Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

NU op de NPO. The Roast of Motivaction

Jeugdige NederTurken zijn IS-fanboys. Allemaal. Nou ja, bijna allemaal. 87% van de NLTurken HARTJE Islamitische Staat. Ja, dat was even schrikken, november 2014. Het was voor het GoedVolk vooral schrikken omdat het onderzoek van Motivaction kwam, en niet van het Wetenschappelijk Bureau van de PVV, van het Joost Niemöller Instituut voor Islamofobe Migratiestudies of van de OpenLucht Universiteit op het Onderbuikslotermeerplein in Amsterdam-Noord. Motivaction is een keurig marktonderzoeksbureau, aangesloten bij een keurige vakorganisatie (waar Maurice de Hoax niet bij aangesloten is) en Motivaction doet keurig waar de elite in Den Haag en Het Reservaat om vraagt. De status quo handhaven met keurige rapportjes vol keurige cijfertjes. Die keurige meneer Verheggen van Motivaction is zelfs lijstduwer van het keurige GroenLinks geweest. Dus het KAN HELEMAAL NIET dat Motivaction zulke tegenvallende schokkende verontrustende cijfers over de gedroomde multiculti samenleving produceert. Maar dat deden ze wel. Sindsdien is het hommeles in onderzoeksland. Vanavond gaat de door PvvdA aangestuurde NPO mmv Kuzu/Oztürk en de onvermijdelijke Zietniks Oetlul dat Turks-Nederlandse plooitje weer keurig gladstrijken. Chips, nootjes & tweede scherm, zet u schrap voor een heerlijk avondje oikofobische agitprop. Intunen op NED2. Fütsün & Rüspüct!

Reaguursels

Inloggen

Het programma toont in ieder geval aan hoeveel Nederlanders bereid zijn de waarheid tot leugen te maken omdat deze niet overeenkomt met de waarheid zoals die door de politiek correcte elite aan het volk wordt onderwezen. En dan ook nog die zeikstem van Klierie Polak.

Willibald von Klúúúk | 29-07-15 | 17:01

@hallevvezool | 29-07-15 | 16:07
Dat had ik voor het gemak even meegerekend. De Turken uit Turkije zijn voornamelijk dorpelingen uit midden- en Oost Turkije. Ofwel, een zeer (!) grote groep Alevieten en Koerden. Deze zullen nooit sympathie hebben voor de I.S, dat is net zo onaannemelijk als dat een gemiddelde Nederlander positief is over de nazi's. Daarom zeg ik dat het gewoonweg onmogelijk is dat 87% procent sympathie heeft voor de I.S. Logisch beredeneren is niet zo moeilijk.

NimweegseTurk | 29-07-15 | 16:55

Scheelt dat ik niet direct weer stink als ik uit de douche kom zoals dat schorem

TECHNO AFILIATED | 29-07-15 | 16:40

@ volksmenner| Wil de echte wegkijker nu wegkijken en @ Maria.1 lekker met rust laten.
Als de dame geen trek heeft in SStaatspropaganda dan eet zij dat simpelweg niet.
Je staat volslagen tegen de verkeerde boom te blaffen.

NimweegseTurk | 29-07-15 | 00:14
Je lijkt de turkse turken in Turkije te beschrijven.
Zou het kunnen dat er in NL een meer homogene groep turken woont, waardoor het flutgehalte in het onderzoek lager is dan wat jij(wij) zou willen zien?

hallevvezool | 29-07-15 | 16:07

Kijk niet, slecht voor m'n bloeddruk. Kan t woord moslim niet meer aanhoren.

Cochisejicarilla | 29-07-15 | 15:45

NPO propaganda Dat is toch die zender die reclame maakt voor de kindsoldaten van de IS?!
(ja dat is die zender).
Ondertussen houdt recept tayip huis onder de koerden. Koerden slachten is hetzelfde als IS liefhebben (Erdo zuigt kalifaatpiemel). Navolulverklaring “All allies expressed their strong support for Turkey, and we stand all together, united in solidarity with Turkey” Dit is een vrijbrief aan Erodgan om in Syrië per ongeluk óók op de koerden los te gaan.
(mandrake, clemenceau once said, war)

WANT Turkey, which has the second-largest army in NATO after the United States, did not request any additional military assistance.

Ontopic: Als het waggelt als een eend en kwaakt als een eend.

hallevvezool | 29-07-15 | 15:42

Het hele NLse volk weet allang dat turken (en andere islamitische medeNLers) agressief, racistische en discriminerend zijn naar autochtone NLers en andere niet-islamitische medeNLers.
Het onderzoek bevestigde wat iedereen allang wist en door de politiek in grote meerderheid consequent werd ontkend op de manier van: 'als ik wegkijk dan zie ik het niet, en wat ik niet zie is er ook niet, la lala la la'.

Voor zover ik weet is er nog nooit een onderzoek gedaan onder autochtone NLers naar of en hoe zij agressie, discriminatie en racisme hebben meegemaakt van niet-autochtone NLers.
Het kan nuttig zijn om de uitkomsten van zulke onderzoeken naast elkaar te leggen en te vergelijken.

gaffelbaard | 29-07-15 | 12:19

bewijst maar 1 ding, NL ers knielen gewoon voor achterlijkheid.

ildiko | 29-07-15 | 12:01

Uitzending niet beschikbaar. Ook op npo zelf niet te vinden. Iemand een mirror?

Neiltwo2 | 29-07-15 | 11:11

Hè getsie wat is deze waarheid toch stigmatiserend voor onze Nederturken. Voor de linkschmenschen is dit geen probleem hoor aangezien deze lui wereldkampioen realiteitsontkenners zijn.

lijdensweg | 29-07-15 | 10:42

Tenenkrommend, was het, echt tenenkrommend.

philia | 29-07-15 | 10:01

Ik kijk naar de dingen die er gaande zijn in het echte leven; niet naar wat wij door de overheid voorgeschoteld krijgen.

Maria.1 | 29-07-15 | 08:23
Ja, want alleen u kent de waarheid. En alleen uw waarheid telt en alles wat daarvan afwijkt klopt niet. Ga maar weer stofzuigen.

volksmenner | 29-07-15 | 09:20

Waarom willen autochtonen hun eigen land kapot maken? Wat is dit voor onverklaarbare zelfhaat?
Boer in 020 | 28-07-15 | 23:04
De reden: herverdeling van de inkomens!
De zieligeMensenIndustrie vergt steeds hogere belastingen, die gerechtvaardigd worden door het benoemen en nog massaler importeren van Zielige Groepen, liefst van andere etniciteit en bij voorkeur islamitisch.
Tegenstanders worden geframed als racist, islamofoob of xenofoob zodat hun mening kan worden genegeerd.
Er is inmiddels geen weg terug meer voor de gevestigde politieke partijen, ze moeten doorgaan tot de ondergang.

kindapaas | 29-07-15 | 08:40

Uitzending niet gezien. Vorig jaar kon iedereen meteen al weten dat dat Motivaction-onderzoek flutwerk was – aan de manier waarop het was uitgevoerd, niet aan de uitslag. Ik dacht dat het juist op maat was besteld – en met veel tamtam in de media gebracht – opdat Asscher erbovenop kon springen om zich te profileren als best-wel-kritisch-op-islam en twee Turken uit de fractie te slachtofferen: "kijk ons nou eens stoer zijn".
Blijkbaar is binnen de PvdA achteraf tot een andere koers besloten en moest Motivaction op de brandstapel.
Krijgen Kuzu en Oztürk nu excuses van de PvdA, want zij hadden dus al die tijd gelijk?
 
(Het is in Den Haag eerder regel dan uitzondering dat "onafhankelijk" onderzoek het politiek gewenste resultaat oplevert.)

simpelman | 29-07-15 | 08:39

Nimweegse Turk, je hoeft er inderdaad geen Turk voor te zijn om te zien dat het onderzoek voor geen meter klopt.

Geloof mij maar dat Motivaction zich driemaal zal bedenken voordat ze weer zo'n onderzoek zullen aannemen, als ze vooraf hadden geweten dat dit zo'n ophef zou veroorzaken ...

Echte goede onderzoekers vind je nog maar weinig in Nederland, daarvoor moet je meestal bij universiteiten zijn. Daar wordt vooraf over het algemeen 100 keer nagedacht over een goede representatieve steekproef. Geldt ook voor sommige overheidsinstanties, al zal niet iedereen dat graag willen horen.

Voor de meeste onderzoeksbureaus geldt: pak er een willekeurig onderzoek van, stel drie moeilijke vragen en men haakt af.

Valt mee dat EenVandaag panel nog niet onder de loep is genomen, een door de overheid gesubsidieerd panel, hoezo oneerlijke concurrentie voor onderzoeksbureaus??

NoNoVio | 29-07-15 | 08:23

@volksmenner | 29-07-15 | 07:34
Ik kijk naar de dingen die er gaande zijn in het echte leven; niet naar wat wij door de overheid voorgeschoteld krijgen.

Maria.1 | 29-07-15 | 08:23

-weggejorist-

ST18 | 29-07-15 | 07:50

Goed idee wel van de PvdA, twee miljoen moslims binnenhalen zodat hier verdraagzaamheid ontstaat en er eeuwig PvdA gestemd zal worden.

Ik lust geen döner, want vies vet en turks.

Jan Passant mk2 | 29-07-15 | 07:45

Grappig! Ik leef juist in de realiteit en heb geen zin in struisvogelpolitiek.

Maria.1 | 28-07-15 | 22:04
En dat doet u door dingen die u niet uitkomen te negeren? Wat een realiteit zeg.

volksmenner | 29-07-15 | 07:34

De meeste Turken (87% klinkt aannemelijk) is zwaar nationalistisch en sunni moslim. Dat kan en dat zou niets hoeven betekenen, maar onze beleidsmakers zouden eens op wat fora moeten kijken waar de ietwat lager geschoolde allochtone jeugd zich ophoudt en haar weloverwogen mening inzake IS of Koerden/PKK neerschrijft. Ik denk dat menig Gutmensch een kotszakje nodig heeft om eea te verwerken. Daarbij blijken de burelen van verfoeide blogs als GS een baken van verlichte gedachten en inspiratie om de wereld een mooiere plek te maken.

Drs.. Gelul | 29-07-15 | 07:33

-weggejorist-

Aanmodderfakker | 29-07-15 | 07:06

Hahaha heerlijk die linkschen koppen als ze opeens op de realiteit worden gewezen.

zeefert | 29-07-15 | 07:01

-weggejorist-

hetvolkspreek | 29-07-15 | 06:57

Uitzending niet beschikbaar, typisch de ultra-onbetrouwbare NPO.

Bokito ergo sum | 29-07-15 | 06:23

Onderzoeken zoals deze zijn slechts bedoeld om luie, laffe corruptici 'feiten' in handen te geven om hun eigen gelogen waarheid te onderbouwen.
Wat wij zelf ervaren in het dagelijks leven (leuke buren, welopgevoede kids, stankoverlast, intimidatie, vercriminaliseerde leef- en werkimgeving, fraude enz.) blijft de maatstaf.
Wat Ascher en andere policors draaien en liegen zegt dus meer over hun zielige zelf als in dit geval over de aanhang van is.
Ascher en zijn polivrinden denken ons nig steeds te kunnen veranderen door hun achterhaalde maakbaarheidsidealen.
Veeg je reedt daarmee!

pennestront | 29-07-15 | 06:14

@bij gelegenheid | 29-07-15 | 00:09
Ja exact. Men wil en kan het niet accepteren. Artikel afgelopen week over onrust met Moslim en Christenen in asiezoekerscentrum (m.nrc.nl/nieuws/2015/07/22/spanningen-...). Als je op Facebook de reacties leest van de wegkijkers weet je wat feitelijk het grootste probleem in dit land is.

RobberenRukkie | 29-07-15 | 03:43

@Ars Vivendi | 28-07-15 | 21:14
+t : boodschappert

Worst_kaas_scenario | 29-07-15 | 03:09

@Jan Dribbel | 29-07-15 | 03:01
Ik sta op het punt om de deur uit te gaan.
Wanneer ik weer thuis ben, staat er weer een vers topic op me te wachten.
*iets mompelt over mosterd en maaltijd*

necrosis | 29-07-15 | 03:05

necrosis | 29-07-15 | 02:14
Ga naar uitzending gemist en je vindt alle programma's die op Ned 1,2,3 werden uitgezonden.
www.hebikietsgemist.nl/

Jan Dribbel | 29-07-15 | 03:01

@Bokito ergo sum | 28-07-15 | 22:59
Boude stelling. Maar helemaal waar! Ik weet niet wie zich nu meer beledigd voelt maar het is het eeuwenoude appels/peren, Mussert/Pechtold verhaal.

wakkere_nederlander | 29-07-15 | 02:58

@DANNY3960 | 29-07-15 | 02:52
Ik ga zo naar mijn werk, kan ik me weer lekker uitleven.
Dat helpt ook....

necrosis | 29-07-15 | 02:58

necrosis | 29-07-15 | 02:14

Neem een Gin & Tonic, niet echt het antwoord maar helpt wel.

DANNY3960 | 29-07-15 | 02:52

@Febofiel | 28-07-15 | 21:56
Het is niet eens een complot.
Dat van die 5e colonne, paard van Troje.
Allemaal overtrokken.
Het is geen paard, geen verborgen leger.
Geen greintje onbeschaamdheid van hun kant.
Islam in your face!
Op het moment dat een schaap of koeffaar het hoofd verliest even wegkijken om de vrede te bewaren en daarna gewoon weer: gaan met die banaan!

Niks aan de hand.

wakkere_nederlander | 29-07-15 | 02:49

"deze uitzending is niet beschikbaar"...
Hoe moet ik nu mijn onderbuik gefundeerd laten spreken?

necrosis | 29-07-15 | 02:14

Hoe dan ook, we weten dat een grote meederheid van de turken, net als een grote meederheid van de marokkanen, net als een grote meederheid van de moslims (liefst alle), in nederland terstond de grens over getrapt moeten worden. Terug naar hun heimat.

sjoost | 29-07-15 | 01:36

En het begint al bij de jeugd.. onze geitenwollen sokken wereldknuffelaars zijn nog steeds bezig de jeugd te leren overal begrip voor te hebben, terwijl turken rustig afwachten. 0031 heeft haar handen vol aan mocro-moslims, de turk probeert zo wit mogelijk te zijn en wacht rustig af. Slim, maar anti heeft jullie door. Tis maar goed dat ik niet dertig kinderen heb. *schopt jukebox*

www.youtube.com/watch?v=9BxwRIG_pcw

de grote Anti | 29-07-15 | 01:34

Pim had destijds altijd al een hekel aan de Vee Pee Airr Ooh.
Pas sinds kort begrijp ik waarom. Elite omroep voor linksche goedmenschen.

miereneukert | 29-07-15 | 01:23

Het onderzoek was overbodig en het pogen de uitslag er onderuit te halen is potsierlijk. Moslims zijn voor het merendeel - zo niet allemaal - radicale relidebielen en vinden dientegevolgen IS wel OK. IS is hun natte droom.

Rest In Privacy | 29-07-15 | 01:18

De les voor de opdrachtgevers van het onderzoek:
er wordt alleen dan betaald als de uitkomst van het onderzoek voldoet aan de verwachtingen van de opdrachtgever...

de honden blaffen... | 29-07-15 | 00:57

Na 18 minuten vond mijn Humax het wel mooi geweest. Ik eigenlijk ook wel. Wat een gelul, de ondervragers hadden de verkeerde vragen gesteld aan de verkeerde doelgroep; Turken in de grote steden. Waar hadden ze dan moeten zijn, in Wolvega en Exlo?

Tjemig | 29-07-15 | 00:50

croque monsieur | 29-07-15 | 00:39
De meiden van de YPJ hadden ook nooit eerder hinder van een Turk. Totdat plots zij als pkk werden voogesteld. Oboema; lets get them*

Zo ietsdus met deze meiden.

bij gelegenheid | 29-07-15 | 00:43

Onderzoek in opdracht van Asscher.... Onze 020 Wallen koning; uit eerder onderzoek - in opdracht van Asscher bleek namelijk ook dat 97,6 % van de daar werkende prostituees dat onvrijwillig deden.

Onderzoek.... uit onderzoek blijkt dat 80% van de reaguurders etc. je onderzoekt en krijgt wat je nodig hebt.

Frankasd | 29-07-15 | 00:43

Ik heb nooit gezeik met Turken. Was ook verbaasd over de uitkomst. Zo'n uitslag past beter bij Finland.

croque monsieur | 29-07-15 | 00:39

de honden blaffen... | 29-07-15 | 00:30
Hahaha. Rütte cum suis achten zich beschermd door een syndicaat waar wij geen weet van(willen) hebben.

bij gelegenheid | 29-07-15 | 00:34

de honden blaffen... | 29-07-15 | 00:30
Daar kan nog wel een linkje bij:http://plazilla.com/page/4295070508/de-exotische-danseres-mata-hari

de honden blaffen... | 29-07-15 | 00:32

bij gelegenheid | 29-07-15 | 00:17
Het is nog niet zo gek lang geleden, dat spionnen van buitenlandse mogendheden door een vuurpeloton terechtgesteld werden.

de honden blaffen... | 29-07-15 | 00:30

@IndoFortuyn | 28-07-15 | 22:04
Niet alleen de Turkse bombardementen op IS zijn fake, die van USA ook. Bedenk je even wat een slagkracht die US Airforce heeft en we horen nauwelijks van slachtoffers, laat staan effectieve uitschakeling van ook maar 1 IS groepje. IS is wel degelijk het gevolg van Obama's beleid om iedereen en z'n moeder te steunen die tegen Assad vecht. IS kon ook met het grootste gemak het wapenarsenaal en voertuigen die voor het Iraakse leger waren bestemd "veroveren". (Ze kregen de sleutels gewoon van overgelopen Iraakse militairen) Dat Obama zelf totaal niet schijnt te zitten met deze miscalculatie is nog het meest verontrustend.

PrinsesStoepje | 29-07-15 | 00:23

Graaf van Egmont | 29-07-15 | 00:0
Niet verder doorløllen; ene van de Albayraks aanvaart binnenkort een functie binnen V&J waarmee zij invloed uitoefent- belangrijke- op de rechterlijke macht.
Je hebt dit niet van mij hè.

bij gelegenheid | 29-07-15 | 00:17

@Soledad | 29-07-15 | 00:09
Ben blij dat je het nu wel inziet

NimweegseTurk | 29-07-15 | 00:16

Eurotokkie | 28-07-15 | 23:37
Klopt, de nuance past meer op het vorige onderzoek van Motivaction toen 3/4 vd NLse moslims Syriëgangers helden vond. Dat was in 2013. www.volkskrant.nl/buitenland/driekwart...

seven | 29-07-15 | 00:14

@Desmoulins | 28-07-15 | 23:51
Het is een flutonderzoek van de bovenste plank. Daarvoor hoef je absoluut geen Türk voor te zijn. De argumenten heb ik voorheen gegeven.

@Eurotokkie | 28-07-15 | 23:52
Ik denk niet dat een Aleviet of een Koerd enigerlei sympathie kan hebben voor I.S, laat staan dat hij het niet durft toe te geven. Over de soennitische Turken gesproken: zij zijn over het algemeen nationalistisch of juist socialistisch. Een groot deel is lid van de HTIB (Turkse socialistische Vereniging) of van het Turks Cultureel Centrum (nationalisten). (wat zij hier doen is een ander discussiepunt). Je zou je dus oprecht kunnen afvragen hoe zij in godsnaam aan die 89% komen. Daarom durf ik mijn hand in het vuur te steken dat dit een flutonderzoek is.

Hoeveel argumenten ik ook aan zal dragen, ik denk niet dat het van nut ze zijn hier. Althans, daar lijkt het op. Ik hoop op iemand die hier met redelijkheid naar kijkt.

NimweegseTurk | 29-07-15 | 00:14

Julia | 29-07-15 | 00:01 Ghe, het onderzoek van Koopmans. Via TPO kwam dit vorig jaar plots op GS terecht. Hoop gedoe. Niet voor de weg-met-ons luyden. Het esstablishment en zo. Naderhand via de azijnbode allerlei tegenwerpingen ...
Het ' in your face ' wil en kan men niet accepteren.

bij gelegenheid | 29-07-15 | 00:09

nimweegse knurk

natuurlijk heb je gelijk
want ongelijk is een bochel.
vrienden van vrienden via,enz
wij geloven hier alles,kijken met een blindoek op naar de tv.
ook de bemoeienis van opperknurk erdogaan,vinden we zeer interessant [r]

soledad | 29-07-15 | 00:09

Het mooiste was toch wel dat een nader onderzoek over het onderzoek in opdracht van de roverheid juist tot de conclusie kwam dat het eerste onderzoek een flutonderzoek was. Zo rolt Den Haag. Natuurlijk kwam het tweede onderzoeksbureau tot die conclusie, want ze waren al voor aanvang door de overheid gekocht. Zo rollen ze daar op de ministeries namelijk. Wiens brood men eet.... enz.

Graaf van Egmont | 29-07-15 | 00:09

edelweiss | 29-07-15 | 00:04
Ja ze hebben al 10x hun naam veranderd maar het blijft gewoon een staatsomroep.

Eurotokkie | 29-07-15 | 00:07

Al een jaar geen enkele NL televisie meermin mijn huiskamer.

edelweiss | 29-07-15 | 00:04

@seven | 28-07-15 | 23:42
Je hebt ook onderzoeken van Ruud Koopmans die werkt bij een Duitse universiteit. Die onderzocht onder verschillende westeuropese landen de meningen en denkbeelden van moslims.
Wat eruit kwam was niet bepaald positief (voor Europa tenminste)

Julia | 29-07-15 | 00:01

Maria.1 | 28-07-15 | 23:48
Het probleem is dat inmenging van het Westen het alleen maar erger maakt , sinds de dood van Saddam Hoessein
is alles in een stroomversnelling gekomen.
Laat dit vuur gecontroleerd uitbranden zonder inmenging
vanuit het westen.
Het gaat niet alleen om IS , Koerden , Assad, sjiieten en soennieten , maar hierbinnen ook om heel veel stammen die elkaar niet kunnen luchten.

Eurotokkie | 29-07-15 | 00:01

seven | 28-07-15 | 23:24 Perfect omschreven. Godsgeklaagd is't dat niemand binnen de EU(mn Merkel, Hollande, Rütte cum suis) deze dictator van islamitische huize enig strobreed in de weg leggen.

bij gelegenheid | 28-07-15 | 23:59

@Fisccon | 28-07-15 | 23:42

Nieuws volgen louter en alleen via de TV is nogal vragen om dom gehouden te worden. Duidelijk dat u een goedgelovige NPO-volgende simpele ziel bent. Geeft maar toe dat u stiekem naar de campingzender zapt, ook daar hebben ze kijkers nodig zoals u.

Desmoulins | 28-07-15 | 23:55

NimweegseTurk | 28-07-15 | 23:47
Ik denk dat mensen niet direct toegeven dat ze voor IS zijn ,het zelfde zoals mensen niet direct toegeven dat ze op Wilders stemmen .

Eurotokkie | 28-07-15 | 23:52

@NimweegseTurk | 28-07-15 | 23:29

Binnen de Turkse gemeenschap is het natuurlijk een flutonderzoek.
Ontkennen is haast een Turks specialisme, vooral als het om feiten gaat. Kunt u toevallig ook inhoudelijk enigszins toelichten waarom dit een flutonderzoek is? Werd het niet klassikaal gedaan zonder instructies vooraf van de leraar of lerares? Waarbij de vraagstelling natuurlijk uiterst misleidend was en de Turkse jongeren nodeloos in een kwaad daglicht zijn gesteld. De populariteit van Erdogan is reden genoeg om de in Nederland wonende Turkse gemeenschap met argusogen te bekijken.

Desmoulins | 28-07-15 | 23:51

Turkije bombardeert de Koerden en voor de vorm IS een beetje en de NAVO staat daar achter.
We zijn omgeven door krankzinnigen. Ik word nu oprecht bang.

Maria.1 | 28-07-15 | 23:48

@Eurotokkie | 28-07-15 | 23:37
Waarom denk je dat? Mijn reden om dit "onderzoek" neer te halen: 20-25% van de Turken is Alevitisch. Nog eens een zeer groot deel van de Turken is Koerdisch. Als wij ervan uitgaan dat ALLE soennitische Turken de I.S. steunen (wat niet mogelijk is), dan kom je op ongeveer 50%, dan heb ik het nog ongelooflijk ruim genomen. Ik ken ook geen één Turk die maar enig sympathie heeft met de I.S, ook niet een vriend van een vriend die ik "via-via" ken (maar dit persoonlijke gegeven mag je achterwege laten). Graag hoor ik van je.

NimweegseTurk | 28-07-15 | 23:47

Fisccon | 28-07-15 | 23:42
Het valt idd niet mee om te kijken naar de staatsomroep
waarvan je weet dat ze de feiten verdraaien.

Eurotokkie | 28-07-15 | 23:47

-weggejorist-

Fisccon | 28-07-15 | 23:42

Het ging in Medialogica ook over de vraagstelling die onduidelijk zou zijn. De exacte vraag was:
'Ik vind het goed dat er steun is van Nederlandse moslims voor groepen zoals IS.' Daarop antwoorde 88% (Zeer)eens. Dat cijfer is nauwelijks te downplayen lijkt mij, hoezeer je het ook probeert. De term ' Groepen zoals IS. ' duidt imho echt op groepen zoals IS zelf en andere fundie clubjes zoals Al Nusra.

seven | 28-07-15 | 23:42

seven | 28-07-15 | 23:24
Het was allang duidelijk hoe gruwelijk IS was dus dit is gelul.
Ik denk dat een nieuw onderzoek het zelfde resultaat zal geven .

Eurotokkie | 28-07-15 | 23:37

@Julia | 28-07-15 | 23:19
Dit flutonderzoek werd door Asscher juist gebruikt voor eigen politiek gewin. Hij heeft in eerste instantie niks tegengesproken, totdat hij het niet meer kon verdedigen. Het is ook niet te verdedigen.

NimweegseTurk | 28-07-15 | 23:29

bij gelegenheid | 28-07-15 | 23:06
Een ding is wel te nuanceren. Ten tijde van het onderzoek was nog niet overduidelijk hoe gruwelijk IS was. In die tijd was in de mainstream Assad het grootste kwaad daar. (Kennelijk is democratie daar de mindere optie tov een verlichte dictator.)

seven | 28-07-15 | 23:24

Julia | 28-07-15 | 23:19
En dan met name de heffende vinger van dit goedvolk jegens hen die zich willen, dúrven tegenspreken. Kolere.

bij gelegenheid | 28-07-15 | 23:23

Julia | 28-07-15 | 23:19
Ja de Heren in Den Haag leven ook in een andere wereld , daarom zijn ze altijd verbaast als er een onderzoek komt uit de echte wereld.

Eurotokkie | 28-07-15 | 23:23

Motivaction wordt al jarenlang ingehuurd als gerenommeerd buro en nu deugt er ineens van dit onderzoek geen snars. Heel bijzonder. De NPO danst ook al naar de pijpen van Erdogan en van Ankara. De turkse diplomaten en politici dansen rondjes om onze overheid. Wat een faalhazen daar in den haag en op die ministeries. Het is veel erger gesteld met onze overheid en ons bestuur dan ik vreesde. Hef de boel maar op en draag het zooitje over aan Brussel.

denoorman | 28-07-15 | 23:21

Bokito ergo sum | 28-07-15 | 22:59
Daarom ook is de term Linkse Kerk zo treffend.

de honden blaffen... | 28-07-15 | 23:19

Ik heb me destijds ook wel verbaasd over de reacties toen dit onderzoek uitkwam. Asscher begon gelijk over dat het onderzoek niet klopte en dat het niet overeenkwam met het beeld dat hij had. Hij lag toen ook met Kuzu en Ozturk overhoop met dit onderzoek en hij wilde ook islamitische organisaties onder de loep nemen.
Uiteindelijk komt het er gewoon op neer dat er bij links de multicultidroom wordt gedroomd en men denkt werkelijk dat dat ook de realiteit is.
Vooral de feiten glashard ontkennen jongens, dan kom je er wel!

Julia | 28-07-15 | 23:19

@soledad | 28-07-15 | 23:14
Nog zo een idioot die alle planken in zijn bereik misslaat. Leer eerst Nederlands (ik meen het) voordat je iets duidelijk probeert te maken, want ik begreep er niet veel van.

NimweegseTurk | 28-07-15 | 23:17

Ik zat de uitzending te kijken en dacht meteen: "Oei hier komt een topic van GS aan." Inderdaad, onderzoek downplayen door de welbekende wegkijkers en door Erdogan betaalde Turken. Wat leven ze daar bij de NPO toch transparant.

Graaf van Egmont | 28-07-15 | 23:16

We gaan zolang door dat alle Jeugdige NederTurken tegen IS zijn ,al moeten we 100 onderzoeken doen .

Eurotokkie | 28-07-15 | 23:15

"Gingerturk denkt zo over joden dus Turken denken zo over joden". Wat is dit voor een redenatie? Hoe oud ben je, 12? (bovendien heeft dit niets met het onderwerp te maken). Ik wens je veel succes met je gestoei met de logica.

NimweegseTurk | 28-07-15 | 23:15

nimweegse knurk
de achterkant van de spiegel geeft een goede weergave.
je ziet niets je bent niets,en je wordt ook niets,en je aanwezigheid hier is zo bijzonder dat je zelf niet weet wat je doet.
mag ik het raden ,handje ophouden.
ik denk altijd aan het liedje,in holland staat een huis,en in dat huis daar woont een vrouw,en die vrouw die kiest een man enz,dat is fam hereniging van uitkering plukkers,de nieuwe mode trent.
tegelijk de teloorgang van het sociale vangnet.

soledad | 28-07-15 | 23:14

Tot recent nam ik uitzendingen van de VPRO serieuzer dan die van andere linkse omroepen. Had het idee dat ze iig hun propaganda met feitelijkheden wilde verkopen, maar sinds ik las in de Elsevier dat de VPRO volzit met lui die vroegen bij de RaRa zaten (NLse terroristen die oa bomaanslagen pleegden) kijk ik er heel anders naar. Misschien verplakt de VPRO haar leugens gewoon beter dan de rest.

seven | 28-07-15 | 23:12

seven | 28-07-15 | 22:58
U als geen ander hier hebt weet over cijfers. De getalsmatige vehoudingen de Turkse diaspora icm de ' Diyanet' tov andere allochtonen; dáár laat een NPO het kleautjesvœlk al voor een dertig jaren mee zwemmen, in het ongewisse zeg maar.
Een schande zeg ik, zeg ik u.

bij gelegenheid | 28-07-15 | 23:06

@Maria.1 | 28-07-15 | 21:40
Ik vind dat deze reportage een verkeerde uitstraling heeft op Motivaction.
Ik eis een onderzoek naar het onderzoek naar het onderzoek van Motivaction!!!!

Hof van Tuinslang | 28-07-15 | 23:06

Waarom willen autochtonen hun eigen land kapot maken? Wat is dit voor onverklaarbare zelfhaat?

Boer in 020 | 28-07-15 | 23:04

Multiculuralisme = religie

Bokito ergo sum | 28-07-15 | 22:59

Vakkundig gedownplayed. Contra onderzoeksbureau die veel genuanceerder was, voxpoppen met sociologen (concurrenten!) die motivaction wel even on air willen afserveren. Helaas voor medialogica dat Nieuwsuur daarna opende met het feit dat Turkije nu openlijk de Koerden bombardeert, Koerden die tegen IS strijden. Die premier Erdogan lijkt wel IS fan en is gekozen, en populairder in NL dan in Turkije zelf. 'Erdogan nergens zo populair als in Nederland nos.nl/artikel/2040192-erdogan-nergens... Nu wachten tot de NPO dit verhaal ook gaat ontkennen?

seven | 28-07-15 | 22:58

"Ik schrok van de uitslag en dacht dat onderzoek kan niet kloppen" in plaats van "Hoe komt het toch dat 87% sympathiseert met IS"
wolffman | 28-07-15 | 22:21

Ja Wolffman, dat is de gemiddelde reactie van een reaguurder hier. Dat Asscher vond dat een ander heel gedegen rapport "niet de resultaten bevatte die hij verwachtte" en dus maar oversloeg vind jij normaal he.

rambito | 28-07-15 | 22:51

@volksmenner | 28-07-15 | 21:52
Kijk eens naar de comments hieronder, de meeste positief en bijna allemaal van europese moslims. Maar steek uw kop gerust in het zand.
www.youtube.com/watch?v=dq2kWO2dIao

PrinsesStoepje | 28-07-15 | 22:49

RobberenRukkie | 28-07-15 | 22:28
Tsja, 't blijft lastig met de restanten uut 't nazi verledn. Nu weer een megalomane ingestelde Turk die zich als een AH2 presenteert.
Me dunkt dat het weldenkende Turkse volk zich hier tegen moet keren.

bij gelegenheid | 28-07-15 | 22:49

Hoe denken Turken over Joden?

Schokkende beelden. GingerTurk wil nieuwe Shoa
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/02/...

Zo dus.

Dat geeft aan hoe er gepraat word in de Turkse gemeenschap over Joden. Niet voor niets is Mein Kampf een bestseller in Turkije. Dit geld niet alleen voor Turken maar voor de islamistische gemeenschap in haar geheel.

Brodus | 28-07-15 | 22:46

Gaan we weer... Dit onderzoek is nikszeggend, ofwel een 'flutonderzoek' dat van alle kanten lek is. Is al op het eerste oog te zien, tenzij je blind bent uiteraard.

NimweegseTurk | 28-07-15 | 22:42

De Turken zijn rustiger in Nederland dan de Marokkanen.
Leken beter te intregeren.
Maar een Turk voelt zich meer Turk dan Nederlander.
En met Erdogan zijn ze helemaal terug bij af.
Dat ze veel sympathie hebben voor Is geloof ik zomaar.
Erdogan heult zelfs met Is en gebruikt ze nu als excuus om de Koerden te bombarderen.
Lees ook nog even op Marokkoforum voor het laatste leuke nieuws uit Marokko.
Daar gaan ze terug naar de sharia en nemen burgers zelf het recht in handen.
Taferelen zoals in India waar een groep jonge mannen een vrouwtje met kind aanvalt en haar kleren van het lijf afscheurd omdat ze te sexy gekleed is.
Een straatrovertjes die door een woedende menigte wordt doodgeslagen.
En allemaal in moderne steden Casablanca en Tanger.
Griezelig dat ze zo terugzakken en het orthodoxe islam massaal beginnen aantehangen.

Lilia2 | 28-07-15 | 22:42

@lady blabla | 28-07-15 | 22:07

Tot ze zelf aan een hijskraan bungelen.
Uiteindelijk moeten de leiders ook islamitisch zijn maar bij voorkeur een kalief aan het roer.

Desmoulins | 28-07-15 | 22:41

@Maria.1 | 28-07-15 | 21:26
Als je bedenkt dat bijna alle nederturken op IS-facilitator Erdogan gestemd hebben is de uitslag van >80% Turkse IS-fans toch niet zo gek. Moslims begrijp ik wel. Van die NL wegkijkers, goedpraters en wensdenkers met hun zalvende deskundologen-taaltje, dáár krijg ik een hagelslagkut van!

PrinsesStoepje | 28-07-15 | 22:35

@bij gelegenheid | 28-07-15 | 22:23
Hehe..;),

RobberenRukkie | 28-07-15 | 22:28

Sorry, die laatste link is van een communicatiebureau dat vraagtekens zette bij het hoge advertentiebudget van een van de andere bedrijven op hetzelfde adres als Motivaction.

Watching the Wheels | 28-07-15 | 22:25

'. Deswegen, herzlich wilkommen im EU herr Erdogan!'
Lol at RobberenRukkie
Kommentar darauf gehts umsonst ins kliko. Dat wel natuurlich.

bij gelegenheid | 28-07-15 | 22:23

lady blabla | 28-07-15 | 22:07
Status quo behouden, voorkomen dat de hooivorken en fakkels naar buiten komen. Politici houden niet van chaos, het kost ze stemmen, of, bij nog erger (revolutie!) de kop.
Dus, downplayen, damage control, media manipulatie.
Ik weet vrij zeker dat 50% van de politici al lang niet meer in hun ideaal gelooft, ze kunnen alleen niet meer terug.

je therapeut | 28-07-15 | 22:23

"Ik schrok van de uitslag en dacht dat onderzoek kan niet kloppen" in plaats van "Hoe komt het toch dat 87% sympathiseert met IS"

wolffman | 28-07-15 | 22:21

-weggejorist-

Watching the Wheels | 28-07-15 | 22:20

Ze zullen nooit Nederlander worden ook al lijkt het alsof ze enorm geïntegreerd zijn. Een Turk blijft een Turk. Als Erdo het wil, hebben we hier een mega probleem.

WillemWordtWakker | 28-07-15 | 22:19

Nu het Kemalisme op sterven na dood is mag volgens A. Peggold en trawanten de rode loper zo langzamerhand wel uit voor Turkije. Deze seculiere en volledig op democratische leest gestoelde rechtstaat kan op volle sneltreinvaart aanhaken bij het zichzelf tot grote hoogte voortstuwende EU Traumproject. Deswegen, herzlich wilkommen im EU herr Erdogan!

RobberenRukkie | 28-07-15 | 22:17

Febofiel | 28-07-15 | 21:56
Chinezen / Portugezen / Italianen zijn er wel of waren er wel in het verleden maar zij willen graag integreren in dit land en stellen zich niet als aparte bevolkingsgroep.
Turken - willen - niet - integreren. Een hele grote groep in ieder geval niet.
Erdogan heeft in het verleden alle Turken in het buitenland wel eens opgeroepen of beter nog 'opgedràgen' niet te integreren in hun gastland en aan hun eigen gebruiken en gewoonten vast te houden. En hij spreekt - zo kon je vanavond horen - ook over een 'diaspora' van Turken; m.a.w. dat ze altijd één volk zullen blijven.

Aristotalloss | 28-07-15 | 22:14

Misschien om de bevolking dommer te maken?
lady blabla | 28-07-15 | 22:07
Heppu een punt. Dat je dan als EU oppermacht bezit over de aanwezige laagbetaalde horigen. Kan zijn ...

bij gelegenheid | 28-07-15 | 22:12

Zometeen 2Doc.
Nog meer zieligheid. Al die arme gelukszoekers.
Lees alleen maar de info en je hebt gegeten en gedronken.
Nu gaat het in Nieuwsuur over de NAVO.
Moeten ze met hun vriendschap opschuiven van de USA richting Turkije?
Tuurlijk joh.... laat die Koerden maar verrekken.
Toevallig wel die Koerden die als enige ballen hebben getoond en ISIS op afstand wisten te houden..
Hoeveel van dit soort wegmetonsprogramma's krijgen we nog?

Schietmijmaarlek | 28-07-15 | 22:10

@volksmenner | 28-07-15 | 21:52
Jemigdepemig, hangt die linkse jooprakker hier ook nog rond?

koekje erbij? | 28-07-15 | 22:10

blauwe zander | 28-07-15 | 21:47

Veel plezier met Geer en Goor!

rambito | 28-07-15 | 22:09

Het islamiseren van het westen moet nou eenmaal van de westerse leiders.

Waarom weet ik niet.
Misschien om de bevolking dommer te maken?

lady blabla | 28-07-15 | 22:07

Sorry, Gürürd Cükz natuurlijk.

Conan de Rabarber | 28-07-15 | 22:06

Maria.1 | 28-07-15 | 22:04 Klopt Dame. Vandaar de jijbuis eerder.

bij gelegenheid | 28-07-15 | 22:05

Schuift Gerard Cox ook nog aan?

Conan de Rabarber | 28-07-15 | 22:05

Ik zie weer een zionistisch complot van deze joodsche Mien ist er . Want wie pleit er voor een Koerdische staat, welja de Benjamin van de familie :
www.youtube.com/watch?v=KR2zQen_zEU
Benjamin Netanyahu call for Independent Kurdistan (English)
Turkiye is weer eens de klos en de grote zieligerdt, want die willen natuurlijk helemaal geen Koerdische staat. Ik zie weer enorm
geni(t)ale verbanden, die best wel wat toevoegen. Turkije zit amper IS te bombarderen, maar wel de PKK en dat vinden Turkse jongeren hier best wel mooi, fout onderzoek of niet.

IndoFortuyn | 28-07-15 | 22:04

Je verwacht het niet, bij de Voorspelbaar Postmoderne Radio Omroep.

Camo | 28-07-15 | 22:04

@volksmenner | 28-07-15 | 21:52
Grappig! Ik leef juist in de realiteit en heb geen zin in struisvogelpolitiek.

Maria.1 | 28-07-15 | 22:04

De methodiek deugde plotseling niet want de resultaten waren niet naar wens. Welkom in de wonderlijke wereld van de Nederlandse politieke elite met dit keer de aalgladde minister Asscher in een hoofdrol.
Van schokkende onderzoeksresultaten en een weigering tot inzage van het Rijk(!) in de financiële huishouding van moskeeën, tot aan een ondeugdelijk onderzoek en de moskeeën als nieuwe partners bij het binnenhalen van imams uit Marokko en Turkije, en dat in pakweg enkele maanden.
De PVV uiteraard onthutst en de rest van de (f)oppositie stellen wat obligate, quasi-kritische vragen en gaan weer over tot de orde van de dag.
Wat een land...

Desmoulins | 28-07-15 | 22:02

@Ars Vivendi | 28-07-15 | 21:13
Ja dat deed links dus met Pim en guess what?
De boodschap blijft komen!
Een ongemakkelijke waarheid.

wakkere_nederlander | 28-07-15 | 22:01

Ik heb nog nooit een tv programma van bijna een uur gezien dat een grote steekproef onderzoekt waarvan de uitkomst de linkse kerk wèl welgevallig was.
NOG NOOIT!!! LOL!!!
De steekproef gaf aan wat iedereen al lang wist.
'Vijfde colonne.'

Aristotalloss | 28-07-15 | 21:57

Ik heb besloten niet meer naar de npo te kijken.

Mesmer | 28-07-15 | 21:57

Het zijn racisten. Allemaal.
Want dat moet van hun halvemaanideologie.
Simpel.

Piet Karbiet | 28-07-15 | 21:56

Zomaar een vraagje; de allochtonen zijn rijkelijk vertegenwoordigt in ons parlement.
Maar waarom zitten er geen Chinezen/Vietnamezen/Portugezen en Italianen daar in het Binnenhof?

Febofiel | 28-07-15 | 21:56

Heb toch maar eerst dat programma bekeken. Had je ook beter kunnen doen mijnheer Pritt in plaats van een concluderend stukje vooraf schrijven. Nu lijk je verdacht veel op Asscher.

rambito | 28-07-15 | 21:56

Helemaal afgekeken. Ik hoor weinig weerlegging van de cijfers. De vraagstelling van het onderzoeksbureau was wellicht wat ambigu en volgens een andere onderzoeker ligt het allemaal wat 'genuanceerder', maar wat zijn bevindingen zijn horen we dan weer niet.

gast128 | 28-07-15 | 21:55

Conclusie, alle Nederturken zijn tegen IS.
En dan nu door naar Nieuwzuur. De volgende emmer staatspropaganda.

Botte Hork | 28-07-15 | 21:54

leuk gezelschap die turken,op de brede school hier,is een extra leerkracht ingehuurd,omdat de 2de en 3de generatie hun jonkie,s verdommem n.l te leren.
ze willen natuurlijk een moslim school.
gisteren, in zeeland is al een moskee,waar de muezzin oproept tot gebed,en dat is met zon,s opgang.
kan wat worden als er smorgens vroeg een turk staat te bleren.
het is deze keer wel mis gegaan,de meeste onderzoeken krijgen een opdracht voor de uitkomst.
de groene linkerd heeft zijn werk juist gedaan.
uitbreiding erdogan Turkse leger,ook rusland heeft er een handje van.
wolven en schapen.
en dan nog vriendelijke landgenoten,die je straks de rug niet moet toekeren.
onze regerenden zijn druk bezig met het binnenhalen van dobberende negers enz.
chamberlain zal zich over enige tijd herhalen

soledad | 28-07-15 | 21:54

Daarom ben ik dus geen lid van het Humanistisch Verbond of de VPRO, ik ga ook niet kijken, ik wil het niet aan mijn hart krijgen.

Rest In Privacy | 28-07-15 | 21:52

Hof van Tuinslang | 28-07-15 | 21:34
LSD24/7 Zie hier de dagelijkse uitspattingen van het * hoogopgeleide* gepeupel, de Gutmensch idd. Meer, meer meer van deze commerciele zenders. Of niet. Keuzes te over.

bij gelegenheid | 28-07-15 | 21:52

Nee ik ga niet kijken
Maria.1 | 28-07-15 | 21:26
Steek je kop maar in het zand. Stel je voor zeg dat Turkse jongeren helemaal niet de IS steunen. Dan is je hele fantasiewereld naar de knoppen.

volksmenner | 28-07-15 | 21:52

Oké, dit onderzoek blijkt onbetrouwbaar. Doe dan een betrouwbaar onderzoek. Ben nu benieuwd hoe groot het percentage is dat dan wel IS steunt/goedkeurt. Meer dan 10% vind ik redelijk zorgwekkend.

je suis bier | 28-07-15 | 21:51

Kijk gewoon op FB pagina's als Dutchturk en je weet gelijk hoe "Neder" Turken over joden, Israël en IS denken. Dat bespaart je een onderzoek.

Mokum Kosher | 28-07-15 | 21:51

Staats TV net zo'n flutprogramma als zomergasten met die Morco uit Rotjeknor
Laat ze maar een programa maken over Erdogan met z'n moderne genocide plan op de Koerden

Toontje-lager | 28-07-15 | 21:50

Er zijn dus 3 onderzoeken en alle drie hebben een andere uitkomst. Conclusie, onderzoeken kun je kopen. Wat is er nieuw onder de zon?

Arbijan | 28-07-15 | 21:49

Kijk nou Turken zijn weer "verkeerd begrepen" volgens islamfucker Thijl Sunier. Al zou het onderzoek ondeugdelijk zijn en je zou de uitkomsten halveren dan is het nog verontrustend.
Als je de mening van islamitische jongeren wilt weten moet je vooral geen enquete houden want dan krijg je natuurlijk geen eerlijke antwoorden. Kijk eens op FB, YT, Twitter, Marokko.nl, Maroc.nl en Hababam.nl dan zie je de echte mening van moslimjongeren en die liegt er niet om!

PrinsesStoepje | 28-07-15 | 21:48

-weggejorist-

blauwe zander | 28-07-15 | 21:47

Kan niet kijken de 1 -2 en 3 toetsen van de TV heb ik dicht gekit. Wind me teveel op, ik kan niet zo tegen landverraders

blauwe zander | 28-07-15 | 21:47

Dat is wel PvdA in het kwadraat om onderzoek naar een onderzoek te laten doen, net zo lang tot we weer in tralalaland geconcludeerd kunnen worden.

tipo | 28-07-15 | 21:47

Stammenstrijd tussen Asscher en die Rotterdamse Zomergast om wie de laatste zetels van de PvdA mag gaan leiden na Samsam?

Watching the Wheels | 28-07-15 | 21:46

Onderzoek naar een onderzoek, uitslag onderzoek 1 was kudt, geniaal.

Uw Verzekeringsadvis | 28-07-15 | 21:46

Könthüst en Ütlül.

Gualtiero | 28-07-15 | 21:43

Ha, die Tuhunan Kuzu. Hij heeft bij mij op de midelbare school gezeten. Toen vond ik het al een naar ventje.

Arbijan | 28-07-15 | 21:43

@Het Vijfde Wiel | 28-07-15 | 21:20
Gelukkig hadden de genieën Ozturk en Kuzu het binnen 5 minuten, ja meneer 5 minuten, door dat er geen reedt van het onderzoek klopt !

Uw Verzekeringsadvis | 28-07-15 | 21:42

Kwam er na 15 min achter dat t van de VPRO is.... en dat verbaasde mij nou helemaal niet.

centre pompidoe | 28-07-15 | 21:42

De voice-over is Clairy Polak, brrrrrrrrr. Voor mij een reden om eigenlijk niet te willen kijken, maar het moet. Het moet, want je moet wel op de hoogte blijven van de leugens die onze regering en NPO verspreiden.
Niet alleen de voice-over is tenenkrommend, ook de engerds Kuzu en Ozturk doen mij de rillingen over de rug lopen.

Dhr. de Wit | 28-07-15 | 21:41

Wat een geweldig stuk! Hoe ver kun je zinken. Dit zijn dan die zogenaamde politiek correcte zakkenvullers die ons, het volk, moeten vertegenwoordigen. Om je dood te schamen.

frisenfruitig | 28-07-15 | 21:40

@Hof van Tuinslang | 28-07-15 | 21:34
Neen. Alleen als een onderzoek een verkeerde uitstraling geeft op.

Maria.1 | 28-07-15 | 21:40

@Hof van Tuinslang | 28-07-15 | 21:34
Je zegt het goed! Ze maken een programma om de publieke opinie na een fout te beïnvloeden cq te repareren. Noord-Korea stuurt volgende week 10 stagiaires Nederland.

Mark_D_NL | 28-07-15 | 21:38

Het onderzoek had niet gepubliceerd moeten worden omdat het meer vragen op riep. Nou weet je dat ook weer, als onderzoeken te negatief zijn voor bepaalde politieke ideeën (voor bepaalde andere waarschijnlijk juist niet) dan worden ze normaal achter gehouden omdat ze meer vragen oproepen. Dus u mag alle cijfers die u leest nog eens +-2 keer zo erg maken. Maar dat wist u natuurlijk al, want de groep die veel Nederlanders als “buitenlanders” zien totaal niet overeen komt met het woord 'allochtoon'. En de meeste onderzoeken over 'buitenlanders' gaan op basis van 'allochtoon' dus zijn redelijk waardeloos. Dat klopt dan wel weer.

DerUnterMensch | 28-07-15 | 21:37

@Klik_hier | 28-07-15 | 21:35
Onderzoek inception!

Hof van Tuinslang | 28-07-15 | 21:36

Heeft Uzturk een allu-snor?

je suis bier | 28-07-15 | 21:35

@Hof van Tuinslang | 28-07-15 | 21:34
aan = over

Hof van Tuinslang | 28-07-15 | 21:35

Pfew, gelukkig, het onderzoek klopt helemaal niet... Argos heeft dit objectief onderzocht... En mevrouw Polak zegt het... Kabbel en Babbel van Denk vinden dat ook.

Klik_hier | 28-07-15 | 21:35

Gaan we nu aan elk onderzoekje een televisieprogramma maken?

Dan mag er wel een apart themakanaal opgezet worden. Is "lies, damned lies and statistics24" iets?

Hof van Tuinslang | 28-07-15 | 21:34

De GL en Pvda socialen roepen al dat het niet representatief is. Gooien hun eigen onderzoeken erbij en trekken alles in twijfel. Zo werkt dat daar. Alleen de eigen onderzoeken tellen.

Bad Ass Justice | 28-07-15 | 21:33

Ze hebben een 'deskundige' gevonden die het allemaal gaat debunken: Jelke Bethlehem, bijzonder hoogleraar survey-methodologie aan de Universiteit Leiden. Die vindt de gebruikte methode kut, want ze hebben zomaar allerlei types in het winkelcentrum aangesproken en dat kan natuurlijk best wel/niet willekeurig geweest zijn. Volgens meneertje Jelke kan je natuurlijk niet zomaar mensen om hun mening vragen. Dat is gewoon stom. Er zou misschien wel eens een baardmoslim teveel geinterviewd kunnen zijn. Maar bij 87%, meneertje Jelke, dan zijn we ruimschoots klaar met de nuance.

van heinde en verre | 28-07-15 | 21:32

Aan het eind van de uitzending zal blijken dat alle Turkse jongeren tegen IS zijn.

de honden blaffen... | 28-07-15 | 21:30

Cijfers zijn " beeldvorming " en "zijn niet waar " niks mee te beginnen met de gesubsidieerde beroeps ontkenners.

Uw Verzekeringsadvis | 28-07-15 | 21:28

Wow...

Ik kijk 5 minuten en nu al proberen ze het onderzoek al keihard te debunkeren.
- Benadrukken dat het onderzoeksbureau al is opgeheven
- benadrukken dat het geen onderzoek is maar een "verkenning"
- ondanks negatief advies is het toch gepubliceerd (wedden dat als de uitkomst was geweest dat moslims helemaal geweldig zijn er een positief advies was gegeven om het te publiceren)
-De journaliste 'ontdekte al snel dat het geen gedegen onderzoek was'.
- Bij de 'witte nederlanders'werd de dreiging versterkt...
Holy shit. Had een blanke nederlander eens moeten zeggen 'de zwarte nederlander'...
- de uitslag kan niet, klopt niet! Nee, tuurlijk. Er is een onderzoek geweest maar dat debunkeren we. Maar een moslima die een keiharde ongefundeerde mening uit, die geven we alle ruimte om die te etaleren.

Ik had al geen hoop in dat het ook maar een beetje objectief zou worden, maar dit slaat alles.

natteberiberi | 28-07-15 | 21:28

Is Asscher al klaar met onderzoek no. 3?

Piet Karbiet | 28-07-15 | 21:27

Rütte: we gaan de redün die hier tü leidú niet verder met ü delü.
Hahaha volgens de trekpop van de Kalergieclan, de oboe ma cultûrk.

bij gelegenheid | 28-07-15 | 21:27

Nu heb ik altijd wel mijn twijfels bij dergelijke onderzoeken, doorgaans zijn ze nogal slordig. Volgens de VK: "'Een heel selectieve methode', oordeelt Bethlehem. 'Zo negeer je alle mensen die nooit in een winkelcentrum komen.'". Dat is ook zo. Maar dan nog. Wat denk je dat de Turkse jongeren die nooit in een winkelcentrum komen van IS vinden, vergeleken met hun vriendjes die daar wel komen?
[ ] Helemaal toppie
[ ] Minder, minder, minder

Muxje | 28-07-15 | 21:27

Ik ga niet kijken. Het onderzoek klopt waarschijnlijk niet; de getallen zijn naar beneden bijgesteld. Ik herinner me nog de maatschappelijke hulpverlener in Arnhem die moest vluchten. En sommige reaguurders laten wel eens in de hitte van de strijd hun ware gezicht zien; haten ons eigenlijk (de westerlingen), onze westerse cultuur, maar de uitkeringen zijn zo lekker.

Maria.1 | 28-07-15 | 21:26

Tot nu toe is de uitzending alleen maar downplayen.. Nee het onderzoek is bagger, kreeg aandacht vanwege de minister.

DerUnterMensch | 28-07-15 | 21:26

Ik heb alweer genoeg gezien van die rat in een pak die het niet verstandig vind om het volk in te lichten. *spuug* Rattenkop! Ik ben weg.

Bad Karma | 28-07-15 | 21:22

De duiding ontbrak. Maar natuurlijk. Gelukkig heb we de NRC nog.

Moeki de Meeuw | 28-07-15 | 21:21

'Ik was tegen publicatie want uitkomsten kwamen me niet uit.'

Lewis | 28-07-15 | 21:21

Ik eet de laatste tijd nogal veel biefstuk en wat voel ik me toch een enorme hufter...

eerstneukendanpraten | 28-07-15 | 21:21

Erg zorgelijke trend. Een betrouwbaar onderzoeksbureau neemt een opdracht aan en voert die uit. Vervolgens blijken resultaten tegen te vallen. Blijkbaar kwam uitslag niet overeen met verwachting. Ergo; onderzoek is foutief uitgevoerd. Extreem hokjesdenken, erg gevaarlijk waar het op landelijk belang aankomt. Vervolgens ander bureau inschakelen die nu weet wel antwoord acceptabel is en voila, eigen verwachting wordt bevestigd. Moslims mogen Nederlanders zijn, maar dat zegt niets of ze ook Nederlands denken. Maar oei, dat mag ik eigenlijk niet zeggen want racistisch of stigmatiserend. Maar ach, dit is toch GeenStijl 😆

Het Vijfde Wiel | 28-07-15 | 21:20

Joost Niemöller had dus toch gelijk ?

vivaldi | 28-07-15 | 21:18

@Petrus de Rewa | 28-07-15 | 21:15

Die kunnen we dan altijd weer omruilen met pinguïns.
Er schijnt een kleine ijstijd aan te komen.

QBert | 28-07-15 | 21:18

Kijk je mee @Saminna?

atheïstisch stemvee | 28-07-15 | 21:17

@QBert: weet je het zeker, de Koerdische Marxisten van de Koerdische Arbeiderspartij?

Petrus de Rewa | 28-07-15 | 21:15

@VanBukkem | 28-07-15 | 21:09
Precies. Üngezün dü typhüs met dat drek.

Botte Hork | 28-07-15 | 21:15

Tuurlijk. Het ligt aan het onderzoek. Wat heb ik toch een bloedhekel aan links gajes.

Bad Karma | 28-07-15 | 21:14

-t

Ars Vivendi | 28-07-15 | 21:14

Retorische truc: als de boodschap je niet aanstaat vermoordt je gewoon de boodschapper.

Ars Vivendi | 28-07-15 | 21:13

Erdogan heeft dikke verkering met IS dus kunnen de Nederturken niet achterblijven...

eerstneukendanpraten | 28-07-15 | 21:13

Kunnen we die 87% turken niet ruilen tegen Koerden?
Turkije blij en Nederland blij.
WIN-WIN!

QBert | 28-07-15 | 21:12

Ik stel voor dat 87% van de Nederturken zo snel mogelijk opkrast naar Syrië.

VanBukkem | 28-07-15 | 21:09

Links, Goed Mens en Policor NL lijdt aan feiteritus.

Mark_D_NL | 28-07-15 | 21:08

@pritt
Ik sla over want ik krijg rode vlekken en enorme jeuk van NPO propaganda.

snakeplisskin | 28-07-15 | 21:08

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl