Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Faal-psycholoog: 'Aanpak radicalisering faalt hard'

psychosociaalprobleem.jpgAh, een psychotherapeut die zegt dat de Westerse aanpak van radicalisering gedoemd is te mislukken. Dat schept verwachtingen. Volgens David Kenning, de belangrijkste lichtgetintië-adviseur van de gemeente Amsterdam, pakken we het namelijk volledig verkeerd aan met z'n allen. Nou, David, verlos ons van dit euvel. Toon ons het licht. Preek het evangelie van gezond zelfbehoud. Nou, komt-ie: "(...) Jihadisme heeft weinig met islam te maken. Het is belangrijker dat we de psychologische gesteldheid van de jihadisten begrijpen, dan dat we ons blindstaren op de radicale islam." Oh. Oké. "De jihadistische ideologie is zwak. Ga maar na: 99,99 procent van de anderhalf miljard moslims is immuun voor de ideologie van IS." Ah. Zo. Welnu, bedankt voor deze inleiding in Moslimbroederschap-propaganda. Want de notie dat alleen IS(-achtigen) jihadisme bedrijven, en alle minder gewelddadige en expliciete groeperingen dus niet onder een afkeurenswaardig en gevaarlijk jihadisme vallen, is je reinste misleiding. Daarbij is het helemaal niet gezegd dat 99,99% van de Nederlandse moslims immuun zijn voor de ideologie van IS. Onderzoeken hebben juist aangetoond dat bijvoorbeeld de overgrote meerderheid van Turks-Nederlandse jongeren sympathie heeft voor IS. Volgens Kenning heeft zo'n 60% van de uitreizigers last van "psychosociale problemen". En nu natuurlijk, als psycholoog, wil Kenning z'n eigen werkgelegenheid veilig stellen, maar hoe zou het deze jongeren vergaan als er helemaal geen kwaadaardige moslim-ideologie voorhanden was? Psychische ongemak/klachten horen bij de mens als referenda bij echte democratie. Maar dat 1400 jaar oude woestijn-veroveringsideologieën bij het Nederlandse leven horen, is helemaal geen wetmatigheid. Zelfs al kloppen Kennings cijfers, heeft 40% dus geen psychische klachten nodig omSudden Jihad Syndrome te ontwikkelen. Sterk verhaal dus, maar zonder ideologie geen jihadisme. Laten we het daar vooral over blijven hebben, en de essentie van het probleem niet weg wensen, zoals sociale wetenschappers dat het liefst doen.

Reaguursels

Inloggen

4x 218000 deurkloppers = MEER DAN DRIEKWART MILJOEN IMMIGRANTEN! in 1 jaar erbij

telelezer | 22-09-15 | 12:32

ERGO: Wilders heeft dus (alweer) gelijk gekregen

telelezer | 22-09-15 | 12:29

MENSEN WORDT WAKKER: Nu al 4200 deurkloppers per week (= 218400 per jaar) en het worden er steeds meer, meer, meer!
www.telegraaf.nl/binnenland/24522371/_...

218400 "kloppers" kosten ons ELK JAAR (maal 36000,00 euro)= Euro 7.862.400.000,00 oftewel 7,86 MILJARD Euro! En dat ELK JAAR ERBIJ steeds weer bovenop de vorige, enz enz!
-
En als ze dan "In Het Kader Van De (krankzinnige) Gezinshereniging" gemiddeld nog 3 extra hierheen halen dan kost dat ons 4x 7,86 oftewel MEER DAN EEN-EN-DERTIG MILJARD EURO (31.000.000.000,00); dat wordt dus dokken mensen en doorwerken tot je 85ste of tot je eerder doodvalt, want "De Wereld Is Van Iedereen" nietwaar heren Pechtold(DDD66) en Klaver(GrL)

Alleen jammer dat wij dom blind imbeciel masochistisch naief schapenvolk, voor "De Hele Wereld" die van iedereen is moeten betalen en werken.
-
IK BEN NEDERLANDER, IK BEN GEK..!!

telelezer | 22-09-15 | 12:28

-weggejorist-

Freba47 | 22-09-15 | 11:36

-weggejorist-

Freba47 | 22-09-15 | 11:20

Tijd voor een nieuw wereldwijd geloof.
Geloof in Hokiepokie 3 x per dag van bil en in je bek een grill.

Real Dutch Meat | 22-09-15 | 00:46

Alles wat ambtenareb doen faalt bij voorbaat!? Dat weten we inmiddels toch wel? Ja, vroeger vlogen de verantwoordelijken er dan uit om elders een puinhoop te maken als burgemeester of topman van een ziekenhuis ofzo. Tegenwoordig, en sinds Balkenende, noemen ze dit leermomenten.
De NL politiek is net als de Eredivisie. Het peil daalt met het jaar en is inmiddels op een bedenkelijk niveau aanbeland. Geen leiders meer maar ambtelijke bestuurders. Geen charisma meer maar zielloze debatten.

Thorolf | 22-09-15 | 00:12

Even los van het feit dat jihadisten per definitie uiteraard de Islam aanhangen,
boeddhistische Jihadisten bestaan helemaal niet.
Je hebt wel extremistische Boeddhisten maar dat zijn geen Jihadisten.

Maar goed,
even terug naar een onderzoekje in Den Haag:

Minstens 60% van Syriëgangers vertrok met psychische problemen
08 juni 2015 | 08:39

www.republiekallochtonie.nl/minstens-6...

.
Van minstens zestig procent van de Nederlanders die naar Syrië is vertrokken, blijkt uit politiedossiers dat ze psychische problemen hebben. Vaak waren deze problemen er al voordat ze radicaliseerden.
Een op de vijf Syriegangers kampt met ernstige gedragsproblemen of heeft een officieel vastgestelde stoornis, zoals schizofrenie of een psychose. Dat heeft de Landelijke Eenheid van de politie laten weten op grond van onderzoek naar de politiedossiers van 140 geradicaliseerde moslimjongeren. "

Oftewel het gros van die gasten zijn labiele dan wel ronduit gestoorde geesten,
die bij IS ongestoord hun gestoordheid kunnen uiten.
En dan maar klagen dat ze 'gediscrimineerd' dan wel 'niet voor vol' worden aangezien in NL, dat klopt idd, psychiatrische problematiek is niet bevorderlijk voor scholing en aangepast gedrag.

vander F | 21-09-15 | 20:52

@necrosis
Grote zakken met geld of bedrijging, bekeer of ga dood.
Toch geweldig denk soudan, een ex pvv die ons geloof aanhankt, beste pr ooit...

Ralph1707 | 21-09-15 | 20:34

@Einde van de Domheid
Elke moslim'geleerde' predikt hier dat de koran geschreven is door de volgelingen van mohammed na zijn dood omdat ie niet kon lezen en schrijven.
Als je de datering onder het filmpje bekijkt zie je dus dat het manuscript (over)geschreven is tijdens het leven van mohammed.
Tevens vermoed men dat dit destijds ook weer overgenomen van een ander religie/cult etc.
Ik heb er nogal moeite mee om te gelovendat een epilepsiepatiënt in een grot zoiets als de koran ingefluisterd krijgt...
www.birmingham.ac.uk/news/latest/2015/...

InfidelRevolution | 21-09-15 | 19:51

En jihad betekent letterlijk in strijd met jezelf of de buiten wereld..

Neut | 21-09-15 | 19:38

100% van de gelovigen weten ook niet. Bijbel moet je ook van rechts naar links lezen van onder naar boof.. K ben een gnost..

Neut | 21-09-15 | 19:36

Kan hier weer wat neerzetten over de enorme afkeer die ik voel richting de islam en alles wat ermee te maken heeft, maar het is preken voor eigen parochie.

Niemand van echt linkse signatuur leest hier mee want een andere mening kunnen ze niet tegen. Geen enkele moslim zonder verstand leest hier mee want die allahhakbaart direct zijn monitor aan stukken als die ook maar iets tegen zijn ideetjes leest.Niet 1 politicus leest hier, behalve die het al met ons eens zijn.

Kortom het voelt allemaal nogal nutteloos aan, de tijd van keyboard ridderen is wel voorbij, het is tijd voor actie, demonstraties en de eis voor nieuwe verkiezing. Het is tijd om voor onze mening uit te komen ook bij mensen die direct met de gebruikelijk uitspraken klaar staan, het is tijd om links in de geschiedenis boeken bij te schrijven als massale psychose van het volk.

Of we kunnen naar een willekeurig voormalig Oostblok land, waar ze kennelijk nog wel kunnen nadenken.

GerMonster | 21-09-15 | 19:35

Keihard straffen met een zachte behandeling bereik je niks

Menno76 | 21-09-15 | 19:04

Piet Karbiet | 21-09-15 | 17:40
Of tenminste, naar Zuid-Amerika dan, niet specifiek Argentinië. Maar, besides the point ook. Als iemand IS (Al Quaeda) aanhanger, meevechter of zelfs leider is en vlucht voor de tegenpartij (die in ieder geval IS bestrijd) dringt die vergelijking zich aan me op en betwijfel ik of de term vluchteling op zijn plaats is.
En 10.000 vind ik ook veel stiekem.

Kat van T | 21-09-15 | 17:46

Ze handelen vanuit de wil van Allah, toch? Zoals beschreven in de Koran, toch? Hoe kun je dan beweren dat het niks met de islam te maken heeft??

CrapoTheGreat | 21-09-15 | 17:46

Kat van T | 21-09-15 | 17:42
.
Zoiets ja, er zat ook een raketgeleerde bij.
Werner von Braun. Die mocht bij de Nasa gaan werken.
Als dank voor alle V1's en V2's op Londen.

Piet Karbiet | 21-09-15 | 17:44

Piet Karbiet | 21-09-15 | 17:40
Nee maar wel rond de 10.000

Kat van T | 21-09-15 | 17:42

Kat van T | 21-09-15 | 17:20
,
Er dobberden alleen geen miljoenen Nazis naar Argentinie in 1946, geloof ik.

Piet Karbiet | 21-09-15 | 17:40

@drekzooi Hahaha! Dan zal die toeter dermate vaak afgaan dat het Binnenhof van ellende vanzelf in elkaar stort. Scheelt in ieder geval weer pecunia in het kader van die bezopen dure verbouwing die gepland staat.

RJ2U | 21-09-15 | 17:30

Een jihadist was ooit een gematigde moslim. Hij is niet zo geboren. Dus er is wel degelijk iets aan de hand met de islam. Een atheist met psychosociale problemen wordt nl. nooit meteen een jihadist.

roze_bril | 21-09-15 | 17:26

Allemaal vluchtelingen zijn het, zielig en zo ook en wie zegt gelukszoekers die heeft het mis gewoon. Blijkt wel uit een willekeurig voorbeeld van een (door mediagekte bekende geworden vluchteling (dank aan Piet Karbiet | 21-09-15 | 16:41).

The al-Nusra Front, or Jabhat al-Nusra (Arabic: جبهة النصرة لأهل الشام‎ Jabhat an-Nuṣrah li-Ahli ash-Shām, "The Support Front for the People of Al-Sham", often abbreviated to JN or JaN), sometimes called al-Qaeda in Syria or al-Qaeda in the Levant,is a Sunni Islamic jihadist militia aiming to conquer Syria and establish there an Islamist state, the only Al-Qaeda branch in Syria, and operating also in Lebanon.
(Van Wiki)

Dus een (op zijn minst) lid van Al Quaeda (samengevat uit wiki en informatie van PYD (of heet dat PKK?)) loopt als vluchteling Europa binnen en wordt warm en met wijd open armen ontvangen. Mogelijk (maar onwaarschijnlijk) terecht dat hij vluchteling is maar ik vraag me dan af, als je vanuit zo'n situatie vluchteling wordt, heeft Zuid-Amerika dan een jaar of zeventig geleden niet ook heel veel vluchtelingen gekregen (om het met moeite voorzichtig uit te drukken) en, wat voor andere vluchtelingen lopen er dan rond met welk (en wat is überhaupt zijn) doel?

Kat van T | 21-09-15 | 17:20

Tsja.. Europa heeft geen identiteit en de media genereert graag sensatie. Ik zeg het is een sociaal-cultureel probleem dat je in het buitenland oplost met bommen en in het binnenland door naar je eigen bewoners te luisteren. Aan alles valt een etiket te plakken om de schuldvraag op te lossen maar opgelost wordt er niets en dat is wellicht ook de intentie van de bovenonsgestelden.

waragainstclimate | 21-09-15 | 17:20

Iets met het over het hoofd zien van de 5e colonne....

RJ2U | 21-09-15 | 17:16

-weggejorist-

achingatumadre | 21-09-15 | 17:12

@ Mastermattie | 21-09-15 | 15:28
Blijven roepen dat iets het niet is maakt niet dat het weggaat en is ook in een hokje plaatsen. If it smells like a duck, it sounds like a duck and it tastes like a duck.... In het geval van het is geen islam is het enige doel het hokje van de islam schoon te vegen. Wilders staat trwouwens buiten mijn circle of trust. Ik hou nl niet van hokjes.

TheseDays00 | 21-09-15 | 17:08

Triest, zo'n politiek correcte kloon van Tariq Ramadan. Het leerstuk van de “zeer kleine radicale / jihadistische minderheid” is aantoonbaar onjuist, en daarom gevaarlijk. Kijk verdomme eens een keer naar de uitkomsten van de opiniepeilingen die Pew regelmatig uitvoert in de islamitische wereld, en je ziet dat deze meneer domweg liegt. De fundamentalistische en radicale ideeën en acties van al Qaida, Hamas, Hezbollah e.d. worden gesteund door tientallen procenten van de moslimbevolking.

Wim Denkbaar | 21-09-15 | 17:03

"psychoanalist en terrorismedeskundige David Kenning"
Hoe is het mogelijk dat iemand die een pseudowetenschap bedrijft die weinig tot niets met terrorisme of de bestrijding daarvan te maken heeft, een expert op het gebied van terrorisme is en dat over deze persoon niets zinnigs te vinden op internet anders dan in relatie tot Amsterdam / Van der Laan? Geen publicaties geen credits in artikelen, geen lezingen (in Ierland noch ergens anders) en verder in het algemeen dus volledig onbekend in zowel wetenschap als terrorismebestrijdingskringen, de belangrijkste adviseur over terrorisme-gerelateerde zaken in Amsterdam is?

Kat van T | 21-09-15 | 17:00

Who fucking cares. Minder fanatiek booslims kiezen bij keuze altijd voor fanatiekere en niet voor ongelovigen.
Ze zijn geen van allen te vertrouwen.
/uitbreiding generalisatie
Gristenen, Boudha aanhangers, Scientolollies, Animisten, allemaal niet te vertrouwen! Fukreligies met opperwezen, blech.
/Generalisatie uit.
.
Behalve het FSM, die is leuk/lief:-) May you be touched by his noodlie appendage!

Zathras | 21-09-15 | 16:58

"met een hogere graaf"
arbanafal | 21-09-15 | 16:49
Ach, je ziet gelijk hoeveel zo'n "graaf" waard is als je die zelf niet eens goed kan spellen. Iemand nog behoefte aan een doctoraalbul? Gratis af te halen en zo goed als ongebruikt ;P

arbanafal | 21-09-15 | 16:50

Ik ben ook psycholoog, waarschijnlijk ook nog eens met een hogere graaf dan David Kenning, en ik ben het zeer met deze kwakzalver oneens. Wat is het toch met al die professionals die zo graag willen doen alsof jihadisme en radicale islam geen enkele aantrekkingskracht heeft onder moslims. Zelfs liegen en bedriegen schuwt deze club niet

arbanafal | 21-09-15 | 16:49

tsja. de term jihad staat letterlijk dan ook voor gebbetje, geintje. wordt al eeuwen door moslimmannen gebruikt om die gemene joden en ongelovigen lekker mee in de maling te nemen. onder het genot van een bakkie thee slaan de mannen uitgedost in hun mooiste jurken en met glimmende puntschoentjes elkaar dan ook al eeuw in en eeuw uit op de schouders van pret en vreugde. bij weer een bomaanslag gieren ze het uit en danken ze met hun mooie bidvlekken dat hun god een ding zo mooi verstopt weet te houden voor de planeet; hun geheimpje..... de islam is liefde. niemand weet het, jammer dat aan zo'n traditie nu een einde dreigt te komen door deze openbaring.

verbanden | 21-09-15 | 16:42

Kent u die zielige meneer nog die gestruikeld werd door een Hongaarse journaliste? Hij mocht naar Real Madrid met zijn zoontje.
.
Blijkt een commandant te zijn van het radicale islamitische al-Nursa Front is Syrie. Heeft er veel tegen de Koerden gevochten en heet Osama Abdul Mohsen.
rudaw.net/english/middleeast/syria/200...

Piet Karbiet | 21-09-15 | 16:41

Ik zou zeggen: geef die David Kenning gewoon gelijk als hij vindt dat jihadisme een psycho-sociaal probleem is. Dan leg je tenminste vast dat streng-religieuze opvattingen knettergek zijn.
En dan hoeft ook niet meer "respectvol" te worden omgegaan met uitingen van religiositeit, zulke fratsen gelden voortaan als waarschuwing dat iemand van het padje dreigt te raken.

simpelman | 21-09-15 | 16:39

@necrosis | 21-09-15 | 16:08
Van mij mogen ze ook uitreizen hoor. Sterker nog; van mij mogen ze er zelfs wel een kalifaatje op na houden. Binnen vantevoren vastgestelde grenzen uiteraard (noord Irak, stukje Syrië). Grote muur er omheen, en dan zoeken ze het maar lekker uit daarbinnen.
Hebben wij mooi een plek waar we alle islamgekkies kwijt kunnen.

VanBukkem | 21-09-15 | 16:21

@necrosis | 21-09-15 | 16:05
Je weet dat in verleden blijven hangen onderdeel van de laatste levensfase uitmaakt?
Kopop!

McMarx | 21-09-15 | 16:19

@Dhr. de Wit | 21-09-15 | 15:03
Plus, in het verlengde daarvan, ons gewoon niet meer bemoeien met Syrië. Zonder westerse inmenging had de heer Assad die -opstandelingen- terroristen al lang de kop ingedrukt. Eventueel met behulp van zijn Russische bondgenoot - wat kan ons het schelen.
Maar wat u al zegt: waarschijnlijk ligt dat veel te voor de hand.

VanBukkem | 21-09-15 | 16:15

Stormageddon | 21-09-15 | 16:00
'de wegmetonzers.kortom'
Zij, deze luyden, hebben het volgende gesteld tav mensen die hoe dan ook niet willen cq kunnen integreren in een samenleving die geenszins past binnen de beleving van de 'verwarde mens'
[.]Uitzonderingen verplicht inburgeringsexamen

In sommige gevallen hoeven nieuwkomers geen inburgeringsexamen te doen. Bijvoorbeeld als ze door psychische of lichamelijke beperkingen het examen niet kunnen halen.[.]

En wat te denken over deze zinsnede; Vreemdelingen uit de EER, Zwitserland en Turkije zijn wettelijk niet verplicht om in te burgeren. De Nederlandse taal te leren is voor hen net zo belangrijk.
www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/nieu...

bij gelegenheid | 21-09-15 | 16:11

Mossulllmmannnn=Takkiya=BESODEMIETER ongelovigen/niet mossulllmmannnn.

meneer Q | 21-09-15 | 16:11

@VanBukkem | 21-09-15 | 16:03
Als ze 'uitreizen' zal me dat jeuken, maar liever heb ik ze niet terug in dit land.
Mensen die zich zó afzetten tegen westerse normen en waarden, kunnen wat mij betreft gewoon weg blijven!

necrosis | 21-09-15 | 16:08

@Stormageddon | 21-09-15 | 16:00
Ik mis Nanninga op de GeenStijl....
*snik*

necrosis | 21-09-15 | 16:05

Eigenlijk moeten we een enorme scheepshoorn bij het binnenhof installeren. Elke keer dat uit naam van de islam rottigheid uitgehaald wordt dan laten we dat ding afgaan. 's Kijken hoe lang het stil blijft op het pleintje.

drekzooi | 21-09-15 | 16:04

Ik durf de stelling wel te verdedigen dat minstens 100% van de uitreizigers last heeft van(wat de heer Kenning noemt 'psychosociale problemen' (in de volksmond ook wel bekend als 'totaal krankjorum'.)

VanBukkem | 21-09-15 | 16:03

@telelezer | 21-09-15 | 15:21
ze hebben in elk geval wel lol zo te zien, onze toekomstige doctoren, ingenieurs en andere hoogopgeleiden waar we hier zo met smart op zitten te wachten!

domenikos | 21-09-15 | 16:01

Iedere jihadist gewoon boven de Atlantische Oceaan dumpen. De haaien hebben meteen voer en wij zijn van ons probleem af. Win-win!

StormRunner | 21-09-15 | 16:00

Zolang we maar blijven ontkennen dat het probleem ALLES met de islam te maken heeft, valt het ook niet op te lossen. Er wordt gewoon lekker om de oorzaak heen gewerkt omdat het niet politiekcorrect is om deze te benoemen.

Bytemaster | 21-09-15 | 16:00

Goed geschreven Spartacus. Begrijp ik hieruit ook dat David beweert, dat als ik aan 1000 moslims vraag wat ze van IS vinden, dat er maar maximaal één apeshit mag gaan, en dat 99,9% van de ondervraagden mijn vraag op een normale en respectvolle manier kan beantwoorden? Op de een of andere manier lijkt me dat stukje 'ga maar na' niet zo'n goed idee, weet niet wat voor gedachten David er zelf bij heeft...

Decibyte | 21-09-15 | 15:57

@Maria.1 | 21-09-15 | 15:42
Er zullen best goed opgeleide mensen tussen zitten, het grootste probleem is echter dat ze onze taal niet spreken.
Ik heb laatst een filmpje gezien van Nederlanders die asielzoekers/ gelukszoekers hadden opgenomen in huis.
Communiceren moet via een tablet en Google Translate (of een vergelijkbaar programma).
En wat ik al zo vaak heb meegemaakt, ze doen amper moeite om onze taal te leren en houden krampachtig vast aan hetgeen ze gewend zijn in zand van herkomst.
Die mensen moeten begrijpen dat ze inmiddels in Europa wonen en niet meer in een nagenoeg islamitisch land.
Wat dat betreft herinner ik me de woorden van Pim Fortuyn nog: u mag hier blijven maar u past zich aan.
En zolang die gelukszoekers zich geen reed aantrekken van onze gewoontes en gebruiken, waarom zouden we die lui dan binnen moeten laten?

necrosis | 21-09-15 | 15:57

Wel een mazzel dat de Geallieerden zich in 1940 vooral inlieten met de psychologische gesteldheid van de Japanners, Italianen en de Duitsers.

Piet Karbiet | 21-09-15 | 15:55

Hoe is het eigenlijk met Jihad(!) Alariachi, die ander topadviseur van de Gemeente Amsterdam? Onder Cohen aangesteld als coördinator van de gemeentelijke afdeling ABC Interculturele Communicatie, onderdeel van de Bestuursdienst. Of voldeed ze niet helemaal?
www.carelbrendel.nl/2010/08/29/alariac...

Piet Karbiet | 21-09-15 | 15:50

Basic Dimension | 21-09-15 | 15:47

Plus heel veel! Ik had het niet mooier kunnen verwoorden. Chapeau!

StormRunner | 21-09-15 | 15:50

1 woord: fopsychologie.

Mr.Red | 21-09-15 | 15:48

@Prince Buster | 21-09-15 | 15:45
Samengevat: Jihad is des mossels en altijd destructief.

McMarx | 21-09-15 | 15:48

Het probleem met islam is dat zij aardse reïncarnatie verboden heeft, indachtig het ongeschreven parallelle universum van Abraham. Maar hierdoor ging bij moslims wel het bewuste besef van de noodzaak van reïncarnatie van voorouders in nieuw aangemaakte inteeltlichamen van de stam verloren.

Met als gevolg dat moslims nu niet meer begrijpen waarom zij inteelt bij hun dochters afdwingen. Werkt de dochter niet mee als broedstoof voor familiezaad, of gaat de nicht vreemd met exogaam zaad dan riskeert de man na zijn dood te moeten reïncarneren in een bastaard, waarna hij na zijn volgende dood niet meer in de stam mag reïncarneren. Als genoegdoening verkracht en vermoordt hij beiden, het uiteenvallen van sadomasochisme in haar samenstellende instincten van seksuele lust en moordlust.

Tussen aardse en hemelse reïncarnatie ontstonden zo tal van tegenstrijdige interacties waardoor Islam een psychotische en schizofrene religie werd. Maar zoals gezegd dat is nog maar islam, want dat ontstond weer in rechte lijn uit voorgaande paradijs cultuur die volledig op incest en inteelt was gebaseerd. Met als gevolg dat er nog veel meer onoverzichtelijke interacties ontstonden.

Zo ontstond sinds Homo erectus het instinct dat inteelt en incest bindt aan aardse reïncarnatie in de stam, waarbij de laatste een veel sterkere secondary reinforcer is dan genetische immortaliteit omdat stamleden bij reincarnatie in leven bleven. Terwijl wij zouden denken dat inteelt toch niets met reïncarnatie te maken kan hebben.

Met hemelse reïncarnatie wordt het nog gecompliceerder omdat de genetische immortaliteit van de stam stopt bij haar uitsterven, waar dit bij hemelse reïncarnatie niet aan de orde is. Dus terwijl hemelse reïncarnatie totaal niets meer met inteelt te maken heeft is het in bepaalde opzichten toch de beste tertiaire reinforcer van inbreeding. Volstrekt begrijpelijk dat moslims die aardse reïncarnatie moeten verdringen of straffe des doods hier helemaal niets maar dan ook niets meer van snappen.

En omdat incest, inteelt, pedofilie en racisme bij endogame culturen instincten zijn geworden kunnen oudere abstracties van religie niet worden afgeworpen. Nieuwe religies als aardse en hemelse reïncarnatie blijven kwalijk interacteren met genetische immortaliteit, de eerste religie van Homininae uit incest en inteelt.

Basic Dimension | 21-09-15 | 15:47

mijzelf 15.45
Edit taalpolitie: verteld > vertelt.

Prince Buster | 21-09-15 | 15:47

Kennings propaganda voor de afschaffing van de Waarheid, de ontkenning van de Geschiedenis en de damnatio memoriae van de Rede, maken hem de keizer van het postmodernisme, gekroond door onze splijtsteen van de Geest.

Thomas333 | 21-09-15 | 15:47

Wat David Kenning niet verteld is dat je jihad op drie niveaus kunt bedrijven.
De meeste moslims doen aan de vreedzame jihad: veilig in de slachtofferrol kruipen en klagen, zeuren, drammen, een voorkeursbehandeling eisen, parasiteren op gastvrije dhimmi's als de Nederlanders, kortom het bekende moslimgedrag waar een land ook kapot aan kan gaan als je maar lang genoeg wacht.
Voelen ze zich sterk genoeg dan gaan ze actief hun godsdienst beschermen. Aanslagen plegen, cartoonisten vermoorden, ongelovige hoertjes verkrachten, kafirs overvallen en beroven, noem maar op. Bedenk dat alles wat u doet een belediging van de Profeet is.
En dan de offensieve jihad, het met geweld onderwerpen aan de islam en het opleggen van de sharia. Die sharia geldt ook de ongelovigen, die in het beste geval als tweederangs burgers mogen leven onder 'bescherming' van de moslims, waar net als bij de maffia een flink prijskaartje aan hangt.
-
Laten we de moslims in vredesnaam weer Europa uit jagen. Nu kan het nog!

Prince Buster | 21-09-15 | 15:45

@Maria.1 | 21-09-15 | 15:42
Precies! Niks zo saai als een land met allemaal hoog opgeleide mensen. Stelletje dommerikken.

McMarx | 21-09-15 | 15:44

@de uitbater | 21-09-15 | 15:40
Klopt, 99,9% van de mensen worden via K.I. verwekt.

Piet Karbiet | 21-09-15 | 15:42

@Wachtmeester R | 21-09-15 | 15:37
Men is alleen bezig met de vluchtelingen in van alles en nog wat te voorzien. Het zijn natuurlijk wel hoogopgeleide mensen waar we dringend op zitten te wachten. Over de gevolgen wordt niet nagedacht.

Maria.1 | 21-09-15 | 15:42

@necrosis | 21-09-15 | 15:36
Een spelfout ;-)

McMarx | 21-09-15 | 15:41

@Prof. D.A.H. Vintik | 21-09-15 | 15:33
Ah zo. Soms lijkt het erop dat er zo eentje ben maar, dat is louter bij toevalligheid.

McMarx | 21-09-15 | 15:41

@Piet Karbiet | 21-09-15 | 15:32
Klopt, kunstmatige inseminatie zegt je dat iets?

de uitbater | 21-09-15 | 15:40

We zien nu een jihad-light en die gaat onze kant op. Dankzij de informatie die wereldwijd beschikbaar is, namelijk de hoogte van de uitkeringen, een gratis huis en het feit dat niemand hier ooit een vinger naar ze uitsteekt (zelfs de politie niet als ze die langs de broek afzeiken), kunnen grote aantallen ongelovigenhaters nu risicoloos deze kant opwandelen. Die processie en het in het westen beoogde leven is op zich een GELOOFSBELIJDENIS die iets minder risicovol is dan het leven bij ISIS, maar wel de ongelovigen ondergraaft. Dat je dan weet dat je met voorrang een huis krijgt, nog voor autochtone ongelovigen die al 12 jaar ingeschreven staan, is natuurlijk de kers op de taart. Alleen nog een schotel op het dak en rustig dat verdomde westen van binnenuit leegvreten. Hier en daar een gezinnetje in de vluchtelingenstroom om het wat legitiemer te laten lijken en klaar is kees. Wat zijn wij toch domme lafbekken, echt.

Wachtmeester R | 21-09-15 | 15:37

@Piet Karbiet | 21-09-15 | 15:32
In mijn geval niet gèh, gèh.

Maria.1 | 21-09-15 | 15:37

@McMarx | 21-09-15 | 15:22
Wat is het verschil tussen kwaliteit en kwaliteit?

necrosis | 21-09-15 | 15:36

Godsammekraken | 21-09-15 | 17:08
.
Ik krijg altijd de lijst met topics door via een koerier,
een hele leuke frisse meid.
Dat verklaart ook het en en ander.

Piet Karbiet | 21-09-15 | 15:36

Welke aanpak?

Maria.1 | 21-09-15 | 15:36

Bullshit. Als ik de koran in mijn boekenkast ook letterlijk zou nemen, zou ik ook naar IS vertrekken om een partij ongelovigen een kopje kleiner te gaan maken.

MacMiep.nl | 21-09-15 | 15:35

Een schoolvoorbeeld van een drogredenering.

Ischa Bleijer | 21-09-15 | 15:34

@McMarx | 21-09-15 | 15:16
Oh, zou dat het zijn? Ik al denken dat Joris een handig tooltje had ontwikkeld om fipo-hunters te ontmoedigen.

Prof. D.A.H. Vintik | 21-09-15 | 15:33

@roze_bril | 21-09-15 | 15:30
Ik geef het twee maanden en dan hebben we 'm hier in Nederland terug als gelukszoeker.

drekzooi | 21-09-15 | 15:33

@necrosis | 21-09-15 | 15:29
Dan verjaag ik haar met ICT-bezweringen.

McMarx | 21-09-15 | 15:32

En zwangerschap heeft niks met neukon te maken.

Piet Karbiet | 21-09-15 | 15:32

@Uitsaaikorporasie | 21-09-15 | 15:22
Ik heb niet op de benoeming van de *** gestemd, wie wel, eigenlijk?

necrosis | 21-09-15 | 15:30

Ik heb van het weekend een aardig debat gekeken bij De Balie. Daar zie je mensen met linksachtige kunstnar-hoofden bij wie langzaam toch ook wel het licht gaat branden.

vimeo.com/139634591

Han Jammer | 21-09-15 | 15:30

Kijk eens naar Islamitische landen. David Kenning moet mij 1 Islamitisch land geven waar hij graag de rest van zijn leven wil slijten. Gewoon 1.

roze_bril | 21-09-15 | 15:30

@McMarx | 21-09-15 | 15:24
Maar wat als ik hard weggelopen ben en ze zich dan maar op jou stort?

necrosis | 21-09-15 | 15:29

InfidelRevolution | 21-09-15 | 15:05
In het filmpje leggen ze uit dat het manuscript stamt nadat de Profeet is overleden. Het is heel wel mogelijk dat het dus niet om het origineel gaat.
Andere recente onderzoeken wijzen 4 handschriften en schrijfstijlen aan.

Einde van de Domheid | 21-09-15 | 15:29

@Temazepam60milligram | 21-09-15 | 15:27 Pseudowetenschap

Temazepam60milligram | 21-09-15 | 15:28

@TheseDays00 | 21-09-15 | 15:22
bent u ook zo'n fan van de IKEA KALLAX (voorheen EXPEDIT)?

Mastermattie | 21-09-15 | 15:28

Psychologie = pseudewetenschap. #feit.

Temazepam60milligram | 21-09-15 | 15:27

Islam is een puberale ideologie, dat klopt wel. Van de kleuterpuberteit wel te verstaan. Schreeuwend je gelijk eisen, nooit je fouten toegeven en iedere keer dat je op je verantwoordelijkheid gewezen wordt, beginnen te schreeuwen dat je ongelijk wordt behandeld.

His Lordship | 21-09-15 | 15:27

Wil je er over praten ????

NB-Stb | 21-09-15 | 15:26

@telelezer | 21-09-15 | 15:21
Het enige dat mist zijn de SS uniformen...

Dhr. de Wit | 21-09-15 | 15:26

Tuurlijk, joh. Niks met de islam te maken? In de moskee en voor de buitenwereld net doen of ze allemaal 'one big family' zijn terwijl ze elkaar de koppen inslaan. Niet voor niets zijn er twee moslimkampen die elkaarn bloed wel kunnen drinken: de soennieten en sjiieten. Daar bovenop al die culturen die eenmaal vermengd met de islam andere culturen en stammen weer naar het leven staan. Die barbaren voeren vooral een onderlinge jihad tegen elkaar. Dat zit 'm in de genen. Jihadisme stamt rechtstreeks uit de islam. Is echt niet de heilige oorlog van de plaatselijke gerefo's uit een willekeurig nederlands dorp of een stel doorgedraaide katholieken die de hervormden in een oranje overal op het hakblok willen leggen.

drekzooi | 21-09-15 | 15:25

@necrosis | 21-09-15 | 15:23
Reken maar dat ik je zal steunen in je vlucht voor die feeks.

McMarx | 21-09-15 | 15:24

@Berthe | 21-09-15 | 15:14
Vrijwel iedereen kent mijn voorkeuren wat betreft vrouwen, maar Neelie..... als die achter me aanzit, krijs ik de hele GeenStijl bij elkaar.

necrosis | 21-09-15 | 15:23

Godsammekraken | 21-09-15 | 14:59

Overkomt mij ook regelmatig, heb trouwens alvast gereaguurd op je fipo van 16:52 op het volgende topic.

eerstneukendanpraten | 21-09-15 | 15:22

99,9% lieve mensen, ik zie geen probeem!

Einde van de Domheid | 21-09-15 | 15:22

-weggejorist-

Uitsaaikorporasie | 21-09-15 | 15:22

@necrosis | 21-09-15 | 15:17
*Iets met kwaliteit en kwaliteit mompelt*

McMarx | 21-09-15 | 15:22

Wilders daarintegen is een enorme populist, iedereen die een vluchteling minder wil een extreme-rechtse, iedereen die voor zwarte piet is een racist, iedereen die niet voor herstelbetalingen aan ... (ja wie eigenlijk..) handophoudende klagers is een neokoloniale onderdrukker en iedere man een seksist. Zo, de wereld is best wel makkelijk in te delen.

TheseDays00 | 21-09-15 | 15:22

Volgens het meest democratische parlement onder aanvoering van pechtold is er helemaal niets aan de hand vandaar dat er hordes islamitische asielzoekers ons land mogen binnenkomen.

ProAsfalt | 21-09-15 | 15:21

Is dat niet die David Kenning van de Readers Digest? Zoja zegt zijn gezwets genoeg.

de uitbater | 21-09-15 | 15:21

@Mastermattie | 21-09-15 | 15:09
Het probleem met die 'verwarde' mensen, is dat ze nog fanatieker zijn dan mensen die moslim hebben sinds de geboorte.
Mensen als Holierhoek en van Doorn moeten zich immers bewijzen.
Van Doorn is al zover heen dat hij een deel van Den Haag inmiddels heeft omgetoverd in een kalifaat.
Van Aartsen snapt waarschijnlijk niet dat hij geen reedT meer te zeggen heeft in de schilderswijk.

necrosis | 21-09-15 | 15:21

Daar komen ze aanrennen; maar dat heeft dhr. Kenning (lichtgetintie adviseur) misschien nog niet gezien. Het ziet er "zwart" (sorry Quinsy) van de mensen

i.dailymail.co.uk/i/pix/2015/09/20/21/...

telelezer | 21-09-15 | 15:21

Gewoon afschaffen die Islam, dat scheelt een enorme hoop gezeik. Dan kunnen ze hun tijd aan nuttige dingen besteden of als ze dan toch rottigheid bedrijven zijn het gewone criminelen.

van Oeffelen | 21-09-15 | 15:21

Ook typisch: in die link naar ad.nl staat Geert Wilders vermeld. Verhaspelen ze bij het AD nu ook al oorzaak en gevolg?

Peter_K | 21-09-15 | 15:20

@necrosis | 21-09-15 | 15:08 ,

bekeerlingen zijn dus mohammedanen, als ze dat niet waren, waren ze niet bekeerd!

rode peper | 21-09-15 | 15:18

-weggejorist-

Uitsaaikorporasie | 21-09-15 | 15:18

Bestaat er ook psychotherapie voor krankzinnig geworden psychotherapeuten?

telelezer | 21-09-15 | 15:17

@Godsammekraken | 21-09-15 | 15:08
Maar ik heb meer comments dan wie dan ook gepost.
*in hoekje gaat zitten mokken*

necrosis | 21-09-15 | 15:17

Binnenkort te zien bij nieuwzuur en Pauw aan tafel. Het volk moet wel goed voorgelicht worden vwb islam.

koosnaam | 21-09-15 | 15:16

@Prof. D.A.H. Vintik | 21-09-15 | 15:03
Volgens mij zijn de diverse servers niet gelijk met hun klok afgesteld. Ik zie tegenwoordig met regelmaat dat mijn referencie geijkte klok een andere tijd aangeeft dan de topictijd.

McMarx | 21-09-15 | 15:16

Jihadisme heeft niets met de islam te maken; want het is immers een Zionistisch complot (toch...?)

telelezer | 21-09-15 | 15:16

David Kenning

Duidelijk gevalletje "Uit wiens hand men eet, wiens woord men spreekt". WC-Eend dus!

Mastermattie | 21-09-15 | 15:15

Niets te vinden over deze man. Behalve dat hij voortduren opgevoerd wordt als deskundige. Maar totaal geen connectie met een universiteit dan ook.

roze_bril | 21-09-15 | 15:14

WC eend onderzoek. Alles is volgens deze psycholoog namelijk vast en zeker op te lossen door er een blik vertrouwen en vooral... komt ie... psychologische begeleiding tegenaan te gooien. Kansloze kerel met kansloze ideeën. Next!

WatZalIkErvanZeggen | 21-09-15 | 15:14

Als ik zou merken dat Nelie Kroes me eigenlijk wel liev vind
en Frans Timnermans me wil trakteren op een studiebeurs
dan zou ik mezelf waarschijnlijk ook willen opblazen.

Berthe | 21-09-15 | 15:14

"Jihadisme heeft weinig met islam te maken."
Wat een leugen, al het moslimextremisme is een voortvloeisel uit het jihadisme, het onderdrukken van ongelovigen/andersdenkenden dmv geweld. Precies zoals de profeet duidelijk is geworden in Medina.

First Contact | 21-09-15 | 15:14

Nou zeg GS, zo silly klinkt dit nou ook weer niet, afgezien van of het enig extra licht op de zaak werpt. Het is net zoals Wilders steeds uit z'n nek lult over de islam in het algemeen, maar wel ONTZETTEND gelijk heeft als hij van wal steekt over nep-parlementen of een tsunami van asielzoekers cq terroristen. Als je dus voorbij het kapstokje religie/ islam kijkt, zie je t probleem waar we het echt over moeten hebben. En snel ook! Elk kaf wat je weg blaast is dan meegenomen.

GormSuil | 21-09-15 | 15:13

@Willianus Wortelus | 21-09-15 | 15:08
Opzetten lijkt me nog beter!

Eddie the computer | 21-09-15 | 15:11

‘De jihadistische ideologie is zwak. Ga maar na: 99,99 procent van de anderhalf miljard moslims is immuun voor de ideologie van IS.’
99,99 % (als het % klopt dan), doet zelf niet aan kelen doorsnijden en mensen levend verbranden bedoelt hij.

Dan kun je met dezelfde logica zeggen:
‘De Christelijke religie is zwak. Ga maar na: 99,9999999 procent van de twee miljard christenen is geen Paus'

Cuyahoga | 21-09-15 | 15:11

@necrosis | 21-09-15 | 15:08
Die worden tegenwoordig stelselmatig aangeduid met het begrip "verward"

Mastermattie | 21-09-15 | 15:09

Eddie the computer | 21-09-15 | 15:07 Gewoon uitzetten. Doei!

Willianus Wortelus | 21-09-15 | 15:08

@rode peper | 21-09-15 | 15:02
En hoe verklaren we die bekeerlingen dan, zoals Holierhoek en die ex-PVV'er in Den Haag?

necrosis | 21-09-15 | 15:08

@necrosis | 21-09-15 | 15:07
Je wordt niet zomaar premium reaguurder.

Godsammekraken | 21-09-15 | 15:08

Policor NL gooit nu zelfs extreem doorzichtige leugens in de strijd om de apen te mogen blijven voeren.
Waarschijnlijk een doodsstuip.

pennestront | 21-09-15 | 15:08

"In een land waar de regering langzaam voor een de terror van een geloof zwicht, daar verliest een volk niet alleen steeds meer haar vrijheid, daar dooft - langzaam maar zeker - het licht."
.
En ik vind het steeds donkerder worden in NL, ondanks die heldere politieke lichten die nog steeds blijven zeggen dat het allemaal heus wel meevalt....

Grijskijkert | 21-09-15 | 15:07

Psycho analyticus, het is geen evidence based behandel methode dat ontslaat je dus blijkbaar van iedere plicht je bewering te onderbouwen, wat Freudiaanse termen volstaan.

bijna_raak | 21-09-15 | 15:07

Maar als hij gelijk heeft; lobotomie is wellicht een oplossing, naast chemische castratie en de fulltime dwangbuis.

Eddie the computer | 21-09-15 | 15:07

@Godsammekraken | 21-09-15 | 14:59
Sterker nog, je post nog twee minuten eerder dan het verschijnen van het topic.

necrosis | 21-09-15 | 15:07

FF tussendoor:
Als de Arabieren vandaag de wapens neerleggen, is er geen geweld meer.
Als de Joden vandaag de wapens neerleggen, is er geen Israel meer.
Benjamin Netanyahu

swassannuf | 21-09-15 | 15:07

Ik heb altijd moeite met Alpha's die getallen gebruiken, emo-percentages zeggen alleen iets over hun wanen i.p.v. feiten.

Eddie the computer | 21-09-15 | 15:06

En natuurlijk heeft IS (islamitische staat) helemaal NIETS te maken met de islam.
En soennies en Shi'is die elkaar de hersenen inslaan ook niet.
Kenning spoort niet!

necrosis | 21-09-15 | 15:05

In zekere zin zou je wel kunnen stellen dat het belijden van een religie en de islam in het bijzonder al een psychische afwijking an sich is.

Mastermattie | 21-09-15 | 15:05

Leg ze uit dat de koran ouder is dan mohammed en dus gekopieërd.
www.birmingham.ac.uk/news/latest/2015/...
Leg ze uit dat de koran door dictatoriale regimes gebruikt word om de bevolking te onderdrukken terwijl de leiders weten dat het bullshit is (S. Hussein, M.Khadaffi, etc)
Leg ze uit dat 'angst' de meest primitieve emotie is (bang om dood te gaan) etc.

InfidelRevolution | 21-09-15 | 15:05

"Als Kenning gelijk heeft, kun je beter een arm om die gasten heen te slaan dan hun paspoort afpakken.” aldus van der Laan, burgemeester te Amsterdam.

Horen jullie dat? We moeten ze knuffelen, deze arme jongens.

www.nrc.nl/nieuws/2015/06/17/sleutelfi...

Willianus Wortelus | 21-09-15 | 15:04

.. wanneer psychologen na duur onderzoek conclusies trekken als: "Jihadisme heeft weinig met islam te maken. Het is belangrijker dat we de psychologische gesteldheid van de jihadisten begrijpen, dan dat we ons blindstaren op de radicale islam."
Dan weet je dat er nog voor miljarden in de pot zitten voor onderzoekers die nog een tweede buitenhuis willen verdienen met politiek correcte prietpraat.

De simpele oplossing blijft verboden, het heeft namens alles met de islam te maken. Moslims die geen jihadist zijn volgen niet de duidelijke opdrachten van hun profeet.
Ergo, "gematigde moslims" zijn slechte moslims. Gelukkig zijn de meeste moslims slecht.

Jan Passant mk2 | 21-09-15 | 15:04

M.a.w. ze horen hier niet.
Is een stuk rustiger en beter.

swassannuf | 21-09-15 | 15:03

Het beste middel tegen jihadisme is het afschaffen van het dubbele paspoort, het herzien van artikel 6 en het sluiten van de grens.
Maar ja, dat ligt natuurlijk véél te veel voor de hand...

Dhr. de Wit | 21-09-15 | 15:03

@Godsammekraken | 21-09-15 | 14:59
Dat doet de antifipo-software van Joris, denk ik.
Is mij ook weleens opgevallen dat de eerste tegels verwisseld worden als je ververst.

Prof. D.A.H. Vintik | 21-09-15 | 15:03

@Godsammekraken | 21-09-15 | 14:59
Jouw tijdmachine stond iets eerder afgesteld dan de mijne.
Welkom bij de club.

McMarx | 21-09-15 | 15:03

Psychologie en sociale wetenschappen zijn pseudo wetenschappen. Empirisch bewijs voor veronderstellingen ontbreekt gewoon.

Sey | 21-09-15 | 15:02

En hoeveel procent van de jihadisten is niet-mohammedaan? 0%, sterker nog er zijn er 0!

Zonder mohammedanisme geen jihad

rode peper | 21-09-15 | 15:02

David Ontkenning.

Bigi Bana Boy | 21-09-15 | 15:02

PvdA-Kamerlid Achmed Marcouch wilde in de jaren tachtig in Afghanistan meevechten in de 'heilige oorlog' tegen de Russen:

"normaal dat moslims in de pubertijd radicaliseren"

www.powned.tv/nieuws/politiek/2014/07/...

Prof. D.A.H. Vintik | 21-09-15 | 15:02

@McMarx | 21-09-15 | 14:58
Dat die mossels kenttergek ende compleet gestoord dan wel van het padje zijn bedoel ik.

McMarx | 21-09-15 | 15:01

Tja, Water is nat en gras is groen.
Dit had een blinde mol nog van mijlenver aan zien komen.

Mastermattie | 21-09-15 | 15:01

Nou, komt-ie: Jihadisme heeft ALLES met islam te maken want het is een woord uit de koran en alle jihadisten zijn moslim. Er bestaat geen gematigde islam en ook geen extreme islam, net zo min als dat er gematigde nazi's en extreme nazi's bestaan. Nog één dan omdat het zo makkelijk is: een vrouw kan ook niet gematigd zwanger zijn...

Dhr. de Wit | 21-09-15 | 15:00

Toch gek. Ik zie de fipo staan en post zelf. Dan blijkt mijn plempsel een minuut eerder dan de fipo.

Hoe kan dat Joris?

Godsammekraken | 21-09-15 | 14:59

Met een beetje achtergrondkennis van hoe het islamitisch brein werkt, kan je dat op je vingers natellen en voorspellen.

McMarx | 21-09-15 | 14:58

We benaderen ze veel te Eurocentrisch en moeten ze juist aanspreken in een taal die ze verstaan.

Bommen op hun bek.

Godsammekraken | 21-09-15 | 14:57

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken