Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Wargasm: Vliegdekschip Charles de Gaulle

overview.jpgOorlog is kinetische diplomatie. En Frankrijk heeft gisteren een nucleair aangedreven diplomaat met een waterverplaatsing van 42.500 ton richting Syrië gestuurd om eens flink mee te onderhandelen. Oké, niet te stoer doen, het is wel gelijk hun enige carrier. Maar wat voor eentje! Nucleair, dus het ding kan sinds 2001 zo'n 20 tot 25 jaar ongehinderd in elke windrichting ronddobberen. Hij vertrekt niet in z'n uppie natuurlijk, maar met de Carrier Battle Group, bestaande uit "One Rubis-class submarine, two anti-submarine destroyers (currently Tourville or Georges Leygues class), one or two anti-air destroyers (Horizon or Cassard class), one stealth frigate in forward patrol (usually a La Fayette class) and one supply ship." Onderstaand fotootjes en filmpjes van de boot en de vliegtuigjes aan boord. Die luchtvloot bestaat uit zo'n 28 tot 40 kisten. Waarschijnlijk nog altijd een gecombineerde vloot van Super Étendards, die rond 2016 met pensioen zouden gaan, en Rafales. heycharles.jpg
binnenin.png rafalechopper.jpg dassauultttt.jpg weaponized.jpg ondeck.jpg headsup.jpg dyade.jpg drieunitttttt.jpg viervriendjesvleugel.jpg De Amerikaanse luchtmacht wilde ook nog even wat zeggen frompariswitjjdams.jpg hellfirepariss.jpg nogeentjedan.png En dan nog even wat bewegend beeld, want altijd fijn

Reaguursels

Inloggen

Beter eerst de eigen toko schoonvegen.

NB-Stb | 21-11-15 | 00:37

@Bruine Beer | 20-11-15 | 23:31
welke eigen werven zijn daar nog voor geschikt? de RDM? De NDSM? De Marinewerf in Den Helder? En hebben we daarvoor de vakmensen in Nederland? IHC moet zijn lassers uit Roemenie en Polen halen. En de vliegtuigen? Gaat Fokker de f18 in licentie bouwen?

Glasgow Argus | 20-11-15 | 23:58

@Glasgow Argus | 20-11-15 | 12:35
Wat is er dan tegen die vloot op eigen werven te bouwen?

Bruine Beer | 20-11-15 | 23:31

Nou maar hopen dat dit vlagvertoon van de 'Frogs' onder de radar ook beschermd is tegen een terror-Exocet.
Net wat enkele 'reaguurders' hierboven beweren: Is het niet beter eerst je eigen straatje radicaal schoon te vegen, anders dan de obligate invallen na weer een aanslag?

H.Bakker | 20-11-15 | 23:19

Heeft deze ook 4/6 versnellingen achteruit zoals de Franse tanks.

uwe stijlloosheid | 20-11-15 | 22:48

"I will say this only once".

fingers | 20-11-15 | 19:38

En daarom pleit ik al jaren voor het gezamelijk opzetten van een echte legermacht samen met België en Duitsland. Vooruit, Luxemburg mag meedoen:
Nederland: Marine. Twee carriers, bijbehorende ondersteunende vloten.
België: Luchtmacht, inclusief de 160 vliegtuigen aan boord van de carriers.
Duitsland: landmacht.
Luxemburg: militaire politie.

Het diplomatiekt toch een stukje makkelijker als je een grote knuppel zichtbaar in de hoek van de kamer hebt staan.

Bruine Beer | 20-11-15 | 18:57

de grote Anti | 20-11-15 | 15:03
Dat is defaitisme beste Anti en daar ben ik op tegen. Als voormalig militair heb ik natuurlijk wel een gekleurde beleving, dat zal ik niet ontkennen.

kindapaas | 20-11-15 | 15:50

'Beetje tof doen in Syrië, terwijl hun echte probleem zich in de buitenwijken van de grote Franse steden bevindt'
@Tommygunner | 19-11-15 | 22:35

Tommygunner snapt het macho gedoe en ziet het werkelijke probleem..
En @kindapaas. Jij mag een trap onder je reedt krijgen, altijd maar denken dat de enige oplossing is om deze idioten het leger in te schoppen. Misschien dat je als leiding-gevende wat beter kan voelen, maar de samenleving zit dan met nog veel erger en getrained tuigh opgescheept. Trap ik niet in, sergeant. Hoe leuk het ook voor jouw reedt zal zijn. Hoe dan ook, frankrijk is fucked en als we niet oppassen wij ook.

de grote Anti | 20-11-15 | 15:03

De banlieux zitten vol met potentiele vreemdelingenlegioen grondoffensief kandidaten. De eenvoudigste oplossing voor een veelheid aan problemen:
Dienstplicht invoeren, selectief oproepen, militair tuchtrecht invoeren en doe je best, laat zien dat je je wilt inzetten voor je verworvenheden.
Een stukje grond huren in Frans Guyana voor de zekerheid kan ook wonderen doen voor de motivatie.

kindapaas | 20-11-15 | 14:22

@Bigi Bana Boy | 20-11-15 | 13:38

Might makes right

waragainstclimate | 20-11-15 | 14:05

Might is Right.

Bigi Bana Boy | 20-11-15 | 13:38

@necrosis | 20-11-15 | 08:41
.
Reaguren is vooruit zien.

Piet Karbiet | 20-11-15 | 12:46

Ladies and Gentlemen.... we've got them.

whetherthouwouldbe | 20-11-15 | 12:41

crk | 19-11-15 | 23:36
maar het levert niet de economische impuls die keynesianen zouden willen zien. de meeste bestedingen aan defensiematerieel zijn buitenlands. omdat we een duurzaam overschot op de lopende rekening hebben oftewel een bestedingstekort is het vanuit dit perspectief beter om kansloze analfabeten te importeren die hier een minimum uitkering krijgen en alles lokaal uitgeven. zie je het patroon?

Glasgow Argus | 20-11-15 | 12:35

Nucleair? Maar hoe gaan ze hem dan bovenop Syrië tot ontploffing laten brengen? Daarvoor heb je toch geen boot nodig? En niet mopperen dat daarmee onschuldige mensen om het leven komen, want die zitten allemaal al hier. Lekker generaliseren.

fredjuhh | 20-11-15 | 12:07

Typische reactie van een Europees land: zodra in eigen land de situatie "onstabiel" wordt tot op het punt dat ze de veiligheid van hun burgers niet langer kunnen garanderen, dan rukken ze op.... naar Verwegistan. Lekker veilig het land uit.
Je zou zeggen dat je met het dure legerapparaat tig andere nuttige dingen zou kunnen, nee, moeten doen zoals bv de grenzen bewaken. Al is het dan niet om mensen niet binnen te laten, dan toch om eventuele terroristen het ontsnappen te beletten.
ben van de week even naar Luxemburg afgereden. 3 grensovergangen met minstens 120 km/uur gepasseerd. Het is dat de wegnummers veranderen, anders zou je niet eens weten dat je een andere land binnenkomt. Zoals Belgie/Duitsland Ardennen. Daar kunnen zich hele legers schuilhouden in de dompige bossen. Geen politie, soldaat of veldwachter te bekennen.

observer59 | 20-11-15 | 11:48

"deluiegriek | 19-11-15 | 22:59 "
Patton was duidelijk niet aanwezig bij Bir Hakeim in 1942
Die kerel heeft z'n land te danken aan Lafayette.

Hank Nozemans | 20-11-15 | 11:39

Ik had toch wel graag eens gezien hoe ze zo'n soort AWACS de lucht in geschoten hadden vanaf dat vliegdeckschip

Mark van Leeuwen | 20-11-15 | 10:39


tabernakel, juist dooor dat besnijden raken die gasten zo verschrikkelijk opgefokt.... zelfs een haarlokje, een neus of het geven van een handje maakt als een testosteronbom van ze.

mallekater | 20-11-15 | 10:18

INH30cl

Geld is macht?
Dan zouden ze bij IS ook wel zo'n bootje hebben, daar staat het hele Saoudische oliekapitaal financiëel achter.Maar ja, je moet er wel mee kunnen varen, natuurlijk.

mallekater | 20-11-15 | 10:16

Die Rafale hadden wij ook kunnen hebben. Pracht vliegtuig, goedkoper en geen dollar-risico wat ons nu alleen al een half miljard gaat kosten voor 35 JSF.

Die Etandards kunnen nog mooi wat uurtjes maken voor hun terugtrekking. Lekker goedkoop.

DreHa | 20-11-15 | 10:12

Op de een of andere manier heb ik veel vertrouwen in de Fransen en de Russen om een einde te maken aan IS. Nou nog even dame Clinton winnen met haar boots on the ground.

31 November | 20-11-15 | 09:59

Fransen met witte vlaggen. Wat een flauwe uitgekauwde opmerking. Verdiep je eerst eens in de Franse geschiedenis. Ze hebben heel wat meer bij te zetten dan de Nederlanders

de fietsende rukker | 20-11-15 | 09:35

Fransen met witte vlaggen. Wat een flauwe uitgekauwde opmerking. Verdiep je eerst eens in de Franse geschiedenis. Ze hebben heel wat meer bij te zetten dan de Nederlanders

de fietsende rukker | 20-11-15 | 09:34

Wellicht moeten overheden ietwat meer werk maken van het ontmoedigen van traditionele achterlijkheden, zoals het rondlopen met een martelwerktuig om je nek (christenen), hoofddoekjes en wat is er nog meer aan religieuze kenmerken gangbaar.
Sinterklaas en carnaval zijn ook van die totaal onwenselijke gewoonten.
Pasen, kerstmis en het suikerfeest moeten ontmoedigd worden. Mensen dienen te leren hoe ze moeten nadenken, in plaats van het voortzetten van de achterlijkheid van hun ouders.
Commercieel gedreven idioterie is het geworden in het westen. Met daarbij de achterstelling van islamitische jeugd, die dan ook rap de voorgehouden lokkertjes van de terreur groeperingen weten te accepteren. En daar het opvoeden van jongens binnen de islamitische cultuur niet echt een prioriteit heeft (ze hebben het veel te druk om de puber meisjes in het gareel te houden....) zal het ook niet snel ophouden.
Het besnijden is ook onwenselijk, omdat de jongemannen zichzelf niet meer op een normale manier kunnen bevredigen gaan ze als testosteronbommetjes door het leven, met alle maatschappelijke onwenselijkheden van dien.
De overheid moet stoppen met het subsidiëren van religies, speciaal onderwijs en moet religie laten verworden tot een fenomeen dat achter de voordeur dient te blijven.
Het is jammer dat overheden nog steeds gebruikmaken van het aloude systeem om de samenleving in verdeeldheid te houden.....
Vrijheid van godsdienst is het toestaan van openbare achterlijkheid.

Tabernakel | 20-11-15 | 09:28

Zo, IS-ertjes, jullie hebben kalashnikovs, wij hebben een ander soort wisselgeld. Kijk es?
Leuk hebbedingetje, toch?

mallekater | 20-11-15 | 09:15

Wanneer kopen wij nou 's zo'n ding? Nee, wij stoppen weer ons geld in een faalproject als de JSF.

Meneert | 20-11-15 | 09:05

@Vageling | 20-11-15 | 00:42
Lag alweer op een oor. Maar mutthee keur ik af. Earl Grey is gezien het weer natuurlijk prima, maar misschien nog te vroeg. Ik zou Pickwick Dutch Tea aanraden, omdat dit voor eenheid in de maatschappij zorgt. Ze hebben de naam in het Engels gedaan zodat de vluchtelingen ook kunnen wennen aan onze culturele cultuurthee. Succes!

Driewerf Hoezee | 20-11-15 | 08:52

BTW dat vliegdekschip was al op weg naar Syrie voordat er in Parijs geschoten werd.

postmodernismisdead | 20-11-15 | 08:48

Juist zo mag ik het zien, met superieure wapens vechten onze soldaten een asymetrische oorlog tegen een paar zandbarbaren.
148slachtoffers aan hun kant voor iedere dode aan onze kant..
Niets om bang voor te zijn.wij zijn deze oorlog al 30 jaar lang aan het winnen.

baard van troje | 20-11-15 | 08:45

@Piet Karbiet | 20-11-15 | 08:10
Volgens mij loopt je klok 5 minuten achter....

necrosis | 20-11-15 | 08:41

In de 13-de eeuw konden de Kruisvaarders en de Mongolen het tamelijk goed met elkaar vinden. De Kruisvaardres hebben toen een gouden gelegenheid voorbij laten gaan om de islam volledig uit te roeien, de Mongolen kweten zich van deze mooie taak door Bagdad te veroveren tenkoste van 200.000 - 1 miljoen holbewoners - de Christenen werden gespaard.
.
Het verzuim van de Kruisvaarders kan NU worden goedgemaakt door de geallieerden in het MO.

Boer Kini | 20-11-15 | 08:31

@Dr. Snoepjes | 19-11-15 | 23:40
De f-35 is een joint assembly dingetje. Die zou, in de initiele plannen over de hele wereld bedacht en gemaakt worden maar m.n. in US en EU. Weet je nog tijdens de besluitvorming hoeveel 100-en banen ons dat zou opleveren en wat voor een boost van de economie?

Zolang wij ministers hebben, die door US ambtenaren tijdens het ontbijt opgegeten worden zal er niet veel veranderen.

MarcS | 20-11-15 | 08:27

@Eurotokkie | 19-11-15 | 23:42
Dan vraag ik mij af hoelang de clusterfuck die we nu aan het begaan zijn met al die import na blijft dreunen. WO-II dreunt nog, dus ik denk dat het dit keer 100-en jaren na dreunt.

MarcS | 20-11-15 | 08:24

@Eurotokkie | 19-11-15 | 23:15
?????

Bin Laden was toch die gast die ze hadden gedood met 3 kogels, in een helicopter hadden gezet waar hij uit 'viel'?

MarcS | 20-11-15 | 08:22

Zoooh,daar kunnen ze een hoop gelukzoekers mee uit zee vissen,gooi er ook maar een paar terug want overbevissing is niet goed,overbevolking ook niet.

Steenrijk | 20-11-15 | 08:21

En dan maar hopen dat ze wat behoorlijke targets hebben want die strijders wonen gewoon gezellig tussen de Syriërs.

Simon_GS | 20-11-15 | 08:12

Nog één keer uit volle borst: Grenzen dicht! En alles eruit donderen wat net is binnengekomen. Alleen gezinnen mogen blijven.

bwest | 20-11-15 | 08:11

En terwijl het grote militaire materieel naar Syrië optrekt worden op dit moment nieuwe aanslagen voorbereid in Molenbeek, de parijse banlieue's, 020-Gaza, de Schilderswijk en al die andere buurten in Europa die effectief gezien al onder de sharia vallen.
Dit is alleen in te dammen door ook de families van terroristen aan te pakken. Stuur ze terug naar hun thuisland als bewezen is dan een familielid een aanslag heeft gepleegd. Dan pas krijg je het onder de duim omdat de families zichzelf in de gaten gaan houden en zelf elke vorm van extremisme onderling de kop indrukken.
Nu is nog het omgekeerde het geval omdat families veel aanzien krijgen van hun omgeving als één van hun een aantal ongelovigen heeft opgeblazen.

sinar2 | 20-11-15 | 08:10

het probleem zit in de buitenwijken van Parijs. Die moeten worden schoongeveegd. Wat er is syrie gebeurd zal me een worst zijn en lost 0,0 op.
blanke pool | 20-11-15 | 06:59

o.a. maar laten we ook stellen dat er een probleem is in het territorium van de IS, laat ze allemaal maar boeten voor hun terroristische motieven

Ze kunnen onrust zaaien wat ze willen, aanslag na aanslag plegen, zolang wij ons maar realiseren dat ze eraan gaan.

bwest | 20-11-15 | 08:09

Wat een aantal gefrustreerde mannetjes met kalasnikovs en bomgordels niet allemaal teweeg kunnen brengen! Wat gaat er in godsnaam gebeuren als het een paar honderd worden?

batvoca2 | 20-11-15 | 07:54

"Beursgang ABN AMRO levert 3,3 miljard euro op".
Mooi, dan kunnen we al die recentelijk ingestroomde 'asiel'-zoekers weer een paar jaar financieren, oftewel de kweekvijver van nieuwe jihadisten stimuleren. Zo schieten we altijd weer in onze eigen voeten, terwijl de oplossing zo eenvoudig is: grenzen dicht, jihadisten meedogenloos aanpakken, binnenlands (in heel Europa) een actief beleid van de-islamisering voeren, en de financiers van de terreur aanpakken (islamistische Saoudi's, rijk tuig in de Golfstaten).
Mooi spul hebben die Fransen, maar bommen in dat wespennest aldaar gaan echt niet helpen; elk onschuldig slachtoffer zal nieuwe anti-Westerse haat zaaien en nieuwe jihadisten aantrekken. De islam zelf als inspiratiebron van tuig is het probleem.

Fijnstoffer | 20-11-15 | 07:41

De Fransen, nooit meer iets gewonnen sinds Napoleon. Hoeveel witte vlaggen zouden er op zo'n bootje passen?

Kapitein Stijlvol | 20-11-15 | 07:34

De poep is aan mensen… nu de rest van de EU nog, en we kunnen eindelijk eens echt goed werk maken van het uitroeien van die extremisten.

kanon0503 | 20-11-15 | 07:32

Pas maar op na de eerste aanslag hier in Bayern: een Duitser is een harde werker, twee Duitsers is een vakbond en drie Duitsers zijn een leger.....

killermiller | 20-11-15 | 07:04

het probleem zit in de buitenwijken van Parijs. Die moeten worden schoongeveegd. Wat er is syrie gebeurd zal me een worst zijn en lost 0,0 op.

blanke pool | 20-11-15 | 06:59

Spullen en lef hebben ze wel, die Fransen. Een vliegdekschip met bijbehorende vloot is een middel dat je nauwelijks kan inzetten om zo'n zwerm gevaarlijke IS-steekmuggen te lijf te gaan. Maar het simpele feit dat 'ie er ligt, kan IS eraan herinneren dat hun steden, hun opslagplaatsen en hun burgerbevolking net zo kwetsbaar zijn als de onze. Niet voor niks sturen de Amerikanen, de Russen en de Chinezen in een conflictsituatie ook vliegdekschepen. Het is een politiek signaal dat IS met vuur speelt en dat Frankrijk met gelijke middelen zal terugslaan.

Nivelleermarionet | 20-11-15 | 06:44

Wie zich "War of the Worlds" nog herinnert, één simpele bacterie kan soms meer verschil maken dan alle legers van de wereld.

kindapaas | 20-11-15 | 05:35

@ Duidelijker kan niet met die gasten.
Vageling | 20-11-15 | 02:39

Plaatjes en zang zeggen meer als woorden.

*viral die sjit maken gaat*

mysteryposter | 20-11-15 | 03:32

En... we zijn dus in oorlog volgens onze regering!! Deze lui dus zonder pardon naar aalahsbackbar schieten is daarmee legaal geworden.... toch? Of niet? Niet meer weet hoe te handelen op oorlogsverklaringen.https://youtu.be/3tRF2FxPrj8

INH.30CL | 20-11-15 | 03:19

Gelukkig, ook in Sweden hebben ze een soort NPO. Leftwing media is indoctrination us. youtu.be/PJUI6j4w9S4

INH.30CL | 20-11-15 | 03:16

De eerste grote moskee in Brussel werd betaald door Saoedi-Arabië.
Moskeëen voor olie.
Met als resultaat Molenbeek, de Schilderswijk.

Jan Dribbel | 20-11-15 | 03:09

@Evocatus | 20-11-15 | 03:01
Natuurlijk... geld en macht.... daarvoor zijn geen excuses.Men maakt ze wel deswege. Salut ouwe rukker.

INH.30CL | 20-11-15 | 03:05

Da's een beste boot

De Mentalist | 20-11-15 | 03:05

Maar uiteindelijk gaat het allemaal alleen maar over hele grote lange pijpen, want daar kan gas en olie doorheen stromen en DAT in handen hebben is the root of all present day evil.
Salut! Evocatus

Evocatus | 20-11-15 | 03:01

@SyntaxError | 20-11-15 | 02:26
De mensen moeten de staat zijn en de staat de mensen.

INH.30CL | 20-11-15 | 02:58

@Vageling | 20-11-15 | 02:23
De strijd wordt inmiddels ook hier gevoerd. Ben jij 10 jaar op vakantie geweest ??
Heeft niets met superioriteitswaanzin van het westen te maken verder. Die mensen daar kunnen het zelf niet oplossen, daarbij moeten wij ze helpen ook in ons voordeel.

INH.30CL | 20-11-15 | 02:55

Wie koopt die olie van ze?
Wie in Qatar, Saudi-Arabië, etc. doneert geld aan IS? Vooral dit laatste is een regelrechte ramp, want dui landen zouden dit tegen moeten houden.
Om te beginnen geldkraan dicht. Wie van ze koopt is ook de vijand van ons.
Salut! Evocatus

Evocatus | 20-11-15 | 02:52

Ik vind dat wij mee moeten gaan doen.
(Met onze beperkte middelen)
.
En ja, dat zal militaire doden gaan geven en waarschijnlijk aanslagen in Amsterdam (waar ik centraal woon).

hotmint | 20-11-15 | 02:46

@bintang | 20-11-15 | 01:45
Heh? Ik zie een groot schip in een zwembad.

Vageling | 20-11-15 | 02:43

@mysteryposter | 20-11-15 | 01:37
Zal ook niet veranderen. Het hier naartoe importeren is geen oplossing. Straks bij u in de straat. Één dit, één zus en één zo met de achterlijke vingertje. Broeders en zusters. Tuurlijk. Was relatief rustig daar totdat het westen een machtsvacuüm pleegde. Niks is er beter op geworden. Meer jihaat ja. Vanuit Westere ogen een Islam probleem bekijken. Laat hun het zelf uitknokken daar. Nee zij betalen ons nu met gelijke munt. Wij brengen jihaat naar jullie. EN importeren ook nog. Laat het zooitje daar. Willen hun oorlog? Krijgen zij het. Nee wij laten het naar ons komen.

imgur.com/ZQRFqMX

Duidelijker kan niet met die gasten.

Vageling | 20-11-15 | 02:39

31 jaar geleden beste reaguurders! 31 jaar geleden en lijden doet de samenleving nu met dank aan de struisvogels, policolor mongeauls en de nsbérs van nu. youtu.be/pz-r4Uny02Q

INH.30CL | 20-11-15 | 02:28

@INH.30CL | 20-11-15 | 02:21
Het is een hele belangrijke man.

SyntaxError | 20-11-15 | 02:27

@INH.30CL | 20-11-15 | 02:14
Een soort "verlicht despotisme" zou een optie zijn .. als ik de verlichte despoot ben.

SyntaxError | 20-11-15 | 02:26

Kunnen we de vliegende Fyra's die we bij de Amerikanen besteld hebben niet cancelen, luchtmacht afschaffen en landmacht afschaffen(tanks hebben we toch niet meer. Dan houden we genoeg geld over voor zo'n mooi schip en bijpassende vliegtuigjes+ goedgetrainde mariniers, die bij nood ook in eigen land tegen terroristen ingezet kunnen worden.

zeertegendradig | 20-11-15 | 02:24

@INH.30CL | 20-11-15 | 01:53
Onzin. Meer bemoeienis in een strijd die het westen heeft helpen laten escaleren. Dan boots on the ground. Nee dat werkte prachtig is Irak of Afghanistan. ZO dankbaar dat zij zijn de mensen. Als dank krijgen wij haat en verachting. Kan het hun ook niet kwalijk nemen enerzijds. Dus nog meer olie op de jihaat en nog meer dood aan de blanke? Man hou op. Dit moeten zij zelf oplossen. Rot op met die superioriteitswaanzin van het westen. Islam is islam. Westen is westen. Wij hebben compleet verschillende ideologie over hoe een vrije samenleving moet. Het is wel hun zandbak. Nog meer soldaten erheen. Nog meer lijkzakken thuis. Nog meer haat op de blanke westerse. Welke strijd voer jij nou?

Vageling | 20-11-15 | 02:23

@SyntaxError | 20-11-15 | 02:16
Peter lijkt mij meer een beetje ziekerig te zijn.

INH.30CL | 20-11-15 | 02:21

@jan cioran | 20-11-15 | 01:50
Irak is al sinds de revolutie en het afzetten van de koning Faisal II in 1959 een chaos en een puinhoop. Daar hadden de VS niet zo heul veul mee te maken. Papa Bush had in 1991 de kans om daar eindelijk orde op zaken te stellen, maar die liet het na.

Het is niet zomaar met Bush junior begonnen, alsof Irak daarvoor een vredelievend en gelukzalig paradijsje was en een voorbeeld voor de regio, en dat het land en de regio heus beter af was geweest met Sadam op de troon. Dat is een weerzinwekkende simplificatie en eigenlijk gewoon een leugen. Bush junior heeft het volledig verkeerd aangepakt (en Obama daarna ook, trouwens) dat is zo klaar als een klontje, maar het huidige IS is niet veroorzaakt door de VS of die achterlijke Texaan, de zoon van die andere. Iedereen die dat beweert is niet goed bij zijn hoofd en weet niet waar hij over praat. Gratuit gelul.

Stormageddon | 20-11-15 | 02:14

@SyntaxError | 20-11-15 | 02:04
Dat zou het laffe gedrag van de wereld rechtvaardigen. De mensen in Syrië en al die andere landen, ook in Afrika, moeten bevrijd worden van die mongolen die zich IS noemen. als wereld -coalitie is het makkelijk te bewerkstelligen mijn inziens, ware het niet dat de belangen van macht en veel geld verdienen voorop staan en het dus nooit zal geschieden tot de einde der dagen.

INH.30CL | 20-11-15 | 02:14

Vageling | 20-11-15 | 01:57
Vageling, af en toe is je Nederlands, laten we zeggen, niet zoals het moet zijn.
De nuances ontgaan je.
Zoals: ironie.
Dat betekent het tegengestelde van wat je bedoelt.
Iets in de trand van: Ajax verliest kansloos en je schrijft dat Ajax fantastisch gespeeld heeft.

Jan Dribbel | 20-11-15 | 02:11

@Graaf van Egmont | 20-11-15 | 01:31
Yup. Bommen op Raqqa terwijl IS en het uberbooslim legertje al onderweg was naar Mosul om hun nieuwe uberbooslims HQ op te zetten. Ondertussen de brugers weer pesten door energie en watervoorziening ook even plat te leggen. Opeens dag na dag na dag acties in Frankrijk. Oh opeens weten wij alles en kunnen wij van alles voorkomen. Wat Frankrijk echt aan het doen is is even de bevolking laten zien dat Hollande zogenaamd het Alpha mannetje is want Assad moet deaud. Niet IS. Zelfs uit Syrie hoor je berichten dat het Westen sukkels zijn en sinds Rusland daar is er nog steeds wat 'verdwaalde' bommen zijn maar het aantal jihaatdisten die het kopt behoorlijk is toegenomen. Het gaat VS en EU niet om IS. Gaat om geld macht etc. Oftewel grondstoffen. Zij houden IS in wat zij achten een status quo. Mag niet te sterk worden maar ook niet te zwak want Assad. Krijg je die ottoturk erbij die dood en verderf loopt te roepen naar de Koerden. Want ja die grens he? Kut man. Ga eens deaud Koerden of rot op! KAn ottoturk vrijelijk wapens leveren en olie inbrengen. En dat soort geintjes zijn onze levens waard aldus de elitaire gevestigde orde. TTIP en shit straks ook. Niemand heeft niks meer te zeggen straks. En kan Mysteryposter wel stoere linkjes laten zien van VS tegen Rusland. Heeft zij ook door dat beide landen ons uitlachen omdat zij beiden weten dat wij niks voorstellen een leger dat binnen korte tijd gebroken is en niemand zich er om bekommert? Afijn ja ik heb hem wel door. Waar komt die kennis opeens vandaan? Oftewel voor de buhne.

Vageling | 20-11-15 | 02:07

Bestrijd niet allen het gepredikte islam zwaard wat we zien. Het islam haat ondersteunende geld, woord en pen dient ook op zijn zachts gezegd nader bekeken te worden.

mysteryposter | 20-11-15 | 02:06

@INH.30CL | 20-11-15 | 01:53
We wachten nog ff op de robot troops denk ik ...

SyntaxError | 20-11-15 | 02:04

Op het prikbord van het vliegdekschip Charles de Gaulle: *Iemand die nu nog lid is van de islamclub, heeft geen greintje fatsoen in zijn donder*.
- out -

Lewis Lewinsky | 20-11-15 | 02:03

@de honden blaffen... | 20-11-15 | 01:26
En overigens, had de ba'ath partij de olie in Irak al in 1972 genationaliseerd. Met instemming van de VS. Dat was namelijk niet tegen de VS, maar tegen de Engelse oliebelangen. Vooral BP was het slachtoffer van die nationalisering.

Stormageddon | 20-11-15 | 02:01

Grond troepen onze grenzen laten bewaken en reeds geïmporteerde terroristen uitschakelen is wat Nederland moet doen, en laat oorlog voeren in het Midden Oosten over aan de jongens die daar verstand van (denken te) hebben. In ieder geval niet aan Jeanine Hennis en Mark Rutte, de overlast van die oorlog waar we niets mee te maken hebben is al groot genoeg.

El Muñeco | 20-11-15 | 02:00

>SyntaxError | 20-11-15 | 01:49
Laatste link - Sutherland over Merkel
10:20

SyntaxError | 20-11-15 | 01:59

Deze man had het wel geweten. Waar is *die* mentaliteit heengevlogen?https://youtu.be/zUdU-TkmSE4

INH.30CL | 20-11-15 | 01:58

@Jan Dribbel | 20-11-15 | 01:23
Nee stenen happen in een kuiltje. Dat is eerlijk? Snap die vrouwen wel. Verkracht worden, tot slaaf gemaakt, stenen happen of gewoon keihard vechten en liever kogels dan stenen happen. Bovendien. Noord Korea al eens gezien? Vrouwen leger is echt niet voor de poes.

Vageling | 20-11-15 | 01:57

@Jan Dribbel | 20-11-15 | 01:52
Als je tegen hem zegt dat het een hervorming is, gaat hij vrijwillig mee naar de kliniek.

Lewis Lewinsky | 20-11-15 | 01:55

@RdeFriesch | 20-11-15 | 01:35
Ik ben het met je eens! Grondtroepen naar het war zone gebied sturen is de enige oplossing dat IS met de grond gelijk te maken om verder burgerslachtoffers zoveel mogelijk te beperken. Maar welk land durft dat aan?

INH.30CL | 20-11-15 | 01:53

@Energya | 20-11-15 | 01:06
Niet per definitie. Vliegdekschepen hebben nog steeds nut tegen een achtergestelde vijand. Voor Westerse zijn het sitting ducks. Mag een paar fregatten, kruisjagers, torpedojagers en onderzee boten het komen beschermen. Anders is het gewoon een 'sitting duck'. Vergis u niet in het anti reket schild dat wij tegenwoordig ook nou jou wij... Wij hebben niet eens kogels, dat er ook bestaat. Een landingsplatform voor de kust heeft meerwaarde. Hangt er alleen af tegen wie men vecht. Want een vliegdekschip in zijn uppie sturen is bij voorbaat zelfmoord.

Vageling | 20-11-15 | 01:52

Lewis Lewinsky | 20-11-15 | 01:43
Pechtold die tevreden was toen hij de bezuinigingen mocht steunen van 50 miljard.
Pechtold die nu tegen een belasting-verlichting is van 5 miljard.
Pechtold moet in een TBS-kliniek worden opgenomen.
Daar kan hij dan uit de eerste hand horen hoe zijn Marokkaanse vriendjes over Nederland denken.

Jan Dribbel | 20-11-15 | 01:52

@Stormageddon | 20-11-15 | 01:19
O ja, 2003, maar naar aanleiding van de gebeurtenissen in 2001, en zonder enig mandaat van de veiligheidsraad. Waarna ze er een grote zooi van maakten waar we nog last van hebben.

jan cioran | 20-11-15 | 01:50

O.T.
UN migration chief Peter Sutherland (2013):
'EU should 'undermine national homogeneity':
www.bbc.com/news/uk-politics-18519395
Alweer ja ...
Hoe meer oorlog hoe meer "vluchtelingen" (en mensen die heel boos zijn op "ons", want wij zijn het allemaal eens met het handelen van "onze" overheid, en hun vriendjes.)
Rompuy in 2011 .. nu nog actueel:
migrantsatsea.org/2011/04/18/van-rompu...
Sutherland over migratie; 9 oktober 2015:
www.youtube.com/watch?v=4VgKtBPvzqA

SyntaxError | 20-11-15 | 01:49

Mooi schip, maar weinig hutten op het bovendek, en ook nergens een zwembad te bekennen.

bintang | 20-11-15 | 01:45

@de honden blaffen... | 20-11-15 | 01:26
En dat was precies het argument van de US Department of State waarom Sadam mocht blijven zitten na de staatsgreep, waarom dat regime oorlog mocht voeren met Iran, en in tien jaar tijd een miljoen mensen de dood in mocht jagen, waarom hij de Koerden in zijn eigen land mocht vergassen met gifgas, tien jaar lang een land onder fascistische terreur liet leven en de VS pas "ho stop!" riepen toen hij overmoedig Koeweit binnenviel. Tien jaar te laat op de rem trappen.
Fuck you, met je "oneens". Je hebt geen idee waar je het over hebt.

Stormageddon | 20-11-15 | 01:44

@de honden blaffen... | 20-11-15 | 01:41
Goed gezegd. Peggold blijkt totaal krankzinnig te zijn.

Als hij arts was, zou hij nog steeds aderlaten. Want anders zou hij patiënten het gevoel geven dat hij het voorheen niet goed deed.

Lewis Lewinsky | 20-11-15 | 01:43

@@Energya | 20-11-15 | 01:15
Heeft Nederland trouwens kruisraketten? Of moeten wij in plaats daarvan gebarentaal gebruiken?

Lewis Lewinsky | 20-11-15 | 01:41

Graaf van Egmont | 20-11-15 | 01:31
En het waren allemaal bekenden van...
Het meest belachelijke argument van vandaag kwam van Pechtold: we moeten nu geen strengere maatregelen doorvoeren, want dat zal de burgers het gevoel geven dat we voorheen niet genoeg deden.

de honden blaffen... | 20-11-15 | 01:41

Graaf van Egmont | 20-11-15 | 01:31
De dubbele moraal van het Westen, samenwerken met Saoedi-Arabië.
De ideologen, de financiers van en de supporters van IS.
De verspreiders van het kwaad in West-Europa.
Geen woord erover.

Jan Dribbel | 20-11-15 | 01:39

Beetje lullig dat de Fransen op 1 bootje meer vliegtuigen hebben dan onze hele luchtmacht operationeel heeft.

flashforward | 20-11-15 | 01:38

Irak was voor Saddam Hoessein sjiitisch. Daarna Soennitisch, nu weer sjiitisch, met Soennitisch IS verzet. Constant wisseling van de wacht ... met 1 ding gemeen: Wie de baas is domineert de anders denkende.

mysteryposter | 20-11-15 | 01:37

Om een voorbeeld te geven, eerst heeft de Belgische politie Nemmouche laten ontsnappen nadat hij vier willekeurige joden had vermoord in Brussel. De Belgische politie deed geen fuck. Vervolgens leverden de Fransen hem op een presenteerblaadje aan. Maar een proces tegen Nemmouche is er nog steeds niet geweest. De Belgische justitie doet dus geen fuck.

De Belgen willen niet.

Lewis Lewinsky | 20-11-15 | 01:37

Wat een laffe/hulpeloze oplossing dat bombarderen. De burgerbevolking zal het meest lijden. Grondtroepen zijn de enige oplossing. Europa is zielig en ruggengraatloos.

RdeFriesch | 20-11-15 | 01:35

@Graaf van Egmont | 20-11-15 | 01:31
Behalve België dan, het Europese terroristenbroeinest.

Lewis Lewinsky | 20-11-15 | 01:32

@Tipped Relic | 20-11-15 | 01:02
Onzettend flauwe grap. Iedereen weet dat dat de Belgische politie is.

Lewis Lewinsky | 20-11-15 | 01:31

Iemand trouwens in de gaten dat ná Parijs elk land ineens alertheid gaat veinzen naar zijn burgers toe. De jacht op terroristen vliegt de pan uit. Vóór vrijdag de 13e was het rustig in Europa, nu wordt er in diverse landen de ene inval na de andere en de ene aanhouding gedaan. Het is net of de regeringen ons duidelijk willen maken dat ze echt wel weten wat ze aan het doen zijn.
Het zal echter in veel landen te weinig en te laat zijn.

Graaf van Egmont | 20-11-15 | 01:31

@Piet Karbiet | 20-11-15 | 01:25
Dank. Bijzonder veel dank. *direct begint te schrijven aan duizend-en-één roeisters* Had ik al dank gezegd?

Lewis Lewinsky | 20-11-15 | 01:29

Stormageddon | 20-11-15 | 01:19
Oneens.
Het eerste wat wat Saddam deed, was de olie industrie nationaliseren.
En dat was het goed recht van Irak, en goed voor het land.
Khadaffi voerde een soortgelijke politiek.
De Amerikanen hadden daar niets te zoeken.

de honden blaffen... | 20-11-15 | 01:26

Piet Karbiet | 20-11-15 | 01:21
Ik heb het niet zo op naakte vrouwen met zwemvesten. Die wekken bij mij de indruk dat ze bang zijn te verzuipen in mijn zaad. Terwijl ik hooguit een eierdop vol krijg.

Graaf van Egmont | 20-11-15 | 01:25

@Energya | 20-11-15 | 01:15
Duidelijk. Dank voor de les!

Lewis Lewinsky | 20-11-15 | 01:23

mysteryposter | 20-11-15 | 01:17
Vrouwen inzetten tegen IS.
Dat is niet sportief, dat is niet eerlijk, volgens de Abu's.

Jan Dribbel | 20-11-15 | 01:23

Tipped Relic | 20-11-15 | 01:02
Het doet geen recht aan het Franse leger. Zeker niet door een leger dat met achterlating van al hun materieel er als een haas vandoor gingen vanuit Duinkerken. Het Franse leger is keihard als gevolg van WO1, WOII, Indochina en Algerije. Kost ook wat soldatenlevens, maar ze laten niet met zich spotten.

Graaf van Egmont | 20-11-15 | 01:21

@de honden blaffen... | 20-11-15 | 01:13
De verhalen uit duizen-en-één nacht zijn veel ouder dan de islam. Dus die kunnen inderdaad mooi zijn.

Lewis Lewinsky | 20-11-15 | 01:21

Studio Powned van 19 nov 2015 staat niet op uitzending gemist, althans ik kan 'm niet vinden.
Toeval?

ProAsfalt | 20-11-15 | 01:21

@mysteryposter | 20-11-15 | 01:10

Lekker bezig die Russen!

Balaverde | 20-11-15 | 01:20

@jan cioran | 20-11-15 | 01:06
Irak werd pas in 2003 aangevallen. Dat had al in 1979 moeten gebeuren toen meneer Hussein al Tikriti de macht greep, maar ja... Toen hadden de VS al genoeg gedoe met het buurland van Irak en een weinig doortastende pindaboer als president. Hielp ook niet echt. En papa Bush had het in 1991 natuurlijk definitief moeten afmaken, maar ja... toen was het doel bereikt voor bondgenoot Saoedi-Arabië en voelde de Arabische Liga niet voor afzetten van Van het regime. Dus het is wel de schuld van Bush, maar vooral van die ouwe. Die had even moeten doorzetten.
www.youtube.com/watch?v=CR1X3zV6X5Y

Stormageddon | 20-11-15 | 01:19

@de honden blaffen... | 20-11-15 | 00:47

Het kan niet anders. Of ze zouden ''Wilders in de kaart spelen'' met maatregelen. Als zelfs de Belgen wat doen come on.

Balaverde | 20-11-15 | 01:16

Graaf van Egmont | 20-11-15 | 00:32
.
Hout moet.https://www.google.nl/search?q=naaktkalender+roeisters&biw=1366&bih=635&tbm=isch&imgil=dOUQofygSmXTgM%253A%253B21OAmepKaWjZ6M%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fwww.ad.nl%25252Fad%25252Fnl%25252F1021%25252FMeer-sport%25252Farticle%25252Fdetail%25252F3768833%25252F2014%25252F10%25252F14%25252FBritse-naaktroeisters-zijn-terug-Helemaal-geen-porno.dhtml&source=iu&pf=m&fir=dOUQofygSmXTgM%253A%252C21OAmepKaWjZ6M%252C_&usg=__w7kA1GVmvq118Qh-Mdgta3AZipQ%3D&ved=0CCgQyjdqFQoTCM75j4fcnckCFYIKGgodSkEPlg&ei=zWVOVo7fIoKVaMqCvbAJ#imgdii=dOUQofygSmXTgM%3A%3BdOUQofygSmXTgM%3A%3BBjs2o_xwaAal7M%3A&imgrc=dOUQofygSmXTgM%3A&usg=__w7kA1GVmvq118Qh-Mdgta3AZipQ%3D
.

Piet Karbiet | 20-11-15 | 01:16

@Lewis Lewinsky | 20-11-15 | 01:11
Is meer een opmerking richting mbt hoe nuttig vliegdekschepen zijn op het huidige strijdtoneel.
Rusland heeft in 2 weken een volledig militair vliegveld in Syrie ingericht waarvan ze vliegen. Een vliegdek schip die in de zelfde tijd ergens is heeft dus geen toegevoegde waarde aangezien een moderne tegenstander die met een kruisraket uitschakelt.
Frankrijk had dus net zo goed in Turkije (is toch een bondgenoot?) of Libanon een basis kunnen inrichten.

Energya | 20-11-15 | 01:15

@Energya | 20-11-15 | 01:06
ISIS heeft geen kruisraketten.
Lewis Lewinsky | 20-11-15 | 01:11

Dat sommige vrouwen die dingen afvuren vinden ze ook erg vervelend

mysteryposter | 20-11-15 | 01:14

Lewis Lewinsky | 20-11-15 | 00:59
Het mooiste gedeelte van de islam dat ik ooit heb kunnen ontdekken, zijn de verhalen uit 1001 nacht.
Maar daar hoor je ze nooit meer over...

de honden blaffen... | 20-11-15 | 01:13

@Energya | 20-11-15 | 01:06
ISIS heeft geen kruisraketten.

Lewis Lewinsky | 20-11-15 | 01:11

Helpt allemaal niks, maakt het zelfs alleen maar erger. Sinds Irak is aangevallen in 2001 is het er niks beter op geworden.

jan cioran | 20-11-15 | 01:06

De Charles de Gaule was 2 weken geleden al vertrokken richting Syrie, en echt tegenwoordig zijn vliegdekschepen overbodig geworden.
Ik bedoel, 1 kruisraket en je vliegdek schip is een watergraf geworden.
www.defensenews.com/story/defense/nava...

Energya | 20-11-15 | 01:06

Jan Dribbel | 20-11-15 | 00:45
De Minas Gerais is tijdens de Falklandoorlog niet eens meer uitgevaren, nadat de kruiser Belgrano werd getorpedeerd. Zegt toch ook wat als je als marine niet eens je kruisers kunt beschermen met fregatten en jagers.

Graaf van Egmont | 20-11-15 | 01:05

Die oude Britse grap: "Hoe noem je één miljoen mannen met hun handen boven het hoofd?" "Het Franse leger"

Tipped Relic | 20-11-15 | 01:02

@Tommygunner | 19-11-15 | 22:35 > Precies, begin eerst maar eens de boel hier in Europa schoon te vegen met de legers van alle EU landen.

Democrates | 20-11-15 | 01:02

Listen up sweet child of mine
Have I got news for you
Nobody leaves this place alive
They'll die here join the queue

,
www.youtube.com/watch?v=qFEdkKYT20w&a...

Nadenken is ook een onderdeel van het leven...

Piet Karbiet | 20-11-15 | 01:00

De islamknuffelaars van AT5 hebben gemeend vandaag een topic te moeten schrijven onder de titel *Jammer dat het mooie gedeelte van de islam niet naar voren komt*.

Nou, AT5, wees gerust. Vliegdekschip Charles de Gaulle zal dat mooige gedeelte zeker niet overslaan.

Lewis Lewinsky | 20-11-15 | 00:59

En wij moeten luisteren naar manneke Klaver in Pauw,s babbeluurtje.

daytripper | 20-11-15 | 00:54

En de overige kut regenten in de EU die totaal niet aan de simpele zielen op geenstijl denken. En de mekka's lachen heel diep in hun vuistje over de kufars.

Bill Cosby | 20-11-15 | 00:53

Stone Roses in Le Bacatlan, 1996:
.
Love spreads her arms, waits there for the nails
I forgive you boy, I will prevail
Too much to take, some cross to bear
I'm hiding in the trees with a picnic, she's over there
Yeah
.
She didn't scream, she didn't make a sound
I forgive you boy, but don't leave town
Cold black skin, naked in the rain
Hammer flash in the lightning
They're hurting her again
.
Let me put you in the picture
Let me show you what I mean
The messiah is my sister
Ain't no king man she's my queen
.
I have a dream, I've seen the light
Don't put it out, say she's alright
Yeah she's my sister

www.youtube.com/watch?v=zJ9r3lxGWRc

Yeah Yeah Yeah

.........
.

Piet Karbiet | 20-11-15 | 00:52

@Vageling | 20-11-15 | 00:42
Heel goed, vagebond. Niet alle thee over één kam scheren. DE thee bestaat niet. Tachtig procent van de thee is vreedzaam en vol mededogen.

Lewis Lewinsky | 20-11-15 | 00:52

Prachtig en het laat zien dat wij in het Westen superieur zijn. Maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar... wat doet een straaljager tegen een gekke mekka die met een mitrailleur de kufars uitmoord. En dat is juist ons probleem. Maar wir schaffen das, domme kut.

Bill Cosby | 20-11-15 | 00:49

Nu nog het Vreemdelingenlegioen erop af sturen en de zaak is snel geregeld.

Reykjavik | 20-11-15 | 00:48

Balaverde | 20-11-15 | 00:33
De enige rationele verklaring: ze schijten in hun broek, ze zijn verlamd van angst.

de honden blaffen... | 20-11-15 | 00:47

Vageling | 20-11-15 | 00:27
De Karel Doorman is na Falklandoorlog tussen Engeland en Argentinië uit de vaart genomen.
Te kwetsbaar.

Jan Dribbel | 20-11-15 | 00:45

nickolaas | 20-11-15 | 00:19
Pfff, wat een woordenbrij, je kunt ook simpelweg stellen dat ik een doemdenker ben, en dat het allemaal wel goed komt.

de honden blaffen... | 20-11-15 | 00:44

@Driewerf Hoezee | 20-11-15 | 00:32
Muntthee of Earl Grey? Mag het ook een wazige frambozen aftrekje zijn of is dat rasciesme? Of is Earl grey al rasciecme? Lastig dat thee drinken. Ik snap het niet.

Vageling | 20-11-15 | 00:42

-weggejorist-

exit religion | 20-11-15 | 00:41

@cryptolau | 20-11-15 | 00:28
Helemaal eens. Kan me ook niet voorstellen dat dat het enige moet zijn wat de situatie verdacht moest lijken... Vaag.

Driewerf Hoezee | 20-11-15 | 00:35

@de honden blaffen... | 20-11-15 | 00:11

Gewoon simpele maatregelen nemen is al te veel voor onze overheid. Ze zouden maar eens hun smoelwerk uit die iPad halen. Ondertussen laten Rutte nog wel wat jihadisten los gewoon door niets te doen.

Balaverde | 20-11-15 | 00:33

Navond, lui. Abdoe-Laadklep is geevacueerd uit z'n theedrinketablissement en er zijn drie mensen opgepakt in 010 omdat ze niet in hun auto zaten.

Rutger reed met drie kentekens 17x de grens over en werd niet gecontroleerd.

Kortom: drinkt meer thee.
Dat was het. Vragen iemand?

Driewerf Hoezee | 20-11-15 | 00:32

Piet jongen, de Graaf kan jullie land niet meer repareren. Het was al stuk toen ik vertrok. Ondanks Parijs voel ik me in Frankrijk nog wel veilig. Heeft met de state of mind van de Fransen te maken. Dat mis ik totaal in Nederland. Geen enkele indicatie dat dat beter gaat worden. Als je dingen niet durft te benoemen, verlies je realiteitszin. Woordenspelletjes, verder komen ze niet. Merk hoe gauw de bestuurders zelf een veili heenkomen zoeken als er een drugsrunner via Hazeldonk naar Rotterdam rijdt.

Graaf van Egmont | 20-11-15 | 00:32

Nog niemand op het idee gekomen om grondtroepen op vrijwillige basis te sturen?
Als extra aanvulling op het Vreemdelingenlegioen,
Een tv format misschien?
So you can think you're in the army now.
Ook goed voor de kijkcijfers natuurlijk ?
En onder de reaguurders hier zullen vast wel wat kandidaten te vinden te zijn.

www.youtube.com/watch?v=DF6PenFuZOk

De gezellige Syrier | 20-11-15 | 00:31

i.imgur.com/0uwTkWz.jpg

Lego mondkapjes regel ik morgen.
Zo ben ik dan weer wel.

.

Piet Karbiet | 20-11-15 | 00:31

Driewerf Hoezee | 19-11-15 | 23:28

nah k zag gister wel 3 lege Belgische auto's
met niet gekker worden je kan niet elke belgische auto gaan nakijken he

cryptolau | 20-11-15 | 00:28

Nou, nou. Alsof Amerika superieur is.

Meet China:
1.bp.blogspot.com/-bLFuXflZVb4/UHt2xzY...

P.S. Een Russisch prototype dat de Chinezen hun eigen hebben gemaakt. Was eigenlijk de Varyag dat de Russen wilden bouwen.

Rusland is inderdaad niet de top. Maar wel effectief.
Meet de Russen:
www.naval-technology.com/projects/kuzn...

Come on. Alsof wij in het Wetsen de enige zijn die 'aircraft carriers' kunnen bouwen. Nederland heeft er NUL! Eet dat! Ja vroegah! De Hr.Ms. Karel Doorman. Alleen die bestaat niet meer al een hele lange tijd. Ja de Argentijnen hebben hem overgenomen. Nieuwe naam. Volgens mij bestaat dat ding niet eens meer.

www.seaforces.org/marint/Netherlands-N...

Vageling | 20-11-15 | 00:27

Dat lijkt me nogal weinig support voor een carrier, ze zullen wel de helft "vergeten" zijn te melden.

Te dom om te poepen | 20-11-15 | 00:25

@metzonderzijwieltjes | 19-11-15 | 23:43

Maar ze roepen alleen ''Prang Prang''

En het is nog te wachten tot de volgende linkse minister van defensie die ook het roepen van pang pang gaat verbieden. Het zou toch maar zo zijn dat de woorden eens op zouden zijn in het debat. Mocht de vijand toch eens willen praten.

Balaverde | 20-11-15 | 00:23

@Graaf van Egmont | 19-11-15 | 23:52
,
Waarde Graaf, U ook hier?
Kunt U dit land repareren?
Het is even nogal stuk.

.

Piet Karbiet | 20-11-15 | 00:21

Kijk Rutte, als een Franse premier "oorlog" roept bedoelt hij ook oorlog en komt er niet als een laf verwend jongetje op terug.

moitambien | 20-11-15 | 00:20

@de honden blaffen... | 19-11-15 |
Dan heb je het dus al niet meer over "precisiebombardementen" en drones zullen hooguit meer gebruikt worden, omdat het op een gegeven moment goedkoper zal zijn dan een politiehelikopter en misschien sneller ter plaatse kan zijn. Van de andere kant zitten er ook haken en ogen aan (delen het luchtruim met bijvoorbeeld traumaheli) en crashes hebben drones ook een slechte naam gegeven in de buurt van luchthavens waarvandaan op conflictgebieden wordt gevlogen. Amerikanen zijn van een basis in Djibouti getrapt - ondanks dat de overheid een vermogen ving voor de huur van die basis. Een en ander schijnt er mee te maken te hebben dat het dure dingen zijn en piloten zelf niet aan boord zitten en dat ding ten koste van alles heel willen houden (zonder rekening te houden met mensen op de grond). In plaats van dat ze dat ding naar open gebied sturen en laten crashen, proberen ze toch in praktijk vaak over bewoond gebied de luchthaven te halen.. wat dus vaak niet lukt en dat komt genoeg voor om te zorgen dat mensen het heel snel gehad hebben met die dingen in praktijk.. de techniek moet gewoon nog verbeteren en voor die psychologische dingen moet nog een oplossing worden gevonden.
Verder ben je een politieheli ook wel zat als ie langer dan 20 minuten over je huis vliegt.. drones de klok rond is misschien toch niet helemaal een oplossing (een ballon is dan handiger - en die techniek zie je hier en daar toch wel opduiken - onder andere rond Gaza en de Westoever nu we het daar toch over hadden).

nickolaas | 20-11-15 | 00:19

El Muñeco | 20-11-15 | 00:04
Dat doen zelfs de Belgen.
En Rutte, die zelfs nu nog de teruggekeerde 'Syriegangers' wil loslaten op de samenleving heeft wat mij betreft de naiviteits bokaal gewonnen.

de honden blaffen... | 20-11-15 | 00:11

Piaf dedicated her recording of the song to the French Foreign Legion.At the time of the recording

France was engaged in a military conflict, the Algerian War (1954--1962), and the 1st REP (1st Foreign Parachute Regiment)

www.youtube.com/watch?v=fFtGfyruroU

mysteryposter | 20-11-15 | 00:11

Voor ff stoer doen. Daarna wegwezen. Hek erom. Iedereen lekker daar in die zandbak alles zelf laten uitzoeken. Allemaal !!
Vervelende gasten terugsturen
, postzegel erop in de droneboot, opzouten. Geen oorlog in den vreemde voeren. Kun je nooit winnen deze strijd. Heeft niets met laf te maken. Problemen moet je isoleren en controleren.

Stoker | 20-11-15 | 00:06

Dat is dus wat "Je suis Charlie" echt betekent!

De Tusschenspreker | 20-11-15 | 00:06

@macmiep.nl | 19-11-15 | 23:41
Vertel jij dat door aan Hennis?
Ze zit nu in de dugout bij AFC Quick 1890 uit Amersfoort.

Piet Karbiet | 20-11-15 | 00:05

Je kan het er mee eens zijn of niet, de politiek in Frankrijk toont tenminste ballen en tracht in ieder geval iets te doen om haar bevolking te beschermen. Wij moeten het doen met Jeanine Kennix, Diederik Flapdrol, Kuzu van Lijst Erdogan, Mark "alles wat ik doe is toch wel leuk" Rutte, Abu Xander Pechtold, en de rest van de hele poppenkast. Die zouden alleen commando's inzetten om vrijwillig afgereisde Syrië gangers terug te halen naar Nederland, ipv eenvoudig het paspoort intrekken.

El Muñeco | 20-11-15 | 00:04

@wlodek | 19-11-15 | 23:42
En Napoleon deed het in het begin heus niet slecht. De eerste 5 oorlogen onder Napje is Frankrijk toch heus als winnaar aan te wijzen. Uiteindelijk ging het wel mis, da's waar. Maar nooit gewonnen is niet waar.
nl.wikipedia.org/wiki/Napoleontische_...

Stormageddon | 20-11-15 | 00:04

de honden blaffen... | 19-11-15 | 23:31
@mezelf | 19-11-15 | 23:46
Het enige waar je voor zover je 'dromen' betreft nog iets van 'hoop' uit zou kunnen putten is de militarisering van politie met steeds zwaardere wapens en bepantsering, wat wereldwijd soms wel een beetje een trend lijkt (maar bijvoorbeeld ook wel weer iets werd teruggeschroefd bijvoorbeeld in de VS, waar in bijvoorbeeld Furgeson de politie als een soort van leger tegen demonstranten optrad - wat dus niet gepast was, waren achteraf toch wel de meesten het over eens).

nickolaas | 20-11-15 | 00:04

Het is dweilen met de kraan open in België.
Politie pakt potentiële jihadist voor de 3-de maal op.
Belgische rechter laat hem steeds weer vrij.
www.hln.be/hln/nl/32616/Terreurdreigin...
Ik vermoed dat de rechter lid is van de partie socialiste.
Net zoals de vorige burgemeester van Molenbeek, die 20 jaar lang wegkeek.
Wat nu bekend wordt is bijna niet te bevatten:
De burgemeester van Molenbeek, Moureax (P.S.) had verordoneerd dat tijdens de ramadan er geen aanhoudingen mochten worden verricht.
De burgemeester verdient een ere-plaats in de gallerij van de beste Goedmens.

Jan Dribbel | 20-11-15 | 00:03

Als je op zo,n gast jaagd kijk je niet op een kogel meer of minder, ik noem het gewoon trigger happy.
Haloef | 19-11-15 | 23:10
.
Ik denk dat ze hem levend wilden pakken. Ze moesten wel door blijven schieten want hij gaf niet op, hij was natuurlijk dan ook geen echte Fransman he

Neil_ Skywalker | 20-11-15 | 00:01

ot: in rotterdam wordt aboe in veiligheid gebracht.

Mark_D_NL | 19-11-15 | 23:59

Five days to curtain, motherfuckers.

Kameroudste | 19-11-15 | 23:58

nickolaas | 19-11-15 | 23:46
Ik stel in eerste instantie een vraag, en denk dat als de huidige situatie zich doorontwikkeld als in de afgelopen tien jaar, (ik zie zojuist een discussie tussen Klaver en Zijlstra bij Pauw over Parijs en hoor exakt hetzelfde gezwatel als na de moord op van Gogh) dat die drones over een jaar of tien twintig als een normaal verschijnsel beschouwd zullen worden.
We zijn tenslotte in oorlog.

de honden blaffen... | 19-11-15 | 23:57

@wlodek | 19-11-15 | 23:42
Mwoah... de helft van Frankrijk was ooit Brits. Van Normandië tot Gascogne. Dat oorlogje hebben ze toch heus wel gewonnen. Duurde wel wat lang, maar goed...
nl.wikipedia.org/wiki/Honderdjarige_O...

Stormageddon | 19-11-15 | 23:54

Denk toch aan het verdrag van Kyoto of gaan ze dit ook weer met windmolens compenseren?

Watching the Wheels | 19-11-15 | 23:53

Hee, een skip van niks nie bang nie

Graaf van Egmont | 19-11-15 | 23:52

@Eurotokkie | 19-11-15 | 23:48
Waar suggereer ik dat ik zeg dat ze met een land vechten? Haal ik niet uit mijn eigen tekst. Dan heb je dat verkeerd gelezen.

Vladimir316 | 19-11-15 | 23:51

Je kan IS zien als een symptoom van culturele kanker, van de Mensheid. Kankercellen ontspruiten met de juiste voeding, en keren zich tegen dat wat hen onderhoudt of in stand houdt.

Ruim het op, van huis tot huis, de strijders en schuldigen vluchten als grondtroepen (en tanks) arriveren,en zijn doelwit. Over enkele aanslagen (een kwestie van tijd) worden grondtroepen ingezet.

De Dansende Kater ® | 19-11-15 | 23:51

Vladimir316 | 19-11-15 | 23:45
Je snap het niet helemaal, het westen is niet in oorlog met een land maar met een groepering.
Maar voor de rest ga vooral verder met je PS4 game dude.

Eurotokkie | 19-11-15 | 23:48

de honden blaffen... | 19-11-15 | 23:31
Ik heb het 2x doorgelezen en ik haal het er niet uit.. (3e artikel - plus de rest ook nog even gescanned). Oost-Jeruzalem staat sowieso maar 1x in de hele tekst.
Maar je vergeet dat Oost-Jeruzalem geannexeerd is en de Israëlische wetgeving daar wel van kracht is (net als de Nedelandse in de Schilderswijk - al weet ik niet of rechten je iets zeggen als je dat soort onzin de wereld in kan strooien). Palestijnen die er wonen zijn weliswaar geen burgers van Israël, maar wel inwoners (in tegenstelling tot bijvoorbeeld Palestijnen in Gaza).
Maar droom lekker verder zou ik zeggen.. maar niemand komt er dus een steek verder door (en je snapt denk ik ook niet echt hoe de wereld werkt - al zal je mij dat ongetwijfeld ook verwijten).

nickolaas | 19-11-15 | 23:46

Europeanen en US vechten in Syrië en Irak als natte kranten en brengen het Westen in groot gevaar. Veel show weinig results. Laat de Russen het maar uitzoeken met Assad. Houdoe!

Vladimir316 | 19-11-15 | 23:45

@Itgietoan | 19-11-15 | 23:05
Zeker nooit gehoord van suppressing fire? Je dwingt zo de vijand om dekking te zoeken zodat andere militairen dichterbij kunnen komen zonder dat ze verrot geschoten worden.

De Tusschenspreker | 19-11-15 | 23:45

wlodek | 19-11-15 | 23:42
Klopt.
Toch is Napoleon nog steeds de grootste Franse Held.

Jan Dribbel | 19-11-15 | 23:45

Mooi hoor, moeten wij ook hebben. Hádden we trouwens ook ooit: de Karel Doorman. Maar verpatst aan Argentinië.

paulvink | 19-11-15 | 23:44

mysteryposter | 19-11-15 | 23:39
Maar die katholieken en protestanten, waren zich van een ding heel goed bewust, "twee geloven op een kussen, daar slaapt de duivel tussen".

de honden blaffen... | 19-11-15 | 23:44

Tja, indrukwekkend! Zij wel...
De wereld neemt de maatregelen die passen. Nederland is al decennia in een Eftelingstemming over de gevaren en kijkt nu toe.
Ik hoop dat wij als het straks nodig is op zolder nog een werkende F16 hebben liggen en een handvol trillende soldaten kunnen optrommelen.

metzonderzijwieltjes | 19-11-15 | 23:43

Zoetwaterpanharing | 19-11-15
Je bent de optie "chemical"nog vergeten.

kneuterzak | 19-11-15 | 23:43

niet om het een of ander maar Frankrijk heeft nog nooit ook maar 1 oorlog gewonnen

wlodek | 19-11-15 | 23:42

mysteryposter | 19-11-15 | 23:39
Sommige dingen kun je idd achterlaten, andere dingen blijven je hele leven bij in de hoop dat mensen hiervan leren.

Eurotokkie | 19-11-15 | 23:42

@Piet Karbiet | 19-11-15 | 23:27
en Rusland een paar olieraffinaderijen en veel tankwagens. Ik vind het maar vaag.

deluiegriek | 19-11-15 | 23:41

Maar eeh... die Vijfde Colonne daar doe je niks aan met dat spul. En daar zit voor ons Europeanen het grootste gevaar.

Rest In Privacy | 19-11-15 | 23:41

Mooi apparaat die Rafale. Als ik zo een beetje rondneus op de internets lijkt me dat toch een logischere aankoop dan de ooit misschien wel een keer klaar zijnde F-35. Houden we dat geld ook mooi in Europa, alleen dat al.

Dr. Snoepjes | 19-11-15 | 23:40

Leuk, dat schip kan ISIS klop geven, maar niet meer dan wat geklop. Intussen kan een andere pop-up afdeling van ISIS met vers en ouder importpersoneel voor een paar dagen het centrum van Marseille overnemen en hun dodelijke ding doen, om maar wat te noemen. Of tientallen huis-tuin-en keukendrones met bomvesten eronder laten neerdalen op terrasjes vol mensen. Oorlog win je maar op één manier: genadelozer optreden dan de tegenstander. Het is de vraag of Europa daartoe überhaupt nog in staat is.

Zoetwaterpanharing | 19-11-15 | 23:39

Nee de katholieken en protestanten zijn altijd liev voor elkaar geweest, toch.
Eurotokkie | 19-11-15 | 23:31

Die tijd zijn we ontgroeit toch in al die jaren? Veel mensen nemen een punt in de geschiedenis en gaan vanaf dat punt denken. Geheel vergetend wat daarvoor afspeelde of wat de omstandigheden waren.

mysteryposter | 19-11-15 | 23:39

Tommygunner | 19-11-15 | 22:35

Precies er zit al zoveel in de EU dat die spierballen in Syrië en Irak echt geen verschil hier gaan maken. Sterker nog het zal alleen maar erger worden.

Totale terugtrekking van de EU legers uit die landen, alle moslims die niet naar Westerse maatstaven willen leven verplicht uitzetten en dan maar eens kijken of het hier weer leefbaar gaat worden.

Ja linksche kakker in je tulpenlullen wijk met die aardige Chinees en dat leuke moderne Iraanse vrouwtje van op de hoek, ik weet ondertussen dat jij een andere visie hebt maar er zijn inmiddels honderden wijken in Nederland waar je letterlijk struikelt over de mensen die niks van ons (idd ook niet van jou) moeten hebben.

En voor alle "vuige gore rasies" jankers, hebben jullie jezelf wel eens afgevraagd wat al die gasten hier zoeken? Gasten die niks met het Westen, onze cultuur en onze levensstijl ophebben? Tegen die gasten moeten we gewoon zeggen, ga lekker daarheen waar ze leven zoals jij dat graag ziet en probeer niet je wil hier op te leggen.

ox | 19-11-15 | 23:38

mysteryposter | 19-11-15 | 23:31
Nee de katholieken en protestanten zijn altijd liev voor elkaar geweest, toch.

Eurotokkie | 19-11-15 | 23:35

Daar waar ik hoe zeidde doelde ik op hou.
Stop de tijd!

Piet Karbiet | 19-11-15 | 23:35

@Eurotokkie | 19-11-15 | 23:28
Denk niet dat Wilders het daarmee eens is hoor.

Mini Me | 19-11-15 | 23:34

nickolaas | 19-11-15 | 23:12
Jawel hoor:https://midoostconflict.wordpress.com/tag/gazastrook/
(Even omlaag scrollen, derde artikel).

de honden blaffen... | 19-11-15 | 23:31

Minder is meer.
Eurotokkie | 19-11-15 | 23:28

Juist! Minder orthodoxe islam is meer vrede, meer begrip voor elkaar en meer samenhorigheid

mysteryposter | 19-11-15 | 23:31

Ze kunnen ISIS bombarderen wat ze willen, zolang het westen de voeten blijft kussen van die theedoeken in Qatar en Saudi Arabie verandert er voorlopig weinig. Van daaruit blijft men de jihadisten in het westen met veel enthousiasme aanmoedigen en financieren.

cucamonga | 19-11-15 | 23:30

@Hiesjes | 19-11-15 | 22:58

ISIS zit vast binnen een week of twee in Mosul tussen de burgerbevolking en de raffinaderijen... Krijgen de Koerden het weer benauwd en vast binnen no-time een patselling i.v.m. Rusland-Bashar-Iran versus VS-Turkije-Irakoerdistan... Charles de Gaulle zal dan wel weer huiswaarts keren

waragainstclimate | 19-11-15 | 23:28

Mini Me | 19-11-15 | 23:20
Minder is meer.

Eurotokkie | 19-11-15 | 23:28

Eurotokkie | 23:15
Precies, laat het hun eerst dun door de broek lopen.
Beter als overvallen in hun slaap.
Deze had overigens geen tijd voor een schone onderbroek.
static3.parool.nl/static/photo/2015/3/...

Haloef | 19-11-15 | 23:28

Misschien loos alarm en opgehaajpte shit, maar even ter notie: Rotterdamse straat afgezet om lege Belgische auto - nos.nl/l/872706

Driewerf Hoezee | 19-11-15 | 23:28

@ProAsfalt | 19-11-15 | 22:56
.
Ja, dat was ontluisterend. If true.
Beetje speldenprikjes doen terwijl Hollande na 2 dagen munitiedepots en het commandocentrum in Ragga bombardeert.
Schiet mij maar lek. Imagine. Hoe toch een sop.

Piet Karbiet | 19-11-15 | 23:27

@ psycho_3 | 19-11-15 | 23:21

Ja goede film. Iemand uit Singapore tipte mij om te kijken lol

mysteryposter | 19-11-15 | 23:24

Jan Dribbel | 19-11-15 | 23:16
Eerst is Abdelhamid Abaaoud doodgeschoten in een kogelregen en toen heeft zijn nicht zich opgeblazen, hierdoor is alles ingezakt
en er is niet meer veel overgebleven van haar.
Ze zijn nog bezig om de resten van de muur te halen.
De voor en erna foto's zullen we nooit zien, alleen nog
hoe ze was .
www.hln.be/hln/nl/35524/Aanslagen-Pari...

Eurotokkie | 19-11-15 | 23:23

Laatst nog de film bekeken van Michiel de Ruyter en je vraagt je toch werkelijk af wat er met ons zo eens stoere vloot is gebeurd als je dit ziet? Vergis je niet het zijn de socialisten, jawel de Fransen dan wel, die op een totale oorlog aansturen met die beesten. Onze socialisten verhullen zich, zie Samson vandaag maar weer, wat een L*L. Vul het asterixje maar in.

psycho_3 | 19-11-15 | 23:21

Na de reactie van @Tommygunner was al wat nodig was al gezegd.

Zaad Jan | 19-11-15 | 23:20

Van zo'n bootje krijgt onze Janine 'hotlips' Plasschaert een hele natte doos.

stutz | 19-11-15 | 23:17

Eurotokkie | 19-11-15 | 23:12
Of geplet onder een ingestort plafond.

Jan Dribbel | 19-11-15 | 23:16

Haloef | 19-11-15 | 23:10
Idd, Bin Laden hebben ze letterlijk helemaal kapot geschoten, er was nog maar weinig over wat je aan een mens doet herinneren.

Eurotokkie | 19-11-15 | 23:15

Maar hoe lang duurt het nog voordat drones boven Molenbeek en de Schilderswijk precisie aanvallen uitvoeren?
de honden blaffen... | 19-11-15 | 22:58
Dat gebeurt zelfs in Oost-Jeruzalem niet.. geen zinnig mens die zoiets zou doen lijkt me.

nickolaas | 19-11-15 | 23:12

Kijk, zo'n Carrier battle group heeft NL als zeevarende natie dus nodig. En ook nog een duikboot met ICBM's. Milfdef kan dan worden omgeschoold tot dekmatroos.

Rest In Privacy | 19-11-15 | 23:12

Itgietoan | 19-11-15 | 23:05
Waarom onnodig risico nemen, 1 ding is zeker Abdelhamid Abaaoud
is doodgegaan aan loodvergiftiging.

Eurotokkie | 19-11-15 | 23:12

Dit ding leid mooi de aandacht af van leden van het vreemdelingenlegioen die op het moment dat je het niet verwacht de keel doorsnijdt van IS types. Bezorg hen maar eens slapeloze nachten. Terreur kan je ook terugbezorgen als je een dozijn helden hebt die bereid zijn dat te doen. Toevallig hebben ze er een legioen vol van.

Dima Beeline | 19-11-15 | 23:12

@Itgietoan 23:05
Als je op zo,n gast jaagd kijk je niet op een kogel meer of minder, ik noem het gewoon trigger happy.

Haloef | 19-11-15 | 23:10

Hey, verrek! Krijg ineens zin in Metal Gear Solid 5...

Jan6887 | 19-11-15 | 23:08

-weggejorist-

Itgietoan | 19-11-15 | 23:05

Doe mij maar de cvn-80.....

killermiller | 19-11-15 | 23:05

Zeau die komen in ieder geval beslagen ten ijs.
Ofzeau.

G,I. Jane | 19-11-15 | 23:05

Da's even heel wat anders dan 'pang-pang' roepen...

Jan Toeternuitje | 19-11-15 | 23:05

deluiegriek | 19-11-15 | 22:59
Whaha!

Sliptong | 19-11-15 | 23:04

Gaan ze eindelijk de fanatiekelingen afslachten??? Heeft naar mijn zins wel lang genoeg geduurd. Waarschijnlijk zijn de olie afspraken met Rusland en de VS gemaakt en gaan we nu de Syriërs het land terug geven.

heldheino | 19-11-15 | 23:04

Langue de muscle. En nodig ook.

Sliptong | 19-11-15 | 23:03

@myk | 19-11-15 | 22:44

Oh is het militair? Ik dacht dat het staalkunst was.
In dat geval neem ik de vorige tegel terug.

waragainstclimate | 19-11-15 | 23:02

Het grote gevaar woekert al decennia binnen de Europese grenzen. Laat het Midden-Oosten elkaar maar naar het stenen tijdperk helpen, dat doen ze met de dwaze islam al sinds de oprichting.
Hier grenzen dicht en aan het verplicht assimileren en remigreren, al dan niet met behulp van een vliegdekschip.
Vrijheid en vrede moeten we omlijsten en de islam hoort niet bij de kleuren op het doek.

Antitheïst | 19-11-15 | 23:01

@Johnny Hotrod | 19-11-15 | 22:43
"I would rather have a German division in front of me than a French one behind me."
— General George S. Patton

deluiegriek | 19-11-15 | 22:59

Maar hoe lang duurt het nog voordat drones boven Molenbeek en de Schilderswijk precisie aanvallen uitvoeren?

de honden blaffen... | 19-11-15 | 22:58

ISIS kan binnen enkele dagen bijna geheel opgaan in normale bevolking, vanuit boven gezien.. Hoe wil je die uitroken met je raketten en en straaljagers?
Enige oplossing is grondtroepen, en huis na huis, dorp naar dorp schoonvegen. Dat kost decennia en heel veel geld en nog meer soldaatjes. Daar is Vietnam een picknick bij.

Hiesjes | 19-11-15 | 22:58

Ik dacht dat USA heel veel deed in Irak en Syrië. Nu begreep ik laatst dat zij slechts 8 vluchten per dag uitvoeren.

Vandaar dat het daar geen reet opschiet.

Normaliter zou de USA als zij zouden willen alles binnen een paar weken platgooien met conventionele wapen (geen atoombommen want dan kan het binnen een paar uur).

ProAsfalt | 19-11-15 | 22:56

Ergens zit er in d zin tenminste 37 F35A een mogelijkheid om ook 14 F35B erbij te kopen en dan een LHA voor de marine erbij dan hebben we ook een schip om vliegtuigen van de lanceren een paar V-22 Ospray erbij voor COD en AWACS maakt het af een LHA neemt meestal tussen de 4 en 6 toestellen mee in ons geval voldoet dat precies aan onze inzet verwachting. Plus dat Mariniers ook airsupport krijgen dmv attack heli's.

Umberto die trotzoni | 19-11-15 | 22:55

@mysteryposter | 19-11-15 | 22:53
Hij haat ons intens. Ik hem ook, daar niet van.

pluk-87 | 19-11-15 | 22:55

Een vliegdekschip is eigenlijk onmisbaar als je een serieuze krijgsmacht wilt zijn. Het geeft je de mogelijkheid om overal ter wereld, binnen een paar dagen, toe te slaan in de lucht. Als we dan zo nodig een kleine defensie willen hebben, schaf dan zo'n vliegdekschip aan, is tactisch gezien ontzettend waardevol, en relatief gezien vrij goedkoop als je kijkt naar de slagkracht die je er voor terugkrijgt.

Old_Spice | 19-11-15 | 22:55

Kan Frankrijk Mo de nepadvocaat die net bij Powned zat ook meteen even een passende behandeling geven?
pluk-87 | 19-11-15 | 22:49

Behoorlijke oorlogsretoriek had hij ja tegen "het westen", en geen enkele compassie met wat in Parijs gebeurde.

mysteryposter | 19-11-15 | 22:53

Assad moest weg. Er waren wat groeperingen die dat zouden doen, zoals Al-Nusra en ISIS. De Amerikanen hebben een gloeiende hekel aan Assad, want: Rusland en geen pijplijn. Dus: ISIS steunen. Maar toen, toen bleek ISIS toch niet zo braaf als gedacht. Allemaal mensen de hoofdjes afsnijden enzo. Had iets, niets, of toch soms wel een beetje met de islam te maken. Immers: naam, vlag, leuzen, mores, dogma's, strategie, bidden, kreten, alles gebaseerd op de koran en een paar andere islamitische boekjes. En toen de yazidi's kapotstuk gesloopt werden door ISIS, inclusief babies en tandeloze oma's, ja toen moest Amerika wel wat doen.
Dus! Waar ligt nu de oorzaak en gevolg? Moet Amerika en het Westen nu wel/niet bombarderen? Houden de aanslagen op als we stoppen met bombarderen? Nee! Het Westen heeft de morele verplichting om te vechten tegen dit deels zelf gecreëerde gezwel. Maar we kunnen door blijven gaan met bombarderen totdat we een ons wegen. Na Afghanistan, Somalië, Libië en Irak nu ook Syrië. Wat we hier niet mee wegnemen is de voedingsbodem tot haat ten aanzien van de 'way of life' in het Westen. En die voedingsbodem is heel simpel, dat is de islam. Vietnam hebben we ook gedecimeerd, maar heb je ooit gehoord van zelfmoordaanslagen door Vietnamezen buiten Vietnam? Om maar een voorbeeld te noemen. Zo lang de discussie niet gaat over het gevaar van de islam als giftige ideologie/voedingsbodem voor het Westen, en haar velen miljoenen aanhangers al hier, dan heeft bombarderen nul-komma-nul effect voor de veiligheid in Europa; maar toch is het nodig!

Kolbjorn Varmann | 19-11-15 | 22:53

@borgmonster | 19-11-15 | 22:46

Meer dan 100.000 ton waterverplaatsing. Groot doen de Amerikanen beter dan de Fransen.

Parel van het Zuiden | 19-11-15 | 22:53

Bad boys, bad boys.. wat you gonne do if the Frensch come for you!!

Shadow112 | 19-11-15 | 22:53

Terug naar de middeleeuwen bombarderen gaat lastig worden.
Dus doe maar gelijk naar de prehistorie of het stenen tijdperk.

Botte Hork | 19-11-15 | 22:53

Kill 'm all!

de Botte Bijl | 19-11-15 | 22:52

leuk target voor een suicide bummer.

Hè Bah | 19-11-15 | 22:52

Ik weet dat het een utopie is, maar ik zeg het toch even. Hopelijk weten ze Syrie snel IS vrij te maken en kunnen onze nieuwe buren weer naar huis toe. Voor ons beter, voor hen ook beter.

Zerox | 19-11-15 | 22:52

Is er in Den Helder niet ruimte voor zo'n ding?

Stormageddon | 19-11-15 | 22:51

Het blijft Zwitsals met Kernwapens bestrijden.. Zwitsals duiken op als terorristen..

Crematorium-de-Asbak | 19-11-15 | 22:51

En wat doet Nederland? Wij gaan geld geven, taskforce opzetten en thee drinken

Rest In Privacy | 19-11-15 | 22:50

Greet heeft nogal wat teweeg gebracht. Als ik Kuzu mag geloven, dat dan weer wel.

ja,diedus! | 19-11-15 | 22:49

Kan Frankrijk Mo de nepadvocaat die net bij Powned zat ook meteen even een passende behandeling geven?

pluk-87 | 19-11-15 | 22:49

Vive la France!

Klapleaupert | 19-11-15 | 22:48

French loveletters for Raqqa...

frank87 | 19-11-15 | 22:48

milieu-meneer | 19-11-15 | 22:41
Banana008 | 19-11-15 | 22:36
dit vliegdekschip heeft net zo veel vliegtuigen aan boord als onze totale operationele vloot aan f-16's. die zijn trouwens niet geschikt voor vliegdekschepen.
dus naast 6 miljard voor de aanschaf van het schip praat je ook over 40 keer 65 miljoen dollar aanschaf van vliegtuigen en dan heb je het nog niet eens over munitie, uitrusting en bemanning.
maar inderdaad, een betere investering dan de ongebreidelde import van kanslozen. dat dan weer wel.

Glasgow Argus | 19-11-15 | 22:47

@Banana008 | 19-11-15 | 22:36
Mag niet van Links want dan kunnen de bobo's niet van onze centen met hun privéjet naar Afrika om door te brengen in een 10 sterren resort.

ProAsfalt | 19-11-15 | 22:46

Had ooit een bouwpakket van een vliegdekschip. Stoer man! USS Nimitz.

borgmonster | 19-11-15 | 22:46

Dacht dat dat ding er al lag.http://news.sky.com/story/1582781/france-to-send-aircraft-carrier-to-fight-is

Inter-D | 19-11-15 | 22:45

Op een of andere manier ziet techniek uit Frankrijk toch altijd wat knullig uit.

mykdelta | 19-11-15 | 22:44

Go France!

Hadden wij maar een vliegdekschip dan zouden de Russen misschien wel beter luisteren naar ons in geval van MH17.

Maar ja, ons leger is wegbezuinigd met als gevolg dat wij zelfs onder het niveau zitten van vlak WO II.

8 vliegtuigjes hebben wij over onze beschikking om in buitenland indien nodig wat te doen.
Binnenlandse toestanden zou wel niet veel beter zijn. Dan vallen de Russen binnen......

ProAsfalt | 19-11-15 | 22:44

Grondtroepen zou ISIS natuurlijk echt slopen. Maar, beter laten we dat over aan Putin. Voordat er perongeluk WOIII onstaat door verkeerde airstrikes.

Als ik Frankrijk was zou ik gewoon focussen op de problemen in de achtertuin. Want die zijn er.

Balaverde | 19-11-15 | 22:44

En nu maar Toyota's zoeken. Of stomen ze op naar hun eigen buitenwijken?

atheïstisch stemvee | 19-11-15 | 22:43

General Schwarzkopf zei ooit over de Fransen: "Going to war without France is like going hunting without an accordion."
Lachen natuurlijk om die Fransen, maar die klappen er tenminste lekker op nu. Zie ik Rutte nog niet regelen.

Johnny Hotrod | 19-11-15 | 22:43

Prachtig..... Ik wil graag Fransman worden

waragainstclimate | 19-11-15 | 22:42

Waarom nemen wij het vliegdekschip dat gebouwd is voor de Russen niet over?

i-Wonder | 19-11-15 | 22:42

@ (c)ZWITSUL | 19-11-15 | 22:36
We hebben er wel één gehad maar nu besteden we liever geld aan gelukszoekers, corrupte regimes in Afrika en de EU.

Bubske | 19-11-15 | 22:41

Advies aan nederland: kopen, kopen, Kopen!! we zijn toch niet gek?

Laten we het met zn allen maar onder ogen zien: alle landen die er toe doen, of proberen er toe te doen hebben een aircraft carrier.

milieu-meneer | 19-11-15 | 22:41

"From Paris with love". Goed zo. Met liefde al die kleaudtzakjes die de aanslagen hier en overal verder mogelijk maken, bestoken met bommetjes.

borgmonster | 19-11-15 | 22:41

Ja hij is met zowel super standards als rafales onderweg en er zit ook een Belgisch fregat in de cbg dit keer. Was al geplande missie, niet persé vanwege de recente aanslagen.

Gen. Maximus | 19-11-15 | 22:39

Als ze toch al bezig zijn, doe maar, die grondtroepen. Zoals Mart Smeets zou zeggen: 'Het moét toch een keer gebeuren!'

De Dansende Kater ® | 19-11-15 | 22:38

Nog meer olie op het vuur.

deEik | 19-11-15 | 22:37

als Jeanine dit ziet koopt ze d'r ook 1 ..

(c)ZWITSUL | 19-11-15 | 22:36

Van het geld wat wij jaarlijks uitgeven aan ontwikkelingshulp, zouden we ook jaarlijks zo'n bootje kunnen kopen.

Banana008 | 19-11-15 | 22:36

Oorlog voeren is zoooooo 1940....

Rest In Privacy | 19-11-15 | 22:35

Beetje tof doen in Syrië, terwijl hun echte probleem zich in de buitenwijken van de grote Franse steden bevindt.

Tommygunner | 19-11-15 | 22:35

"This is the French army. We surrender!"

Glasgow Argus | 19-11-15 | 22:32

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken