Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Bassiehof - Mitch: Haagse clusterfuck extravaganza

Laat ons beginnen met een tweet. Meet Janinne van den Berg, lid van de korpsleiding van de Nationale Politie. Eerder was ze korpschef van Kennemerland (dingetje met een dienstauto) en daarvoor werkte ze voor *drumroll* korps Haaglanden. Vooral dat “Vreselijk voor de vijf politiemannen. Dit heeft niemand gewild.” is stuitend. Beter eerst het onderzoek afwachten, nietwaar? Maar die opmerking staat voor meer: er is iets mis met de (Haagse) politie, het Openbaar Ministerie en sowieso de Haagse burgemeester. Rapper Abba verspreidde op zijn beurt afgelopen week een tweet met daarin beelden van een politieagent die betrokken zou zijn geweest bij de onfortuinlijke gebeurtenissen: verantwoordelijk voor de nekklem én aanwezig bij de rellen in de Schilderswijk. Een collega van mij heeft nog gebeld met de Haagse politie, maar die wilden niets zeggen over de identiteit. Want wij vroegen ons af: was het wel dezelfde agent? Daar hadden ze beter wel openheid over moeten verschaffen want dat had een boel gezeik gescheeld. Maar niet alleen de politie blunderde. Ook het Openbaar Ministerie maakte er een zooitje van. Eerst kwam zondag het bericht dat de arrestant was overleden. De verklaring luidde “Onderweg naar het politiebureau werd hij onwel. De agenten startten met reanimatie en een ambulance bracht de man in zeer kritieke toestand over naar het ziekenhuis.” Die verklaring is echter niet meer terug te vinden op de site van het OM. Logisch: de befaamde video sprak voor zich. Hoofdofficier Kitty Nooy op haar beurt gaf de schuld met zoveel woorden aan de politie: deze had de verkeerde informatie aan het OM gegeven. Woensdag maakte de Haagse driehoek bekend dat Henriquez was overleden door ‘een zuurstoftekort’. De Schilderswijk stond twee dagen in brand. Curieus: zowel het festival als het politiebureau waar Henriquez naar toe werd gebracht, hebben niets te maken met de Schilderswijk. Later weet Van Aartsen de rellen aan de hitte en de ramadan. Zie daar: een Haagse clusterfuck extravaganza. Tijd om te vingerwapperen; maar naar wie? Als een paal boven water staat in ieder geval dat onder de verantwoordelijkheid van de Haagse burgemeester Jozias van Aartsen de stad wel érg vaak in brand staat. Als het klopt dat Henriquez naar zijn geslacht greep toen hij zei dat hij een wapen bij zich had, blijkt de Haagse politie ook nog eens een volstrekt humorloos korps te zijn. Hem het park uit escorteren – desnoods met een mild corrigerend tikkie bij tegenwerking – had in de rede gelegen. Met z’n vijven op hem springen, aftuigen met knuppels en vervolgens een nekklem geven, met alle gevolgen van dien, is dat zeker niet. En dan hebben we dus mevrouw Van den Berg die zoals gezegd alvast op het onderzoek van de Rijksrecherche vooruitloopt met haar ‘niemand’ dit heeft gewild. Donderdagavond stuurde minister van Veiligheid en Justitie Ard van der Steur (VVD) een brief aan de Tweede Kamer dat de Turks-Nederlandse hoofdverdachte van de Bulgarenfraude wist te ontsnappen omdat zowel rechtbank als OM niet hadden stilgestaan bij zijn dubbele paspoort. De échte boef is gevlogen, de bijdehante gozer is dood. There is – hoe dan ook - something rotten in the police state of the Netherlands.

Reaguursels

Inloggen

toch is het gedrag en de reactie van politie makkelijker te verklaren dan wat Mitch gedaan heeft, ook al was de aanhouding overdone.
Hoeraatjes | 05-07-15 | 15:55
-
Het gedrag van de politie inderdaad gemakkelijk te verklaren: Mith moest dood.
Een wapen vind je binnen een paar tellen.
Iemand wurgen kost een minuut of meer.
De politie heeft Mitch opzettelijk vermoord. Als 5 man 1 man niet, STAAND, in bedwang kunnen houden, horen die prutsers niet bij de politie. Deze horen bij het staats moord commando.

Raider Twix | 06-07-15 | 16:11

chicago river | 05-07-15 | 13:06

Ik ben benieuwd of je het ook zo goed kunt accepteren als het leven uit jezelf wordt geknepen, of uit dat van je eigen kind. Waarschijnlijk lukt het relativeren dan wat minder adequaat.

ren-forrest-ren-e | 06-07-15 | 00:35

Niks mis met die tweet. Of, en dat ligt meer voor de hand, het stuk was al grotendeels geschreven, maar er moest nog snel een aanleiding gevonden worden om hem te publiceren. Katjing! Gevonden!

Joey16 | 05-07-15 | 21:37

De politie-organisatie wordt al tientallen jaren gebruikt en misbruikt voor politiek correcte doeleinden.

frisenfruitig | 05-07-15 | 19:16

Goed stuk van Bassie!

frisenfruitig | 05-07-15 | 19:13

Deze agenten waren opgefokt en voelden zich minderwaardig door dat 'wapen' van Mitch.

frisenfruitig | 05-07-15 | 19:11

"De politie in NL is amateuristisch"
@NOMALI,
Heeft niets met amateurisme te maken, alles met iemand effe in elkaar slaan, want indien het ze echt om het wapen te doen was, zou het logisch zijn, dat nadat hij op zijn rug lag de 5 agenten even achterkant zouden fouilleerden, daarna omdraaien en dan de voorkant. Kan in één minuut, zeker met 5 agenten. Bovendien had Mitch slechts T shirt/overhemd aan met niets eronder en broek, dus weinig plek om iets te verbergen, eigenlijk alleen broekzakken. Echt, als het hen om dat wapen te doen was, hadden ze hem binnen een minuut weer kunnen laten gaan, maar nee, ze hadden zgn. 10 minuten nodig, terwijl ze natuurlijk gelijk al duidelijk was dat ie geen wapen had.

louis6227 | 05-07-15 | 18:49

-weggejorist-

NOMALI | 05-07-15 | 18:07

Ik vraag me af wat bovenstaande "berisper" van jonge agenten zelf allemaal gezegd en gedaan heeft Als hij zich steeds correct opgesteld heeft zou het een schande zijn. Is het echter wel zo, ik zie ook wel eens mensen door de politie aangehouden worden die vervolgens die poltiemensen het bloed onder de nagels zuigen. Het woord "berispen" valt me ook op in zijn stuk.

Ruud5 | 05-07-15 | 18:01

Beste Bas,
Je hebt gelijk, Jozas van Aartsen is een labbekakker, het Corps is verrot en het OM een schaamlap. Dat Ard van de Steur een dweil is, is een volgende open deur. Ben wel verbaasd over de hoeveelheid begrijpende reaguurders. Verbaasd omdat ik hetzelfde heb meegemaakt, maar nog wel leef. Onderstaande overkwam mij als roomblanke bejaarde ten overstaan van VEERTIEN roomblanke agenten/s op bureau Scheveningen. Als er sprake was van racisme, dit was tussen witmensen onderling, maar dat is weer geen racisme.

Mijn aangifte werd door Van Aartsen afgewezen, zijn bewering niet-competent te zijn onderschrijf ik dan ook.
Toch doorgezet, waarop (ex) Haags OM hoofd Cees Korvinus -thans adviseur van Rutte- de Officier van Justitie Joost Vliegenthart de zaak liet afblazen. Zonder hoor, zonder oproepen van getuigen, zonder de beschikbare beelden goed te bestuderen. Gewoon weg er mee.

Het gebeuren:
Op Pinksterdag 2013 om acht uur 's-morgens berisp ik twee jeugdige agenten inzake roekeloos rijgedrag en plegen van verkeerscriminaliteit. De bekende omkeertruc wordt opgevoerd, ter afleiding van waar het over gaat. De betrokken jij-jouw krijsende aspirant agent wist al snel dat ik een crimineel was met een reeds dertien jaar openstaande boete. Inmiddels waren in total zes dienders aangerukt die mij (67 jaar) op de grond smeten, in de boeien sloegen, onderwijl mijn schedelpan testend door deze veelvuldig op de motorkap te slaan, om mij vervolgens ruggelings geboeid ruggelings over de achterbank te trekken. Gewoon martelen van een mondige maar geweldloze verdachte. Omdat ik niet aflatend meldde dat ik niet de gedachte persoon was.
Op bureau Scheveningen in de cel geduwd, waarop een Inspecteur als hulp-officier van Justitie zich bij mij meldt. Ik herhaal -volstrekt geweldloos- dat ik niet de gedachte persoon ben, de Inspecteur wordt boos, bespringt mij met voornoemde aspirant en knijpt langdurig mijn keel dicht. De gevolgen hiervan kenne wij inmiddels. Ik verzoek hem zijn zaakjes op orde te hebben door mijn gegevens te controleren. Echter mijn legitimatie blijkt -achtersaf- zoek te zijn. De Inspecteur raakt in een soor psychose, bespring mij met companen opnieuw, en knijpt nog langer mijn keel dicht. Dit onder toeziend oog van ZEVEN andere agenten waaronder een hoofdagent. Een veilige omgeving bleek een martelkamer met net geen dodelijke afloop. Bijgekomen verzoek ik medische hulp, de ambulance constateert dat ik naar het ziekenhuis moet, maar de Inspecteur weigert, eerst de boete betalen. Mijn gearriveerde jurist eist indentificatie controle van de Inspecteur. Hierop wordt ik onmiddellijk te voet bureau Scheveningen uitgezet.

Met veel tegenwerking krijg ik inzage in de videoopnamen in het bureau. OvJ Joost Vliegenthart weigert hierop verder inzage, want privacy. Toegejuicht door Cees Korvinus.

Synthese:
Jonge agenten misdragen zich, burger corrigeert
Roomblanke burger (67) wordt gemarteld door zes agenten.
Roomblanke burger wordt door een Inspecteur tot tweemal toe gewurgd en medische zorg onthouden.
Burgermeester en OM laten bejaarde bezorgde wurgburger in de kou staan en weigeren inzage in het visuele materiaal.

Dan lees ik dat wellicht weldenkende mensen deze wurgpartijen begrijpen.

Bas, jij en ik begrijpen dat niet. And guess who's right.

Rest In Privacy | 05-07-15 | 17:18

Ik snap de kritiek op het stuk van Paternotte niet. Prima overzicht, niks mis mee. En andere schreeuwers die schrijven dat de politie geregeld mensen doodknuppelt zijn niet goed wijs. De gemiddelde agent in Nl is niet te benijden, ik denk dat ze moeten werken in een heel hierarchische organisatie waar het vaak slecht geregeld is, afhankelijk van de plaatselijke korpsleiding. Ik heb in het algemeen goede ervaringen met de politie. Er wordt hierboven maar een hoop kletsges hreven.

Ruud5 | 05-07-15 | 17:12

@Hoeraatjes | 05-07-15 | 14:59
Ik zei één minuut omdat ie zomers gekleed was, blouse e.d. dus bijna geen plek, waar een wapen niet snel gevonden zou kunnen worden, danwel goed te verbergen zou kunnen worden, daarom dus.

louis6227 | 05-07-15 | 16:12

"Dat Mitch zei een wapen bij zich te dragen terwijl hij hier nota bene op vakantie was, dat is vreemd, maar daar hoor je niemand over."
@Hoeraatjes | 05-07-15 | 14:59
Met 5 agenten hadden ze één minuut kunnen weten dat ie ongewapend was, waarschijnlijk wisten ze dat ook wel na één minuut, maar toch vonden ze het kennelijk nodig nog zo'n 10 minuten door te gaan met slaan en nekklem etc. met alle gevolgen van dien; daar hoor ik jou niet over.

louis6227 | 05-07-15 | 16:09

Raider Twix | 05-07-15 | 15:38
Kan jij wel uitleggen waarom Mitch de politie heeft uitgelokt door te zeggen een wapen te dragen, om zich daarna te verzetten tegen de aanhouding? Kan je dat uitleggen en/of verklaren? Nogmaals, zijn dood had nooit mogen plaatsvinden maar toch is het gedrag en de reactie van politie makkelijker te verklaren dan wat Mitch gedaan heeft, ook al was de aanhouding overdone.

Hoeraatjes | 05-07-15 | 15:55

Bij de politie kan dat fatale gevolgen hebben, maar dat is inherent aan het vak.
Everest4939 | 05-07-15 | 15:29
-
Met 5 man a 100 kg per stuk op 1 persoon springen is iemand opzettelijk vermoorden.
-
Als jij dat niet begrijpt ben je geschikt voor de politie, want daar zoeken ze dombo's die dit zonder na te denken doen.

Raider Twix | 05-07-15 | 15:38

-weggejorist-

Jeetjekreetje | 05-07-15 | 15:32

"Dit is exact wat de politie jaren wil en doet: opzettelijk met de gummieknuppel burgers dood slaan."
Als dat daadwerkelijk het geval is dan moet ik inderdaad concluderen dat de politie absoluut incompetent is, dan bakken ze er echt helemaal niets van. Dan moet maar eens overwogen worden de politie te vervangen door andere niet nader te noemen groepen want die presteren daarin veel beter.

Hoeraatjes | 05-07-15 | 15:31

Denkt nu echt iemand dat deze vijf agenten s ochtends opstonden met de gedachte we gaan eens even iemand de dood injagen? Het is overduidelijk een heel erg tragisch ongeluk. Daar kunnen mensen misschien moeilijk vrede mee sluiten, maar dingen gaan soms mis. Bij de politie kan dat fatale gevolgen hebben, maar dat is inherent aan het vak.

Everest4939 | 05-07-15 | 15:29

There is – hoe dan ook - something rotten in the police state of the Netherlands.
Bas Paternotte | 05-07-15 | 11:09 | Link | 159 reacties
-
Foutje, moet zijn:
The police state of the Netherlands is rotten, like hell it is.

Raider Twix | 05-07-15 | 15:29

LieberLiber | 05-07-15 | 14:31
Goed verwoord.
Overigens het NOS journaal sprak al direct van dood door geweld van politie, maar daar kan je geen objectiviteit van verwachten!

lanexx | 05-07-15 | 15:28

"Vreselijk voor de vijf politiemannen. Dit heeft niemand gewild."
-
Dit is exact wat de politie jaren wil en doet: opzettelijk met de gummieknuppel burgers dood slaan.
Als de politie dit niet wil, gaan alle 5 voor moord levenslang de bajes in.
Dan is het in een keer voorbij.
Gokje:
Ze gaan vrijspraak krijgen, of 2 week voor verkeersagent spelen.
-
Kortom dit is exact wat de politie wil.
Jannine van den Berg = aangesteld om leugens te verspreiden.

Raider Twix | 05-07-15 | 15:25

Het Vijfde Wiel | 05-07-15 | 15:06
Zand erover. Even goede vrienden hoor.

chicago river | 05-07-15 | 15:10

Het Vijfde Wiel | 05-07-15 | 14:58
Xirdalan, duidelijk zichzelf verhuisd, heeft kritiek op het Nederlandse politieke system. Jij verwijt hem dat, puur alleen omdat hij dat deed. Er zit geen enkele logica achter. Behalve dan een vals nationalisme waar ik helemaal niets mee kan.

chicago river | 05-07-15 | 15:07

chicago river | 05-07-15 |

Ja, dat is zo. Maar zoals Xirdalan het doet overkomen was dat wel de reden. Maar je hebt gelijk, er liggen meestal meerdere redenen achter een vertrek. Een enkele reden zal zelden genoeg zijn. Excuus als ik generaliserend overkwam. Dank je voor de les en laten we er maar niet meer tijd aan besteden...

Het Vijfde Wiel | 05-07-15 | 15:06

@Jeetjekreetje | 05-07-15 | 12:00

Oneens. Mijn familie bijv. en met name mijn ouders vertelden mij altijd, als ik liep te klagen over NL, hoe goed we het hadden in Nederland, vergeleken met andere landen. Ik ben ondanks dat toch geëmigreerd. De laatste twee jaar hoor ik ze steeds vaker zeggen dat het in Nederland ook niet alles is en zeggen me zelfs, als ik zinspeel op terugkeer naar Nederland, dat ik beter kan blijven waar ik ben.

Elmauro | 05-07-15 | 15:05

Het Vijfde Wiel | 05-07-15 | 14:56
Geen problem.
Iemand uit NL werkt/woont in het buitenland niet alleen om de redden NL te ´verlaten´. Soms liggen daar 2, 3, 4, 5 of meerdere redenen achter. Begint het een beetje te dagen of gaan we hier nog meer tijd aan besteden.

chicago river | 05-07-15 | 15:00

louis6227 | 05-07-15 | 14:27
"Zal best, maar wel is duidelijk dat 5 super opgefokte agenten zonder echte reden effe iemand tot het gaatje wilden afknijpen"
Volledig zonder reden gebeurde het niet, hij zijn een wapen bij zich te dragen, dat de politie daarop reageerde is dus niet vreemd. Dat Mitch zei een wapen bij zich te dragen terwijl hij hier nota bene op vakantie was, dat is vreemd, maar daar hoor je niemand over.

Hoeraatjes | 05-07-15 | 14:59

chicago river | 05-07-15 | 14:49

En hoe neem ik hier de maat precies?

Het Vijfde Wiel | 05-07-15 | 14:58


chicago river | 05-07-15 |

Blijkbaar snap ik je vraag niet. Misschien moet je vraagstelling wat duidelijker formuleren voor me.

Het Vijfde Wiel | 05-07-15 | 14:56

Hoe meer Jannines van den Berg, hoe lager het gehalte van onze politie.

bisbisbis | 05-07-15 | 14:54

Het Vijfde Wiel | 05-07-15 | 14:39
Wie neemt wie hier de maat? Mislukte patriot. Lul je er niet onderuit.

chicago river | 05-07-15 | 14:49

Maar had Yasmina Haifi misschien toch wel een beetje gelijk ?
Duikt weg..

hotnot | 05-07-15 | 14:46

Xirdalan | 05-07-15 | 13:50

Ik kan je alleen maar gelijk geven. Mijn ouders hebben hard gewerkt om NL op te bouwen en ook ik heb geprobeerd mijn steentje bij te dragen. In NL wordt je door de mensen die nog niets gedaan hebben de babyboomer genoemd, de buren staan elkaar naar het leven, het land is overvol en er worden bewust steeds meer mensen in de te kleine ruimte gestopt. Als puntje bij paaltje komt stemt de NL-er voor meer van dat en klaagt in blogs dat "ze" het zo slecht doen om daarna naar DWDD te kijken en op D66 te stemmen ipv VVD.

O, ik wou voor NL dat het anders was, maar ik zie geen verandering in zicht, integendeel, meer EU staat in de boeken van Dijsselbloem.

Mijn laatste jaren, ik hoop nog vele, kijk ik gelukkig in nieuwe vaderland en huil om het land waarin ik ben opgegroeid.

bergsbeklimmer | 05-07-15 | 14:40

chicago river | 05-07-15 |
Oh, over algemeen kan ik prima incasseren hoor. Ik houd er alleen niet zo van de maat genomen te worden en over een kam geschoren te worden. Dat is wat ik hem kwalijk neem. Xirdalan blijft ondanks zijn denigrerende attitude wel een echte Nederlander. Zijn wijsvingertje is uitstekend ontwikkeld.

Het Vijfde Wiel | 05-07-15 | 14:39

Maar wel je Nederlandse paspoort houden zeker en beetje lopen reaguren op Nederlandse sites. En ons de maat nemen dat wij hier wel wonen. Doe ons een lol en ga gewoon weg.
Het Vijfde Wiel | 05-07-15 | 14:06

Tijdens mijn militaire dienst (jawel, ik heb WEL mijn land gediend in tegenstelling tot waarschijnlijk 99% van de snotaap reaguurders!) woonde ik nog bij mijn ouders die destijds in België woonden. Dat was in de periode dan België een behoorlijke ruk naar rechts maakte onder leiding van Filip Dewinter.

Ik kan me nog goed de levendige discussies herinneren die ik met mijn mede dienstplichtigen had, en ik kan me nog goed herinneren hoe al mijn kritiek op Nederland werd weggewuifd en weggelachen. "Nee, zoiets zou in Nederland nooit gebeuren," was het motto. Yeah... right...

Als 'domme' Limbo was een wijze les in hoe dom, naïef, wensdenkend en kortzichtig Hollanders zijn, en toen ik na mijn studie een baan in het buitenland kon krijgen heb ik die kans met beide handen gegrepen.

In het begin heb ik best vaak nog overwogen om misschien terug naar Nederland te gaan, maar hoe ouder (en hopelijk wijzer) ik werd, hoe linkser en politiek correcter Nederland werd, hoe hoger de belastingen stegen, hoe dommer gebrainwasht de bevolking werd, hoe minder zin ik had om nog naar Nederland terug te keren.

Als 100% autochtone Nederlander doet het me pijn om te zien hoe 'mijn' land naar de klote wordt geholpen, maar zoals ik al schreef: tegen een overgrote meerderheid van domheid en naïviteit kun je als enkeling niet winnen.

Nog eventjes iets m.b.t. mijn Nederlands paspoort: dankzij de domme actie van Wilders mogen mensen geen dubbele nationaliteit meer hebben, maar dat betekend in de praktijk dus dat AUTOCHTONE Nederlanders zoals ik, hun Nederlanderschap wordt AFgenomen als ik een tweede paspoort zou aanvragen in het land waarin ik inmiddels >10 jaar woon. De bevolkingsgroep waar de grote probleemgevallen qua integratie zitten, mogen hun dubbel nationaliteit behouden omdat hun vaderland het hun verbiedt afstand te doen van hun nationaliteit.

Dus... bedenk goed voordat je opmerkingen loopt te maken over een AUTOCHTONE Nederlander en mijn paspoort, want wat je ervoor terugkrijgt kan eventueel tegenvallen. Op zich staan we waarschijnlijk veel dichter bij elkaar qua mening dan je denkt, maar critici de mond snoeren in de trend van "dan lever je je paspoort maar in en dan blijf je maar weg" is precies de fout die Nederlanders al decennia maken, en ook mede de oorzaak waarom het zo'n teringzooi is in Nederland!

Xirdalan | 05-07-15 | 14:38

@Hoeraatjes | 05-07-15 | 13:51

Hamlet-verwijzing. (Something is rotten in the state of Denmark.)

Wim Denkbaar | 05-07-15 | 14:38

Xirdalan | 05-07-15 |

Jij weet helemaal niets van mij. Ik ben geen Wilders adept en zal dit ook nooit worden. Er is een hoop mis met dit land maar ik loop er niet lafjes voor weg. Ik houd van dit land, ondanks alles. Het probleem van dit land ben ik niet. Ik loop er niet voor weg zoals jij.

Het Vijfde Wiel | 05-07-15 | 14:35

Zo die Bas is echt de weg kwijt! Wat een vooringenomenheid en ongelooflijk weinig diepgang in dit stuk.

Natuurlijk twittert van de Berg dit. Het zou wel heel bijzonder zijn als er mensen waren die dit wel gewild hadden.

Die agenten doen wat wij van hen verwachten. Als iemand schreeuwt dat hij een wapen heeft dan doet iedereen een stap achteruit en verwachten we dat de politieagent een stap vooruit doet. Uiteraard wil hij/zij ook gewoon weer naar echtgenoot en kinderen en zal meetregelen nemen om te voorkomen dat de 'wapenroeper'. Ook echt tot aktie over gaat. Eerst handelen, daarna praten we wel verder.

De roepert spartelt tegen en dan heb je meer dan 1 agent nodig. Als je dat niet begrijpt dan moet je zelf even proberen om een stevige vent in je eentje onder controle te krijgen.

Dat dit allerbelabberst afloopt is heel vervelend. Uiteraard voor de dode en zijn familie, maar ook voor de dienders en hun familie. Geen van die agenten had die dag verwacht om 's avonds als verdachte thuis te zitten.

Ze deden hun werk en deden daarom een stap vooruit omdat iedereen een stap achteruit deed. Nu worden ze door iedereen uitgekotst, beschimd en direct schuldig bevonden. Ze worden moordenaars genoemd (dus met voorbedachte rade???). Van de geijkte opruiers kon je ongezouten commentaar verwachten, maar zelfs de politiek stond direct met veroordelingen klaar.

Ja, dan vind ik het logisch dat een politiechef haar eigen mensen nog steunt! Het verbaast mij hoe weinig steun deze dienders van de maatschappij krijgen. Waarschijnlijk had iedereen het zelf heel anders gedaan. Maar dat deze ze niet ... Ze deden een stap achteruit.

LieberLiber | 05-07-15 | 14:31

‘niemand’ dit heeft gewild."
Zal best, maar wel is duidelijk dat 5 super opgefokte agenten zonder echte reden effe iemand tot het gaatje wilden afknijpen. In één minuut had duidelijk kunnen zijn dat ie ongewapend was en misschien was ze dat ook wel, maar dan toch nog een hele tijd doorgaan en dan nu huilie huilie.. Hoop dat zij nu effe aan de beurt zijn.

louis6227 | 05-07-15 | 14:27

-weggejorist-

De Lopende Lintworm | 05-07-15 | 14:25

Als dit land zijn ballen ooit weer terugvindt, kunnen ze me tot de laatste dag van mijn leven oproepen en dan vecht ik ervoor. Bij de huidige stand van zaken, waar graaien, hypocrisie en (vriendjes)politiek de boventoon voeren, kan het me gestolen worden. Ik spuug erop.
Wachtmeester R | 05-07-15 | 14:09

Precies! Zolang iedereen zich in 0031 drukker maakt over een auto die 's nachts een paar km/h te snel rijdt, of zich gek laat maken met milieubelastingen i.p.v. de excessen van decennia lang links beleid aan de kaak te stellen (een beleid waarvan veel blanke Nederlandse tokkie-arbeiders die nu zeuren over Marokkanen en Turken en zodoende op Wilders stemmen, decennia lang geprofiteerd hebben vanwege de hoge uitkeringen en de luilekkerland welvaartsstaat), dan blijf ik lekker weg.

Zoek het maar lekker uit, want ook als Wilders morgen ALLE zetels in de 1e en 2e kamer wint zal er weinig tot niets veranderen in Nederland. Het grote probleem zit 'm namelijk NIET bij allochtonen, maar bij luie, gemakzuchtige, klagende en "tolerante" autochtone Nederlanders die een (r)overheid willen die hun van wieg tot graf vertroeteld en hun aan het handje vasthoudt.

Xirdalan | 05-07-15 | 14:18

Het Vijfde Wiel | 05-07-15 | 13:58
Incasseren is niet je sterkste kant.
Had je hoger ingeschat.
Ja. ´Je land´ bestaat zeker. Maar waar dat land legt, leg dat een ander niet op.
Reaguurder Xirdalan heeft gelijk. Jij kunt dat niet hebben.

chicago river | 05-07-15 | 14:12

Maar wel je Nederlandse paspoort houden zeker en beetje lopen reaguren op Nederlandse sites. En ons de maat nemen dat wij hier wel wonen. Doe ons een lol en ga gewoon weg.
Het Vijfde Wiel | 05-07-15 | 14:06

Ik ben geboren en getogen Nederlander, maar goed, jullie willen zeker liever al die ISIS lui een NL paspoort geven? ;-)

Maar goed, veel plezier met jullie nieuwe oppergod Wilders die een rechtsere versie van de Maakbare Samenleving wil introduceren (welvaartsstaat Nederland exclusief voor de blanke tokkie Nederlanders) en veel plezier met reaguren en klagen terwijl je de werkelijke oorzaak van alle Nederlandse problemen iedere ochtend in de spiegel kunt bewonderen.

Xirdalan | 05-07-15 | 14:11

Nou ik vind weglopen uit je land nou niet echt tof hoor. En zeker niet iets om trots op te zijn.
Lupuslupus | 05-07-15 | 13:36

Als dit land zijn ballen ooit weer terugvindt, kunnen ze me tot de laatste dag van mijn leven oproepen en dan vecht ik ervoor. Bij de huidige stand van zaken, waar graaien, hypocrisie en (vriendjes)politiek de boventoon voeren, kan het me gestolen worden. Ik spuug erop.

Wachtmeester R | 05-07-15 | 14:09


Xirdalan | 05-07-15 |

Maar wel je Nederlandse paspoort houden zeker en beetje lopen reaguren op Nederlandse sites. En ons de maat nemen dat wij hier wel wonen. Doe ons een lol en ga gewoon weg.

Het Vijfde Wiel | 05-07-15 | 14:06

@Xirdalan | 05-07-15 | 13:50
Rancune is mij vreemd dus ik wens u veel geluk in uw nieuwe vaderland. Wèl is het een beetje goedkoop om mensen die hun vaderland niet kunnen of willen verlaten, de zwarte Piet (oei wat zeg ik nu weer) toe te spelen.
Alsof àlle Nederlanders deze puinhoop hebben gewild, laat staan er debet aan zijn.
U hebt er werkelijk geen idee van hoe vreselijk het is om je eigen land, waar je geboren bent en uit alle macht je steentje hebt bijgedragen aan de weder opbouw, naar de verdommenis te zien gaan.

Lupuslupus | 05-07-15 | 14:00


Xirdalan | 05-07-15 |

Dat is ok hoor. We hoeven je ook niet terug. Opgeruimd staat netjes.

Het Vijfde Wiel | 05-07-15 | 13:58

Minder politie.

Rest In Privacy | 05-07-15 | 13:56

Mijn reactie werd niet volledig geplaatst, ik vroeg me af waarom Bassie Something rotten in the police state of the Netherlands in het Engels geschreven heeft?

Hoeraatjes | 05-07-15 | 13:51

Nou ik vind weglopen uit je land nou niet echt tof hoor. En zeker niet iets om trots op te zijn.
Lupuslupus | 05-07-15 | 13:36

Als een land door een overgrote meerderheid van domheid en naïviteit bevolkt en geregeerd wordt, dan is er geen andere mogelijkheid meer dan voting with your feet.

Ik woon inmiddels >15 jaar in het buitenland, en mij wordt ook constant verweten "dat ik niet zo negatief moet zijn" en "niet zo moet zeuren."

Nou prima, als jullie in Nederland allemaal zo 'slim' zijn en het allemaal zo goed weten dan pak ik mijn biezen wel en dan bekijk ik het slow motion train wreck van torenhoge belastingen, de Maakbare Multiculturele Samenleving en de nazi-achtige infrastructuur van flitsers en trajectcontroles en de bonnenquota wel lekker vanaf de zijlijn.

Nogmaals, veel plezier daar in Nederland, ik wil voor geen geld meer terug. Voor mij is een familiebezoekje van 3-4 dagen 0031 meestal meer dan genoeg, en krijg ik claustrofobie van die (door de (r)overheid bewust aangelegde!) smalle kutwegen vol met snelheidsheuvels en bloembakken, de manier waarop mensen als mieren op mekaar gepropt worden in Vinex-wijken, en dat oeverloos geklaag en gejammer over de kleinste details.

Xirdalan | 05-07-15 | 13:50

>> something rotten in the police state of the Netherlands << Waarom heeft Bassie dat eigenlijk in het Engels geschreven? En dan ook nog over een politiestaat spreken terwijl van Aartsen de stenengooiers een geel hesje gegeven heeft zodat ZIJ de orde kunnen bewaren. Ik begrijp niet dat GS dit soort onzinnige en opruiende teksten plaatst, of gaat GS draaien?

Hoeraatjes | 05-07-15 | 13:48

Wat een slap stuk zeg. Beetje de boel ophitsen met oud nieuws.
En als je dat dan zonodig wil doen, zorg er dan wel voor dat je feitjes kloppen:
" Want wij vroegen ons af: was het wel dezelfde agent? Daar hadden ze beter wel openheid over moeten verschaffen..."
Als je een beetje je best had gedaan had je gezien dat men daar al een uitspraak over heeft gedaan. twitter.com/PolDenHaag/status/6170599...
Sterk staaltje selectief je bronnen gebruiken.

clue_less | 05-07-15 | 13:48

@Wachtmeester R | 05-07-15 | 13:28
Nou ik vind weglopen uit je land nou niet echt tof hoor. En zeker niet iets om trots op te zijn.

Lupuslupus | 05-07-15 | 13:36

Politieagenten in Nederland zijn gewoon belastinginners omdat de linkse policor maffia de automobilist tot paria van de samenleving heeft uitgeroepen.

De agent kan niks en mag niks meer doen, behalve flitsapparatuur bedienen, en zodoende gaan veel politieagenten automatisch in een overkill modus als zij geconfronteerd worden met iets waarvoor ze slecht geselecteerd en opgeleid zijn, maar wel iets wat in het dagelijks verwachtingspatroon voor een agent ligt.

Hun enige reflex is een arrogante en totalitaire reflex, dat hebben ze immers op de politieschool zo geleerd als ze een automobilist een boete moeten geven voor een lullige snelheidsovertreding.

Wat Nederland HEEL hard nodig heeft is een Koos Spee die hard tegen échte criminelen optreedt i.p.v. automobilisten nog verder uit te melken d.m.v. een Big Brotherstaat.

Helaas heeft Den Haag heel veel centjes nodig voor hun Maakbare Samenleving en Griekenland, dus veel zal er wel niet veranderen.

Ieder land krijgt de regering die het verdient, Nederland moet het dus doen met politieagenten die mensen dood wurgen maar die wel heel goed bonnen kunnen schrijven. Veel plezier nog in Nederland!

Xirdalan | 05-07-15 | 13:34

Alsof ik als PVV stemmer de hele dag met opgeheven arm in een bruin uniform rondloop.

Dhr. de Wit | 05-07-15 | 13:12
.
Het idee alleen al.... En meestal komen zulke opmerkingen van lieden die WOII zelf niet eens meegemaakt hebben..
.
Ja ik heb die hoop ook wel maar mensen vergeten zo snel. Wanneer de verkiezingen aanstaande zijn - en het een beetje rustig is in het land - laten velen zich door de "campagnes" weer in de luren leggen.
.
Ik vergeet nooit de laatste 2e kamer verkiezingen, was de hele dag t/m het stemmen tellen lid van het stembureau en kwam dus pas laat thuis. Zette de t.v. aan en zag nog net Wilders helemaal aangeslagen in een auto stappen: de PVV had (waren het er 9?) zetels verloren. Terwijl ik er mijn hoofd onder had willen verwedden (bij wijze van spreken dan) dat ze minimaal 3 zetels zouden hebben gewonnen. Zo kan een mens zich vergissen dus hoop, ja. Veel vertrouwen, nee. Helaas.

Lupuslupus | 05-07-15 | 13:32

@Tommygunner | 05-07-15 | 11:15
Ik heb zeven jaar in die kringen doorgebracht. Ik ben uiteindelijk gestopt omdat het gedrag van de collega's gevaarlijker is dan dat van degene met wie je te maken krijgt.
Ze vormen een elitair clubje (deels uit noodzaak omdat 'niemand ze begrijpt') en maken het daarmee alleen maar erger.
Er wordt alleen gefocust op de sensatie (hard rijden, geweld gebruik, regels afdwingen) en niet op de empathie richting de burger. Daardoor komt de agent steeds verder te staan van dat wat er van ze verwacht wordt namelijk de orde en veiligheid handhaven in plaats van regels doordrammen.
.
En ik heb het meegemaakt, 's Avonds met de mannen van de opleiding ladderzat in een kroeg kabaal maken en cafébezoekers irriteren en de volgende dag mensen de les lezen over overlast met een kater van hier tot ginder.
En bij agenten is het net zoals gezegd wordt bij de 'bontkraagjes' en 'Finnen', het zijn slecht enkele die het verpesten voor de rest.

Johanvb | 05-07-15 | 13:31

De échte boef is gevlogen, de bijdehante gozer is dood.

There is – hoe dan ook - something rotten in the police state of the Netherlands.

Daar is niets aan toe te voegen
Nog 3 maanden en 3 weken, dan ben ik weg hier.
Afgegleden kutland

Wachtmeester R | 05-07-15 | 13:28

Cuban8 | 05-07-15 | 13:23
Gheheh.
De man die vers aankwam van Aruba.
Dopiewauss in het zuiderpark.
En dan gaan ´volgelingen´ in de Schilderswijk lopen rommelen.
De ´volgelingen´ weten niet eens hoe je Henriquez uitspreekt.

chicago river | 05-07-15 | 13:28

Cuban8 | 05-07-15 | 13:23
Ja die bedoel ik. Hij en ook al die anderen die ik in die filmpjes voorbij zie gaan. Allemaal provoceren en verzet plegen bij aanhouding. DOM DOM DOM. Ga je nooit winnen dat zie je toch in de filmpjes sukkels.

Olieboer | 05-07-15 | 13:26

Even kijken.. Mitch Henriquez.. dat is die man die, aangezien hij niet onder invloed van drank of drugs verkeerde, ook had kunnen meewerken. Die Mitch Henriquez, toch ?

Cuban8 | 05-07-15 | 13:23

Niet alleen de politie faalt; falen is bij de overheid, vooral op het leidinggevende niveau, de norm. So what's new?
.
Op een gegeven moment is een falende ambtenaar (pleonasme-alert!), omdat zijn falen teveel in het oog springt, niet meer te handhaven en wordt hij overgeplaatst (meestal met promotie) om daar lekker verder te falen. Zijn plaats wordt ingevuld door een andere faalhaas en zo gaat het lekker door.
.
Bovenstaande geldt, idem-ditto-hetzelfde-met-een-sterretje, ook voor politici. Faalhazen (allemaal) rouleren ook tussen beide omgevingen.

Brou Is Back | 05-07-15 | 13:20

Laatst "per ongeluk" een stukje Dr Phil gezien over een neger in amerika wiens zoon op de knietjes zijn handen in de lucht moest steken in opdracht van een blanke agent. En in plaats van op je knietjes je handen in de lucht te steken, ging de verdachte een discussie aan met de agent, waarbij de zaak escaleerde. Natuurlijk was de agent "schuldig", maar op de vraag van dr phil "waarom deed hij niet wat de agent vroeg ?", kwam het overbekende antwoord: "DIZKRIMMIENAZI!", precies zoals het meeste inferieure kutvolk in nl ook zou zeggen.

Persoonlijk voed ik mijn zoons op met:"Doe wat de politie je vraagt, en maak geen grapjes, ga niet in discussie en problemen rond je arrestatie bekijken we later wel" !

Dat zouden al die KUTALLOCHTONEN óók moeten leren aan hun zoons !

Anjin Mohammed | 05-07-15 | 13:19

Met die opmerking is helemaal niets mis. Spijkers zoeken op laag water.

Jappuh | 05-07-15 | 13:16

Nou die Bas Paternotte is ook lekker de weg kwijt. Of zo te lezen heeft hij de weg nog nooit gezien. Wat een partij bij elkaar geraapte onzin. De politie heeft allang verklaard dat de daar gespotte agenten compleet anderen zijn. De tweet van de vrouw slaat op het feit dat die agenten er ook mee moeten leven dat iemand is overleden, mogelijk door hun schuld. En vervolgens het halve artikel klagen over vooruitlopen op zaken maar wel alvast de conclusie trekken dat er sowieso iets verrot is in onze 'politiestaat'.

Empror1 | 05-07-15 | 13:15

Lupuslupus  | 05-07-15 | 13:06

'ja ik ben naar de PVV-demonstratie op de Koekamp geweest. Samen met 3.000 demonstranten. Was u daar ook bij?'

Daaruit maak ik op dat u denkt dat ik PVV stem. (Wat klopt hoor daar niet van). Maar ik begrijp uit het volgende reaguursel dat het een demonstratie was tegen het hele kabinet, georganiseerd door de PVV. Wat ik me nu afvraag, hier komen dan toch ook enkel rechts denkende mensen op af? Kan me niet voorstellen dat bij wijze van spreken een GL'er komt demonstreren.

t warme zuiden | 05-07-15 | 13:15

Ten eerste wil ik er voor pleiten dat we een duidelijk verschil maken tussen politie en justitie.
Om met de laatste te beginnen, justitie is door en door verrot. Pedofilie, keer op keer zware misdadigers laten ontkomen, fopstrafje als het niet anders kan, en tenslotte onschuldige mensen lastig vallen.
Dan de politie: over de top wil ik het maar niet hebben, maar wel over de agent op straat. Over het algemeen hard werkende mensen met een heel laag basis loon. De extra verdiensten moeten komen uit de onregelmatigheid toeslag en gevarengeld die het nog een beetje redelijk maken. De meeste Nederlander zouden een baan met zo'n CAO niet accepteren ook niet bij een andere werkgever. Zij proberen ons hoe dan ook te beschermen, respecteer en steun ze dus.
NEE ik heb geen enkele relatie met de politie of haar werknemers.
Ten slotte: Kaak het filmpje nog eens goed terug.
Let op de volgende twee dingen:
1. Dit is geen wurggreep, De agent heeft een arm om de nek en de andere onder de arm van het slachtoffer. Deze greep is bedoeld om het wurgen te voorkomen.
2. Het slachtoffer blijft zich tot het laatst verzetten. Zelf zou ik gewoon vanaf het eerste moment even met de politie zijn meegelopen om uitleg te krijgen waarom men mij vraagt mee te gaan en uitleg te geven waarom dit onterecht is. De enkele keer dat ik met ze te maken heb gehad heeft die zeer goed gewerkt. Heeft mij zelfs enkele bekeuringen bespaard. Zij doen ook maar gewoon hun werk.
Het gezegde "Leven en Laten leven" is hier wel heel toepasselijk.

Olieboer | 05-07-15 | 13:13

@Lupuslupus | 05-07-15 | 12:47
Klopt. Mensen durven vaak niet PVV te stemmen omdat ze dan voor onmens worden uitgemaakt. Ik zeg het gewoon en ben bijvoorbeeld al voor "Joop Glimmerveen" uitgemaakt. Alsof ik als PVV stemmer de hele dag met opgeheven arm in een bruin uniform rondloop.
Heb goede hoop voor de volgende verkiezingen. De PVV kan niets anders dan winnen, en ze hoeven er niet eens zelf campagne voor te voeren, dat wordt gedaan, zoals afgelopen week.

Dhr. de Wit | 05-07-15 | 13:12

@t warme zuiden | 05-07-15 | 12:51
Waar in mijn bericht ga ik ervan uit dat u PVV stemt? Dat was in ieder geval niet mijn bedoeling. Hoewel ik stellig van mening ben dat iedereen die in dit land verandering ten goede wil, op deze partij zou moeten stemmen.
.
De demonstratie van bijna 2 jaar geleden was tégen dit kabinet en slechts georganiseerd door de PVV. Dus een demonstratie voor iedereen die tegen Rutte II was. Filmpjes staan op Youtube.
.

Lupuslupus | 05-07-15 | 13:06

ren-forrest-ren-e | 05-07-15 | 13:01
Jij wilt dat alles ´perfect´ gaat.
Dat alles ´smooth´ loopt.
Maar als er 1 ding niet bestaat, is het de maakbare samenleving.
Veel woorden zou je over deze ´tragedie´ niet moeten vuilmaken.
Mensen zijn ongeleide projectielen, en soms ook wel eens agent.
Zo hadden we een Dordtse agent met de tuinmoord.
Nog altijd worden mensen onschuldig tot jaren veroordeeld.
Leer er maar mee leven als je althans volwassen bent.

chicago river | 05-07-15 | 13:06

@pinkelotje | 05-07-15 | 13:02
Wat zit er dan IN het uniform?

rara | 05-07-15 | 13:05

Nou ik vindt dat niet zo'n achterlijke opmerking... er waren 5 man bij betrokken die hem de nekklem heeft aangebracht en dat vermoedelijk, want dat zal best nog wel onderzocht gaan worden fout heeft gedaan. Je zal zo'n fout maar maken tijdens je werk of er bij betrokken zijn. Ik zie nergens iemand ontkennen dat dit niet verschrikkelijk fout is gegaan. Ik kan mij wel een beetje inleven hoor.. denk dat ik er slapeloze nachten van zou hebben, ik zou mijn geen raad weten en dat zullen die agenten ook hebben. Er zit namelijk ook een mens onder dat uniform.

pinkelotje | 05-07-15 | 13:02

Dat die lastpak dood is komt door niemand anders dan die achterlijke agenten die het leven uit hem hebben geknepen. Enkele burgers met wat gezond verstand probeerden in te grijpen, maar de agenten die er omheen stonden zorgden dat dit niet mogelijk was. Ook zij zijn schuldig. Beetje ongeloofwaardig om met zijn vijven op iemand te gaan zitten terwijl eentje zijn keel dichtknijpt, en zich dan verbazen dat iemand komt te overlijden. Kennelijk komen de meesten weer bij na zo'n actie. Geen van die debiele snorren heeft ooit gehoord van EHBO blijkt wel. Een kind kan toch zien dat die vent geen adem meer haalt. Wat een geblunder. Helaas zijn het geen incidenten. Overal in Nederland lopen slecht geselecteerde agenten rond. Omdat de opleiding van de politie wordt verzorgd door andere politiemensen kan het niet anders dan dat er ook van alles niet deugt aan de politieopleiding. Maar het grootste probleem is dat de mensen die worden aangenomen bij de politie niet uit het juiste hout gesneden zijn. Onbegrijpelijk dat de minimale eis om agent te worden niet Havo is. Ik kan nog wel even doorgaan. Agenten zijn enge mensen. Allemaal!

ren-forrest-ren-e | 05-07-15 | 13:01

@Jeetjekreetje | 05-07-15 | 12:20
Je plempsel staat vol aannames.

rara | 05-07-15 | 13:01

police state of the Netherlands?
bas je bent echt een mafklapper

ShoveASockinit | 05-07-15 | 12:58

Ze leeft zich in wat is daar mis mee. Het is een tragedie en de nabestaanden willen alleen maar rust

Bokito ergo sum | 05-07-15 | 12:58

saidnowomanever | 05-07-15 | 12:45
Appa, en in zijn kielzog hele volkstammen a la ´Appa´, ook wel bij het OM bekend als Rachid El Ghazoui, de veroordeelde crimineel voor roofoverval. Bekend om anti joodse uitspraken, die op de NPO altijd haastig ingeslikt/teruggenomen worden o.l.v. niet kritische interviewers.

In de Azijnkrant had J. Collignon een column. Je zag een man appels vissen uit een appelmand. Op de achtergrond tientallen appels op de grond. Langslopende man vraagt¨Kun je de rotte niet vinden?¨ Man antwoordt¨Nee, ik zoek een goede.¨

Moet telkens aan Appa en soortgenoten denken, bij het appel verhaal.

chicago river | 05-07-15 | 12:57

En verder denk ik dat Bassie een zonnesteek heeft....

R. E. Calcitrant | 05-07-15 | 12:54

Wat ik bij nader inzien toch wel vreemd vind; hoe haalt een toerist die hier op vakantie is het in z'n hoofd tegen de plaatselijke politie te roepen een wapen te hebben, wijzend naar z'n kruis? Ik kan geen enkele situatie bedenken waar ik zoiets tegen de plaatselijke politie zou zeggen bij wie ik op vakantie en dus te gast ben. Het is nog vreemder dat de politie geen gevoel voor humor verweten wordt, zeker gezien het gegeven dat juist op die plek kleine handvuurwapens meegedragen worden. Wat niet wegneemt dat de dood van Mitch niet had mogen plaatsvinden, maar dit soort artikelen verwacht je toch eerder op ander georiënteerde sites.

Hoeraatjes | 05-07-15 | 12:54

Lupuslupus  | 05-07-15 | 12:29

Nope, ook ik uit mijn ongenoegen alleen via een beeldscherm, net als 90% van de reaguurders. Ik heb wat dat betreft niks te zeggen. Tevens gaat u ervan uit dat ik PVV stem. Daarbij komt dat ik me pas de laatste 2/3 jaar verdiep in de politiek. Dit zoals Dhr.de Wit al aangaf, steeds meer mensen worden wakker.

t warme zuiden | 05-07-15 | 12:51

De politieke correcte kramp waarin we sinds de jaren 80 gevangen zitten, begint langzaamaan te ontspannen.
Dhr. de Wit | 05-07-15 | 12:29
.
Maar nog veel en veel te weinig. Als het in dit tempo doorgaat zitten we over 20 jaar nog steeds met de huidige ellende.
.
Wanneer ik dan de rotsmoes lees dat "men" niet op de PVV durft te stemmen vanwege familie en collega's denk ik WTF! Staan die dan bij je in het stemhokje? Zeg desnoods dat je op partij X stemt want als het zó erg is, vind ik een "leugentje om bestwil" geoorloofd.
.
Mijn laatste werkgever was een GroenLinks stemmer. Omdat ik dat wist zei ik niet dat ik PVV stemde (sowieso had geen enkele zin) maar deed dat gewoon.
In mijn familie stemt 1/3e PVV (o.a. uiteraard mijn broer en zus in Den Haag) en alle anderen weten dat. Geen enkel probleem.
.
Een paar jaar geleden stemden maar liefst *46.000* Hagenezen op de PVV. Daar ben ik beretrots op!

Lupuslupus | 05-07-15 | 12:47

necrosis | 05-07-15 | 11:58

LOL, nog steeds gevoelig voor de hoofdletter zie ik :-D

Het Vijfde Wiel | 05-07-15 | 12:47

Dat er bij deze arrestatie (inschattings) fouten zijn gemaakt lijkt me duidelijk. Dat de gevolgen daarvan heel ernstig zijn lijkt me ook duidelijk. Maar ik geloof er simpelweg niet in dat ze de beste meneer om zeep hebben willen helpen. Maakt dat het minder erg? Nee opzich niet. Kun je daarmee stellen dat iedere agent een eikel met een geweldsprobleem is? Lijkt mij ook niet. Zoals je op elke afdeling een kut collega hebt, iedere 10e persoon die je op straat tegenkomt een hufter is, zullen er idd ook eikels tussen de agenten zitten. Sinds wanneer nemen we die appa serieus hier. The dude plaatst vd week ook een foto op Twitter van de arrestanten die in de htm bussen werden afgevoerd waarbij hij schrijft dat het om mossels gaat die allen gecontroleerd worden op legitimatiebewijs ed op weg naar de moskee. The dude is zo ver van het padje dat de gemiddelde psychiatrische patiënt op mijn afdeling nog beter functioneerd!

saidnowomanever | 05-07-15 | 12:45

Zondag Columndag... De dag dat ik zelfs uit kan kijken naar topics van Quid...

overVecht | 05-07-15 | 12:44

Wat een baken van wijsheid achteraf, die Paternotte. Als er weer eens een jolige toerist in een vliegtuig roept dat hij een bom heeft en de lul wordt overmeesterd (standaardprocedure), duidt dat dan op een gebrek aan humor bij de vliegtuigmaatschappij?
Het wachten is nu op een terreuraanslag onder de ogen van de politie. “We dachten dat hij een grapje maakte.”

Wim Denkbaar | 05-07-15 | 12:42

Als je op Schiphol het woord bom luid uitspreekt zul je je vlucht missen, want de beveiliging kent op dat gebied geen humor en terecht IMO.

Politie moet niet reageren op gemeld wapenbezit want humor, lachen als hij echt een wapen heeft en een paar agenten doodschiet. Dat die jongens daar niet op zitten te wachten en dus liever blojan als dojan spelen vind ik toe te juichen. Humor houdt op waar gevaar begint.

Ik heb ook veel tegen op Van den Berg, maar vind het prijzenswaardig dat zij gewoon achter haar mensen gaat staan. Zij is politie en geen politicus. Geen wachten tot de onderste steen boven komt, maar je mensen steunen die heus wel door Joop, aPPa en racisme roepende beroepsactivisten afgebrand worden.

bergsbeklimmer | 05-07-15 | 12:41

Guido | 05-07-15 | 12:14

Nee hoor, als je goed kijkt zie je dat zodra de boeien eindelijk om zijn de man die de verwurging aanlegt loslaat en Mitch zijn hoofd op de grond valt. Hij lijkt dan al niet meer bij bewustzijn. De agent ziet dat en begint tegen omstanders te schreeuwen. Dat is tenminste wat ik zie.

doskabouter | 05-07-15 | 12:40

Probleem is het gebrek aan respect voor de politie dat de afgelopen decenia ontstaan is. Je gelooft toch niet dat je in de VS of in Rusland naar je kruis gaat grijpen als je daar door de politie wordt aangesproken? Hier kan je de Hermandad uitmaken voor whatever, zelfs voor kk.. hoer. Terug naar af wat mij betreft. Grote bek tegen de politie is tok, knuppel en het hok in voor een nachtje bezinnen. Onverlet blijft dat deze agenten ongelooflijk veel pech hadden. In oorsprong ligt de schuldvraag ook niet bij hun.

R. E. Calcitrant | 05-07-15 | 12:37

dat ze er pas in de auto achterkwamen dat hij opeens wel heel erg stilletjes was. Vanuit de auto zullen ze de meldkamer hebben bericht dat de arrestant niet in orde was. Bij aankomst zullen ze hebben geconstateerd dat er echt nergens een pols te vinden was. Op de uitdraai die de OvJ krijgt, heeft dan inderdaad gestaan dat de arrestant in de auto onwel was.

Guido | 05-07-15 | 12:14 |
Quatch. U verkondigt allemaal "aannames". Eén van de filmpjes toont aan dat Mitch al levenloos was *voordat* hij het busje in gesleurd werd.

Lupuslupus | 05-07-15 | 12:35

@t warme zuiden | 05-07-15 | 12:03
Daarom kan ik ook niet wachten op de volgende TK verkiezingen. Dan volgt hopelijk een grote schoonmaak en kan het volk eindelijk zeggen wat ze denken zonder bang te zijn om op de links politiek-correcte brandstapel te worden gegooid.

Dhr. de Wit | 05-07-15 | 12:34

@necrosis | 05-07-15 | 11:58
OH haha sorry!

*Op zoek gaat naar PA om geen domme vriendjesnaam schrijffouten te maken.*

deraderendraaien | 05-07-15 | 12:33

Niks nieuws,we weten al jaren dat de NL pliesie niet veel voor stelt.De laagste scores van Europa op ieder vlak.(behalve snelheidsbekeuringen)
Waarom? Omdat de top van politie ,justitie en openbaar ministerie bestaat uit wezenloze linkse nietsnutten die alleen maar ouwehoeren en geen daadkracht hebben.
Lekker werken in dat sfeertje.

pejoar | 05-07-15 | 12:32

Als ik dit artikel lees dan krijg ik het vermoeden dat Bassiehof zijn zeilen aan het bijstellen is zodat ie straks met de sterkste wind kan meewaaien, die volgens hem dus aan het draaien is.

Hoeraatjes | 05-07-15 | 12:31

@ Guido | 05-07-15 | 12:14
Dat is je reinste onzin. De manier hoe de arrestant/slachtoffer de auto in gewerkt wordt spreekt boekdelen. Op dat moment moeten ze door gehad hebben dat er iets totaal verkeerd ging en dat arrestant/slachtoffer op zijn minst bewusteloos was/raakte.
.
Dat gezegd hebbende vraag ik mij af wat het signaleringsvermogen van de gemiddelde agent is. Ze worden er immers niet of nauwelijks op getraind.
.
Dat de OvJ een uitdraai met "onwel" krijgt is mijns inziens vrij logisch en goed nog fout.
Enerzijds is het niet meer dan een typering van een gevolg waarvan de oorzaak (nog)niet bekend is.
Anderzijds is het wel een makkelijke escapegoat waarvan in het verleden al meermaals gebleken is dat ze gebruikt wordt om elkander de hand boven het hoofd te houden.

normanius | 05-07-15 | 12:31

Ik bedoel, hoeveel reaguurders hier hebben meer actie ondernomen dan het ongenoegen uiten via een beeldscherm?
t warme zuiden | 05-07-15 | 12:03 |
.
Hoewel weer een poosje geleden, ja ik ben naar de PVV-demonstratie op de Koekamp geweest. Samen met 3.000 demonstranten. Was u daar ook bij?

Lupuslupus | 05-07-15 | 12:29

@Jeetjekreetje | 05-07-15 | 12:00
Het klinkt alsof u belang heeft bij een "zeer vocale minderheid". Buiten de randstad begint men het ook te zien. Neem Oirschot, nu in het nieuws omdat er te weinig draagvlak is onder de bevolking om 600 vluchtelingen in een voormalig klooster onder te brengen.
De politieke correcte kramp waarin we sinds de jaren 80 gevangen zitten, begint langzaamaan te ontspannen.

Dhr. de Wit | 05-07-15 | 12:29

Nou en of het een clusterfuck is. En niet zo'n kleintje ook. Kun je reaguurders niet wijsmaken. Die geloven alles wat de overheid ze verteld en iedereen weet, overheid vertelt altijd de waarheid. Paternotte heeft volkomen gelijk.

Bad Karma | 05-07-15 | 12:28

Beste Bas Paternotte,

Heeft iemand dit gewild dan?

lanexx | 05-07-15 | 12:23

-weggejorist-

Jeetjekreetje | 05-07-15 | 12:20

Bas, zullen we, zoals je ook zelf suggereert, eerst maar eens de uitkomsten van het onderzoek afwachten in plaats van al te snel te oordelen.

Schoorsteenveger | 05-07-15 | 12:19

Diverse schrijvers hierboven hebben het ook al aangehaald: er blijven in NL teveel figuren zitten op posities waar ze niet thuishoren. De onhandige tweet van die mevrouw nog daargelaten. Mevrouw Kitty Nooy is al verscheidene malen negatief in het nieuws geweest, Geenstijl, jullie kunnen daar vast een leuke artikeltje van maken. Wat is ze nu: hoofdofficier van justitie! Over Jozias van Aartsen hoeven we het eigenlijk al niet meer te hebben, het is een kakkineuse labbekak, een labbekak in het rijtje waar hij thuishoort van Job Cohen, Wolfson en Cornelissen van Gouda. Buiten Jozias nog PVDA'Ers ook, je zult er maar bijhoren. Eerder mensen weghalen uit functies die ze niet aankunnen, er is nog veel ander werk te doen, in de bossen, schoonmaken op straat e.d.

Ruud5 | 05-07-15 | 12:17

Fijnstoffer | 05-07-15 | 12:01
Maar positief is dat we alle agenten in Verweggistan wel een goede opleiding en training hebben gegeven.
Dat dan wel weer...
Rutte?

swassannuf | 05-07-15 | 12:17

het gebeurde,minister hanja maij weggen,bijgenaamd waai weg,was in delfzijl,waarom weet bijna niemand.
com van de konigin von hof,wilde wel een tafelgenoot,dus hanny gebeld.
omdat de soep al kookte moest ze snel komen,alle verkeer lam gelegd,in volle vaart met de politie voorop naar de stad,net op tijd anders was de soep verkookt.
machts arrogantie vreselijke mensen.
je kunt er meerderen op een rijtje zetten,er was ook een burgemeester bram peper reed met zijn auto door het voetgangers gebied,ging sneller hoefde hij niet om te rijden.
dictator poetin rijd elke dag met politie excortes naar zijn werk. we hebben hier dictators in het klein.
graaier die zich constand verrijken.
mensen met dubbele paspoorten,discrimineren n.l ers
dat Turkije of Marokko wil dat ze hun paspoort behouden,geeft ze geen rechten hier,inleveren,op vakantie alleen gebruik

soledad | 05-07-15 | 12:17

-weggejorist-

Jeetjekreetje | 05-07-15 | 12:16

DerUnterMensch | 05-07-15 | 11:45
waar heb je het over?
politie heeft juist opgeroepen die beelden te delen zodat de precieze oorzaak te achterhalen is.

--sql error-- | 05-07-15 | 12:14

het bericht over 'onwel in de auto' is begrijpelijk. De agenten waren zó opgefokt aan het slepen met Mitch, dat ze er pas in de auto achterkwamen dat hij opeens wel heel erg stilletjes was. Vanuit de auto zullen ze de meldkamer hebben bericht dat de arrestant niet in orde was. Bij aankomst zullen ze hebben geconstateerd dat er echt nergens een pols te vinden was. Op de uitdraai die de OvJ krijgt, heeft dan inderdaad gestaan dat de arrestant in de auto onwel was.

Overigens denk ik niet dat een politieagent, al heeft hij/zij wel vijf strepen, de dood mag constateren zolang hoofd en romp aan elkaar vastzitten.

Guido | 05-07-15 | 12:14

Het Vijfde Wiel | 05-07-15 | 11:38
Precies het goede word. Een ´bagger-artikel´. Niets ten nadele van bagger trouwens. Maar het artikel zwenkt heftiger als laatst de kont van die passagiersbus in Portugal.

Paternotte gaat passief agressief mee met die vreemde hetze tegen het pliesiekorps. Nogmaals. Laat je niet zo beinvloeden door de VS en FR, Paternotte. De korpsen daar hebben van oudsher met andere systemen te maken. Problematisch ja, maar anders, dat vooral.

chicago river | 05-07-15 | 12:14

Echt zo'n zielig mannetje die anderen altijd overal de schuld van geeft is die Paternotte. Zuigen en zuigen en dan piepen als je een keer een stamp voor je kanis krijgt. Zeker een paar bonnetjes voor te hard rijden op de mat gevallen afgelopen week? Met je politiestaat, laat me niet lachen.

Nilfisk | 05-07-15 | 12:13

Als telt niet Bas. Je moet hier niet gaan suggereren wat de mogelijke intentie van Mitch was. Dan ben je ook aan het speculeren. Staat niet sterk als je anderen de maat neemt.

roze_bril | 05-07-15 | 12:11

De video van Rodney King werd stiekum gemaakt, de agenten in deze kwestie waren zich er vast wel van bewust dat ze gefilmd werden. Dan ga je niet doelbewust iemand te doden.

Wim2127 | 05-07-15 | 12:11

Zoals de waard is vertrouwt ie z'n gasten. Bassie en de andere rascisme en politiestaat roepers moeten daar maar eens goed over nadenken.
.
Ik denk dat je een stevig steekje los moet hebben om in dit land er vanuit te gaan dat de politie dit opzoekt en er op uit is om mensen te beschadigen.
.
Waar is die nuance toch gebleven? Bij Marokkanenincident 27.678 rollen deze mensen over elkaar heen om nuance te betrachten. Zoveel incidenten haalt de politie niet.

Parel van het Zuiden | 05-07-15 | 12:11

kom hoe heet ie | 05-07-15 | 12:05

Haha, als de Spanjaarden dit lezen komen ze niet meer bij van het lachen. Daarbij gaan deze mannen niet in discussie, maar knuppelen ze je knieschijf de tyfus in. Al was dit inderdaad bij Mitch ook het geval. Althans, een klein beetje dan.

t warme zuiden | 05-07-15 | 12:09

en hoeveel agenten verdienen niet bij door bepaalde hennepdealers niet aan te pakken of even een seintje vooraf te geven wanneer ze een inval kunnen verwachten?!

sennholz | 05-07-15 | 12:09

-weggejorist-

Jeetjekreetje | 05-07-15 | 12:08

Was het niet zo dat er GEEN handwapen gevonden was? Of überhaupt sprake van? Want een paar mensen en/of de politie zei dit, maar meer mensen zeiden toch van niet?
-
Feit is (ondanks alle andere dingen) de politie beweerde dat de man 'onwel' werd, terwijl het in praktijk dus (zelfs onbedoeld) moord is.
Ik snap het, echt, je denkt dat hij een wapen heeft, je grijpt in, maar ergens in dit geheel moet je hebben gezien dat het niet zo was en dat je hem wurgde.
Ik zou dan even stoppen, genoeg dat hij in ieder geval blijft leven.
-
Dit moeten we niet willen in NL. Heeft niets met racisme te maken, heeft ALLES met de burger te maken.

Care | 05-07-15 | 12:07

Ik had nooit gedacht dat ik nog zou meemaken dat de nederlandse politie een soort reputatie zoals de Gardia Civil zou krijgen.

Rest In Privacy | 05-07-15 | 12:05

Wanneer leren leidinggevenden nou eens dat ze niet iedere gedachtenkronkel of mening op Twitter moeten gooien. Vaak zijn het domme of misplaatste opmerkingen en niemand zit er op te wachten. Het laat me koud wat Jannine "vreselijk" vindt. Ze moet haar werk goed doen en haar personeel goed aansturen. Maar ja dertig jaar polderen heeft een heleboel mensen op plekken gezet waar ze niks hebben te zoeken. Zo ook van Aartsen.

Basil Fawlty | 05-07-15 | 12:05

t warme zuiden  | 05-07-15 | 12:03
Betaoen = betalen.

t warme zuiden | 05-07-15 | 12:04

-weggejorist-

richardsp1 | 05-07-15 | 12:04

Er is niets stuitends aan de verklaring dat ook de betrokken politiemensen dit niet gewild hebben en het voor hen ook vreselijk is.

Tuurlijk zijn er fouten gemaakt. Maar die kunnen ook uit onkunde en uit verkeerde aannames ontstaan zijn. Dat zullen de agenten zichzelf ook wel verwijten, als ze kritisch op zichzelf zijn.

Kijk als je stukjesschrijver bent of benkketbakker en je maakt een foutje, dan gaat er niemand dood. Als een politieagent een fout maakt soms wel. Te eisen dat alle polieagenten altijd foutlooos werken, dat is pas stuitend.

tipo | 05-07-15 | 12:03

Dhr. de Wit | 05-07-15 | 11:35

Klopt als een bus, de vraag is alleen, hoelang nog voor de meerderheid wakker is. Tevens ben ik ook van mening, zolang wij Nederlanders ons huisje boompje beestje kunnen blijven betaoen, het nog lang gaat duren voor er massa demonstratie's richting Den Haag gaan. Ik bedoel, hoeveel reaguurders hier hebben meer actie ondernomen dan het ongenoegen uiten via een beeldscherm?

t warme zuiden | 05-07-15 | 12:03

vandaag mogen de agenten, met overheidsmaterieel!, hun gram halen onder het toeziend oog van de wereldpers.. een publiekshaat aktie bedacht door politiebond idioten.

(c)ZWITSUL | 05-07-15 | 12:03

necrosis | 05-07-15 | 11:55
Rodney heeft miljoenen gekregen, en omdat hij natuurlijk een fatsoenlijke man was, heeft hij daar heel goede dingen mee gedaan. Topgozer.

Madame Poitiers | 05-07-15 | 12:02

Pay peanuts, get monkeys. De zorg, het onderwijs, het leger, de politie ... alles is kapot bezuinigd door Rutte, Samsom en Pechtold. Opleiding en training van agenten is een lachertje, en er zijn er veel te weinig. Geld voor een fatsoenlijk loon voor agenten wordt niet beschikbaar gesteld. 'Asiel'-zoekers en hun industrie, bonussen voor zorg-hotemetoten, en afdrachten aan de EU zijn allemaal veel belangrijker. Rutte, Samsom en Pechtold hebben het klimaat geschapen waarin alle vervolg-ellende gemakkelijk kan ontstaan.

Fijnstoffer | 05-07-15 | 12:01

-weggejorist-

Jeetjekreetje | 05-07-15 | 12:00

@deraderendraaien | 05-07-15 | 11:48
Ik neem je aan, zodra je mijn nick fatsoenlijk kan schrijven.
*kusje*

necrosis | 05-07-15 | 11:58

@Bas

Geenstijl redactie begint steeds meer op een ongewenste liefdesbaby van kereltje pegold en tofoe dibbes te lijken... Driedubbele "wanneer het ons goed uitkomt" moraal en vooral veel wijzende vingertjes...

ox | 05-07-15 | 11:56

@t warme zuiden | 05-07-15 | 11:43
Er staat wel meer niet in mijn linkje, zoals het feit dat Rodney regelmatig met zijn zatte kop achter het stuur kroop en op de dag van zijn arrestatie op het asfalt ging liggen en liep te blaffen als een hond naar de politie-agenten.
Ik maak me er verder niet druk over, die vent is uiteindelijk verzopen in zijn eigen zwembad met een flinke lading drank en drugs in zijn kadaver.....

necrosis | 05-07-15 | 11:55

@necrosis | 05-07-15 | 11:39
42 millimeter... Diameter?
Dan is er vind ik wel degelijk sprake van een wapen. Je moet er toch niet aan denken dat je dochter (of zoon) oog in oog komt te staan met zo'n apparaat.

VanBukkem | 05-07-15 | 11:52

Ik vind eigenlijk niets mis met de opmerking van Janinne van den Berg. Er ga er gewoon vanuit dat de politiemensen echt niet bewust iemand wilden door maken.
Ik geloof dat Bas Paternotte ook ook op het onderzoek vooruit loopt. Hij was er ook niet bij.

metdedag | 05-07-15 | 11:50

Ja, ik geloof dat dit ook verschrikkelijk is voor de agenten, en dat zij dit niet gewild hebben. Denk je nou echt dat die mensen 's ochtends hun gezin gedag hebben gezegd, met het idee dat ze vandaag eens een arrestant zouden vermoorden?
.
De betreffende agent heeft een flinke fout gemaakt, en dat heeft een leven gekost. Maar ik denk niet dat deze agent zo lekker slaapt tegenwoordig hoor.
.
Kan iemand mij ook uitleggen waarom het wel grappig is om over een wapen te grappen tegen de politie, maar we wel allemaal braaf onze mond houden over bom-grapjes op het vliegveld?

lompe-bartje | 05-07-15 | 11:48

@necrosis | 05-07-15 | 11:41
Haha.. je zou langer onderweg zijn van het stadhuis naar waar mijn huis woont in Scheveningen,dan van waar mijn huis woont naar het strand... en dat allemaal op kosten van de gemeenschap?

*Zich aanbiedt aan aspirant burgervader Necrosis om z'n PA te worden,om hem te behoeden voor domme vriendjespolitieke fouten ;) *

deraderendraaien | 05-07-15 | 11:48

dat ze almachtig zijn.
gerrit5042 | 05-07-15 | 11:24
En dat zijn ze niet he....... dat is er namelijk maar 1,alla.Niet dan,ja toch?

ditotje | 05-07-15 | 11:48

Actie voeren dat kunnen die lui het best.Maar laat ze eerst eens hun werk doen en dan praten over beloningen!En die burgemeester die bleef vorig jaar op zijn luie reet liggen doen die gekken ons Joden de dood inriepen!Dat mocht allemaal en nu dit en,de redenen waarom die gekken dit doen.De man is helemaal het noorden en de rest van de windrichtingen kwijt!!!Maar welk bekwaam politicus kan je bedenken die dit gaat oplossen?Juist niet 1 is bekwaam om wat dan ook maar voor mekaar te krijgen.Maar ja om politicus te worden moet je nu niet de slimste zijn en volgens mij zijn het allemaal dommeriken!!!

Pempy Boludo | 05-07-15 | 11:46

@pruimzuur | 05-07-15 | 11:34
Lekker boeiend, de minnetjes en plusjes zijn door GU afgeserveerd.
Vraag maar aan @Robin Hood

necrosis | 05-07-15 | 11:46

Ik vraag me af op grond van welk artikel het verspreiden van die beelden strafbaar is. Erger vind ik het echter nog dat de politie er ook nog actief mensen voor aan het aanhouden is. Mensen aanhouden voor het verspreiden van beelden.. hoe vaak zou dat voorkomen? Zelden, maar als de politie het kan doen om zijn eigen hachje te redden dan kan het ineens wel. Dat is in mijn overtuiging eigenlijk niets anders dan een vorm van corruptie.. Eigen belang voor dat van het algemeen belang.

Lekker dus weer.

DerUnterMensch | 05-07-15 | 11:45

Jammer dat Hans Kok een Nederlander was.

Madame Poitiers | 05-07-15 | 11:44

necrosis | 05-07-15 | 11:31

Behoorlijk lap tekst in de link, heb de eerste paar hoofdstukken gelezen en, inderdaad, ze gaan natuurlijk niet allemaal vrijuit. Al lees ik in het stukje van Rodney dat 3 van de 4 agenten zijn vrijgesproken door een voornamelijk blanke jury. Ik blijf wel van mening dat een agent voor 2 telt, en je 8 van de 10 keer aan het kortste eind trekt.

t warme zuiden | 05-07-15 | 11:43

@Lupuslupus | 05-07-15 | 11:35
Dat weet ik. Zijn familie had hem gewoon moeten waarschuwen.
Mitch dacht natuurlijk dat de agenten hier net zo chill zijn als op de Antillen, waar de zon altijd schijnt en niemand zich ergens druk om maakt.

VanBukkem | 05-07-15 | 11:42

@deraderendraaien | 05-07-15 | 11:30
Als burgemeester zou ik je met mijn eigen auto naar het strand brengen en aan het eind van de dag weer veilig thuis afzetten.
Zo rol ik al jaren....

necrosis | 05-07-15 | 11:41

wat een onzin; niks mis met die opmerking van Janinne van den Berg.
"aftuigen met knuppels en vervolgens een nekklem geven" wat?? misschien moet je de beelden eens bekijken, want je fantasie lijkt een beetje op hol geslagen, Bassie.

--sql error-- | 05-07-15 | 11:41

@gekkegraatje | 05-07-15 | 11:28
Schijnbaar riep hij iets over 42 millimeter in zijn broek, dat is hetzelfde als 4,2 centimeter.

necrosis | 05-07-15 | 11:39

Hierzo. Komt Bas "Spuit 11" Paternotte nog eens aankakken.

Kameroudste | 05-07-15 | 11:38

Tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend komt hier goed tot zijn recht. Ik heb weinig problemen met die Jannines haar tweet. Jozias van Aartsen de schuld geven is ook te kort door de bocht en politie een "humorloos korps" noemen omdat ze niet moesten lachen toen gast riep een wapen bij zich te hebben en helemaal van den zotte. Vervolgens een voorbeeld erbij trekken van Bulgarenfraude dat helemaal NIETS te maken heeft met betreffende onderwerp is zwak en niet to-to-the-point. En die afsluiting, het gehele Nederlandse politie systeem koppelen aan een incident! Flikker op Bassie, wat een bagger artikel. Ga vakken vullen ofzo.

Het Vijfde Wiel | 05-07-15 | 11:38

Bas, je slaat de plank grandioos mis. Als je mevrouw van den berg verwijt een onderzoek af te moeten wachten alvorens schuldigen aan te wijzen moet je dat zelf ook doen. De enige die nu al wat te verwijten valt is de burgemeester, wegens herhaaldelijk falen.

Rest In Privacy | 05-07-15 | 11:37

@t warme zuiden | 05-07-15 | 11:27
Klopt, het broeit al jaren maar vooral sinds IS en Charlie Hebdo heb ik het idee dat meer mensen tot inkeer komen over wat er niet alleen in Nederland aan de hand is, maar in de wereld. Mensen zien zich in hun bestaan bedreigd en uiteindelijk zullen ze zich tegen de huidige politiek gaan keren.

Dhr. de Wit | 05-07-15 | 11:35

@VanBukkem | 05-07-15 | 11:31
Het slachtoffer woonde niet hier maar was in Nederland voor familiebezoek.

Lupuslupus | 05-07-15 | 11:35

@necrosis | 05-07-15 | 11:26
Iemand heeft het op je gemunt met al die minnetjes. Er is zeker weer een samenvatting plempsels op het bureau van Jozias / Mark neergelegd.
.
Zoekt Bontes niet nog een nieuwe partij binnenkort? :)

pruimzuur | 05-07-15 | 11:34

Tekenend voor de staat van de Nederlandse politie vind ik de al sinds jaren stationair draaiende politiejeep op het Binnenhof die af en toe een rondje rijdt met een agent erin. Of de twee of vier politieagenten op Den Haag CS die zo rond de klok van 07.00 uur op een rijtje met de rug naar een broodjeszaak vooral elkaar observeren. Waarschijnlijk moeten ze die enorme lethargie doorbreken door soms een brave burger hard onder handen te nemen.

batvoca2 | 05-07-15 | 11:34

Helaas is het zo dat vandaag de dag je geen grappen moet maken over wapens tegenover de politie. We leven in een wereld waar iedereen je voor de kop kan schieten en er bijna meer AK's dan mobiele telefoons zijn. Politieagenten komen de hele dag in aanraking met het uitschot van de samenleving die zwaar aggressief en labiel kunnen zijn. Ik snap het wel dat ze met 5 man op 1 iemand duiken wanneer die bijdehand gaat doen.

En dat hij dan komt te overlijden is zeer spijtig, en niets meer dan een ongeluk.

LTSzwakstroom | 05-07-15 | 11:33

Onnodig en overdreven politiegeweld is al vele malen eerder in het in het nieuws geweest, deze zaak is uiting van een structureel probleem en geen incident. Verder jammer dat meteen door sommigen de racisme-kaart wordt gespeeld, hiermee wordt het echte probleem aan het zicht onttrokken.

hunkerdrift | 05-07-15 | 11:31

-weggejorist-

grapo | 05-07-15 | 11:31

@t warme zuiden | 05-07-15 | 11:22
Agenten gaan niet altijd vrijuit, ook al is het 'slachtoffer' een zeer goede bekende van de politie:
nl.wikipedia.org/wiki/Rellen_in_Los_A...
Overigens is Rodney verzopen in het zwembad van zijn veel te dure huis...

necrosis | 05-07-15 | 11:31

Dat de meeste politieagenten volstrekt humorloos zijn is natuurlijk algemeen bekend. Dat had Mitch gewoon moeten weten.

VanBukkem | 05-07-15 | 11:31

Een uniform ook

frickY | 05-07-15 | 11:30

Ik zou bij de feiten willen blijven en stellen dat het vreselijk is voor het slachtoffer,zijn nabestaanden ,en misschien de 4 politieagenten die de kracht van de klemzetter niet konden inschatten,en mits niet onderling afgesproken tot moord over te gaan,slechts medeplichtig zijn buiten hun schuld.
Ander feit is dat v.Aertsen eindverantwoordelijke voor de gedragingen van zijn korps,en alle rookgordijnen die als officiële berichtgeving aan OM en pers naar buiten zijn gebracht uit naam van het korps.
Misschien dat het eens tijd word om deze Jozias(wat lijkt het toch verdomd veel op Judas)te vervangen voor een meer capabel burgemeester! (hoi necrosis!)

deraderendraaien | 05-07-15 | 11:30

Macht corrumpeert.

frickY | 05-07-15 | 11:30

-weggejorist en opgerot-

gekkegraatje | 05-07-15 | 11:28

@droeveling | 05-07-15 | 11:16
Doden hebben doorgaans geen last van dood zijn noch de oorzaak van hun dood.

pruimzuur | 05-07-15 | 11:28

Iedereen weet het, iedereen voelt het, er broeit iets en dat is niet alleen vanwege de warmte.

Dhr. de Wit | 05-07-15 | 11:24

Er broeit al jaren iets, er gebeurt alleen verder niks.

t warme zuiden | 05-07-15 | 11:27

@pruimzuur | 05-07-15 | 11:16
Dank!
Ik zal mijn taak vervullen tegen de laagste kosten en de hoogste opbrengst.
Tenslotte ben ik ook maar een gewone arbeider en geen verhevene van links signatuur.
Ik hoop zelfs Wilders tot nadenken te dwingen.....

necrosis | 05-07-15 | 11:26

Nederland politiestaat. Tsja, dan heb je toch even de realiteit gemist. Een gebrek aan handhaving is juist het probleem.

Parel van het Zuiden | 05-07-15 | 11:24

"Haagse clusterfuck extravaganza" is wat mij betreft een understatement. Er zijn gewoon geen termen krachtig genoeg om te beschrijven wat er in Nederland aan de hand is.
Door fluwelen handschoenen en struisvogelpolitiek gaat dit land langzamerhand volledig kapot.
Aan de ene kant wordt een minderheid die totaal niets toevoegt aan onze maatschappij constant het hand boven het hoofd gehouden terwijl aan de andere kant de autochtone Nederlander constant voorgelogen, bedrogen en bestolen wordt.

Heel veel mensen, en steeds meer, zijn het helemaal zat. We leven momenteel in een Orwelliaanse dystopische schijnwerkelijkheid. En het is niet alleen de politiek die ons bedriegt. Het journaille en met name de NPO verspreidt blatante leugens en denkt daarmee nog weg te komen ook.
Iedereen weet het, iedereen voelt het, er broeit iets en dat is niet alleen vanwege de warmte.

Dhr. de Wit | 05-07-15 | 11:24

Hoop als het bewezen wordt ze een flinke straf krijgen ,maar ze zullen wel een taakstrafje krijgen ,en heb echt geen medelijden met hun .De politie denk in holland
dat ze almachtig zijn.

gerrit5042 | 05-07-15 | 11:24

@droeveling | 05-07-15 | 11:16
Ik heb het al eerder gecomment:
Het is natuurlijk ook lullig voor die 11/ 14 jarige dat hij zijn handen omhoog moest doen.
De politie kreeg echter een melding van een gewapende roofoverval, en agenten willen na hun dienst naar huis en naar hun gezin ipv onder een wit laken afgevoerd worden naar het mortuarium.
Daarom snap ik wel wat de politie deed.
Overigens zijn er landen waar men iets minder moeilijk doet en bij een 'gevaar-melding' gelijk begint te schieten, met scherp, that is.....

necrosis | 05-07-15 | 11:23

Na Islammoe nu ook Mitchmoe. Agenten gaan vrij uit, easy as that. Next.

t warme zuiden | 05-07-15 | 11:22

Niksnut Apa is alleen goed in opstoken.

Madame Poitiers | 05-07-15 | 11:22

Daderprofilering heet tegenwoordig racisme.
Als ik agent was en een Antilliaan zei dat hij een wapen had, zou ik ook stevig ingrijpen, aangezien heel erg veel Antillianen pistolen hebben en er daar mensen mee doodschieten.

Madame Poitiers | 05-07-15 | 11:21

Nederland is geen politiestaat. Dan waren de agenten wel beter getraind.

Bart de Gelovige | 05-07-15 | 11:19

Dat hij onderweg onwel zou zijn geworden was misschien de officiele verklaring gebleven, dat is waar mijn zorg zit.

crankshaft | 05-07-15 | 11:17

-weggejorist-

Gash | 05-07-15 | 11:17

Deze zaak is een schitterend voorbeeld van hoeveel mensen het verschil tussen een feit en een gevolgtrekking niet kennen, en welke problemen daardoor kunnen ontstaan. En flink wat wegkijken en ontkennen kan ook geen kwaad natuurlijk. Daarom, necrosis for president cq burgemeester Den Haag.
.
PS ik moest gniffelen bij "Rapper Abba" ;)

pruimzuur | 05-07-15 | 11:16

Het is niet alleen bij de politie. Het is ook bij de zorg, de overheid, de banken en noem maar op. Verhuftering bij degenen die ons het goede voorbeeld zouden moeten geven. Alles draait alleen nog om geld en verder kom je (bijna) overal mee weg. De kloof tussen bevolking en alles wat met grootgeld of overheid te maken heeft wordt steeds groter en groter. De verantwoordelijken blijven gewoon zitten. Dat is ook nieuw.

doskabouter | 05-07-15 | 11:16

Het is toch ook rot voor die vijf mannen?
Eerlijk is eerlijk,ze zullen die kerel niet expres vermoord hebben.
Los van het feit dat het rotter is voor de dode in kwestie.

droeveling | 05-07-15 | 11:16

Ik geef het je te doen, dagelijks agent zijn. De hele dag met leugenachtig figuren te maken hebben, agressie, intimidatie etc.
Als er dan al iets rotten is dan is het onze samenleving waar veel te veel wordt toegestaan bij hufters en tegenwerkers.

Tommygunner | 05-07-15 | 11:15

ja maar wel boetes uitdelen met flitscamera'. en elke turk heeft een turks paspoort want daarom hebben ze allemaal turkse namen. een rechtbank die dit niet weet is te dom om te poepen, of, wat veel waarschijnlijker is, laat bewust de vogel ontsnappen om het deksel op de beerput te houden. het mag namelijk niet bekend worden dat het import-stemvee op grote schaal fraudeert van het douche-budget van uw oude moeder.

minimá-armezusvan.. | 05-07-15 | 11:14

Bij deze introduceer ik #Mitchnieuwsmoe. Bovendien, het artikel is appels met... euh, Bulgaren met Arubanen vergelijken.

Kapitein Stijlvol | 05-07-15 | 11:13

@Bas Paternotte | 05-07-15 | 11:09
Zou je Abba niet willen noemen in combinatie met een talentloze rapper (pleonasme)?
Dank!

necrosis | 05-07-15 | 11:12

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland