BREEK! Nederlandse militair sluit zich aan bij ISIS

Omdat sommigen het zich afvragen: Bericht over Ned.militair die uitgereisd is naar Isis,was niet bericht waar Wilders zo van geschrokken was
— frits wester (@fritswester) 3 september 2015
KOEKWAUS: Semi-ambtenaar Rob de Wijk vindt het wel prima dat soldaten in dienst van het Nederlandse leger en het Nederlandse volk hun geloof belangrijker vinden om voor te vechten dan hun broodheer en thuisland. Of pleit hij hier nou voor het moslimvrij maken van het Nederlandse leger?
Een hoop gedoe over de militair in Syrië. Logisch. Maar ook logisch dat moslim militairen overlopen als geloofsgenoten worden gebombardeerd
— rob de wijk (@robdewijk) September 3, 2015
Reaguursels
InloggenDat afknallen in een nederlandse kazerne zal wel meevallen, de soldaten gaan op oefening en moeten pang zeggen, en dan jij bent dood.
Het leger evenals de politie dient een afspiegeling te zijn van de bevolking.
Evocatus | 03-09-15 | 11:58
Nee hoor, dan zou de helft vrouw zijn. En aangezien we hier al zo klagen over die ene vrouw an de top bij de krijgsmacht ....
Synecdoche | 03-09-15 | 12:56
Dat zeg ik niet. Ik noemde die afspiegelingsgedachte de theorie, maar dat wil niet zeggen dat ik die theorie ook aanhang! Bovendien ging het mij over de ongevallen in de praktijk die deze theorie oplevert.
Salut! Evocatus
De hele kwestie Syrië met zijn overlopers en vluchtelingen wordt nu een enorme chaos en echec voor het westen en Poetin stookt dat vuur nog op door militaire actie tegen IS "voorbarig" te noemen.Maar in zijn kielzog lees ik vandaag ook dat de knoeier Rutte verklaart niet in oorlog te zijn met die barbaren.Nou ja ,hij is in goed gezelschap :De knoeier Obama die ook de prelude van luchtstrijd nog steeds niet te boven is.Intussen herhaalt zich dus het geknoei van een eeuw geleden.
Toch fijn voor die sergant dat ie z'n 'ware ik' gevonden heeft.
Ook wel zo duidelijk voor de anderen.
Ik heb uit betrouwbare bronnen gehoord dat deze overloper een infiltrant is van het MIVD. ..
Succes jonge, in Syrië
Artikel 15, lid 1:
"Het Nederlanderschap gaat voor een meerderjarige verloren:
e.indien hij zich vrijwillig in vreemde krijgsdienst begeeft van een staat die betrokken is bij gevechtshandelingen tegen het Koninkrijk dan wel tegen een bondgenootschap waarvan het Koninkrijk lid is."
.
Hoeveel duidelijker moet het zijn? Het moet verdomme maar eens afgelopen zijn met al die zieligheid. Laat hem het maar mooi voelen hoe het is zonder sofinummer te leven. Nederlanderschap afnemen en nooit meer terug laten komen. Maar ja, dat is niet sociaal en dergelijke. Nou, ik wist het wel. Zodra ik er zeker van was dat hij ongewapend terug kwam (Ik ben wel goed maar niet gek) zou ik hem even gezellig naar Oud Hollands gebruik waterboarden. Even vragen wat hij allemaal weet. Want dat hij terug komt is zeker. Misschien omdat hij het gratis geld mist, of misschien dat het allemaal toch niet zo gezellig is daar in die kut zandbak.
don't mess with the serge... meatball. now, chocke yourself!
Weten we al wie het is? Heet hij Richard, Peter, Klaas of Johan? Ik hoop maar dat hij geen Mohammed, Hassan of Ali heet want die jongens hebben toch al niet zo'n beste reputatie...
Verstandig van Rob de Wijk.
-
Wordt 'ie vást en weekje later onthoofd.
De Europese landen gaan ten onder aan hun eigen regeringen. Het gebrek aan daadkracht, verdeeldheid en politieke correctheid leiden de teloorgang van onze verworven vrijheden in.
Er komt nog veel werk voor de geschiedenisschrijvers.
Ik heb hier al meer gezegd, dat Rob de Wijk warm loopt voor een eventueel ministerschap van Defensie in een regering waar ook D'66 aan deelneemt. Het door Dhr. de Wijk gegeven commentaar, is volkomen in lijn met het standpunt van kereltje P.
Duidelijke reden om de opkomst voor militaire dienstplicht te hervatten. Het beroeps gedeelte kan blijven voor uitzending naar het buitenland. Maar voor verdediging hier thuis hebben we toch echt snel weer een goede krijgsmacht nodig. Alle jongens die school verlaten weer minimaal een jaar in dienst. Het hebben van een dubbel paspoort zou een contra indicatie moeten zijn voor gevechtsfuncties of technische ondersteuning. Dan hebben we wel een baantje voor je als zandzakkenvuller of schoenen poetser. De tijd dat we echt behoefte hebben aan een betrouwbaar leger kon nog wel eens sneller hier zijn dan menigeen helaas verwacht.
IS nu dus Sergeant der Vluchtmacht..
Die Rob de Wijk snapt er inderdaad geen reet van. Wie voor IS gaat vechten is niet bezig met zijn geloofsgenoten, maar sluit zich aan bij beestachtige psychopaten. Altijd dat downplayen door onze blinde ezelachtige elite, je wordt er zo moe van. Rob de Wijk, ga je schamen, lummel!
In iedergeval mooi dat de gozert gevlogen is, voor hetzelfde geld draait hij een patriot 180 graden, je weet het niet. Maar dat houd je toch als je religieus kudt volk, zonder bindingen met de vlag en wimpel, in je strijdmacht gooit.
Rob de Wijk heeft wel een punt. Waar het bepaalde religiën aangaat, staan deze boven vlag en land. Daarom, alle islamieten het leger uit en liefst het land ook.
Dit topic bewust gemeden ivm een te veel aan weerzinwekkende info nowadays. Lees ik de tweet van Rob van Dijk en dan zakt je de broek nog verder af. Clingendael.... Over ivoren torens gesproken. D-E-T-E-R-I-N-G.
-weggejorist-
En trouwens, als meneer Yilmaz voet op TR bodem zet, istie meteen van het Turkse leger. Maakt ze geen f*ck uit dattie alleen een NL-paspoort heeft, pappa uit TR, zoon ook Turks. En dus dienstplicht vervullen, ergo Yilmaz gaat de IS nooit halen, tenzij hij denkt via het Turkse leger over te kunnen lopen. Als hem dat lukt, èn hij redt het terug naar 0031, verdient hij de Willemsorde voor dapperheid wen betoonde skills.
/ Karremansmode
Geweldige hoax om een infiltrant te droppen. Englandspiel 2.0 ... Hess was immers eauk als einzelgängert naar de UK gevlogen toch? Manmanman...
Hoe weet Frits Westers dat?
Maar dit was al bekend toch , zie het dossier, dat was in 2014. Of heb ik wat gemist.
Wat een tegenvaller zeg deze Rob van Wijk.
Hij vindt het nogal logisch.... uh?
@ rob de wijk: nu zijn het ineens geloofsgenoten, dat Isis was toch geen islam ? Het is een ook geen geloof maar een politieke stroming onder het kopje "geloof". En die politieke stroming is oorlog daar aan het voeren en landverovertje aan het doen, aanhangers daarvan horen niet in Nederland of Europa thuis.
@Zeetakje | 03-09-15 | 11:42
Mijn grootvader was sergeant bij de luchtmacht. Grondpersoneel, hij onderhield de vliegtuigen. Vliegeniers zijn minimaal luitenant, vaak kapitein of majoor.
@de SENSEI | 03-09-15 | 11:41
Hij zit al in de zandbak. Lastig straffen dus.
'Wil sergeant Koppensneller zich melden bij Personeelszaken voor een functioneringsgesprek...'
Het leger MOET een afspiegeling van de maatschappij!
Wie heeft dat MOET opgelegen?
Bij MOET is het fout gegaan.
brandsmurf | 03-09-15 | 18:51
Ik zou als soldaat in een eenheid met dubbele paspoorters altijd achteraan lopen. T is net als op de tribunes bij t voetbal: liever tien gekken voor je dan eentje achter je.......
BlowingBubbles | 03-09-15 | 12:45
Eind jaren 90 is dit risico alreeds eens aangekaart bij Defensie tijdens een onderzoek.
Volgens velen moet de krijgsmacht een afspiegeling zijn van de maatschappij. Dat is leuk in vredestijd, maar met name in religieus getinte conflicten kan je overlopers verwachten.
Da's een, maar binnen een krijgsmacht ben je afhankelijk van een sterke cultuur... Een aantal van dit soort incidenten en je krijgt wantrouwen in je gelederen... Voor je het weet wordt je op de kazerne door een moslim collega afgeknald. Een aantal incidenten zijn er al in de VS geweest.
Het is maar te hopen dat er geen grondoorlog gaat beginnen waar de nederlandse jongens ook heen moeten, deze hebben dan ook ogen in de rug nodig als ze voor een moslim maat lopen.
"Pleit Rob van Wijk nu voor een defensie zonder moslims?"
p3xxx | 03-09-15 | 17:22
===
In feite wel ja, die conclusie zou je kunnen trekken.
Onbegrijpelijk dat de Luchtmacht de naam van deze landverrader niet bekend maakt.
Weet de Rob de Wijk toch in één zinnetje weer te geven dat dubbele paspoorten inderdaad een gigantisch en potentieel voor Nederland zéér gevaarlijk loyaliteitsprobleem zijn.
Die de Wijk spoort helemaal niet. Religie. Dat is een sprookje. Als het waar is, dan hadden we geen 1e en 2e wereldoorlog gehad. Want dat waren toch allemaal geloofsgenoten, met uitzondering van de Jappen.
KlunsJohannus | 03-09-15 | 12:36
Verrader, verrader.... Ik weet t niet hoor. Volgens mij zijn de echte verraders degenen die ons geleerd hebben dat het heel normaal is dat we aanhangers van een ons vijandige religieuze ideologie in overheidsdienst laten werken. En in hun andere land de dienstplicht laten vervullen. En dat nu nog steeds proberen vol te houden. De echte verraders vind je bij met name een partij die er nu alles aan doet de moslimstemmen van de PvdA over te nemen. De echte verraders vind je in linkse en liberale kringen. Toevallig de docu van Human gisteren nog gezien op NPO2?
Barani517 | 03-09-15 | 11:47
Dit klinkt helemaal niet hard. Vingerwapperend Nederland en hun aanhang in de vorm van de De Wijkjes willen je dat laten doen geloven. Om hun moverende redenen. Wat jij oppert is slechts gezond verstand gebruiken en een heel normale wijze van beschermen van het eigene.
Rob de Wijk meteen ontslaan voor stomme opmerking a la zionistisch complot. Zelfs voor Johan Cruijff ontbreekt de logica.
Pleit Rob van Wijk nu voor een defensie zonder moslims?
Het nieuws op zich is voor mij geen nieuws, was een kwestie van tijd. Je kon er op wachten helaas. Wat mij vele mate meer ergert en ontzet is de reactie van L*lletje Lampekatoen Rob de Wijk. Serieus? Lutser! Het is helemaal niet "normaal". En als dit die sergeant zijn "geloofsgenoten" (voor de goede orde, ISIS DUS!!!) waren, dan vraag ik me oprecht af hoe dit sujet überhaupt in de Luchtmacht kon komen. Dit land is zo reddeloos verloren dat het niet eens grappig meer is...
Hij was dus gestationeerd op Gilze-Rijen. Daar worden o.a. overlevingstactieken en -trainingen gegeven bij calamiteiten, lees bij het neergeschoten zijn.
nl.m.wikipedia.org/wiki/Vliegbasis_Gi...
Als hij echt is overgelopen hoop ik dat snel een bom op z'n knar gooien. Is dit probleem meteen opgelost. Verder zou men de krijgsmacht eens goed moeten doorlichten. In wat voor een naïef land leven we toch?😕
Ik heb gehoord uit onbetrouwbare bronnen dat die gaat spioneren voor de AIVD, net als Samir A.
Iedere keer als de wereld geshockeerd is door moslims in het nieuws .. Zijn het keurig aangepaste mensen ' ' ' 'waarvan niemand het niet verwacht had ' .. En die door ' correct' Nederland gebruikt worden om ons die klote islam door de strot te douwen ..
Ook Defensie moest zo nodig een afspiegeling van de maatschappij zijn dus werd alles ingezet om ook moslims binnen te halen. Aparte bidruimtes, positieve discriminatie enz. Dit krijg je der dus van!
Deze kerel heeft meer tactische informatie dan onze krijgsmacht wil geloven. De bodybags van stal halen. Ik weet uit ervaring dat luchtsteun nu een faalmissie is. Straks weer een enorme stoet met overleden soldaten ipv burgers. Fijn dat de diensten ook weer grandioos falen. Smakeloos.
Gôh, de Gutmenschen, de overheid en al die andere policor-roeptoeters zijn geschokt! Aggut... Ja, dat krijg je als je een wereldvreemde naïeveling bent met een rotsvast vertrouwen in de mensheid, speciaal het deel dat geïnfecteerd is met Islam.
Welnu, lutsers, kiezen voor de Islam MOET een Moslim altijd doen van zijn fantasievriendje en diens dode profeet! Staat in hun boekie: Moslims eerst, kaaskoppen, kaffirs, Joden later. Kiezen ze toch voor de verlichting van het Westen dan wacht den Islamiet eeuwige hel en verdoemenis waarbij het ondergaan van een IS-barbeque een feestje lijkt.
Misschien een goed plan om deze vijfde colonne van Mo en Allah uit het leger en alle andere cruciale diensten te weren want straks raakt de poep de ventilator (IS rukt op tot de EU-grens) en moet het door haatbaarden geïndoctrineerde deel van de bevolking kiezen: kaas of Koran. Iedereen die ooit iets over de Islam heeft gelezen weet waar dan de keuze op valt en dat is niet op kaas...
Liever kwijt dan rijk.
Ik denk dat bijvoorbeeld de reactie van #Samson ook boekdelen spreekt.
"ik kan er...... kan op radicalisering bij militairen...... hoe kan dit, wat was dit voor jongen..."
als je een militair van 26 jaar, sergeant, bestempeld als jongen??
Dan ben je mijns inziens alhoewel dat al bekend was, het spoor totaal kwijt. Als je iemand die, stel dat hij bv het ROC programma "vrede en veiligheid" gevolgd zou hebben. zou dat betekenen dat betrokkene al bijna 10 jaar aan Defensie verbonden is. Ik ken de KL trajecten, KLu zal niet veel schelen. Maar voordat je Sgt bent, ben je wat langer onderweg qua opleiding. Inclusief alle wapenleer en didactiek. Daarbuiten nog taak specifieke leer.
Hmmm. Benieuwd wat deze "jongen" heeft onthouden.
en laten we vooral niet vergeten, dat de islam de enige religie is, die werelddominatie ( te vuur en te zwaard) nastreeft. laten we dus vooral ook de grenzen blijven openhouden vooral alle gelukszoekers.
Wat mij dan weer heel logisch lijkt, maar het blijkbaar niet is, is dat geloofsgenoten elkaar opvangen als ze in nood zijn en vluchten voor oorlogsgeweld (geweld overigens, dat óók van geloofsgenoten komt, maar laat ik het niet al te ingewikkeld maker voor meneer De Wijk.)
Ik heb nog geen Arabisch olieland gehoord. Ik heb nog geen bericht gelezen dat een niet aangrenzend islamitisch land vrijmoedig een paar honderdduizend vluchtelingen opvangt of aan de EU laat weten dat ze graag financieel bijdragen om de vluchtelingen op te vangen. Dat schijnt dan niet logisch te zijn....
Het is volgens Robbie van Wijk heel logisch dat moslims willen vechten als geloofsgenoten worden gebombardeerd, maar het is blijkbaar niet logisch dat moslims geloofsgenoten in nood helpen. En dan vraag ik me af.... 1,2 miljard moslims hebben een maand lang overdag niet gevreten, en extra "zaqat" betaald om Allah te behagen. Waar is al die poen gebleven? Niet naar mensen in nood, daar mogen Europeanen voor opdraaien.
Misschien kan meneer de Wijk dat ook nog eens een keertje uitleggen? In 140 tekens of meer.
Beetje off topic, maar toch: was net in een online discussie verwikkeld met een anti-Israëlactivist, die zichzelf "journalist" noemt, krijgt hij ineens onverwacht 'hulp' van de roemruchte beroepsboeroepster..... José van Leeuwen :-D, die me nu online 'achter de broek' zit. ROFLOL.
MichelDenHaag | 03-09-15 | 11:38
klinkt leuk (en ben het er ook wel mee eens) maar denk niet dat dergelijke figuren zich daar veel van aantrekken. Loyaliteit ligt niet in het aantal paspoorten.
-weggejorist-
-weggejorist-
-weggejorist-
Dit was te verwachten en als er één schaap (hihi) over de dam is ...... Wilders hééft gelijk.
-weggejorist-
-weggejorist-
-weggejorist-
-weggejorist-
-weggejorist-
@mirvink3478 | 03-09-15 | 14:39
Yep - je hebt gelijk.
en dan het woordje "Nederlands" erbij.
daar word ik pas echt ziek van. alsof deze eikel zich Nederlander is gaan voelen na 3generaties...
dit heeft verdomme niets met Nederland te maken.
Frits Wester weet dus kennelijk wel waar Wilders van is geschrokken. Vreemd.
Ik ben door Rob de Wijk vreselijk in verwarring gebracht. Mij is omstandig door 'deskundigen' uitgelegd dat IS niets maar dan ook niets met de islam van doen heeft en enkel wat losgeslagen terroristen zijn, en nu is het volgens meneer logisch dat een moslim overloopt omdat geloofsgenoten gebombardeerd worden, en die meneer zal toch wel doorgeleerd hebben? De rest van onze politici en opinieleiders zijn natuurlijk zwaar geschokt, ze hadden het voor de zoveelste keer niet verwacht.
Je bentvtoch knetter als je een moslim in de krijgsmacht opneemt?
Niemand meer in ONS leger die gemindfucked is tot standaard moslimverplichtingen. (i.e. tegen kufars vechten hier of elders).
hoezo moet de krijgsmacht een afspiegeling zijn van de samenleving?? Moeten er ook bejaarden, kinderen, geestelijk gestoorden, gehandicapten enz uitgezonden worden op een militaire missie??
Dienstplicht terug invoeren.
Dubbel pasport afschaffen, geen NL pasport, geen verblijfsvergunning.
Ohnee, nu doe ik nog racistisch ook, sorry.
De krijgsmacht had sowieso NOOIT geen afspiegeling mogen worden van de burgermaatschappij! En ook binnen justitie hadden ze bepaalde mensen/groepen nooit niet toe mogen laten.
Stel je eens voor dat er zo'n IS-angehorige bij de beveiliging op Schiphol werkt, want ja, dat moesten ook van dat soort typetjes worden, en een of meerdere broeders en zusters doorlaat...
Had Geert Wilders dan toch (wederom) gelijk!
Ik zou het al het al heel wat vinden als er eens zou worden besloten dat iedereen in dienst van de overheid zou tekenen en word en afgerekend op het feit dat zijn/ haar geloof altijd ondergeschikt is aan het werk bij diezelfde overheid. Wil je niet tekenen kun je prima terecht bij een andere werkgever, maar niet bij de overheid.
@sohee | 03-09-15 | 13:59
Het is niet voldoende om ISIS uit te schakelen, je moet er daarna ook blijven, want anders ontstaat er weer een machtsvacuum wat islamitische terroristen aantrekt. Boots on the ground dus. En daarmee krijg je dezelfde situatie als in Irak en Afghanistan: westerse legers die in een permanente staat van oorlog zijn met tribale milities, sektarische haatbaarden, afsplitsingen van ISIS, Al-Quaeda, en noem maar op.
Damned if you do, damned if you don't.
@Direct Alpha | 03-09-15 | 13:23
Ssst, stil nou!
Ik geloof dat ik voor militair ingrijpen ga worden - met zn allen moeten we die isis toch zo van de mat kunnen vegen of ben ik nou gek?
Geen probleem met dubbele nationaliteit zei de minister op vragen van PVV
www.deondernemer.nl/binnenland/45790/D...
Zo, ik heb even mijn email contactpersoon uit de T.K. een mailtje gestuurd met wat linkjes en wat vragen. Ben benieuwd naar het antwoord.
Wel leuk dat ze het op joop over een Nederlander hebben. Ze zeggen niets over naam of afkomst:-)
Ach ja, dingen niet zeggen is geen liegen.
sastro | 03-09-15 | 13:44
Men blijft maar doorslapen. Al jaren vecht een ex korporaal van de landmacht (Turkse Nederlander) aan de zijde van de jihadisten in Syrie. Zouden nu ineens de ogen open zijn gegaan?
Bij die verrader heb ik op school gezeten, ze broer is niet anders alleen die is gewoon in Nederland en postte laatst op ze instagram allemaal fotos van ze vechtende broer in Syrie.
Dus het is niet de vraag wat er gaat gebeuren, maar wanneer.
-weggejorist-
Wat @Wonderful-Life zegt. Ontstellende naïviteit.
niks mis mee | 03-09-15 | 13:39
Goh een hele sukkel.
Men blijft maar doorslapen. Al jaren vecht een ex korporaal van de landmacht (Turkse Nederlander) aan de zijde van de jihadisten in Syrie. Zouden nu ineens de ogen open zijn gegaan?
Goh, een hele overloper.
Dit was toch te voorspellen en verwachten.
Zo voorspel ik ook dat wanneer de ellende hier los barst de eigenaar van de Turkse buurtsuper hier zijn vaste klanten met een lach de keel zal doorsnijden met zijn kalifaat baardje die hij heeft laten groeien sinds de opkomst van het kalifaat. Al ziende zijn we blind en al horende zijn we doof voor de ellende die we maar met de mantel der liefde blijven bedekken.
@Onze man in Mockba | 03-09-15 | 12:16
Het zelfgenoegzame onderschatten van tegenstanders is nooit slim.
SapperDeFlap2166 | 03-09-15 | 12:44
"... Dat zou immers betekenen dat elke buitenrechtelijke, niet aan een staat gebonden organisatie, en per definitie valt zowat elke terreurorganisatie daaronder, niet kan worden aangepakt omdat wij vertikken die als zodanig te erkennen (...) ..."
Precies DAT is wel de huidige situatie.
Is de familie van dit gore afvallige moslim sujet al opgepakt? Oppakken die familie en direct uitzetten. Kan dat niet, dan levenslang vast zetten.
@pruimzuur | 03-09-15 | 13:02
Ach. Het is niet erg om te dromen. Misschien komt die kans er ooit nog wel. Als ik dan maar wel Minister van ICT mag worden ;)
Jan Passant mk2 | 03-09-15 | 13:20
idd dat geen 1 moslim te vertrouwen is is al een tijd duidelijk. Maar de "Gutmenschen" zijn onze echte vijand. Die alles maar wegkijken en doen of er niks aan de hand is en de moslims maar binnen halen. Deze linkse mensen met die duitse teef voorop die geloven in een links sprookje dat iedereen hand in hand loopt. Dit kan in ieder geval nooit als je de islam binnen je landgrenzen hebt.
Het is zeer onwenselijk en niet te begrijpen dat een Nederlandse militair zich kennelijk aangetrokken voelt tot het gedachtengoed van IS. Het is ook buitengewoon dat deze 26-jarige sergeant de stap heeft genomen om zich aan te sluiten bij een organisatie waarmee de westerse wereld in oorlog is. Dat zei voorzitter Jean Debie van de Vakbond voor Burger en Militair defensiepersoneel (VBM).
Het is schokkend dat dit soort naïevelingen überhaupt nog een functie hebben in en rond defensie. En wie laat dit soort gasten toe in het leger ? Hun loyaliteit ligt bij de koran en niet bij kroon en vaderland. Laatst nog een zelfde geval bij de informatiedienst.
Ik mag er och van uitgaan als Nederlands burger dat we de Mariniers achter die gozer aan sturen. En hem asap de kogel geven?
Nuchternederland | 03-09-15 | 13:15
Nou schokkender is eigenlijk nu dat die politiek de geschokte uithangen. Hier is al meermaals voor gewaarschuwd. Dus wat nou geschokt. Wilders werd er bijvoorbeeld voor weggehoond toen hij ervoor waarschuwde dat mogelijke terroristen ook op niet wenselijke posities waren door gedrongen op plekken waar je ze niet wil. Blijkt hij wederom gelijk gehad te hebben. En de politiek weer de zielige gaan uithangen. En dit zagen we totaal niet aankomen. Dat is nou schokkend.
Lijkt mij toch duidelijk een geval van overlopen naar de vijand. Wij zijn tenslotte in oorlog met IS. In heel veel legers staat daar de doodstraf op. Verlies nederlandschap lijkt me wel het minste.
@ soledad | 03-09-15 | 12:27
2 jaar voor desertie in vredenstijd ja. Aangezien NL bommen op de IS gooit, is er dan nog sprake van 'vredestijd'?
Zijn we niet gewoon in oorlog met IS?
Dus: deserteur tegen de muur; pang-pang - dood.
Alleen jammer dat NL wel geld heeft voor bommen en faalprojekten, maar geen geld heeft voor een leger met tanks en kogels en een ruggegraat.
Hij zal toch niet de locatie van de kazerne in Delft doorgeven?!
@Maria.1 | 03-09-15 | 12:53
De Roon (PVV) heeft dit al eens aangekaart in de Kamer.
Ze vielen over elkaar heen over deze 'walgelijke' suggestie.
De PVV zag dit al aankomen maar de rest van de Kamer wacht liever tot het kwaad al geschied is, om vervolgens te veinzen dat men dit nooit verwacht had...
Ik zou blij verrast zijn wanneer een "Nederlandse" militair met een dubbel paspoort en een islamitisch dwangbevel in zijn kop NIET zou kiezen voor ISIS.
Je verwacht dat niet, hoewel de machthebbende Gutmenschen je zulke rare verwachtingspatronen verplicht opleggen.
Daarom zou het goed zijn in te zien dat niet eens de ploerten van de islam onze grootste vijanden zijn, maar wel "onze" Gutmenschen! Gutmenschen, die alle zeteltjes bezetten bij "onze" regering; "onze" EU; "onze" media; "onze" grote steden; "onze" universiteiten; "onze" (top)ambtenarij. Enzovoort.
@Desmoulins | 03-09-15 | 13:12
Niet 'compleet'.
Ik vraag me hetzelfde af. Ik vrees steeds meer dat de gematigde, goedwillende moslims zich (zullen) laten lijden door angst. Wat ik niet onbegrijpelijk vind hoor, er is helaas alle reden toe, maar wel zeer zorgwekkend.
Ik was ook geschokt!
Eentje maar, op dat hele leger????
Europa en Nederland zijn te naïef, we worden langzaam overspoeld met allemaal slapende terrorcellen die straks allemaal wakker worden. Aangezien we totaal geen controle hebben op wie er binnenkomt (migrant, terrorist, vluchteling). De regering en Brussel nemen totaal geen actie, tot dusver zijn alleen maar woorden en geen daden. Schengen had allang opgezegd moeten worden. Het is toch niet reeel om te denken dat al die mensen hier naar toe moeten komen, wie gaat het betalen? Wat is daar zo moeilijk aan omdat te snappen.
Straks is het echt te laat, derde wereld oorlog zit er echt dik aan te komen. Wat te denken van het feit dat je tegenwoordig monddood gemaakt wordt als je zegt de cultuurverschillen de europeanen en arabieren te groot is om hier te komen wonen, dan ben je direct een racist. Langzaam aan komt er een burgeroorlog omdat die verschillen te groot zijn, links nederland heeft alleen een ongelooflijke plaat voor hun kop om maar over de regering te zwijgen.
@Lewis | 03-09-15 | 12:59
U insinueerde met deze opmerking: ''Je weet (misschien) dat jij en ik verschillend denken over 'de moslims' - ik geloof nog altijd dat er genoeg zijn die niets liever zouden willen dan gewoon rustig in vrede leven met andersgelovigen - vaak in zichzelf gekeerd misschien, maar zonder problemen. Dat maakt een oplossing natuurlijk nóg moeilijker.'' dat ik compleet ander denk over 'de moslim'. Ik ben sowieso niet zo happig op de term 'de moslim'. We begeven ons dan op glad ijs; teveel idioten in dit land die met zo'n beladen term een weg zullen bewandelen die ons uiteindelijk in een totale burgeroorlog zal doen storten. Al is dat misschien ook wel onvermijdelijk. Het punt is dat wij waarschijnlijk veel te beschaafd zijn om tegenwicht te bieden aan pure barbarij.
Door de islam buiten dat kader te plaatsen, kunnen zij die de islam nu vertegenwoordigen in Nederland ook geen aanspraak meer maken op een speciale positie. Dus geen aparte categorie aangifte voor 'moslimhaat', geen erkenning van islamitische feestdagen en geen ANBI-status meer.
Klopt, wij hebben die discussie al eens gevoerd met Lewinsky en ik onderschrijf dat er tal van uitzonderingen te vinden zijn maar ik vraag mij altijd af beste Lewis, wat gebeurt er zodra de islam ooit een leidende positie krijgt in dit land, zullen zij ons de rug toekeren of afstand nemen van de beroepsmoslims?
Ik had dit nooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooit zien aankomen. Noooooooooooooooooooit gedacht dat dit zou kunnen gebeuren. Echt, die schok de hele tijd. Het was een kwestie van tijd, dat weet iedereen.
-weggejorist-
Zo meteen hebben we hier ook een gevalletje van 'workplace violence'.
Laten we daarom in 's hemelsnaam ons nationale leger coûte que coûte zo betrouwbaar mogelijk houden: geen enkele moslim in onze krijgsdienst.
@Dhr. de Wit | 03-09-15 | 12:52
Je klinkt als een man naar mijn hart! Helaas begint die potentieel zinloze ambitie meteen weer op te borrelen als ik gelijkdenkenden tegenkom.
Meest veilige voor de mensen hier en daar is waarschijnlijk defensie afschaffen en grenscontroles weer instellen. Daalt het aantal autodiefstallen, afrekeningen in het criminele circuit, inbraken, winkeldiefstallen, overvallen ook meteen. Maar ... niet goed voor de beurskoers van Lockheed Martin. Die willen liever Oekraïne erbij.
Bij een grote organisatie als Defensie kunnen altijd mensen zijn die hier gevoelig voor zijn, maar in dit geval gaat het om een leidinggevende die veel opleidingen en trainingen heeft gevolgd en bijvoorbeeld toch bekend is met de Conventie van Genève (over bescherming van burgers en krijgsgevangenen in oorlogstijd) die door IS volledig geschonden wordt. aldus Jean Debie (van VBM)
@Maria.1 | 03-09-15 | 12:53
Grrrrrr. Die geveinsde verbazing en schrik iedere keer weer. Om gék van te worden! Half de wereld roeptoetert al jaren dat de islam een gevaar is maar politici schijnen het niet te willen zien...
@Desmoulins | 03-09-15 | 12:51
Ik begrijp je niet helemaal, ik reageerde vooral op je opmerking: 'De islam niet meer erkennen als een religie maar als een ongewenste sekte die absoluut niet meer in een verenigde vorm beleden zou mogen worden.' En ik meende me te herinneren dat Lewis L. en wij een keer gediscussieerd hebben het aantal 'goedwillende moslims' in Nederland. De behoefte mezelf als iets neer te zetten had ik niet.
Met de voorstellen die je doet ben ik het eens.
Glim je nog steeds van trots op deze geslaagde kansenparel Samson ?
Tjah, aangezien elke moslim potentie heeft om extremist te worden zal dit nog veel vaker gaan voorkomen. Hoe kan je mensen vertrouwen als ze op de een of andere dag kunnen radicaliseren? Het trieste is dat elke 'gematigde moslim' al op het niveau van Staphorster gp'ers zit. Dit komt nooit meer goed.
Het leger evenals de politie dient een afspiegeling te zijn van de bevolking.
Evocatus | 03-09-15 | 11:58
Nee hoor, dan zou de helft vrouw zijn. En aangezien we hier al zo klagen over die ene vrouw an de top bij de krijgsmacht ....
ik ben bang dat dit slechts het topje van de ijsberg is..
En de Kamer is weer eens geschrokken:
www.telegraaf.nl/binnenland/24448655/_...
@pruimzuur | 03-09-15 | 12:42
Zou mij zelf heel erg thuis voelen bij een wetenschappelijke politieke partij. Niet omdat ik een titel voor of achter mijn naam heb staan (helaas/gelukkig), maar ik ben nu eenmaal enorm nieuwsgierig en leergierig.
Het is inderdaad verdomd lastig een argument te winnen van een achterlijke. Daarom reageer ik ook niet meer direct op trollen zoals stinkstunk maar probeer zo achterlijk mogelijk terug te reaguren. Je wordt door mij behandeld gelijk je mij benadert...
@Lewis | 03-09-15 | 12:36
Ik spreek niet over moslims in deze.
Dus ik weet niet precies waar u op aanstuurt met uw opmerking. Het lijkt mij zelfs dat u zich ziet als een meer 'beschaafde' criticaster want u ziet ook zij die in alle rust willen samenleven met andersgelovigen. Ik weet ook goed dat zij er zijn; nog steeds genoeg islamitische vrienden ondanks mijn overtuigingen die ik niet stoelen of banken steek. Het probleem van zij die zwijgen is
a) stilzwijgend toestemmen; de zwijgende meerderheid die wel de straat opgaat tegen Wilders en Israel maar verder braaf thuis blijft na de zoveelste uitbarsting van islamitisch geweld b) zij die de islam wel degelijk zien voor wat het is; achterlijkheid maar vanwege de sociale consequenties wel uit zullen kijken.
Het gaat mij om een ideologie, en de mensen kiezen er zelf voor om die aan te hangen of er juist afstand van te nemen.
We zouden een 'verlichting' misschien kunnen aanjagen door een aantal maatregelen te treffen zoals: alleen nog maar Nederlands sprekende imams, sluiting van alle moskeeën die gefinancierd zijn en worden door buitenlandse geldschieters en het ongewenst verklaren van alle elementen die haaks staan op onze manier van leven, en dan blijft er inderdaad een boekje over dat net zo dik zal zijn als een weekuitgave van Donald Duck.
Overigens ben ik voor het weigeren van mensen met een dubbel paspoort binnen ons openbaar bestuur maar dus ook het leger. Mensen die overigens terugkeren uit IS-gebied of soortgelijke clubs dienen stateloos te worden.
Geen uitzonderingen.
De Gaulle net bevorderd tot generaal omdat hij met zijn Renault en Hotchkiss tank(jes) hier en daar Rommel wist tegen te houden in mei '40, werd door het Vichy van Pétain gedegradeerd en bij verstek ter dood veroordeeld wegens hoogverraad daar hij naar Engeland was uitgeweken en de Vrije Fransen oprichtte.Vier jaar later in 1944 dus werd Pétain (collaborerend met de nazi's) op zijn beurt ter dood veroordeeld wegens landverraad maar de straf werd omgezet in levenslang vanwege zijn verdiensten bij Verdun en zijn hoge leeftijd. De Gaulle verwaardigde zich niet zich met Pétain te bemoeien laat staan voor hem op te komen.Een Nederlandse beroepsmilitair, opgeleid en al in vreemde krijgsdienst dient tredend , dient keihard te worden aangepakt.
@Lt-Kol Kilgore | 03-09-15 | 12:45
Het idee van de dag als je het mij vraagt!
Ik heb het altijd vreemd gevonden dat mensen met een andere nationaliteit bv turken en marokkanen ook in het leger kunnen en andere cruciale posities kunnen innemen. Dit kan toch alleen maar problemen geven. Eerst afstand doen van de andere nationaliteit. Als Ankara of Rabat dat niet willen, jammer dan. Dan moeten ze maar in Ankara of Rabat gaan klagen. Voor ons kabinet heeft nederland al afgedaan en ze zitten met zijn allen al met hun hoofd in brussel en ondertussen loopt onze veiligheid een gigantisch gevaar door mensen met andere nationaliteiten op posities toe te laten waar ze kunnen beschikken over informatie en kennis. Dit gaat nog eens goed fout ben ik bang..
En overigesn geldt ook hier weer dat preventie het beste is: geen mensen met een potentieel dubbele loyaliteit bij de ministeries van Defensie, Binnenlandse Zaken en Veiligheid & Justitie. Voorkomen is beter dan genezen.
Ik zou als soldaat in een eenheid met dubbele paspoorters altijd achteraan lopen. T is net als op de tribunes bij t voetbal: liever tien gekken voor je dan eentje achter je.......
Als we nu op de Arabische sociale media gaan rondbazuinen dat het eigenlijk een spion is, zal IS geen risico nemen en snijden ze in het beste geval zijn kop eraf.
@gaffelbaard | 03-09-15 | 12:14
"art. 15 sub e heeft het wel over 'vreemde krijgsdienst' (check) maar ook over 'staat'. Aangezien IS geen staat is kan op basis van dat artikel in onze wet dus ook zijn NL paspoort/nationaliteit niet worden afgenomen."
Dat wij ze niet erkennen als 'staat' of natie en daar andere ideeën hebben over is een vrij stompzinnige exercitie.
Dat zou immers betekenen dat elke buitenrechtelijke, niet aan een staat gebonden organisatie, en per definitie valt zowat elke terreurorganisatie daaronder, niet kan worden aangepakt omdat wij vertikken die als zodanig te erkennen (...)
Dat creëert de bizarre situatie dat we een terreur organisatie als IS eerst als staat moeten erkennen alvorens we het paspoort van klootviool Achmed kunnen in nemen zodat Achmed maar vooral niet stateloos achterblijft.
Moi2 | 03-09-15 | 12:37
En juist die bewuste politici hebben als eerste de kuierlatten genomen als IS ooit hier aan de poort staat te rammelen.
Wat een rare mensen die nederlandse militairen.
Gevaarlijk! zo onder de wapens.
Gelukkig heeft nederland geen minutie
@Dhr. de Wit | 03-09-15 | 12:31
Het enige waar het daar schuurt is de politieke correctheid en de empirische oogkleppen van de hoge heren. Precies de reden waarom ik ooit een soort van 'partij voor de wetenschap' ambieerde omdat de verandering toch vanuit de politiek dient te komen. Maarja, dan moet je in debat met dat soort lui, en het is verdomde lastig een argument te winnen van een pienter iemand, maar een argument winnen van een achterlijke is gewoon volstrekt onmogelijk. Ergo, het idee strandde direct al.
Laat ons raden: goed geïntegreerd, perfect Nederlands, leuke vent, school afgemaakt, luchtmacht opleidingen afgemaakt, al een jaar of zes in dienst, uitstekendestaat van dienst, uitgezonden en met en beetje mazzel: ook nog vrouw en kinderen.
-
Alleen zei hij de laatste tijd niet meer zo veel tegen de collega's, had zich al twee jaar niet meer op vrijdagmiddag in de compiesbar laten zien, liep zijn vrouw er sinds zes maanden bij vermomd als brievenbus, ze kwam de deur nooit meer uit en de voortuin was een bende.
-
En zijn ouders begrijpen het niet. Het is toch zone goeje jonguh.
-
Zo. Ben ik het obligate Telegraafartikel lekker vóór.
Er zijn er ook die worden burgemeester
Onze leger is al jaren geinfiltreerd.
Maar nee dat was het niet. Het kan kennelijk nog erger.
Ik weet nog dat mijn vader in de jaren 60 voor de telefoon bedrijf in Portugal werkte (CTT)
Daar werd je alleen aangenomen als je Portugues was vanwege strategische belangen van de telefoon netwerk.
Het Nederlandse leger herbergt tal van dubbelle paspoorten.
Levensgevaarlijk!
@De_echte_man | 03-09-15 | 11:38
... maar wel een maagd van 72!
Heeft zijn moeder al gezegd dat hij zo'n lieve jongen is?
pluk-87 | 03-09-15 | 12:27
Gezien de islam doctrine dat alle niet-moslims vijanden zijn had dit nooit gemogen.
Maar ja, onze Linkse welvaartsstaat politici zijn net kleine kinderen.
Als iets niet leuk is dan verzinnen ze gewoon hun eigen wensrealiteit.
-
Dus riepen ze islam=aanwinst en cultuurverrijking..... Ondanks het feit dat er geen enkele islamitische staat bestaat waar andere religies als gelijke gezien wordt en niet vernietigd is/wordt.
@Desmoulins | 03-09-15 | 12:27
Ik weet het niet. Je weet (misschien) dat jij en ik verschillend denken over 'de moslims' - ik geloof nog altijd dat er genoeg zijn die niets liever zouden willen dan gewoon rustig in vrede leven met andersgelovigen - vaak in zichzelf gekeerd misschien, maar zonder problemen. Dat maakt een oplossing natuurlijk nóg moeilijker.
Maar dat we in het Westen een zéér groot en zéér dreigend loyaliteitsprobleem hebben met vele moslims, in alle geledingen van de maatschappij en dus ook in het leger, staat buiten kijf.
De enige oplossing die ik als leek kan bedenken, is om veel meer aan preventie te doen. Zoals hierboven al door anderen gezegd: geen mensen met een dubbele nationaliteit bij het leger en op belangrijke posities binnen de maatschappij bijvoorbeeld. En mensen die terugkeren uit het kalifaat en/of die hun steun betuigen aan IS of soortgelijke clubs opsluiten. Zo kun je nog wel wat maatregelen verzinnen. Daarmee voorkom je niet alles, maar het zou wel verrekte veel schelen en je geeft er een belangrijk signaal mee af.
Waar is James Bond als je hem nodig hebt? Of Jan de Bond van de AIVD, mag ook. Zolang die verrader maar uit de weg wordt geruimd.
Het klinkt misschien radicaal, maar zou het niet beter zijn om geen moslims meer voor welke overheidsinstelling dan ook te laten werken. Hoe je het ook wendt of keert, aan het einde van het verhaal zijn ze altijd trouw aan de koran.
Dan maar geen "afspiegeling" van de samenleving, iets dat ik altijd al een valse term heb gevonden.
Dhr. de Wit | 03-09-15 | 11:37
dat dus.
@vindead | 03-09-15 | 12:27
Bombarderen met een straaljager.....
Wanneer stoft de VS een tiental B-52's af?
De enigen die militair werk (vechten) bij de luchtmacht zijn de piloten en dat zijn officieren.
De betrokken sergeant is dus of een magazijnbediende, buro-klerk of een 'cv'-monteur. Aan die vaardigheden heeft IS geen gebrek, IS zal meer geïnteresseerd zijn in zijn hobby houtsnijden met een zakmes.
@vindead | 03-09-15 | 12:27
Het is oorlog, echter de Islamitische Staat wordt door Nederland niet erkent en daar kun je dus ook niet mee in oorlog zijn.
Vandaar dat het tot nu toe ook nog erg lastig is om die varkens hun paspoort af te nemen.
@vindead | 03-09-15 | 12:27
Dat snap ik ook voor geen meter. Werd toen de Duitsers Nederland binnen marcheerden ook zo lang gedaan over het officieel uitspreken van een staat van oorlog?
Lees het verhaaltje op deze linksige site eens:
www.mo.be/reportage/wie-vecht-echt-teg...
Amerikanen met spijt nemen het juist tegen IS op.
Dat is weer eens wat anders...
@pruimzuur | 03-09-15 | 12:17
Uiteindelijk zal het superieure wetenschappelijke Westen er voor kiezen de islam in de ban te doen. Dat zal even pijn doen en het zal even moeite kosten, maar een beschaving die verder wil moet met alle beschikbare middelen barbaren buiten de deur houden.
Naast dat er tientallen vrolijk Europa inreizen, gaat er eens eentje weg.
Als ie stopt met reauken, lezen we het vast wel in de courant.
@necrosis | 03-09-15 | 12:20
(+1) Zo is dat. Je moet nooit op één paard wedden.
*alvast mooie jurk uitzoeken doet*
@Lewis | 03-09-15 | 12:05
Dat hoor je hier zo vaak.
Het idee alleen dat wij de politieke ideologie met een dun laagje religie; de islam, kunnen beteugelen door alle andere religies aan te pakken, is een waardeloze, laffe strategie.
Het is duidelijk dat de meerderheid werkelijk geen idee heeft hoe wij dit gevaar zouden kunnen beteugelen, en ik moet bekennen dat het ook heel lastig is, aangezien zij onze eigen regels misbruiken voor eigen gewin.
We zullen het over een hele andere boeg moeten gooien...
De islam niet meer erkennen als een religie maar als een ongewenste sekte die absoluut niet meer in een verenigde vorm belijd zou mogen worden. Klinkt cru maar wat rest ons nog?
pruimzuur | 03-09-15 | 12:10
Ik snap niet hoe mensen zouden kunnen ontkennen dat we in oorlog zijn met IS. Volgens mij zijn er Nederlandse straaljagers die op dagelijkse basis boven Irak IS kapot bombarderen. Hoe kun je dat géén oorlog noemen...
Dan hebben ze nog geluk dat hij niet 15 Nederlanders neermaaide op de kazerne. Moslims bij defensie kan eigenlijk niet meer.
het hele isis gebeuren,turkye heeft z.g.n de grenzen gesloten,voor de levering aan de moordenaars.
toch draait het zoodje op volle touren.
dat moet toch ergens vast lopen.
we noemen ons een beschaafd land,de visis gangers die terug komen,die hun opleiding tot moordenaar,in het kader van een idioot geloof gevolgd hebben,worden door bromsnor en vriendjes in de gaten gehouden
desertie in vredestijd een gevangenisstraf van ten hoogste 2 jaar.
wordt het niet eens tijd,om deze aai poes wetten
aan te passen voor deze idioten
CDA-plan Buma 'boots on the ground'.
Binnenkort vliegt er bij IS een JSF kloon rond met halal stealth technologie.
geen vreemde krijgsdienst ? okay dan noemen we het maar deelname aan een criminele islam moordorganisatie IS, hopelijk vangt hij gauw een bolletje lood
@Dhr. M.A.R. Ginaal | 03-09-15 | 12:23
Dan zul je eerst moeten erkennen dat er sprake is van een structureel probleem, en dat zullen velen als stigmatiserend en/of discriminerend zien. Jij weet ook, onze politiek correcte idealen gaan boven alles in dit land.
Je verwacht het niet, maar ergens in het achterhoofd.
"Er heerst onrust op de Haagse basisscholen De Fontein, De Gantel en CBS De Waterlelie na een terroristisch dreigement"
www.powned.tv/nieuws/binnenland/2015/0...
necrosis | 03-09-15 | 12:20
Die kent hij vast al uit zijn hoofd. Skunk heeft zich al ingedekt als weg met ons mens. De overstap naar de vijand is voor hem zo gemaakt. Sterker nog skunk heet ze vandaag zelfs welkom. Net als al die andere gutmensch sukkels. 1 ding mocht de oorlog ooit uitbreken zorg dan dat je die skunk nooit in je rug hebt. Iets met mes en rug.
@necrosis | 03-09-15 | 12:20
Ik heb zo ergens het gevoel dat hij die niet meer hoeft te leren (zal mijn onderbuik wel zijn ;) )
".. dus houdt onze updates in de gaten."
houd*
Wel mooi kut dit trouwens, vraag me af waar de radicalisatie vandaan kwam, en of (wanneer deze al aanwezig was) de screeningtest van Defensie niet wat aangescherpt zou moeten worden..
@Janloel7282 | 03-09-15 | 12:00
U bent malende, die andere Islamitische strijders in het NL leger vinden hem een held en een (straks hopelijk letterlijk) lichtend voorbeeld.
Ook zijn familie is gewoon trots op hem.
@hunny | 03-09-15 | 12:19
Je hebt het tegen mij, dan laat ik even weten dat ik je niet begrijp.
Misschien kun je de moeite nemen het anders te verwoorden.
Zou deze militair toevallig een dubbele nationaliteit, of een immigranten achtergrond hebben?
Een jaar geleden had ik al gelezen dat 'geintegreerde' moslims de legers/luchtmacht van Europa als opleiding gebruikten om zich vervolgens bij IS aan te sluiten. Niets nieuws onder de zon. Als Wilders hier van zou schrikken, zou hij echt weinig weten en begrijpen.
Die man, die legerheld, had allang onder controle moeten staan. Want moslim. Hij vindt de koran belangrijker dan onze democratie. Elke echte moslim vindt dat.
Dan moet bij de Nederlandse overheid een lampje gaan branden. Dat de lampjes niet allang op rood staan getuigt van naiviteit.
@Skunk57 | 03-09-15 | 11:58
Over radicaal extremisme gesproken; ik zou maar zoveel mogelijk soera's uit je hoofd gaan leren.
Verplichte overhoring vindt wellicht sneller plaats dan je denkt.......
Dus nu hebben we een achmed leger hollandia daar.We hebben er al wat hollandias voorbij zien komen. Dat hem dan net als zijn voorgangers hem snel de 72 druiven mogen bekomen. Op eens weet je het. Je gaat bij het leger. Nou ik sla effe over.
@lewis
@hunny | 03-09-15 | 12:14
Ik kan er geen touw aan vastknopen, sorry.
Lewis | 03-09-15 | 12:15
Reageer dan niet als je niets snapt
Je vijanden zelf opleiden in de krijgskunst, dieper kan je niet zinken. Als je het niet doet komt de VN en het EHRM langs om je te beschuldigen van racisme. Ook NL schaft zichzelf af.
Moslims in het leger. Hoe dom kun je zijn als NL.
Kennelijk weet @fritswester wel waar de blonde Satan zo van geschrokken is.....
Kom d'r maar in Frits !
@Dhr. de Wit | 03-09-15 | 12:05
Kop, spijker, raak. Ik mag hopen dat de meerderheid van het Westen eerder voor wetenschap (per definitie verandering) is dan voor monotone -achterlijkheid- constantheid.
Russ Meyer | 03-09-15 | 12:16
Of hij heeft het Wilders gevraagd en die schudde vervolgens zijn hoofd met de lippen op elkaar.
Een sergeant.... als beroepsmiltair, dan hebben wel het over hetzelfde niveau als een assistent-manager bij een willekeurige Lidl vestiging.
Schrijf hem wel gelijk even uit in alle registers en vergeet niet z'n paspoort gelijk door een scradder te pleuren als hij weer met hangende pootje op schiphol terugkomt.
Hij is daar alleen om mensen te helpen , niet om te vechten. En de dubbele loyaliteit bestaat niet. Aldus de politiek.
Het is maar een idee hoor, maar binnen kort hoeven jihadstrijders niet meer zover te reizen, en kunnen ze I.S. steunen in ons Land?
De Nederlandse defensie traint dus een IS strijder. We kunnen onze eigen militairen niet meer vertrouwen dus.
Brainder | 03-09-15 | 11:40
en hoeveel zitten er bij justitie ? in de kamer kennen we ze wel, net als in de gemeenteraden
Met zijn tweet lijkt het of Wester zaken weet die in de "commissie stiekem" zijn besproken.
@hunny | 03-09-15 | 12:14
Ik kan er geen touw aan vastknopen, sorry.
en is zijn Nederlandse paspoort per direct ingetrokken ?
@lewis
Doe niet zo raar, reken maar dat er (bijvoorbeeld) zat christenen bij de krijgsmacht zitten die heel goed werk doen.
Ze gingen scholen bouwen voor kinderen,enz,
Weet u nog,dat was de reden om de ellende te veroorzaken die nu aan de hand is.
Er is niets gedaan geen scholen gebouwd
misleiding van de tweede kamer
StormRunner | 03-09-15 | 11:40
SapperDeFlap2166 | 03-09-15 | 11:57
Paspoort/nationaliteit(NL) afnemen kan niet.
art. 15 sub e heeft het wel over 'vreemde krijgsdienst' (check) maar ook over 'staat'.
Aangezien IS geen staat is kan op basis van dat artikel in onze wet dus ook zijn NL paspoort/nationaliteit niet worden afgenomen.
Er is wel een wetsvoorstel tot wijziging van die wet lopende, maar daarin is NIKS gezegd over verlies van NL-schap als iemand in dienst treedt van clubjes zoals IS.
Tijd dus dat dit artikel in onze wet wordt aangepast.
@Skunk57 | 03-09-15 | 12:09
www.youtube.com/watch?v=sCNrK-n68CM
@netniet | 03-09-15 | 12:10
"Hee Geert, maak je je hier nou zo druk om?"
"Nee."
"Dankjewel." *tweeten doet*
Beangstigend dat dat soort lui, die je toevertrouwt met de bescherming van ons land ineens 180 graden draait en zich bij de grootste bedreiging van het westen sinds de USSR aansluit.
Heeft die zeker de laatste munitie ook nog meegenomen
@Nietvoordekat | 03-09-15 | 12:03
Bewijs het, anders is het pure laster.
En al kon je het bewijzen, dan was dit er niet de plek voor.
@vindead | 03-09-15 | 12:01
Nu dient er alleen nog iemand anders dan Wilders te concluderen dat we daadwerkelijk in oorlog zijn, en daar zal het blijven schuren.
Vraag me af hoe het kan dat Frits Wester dit met stelligheid kan zeggen, gezien het de commissie stiekem betreft.
Yilmaz?? Dan heeft hij waarschijnlijk ook de turkse nationaliteit?? Dan is hij dus net zo goed turk als nederlander want alle turken en kinderen van turken blijven turk en onderdaan van Erdogan en Ankara. Ik ben van mening dat we geen mensen in nederlandse krijgsdienst zouden moeten hebben die ook onderdaan zijn marokko of turkije.. toch?? dat is toch vragen om problemen denk ik dan.. Misschien zie ik het verkeerd??
Staatsmedia suggereren dat die-Wilders niet zo moet zeiken.
Iets van: "Ga maar rustig slapen beste gepeupel. Wij weten wel wat goed is voor jullie". En de staatsomroepen (Radio1, 1Vandaag, Pauw, Tan) hebben het liever over de nationale zondebok. Dat leidt zo lekker af.
@Dhr. de Wit | 03-09-15 | 12:02
Ik had inderdaad beter moeten weten, jij bent al een pietsie te ver heen.
Russ Meyer | 03-09-15 | 12:03
Dit cynisch bedoelde guursel mag ook alvast onder het ongetwijfeld komende bericht; "Met de asielstroom zijn naar schatting ..-tig/..-tal IS-strijders binnen de West-Europese grenzen gekomen. Judith Sargentini ontkent nog steeds"
Nu stelt een sergeant bij de luchtmacht helemaal geen zak voor dus de kans dat hij ook maar iets van 'Intelligence' meeneemt omdat hij daar inzage in heeft gehad is maar klein.
Le Roi | 03-09-15 | 11:49
En ik mag maar liefst 3x raden!!
@Nietvoordekat
klopt,zuipen die lul,zijn vrouw verlaten hebbende voor een jonge kut
Echt een CDA-mannetje
@Wonderful-Life | 03-09-15 | 11:48
Maak daar intussen maar 'kinderen' van. Het gaat snel.
@lul-ijzer | 03-09-15 | 11:41
Je verwart hoogverraad met landverraad.
Ook al stond (staat?) op beiden de doodstraf.
Gossie en ik maar denken dat dubbele paspoorters "echte loyale Nederlanders" waren...
En weer sneuvelt er een Linkse multiculti argument.
-
Linkse Multiculti argumenten: 97998 Onzin gebleken
0 Waar geworden
Heeft de zegeningen van het kalifaat tot zich kunnen nemen via de media en toch gaan.Dit soort geestelijk gestoorden hebben wij bij defensie werken en bevinden zich bij u in de straat.
Staat mischien nu wel tussen de vluchtelingen op een stationnetje in hongarije voor een trein de andere kant op.
@Nietvoordekat
klopt,zuipen die lul,zijn vrouw verlaten hebbende voor een jonge kut
@Antitheïst | 03-09-15 | 12:01
Doe niet zo raar, reken maar dat er (bijvoorbeeld) zat christenen bij de krijgsmacht zitten die heel goed werk doen.
@pruimzuur | 03-09-15 | 11:59
De koran is geen variabele, de koran is een constante. Een heel erg constante constante zelfs. Zo constant dat programmeurs er jaloers op zijn.
En daarom moeten wij in het Westen die koran ook maar als constante gaan zien. Een constante die je keihard moet bestrijden.
@Barani517 | 03-09-15 | 11:47
Mee eens.
Vooral met je laatste opmerking, helaas.
Ook dit zal worden afgedaan als een incident waar je verder niets uit kunt afleiden. Ook als het binnenkort nog een keer gebeurt, en nog een keer, en nog een keer.
Ik denk dat dat het geile VVD meisje ,minister van defensie niet competent is,wel in de schoonheidssalon nagellakken natuurlijk
De PvdA denkt met u mee!
Ze pikken alles,om maar in het Pluche te zitten
"Zij hebben wel kogels.", hahahaha
.
Verder extreem(istisch) sneu natuurlijk dat firma moord & marteling zo blijft lonken voor mensen.
.
Het lijkt wel of die mensen allemaal en een absurd sprookje geloven, waardoor ze vervreemden van een menselijke werkelijkheid.....
Hee kijk, Frits Wester! Die eikel is laatst volkomen stomdronken tegen onze boot aangevaren, met een redelijke vaart ook.
Werkelijk tó-táál onverwacht... Ik ben geschokt. Een uitermate precair incident. Had ik al gezegd dat ik dit niet zag aankomen?...#HaagsePraat
@Skunk57 | 03-09-15 | 11:58
De islam is per definitie radicaal extremisme, maar het lijkt dat dit soort simpele conclusies niet voor jou weggelegd zijn.
@Skunk57 | 03-09-15 | 11:58
Tralalalala.
* stopt vingers in oren *
Nederland heeft ook altijd wel gevaren bij soldaten die 'aan de andere kant' zijn gaan vechten. Er is een heel volk op valse beloftes vor naar Nederland gehaald en daarvoor was Nederland ook zo ongeveer hofleverancier van de waffen SS, waar ook enorm veel ex militairen in vovhten.
.
nou gaat er een de andere kant op en schrikt Wilders?
man man man, huuilebalk.. dit is van alle tijden, rangen en standen.
Volgens insiders kan hij beter wat lingerie meenemen 'want de lingerie hier is niet zo mooi'.
Iedereen die gaat is er 1 en de uitval schijnt redelijk hoog te zijn dusssss.
MAZZZZEL tot nooit weer ziens.
Zijn wij in oorlog met IS? Ja toch? Tijd dat Defensie er wat noodwetgeving doorheen jast.
Ban alle religie, deze dubbele moraal blijkt keer op keer erg schadelijk voor de maatschappij.
Wil graag weten hoe een bom van een F16 voelt.
"militair verraad:militair strafrecht-in tijd van oorlog opzettelijk de vijand hulp verlenen of de Staat tegenover de vijand benadelen. bijv. de militair pleegde ~ tegenover de staat. Art. 77 wvmsr"
Hij wordt bij een eventuele terugkomst wel veel strenger gestraft dan de rest van het zooitje, denk ik. Verraad, deserteur. En alle islamieten in het leger zullen hem niet erg dankbaar zijn, allemaal gebrandmerkt als onbetrouwbaar. Zijn familie in Nederland zal vast ook wel mensen op de koffie krijgen om een praatje te maken.
@Pieleke | 03-09-15 | 11:40
Geen schande, wel een zorg. Een grote zorg. Je kunt aan je water (jij zult het de onderbuik noemen) aanvoelen dat meer moslims in het leger in tweestrijd verkeren.
Dit is echt zorgwekkend nieuws.
Oh, twee keer, vanwege een Internal server error. Helaas.
Bij terugkeer meneer gaarne ter plekke (aankomsthal Schiphol?) standrechtelijk executeren, als omschreven in de krijgswet. Dank u.
@Dhr. de Wit | 03-09-15 | 11:37
Hoe je het ook wendt of keert, aan het einde van het verhaal zijn ze altijd trouw aan de koran.
Hier schuurt het bij mij ook altijd. Na enkele zinnen getypt en weer verwijderd te hebben kom ik tot dezelfde conclusie als jij. Zoals Hitchens het zo mooi verwoordt, het probleem met de islam is dat het beweert dat de koran het onveranderbare woord van god is, en ten tweede dat je het eerste niet in twijfel mag trekken.
.... en de generaal dacht, ach we zien morgen wel verder
Om in te gaan op de 2de reageerder: Het is opmerkelijk dat je op kritieke locaties, zoals gezamelijke meldkamers van politie/brandweer/ambulance, schoonmakers ziet lopen met zware religieuze achtergrond met toegang tot elke ruimte. Met zware religieuze achtergrond bedoel ik mannen met ruime baard en zonder snor. Vrouwen die een tent dragen ipv hippe Moslima met hoofddoek voor de vorm
Het leger evenals de politie dient een afspiegeling et zijn van de bevolking. Dat is de theorie en in de praktijk krijg je dit soort ongevallen. Ingecalculeerd risico, naar ik vrees.
Sow nu weer echt an die Arbeit!
Salut! Evocatus
Moslims toelaten en opleiden in een Westers leger .... dat moet goed gaan.
James Lastig | 03-09-15 | 11:44
Ja, maar dat moet hier in dit geweldige land "want afspiegeling van de samenleving".
Nou, dan maar niet!
En weer krijgt Wilders en de heel PVV + aanhang gelijk. Grenzen dicht en booslims eruit!!
Staat op deserteren niet de doodstraf? Even een drone met wat daisy cutters en klaar ermee...
Defensie een voedingsbodem voor Isis.
Schandalig
Het leger evenals de politie dient een afspiegeling et zijn van de bevolking. Dat is de theorie en in de praktijk krijg je dit soort ongevallen. Ingecalculeerd risico, naar ik vrees.
Sow nu weer echt an die Arbeit!
Salut! Evocatus
@Dhr. de Wit | 03-09-15 | 11:55
Je reactie is van een triest niveau.
Jij wenst toch moslims uit de samenleving te gaan weren, als dat geen radicaal extremisme is, dan weet ik het niet.
Het paard van Troje is helaas het leger ook al lang binnengehaald.
Ze moeten hem gelijk de toegang tot Nederland ontzeggen, permanent!
DerUnterMensch | 03-09-15 | 11:53
Beetje respectloos tegenover de militairen met een kleurtje die wel gewoon hun leven riskeren voor onze veiligheid. Paniekvoetbal.
Mag toch hopen dat zijn huis wordt verbeurd en elke kans op terugkeer, uitkering, pensioen en evt. zorg hierbij definitief vervalt. Paspoort innemen en denaturaliseren die hap.
Ziehier de persoon waarnaar de AIVD/MIVD met spoed naar op zoek was; en urgent de hulp van "The Big Five" om vroeg! Overigens wel interessant dat deze man gewoon de doodstraf kan krijgen, een echte landverrader wel willens en wetens zijn eigen strijdmakkers de rug toe heeft gekeerd.
DANNY3960 | 03-09-15 | 11:39
Hij heeft inderdaad een lekker vriendje. De haat spat er vanaf en waar zien we dit nog meer? Overal waar je hier komt en moslims zijn, kun je het waarnemen. Ze haten het westen diep in hun hart. Nou ja een hart hebben ze helemaal niet, want als je alleen leeft om te moorden en de dood verheerlijkt dan ben je volgens mij een duivel pur sang.
Las ook net dat BN'ers een 24-uurs actie willen opzetten om iets te gaan doen voor de vluchtelingen. Mooi natuurlijk, maar met hen komen vele terroristen ook hier naar toe. Ik zou zeggen, begin eens met alle grenzen dicht te doen, voer de controles uit en weet wie er binnenkomt. De rest direct opsluiten en straks terugsturen. Hoe? Doet er niet toe, maar onze veiligheid moet voor alles gaan. Oh ja en smijt die bom nou eens op heel dat IS !!!!!
Nederlandse militairen zijn isis aanhangers,volgens journalistiek bericht.
Het moet toch niet gekker worden
@Skunk57 | 03-09-15 | 11:53
Wat bedoel je precies, gefrustreerde loner? Heb je weer dagenlang niemand gesproken en belt er nooit eens iemand?
Ach, wat zielig. Misschien kun je subsidie aanvragen.
Hee, dit zagen we allemaal aankomen, toch? Iets met dubbele nationaliteit en loyaliteit. Maar nee, dat mochten we niet zeggen. Dat was niet lievvvvvv.
Maar bekijk het van de positieve kant, gelukkig zijn we in Nederland en in het Nederlandse leger wel erg multicultureel en kijken we niet naar de afkomt van mensen. Helemaal top dus!
@Dhr. de Wit | 03-09-15 | 11:37
Vreemde stelling als je het hebt over deelnemen aan de samenleving.
Ik denkt dat ik bij Dhr de Wit radicaliseren live mee mag maken.
Als ze oorlog willen kunnen ze het krijgen, alleen denkt de haagse kliek het met een bakje thee te kunnen oplossen.
Leven nog in de wereld van de bloemetjes en de bijtjes.
Gewoon KEIHARD aanpakken en license to kill tot dat tuig wat onze vrijheid toch maar niks vind.
Vandaar geen moslims binnen onze strijdkrachten.
Hij zal ons dankbaar zijn voor zijn scholing en opleiding en zorg en huis.
De Pvda zag dat het goed was...
Kwartiemaker voor Safe Havens in Syrië. Groetjes, Buma.
Misschien bemanninglid van Patriot... Kan ie F-16's gaan helpen neerschieten.
@Mac The Ripper | 03-09-15 | 11:36
'If you can't beat them, join them.'
If you can't fight them zal je bedoelen want de islam heeft ons de oorlog verklaard en wij stoppen onze vingers in de oren en onze hoofden in het zand.
John Lennon had geen gelijk. War is not over.
Nooit!
Vrede tegen elke kost? Wat de fuq!
Vrijheid gvd en vechten daarvoor!
in ankara en casablanca weten ze exact hoeveel zoetjes onze min van defensie in haar koffie gooit (en van welk merk) IS weet precies waar wat wie en hoe in europa,het eens ondenkbare lijkt realiteit te gaan worden,het is allemaal zo dichtbij en echt dat hollywood er niet eens een film over durft te maken!
Noem me dan maar racistisch/discriminerend/guurrechts/rechtsextremist, maar waarom zit er überhaupt een "Yilmaz" bij het Nederlandse leger? Als puntje bij paaltje komt en het zou op een totale oorlog met bijvoorbeeld ISIS aankomen op Europees grondgebied, kun je driemaal raden voor welk kamp dit soort heerschappen kiezen...
IS heeft wel genoeg ammo
Tja, dan moet je geen mensen in dienst nemen die een vijandelijke ideologie aanhangen.
Wij hebben helaas heel veel naïevelingen in dit land, de vijand importeren en knuffelen en daarna weer "geschokt reageren" als je verraden wordt, hoe naïef een mens kan zijn.
De naïevelingen in het westen zijn veel gevaarlijker dan de vijand zelf, want dankzij hun naïviteit zit de vijand inmiddels al overal in onze steden en dorpen. Stelletje sukkels.
Ik heb medelijden met onze arme kleinkinderen.
Is misschien voorbarig maar het zou mij niet verbazen dat het weer eens iemand met een dubbele nationaliteit (= dubbele loyaliteit) is. Hennis moet in dat geval maar niet zeuren, het in stand houden van sommige waarden (dubbele nationaliteit moet kunnen en mag geen belemmering zijn om volop deel te nemen in de samenleving) heeft nu eenmaal een prijs.
Geschorst in plaats van ontslag op staande voet. Dan moeten ze hem tot aan die tijd nog een paar jaar doorbetalen dus weer lekker geregeld.
Schokkend is met name de ongelooflijk slappe reactie; zijn pasje wordt ingetrokken.
Waarom niet gelijk het Nederlanderschap ontnemen?
In het leger en politie zouden sowieso geen mensen met een dubbele nationaliteit moeten worden aangenomen, evenals in het openbaar bestuur. Klinkt hard, maar het is aan de mensen zelf om eindelijk eens die loyaliteitskeuze te maken. Maar ook daar zijn onze politici te slap voor.
Wat is eigenlijk Syrisch voor "pinda, pinda"? Wil een beetje voorbereid zijn.
Een luchtfluim? Slappe hap. Lekker laten gaan, zou ik zeggen.
Als ik als soldaat geen kogels zou hebben, zou ik ook voor de concurrent gaan werken.
Er zouden m.i. ook helemaal geen moslims opgeleid moeten worden als militair! Hoe vaak zijn in de VS al militairen doodgeschoten door een "Jihad" collega?
Maar ja dit land heeft al verloren, alleen weten wij het nog niet!
Je. Verwacht. Het. Niet.
Valt dit niet onder het kopje hoogverraad?
Onze bondgenoten en wijzelf vallen deze club aan en hij sluit zich als militair in actieve dienst bij de tegenpartij aan.
Wat mij betreft mag in deze het oorlogsrecht uit de kast worden getrokken.
Hoe vreemd! Het is om je dood te lachen met deze naïeve Nederlandse instelling van moslims bij defensie.
Yilmaz is dus bekeerd, en dat gaan ze allemaal doen, vroeg of laat!
Nee, als dit het grote geheim is valt het allemaal wel mee in dit land.
Moslims toelaten en opleiden in een Westers leger .... dat moet goed gaan.
Benieuwd of er nog meer van die IS cellen in ons leger zitten.
Tja, als je geen kogels hebt maar wel wil spelen in de zandbak moet je toch wat he.
Sergant is geen piloot volgens mij, want piloten zijn officieren en een sergant is geen officier. Niet dat ik in het leger heb gezeten en ik ben te lui om te wikipediaen, dus ik kan er helemaal naastzitten natuurlijk.
HOOGVERRAAD.
Waarschijnlijk zo'n loser die uit pure wanhoop maar bij de luchtmacht gegaan is omdat hij op school best aardige coopertest cijfers had. Vervolgens ook dáár het sociale lulletje te blijken, maar makkelijk SirYesSir kan onthouden en het uiteindelijk tot sarge schoppen. Tijdens zijn uitzending naar de mond geluld door de IS gekkies en dacht; hier heb ik wél vrienden.
Wat doet de defensie als de bessen op zijn zo haverwege oktober? Klinkers uit de straat halen dan maar???? Vragen, vragen, vragen.
De militair is geschorst..... Hadden ze hem niet beter gelijk tegen de muur kunnen zetten voor hij hun gaat beschieten in de zandbak...
Ik las het 1 minuut geleden op NOS. Meteen even hier naar toe en jawel hoor, ik word op m'n wenken bedient.
Beetje stichting open deur dit verhaal. Nu 300 plemps gaan lezen over hoe we booslims uit de wehrmacht moeten gaan verwijderen en dat het een schande is dat ze er uberhaupt in zitten.
De film Apocalypse Now heeft een goede oplossing voor overlopers.
Dit is een héél stuk schokkender dan die 'er loopt een terrorist rond!'-bangmakerij van een tijdje terug. Schijnt ook nog eens om een luchtmacht sergeant te zijn (dus niks pang pang maar boem boem) die waarschijnlijk dus toegang had tot onze informatiesystemen. Vraag me af wat hij allemaal over onze inzet heeft doorgespeeld naar zijn Syrische vriendjes.
De Nederlandse defensie traint dus een IS strijder. We kunnen onze eigen militairen niet meer vertrouwen dus.
Ik hoop dat de verrader zijn verdiende loon krijgt! En vooral niet terugkeert, om door links te worden gepamperd!
Ik zat er al op te wachten.
Lekker naar Syrië laten gaan en kogels laten vangen. Wel even zijn Nederlandse paspoort afpakken gaarne.
Wellicht een goed idee om eens te kijken of het wel verstandig is om moslims in dienst te hebben bij onze krijgsmacht. Verscherpt toezicht lijkt mij iig op zijn plaats.
Toevallig zat ik net over zijn vriendje te lezen.
www.hln.be/hln/nl/33982/Islamitische-S...
De vijfde colonne der islamisten zitten al overal in onze overheidsinstellingen. Met dank aan de positieve discriminatie zelfs tot in de hoogste regionen op sleutelposities.
Piloten zijn geen sergeant maar hebben een hogere rang
Een sergeant die piloot is? Een sergeant mag de cockpit openen voor de piloot man :P
Tenzij hij die 8 TB NAS op Dealdumpert voor een prikkie heeft gekocht en volgestouwd heeft met gevoelige informatie en die vervolgens heeft meegenomen (nouja, het is een NAS he...) lijkt het me niet dat Geert zich drukmaakt om iemand die zichzelf wegjorist uit NL.
Sergeant is geen vlieger. Vliegers zijn officieren.
Piloot heeft een hogere rang dan een sergeant, dus dat zal ie wel niet zijn.
Waarschijnlijk een arbeidvoorwaarden puntje. Als je bij IS werkt geen pensioen gat
Militair met dubbele nationaliteit? Discussie ging niet zo gek lang geleden over waar iemands loyaliteit moet liggen bij die dubbele nationaliteiten in het leger.
Het klinkt misschien radicaal, maar zou het niet beter zijn om geen moslims meer voor welke overheidsinstelling dan ook te laten werken. Hoe je het ook wendt of keert, aan het einde van het verhaal zijn ze altijd trouw aan de koran.
Dan maar geen "afspiegeling" van de samenleving, iets dat ik altijd al een valse term heb gevonden.
If you can't beat them, join them.
REAGEER OOK