Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Activist Frank raakt uitkering kwijt om Activisme

activistfranksollicitatie.jpgHallo. Met activist Frank van der Linde uit Amsterdam. Ik bel voor de vacature Badmeester Discozwemmen met Vluchtelingen (0,8 FTE). Ik ben in het bezit van zwemdiploma A+B, een afgeronde LOI-cursus "Hoe & Wat in het Syrisch" en een deelcertificaat "Biodanza voor Bordenwassers". Oké, ik ben er ooit uitgeknikkerd bij GreenPeace, maar verder heb ik een pracht-CV. Ik pak 'm er even bij ***gerommel met papieren***. Hallo, eh die stuur ik nog wel op. Nou ja, verder ben ik tegenwoordig actief als voltijds activist. Ik bedreig actief op puur activistische wijze oude joodse dametjes, ik doe activistisch aangifte tegen websites, ik bel heel activistisch adverteerters, knijp in supermarkten activistisch avocado's kapot en ik vind die activistische steekpartijen in Israël helemaal toppie. Of ik een succesvol activist ben? Nou uhm nee, daarom zit ik bij het UWV. Maar ik ben wel heel vastberaden activistisch. Want je bent activist of niet. Hallo. Hallo. HALLO. Bent u daar nog? TUUT-TUUT-TUUT.

Reaguursels

Inloggen

En vacature teksten moeten anders... Waarom moet je hypersociaal vaardig zijn om in een fabriek dingetjes op dingetjes te doen? Je kan elkaar niet eens verstaan. Dus het valt niet op of je wel of niet vaardig bent daarin. Pfff. Zinloos voorgeformuleerd gedoe wat niets te maken heeft met de functie waar je toch op word beoordeeld tijdens een sollicitatie gesprek. Besides.. did anyone notice dat P&O mensen het irritantste volk ever is. Omdat ze weten dat ze zelf niks kunnen wat nuttig of belangrijk is gaan ze rare shit verzinnen waar geen 1 normale sollicitant iets van snapt of wil snappen.

Ohja | 21-10-15 | 20:23

Trouwens. Eigenlijk zou het niet slecht moeten zijn om eerlijk te zijn. Dat betekent dan volgens mij niet dat je moet gaan zeggen dat je activist bent (ik heb tegen de sociale dienst ook wel wat verteld zodat ze betere vacatures kunnen sturen, stom werk zou ik ook doen, maar stel je kan kiezen tussen iets wat super goed bij je past en iets wat totaal niet bij je past, dan heb je liever die die wel bij je past, ookal zou je die andere ook best doen als het niet anders kan). Ligt alleen wel ook een beetje aan de intentie.

Ohja | 20-10-15 | 18:24

De meeste bijstandtrekkers zijn er niet echt trots op trouwens. Ik in ieder geval ook niet. Begrijp me niet verkeerd, ben er wel blij mee dat het er is en dankbaar voor. Maar goed, ik heb nooit gedacht bij wat wil je later worden dat ik uitkering trekker zou willen worden. Zo boeiend is het niet hoor. Ja ok je hebt tijd maar je kan niet wat met je vrienden gaan doen want die zitten op hun werk. Er is eigenlijk geen reet aan.

Ohja | 20-10-15 | 16:38

Mixed feelings. Het is niet relevant en m.i. onnodig om in een sollicitatie gesprek te vermelden dat je activist bent. Ik heb zelf nog nooit meegemaakt dat iemand daar uit zichzelf naar informeerde. Maar heel veel van bovenstaande reacties vind ik nog stommer. Er is echt te weinig werk. Ik heb zelf bijstand en veel anderen en ik willen ook werk onder ons niveau doen, als het maar full time is. Uitkeringsinstanties kunnen part time niet handelen, krijg je elke x je aanvullende uitkering te laat of niet of verkeerd bedrag. Ze kunnen het gewoon niet. Of ze hebben je salaris strookje nooit gezien nadat 3x opgestuurd. Ook groente en fruit plukken (eerder bash de bijstand trekker stukje) lijkt me best leuk, alleen zouden die mensen dan als ze toch zoveel mensen aan het werk hadden kunnen zitten vanwege altijd in the middle of nowhere vast ook een pendelbusje kunnen inzetten? Of desnoods dat de gemeente dat doet. Want goedkoper dan al die uitkeringen lijkt mij. Wat mensen ook vergeten is dat er ook veel mensen met psychische problemen in de bijstand zitten. Uiteraard krijg je dan een soort ministry of silly walks. En ik en iedereen moeten ook kritisch naar zichzelf kijken of dat niet een beetje is wat ie zit te doen. Neemt niet weg dat psychische problemen wel echt bestaan. Tis alleen jammer dat het omdat onzichtbaar ook moeilijk te peilen is. Op een foolproof manier. Ik denk zelf dat het van 2 kanten moet komen. Heb zelf bijstand en wil graag aan het werk maar ik heb ook ADD (wat ik niet zeg, tijdens een sollicitatie gesprek, want ik wil dus worden aangenomen) en heel vaak is het al verkeerd gelopen met werken. Ik weet wel wat dingen die eerlijk zouden zijn (betaald krijgen voor resultaat of niet betaald als ik er niet ben vind ik zelf prima) alleen werkgevers staan daar niet voor open. Denk wel dat ik een bijdrage zou kunnen leveren die nuttig is en wil dat ook. Als alles one size fits all is en iedere vacature advertentie hetzelfde lijkt als de vorige behalve wat branche specifieke verschillen dan vallen er inderdaad heel veel mensen buiten de boot. Vind ik niet alleen hun schuld. Tenzij ze het express doen en niet willen werken. Dan wel. Maar zo zijn we niet allemaal gelukkig.

Ohja | 20-10-15 | 16:27

Ze kunnen hem beter korten omdat hij ook betaald als activist kan werken.

* | 20-10-15 | 07:11

Gewoon bijstand afpakken. Per direct!! Kan hij daarna actief gaan bedelen.

bornasabitch | 19-10-15 | 23:26

Nu de uitkering/subsidie van Quinsie HalveGario nog!

Was getekend, Een belastingbetaler.

KayakFun | 19-10-15 | 22:59

Lichtgetint spuiten laatste beetje hersencellen kapotbestralen en we hebben er weer een bij.

daniël73159533 | 19-10-15 | 22:41

De man heeft teveel vrije tijd, da's wel duidelijk.

gast128 | 19-10-15 | 22:02

-weggejorist-

Florian Geyer | 19-10-15 | 20:32

Ik ben onschuldig.. Zelfs geen studie schuld meer :)

Neut | 19-10-15 | 19:22

Dus parasieten en kakkerlakken hebben dus ook een gezicht !!!!! Jezelf te goed vinden om bij te dragen aan een maatschappij waarbij een deel van je loon gaat naar bejaarden, gehandicapten en zieken. Gezond zijn maar excuses zoeken om deze groep te helpen, dan ben je niet zomaar een parasiterende kakkerlak, dan ben je een misselijkmakende vieze parasiterende linksextremistische kakkerlak. Het soort waar de PVDA/JOOP/VARA op kickt. Zum kotzen.

Rest In Privacy | 19-10-15 | 19:20

Dit soort dingen moet je juist doodzwijgen!
Voor je het weet is elke luie uitkeringstrekker (dus niet de goeden die WEL aan 't werk willen en vanalles aanpakken!) een activist..

Fred van Ria | 19-10-15 | 19:11

Ik begrijp dit soort mensen niet. Zou hij zelf niet doorhebben dat hij met het op FB posten van dit soort dingen zichzelf episch voor lul zet?

His Lordship | 19-10-15 | 18:18

Ze kunnen niet zomaar je uitkering korten Frank.

Eurotokkie | 19-10-15 | 17:27

Al snel mag u ook niet meer vertellen dat u voetbalt in uw vrije tijd. Laat staan dat u reaguurt op GeenStijl. Persoonlijke verlangens en overtuigingen deelt u niet met uw potentiele werkgevers. U bent een machine met een serienummer.

Slinksmensch | 19-10-15 | 17:23

Meneer is een klaploper en een uitvreter en denkt dat hij moreel heel wat voorstelt en volkomen terecht eengrote scheur opzet. Je kunt zeggen dat een junk die naast de bijstand ook nog steelt en rooft om zijn verslaving te bekostigen erger uitschot is, maar die junk heeft tenminste niet die braakneigingen oproepende pretenties.

bijna_raak | 19-10-15 | 17:18

@Feynman | 19-10-15 | 16:18 U weet dingen die ik ook weet, u kunt het wat beter verwoorden, respect daarvoor.
Feit is dat dit land verziekt en kapot is.

gentle giant | 19-10-15 | 16:57

Als je tijd hebt om Activist zijn, kun je ook werken. Weg met die uitkering dus.

lex8310 | 19-10-15 | 16:39

Hij is eerlijk tijdens de sollicitatie. Is dat ineens fout?

sjoost | 19-10-15 | 16:35

gentle giant | 19-10-15 | 15:43
Acht examens per drie jaar voor € 139 per stuk. Je hoeft immers niet ook de opleiding af te nemen. Maakt drie euro extra kosten per dag. Om kennis te toetsen die jij hopelijk al hebt, en ik volgens de proefexamens ook al heb. Om daarna een boek te kunnen schrijven over alle kennis die niet gegeven wordt, niet getoetst wordt, maar wel nodig is.

Die ellende was vooral bedoeld om vertrouwen te herstellen in de sector, maar aangezien de na de provisiekostenaffaire en DSB-Bank ook nog eens de woekerpolisaffaire nog steeds niet is afgewikkeld zie je 80% minder omzet in complete groepen financiële producten. Dat marktaandeel is niet naar de bank gegaan, maar een deel van de markt is gewoon verdwenen.

De bank heeft zich immers ook gewijzigd van een partij die probeert geld te verdienen met de klant en daarin mee te delen, naar een partij die probeert te leven van de klant met idioterie zoals rentederivaten. Niet bankieren in symbiose, maar parasitair.

Banken werken tegenwoordig vooral met tijdelijk personen die na twee jaar mogen wieberen, aangezien de mensen die echt mogen nadenken binnen de bank een vrij klein clubje zijn geworden. De rest moet alleen dom uitvoeren. Iedere twee jaar werk je dus bij een andere bank, voor Asscher was dat drie. Totdat je te oud of te duur bent.

Maar zelfs in een technisch bedrijf werken meer managers en financiële poppetjes om het budget te bewaken als techneuten die zorgen dat er echt op tijd een werkend betrouwbaar product komt. En de grap is, dat werk wordt weer wel parttime aangeboden. Zodat je die bonentellers moet gaan zoeken als je geldelijke toestemming nodig hebt een absoluut noodzakelijke handeling uit te voeren.

Bij Imtech kwamen ze zelfs een paar financiële mensen tekort.

Feynman | 19-10-15 | 16:18

@Feynman | 19-10-15 | 14:28 Wij zijn het dus eens, fysiek kan ik dingen niet meer die ik altijd gedaan heb,
Sinds de invoering van de WFT www.cdfd.nl/vakbekwaamheid/wft-diploma... waar ik om de 3 jaar tegen hoge kosten opnieuw mijn diploma moet halen om dat vak te mogen blijven uit oefenen heb ik het in die branche ook wel gehad. (Zal ook wel de bedoeling zijn, het marktaandeel van het intermediair naar de banken overhevelen was wel lekker).

gentle giant | 19-10-15 | 15:43

Geen woorden maar daden! Activiteiten ontplooien bij de baas. Goede zaak voor je en voor ons en anders oprotten Frankie!!

langzullenweleven | 19-10-15 | 15:40

Die luie flikker heeft gewoon zijn bankrekening prominent op zijn homepage staan. Dat is bedelen 2.0, je hoeft er niet eens meer de straat voor op.

subsidistan | 19-10-15 | 15:33

Niets is zo veelzeggend als om 4.07 uur dit soort onzin op Facebook plempen. Groot gelijk, korten deze niksnut. Voegt totaal niets toe, is aanmatigend en eerlijk gezegd een gevaar voor de samenleving. Gewoon een kwestie van tijd dat hij in de krant verschijnt als: Frank van der L. Zak!

krabbegat | 19-10-15 | 15:22

Gelijk heeft hij.

TonvandenHoogenBats | 19-10-15 | 15:16

Hij heeft zich al aangepast aan degenen waarvoor hij "activist" speelt: de soooo sielige immigranten.. want de boze Nederlandrs kennen immers geen armoede..

Geen armoede in Nederland? Vorig jaar maakten wekelijks 94.000 mensen gebruik van de voedselbank. Naast 60.000 daklozen kent ons land ook nog eens 1,44 miljoen mensen die afhankelijk zijn van een laag inkomen. 107.000 minderjarige kinderen groeien op in een bijstandsgezin met langdurige armoede (3).

Een miljard euro – ‘onze’(kuch) leiders houden er inmiddels rekening mee dat dit enorme bedrag alleen al dit jaar moet worden uitgetrokken van de komst van vele tienduizenden moslimmigranten naar Nederland.
Maar de ervaring met de pinokkio-regering Rutte in de afgelopen jaren leert dat het hier waarschijnlijk om een veel te lage schatting gaat.

xandernieuws.punt.nl/content/2015/10/W...

En wij maar dokken voor lieden die dit niet verdienen zoals onze "activist"

telelezer | 19-10-15 | 14:59

En daarna gaat ie in beroep. Uhh

niks mis mee | 19-10-15 | 14:54

Hij is kaal, komt uit de Biblebelt en aktivisties. Dat komt me bekend voor. Hij zal binnenkort wel een rechtse politicus doodschieten.

Captain Pervert | 19-10-15 | 14:52

Hahaha, comment van @ Huib Humme
Tja, activist of honger. Weet je wat?, wordt hongerstaker.... Win Win

Troef | 19-10-15 | 14:46

Ben benieuwd of zulke imbecielen zich wel realiseren dat als hun communistische of islamitische paradijs hier begonnen is dat zij als eersten tegen de muur mogen, want volkomen nutteloos, afgedankte nuttige idioten.

KarelMarks | 19-10-15 | 14:40

gentle giant | 19-10-15 | 13:23
Als de sociale dienst van mening is dat je technisch, analytisch en ook nog sociaal bent, ben je per definitie moedwillig werkloos. Er wordt dan gewoon niets gestort. Wat doe je hier?!? Er is toch een enorm tekort aan technisch personeel?!?

Ze geloven er niet in dat je geen technische functie krijgt op het moment dat uit je CV en eerste indruk blijkt dat je daar te kort in zult verblijven om voor een bedrijf de investering in het eerste half jaar terug te verdienen. Er wordt alleen een jaarcontract aangeboden aan mensen waar van verwacht wordt dat ze meer dan vijf jaar zullen blijven.

Immers, de technische opleidingen en banen sluiten per definitie niet op elkaar aan op het zwaar specialistische werk wat nog in Nederland gebeurt, het simpele werk zit in China, India en Zuid Korea.

Populair wordt je niet als je in je eigen werk vanwege onervarenheid en slechte begininformatie nog fouten maakt, maar wel al vele fouten bij collega`s en externe partijen herkent en vanwege veiligheid die fouten verplicht moet aankaarten. Je veroorzaakt dan alleen onrust en veel extra werk.

Zelfde verhaal met de groep die een parttime technische baan zoekt omdat ze weten dat ze niet continu belastbaar zijn. Zoek voor de gein eens op parttime vacatures in de techniek. Zijn er bijna niet. Is ook logisch, want je bent rustig dagen aan het vergaderen, leren en voorbereiden om die zesde dag in de week pas iets nuttigs te bereiken.

Zelfs al zit je verlamt in een rolstoel, er wordt rustig verwezen naar Stephen Hawking en je staat zonder geld buiten. Je kan dus wel in loondienst gaan werken en premie afdragen voor een volksverzekering, of als ZZP-er een arbeidsongeschiktheidsverzekering afsluiten, maar beide gaan nooit langdurig en adequaat uitkeren. Als je nog kunt nadenken, kun je ook werken.

En dan moet je er eens bij een re-integratiebureau mee aankomen dat je centrale probleem is dat je brein eigenlijk alleen "aangaat" (dixit Eva Jinek) als je geconfronteerd wordt met nieuwe informatie. Hetzelfde werk drie keer achter elkaar doen en je kan je er niet meer op focussen. Zeer onhandig bij vaste organisatiestructuren en personeelszaken die denken in functieprofielen, hokjes en matches.

Maar als je dan thuis de krant openslaat en je ziet dat een ontwerp wat je jaren geleden gemaakt hebt, gewoon in productie is gegaan maakt het alles weer goed. Ook al is op basis van dat onderzoek en ontwerp je contract niet verlengd. En heb je vervolgens geen ontslagvergoeding, uitkering of getuigschrift gehad.

Daarom is het voor ingenieurs en technici zeer interessant om als ZZP-er uit het sociale verzekeringsstelsel te stappen. De premie`s die je betaalt hebben geen enkele relatie meer tot het risico en de dekking. Na twaalf jaar in loondienst krijg je misschien twaalf maanden WW. Na een jaar als ZZP-er heb je een jaar WW op de bank.

Dat is gelijk ook een fundamenteel probleem in Nederland. Als je het goed wil hebben kan je beter onderhandelen met de fiscus en de sociale dienst, dan met werkgevers. De staat heeft immers de helft van de euro`s in Nederland in beheer.

Feynman | 19-10-15 | 14:28

Ik kan iedere maand 50% van mijn salaris verplicht inleveren voor het levensonderhoud van Allochtonen,Asielzoekers Activisten en Ambtenaren.
Als ik al het geld wat ik in de afgelopen 40 jaar werken heb moeten afgedragen aan belastingen , heffingen en inhoudingen had opgespaard en slim belegd had dan had ik 5 jaar geleden al met pensioen kunnen gaan.
Helaas moet ik nog 11 jaar doorwerken.

van Nootegem | 19-10-15 | 14:26

De Sociale Dienst heft diverse gereedschappen om dit soort beroeps uitvreters aan te "pakken";
Bijvoorbeeld elke dag melden, bij voorkeur midden op de dag zodat hij niets anders kan doen.
telelezer | 19-10-15 | 13:57

Boeiend, zelfs de eerste de beste crimineel hoeft dit niet eens te doen. Waarom zou een bijstandsgerechtigde dit wel moeten doen terwijl hij geen vlieg kwaad doet en de banen er toch niet zijn.

ProAsfalt | 19-10-15 | 14:14

www.joop.nl/opinies/bio/auteur/frank_v...
"""Activist. Schreef tot nu toe pittige artikelen over wapenhandel, onduurzame voedsel en kleding, tax injustice, racisme en het disfunctioneren van het maatschappelijk middenveld. Tot juli 2011 directeur van Fairfood International (www.fairfood.org). Frank was tevens tot juli 2011 bestuurslid van de brancheorganisatie voor ontwikkelingsorganisaties Partos (www.partos.nl). Voor Fairfood was Frank werkzaam voor Amnesty International en Fairtrade Original. Hij komt uit het bedrijfsleven waar hij jarenlang werkzaam was als management consultant."""

telelezer | 19-10-15 | 14:09

+r naar boven gooit

Zaniksmurf | 19-10-15 | 14:08

Wat een paardenlul

de fietsende rukker | 19-10-15 | 14:06

... ah meneer doet kennelijk niet hard genoeg zijn best, ik stel voor dat hij voor straf en in het maatschappelijk belang teneinde enige *echte* werkervaring op te doen en zijn kans op de arbeidsmarkt te vergoten toiletruimten gaat schoonmaken in een willekeurig AZC in de regio. Dat meneer in zijn vrije tijd hobbyactivist is, lijkt mij geenszins bezwaarlijk.

Zaniksmurf | 19-10-15 | 14:05

Oh.... en ook nog antisemitisch!!

SenorPaprika | 19-10-15 | 14:05

Het probleem bij het solliciteren is niet dat hij een activist is maar dat het een fascistische racistische halve zool is het het IQ van een poffertje! Wat een ongelofelijke mongool is het toch!!

SenorPaprika | 19-10-15 | 14:04

@ telelezer | 19-10-15 | 13:57
(vervolg) Doordat er steeds meer bijstandsaanvraag komt (nu ook door steeds meer immigranten) hoeft men zicb als uitkerings gerechtigde nog maar 1x per 10 maanden te melden bij de Sociale Dienst!

Hiervan maken buitenlanders dankbaar gebruik en blijven slim in NL geregistreerd bij een kennis, maar gaan de facto naar hun eigen land waar ze daar als een vorst kunnen leven van de NL uitkering die voor NL standaards (te) laag is maar voor hun land luxe is.
En 1x per 10 maanden komen ze even terug om hun neus te laten zien.

En wij maar dokken!

telelezer | 19-10-15 | 14:02

God wat een flapdrol is het ook.

Harry Turtle | 19-10-15 | 13:59

De Sociale Dienst heft diverse gereedschappen om dit soort beroeps uitvreters aan te "pakken";
Bijvoorbeeld elke dag melden, bij voorkeur midden op de dag zodat hij niets anders kan doen.

Maar er werken steeds en meer meer lieden uit "die andere cultuur" bij de Sociale Diensten (en andere Gemeente organen) dus die vinden anti-Israel activisten wel prettig en zullen hem geen haarbereed in de weg leggen.

Dat is het nieuwe Nederland geworden

telelezer | 19-10-15 | 13:57

gentle giant | 19-10-15 | 13:23
Nope, die beperking van 140 tekens is niet aan mij besteed. Een dergelijk gebrek aan aandachtsspanne bij de lezer is ook een nieuwe welvaartsziekte.

Feynman | 19-10-15 | 13:57

Hij heeft 2 aanbevelingen op Linkedin! Geweldig toch.

Simon_GS | 19-10-15 | 13:48

crowfounding of beroepsactivist in loondienst worden..
Ik zit hier op dit soort sites ook actief en re-actie activist te wezen. Mag mijn baas ook niet weten anders stopt ie mijn loonuitbetaling.

fikkieblijf! | 19-10-15 | 13:48

PVDA-tokkie

Apollo | 19-10-15 | 13:41

-weggejorist-

waragainstclimate | 19-10-15 | 13:37

"Een actieve medewerker is een pre" Stond toch in de de fakuture...?

waragainstclimate | 19-10-15 | 13:37

100% korten is eigenlijk behoud van je uitkering, alleen geen poen. Dat zou een grap van Max Tailleur kunnen zijn.

Tjemig | 19-10-15 | 13:35

Ah die van der Linde;

Beroepsactivist Frank van der Linde, dromer, doordouwer, laatbloeier.

'Ik vind GeenStijl in sommige opzichten een hele goede site. Ze kaartten de corruptie van politici en andere misstanden terecht aan.

“Maar het taalgebruik van GeenStijl is soms ronduit racistisch.'

politiek.tpo.nl/2014/09/29/beroepsacti...

NO SHIT.

Zaniksmurf | 19-10-15 | 13:34

Gvd.
Kreeg hìj al die tijd een uitkering???!!

Bitterkoekjesvla | 19-10-15 | 13:32

Van der Linde werkt toch ook samen met BDS. Dat is zo'n linkse club die Israel wil boycotten en uitsluiten. Dit is pure discriminatie. Ook wilden ze voorkomen dat een Joodse zanger kon optreden omdat die man .... Joods is.

frigel50 | 19-10-15 | 13:32

Prima kandidaat kamerlid Groen Links. Kom op Jesse geef die gek een betaalde functie binnen je activistenclub.

drs. P | 19-10-15 | 13:30

@Feynman | 19-10-15 | 13:02 Die mis ik; 'Een uitkering die ik vanwege mijn achtergrond nooit zal krijgen. Ook niet als ik geen inkomen heb.'
Je zit nog steeds niet op twitter? Ik zou best eens in conclaaf willen, denk dat we het over veel dingen eens zijn.

gentle giant | 19-10-15 | 13:23

Ben dan toch weer benieuwd welk beleid 020 er op nahoud want toen ik 3 jaar terug kortstondig in de bijstand terecht kwam werd ik na een week al gillend gek van het dwingende "werk is werk" mantra. Dat nog even los van het feit je van de bijstand geheel niet rond kunt komen.

normanius | 19-10-15 | 13:22

Sukkel. Gewoon net als Herman Gorter een welvarend meisje aan de haak slaan. Zo deden die oude revolutionairen dat als ze geen rijkeluiszoontje waren, wat zelden het geval was.

ben kokhals | 19-10-15 | 13:16

artie | 19-10-15 | 12:07
zal wel gevraagd worden waar dat gat in z'n cv vandaan komt.

swift1.6 | 19-10-15 | 13:14

dan zal ik het toch een beetje voor frank opnemen. Waarom worden blanke autochtonen activisten wel gekort en krijgen buitenlandse (hoi koewinsie) geld toe om hier hun propaganda te verspreiden?

swift1.6 | 19-10-15 | 13:12

-weggejorist-

Keiuhtrekkert | 19-10-15 | 13:11

@Ronman2k | 19-10-15 | 12:01
'Haha, ik heb me al eens afgevraagd waar die mafklapper eigenlijk van leeft, maar gewoon bijstand dus.'

En zolang hij blijft vermelden dat hij activist is zal hij ook in een uitkering blijven, hetgeen dus precies zijn bedoeling is. Met z'n vastberadenheid... pffff!
Een looser dat is het!

wakkere_nederlander | 19-10-15 | 13:10

Goed plan om mafketel Frank te korten. Als ze het nu maar echt doen.

Ergea | 19-10-15 | 13:10

Doen dat soort uitvreters altijd en blijven daarom bewust in de uitkering zitten één troost: hij is niet alleen, we hebben er nog een paar 100.000. Blubberdikke mensen met tattoos en ringen in hun lijf doen ook aardig mee. Korten dat volk ze doen het allemaal zelf.

behangtafel | 19-10-15 | 13:09

Gemeente Amsterdam mag wel wat harder zijn voor dit rare mannetje.

Sayer | 19-10-15 | 13:05

Ik weet nog wel wat vacatures voor dwornik (sneeuwschuiver) in Minsk. Lekker in de buitenlucht bij -30. Krijgt ie er van mij wel een fles wodka bij. Veel Russisch hoeft ie niet te kennen:
Souda dwornik, bustra rabotet. Pridoerak.
(Kom hier sneeuwschuiver, harder werken sukkel)
Is wel genoeg

Zatkniss | 19-10-15 | 13:04

Ik lees veelvuldig reacties als dat er toch niet genoeg werk is voor iedereen. Alsof dat dan een legitieme reden is om niet je best te hoeven doen om uit de bijstand te geraken. Ik begrijp dit werkelijk niet.

Law of the Land | 19-10-15 | 13:03

Ik hoor voor makkelijk gezeik, maar waar het om draait is werk. Voor strafbare feiten zijn toch al procedures?
Of mag de overheid straks ook je bijstand korten wanneer je onjuist hebt ingevuld op welke politieke partij je hebt gestemd?

Kapt. Kip | 19-10-15 | 13:03

gentle giant | 19-10-15 | 12:48
Jep, werkt niet. Feitelijk hebben we al een basisinkomen, we voeren die alleen belachelijk arbeidsintensief uit. Noemen we de bijstand en zodra mensen die echt jaren krijgen blijken ze er zeer moeilijk uit te komen. Materieel verschilt dat dus niet.

Effectief geeft dat voor een alleenstaande bijstandsgerechtigde een belastingdruk van 100% op de eerste duizend euro die zelfstandig verdiend wordt. In Duitsland mogen ze van ieder gewerkt uur minimaal een euro zelf houden.

Daarmee wordt het interessant om een baan van 1 of 2 dagen te accepteren. Iets waar een uitkeringsgerechtigden waar nu wel de kosten van zien, maar niet de baten. Dan is ook de stap niet zo groot van niet werken naar minimaal vier dagen werken.

De tegenprestatie heeft als centrale probleem dat mensen fulltime moeten werken ZONDER een euro extra te krijgen. Het voordeel wordt zelfs aan de werkgever gegeven waardoor dit zelfs marktverstorend werkt. Jaren geleden al gezien hoe een postbedrijf normaal personeel ontsloeg om tegen halve kosten mee te werken met de gemeente.

Daarnaast snap ik niet waarom gemeentes wel duizenden euro`s per persoon overhebben voor re-integratie adviezen en trajecten voor uitkeringsgerechtigden, maar niet voor geaccrediteerde opleidingen.

gentle giant | 19-10-15 | 12:55
Gaat je niets aan. Maar van een bijstandsuitkering kan je al een compleet gezin onderhouden. Een uitkering die ik vanwege mijn achtergrond nooit zal krijgen. Ook niet als ik geen inkomen heb.

Feynman | 19-10-15 | 13:02

Misschien tijd voor een carrierechange. Van activist tot parkeerwacht (één van de minste beroepen die ik ken), als Melkert baantje, spreekt voor zich.

bergsbeklimmer | 19-10-15 | 13:01

Ik denk dat er in vele moskeeën wel een werkplek is voor Frank. Daar delen ze nagenoeg hetzelfde antisemitische gedachtegoed.

Thunderbird | 19-10-15 | 13:01

-weggejorist-

Ruud Hazes56616330 | 19-10-15 | 13:00

Activist, en mijnheer neemt zichzelf serieus? Krijg steeds meer het idee dat links gedachtengoed een bijproduct is van hersenaandoeningen als schizofrenie en psychopathisme.

PryzmXL | 19-10-15 | 12:59

dat wordt een kale droge activistenboterham

verbanden | 19-10-15 | 12:59

Je zou zeggen dat er een grote potentiële markt is voor antisemitisch / pro-islamitisch activisme. Meneer zou er een verdienmodel op kunnen loslaten en voor zichzelf kunnen beginnen. Ik financier zelf liever niet dit soort activisme, ik doneer graag aan andersoortige doelen. Dus of die bijstandsuitkering, waar wij allemaal aan meebetalen, misschien helemaal stopgezet kan worden?

KlunsJohannus | 19-10-15 | 12:58

Iemand vraagt hoelang deze uitvreter al werkeloos is, zegt ie: "Al wat langer, maar na mijn reis naar Tel Aviv om bijstand gevraagd."

Ommezwaai | 19-10-15 | 12:57

Goh, dat is mij nou nooit gevraagd tijdens sollicitaties: of ik activist ben.
Wel wat mijn hobby's zijn. Maar om dan te vertellen dat ik graag activistisch bezig ben in mijn vrije tijd, nou nee.
Oh, en Frank, ik ga niet activistisch voor je in de bres springen. Mafketel.

nemoj me jebat | 19-10-15 | 12:56

Kent u het verhaal van Frank van der Linde?

Dat is die activist die tot voor kort uw belasting pinde...

PandaBeep | 19-10-15 | 12:55

@Feynman | 19-10-15 | 12:48 U redt zich dus wel?
Alleen? Partner? Leeftijd?

gentle giant | 19-10-15 | 12:55

Scherpe comments, ook op zijn Facebook..
Check vooral even die van Ernie Sesamstraat.. Die veegt de vloer met deze lapzwans aan.

Ommezwaai | 19-10-15 | 12:55

Gemeente heeft gelijk. Iedere keer de uitkeringsprocedure weer opstarten als ze hem er binnen proeftijd weer uitgooien omdat Jan van de financiële afdeling wel altijd zijn collega even googlet / d (?)kost ook bakken met geld.

A la snackbar | 19-10-15 | 12:54

Bestaan er ook on-strategische activisten? Die altijd op de verkeerde datum bij de verkeerde rotonde tegen een niet hippe zaak ageren? Of bijvoorbeeld in een stinkende oude diesel rijden maar bij een milieupartij anderen de les lezen?

Piet Karbiet | 19-10-15 | 12:54

volkomen terecht dat die uitvreter is een sociale bats op zijn activistenbek krijgt .. activistje spelen doe je maar in je vrije tijd.
- www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/05/...

(c)ZWITSUL | 19-10-15 | 12:53

@Adversary | 19-10-15 | 12:48
Dat zegt hij, maar ik geloof hem niet.

Pralite Monk | 19-10-15 | 12:51

-weggejorist-

verbanden | 19-10-15 | 12:50

Ja, wanneer je op je sollicitaties zegt dat je activist bent, dan kan je alleen nog maar solliciteren bij de linkse stichting. Of als ambtenaar. Geen ondernemer die zijn eigen broek moet ophouden durft zo'n grof bedrijfsrisico aan.

Eruit geknikkerd bij Greenpeace? Dan is die weg ook hermetisch afgesloten.

Wat moet je overigens doen om er bij Greenpeace uitgeknikkerd te worden? Een eigen mening hebben?

Jan Passant mk2 | 19-10-15 | 12:50

@Deus Absurdia | 19-10-15 | 12:22
Er is werk zat in dit land?
De beste drijfveer voor werk is honger?
Als jij deze 2 zaken kan bewijzen dan zou je eerste berichtje wel kunnen, maar deze 2 zaken zijn gewoon absolute onzin.
Genoeg mensen met bijv. een iq van 80 met een lichte lichamelijke handicap die nergens aangenomen worden.En geloof me; vele van deze mensen willen erg graag! Sommige inderdaad ook niet, en die moet je wel aanpakken.
Maar er is niet genoeg werk en het werk wat er is wordt sneller gegeven aan mensen die al werk hebben (en dat is ook wel logisch).
Jouw idee zorgt simpelweg dat kinderen en mensen met een verstandelijke en/of lichamelijke beperking gaan zwerven (wat de samenleving ontzettend veel geld kost). Jouw idee zorgt ervoor dat de criminaliteit onwijs stijgt en jouw idee zorgt ervoor dat sommige mensen die tientallen jaren keihard hebben gewerkt (ontslag na je 50ste) op een gegeven moment niks meer overhouden. Bizar, dat iemand zo asociaal kan zijn.

witte strepen | 19-10-15 | 12:50

@McMarx | 19-10-15 | 12:41
Dit lijkt mij geen werkweigering.

ProAsfalt | 19-10-15 | 12:49

Heb nog wel wat tips voor Frank, ben de lulligste niet;
1. Ga Ifoons verkopen in Ter Apel, een enorme groeimarkt.
2. Koop potten humus en bruinbrood, is een enorme vraag naar. Goed smeren en je vangt zo € 2.75 per broodje.

Piet Karbiet | 19-10-15 | 12:49

Pralite Monk | 19-10-15 | 12:44
Uiteraard, niet aangenomen worden is één van de makkelijkste dingen ooit. Maar dat is niet waar de gemeente hem nu op pakt, zij willen dat hij verzwijgt dat hij activist is, juist omdat bedrijven zogezegd minder vaak activisten aannemen dus dat is minder wenselijk? En daar korten ze hem voor? Welke ambtenaar heeft de ballen om het volledige moslimklantenbestand uit de uitkering te flikkeren? Want dat is natuurlijk exact hetzelfde probleem.

Adversary | 19-10-15 | 12:48

Wat een parasiet.
Ik geloof in een zinvolle bijdrage aan de samenleving pas daarna kun je (wanneer ziekte, of niet kunnen werken ed ) uit de staatsruif eten.
Waardeloos figuur, uitvreter, bietser, klaploper!1!!

Mac The Ripper | 19-10-15 | 12:48

gentle giant | 19-10-15 | 12:35
Bedoelde u deze tegel van uw hand? www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/10/...

Goed dat je zoveel gewerkt hebt, jammer dat je als zelfstandige ziek bent geworden. Maar ook als loonslaaf kom je daarmee in de bijstand. Verborgen WAO noem je dat, evenals uw vrouw. Ik kan u aanraden eens onder uw werkende vriendenkring eens te informeren wat iedereen eigenlijk allemaal mankeert. Het is een illusie dat iedereen gezond is.

Helaas ben ik ook niet topfit, maar dat weerhoudt me er niet van vrijwilligerswerk te doen, opdrachten uit maatschappelijke overwegingen voor een karig bezoldiging te accepteren en op andere momenten mijn brein te prostitueren tegen tarieven van betere escortdames.

En daarom zit ik dus niet in de bijstand.

Feynman | 19-10-15 | 12:48

@Feynman | 19-10-15 | 12:39 Dat zijn we eens, heb jij je al verdiept in het basisinkomen? Echt verdiept?

gentle giant | 19-10-15 | 12:48

@Adversary | 19-10-15 | 12:41
Snijdt u een mooi punt aan: dit betekent dus ook solliciteren zonder hoofddoek. Wat zal de PvdA hiervan vinden?

ProAsfalt | 19-10-15 | 12:48

Het is voor zo'n persoon natuurlijk volslagen onbegrijpelijk dat de samenleving niet voor zijn activisme betaalt.... Nou, ik ga weer verder werken.

BlowingBubbles | 19-10-15 | 12:47

@Adversary | 19-10-15 | 12:41
Appels en peren. Als jij de 'strategische activist' (lol) wilt uithangen hetgeen het vinden van werk nogal lastig maakt, gezien je er nogal rare principes en denkwijzen op nahoudt, dan zorg je bewust dat je niet zoals alle andere normale Nederlanders netjes aan het werk komt. Wat mij betreft geheel terecht dat de gemeente dan de geldkraan dichtdraait. Uiteindelijk betaal ik de rekening voor dit soort idioten, wiens dagbesteding bestaat uit hun irrelevante mening op Internet pleuren en mensen het bloed onder de nagels vandaan halen.

Le Roi | 19-10-15 | 12:47

PS @Frank: Dat plaatje in je Facebook reacties waar Zionisten als kakkerlakken vertrapt moeten worden, daar wordt ik niet vrolijk van...
.
Get a life.

hotmint | 19-10-15 | 12:47

@jack and friends | 19-10-15 | 12:38
Moreel gezien heeft u gelijk echter praktisch maakt het geen ene reet uit of hij nu wil werken of niet.

Er zijn 500.000 banen te kort. Zo simpel is het. Deze activist aan het werk, levert een andere thuiszitter op. Dit gegeven is kennelijk moeilijk aan het verstand te brengen.

In wezen is dat hetzelfde met de uitleg van de versobering van de opvang van de asielzoekers. De VVD geeft uitleg A eraan. De PvdA geeft uitleg B eraan. Het resultaat is hetzelfde.

ProAsfalt | 19-10-15 | 12:46

@Deus Absurdia | 19-10-15 | 12:31
Ji heb tdus veel schoonmakers in je buurt wonen? En toch komt er zo veel vuiligheid uit je toetsenbord. Opvallend.

Mark_D_NL | 19-10-15 | 12:46

@Deus Absurdia | 19-10-15 | 12:38 Heb jij als zelfstandige een arbeidsongeschiktheidsverzekering?
Met zonder uitsluitingen?
(Kom nou niet aan met verhaal over enorme financiële reserves).
Gewoon die vraag.

gentle giant | 19-10-15 | 12:45

145 vind-ik-leuks. Je blijft je verbazen.

roze_bril | 19-10-15 | 12:45

Bijstand is het vangnet voor iedereen.
Ook voor dit sneue randfiguur.
Met tegenzin.

hotmint | 19-10-15 | 12:45

@Adversary | 19-10-15 | 12:41
Het zijn dan ook slechts zijn woorden.
Ik vermoed dat het eerder de houding is die hij aanneemt tijdens zijn 'sollicitaties', het is wel het type van 'ik heb schijt aan iedereen en vooral aan joden en zal jou dat de eerste minuut meteen duidelijk maken'.

Pralite Monk | 19-10-15 | 12:44

@Trekveer | 19-10-15 | 12:37
.
En dan na je scheiding cash een tweede huis kopen.

Piet Karbiet | 19-10-15 | 12:44

Heeft hij al gesolliciteerd als redactielid van Pauw? Geef hem een goede kans, daar zijn ze dol op dit soort types.

Outsider-Inside | 19-10-15 | 12:44

Laat hem reten van gevluchte bejaarde raketgeleerden gaan wassen. En 100% korten op een bijstandsuitkering gaat niet, want dan heb je helemaal geen bijstandsuitkering meer.

Geïrriteerde Ed | 19-10-15 | 12:43

Er zal vast wel een baantje zijn voor hem in de islamindustrie.
Daar is Jodenhaat immers een pré.

Ommezwaai | 19-10-15 | 12:42

Gepost op 16 oktober om 04:07...
Get a life!

ZwartGat 2.0 | 19-10-15 | 12:42

Net als Kwinsie Halvegario lekker op kosten van de gemeenschap de 'verongelijkte' activist uithangen.
En door overal bij sollicitaties aan te geven dat hij 'activist' is, er voor zorgen dat hij niet aangenomen wordt en lekker kan doorgaan met klaplopen.
Een naar misselijk mannetje en terecht uitkering 100% stoppen.

Gemeen Mosje | 19-10-15 | 12:42

Waarom heeft deze idioot uberhaupt een uitkering????? Ga s werken idioot!!!

lachenjoh | 19-10-15 | 12:42

Ik kan die man wel irritant vinden maar dat betekent niet dat ik hem ongelijk ga geven. Waar ligt de grens van wat de gemeente vindt dat je moet verzwijgen bij een sollicitatie? Dat je aids hebt? Dat je moslim bent? Wat is dit voor onzin? Gemeente gaat in bezwaar voor 100 % nat.

Adversary | 19-10-15 | 12:41

Moedwillge werkweigering = uitkering weg.

McMarx | 19-10-15 | 12:41

"Die tegenprestatie in de bijstand is heel goed, alleen jammer dat het aangegrepen wordt om de Wet op het Minimumloon te ontduiken. Dat trekt uitbuitende bedrijven aan die niet representatief zijn voor de markt. Én het leert bijstandsgerechtigden niet dat werken loont."
Feynman | 19-10-15 | 12:31

Juist daarom dient die tegenprestatie te worden afgeschaft tenzij deze uitbuiterij niet meer bestaat.
Deze uitbuiterij is juist wel representatief voor de markt. www.npo.nl/de-monitor/11-10-2015/KN_16... Mijn overtuiging is dat de voorbeelden in deze link nog maar een topje is van de IJsberg. Je hoort er weinig over omdat de mensen die er mee te maken hebben financieel dermate afhankelijk zijn van deze uitbuiters dat zij niets anders kunnen dan hun mond houden.

Veramerikanisering van de Nederlandse Samenleving. Alles voor de bazen. Terug naar de tijd van de industriële revolutie. 100 urige werkweek in een smerige onveilige fabrieken waarbij dagelijks fatale ongelukken gebeuren zonder dat er een haan naar kraait want arbeiders genoeg.

ProAsfalt | 19-10-15 | 12:40

@Berbaar | 19-10-15 | 12:37
Alleen VNO-NCW en de bedrijven die ze vertegenwoordigen zijn voor.

alleen vertegenwoordigen ze alleen het groot bedrijf en kan het MKB hun biezen maar pakken

Min-of-meer | 19-10-15 | 12:40

gentle giant | 19-10-15 | 12:35
Heb je de rest van mijn tegel gelezen? Idee is goed, uitvoering is bijzonder zielig.

ProAsfalt | 19-10-15 | 12:34
Juist daarom is het onhandig als je daar als activist je niet weet te verplaatsen in de denkwereld van andere mensen. Een wereld voorstaat zonder geld, maar met geluk en dus compleet aantoont wat sociale eigenschappen vanuit je activisme blijkt te missen. Hij is niet op zoek naar nieuwe orgaandonoren ofzo.

Feynman | 19-10-15 | 12:39

Tijd dat die uitvreter eens gaat werken voor zijn geld

panadol | 19-10-15 | 12:39

De gemeente Amsterdam kennende krijgt hij vast van een andere afdeling subsidie voor zijn "activiteiten".

Steinway | 19-10-15 | 12:39

Volgens mij kan hij prima terecht bij de NPO, past zo binnen de redactie.
Minpuntje voor hem is dat hij een blanke, autochtone man is.
Maar met zijn aantoonbare, tomeloze inzet in t kader van de Jodenhaat overtreft die minpuntjes wel denk ik.

Pralite Monk | 19-10-15 | 12:38

ProAsfalt | 19-10-15 | 12:31
Er is een tussenweg, mensen die wel graag willen werken maar desondanks niets kunnen vinden mogen van mij rustig een uitkering krijgen om in hun levensonderhoud te voorzien, maar mensen die hun stinkende best doen om te voorkomen dat ze hun eigen centjes eens gaan verdienen, en daarnaast de samenleving absurd veel geld kosten met continu procederen tegen alles en iedereen zijn moeder die hoeven van mij nog geen eens toestemming te krijgen om onder een brug te slapen. Dat soort mensen redden hun bips maar.

Dat er meer mensen zonder werk zijn dan vacatures is 1 maar dat geeft de Frank van der Lindes in dit land nog niet het recht om maar gewoon te doen waar ze zin in hebben en dan ook nog te eisen dat een ander dat voor ze betaald.

jack and friends | 19-10-15 | 12:38

Het is natuurlijk wel een 'Elevator pitch'.
"Hoi, ik ben Frank, activist."
En meer van dat HR en P&O gelul....

gentle giant | 19-10-15 | 12:38

@
gentle giant | 19-10-15 | 12:31
Ik doe mijn eigen headhunting.. Ik heb een tweemanszaak.. En we nemen geen personeel in dienst aan vanwege de risicos ( voor ons) als zo'n gast van zijn snowboard valt. ik werk daarom alleen met ZPers en verder in het buitenland, off shore.. In mijn sector vindt je ook heel weinig goed opgeleide software engineers.. Allemaal 'designertjes' en scriptkiddies en copy-paste-programmeurtjes.
In mijn huishouden maak ik gebruik van schoonmakers, tuinmannen en kinderoppas. en die zijn echt moeilijk te vinden. En mijn schoonmaakster komt uit Polen en werkt gewoon keihard en wordt daarvoor zeer goed betaald..

Deus Absurdia | 19-10-15 | 12:38

Wordt hoog tijd dat dit soort nuttelozen der maatschappij eens gekort worden op gratis geld. Typetjes als Frank van der Linden zijn nog een gradatie erger dan een typische, bijstandstrekkende tokkie; immers vreten zij niet alleen de staatsruif leeg terwijl ze gezond en capabel genoeg zijn om te werken, maar schijten ze ook nog eens in de hand die hen voedt.

Le Roi | 19-10-15 | 12:37

Vandaag activist, morgen lijsttrekker van de PVDA.

Trekveer | 19-10-15 | 12:37

Al die uitvreters die reageren op die posting op zijn Facebook.... de een heeft een nog betere tip dan de ander om gratis geld te blijven vangen.

Schreeuwmeeuw | 19-10-15 | 12:37

@ProAsfalt | 19-10-15 | 12:14
Daar is weinig kicken aan heur, om juist dat te voorkomen publiceer ik helegaar geen vacatures meer en nodig ik nog slechts kandidaten uit die via via gerefereerd worden.

Daarnaast ken ik geen werkgever die zit te wachten op asielzoekers voor vacatures, er zijn immers voor de meeste vacatures al tig min of meer geschikte kandidaten.

Berbaar | 19-10-15 | 12:37

voor hem is er altijd nog de pvda waar hij terecht kann. Sneu figuur. Korten 110% voor altijd.

blanke pool | 19-10-15 | 12:37

@Pimol | 19-10-15 | 12:23
Heb dat profielfoto'tje maar gerapporteerd.

GOEM | 19-10-15 | 12:36

Lang, lang geleden solliciteerde ik bij Rock Against Racism of zoiets. Gesprek met drie bestuursleden en ik mocht beginnen bij Marketing. Wat het salaris was? Euh, nee dat was er niet. Ik kon toch gewoon een uitkering aanvragen? Deed iedereen.

Piet Karbiet | 19-10-15 | 12:35

@Feynman | 19-10-15 | 12:31 'Die tegenprestatie in de bijstand is heel goed'
Dat is generaliserend gelul.
Heb je mijn tegel onder het vorige topic gelezen?

gentle giant | 19-10-15 | 12:35

@Thunderbird | 19-10-15 | 12:34
een = geen

Thunderbird | 19-10-15 | 12:34

Op een sollicitatiegesprek heb je het over je opleiding en je ervaring, niet primair wat je ernaast zou willen doen, en al helemaal niet als dat wringt of strijdig is met de vacature.
Feynman | 19-10-15 | 12:31

Tegenwoordig gaat het alleen over je sociale aspecten en niet over je vakkennis als je tegenover de zoveelste P&O'er zit.

Dan kan juist praten over je linkse activiteiten wel in je voordeel werken (ervan uitgaande dat je aan de slag wil), me dunkt.

ProAsfalt | 19-10-15 | 12:34

@Pimol | 19-10-15 | 12:23
Waarom krijgen deze mensen een huisbezoek van de politie vraag ik me af.

Thunderbird | 19-10-15 | 12:34

Als hij de rechtszaak die hij eventueel gaat aanspannen op kosten van de belastingbetaler, dan mag ik toch hopen dat wanneer hij verliest, wat ik ook mag hopen, hij de volledige kosten weer netjes terug betaalt.
Frank van der Linden vat in dezelfde categorie als Volkert van der Graaf, hetzelfde zieke gedachtegoed, met als enige verschil dat Frank nog niemand heeft vermoord. Al stuurt hij daar et zijn antisemitische gedachtegoed in de geest van Hitler daar wel op aan.

Thunderbird | 19-10-15 | 12:33

Beroepsidioot is het. Bovendien: elke potentiële werkgever googled hem even en dan wordt hij alsnog afgewezen.
Door zelf te melden dat hij een Jodenhater is, maakt hij duidelijk een werkweigeraar te zijn. Stopzetten van de uitkering is dan ook volstrekt logisch.

McPhart | 19-10-15 | 12:32

100% korten die hap, ga maar op straat zwerven.

sickstyle | 19-10-15 | 12:32

@Deus Absurdia | 19-10-15 | 12:31 U zoekt geen raketgeleerde?

gentle giant | 19-10-15 | 12:32

@jack and friends | 19-10-15 | 12:25
Zie mijn eerste tegel bij dit onderwerp: er zijn en blijven 500.000 banen tekort.

Het is zelfs mogelijk dat mensen zoals hij per saldo goedkoper is voor de maatschappij dan de slimmeriken die in staat zijn om steeds gebruik te maken van de duurdere Werkloosheidsuitkering.

Tenzij u Amerikaanse Toestanden wil: slaap maar onder de brug als gij geen werk hebt. De recht van de sterkste in de Angelsaksische samenleving met de bijbehorende uitbuiting door de werkgevers. Arbeiders genoeg.

ProAsfalt | 19-10-15 | 12:31

ProAsfalt | 19-10-15 | 12:19
Die tegenprestatie in de bijstand is heel goed, alleen jammer dat het aangegrepen wordt om de Wet op het Minimumloon te ontduiken. Dat trekt uitbuitende bedrijven aan die niet representatief zijn voor de markt. Én het leert bijstandsgerechtigden niet dat werken loont.

Het traject heet "werk loont", maar het loont niet in de portemonnee. Dus het loont niet. Daarnaast is de overlap met uitgedeelde taakstraffen zo volledig dat het dus een compleet ander signaal vanuit gaat.

Frank van der Linde ziet activisme als kern van zijn bestaan. Communiceert dat tijdens sollicitatiegesprekken, sociale media en website. Daarmee neemt hij zelf afstand van de mogelijkheid zijn ziel en zaligheid in een nieuwe arbeidsbetrekking te storten. Daardoor wordt hij nooit aangenomen. Dat is het probleem.

Op een sollicitatiegesprek heb je het over je opleiding en je ervaring, niet primair wat je ernaast zou willen doen, en al helemaal niet als dat wringt of strijdig is met de vacature.

Feynman | 19-10-15 | 12:31

@
gentle giant | 19-10-15 | 12:25
Ja, maar als ik een schoonmaker zoek of een tuinman dan vind ik niemand in d buurt... Het is gewoon gelul. Werk zat, maar niemand wil ' onder zijn niveau' werken, even los wat voor een onrealistich niveau iemand zichzelf toedicht die al 2 jaar geen flikker heeft uitgevoerd.

Deus Absurdia | 19-10-15 | 12:31

@Deus Absurdia | 19-10-15 | 12:28 U is zo'n headhunter van HR en P&O?

gentle giant | 19-10-15 | 12:31

@ProAsfalt | 19-10-15 | 12:24
.
Precies. In de stad van de PvdA zijn de arbeidsvoorwaarden bij 14020 om te janken. Het verloop is schrikbarend hoog. Bel het nummer maar eens voor de lol.

Piet Karbiet | 19-10-15 | 12:30

Heerlijk van Pritt dat ie dit soort links-extremisten te kijk zet.
Zal wel weer een gevalletje worden voor een eveneens linkse advocaat, die eerdaags een brief op hoge poten naar GS stuurt: haal dit bericht onmiddellijk weg want anders....

Democrates | 19-10-15 | 12:30

Nooit gesnapt dit soort mensen... waarom moeten ze altijd activist zijn op onze kosten? Als hun boodschap van belang was dan verkregen dergelijke lieden wel inkomsten van hun achterban en sympathisanten.

jouwgedachte | 19-10-15 | 12:29

@ProAsfalt | 19-10-15 | 12:20
Je bedoelt dat je het eigenlijk beter aan een ander kunt gunnen die wel echt aan de slag wil,en dat het beter is deze lapzwans z'n goddelijke gang te laten gaan zodat hij zelf slachtoffer wordt van zijn eigen stomme ideale droominstituut.
Dat begrijp ik.

deraderendraaien | 19-10-15 | 12:29

Een inactieve activist dus.

Dorst | 19-10-15 | 12:29

@
arlen | 19-10-15 | 12:25
Ik ken wel iemand die er ooit is uitgeflikkert omdat ie de hele dag een beetje websites, waaronder Geenstijl, zat te F5en en dat niet in zijn eigen tijd.
Dat was ook een figuur die in de tijd dat ie wel werkte totaal niet functioneerde en wel overal een grote bek over met een ongefundeerde mening had.
Iedereen noemde hem dan ook de blogtokkie...

Deus Absurdia | 19-10-15 | 12:28

Maar hij kan trots zijn op zich zelf wat hij bereikt heeft , o wacht

jeroen8325 | 19-10-15 | 12:28

Hij loopt bij de soos, en niet bij t UWV! maakt verder geen zak uit, maar toch.

voedselbankier | 19-10-15 | 12:28

@Deus Absurdia | 19-10-15 | 12:22
.
Deze tegel kwam uit je sgoolkrant?

Piet Karbiet | 19-10-15 | 12:25

Zou je een uitkering krijgen ,als je vermeldt dat je een reaguurder bent.

arlen | 19-10-15 | 12:25

ProAsfalt | 19-10-15 | 12:19
Het probleem zal zijn dat Frankie bij een sollicitatie bij een slager zal vertellen dat hij overtuigd veganist is en stiekem vind dat slagers een neqschot verdienen, bij een sollicitatie als wegwerker dat hij tegen asfalt is, een sollicitatie als visserman dat Greenpeace gelijk heeft met stenen op de bodem van de zee dumpen, en ga zo maar door.

Als je je best doet om niet aan het werk te komen moet je niet raar opkijken als zelfs in Amsterdam er ooit een ambtenaar wakker word en een streep door je gratis geld zet.

jack and friends | 19-10-15 | 12:25

@Deus Absurdia | 19-10-15 | 12:22 Zeker, maar er zijn geen banen, dat is het probleem.

gentle giant | 19-10-15 | 12:25

@Piet Karbiet | 19-10-15 | 12:20
Ik weet niet of u de eisenlijst van de werkgever heeft bekeken maar u kunt ervan uitgaan dat er bijna geen hond voor in aanmerking komt.

Alleen al deze fragment "(...) bovengemiddeld functioneren." doet het vermoeden dat je na één week al wordt weggeschopt.

ProAsfalt | 19-10-15 | 12:24

Ff off topic, waarom wordt iedereen en z'n moeder tegenwoordig anaal genomen op youporn?

gentle giant | 19-10-15 | 12:23

Zwammende parasiet lijkt me een betere omschrijving.

Pralite Monk | 19-10-15 | 12:23

Je moet wel een enorme sufkut zijn als je bij een sollicitatie het over het over politiek wil hebben

Bokito ergo sum | 19-10-15 | 12:23

https://startpage.com/do/search?q=Frank+van+der+Linde+-site:frankvanderlinde.net&l=nederlands
Wanneer je als eerst hit op jouw naam bij het googelen eentje van GS is, is dat meestal niet zo'n heel best teken.

Boris die Sauertopf | 19-10-15 | 12:23

Fijne vrienden heeft die Frank, check bijvoorbeeld het feestboek van Jamal Zekari, brrrrr.

Pimol | 19-10-15 | 12:23

Nou kom ik eigenlijk nooit bij McDonalds of de Burger King, maar ik neem aan dat het enige werk waarvoor hij gekwalificeerd is, hamburgers flippen of toiletten schoonmaken.
Maar zeg nou eens eerlijk, wie gaat er nou pissen op een toilet wat deze mongol heeft schoon gemaakt, of wie lust er een hamburger die deze psychonerd heeft geflipt?

Cuyahoga | 19-10-15 | 12:22

Waarom heeft die droplul in godsnaam een bijstandsuitkering? Hij kan kennelijk best iets (wat precies is misschien onduidelijk) ...

Ruben Koene | 19-10-15 | 12:22

Misschien moeten we gewoon maar eens stoppen met die hele bijstand. De beste drijfveer voor werk is honger. En er is werk zat in dit land.

Deus Absurdia | 19-10-15 | 12:22

Het moet werkgevers helemaal niks uitmaken wat je in je vrije tijd uitvoert of wat je politieke voorkeur is. Activist Frank gebruikt zijn activist zijn om het werkgevers tegen te maken om hem aan te nemen.

Duifmans | 19-10-15 | 12:21

-weggejorist-

gentle giant | 19-10-15 | 12:21

Ja Frankie, al die import moet ergens van betaald worden, en ze hebben je zo lang als ging ontzien maar helaasch.. Frank is geen vluchtelingen naam dus de centjes die anders aan jou verspild worden gaan we nu weggeven aan een clubje hoogopgeleide raketgeleerden die misschien wel misschien ook niet uit syrie komen.

Allemaal in lijn met jou gedachtengoed.
Misschien moet je eens bellen met een Volkert van der G. Die is ook redelijk activistisch maar krijgt nog wel een uitkering.

jack and friends | 19-10-15 | 12:20

gewoon een lul met een uitkering meer niet

equal to condell | 19-10-15 | 12:20

-weggejorist-

Kwikkie2426 | 19-10-15 | 12:20

@deraderendraaien | 19-10-15 | 12:18
Ik heb het vermoeden dat u het één en ander (nog) niet begrijpt.

ProAsfalt | 19-10-15 | 12:20

Bij welke vraag komt activisme ter sprake?
'Wat zijn uw hobby's?'
Een hobby is iets dat je doet omdat je het leuk vindt, protesteren lijkt me meer iets dat je doet uit noodzaak.
Zal wel helemaal kapot lopen zo'n gesprek en daar gaat je kans op een baan inderdaad.

Draak uit Brabant | 19-10-15 | 12:20

De Gemeente Amsterdam zoekt per direct mensen voor het Callcentre van 14020. Voor 20-28 uur per week.
www.olympia.nl/V-1576683/Medewerker-kl...

Kan hij daarnaast nog 20 uur per week antisemiet zijn.
Hup, bellen!

Piet Karbiet | 19-10-15 | 12:20

het mooiste nieuws van deze hele maand.

giovanni erkelens | 19-10-15 | 12:19

Feynman | 19-10-15 | 12:08

"Daarnaast is het ook heel normaal dat een werkgever niet zit te wachten op jouw persoonlijke beeld naar buiten toe, om het zorgvuldige imago van het bedrijf te verneuken. (...)"

Als ik hier naar kijk dan valt het wel mee met de zorgvuldige imago van de bedrijven/werkgevers te behouden. www.npo.nl/de-monitor/11-10-2015/KN_16...


"Los daarvan is activist geen beroep of bedrijf. Het is iets wat half Nederland doet NAAST zijn normale baan."

Wat is dan het probleem? Dan ben je dus gewoon beschikbaar.

ProAsfalt | 19-10-15 | 12:19

Met dit soort topics geef je deze beroepswerkloze veel te veel aandacht. Hij heeft zelf niet eens door dat hij te incompetent is om een baan te vinden. Gelukkig kun je altijd de schuld van je falen op iets of iemand anders afschuiven. "Ik ben activist, daardoor kan ik geen baan vinden". Nee Frank, je kan gewoon niks.

logisch | 19-10-15 | 12:18

@ProAsfalt | 19-10-15 | 12:12
"Als hij wordt aangenomen, dan zit een ander thuis."
Als hij wordt aangenomen dan zit er ééntje minder thuis!

deraderendraaien | 19-10-15 | 12:18

@ ProAsfalt | 19-10-15 | 12:14
nee, efficiëntie en effectiviteit. Verder kan iedereen reageren.

TheseDays00 | 19-10-15 | 12:18

Lekker activistisch aanschoppen tegen de mensen die je uitkering betalen. Daar hebben we er een heleboel van in linkse hoek.

sinar2 | 19-10-15 | 12:16

Ik heb vroeger ooit een steenpuist om en nabij mijn anus gehad.
Met terugwerkende kracht heb ik die Frank van der Linde genoemd.
Je hebt er alleen maar last van, je kan er niet veel aan doen en er komt een enorme hoop pus uit.
Ik stel dan ook voor dat we steenpuisten om en nabij de anus voortaan 'activisten' gaan noemen.

Cuyahoga | 19-10-15 | 12:16


korten?? Hoezo korten? Ook graag even datgene wat teveel ontvangen is, terug storten.

Die gast moet eens leren wat werken betekent En dat is niet de hele dag door activist spelen. Daar hebben we in dit geval weinig aan.

fapmonster | 19-10-15 | 12:16

Zelfde uitdrukking als vdG, dus dan weet je het wel.

RegseHippie | 19-10-15 | 12:16

Kansloos.

holy.pig | 19-10-15 | 12:15

@ProAsfalt | 19-10-15 | 12:12
Voor dit soort figuren mogen ze van mij dwangarbeid invoeren.

Thunderbird | 19-10-15 | 12:15

Wat een pruts activist, wil gratis geld aannemen van die door zionisten gestuurde kapitalistische zwijnen...
Als een vegetariër die huilie doet omdat hij nu niet meer weet wat die eten moet...

number668 | 19-10-15 | 12:14

Als ze toch bezig zijn.... kunnen ze Eurotokkie ook even uit de uitkering smijten.... Dank U!

Fatwabuster | 19-10-15 | 12:14

@TheseDays00 | 19-10-15 | 12:03

De kick van werkgevers. Postzakken vol met CV's en zelfs dat is niet genoeg.

Neen, daar moeten ook nog de gratis arbeidskrachten bij uit de asielzoekersstroom.

ProAsfalt | 19-10-15 | 12:14

En deze uitkering trekt hij niet van het UWV. Dat is een verzekering voor Werknemers

Gestrekt been | 19-10-15 | 12:14

AL ik ooit in een uitkering kom, ga ik mijn leven wijden aan het doen van aangiftes tegen dit soort walgelijke untermenschen en haatzaaienede discriminerende moslims en politici.

Thunderbird | 19-10-15 | 12:14

Uit ervaring weet ik dat er in de (extreem) linkse kringen flink wat klaplopers, uitvreters, profiteurs en luie flikkers tussen zitten. Vaak zijn het ook semi-psychiatrische gevallen, die in de praktijk niet goed in staat zijn om een beetje aangepast te functioneren in de samenleving, en dus maar activistisch worden.
Korten op de uitkering lijkt me een gezonde stap voor deze lieden.

zeeman73 | 19-10-15 | 12:13

Misschien dat Frank zijn billen kan exploiteren voor wat centen, want zichzelf prostitueren doet ie toch al.

Dhr. de Wit | 19-10-15 | 12:12

Kortzichtigheid troef hier.

Of hij het nou wel of niet vermeldt op zijn CV, het werk is er per definitie niet.

Als hij wordt aangenomen, dan zit een ander thuis.
620.000 werklozen.
120.000 openstaande vacatures.
----------
500.000 banen tekort.

Zo simpel is het.

ProAsfalt | 19-10-15 | 12:12

Waarom wordt deze antisemiet niet aangeklaagd voor antisemitisme, haatzaaien en extremisme? Hij hoort achter de tralies.

Thunderbird | 19-10-15 | 12:11

Leuk man. Ik heb een Wajong uitkering. Wil graag wat doen, en wil graag een keer weten wat er precies met me aan de hand is, medisch gezien. Ik doe niet aan zwart werken etc, is oko niet mogelijk. Binnenkort word ik weer gekeurd. 'Komt wel goed'.

Terwijl ik mij enorm begin te irriteren aan het thuiszitten, totaal nutteloos. Vermeld Frankie vermoedelijk met opzet dat hij activist is om lekker thuis te kunnen zitten.

Ja en terwijl Frankie lekker thuis zit krijgen héél veel Wajongers een herkeuring en terecht. Maar Frankie hoeft zich geen zorgen te maken, want Frank zit lekker in de Bijstand. En als linkse activist is hij 'maatschappelijk' betrokken, en dat horen de linkse heren maar al te graag.

Hollandseman | 19-10-15 | 12:11

Prima toch. AKSIE! doe je maar lekker in je eigen tijd en van je eigen geld. Maak je eigen leven maar maakbaar met je eigen maakbaarheid. Prettige dag verder Frank

Law of the Land | 19-10-15 | 12:11

@PowPow | 19-10-15 | 12:02
Je bedoelt dus dat deze activist nou eindelijk eens actief moet worden.

taxhond | 19-10-15 | 12:11

Terecht, zwaar korten deze linkse naïeve .....
Hij geeft namelijk een slecht voorbeeld voor zijn nieuwe vrienden, de aanstaande artsen, piloten, etc. die nu op drift zijn in zuid oost Europa. Kunnen we niet betalen, daaaaaag!

erdas | 19-10-15 | 12:10

Amsterdam?
nou, dan is het maar een klein stukje naar de kassen in n-Holland. Of is tomaten plukken soms ook haram?

--sql error-- | 19-10-15 | 12:10

Wordt goeddoemme eens tijd dat ze die linksch nietsntuttende -fascisten- activisten aanpakken ipv FBookertjes huisbezoeken brengen.

Mini Me | 19-10-15 | 12:09

Vieze parasieten hebben altijd weer de grootste bek. Overbodige prutser, ga eens voor jezelf zorgen.

lekker wijf | 19-10-15 | 12:09

Als je voltijd met iets anders bezig bent, ben je dus NIET beschikbaar voor de arbeidsmarkt. En dat is dus EXIT bij de bijstand. Het is zo simpel. Wil je voor 40 uur in de week een uitkering, dan moet je ook voltijds willen werken.

Zouden ze vooral moeten invoeren bij de witte jurken brigade die het bestuderen van de Koran een voltijdsbezigheid vind op basis van de belastingbetaler. Geld stelen van heidenen is immers in hun ogen onderdeel van de jihad.

Daarnaast is het ook heel normaal dat een werkgever niet zit te wachten op jouw persoonlijke beeld naar buiten toe, om het zorgvuldige imago van het bedrijf te verneuken. Waarom denken jullie dat ik hier onder een onhandig pseudoniem schrijf? Je moet niet schijten waar je wilt eten.

Los daarvan is activist geen beroep of bedrijf. Het is iets wat half Nederland doet NAAST zijn normale baan.

Feynman | 19-10-15 | 12:08

Kan dat stuk stront niet gewoon uit de uitkering worden gesmeten wegens het niet voldoen aan de voorwaarden..... sterf eens lekker af Frank en ga activistisch onder een brug wonen.... activist zijn doe je maar van je eigen centen!

Fatwabuster | 19-10-15 | 12:08

Hij verschaft wel werk aan 2 of 3 full-time AIVD-ers, mag ik hopen.

Piet Karbiet | 19-10-15 | 12:08

Bijzonder, heeft hij soms te hard gebeten in de hand die hem voedt?

B.agger | 19-10-15 | 12:08

Ga werken, klootzak.

Madame Poitiers | 19-10-15 | 12:08

Belgie en Frankrijk hebben de Frank ook de deur uitgedaan toch?

Geert Linkers | 19-10-15 | 12:08

Ik heb bij een sollicitatie nog nooit de vraag gekregen of ik activist was.
Kennelijk brengt hij het zelf te berde.

artie | 19-10-15 | 12:07

Goed nieuws! En nu kijken of hij ook uitgezet kan worden naar de zandbak. Misschien hebben ze in het kalifaat een geldpotje voor hem. Dan kan hij daar activistisch bezig zijn.

Mark_D_NL | 19-10-15 | 12:07

Hoe verzin je het om bij je sollicitaties te gaan uitweiden over je activistische lapzwansdaden.

deraderendraaien | 19-10-15 | 12:07

hahahahahaha,
boontje .........

Zathras | 19-10-15 | 12:06

Hup, aan het werk, niks uitkering, gewoon werken voor je geld.

Wonderful-Life | 19-10-15 | 12:06

Ik zou als werkgever liever hebben dat Frank eerlijk mag vertellen dat hij activist is. Je zal zo'n vent onbewust in huis halen als werknemer... Maar goed, als hij er zijn bijstand door kwijtraakt, prima.

shakermaker | 19-10-15 | 12:05

mooi! klaploper

Badderbeest! | 19-10-15 | 12:05

Kijk eens... hij kan zich prima redden. Hij weet alles, hij kent z'n rechten.
Hij kan alleen zichzelf niet onderhouden. Of wij dat even willen doen.
Wat een kuthouding is dat toch. Labbekakken was het toch?

fail | 19-10-15 | 12:05

Moeten we niet vreselijk trots zijn op dit soort "vrije geesten"? Helaas hebben we veel van dit soort uitvreters, stuur hem mee met de uitzettingen die straks in grote getale gaat gebeuren, kuch!

lanexx | 19-10-15 | 12:05

Activist? Maar hij doet de hele dag NIKS!

Dhr. de Wit | 19-10-15 | 12:05

Nee, komt niet voor in de stapel cv's die hier liggen. Hoef ik hem er ook niet uit te gooien.

TheseDays00 | 19-10-15 | 12:03

Hij noemt zichzelf "strategisch activist". Zo'n dure term en dan toch een uitkering nodig?!?!?

Godsammekraken | 19-10-15 | 12:03

Hallo Pritt, heb je je niet vergist? Moet het niet Frenk van der Linden zijn? Van DWDD? De Meester Interviewer?

Tis nie waar! | 19-10-15 | 12:03

Hij wil gewoon niet werken.

PowPow | 19-10-15 | 12:02

Wat jammer nou. Nu moet Frank gaan werken voor zijn geld in plaats van antisemitisme verspreiden van ons geld.

Min-of-meer | 19-10-15 | 12:01

Haha, ik heb me al eens afgevraagd waar die mafklapper eigenlijk van leeft, maar gewoon bijstand dus.

Ronman2k | 19-10-15 | 12:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken