Pang pang. Kereltje Pechtold is een walgelijke man
'Militair moet zelf pang-pang roepen' http://t.co/o8Frkm0cvU Heerlijk zo'n bericht!
— Alexander Pechtold (@APechtold) August 1, 2015
Ook al is het reces, Alexander Pechtold van D66 is de Totale Politieke Penis Aquarosa van de Maand. En dan zeggen we het nog netjes. Kereltje Pechtold reageerde dit weekend lacherig op het bericht dat Nederlandse militairen onvoldoende trainingsmunitie hebben, en daarom 'pang pang' moeten roepen bij oefeningen. Pechtold vond dat een "heerlijk" bericht. Nou mag echt iedereen lachen om de kluchtige absurditeit van soldaten zonder kogels die bij oefeningen 'pang jij bent dood' moeten roepen naar hun collega's alsof ze een troep kinderen zijn die oorlogje spelen. Maar je zou dus niet moeten lachen, en zeker niet zo besmuikt en met de geur van een borreltje te veel, als je Alexander Pechtold heet. Want die is fractieleider van een partij die enerzijds al jarenlang pleit én tekent bij het kruisje voor enorme defensiebezuinigingen en die anderzijds instemde met recente militaire missies naar Uruzgan, Kunduz, Libië en Mali. Mensenlevens in de waagschaal stellen is wat D66 betreft prima, maar het mag niks kosten. En als rock bottom bereikt is - een leger zonder kogels - blijkt Arrogander de eerste die er bij staat te lachen. Walgelijk.
Hoe D66 de druk op Defensie opvoerde
Even een recente reconstructie. In 2010 wilde D66 "het militaire ambitieniveau naar beneden bijstellen" (bron). Het partijtje kwam niet in gedoogregering Rutte I, maar toen het Catshuis-overleg in het voorjaar van 2012 later klapte, schoot (onder andere) D66 de demissionaire regering Rutte I te hulp om grote bezuinigingen door te drukken. Defensie leverde een miljard euro (en 12.000 banen) in door Rutte I en dit Kunduz-akkoord, dat werd voorgeschreven door eisen van Brussel. Enkele maanden eerder had Pechtold ingestemd met de (overigens volstrekt mislukte) politiemissie naar Kunduz, omdat hij overtuigd was van ''de waarde en meerwaarde van deze missie" (bron). Richting de verkiezingen van 2012 wilde D66 nog eens 500 miljoen extra bezuinigen op Defensie (bron). Ook Rutte II bezuinigt op Defensie: 250 miljoen structureel. In het Crematoriumakkoord van najaar 2013, waar Pechtold wederom tekende bij het kruisje om aan de begrotingseisen van Brussel te voldoen, werd de suggestie gewekt dat er enkele tientallen miljoenen bij komen voor Defensie (bron), maar dat was schijn. In de uitruil-schaduwen van de achterkamertjes leverde D66 in die winter van 2013 ook steun voor de missie naar Mali. Weer minder geld voor Defensie, weer meer militaire levens in de waagschaal - allemaal met een paar pennenstreken vanuit het veilige Binnenhof.

Voor alle lieve bozige reageerders... Ja, "pang-pang" vind ik humor! Gezellige avond nog allemaal :-)
— Alexander Pechtold (@APechtold) August 1, 2015
Update 18u15. Jammer, geen TV-debat:Ik zou graag als oorlogsveteraan aan tafel bij @HumbertoTan wat over de "humor" van @APechtold willen vertellen!! RT please!!!
— EvertOostdam (@EvertOostdam) August 6, 2015
Lees: De communicatiemachine van @D66 heeft het gevaar van slechte TV-PR stilletjes onschadelijk gemaakt. https://t.co/UMbRNCBwpT
— Bart Nijman (@BartNijman) August 6, 2015
Reaguursels
InloggenDat pang-pang ropen is toch een hoax, een gebbetje? Dat moeten de soldaten toch niet echt doen?
!
"lieve bozige" Huh? Ga toch weg man! We hebben gewoon een tyfushekel aan u. Maar bij deze gaat u gaat voor de Absolute-Lul-van-het-Jaar Urinaal! GeenStijl reikt hem uit! Bij voorbaat gefeliciteerd!
!
Overigens was dhr Pechtold "buitengewoon dienstplichtig". Hahahahhaaaa...
Salut! Evocatus (Lichting 58/5)
@allen die negatief over die militair binnen defensie reageert.
Ter info, 18 jaar gediend, meerdere missies, en als vuilniszak aan de weg gezet door problemen opgelopen in mijn werk (oa. doof)
De naam defensie, en dan doel ik op de politieke tak, heb ik nagenoeg geen goed woord voor over. Kan er boeken over vullen.
Maar de organisatie Defensie, daar ligt toch nog steeds mijn hart. Het zijn de mannen en vrouwen op de werkvloer die het vuile werk dienen op te knappen zodat een of andere pluche rug-ridder zijn stoeltje in een of ander orgaan, of als het mee zit, de EU of VN veilig kan stellen.
De discussie hier gaat over hoe de politiek over de enkele man (soldaat) denkt, terwijl die zelfde %#$%@ (lees = pechtold en slob) er mee omgaan.
Dat steekt, aangezien die ^$%#&# politici wel ervoor gezorgd hebben dat we een opbouw missie in Uruzgan moesten doen, dat we naar Kunduz gingen en nu met onze kloten in Mali zitten.
Lieve reaguurders, Uruzgan was geen opbouw missie, ik zat er van midden 2006 tot begin 2007. Er waren 35 TIC's per maand. Een TIC staat voor teams in contact.
Dat kon een IED zijn, maar ook een vuurgevecht van 36 uur.
Jullie worden voor de gek gehouden door de politiek maar dat was al bekend.
Maar de reden dat ik weer eens reageer is omdat de discussie verplaatst wordt naar de enkele soldaat, daar pas ik voor. Als je niet in die shit gezeten hebt, moet je er ook niet een oordeel over vellen.
Oordeel over de besluitvorming, niet om de snaak die het uiteindelijk moet uitvoeren.
Allez Chasse
Sneu dat sommige reaguurders oordelen hebben over Defensie in het buitenland, terwijl deze geen verstand hebben waar ze over praten.. Omdat deze waarschijnlijk wouden werken in het Nederlandse leger maar afgekeurd zijn..
@Lexus01, dat iemand met een gezond stel hersens überhaupt stemt. Hoeveel jaar stemmen we nu het ene poppetje weg in de hoop dat het volgende poppetje eindelijk wel z'n beloftes zal nakomen? Tragisch.
Pechtold is inderdaad een walgelijke man! Hij verkoopt Nederland liefst direct aan Brussel! Een van de landverraders van de Kunduz bende! Het referendum eens D66 kroonjuweel, wil hij nu niet meer! Te moeilijk voor de gewone man vind Arrogander Pechtold! Dat iemand met een gezond stel hersens op zo iemand stemt! Walgelijk!
"alsof ze een troep kinderen zijn die oorlogje spelen" - dat zijn ze ook. Afschaffen dat leger. Invasie (door wie dan?) hou je beter 'tegen' met een land dat niet of nauwelijks centraal geregeerd wordt. Kijk maar naar guerilla Afgh/Vietnam. Onder dreiging van geweld (belasting=verplicht, anders boete/cel/..) moeten meebetalen aan mensen die andere mensen doodschieten ver van onze huizen is immoreel.
@frotje... nee, ik ben geen trol, maar Nederlanders zijn zeikerds.. echte munitie bij oefeningen is levensgevaarlijk, losse flodders dan misschien? Krijg je weer alle milieu organisaties en omwonenden op je nek, want dat is slecht voor het milieu, maakt lawaai en voegt niets toe aan een oefening. Dan maar pang pang roepen? Valt daaaaaar weer een groot deel van NL over...
Wat mss geen gek idee zou zijn, is paintball munitie (is dat oplosbaar en milieuvriendelijk?) of van die lasergame setjes...
Hoe dan ook, militairen leren meer dan alleen schieten en bij het meeste wat ze leren is het schieten zelf het minst belangrijk.
Verder denk ik heel simpel... NL een groot leger nodig? Waarvoor? Alle landen waar we mss ruzie mee zouden kunnen krijgen, zijn zo groot dat ze ons toch onder de voet zouden lopen, dus liever een kleiner, gespecialiseerd leger wat gerichtte taken binnen de navo uit kan voeren, dan een groot leger wat in tijd van nood ook binnen 3 dgn weggevaagd is...
Bubske | 06-08-15 | 15:14
Ach 1 kwal is nuttiger dan onze hele defensie.
Wanneer is dan de laatste keer dat onze jongens iets nuttigs gedaan hebben? Uruzgan? Mali? Of was het daar weer te warm voor ze?
Er is iets goed mis gegaan in de roze breinmassa onder de schedel bij deze kolderieke über arrogante operette 3e garnituur figuur.
Sommigen kicken daarop en maken hem wijs dat hij gewéldig is en van groot belang voor het groot europese rijk, (wat er nooit komt) en dat híj daarin samen met Sophietje de allergrootste rol zal gaan/zou kunnen vervullen.
Geen lager level fractie-voorzittertje meer, met draadjes breiwol in de huig, maar president van... een imaginair "rijk".
Wat is het leven mooi voor narcistische eigenpijpers.
Sommigen zijn voor veel minder intern cliënt bij een nog bestaande ggz instelling.
Idee? voor deze eng acterende man.
Dit maal volledig eens met Pechtold. Pang-pang moeten roepen is hilarisch. Lekker voor al die betaalde sportschoolidioten. Weg met het leger, ze kunnen niets en zeiken alleen maar over missies die ze niet willen uitvoeren.
frotje | 06-08-15 | 16:50
U bent een trol?
Ze zijn erop vooruit gegaan. Ik moest in '94 nog Pinda Pinda roepen. Wat een gejank om niets... het gaat hiet om oefeningen, geloof me, je wilt niet een half bataljon met scherp hebben schieten op de veluwe hoor... daar bestaat een schietbaan voor...
Oefeningen zijn er om tactieken te oefenen, samenwerking te oefenen, te oefenen hoe om te gaan met bepaalde situaties. Dan wil je echt lang niet altijd scherpe munitie in die geweren hebben. Of wil je geen militair meer overhouden in het legertje wat we nog hebben?
Defensie is aardig uitgekleed, daar ben ik het mee eens maar dat Pang Pang hoort daar vlgns mij niet bij. Natuurlijk moet je daarom lachen (geloof me, zou jij ook doen als je je hond aan het uitlaten bent in het bos en 30 man pang pang hoort roepen om je heen)... hoort er bij die oefeningen gewoon bij!
Hallo, politie hier. Wilt u even stoppen met inbreken. Anders zeggen we "Pang Pang".
Ik vraag me af welk alternatief Van Rossem in gedachten heeft voor 'pang je bent dood' als we wel echte munitie heeben.
Pechthold is van de KGB
@Slipsnifter | 06-08-15 | 14:19
Naar goed Nederlands gebruik - wat dat betreft is geld uitgeven aan het leger in NL altijd al verspilling geweest. Laat ze maar lekker pang pang roepen voordat ze wegrennen.
Ruim twintig jaar geleden kreeg ik als dienstplichtige al de opdracht om "pang" te roepen bij gebrek aan losse flodders. En dat terwijl nog geen 5 jaar eerder de SMA standaard met een dikke stapel declaratieformulieren achter de pantsers aan reed. We hoeven ons er geloof ik geen illusies over te maken hoeveel dagen meneer 11 jaar kunstgeschiedenis en een reuzegevoel voor humor het uniform heeft gedragen.
Wat een misselijk mannetje. hoop dat hij de rekening gepressenteerd krijgt.
@Aantastelijk | 06-08-15 | 14:16
Ik snap het probleem niet. D66 wil een militair apparaat dat niet op verdediging, maar op hulpmissies/interventies is ingericht. Wat is er dan mis met stemmen voor missies en tegen grote begrotingen? En wat is het probleem met pang pang roepen precies? We kunnen alleen maar oefenen met echte kogels?
Met een beetje mazzel zijn er ook niet genoeg kogels over om de toekomstige belagers van pacifistische Peggold af te knallen. Kan hij zelf aan den lijve ondervinden hoe effectief het gebroken geweertje in het echt is.
Wat een walgelijk mannetje is die Pechtold toch.
Bicycle_Repairman | 06-08-15 | 20:09
Preach it broh. Door figuren als Bart Nijdam houden mensen snel op met naam en toenaam zich uit te spreken.
tweetybird | 06-08-15 | 20:08
Precies. Ik vindt t erg laag van Bart Nijdam. Als die man daar gediend heeft is de vergelijking al helemaal naar. Reken maar dat hij al die comments hier leest.
@Asmodean
Als een personeelslid niet voldoet vliegt-ie uiteindelijk eruit.
Als een aantoonbaar landverrader eruit vliegt, omdat deze er medeverantwoordelijk voor is dat NLse militairen
onbewapend tegenover een valse en barbaarse vijand staan, prima.
Ik vraag me af of Alexverander P. net zo hard lacht wanneer 'een compound' platgeschoten wordt, met doden en gewonden.
Buiten dat; er staan toch ook mooie Mieles op voorraad?
De verraadvolle de Glunderende is nog gewoon actief op den Twitters.
*duikbootlekkagereparatieprocedure aanbevolen had*
Reaguurders laten linkjes zien met wat voor een leger Alexander de Grote nastreeft, (Muahahaha) expliciet een níet Nederlands.
Artikel 93 strafrecht. doet maar 60 jaar dwangarbeid in de dijkverzwaring.
Is ook wel zo gezellig voor JP.B.
Willem de slaper heeft helaas nog steeds niets laten zien. Niet getreurd,
Stijlleauze republiek der Geruïneerde Nederlanden, herstel, der Gereunieerde Nederlanden is ook mogelijk.
@Bicycle_Repairman
Mijn argumenten waren valide echter er werd eromheen gedraaid.
Het interesseert mij werkelijk geen reed wat jij van mij denkt. In een discussie gaat het wel om mentaliteit.
En als iemand dat niet heeft speel ik op de man. En ja ik voldoe aan de parameters van integriteit.
@Ongeblustekalk | 06-08-15 | 19:29
Je maakt hier duidelijk dat je nog niet droog achter je oren bent en dat is dan ook een slap excuus voor je volstrekt onfatsoenlijke tegel van 1 over zeven. Als je zoveel energie stopt in het beledigen van iemand en zo weinig in je argumenten moet je nog in je luier groeien.
Een boekje over goed en kwaad? Proberen ze met die reli-boeken ook.
Debiel 66
OEPS foutje: dit is de JUISTE link
www.youtube.com/watch?feature=youtu.b...
We zijn dus dankzij het idiote Sinterklaasspelen met ons belastinggeld nu ook een Derde Wereldland geworden. Zie hier onze collega soldaten in het andere Derde Wereldland Mali die ook pang brrrr boem en takketakketak moeten roepen
www.youtube.com/watch?
feature=youtu.be&v=UyydJOemUQ4&app=desktop
@Asmodean | 06-08-15 | 18:49
Academisch gevormde mensen zoals jij zijn de reden dat iemand zoals ik, met binnenkort ook een master, de leiding heeft gekregen. Geen gevoel voor hoofd en bijzaken, alleen maar drammen op de punt komma en een volstrekte afwezigheid voor realiteitszin.
Wat jij geleerd hebt is een leidraad, niet iets dat vaststaat omdat één of andere oetlul iets bewezen dacht te hebben.
Hier laat ik het maar bij.
Dus als ik het goed begrijp was ik als klein kereltje beter bewapent als her nederlandse leger. Maar ja ik had dan ook net als mijn vriendjes zo'n blaaspijpje met erwtjes. Iets wat dan weer net effe iets modernr was als de blaaspijp met papieren pijltjes die je zelf draaide. Ik zou zeggen stuur een stel van die pijpen naar dat leger. Kenne ze lekker trainen. Ziet er toch iets afschikwekkender uit als pang pang jij bent peiges. O ja als je er babi voor roept lijkt het net of je chinees bestelt. Sta je toch wat minder voor lul als soldaat.
@Asmodean | 06-08-15 | 18:49
Het gaat wel om jou, jij begrijpt niet dat een extreme reactie volg om een andere extremistische te bestrijden. En dat voorbeeld van IS, dat gaat nergens over, dat las je al in mijn post.
Jij moet eens een boekje lezen over goed en kwaad, hoe slechte dingen beginnen en hoe ze worden opgeruimd.
Vooral goed letten op het begin. Wie begint,wie start en wie maakt er een eind aan.
Jij zit aan de verkeerde kant, dat besef je je nu wel, maar je paniekeert door je eigen waardeloze denkbeelden te blijven propageren.
Al eens aan een avondje DWDD gedacht.
Jij bent zo dom dat ik niet eens een hekel aan je kan hebben. Mensen die het verschil tussen goed en kwaad niet kennen zijn minder waard dan een volle kliko aan straat, want daar betaal je 10 voor aan de gemeente.
We kunnen in ieder geval vaststellen dat Pechthold geen premiers materiaal is. De beste man is voor een groot gedeelte van de bevolking, net zoals Wilders trouwens, onacceptabel. Het zal wel een enkeltje naar het zeer democratische Brussel worden..
Ongeblustekalk | 06-08-15 | 18:34
Mijn denkbeelden? Moet je het in de discussie nou echt hebben van dergelijke foute insinuaties of begrijp je het simpelweg niet? Het gaat hier helemaal niet om mij. Het gaat hier om extremisten, die zo vastzitten in hun eigen denkbeelden dat ze mensen met een andere religie/politieke voorkeur willen zuiveren. Zij zijn de extremisten. IS-strijders die christenen doden? Extremisten. Reaguurders die mensen als Pechtold willen zuiveren? Extremisten. Begrijp je het nu wel?
Een europees leger dat de orders van de EU uitvoert doet me denken aan een Waffen SS.
.
Samenwerking zoals NAVO of een NL Duitsch legerkorps is prima, dat heeft ons al jaren zijn nut bewezen maar geen vergaande afbouw van de eigen souvereine troepen. Helaas lijkt het te laat. Bannleiter Pechtold en de zijnen zijn er al jaren mee bezig.
@Asmodean | 06-08-15 | 18:28
Is de actie van IS een actie tegen extremisme? Vertel nog wat meer over jouw denkbeelden please.
Wat een slap gezeur. Pechtold is walgelijk om pang pang? En Wilders een held om dobbernegers? En juichreacties op dooie dobbernegers is vrijheid van meningsuiting?
Get your priorities straight.
@Asmodean | 06-08-15 | 18:30
Ja hoor.
pennestront | 06-08-15 | 18:13
Klinkt niet echt als een fijn land. Ik adviseer je toch echt om lekker naar shariahlanden te verhuizen, daar zitten meer mensen met soortgelijk extremistische denkbeelden.
Ongeblustekalk | 06-08-15 | 18:18
Ah, en IS probeert niet iets 'slechts' te repareren door te zuiveren? Wat draai ik nou precies om? Extremisten in de panelen als pennestront willen andersdenkenden over politiek zuiveren, extremisten van IS willen andersdenkenden over religie zuiveren.
@Asmodean | 06-08-15 | 18:04
Wat je nu ziet is juist een actie op extremisme, je draait de zaken om. IS neemt het initiatief en begint, wat die volgens jou extremistische reaguurders doen is pogen iets slechts te repareren. Het is een actie op iets die er niet zou zijn zonder iets slechts. Zie de pechtolds en ron belachelijken van deze wereld. De slechterikken.
@Asmodean | 06-08-15 | 18:04
Je moet niet zo bang zijn voor het woordje 'zuivering'.
Zie het als rotte appels uit de mand halen.
Praktisch handelen dus.
Wat een flutgrafiek. Doe eens inflatiecorrectie op beide lijnen svp.
@haidewietska | 06-08-15 | 17:44
Die lamlul zou beter moeten weten. Het is niet te voorkomen dat er nu een andere weg wordt ingeslagen naar herbewapening en dat er spelers aan de macht zijn, nota bene zijn geliefde brusselse diplomaten, die aansturen op oorlog. Ik ben daar geen voorstander van, maar het biedt wel de mogelijkheid om van dat soort figuren af te komen, want ze zijn de vijand.
Linkse antimilitaristen die zich de elite wanen, ook dat geeft niet, maar de minachting die er vanaf druipt noopt tot actie. Wat een vieze wegmetons mensen, bah. De dehumanisatie ervan is al begonnen, heel erg.
Als ik naar de geo politieke ontwikkelingen kijk wordt dit een bloedbad waarbij de SS een clubje koorknapen lijkt.
Pechtold lijkt me wel een hele sympathieke vent waarmee je een goed glas bier kan drinken, maar hij is over het paard getild.
pennestront | 06-08-15 | 17:47
Een periode van 'milde zuiveringen' voor mensen met een andere politieke mening dan jij. Wellicht moet je in IS gaan wonen? Ik vind het altijd opmerkelijk hoezeer extremistische reaguurders lijken op extremistische moslims.
Rusland heeft een onzichtbare tank ! Maar het nederlandse leger heeft al jaren ontzichtbare tanks.
Wij (het ons gevoel) zijn alle grootmachten al jaren voor in het onwikkelen van dit soort tanks. Nederland is nu bezig met ontzichtbare soldaten en schepen.
Ik denk ook dat de orders binnenstromen voor het nederlandse bedrijfsleven.
www.themoscowtimes.com/business/articl...
Dat walgelijke kereltje is nog zieker in zijn kop dan Bart van Urk.
@Asmodean | 06-08-15 | 15:46
Nee, geen Noord-Korea
Maar om de maatschappelijke rust en solidariteit weer te kunnen herstellen zou een korte periode van milde zuiveringen voor de hand liggen.
Daarna zou er sprake zijn van een nieuwe orde.
Vergelijkbaar met het fictieve premierschap van Pim, en dan met name de maatschappelijke effecten daarvan.
Maar uiteindelijk wel gezellig.
Pechtold is de eerste die naar Engeland vlucht als het oorlog zou worden.
Wie zoals Pechtold lacherig doet over de staat van onze krijgsmacht, bewijst daarmee dat onze defensie en daarmee ons landsbelang hem geen ene moer interesseren. Zijn standpunt over defensie bepaalt hij niet met het oog op het landsbelang, maar met het oog op het verkrijgen van zoveel mogelijk stemmen van weg-met-ons kiezers die niets van defensie moeten hebben. Wie al humor ziet in het gebrek aan munitie in vredestijd, zal zo'n gebrek in oorlogstijd al helemaal amusant vinden. Dan hoeven onze militairen immers geen pang-pang te roepen, maar bang-bang tegen een vijand die wel over voldoende kogels beschikt. Wie lacht om een krijgsmacht zonder kogels, geeft er blijk van leger, marine en luchtmacht volstrekt onbelangrijk te vinden en zou als hij eerlijk was voor afschaffing van het leger moeten pleiten. Pechtold is de nageboorte van het Gebroken Geweertje.
Deus Absurdia | 06-08-15 | 14:57
Pardon? In de gouden eeuw waren Hollanders fantastisch in oorlog voeren.
In 1688 werd stadhouder Willem 3 koning van Engeland. Enig idee wat er gebeurde met onze vloot toen? Politiek van de adel=handel en Holland was de koe die geslacht werd.
Pechtold is gewoon pechtold; de verlichting zal net zo hard uit de islam komen als zelf verzonnen kogels met Pang Pang roepen iemand verwond.
Jaja.. tussen 'pang-pang is humor' en 'heerlijk bericht' zit nogal een groot verschil.
Zeker als je zelf medeverantwoordelijk bent voor de ontstane situatie is dat nu niet echt tactvol/uitgekookt.. en dat is ie normaal gesproken nou net wel.
Aan de andere kant zijn er genoeg lui die werkelijk geloven dat er zonder grenzen en legers direct wereldvrede zal uitbreken, dus wie weet levert deze aandacht m nog gewoon wat stemmen op ook. De kans dat iemand die begaan is met defensie op d66 stemt was al ongeveer 0...
Adjunct-veilingmeester. Kunstgeschiedenis is voor heaumeaus.
"Voor alle lieve bozige reageerders... Ja, "pang-pang" vind ik humor! Gezellige avond nog allemaal :-)"
.
Wel, Alex, wat ik humor vind, is als jij en die Brusselse reetkevers van je door de straten gesleept worden als Amerikaanse militairen in Somalië.
.
Gezellige avond nog!
@Jan Boule | 06-08-15 | 17:14
Dat terwijl ABN de afgelopen tijd de winst flink ziet stijgen. We worden uitgekleed en uitgelachen waar we bij staan. Het enige dat telt is de baantjescarrousel. Waar burgers constant hun huishoudboekje moeten herzien (hier wel in elk geval) om zo veel mogelijk met je geld te kunnen doen, ondanks een goed inkomen, lijkt geld geen enkele waarde meer te hebben voor diegenen die zeggen boven ons gesteld te zijn.
Wat je zegt over milieu, dat is een goed punt. Maar ik maak mij vooral zorgen aan de afbraak en uitholling van onze maatschappij. Vrijheden waar wij tientallen jaren voor gevochten hebben worden ingeperkt door dolle hordes religieus gestoorden.
Als burger moet je je bek houden en je knip legen, anders ben je racist.
@Ron Burgundy jr. | 06-08-15 | 16:01
Ow, lol. Touché. Begrijp het nu.
Maar jouw eigen identiteit niet naar mij spiegelen. jij bent half van alles, niet ik. Nou droeftoeter, lekker twitteren vanaaf en morgen weer vroeg op om iedereen af te zeiken. Frusti
Ook sorry het ging over pechhol,........ Jazeker wat een sufkut.
Sukkeltje Pechtold met z'n grijns
Iedere autochtone Nederlander trainen en bewapenen, leger enkel indoors houden, overig budget besteden aan politie en grensbewaking....!
Alle dubbele paspoorters er uit flikkeren, en we kunnen weer praten over peace, love en vrede.
.
Paradox eigenlijk, hebben we nog wel politie en of defensie nodig nadien ???
Iedere autochtone Nederlander trainen en bewapenen, leger enkel indoors houden, overig budget besteden aan politie en grensbewaking....!
Alle dubbele paspoorters er uit flikkeren, en we kunnen weer praten over peace, love en vrede.
.
Paradox eigenlijk, hebben we nog wel politie en of defensie nodig nadien ???
Laten we A. Pechthold gewoon blijven beschouwen voor wat hij is: de Tjolk Hekking van Den Haag. het "vroegwijze" ventje die - met een EU slabbetje om - heel vies een Brusselse wafel naar binnen smakt. Een soort van politieke Emile Ratelband die met nauwelijkse verholen dédain vanaf de zijlijn orakelt.
Kortom: eigenlijk (en mede vanwege bovenstaande twiet) gewoon klein bier
... de kenner weet dat het " pinda pinda" is. lutser.
In El Imperio Europa zal dit soort humor wel de standaard zijn. Gewoon een hele dubieuze slechte opmerking en hij kickt er gewoon op, sowieso. Die gaat over een tijdje hard van de toren blazen hoe hard een EU-leger nodig is. Pannenkoek.
Dhr de Wit 16:58
Ik kreeg van de week bericht op mijn e-bankaccount dat de ABN de rente op het spaargeld verlaagd heeft van 0.8 naar 0.7 procent. Of het salaris van de heer Zalm van 700.000 euro naar 600.000 euro gaat, stond er niet bij. In ik meen oktober 2006 kondigde de heer Wilders aan een "tsunami van islamitische asielzoekers" te verwachten in de nabije toekomst. De nabije toekomst is inmiddels het heden. De heer Pechtold brieste bijkans van woede in de tweede Kamer dat dhr. Wilders deze prognose durfde te uiten. De weinige christenen aan boord van de vluchtschepen worden door de moslims over boord gekieperd , geen documenten dus geen haan die er naar kraait. De islamitische djihad stuurt mensen mee en recruteren volop tussen de asylanten hen geld en bescherming biedend in eerste instantie.Op dit moment met instemming van politici als dhr. Pechtold is Nederland niets anders aan het doen dan het herhuisvesten van het bevolkingsoverschot van Arabië en Afrika. In 1948 telde ons land 8.5 miljoen inwoners, inmiddels 17.1 miljoen op dat zelfde kleine stukje grond.Daar waar het immigratie betreft - elke immigrant wil een huis, een auto en (vele) kinderen op den duur- telt "groen", "milieu" en "vervuiling" opeens niet meer kennelijk.
Als je wilt weten wat D66 vindt qua defensiebeleid, moet je niet naar Alexander Pechtold luisteren maar naar Wassila Hachchi. Zij waarschuwt juist dat de rek er allang uit is, dat er meer geld nodig is, en dat de JSF een veel te groot deel van het defensiebudget opslokt.
diddley2 | 06-08-15 | 14:34 "Voorstelling" is ook Prima hoor, het is tenslotte het theater van de doorgestoken referendumkaart.
telelezer | 06-08-15 | 16:40 Er ìs géén "een tegenpartij". De helden van Rugop '81 zijn "de gouden doden", er was toen een incidentje met een één of andere dienst.
Trap er niet in, hou je stem lekker zellef.
Pechtold is duidelijk een minderwaardig mens - om met Marcel van D. te spreken.
Dankzij Pechtold c.s. hebben we straks alleen nog maar Monopoly-geld om economietje te spelen. De vijand bestormt ons vanuit Afrika en ons leger heeft geen kogels meer.
Het is dat ik geen aluhoedje ben anders ging ik straks nog verbanden leggen ook.
Twitter is wereldwijd medium kereltje Haha.
https://en.wikipedia.org/wiki/Loose_lips_sink_ships
Humor om te lachen hè? hahaha, Strategische informatie onthullen aan de vijand, hahaha.
"But today, war is too important to be left to politicians. They have neither the time, the training, nor the inclination for strategic thought."
Waarom is kereltje P. nog niet in beperking gesteld?
O ja! de politie staakt. Hahahaa die kereltje toch, wat een bengel.
"Het project is een relevante verbetering van de verbinding van binnenhavens met de Noordzee, maar het heeft ,,beperkte toegevoegde waarde voor de Europese Unie'', luidt het oordeel."
www.lc.nl/friesland/geen-eu-geld-voor-...
Nee, Griekenland en Oekraïne hebben lekker veel meerwaarde.
Hoop voor hem dat als hij ooit bodyguards nodig blijkt te zijn deze dan ook bewapend zijn met een pistool waar zo vlaggetje met pang erop uitkomt als ze schieten kijken hoe zun onderbroek dan van kleur veranderd, dan zullen wij lachen, als het niet zo'n kul was. hoop voor hem dat ie het nooit nodig zal zijn, maar voor de ervaring hoop ik toch eens dat ie zun broek volppoept van angst en dat dat dan volkomen gebagetaliseerd wordt.
Mastermattie | 06-08-15 | 16:47
wat mij betreft niet.
@Mark_D_NL | 06-08-15 | 16:32
Hoax,
Peggold heeft geen vrienden.
@Ron Burgundy jr. | 06-08-15 | 15:24
Ja, en?
@frotje | 06-08-15 | 16:44
En daar kunnen er niet genoeg van zijn.
D'66 is altijd een hol vat geweest. Wat mij betreft mag die partij, met Alex voorop naar de 0 zetels.
-weggejorist-
wat een zielig jank topic. Als ik uit hetzelfde hout als van Rossem was gesneden zou ik nu roepen dat hier een hetze tegen D66 en Alexander Pechtold in het bijzonder wordt gevoerd
@telelezer | 06-08-15 | 16:40
Sorry. Ik snap je, geef je gelijk maar ik draag mijn steentje wel op een andere manier bij.
@ trendhopper (16:33) U vat e.e.a. prachtig samen in 1 perfecte zin! (kudos)
@ Mark-D-NL(16:30) Denk eens goed na! Als iedereen met uw houding nou eens WEL zou gaan stemmen, en dat op een tegenpartij zoals de PVV, dan zouden de Haagse laffe lakeien van Brussel misschien eindelijk bang -worden en aandacht schenken aan de wil van het volk.
-
Maar zolang de sluwe Haagse "elite" de Verdeel en Heers taktiek en de Brood en Spelen taktiek voeren zullen velen (en dus helaas u ook) daarin trappen en zich te murw voelen om te gaan stemmen, Maar DAT is precies wat Den Haag en Brussel willen: degenen die TEGEN zijn monddood maken.
-
TRAP ER NIET IN, EN GA STEMMEN OP EEN TEGENPARTIJ!
(saammuh foor ons eigge)
-
De heer Pechtold past de nodige terughoudendheid daar waar het Defensie betreft. In 1996 werd de dienstplicht opgeschort ( niet afgeschaft).Duizenden leeftijdgenoten van de heer Pechtold moesten hun dienstplicht vervullen na 18 jarige leeftijd waarna dezen pas aan het werk konden.Alvorens hij op de Universiteit Leiden zijn doctoraal kunstgeschiedenis haalde met een scriptie 17e eeuwse schilderkunst ,liep hij aldaar niet minder dan 11 elf jaar op de Witte Singel rond en zulks voor een studie waar 5 jaar voor stond destijds. Elf jaar lanterfanten terwijl nogmaals zijn leeftijdgenoten op de Lüneburgerhei lagen en vervolgens aan het werk gingen. Het dédain en de hovaardigheid gelijk een Guy Verhofstadt, is stuitend maar kenmerkend voor mensen die zich niets gelegen laten liggen aan de mensen in de volkswijken want ze hebben er geen weet van wat zich daar afspeelt. Slechts het hoog opgeleide "individu" telt. Zijn collega mw. Sophie in 't Veld die Guy Verhofstadt omhelsde na diens tirade tegen de Grieken enkele weken geleden in het EP is een dergelijk stuk onbenul.
Gevaarlijke gek die peggold
Zo goed als ongewapende soldaten op vredesmissie sturen met klappertjespistolen,
Komt me bekend voor..!
Joegoslavie?
Leuk kiekje van Pechtold zijn vrienden...
--
www.bootjesgek.nl/wp-content/uploads/2...
Cor Zakov | 06-08-15 | 16:20
Ik vond het er wel duidelijk uit blijken. En al helemaal uit zijn verduidelijkende tweet. Maar ach, veel verbitterde mensen hebben nou eenmaal moeite met ironie. Vervelend lijkt me dat!
@Asmodean | 06-08-15 | 16:13
Ik stel om deze mensen serieus te nemen en ook naar hun argumenten te luisteren. En dan gezamenlijk met deze mensen besluiten om bijvoorbeeld een referendum te houden.
--
Nederland is geen democratie. Dan hadden we wel een burgemeester kunnen kiezen of het Staatshoofd. En zeker het NL partijen stelsel is zo ziek als de Spaanse pest
--
Dan nog iets. Ik stem niet. Anders blijf je daar maar op hameren. Stemmen in Nederland is een zonde, je valideert met je stem een ondemocratisch stelsel wat stelselmatig mensen uitbuit ten behoeve van het eigen genot.
Dat de Politieke Penis Agraris Pechtold een arrogante kwal is, is tot daaraantoe. Veel belangrijker is dat hij onze soevereiniteit en daarmee onze financien (want daar gaat het Brussel tenslotte om..!) van zijn, en dus ook uw en mijn, vaderland aan Brussel wil verkwanselen.
-
Terwijl meer dan een beangstigende twee-derde van onze wetgeving nu al bepaald wordt door de Brusselse bezettingmacht wil hij dat 100% maken, met daarnaast een EU belastingdienst en een EU Pensioen-regelingsfonds, waarbij al ONS belastinggeld en al ONS pensioengeld (en nogmaals: DAAR GAAT HET OM) dan niet naar onze eigen overheid in Den Haag gaan, maar rechtstreeks naar Brussel, terwijl Nederland dan bij Brussel moet gaan smeken om geld.
KIJK, DAT IS DUS WAT PECHTOLD WIL..!
-
Maar het allerergste is dat het naieve Nederlandse schapenvolk dit niet inziet, want veel te druk met voetbal en GTST, en ezelachtig bijft stemmen op mooie pakken met valse beloftes, terwijl als Pechtold zijn zin krijgt, onze financien eerdaags geheel door Brussel beheerd (lees: geroofd) gaan worden.
En we weten allemaal wat dat betekent: NOG MEER geld voor Oost en Zuid Europa en nog meer afbraak van Nederland. Dus precies wat de (ex?)communiste Merkel en de ex(?)maoist Barroso willen: Alle landen even arm.
-
En dus nog meer Nederlandse armen, oudjes en chronisch zieken de straat op gegooid, en nog meer belasting/BTW verhoging.
Oh ja, en als Alexander66 zijn zin krijgt ook nog meer immigranten, want "iedereen heeft immers recht op een goed leven"
-
Maar het ergste is dat het domme dove blinde kiesvolk dit niet inziet en weer op dezelfde leugenachtige landverraders gaat stemmen (zie de peilingen)!
@Ron Burgundy jr. | 06-08-15 | 16:01
Ok, ik kom vaak in drenthe, als je een drietonige hoorn hoort was ik het..
Ongewapende soldaten op vredesmissie sturen is gewoon moord, dat weet iedereen. Deze stommiteit staat goed op je CV als Internationaal Denkend politicus, Alexander. Het is je gegund.
Of was dit een Donald Trumpje?
@Asmodean | 06-08-15 | 16:11
Ja, je hebt moeite om je punten helder en strak naar voren te brengen. Dat is wat jouw parten speelt en waardoor jij je enigszins aangevallen en onbegrepen voelt. En ja als je in de EU gelooft sta je helaas bij mij buitenspel. Sorry als dat teveel zwart wit denken is. Dan zij het zo.
@ Asmodean | 06-08-15 | 15:26
Oohh... ironie?!.. Zo was het bedoeld! Ja, het droop er ook vanaf? Qua formulering was dat er ook goed uit af te leiden! Tsja.. hier kun je je natuurlijk altijd achter verschuilen als het vermogen tot nadere uitleg geven ontbreekt.
Mooi he. Waarschijnlijkheid is dat als de oorlog start we ook geen gewone munitie hebben en dat ze dan ook naar de russen gaan roepen pang pang jij bent dood.Zoiets als toen de duitsers met tanks kwamen er 300 man nederlands leger op fietsen er naar toe werden gestuurt om ze met musket geweren te bestrijden. Hahaha reken maar dat die duitsers gelachen hebben toendertijd en hun ogen niet konden geloven.En zelfs die fietsen pikten ze naderhand nog in.
@Ron Burgundy jr. | 06-08-15 | 16:01
Haha, krijg ik dan een penseeltje tegen mijn hoofd of een stoer verhaal van een agentje?
Laten we dat maar niet doen, mijn aanwezigheid zou niet goed zijn voor hun zelfvertrouwen.
En een fijne avond nog, hipster ;)
Triest dat Pechtold zichzelf niet eens diep schaamt voor de gegeven.
Je eigen defensie meet zich met een land als Mali, een 3e wereldland die op BBP per hoofd kent van $656 BBP per hoofd van de bevolking, plek 154 van de 180 IMF landen) en Nederland ($48.222, plek 7).
Fijnstoffer | 06-08-15 | 15:51
Dus als ik het goed begrijp kynnen we een pechtold wel vergeten op de bbq. Iets met stront en vlees.
Mark_D_NL | 06-08-15 | 16:06
Wat stel je voor dat wij als Nederlanders met mensen met een andere politieke mening dan de jouwe doen? Je kunt er natuurlijk niet op stemmen, maar iets zegt me dat jij niet zo'n liefhebber van de democratie bent.
Dus mocht Putin full-retard gaan dan hebben onze soldaten niet eens kogels?
Mark_D_NL | 06-08-15 | 16:04
Jij doet echt veel te veel aannames in al je beweringen. Je begint er echt een beetje van te raaskallen. Maar dit geraaskal illustreert exact wat ik bedoel: jij lijkt alleen maar zwart-wit te kunnen denken. Omdat ik niet meebrul met de rest plaats je me daarom maar direct in het hokje van politieke correctheid. Dat je een bloedhekel kunt hebben aan politieke correctheid/zachte heelmeester en tegelijkertijd geen hekel hebt aan de EU komt niet eens in je op. Die mogelijkheid bestaat in jouw kleine wereld simpelweg niet. Wat een treurigheid zeg...
Persoonlijk vind ik Afghaanse politieagenten die met Playmobil oefenen nog veel meer lachwekkend.
En dat was toch een serieus idee van onze Alexander de grote.
Oorlog is ook gewoon verspilling van tijd en grondstof..
dit verklaart veel: schietoefeningen in Mali:
www.youtube.com/watch?feature=youtu.b...
@Asmodean | 06-08-15 | 15:57
Pechtold een soort NSBer? Een soort? Breek me de bek niet open. Als hij in 40/45 geleefd had had hij op de Maliebaan in Utrecht kantoor gehouden!
Wel de lusten van vrijheid maar niet de lasten.
Daar gaat dit land aan kapot.
@Asmodean | 06-08-15 | 15:54
Nee lekker in grijstinten denken. Lekker veilig. Lekker Policor. Dat is waar Nederland aan ten onder aan gaa. Dat rekening houden met iedereen en zijn moeder. Geen keuzes durven maken anders schaad het de carriere. Lekker slap.
--
*Pappen en nathouden
*Zachte (D66 in versie 2015) heelmeesters maken stinkende wonden.
We hebben door de eeuwenheen goed begrepen dat je keuzes moet maken anders wordt het nooit iets.
--
Zwart Wit denken??? Racist! Net zoals "ik heb een donkerbruin vermoeden...". Mag ook zeker niet meer van je grijze policor vrienden.
Wij moesten in militaire dienst enplaats van pang pang" "pinda pinda" roepen. Dat vond men in de jaren 80 realistischer klinken. Overigens ook omdat er niet altijd oefen munitie beschikbaar was. Het defensie budget was toen vele percentueel vele malen groter.
Niemand maalde daarom. Geen fractie voorzitter of schoolkrantstukjestikker. En dat in een tijd dat we nog echte oorlogsdreiging hadden.
Komkommertijd en na-ijver.
Een tijd terug een analyse van de begroting sinds 1950 gedaan, Defensie en Infrastructuur wordt structureel sinds 1950 op bezuinigd. Onderwijs sinds de jaren 80...
blog.gjpvanwesten.nl/2013/02/governmen...
Is echt een messteek in de Rug van onze soldaten.
Enige leuke bericht wat ik mij kan voorstellen,is dat Pechtold struikelt over een pen en zijn nek breekt.
Ongeblustekalk | 06-08-15 | 15:40
Lol!! Kom eens langs zou ik zeggen..
FlamingPie | 06-08-15 | 15:57
Sinds het Kunduzakkoord zijn er ook 2 vliegtuigen van Malaysia neergestort!!!!1! Wie maakt ons wakker? Maar even zonder grappen, enig causaal verband aantonen maakt de discussie wel zo zinnig.
Mark_D_NL | 06-08-15 | 15:51
Weinig tot niets te vrezen van Pechtold? Als ik de rest van de reaguurders moet geloven is hij een soort nsb'er. Maar ik ben blij dat je het met me eens bent dat het alleen maar goed is dat mensen andere meningen hebben :).
Het Kunduz akkoord is er een jaar of drie geleden doorheen gejaagd door VVD, CDA, ChristenUnie, GroenLinks en D66. Pechtold was de grote roerganger. En wat glom hij toen hij de PVDA de maat kon nemen: die steunen dit akkoord niet, die zijn onverantwoordelijk bezig!We hebben gezien waar het toe leidde: langer doorwerken, geld voor mislukte oorlogsmissies, afbraak zorg enz. Zonder zelf te regeren heeft ie dat mooi voor elkaar gekregen. O ja, en geen referenda meer over Europa natuurlijk!! En ondertussen staat zijn partij op winst in de peilingen. Wie maakt de argeloze ( of luie?) kiezer eens wakker?
Ik sta verbaast.Weten jullie dit nu pas. Ik al jaren..
Mark_D_NL | 06-08-15 | 15:46
Blijft grappig dat zwart wit denken. Of je brult mee, of je bent Alexander Pechtold. Wat een kleine wereld.
Pechtold is een kwal die een permanente diarree verdient.
@Asmodean | 06-08-15 | 15:16
Mijn omgeving wordt niet boos. Wij hebben weinig tot niets te vrezen van mannetjes zoals pechtold. Die zien wij al honderden jaren voorbij trekken. Mannetjes zoals Alexander hebben wij het liefst. Ego is zo groot dat ze makkelijk te sturen en manipuleren zijn. Ten aanzien van de PVV, D66 en verkiezingen . Verkiezingen zijn voor jouw soort, Dan heb je nog een beetje het idee dat je meetelt. En nou hup aan het werk en belasting afdragen.
Pechtold is een voldane zak, een ijdeltuit, vooral tevreden met zichzelf en vooral vanaf de zijlijn graag de wereld van genuanceerd commentaar voorziet. Zich nooit verantwoort voor de eigen politieke missers en zaken als democratie en transparantie hoofdzakelijk naar eigen goeddunken toepast. Het blijft mij verwonderen dat er nog altijd hele volksstammen op die lamlul stemmen.
@Asmodean | 06-08-15 | 15:41
Weer teveel gedronken gisteren, Alexander?
pennestront | 06-08-15 | 15:43
Dat klinkt echt als een heerlijk vrij land wat jij daar voorstelt. Naar Noord-Koreaans voorbeeld?
Wordt echt tijd voor een Nieuwe Orde.
En voor strafprocessen tegen alle policor schijdthuyzen die ons in deze spagaat hebben gemanouvreerd.
Lachen om 'pangpang'? Maximale straf eisen en geen geschoffel.
In mijn tijd bij de marine werd ons altijd uitgelegd dat een granaat van een 15 cm kanon de waarde van een Volkswagen kever vertegenwoordigde. Dat weerhield de marine er echter niet van elke dag wel een dozijn VW kevers te verschieten
Dan wil ik wel eens weten waar de rest van de begroting heen gaat... alhoewel... never mind.
Boer Kini | 06-08-15 | 15:35
Hilarisch hoe sommige mensen in hun eigen kleine, in zichzelf gekeerde wereldje leven. Als je niet meebrult met reaguurders over Pechtold dan ben je een gehoorzaam typje, en bovendien een landverrader. Je weet helemaal niets van mij joh. Doe niet zo verbitterd man. Je moet zelf iets maken van je leven. Het is echt niet de schuld van Pechtold dat jou dat klaarblijkelijk niet gelukt is.
@Ongeblustekalk | 06-08-15 | 15:36
Hij=Hier
@Ron Burgundy jr. | 06-08-15 | 14:50
Zucht... Trek die lijn van vroeger nou niet door, dat is gevaarlijk. Ieder zijn mening, maar het is nu niet de juiste tijd daarvoor, doe dat binnenskamers met die halve nichten die vast je vrienden zijn.
@Asmodean | 06-08-15 | 15:32
Oh en doe binnenkort even een vakantie boeken naar Caemlin.
Dit mag helemaal niet wat hij doet, hij ondergraaft de navo en een nederlands leger in (weder) opbouw naar minstens verdubbeling. Hij zijn richtlijnen voor las ik op het internet.
Pechtold... Ongelooflijk dat er zoveel nederlanders in die slappe praatjes zijn getrapt...
Asmodean | 06-08-15 | 15:32
Heb je je uitlatingen alhier ter goedkeuring voorgelegd aan de Euorpese Commissie? Je lijkt me een gehoorzaam tiepje.
Hij mag ook pang pang van mij. Ons geld over de balk gooien en ons daarnaast belachelijk maken om vervolgens ons ook nog eens daarover te kunnen uitlachen.
@Asmodean | 06-08-15 | 15:32
Ik ben niet Alexander, nee, gelukkig niet!
Helaas is het stijlloze leger niet zo groot, wel hebben wij gelukkig nog genoeg munitie om de panelen van de nodige duiding te voorzien.
Ik lees dus in 1 middag dat we het meeste tonnage van vrachtverkeer verstouwen en dat bewaken met een uitgeholde en structureel gemarginaliseerde marine.... Maakt niet uit of dat van Pechtold is. Is gewoon beleid van ALLE politieke partijen die in een regering hebben gezeten sinds de jaren 60.
Ehmm, in mijn tijd werd er tijdens oefeningen gewoon 'pinda, pinda' geroepen.
Oefenmunitie kost geld en om nu alleen voor de harde knal en het schoonmaken van je geweer geld uit te geven vind ik ook weer zo wat.
Enige tijd geleden wed 'pinda, pinda' overigens 'pang, pang' dit omdat het discriminerende gehalte te hoog werd geacht.
.
Dat men in de media nu een jank-stuk gaat ophangen over het feit dat de soldaten pang, pang moeten roepen zegt meer over het feit dat de schrijvers van het stuk geen enkel flikker voor het landsbelang hebben betekent en dat ze dus echt van toeten nog blazen weten en alleen maar bezig zijn zichzelf in de picture te werken ten meerdere glorie van anderen (in dit geval de zogenaamd zielige 'pang, pang' roepende militair.
Mastermattie | 06-08-15 | 15:19
Leuke mindset: of je brult om het hardst mmee met de andere reaguurders, of je bent Alexander Pechtold zelf. Gelukkig is het leger van altijd boze Geenstijl- en Telegraafreaguurders niet representatief voor de samenleving.
Een niet werkende defensie. Pechtold vindt dat grappig. Goed om te onthouden.
Ik pieker mij suf: hoe is het mogelijk dat een ongetalenteerde student kunstgeschiedenis (12 jr studie), die daarna figureerde als veilingmeester, zo hoog heeft kunnen vallen. 200 Jaar geleden zwierf ie als morsige gauwdief door de armenwijken, waarna hij onschadelijk werd gemaakt door de blanke sabel van de keizerlijke garde. Anno nu kan deze bedelaar het schoppen tot in de landelijke politiek. Waar blijft de reinigende blanke sabel?
Boer Kini | 06-08-15 | 15:26
Doe eens niet zo verbitterd joh. Geniet eens van het leven. Heel bevorderlijk voor de discussie ook, het constant wegzetten van andere mensen als landverraders. Laat me raden, je jankte wel tranen met tuiten toen het grote boze links Pim Fortuyn 'demoniseerde' he?
Cor Zakov | 06-08-15 | 15:20
Moet ik je nou de betekenis van ironie uitleggen?
Asmodean | 06-08-15 | 15:16
Wikipedia heeft een lemma over landverraad, zoek dit ff op, dan weet je ook je toekomstige straf. Die ik overigens veel te mild vind.
Ik mag hopen dat de vijfde kolone of willekeurig welke bezettingsmacht ook, als eerste bij Alexander op de stoep staat. Eens kijken of hij dan ook nog lacht, misselijk mannetje.
-weggejorist-
Vladimir lacht zich helemaal de touwtyfus om dit soort idioten.
Zijn dochter kan dat Nederlands vast wel voor 'm vertalen.
Moet je zien hoe de uitgaven van de staat zijn gestegen sinds 2002!! Lekker die Euro en de EU. De overheid steeds machtiger, de burger steeds minder vrij en armer. Dat is duidelijk de trend geweest sinds 2002.
Des te eerder we van deze despoot verlost zijn des te beter. Wat mij betreft met pek en veren het land uit jagen!
@ Asmodean | 06-08-15 | 15:10
Nou Asmodean.... leg eens uit. De tweets van Peggold liegen niet. De aangehaalde bronnen door Van Rossem deugen. Wat is er mis met het stukje van Van Rossem? Leg het eens uit! Misschien dat de reaguurders zich zullen bekeren tot D66. Heb je daar de ballen voor? Of ben je net zo'n minkukel als Peggold?
istie eindelijk van zijn wijf af gaat die nog gekkere dingen roepen.
Laat je haar groeien en koop een motor idioot.
Wéér alleen op GS.
Hulde.
@Asmodean | 06-08-15 | 15:10
*zwaait* Hoi Alexander
@James Lastig | 06-08-15 | 15:03
Dat hangt ervan af of je dat vanuit Brussel doet
Gisteren heb ik een enquete ingevuld voor Saminna. Ik moest daarin aangeven waarom ik Geenstijl lees. Nou, hierom dus!
Ik hoop dat dit soort verbanden door de klassieke media worden opgepikt bij de volgende verkiezingen.
Je eigen beleid belachelijk maken, vervolgens boze regeerders afpiepelen... Altijd +1 weet je teminste wie je niet moet kiezen de volgende keer. Makkelijk toch.
Mark_D_NL | 06-08-15 | 15:14
Dat jouw omgeving steeds bozer wordt betekent niet dat de rest van Nederland ook zo tegen Pechtold en de EU is. De PVV heeft nu al vier verkiezingen op rij verloren. Met D66 gaat het uitstekend.
En Peggie zat diep, hééél diep: zoek.officielebekendmakingen.nl/kv-29... .
Pechtold heeft groot gegokt op de EU op zijn final hour te beleven. Maar dat gaat niet gebeuren. Overal in Europa worden de geluiden tegen de EE en tegen EU figuren zoals Pechtold harder. Het tegen geluid zwelt aan, mensen laten zich steeds minder bedotten. Elke dag meer initiatieven tegen de EU. Geenpeil, Dayagainsteu noem maar op. Ik weet zeker, maar misschien is het ook hoop, dat Pechtold gaat falen. Dat hij nooit zijn droom zal zien uitkomen en dat hij snel in de vergetelheid raakt.
--
Ik voorspel een treurige afgang voor Pechtold, een afgang via de achterdeur. Pechtold heeft iets treurigs over zich heen, een treurig mens aan het einde van zijn verhaal en geloofwaardigheid... Het einde van de EU is het einde van Pechtold. En Pechtold heeft zelf al jaren geleden het einde van de EU en zichzelf ingeluid.. alleen hij weet het zelf nog niet.
@ De Veroorzaker | 06-08-15 | 14:30
Gadver wat ben jij een kwal. Je bent net zo erg als heertje Pechtold met je domme commentaren.
Defensie afschaffen, naast dat het een grove schending is van de grondwet heb je internationaal ook niets meer te zeggen wat voor een land als Nederland desastreus is.
En dan kom je aan met dooddoener Srebrenica, dat is inmiddels alweer 20 jaar geleden en het grootste deel van het huidige defensie heeft er niets mee van doen gehad. Bovendien is dat een politiek spel geweest waar onze troepen werkelijk waar niets aan hebben kunnen doen. Alles was van te voren al bepaald. Men had alleen de wraaklust van Mladic en zijn troepen wat onderschat. Foutje, kan gebeuren.
Die vent is echt ziek. Hij durft het om vanuit zijn verantwoordelijkheid als volksvertegenwoordiger zoiets te zeggen? Totale faalpenis.
-weggejorist-
Hij komt nog wel voor een tribunaal.
Ko Ranzig | 06-08-15 | 15:02
als niet iemand voor die tijd 'Pang Pang' heeft geroepen in Scheveningen :)
Buiten dat dit een walgelijke opmerking is van Alexander "Gebroken Geweertje" Pechtold, was het niet zo dat er weinig munitie is omdat er meer activiteit is bij uitzendingen en leveringen achterlopen? Zoiets meen ik onlangs gelezen te hebben.
Kan het mis hebben, en ik twijfel er ook niet aan dat er een totaal verkeerde weg ingeslagen is met de bezuinigingen voor Defensie.
Iedereen die met de laatste verkiezingen heel hard meende te moeten schreeuwen dat defensie teveel geld kost zit nu te bibberen vanwege de Russische agressie. Hypocrieten. Het is werkelijk om te kotsen.
Surinamers kunnen dit wel waarderen.
Mark_Pugner | 06-08-15 | 15:02
Ja? Waarom niet?
Pechtold is een druif. Hans van Mierlo draait zich om in z'n graf.
Als ik nou aan de grens ga staan en heel hard BOE roep richting Nederland, krijg ik dan het land cadeau?
ik ben geen boze reageerder wat ik alleen wil zeggen op zo een man als Pechtold wat ben jij een zielig zielig mannetje je moet toch wel een aantal zeer belangrijke hersencellen missen wil je op een anti volk anti leger anti NL en alles voor de EU partij stemmen als op de D66.
"... vind ik humor"; is dat nu ook al correct Nederlands?
Hij komt nog wel voor een tribunaal.
Pechtold en humor, dat is nu juist zijn probleem.
Zijn gebrek eraan dan.
Het is net zo opwind speeltje hij trilt van opwinding, bij 2 van zijn favoriete topics : zijn nimmer afnemende haat voor Geert en zijn idolate liefde voor Europa.
@De Droit | 06-08-15 | 14:50
.
Hear hear. Heeft hij al aan de Fransen gevraagd waarom Dutchbat geen luchtsteun kreeg?
.
Verder erger ik mij ook dood aan die sneue moslims uit Srebrenica. Dat waren allemaal vreedzame keuterboeren, echt waar. Zelf vermoorden ze miljoenen buren, al eeuwenlang, maar als ze zelf een keer tegen de verkeerde aanlopen moeten er decennia later nog door onze kinderen bedragen betaald gaan worden en rechtszaken tegen Nederland tot aan Hoge Raad van Mars en Venus en terug. Pleurt op.
Ben wel benieuwd onder welke nick Peggold zich onder de reaguurders begeeft. Verder.... Misschien moeten we ons eens afvragen met wat voor ''opdrachten'' Peggold door de Bilderberg conferentie (waar hij een paar jaar geleden bij was) op pad is gestuurd. Waarschijnlijk is dat ondermeer om NL volledig over te leveren aan Brussel. Enge.. enge.. gevaarlijke man. Wolf in schaapskleren.
Ja enig respect kan Pechtold niet opbrengen voor de geluiden uit de samenleving. Je zou toch verwachten van Pechtold dat hij begrijpt dat hij als volksvertegenwoordiger de klachten van mensen serieus zou nemen. Zelfs als het "belachelijk" lijkt. Hieraan zie je hoe Pechtold in elkaar zit. En dat is niet fraai. Vertrouw Pechtold nooit. Hij is verslaafd geraakt aan zijn machts-denken. Hij is eigenlijk nog gevaarlijker als een crack junkie.
Pechtold denkt net als Henry Kissinger zo over militairen; Military men are just dumb, stupid animals to be used as pawns in foreign policy.
.
todayshealthy.com/wp-content/uploads/2...
Leesvoer: "Het duistere verleden van Alexander Pechtold"
LINK: www.pim-fortuyn.nl/pfforum/topic.asp?A...
Arnold9638 | 06-08-15 | 14:43
Exact. Geldt ook voor politie. Het is geen toeval dat beide in een groot deel van Europa worden lambezuinigd.
Straks kun je als EU-militair/agent twee keer meer verdienen en weinigen zullen dat aanbod weigeren. Eeuwenoude truc en we stinken er weer in.
Die lui in Den Haag Binnenhof zijn enkel gefixeerd op de ratrace Brussel, in order daarvoor doen ze echt hun stinkende best om van NL soort wingewest datzelfde Brussel te maken.
@De Droit
niets mis met Uw plempsel, sterker nog, U heeft gelijk!!
Ik vraag me af of kereltje Peggold zelf wel aan de militaire dienstplicht heeft voldaan.Of is hij er met een zwak excuus onderuit gekomen.
Een Europees leger is een fantastisch idee. Je deelt de kosten voor verdediging van een economie die volledig verweven is naar rato van inwoners en je laat het echte vechten over aan landen die er wel goed in zijn omdat ze meer ervaring hebben en uiteraard omdat ze gewoon niet een laf leger hebben.
Nederlanders zijn goed in handel en oorlog is slecht voor de handel. Dat weten we al sinds de gouden eeuw en in Srebrenica waren 'we' nog aan het onderhandelen met de tegenpartij toen die de enclave al lang hadden overlopen, maar mogen we aub onze pantserwagens terug?
"Het ministerie van Defensie erkent dat er niet genoeg kogels zijn"
Geen kogels = Er IS helemaal geen ministerie van defensie.
Kereltje kan er wel om lachen, kereltje ziet al versneld de Eurogendfor worden binnengerold omdat er geen defensie of poitie meer is om de laatse schijn van orde in dit moeras te handhaven.
Kereltje gaat niet de geschiedenis in als de schrijvert van het geschiedenisboek.
En wanneer worden mijn Godtverdomde roze uzi's 'ns geleverd ?
@mom van avezaath | 06-08-15 | 14:22
Een brugdek... ik kan alleen niet wachten totdat 'ie dat ook mag koppen.
Dan roepen wij wel "bam, bam"
Het beste middel tegen oorlog: Na een oorlog alle politici die het hebben laten escaleren tegen de muur. Ja, dat is inclusief de overwinnaars. Want die overwinnaars hebben wel aangestuurd op die oorlog, maar meevechten doen ze vanuit een bunker door wat platitudes richting de massa te roepen.
In het geval van een uitzending naar het buitenland: 20 politici tekenen, 10% van de militairen komt om: 2 van die politici worden door het lot aangewezen en tegen de muur gezet.
Kijken of ze dan nog steeds lachend jonge jongens en meiden, onvoldoende voorbereid en onderbewapend, ergens naar één of andere uithoek sturen om in hun naam goede sier te maken.
Dan had Dutchbat indertijd wel gewoon kunnen verdedigen, in de wetenschap dat als ze zouden omkomen, hier de volledige regering tegen de muur gezet zou worden. Dan was die luchtsteun er echt wel geweest. Om maar even in een open wond te wrijven.
Jaja beste soldaten.
Regentje Pechtold vindt dat humor.
Besef u wel dat regentje Pechtold, als hier om wat voor reden de pleuris uitbreekt, jullie via radio/i-netverbinding vanuit een ver veilig oord (Buenos Aires?) de opdracht geeft stand te houden en luid Pang-Pang moet blijven roepen.
"Pang pang, en nu vooruit! Flanken is niet nodig we gaan recht door het midden." Zie het kereltje zo doen, de kleine dictator.
QUA PATET ORBIS
ZO WIJDT DE WERELD STREKT
Nou jongens houdt het maar dicht bij huis, Den Haag is ver zat en doe wat je gezworen hebt " Verdediging Van Volk en Vaderland" Doe jullie plicht en schoon de boel op,mijn zegen hebben jullie.
Paintballen is niet goed genoeg? Waarvoor heeft defensie kogels nodig, voor het tillen van zandzakken of uitdelen van voedsel in Mali?
Zou ie soms aan de wodka zitten met een Russische snol naast hem?
Chef-70 | 06-08-15 | 14:48
Ja dus ?
Sowieso is, gezien de huidige geo-politieke ontwikkelingen en de omvang van ons leger, het een achterhaald instituut. Zet die gezonde knapen maar izo beeed mogelijk in als maatschappelijk dienstverlener.
Alexander Bakfiets Pechthold is een lul eerste klasse.
Dit soort volslagen losgezongen intellectuele zelfbevredigers veroorzaakt meer ellende dan roken en zuipen bij elkaar - en fuck it; doe er ook maar MDMA en crack bij ook.
X jaar na dato zitten we nog steeds eindeloos te leuteren over wat dooie moslims in Srebrenica en er is altijd naar onderen getrapt om maar iemand de schuld te geven; uiteindelijk zijn het de Pechtholdjes van deze wereld die medeverantwoordelijk zijn voor dit soort slachtpartijen doordat ze weliswaar de wereld willen redden, maar diegenen die dat moeten uitvoeren geblinddoekt en met handboeien de klus laten klaren.
Mocht hij dit lezen:
Alexander: je bent een min mannetje. Als je écht kloten had, dan ging je eens een maandje of drie mee op missie in plaats van je uitgestreken smoel op de TV te pleuren.
Sorry, Joris van Loghausen van dienst; ik besef dat ik nogal ferm uit de hoek kom, maar de stoom komt me uit de oren bij dit soort volksverlakkerij.
Vieze gluiperd.
-weggejorist-
Hoe minder geld naar het Militair-industrieel complex, hoe beter.
Laat Pechlul de sleutel van Nederland maar inleveren op zijn hoofdkantoor in Brussel. Dit land is toch verloren zolang er landverraders in de top zitten.
Best triest, uit de tweets van Kereltje P blijkt dat 'ie willens en wetens tegen de wil van de burger bezig is en hij lacht het weg (daarom komt ie ook af en toe met wat wit poeder onder z'n neus uit de tweede kamer toiletten vandaan)
Het blijft een gladde rat. In Leiden heeft 'ie in 1998 gesjoemeld met verontreinigde grond. hier werden in 2002 nog steeds vragen gesteld, er zijn facturen welke bewijzen dat er gerommeld is maar door de juiste connecties heeft dat stuk ellende genaamd Alexander telkens weer de dans ontsprongen.
Die vent hoort thuis in de bajes, niet in de politiek.
Zoek maar eens naar Pechtold + Noorderstraat.
leiden.courant.nu/search?query=Pechtol... .
-weggejorist-
oh ik vergat piano spelen.. kolonels in ons leger schijnen dat als core business te hebben
Dei man is niet alleen verachtelijk, hij is daarnaast een veel groter gevaar voor de Nederlandse samenleving dan bijv. een Wilders.
Pechthold is een intrigant wat gelukkig steeds meer zichtbaar wordt.
Je mag van defensie, leger en noem maar op, vinden wat je wilt; het is er. Deze mannen en vrouwen opereren met goedvinden en instemming van de staat in het allerhoogste geweldsspectrum. Na hun is er niets meer. Dat deze walgelijke kwal zich op deze manier uit over mensen van leven en bloed die zich, letterlijk met gevaar voor eigen leven, inzetten voor het (politieke) landsbelang is te ziek voor woorden. Als die laatste kogel ooit nog gevonden wordt is er maar één doelwit de moeite waard om op te schieten. Dat je als politicus je eigen mensen zo laat vallen is te ziek voor woorden. Volgens mij is deze landverrader overigens in Mali gezien met een mes in zijn handen. Stak hij fijntjes en zonder scrupules in de rug van K. Jansen, militair.
Nederland heeft zijn tanks verkocht aan Finland. Gisteren liet de Finse landmacht haar leopards zien. Ze waren een koopje. In plaats van 1 miljard uit te moeten geven was men met 100 miljoen klaar. En heeft Finland in een klap een groot gedeelte van haar cavalerie eenheden gemoderniseerd. Wel vraagt zich iedereen zich af waarom Nederland ze verkocht heeft.
Ooh ja, we krijgen in 2020 10 mooie JSF fighters.
Kereltje Peggold, de man van de losse flodders himself...
D66,ers de neo NSB'ers, ze verraden keer op keer hun eigen land en burgers.
Het afbouwen van defensie is louter en alleen ter voorbereiding van een Europees leger. Demagogen'66 is in ieder geval duidelijk waar ze met Europa naar toe wil. Al die andere leden van die, zeg maar, grote middenpartij, ensceneren het dusdanig, dat er eerdaags nog maar één optie is, en dat is een Europees leger.
Alle "missies" naar conflictgebieden stoppen en leger en politie trainen om conflicten en misdaad HIER binnen de perken te houden.
Alsof het Nederlandse leger schietoefeningen nodig heeft....
Onze recente en minder recente krijgsgeschiedenis leert dat achteruitlopen, wegkijken en "hoe ontwikkel ik foto's" de enige oefeningen zijn die tellen.
Alexander Pechtold wil een Europees leger. Hij acht het niet nodig dat zulke macht democratisch gecontroleerd wordt. Waarom ook? In het verleden is de combinatie ondemocratische heersers en militaire macht natuurlijk hartstikke goed verlopen.
.
Mjah... Duidelijk gevalletje 7 jaar kunstgeschiedenis. Feitelijk niet serieus te nemen in een discussie over welk onderwerp dan ook.
.
Gelukkig ben je "hoogopgeleid" als je op dit omhooggevallen veilingmeestertje stemt.
sprx | 06-08-15 | 14:27
Wat een onzin! Dit is precies het debiele beeld wat hier onterecht gecreëerd wordt. Alsof Nederlandse militairen missies uitvoeren met een gebrekkige uitrusting. Belachelijk staaltje framing.
Prima wat extra investeringen naar het leger, maar doe aub niet alsof wij met ons machtige leger voorop in de strijd moeten, want dan worden we toch wel uitgelachen.
En die link werkte ook niet (#benlekkerbezig #sorry) nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_lande... . Zo ... nu weer snel aan het werk om het BBP hoger te maken, zodat ze straks kunnen klagen dat we nog minder geld (percentueel) aan defensie uitgeven. Doeiii.
Ergens heeft hij wel een punt, als land omringd door Engeland, Duitsland en Frankrijk hebben we in feite geen leger nodig toch? Alleen maar om mee te doen aan international missies om onze welvaart op peil te houden.
10 jaar +terug
Maak van dat woord penis in de eerste zin maar piemeltje.
Hou toch een keer op met dat klagen over Defensie, ze geven 1 miljard meer uit dan 10 jaar (+12,5%) www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/overheid-... . Alleen die wapenhandelaren willen steeds meer winst, de aandelenkoers moet stijgen, we moeten innoveren anders winnen we nooit van 30.000 strijders in die woestijnen #raarrrr. Hier een overzichtje van wat de coalitie uitgeeft en met 1 miljard extra is het probleem opgelost #sure nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_lande....
Om dit en vele andere redenen leven we nu in n soort 1939.
Zouden de kinderen van Alexander eigenlijk weten dat ze zelf in een Nederland op moeten leven waarin veel minder vrijheid is dan in het Nederland van Papa Pechtold ?
Zouden ze ook weten dat Papa Pechtold daar zelf heel hard aan heeft bijgedragen en nog steeds bijdraagt?
Wat zullen ze trots zijn op Papa Pechtold hè ?
Goede analyse dhr Van Rossem.
Maar goed, daar blijft het ook bij want vergeet niet dat D'66 voor een zetel of 20 in peilingen staat en in vergelijking met de vorige verkiezingen flink in de plus staat.
Kennelijk vindt het volk het (uitgevoerde) beleid van D'66 fantastisch vooral als je de verkiezingsuitslagen van de PVV meeneemt, die inzake defensieuitgaven en de missies precies tegenovergestelde beslist.
-weggejorist-
Voorstelling = voormalig veilingmeester
GS wordt helaas regelmatig ingehuurd door het leger. Zonder al die onzinmissies was er nog voldoende budget en munitie voor het verdedigen van het land van de belastingbetalers.
'Gelukkig' hebben we binnenkort een Europees leger.
Munitie is het goedkoopste spul in het leger.
Volgens mij is het een hoax.
Pechthold betitelen als elitair is het hem toekennen van een iets hogere iq.
Dat heeft de voorstelling meester echt niet en hij behoort ook zeker niet tot de ware elite van Nederland.
Hij zou het willen, de kleine dictator.
Ik kan wel een betere bestemming bedenken voor die laatste kogel heur...
Ben bang dat ,als je naar hem wijst , 2 x pang roept en heel hard gaat lachen. je een probleem heb.
Met een EU-extremist dan weet je toch wat je krijgt. Ik neem het D66-stemmers eerder kwalijk, dom zijn ze doorgaans niet. Vervuild, maar niet dom.
sprx | 06-08-15 | 14:27
Welk slagveld? Onze jongens gaan alleen als er niks te vechten valt. En als er dan wat te vechten valt rennen ze huilend weg omdat ze alleen maar de piano player zijn.
Gadverdamme. Omhoog gevallen natnek. Bah!
Oud-militair hier. 'Pang pang' roepen (of 'pinda pinda') gebeurt al een tijdje binnen defensie. En dat roep je alleen als je door je losse flodders heen bent, dus niet op een schietbaan als het om echte munitie gaat.
Laat onverlet dat Pechtold een eikel is, die bij de eerste zes meter van een hindernisbaan allebei z'n enkels breekt.
Waarvoor hebben we een leger nodig dan? Om de illusie van landen hoog te houden?
@tuurlijkniet
Niet alles is Europa's schuld.
Schaf defensie af, doe het goed of doe het niet.
Nederland in 2015.
Het leger roept pang-pang
De politie roept niets want racisme en vervolging.
De politiek roept meer geld-meer geld.
In Brussel lachen ze zich ziek.
Bilderberger, dat zegt genoeg.
En het mooie van deze hypocriete Peggold is ook nog eens, dat hij zijn huwelijk niet eens in stand kon houden, wat wil je dan met een land besturen??
Hij moet zich doodschamen jongeren het slagveld op te sturen zonder de best denkbare bewapening .
@oplooprem | 06-08-15 | 14:24
Haalt toch geen reet uit..
Tis een hufter
Overigens denk ik dat als ik de woorden "pang pang" naar hem twitter, de politie binnen de kortste keren voor mijn deur staat. Dan is het ineens geen humor meer.
Dit is toch niet zo'n verrassing? D 66 bestaat volledig uit EU trekpoppen en het plan is vrij eenvoudig:
Sloop je nationale leger. Wacht op een 'incident' waardoor het volk gaat roepen om een leger. De oplossing: een Europees leger.
Mission accomplished.
Het is een idioot.
kan niet wachten om weer te gaan stemmen..
En het houdt niet op. Want Brussel heeft niets liever dan landjes zonder eigen sterke arm.
Het is voor Arrogander maar goed dat de Engelsen en Amerikanen 70 jaar geleden geen pangpang riepen, toen ze over de lichamen van hun kameraden de kust bestormden om ons land te komen bevrijden van de bezetter.
Zodat 70 jaar later mensen als Arrogander zijn ontstaan die in de gelegenheid zijn om te heulen met de nieuwe bezetters.
Denk niet dat Amerika nog een keer komt, Kereltje, met je pangpang, misschien mag je zelf klotsklots roepen als je in een oranje overal op je knieën zit met een middeleeuwiër met een roestig mes achter je.
En dan te bedenken, als je hier reageert met het feit (zie boven) dat D66 Nederland mede naar de knoppen heeft geholpen de achterliggende tientallen jaren, door de linkse doctrine, weten er nog onder ons te zeggen, hoe je daarbij komt, 'want ze hebben nooit meegeregeerd'. Het gaat dus op deze manier en exact hetzelfde geldt voor het onderwijs! Totaal verziekt door DEZE partij!! Walgelijke, arrogante vent, die Peggold, wat die voor zijn kop heeft is niet te beschrijven.
Eng mannetje.
Pechtold wil Europees leger als tegenwicht tegen VS
www.nu.nl/verkiezingen2006/872878/pech...
Pechtold is voor een Europees leger. Onafhankelijke verdediging van NL boeit hem niet, dat blijkt.
Voor Spekman is nivelleren een feest, voor Pechtold is de afbraak van de soevereine staat een feest.
Opvallend om te zien dat de begrotingslijn tussen 1921 en 2005 meerjarig stabiel was, tot het in 2006 tegen een muur (bijna recht omhoog) botste. Benieuws hoeveel van die 150 miljoen naar Europa gaat. Geld dat niet meer kan naar onderwijs, politie, leger, verzorgingstehuizen, ziekenhuizen, etc, etc..
Vijdand=vijand, maar da`s logies.
Sinds het Kereltje weer vrijgezel is, zijn de tweets wat joliger. Het dedain van de partij is door de peilingen groter dan ooit. Hopelijk wordt dit land behoed voor Kereltje als premier en Sophie in t Veld als minister van Buitenlandse Zaken maar ik vrees het ergste. FC Wegmetons is nou eenmaal in grote getalen aanwezig in dit land.
@Reconquistador | 06-08-15 | 14:17
Nee hoor, hij zou nederland zonder slag of stoot overdragen aan de vijdand in ruil voor een goedbetaald baantje.
En wat gaan we doen dan als hier in Nederland een IS-achtige groep tekeer zou gaan? Zo denkbeeldig is dat helaas niet.
Alexander Pechtold.... Klaver is volgens mij zn zoon. Gevaar voor de maarschappij mijns inziens deze lieden.
Genadeschot voor Nederland ?? Eerder een startschot voor een nieuw begin.
Pechtold is de vleesgeworden arrogante van het regentbewind dat NL regeert.
Beunhaas Pechtold slaat in ieder geval nog geen deuk in een pakje boter, laat staan een kogel in de vijand om z'n land te verdedigen. Beunhaas Pechtold zou namelijk proberen om de vijand deaud te lullen.
Ik zag het ook voorbijkomen. Minachting puur sang. Nare man, maar dat wisten we al lang toch.
Zet er Bami voor en je bent een racist.
Pechtold is gewoon een onderbuikende reaguurder zonder humor. Daar hebben wij niets aan. Hij krijgt geen visum voor geenstijlland.
Schaf dat hele defensie toch af, domme tokkies in uniform hebben ze bij de politie ook. En die verdedigen het land ook niet als we aangevallen worden.
Als iemand anders op Alexander richt, wil ik best "pang-pang" roepen.
REAGEER OOK