Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Commissariaat voor de Media onderzoekt GeenStijl

cvdm.gifBeste redactie, Redactionele onafhankelijkheid is een van de journalistieke kernwaarden, misschien wel de belangrijkste. Maar deze onafhankelijkheid wordt voortdurend bedreigd en de mediaontwikkelingen van de laatste jaren doen vermoeden dat de risico’s van commerciële en politieke beïnvloeding alleen maar zijn toegenomen. In 2015 heeft het Commissariaat voor de Media ‘onafhankelijkheid’ als centraal thema vastgesteld en daarom willen we in dat kader nu onderzoeken in hoeverre de genoemde risico’s de redactievloer hebben bereikt. Om inzicht te krijgen of en welke invloedfactoren in de laatste jaren toe- of afgenomen zijn, willen wij u vragen om bijgevoegde vragenlijst (pdf) in te vullen. We verwachten dat de vragen in 10-15 minuten te beantwoorden zijn. Gelet op de onderwerpen die aan bod komen, is de vragenlijst met name bedoeld voor degene die de dagelijkse leiding over een redactie heeft, bijvoorbeeld een hoofdredacteur of redactiechef. Zij zullen het beste in staat zijn de vragenlijst snel door te lopen. Mocht u deze persoon niet zijn, willen we u vragen deze e-mail door te sturen naar de juiste persoon/personen binnen uw organisatie. De vragenlijst hoeft slechts eenmaal per redactie ingevuld te worden. Dit invullen kunt u doen in Word door in de rechterkolom het antwoord in te vullen of op een uitgeprint exemplaar met pen. Zoals ook in de vragenlijst staat, zullen de antwoorden anoniem worden verwerkt. In vraag 2 wordt weliswaar gevraagd naar de nieuwstitel waarvoor u werkt, maar dit zal alleen worden gebruikt om de antwoorden te categoriseren. Na het invullen kunt u de vragenlijst retourneren naar [email protected] onder vermelding van ‘Onderzoek redactionele onafhankelijkheid’ of via post (ongefrankeerd) naar Commissariaat voor de Media, t.a.v. E. Lauf, Antwoordnummer 1198, 1200 BK Hilversum. De resultaten van het onderzoek zullen in mei worden gepresenteerd. Mocht u interesse hebben in de resultaten dan kunt u dat kenbaar maken op de vragenlijst. Bij vragen kunt u uiteraard contact opnemen via e-mail of telefoon (zie onderaan deze e-mail voor contactgegevens). We hopen op uw medewerking. Met vriendelijke groet, dr. Edmund Lauf Projectleider Naschrift Hoofdredactie Ga eens deaud. Stelletje fossiele irrelevante papieren tijgers. Laat ons met rust, met je Mediawet en je vingerwappende geleuter over "journalistieke kernwaarden". Ga iets nuttigs doen van ons geld. Ga eens PvdA-ers op de NPO turven. Ga eens Marcel Gelauff aan z'n hypocriete privacy-oor trekken inzake Tarik Zahzah. Ga eens Henk Hagoort een schop onder z'n Mekka-kont geven wegens dat idiote hoofddoekjes-voorstel. Ga eens uitvogelen wat Matthijs van Nieuwkerk en Jeroen Pauw werkelijk verdienen, bovenop hun VARA-salaris. Ga eens uitrekenen hoeveel van die 700 miljoen bij de NPO jaarlijks wordt afgefikt aan verkapte verkansies naar zonovergoten bestemmingen. Ga eens uitzoeken waarom er geen negers bij Nieuwsuur werken. Ga eens de taakstelling van de NPO toetsen aan ongein als 'Boer zoekt Vrouw' en 'Heel Holland Bakt'. Ga de monopolie-positie & ticket sales van 3FM inzake festivals eens onder de loep nemen. Ga goedverdoemme eens echt aan het werk, stelletje neuspeuterende raamstarende pennelikkers. De tiefus, en dat jullie maar veel telefoonboeken en bakstenen op "Antwoordnummer 1198, 1200 BK Hilversum" mogen binnenkrijgen, ovv "Onderzoek redactionele onafhankelijkheid". Doei.

Reaguursels

Inloggen

Laat hem eerst mn opa's fiets maar teruggeven

ikheberookgenoegvan | 15-02-15 | 10:56

@Evocatus | 14-02-15 | 14:46
En nu inhoudelijk alstublieft? Elitaire leeghoofdige raaskallende hersenspinsels lezen doe ik wel op joop.nl .

3*links=rechts | 15-02-15 | 08:04

Lang moeten wachten, maar eindelijk weer eens een redactionele GaEensDeaud middelvinger naar the CVDM.

Clusterfuck-up | 14-02-15 | 20:37

Antwoordnummer... wat is dat voor iets?

Reykjavik | 14-02-15 | 20:21

@redactie,
Lol, beste besluit om het cafe te sluiten. Dank je de koekoek. Het leverde jullie eeuwige trouw van de Telegraaf op. Kontlikken op hoog niveau.
Hoe is het met Madelief?

ristretto | 14-02-15 | 20:10

Inderdaad. Flikker maar op stelletje kudtambtenaren en ga je salaris eens waarmaken. Lutsers.

mindless | 14-02-15 | 20:05

( mij post net verdwenen? ) kortgezegd dan: GS is de *enige* die deze test kan doorstaan. Daarom ongezien de tyfus en hilariteit voor het CvdM.

hotmint | 14-02-15 | 17:47

Morgen bij Buitenhof: twee fossielen van de PvdA in gesprek met Paul Witteman (VARA) over de toestand van de PvdA!

Prince Buster | 14-02-15 | 17:44

Nah, het lijkt me de GS als *enige* media, die er toe doet, deze voor "test" met vlag en wimpel zou slagen. Dat is ook weer zo duidelijk dat je ze ook ongezien de tyfus kan geven en hier ridiculiseren.
Heerlijk zo dus :)

hotmint | 14-02-15 | 17:43

"zijn uw redactieleden bij de dagelijkse vergaderingen dan terughoudender geworden in het voorstellen van onderwerpen of het geven van meningen?"

En dat vraag je dan nadrukkelijk alleen aan de voorzitter van die vergaderingen...

Fransg | 14-02-15 | 17:32

seven
Heet ook wel gewoon buitelkruid.....op de eilanden.

mallekater | 14-02-15 | 15:28

Een onderzoek naar journalistieke onafhankelijkheid, lamenielachen!

De NOS cs. is zo gekleurd als het maar zijn kan. Doe daar maar eens onderzoek naar.

Echte vrijheid van meningsuiting, nu we het er toch zijdelings over hebben, bestaat niet in Nederland.
De "publieke" omroep laat alleen meningen horen die hun bevallen en als je je buiten dat meningsspectrum begeeft dan wordt je of monddood gemaakt en/of gedemoniseerd.

Omroepen als de VARA hebben uiteraard het volste recht alleen hun eigen geluid te laten horen, maar de NOS dient volledig onafhankelijk te zijn.
Kijk bijvoorbeeld naar de Vlaamse TV. Daar komen in de Zevende Dag politici van alle kleuren aan bod. En is er ruimte voor discussie. Hier niet.

Hier in Nederland wordt de vergelijke politieke talkshow Buitenhof geproduceerd door de VPRO, VARA en AVROTROS. De laatste waarschijnlijk alleen maar om te verhullen dat het een links georienteerd programma is, want AVROTROS zit wat betreft geluid rechts van het midden. Ondanks dat komt er nooit iemand van de PVV aan het woord en worden moeilijke discussies over bijvoorbeeld integratie vermeden.

Lekker onafhankelijk hè, Commissariaat van de Media?!?!

Dhr. de Wit | 14-02-15 | 15:04

@hakbarry | 14-02-15 | 14:19
Moet ik mijn schoonmoeder dus vóór verzending al in stukken hakken?

Pantservuist | 14-02-15 | 14:50

Onafhankelijkheid bestaat niet.
NIEMAND IS ONAFHANKELIJK.
Iedereen is altijd wel ergens van afhankelijk.
-
En nu het goede nieuws:
Dat is helemaal niet erg!
Alleen hebben media er belang bij om te doen alsof ze onafhankelijk zijn.
Het is pas erg als je DENKT dat een medium onafhankelijk is. Want dan ben je maximaal te beïnvloeden. En daarom willen de media dus ook graag de indruk wekken onafhankelijk te zijn.
-
Dat het CvdM nog steeds doet alsof media (redacties) onafhankelijk zijn komt voort uit hun gevecht om bestaansrecht. Beetje zielig eigenlijk.

meneer Nielson | 14-02-15 | 14:50

Onder het toeziend oog van het CVDM heeft de NPO de multiculturele utopie ons door de strot geduwd en nu zitten we met een radicaliserende islam te kijken waar niemand een oplossing meer voor ziet.
wakkere_nederlander | 14-02-15 | 12:06

Beste Wakkere,
Kom eens uit uw luie denknest, want wakker bent u nauwelijks.
-
Het is te veel eer voor de NPO, denkt u nu werkelijk dat de confrontatie met islamisten de schuld van de NPO is. Laat u spoorslags nakijken s.v.p.
-
De influx van Middenoosterlingen is een project van vele jaren terug. Al in 1979 of daaromtrent kreeg ik al ineens Turkse kindertjes in de klas.
-
Doe eens gek en lees eens een boek (ja, dat is even schrikken), want sinds het verlaten van de basisschool is dat niet zo best meer gelukt.
-
Ik noem slechts één naam Bat Ye'or, deze schrijfster legt uitstekend uit wat er aan de hand is. Helaas is zij nu een beetje in de vergetelheid geraakt, maar m.i. staat haar werk nog als een huis. Neem natuurlijk ook kennis van de kritiek, die soms terecht en soms onterecht is.
-
Ja, het betekent wel dat u een sabbatical van minstens een jaar moet nemen. Maar daarna zien wij u graag hier weer terug in de panelen. Tot die tijd bent u niet serieus te nemen.
-
Trouwens wie zich iets door de strot laat douwen door de media is daaraan zelf schuld. Gemakzuchtig zelf je snavel ophouden is daaraan debet.
SaluT! Evocatus

Evocatus | 14-02-15 | 14:46

' redactionele onafhankelijkheid' begint natuurlijk bij de journalisten opleidingen,(extreem) linkse bolwerken

(c)ZWITSUL | 14-02-15 | 14:43

Wie aan GeenStijl komt, .... grrrrrrrrrrrrr. ......!!!!!

Cosmic Traveller | 14-02-15 | 14:41

*plakt adressticker op de poepluier afvalzak van de buren doet* nog net geen 25 kg , het maximum meen ik voor pakketpost.

hakbarry | 14-02-15 | 14:19

Ja dr. Edmund Lauf, wat zal zo'n vent krijgen, want verdienen doet hij het zeker niet. Allemaal meevreten uit de Roverheids staatsruif, gek wordt je er van.
Het houd niet op....

watmagjenogwel | 14-02-15 | 14:14

Haha wat een vragen, en die kun je als gutmensch naar believen invullen

potverdrie | 14-02-15 | 14:03

Heeft joop.nl er ook een ontvangen?

jaap932057795966 | 14-02-15 | 13:58

Tendentieuze vragenlijst. Als mogelijke bedreigingen van onafhankelijkheid worden genoemd:
• concern/bedrijf
• aandeelhouders
• adverteerders of sponsors
• bronnen (denk aan bijvoorbeeld politici, ambtenaren)
• lezer/kijker/luisteraar
Lauf en de zijnen zouden zich eens achter de oren moeten krabben en zich afvragen of ook een geladen Kalashnikov of een IS-vlag geen bedreiging vormt, of elkaar gelijk gevende Gutmenschen, die in al die praatprogamma's aanschuiven om hun verontwaardiging te tonen over wat de lezer/kijker/luisteraar allemaal wel durft te zeggen...
Lauf wil weten of een redactie zijn oren laat hangen naar de club die hen financiert, zich door deze of gene woordvoerder laat manipuleren of zich door zijn gehoor op de kast laat jagen. Want verder willen Lauf en de zijnen niet kijken. De bredere context, de moraal waarbinnen de Staatstelevisie wortel heeft geschoten en woekert, is veel verstikkender, maar er wordt alles aan gedaan om juist deze vorm van bedreiging buiten beeld te houden.
Ik vraag me wel eens af of de Gutmensch zich eigenlijk nog wel af wil vragen of ook hij niet beïnvloed wordt en met name zijn waarheden niet als 'afhankelijk' moeten worden gekenschetst, afhankelijk van een uiterst dwingende moraal die tot in detail voorschrijft wat wel en wat niet gezegd mag worden.

Schoorsteenveger | 14-02-15 | 13:49

Gewoon de resultaten opvragen en de antwoorden die de NPO gegeven heeft tegen de werkelijkheid houden. Geeft vast journalistiek vuurwerk.

marcoplarco | 14-02-15 | 13:43

Is deze projectleider familie van Joseph?

Bernard Couperus | 14-02-15 | 13:42

frank87 | 14-02-15 | 09:13
Dacht het toch niet, ondanks dreigbrieven en kopieen van het WBvSR, heb ik nog nooit antwoord gegeven op vragen van het CBS, toen ik zelfstandig ondernemer was, 25 jaar lang hebben ze het geprobeerd, een dikke middelvinger konden ze krijgen!

watmagjenogwel | 14-02-15 | 13:37

Mike Oxlong | 14-02-15 | 09:11
kijk, dat vindt ik nou spijker/kop die ervaring heb ik ook meer dan eens meegemaakt bij GS
En ik laat me niet kisten, bij een PB is er altijd weer een nieuwe mogelijkheid!

watmagjenogwel | 14-02-15 | 13:34

Heeft dat commissariaat ook een directeur? Secretaressen, en meelevende kantinefuffrouwen?
Hoekjes waar je je kunt terugtrekken?

Mantisomantis | 14-02-15 | 13:29

Helaas, die sukkel Lauf zal de commentaren hier wel niet lezen want die ligt nu natuurlijk als een brave hond bij de brievenbus op de met de pen ingevulde formulieren te wachten.

Je weet wel die papiertjes waarop alleen onzin wordt ingevuld, ondertekend met de titel van hoofdredacteur en waar de meest hinderlijke zwerver uit de buurt dan een kruisje als handtekening onder mag zetten.

Ongelooflijk hoe het links policor schuim maar door gaat met zichzelf volstrekt belachelijk te maken.
Helaas zijn de linkse policor gelovigen te dom om dat in te zien en daar leven dit soort parasieten van.

Pieter V | 14-02-15 | 13:19

zullen wij het lijstje invullen GS?
hebben ze wat te doen daar...

charissa | 14-02-15 | 13:15

@E.Lauf... "redactionele onafhankelijkheid"...
-Slaat dat op Maartje van W. met haar gelul in 2002 over Pim... "Helaas heeft Pim Fortuyn in Rotterdam gewonnen..."?
-Slaat dat op het NOS Journaal dat liever niets vertelt over de raketten die de Palestijnen elke dag afschieten?
-Slaat dat op de NPO die structureel blonde Geert afbreekt?

kibambam | 14-02-15 | 13:09

Laatste vraag van de vragenlijst:
"Hoe toekomstbestendig is de journalistieke waarde ‘onafhankelijkheid’? Neemt het belang de komende vijf jaar toe of af?"
Het blijkt dat je een open deur altijs nog verder open kunt zetten.
Toekomstbestendig? Welke waarde is toekomstbestendig? De gutmensch, het hele journalistieke apparaat voorop, is niet anders aan het doen dan onze waarden verkwanselen, met als niet te voorkomen resultaat dat 'onafhankelijkheid' uiteindelijk niet meer bestaat.
Het belang neemt alleen maar toe, exponentieel, maar degenen die dat zien en vooral gdegenen die dat verkonsigen zullen in aantal alleen maar afnemen, roependen in de woestijn zijn en verguisd worden.
"Je suis naif".

Schoorsteenveger | 14-02-15 | 13:07

@Chow | 14-02-15 | 10:34

Boos? Ik zie alleen een reactie die op een ongelooflijk ludieke manier de draak steekt met dit zoveelste politiek correcte gezwel in dit land.
Ik denk (neeee ... niet die turkse kolonisten - deze disclaimer zou op GS verplicht moeten zijn om misverstanden te voorkomen) dat ze zich op de redactie een bult hebben gelachen om zoveel onnozelheid bij weer zo een links bolwerk dat zelf alles behalve integer en/of onafhankelijk is.

Pieter V | 14-02-15 | 13:06

@BeunDeHaas | 14-02-15 | 10:10

De zelfverklaarde moreel superieure Übermenschen blijken dat nog steeds normaal te vinden.

Pieter V | 14-02-15 | 12:49

@appelboor | 14-02-15 | 09:46
Die zijn tegenwoordig van hetzelfde niveau, dr. en stagiair vmbo dan.

Pieter V | 14-02-15 | 12:45

dit zegt toch wel wat

je zou je er zorgen om kunnen maken indien je niet dronken of stoned bent

gelukkig is het morgen carnaval

LetTheSunshine | 14-02-15 | 12:36

Ik denk dat ze met name GS schrik willen aanjagen m.b.t. het helpen de onderste steen boven te krijgen inzake MH17. Mooi om te merken dat de redactie niet terugdeinst, en voornemens is hier kei hard mee door te gaan. Goed zo GS, ben trots op jullie!

CrapoTheGreat | 14-02-15 | 12:26

Je kan al die vragen in het pdf-je vervangen door deze kernvraag:

-Laat u zich ook intimideren door het bloeddorstige geweld van islamisten?

a) Ja want ik wil niet dood
b) Nee ik laat mij niet het zwijgen opleggen. Dan maar ik afgemaakt!

wakkere_nederlander | 14-02-15 | 12:21

GS idd niet aam mee doen.
Totale waanzin de aanvliegroute van dr. Edmund Lauf ivm Onderzoek redactionele onafhankelijkheid’
Die leven nog in de 16e eeuw of zo..........
***
Idd denk dat er nog wel 10000 vb te vidnen zijn van corruptie in medialand etc.

Free Fall-ing | 14-02-15 | 12:15

Hahahaha geweldig dit!!

CrapoTheGreat | 14-02-15 | 12:14

Misschien nog niet eens zo'n gek idee voor alle 112-tytsjerksteradiel.tmfweb.nl-achtige websites om de pdf serieus in te vullen. Dan krijgt het CvdM de boodschap dat iedereen tegenwoordig Charlie suis't.

the sable guy | 14-02-15 | 12:13

Go Pritt Go!
Het commissariaat voor de media zou toezicht moeten houden op de mediawet.
Zij zijn hoofdschuldige aan de misstanden bij de NPO.
De NPO is een groot maffioos links kartel geworden,
Een propagandamachine waarvan Moa & Stalin nog het schaamrood op de kaken zouden krijgen.
Onder het toeziend oog van het CVDM heeft de NPO de multiculturele utopie ons door de strot geduwd en nu zitten we met een radicaliserende islam te kijken waar niemand een oplossing meer voor ziet.

Het was de taak van het commissariaat om hier op toe te zien maar zij hebben waarschijnlijk ook allemaal een linkje met linkse politieke partijen.

Afschaffen dat commissariaat! Nergens voor nodig! Niet meer van deze tijd en nooit geweest.

Ik ken een veel betere instantie die ECHT ONAFHANKELIJK toezicht houdt op de media: GEEN STIJL!

wakkere_nederlander | 14-02-15 | 12:06

Goh, en wel 1 vraag o er politieke invloeden.

Graaf van Egmont | 14-02-15 | 12:01

"Onafhankelijk" onderzoek. Je zal toch Dr. Edmund Lauf heten. Arme drommel.

Rest In Privacy | 14-02-15 | 11:59

-weggejorist-

swassannuf | 14-02-15 | 11:59

Mike Oxlong | 14-02-15 | 09:11
+10

swassannuf | 14-02-15 | 11:57

@Roer | 14-02-15 | 09:55
Je draait de boel om. Zij moeten uitleggen waarom GS hier tijd en geld aan moet besteden, GS hoeft niet uit te gaan leggen waarom ze wel wat beters te doen heeft.

En vul jij altijd alle lijsten in die je krijgt? Zwarte Beer stuurt je een lijst om onderzoek te doen naar het honinggebruik in Nederland, en gezagsgetrouw besteed jij daaraan wel je tijd?

Bruine Beer | 14-02-15 | 11:48

Hé da's mooi meegenomen. "Antwoordnummer 1198, 1200 BK Hilversum": handig zo voor de jaarlijkse zolder opruiming. Scheelt namelijk stortkosten bij de gemeentelijke afval depots. Ik moet namelijk wel op de kleintjes letten.... Dank voor den tip Pritt!

R. E. Calcitrant | 14-02-15 | 11:47

*Sloop Volvo in papier inpakt en naar antwoordnummer stuurt*

funkyd | 14-02-15 | 11:42

Snowy2000 | 14-02-15 | 11:23

Volgens mij krijgt een WNL steeds meer zendtijd op de NPO. Opiniemakers, de hele zondagochtend, hoe past dit in uw plaatje?

Weird Guilders | 14-02-15 | 11:35

ad melkert | 14-02-15 | 10:45
NPO1.2.3. is een doorspekte Links Islamitische georiënteerde Staats Omroep, en heeft een sterk Media censurerend karakter.

Snowy2000 | 14-02-15 | 11:23

Een vragenlijst die ondertekend is met Dr Edmund Lauf en over onafhankelijkheid gaat. Sorry hoor, dat kan echt niet! Neem dan gelijk een passende nickname.

McMarx | 14-02-15 | 11:20

@eerstneukendanpraten | 14-02-15 | 10:36
*Zwarte Swan fineliner en roze Stabilo merkstift aanreiken doet*

McMarx | 14-02-15 | 11:13

Die is wel leuk...'Redactionele onafhankelijkheid'... Und sie stellen auf was das bedeutet, Herr Edmund Lauf? Lijkt me wel fijn, zo' baan als plaatsvervanger van God op aarde. Vanuit je ivoren toren je eigen tot absolute norm verheven fatwa's te mogen spuien. Hoop dan persoonlijk weer dat u niet te veel fan bent van het opperwezen dat de Linkse kerk voorstaat. Want zoals mijn leraar geschiedenis al zei, geef een Duitser een schop en hij graaft het grootste gat, geef hem munitie en... Afijn, Wir halten Sie in die Löcher!

Coyote | 14-02-15 | 11:13

Welke zieke geest verzint zo'n lijst? Wellicht een geintje van GS? Of bestaat dit echt?

Der Stöhn Schlüßel | 14-02-15 | 11:12

De NOS heeft toch alleen buizenpost en telex?
@basweetutwel | 14-02-15 | 09:35
En een fax!

Ars Vivendi | 14-02-15 | 11:09

Een antwoordnummer???? Wat een nostalgie uit de vorige eeuw, haha! En GS gooit natuurlijk de spreekwoordelijke kont tegen den krib! Het antwoord is uiterst vermakelijk moet ik zeggen!En oh zo waar... dat vooral!

Opinion1970 | 14-02-15 | 11:06

Nooit aan Pritt voorleggen als het valentijnsdag is! Laat dat een les zijn.

Sliptong | 14-02-15 | 11:00

Als jullie niet vuistdiep in TMG zouden zitten, zou ik dit een goed stukje hebben gevonden.

Symmachus | 14-02-15 | 10:58

@Nacho Vidal

Probeer deze es....

[url]http://www.geenstijl.nl/archives/images/cvdm.gif/[/url]

Klabanus_Agraricus | 14-02-15 | 10:58

@eerstneukendanpraten | 14-02-15 | 10:36
Ik dacht dat 't aan mij lag...

Ars Vivendi | 14-02-15 | 10:56

-weggejorist-

iraqio | 14-02-15 | 10:54

Ga eens kijken in hoeverre de PvdA, Vara, Joop, NPO en de VolksVerrader een informatiekartel vormen gericht op het bewust manipuleren van de berichtgeving en besluitvormingsprocessen, en daarmee grote sociaal-economische schade mee berokkenen (vooral voor gewone hardwerkende burgers en MKBondernemers)

ad melkert | 14-02-15 | 10:45

En iedere brief/email/etc die is ondertekend met "We hopen op uw medewerking." ontvangt standaard als reactie: "Dat hopen wij ook.".

a9b2b1 | 14-02-15 | 10:45

@Exii | 14-02-15 | 10:24

Raad eens waar GeenStijl die 1000 Euro mee zou moeten genereren?

Parel van het Zuiden | 14-02-15 | 10:41

Vraag 22 - Zijn er risico’s voor de onafhankelijkheid die nog niet aan bod zijn gekomen? Indien dit zo is, deze hier graag noemen. Antwoord: Vanwege het aan de kaak stellen van oprukkend islamfascisme plus het politiek correct faciliteren ervan, zijn te verwachten doodsbedreigingen en aanslagen vanuit dat islamfascisme plus politiek correct demoniseren cq. pogingen tot karaktermoord met woorden als ‘extreem-rechts’, ‘racist’, ‘fascist’, ‘nazi’, ‘islamofoob’, enzovoort.

Benedict Broere | 14-02-15 | 10:38

Vraag twee...
Als je het onderzoek anoniem wilt houden en je wilt categorizeren hoe de financiering plaatsvindt dan vraag je toch niet naar de nieuwstitel maar je vraagt wat je weten wil!
.
Suggestie:
Hoe wordt uw nieuwstitel gefinancierd?
a.... publiek
b.... advertenties
.
Wie neemt wie nu in de maling?

Alteidt Glijck | 14-02-15 | 10:37

OT

En laat de tool eens repareren, die is nog steeds kapotstuk.

eerstneukendanpraten | 14-02-15 | 10:36

@ -edit

Kijk de spellingswijze van het tweede woord nog eens na, sprak de taalnazi.

eerstneukendanpraten | 14-02-15 | 10:35

@Exii | 14-02-15 | 10:24

Zucht eens diep, neem je pilletje, en google de volgende bijeenkomst voor je lokale kringgroepgesprek. Komt het vast wel goed.

a9b2b1 | 14-02-15 | 10:35

Om alles boos worden is ook echt GS.

Chow | 14-02-15 | 10:34

"Heel Holland bakt" is toch een reclame-uiting van de gaysite Grinder? Laat ze daar eens onderzoek naar doen.

eerstneukendanpraten | 14-02-15 | 10:32

Als men zich werkelijk druk maakt over de integere onafhankelijke journalistiek.... Dan doet men dat ongeveer dertig jaar te laat. Er is niets meer te redden, borgen, of uit te dragen.

Parel van het Zuiden | 14-02-15 | 10:31

Ze hebben de vraag "Wordt er ook geneukt op de burelen" helemaal vergeten. Vreemd...

eerstneukendanpraten | 14-02-15 | 10:30

dr. Edmund Lauf
Hij heeft gestudeerd in Münster en Amsterdam; dat zou je niet zo zeggen.
Je hebt het gevoel dat hij in de DDR geboren is en veel kennis heeft van de Stasi praktijken

Knoekibebo | 14-02-15 | 10:30

Pfft! Die mensen zijn net als de publieke omroep niet meer van deze tijd.

Obainmarie | 14-02-15 | 10:28

Flauwekul dat onafhankelijkheid een kernwaarde is. Hier heerst persvrijheid, iedereen maakt zelf uit in hoeverre hij afhankelijk of onafhankelijk publiceert. Commissarissen hoeven zich daar niet mee te bemoeien.

De Geus | 14-02-15 | 10:26

Met de provider zit het wel snor.

Archy Bunker | 14-02-15 | 10:26

Zucht... Het duurde tot elf, maar daar was ie hoor...
Voor de rest: Wat Pritt zegt. Wat een geldverspilling dit. Alleen maar om straks bij DWDD te mogen roepen dat de redacties bij de NPO heustegekgeweldigonafhankelijk zijn.
 
Om vervolgens goedkeurend naar de zoveelste verplichte PvdA-er te knikken.

pietvanvliet | 14-02-15 | 10:26

Sterk antwoord van de redactie. Niets aan tot te voegen.

"Redactionele onafhankelijkheid is een van de journalistieke kernwaarden"!

Wie dat nog met droge ogen durft te beweren. In Nederland! Die heeft blijkbaar nog nooit de uit de Algemene Middelen betaalde radio of TV langer dan 10 minuten tot zich genomen. Of een kwaliteitscourant opengeslagen.

Hoe kan zo'n slecht geïnformeerd / goed misleid persoon projectleider worden bij het Commissariaat voor de Media?

Jan Passant mk2 | 14-02-15 | 10:25

Wereldreactie van de redactie!

Rammstein | 14-02-15 | 10:25

Wat doet die kale pvv-er tegenwoordig?

hebbuh | 14-02-15 | 10:24

Ze verwachten nog wat ,vuurwerk, tegen de verkiezingsdatum, eens kijken of het wel ,goedgekeurd, vuurwerk is.

Archy Bunker | 14-02-15 | 10:24

Oeps, Geenstijl verdient centjes met schimmige dingen. Want zeg nou zelf, wie klikt er op een full-screen Netflix banner die batterij van je mobiele telefoon vreet, op een site die niet eens responsive is? Jullie beschuldigen het CvM van ouderwets gedoe, maar je site(s) naar 2015 helpen is van al dat geld dat jullie verdienen te veel gevraagd! He, gasten, ik bouw een nieuwe layout voor 1000,-. Flat, responsive, doorgetest en geschikt voor Wordpress. Want daar maken jullie gebruik van, niet? En dan raar opkijken van hacks. Pfeh.

Exii | 14-02-15 | 10:24

@Bertus Brulbroek | 14-02-15 | 10:12
LOL

Lewis Lewinsky | 14-02-15 | 10:20

Ja wat is dit nu? Als jullie het niet invullen zal ik het zelf maar moeten doen als reaguurder. Je wilt toch een beetje fatsoenlijk voor de dag komen en ik werk al jaren mee in deze functie.

Mark van Leeuwen | 14-02-15 | 10:19

Nacho_Vidal | 14-02-15 | 09:18
Zoeiets heet tumbleweed.

seven | 14-02-15 | 10:19

Vroeg me af of de redactie ergens bang voor is. Ze gaan er best hard in. Als er niks aan de hand is, vul je toch gewoon die lijst in, net als alle andere redacties die dit gevraagd is?
Roer | 14-02-15 | 09:55

ik denk voor de stasi praktijken van de overheid, met name de VVD

(c)ZWITSUL | 14-02-15 | 10:16

Hagoort wil vast dat Ebru straks boven haar columns met een hoofddoekje wordt afgebeeld .

blauwe zander | 14-02-15 | 10:15

Hoeki Oekema | 14-02-15 | 10:05

Ik wil dat ze eens de onderbuikgevoelens van de D66 stemmers en de GroenLinks stemmers gaan onderzoeken.

Ella | 14-02-15 | 10:14

"Ga eens deaud. Stelletje fossiele irrelevante papieren tijgers"

Geert-Jan van de Snoekt verslikt zich in zijn eitje en denkt "zo, dat is duidelijk"

Skunk57 | 14-02-15 | 10:13

Die lijst was mij ook al toegezonden, wacht nog op de reactie van mijn adverteerders over wat ik het best kan invullen. .

Bertus Brulbroek | 14-02-15 | 10:12

"of op een uitgeprint exemplaar met pen"

Ja goedverdoemme! Welke digibeet gaat anno 2015 nog een exemplaartje uitprinten, invullen met pen en in een envelopje proppen, om in een oranje bak van TNT post te flikkeren?
Iemand?!

BeunDeHaas | 14-02-15 | 10:10

Godverdomme een standaard office 2007 font.
Tahoma.
OMG.

Weeraanmelden | 14-02-15 | 10:07

@necrosis | 14-02-15 | 09:23 klopt, Geenstijl en Joop lijken gruwelijk veel op elkaar, je zult er je lol wel op kunnen.

* | 14-02-15 | 10:07

Jezus wat een flut vragen. Weinig objectieve vragen maar vooral vragen nasr onderbuikgevoelens. Denk dat ze het eindrapport al klaar hebben..

Hoeki Oekema | 14-02-15 | 10:05

Dit zijn toch nieuwe ontwikkelingen, ze hebben Walter Ulbricht weer opgegraven. Lauf hin man, lauf hin.

Archy Bunker | 14-02-15 | 10:05

Wat altijd helpt bij enquêtes die je ontvangt, is eerst een flink bedrag te vragen en je banknummer erbij te vermelden.
Vooral als het overheidsenquêtes zijn.
Want de overheid wil zelf ook altijd overal geld voor hebben van de burger.

knerf | 14-02-15 | 10:03

@De Koreaanse Slet | 14-02-15 | 09:40
Ga je gang. Invullen en opsturen. Waar wacht je op?

Lewis Lewinsky | 14-02-15 | 10:03

Al dit soort organisaties zijn volkomen nutteloos, en zo zijn er honderden in Nederland.
Raden, kamers, schappen, organen, commissariaten, diensten en noem maar op.

ZZP-er | 14-02-15 | 10:03

Kunnen wij die club niet een vragenlijst sturen?

Mesmer | 14-02-15 | 10:01

Hear hear. Groot gelijk Pritt Stift. Dit is te gek voor woorden.

Ergea | 14-02-15 | 09:56

De PvdNPOA zit vuistdiep in het Hilversumse. En ook in de CvdM. Volgens mij moet het CvdM eerst maar eens haar eigen onafhankelijkheid onderzoeken. Een bekende methode is peer review, of een 360 degrees onderzoek. Dat zal wel te en confronterend zijn, dus dat komt er zeker niet.....

Snorry! | 14-02-15 | 09:56

Waar wordt deze club eigenlijk van betaalt en wie bepaald?

Mesmer | 14-02-15 | 09:55

(c)ZWITSUL | 14-02-15 | 09:32
Vroeg me af of de redactie ergens bang voor is. Ze gaan er best hard in. Als er niks aan de hand is, vul je toch gewoon die lijst in, net als alle andere redacties die dit gevraagd is?

Roer | 14-02-15 | 09:55

Hee Commissariaat voor de Media, waarom bestonden jullie ook alweer? Lutsors...

Driewerf Hoezee | 14-02-15 | 09:55

Aan de naam te zien ook nog een mof! Haha de ironie!

Makemyday! | 14-02-15 | 09:55

In godsnaam, wáárom is papier nog een optie?!
 
De kosten voor die ongefrankeerde post + de personeelskosten van diegene(n) die de antwoorden in de computer moeten invoeren - my god.
 
Kom op, een online lijstje, makkelijk klik klik.

bijscholing | 14-02-15 | 09:54

"Redactionele onafhankelijkheid"

EN DAT KOMT DAN BIJ DE NPO VANDAAN? Of een 1 of ander staatsgesubsidieerd hilversum onderzoeks bureautje.
Hypocriete lullen dat t zijn.

Reden nummer zoveel waarom Nederland hard keldert en kapot gaat.

LangeTijdGeleden | 14-02-15 | 09:53

De neerlandsche Gestapo bij geenstijl op de stoep. Het enige dat die linkse rakkers nog missen Is een sturmabteilung

ca12nag3 | 14-02-15 | 09:53

Laat dr. Edmund Lauf eens kijken naar de NPO.
Dat is toch 1 groot propaganda kanaal voor liegende politici?
Willem van Rood | 14-02-15 | 09:06

Vergeet BNR en die hele RTL-bende niet!
Verschrikkelijk.

Makemyday! | 14-02-15 | 09:53

Zou Van Jole ook worden onderzocht? De politieke onafhankelijkheid van redacties wordt waarschijnlijk alleen in twijfel getrokken als je niet links bent.

Lagonda | 14-02-15 | 09:50

Die vragenlijst is echt bizar sturend.

Mesmer | 14-02-15 | 09:50

Het gaat hier toch ook om journalistiek? *gniffel

roze_bril | 14-02-15 | 09:47

@De Koreaanse Slet | 14-02-15 | 09:40
Volgens mij heeft de GeenStijl het 'onderzoekje' al ingevuld met den middelvinger.
Wanneer gaat de NPO de NPO eens ondervragen?

necrosis | 14-02-15 | 09:47

Het lijkt meer op het vragenlijstje van een stagiair, dan van een Dr.

appelboor | 14-02-15 | 09:46

Aanvallend kan ook: onderzoeksjournalisme is vrijwel deaud nu 40ct per woord het hoogste NL tarief is en 2000 woorden de maximale lengte.

Dan is content marketing objectief gewoon de redding van het journalisme. En de moderne consument is niet dom die snapt ook wel dat wij niet voor niets kunnen werken (note to self: niet tegen klanten zeggen).

kleuterleider | 14-02-15 | 09:45

Dus je mag zelf aangeven of je onafhankelijk bent of niet? En dan verwachten ze dat het eerlijk ingevuld word?

sinar2 | 14-02-15 | 09:45

Grappig, daar zitten zoveel linksmenschen bij het CvdM dat ze vooral zichzelf eens mochten onderzoeken op belangenverstrengeling met de zittende partijen in dit kabinet. Niet dat ik daar ook maar iets van verwacht want hun zelfingenomenheid is de tegenhanger van de noodzakelijke zelfkritiek. Onafhankelijkheid zul je in die kringen vrijwel niet vinden denk ik.

Mr.Red | 14-02-15 | 09:45

Elke commerciele werknemurd in de media, probeert de hoofdredacteur toch te winnen voor zijn klant? Das t spel koekerds.

xtree | 14-02-15 | 09:44

En is hier in de vorige editie van dit onderzoek wél aan meegewerkt?

Petskast | 14-02-15 | 09:43

Invullen en opsturen dat formulier, in het kader vn de onafhankelijkheid door alle GeenStijl lezers/reaguurders. Gewoon laten ontploffen die mailbox van meneer Lauf.

gjk4all | 14-02-15 | 09:43

Papier, ondertekenen met een dr. titel, antwoordnummer, pffff wat een spruitjeslucht

aceofspades | 14-02-15 | 09:42

Iedere ondernemer in dit land krijgt dit soort post.
Sommige ben je verplicht om te antwoorden op straffe van....
Achter elke brief zit een subsidie organisatie met als toegevoegde waarde nul.

enra | 14-02-15 | 09:42

Oh, lieve Geen Stijl,
Ik ben zo blij met jullie!
Hoop dat er een lampje bij die lui gaat branden.

nemoj me jebat | 14-02-15 | 09:41

''Vraag 26
Zijn er nog andere mogelijkheden om de redactionele onafhankelijkheid te beschermen?''
Ja, bijna alle NPO programmamakers en interviewers moeten
dadelijk, direct, meteen, onmiddellijk, subiet, terstond in psychotherapie zodat de zeer ernstige PoliColor hersenspoeling waar zij aan lijden, kan worden geneutraliseerd.

www.encyclo.nl/begrip/politieke%20corr...

Ella | 14-02-15 | 09:41

Vanwaar de ophef? Dit is volgens mij gewoon een onderzoekje naar de balans binnen de media. Waarom zou GS dat niet gewoon invullen en opsturen? Ik zie het probleem niet zo.

De Koreaanse Slet | 14-02-15 | 09:40

kleuterleider | 14-02-15 | 09:18
Denk dat de salarissen van de GS redactie niet mede betaald worden uit opbrengsten van Relatieplanet, Privé, Sky Radio, Speurders etc.;-)...

Dr. Blechtrummel | 14-02-15 | 09:40

"Mocht u deze persoon niet zijn, willen we u vragen deze e-mail door te sturen naar de juiste persoon/personen binnen uw organisatie."

Ha ha ha ha ha CvdM weet niet eens wie de hoofdredacteuren overal zijn en heeft geen (email)adressenlijst. Als een sollicitant die zijn brief aan de bezemkast stuurt. Amateurs.

IQmin100 | 14-02-15 | 09:40

Of: Hier bij GS geloven wij niet jounalistieke vrijheid wel in brand journalism. Ieder zijn versie van journalisme. Kijk dat is nou vrijheid.

kleuterleider | 14-02-15 | 09:40

Is dit nou wat ze noemen een gotspe?

postmodernismisdead | 14-02-15 | 09:36

Antwoordnummer, zucht...
De NOS heeft toch alleen buizenpost en telex?

basweetutwel | 14-02-15 | 09:35

Ja dr. Edmund Lauf dat is me er een, je zou bijna denken dat dit een schrijven is van de KGB in 1969 in Rusland, maar nee hoor dit infantiele stukje is neergepend door een echte media fossiel van het Commissariaat voor de Media. Weg ermee levert niets maar dan ook niets op slurpt enkel veel belasting geld.

equal to condell | 14-02-15 | 09:34

Petrus Poortwachter | 14-02-15 | 09:00
Ik hoop op een gietijzeren exemplaar.

Feynman | 14-02-15 | 09:32

Ergens bang voor?
Roer | 14-02-15 | 09:12

Verkiezingen en die belachelijke politieke rechtzaak tegen Wilders.
En natuurlijk de power van miljoenen reaguurders en hun toetsenborden.

(c)ZWITSUL | 14-02-15 | 09:32

@kippevlees | 14-02-15 | 09:26
Ergens heb ik het gevoel dat de kosten van die 'gratis' antwoordnummers verhaald gaan worden op de mensen die geld verdienen....
Niet op kosten van mensen die geld verbranden.
*hartgrondig vloeken doet*

necrosis | 14-02-15 | 09:32

GS kan ook kiezen voor een gelikt PR verhaal. Iets in de trant van "de vermenging van journaliame en marketing zozirgt voor betere verhalen" zoiets www.convinceandconvert.com/social-busi...

kleuterleider | 14-02-15 | 09:32

en zo weet je weer dat we onderweg zijn naar het socialistische paradijs van een Noord-Korea. Commissariaat voor de media, deze Reichskulturkammer dient om de media uiteindelijk gelijk te schakelen zodat die alleen nog regimevriendelijk nieuws verkondigen.
Typisch dat alle socialistische heilstaten zich precies volgens hetzelfde spoorboekje ontwikkelen en ook volgens hetzelfde spoorboekje in een hoop ellende ten onder gaan, altijd weer.

wlodek | 14-02-15 | 09:28

Ander antwoord: vroeger moesten we afpersen (denk aan onze AH acties) tegenwoordig krijgen we verzoeken om mee te werken aan een PR campagne. Daar zetten wij onze expertise (en blog) graag voor in.

kleuterleider | 14-02-15 | 09:27

Komt goed uit!
Ik heb van de week, toevallig, een oud muurtje afgebroken.
Antwoordnummer 1198,
1200 BK Hilversum was het toch?

kippevlees | 14-02-15 | 09:26

Tja, sinds het beroemde Stamcafé de nek is omgedraaid omdat de dochter van een Telegraafdirecteur te hard werd aangepakt en papalief ging klagen is de onafhankelijkheid van GeenStijl snel verdwenen.
Ze reaguurde onder de naam Madelief meen ik me te herinneren.
-edit Beste beslissing ooit om dat te sluiten -

ristretto | 14-02-15 | 09:24

Hoe zou een eerlijk antwoord eruit zien? Vooraf aan elk politiek getint stukje vragen we een financiele bijdrage aan alle politieke partijen en wie niet schuift is de lul?

kleuterleider | 14-02-15 | 09:24

"of op een uitgeprint exemplaar met pen."

Oh ja da's waar. Babyboomers werken nog met printers en papier en pen enzo.

Was dat nu vintage of oldschool? Ik haal ze wel eens door elkaar namelijk.

drs. KJ | 14-02-15 | 09:24

@* | 14-02-15 | 09:14
GeenStijl is nog steeds leuk!
Misschien moet je bepaalde conclusies trekken....
*Joop schijnt ook heeeeel leuk te zijn*

necrosis | 14-02-15 | 09:23

Men is serieus nog in de verondetstelling dat GS EEn hoenalistiek medium is. GS is een shocklog en natuurlijk haakt men in op het actuele nieuws of maken zelf nieuws als ze weer een beerput opentrekken.

Mastermattie | 14-02-15 | 09:23

Handen af van mijn vrijdagmiddagtettentopicparade. Onbegrijpelijk om weldenkend Nederland de les te lezen via GS.

luchtledig | 14-02-15 | 09:23

Het commissariaat voor de media.
Nog zo'n belastingfuik waar we prima zonder kunnen.

VanBukkem | 14-02-15 | 09:22

@mallekater | 14-02-15 | 09:06
Ik heb eens zo een soort opname van een afstand mogen bekijken toen ik er tijdens een vakantie bij toeval op stuitte.
Stoer met een rugzak in beeld voor de camera een openbare bus instappen maar toen die uit ging werd deze gewoon door een ingehuurde koelie in een airco-busje geladen en mocht de prseentator even onder het genot van een koud biertje uitrusten van deze 2 minuten durende inspanning.

sinar2 | 14-02-15 | 09:22

Zou Joop.nl ook zo'n schrijven hebben ontvangen? Was het een met inkt en de ganzenveer op perkament geschreven ? Was het schrijven verzegeld met een dikke laag wax en stempel?

pluizigkroeshaar | 14-02-15 | 09:21

''Naschrift Hoofdredactie
Ga eens deaud.
Stelletje fossiele irrelevante papieren tijgers.''
Lol, Lol,Lol,
Meer, meer, meer!

Ella | 14-02-15 | 09:19

Gelukkig is er nog de NPO.
@Igor Putkin | 14-02-15 | 09:15

Laat me raden, jij bent vrijgesteld van het betalen van een bijdrage?

necrosis | 14-02-15 | 09:18

Hoe verdient GS eigenlijk zijn geld. Ik heb het hier en elders al vaak gevraagd, nooit antwoord op gehad. Het antwoord is in ieder geval niet met die lullige reclames want daar betaal je geen kantoor en staf mee.
-edit Het betaald zelfs etentjes in goede restaurants.. -

kleuterleider | 14-02-15 | 09:18

Wat is de naam van dat gifje redactie?
Ik ben al een tijdje op zoek naar iets soortgelijks.

Nacho_Vidal | 14-02-15 | 09:18

Wilt u reaguren? Een CC doorsturen naar het politbureau aan de Herengracht 54. Dan komt het altijd bij Edmund Lauf terecht.

The_Challenger | 14-02-15 | 09:16

Gelukkig is er nog de NPO. Anders was Idiocracy nu al werkelijkheid en zou men bijvoorbeeld badkuipen en tv's per post proberen te versturen.

Igor Putkin | 14-02-15 | 09:15

Ge eens tellen hoeveel youtube filmpjes er zijn van steeds terugkerende Gielgasten. Ga eens onderzoeken hoeveel schade de economie leidt doordat van Nieuwkerk alleen maar mensen uitnodigt die dezelfde sexuele activiteit hebben als hijzelf.

Einde van de Domheid | 14-02-15 | 09:15

-weggejorist-

* | 14-02-15 | 09:14

Dr. Edmund Lauf.

En dan amper wat publiceren. Het kan alleen als je samenwerkt met de UvA, daar waar nietszeggende roeptoeters als Linda Duits en die PvdA-er Moorman ook hun titel hebben gekregen.

Het houdt niet op.

Snackbar van Allah | 14-02-15 | 09:13

Na het antwoord van Pritt ben ik ineens van mening dat het Commisariaat voor de media niet venieg geld, tijd en ene4gie in dit onderzoek kan stoppen.

kleuterleider | 14-02-15 | 09:13

Waarom niet het antwoord: Een kwartier van onze tijd, kost u 80EUR.
Ik word zo moe van al die vragenlijsten, met "het kost maar een kwartiertje". De brutaliteit om iedereen zomaar (gratis) aan het werk te zetten alsof ze speciaal op jouw achtelijke onderzoekje zitten wachten.
(En helemaal van ambtenaren, dan ben je nog verplicht om het in te vullen ook).

frank87 | 14-02-15 | 09:13

Ergens bang voor?

Roer | 14-02-15 | 09:12

Typische reactie.
Maar toch: GeenStijl oprichter Wessie eet met powned uit de taxpoet-ruif en GeenStijl heeft de Telegraaf als broodheer.
En uit eigen ervaring weet ik dat een ban bij Geenstijl ook betekent dat je bij de buren van Powned bent niet welkom bent.
Misschien is het inderdaad ook maar beter om niets over onafhankelijkheid te hoeven zeggen.

Mike Oxlong | 14-02-15 | 09:11

Zeau Geenstijl heeft wat te verbergen... Ben nu ineens heel benieuwd naar het buwinessmodel van GS.

kleuterleider | 14-02-15 | 09:11

@mallekater | 14-02-15 | 09:06
Je was 'mogelijk gemaakt door de taxpoetbetalerT' nog vergeten...
Maar Floortje heeft een belangrijke functie: ze laat u zien waar u NIET naar toe kunt dankzij het beste kabinet ..... etc....

necrosis | 14-02-15 | 09:10

De overheid is het probleem, dat weten ze bij GeenStijl ook dondersgoed. Nu nog even doorhebben dat het kleurtje overheid er echt niet toe doet.

mygfisbrazilian | 14-02-15 | 09:09

"Redactionele onafhankelijkheid is een van de journalistieke kernwaarden, misschien wel de belangrijkste."

Eerst maar eens bij de NPO beginnen dan ?

Der Schnitzeljäger | 14-02-15 | 09:08

ga maar langLaufen Ed

(c)ZWITSUL | 14-02-15 | 09:07

Precies, een ouderwetsch ongezien de tyfus volstaat.

Stijlicoon | 14-02-15 | 09:06

Laat dr. Edmund Lauf eens kijken naar de NPO.
Dat is toch 1 groot propaganda kanaal voor liegende politici?

Willem van Rood | 14-02-15 | 09:06

Jullie waren Floortje nog vergeten, die met een enorme cameraploeg en een vrachtwagen vol ravitaillering over de hele wereld trekt om ons te "vermaken"met haar met eigenwijsneuzigheid doordrenkte zg. avontuurlijke reisverhalen.

mallekater | 14-02-15 | 09:06

die lijst die naar de NPO gestuurd is zal wel een paar meter langer zijn.. en die van de NOS ging per speciale koerier.

(c)ZWITSUL | 14-02-15 | 09:05

Ziehier de breuk tussen de oude en de nieuwe generatie.

mantora | 14-02-15 | 09:04

Als we nu eens en masse dat lijstje invullen en opsturen?

Vinkert | 14-02-15 | 09:04

Redactionele onafhankelijkheid en dat dan vragen aan 'linkse' media. Wedden dat er geen een is die invult : PvdA?

IJzervreter | 14-02-15 | 09:02

Ik heb nog een heel ouderwetse televee met zo'n puist aan de achterkant, bekleed met hout en loodzwaar in mijn kelder staan.
*overweegt sticker met antwoordnummer 1198*

necrosis | 14-02-15 | 09:02

Antwoordnummer. Het staat er echt.

très cool | 14-02-15 | 09:01

Goeie tip. Ik heb nog een oud ligbad.
/Met viltstift Antwoordnummer 1198 op zijkant kalkt

Petrus Poortwachter | 14-02-15 | 09:00

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken