Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Stichting Democratie en Media subsidieert antisemitische alternatieve Kristallnacht-herdenking

Vanmiddag was er bij het Joodse verzetsmonument weer de "Alternatieve Kristallnacht-herdenking". Dat is een jaarlijks terugkerend freak fest waar steeds grotere malloten op afkomen. In weerwil van de verwijzing naar nazistische misdaden uit het verleden, neemt het antisemitische karakter van de herdenking ieder jaar toe. Ditmaal hadden Youness 'Sla Israëlische toeristen in elkaar' Ouali, Arnoud 'Nuttige idioot van de Saudi's' van Doorn en de Israëlisch-Arabische parlementariër Haneen "Ik roep op tot een Intifada tegen Israël" Zoabi zich als gast of spreker aangemeld - tot verdriet van joodse organisaties in Nederland. TPO-verslaggever Chris Aalberts was present, voor wie een gortdroogkomisch relaas van het linksactivistische bijeenkomstje wil lezen. Het ging over "Israëlisch racisme" en had een hoog "Ja maar boehoe de Palestijnen"-gehalte. Whatever. Stukje vrijheid van meningsuiting van een allegaartje weinig verheffende mensen die een oorlogsmonument misbruiken voor hun eigen agenda: prima. Kan gewoon in Nederland en daar moeten we vooral niet aan tornen.

Maar nu het opvallende: het linkse antisemietenfeestje krijgt SUBSIDIE van de Stichting Democratie en Media. En dat vinden we dan wel weer raar. SDM is namelijk een vermogensfonds dat voortkomt uit voormalige verzetskrant Parool. Het investeert in kranten van De Persgroep (Trouw, Volkskrant) en MediaHuis (NRC). Nienke Venema, een soort Rob Wijnberg maar dan met meer vrouwelijke hormonen, is de baas van SDM. Ze geeft geld aan 'onafhankelijke, kritische media' en subsidieerde ondanks die doelstelling De Correspedant met 9 ton. SDM heeft sowieso een dikke vinger in het cultureel-Marxistische aksiekrantje van Wijnberg. Maar een alternatief op rechts, Jalta, kreeg geen geld toen Livestro erom kwam bedelen. Ook het neutraal gekleurde TPO hoeft niet aan te kloppen bij Nienke, mochten Bertje & Bassie zich plots willen verlagen tot luie handophouders. Want Nienke wil alleen geld geven aan media die in het goeie hokje passen. Maar het sponsoren van antisemitisme, daar heeft Venema dus geen enkele moeite mee - en voormalig Ombudsman Alex Brenninkmeijer, die in de raad van toezicht van SDM zit, kennelijk ook niet. Carel Brendel, die zich al jaren ergert aan het kapen van een pogrom voor een pro-Pali agenda, heeft het in de afgelopen week helemaal uit zitten pluizen. Hij mailde met SDM, dat zeer ontwijkend reageerde. Een en ander leidde tot meerdere bijzonder lezenswaardige blogposts. Lees ze eens na, en zie hoe het patroon van groeiende legitimiteit voor antisemitisme zich diep in de gesubsidieerde media aan het verankeren is. Met dank aan SDM, dat zich verschuilt achter hoogdravend keloel over investeren in een "sterke, integere democratische rechtstaat." Joe. Je zuster op een flotilla, Venema.

Reaguursels

Inloggen

Frappant dat dit tuig de herdenking van de Kristallnacht gebruikt om op te roepen tot een, ja, Kristallnacht. Ze vergeten voor het gemak dat het Gesundes Volksempfinden (die zwijgende meerderheid waarvoor geen staatsmedia aandacht is) die Kristallnacht richting shoarmazaak, belwinkel en moskee zal re-routen.

theteach | 09-11-15 | 18:45

@Het Vijfde Wiel: wij zijn het voor de volle 100.000% met elkaar eens. En met deze quote: "Als de Palestijnen vandaag ophouden met agressie, is het morgen vrede. Als Israël dat doet, zijn ze morgen weggevaagd." slaat u de welbekende spijker keihard op zijn kop. Dat wordt voor het gemak altijd maar vergeten. Het is hun "heilige" plicht de Aarde te zuiveren van de Joden. En die zogen. "genocide" op de Palestijnen? In 2004 waren er zo'n 5 miljoen, en als de aanwas aanhoudt zullen het er in 2030 meer zijn als de Joodse bevolking. Toch vreemd, ik heb altijd gedacht dat "genocide" betekent dat er een dramatische afname is door systematische uitroeiing.

Sjefke7807 | 09-11-15 | 14:30

Waarom maken die Palestina lovers zich niet druk om het aantal moslim doden, gevallen door de hand van moslims. Dat doen ze niet want degenen die dat doen zijn volgens hen geen echte moslims. Maar dat er belastinggeld gaat naar terrorisme bevorderende instellingen, vind ik schandalig. Je mag dam sympathiek er tegenover staan, maar dat is geen reden om andermans geld er in te stoppen. Andermans geld, dat is het geld om socialisme in leven te houden.

wallenberg | 09-11-15 | 10:19

Oeleflaffel | 08-11-15 | 20:11
Jep, SDM is 100% PvdA eigendom, en daarmee was de krantenreus PCM voor 94% in aandelen eigendom van diezelfde PvdA.
Ik spam deze link van Seven te pas en te onpas, maar helaas heeft het nimmer de verdiende aandacht gekregen. (@Redactie : doe d'r eens wat mee, PCM mag dan wel ten ziele zijn, maar SDM (PvdA) heeft nog steeds invloed en aandelen, sowieso schandalig dat hier nooit kamervragen over gekomen zijn, het journaille durft het ook al niet aan te raken, bang dat men is nergens meer aan de bak te komen.) Berlusconi was er niks bij. sevenxseven.wordpress.com/2009/06/23/...

Abject | 09-11-15 | 09:32

-weggejorist-

heilig varken | 09-11-15 | 09:29

-weggejorist-

heilig varken | 09-11-15 | 09:28

Stop alle kristall subsidie svp

Cidiood | 09-11-15 | 07:59

@Sjefke7807 | 09-11-15 | 01:24
Idem hier.

Maria.1 | 09-11-15 | 07:57

@Het Vijfde Wiel | 09-11-15 | 02:29
"Als mijn buurman met een mes op me afkomt met als doel me om te brengen en ik heb een vuurwapen gebruik ik die. Ik heb recht op zelfbescherming. Het zou toch totale waanzin zijn dat ik vervolgens de schuld krijg en vervolgd wordt vanwege het verschil in wapens?"

De Nederlandse wet kent is deze context het begrip proportioneel geweld. U zult op basis hiervan veroordeeld worden - hoe absurd ook in uw voorbeeld.

McMarx | 09-11-15 | 07:45

Tikkie Terug | 08-11-15 | 20:04
Ik ben gewoon geemigreerd. Geen cent betaal ik meer mee aan die waanzin.

Daisy Cutter | 09-11-15 | 03:33

Sjefke7807 | 09-11-15 | 01:24

Nee, je bent zeker niet de enige. Ik snap er ook geen hol van. Ik snap werkelijk niet waar die bizarre denkbeelden vandaan komen. Nog enger is dat ze in grootte lijken toe te nemen. Het is tenslotte -zonder uitzondering- regeringspartij Hamas die agressie voortzet en elk staakt-het-vuren breekt met raketbeschietingen. Die partij is democratisch door het volk gekozen, elke keer weer. Het enige wat ik me kan bedenken is het underdog idee. Israel is machtig en Palestina niet. Zij zijn dus zielig blijkbaar en dus slachtoffer. En daarmee onschuldig. Ofzo.

Als mijn buurman met een mes op me afkomt met als doel me om te brengen en ik heb een vuurwapen gebruik ik die. Ik heb recht op zelfbescherming. Het zou toch totale waanzin zijn dat ik vervolgens de schuld krijg en vervolgd wordt vanwege het verschil in wapens? Omdat ik toevallig een effectiever wapen heb kan mij toch niet aangerekend worden? Als hij mij neergestoken had was ik net zo hard dood tenslotte.

Als de palestijnen vandaag ophoudt met agressie, is het morgen vrede. Als Israel dat doet, zijn ze morgen weggevaagd. De vernietiging van Israel staat zelfs in Hamas haar statuten en is officieel een terroristische organisatie. Dat antisemitisme dat opkomt is werkelijk walgelijk ongefundeerd. Israel is het slachtoffer, maar Hamas speelt de slachtofferrol. En dat doen ze geweldig. Ze offeren er bewust vrouwen en kinderen voor op, PR goud en zoveel domme mensen trappen erin.

Het Vijfde Wiel | 09-11-15 | 02:29

Ben ik de enige die dit van zo'n wanstaltig gehalte vind dat ik er geen woorden voor heb? Soms heb ik het gevoel alsof ik in de Twilight Zone ben wakker geworden, of in een parallel universum. En wat een klap in het gezicht van de overlevenden en nabestaanden van de 2e Wereldoorlog. Ik heb gewoon plaatsvervangende schaamte. De regering moet zich collectief de ogen uit de welgevoegelijke kop gaan schamen dat dit dus gewoon bon ton is. En de desbetreffende organisaties zijn wat mij betreft gelijk "af", gaan niet langs start en mogen wat mij betreft verplicht geschiedenisles krijgen met als afsluiter een verplicht bezoek aan Auschwitz. Ik schaam me kapot, anders kan ik het niet omschrijven. Bah, 3werf BAH! En waar zijn nu al die Kamerleden om e.e.a. te veroordelen???

Sjefke7807 | 09-11-15 | 01:24

Die Brenninkmeijer kun je niets kwalijk nemen.
Hij handelde zoals hij van zijn foute ,zuiver arische, familie geleerd heeft.
Nieuwe naam ,vlag en dag, zelfde sponsor.
Je zou denken dat die man slimmer was....

RRMerlin | 09-11-15 | 00:48

Er is niets veranderd sinds 1940. De nazi's zijn terug en de Amsterdammers collaboreren.

Boer in 020 | 08-11-15 | 23:46

De islam is 14 eeuwen jodenhaat, mohammed heeft waarschijnlijk nooit bestaan, en volgens prof Sami Aldeeb is de koran bedacht door een joodse rabbi. Wat de islam heeft opgeleverd aan wetenschap en filosofie was vooral het werk van mensen uit veroverde culturen. En waren die eenmaal totaal plat geïslamiseerd, dan begon het intellectueel coma dat eigenlijk voortduurt tot in de huidige tijd. Ondertussen wordt de islam massaal de westerse wereld binnengehaald, wat de islam tot nieuw elan heeft gebracht wat betreft terreur en destructie. Prof Aldeeb voorziet evenwel de implosie van de islamitische wereld en het zich door moslims afkeren van de islam vanuit pure walging. Volgens mij staat zoiets ook de politieke correctheid te wachten. Dat men de totale kots krijgt van al dat negeren van de werkelijke oorzaak van de islamterreur. www.youtube.com/watch?v=P7ekvuQzcbs

notamused | 08-11-15 | 23:19

De SDM subsidieert 'onafhankelijke, kritische media'. De stichting is ooit opgericht door lieden die zeiden de pluriformiteit van de media - en daarmee dus de democratie - te willen ondersteunen.

De pluriformiteit van de media. Dus.
Die pluriformiteit wordt inderdaad ondersteund, zo lang die pluriformiteit zich bevindt ter linkerzijde van het journalistieke spectrum: De Volkskrant. Trouw. NRC Handelsblad. NRC Next. De Correspondent.

Als je de website van de SDM bezoekt, slaat je de muffe linkslucht onmiddellijk tegemoet. Het is het overbekende wereldje waarvan je de politieke correctheid in dikke vette plakken kan snijden, het bekende grachtengordelwereldje van duurzaamheidsgeilheid, van Triodos, ASN bank, De Rode Hoed, De Balie, 'Movies That Matter', de Kunsten (uiteraard), van de NOS, VARA, VPRO en PvdA-hotemetoten en Derde Wereldknuffelaars in de raad van toezicht.

En dan nog verbaasd zijn dat journalistieke initiatieven op 'rechts', zoals TPO en Jalta geen ene sou krijgen van dit linkse circle-jackoff-clubje?

Iedereen weet toch zo langzamerhand dat 'onafhankelijk' en 'kritisch' staat voor 'links'? En dat het begrip 'kritisch' slechts een afgeleide-met-ingebouwde-beperking is van het jaren zestig-jargonwoordje 'krities'?

Peter Emile | 08-11-15 | 23:12

-weggejorist-

Porkhalal | 08-11-15 | 22:52

@Geert Linkers | 08-11-15 | 21:23
Heeft niks met Israëlverheerlijking te maken; het heeft met de werkelijkheid te maken. En als je niet tegen de waarheid kunt, kan je beter niet hier komen.

Maria.1 | 08-11-15 | 22:48

Ben je gek. VVMU is voor de linkse mens. De rechtse mens mag niet eens cartoons of vlaggen dragen.
Overigens ben ik het met geen van beide zijden eens. Wel met het recht op VVMU voor iedereen, de grens ligt bij het oproepen tot geweld.
ristretto | 08-11-15 | 22:25

Ja hoor, kijk maar eens naar Nieuwsuur nu. Gaat over de migrantencrisis. Allerlei kamerleden worden geinterviewd (ook van kleine partijen als GL en SGP), maar niemand van de grootste partij: de PVV. Dat geluid mag de burger kennelijk niet horen van de NPO.

Paljas | 08-11-15 | 22:42

En ik heb zelfs het recht om mij te vergissen en twee keer mijn mening te spuien.

ristretto | 08-11-15 | 22:28

Ben je gek. VVMU is voor de linkse mens. De rechtse mens mag niet eens cartoons of vlaggen dragen.
Overigens ben ik het met geen van beide zijden eens. Wel met het recht op VVMU voor iedereen, de grens ligt bij het oproepen tot geweld.

ristretto | 08-11-15 | 22:27

Ben je gek. VVMU is voor de linkse mens. De rechtse mens mag niet eens cartoons of vlaggen dragen.
Overigens ben ik het met geen van beide zijden eens. Wel met het recht op VVMU voor iedereen, de grens ligt bij het oproepen tot geweld.

ristretto | 08-11-15 | 22:25

Churchill, had, ook al heeft ie het niet gezegd, gelijk met zijn woorden "The Fascists of the future will be the anti-fascists.".
100% gelijk, that is.

watergeus | 08-11-15 | 22:24

Je zou deze gebeurtenissen bijna grafschennis willen noemen.
Mastermattie | 08-11-15 | 19:45

Dat is het ook, gesubsidieerde grafschennis.

Paljas | 08-11-15 | 22:16

Dit land is ziek. Antisemitisme begint weer steeds 'normaler' te worden.

Hopelijk zijn alle joden naar Israël gevlucht voordat het helemaal uit de hand gelopen is.

Min-of-meer | 08-11-15 | 22:10

Toen ik de foto van Roomyla zag dacht ik: "die kijkt met het oog op morgen".

gratias | 08-11-15 | 22:08

kloopindeslootjijook | 08-11-15 | 21:26 Nog maar eens. Jouw ‘atheist called Marcus Brigstocke’ heeft het over ‘Muslims, Christians, and Jews. It's just a little thing, really, but do you think that when you've finished smashing up the world and blowing each other to bits and demanding special privileges’. Ik merk op: ‘atheïstische ideologieen in de afgelopen eeuw allemaal hebben uitgevreten aan genociden en destructie van cultuur en ook natuur. Zo wordt het communisme geschat op 100 miljoen vermoorde andersdenkenden. En de Sovjetunie bleek na 1989 een ecologisch rampgebied’. Als jouw atheïst integer is dan wijst hij ook op bijvoorbeeld dat atheïstisch communisme. En anders dan is het gewoon een demagoog die informatie zodanig manipuleert dat het zijn geloof ondersteunt. Trouwens, op internet zie ik de discussie over atheïsme en dat dat niets te maken heeft met comunisme… En dat terwijl Karl Marx, Lenin, Stalin, Mao, Pol Pot, enzovoort, allemaal doctrinaire atheïsten waren die uiterst vijandig stonden tegenover religie, zoals dat nog speelt in het huidige China. Veel atheïsten komen op mij over als een soort Jehovah’s Getuigen maar dan anders. Maar het lijkt mij niet de plek hier om atheïsme te bediscussiëren. Elders op internet zijn er fora waar men tuk is op dat soort discussies.

notamused | 08-11-15 | 22:02

@Moonwarrior | 08-11-15 | 21:40
Vooral dat laatste!
Blijf maar lekker MSM kijken allemaal!
Ik vraag me af wanneer het internet afgesloten wordt!

prince | 08-11-15 | 21:58

-weggejorist-

frigel50 | 08-11-15 | 21:56

Met zoveel Israël verheerlijking op de Geenstijl de laatste tijd ga je haast denken dat het refdag een mol op de redactie heeft weten te plaatsen.
Geert Linkers | 08-11-15 | 21:23
Als het je niet bevalt kun je terecht op Joop.nl of Maroc.nl of gewoon naar de NPO kijken.

Moonwarrior | 08-11-15 | 21:40

notamused | 08-11-15 | 21:16
Dat is iets anders dan een system, communistisch of kapitalistisch, dat toevallig atheistisch is. Of links handig. Of rood haar hebben. Of mensen die af en toe een scheet laten. Of boterhammen met pindakaas eten. Je kunt ook kapitalistisch zijn en gelovig. maw, appels en peren. Je legt een verband tussen communisme en atheisme dat er niet is. Therefore she's a witch.

kloopindeslootjijook | 08-11-15 | 21:36

Absoluut schaamteloos! Nog even dan kunnen alle joden, in navolging van Zweden, ook Nederland ontvluchten.En dan gewoon mensen met rechtse sympathieen voor rascist uitmaken.

Freija | 08-11-15 | 21:32

notamused | 08-11-15 | 21:16
Ja, dat is communisme, maar je had het over atheisme.

kloopindeslootjijook | 08-11-15 | 21:26

-weggejorist-

Geert Linkers | 08-11-15 | 21:23

Ik ben blij dat Geenstijl als één van de weinigen in de media aandacht geeft aan dit soort verwerpelijke verschijnselen. Hiervoor dank!

frigel50 | 08-11-15 | 21:11

notamused | 08-11-15 | 21:00
Logische verbanden gaan maar 1 kant op.
www.youtube.com/watch?v=zrzMhU_4m-g
And therefore she is a witch (monty python)

kloopindeslootjijook | 08-11-15 | 21:10

notamused | 08-11-15 | 21:00
Dus omdat communisten in WO2 atheist waren deugen alle atheisten niet?
Die moet je even uitleggen.

kloopindeslootjijook | 08-11-15 | 21:04

Lewis | 08-11-15 | 20:53
Deadline is rond 23:00 hrs voor de A1. Nah, gaat 'm niet worden. Hé, we hebben beeld voor dit publiek. www.youtube.com/watch?v=fRZqToj9dGY

bij gelegenheid | 08-11-15 | 21:02

Slipsnifter | 08-11-15 | 20:09

Eens!
Ben overigens dit weekend begonnen met een documantaire te volgen over WO II (in kleur van ik denk de BBC).
Moet eigenlijk verplichte kost worden voor een ieder!
Ken je verleden en zie wat de toekomst je kan brengen!

prince | 08-11-15 | 21:00

kloopindeslootjijook | 08-11-15 | 20:31 Het is jammer dat die atheïsten er nooit bij vertellen wat atheïstische ideologieen in de afgelopen eeuw allemaal hebben uitgevreten aan genociden en destructie van cultuur en ook natuur. Zo wordt het communisme geschat op 100 miljoen vermoorde andersdenkenden. En de Sovjetunie bleek na 1989 een ecologisch rampgebied.

notamused | 08-11-15 | 21:00

Vandaag is het Remembrance Day in Engeland. Er legde een man een krans, die een week geleden de grootste antisemiet ter wereld ontving. De antisemiet, die de 'steek een jood neer' actie openlijk ondersteunde, kwam met een delegatie van 55 bedrijven en 35 burgemeesters uit een land dat kinderen vanaf 4 hersenspoelt over een vermeende genocide waarvan 'zijn volk' het slachtoffer zou zijn is. Onze PM organiseerde een lunch met de oorlogshitser en 2 ministers van het kabinet zetten de zakken met geld reeds klaar. TK leden wilden gaarne met de antisemiet op de foto, waar vroeger enige gene voor een afwijzing zou hebben gezorgd. Dit hele circus saboteert een demonstratie voor een verdedigbare cultuur en samenleving; zij brengen democratie en vrede elders en frustreren de vrijheid van denken, doen en overtuiging thuis. Dit hele zooitje staat 4-5 mei klaar om ons hun hypocrisie door de strot te duwen. En het ergste is dat we, als we ook maar 1 woord tegenspreken, de karaktermoord op onszelf mogen tegemoet zien.

belo | 08-11-15 | 20:59

Zeer irritant, deze geschiedvervalsing waarbij daders en slachtoffers worden omgedraaid. Overigens waren ook zigeuners, krijgsgevangenen en politieke tegenstanders werkelijk slachtoffers van het duitse nationaal-socialisme en nederlandse handlangers.

F Cobben | 08-11-15 | 20:54

Hè verdorie GeenStijl, zijn jullie de Volkskrant en Nieuwsuur, die morgen groots uitpakken over deze kwestie, nét voor.

Lewis | 08-11-15 | 20:53

First the saterday people (joden) followed by the sunday people (christenen) and finally the disbelevers (ongelovigen, de rest)

An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last.
*Winston Churchill*

Mastermattie | 08-11-15 | 20:53

Ach, die hele herdenking verveelde al jaren; heeft nu een fijn hedendaags modern haatjasje. Geest van de tijd.

verbanden | 08-11-15 | 20:51

Als de joden op waren gegaan in Wo2 was er wel een andere groep aan de beurt als haatbrandstof. Je moet toch wat. Arabieren blinken niet uit in lang, blond en blauwe ogen. *two minutes of hate voor zich ziet*

"Within the book, the purpose of the Two Minutes Hate is said to satisfy the citizens' subdued feelings of angst and hatred from leading such a wretched, controlled existence. By re-directing these subconscious feelings away from the Oceanian government and toward external enemies (which probably do not even exist), the Party minimises subversive thought and behaviour."
en.wikipedia.org/wiki/Two_Minutes_Hat...

kloopindeslootjijook | 08-11-15 | 20:50

Ommezwaai | 08-11-15 | 20:36
.
Voor dat soort lui is Schindler's List of Son of Saul een komedie, waar ze met de hele familie naartoe gaan om te lachen.

Madame Poitiers | 08-11-15 | 20:45

Het hele jaar door "free Palestina en de jood moet dood" en dan een keer per jaar herdenken ze de oorlog en de holocaust, da's blijkbaar geheel logisch voor den socialist .

Castor12 | 08-11-15 | 20:44

In Leiden hebben we een Burgemeester welke het lef had om tijdens de dodenherdenking van 2014 de PVV te vergelijken met de Nazi's, over respectloos gesproken. Dit fragment is op mysterieuze manier verdwenen uit de media (juournalisten weigeren toe te geven dat dit moest van Lenferink maar willen ook niet ontkennen). Gelukkig waren er nog wat restandjes her en der achtergebleven: Hier het betreffende fragment: https://soundcloud.com/user-997468220/2014-05-04-lenferink-minder-minder-minder .

Mastermattie | 08-11-15 | 20:40

vaas klaak | 08-11-15 | 20:01 Ik heb hetzelfde soort mensen zien lachen bij de brandende TwinTowers op tv. Vergelijkbaar volk explodeert haast als je iets kritisch zegt over de islam. En spreekt met liefde over Stalín – merk op het accent op de tweede lettergreep. Staan allemaal stijf van de marxisties-ateistiese haat jegens alles aan westerse cultuur, en importeren met liefde het islamitisch fascisme als dat helpt de westerse cultuur af te breken. In 1989 viel het communisme vanwege totale mensvijandigheid, maar in het Westen begon het aan een tweede leven. Over het algemeen betreft het heel aardige empathische mensen, maar ergens sinds de jaren ‘70 vorige eeuw is ‘Links’ zodanig geradicaliseerd en sektarisch geworden, dat het een gezonde moraal is kwijtgeraakt.

notamused | 08-11-15 | 20:40

OK, zet Nienke Venema ook maar op het lijstje!

iustus | 08-11-15 | 20:39

Nationaalsocialisme is het..
Let vooral even op het woordje "socialisme".

Ommezwaai | 08-11-15 | 20:36

De NSB komt naar je toe deze winter.
En dat gaat een keer fout, leert de historie.
En dan werken we braaf mee, als makke schapen.(doen we nu al.. antisemitisme is helemaal 'en vogue'),
En naderhand heeft iedereen in het 'verzet' gezeten.

Dit land leert nooit wat.
En als je niets leert, ben je deaud.

vliegende knorrepot | 08-11-15 | 20:36

Youness Ouaali en Arnoud van Doorn zijn welkom op een herdenking van de Kristallnacht?
Hoe diep kunnen we als land zinken?

R van Perzie | 08-11-15 | 20:35

Ongeblustekalk | 08-11-15 | 20:29
"Socialisten sporen niet."
Al denken ze zelf van wel.

kloopindeslootjijook | 08-11-15 | 20:32

When you've finished smashing up the world and blowing each other to bits, can we have our planet back?

www.youtube.com/watch?v=Bv4mSDD4Wd8

“I'd like to start this week with a request, and this one goes out to the followers of the three Abrahamic religions: the Muslims, Christians, and Jews. It's just a little thing, really, but do you think that when you've finished smashing up the world and blowing each other to bits and demanding special privileges while you do it, do you think that maybe the rest of us could sort of have our planet back?
(...)
I can gaurantee that each one of those faiths will be conviced that I've singled them out for special criticism."

okok, its the approach of an atheist called Marcus Brigstocke.

kloopindeslootjijook | 08-11-15 | 20:31

@vaas klaak | 08-11-15 | 20:01 "Dit soort kameraden is net zo gevaarlijk voor de democratie als de gemiddelde salafist."
.
Mee eens. Hier een citaat uit een "rant" van een professor tegen politiek correcte, marxminnende studenten:
"One of my grandfathers served in World War I. My step-grandfather served in World War II. My sixth great grandfather enlisted in the American Revolution when he was only thirteen. These great men did not fight so we could simply relinquish our rights to the enemy within our borders. That enemy is the Marxists who run our public universities. If you are a Marxist and I just offended you, well, that’s tough. I guess they don’t make communists like they used to." www.zerohedge.com/news/2015-11-07/thin...

ben kokhals | 08-11-15 | 20:30

Dat je een pleurishekel hebt aan mensen die alle oorlogen financieren begrijp ik, maar laat ze dan niet lopen zoals ubersocialist Adolf deed om vervolgens jan met de keppel jood uit te roeien.
Socialisten sporen niet.

Ongeblustekalk | 08-11-15 | 20:29

BREEK (nou ja .. 4 dagen terug dan)
twitter.com...
gaffelbaard | 08-11-15 | 20:17

Goddank had iemand een uiterst geestige reactie:
"Is dat hoe Allah in Arabisch geschreven is? Het lijkt op een kont met een klootzak erop. Makes sense."
.
Dat lachje kon ik wel gebruiken. Ik ben goed ziek van die antisemieten en hun Kristallnacht.

Madame Poitiers | 08-11-15 | 20:26

Vandermeersch is 1 van de slaven van deze organisatie. Dat zie je dagelijks in "zijn" krant. Hij heeft dus niets tot niets over de inhoud te zeggen. Wat moet dat toch erg zijn voor een mens om echt te weten dat je een slaaf bent en blijft. Omdat je anders puliekelijk uitgekotst wordt.

Mark_D_NL | 08-11-15 | 20:24

Ik begin de laatste tijd sterk de indruk te krijgen dat dit land voor meer dan 90% uit verraders bestaat...
Slipsnifter | 08-11-15 | 20:02
Bedoelu nu de luyden die aan de EU-tiet hangen of het klootjesvolluk dat zich, binnen de waan van de dag, er niets aan gelegen laat om via een opinieerend (peilings)ding hun politieke voorkeur te klikken?

bij gelegenheid | 08-11-15 | 20:20

Ik ben blij dat mijn ouders dit niet meer hoeven mee te maken. Morgen is de echte Kristallnacht herdenking met echte nabestaanden.
Zelfs de dodenherdenkingen proberen antisemieten te kapen.

frigel50 | 08-11-15 | 20:19

"het linkse antisemietenfeestje krijgt SUBSIDIE van de Stichting Democratie en Media."
.
Dit is toch absurd?! Wat is dit voor hersenafwijking die leidt tot subsidie voor Nazis en andere antisemieten om de Kristallnacht-herdenking te besmeuren... Nederland is met snelle tred een heel eng landje aan het worden. Kokhalzen.

ben kokhals | 08-11-15 | 20:17

Morgenhout | 08-11-15 | 20:09
Denk het niet, die linkschmensen hebben hun discriminatieangst in WO2 opgelopen.

kloopindeslootjijook | 08-11-15 | 20:16

we hebben na een paar honderd jaar gedoe in nederland inmiddels opvattingen over vrijheid en dergelijke op basis van het idee dat we allemaal maar gewoon mensen zijn. Liberalisme, humanisme etc. En of iedereen daar dan ook aan mee wil doen. integreren en zo. Zodat we zonder gedoe zwarte piet kunnen hebben. Komen er mensen die een groep afbakenen -in dit geval blijkbaar van een bepaald geloof en/of herkomst (niet helemaal duidelijk), het jodendom en isreal in dit geval- die daar weer een doelwit en untermenschen van maken. zucht, zo schieten we niet op he. wij tegen hunnie, gaan we weer. groepjes, indentiteit, granfalloon...
en.wikipedia.org/wiki/Granfalloon

Misschien is het een idee dat die organisaties verklaren dat ze inzien dan aan beide kanten in ieder geval gewoon mensen wonen en dat die in principe met rust gelaten willen worden. For a start.

kloopindeslootjijook | 08-11-15 | 20:14

Syrië is inmiddels Jodenvrij. Jemen: "Jemen
Inmiddels gaan er stemmen in Israël op om ook de Joden in Jemen op een zelfde wijze het land uit te krijgen. De regering van dat land heeft de daar wonende Joden de keuze gegeven om of te bekeren tot de islam of om het land te verlaten."
Begint het weer opnieuw of zo?! Hadden we niet gezegd: "Dit nooit meer!"

Maria.1 | 08-11-15 | 20:13

Reaguurder Seven had het hier een aantal jaar geleden al opgetekend. Deze stichting had enige tijd terug het AD, de Volkskrant, het NRC en het Parool in handen met een bestuur dat louter bestond uit PvdA'ers. Onafhankelijk my ass.

Oeleflaffel | 08-11-15 | 20:11

@prince | 08-11-15 | 20:06
De MSM probeer ik juist zoveel mogelijk te ontlopen, maar je ontkomt er niet aan.

Slipsnifter | 08-11-15 | 20:09

Als de Linksmensch te veel vrijheid krijgt zie je het antisemitisme toenemen. Alle op socialistische ideologieën gebaseerde varianten, waaronder ook het Nationaal Socialisme gerekend moet worden, hebben Joden vervolgd, omdat het Joden waren.

Morgenhout | 08-11-15 | 20:09

ik begrijp de wereld om me heen af en toe niet meer.
niets is meer zoals het was, in wel heel korte tijd. ik heb altijd geleerd dat joden en verzet de goeien waren, en de nazi's de slechten. en nu opeens zie ik nazi praktijken ontstaan en een ongekende jodenhaat wat eigenlijk niet kan. het meest angstaanjagende is dat er niets aan wordt gedaan. wie kun je nog vertrouwen?

alles is aan het veranderen, zelfs het weer hoort niet meer bij het jaargetijde.
wat is er aan de hand in godsnaam?

carenza | 08-11-15 | 20:09

Een grimlachje om de medereaguurders die het wel snappen.
Strijd de goede strijd.
.

Piet Karbiet | 08-11-15 | 20:08

@kloopindeslootjijook | 08-11-15 | 20:04
We al zo`n 40 jaar druk in touw om de problematiek van het middenoosten te importeren..

Slipsnifter | 08-11-15 | 20:06

vaas klaak | 08-11-15 | 20:01
Zonder de NAW; hint eensch.

bij gelegenheid | 08-11-15 | 20:06

Slipsnifter | 08-11-15 | 20:02

Wel als je de MSM volgt ja!

prince | 08-11-15 | 20:06

Omdat de afgelopen 50 jaar links-socialistisch de scepter heeft gezwaaid in de ambtenarij, wetgevende macht, universiteiten en rechtspraak, heeft deze elite, nu gelukkig steeds meer een minderheid, nog steeds de macht in handen. Dit omdat ze heel vernuftig geldstromen gekoppeld hebben aan de ideologie. De volgende verkiezingen worden een omslag punt. Nog even, en dan bepalen rechts-realisten waar het geld naar toe gaat. Pak de kamillethee en dreadlocks maar alvast in, stelletje uitvreters.

A.de Knaller | 08-11-15 | 20:06

@Boutschefter | 08-11-15 | 20:01
Dat is toch tegenwoordig een moskee?
Grapje..

Slipsnifter | 08-11-15 | 20:05

Met andere woorden, we gaan het geharrewar tussen isreal en omgeving lekker hierheen halen. Doe es niet.

kloopindeslootjijook | 08-11-15 | 20:04

De weerzin tegen de balastingplicht in dit land wordt steeds groter gezien de verspillingen en nutteloze hobby-subsidies, voornamelijk (alleen maar naar) links. Alleen al ddaarom probeer ik te zorgen voor een balans.

Tikkie Terug | 08-11-15 | 20:04

In politiek Den Haag zitten meer Jodenhaters dan men kan vermoeden.
Kan haast niet anders, want het is immers al bijna een moslimenclave..

Ommezwaai | 08-11-15 | 20:03

Ik begin de laatste tijd sterk de indruk te krijgen dat dit land voor meer dan 90% uit verraders bestaat...

Slipsnifter | 08-11-15 | 20:02

Als Amsterdam ballen heeft, (maar, helaas) dan sluiten ze het Anne Frankhuis.

Boutschefter | 08-11-15 | 20:01

Ooit één van mijn docenten journalistiek (mislukte volkskrant correspondent, fervent sherry fanaat) horen leeglopen op een feestje voor het geschreven woord. De strekking was dominantie, de felheid marxistisch: wie de media controleert, regeert. De missie: zoveel mogelijk linkse ideologie in het onderwijs, de media en de rechterlijke macht. Opdat linkse waarden de norm zijn. Opdat socialisme de waarheid is en de rest monddood moet. De directeur en alle mededocenten knikten, lalden en brulden instemmend. Het zijn de types die instemmend knikten, een lachje amper konden onderdrukken, op de momenten dat theo en pim geslacht werden. Dit soort kameraden is net zo gevaarlijk voor de democratie als de gemiddelde salafist.

vaas klaak | 08-11-15 | 20:01

Sterk stuk van Rossem. Dank. Vooral het afsluiten met 'joe' is fantastisch. Doe ik ook altijd als iemand onzin uitkraamt. Joe, en gaat over tot de orde van de dag. Smerige anti-semieten.

Sliptong | 08-11-15 | 19:59

Goed dat hier aandacht voor is, blijven doorgraven in die subsidiebeerput mannen! Dit soort feestjes zijn echt het toppunt van disrespect, waar het Joden en andere slachtoffers van Hitler kennelijk niet is gegund hun eigen doden en leed te herdenken. Tegelijkertijd wordt er constant geroepen dat de anti-israel lobby zich tegen 'zionisme' verzet en dat dat niks met antisemitisme te maken heeft, maar ondertussen loopt men wel Joodse herdenkingen op de hak te nemen: vreemde gedachtengang.

Panos88 | 08-11-15 | 19:59

Policor links is helaas de enige zuil die nog is overgebleven. Gebruikmakend van gemeenschapsgeld en van methodes waar Goebels een puntje aan kan zuigen. Maar zo rolt Nederland. Een land waar je belastingcenten niet door een functionerend parlement worden uitgegeven en nooit aan jezelf ten goede komen. Althans niet als je wit bent en werkt.

theteach | 08-11-15 | 19:58

SDM= Stichting De Mongool

Toiletflush | 08-11-15 | 19:52

Het Parool is destijds opgezet door de duitsers, verzetskrant amehoela.
Volgens mij is amsterdam destijds ook gesticht door de duitsers om een permanent probleem te creëren voor die lastige buren. Zoiets smerigs kan toch niet vanuit het niets ontstaan?

Ongeblustekalk | 08-11-15 | 19:52

Ik snap er drol van, wat is dit voor bizar fenomeen? De verering voor alles wat vreemd en verwerpelijk is! Die bizarre weg-met-ons houding, alsof wij inferieur zijn. Nu een gesubsidieerd anti-semieten feestje bij een monument dat moet staan voor iets dat nooit meer plaats mag vinden. Dit is verkrachting, het tegenovergestelde propageren. Dit staat zowat gelijk aan nazisme en daarmee maak ik geen Godwin. Waar is logica en rationaliteit gebleven?

Het Vijfde Wiel | 08-11-15 | 19:51

Mensen zijn vaak geneigd om te geloven in wat ze het minst begrijpen.

kloopindeslootjijook | 08-11-15 | 19:51

Hoe kwetsend moet het zijn als daar aanwezig bent om de holocaust te herdenken.
En een paar antisemenieten beginnen over die arme onderdrukte Palestijnen.
Die ook vandaag weer terroristische aanslagen in Israel pleegden.
Wat is er mis met dit land?

Lilia2 | 08-11-15 | 19:51

Democratie en media, fout na de oorlog. Fout in de aanloop naar de volgende oorlog. Tegen het grootkapitaal, maar verkoopt de Volkskrant aan " sprinkhanen ". Het vreet zo lekker uit die ruif, tenslotte.

Glasgow Argus | 08-11-15 | 19:51

Die SDM wordt door de overheid natuurlijk geen strobreed in de weggelegd.

La Bailaora | 08-11-15 | 19:50

Je zou deze gebeurtenissen bijna grafschennis willen noemen.

Mastermattie | 08-11-15 | 19:45

@Tuborg Øl | 08-11-15 | 19:41
"Dat zagen we niet aankomen".
Het verschil is echter dat internet niet vergeet.

Mastermattie | 08-11-15 | 19:44

Goed stuk. Die Stichting Democratie en Media is heel eng. Soort 6e Colonne. Allemaal Gutvolk maar ook de nazaten van geliquideerde verzetsstrijders, die nu hun opa's laten omdraaien in hun graven.
Knettergek.
Miljoenen verspild bij PCM.
.
Brendel altijd veel +++

Piet Karbiet | 08-11-15 | 19:44

"Stukje vrijheid van meningsuiting van een allegaartje weinig verheffende mensen die een oorlogsmonument misbruiken voor hun eigen agenda: prima. Kan gewoon in Nederland en daar moeten we vooral niet aan tornen."
Tsja ... dat zou toch wel even anders liggen als het om kaalkopjes ging, en ook Pegida wordt anders behandeld. Links, extreemlinks en islamistisch tuig heeft altijd een streepje voor in dit land.

Fijnstoffer | 08-11-15 | 19:43

Zou ik het nog meemaken dat de inwoners van dit land die geen linkse parasieten zijn in opstand komen en dit schorem de zee injagen? Ben bang van niet (ben niet de jongste meer...).

zuiderduin | 08-11-15 | 19:43

Subsidie maakt meer kapot dan je lief is.

Mastermattie | 08-11-15 | 19:42

Het is een grof schandaal hoe deze belangrijke herdenking wordt gekaapt door een stelletje antisemitische idioten. Die lui hebben daar helemaal niets te zoeken! Bij Pergida worden tekeningetjes in beslag genomen, maar dit is natuurlijk helemaal oke. Ik schaam me voor Nederland.

De Psychiater | 08-11-15 | 19:41

En over 20 jaar, "dat hebben we niet geweten"

Tuborg øl | 08-11-15 | 19:41

Een linksch clubje wat subsidie ontvangt. Je verwacht het niet.

je suis bier | 08-11-15 | 19:37

Onze slappe bestuurders hebben ook dit instituut laten besmeuren door islamtuigh. Altijd bang voor diens hordegedrag en met totale minachting voor alles van waarde , wat dus weerloos is.

Godsammekraken | 08-11-15 | 19:36

In dit land kan elke malloot maar doen wat die wil onder het mom van "geloof".

CopyCat | 08-11-15 | 19:36

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken