Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Pieter Omtzigt doelwit Turkse geheime dienst MIT

puterlul.jpgHet CDA beschikt sinds begin november over documenten waaruit blijkt dat de Turkse MİT (Millî İstihbarat Teşkilatı, 'Nationale Inlichtingen Dienst') steun leverde aan ISIS, onder andere door terroristen en wapens onder de dekking van een "hulpkonvooi" de Syrische grens over te laten steken. Dat bracht het CDA zondag zelf naar buiten. Pieter Omtzigt had de documenten na ontvangst aan Opstelten en NCTV-baas Dick Schoof gegeven, omdat dit geen onderwerpen voor oppositiepopulisme zijn. Meer een matter of national security: de Turks-Syrische smokkelroute voerde langs Adana, waar de Nederlandse Patriots staan opgesteld. Maar toen Koenders twee weken later vragen over de kwestie moest beantwoorden, wist hij zogenaamd van niks. Twee weken geleden was Koenders in Turkije (waar toen "toevallig" ook net Nederjourno Frederike Geerdink werd opgepakt), maar niemand weet of hij De Kwestie daar wél ter sprake heeft gebracht. Dus nu brengt het CDA de boel naar buiten, want voor Omtzigt is dit geen prettige situatie. De lange arm van Erdogan zou na deze onthulling wel eens een schaduw over hem kunnen werpen en dat wil je echt niet. Voorbeeld: in oktober 2014 kwam journaliste Serena Shim met een verhaal dat Turkije hulpvoertuigen ingezet had om ISIS-terroristen de Syrische grens over te smokkelen tijdens de Slag om Kobane. Turkije beschuldigde haar daarop van spionage. Twee dagen later kwam de Amerikaans-Libanese verslaggeefster van de Iraanse nieuwszender PressTV plotseling om het leven na een crash met een - oh ironie - betonmolen. Kwade wil is (nog) niet bewezen, maar verdacht is het wel. Ook Omtzigt is al langer bekend met de MİT: hij kreeg in Turkije ooit persoonlijke begeleiding van Erdogans borstelsnorbrigade. Maar dit koppijndossier rond "bondgenoot" en NAVO-partner Turkije straalt natuurlijk vooral slecht af op Bertje Koenders. Want hoe moet hij Erdogan híer nou weer uit gaan lullen?

Reaguursels

Inloggen

@Normpje | 20-01-15 | 20:12
Mij zie je niet meer in Ilsamlanden.... En Turkije.. Mot t vreten niet en de bewoners al helemaal niet!

lilluke halve hoan | 21-01-15 | 17:41

@Realism Is All | 20-01-15 | 20:15
Dat heeft Wilders nooit gezegd.
Het was Pechtold die zei: "een islamitische aap". Wilders' collegakamerlid Raymond de Roon zei daarna "daar komt de islamitische aap uit de mouw. En hij heet Erdogan". Zie www.hpdetijd.nl/2011-09-23/wilders-hee....
Wilders zei ooit wel dat Erdogan "a total freak" was, en “een gevaarlijke islamist van het ergste soort”.

Jadaag | 21-01-15 | 12:41

Lijkt me genoeg redenen om te stoppen met die sponsorgelden van de EU die kant op te sturen. En als je toch bezig ben meteen het lidmaatschap EU opzeggen van dit toekomstige IS kalifaat. Lijkt me een goed begin.

simplie | 21-01-15 | 12:31

Ankara/Erdogan/AKP dicteert wat er wordt gezegd in de meer dan 100 Diyanet moskeeën in NL elke vrijdag. Dus die invloed van Turkije en AKP op NL is reëel en groot.
En een stemadvies is zo gegeven. Wat er precies elke week wordt gezegd qua haatzaaierij etc wordt niet geregistreerd. Wat wel zou moeten, zeker als je als overheid in NL het geen probleem vind wel alle dataverkeer van alle burgers bij wet opvraagbaar te houden.

Eric Peter3348 | 21-01-15 | 11:25

-weggejorist-

ADVIZEUR | 21-01-15 | 09:00

Wanneer Nederland Turkije echt een keer pijn zou willen doen gaat men eerst tien Diyanet moskeeën sluiten en bijbehorende imams op pakken, want die worden getraind door het ministerie van geloofszaken. wanneer Turkije informeert wat dat te betekenen heeft kun je heel kalm zeggen, ZO en nu gaan we praten op onze voorwaarden want anders gaan de rest van je moskeeën dicht. Dan zal Turkije wel een toontje lager zingen

Stargate | 21-01-15 | 04:47

Koenders kan zich troosten hoor,de knoeier Obama lult Erdogan er ook niet uit en Assad is de lachende derde.

Dolphi | 21-01-15 | 00:54

@Statler en Waldorf | 20-01-15 | 23:01
Op, eh, aanbeveling van Brussel misschien?

dedeurs | 21-01-15 | 00:46

Wilders 3 jaar geleden over Erdogan's voormalige schoothondje Abdullah Gül:

"Christen-pester, koerden-mepper, hamas-vriend en islamist Gül klaagt over tolerantie"..

Onder Erdogan zal het alleen nog maar slechter worden voor minorities dan onder Gül

Handsomeboy | 20-01-15 | 23:49

@VanBukkem | 20-01-15 | 19:59
Smurkt en mompelt iets over een speld die er niet tussen valt te passen

Handsomeboy | 20-01-15 | 23:41

Vind Omzigt een prima politicus en komt bovendien nog eens zeer
sympathiek over. Het enige jammere is dat hij voor mij in de totaal verkeerde partij zit.
Ik hoop dat hij eens zelf een partij gaat oprichten. Zou op hem stemmen. Ik geniet van zijn optreden tussen al die bekakte lui.
De vinden vooral zichzelf interessant. Zie die Opstelten en Pechtold.
Walgelijk!!

mail | 20-01-15 | 23:18

Dat Erdogan een Islam-fascist is moge duidelijk zijn. Maar waarom blijven Nederlandse politici deze despoot steunen?

Echt... waarom?

Statler en Waldorf | 20-01-15 | 23:01

Omtzigt valt me al een tijdje op, een van de weinige met lef en vragen. Wat de rest dan überhaupt aan het doen zijn................

forcone | 20-01-15 | 22:59

@ Rudjen | 20-01-15 | 21:51
Inderdaad. Je moet hopen dat hij het durft, het vereist veel moed om in dat vacuüm te stappen.

Lewis | 20-01-15 | 22:58

Het grootste gedeelte van de Turkse bevolking wil graag af van deze frauderende volksmenner. Erdogan liegt en bedriegt zoals het een nep salafist betaamt.
Zie verder: postimg.org/image/fspoku3ul/

@CosmicPsycho
Yep Koenders is een dol want pvda hoe kan het anders

Piet van den Hoek | 20-01-15 | 22:55

En Koenders is een drol

CosmicPsycho | 20-01-15 | 22:40

Omtzigt is de beste politicus van NL. Jammer dat hij CDA is.

CosmicPsycho | 20-01-15 | 22:39

'Koenders in het nauw'. In de bilspleet van Erdogan Akbar, ja.
Koenders is dus MinBuZa geworden nadat Erdogan zijn programmering voltooid had. Bert kan nu de Koran van achteren naar voren uit het hoofd opzeggen. Handig voor als de batterijen in de e-reader van de kamervoorzitter leeg zijn.
En niet voor het een of ander, maar het is de laatste tijd verdacht stil rond Kuzu en Öztürk, de snipers van het Moslims Broederschap. Laat iemand daar eens een light over shinen?
Kudos aan de jongens van het CDA, overigens. Je moet maar durven. Want geen Kamerlid durft meer tijdens het vrijmibo cognacje bij hen te gaan staan.

dedeurs | 20-01-15 | 22:24

Omtzigt is de nieuwe Wilders, waarschijnlijk wordt hij al beveiligd.

ad melkert | 20-01-15 | 22:22

Omtzigt komt tenminste met feiten i.p.v. die aso-scheldpartijtjes van Wilders met z'n kampo's.

varkensboer | 20-01-15 | 22:15

Vergeet Baybasin niet, 19 jaar gegijzeld, onschuldig levenslang hier in Veenhuizen vanwege politieke opruimdeals tussen Turkije en Nederland.
3 februari Hoge Raad

port | 20-01-15 | 22:07

@Rijole 21.53

Klopt,maar niet teveel Homeland kijken jij. Is fictie.

In het echt zijn Moslimlanden liev!

Realism Is All | 20-01-15 | 22:04

en Nederland staat met Patriots dekking te geven aan
de Erdogan-ISIS terroristen. De Russin Diana Ramazova,die een aanslag pleegde in Istanbul had een diplomatiek paspoort en had speciale toestemming om Syrië te betreden via Turkije.
de MIT is net zo weinig te vertrouwen als de ISI van Pakistan.

Rijole | 20-01-15 | 21:53

Als Omzigt handig is en een beetje ballen heeft, dan richt hij een nieuwe partij op die een wezenlijk alternatief biedt voor de PVV. Een soortgelijke partij met een minder minder minder populistisch imago maar met een program dat net zo veel anti-wegkijk, anti-linksche kerk, anti-Islamisering en anti-regentenestablishment (macht zittenblijvende pvda ambtenaren!) beleid voorstaat. Een groot deel van de huidige PVV stemmers stemmen op Wilders als gebaar van protest en vaak ook bij gebrek aan een rechts alternatief dat niet VVD heet. Een nieuwe rechtse partij die dit vacuum zou opvullen, gaat geheid een goede kans maken.

Rudjen | 20-01-15 | 21:51

Als Erdogan wel IS terroristen de grens oversmokkelt en Koerden stopt dan is het duidelijk dat zijn politieke houdbaarheisdatum is verstreken.
Omzigt is de enige politicus hier, dus handen thuis borstelsnor!

Einde van de Domheid | 20-01-15 | 21:51

is het werk van een stay behind netwerk. nato pik koenders weet er alles van.

ganzo | 20-01-15 | 21:50

Pieterrrr Omtzigt. De journalist onder de kamerleden.

Driewerf Hoezee | 20-01-15 | 21:50

-weggejorist-

JohnnyLion | 20-01-15 | 21:37

Gelukkig voor Omtzigt worden de Nederlandse betonmolens bestuurd door partijgenoot Elco Brinkman.

Guido | 20-01-15 | 21:28

Omtzigt moet aan zijn veiligheid gaan denken, allemaal weten we nog hoe het met Maarten van Traa afliep, die wist ook meer dan men wilde weten.

gebrokenvleugel | 20-01-15 | 21:23

Turkije houdt ook nog steeds Noord Cyprus bezet. Daar doet NL , nog de EU iets aan.

Inmiddels heeft Turkije zo'n 50.000 ongeletterde turken van het platteland naar Noord Cyprus gebracht die nu in de huizen van de Cyprioten wonen.
Lijkt wel beetje wat nu gebeurt in Nl: Geef ze een gratis huis, geld en land, bouw een moskee en ga nooit meer weg .......

FrankOngerust | 20-01-15 | 21:18

Er komt een islamitische aap uit de mouw...

Ars Vivendi | 20-01-15 | 21:15

-'na een crash met een - oh ironie - betonmolen.'
-
Huh...? Oh nee wacht, een betonmixer, vrachtwagen bestemd voor het vervoer van beton/cement. That makes its plausible...

Laagopg,dramnegertd | 20-01-15 | 21:10

Graaf van Egmont | 20-01-15 | 21:02
tejootje | 20-01-15 | 21:03
Inderdaad, waar vind je de geschikte mensen/politici?
Omtzigt kan met veel zaken scoren, net als Wilders dat met één issue doet, maar je moet natuurlijk wel de juiste mensen om je heen hebben.

G-Klasse | 20-01-15 | 21:07

Turkije uit de NAVO, Israël erin.

fortz | 20-01-15 | 21:06

Omzigt mannetje vind het allemaal prachtig, lekker kokketeren met deze aandacht

istawa | 20-01-15 | 21:06

G-Klasse | 20-01-15 | 20:47
Het grote probleem in de politiek is het 'thema' waar zowel de leden als de bevolking zich aan kan conformeren. Het christelijk geloof raakt veel mensen dus daar zit het cda goed mee, hoewel je er tijdens de uitvoering weinig van merkt. Aan de andere kant staat het geloof ook zovelen tegen.
De PVV heeft geen echte binder, behalve Geert zelf, maar er is geen echt thema of het moet de afkeer van eea zijn. Dat gaat hem helaas dus niet worden tenzij er binnenkort nog een paar bommen vallen op Amsterdam.
Maar waar kan Pietertje mee scoren...? Mmm eens denken... eerlijkheid, oprechtheid, doortastendheid en volharding? Goede eigenschappen maar zijn dit de steekwoorden van een charismatische club of kan er daar eentje mee worden opgericht ? Vragen...

tejootje | 20-01-15 | 21:03

G-Klasse | 20-01-15 | 21:00
Eigen partij. Ik weet het niet. Je vindt tegenwoordig niet veel doeners meer die de politiek in willen.

Graaf van Egmont | 20-01-15 | 21:02

Pieter Omtzigt kan zich maar beter snel aansluiten bij de PVV of zijn eigen partij beginnen. Het CDA wil nu weer de linkse wegkijk theologe Ruth Peetoom herbenoemen als voorzitter van het CDA. Die is getrouwd met René Paas, de broer van de theoloog Stefan Paas van de VU die cartoons wil verbieden, waar Geenstijl gisteren een topic over had.

De linkse Ruth Peetoom heeft juist in 2012 alles in het werk gesteld om Omtzigt op een onverkiesbare positie op de CDA lijst te krijgen, alleen door de vele voorkeursstemmen kwam Omtzigt in de tweede kamer. Als Peetoom nu opnieuw voorzitter van het CDA wordt moet Pieter Omtzigt echt heel snel wegwezen bij het CDA.

www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/01/...

Outsider-Inside | 20-01-15 | 21:02

Graaf van Egmont | 20-01-15 | 20:57
U was mij net voor;-)
Daarom zijn eigen partij of een radicaal andere koers voor het CDA, en dat zou wel eens de redding van het CDA kunnen zijn.

G-Klasse | 20-01-15 | 21:00

Omtzigt was bij de laatste TK verkiezing op een onverkiesbare plek gezet door het CDA. Op voorkeursstemmen is hij er in gekomen

G-Klasse | 20-01-15 | 20:58

@Russells Teapot | 20-01-15 | 20:49
Plus het feit dat de Russen IS GEEN warm hart toedragen.

miko | 20-01-15 | 20:57

Ik weet niet of Buma wel zo blij is met Omtzigt. Hij stond niet voor niks op een onverkiesbare plaats. Kennelijk weten de kiezers zijn inzet wel te waarderen middels voorkeursstemmen. Bij de volgende verkiezingen komt Omtzigt niet meer voor op de kieslijst. Een zelfde fout gaat het CDA niet meer maken.

Graaf van Egmont | 20-01-15 | 20:57

Mar dat de Turken IS hielpen,man dat zag ik niet aankomen. Net zo min als dat men ooit vertelde dat Benny Nijman homo was.

miko | 20-01-15 | 20:56

Laat die Omtzigt aub een eigen partij oprichten.
Weet ik op wie ik kan stemmen.
G-Klasse | 20-01-15 | 20:39

Er kunnen mij niet genoeg Omzigten in de kamer zitten. Wat een held!

NiceGuysFinishLast | 20-01-15 | 20:55

Dat we niets horen over onrusten in Turkije verbaast mij zeer. De PKK is zowat opgeslokt in de strijd tegen ISIS, in Istanbul koop je op iedere markt de ISIS parafernalia, de president is openlijk pro islamisering, de vermeende steun aan ISIS hoor je niet voor het eerst etc.... Dat er nog geen grootschalige terroristische activiteit, of burgeroorlog, in en rond Istanbul is uitgebarsten is een wonder.. Waarschijnlijk een kwestie van tijd.

Handsomeboy | 20-01-15 | 20:54

@Mr.Red | 20-01-15 | 20:23
Een dezer dagen komt er een raid van IS en dan hebben ze luchtafweer geschut in handen. Dan kun je lachen.

miko | 20-01-15 | 20:54

Volkomen serieus: dit kabinet is zo onwaarschijnlijk naïef en incompetent, dat Omtzigt daadwerkelijk gevaar loopt. Koenders, Dijsselbloem, Rutte: het zijn allemaal latente NSB-ers met rubberen principes. Als er een baantje lonkt bij de EU of de UN, offeren ze hun eigen moeder nog op. Omtzigt moet worden beschermd.

Dizzydent | 20-01-15 | 20:53

Kwestie van op den duur de NATO uitschoppen, en heerlijk laten dobberen in de Iraans-Russische zee van wie de grootste heeft.

william7055 | 20-01-15 | 20:50

@Peshmelba | 20-01-15 | 20:41

Als zijn overige punten ook wat meer aansluiten bij de meeste kiezers zou dit zomaar kunnen. Alleen bij CDA zelf zijn ze niet altijd blij met hem. Zie het artikel in het AD van enkele weken terug (kan ff geen link vinden).

dubbelq | 20-01-15 | 20:50

@Berthe | 20-01-15 | 20:17
"( mogelijk agent / infiltrant van Putin )"

Zet je aluhoedje af. Erdogan is de gezworen vijand van de door Rusland gesteunde Assad.

Russells Teapot | 20-01-15 | 20:49

Van "WEG-GEEF-BERTJE" (PvdA)!!!! kun je inderdaad NIETS verwachten, want hij IS een "ondercover-TURK". Het enigste wat die ooit als minister heeft gedaan, is geld (ons geld, wel te verstaan) over de balk smijten bij inferieure regeringen. Ook hij, hoort bij de "SLECHSTE VOLKSVERTEGENWOORDIGERS" na de 2e Wereldoorlog.... En eeuwen daarvoor die ons land ooit hebben gehad.

habramar | 20-01-15 | 20:49

Gelukkig kiest Turkije altijd een week voor het einde van een Wereldoorlog de kant van de winnaars. Dus komt wel goed.
Moeten ze wel op tijd Bakito Erdogan lozen.
En wij Bonobo Demmink.

Piet Karbiet | 20-01-15 | 20:49

Het is verstandig dat Omtzigt extra persoonsbeveiliging krijgt in Nederland en zeker op staatsbezoeken.
Als de AIVD enigszins oplet, dan weten ze dat hij niet de enige nog onbeveiligde politicus is die grondig in de gaten word gehouden door buitenlandse inlichtendiensten, getapt, en vooral alle onbeveiligde verbindingen die hij gebruikt worden volop nageplozen.
Ik weet het niet zeker, maar een grondige check van de Tweede Kamer zelf en haar netwerken zou geen overbodige luxe zijn. Er kunnen wel eens verdachte zaken aan het licht komen die ook voor Nederland ongekend zijn. De spionage gaat verder dan alleen afluisteren en belangrijke informatie trachten te onderscheppen.
Aannemend dat dhr. Omzigt regelmatig gebruik maakt van beveiligde en encrypted verbindingen is het misschien slim om ook eens te denken aan encrypted telefoons en dergelijke. Kost wat aan functionaliteit, maar levert wel veiligheid op in precaire situaties en bij aanwijsbare situaties van (pogingen) tot afluisteren.

Helder Groentje | 20-01-15 | 20:49

Je vraag je wel eens af wat die andere 149 lamzakken in de tweede kamer doen behalve braaf meestemmen met de partijlijn. Pieter is een echte held!!

denoorman | 20-01-15 | 20:48

tejootje | 20-01-15 | 20:40
Dat weet ik, maar ik denk dat hij soms wat anders denkt dat de gemiddelde CDA politicus.....

G-Klasse | 20-01-15 | 20:47

Turkije is een schurkenstaat in de volste zin van het woord. Alle diplomatieke betrekkingen met Turkije zouden eigenlijk verbroken moeten worden, en organisaties met banden met de Turkse overheid of die geld van Turkije krijgen zouden per direct verboden moeten worden.

En Koenders en zijn PvdA hebben al heel lang geen politiek bestaansrecht meer. Net als de VVD trouwens.

Russells Teapot | 20-01-15 | 20:46

Manmanman wat een Argentijnse toestanden rondom de openbare aanklager Pieter O. Het wachten is op...

Stinkvinger3829 | 20-01-15 | 20:45

En onderwijl lopen er mega miljarden EU subsidies zomaar de Turkse pocket in,ze lachen zich de ballen uit de broek.
Met dit geld hadden we allang mede EU land Griekenland allang weer op de been.

gebrokenvleugel | 20-01-15 | 20:44

@Realism Is All | 20-01-15 | 20:15
Zonder Wilders had Pechtold geen politiek bestaansrecht.

Peshmelba | 20-01-15 | 20:44

Erdogan heeft natuurlijk ook nog een paar onderdanen in onze 2e kamer. Het komische duo turk & ozturk. Krijgen die ook toegang tot de geheime informatie uit de comissie stieken. Dat zou toch niet moeten kunnen want ze hebben nb de turkse nationaliteit??!!

denoorman | 20-01-15 | 20:42

Bij alle belangrijke onderwerpen duikt steeds weer prominent de naam van Omtzigt op. Isis, MH-17, Turkije, whatever Pieter is er bij.
Die gaat hoge ogen gooien en wordt misschien wel de redding van het CDA.
Ook wat betreft de islam heeft hij een duidelijke mening en verschuilt zich niet.
En dat is onder politici zeer zeldzaam te noemen.
Het CDA kan in tegenstelling tot de PVV wel regeren, let maar op die gaat ook PVV zetels ophalen. Wat mij betreft terecht!

Peshmelba | 20-01-15 | 20:41

Erdogan´s poezie album kent louter haat hartjes naar mijn soort mensen. Prima hoor, en blijf dan ook aan jouw kant van de Bosporus. Ouwe islamitsche nep Anatolieer. Erdogan, die in een paar jaar tijd ALLES verkwanseld heeft wat ´seculier´ (korrel zout!) Ataturks Turkije had opgebouwd. Kom er maar er in, @Kaan78

chicago river | 20-01-15 | 20:41

Laat die Omtzigt aub een eigen partij oprichten.
Weet ik op wie ik kan stemmen.
G-Klasse | 20-01-15 | 20:39
Goed plan G maar je kunt nu al op hem stemmen hoor!

tejootje | 20-01-15 | 20:40

@FrankOngerust | 20-01-15 Een dictatuur onder een islamitische vlag.

pendajo | 20-01-15 | 20:39

Laat die Omtzigt aub een eigen partij oprichten.
Weet ik op wie ik kan stemmen.

G-Klasse | 20-01-15 | 20:39


Normpje | 20-01-15 | 20:12

Ik boycot al jaren alles wat met islam en islamitische landen te maken heeft, dat zouden er meer moeten doen.

eerstneukendanpraten | 20-01-15 | 20:38

Turkije heeft niets maar dan ook niets met de islam te maken. Erdogan is gewoon een ietwat verwarde lone wolf. Niets aan de hand dus.

Arnold9638 | 20-01-15 | 20:38

Wat moet Turkije nou nog voor hervormingen doorvoeren om bij de EU te horen?
Ik snap al die vertraging niet.

Abu Schweinefleisch | 20-01-15 | 20:36

Zouden we advies van Israel kunnen krijgen hoe we een hele hoge en grote muur kunnen neerzetten bij Bulgarije zodat we dat islam gespuis uit Europa kunnen houden (ik reken dat stukje Turkije maar niet tot Europa). Of misschien is er nog ergens een oude oost-duitser te vinden.

dubbelq | 20-01-15 | 20:30

@onnosel | 20-01-15 | 20:20
'Vooral politici uit Nederland'.

Psycheltjes | 20-01-15 | 20:29

Opvallend hoe Trouw hiermee omgaat. "Het wordt lastig voor hem (Koenders) om te zeggen dat hij van niets weet". Onze Bertje heeft het moeilijk is zo'n beetje de strekking van het verhaal.

menzo | 20-01-15 | 20:29

Uit de Nato met dat Turkije.

lady blabla | 20-01-15 | 20:28

@ Abu Koop Dan | 20-01-15 | 20:02
'Niet eens een verkeerde politicus'? M.i. is hij met afstand de beste die we hebben.

Lewis | 20-01-15 | 20:27

Boycotten dat land.
Ga naar Griekenland of naar Kroatië, maakt niet uit, maar die Turken deugen niet.
 
Normpje | 20-01-15 | 20:12 heeft er ook al iets over gezegd

hotnot | 20-01-15 | 20:26

Misschien de vakantie maar Turkije maar omboeken naar Griekenland ?
Doen we iets goeds voor de Grieken.

In Turkije zie je steeds meer hoofddoekjes....
Bier en sterke drank zijn al aan banden gelegd en fors in prijs verhoogd .....

FrankOngerust | 20-01-15 | 20:25

erdogans turkije ...

Ik begrijp werkelijk niet wat onze of überhaupt patriot's daar doen:

- Assad heeft totaal geen interesse in een conflict met de turken
- IS heeft geen luchtmacht
- Koerden hebben geen lucht macht

Dus als Koenders iets goed zou kunnen doen is het per direct weghalen van de raketjes.

Mr.Red | 20-01-15 | 20:23

Jan Marijnissen had gelijk: Koenders is een flapdrol.

fuckje | 20-01-15 | 20:23

@simpelman | 20-01-15 | 20:21

Jij zit op het juiste spoor.

Outsider-Inside | 20-01-15 | 20:22

Lekker veilig gevoel voor Omtzigt, zo met een lakse weekhartige regering, open grenzen en een vijfde colonne onder bevel van Erdogan.

Fijnstoffer | 20-01-15 | 20:22

Erdogan 'democratie is een trein' was niks, is niks en wordt niks.

tejootje | 20-01-15 | 20:22

Ex-CID-chef Langendoen verklaarde vorig jaar nog onder ede in de rechtbank dat de Turkse geheime dienst dingen wist over de Nederlandse justitietop waarmee ons land door Turkije is gechanteerd. Moeten we er nu dan van uitgaan dat de Turken die handige kennis hebben gedeeld met ISIS en dat de kalifanters Fred Teeven en Ivo Opstelten naar hun pijpen kunnen laten dansen?

simpelman | 20-01-15 | 20:21

Waarom verbaast me dit nu niet meer ?

erdogan laat boten met vluchtelingen uit Mersin naar het Westen gaan

erdogan sluit journalisten op

erdogan is bezig om van Turkije een Islam staat te maken

erdogan vindt dat Turken niet in het Westen moeten integreren

etc, etc, etc.........

Is het het CDA nu eindelijk ook duidelijk dat Turkije NIET bij de EU hoort ???

Nu wegkijkertje Pechtold nog .....

FrankOngerust | 20-01-15 | 20:21

Wat een verhaal. Nog even en ik heb totaal geen vertrouwen meer in politici, zelfs niet in die uit Nederland.

onnosel | 20-01-15 | 20:20

Bertje Koenders hoeft de hond Erdogan helemaal nergens uit te lullen want Bertje Koenders is nog altijd in Nederlandse dienst, al geeft hij daar slechts sporadisch blijk van door er iets positiefs aan mee te geven of waar je trots van kan worden. Eigenlijk is Bertje Koenders een beetje een bang lulletje.

Psycheltjes | 20-01-15 | 20:19

Bertje glibbert zich hier wel weer uit, ook zonder de hulp van Timmerfrans. Zonder de snorren van de Turkse CDA/AK partij zou IS nooit zo groot geworden zijn. Trouwens probeer eens christen te zijn daar in Turkije is een stuk lastiger dan hier moslim zijn.

De Drenth | 20-01-15 | 20:17

Oh... dus de van origine lazaar Erdoğan
( mogelijk agent / infiltrant van Putin )
heeft ISIS vrij spel gegeven om toen ook de Turkmenen in Syrië een kopje kleiner te maken

Berthe | 20-01-15 | 20:17

Erdogan is een enge, reli-fascistische gek - maar tenzij Serena Shim de betonmolen reed óf men plaatselijk de regel van rechtsrijden heeft omgegooid, lijkt mij het feit dat Serena Shims auto (ver) op de linkerweghelft tegen een betonmolen is gecrasht het vermoeden van een aanslag nu niet direct onderbouwen...

pvpb | 20-01-15 | 20:15

Echt werkelijk een schande dat Wilders dit moslimmonster ooit Islamitische Aap noemde.

Ooh wat was dat schokkend! Mannetje Pechtold uiteraard meteen weer op de barricaden. Want dit was buiten elke fatsoensnorm om en daar gaat het tenslotte om in Den Haag. Niet om de inhoud van wat iemand zegt.

Welnu, de term aap is nog veel te zacht uitgedrukt. Wat hebben ze toch een vertrekkende visie in Den Haag. Elke capaciteit om iets verder vooruit te kijken en elke visionariteit ontbreekt.

Je zult als land maar overgeleverd zijn aan dit soort politici...

Realism Is All | 20-01-15 | 20:15

Begin November.... Het is nu medio Januari.... Het was kennelijk wikken of wegen. Landsbelang of, ja in wiens belang zou je het niet overdragen?
.
Over het vijfde kolonne kabinet hoeven we het verder niet meer te hebben. Enige vereiste om toe te treden is kunnen liegen of het gedrukt staat. Waarna steevast blijkt dat er iets anders in rapporten, memo's, en correspondentie gedrukt stond...
.
En de fatsoenspartijen in de Tweede Kamer laten het iedere keer weer gaan.

Parel van het Zuiden | 20-01-15 | 20:12

Maar gewoon weer naar toe gaan voor vakantie. Als het maar goedkoop en veel is. Akelige NSBers. 60% van Nederland.

Normpje | 20-01-15 | 20:12

-weggejorist-

anti-allahhhh | 20-01-15 | 20:11

Van het Ministerie van Buitenlandse Zaken hebben we niks te verwachten. Het is een door en door laf bolwerk van economische belangen bewaking voor Nederland. Die Koenders gaat echt zijn nek niet uitsteken.

Graaf van Egmont | 20-01-15 | 20:05

Zonder hulp van islamist Erdogan en veel idioot rijke Arabieren had het met ISIS nooit zo ver kunnen komen. Ten diepste ligt de oorlog tussen Soennieten en Shiiten ten grondslag aan de huidige ellende. Islam brengt ellende, altijd en overal. Het CDA voelt dat nu aan den lijve.

Fijnstoffer | 20-01-15 | 20:04

Misschien lost een lidmaatschap van de EU het wel op. Jaaa laten we dat maar doen!

Klukkluk | 20-01-15 | 20:04

Bertje belt wel even naar Brussel en vraagt advies aan glibber Franz

sjuulke | 20-01-15 | 20:03

Die omtzigt is niet eens een verkeerde politicus, jammer dat ie bij de cda zit

Abu Koop Dan | 20-01-15 | 20:02

Die Patriots ogenblikkelijk terug! Wat doen die dingen daar nog in dat islamitische land?

En waarom laten we ons keer op keer de maat nemen door die Turken? En maar knippen en buigen en sorry zeggen. Zijn we helemaal gek geworden ofzo? On be grij pe lijk.

Willianus Wortelus | 20-01-15 | 20:01

Dus Pieter heeft t wel, maar Opa Stelten heeft t niet? Hoe slecht kun je zijn als minister van "veiligheid".
En zo kunnen we de gehele AIVD ook wel opdoeken.

ZZP-er | 20-01-15 | 20:01

Ik denk niet dat we van Bertje Koenders veel hoeven te verwachten. En ik begrijp waarom die Indonesiërs een Nederlander hebben geëxecuteerd. Dat zou ik namelijk ook doen als ze Bertje Koenders naar me toe stuurden om te onderhandelen. Ik word niet serieus genomen, zou ik dan denken.

VanBukkem | 20-01-15 | 19:59

Turken liegen altijd en wel allemaal!

eerstneukendanpraten | 20-01-15 | 19:56

Vind dit nou typisch een klusje voor de Nederlandse James Bond, Wim van de Camp.

Ik stel voor dat hij morgenochtend op zijn motor springt om de Turkse geheime dienst een lesje te leren.

Bakito | 20-01-15 | 19:54

Mooi stukje journalistiek.

pendajo | 20-01-15 | 19:54

Cryptofascist Erdogan moet je gewoon negeren. Onbetrouwbaar tot op het bot, islamist, haatzaaier, klokterugdraaier en misogynist-des-doods.

Maar ja, Bertje Mugabe-Koenders heeft natuurlijk wel een 'reputatie' hoog te houden qua onderhouden van foute vriendschappen die 'ons' bovendien een bak met geld kosten.

Het is de hoogste tijd het Turkse Kalifaat maar eens aan z'n lot over te laten. Lekker doormodderen in het zelfverkozen islamistische isolement. Who cares?

Reinaert | 20-01-15 | 19:52

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken