Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hahaha. Ibrahim Taqqiya (CDA) over haatimams

ibrahimhaathomoos.jpgVroeger was Ibrahim Wijbenga (CDA) een ongeleid projectiel, die PVV-ers voor 'mongolen' uitmaakte in Eindhovens Dagblad, en die lachend op de foto (zie foto) ging met homohatende haatimams. 'Jongerenwerker' Appa Wijbenga werd er het lievelingetje van de pers mee, want CDA-moslim met een Friese achternaam - multikuller krijgen we het niet in de polder. Halfling Ibrahim is de postorder Peter R de Vries voor al uw obligate integratie opinie. Interviewtje? Ongezouten mening? Ingezonden brief? Talkshow? Radiogast? Wijdbeens Wijbenga bukt dat het een lieve lust is. Vandaag mag Ibrahim Taqqiya in de Volkskrant zijn zegje over haatimams van een flatgebouw afgooien. Met daarbij de geniale observatie: Er is een tweedeling ontstaan tussen moslims en niet-moslims. Mooi gebruld, ezel. Maar die tweedeling was er al. Al 1400 jaar. Je weet zelluf. FRAGMENT! (uit: Ongeloofwaardig, door Dennis Honing & Nikki Sterkenburg) Naast Elforkani mogen ook andere ‘liberale’ moslims in de media graag ageren tegen salafisten die ze niet kennen, bijvoorbeeld Ibrahim Wijbenga. Tot voor kort wist ik niet eens dat de man bestond. Hij is een jongerenwerker die lange tijd vanuit Eindhoven naar Amsterdam reed om met jongeren uit Amsterdam-West te praten. En aan het einde van de dag meldt hij op Twitter of in opiniestukken wat er bij de broeders van Straat Dawah in Den Haag leeft. Mensen denken dat hij op de goede golflengte zit omdat hij half Marokkaans is, maar dat is te makkelijk gedacht, want hij heeft nauwelijks contact met die jongens. Hij herhaalt vijftien keer per week op Twitter dat Abou Moussa twee vrouwen heeft, maar je zult hem nooit concreet horen zeggen: ‘Op die dag heb jij, Abou Moussa, die jongen aangesproken in het park en hem van zijn familie geïsoleerd, zodat hij nu in Syrië zit.’ Verder dan gesubsidieerde achterklap over dat salafisten kansloze jongeren zouden zijn die niet gehoord hoeven te worden, komt hij niet. Nadat ik een keer een persoonlijk gesprek met Wijbenga heb gehad, weet ik dat hij geen contact heeft met die gasten en dat hij ook nauwelijks kennis van radicale kringen heeft. Alles heeft hij achteraf geformuleerd, nooit heeft hij iets zelf gesignaleerd. Als hij een jongerenwerker was die wist wat er leefde, dan had hij wel kunnen voorspellen dat er jongens naar Syrië zouden vertrekken. Maar hij snuffelt als een truffelvarken langs journalisten en betrokkenen voor snippers informatie, die hij vervolgens presenteert als eigen beschouwingen. (bol.com)

Reaguursels

Inloggen

De oplossing is heel simpel, we moeten gewoon allemaal varkens gaan houden.

BennieB1 | 30-05-15 | 01:41

Als je onderstaande link ziet is die tweedeling wat mij betreft voor eeuwig tenzij alle moslims hier openlijk op hun knieën huilend afstand van nemen:

likud.nl/2014/10/joden-zijn-de-vijande...

matrixbluepill | 29-05-15 | 19:34

Die rechter hommo heeft z'n baard geverfd.
Wanneer is het schoonspringen ?

hallevvezool | 29-05-15 | 19:17

@Markies DeCanteclaer | 29-05-15 | 12:26
(Late reactie is laat)

Exact. En: hoe slimmer, hoe enger. De extreme ideologiefans met een goed koppie zijn veruit bedreigender dan dat handjevol sukkels dat achter ze aanloopt.

Driewerf Hoezee | 29-05-15 | 18:07

@Desmoulins | 29-05-15 | 11:37
(Late reactie is laat)

Ik vind er precies hetzelfde van, maar kan die knakker er moeilijk toe dwingen. Feit is dat ik het gewoon niet eens ben met 'm, en dat hij z'n centen ermee verdiend en ik een beetje voor graties in de Roze Reaguurderspanelen hang.

Driewerf Hoezee | 29-05-15 | 18:04

bepaald. Meten met twee maten is in onze nepdemocratie schering en inslag/gewoongoed.

frisenfruitig | 29-05-15 | 17:34

Deze meneer is bepapald geen reclame voor het CDA.

frisenfruitig | 29-05-15 | 17:33

Inderdaad: Ongeloofwaardig. Tweedeling is er al 40 jaar. Mocht van deze meneer en zijn zogenaamde politiek correcte medemensen niet benoemd worden.

frisenfruitig | 29-05-15 | 17:31

De 'haat imam' is zichtbaar, zijn enorme achterban, ook in Nederland, echter niet

NB-Stb | 29-05-15 | 17:13

Sorry, een stukje styling advies bedoel ik.

Lefgozer | 29-05-15 | 14:53

Hij zou dominee Gremdaat eens om styling advies moeten vragen.

Lefgozer | 29-05-15 | 14:52

Met het enkel afzeiken van mossels die een poging doen voor toenadering gaan we de oorlog noet winnen.
Hmmm, dit schrijvende denk ik: lul dat je bent. Natuurlijk kan er niet genoeg afgezeken worden want pas als ze daar tegen kunnen, ja dan pas, dan wordt het misschien nog wel eens wat. Ik heb er een hard hoofd in.

McMarx | 29-05-15 | 13:45

Op een bepaald moment ergens in de toekomst gaat mijn neus, of een haakneus van de kop af. De hele kop behoort ook tot de mogelijkheden. Wat kan ik doen? Stemmen? Emigreren? Doomsday preppen? Een grote bek opzetten? Vechten? Vluchten?
Te veel mensen zijn té dom om op deze aardkloot rond te lopen. Opruimen ligt wat gevoelig. Misschien is een tactiek der verschroeide aarde optioneel. Sprinkhanen gaan weg als het vreten op is. Toch maar eens in de koelkast kijken bij diverse defensieapparaten wereldwijd. Er ligt vast wel iets wat de boel een beetje kan uitdunnen. Met de helft zou een goede start zijn.

Oberst | 29-05-15 | 13:25

Er is een tweedeling ontstaan tussen moslims en niet-moslims... nee die was er al het enige verschil is dat men klaar is met de afwijzende houding van de moslims tegenover onze cultuur en idealen en daar dan op antwoorden met "MOOI OPZOUTEN DAN!" waar we vroeger in de stress schoten en massaal thee gingen drinken om "dichter tot elkaar te komen".

Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen?

Opportunist | 29-05-15 | 13:25

Wanneer gaan we nou vechten? Het duurt allemaal te lang. We geven ze de kans om door neuken tot er genoeg debieltjes uit die moslim gleuven te voorschijn zijn gekomen om een leger te vormen dat al bij de vijand binnen zit.
Ze liegen, bedriegen en profiteren en dat allemaal voor de "goede"zaak, overheersing.
En Den Haag doet niets behalve halal bbq organiseren want we zijn zo tolerant.
Van mij mogen vandaag nog een paar treinen extra in de dienstregeling richting paradijs.

hero_of_heaven | 29-05-15 | 12:48

Een een vierdeling (of twintigdeling) tussen moslims onderling, wat de aandacht van de niet-moslim enigszins afleidt. Het scenario is denkbaar dat groep A (IS bijvoorbeeld) het leven van groepen B..<n> *zo* zuur maakt, dat die geterroriseerde groepen hulp vragen en krijgen van niet-moslims.
Daarna zijn die helpende niet-moslims weer liev en is de tweedeling ook weg.

Iedereen blij.

[/naive mode]

xspalm | 29-05-15 | 12:30

haatimam? Is dat dan niet dennis rodman op die foto?

swift1.6 | 29-05-15 | 12:28

Taqqiya of niet, op zich een heel goed stukkie.

sjoost | 29-05-15 | 12:28

Driewerf Hoezee | 29-05-15 |

De theorie van 'jihadisten zijn sociaal-economisch achtergesteld' is ook doodsimpel onderuit te halen. Kijk alleen al eens naar de achtergrond van de vliegtuigkapers van 11 september: hoog-opgeleide gastjes met genoeg poen en een prima toekomst voor hun. Bij veel westerse IS-strijders zie je precies hetzelfde: zij komen uit welvarende gezinnen. Het is voor policore en wegkijkend Nederland wellicht te moeilijk om toe te geven, maar deze jihadisten worden geïnspireerd door de Koran, door de Islam. Echter, omdat in de ogen van goepratend, wegkijkend Nederland de islam een verrijking is van onze cutuur, een vredelievende religie die verdraagzaamheid en tolerantie predikt MOET het wel aan iets anders liggen dat moslims ontsporen, radicaliseren en naar Syrië trekken. Nietwaar meneer Pechtold?

Markies DeCanteclaer | 29-05-15 | 12:26

Waarvoor zat hij in de gevangenis?

Piet Karbiet | 29-05-15 | 12:17

Elke moslim is van mening dat de islam leidend moet worden over de hele wereld. Het enige verschil is de manier waarop ze dat voor elkaar willen krijgen. Maar het uiteindelijke einddoel is voor ieder van hun hetzelfde: totale overheersing door de islam.

sinar2 | 29-05-15 | 12:13

Desmoulins | 29-05-15 | 11:43
Die newspeak loop uiteindelijk vast. Er is nu nog ruimte om te suggereren dat er een goede Islam is die zich te weer zou moeten stellen tegen een slechte Islam. Die Ibrahim ziet zich inmiddels al genoodzaakt om schriftgeleerden van het verspreiden van abjecte ideeën te betichten. Had-ie liever niet gedaan, maar hij kan niet anders. Die newspeak is deels uit pure noodzaak, om de illusie hoog te houden dat het allemaal best wel ok is met die Islam.

Schoorsteenveger | 29-05-15 | 12:10

De meeste van onze volksvertegenwoordigers hebben totaal niet in de gaten dat de ellende met islam in Nederland gaat eindigen in een Srebrenica scenario als ze niet snel aktie gaan ondernemen. Dagelijks is de islam negatief in het nieuws, nooit positief en ondertussen proberen ze ons wijs te maken dat het allemaal wel meevalt en dat we niet zo islamofoob moeten doen, dat terroristen en schreeuwende haatpredikers de "echte" islam niet vertegenwoordigen. Het geduld is op bij demense, in elk geval die van mij, nu moet men spijkers met koppen slaan anders doet het volk het zelf.

Dhr. de Wit | 29-05-15 | 12:09

Wen er maar aan mensen;
over 25 jaar zijn vrouwen ALLEMAAL "zusters" geworden
van top tot teen netjes bedekt.

meneer Q | 29-05-15 | 12:08

@Desmoulins | 29-05-15 | 12:00
Frankrijk is een land dat heel wat restrictiever is wat betreft scheiding tussen kerk en staat. Heb jij het gevoel dat dat werkt tot nu toe?
Vrij baan geven werkt ook niet overigens. Bij vervolging, verbieden of onderdrukking zal een geloof alleen maar sterker worden. Geen grenzen aangeven zal leiden tot ongebreidelde groei er van. De oplossing zal dus inderdaad ergens in het midden moeten liggen.

atheïstisch stemvee | 29-05-15 | 12:06

Minder
Minder
Minder

pennestront | 29-05-15 | 12:04

atheïstisch stemvee | 29-05-15 | 11:48

Het punt is dat wij geen grens aangeven wat wel en niet toelaatbaar is. De discussie zal onnodig en in mijn optiek ongewenst zijn omdat er dan als het ware onderhandelt wordt over zaken die onze cultuur en rechtsstaat ondergraven. Die ruimte zou er helemaal niet moeten zijn. De enige oplossing is de islam loskoppelen van religie en de rechtspositie die zij daardoor bekleden.
Ik vrees echter het door u geschetste scenario.
Dit arme land zal op de huidige weg een soort Libanon worden. Wij zullen in eigen land een minderheid onder de scepter van de islam worden.

Desmoulins | 29-05-15 | 12:00

Hahaha de samenvatting van dat boek van hem op bol.com:
"Dennis Abdelkarim Honing bekeert zich op zijn zeventiende tot de islam, nadat hij tijdens een verblijf in de jeugdgevangenis onder de indruk is geraakt van de strikte regels die het geloof hem biedt en het respect dat moslims voor hun ouders hebben."
LOL Waarom kunnen die ouders hun kinderen (die zogenaamd zo ontzettend veel respect voor hun ouders zouden hebben) dan niet tegenhouden dat ze naar Syrië reizen? Waaruit blijkt dit respect dan??

CrapoTheGreat | 29-05-15 | 11:55

De Marokkaanse Jeugdwerker blijkt keer op keer een fabel. Het heeft niets opgeleverd. Weggegooid geld.

Mark_D_NL | 29-05-15 | 11:55

Het feit dat de islam elke dag in het nieuws is, zegt al genoeg over de schadelijkheid ervan voor de gemeenschap.

CrapoTheGreat | 29-05-15 | 11:50

Die Ibrahim geeft dus expliciet toe dat het binnen de moslimwereld wemelt van schriftgeleerden die er niet voor terugdeinzen om 'abjecte' denkbeelden naar voren te brengen en deze als de Wil van de Verhevene op te voeren.
Waarmee de claim dat de moslimgemeenschap gestigmatiseerd wordt volledig, maar dan ook volledig onderuitgehaald wordt. Die Imams zijn binnen de moslimgemeenschap degenen die de kar trekken, de lijnen uitzetten, de dienst uitmaken, de geestelijk leiders, nietwaar?
Die Ibrahim pleit ervoor dat 'de moslimgemeenschap' zelf die sjeiks-met-abjecte-ideeën aan de tand zou moeten voelen, dus zelf zuiverend te werk zou moeten gaan. Dat duidt op een werkelijk bestaande tweedeling, niet een tweedeling tussen niet-moslims en moslims, maar een tweedeling tussen niet-abjecte en abjecte moslims.
Ibrahim roept elke moslim in feite op om een keiharde keuze te maken tussen abjecte ideeën en niet-abjecte ideeën, en op basis van die keuze een rigoureuze schifting te maken tussen geestelijk leiders die deugen en geestelijk leiders die niet deugen. De referentie ligt, als we Ibrahim letterlijk nemen, dus geheel buiten de jurisdictie van de schriftgeleerden, de imams en sjeichs, zélf. BDie kunnen kennelijk vanuit een andere, onafhankelijke positie beoordeeld worden op hun status.
Beetje laat, Ibrahim. De patat-jihadi's hebben reeds lang schijt aan wat de schriftgeleerden zeggen, abject of niet, die zijn met de Koran aan de haal gegaan. Waarom? Omdat jullie al helemaal niet wilden bewegen en er aldus volop aan hebben meegewerkt om een tweedeling in onze samenleving tot stand te brengen en die in de schoenen van de niet-moslims te schuiven.

Schoorsteenveger | 29-05-15 | 11:49

@Desmoulins | 29-05-15 | 11:43
Ik kan niet ontkennen dat je gelijk hebt. Maar als er geen uitwisseling van gedachtes en meningen meer is, dan houdt het gewoon op. 'Ze' gaan niet weg. Ook niet als je het de islam moeilijk gaat maken. Dat is mijn overtuiging (los van wat ik daar van vind). Als jouw visie de juiste is, dan voorzie ik dat Nederland uiteindelijk een Libanon 2.0 wordt.

atheïstisch stemvee | 29-05-15 | 11:48

"Maatschappelijk debat werkt zuiverend, en het zal dus ook tussen moslims onderling moeten worden gevoerd."

Haha. Dat kunnen ze niet. Ze hebben geen zelfreinigend vermogen. Geen kritiek op hun geloof. Geen kritiek op hun doen en denken. Geen kritiek op het handelen van hun geloofsgenoten. Geen kritiek op IS. En de schuld altijd bij een ander legt.
En dat wil je een onderling debat laten voeren?

Stuur ze naar de zandbak. Ze passen niet in een pluriforme samenleving. Een samenleving waar we moeten leven met elkaar.
Ze accepteren geen anderen overtuigingen.
Ze accepteren geen verantwoordelijkheid.
Ze voelen zich slachtoffers.

De enige groep in Nederland die hier niet kunnen aarden, in een samenleving met heel veel geloven en heel veel culturele verschillen.
In deze tolerante en open samenleving, daar past geen intolerante en gesloten groep.

Wim Venijn | 29-05-15 | 11:46

Ze kijken alsof ze net hebben staan zoenen. Wat volgens mij het beste is wat ze kunnen doen en wmb mag.

TheseDays00 | 29-05-15 | 11:45

Cuyahoga | 29-05-15 | 11:29
Precies!

islammoe | 29-05-15 | 11:44

atheïstisch stemvee | 29-05-15 | 11:37

Dit is islamitische newspeak. Hij zegt een hoop maar eigenlijk betekent het niets. Zalvende woorden maar ondertussen de schuld leggen bij zijn eigen land.
Dat doet de islam met je; er is maar ruimte voor één vorm van loyaliteit. Wijbenga is er voor de goede zaak van de islam; de sluimerende islamisering van Nederland. Juist dit soort types kunnen wij missen als kiespijn.

Desmoulins | 29-05-15 | 11:43

griffin peterson | 29-05-15 | 11:37
They won't. Krijsen bij het idee om alleen tussen moslims te moeten wonen. #haatverslaafd #afhankelijkvanblanken

Madame Poitiers | 29-05-15 | 11:42

Moslims zijn per definitie niet te vetrouwen en spreken altijd met gespleten tong. What else is new. Opbokken met ze. Ga naar je zandbak van herkomst.

griffin peterson | 29-05-15 | 11:37

Driewerf Hoezee | 29-05-15 | 11:32

Van types zoals u moet Wijbenga het hebben.
Meneer waant zich onoverwinnelijk. Hij leidt continu de aandacht af van de ware problematiek; de intrinsieke slechtheid van de islamitische pseudoreligie, en maar met het morele vingertje wijzen richting dit arme land.

Desmoulins | 29-05-15 | 11:37

@Desmoulins | 29-05-15 | 11:33
Ken de man verder niet, maar vond het een hoopvol stuk. Maar goed zodra taqqiya de nieuwe Godwin wordt, dan zijn we inderdaad uitgesproken. En van niet meer met elkaar praten gaat de islam niet weg. Helaas.

atheïstisch stemvee | 29-05-15 | 11:37

Catch 22 van de islam. Oorlogszuchtige en destructieve lui die noodgedwongen nog meer schimmige figuren oproepen. Dat die mensen nou nooit eens moe worden van zichzelf.

Madame Poitiers | 29-05-15 | 11:37

-weggejorist-

Adversary | 29-05-15 | 11:36

Cuyahoga | 29-05-15 | 11:29
Dat is wat mij betreft ook het probleem met de islam en haar aanhangers: je KUNT het niet geloven zonder óók de doctrine te onderschrijven. De islam is niet een knip-en-plakreligie zoals het christendom in Nederland is (komt vaak niet verder dan iets-isme en zonder kennis van zaken in de kerkbankjes zitten) en de 'extremistische' zaken waar de islam dood en verderf zaait zijn gewoon standaard gedachtegoed van Nederlandse huis- tuin- en knuffelmoslims. Homo's moeten dood. Joden moeten dood. Afvalligen moeten dood (dus OOK alawieten, Shi'ieten, Koerden, you name it) en vrouwen moeten strikt gescheiden van de mannen en hebben geen rechten onder de islamwetten. De Nederlandse wet is ALTIJD ondergeschikt aan de islam en kritiek op de doctrine of de profeet wordt met geweld beantwoord. Zo denkt OOK uw moslimbuurman en uw maatschappelijk werker met hoofddoekje.

Adversary | 29-05-15 | 11:36

atheïstisch stemvee | 29-05-15 | 11:2

Context... Proest!
Deze jongens en vertrouwelingen van onze overheid en media hebben maar één doel: meer meer meer islam.

Desmoulins | 29-05-15 | 11:33

Deze gast noemt alle PVV'ers Rechtsextremistische neonazistische en ook Jan Roos een racist.
Dat we even weten wat voor type hij is.

The real McCoy | 29-05-15 | 11:32

Ach. Een kwaaie is het niet, die Wijbenga. Hij heeft gewoon een slim verdienmodel voor zichzelf ontwikkeld. Puur een ondernemer.

Door het boek van Sterkenburg moet ik nog heen, maar ik heb van haar vernomen dat het iedere theorie over 'jihadisten zijn sociaal-economies achtergesteld' onderuit haalt. Danku.

Driewerf Hoezee | 29-05-15 | 11:32

Er bestaat geen liberale islam, alleen zeer extremistische islam en orthodoxe islam.

Piet Karbiet | 29-05-15 | 11:31

Of ze nou Wijbenga of Jaberi heten, of Appa, of Marcouch, of Aboutaleb of Voortman, ze hebben allemaal maar één doel:
Wereldheerschappij.
Dat staat in dat verzonnen middeleeuwse boekje van ze.
De één doet het met kelen doorsnijden, de ander met een bomgordel, de volgende staat het liefst te spugen op een podium, en sommigen doen het met wat 'zachtere' hand.
Het einddoel blijft hetzelfde.
Veel mensen noemen Wijbenga een wolf in schaapskleren.
Onzin, net als Marcouch is hij een wolf in wolfskleren.

Cuyahoga | 29-05-15 | 11:29

Ze hebben allebei een wijkende haargrens, nu de rest van de islam nog.

Onderbuik2 | 29-05-15 | 11:29

Nou nou, één zin er uit halen zonder de context van het artikel. Laat ik voor de verandering dan eens nuanceren.
*moeilijke bril opzetten doet*

"Maar anders dan het samenwerkingsverband leg ik de verantwoordelijkheid hiervoor niet bij de overheid."

"We gaan te veel in onszelf op, met onze normen en waarden, en hebben te weinig oog voor de samenleving waarvan we deel uitmaken."

"Mag Geert Wilders niet spreken over 'minder, minder Marokkanen' maar mag een gastimam wel stuitende opmerkingen maken over andere bevolkingsgroepen?"
Alstu.

atheïstisch stemvee | 29-05-15 | 11:29

En nu moet ik opeens enorm poepen!

eerstneukendanpraten | 29-05-15 | 11:28

Infiltrant, net zoals Elforkani en de opperwolf in schaapskleren: Marcouch.
Weg met deze januskoppen.

Desmoulins | 29-05-15 | 11:28

Die haatimam ziet er clownesk uit. Die hele islam was nooit zo mijn ding maar dit ziet er dan wel weer lachen uit.

Empror1 | 29-05-15 | 11:27

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken