskamer in. Een zeer humane manier om dieren te doden.

Mark_D_NL | 26-11-15 | 14:29

De week van de islamofobie. Dat betekent dat de ziekelijke angst voor de islam in het zonnetje wordt gezet, iedereen met deze ziekte krijgt extra positieve aandacht, er komt een SBS uitzending wie wint de wedstrijd meest islamofobe Nederlander. Islamofobie island, Islamofobie the musical en alles met de nodige merchandising: t-shirts, lunchboxes, pennnen. En natuurlijk allemaal meebetalen aan het goede doel, help islamofobie de winter door. banknummer NL82INGB0000123456

bergsbeklimmer | 26-11-15 | 14:28

@gaffelbaard | 26-11-15 | 14:14
Ze weten iig leukere woordvoerder te strikken dan "onze" overheid.

Mastermattie | 26-11-15 | 14:27

Zwitserland durft als enige land in Europa datgene te doen, wat ieder ander wegkijkland ook zou moeten doen. Hoge boetes op het dragen van een Boerka en dit ook handhaven.

pibasso | 26-11-15 | 14:27

Terechte uitspraak.
In een ziekenhuis moeten zijn is al onprettig genoeg, dan wil je ook niet nog ns tegen zo'n symbool van de 'vredesreligie' aankijken.

phman68 | 26-11-15 | 14:26

tijd dat europa een vrije unie wordt voor iedereen, zonder het islam geloof, die zo prominent haar plek wil veroveren. Overige geloven zijn inmiddels op hun retour. De laatste, tevens de gevaarlijkste, zal het lastigste zijn.

Bill Cosby | 26-11-15 | 14:26

rfv17963679 | 26-11-15 | 14:11
Die imam zegt dus een vrouw zonder hoofddoek vraagt dan om te worden verkracht. Daarom zijn er zeker zoveel loverboys Marokkaan die denken dat ze hier alles mogen maar dat wist ik eigenlijk al. dat imams ook dit zeggen is nieuw voor mij wel dat ze ze geen hand geven. Raar volk allemaal. Zijn er ook teveel hier. Nederland is veel te klein ook als er nog vluchtelingen bijkomen. Verbieden hoofddoeken betekent dat ook burkas straks verboden worden want dan weet je niet wie er voor je staat. Kan ook een man met bomgordel zijn. Goed idee deze beslissing had ik niet verwacht van Brussel.

Konung Arthura | 26-11-15 | 14:24

Een hoofddoek is een duidelijke religieuze statement, het betreft dan altijd een vrouw die de islamitische visie uitdraagt over de man-vrouwverhouding en die persoonlijke mening hoort niet continu zichtbaar te zijn in een ziekenhuis, of op welke publieke plek dan ook.
Dat is meer iets voor in de moskee, tijdens het uitlaten van de kat en vooral voor thuis.

Tyromancer | 26-11-15 | 14:24

@Tisnietanders | 26-11-15 | 14:10
gewoon digitaal stelling voorleggen en antwoorden verzamelen. Zijn we ook van dat eeuwige inhoudsloze gereutel in de 1e- en 2e kamer, provinciale statenzalen, en gemeentehuizen af.
efficiënter, kostenbesparend en doelgerichter.

Heeft u zelf nou nooit het idee dat als u een plenair debat kijkt, dit gewoon een analoge vorm van mailverkeer is waarbij de voorzitter dient als mailserver?

Mastermattie | 26-11-15 | 14:23

Ja, er hangt iets in de lucht. Het gevoel dat de Islamkritische partijen misschien wel een verpletterende meerderheid krijgen als men doorgaat met het slappe gedogen van de nukken en kuren van moslim reliegekkies.

Asimov6 | 26-11-15 | 14:22

@Lewis | 26-11-15 | 14:19
En trouwens, ik vergat nog te noemen dat heel veel mensen het als een verademing zullen ervaren dat moslims/moslima's niet meer stelselmatig met fluwelen handschoenen worden aangepakt. Dat is alleen maar gezond, voor de maatschappij maar ook voor die mensen zelf.

Lewis | 26-11-15 | 14:21

@Tisnietanders | 26-11-15 | 14:10
Het gaat mij (overtuigd christen, mind you) er vooral om dat je als instantie/werkgever mag beslissen dat je bepaalde uitingen (al dan niet religieus, ik kan wel meer voorbeelden bedenken) niet wenst te zien bij je personeel. En zeker bij de overheid kan ik me functies voorstellen waarbij werknemers zo objectief/neutraal mogelijk moeten overkomen. Dan kan een hoofddoekje dat al in de weg staan, ja.
Kun je van alles van vinden, maar het lijkt me een logisch recht.

Lewis | 26-11-15 | 14:19

Ik vind dat GeenStijl het woord Islamofobie zou moeten vervangen door islam-aversie. Dekt wat mij betreft de lading een heel stuk beter.

Koning Willy | 26-11-15 | 14:19

Mooi dit vonnis.

Maar betekent dit dan ook eindelijk het einde van hoofddoek-ambtenaren in NL?

Wij NLers zijn vaak nog linkser dan de Zweden, Engelsen, Fransen of de Duitsers.

gaffelbaard | 26-11-15 | 14:19

Is toch nog niet eens zo erg lang 15 jaar. Toch?? Rutte begint nu ook al ongeduldig te worden en roeptoetert/vloekt (verdorie) dat ze al 9 maanden te lopen kletsen over het indammen van vluchtelingen. Tja, dan had hij maar een ander vak moeten kiezen. De meeste politici zijn gewoon wat trager qua denken/handelen. Die hebben wat meer tijd nodig. We heten niet allemaal Orban.

mynameistrouble2 | 26-11-15 | 14:18

@spoiver | 26-11-15 | 14:04
Kruidvat verkoopt luiers, reken maar dat die kleine donderstenen die weten om te zetten in chemische wapens.

Mastermattie | 26-11-15 | 14:18

Binnenkort ook in Nederland. Verbieden, daarna gedogen.

PieterPassant | 26-11-15 | 14:17

Logisch, in Nederland op veel scholen niet toegestaan om een hoofdeksel (Vod, keppel of baseball cap) te dragen. bijvoorbeeld het City college in Rotterdam: vorige.nrc.nl//binnenland/article23837...
Hoofddoeken zijn provocerend voor iedereen die door de islam wordt gehaat (ex-moslims, homo's, transgenders, ongelovigen en varkens) en een opzichtig teken dat je de islam steunt en dus een politieke culturele ideologie van pure haat.
www.parool.nl/parool/nl/266/RELIGIE/ar...
Persoonlijk vind ik dat door aanwezigheid van hoofddoeken de publiek- seculiere ruimte verpest wordt. Zeker als het er veel zijn heb ik het gevoel geconfronteerd te worden met een cultuur en denkbeelden die ik niet wil. Een hoofddoek achter het loket van de gemeente? Ik ga in de rij staan en als ik aan de beurt ben, vraag ik wanneer haar dienst er op zit, dan kom ik daarna weer terug.

demdem | 26-11-15 | 14:16

Zwitserland is als dat dappere dorpje welke wat nog weerstand bood.
Dit is een mooie uitspraak. Het betreft echter nog wel alleen publieke functies.

Mastermattie | 26-11-15 | 14:16

'De week van de islamofobie'??
Het zou ze sieren als ze dat ( met name islamofobie en daarnaast waarom een week) wetenschappelijk zouden onderbouwen , i.p.v. 'sociologisch', sociologie (en de daarmee samenhangende statistiek)is hét instrument van politieke spindoctors om kul door je strot te duwen en ondermijnt zo onze democratie.

Tyromancer | 26-11-15 | 14:16

Jammer dat het niet verplicht is ze te ontslaan. Hier in Amsterdam dragen ambtenaren gerust hoofddoekjes. Behoorlijk kwetsond voor mij als ongelovige hond.

De Eindbaas | 26-11-15 | 14:16

Ik wist echt niet wat ik las.
De wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Moeten we een adder onder het gras vrezen of is dit gewoon prima nieuws?

Lewis | 26-11-15 | 14:14

Zo komt er toch nog wat goeds uit die vluchtelingen-problematiek.

J. Jarig | 26-11-15 | 14:14

-weggejorist-

MilkaBmW | 26-11-15 | 14:13

-weggejorist-

rfv17963679 | 26-11-15 | 14:11

Nu wil Erdogan zeker niet meer in de EU. Tenminste, dat zou ik denken als ik een democratische moslimtiran was.

Piet Karbiet | 26-11-15 | 14:11

Zou voor iedereen die in het openbaar verschijnt moeten gelden. Opbokken met je haatdoek.

Little Arithmetics | 26-11-15 | 14:11

Rare uitspraak. Religieuze symbolen zijn verboden bij ambtenaren, maar waarom? Omdat hun religieuze voorkeur zou kunnen leiden tot een bevooroordeelde behandeling? Maar is dat dan niet hetzelfde met ideologie? Mag een ambtenaar dan ook op geen enkele manier meer verwijzen naar een persoonlijke mening? Dat wordt verplichte haardracht, verplichte make-up en verplichte kleding dan. Aan al die dingen kun je een persoonlijke voorkeur afleiden.
Als je dit doortrekt, dan zouden alle ambtenaren alleen nog maar met een blinddoek op, en geslachtsneutraal makende geluidsvervorming zaken behandelen.
Ik vinnut vreemd.

Tisnietanders | 26-11-15 | 14:10

"Zou het soms komen omdat ze expliciet geen onderdeel van de EU zijn?"
of omdat er toch wel meer klopt aan de architectuur van Europese instellingen dan Geenstijl zou willen toenemen? ze nemen netjes de trias politica in acht

hipocritisch | 26-11-15 | 14:10

Kijk het hele probleem is, je kan geen leven leven zonder te discrimineren. Discrimineren betekend niets anders dan onderscheid maken op eigenschappen. En dat is iets wat je gewoonweg constant doet in je leven. Als er bijvoorbeeld 2 mensen solliciteren maak je per definitie onderscheid op basis van eigenschappen. Je kunt net zo goed gediscrimineerd worden op opleidingsniveau of op werkervaring. Het gekke is dat alleen wanneer de massa schreeuwt: "hé dat is discriminatie!", dan vinden we het erg.
-
Ik stel voor om discriminatie niet strafbaar te stellen. Ik geloof namelijk dat als een (rechts)persoon discrimineert op basis van irrelevante eigenschappen, deze gecorrigeerd zal worden door de maatschappij. De massa accepteert geen irrelevante discriminatie. Als de Albert Heijn vanaf morgen geen negers meer zegt aan te nemen, dan verwacht ik een boycot.

vindead | 26-11-15 | 14:09

Eindelijk wat gezond verstand.
En Cuyahoga | 26-11-15 | 14:02
Bedankt voor de lach.

nemoj me jebat | 26-11-15 | 14:08

Ja, er hangt zeker iets in de lucht; we zitten bijna op het punt van complete fysieke, morele, spirituele en economische uitputting. En als je een beetje hebt opgelet op school, weet je dat daar altijd oorlog uit voortkomt.

wolf_r | 26-11-15 | 14:07

Opnieuw

ad melkert | 26-11-15 | 14:05

Om met Putin te spreken "GroenLinks steekt met een lach om de mond de Nederlander opniew een mes in de rug"

ad melkert | 26-11-15 | 14:05

Het is maar een halve uitspraak helaas, één die dus alleen geldt voor ambtenaren. Maar hoe zit het winkelpersoneel?

Frans1156 | 26-11-15 | 14:05

En dat over het sluiten van moskeeën komt nog zeker.

Uw Verzekeringsadvis | 26-11-15 | 14:04

Kruidvat is een winkel. Kruit is dat wat boem doet.

spoiver | 26-11-15 | 14:04

Niet meer dan logisch deze uitspraak! Worden ze daar ook eindelijk eens wakker?

Balaverde | 26-11-15 | 14:04

Niet meer dan normaal.
Ik mag ook niet met mijn witte puntmuts en brandend kruis naar mijn werk.

Cuyahoga | 26-11-15 | 14:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken