Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Buurman Rutte: 'Asielzoekers passen hier niet'

passennietpluswoordje.png Ja hoor, ze menen het. De NIMBY-buren van MinPres Mark in de Haagse Benoordenhout willen geen dobbernegers in hun domicilie. Gisteren kopte de voorpagina van de grootste krant van Nederland dat er dankzij de VVD geen azc in de wijk van de premier komt. En aan het bovenstaande stukkie te lezen (hier de rechterhelft van het kadertje) zijn de NRC lezende buurtjes van de baas van het land het daar vol-strekt mee eens. Maar dat wordt nog een lastig vol te houden standpunt, want vandaag kopt de krant van alarmistisch Nederland dat de gebruikelijke herfstdaling van de toestroom uitblijft. Sterker nog: oktober is op weg om in de top 3 aanspoelmaanden van 2015 te eindigen, lezen we naast een enorme foto van een rubberboot vol arriverende jonge mannen in de kracht van hun leven. Dus ze mogen alvast wel ruimte gaan maken in het kaksjieke Benoordenhout, want we gaan iedere leegstaande logeerkamer nog nodig hebben zolang Merkel die muur niet bouwt voor arme ontheemdiërs op zoek naar geluk en een groentejuwelier om de hoek. Gelukkig heeft Klaassecretaris 'Geen Idee' Dijkhoff ten lange leste ein-de-lijk een mooie brief geschreven (hier in het Nederlands - lol) waarin de spelregels van het Nederlandse asielsysteem aan de nieuwe sterke schouders onder onze verzorgingsstaat worden uitgelegd. Pff. Opluchting. Nu komt alles goed...

Reaguursels

Inloggen

Benedict Broere | 20-10-15 | 21:08
De Islam is te overleven. Al 14 eeuwen lang willen ze 'world domination' en het is ze nog steeds niet gelukt. En het heersende dogma? Daar moeten we tegen aan blijven schoppen, tot ze luisteren naar de kritiek, en dan hen overtuigen met goed onderbouwde standpunten, feiten en statistieken. Zoals ik dat eerder deed in het draadje hier. Kijk, ik kan wel roepen dat de asielproblematiek door de Islam wordt veroorzakt, maar zonder onderbouwing is 'boe-geroep' gegarandeerd als reactie. Onderbouw je de mening of het argument met feiten en statistieken, dan kunnen ze het niet meer ontkennen (hooguit negeren, daarom schreef ik ook dat je tegen het heersende dogma aan moet blijven schoppen).

azijnsnuivert | 20-10-15 | 23:56
Je/u mag vergelijkingen maken zoveel je/u wil(t).
Maar de soort vergelijking (niet causaliteit, dat betekent zoveel als: oorzakelijk verband en is geen synoniem van 'vergelijking') klopt niet.

En..
Heb/Heeft je/u liever dat ik u tegen je zeg?
Of mag ik ook je tegen u zeggen?

gaffelbaard | 21-10-15 | 20:07

gaffelbaard | 20-10-15 | 11:54

Die "SOORT" van causaliteit mag ik maken, want die klopt volkomen.

Adem in adem uit en zo.

Trouwens ik heet niet "je" of "jij"

;p

azijnsnuivert | 20-10-15 | 23:56

@crankshaft u begrijpt dat anoniempje in bovenstaand artikel met "ze passen hier niet" bedoeld dat ze niet in zijn/hun buurt passen ?maar bijvoorbeeld wel in uw achtertuin of de rest van nl ? m.a.w het zijn dit soort figuren die het hardst roepen van opvang dit en dat en wijzen met het vingertje naar anderen ,maar owee als het in de buurt komt oei oei ...

bowlfabriek | 20-10-15 | 22:06

gaffelbaard | 20-10-15 | 17:51 Uw onderzoek wordt ondersteund door Hamed Abdel-Samad, in die zin dat hij schrijft over de culturele implosie van de islamitische wereld vanwege het onvermogen te komen tot een meer moderne en complexe samenleving. Je zou ook kunnen spreken van niet een failed state maar een failed culture, een dysfunctionele cultuur, een cultuur die dermate repressief is jegens rationaliteit en creativiteit en humaniteit dat zij ineenstort in fanatisme, chaos en geweld, en dat zij aldus ook die miljoenen vluchtelingen produceert. Eenzelfde beeld verschijnt ook met de Arab Human Development Reports, dat meisjes en vrouwen amper onderwijs krijgen, dat zij praktisch slavin en broedmachine zijn, dat er een groot gebrek is aan bijvoorbeeld vrijheid van meningsuiting, dat het intellectuele klimaat onderontwikkeld is, dat er amper boeken vanuit het buitenland vertaald worden, enzovoort. Een groot probleem bij dit alles is de moeilijk te tackelen idee bij velen in de moderne open samenleving (de politiek correcte ‘kerk’, de cultuurrelativistische ‘sekte’), dat de islam in de grond vreedzaam is en respect verdient in een cultuur met vrijheid van godsdienst. Dus moslims kunnen moorden wat ze willen en vernietigen en hele samenlevingen slopen, men zal tot de laatste politiek correcte snik volhouden dat het allemaal niets te maken heeft met de religie van de vrede. Zoals men ook steeds maar alle islamkritiek zal demoniseren vanuit een gretig projecteren van de gevaren van WOII (u bent racist, fascist, nazi; u bent een minderwaardig mens). Vervolgens zijn deze omstandigheden natuurlijk ideaal voor een predatorisch imperialistische waan die z’n zinnen heeft gezet op de verovering van Europa, zoals de islam dat in het verleden al vele malen geprobeerd heeft, terwijl zij tegelijk ook bezig was met exploiteren en vernietigen van diverse culturen in Noord-Afrika, het Midden-Oosten en het Verre Oosten. De situatie is dus precair en ik betwijfel ten zeerste of de islam te overleven is als het heersende dogma steeds maar alle islamkritiek demoniseert en de causale relatie van islam en terreur ontkent. Bij ongewijzigd beleid zien we een stervensproces van eeuwen, waarin alles wat in de afgelopen eeuwen aan moderniteit ontwikkeld is verdwijnt en men uiteindelijk niet eens meer weet dat er ooit een moderne westerse cultuur bestaan heeft. Hamed Abdel-Samad in een interview: www.youtube.com/watch?v=syDMRI-0Hk4

Benedict Broere | 20-10-15 | 21:08

Astronauten doen het gewoon niet zo goed tussen al die rijksambtenaartjes daar in Benoordenhout.

palingdroom | 20-10-15 | 20:33

Ik zeg het al jaren... wanneer gaan we de Bastille nog eens bestormen en de guillotine gebruiken... de enige manier..

xkinkykongx | 20-10-15 | 20:18

Ik stel voor dat alle ontevreden asielzoekers gratis per bus of per trein worden vervoerd om bij de kazerne daar te demonstreren..

satuka | 20-10-15 | 19:55

2_amazing | 20-10-15 | 11:57

Bedankt voor de 2e link. Ik heb het eens rustig bekeken en kom tot de conclusie dat de meerderheid van de asielaanvragen veroorzaakt wordt door de uitwassen van de Islam.

Voor onderstaand heb ik gekeken naar de asielaanvragen van de laatste 3 maanden (zie link bij 2_amazing | 20-10-15 | 11:57).
- In de gegevens van eurostat is te zien dat de asielaanvragen in de EU komen uit 125 landen.
-Van die 125 zijn er 77 waar sprake is van geweld gepleegd uit naam van de Islam en/of vervolging/doden van/geweld tegen niet-moslims.
-Van die 77 landen, zijn er 56 landen lid of waarnemend lid van de OIC (Organisation of Islamic Countries.
-De OIC telt 62 leden, waarvan 5 waarnemend lid zijn.

Conclusie 1: de huidige asielproblematiek wordt wereldwijd in ruime meerderheid veroorzaakt door de Islam, voornamelijk door de Islam uit 56 (van de 62!!) OIC landen. nl.wikipedia.org/wiki/Organisatie_voo...

Conclusie 2: de OIC is als 'hoofdschuldige' aan te wijzen voor bovengenoemde conclusie.

Conclusie 3: door alle landen wereldwijd moet de OIC (en moslims wereldwijd) ervan worden overtuigd dat islamitisch racisme, islamitisch geweld en (soms) ook islamitische genocide (van niet-islamieten of niet-genoeg-gelovende-islamieten) absoluut onacceptabel is en gestopt MOET worden. Als men daar niet aan wil, moeten maatregelen genomen worden. Bij voorkeur geweldloze maatregelen zoals; verbod op bouwen van (nieuwe) moskees www.worldbulletin.net/news/145533/cuba... , beperken van islamitische religieuze stichtingen/organisaties www.truthorfiction.com/angola-becomes-... toprightnews.com/china-just-made-these... , verbieden van hoofddoek op paspoortfoto's of in het openbaar www.bbc.com/news/world-africa-32555204..., enz. En dat laatste, dat zijn niet mijn ideetjes, maar nu al realiteit in sommige landen. Zo dom zijn die maatregelen ook weer niet. Ze zijn iig beter dan kruizen in/op moskees plaatsen/kalken. www.barenakedislam.com/2014/06/21/gott...

Conclusie 4: alle cijfertjes overziend lijkt idd geen andere conclusie mogelijk dan dat momenteel geen sprake is van een vluchtelingenstroom, maar van een invasie met het doel Europa te bezetten. Dat laatste heb ik ook weer niet zelf verzonnen, maar is gewoon hier www.jpost.com/Blogs/The-Warped-Mirror/... te lezen. De cijfers van Eurostat nog eens in het hoofd ontkrachten niet het verhaal van die site, maar bevestigt ze eerder. En eenzelfde 'take over' staat volgens deze site hier eaclj.org/religion/13-religion-feature... ook nog eens heel Afrika te wachten. Als ik de punten daar opgesomd lees dan lijkt het haast 1 op 1 de huidige plannen voor Europa.

** kijkt nog eens nadenkend naar aluhoedje **

gaffelbaard | 20-10-15 | 17:51

Ik snap het punt niet. Dat mag je toch gewoon zeggen? Niemand wil asielzoekers naast z'n huis. Zelfs als je vindt dat Nederland vluchtelingen moet opvangen kan ik me voorstellen dat je ze liever in een opvanglocatie in een bos hebt (zie Gilze) dan midden in een woonwijk.
Dat politiek Den Haag ze alleen op de meest rare plekken wegzet is wel hypocriet te noemen maar daar kunnen deze nouveau riche niets aan doen.

Draak uit Brabant | 20-10-15 | 16:01

"Ze passen hier niet"zegt die snob. Ze passen in heel Nederland niet, maar daar krijgt ook iedereen ze door de strot gedouwd, dus waarom jullie niet ?

Bari Oomsma | 20-10-15 | 15:47

-weggejorist-

peggy6894 | 20-10-15 | 15:17

zo hee nu toch tussen de kakkerts in denhaag en straks misschien in de paleizen. Er is genoeg ruimte eerst even willem vragen of ook hij ermee accoord gaat.Dan doe je tenminste wat voor het volk!!!!
Eerst eigen volk en dan de rest.

peggy6894 | 20-10-15 | 15:17

Mag je je als vluchtelingen ontvangende cultuur uitleggen aan de vluchtelingen die bij duizenden je cultuur binnenkomen, en die gevlucht zijn voor toestanden die in de grond veroorzaakt zijn door de cultuur die nu in de hoofden van die vluchtelingen meekomt? Ingewikkelde vraag misschien, maar hierover het volgende debat bij onze buren. Waarin ook aan bod komt het woord ‘Leitkultur’, dat nog niet zolang geleden Duitsland tot grote controversiële opwinding bracht, vanwege de connotatie met schuimbekkende nazies en de man met het snorretje. Let ook op de moslim die vooral benadrukt dat integratie van twee kanten komt en dat we vooral respect moeten hebben voor de islam. www.youtube.com/watch?v=odyG7A6VqNI

Benedict Broere | 20-10-15 | 14:23

zijn het nou asielzoekers of vluchtelingen ??raak een beetje in de war er van .

tokkelcs | 20-10-15 | 14:00

@Mr. Oranda | 20-10-15 | 12:41
Boeiend. Hij had het sowieso beter in het Arabisch kunnen schrijven, vraag me af of dat een beetje op peil is. Het gaat om het slappe en slome PVVDA beleid, niet om die vent zijn Engels.

MaisNon | 20-10-15 | 13:34

@stutz | 20-10-15 | 11:34 "Is die lul Dr. Dijkhoff gepromoveerd?? En dan een brief schrijven in zulk steemkolen Engels?
.
Dat 'doctor' zegt meer over de tijd dat hij voor één onderwerpje op een school heeft rondgehangen (dus maximaal) dan zijn algemene ontwikkeling.

ben kokhals | 20-10-15 | 13:23

Logisch dat bewoners van een villawijk net zo weinig zin hebben in grote hoeveelheden immigranten als bewoners van een achterstandswijk. Het is alleen zo zuur dat de eerstgenoemden wel vaak op partijen stemmen die voor massa-immigratie zijn.
Als je ze in je eigen wijk niet wil, gun ze dan ook een andere wijk niet.

ZonderNaam | 20-10-15 | 13:20

De mensen van het Haagse Benoordenhout zijn dus niet wezenlijk anders dan hun stadsgenoten van de Haagse wijk Duindorp. Zij staan beiden op voor hun hun gemeenschap en eigen Nederlandse cultuur, en laten zich niet over de voet rijden door ongeschoren politici. Dat is een belangrijk signaal, en goed voorbeeld doet goed volgen.

ben kokhals | 20-10-15 | 13:01

@Parel van het Zuiden | 20-10-15 | 09:11 . Mooi man.

LetTheSunshine | 20-10-15 | 12:50

Die brief van Dijkhoff, wat een steenkolen Engels.

Mr. Oranda | 20-10-15 | 12:41

@2_amazing | 20-10-15 | 11:54
Schengen / Dublin, voor mij staat het een niet los van het ander. Als Schengen er niet had geweest, had Dublin achterwege kunnen blijven.
www.eda.admin.ch/dea/en/home/bilatera...

Peter_K | 20-10-15 | 12:34

@eerstneukendanpraten | 20-10-15 | 09:20
Voor Libanon duurde dat korter dan 100 jaar, met bovendien extreem veel geweld.
Dat is wat er nu in Syrië ook gebeurt.
De moslims gingen Jihadje spelen, Assad probeerde zijn stoel te redden en als bijproduct de niet moslims of minder fanatieke moslims zoals Alavieten te redden, dat monde uit in barrel bombs en gifgas en de rest is u bekend. Hij probeerde trouwens al veel langer om zelf maar de overdrukveiligheid van de snelkookpan te gaan zitten.
Overigens hebben de opstandelingen, zeg maar de Jihadisten in Syrie net zo goed gifgas gebruikt, maar dat is voor onze politiek correcte multiculti-waanzinnigen een onneembare waarheid.

Pieter V | 20-10-15 | 12:34

De heersende politiek ontkent het bestaan van de islam, en voorzover zij in de gaten heeft dat er zoiets is als islam, dan valt zij haast meteen op de knieën in een prevelen van ‘respect, respect, religie van de vrede’. Op basis van deze houding – is het: stockholmsyndroom? proto-dhimmie-gedrag? nihilistisch opportunisme? verondersteld electoraal gewin? blinde ethiek? ontspoorde tolerantie? culturele zelfhaat? cultuurrelativisme? – komen er steeds meer mensen binnen die in normen en waarden totaal afwijzend en potentieel zeer destructief aankijken tegen onze moderne rechtsstaat, onze universele mensenrechten, onze openheid voor wetenschap, onze vrijheden, geschiedenis, kunsten, enzovoort. De historicus-politicoloog Hamed Abdel-Samad waarschuwt ervoor om niet dezelfde fout te maken als met de vorige massa-immigratie van moslims, dat je namelijke helemaal niets doet aan vorming van modern denkende, tolerante en constructieve burgers, en dat daarentegen die moslims volop gelegenheid krijgen hun eigen haatkolonie in te richten, vanwaaruit zij hun heilige oorlog kunnen voeren tegen de moderne open samenleving. Hier een interview met Hamed Abdel-Samad, van oorsprong Egyptenaar, zoon van een imam, was lid van de moslimbroederschap, onderkende het totalitaire karakter van die broederschap, en ging naar het land van Dichter und Denker voor vrijheid, rationaliteit en werkelijkheid: www.youtube.com/watch?v=qcpfpZh-UbI

Benedict Broere | 20-10-15 | 12:33

@stutz | 20-10-15 | 11:34
Hij is gepromoveerd bij InHolland. Duidelijk toch?

Lupuslupus | 20-10-15 | 12:18

Grappig:

Als je in de wijk van Rutte zegt "ze passen hier niet" dan begrijpt men dat. Als de rest van Nederland dat zegt ben je een fascist.
.
Schijnbaar is fascisme een regionaal gebonden eigenschap:D

mister niet scherp | 20-10-15 | 11:59

gaffelbaard | 20-10-15 | 11:52
Die Statische cijfers worden bewust gemanipuleerd. NL heet nog geen cijfers doorgegeven voor de maand sept.
Hier het totaal overzicht:

appsso.eurostat.ec.europa.eu/nui/show....

2_amazing | 20-10-15 | 11:57

azijnsnuivert | 20-10-15 | 11:52

Mijn kritiek gaat niet over DAT je een vergelijking maakt.
Mijn kritiek gaat over DE SOORT vergelijking die je maakt.
Moeilijk hé?

:p

gaffelbaard | 20-10-15 | 11:54

Peter_K | 20-10-15 | 11:31
Dat is niet Schengen dat is het Dublin verdrag waar je op doelt, helaas wordt dat verdrag door de EU verkwanseld.

Deze gegevens zijn eerste asiel aanvragen, daar zal zeker achterstand in zijn in de verwerking hiervan, echter de gegevens die de lidstaten naar de EU stat stuurt zouden volgens de richtlijnen correct en volledig moeten zijn.
Zie de uitleg op die pagina bij Meta-Data procedures.

2_amazing | 20-10-15 | 11:54

2_amazing | 20-10-15 | 10:17
En in totaal 40.485 appsso.eurostat.ec.europa.eu/nui/submi... dus is het waar wat al heel lang beweerd wordt; de meerderheid van de asielzoekers is geen Syriër.

En ik sluit me aan bij anderen hier die zeggen dat die statistieken niet betrouwbaar zijn. Want, zelfs als je kijkt naar het totaal en niet per land, dan zou NL in dezelfde maand 0.0 asielzoekers hebben opgevangen, terwijl iedereen weet dat dat absoluut niet klopt.

gaffelbaard | 20-10-15 | 11:52

gaffelbaard | 20-10-15 | 11:34

Zucht
Ik vergelijk geen moslims met joden,
Ik vergelijk de uitspraken van die "sjieke heer" uit den Haag met nazi slogans.
Moeilijk hé?

azijnsnuivert | 20-10-15 | 11:52

azijnsnuivert | 20-10-15 | 11:17
Idioot dat je die vergelijking maakt.
Imams die oproepen joden te doden ... zegt dat je misschien iets?
Yezidi's, executies van christenen, geen vrijheid van godsdienst in bijna alle islamitische landen, europeanen die worden neergestoken ... zegt dat je misschien iets?

Hoe kom je er bij moslims met de WO2 geschiedenis van de joden vergelijken!?
Te idioot voor woorden dit.

gaffelbaard | 20-10-15 | 11:34

Is die lul Dr. Dijkhoff gepromoveerd?? En dan een brief schrijven in zulk steemkolen Engels?

stutz | 20-10-15 | 11:34

@2_amazing | 20-10-15 | 11:18
Dit zijn de (behandelde) asielaanvragen.
Volgens Schengen moet dat in het land van aankomst. Voor Nederland geldt dus dat alleen mensen die via Schiphol of via zee Nederland binnenkomen asiel mogen aanvragen.
Komen ze over land via Duitsland of België ons land binnen, dan mogen ze hier geen asiel aanvragen.
De grote hoeveelheden vluchtelingen die in de noodopvang zitten te wachten op de behandeling van hun asielaanvraag zullen dus wel niet meegeteld worden.
Wat wel duidelijk is dat de wet kennelijk alleen voor brave burgers geldt (rij 53 km/hr waar je 50 mag en je krijgt een bekeuring), voor alle erkende zielige mensen (asielzoekers en criminelen) zit er zeer veel rek in de regels.

Peter_K | 20-10-15 | 11:31

De gewone man heeft er ook niet zo'n behoefte aan, maar die weet het iets minder deftig te verwoorden en heeft niet de connecties om achter de schermen de komst van migranten tegen te houden en is derhalve een xenofoob. Zo kennen we de hoge heren weer.

Bamberger Reiter | 20-10-15 | 11:24

Goh, je verwacht het niet.

En ondertussen zitten ze allemaal bij RTL Late Night en Pauw om het volk warm te draaien om iedere asielzoeker te verwelkomen.

ProAsfalt | 20-10-15 | 11:22

Zit Merkel al in een gesticht?

Piet Karbiet | 20-10-15 | 11:18

Peter_K | 20-10-15 | 11:11
Nee ze hebben de data nog niet doorgegeven, bij het totaal zie je : staan, mocht data niet volledig zijn staat er een (d) achter. Dat staat er niet achter het opgeven aantal van Duitsland, wat ik ongeloofwaardig vind.

Wat opvalt is dat Hongarije meer Syriërs opvangt dan Duitsland maand aug.

2_amazing | 20-10-15 | 11:18

--sql error-- | 20-10-15 | 10:40
Het is veel meer, maar de statische gegevens worden gewoon expres laag gehouden zodat het er minder lijken te zijn.

Je hebt leugens, grove leugens en statistiek.

2_amazing | 20-10-15 | 11:15

Leuk bord voord de volgende pegida demonstatie: "Ze passen hier niet!".

watergeus | 20-10-15 | 11:12

@2_amazing | 20-10-15 | 10:17
En Nederland heeft volgens dezelfde statistiek in september helemaal geen asiel aanvragen uit Syrië gekregen...
Geeft wel aan hoe betrouwbaar die cijfers zijn.

Peter_K | 20-10-15 | 11:11

@De gezellige Syrier | 20-10-15 | 10:54
Klok-klepel... wie zou hen die orders hebben gegeven? Jawel: mafiosi die zich hebben verzameld in de drie westerse machtscentra London, Washington en Rome.
We kunnen erover bekvechten maar dat levert niks op. En op "Nuruburu" vind je me niet, ondanks dat zij ook af en toe best wat goeds maar oppevlakkigs te melden hebben.

Good Meuning | 20-10-15 | 11:09

Ze passen hier niet en zullen nooit passen totdat ze hele tent hebben overgenomen. En dan nog vinden ze van elkaar dat ze niet passen.

McMarx | 20-10-15 | 11:03

@His Lordship | 20-10-15 | 11:02

Wat versta jij in deze dan onder mensenrechten?

roze_bril | 20-10-15 | 11:03

Nou komen we och nog allemaal semen. De Mannen en vrouwen met de ruitjesbroek en de hoerige hockey dochter willen ook geen gelukseisers. Wat een mooi land. Tokkie en Ruitjesbroek staan naast elkaar!

Mark_D_NL | 20-10-15 | 11:03

De NIMBY-houding van deze lieden wordt door zo'n beetje heel Nederland gedeeld. Begrijpelijk, maar dan niet volgende week gaan zeuren over zoiets affreus als 'mensenrechten.'

His Lordship | 20-10-15 | 11:02

Bij ons in de villawijk past dit seurt mensen niet....

vhKarelkruizenruiker | 20-10-15 | 11:02

@Peter K. U bedoelt net zoals de Surinamers in Nederland zich gegroepeerd hebben en Bouterse voor het tribunaal hebben gebracht?

J.Slavink | 20-10-15 | 11:01

@normanius | 20-10-15 | 09:31

De discussie word dan *niet* constructiever:

a) "Die gasten verkrachten onze kinderen" -> "Je bent een neonazi" -> BAM! Hier heb je een AZC.

b) "Die gasten passen niet in onze buurt" -> "Nou fucking en!" -> BAM! Hier heb je een AZC

Ik zie echt met de beste wil van de wereld niet in hoe dat de discussie constructiever maakt. Op korte termijn maakt het de discussie minder hard. Dat is echt het enigste.

Op lange termijn word in geval van a) de discussie wel ingehaald door de realiteit. Want het gebeurd een keer dat er wel een kind verkracht word door een AZC'er. En dan? Dan valt het minder goed (ze doen het toch wel) af te wimpelen als 'incidentje dat niemand aan kon zien komen'.

Dus hoe contraproductief geval a) ook in eerste instantie lijkt, op lange termijn bespaard het jaren van wegkijken en niet doen alsof er problemen zijn, die we al dan niet hadden kunnen zien aankomen...

peterdh | 20-10-15 | 10:59

@Schietmijmaarlek | 20-10-15 | 09:01
Inderdaad megasigaar uit eigen doos en nu kan sociaal bouwen ineens wel ?

Acidbrain | 20-10-15 | 10:59

@Parel van het Zuiden | 20-10-15 | 09:53
Hoera!
Ik sta hier helemaal achter.

Peter_K | 20-10-15 | 10:58

@ Good Meuning | 20-10-15 | 10:18

U heeft de klok wel horen luiden maar u weet niet waar de klepel hangt
Dan krijg je ok met die nuruburu complotjes.

Deze Amerikaanse mijnheer zit er volgens mij wat dichter bij.
www.youtube.com/watch?v=9RC1Mepk_Sw

De gezellige Syrier | 20-10-15 | 10:54

Voor allochtonen geld het zelfde. Genoom is er niet op ingesteld. Laat mij maar lekker winter slapen..

Neut | 20-10-15 | 10:45

@Schaamharing | 20-10-15 | 09:13

Of oktober in het zuiden in Munchen... Oh wacht, dat vinden ze haram :P

peterdh | 20-10-15 | 10:45

Och ja. Gegoede socialisten hebben het beste voor met de wereld. Voor het bestrijden van de armoede in de wereld hebben zij al uw geld en de toekomst van al uw kinderen over.
Wij noemen zulke mensen niet voor niks "Gutmenschen".

Natuurlijk hebben zij wel wat bedenkingen over gevaren voor de toekomst van hun eigen kinderen en de eigen leefomgeving. Zijzelf en hun kinderen zijn vanzelfsprekend geen sociaal experiment, zoals bijvoorbeeld Femke Halsema ons al onderwees.

Jan Passant mk2 | 20-10-15 | 10:40

2_amazing | 20-10-15 | 10:17
dat is dus elk half jaar een er bij stad ter grote van Maastricht of Amersfoort.
En daarna komt de gezinshereniging nog (x4)

--sql error-- | 20-10-15 | 10:40

Ik denk dat ik maar eens een stadsverkenningstour ala Amsterdam ga organiseren voor asielzoekers,zodat die arme vluchtelingen weten waar de echt belangrijke mensen van ons land wonen.
deraderendraaien | 20-10-15 | 09:44
.
Dat kan vast nog wel iets georganiseerder. Een bus of 30 / 40 moet toch zó te regelen zijn. Dagje uit voor die zielige mensen. Geld inzamelen bij links; zijn ze vast wel voor.
Lekker door de wijk wandelen.

bodemloos | 20-10-15 | 10:38

Afgezet worden is voor Mark R. een veel te lichte straf; hij en zijn kornuiten als Klaas D. en Alexander P. verdienen na de bevrijding niets minder dan een tribunaal wat speciaal opgericht dient te worden om onze corruptici op eerlijke wijze te berechten.

nlnl | 20-10-15 | 10:37

Op het moment dat Rutte de problemen rond een geloof niet durft te benoemen omdat hij bang is voor racist te worden uitgemaakt, is hij onderdeel van een doctrine... en ik niet zegt de buurman.

ali komijnekaas | 20-10-15 | 10:37

“rubberboot vol arriverende jonge mannen in de kracht van hun leven”
Ik krijg zomaar een inval: we roepen al deze jonge mannen die in Europa aangekomen zijn op voor de militaire dienstplicht, we geven ze een militaire training en vervolgens gaan ze samen met Assad, de Russen, Iran en de Kurden die IS even in de pan hakken, om daarna samen een democratisch regime in Syrië op te zetten, in samenwerking met de regerende Ba'ath partij uiteraard. Dat is tegelijkertijd dan een mooie middelvinger richting Erdogan: WIN WIN WIN WIN!!!!!!!!!!!!

Peter_K | 20-10-15 | 10:32

Ze passen niet alleen niet in de wijk Benoordenhout, ze passen niet in heel Nederland.
Deze elite verstrengeld met de politiek, vooral de VVD schermt zichzelf af. Maar als het in Nederland echt uit de hand gaat lopen zal deze zelfde elite als eerste Nederland verlaten. De gewone bevolking blijft achter in de ellende die deze elite heeft veroorzaakt.

Daphinda | 20-10-15 | 10:30

@roze_bril | 20-10-15 | 10:14
Ja daar heb ik wel eens iets over gelezen maar waar het om gaat is, of ze ook in staat zijn om AZC's tegen te houden.
Niet dat ik mij er 24/7 mee bezig houd, maar ik weet pas van 1 gemeenteraad (B&W) die geluisterd heeft naar de bevolking en het plan voor een AZC niet liet doorgaan. De rest wordt bij die "inspraak" avonden voor een voldongen feit geplaatst. En als de wanhoop zo groot is dat men gaat schreeuwen, worden die mensen nog uitgelachen ook.
.
Heb die bijeenkomst in Rotterdam via internet gevolgd. Eén voorbeeld:
een mevrouw vroeg aan Aboetaleb waarom mensen die 5,6,7 veilige landen hebben doorkruist, vluchtelingen worden genoemd.
Weet u wat zijn antwoord was? :
In Turkije zijn .... vluchtelingen, in Jordanië .... en in Libanon zoveel.
Dat is nog niet het begin van een antwoord op de vraag!
Dus gewoon over iets heel anders beginnen en klaar ben je. De - ongekozen! - regent ten voeten uit.

Lupuslupus | 20-10-15 | 10:27

@Democratuur | 20-10-15 | 10:22
Kom jij eens onder dat rotsblok vandaan.

Good Meuning | 20-10-15 | 10:24

Good Meuning | 20-10-15 | 10:18

pleurt even op met je complottheorieën. We hebben hier een serieus probleem, dat los je niet op met fanta-verhalen.

Democratuur | 20-10-15 | 10:22

@lanexx | 20-10-15 | 09:38
Het gaat helaas verder dan “links-rechts” of “vluchtelingen en gelukszoekers”. Deze wereld wordt geteisterd door een groep die wel de ‘Kazarische Mafia’ of ‘Zionisten’ wordt genoemd. Deze lieden hebben alle balangrijke posities in met name de westerse wereld onder controle waaronder London (bankensector), Washington (militair) en Rome (Vaticaan). Zij hebben één doel: totale controle over mensheid en aarde. Ze gebruiken alle middelen om dit doel te bereiken. De leiders die hen daarbij dwarsbomen worden door hen bedreigd, gechanteerd, kapot gemaakt via de media of desnoods vermoord. Op deze manier beteugelen ze de leiders die het wel goed met ons voorhebben (mochten ze nog bestaan).
.
Deze vluchtelingenstroom is slechts een klein onderdeeltje in hun agenda en wordt gebruikt om chaos te creëeren in Europa in de hoop dat de bevolking met elkaar op de vuist gaat en vervolgens naar de overheid kijkt om de problemen op te lossen. Deze oplossing is ten alle tijden een verdere inperking van onze vrijheden en meer blauw op straat. Hoe armer wij zijn, hoe harder we moeten werken en hoe minder tijd we overhouden om onszelf te informeren. De media wordt ingezet om ons in de overtuiging te houden dat we toch te dom zijn om het allemaal te overzien en zo blijven wij met elkaar bekvechten over wie er nu eigenlijk gelijk heeft. En daar gaan we natuurlijk nooit uitkomen op basis van de rookgordijnen en vele leugens die ons elke dag weer worden voorgeschoteld. Het is niet onze fout of die van de vluchtelingen dat het een chaos is, het is de fout van onze eindleiders die dit soort crises aangrijpen om meer macht te krijgen.

Good Meuning | 20-10-15 | 10:18

Even vanuit het welzijn vanuit de immigrant bekeken, wat voor nut heeft het om ze ergens te plaatsen waar ze nooit bij kunnen horen. Er zijn geen goedkope winkeltjes, er is geen enkelijke activiteit beschikbaar. Iedereen verliest. Die man heeft gelijk ze horen daar niet.

Bokito ergo sum | 20-10-15 | 10:16

Deze man is nog in de veronderstelling dat hij alles netjes buiten de deur kan houden, maar de massa van gelukszoekers zal ook hem uiteindelijk gewoon overspoelen. Net zoals de landsgrenzen niet meer bestaan voor deze gelukszoekers zullen ook de rijkebuurtgrenzen onder de voet worden gelopen.

miss error | 20-10-15 | 10:14

@Lupuslupus | 20-10-15 | 10:02

Er is toch zoiets als AZC-alert. Ik heb me er niet in verdiept, maar dacht toch dat deze mensen redelijk goed bezig zijn.

roze_bril | 20-10-15 | 10:14

Hoe komt die beste man erbij dat ¨iedereen op de wereld een eigen plekje heeft gekregen¨ wat een bijzondere stelling immers de aarde is van ons allemaal en de ene is wat fortuinlijker dan de andere.
Dit soort mensen walsen over iedereen heen en gaan dan op zondag biechten zodat alles weer goed is en ze lekker kunnen slapen.
Walgelijke mensen !!!
De echte vluchtelingen helpen is goed het zijn immers ook mensen die het zogenaamde plekje niet zelf uitgezocht hebben maar helaas nu eenmaal daar terecht gekomen zijn.
Of het goed is dat ze geholpen worden door Europa vraag ik me ernstig af.

snellie1972 | 20-10-15 | 10:14

Ik hoop dat alle mensen die gewoon een klootjesbaan hebben en op de VVD hebben gestemd bij de vorige verkiezingen, nu inzien waar ze op gestemd hebben en dit niet herhalen bij de volgende verkiezingen.

Op naar de 0 zetels!

Tripps | 20-10-15 | 10:13

Het "Geen Idee"-topic raakt helaas de kern van het Nederlandse beleid en maakt de Dijkhoff brief natuurlijk ridicule mosterd na de maaltijd.
.
Als follow-up op het Geen Idee topic moet natuurlijk een Wij Wachten Op EU-Stalorders topic komen. Want Dijkhoff, Rutte en Asscher zitten natuurlijk de boel dermate lang te traineren totdat er weer wat voldongen feiten uit Europa komen. Tot die tijd is het: wegkijken, downplayen, burgermeesters chanteren, NPO masseren en bidden (naar het oosten) dat we zonder grote escalatie de kerst halen.

de Voorzittert | 20-10-15 | 10:10

Net zo als dat ze juist in pvda wijken azc's moet plaatsen, moet je dit in deze zogenaamde elitewijk ook doen. juist (!) in dit soort wijken opdat de goedmensen in contact gaan komen met de gevolgen van hun handelen.
-
Laat de moeder of de vriend van Rutte ook maar eens kennismaken met her gedrag van deze gelukszoekers.
-
Wie nu nog van vluchtelingen spreekt is eigenlijk een beetje onnodig dom. Het gaat namelijk om gelukszoekers van islamitische komaf. Twee redenen in een on deze mensen zoveel mogelijk te willen weren.
-
Iemand al een oplossing voor hoe deze mensen ooit weer teruggestuurd moeten worden? Naar well land? Met welk vervoersmiddel?
-
Rutte, wat heb je een ongelofelijke puinhoop van ons land gemaakt in minder Dan 10 jaar regeertijd. Je zou afgezet moeten worden.

appeltjesgroeneweide | 20-10-15 | 10:09

Vlak bij de Julianakazerne , op de plek waar nu de Beatrixkazerne staat, woonden jarenlang honderden asielzoekers in de barakken van het voormalige Vrom-ministerie. Dat gaf bij mijn weten nauwelijks overlast voor de bewoners, maar wel voor de buurtwinkeliers, die steeds vaardiger werden in het sprintje trekken teneinde geroofde spullen uit hun winkel te recupereren.
Wat wel link was, was hun ontdekkingsreis in de supermarkt. Asielzoekers maakten geregeld de weckpotten van Hak open om de inhoud met de vingers te inspecteren.

Ci Ty33 | 20-10-15 | 10:08

Lupuslupus | 20-10-15 | 10:02
"De brief van Dijkhoff is niets anders dan windowdressing, de 5e colonne rolt brullend van de lach over de grond over zóveel onzin. Zij weten dat ze helemaal niet uitgezet gaan worden." Nou, volgens Sven Kockelman is ALLES wat ergens geschreven staat of gezegd wordt door een politicus de waarheid en niets dan de waarheid. Dus we hoeven ons geen zorgen te maken.

Jimmydepimmy | 20-10-15 | 10:05

Vanuit hun standpunt gezien hebben ze daar in het Benoordenhout natuurlijk gelijk. Dus er komt daar geen AZC, zo simpel is het.
Waar ik mij enorm aan stoor is het feit dat inwoners van andere gemeenten - die óók geen AZC willen - niet worden gehoord, niet eens inspraak hebben. Er wordt door de diverse B&W's over hun hoofden heen beslist.
Er zou een centraal punt moeten komen van waaruit oppositie tegen deze B&B's en vooral tegen het COA gevoerd gaat worden.
.
Maar ja, wie kan deze kar trekken? Wilders steekt met zijn bezoeken de mensen van de gemeenten waar hij komt een hart onder de riem maar zodra hij zijn hielen heeft gelicht gaat alles op de oude voet verder en komt het AZC er tòch. Dus ook dat is de oplossing niet, hoe goed bedoeld ook.
.
Daarbij hebben we te maken met een verdeelde bevolking. De ene helft wil geen AZC (of andere "vluchtelingen" opvang), de andere helft, de (m.i.) idioten, willen dat wel.
Ik denk dat dáár het grootste probleem ligt. En dat is niet op te lossen.
.
De brief van Dijkhoff is niets anders dan windowdressing, de 5e colonne rolt brullend van de lach over de grond over zóveel onzin. Zij weten dat ze helemaal niet uitgezet gaan worden.
.
De PVV moet met spoed 76 zetels halen want alleen van overheidswege - dus de 2e kamer - kan het tij nog gekeerd worden.

Lupuslupus | 20-10-15 | 10:02

Tourdelagillette | 20-10-15 | 09:50
Vergeet de moskee tegenover het AC niet! En het AC zelf...

Jimmydepimmy | 20-10-15 | 10:01

Geef ze eens ongelijk, je wilt toch niet dat je wijk te grabbel wordt genomen. Hypocriet is het wel, doe wat ik zeg niet wat ik doe.

Bokito ergo sum | 20-10-15 | 10:01

Als Mark nu een intelligent zou reageren op dit verhaal, maar nee. Deze slappe dweil hult zich weer eens in stilzwijgen.
Eigenlijk net als Didi en Alexandertje.
Zodra ze mogen aanschuiven bij een talkshow, komen ze opeens als een duveltje uit een doosje tevoorschijn.
Tenenkrommend.

Ommezwaai | 20-10-15 | 10:01

@OxiFoxy
Wat een demagogisch geneuzel toch weer.
Als je als gewone nl'er een gezin met 2 kinderen wil runnen zonder dat de staat iets betaalt kost je dat zeker 2000 euro per maand en dan heb je op het einde van de rit niks nada over. Die lullige jobs betalen 6-7 eur per uur. Je kan toch geen 350 uren per maand werken, dat zijn er 16 per werkdag...

pandalicious | 20-10-15 | 10:00

@kindapaas | 20-10-15 | 09:52
en met excuses voor het plaatsen in het verkeerde draadje LOL

kindapaas | 20-10-15 | 09:59

En de PvdA zag dat het goed was.

Koonkluk Huis | 20-10-15 | 09:57

Die zogenaamde 'keurige' mensen laten zich hier in de wijk anders altijd van hun minst keurige kant zien. Dan heb ik het over het algemeen over kleine zaken; hond laten schijten voor de deur van hun buurtgenoten, voordringen bij slager Van der Zalm, geen parkeerbonnetje kopen voor hun Saab en dan uitgebreid beklag doen bij de parkeerbeheerders als ze beboet worden, om 3:00u 's nachts glas in de glasbak gooien, andere auto's aanrijden met hun oude Jeep of Jaguar (zo één nog zonder parkeersensoren) en geen briefje achterlaten. Breek me de bek niet open over het zelfbenoemde kakvolk hier in de wijk...
Misschien dat wat asielzoekers zomaar voor wat gentrification kunnen zorgen...? *proest*

Jimmydepimmy | 20-10-15 | 09:57

Deze 'syriers'' hebben wel een erg hoog toendra-gehalte, gelukkig voelen die zich wel thuis in een tent, dan scheelt toch weer wat huizen.

Pralite Monk | 20-10-15 | 09:55

@normanius | 20-10-15 | 09:31

Nee, hoor. Dat maakt u u zelf wijs. Er staan bij die protesten genoeg mensen die zulke teksten wel bezigen. Die worden even bij de camera weggehouden zodat men focussen op een paar tokkies die wel de gewenste teksten uitslaan. In de berichtgeving krijgen we vervolgens ook alleen die tokkies te zien. Gemakshalve scheert men die mensen die het wel degelijk goed kunnen verwoorden over die kam. Doelbewust.
.
de meeste Nederlanders zijn lieve, naieve, niet al te eloquente mensen. Dat zie aan de overweldigende respons voor internationale hulpacties, de acceptatie dat we al decennia hele grote bedragen voor anderen reserveren in onze staatsbudgetten, de koddigheid van nationale feestjes en gebeurtenissen, de hemeltergende gezapigheid van de woonwijkjes, de vereniginkjes, maar ook dat de Nederlander buitengewoon beheerst reageert op wandaden zoals het negeren van de EU referendumuitslag en de moord op Pim Fortuyn.
.
Die mensen verdienen dit niet. Die mensen hoeven niet gemarginaliseerd te worden. Die mensen hoeven niet vertrapt te worden door de politiekcorrect mafia. Ik zal dus blijven inhakken op die politiekcorrecte zwijnerij die zich meester heeft gemaakt van dit land.
.
En zodra de politiekcorrecten en hun zo gekoesterde groepjes de rode lijn van geweld en dwang over gaan (slechts een kwestie van tijd) zal ik voor die mensen vechten.
.
Het is genoeg geweest. Het is tijd om op te staan voor onze medeburgers. Dit land en haar toekomst behoort niet slechts toe aan politiekcorrecte zwijnen, het is van ons allemaal.
.
V

Parel van het Zuiden | 20-10-15 | 09:53

Alles wijst erop dat Mevr. Merkel bezig is met een enorme gok: overname van de macht over de EU via de immigratie agenda. Het is het ultieme wapen om zonder tegenspraak te hoeven dulden enorme geldbedragen vrij te maken en de EU iedere kant op te sturen die ze maar wil.
Dhr. Schultz is geen dom figuur en heeft de boodschap van Mevr. Merkel tijdens haar gezamenlijke toespraak met Francois Hollande voor het EU parlement onlangs goed begrepen: hij moet de weeffouten in de EU herstellen naar de wensen van Duitsland en Frankrijk of verdere steun verliezen.
Met name Duitsland kan rustig verder zonder de EU maar de EU niet zonder Duitsland.
Kennelijk echter heeft Schultz vrienden in de VS die direct klaar stonden met "Volkswagengate" om op die manier forse bedragen aan de Duitse industrie te onttrekken, wat naar mijn mening nauwelijks nog als toeval kan worden uitgelegd.
Angela Merkel is allebehalve gek en wie het Duitse nieuws volgt weet dat haar team allerminst uit politieke lichtgewichten bestaat.
De as is verplaatst van Berlijn-Rome naar Berlijn-Parijs, de EU wordt gedegradeerd tot uivoerder van het beleid dat daar bedacht wordt.
Of mischien heb ik het helemaal mis?

kindapaas | 20-10-15 | 09:52

Fantastisch. Met elke stap lijkt de druk groter te worden om toe te geven dat Merkel de stomste fout ever heeft gemaakt. Neeeeeeee. We gaan de tegenstanders framen. Oproepen tot geweld was altijd al verboden. Het namen en shamen van uitingen die niet door de beugel kunnen mag van mij. Maar dan porcodio allemaal.

ristretto | 20-10-15 | 09:50

Benoordenhout, met 1 van de meest elitaire voetbalclubs van NL binnen de grenzen, H.V.V., bij wier supporters, hockeyfans welhaast hooligans gelijken, is dan ook 1 van de weinige Haagsche wijken waar - niet verwonderlijk gezien de inwonerssamenstelling en ook huizen- en grondprijzen - de verallochtonisering nog geen vat op heeft gekregen.
Den Haags meest noordelijke stadsdeel "Haagse Hout", met daarin centraal gelegen "Huis ten Bosch", zal evenwel aan de "mindere" kant, t.w. de grote wijken Bezuidenhout en Mariahoeve, er aan moeten geloven met de aangekondigde komst van een eerste azc nabij Station L.v.N.O.I. Het kleine, ten noorden van het Haagsche Bos gelegen en zo mogelijk nog meer elitaire dan Benoordenhout, wijkje Park Marlot zal ongetwijfeld ook buiten schot (van het COA) blijven.
Echt bevreemdend is het niet dat de inwoners van de diverse buurten van Benoordenhout geen trek hebben in asielzoekers/vluchtelingen, al was 't alleen maar dat er in de wijk nauwelijks dingen te vinden zijn die Afrikaanse/Arabische/islamitische nieuwkomers enig houvast kunnen bieden; dit in tegenstelling tot de grote wijken in Centrum of Laak. Bovendien bevindt de (voormalige) Pr. Julianakazerne zich in het idyllische noordelijke deel van Benoordenhout, ook wel Clingendael genoemd, en naast Duinzigt. Mochten overheid en COA alsnog een azc in de kazerne willen doordrukken, kunnen de asielzoekers/vluchtelingen uiteraard altijd om de hoek gaan rugbyen bij H.R.C. of tennissen bij de Aeronauten of wellicht een paardenkoersje pakken op Duindigt, hehe.

Tourdelagillette | 20-10-15 | 09:50

Ons soort mensen. Saab. Failliet.

Normpje | 20-10-15 | 09:49

Ik denk dat ik maar eens een stadsverkenningstour ala Amsterdam ga organiseren voor asielzoekers,zodat die arme vluchtelingen weten waar de echt belangrijke mensen van ons land wonen.

deraderendraaien | 20-10-15 | 09:44

Het is inderdaad ook een klassenstrijd. Verdomd. De nieuwe klassenstrijd is aangebroken. Aan de ene kant in de ring de rijken die zich middels geld en invloed afstand kunnen bewaren tot de multiculturele verrijkingen, aan de andere kant modaal en beneden-modaal die met lede ogen toeziet hoe Nederland tot de grond toe wordt afgebroken; daarbij moet deze groep ook nog eens het gejuich, gemoraliseer en de vermaningen van de beter gesitueerden aanhoren via het non-stop geschal van de totaal gemanipuleerde massa-media.

Van Duyvenbode | 20-10-15 | 09:42

Waar is Dijkhof nu om in Benoordenhout die kazerne te vorderen? Wees dan een vent.
Regering heeft geen idee waar ze mee bezig zijn, geen enkel idee. Timmerfrans is ook verdacht stil....

Rico den Hollander | 20-10-15 | 09:40

Voortaan even een native English speaker consulteren. Dat kost helaas wel belastinggeld, want die moet de hele brief herschrijven. Overigens bespeur ik een ernstige protocolschending. In de meeste beschaafde landen is de aanhef van een brief 'Dear Madam, dear Sir' of iets soortgelijks. Uit respect groet je de vrouwen eerst. Maar ik moet toegeven dat het Schoeversmiepje dat de brief voor Dijkhoff heeft geschreven, de doelcultuur goed heeft bestudeerd. De man komt natuurlijk op de eerste plaats. Want anders beginnen ze massaal te booshakbarren en beledigd terug te lopen naar hun zandbak. En dat is natuurlijk niet wat Dijkhoff in gedachten had. Parbleu.

Nivelleermarionet | 20-10-15 | 09:40

Allemachtig. Wat een hypocrisie zo op de vroege morgen. Dan passen ze ineens niet meer bij ons hè? Alleen maar omdat het om een chique wijk gaat? Hufters. Echt. Enorme hufters.

Vrije Nator | 20-10-15 | 09:39

Goed om te weten: je krijgt niet je zin door vóór een "dikke BMW" te gaan staan, je krijgt je zin door ín die "dikke BMW" te zitten.

simpelman | 20-10-15 | 09:39

Als je dit zegt met een minder gevulde beurs, ben je een PVV-tokkie of racist die de treinen naar het Oosten wil vullen.

Fijnstoffer | 20-10-15 | 09:39

Good Meuning | 20-10-15 | 09:16
Precies.
Ook in Vijfhuizen zijn ze niet welkom, maar de burgervader van de Haarlemmermeer komt met een leger links terreur (COA, Vluchtelingenwerk, GroenLinksers, vrijwilligers, knuffelverzamelaars) de critici van deze (tijdelijke) huisvesting, de mond snoeren!
Daar zijn de weldenkende burgers bang voor, het wordt tijd meer moed te verzamelen en op te staan, net zoals deze deftige Hagenezen, en er voor uit te komen dat je niet links denkt!

lanexx | 20-10-15 | 09:38

Niet zijn naam , maar misschien zijn huisnummer?

edelweiss | 20-10-15 | 09:37

euhjj ze passen daar toch perfect, hoogopgeleide astronauten, kernfysica's, pscyhiaters en niet te vergeten nieuwe wijkbewoners die in kader van de participatiewet gaan helpen met de zorg van hun mede wijkbewoners.. kom op zeg!

fikkieblijf! | 20-10-15 | 09:36

In plaats van "we can assist you to leave" heeft n uitgeprocedeerde meer aan "we wil assist you to leave
da's duidelijker, nietwaar ?

mainman | 20-10-15 | 09:34

Waarom schrijft Dijkhof die brief in het Engels?
is hij dom ofzo?

--sql error-- | 20-10-15 | 09:34

@OxiFoxy | 20-10-15 | 09:04
Er zijn nog zat roomblanke loodgieters actief in dit soort wijken. Kleine zelfstandigen.

Guido | 20-10-15 | 09:34

"Iedereen op de wereld heeft zijn eigen plek gekregen". Dat is niet echt volgens de VVD-filosfie hoor!
En wie deelt die plekken eigenlijk uit?

dexter_morgan | 20-10-15 | 09:33

Ach, als de herfstdaling uitblijft is dat geen probleem. Ik hoorde Klaas gister vertellen dat na de herfstvakantie er weer genoeg vakantiehuisjes beschikbaar komen.

je suis bier | 20-10-15 | 09:32

Religieuze imperialisten passen niet alleen in benoordenhout niet. In heel West-Europa passen ze niet.
Naar islamitisch inzicht staan moslims ver boven de wetten van het avondland West-Europa.
Ons laten betalen is wel verplicht, integreren zeker niet.
Zij doen niets fout, wij wel: we laten deze imperialistische voorhuidsloze voorhoede namelijk in grote getale binnen.

Antitheïst | 20-10-15 | 09:32

@Democratuur | 20-10-15 | 09:22

Mooi argument. Mensen in Oranje, mensen in diverse wijken en dorpen bij andere AZC's hebben ook mooie argumenten. En toch kregen ze een smeur- en lastercampagne over zich heen gestort.
.
Ik hou zelf erg van rechtlijnigheid, en daarom,
.
"U bent een smerige xenofoob en rascist die anderen liever laat creperen. Een tokkie die alleen zijn onderbuik gebruikt en te achtelijk is om te poepen. Vuize haatzaaier" ****
.
**** quotes used are courtesy of NPO Netherlands, the coalition of governing parties, and various subsidized special interest groups. Ordinary dutch people were definately harmed during creation of these quotes.

Parel van het Zuiden | 20-10-15 | 09:32

"Ze passen hier niet"
.
Moet je eens durven zeggen als inwoner van het dorp Oranje, Rijen of een gewone wijk in Purmerend of Amsterdam.
.
@ Parel van het Zuiden | 20-10-15 | 09:18
.
Als men in de "gewone" wijk in willekeurig welke plaats dit argument zou gebruiken ipv "onze dochters worden verkracht"
zou de discussie een stuk constructiever worden.
.
Hiermee niet gezegd hebbende dat er dan per definitie wel/geen AZC komt.

normanius | 20-10-15 | 09:31

" because if we cannot save this country, you can be damn sure we'll avenge it."
Parel van het Zuiden | 20-10-15 | 09:21

En zo rollen wij in Breda.... ;-)

Democratuur | 20-10-15 | 09:30

Het is een landelijke zaak en het helpt niet als je de discussie concentreert op een meneer in den Haag of een dorp in Drenthe. Feit is dat het hele kabinet oorverdovend afwezig is terwijl ons land naar de filistijnen (of mag je dat ook niet meer zeggen?) geholpen wordt door de Duitsers - alwéér.

spuitje11 | 20-10-15 | 09:30

--Er zitten best hoger opgeleiden tussen --
Wat nou, het waren toch allemaal kansenpareltjes?
Allemaal arts, rechtsgeleerde en natuurkundige genieën??
Praat Rutte wel eens met zijn buurmannetje??

mallekater | 20-10-15 | 09:30

Eigenlijk moet je juist willen dat er zo snel mogelijk zoveel mogelijk bijkomen, zonder permanente verblijfstatus dan.

Want hoe meer Monsterlims, hoe meer barbaren er tussen zitten, hoe groter de kans op misstanden en een aanslag voor de verkiezingen in 2017.

Mocht er namelijk tot die tijd vrij weinig tot niets gebeuren, beter gezegd: mocht er onvoldoende gebeuren om de bewuste mediastilte hierover te doorbreken, dan wordt in 2017 toch weer op de verkeerde partijen gestemd.

'Want het valt dus allemaal wel mee'. Dat soort teksten hebben veel mensen dan weer.

Helaas hebben velen nu eenmaal een enorme wake-up call nodig om daadwerkelijk te wake-uppen.

Realism Is All | 20-10-15 | 09:28

"jonge mannen in de kracht van hun leven"
potentiële militairen, gestuurd door een islamitisch land, die hier naartoe worden gestuurd om tzt aanslagen te plegen en oorlog te voeren dus. iets met 5e colonne...

--sql error-- | 20-10-15 | 09:27

@Democratuur | 20-10-15 | 09:22
Nou in Oranje was dat anders geen probleem onder het mom van Nood Breekt Wet.

Beroep = Boerenlul | 20-10-15 | 09:24

@Parel van het Zuiden | 20-10-15 | 09:21
Wat je zegt, dat is idd ook de enige 'hulp' die ze van mij kunnen verwachten...

Good Meuning | 20-10-15 | 09:24

Het gaat helemaal niet om Rutte of zijn buren, de Amerikanen willen geen AZC direct naast hun nieuwe ambassade!!

Dit is in politiek Den Haag gewoon bekend en was al eerder een eis van de Amerikanen (de Juliana kazerne zou al eerder in beeld zijn geweest als AZC).

Dit is geen opvang locatie, het is een historisch monument.

Democratuur | 20-10-15 | 09:22

@Good Meuning | 20-10-15 | 09:16

Oh maar als de pleuris uitbreekt komen er echt wel mensen helpen hoor. Ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen als ze geen deelgenoot worden van de ellende die zij zelf nu zaaien. Daar gaan we ze dus bij helpen.
.
" because if we cannot save this country, you can be damn sure we'll avenge it."

Parel van het Zuiden | 20-10-15 | 09:21

Het is toch ongelofelijk dat Europa moeten opdraaien voor de ongebreidelde bevolkingsexplosie van de arabieren en de noord afrikanen.
Omdat ze ook nog behept zijn met geloofswaanzin is de ramp niet te overzien als er geen drastische maatregelen worden genomen.

henk vintage | 20-10-15 | 09:21

sprx | 20-10-15 | 09:08

Klopt voor de volle 100%. Sprak een paar jaar terug met een vrome Turkse moslim die uitstekend Duitsch sprak en die heeft het even helemaal uitgelegd. Het duurt maximaal 100 jaar maar dan is een voorheen democratisch christelijk land door import, geboorte en vertrek (=vlucht) van de autochtone bevolking omgetoverd in een islamitisch land. Turkije heeft deze "Umwandlung" vroeger ook meegemaakt. En Allah zag dat het goed was, onze regering trouwens ook...

eerstneukendanpraten | 20-10-15 | 09:20

Je kunt het op je vingers natellen dat dit verkeerd gaat. Niemand kan meer zeggen dat hij het niet geweten heeft. Straks, en dat moment is echt niet meer ver, worden de mensen echt xenofoob en is de geest uit de fles. I.p.v. daar steeds op te hameren, hadden de linksfascisten beter de oorzaak kunnen wegnemen. Maar men wilde zo graag de zielige mensen helpen. Dat gaat een historische fout worden.

roze_bril | 20-10-15 | 09:19

Geen wonder dat die Haagse kakker anoniem reageert, voor je het weet sta je met fje face(book) op Bild. Gisteren las ik een reactie van Feynman over zijn noodzaak om anoniem te opereren. Dat zette me aan het denken. Een genuanceerde mening is ook al genoeg om het Nazi stempel te krijgen.
Een aantal reacties in de bildlijst vallen volgens mij onder vrijheid van meningsuiting ( sommige zijn gewoon strafbaar)

www.bild.de/news/inland/social-media/d...

Goatboy2014 | 20-10-15 | 09:19

"Ze passen hier niet"
.
Moet je eens durven zeggen als inwoner van het dorp Oranje, Rijen of een gewone wijk in Purmerend of Amsterdam.
.
Een stortvloed van kwalificeringen als tokkie, xenofoob, rascist, fascist, nazi, rechtsextremist valt je ten deel.
.
Nu is eindelijk duidelijk waar de echte tokkies van Nederland wonen.
.
Misschien kan Klaas daar even wat armpjes laten breken danwel een BMW in iemand's mik parkeren?

Parel van het Zuiden | 20-10-15 | 09:18

PvdA’ers wonen beter dan VVD
NRC 21 november 2006
"De kandidaat-Kamerleden van de PvdA wonen gemiddeld in rijkere buurten dan VVD-kandidaten. Dat blijkt uit onderzoek van deze krant. Het best wonen de gegadigden voor de Partij voor Nederland, het CDA en de Partij voor de Dieren. De SP-kandidaten huizen in de armste buurten".

ecologiste | 20-10-15 | 09:17

Goeie zaak dat er naar dit soort welbespraakte mensen geluisterd wordt, maar wel bijzonder jammer dat deze welbespraakte mensen niet opkomen voor de rest van NL.
Want er is helaas toch een klein detail dat deze wel bespraakte mensen over het hoofd zien, namelijk: dat er straks, aan het eind van de rit, ook helemaal niemand is om hen te helpen.

Good Meuning | 20-10-15 | 09:16

Fraai voorbeeld van de morele spagaat. Inhoudelijk heeft de beste man gelijk, net zo als het dorp Oranje ontwricht wordt door grote hoeveelheden Ausländers, zo wordt ook deze RijkWijk ontwricht. Als jij er woont, of het nu Oranje of Benoordenhout is, je ziet het met lede ogen aan.
Maar, vanuit de Gutmenschen-terreur durft hij het niet alleen. Alleen anoniem.... Hahaha.

Verder hebben Benoordenhouters één groot voordeel tov mensen met een minder hoge gemiddelde opleiding: ze zijn in staat verzet volgens de regels van het spel te spelen: inspraakprocedures, gaten in de wet, kennis(sen)netwerk. Of je het nou eens bent met de regels; ze zijn beter in staat om overheidsbeslissingen snel te beïnvloeden. Met als netto resultaat dat andere Gutmenschen hier weinig over melden, terwijl ze elke inwoner van Oranje wegzetten als achtergebleven gompie ("you do the math..."). En DAT is niet eerlijk, de overheid meet dus met twee maten. En daar ligt ook de grote kans voor Wilders, als hij de mensen zonder stem ook inhoudelijk weet te vertegenwoordigen, niet alleen loze retoriek maar constructief beleid, dan kan hij nog wel 80% van zijn huidige zetelaantal erbij verwachten.

ole guapa | 20-10-15 | 09:16

Bijzonder zwak optreden van Dijkhof gisteren in Pauw, ondanks of dankzij het gebrek aan kritische vragen (what else is new) bleef hij maar nauwelijks overeind.... een scherp interviewer had hem zonder moeite over het 'randje' geduwd en stamelend laten afgaan.... maar goed, Pauw Vara NPO....

Fatwabuster | 20-10-15 | 09:14

Oxifoxy... Wat een bullshit argumenten altijd, 'Nederlanders willen de vieze klusjes niet doen', pure bullshit.... Waar het om gaat is dat Nederlanders geen onderbetaald werk *kunnen* doen... Als je huur moet betalen 600 euro, verzekeringspremies 100 euro, en belasting 100 euro... En je verdient maar 500, dan moet je dus met je kinderen op straat slapen.

*dat* is de reden dat Nederlanders geen bollen rapen in de kassen, die in tegenstelling tot bv Polen, die het geen probleem vinden om met zijn 7en op een matrasje in een kamertje te liggen.

Of simpelweg hun verzekeringspremies niet betalen.

Of een door het rijk gesponsorde woning hebben, zoals die nu per 10.000en worden uitgedeeld.... Of geen miele hoeven te kopen etc

peterdh | 20-10-15 | 09:14

Hebben die hoogopgeleiden niet geleerd dat het in oktober veel beter toeven is in het zuiden van Turkije dan op de Balkan?

Schaamharing | 20-10-15 | 09:13

Ik bespeur toch enig sarcasme in dit artikel...

blastfest | 20-10-15 | 09:12

Ik hoop dat er zoveel vluchtelingen komen dat de hele Rutte-buurt vol komt te zitten met deze mensen dat hij zelf moet gaan verhuizen omdat hij de deur niet meer uit durft, omdat hij bang is dat de vrouwen hem aanranden. Hij is tenslotte nog beschikbaar.

jasser | 20-10-15 | 09:12

Ik reken mezelf tot het genuanceerde kamp, maar Merkel dient met zsm ontoerekeningsvatbaar verklaard te worden zodat haar beslissingsbevoegdheid met terugwerkende kracht ingetrokken kan worden.
Knettergekke borderline politiek met dictatoriale trekjes. Zie ook: Timmermans.

Harry Turtle | 20-10-15 | 09:12

50.000 sociale woningen erbij, er is al jaren een tekort aan woonruimte waarom kan dat nu ineens wel? Om al die asielzoekers stiekem toch voorrang te geven?

Beroep = Boerenlul | 20-10-15 | 09:12

50.000 sociale woningen erbij, er is al jaren een tekort aan woonruimte waarom kan dat nu ineens wel? Om al die asielzoekers stiekem toch voorrang te geven?

Beroep = Boerenlul | 20-10-15 | 09:12

@Repetitive Beats | 20-10-15 | 09:03
Vroeg het me ook al af. Zouden het Oeigoeren zijn?

Prof. D.A.H. Vintik | 20-10-15 | 09:11

zie hier het probleem van de zelfbenoemde elite in Nederland. Zij zijn het tegenovergestelde van elite in elke zin van het woord. Ze beschikken niet over superieure normen en waarden, ze beschikken niet over een superieur intellect, en vertonen geen enkel spoor van leiderschap, eergevoel, oprechte zorg.
.
En dan krijg je zo'n walgelijk hypocriet standpunt als dit. "Ik ben voor opvang, maar anderen mogen de prijs daarvoor betalen." Vanzelfsprekend voorzien van gestapelde drogredenering.
.
Tokkies in hart en nieren, maar dan met oud geld uit tijden dat de familie nog wel enkele elitaire kenmerken had of geld dat uit onze staatsruiven is geklopt.
.
Als je je door menselijk vuilnis laat "leiden" wordt je land een vuilnisbelt. Dat lijkt mij een treffende typering voor de stand der dingen in het eens fraaie Nederland. Wat mij betreft komt er een campagne om dit slijk der aarde vol in het voetlicht te zetten.
.
Breek ze. Breek het cordon politiekcorrect!

Parel van het Zuiden | 20-10-15 | 09:11

Klaas moet overdijdelijk in Timmerfrans zijn meester erkennen in de beheersing van de Engelse taal. Tenenkrommend.
But there is nothing on the hand, we will look it through the fingers.

H. Drievuldigheid | 20-10-15 | 09:10

Lijkt me een ramp als Rutte mijn buurman was.

Botte Hork | 20-10-15 | 09:10

Dwaas Dijkhoff is tellling them! Zo'n bühne versterkt de boodschap dan ook nog eens een keer.

RobberenRukkie | 20-10-15 | 09:08

Wat we meemaken is de immigratie jihad, staat in de koran precies beschreven.
Gewoon met mensen overspoelen en dan hun cultuur kapotmaken en de boel overnemen door de sharia in te voeren.

sprx | 20-10-15 | 09:08

Anoniem. Nou, deftig hoor!

Stijlicoon | 20-10-15 | 09:07

De lusten van deze ongekende immigratie zijn voor de bovenlaag. Steeds lagere arbeidskosten zijn hogere bedrijfswinsten. De kosten komen volledig op het conto van de onderlaag. Die zien hun leefomgeving volledig aangetast worden, moeten concurreren op de arbeids- en uitkeringsmarkt, krijgen geen sociale woningen meer toegewezen en hun kinderen komen terecht in een klas vol anderstaligen die extra begeleiding nodig hebben.
.
Hoewel ik zelf tot de bovenlaag behoor ben ik toch tegenstander van het gevoerde beleid. Want op de wat langere termijn is het uiterst nadelig voor ons allemaal en feitelijk het einde van de Nederlandse identiteit. Dat na eeuwen van opbouw, vechten voor vrijheid en hard werken.

du Roi Soleil | 20-10-15 | 09:06

Nederland slaapt nog, als ik de npo moet geloven... Daar gaat het nog over dingen als het kampioenschap stokbrood bakken en andere gezellige items in het nieuws...

peterdh | 20-10-15 | 09:06

netniet | 20-10-15 | 09:03
+1 De man heeft volkomen gelijk.
Met dien verstande, ze passen in geen enkele buurt.
Hongaarse gekwalificeerd prikkeldraad hebben we nodig en Bulgaarse grenswachten die gewoon schieten als ze illegalen in het vizier krijgen.

Maarten VB | 20-10-15 | 09:06

-weggejorist-

OxiFoxy | 20-10-15 | 09:04

Deze meneer zegt precies zoals het is. Zijn woorden gelden niet alleen voor zijn eigen wijk maar voor heel Nederland. Verzet moest juist gepleegd worden met inhoud en niet met malle hakenkruizen op een station. Hulde voor de wijsheid van deze heer.

netniet | 20-10-15 | 09:03

De mannen op die grote foto zijn absoluut geen Syriërs. Eerder mensen uit een regio ten zuiden van de Kaukasus. Wel moslims, dat wel.

du Roi Soleil | 20-10-15 | 09:03

Die foto, dat zijn toch geen Syriers? Als er bij stond dat het een bootje met chinezen was had ik het ook geloofd.

Repetitive Beats | 20-10-15 | 09:03

Groot gelijk hebben ze. Europa doet zijn best om hard te islamiseren, dankzij figuren als Merkel. Mag duidelijk zijn dat u niets gevraagd wordt, net als bij de euro.

crankshaft | 20-10-15 | 09:03

En dan te bedenken dat we nog moeten beginnen met het herverdelen van de groep uit, wat was het ook alweer, mei? :) Nog van voor de lokroep van Mutti.

Pralite Monk | 20-10-15 | 09:02

Ze hebben precies dezelfde motivering als iedereen om geen asielzoekers te willen, maar ja als je geld hebt dan wordt er wel geluisterd.

-braadwurst- | 20-10-15 | 09:01

Tssss. Maar dat soort volk wil mij waarschijnlijk ook niet. Ze mogen hier wel komen.

kicktherabbit | 20-10-15 | 08:57

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken