Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Keizer Dijs zonder kleren op voorpagina Telegraaf

dijsseltoneel.png De Telegraaf-voorpagina die je wist dat zou komen. Want wéér heeft De Bloem de kluit belazerd. Wéér was zijn eigen belang - ditmaal zijn herverkiezing als EuroGruppenFührer - belangrijker dan het landsbelang. Wéér is het huilen met de dubbele pet op voor Nederland. Dijsselbloem bleef in ontkenning over wat hij wist over de naheffing en zwoer dat openheid van zaken door Brussel verboden was. Terwijl stijlloze factchecks al maanden geleden hebben aangetoond dat Dijs al staat te liegen sinds hij in april 2014 in de Kamer verklaarde dat er geen naheffingen zouden komen. Nu is zijn herbenoeming binnen en hoeft de Europese Commissie zich niet langer vals te laten beschuldigen als de boeman die geheimhouding had geëist: Brussel openbaarde een stapel naheffingsdocumenten die onze PvdA-MinFin al een half jaar verdijsselbloemt. Het bewijs dat Nederland zélf om geheimhouding vroeg, was drie weken al geleverd toen Brussel toestemming vroeg aan Nederland om de documenten vrij te geven. Kortom. Jeroen 'ik heb niks met politieke spelletjes' Dijsselbloem staat ontzettend in zijn hemd. Er ontbreken nu nog maar een paar zaken: het Nederlandse geheimhoudingsverzoek aan Brussel, en de interne Nederlandse mailwisseling op 17 oktober tussen de Permanente Vertegenwoordiging in Brussel en de ZES Nederlandse ministeries (waaronder Rutte's Algemene Zaken): het zogenaamde Document 75 dat in de Telegraafwob is geweigerd (pica onder, details in dit topic). Voor die documenten wordt Dijsselbloem alsnog voor de Wob-rechter gesleept door de Telegraaf. Gewoon. Omdat het zo lekker wrijven is in deze vlek. smokinggun75.png Zo rolt Jeroen 'behoefte aan politici die de waarheid vertellen' Dijsselbloem.

Reaguursels

Inloggen

Brussel hoort te zeggen, bestuurders hier in Brussel die door justitie zijn veroordeeld, kunnen geen functie in Brussel vervullen. Maar ja.. Brussel reincarnatie van de maffia!

Mega Mindie 2 | 25-07-15 | 11:31

@von Amsberg | 23-07-15 | 10:29

Als de kiezers massaal op de PVV stemmen krijgt de echte democratie weer een kans. Allerlei gevaarlijke "experimenten met de democratie" zoals verlichte dictators zijn dan niet nodig.

Bezorgde_Burger | 24-07-15 | 03:21

@ANGEL70 | 23-07-15 | 10:05
"Ik hoop zo dat iedereen die ons zo in de ellende zet,.. dubbel zo hard gestraft zullen worden... O.L.HEER die slaapt niet."

"Onze Lieve Heer" slaapt inderdaad niet, sinds de jaren zeventig lijkt hij vooral politiek correct weg te kijken!

Bezorgde_Burger | 24-07-15 | 03:02

@Lupuslupus | 23-07-15 | 10:01

Hint: als ze op vakantie zijn kunnen ze in ieder geval de puinhoop niet nog groter maken, dat kunnen ze pas weer na het zomerreces. Of Dijsselbloem dan de sjaak is valt te bezien, heb er geen vertrouwen in. Het komt een aantal partijen namelijk niet zo goed uit de burger, met het Griekenland debacle vers in het geheugen, om zijn "vertrouwen" te vragen.

Bezorgde_Burger | 24-07-15 | 02:55

@Russ Meyer | 23-07-15 | 09:46
".. Fractiediscipline staat haaks op het principe van stemmen zonder last, in de Grondwet verankerd, dat volksvertegenwoordigers zich niet mogen laten opdragen in een stemming een bepaald standpunt in te nemen."

Daarom is het verwijt dat de PVV geen "echte partij" is en daardoor een gevaar voor de democratie bizar. Het echte gevaar voor de democratie is het politiek gecontroleerd uitdelen van gratis geld, de subsidieziekte.

Bezorgde_Burger | 24-07-15 | 02:33

@iustus | 23-07-15 | 09:26
"Maar goed we zouden massaal niet meer moeten stemmen, of blanco, om te laten merken dat we het zat zijn."

Het lijkt mij verstandig eens wat dieper na te denken over de gevolgen als vooral rechtse kiezers U voorstel zouden volgen. Brrrr.......

Bezorgde_Burger | 24-07-15 | 02:21

In een democratie had deze minister zich moeten verantwoorden tegenover de kamer en nadat had gebleken dat hij de kamer had voorgelogen! (en dat heeft hij) Had hij weggestuurd moeten worden!
Na de smerige Griekse affaire heb ik het helemaal gehad met het corrumpeerde Den Haag en al die smerige politieke ondemocratische EU struikrovers! Die 1 belang hebben! Eigenbelang! Nexit! NU!

Lexus01 | 23-07-15 | 21:10

Aangezien Joop en de Dagblad de VolksVerradere er met geen woord over reppen dan weet je dat het waar is: Jeroen Dijsselbloem heeft zijn functie gekocht. Ik hoop dat Omzicht er een onafhankelijk onderzoek naar laat opstarten.

ad melkert | 23-07-15 | 19:38

Stond in TG. De waarom vraag ontbreekt. Alleen dat het raar is. Maar.... waarom doet Dijsselbloem zo?

kloopindeslootjijook | 23-07-15 | 19:20

Dat krijg je er van. Een regering tegen het volk, gevuld met tuig van de richel (sociopaten, globalisten en kleptocraten). Den Haag is vooral nog in de weer met de stoelendans om de allerluiste, meest belastingvrije en egostrelende papierschuif-baantjes. Hoe internationaler hoe beter, want buiten het bereik van het volk. Allemaal ten koste van de productieve mensen waar zij zo snoevend op neerkijken. Je zou er welhaast spontaan belastingontwijker van worden.

ben kokhals | 23-07-15 | 18:43

De PRO-EU stemmert vindt dat NL niet zonder deze vorm van EU kunnen. Zij snappen dit en praten dit goed. Want volgens de pro-EU stemmert hebben we dit nodig. Een naheffing van 1 of 2 of 3 miljard maakt niet uit, meer meer meer EU volgens hen. Dus VVD-, CDA-, PVDA, GL- maar vooral D66 stemmert, jullie worden op je wenken bedient. Ik vraag me wel eens af of dit soort stemmer kinderen hebben. Want wie wil zijn of haar kinderen willens en wetens dit soort verrotting en verkankering aandoen ? Liegen om overmatig betaalde baantjes in stand te houden. Miljarden nivelleren van Noord naar Zuid. Kijk, wat mij betreft kan het want zo werkt demmocratie, maar je moet wel een gruwelijke hekel aan jezelf, je kinderen en medelanders hebben om dit overduidelijk mislukte walgelijke project in stand te houden middels hun stemgedrag. Ik hoef het niet meer te snappen want ik red me prima en heb geen kinderen gelukkig. Maar ik vraag me wel eens af waarom de pro-EU stemmers dit anderen aan blijven doen. Puur uit interesse dan he. Tabeeeeeeeee.

Rest In Privacy | 23-07-15 | 18:34

+1 voor de tooltip;
https://static.dyp.im/FtdVtZSfim/048bc9466dd710921ee8e776ca4625c7.png

Boris die Sauertopf | 23-07-15 | 17:44

Pak nou eens door. Dit gaat niet over één politicus, dit gaat over een WOB die niet functioneert. Het moet andersom: Alle documenten zijn openbaar. Gewoon online gooien. Wanneer informatie te gevoelig is om te openbaren, moet de verantwoordelijke persoon beargumenteren waarom de informatie niet openbaar mag worden gemaakt. Wanneer iemand van mening is, dat openbaarheid wel wenselijk is, moet een rechter daarover oordelen, niet dezelfde ambtenaren die de doofpot hebben opgetuigd. Want dat is waar het steeds mis gaat; belanghebbenden mogen het WOB-verzoek afwijzen.

Ooit_huisregelneef | 23-07-15 | 16:40

@Keeper2 die grappige ondertoon en bijnamen zijn nu juist zo leuk en maken het verhaal niet minder erg. Hier valt te lachen terwijl tegelijkertijd de onderste steen wordt bovengehaald. Dat is de kracht van Geen Stijl. Niet veranderen, anders wordt het zuurheidsgehalte te hoog en leest het niet meer lekker weg. Ik vind dat van Rossem de humor goed weet te doseren zonder van de ernst van de zaak af te dwalen.

Opinion1970 | 23-07-15 | 16:29

Poppenkast is "Kayfabe".
simpelman | 23-07-15 | 09:18 legt het prima uit. De willing suspension of disbelief
(1817 Samuel Taylor Coleridge) is een cruciaal element in het hele theater.

Principal Victoria: [sighs] We... found all the gay porn on your iPhone, Mr.Die_sell_flower.

hallevvezool | 23-07-15 | 16:25

Statler en Waldorf | 23-07-15 | 13:11

De spijker op zijn kop!!

sjaap.marok | 23-07-15 | 16:11

-weggejorist-

sjaap.marok | 23-07-15 | 16:09

Mannetje Pechthold ik hoor je weer NIET.

sjaap.marok | 23-07-15 | 16:09

Zoals iemand hier al eerder zei, zolang niemand voor zijn leugens verantwoording hoeft af te leggen of af te treden is het dweilen met een opgeblazen waterleiding.

We zijn al te ver heen, de volgende verkiezing zal daar niks meer aan veranderen, dat klinkt hopeloos, en dat is het ook.

Sleutelplanktovenaar | 23-07-15 | 14:35

NS-top beloning, bonus ABNAMRO en deze 'onverwachte' naheffing in ieder geval in zijn tv optredens is het wel de grootste draaikont die de NL politiek rijk is. Raar dat VVD Markje hier iedere zijn volledige support aan geeft.

Beroep = Boerenlul | 23-07-15 | 14:21

Er bestond toch ooit zoiets als motie van wantrouwen in de politiek? Of was dat in een vorig leven?

Opinion1970 | 23-07-15 | 14:08

@Sliptong | 23-07-15 | 14:03
En aangezien "wij" niet "zijn" people zijn, hoeft Den Dijs zich niet aan zijn uitspraken te houden. Fuck Nederland, ik heb een stoeltje in Brussel.

Sliptong | 23-07-15 | 14:05

"We need politcians who are prepared to tell the truth to their people." Copyright: Den Dijs.

Sliptong | 23-07-15 | 14:03

Lexus01 In de 2de kamer zitten ook hoofdzakelijk labbekakken dus daar heb je ook niets aan
. Eerlijk is eerlijk >>>hier en daar een uitzondering.

thesmul | 23-07-15 | 13:34

Die man moet gewoon weg! Die taak zou de tweede kamer op zich moeten nemen, door een door de gehele kamer gedragen motie van wantrouwen, omdat Dijsselbloem de kamer heeft voorgelogen, besodemieterd! Maar wat doet de tweede kamer,... niets? Dat zijn namelijk watjes van hetzelfde kaliber(op een paar na) en uiteindelijk "vrindjes"! Macht corrumpeert!

Lexus01 | 23-07-15 | 13:28

Tja smeergeld hé Dijsselbloem . Volgens mij heeft hij Juncker ook nog wat onder de tafel doen toekomen naast de EU naheffing . Gewoon ich habe nichts gewusst van naheffing en dan direct vooraf betalen . Gewoon corrupt smeergeld voor dictator baantje om de Nederlandse belastingslaaf nog verder uit te knijpen . Het word tijd voor "Franse opstanden" , geen slap polder geouwehoer , neen platleggen , bezetten en affakkelen van de corrupte zooi in Brussel .

Dijzzelbloem | 23-07-15 | 13:17

De weg naar de Europese heilstaat is nog lang en heeft hindernissen. Het grootste gevaar is het voortschrijdend inzicht van het volk dat men tijdens deze reis steeds meer vrijheden kwijtraakt en tevens moet betalen met welvaart en welzijn. Het is niet vreemd dat de eurofiele politici liegen en bedriegen om deze waarheid te bedekken. Zij weten ook wel dat een normaal persoon niet accepteerd wat ze bekokstoven. De EU is een gevaar voor de democratie en heeft veel weg van een onderdrukkend politiek systeem. Oppositie en bezwaren door critici worden geridiculiseerd en gemarginaliseerd. Er is dan sprake van "populisme" en "(rechts)extreem denken".

Argumenten worden nooit weerlegd, maar stuiten op standaard antwoorden die hun waarheid moeten ontlenen aan de stellige wijze waarmee de eurofielen ze opdreunen. Wie de wijsheid heeft om heel even met de nagel over het glimmende opervlak van deze mantra te krabben ziet al snel dat het laklaagje dun is en nauwlijks de waarheid bedekt die we al jaren kennen.

Vrede, veiligheid en voorspoed zijn al jaren gemeengoed is Europa. Wederzijds respect en interesse in elkaars cultuur heeft een warm bad gevonden in de economisch stabiele EEG.

Juist de stap voorwaarts in de EU waarbij de monetaire (transfer) unie en de (virtuele) politieke unie opgelegd werden en worden, heeft deze stabiliteit ondermijnd.

Volken gaan elkaar weer als vijanden zien, met dank aan de huidige politieke elite, die weigert in te zien wat voor een ongelofelijke onvrede men aan kweken is. Grote delen van het volk verliest op dit moment geld, werk, perpectief en het geloof in de huidige systemen voor de staatinrichting. Criminaliteit daalt, zegt men, maar de straat is onveiliger dan ooit. We hebben meer welvaart, maar we hebben minder banen en minder rechtsbescherming in deze banen. We hebben blijkbaar een een beter toekomst perspectief, echter de nationale schulden stijgen met enorme snelheid en kunnen straks niet meer betaald worden door onze kinderen.

De trein rijdt, de EU gooit nog wat kolen op het vuur en negeerd de signalen die er overal zijn, dat dit een doolopende weg is.

Men schermt met democratie, maar de beslissingen worden genomen door mensen op wie we niet hebben gestemd, op wie we niet konden stemmen. Vaak zijn het juist de politici met een bevlekt verleden die zich in het centrum van de macht van Europa hebben weten te bekonkelen. Mensen bij wie je niet eens een tweedehands auto zou kopen zijn nu de machtigste figuren in Europa. Zij beslissen over de levens van honderden miljoenen Europeanen. Zonder mandaat, zonder ruggespraak, zonder fiducie met de basisprincipes van de democratie en gezien de compleet idiote beslissingen die men neemt ook zonder een grondige kennis over hoe economie en vrede het beste in stand gehouden kunnen worden.

Deze mensen zijn gevaarlijk, dwalend en machtswellustig. Hoe eerder wij bevrijd zijn van deze elite des te beter het is voor de toekomst van onze kinderen, in heel Europa.

Statler en Waldorf | 23-07-15 | 13:11

Speciale rechtbank voor de politie? Nee, voor politicie! En dan wel op "Het Groene Zooitje" in De Hofstad graag. Dat hij in de voetsporen van Johan de Wit moge treden.

Tjemig | 23-07-15 | 13:11

Ik las niet verder bij 'lees verder' aangezien ik mijn dag positief wil doorlopen. Ik heb namelijk vakantie.

Politicusincapabelus | 23-07-15 | 13:05

De angst voor de publieke opinie zit er blijkbaar goed in, daar in het Haagse. Zo erg dat deze rat in pak zich in alle bochten wringt om ons met uitgestreken smoel een rad voor ogen te draaien. Dat belooft nog wat voor het vervolg met Griekenland.
Pek en veren is nog te veel eer.

bamsal | 23-07-15 | 12:55

Wie er ook keizer was.
Joshua Abraham Norton: Wij Norton de eerste, Keizer van de Joe-ef-es-ee en beschermer van Mexico, proclameer dat het instemmen met poppenkast een misdaad is.

hallevvezool | 23-07-15 | 12:07

@Keeper2 | 23-07-15 | 08:49
Of je snapt het niet of dit is geniale satire. Overigens denkt helaas de meerderheid van NL er zo over.

PrinsesStoepje | 23-07-15 | 11:57

tekenend:
"Nederland lijkt geen enkele poging te hebben gedaan om de afdracht te verlagen. Aan het achterhouden van de documenten lijkt meer tijd te zijn besteed."

Tinus Teelbal | 23-07-15 | 11:46

Wat kun je hier nog over vermelden? Iets met rat en smerig?

Oetiohnegentechnik | 23-07-15 | 11:26

Tot mijn verbazing lees ik NIETS hierover in de Volkskrant. Wat is dat voor een absurditeit! Ook in Nieuwsuur gisteren NIETS over dit onderwerp. Wat is dat voor een getiktheid. Dit is toch - lijkt mij - belangrijk nieuws.

Hans Hillen | 23-07-15 | 11:15

Er valt nog weinig e onderbouwen voor mij, alles staat al in het artikel, dus zal ik het dit keer maar bij een duiding houden.

Imo: Asociaal, liegend, bedriegend, links tuig en een gevaar voor de samenleving.

DerUnterMensch | 23-07-15 | 11:12

Wat een verschrikkelijke man

thesmul | 23-07-15 | 11:01

Dat dit al zo lang ettert, bewijst wel dat onze democratie niet goed functioneert. Er is geen noemenswaardige oppositie in Nederland en de heren en dames in Den Haag houden elkaar de handen boven het hoofd.

Trekhaas | 23-07-15 | 10:56

Het staat nog niet op de NSB-site van de Joop, héél verdacht...

eerstneukendanpraten | 23-07-15 | 10:55

Dit is allemaal opzet; onze welvaart lag veel te hoog.
We moeten allemaal een soort mieren/kakkerlakken/slaven worden van het vierde rijk.
We moeten extreem afhankelijk worden van de Europese Regering. Een arbeider moet zich nog net een laptop en een autootje kunnen veroorloven; die auto hebben we nodig om eventueel overal te kunnen werken.
Allemaal opzet van de Bilderbergjes, de Rothchilds etc.
En voor de (toch nog onwaarschijnlijk veel) D66 aanhangers; leg mij eens uit waarom U deze partij stemt: alles gaat hier naar de kloten sinds die onnozele Euro zn intrede gedaan heeft. Het heeft ons HELEMAAL NIETS opgeleverd; alleen maar heel veel geld gekost. Hele bevolkings-groepen worden uitgebuit en moeten bezuinigen, terwijl die zonnekoningen van de EU klakkeloos ons geld blijven uitgeven aan de meest onzinnige projecten.
Wordt wakker!

Alexander Pechkop | 23-07-15 | 10:54

Zie hem eens lachen met Markie Rut op foto"s in de krant. De kwijl druipt er lekker vanaf. Dit hebben wij maar ff lekker gefikst.
Het zijn allemaal acteurs van de bovenste richel.

peggy6894 | 23-07-15 | 10:51

@Kamervraag | 23-07-15 | 08:45
Keeper2 | 23-07-15 | 08:49
Praat me niet over de staatsmedia.
Onderstaande tekst wordt meteen weggejorist en levert na een paar herplaatsingen een ban op bij de NPO, KRO/NCRV stand.nl, betaald door de belastingbetaler.
Dit bewijst dat staatsmedia Pro EUSSR zijn en tevens zo links als de pest.
Stelling: Nederland neemt genoeg vluchtelingen over van Italië en Griekenland
"Door hier op EENS of ONEENS te stemmen geeft aan dat je het fundamenteel eens bent met het vluchtelingenbeleid zoals dat wordt gevoerd door Koninkrijk der Nederlanden dan wel de EU.

Dat is ProAsfalt geenszins.

Er is maar één oplossing: dat is alle vluchtelingen terugsturen daar waar zij het laatst zijn gesignaleerd voordat zij de EU binnenkomen.

Komen zij van een Libische strand vandaan, dan drop je die lui daar weer op.

Komen zij van de Turkse grens vandaan dan drop je daar.

Komen zij van een Egyptisch strand, dan drop je ze daar.

Heel simpel. Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker wel.

Vinden deze landen dat niet leuk? Dan sturen ze die lui maar verder terug.

Het is anders een gebed zonder einde.

Maar ja, de politieke correcte elite evenals de politieke correcte BN'ers die veelal bij RTL Late Night of bij Pauw tranen met tuiten huilen worden denken er kennelijk anders over. Het is daarbij wel boeiend om te zien dat zij zelf geen enkele vluchteling onderhouden maar afwentelen op de Nederlandse Gemeenschap alsof gemiddeld genomen bij Nederlandse Gemeenschap de bomen tot de hemel reiken terwijl tegenovergestelde waar is."

ProAsfalt | 23-07-15 | 10:50

Deze gruppenfuhrer hebben ze nogmaals gekozen in het belang van brussel zodat hij ons belastingbetalers nog meer uit kan knijpen.Je zou hem toch aan de hoogste boom willen hangen!!!

peggy6894 | 23-07-15 | 10:44

NOMALI | 23-07-15 | 10:30
De maat een keer vol voor die carrièrejagers? Als er überhaupt iets gebeurt moet het van buiten komen, dus via kranten of GS.
Kan GS niet weer een mail opstellen naar alle Kamerleden om het vertrek te eisen van deze leugenaar.het is een doodsonde dat gelieg naar de bevolking voor eigen gewin.
Er moet veel meer vuur aan de schenen gelegd worden van al die Kamerleden die zich veilig wanen, en deze schande blijven steunen!

lanexx | 23-07-15 | 10:43

De PvdA en de bevolking, inclusief eigen kiezers, voor eigen gewin voorliegen....
-
Dat kan je nu toch echt niet verbazen.
Dat weet je van tevoren als je op deze voor Nederland al decennia lang extreem schadelijke partij stemt.

Moi2 | 23-07-15 | 10:43

Het volk vindt het goed dat het Nederlandse belang is en nog steeds wordt verkwanseld daar bij de laatste paar verkiezingen de Pro EUSSR partijen hebben gewonnen en de Anti EUSSR partij(en) hebben verloren.

ProAsfalt | 23-07-15 | 10:40

Vroeger kreeg ik klappen als ik aan het liegen was.
Dijselprut doet malen erger...
Wie gaat die lelijke bril eens van zijn kop af slaan??

Vuile dief Dijsje moeten ze oppakken en opsluiten!

Melfs | 23-07-15 | 10:40

Ik word zo moedeloos van de politiek. Ik wil er eigenlijk niets meer mee te maken hebben maar dat is dus de gedachte van half Nederland en daarom komen ze er ook mee weg. Keer op keer op keer. Zum Kotsen!

Dirk III | 23-07-15 | 10:40

Ik heb nog nooit zo een schandalige huichelaar als die f****** Dijsselbloem.
De Grieken dwingen om hun bevolking te manen om beter hun belasting te betalen.
Echter vergeet Dijsselscheet wel te vermelden dat hij vele multinationals die in Griekenland miljarden belasting zouden moeten betalen, faciliteert met de beroemde 'ontwijk-constructie waardoor Griekenland miljarden belastinginkomsten misloopt.
Bah wat walg ik van die gladjakker met z'n platgestreken smoelwerk.

Palmares0 | 23-07-15 | 10:37

Bestaat er zoiets als een verkiezing voor het slechtste kabinet sinds de Tweede Wereldoorlog? Met Rutte en Dijsselbloem maakt dit kabinet een goede kans.

His Lordship | 23-07-15 | 10:36

In Frankrijk blokkeren ze tenminste snelwegen en zorgen ervoor dat ze gehoord worden. Hier blijft het bij een boze reactie onder een telegraaf artikel

deministerpresident | 23-07-15 | 10:33

-weggejorist-

NOMALI | 23-07-15 | 10:30

Aftreden? Ja, aftreden! Raus!

Dirk III | 23-07-15 | 10:29

Aan Geen Stijl,

Het is aan jullie de eer om de knuppel in het hoenderhok te gooien, jullie hebben de power de mediakracht om dingen te veranderen in onze Natie. Alternatieven zijn er niet meer we worden bestuurd door een stel hypocriete politici aangestuurd door een zwerm lobbyisten, ministerie's worden dagelijks bewerkt door deze lui met het vooruitzicht van een nieuwe aanbouw, een betere baan, of een zak met geld.

Diegene die de straat op zouden moeten gaan en de mensen bewust maken van het grote onrecht wat hun wordt aangedaan zijn de vakbonden, waar zijn ze?. En hier komen we op een punt, ook zij zijn omgekocht gezwicht voor het aardse, uw belangen doen er niet meer toe. (Heeft u ook de vakbond vertegenwoordiger gehoord, die u belangen dient te beschermen bij het pensioenfonds? ,deze man mompelde wat over geheimhouding,enz dus ik mag het niet weten wat er fout gaat.

Het was totale onkunde niet meer en niet minder. Aan vakbonden heb je niets meer ze innen alleen uw contributiegeld, leden lopen weg omdat ze doorkrijgen dat dit ook graaiers zijn geworden.

Geen Stijl slinger de discussie aan voor een andere staatsvorm,desnoods een soort zakenkabinet waarbij alle bestaande politieke lijnen worden afgesneden en de lobby maffia verboden wordt, de ministerie's onder verscherpt toezicht, een tijdelijke lichte vorm van dictatorschap zou het land goed doen om alles weer in goede banen te leiden en ons land weer de vorm te geven die het verdiend en er weer naar zijn burgers geluisterd word.

Zoals Nederland er nu uitziet is het onhoudbaar, het land is dusdanig gefragmenteerd dat een controle op de juiste gang van zaken ondoenlijk is geworden en corruptie een groot goed is geworden.

De belanghebbende spelen dit spel gerafineerd mee zonder dat de meeste burgers het door hebben, zij hebben de media aan hun verbonden en deze wordt aangestuurd voor hun belangen, door deze dagelijks in een verkeerde context te presenteren wordt uw brein vergiftigd en gaat u alles voor waar aannemen.

Geen Stijl is het enige grootschalige media platform die hier verandering in kunnen brengen. De rest van alle belangen clubjes heeft u in de steek gelaten en zijn alleen maar in uw geld geïnteresseerd.

von Amsberg | 23-07-15 | 10:29

Deze krullebol is niet alleen links, denkt niet alleen links, maar praat ook nog fysiek uit zijn linkse mondhoek. Walgelijk om te zien.

|skander | 23-07-15 | 10:26

Ik luister vanwege de Tour nu eens Radio 1. Geen woord maar dan ook letterlijk geen woord over Verdijsselbloem. Geweldig hè die staatsmedia.

Stonecity | 23-07-15 | 10:26

@ Apollo | 23-07-15 | 10:11

En vergeet niet:

Bolle champagne Elias
Rutte niets gaat meer naar Griekenland:
Een Vogelaartje
Willempie met zijn huizen in het buitenland
Het opnemen van asielzoekers waar bv Hongarije nee tegen zegt
En tot slot, Bertje Koenders, nuff said

Gewoon echt een prutskabinet. Maar wat doen we er tegen? Niets. Ik ook niet.

Apollo | 23-07-15 | 10:21

In het cachot met die rare kwast

noerg | 23-07-15 | 10:17

Jeroen, je zit op die positie namens ons land en onze burgers. Wij betalen jou. Wij zijn 1. Zie het als je gezin waar je voor zorgt. Zie het als je woonbuurt waar je voor moet zorgen zie het als een land waar we het met elkaar moeten rooien. Verpruts dat verdomme niet, want anders gaat iedereen zo redeneren en dan zijn we verder van huis.

zevensprong | 23-07-15 | 10:15

Natuurlijk wist Dijsselbloem alle details over de naheffing. Hij is immers Führer van de Eurogruppe.
Maar het meest ongelooflijke van alles is dat het kabinet nog steeds niet is gevallen. Blunder op blunder, leugen op leugen, doofpot op doofpot. Er zijn kabinetten voor minder gevallen. Weg met dit kabinet en weg met de EU!

Dhr. de Wit | 23-07-15 | 10:13

Het eerlijke verhaal. Meer overheid, mensen. Meer krapuul aan de macht dat ons via de fiscus leegzuigt en aan de bedelstaf brengt. Eerst maken ze iedereen afhankelijk van subsidies en toeslagen en vervolgens komen ze het via een omweg weer bij je terughalen. And then some. Die vuilakken zitten overal ingebed. De overheid is hun kruiwagen naar de banken, de verzekeraars, ngo's. Ze trekken onze zakken leeg, de centen waar wij ons kapot voor werken, en zij leven er vervolgens een luizenleven van. Willen we dit?

TheOneWhoKnocks | 23-07-15 | 10:13

Timmerfranz MH17
Dijsselbloem naheffing
CDA-er die iemand mishandeld krijgt voorwaardelijk
Agent inzamelingsactie
Agent 2 jaar het gevang in
En Lachebek en Vleeschpet blijven gewoon zitten terwijl het overgrote merendeel het niet meer ziet zitten in het huidige kabinet
De onderste steen Rutte
1000 Euro Rutte
etc. etc. Zum kotzen.

Apollo | 23-07-15 | 10:11

Dijsselbloem heeft in het verleden ook Disney tekenfilms ingesproken, iedereen had dus kunnen weten dat hij niet deugt.
www.youtube.com/watch?v=2TxYNYpicXM

head_pend_jervin | 23-07-15 | 10:05

Ik EIS.... nieuwe verkiezingen.
Vuile deugnieten allemaal daar in Den Haag.
De oudjes en de zieke en invalide mensen moeten het maar uitzoeken,... en zelf leven ze als God in Frankrijk.
Ik hoop zo dat iedereen die ons zo in de ellende zet,.. dubbel zo hard gestraft zullen worden... O.L.HEER die slaapt niet.

ANGEL70 | 23-07-15 | 10:05

Welke parlementariër roept de kamer terug van reces om een motie van wantrouwen tegen Dijsselbloem in te dienen? *Waar* is Omtzigt (door zovelen de hemel ingeprezen omdat hij gewoon zijn werk doet? Of komt het nu even niet zo goed uit en vindt meneer Omtzigt zijn vakantie belangrijker?)?

Lupuslupus | 23-07-15 | 10:01

@Dhr. Flesjes | 23-07-15 | 09:38
Geen slecht idee!
"Stijlloze Partij Nederland"?

Wout Strooizout | 23-07-15 | 10:01

*Iets roept over landverraad en de daarbij behorende vervolging
Maar de hele politiek kijkt vervolgens ook gewillig de andere kant op.

spoilerfreak | 23-07-15 | 10:00

@ gentle giant | 23-07-15 | 09:52
Zie Russ Meyer | 23-07-15 | 09:46.

Meest stuitende recente voorbeeld is Pia Dijkstra van D66 die uiteindelijk haar eigen motie van wantrouwen tegen Van Rijn niet doorzette in de PGB-casus.

Russ Meyer | 23-07-15 | 10:00

politiek=kruipen voor de belangen van de grootgraaiers van oranje en de samenhangende elite-kliek.
Kruipen voor een lintje en een baantje.

rechtsdwalendeautist | 23-07-15 | 09:56

Maar hij kan wel goed Engels articuleren ;)

luto | 23-07-15 | 09:56

hoeveel van alle miljoenen aan Brussel zal er naar dit vuile zwijn gaan vraag ik me dan af
en dan zeggen in Griekenland zijn ze corupt

m.caarels2013 | 23-07-15 | 09:55

En nu? Iets zegt mij dat men dit volgende week al weer vergeten is....

Loebas | 23-07-15 | 09:55

We zullen zien welke partijen de komende motie van afkeuring niet zullen steunen.
Hier mag je niet mee wegkomen.

Jerolimo | 23-07-15 | 09:54

Dijsselbloem= valse profeet
(zoals n=1)
Stenigen deze man!!!

luto | 23-07-15 | 09:54

vergeet niet dat het Pechtold is, die dit kabinet in het zadel houd.. waarom ? omdat hij dezelfde Bilderberg agenda heeft met als hoofddoel een EU regering.
Derhalve zal deze toneelspeler altijd een motie van wantrouwen overleven.. net als die andere toneelspeler(s)
Wat we nog kunnen verwachten straks onder Nederlands voorzitterschap:
- Turkije bij de EU
- Palestijnse staat en miljarden EU steun
- EU leger en meer koude oorlog met de Russen
- Arm nog verder in de reedt van de yanks (TTIP)
- Meer,veel meer miljarden naar defensie
- Meer, veel meer 'Big Brother' zonder duidelijk doel
- Meer, veel meer Europa
- Meer, veel meer 'ander volk eerst

(c)ZWITSUL | 23-07-15 | 09:54

@Fijnstoffer | 23-07-15 | 09:10
Een gladjanus is het zeker. Kijk maar naar die overdreven hoeveelheid gel in zijn krulletjes.

McMarx | 23-07-15 | 09:53

Het meest ontluisterende is mijns inziens dat er binnen de PvdA zelf niemand opstaat; 'dit is niet mijn partij, vriend'.

gentle giant | 23-07-15 | 09:52

@Dhr. Flesjes | 23-07-15 | 09:38
Gewoon slap gelul wat u schrijft over de PVV. Zéker hebben zij oplossingen. Gewoon op de PVV-website kijken en minder naar de leugens van de msm. Maar dat zal wel teveel moeite zijn.

Lupuslupus | 23-07-15 | 09:50

@Tee Of Cup | 23-07-15 | 09:43

Het is iemand van de PVDA, die zijn al leugenachtig als ze geboren worden.

The_Challenger | 23-07-15 | 09:50

Ja hij heeft gejokt. Dat doen ze toch allemaal? What's the fuzz?

Maaiveld | 23-07-15 | 09:49

En Dijsselbloem weet ook dat de echte grote worst in 2016 komt, want dan gaat ELA2010 meetellen. Daardoor wordt de BNI-afdracht aan de EU honderden miljoenen groter.

Kunt u zich dit nog herinneren uit 2013: "Korte reactie van Dijsselbloem tegen de pers vanochtend, nadat er geluiden waren gekomen uit Brussel dat de korting wordt teruggebracht van 1 miljard naar 650 miljoen:

"Dat is zeker een canard, jongens", zei de minister terwijl hij de pers de rug toekeerde." www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/akk...

De werkelijke EU-afdrachten:
2010: 5,614 miljard + 0,1 miljard naheffing
2011: 5,869 miljard + 0,1 miljard naheffing
2012: 6,080 miljard + 0,1 miljard naheffing
2013: 6,552 miljard + 0,1 miljard naheffing

Van die 1 miljard korting die Rutte zogenaamd uitonderhandeld had voor de EU-afdrachten van 2014-2020 blijft dus helemaal niets over, omdat:
-a- het CBS en de DNB het BNI hebben opgekrikt, wat de EU-bijdrage met 150 miljoen/jaar verhoogt, zo blijkt uit de naheffingen.
-b- vanaf 2016 de nieuwe rekenmethode van ELA2010 het BNI nog verder verhoogt, omdat prostitiutie en drugshandel en brievenbusfirma's dan ook in het BNI meetellen.
-c- vanaf 2014 de BTW-bijdrage met 100 miljoen omhoog gaat wegens de afsprakken die Rutte gemaakt heeft tijdens de EU-top van februari 2013
-d- vanaf 2014 Nederland minder inningskosten op douaneheffing mag houden vanwege diezelfde EU-top met Rutte, wat Nederland 116 miljoen extra gaat kosten.

Nederland betaalt dus iig 365 miljoen per jaar meer aan EU-afdracht, waarbovenop nog de gevolgen van ELA 2010 komen.

Die 1 miljard korting van Rutte betekent dus, dat Nederland 0,5 miljard meer kwijt is. Zo kennen we Rutte weer.

tipo | 23-07-15 | 09:48

De democratie is dood in NL....
Hufter | 23-07-15 | 09:37
Klopt.
Verpakt in de zalvende term "fractiediscipline".
O.a. de NOS brengt dit steevast als iets vanzelfsprekends.
Van Wiki;
".. Fractiediscipline staat haaks op het principe van stemmen zonder last, in de Grondwet verankerd, dat volksvertegenwoordigers zich niet mogen laten opdragen in een stemming een bepaald standpunt in te nemen."

Russ Meyer | 23-07-15 | 09:46

Volksverrader!

Karin5 | 23-07-15 | 09:46

@Dhr. Flesjes 09:38: Brussel is een speeltuin voor politici met het juiste netwerk. Daar kunnen ze hun zakken vullen, zich via de lobbyisten inlikken op allerlei commissariaten, en hun politieke hobby bedrijven zonder enige hinder van vervelende bijzaken als democratie en lastige burgers. Geen wonder dat vrijwel alle politici zo voor Europa zijn.

Muxje | 23-07-15 | 09:45

Met hun keuze voor de politiek lang geleden, zijn er samen met Timmerfranz 2 hele grote talenten voor het toneel verloren gegaan....

Hufter | 23-07-15 | 09:45

In de goede oude tijd was dit genoeg voor een Dexit.

Herr Knäckebröd | 23-07-15 | 09:44

..... helder: alles wat Dijsselbloem vanaf nu zegt geloven we dus niet meer. Hij is onbetrouwbaar. Hij is niet meer te handhaven omdat niemand meer wat je van hem moet geloven......

Ik neem aan dat hij dat ook begrijpt en zelf wel opstapt...... logisch toch ?

Tee Of Cup | 23-07-15 | 09:43

..... leuk geschreven allemaal maar in Frankrijk gooien ze de boel gewoon plat!

rowe | 23-07-15 | 09:42

Kunnen "onze" mannen van geenstijl niet een mooie wall of shame voor politici maken?
Zie in de Wiki's alleen maar hun mooiste momenten.
Zodat we iedergeval tot in de eeuwigheid nog even all hun fails, fuckups en leugens nog even kunnen nalezen.
Ook mooi voor toekomstige werkgevers en hun personeel om nog even te kunnen nalezen wat voor onbetrouwbare eikels er nu weer overbetaald worden.

Hiesjes | 23-07-15 | 09:41

Naar toneelspelen ga je voor je lol kijken,maar die Haagse leugenfabriek is "zum kotzen".

dolfi | 23-07-15 | 09:41

Kamer voorliegen?, hij zal er wel weer mee weg komen.

Toetsiemonster | 23-07-15 | 09:39

De hele politiek is verrot!
Vvd en pvda verkoopt hun meningen gewoon aan degene met het beste baantje..
D66 is het contact met de werkelijkheid kwijt en leeft op een droomwolkje
Groenlinks en SP zijn nog meer het contact kwijt, die vinden dat je haatbaarden vooral moet huggen en geld toestoppen want ze zijn zo ziellig
Pvv kan alleen maar problemen aandragen zonder oplossingen.
SGP en CU leven in de 19e eeuw

Maw: er blijft niks over om op te stemmen... Kan GS niet ff een partij GeenPartij oprichten?? Heb ik tenminste weer iets om op te stemmen

Dhr. Flesjes | 23-07-15 | 09:38

En 1 5 0 kamerleden die het laten gebeuren dat iedereen en z'n moeder belazerd worden door dit sujet.
Wat een triestigheid. De democratie is dood in NL....

Hufter | 23-07-15 | 09:37

Ik zag hem gisteren in het debat. Die stuitende arrogantie is echt ondragelijk. Jeroen Dijsselbloem is een in en in slecht mens die je eigenlijk nog 5 cent zou moeten toevertrouwen.

mindless | 23-07-15 | 09:36

Heeej, daar is Sywert weer.

Wel fijn dat we met Dijsselbloem weer een Nederlander op zo'n belangrijke post hebben. Daar kunnen we als land van profiteren, bijvoorbeeld als er nog een naheffing komt. Dan hebben we daar iemand die onze belangen vertegenwoordigt en een mooie korting kan bedingen...

Muxje | 23-07-15 | 09:35

@Andersdenkend | 23-07-15 | 09:33

Hoezo einde oefening ?
Hij mag lekker 5 jaar niks doen voor wachtgeld en dan wordt ie gewoon weer ergens anders aangenomen.

Opstappen als politicus is geen straf.

QBert | 23-07-15 | 09:34

In Europa doet hij het redelijk goed, althans hij doet wat hij moet doen. Nederland geeft hij daarentegen weg. Daar wij zijn salaris betalen lijkt het me tijd om afscheid te nemen van Jeroen.

Rest In Privacy | 23-07-15 | 09:33

@Andersdenkend | 23-07-15 | 09:10

En dan wordt alles beter ?
QBert | 23-07-15 | 09:12
Nee, natuurlijk niet, maar op het moment dat iedere politicus weet dat als hij loopt te liegen en bedriegen, het einde oefening is, zal er op termijn weer een groep mensen staan die de wil van het volk zo goed mogelijk proberen te vertegenwoordigen ipv zichzelf. Ik weet het, ijdele hoop, maar ooit moet er een ommekeer komen.

Andersdenkend | 23-07-15 | 09:33

iustus | 23-07-15 | 09:26
BAM zou Tofu Dibi zeggen.

Moeki de Meeuw | 23-07-15 | 09:31

Tijd voor een nieuwe overheid, deze is stuk.

Muggenmepper | 23-07-15 | 09:31

Nog niet zo lang geleden was liegen in de politiek een doodzonde en een reden om af te treden..... tegenwoordig zijn de politici de schaamte volledig voorbij en is liegen een 2e natuur geworden en ze komen er gewoon mee weg....
.
Schaamteloos!!

Fatwabuster | 23-07-15 | 09:29

Dit gaat uit de klauwen escaleren...

edelpils | 23-07-15 | 09:27

Eerste reactie van Dijsselbloem in zijn moerstaal:
'It's cucumber time, not important news. Glass, pee and everything remained as it was.'

Moeki de Meeuw | 23-07-15 | 09:27

Anjin Mohammed | 23-07-15 | 09:20
Dat is dan ook niet waarop ze geselecteerd en! verkozen worden.
Iedere Nederlander in het stemlokaal stemt maar met 1 doel.
Namelijk wat is het beste voor mij.
En ook al weet hij dat hij het vakje van een corrupte leugenaar aankruist, als die corrupte leugenaar maar beloofd dat hij het beste voor die Nederlander zijn portemonnee zal doen dan kan hij rekenen op die stem.
Iets met 1000 Euro en Rutte en het eerlijke verhaal en Samsom.
Principes, eerlijkheid en idealen zijn al een paar duizend jaar dood en al helemaal in de politiek.

bakoenin | 23-07-15 | 09:27

Kom op mensen, ga nou niet lopen zeuren! Politici liegen en bedriegen. Toen, nu en in de toekomst. Ze hebben allemaal agenda's, belangen, willen iets status, aanzien, geld en macht. Zo tussendoor doen ze iets voor het land / volk. Vaak gedreven door onhaalbare idealen. Zoals Pechtold met zijn meer-EU-fetish.
Dit systeem is gewoon failliet. Ik weet ff geen beter. Wellicht is dit het minst slechte (democratie vorm) die we hebben. Gros van de mensen heeft het goed.
Daarbij we vinden het toch wel prima allemaal? Lekker ff reaguren hier. Zijn we die frustratie weer kwijt. En dan fappen we lekker door in ons dagelijks leventjes.
Ik ook hoor.
Maar goed we zouden massaal niet meer moeten stemmen, of blanco, om te laten merken dat we het zat zijn. Verder komen we de deur toch niet uit. Ofja voor de kiloknallers in de lokale supermarkt dan.

iustus | 23-07-15 | 09:26

Ontslaan, en lekker aan de lopende band bij een fabriek neerzetten tegen minimum loon. Ga maar werken met je luie draaireet Dijsselfaal.

IJdele hoop natuurlijk, want zelfs Omtzigt krijgt 'm niet weggebonjoured. En de rest doet er gewoon vrolijk aan mee.

kanon0503 | 23-07-15 | 09:24

En straks bij het nabeschouwen van de verkiezingsuitslag "De kloof tussen politiek en kiezer is ZOOOOO groot, de mensen zouden eens wat meer politiek geëngageerd moeten worden.

wolffman | 23-07-15 | 09:21

Ik verbaas me al ruim een jaar over het huidige kabinet, dat steeds weer weg lijkt te komen met leugens. BETROUWBAARHEID & POLITICI schijnen steeds moeilijker samen te gaan.

Anjin Mohammed | 23-07-15 | 09:20

Kim-il Bloem

wolffman | 23-07-15 | 09:18

t.a.v. koppenmaker bij de Telegraaf: bij "toneelspelen" is sprake van een onderling overeengekomen afspraak tussen speler en publiek, waarbij beide partijen weten dat het opgevoerde niet waar is, waarbij beide partijen weten dat de andere partij weet dat het opgevoerde niet waar is, maar voor de duur van de voorstelling doen ze allemaal net alsof ze dat niet weten.
Een "willing suspension of disbelief", in het Engels.
Wat de minister in de Tweede Kamer deed, heet niet "toneelspelen" maar "liegen".

simpelman | 23-07-15 | 09:18

als we bij iedere scheet van economische groei moeten bijbetalen,hoeft voor mij die groei ook niet meer... d winsten verdwijnen toch in de zaken van de onbelaste multis...

arretje | 23-07-15 | 09:18

roze_bril | 23-07-15
Die hierover dan ook in alle talen zwijgen.
De Telegraaf heeft geen pretenties, en komen er gewoon vooruit waar ze voor staan en wie ze zijn.
NRC en Volkskrant daarentegen barsten van de pretenties en liegen en bedriegen al decennia lang de kluit.
Het zijn namelijk gewoon propaganda organen van Brussel.
De NPO is helemaal niet meer serieus te nemen.
Kortom,een jaar of 10 geleden ben ik gestopt met het lezen van en kijken naar die Brusselse propaganda. En ik heb niets gemist. Ja misinformatie, dat dan weer wel.

bakoenin | 23-07-15 | 09:17

Glas, plas ...... ZZZzzzzzzzz.

Met andere woorden, iedereen weet dat Dijsselbloem, Rutte, OPstelten, Teeven enz. enz. enz. al liegen als ze ademen. Af en toe moeten er voor de vorm een paar het veld ruimen maar er verandert helemaal niets.

En het klootjesvolk stemt straks weer braafjes PVVD66A.

Ieder volk krijgt de leiders die het verdient.

James Lastig | 23-07-15 | 09:15

Aftreden. Lijkt me duidelijk.

Zaadhaan | 23-07-15 | 09:14

mallekater | 23-07-15 | 09:07
Je snapt er niet zo veel van, geloof ik.

Alexander Pechkop | 23-07-15 | 09:12

@Andersdenkend | 23-07-15 | 09:10

En dan wordt alles beter ?

QBert | 23-07-15 | 09:12

@PowPow | 23-07-15 | 09:08
Zijn persvoorliegers maken overuren. Altijd, daar niet van.

Botte Hork | 23-07-15 | 09:11

En het lijkt zo'n keurige man, aan wie je met een gerust hart je huissleutel afgeeft zodat hij tijdens je vakantie de plantjes water kan geven. Maar het is een egoïstische gladjanus die de inhoud van je kasten leeghaalt en bij zijn vrienden in Brussel aflevert.

Fijnstoffer | 23-07-15 | 09:10

Roll the Dice. Zijn kop moet rollen (niet letterlijk natuurlijk, voor de IP adres verlangende meelezers), en zo snel mogelijk.
Verder wilsongeschikt laten verklaren zodat we ze zijn beslissingen kunnen terugdraaien en wat Taxpoet kunnen terugvorderen bij de EU.
Het word tijd dat De Hond het CDA en D66 eens op flinke virtuele winst gaatpeilen, dat is het moment dat de regering klapt en er nieuwe verkiezingen komen. Nu is de oppositie nog veel te stil omdat er "niet genoeg winst" val te halen, Ook dat is laakbaar gedrag.

Andersdenkend | 23-07-15 | 09:10

@mallekater | 23-07-15 | 09:07

Voor jou is er de volkskrant, NRC en de NPO.

roze_bril | 23-07-15 | 09:09

Ik verwacht nu toch wel actie van die PvdA badmuts met zijn EERLIJKE VERHAAL.

PowPow | 23-07-15 | 09:08

De Telegrááf??
En dus klopt het verhaal??

pff.

mallekater | 23-07-15 | 09:07

En nu dus helemaal oprotten uit Nederland met deze landverrader. Neem je maatje Rutte maar mee. Die is al net zo erg en medeverantwoordelijk voor het MH17 debacle. Vergeet Koenders niet die onschuldige landgenoten laat wegrotten in buitenlandse cellen. Dat soort tuig regeert dit land. Tijd voor een grote afrekening.

Dima Beeline | 23-07-15 | 09:05

@lidlbier | 23-07-15 | 08:58
Ja

deEerlijkeLeugenaar | 23-07-15 | 09:04

Politiek is een filter, dat op het hoogste niveau alleen megalomane sociopaten doorlaat. Het systeem is stuk.

ZegMaar | 23-07-15 | 09:03

Een prachtig staaltje ´salamitactiek´ van de heer Dijsselbloem.

Stel je weet in april 2014 al dat de Nederlandse staat 650 miljoen extra aan BXL moet overmaken. Dan smeer je dat nieuws uit in plakjes. Eerst ontken je dat er uberhaupt sprake van een worst is. Vervolgens doe je er heel verbaasd over dat er twee worsten zijn. Vervolgens kom je met het goede nieuwe dat het om slechts een worst gaat. Vervolgens zeg je dat je altijd al wist dat er een worst was en dat je dat ook altijd beweert hebt. Dat je de Tweede Kamer dan al twee maal verkeerd hebt ingelicht en een maal onvolledig, dat laat de Tweede Kamer toch wel passeren, want het gaat elke keer over een klein plakje worst en niet over het geheel.

Aankomende herfst betaalt de Nederlandse belastingbetaler wederom 400 miljoen extra naheffing aan de EU. In april werd al verteld dat er 200 miljoen extra naheffing kwam. In juni kwam het nieuws over de tweede 200 miljoen extra naheffing. (toevalling precies hetzelfde bedrag, zodat het om dezelfde 200 miljoen lijkt te gaan). In september komt de definitieve berekening van het CBS. Dan kan er best wel weer een plakje van 200 miljoen bij die berekening komen.

En zo controleert Dijsselbloem het slechte nieuws, door het in kleine beetjes naar buiten te brengen. Plakje, voor plakje, voor plakje.

tipo | 23-07-15 | 09:03

policor media zoals financieel dagblad met een oorverdovende stilte. teken staat aan de wand. gedeelte van de politici gaat richting brussel, het andere deel verdwijnt in de gemeenten, waterschappen, provincies, zorg en onderwijs en laat zich daar vorstelijk belonen voor de implementatie van de wetgeving van het vierde rijk.

minimá-armezusvan.. | 23-07-15 | 09:01

@lidlbier | 23-07-15 | 08:58
Kan maar zo zijn en dan ook nog even even lekker de handend wrijvend erbij met een megagrijns op de koppies, Juncker zorgt voor de bijbehorende drank:)

Wout Strooizout | 23-07-15 | 09:01

Ik denk dat er binnenkort zomaar documenten zijn kwijt geraakt.

roze_bril | 23-07-15 | 09:01

Tuig.

lustkapper | 23-07-15 | 09:00

Wanneer komt er nou eens eindelijk een 'sloop de staatsomroep' campagne? Met aanleiding tot kamervragen enz. Gewoon een WOB-je hier of daar over hoe die boel daar wordt aangestuurd en gemanipuleerd. Aan de hand van welke criteria daar mensen worden aangenomen en ontslagen. Wie zijn vinger hoe in de pap heeft daar. Zulke dingen.

holtordevrschrkklke | 23-07-15 | 08:59

Voor een Wageningse ingenieur speelt Dijsselbloem het spelletje wel heel erg goed.
Zou er misschien nog meer kunde in Dijsselbloem zitten?.
Misschien Junker op volgen, je weet het maar nooit niet wat er allemaal voor Dijsselbloem nog in het Brussels vat zit!.

Von Bohemen | 23-07-15 | 08:59

Zouden ze dan echt s'avonds met z'n allen rond een grote tafel sigaren rokend onder toezicht van Ernst Stafro Blofeld ons uitlachen?

lidlbier | 23-07-15 | 08:58

Blijkt maar weer eens over en over dat het een volksverlakker is, een narcist, zelfverrijker, moron eerste klas, verstoken van enig idee dat hij er is om Nederland en haar volk te dienen.
Misselijke achterbakse druiloor is het die hele Jeroen Dijsselfuckstick.

Wout Strooizout | 23-07-15 | 08:57

Daarbij, dit soort artikeltjes hebben altijd een soort semi grappige ondertoon? Verdijsselbloemt, de dijs. Weg met die gekke bijnamen dit zijn serieuze zaken. En hoe staat het met die CDA met losse handjes in limburg, is die er nog? Die moet weg en deze gast ook. En dit is gewoon jeroen met een kleine j. Een loser.

Keeper2 | 23-07-15 | 08:54

-weggejorist-

hetvolkspreek | 23-07-15 | 08:54

En dit is dus precies hoe politiek bedreven wordt. Liegen of gewoon je bek houden wanneer er iets gevraagd wordt waarvan het antwoord niet zo gelegen komt.

John Dough | 23-07-15 | 08:53

Wat Dijsselbloem doet, doen ze allemaal. Er is op dit moment geen enkele betrouwbare politicus meer bij de PvdA en de VVD en in de EU top te vinden.

Thunderbird | 23-07-15 | 08:53

Dit zal Peggold natuurlijk bedoelen met: te complex om de de bevolking te laten oordelen over de EU!

mom van avezaath | 23-07-15 | 08:53

in ieder geval blij dat 'die andere media' nu ook is wat kritischer gaan worden mbt deze 'bende die dit land kapot maakt en elkaar de hand boven het hoofd houd, deze democratie slopers, deze volksverraders.

(c)ZWITSUL | 23-07-15 | 08:51

Liegen en bedriegen en flink wat belastinggeld overmaken naar Brussel om een baantje veilig te stellen en dan roepen dat de Grieken niet eerlijk zijn. Jaja, het kan allemaal in NL.

Zzzzooooffff | 23-07-15 | 08:50

Blijkbaar valt het wel mee hoe erg dit is. Geen melding van de nos app gehad of maatschappelijke onrust gezien. Of dit is overdreven of who fucking cares. Tomato tomato.

Keeper2 | 23-07-15 | 08:49

Tja de ergste sanctie lijkt te zijn aftreden en een nieuw baantje krijgen. Wanneer komt er nou eens een wettelijk kader om dit soort sujetten nou eindelijk eens strafrechtelijk te kunnen vervolgen?

holtordevrschrkklke | 23-07-15 | 08:48

Kim Jong-Il, Saddam Hussein, Pol Pot, Adolf Hitler, Stalin, Jeroen Dijsselbloem.
Wat heeft de mensheid toch parels op de wereld gezet. Manmanman.

Botte Hork | 23-07-15 | 08:48

De tijd dat politici er zaten om het volk te dienen is lang vervlogen.
In een werkelijke democratie zou je dit soort liegende ratten ook zo weg moeten kunnen sturen, maar er is geen democratie, alleen Eurofilie en baantjesjagerij.

Guy Veropzoudten | 23-07-15 | 08:45

En waar blijven de staatsomroepen ? sssssssssst

Kamervraag | 23-07-15 | 08:45

Landverraad. Die dubbele pet is trouwens blauw van kleur en heeft gele sterren.

Desmoulins | 23-07-15 | 08:44

Je word besodeflikkerd waar je bij staat.

kneuterzak | 23-07-15 | 08:44

Werkelijk ongelofelijk dat iemand hiermee wegkomt...

LTS__zwakstroom | 23-07-15 | 08:43

'Ik hoop zeer dat er eerlijke politici naar voren treden die bereid zijn die verantwoordelijkheid te nemen', aldus Dijsselbloem over de Grieken. Het lef.

Afgeschminkte Bassie | 23-07-15 | 08:43

*Iets roepen doet over pek, veren en strontkar*

necrosis | 23-07-15 | 08:43

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken