
De twee Turken Kuzu en Özturk, die namens Sultan Erdogan in de PvdA zaten, zijn
uit de fractie gezet wegens het tegenspreken van Kroonprins Asscher en het opzichtig bedienen van de eigen islamitische achterban. De eerder vanavond
voorspelde Cultuur-Religieuze Oorlog binnen de PvdA is begonnen. Didi verklaarde zojuist in Nieuwsuur dat hij niet weet of het Duo Diyanet (
*) in de Kamer blijft. Mogelijk krijgen we dus een Grüpye Türkye in de TK... En Didi heeft iets uit te leggen aan Mark, want zijn toch al kreunende coalitie krimpt van 79 naar 77 zetels.
UPDATE 22:28: Kuzu & Öztürk roepen nu live in de camera dat ze politici zijn voor alle Nederlanders, en dat ze geen Turken zijn en dat het debat is verhard door de schuld van rechts. Kortom, onsamenhangend gebrabbel.
UPDATE 22:31: DUO DIYANET GEVEN HUN KAMERZETELS NIET OP. Gaan door 'tot de laatste snik'. Selçuk Öztürk: 9.831 voorkeursstemmen bij TK2012. Tunahan Kuzu zelfs 23.067,
vijfde meeste van alle PvdA TK-leden.
Zwijgbrief: Partijtop probeerde het duo het zwijgen op te leggen: Het is een dieptepunt in de Nederlandse sociaaldemocratie dat gekozen Kamerleden een verklaring moeten ondertekenen die hen monddood moet maken. Dat zullen we niet accepteren. Nog even voor de duidelijkheid: Beide Turkse heerschappen zijn
heel,
heel fout.
Partijblog: Als je daklozen berooft, mag je lid blijven. Als je het niet met Asscher eens bent, word je
eruit geflikkerd.
Diyanet: Turks Ministerie van Geloofszaken, Kantoor Den Haag, feliciteert PvdAfvallige Erdo-boys.
Twütter: Duo Diyanet is tweets aan het afstemmen:
Üntüchables:
Reaguursels
Inloggen@Supermatthijs | 13-11-14 | 22:47 "Bedank daar de werkgevers (VVD) maar voor."
.
Even corrigeren deze onzin. Den Haag heeft in de jaren 60 de werving naar zich toe getrokken, en is gaan recruteren in achterlijke landen. Werkgevers waren daar niet content mee, Den Haag wel. Zo content dat De Haag de werkloze "tijdelijke arbeiders" na contractafloop niet terug stuurdenaar de achterlijke landen,etmaar uitkeringen en gezinsherenigingen en woningen ging uitdelen. Wie daarvor opdraaide? Jan met de Pet. En "Den Haag" is de "Bende Van Vier": PvdA, VVD, D66, CDA.
De focus ligt vooral op Marokkanen die slecht aangepast zijn, en terecht. Maar Turken vormen misschien een nog groter potentieel gevaar voor de stabiliteit van ons land omdat ze zich weten te organiseren waardoor conditionering van de eigen bevolkingsgroep mogelijk wordt en zo gewerkt kan worden aan ontwrichting van de Nederlandse samenleving. Uiteindelijke doel: Nederland, samen met andere landen in Europa tot deelgemeenten van Turkije maken. Erdogan heeft grootse plannen.
Nederland van binnenuit veroveren gaat als volgt:
eens was er de eerste Turkse gastarbeider
toen was er de eerste in Nederland geboren Turkse baby
toen was er de eerste Turk met twee paspoorten in Nederland
toen was er de eerste Turkse moskee in Nederland
toen was er de eerste Turkse wijk in Nederland
toen waren er de eerste schotels gericht op Turkije
toen was er de eerste Turkse school in Nederland
toen was er de eerste Turkse Imam in Nederland
toen was er de eerste Turkse ambtenaar in Nederland
toen was er de eerste Turkse leraar in Nederland
toen was er de eerste Turkse hoogleraar in Nederland
toen was er de eerste Turkse journalist in Nederland
toen was er de eerste Turkse NPO-journaal voorlezer
toen was er het eerste Turkse gemeentraadslid
toen was er de eerste Turkse wethouder
toen was er het eerste Turkse tweedekamerlid
toen was er de eerste Turkse minister
toen was er de eerste Turkse meerderheid in de Tweede Kamer
toen had Nederland niks meer te vertellen . . .
Ja, Erdogan kreeg ook een onderzoek vd politie in Turkije, en dat heeft de politie daar geweten. De criminaliteitscijfers van Marokkanen Antillianen en Turken lijken veel hoger dan van autochtone Nederlanders. Ruim eerst je eigen bende op, voordat je je, met een naar mijn zin hypocriete kop verongelijkt staat te kijken over hoe dingen in Nederland gaan.
De dit is niet mijn partij maar respect voor deze zet!
Personen die niet onze basis democratische waarden ondersteunen horen niet in een (fatsoenlijke) politieke partij.
.
(Daarbij zet ik heeel even mn mening over het beleid en doorsnee gedrag van de partij opzij)
@Feynman | 14-11-14 | 12:10
Okiedokie.
@necrosis | 13-11-14 | 22:55
Miljonair Geert Wilders flikkert om de haverklap, mensen uit zijn club!
Naar de baas happen?
OPZOUTEN JIJ! briest Wilders dan!!
/
Bij PVV zijn er geen leden.
Kuzu en Ozturk zijn geroyeerd als lid.
Mag je als Niet PvdA lid, de 2 Kamerzetels, behouden?
Of wordt het: Inleveren die Zetels, en er worden gewoon weer 2 nieuwe leden PvdA Beëdigd?
h65485665 | 14-11-14 | 11:45
Ja, zie artikel 67 lid 3: de leden stemmen zonder last.
Stemmen zonder last betekent dat een volksvertegenwoordiger zich niet mag laten opdragen in een stemming een bepaald standpunt in te nemen. De vertegenwoordiger moet op basis van eigen inzicht en overtuiging een oordeel vellen.
Het is dus vreemd dat fracties hun standpunt proberen op te dringen aan hun leden.
@Feynman | 13-11-14 | 22:20
Staat in de Grondwet dat, Kamerleden zelf moeten nadenken, Feynman?
JOH!!
@ miko
Natuurlijk, slaap lekker verder.
Lady heeft volkomen gelijk; verbieden!
Hallo Mark! Nog 3 zetels te gaan en je bent ook in de 2e kamer je meerderheid kwijt..
De Turkse bom is gebarsten:
s30.postimg.org/n2wfc1gch/Kuzu_De_Bom....
Zijn broertje kemal heeft eens bij me gewerkt, eng ventje. Radicale ideeën en toen m werd verteld dat ie niet in t team paste praatte hij enkel nog met een andere Turkse collega (in t Turks uiteraard ). Vermoed waar hier de zere vinger ligt. Bang dat er iets uit die onderzoeken zal komen en/of dit zwaar zal zijn om onder de grond te houden.
Door pakken nu, niet richten op die 2 pionnen. Denk dat ze morgen al invallen moeten doen om de boekhouding in beslag te nemen, geef je ze een week is alles al weggemoffeld. Maargoed, ben dan ook enkel maar een werkslaaf, untermensch of hoe je t ook wilt noemen.
En zo worden de werkelijke allianties haarscherp duidelijk: je zit in de Nederlandse Tweede Kamer, betaald door de Nederlandse overheid/belastingbetaler om op te treden als Nederlandse volksvertegenwoordiger. Echter, zodra er ook maar een zweem van een kritische houding ten opzichte van Turkse organisaties die integratie belemmeren de kop opsteekt (en reken maar dat deze kritische houding op feiten gebaseerd is: denk je nu serieus dat een blanke PvdA-er zijn vingers hier aan brand zonder goed beslalgen ten ijs te komen, wetende dat de rracismekaart getrokken gaat worden) dan verraden deze heren de Nederlandse staat en hun verantwoordelijkheden richting het Nederlandse volk, roepen dat ze worden gecensureerd (door blanke racisten natuurlijk) en willen met doorbetaling van salaris blijven zitten in de Kamer.
Ik beoordeel mensen niet op hun afkomst maar op hun handelen: deze heren zijn hypocriete, leugenachtige, racistische (Neder)landverraders, fucking wolven in schaapskleren. We zouden dit eens moeten proberen als Nederlanders, in het Turkse parlement komen lukt je al niet maar stel dat, hoe snel denk je dat die corrupte islamofacisten van Erdogan je in de gevangenis aan de 'ondervragers' overdragen?
Mijn tolerantie is op, ik ben er klaar mee, you spit in my face I shit on your grave.
He, he , het werd tijd !!!
Nu maar afwachten wat onze "Turkije- liefhebbende/genocide- ontkennende" d'66, hiervan gaat zeggen.
Ik vrees her ergste.
Ik neem aan dat Mustafa Ünver vandaag nog op het vliegtuig word gezet wegens ongeoorloofde inmenging in binnenlandse politiek? Laat de pleuris maar uitbreken met de turken hier en in Turkije. We hebben ze echt niet nodig en het moet duidelijk zijn dat de autochtonen het niet langer meer pikken steeds weer zo geschoffeerd te worden.
We mekkeren nou wel over die twee, maar het punt is natuurlijk, dat we een miljoen plus in woners hebben met recente buitenlandse roots. Dan is het in een democratie niet vreemd als zich kliekjes (ook hele gote kliekjes)ontwikkelen van mensen uit verschillende afkomstlanden Van die groejes gaan mensen de politiek in. En die worden reechtmatig gekozen. En die gaan democratisch in de kamer dingen doen, voorstellen en uitdragen. Zo ook deze twee. Weliswaar roepne ze dingen die de partij onwelgevallig zijn (en die de reaguurders ook niet op prijs stellen), maar ik zie nog niets geks, qua democratie dan. Een democratie die heel veel andersdenkenden van buiten toelaat, zal uiteindelijk andersdenkend wórden. En mogelijk komt er een andersdenkende meerderheid, die democratisch besluit dat de democratie ophoudt te bestaan. Dat is gewoon wat Erdogan zegt.
En hij heeft gewoon gelijk.
En nu? Democratisch komen tot een forse rem op instroom van buitenlanders. Democratisch komen tot een hardere verankering van bepaalde grondwetsartikelen. Harder opteden tegen "staatsondermijnende activiteiten". Daar zijn gewoon wetten voor. Iemand die hardop uitdraagt dat de sharia moet worden ingevoerd zit al in die hoek.
En als we de moed niet hebben om op te treden? Ik weet niet of ik dat wil weten.
Maar die twee kamerleden hebben met hun uitspraken jegens Asscher niet zoveel misdaan. De hebben alleen ruzie gemaakt in hun verkrampte partij. Ze roepen alleen dingen die "wij" niet leuk vinden. Maar dat doet Rutte ook....
Eigenlijk zouden de heren blij moeten zijn dat Asscher de Turkse organisaties in de gaten wil houden. Dan worden ze van alle blaam gezuiverd... of toch niet?
Die twee trekken in de nabije toekomst zoveel turkse stemmen dat de grote frakie in de tweede kamer blakend van zelfvertrouwen de stok in het democratisch hoendehok gaan gooien.
Dan kijken naar het nos-journaal hoe de niets aan de hand verkramptes veranderen in oei we hebben iets gemist verligtes.
Ik kan niet wachten ...
Dubbel paspoort = dubbele moraal. Het moet niet mogelijk zijn om met een dubbel paspoort in een overheidsfunctie te zitten. Hopelijk wordt de overheid nu eindelijk wakker!
En al jaren hebben ze hun gang kunnen gaan zonder gehinderd te worden, bijna verkiezingstijd en nu kan de PVDA ineens wel actie ondernemen. Laat me niet lachen.
poppenkast, het gaat om het spel, met de poppen.
ecologiste | 14-11-14 | 08:24
Dat klopt, daar is een leuk boek over: "het verraad van links" van Carel Brendel.
mallekater | 14-11-14 | 08:24
volgens die redenatie mag ook bijna niemand iets zeggen over Hitler, stalin etc.
broodje_kruidenboter | 13-11-14 | 23:52
u vergeet de zetels van d66, cu en dergelijke partijen mee te rekenen.
Maar als ze alle islamisten en ottomanen eruit gooien, blijft er echt niks meer over van de pvda.
Couperus(22.33)
Ik vermoed dat jij niet eens weet wie of wat den Uyl was.
Was je toen eigenlijk al wel op deze aarde aanwezig, of was je nog slechts een stout plannetje in je pappies hoofd?
Dus praat je mensen na.
Dat klinkt niet erg naar enige vorm van intelligentie.
De aap komt uit de turkse mouw.
Nu nis duidelijk als de man Öztürk zegt moge Allah je straffen tegen Marcouch dan betekent dat: jij moslim bent ons afgevallen. Wij moslims moeten bij elkaar blijven tegenover de niet-moslims in de PvdA.
Allah gaat dus boven socialisme, boven de partij.
Kijk hier komt de islamiet weer tevoorschijn.
Volgens mij is de PvdA ervan vergeven en NL ook.
Vroeger was de PvdA een kompaan in het openbreken van heilige huisjes van o.a. CDA in NL maar door hun immigratieproblematiek hebben ze mensen binnengehaald die nog vele malen erger zijn dan onze meest conservatieve christelijken.
Het gaat lekker zo. 60 jaar geleden waren er nog geen 10.000 moslims in NL, nu meer dan een miljoen. Nog een halve eeuw verder en we hebben burgeroorlog. Dat hoef ik niet meer mee te maken. Bedankt PvdA!
Twee etterbakkies minder in die partij. Er is dus nog hoop voor Samsom.
ja hohohoho, effe rustig.
Kijk, opzich is het prima dat je als Nederlands kamerlid de Nederlandse bevolking dient. Maar, was de pvda niet ook die partij die het toestand dat individuele leden turkstalige verkiezingsposters ophingen (met partijlogo) om zo de Turkse stemmer te bereiken? Op zijn zachts gezegd wek ja dan toch minimaal de indruk dat je de turks(e nederlandse) belangen gaat behartigen. En dan nu ineens daarover klagen als partij. Toont maar weer de ruggengraat van de pvda.
De PvdA wil steeds meer allochtonen hier hebben.
De PvdA neemt ze ook op in hun partij, ook in de 2e Kamer.
De PvdA is voorstander van dubbele nationaliteit dus ook dubbele loyaliteit.
De PvdA krijgt nu, na jaren ons land in de ellende te hebben gestort, dat beleid frontaal in zijn eigen smoel terug.
Ik geniet!!!
Dubbel paspoort, 1 loyaliteit en die is niet Nederlands.
Mooi!, wanneer zijn er nieuwe 2e kamer verkiezingen?, want de PVDA kan zo natuurlijk niet doorgaan. Ik kan niet wachten totdat deze brokkenpiloten door de kiezers worden afgestraft.
Hoe gaan ze de Turkse koning nu toch uitleggen dat ze hun spionage-positie verloren zijn...
Dus als ik het goed begrijp dan heeft Asscher die van Joodse komsf is, zonet twee moslims weggejorist... #hulde
die sturen aan op een mooie wachtgeld periode NL zag en vond het goed .
@rvg | 14-11-14 | 07:45
Ze houden hun zetel en krijgen salaris vanwege hun kamerlidmaatschap.
Dat ze nu als duo Diyanet doorgaan in plaats van PvdA maakt niet uit.
Onder druk wordt alles vloeibaar, ook de pvda.
pvda blaast zichzelf wel op gelukkig maar nog even en we zijn van die activisten discriminerende stelende liegende schijnheilige bende af .
Ik moest kotsen!
De schandknapen van Erdogan hebben twee paspoorten, maar slechts een loyaliteit.
"Moge Allah je straffen."
En de PvdA ontplofte. Wat een ironie.
Ik heb volgens mij nog niet gehoord waar het nu eigenlijk om draaide. Zijn die 2 boos over het feit dat er toch wat gedaan moet worden met dat onderzoek over de steun van IS onder Turkse kinderen. En dat dan meteen betekent dat actie op dat onderwerp Turken 2e rangs burgers maakt?
Mensen met een dubbele nationaliteit hebben niets te zoeken in de tweede kamer.
Hoe zit het met het wachtgeld?
Tja, de PvdA wordt voor de zoveelste keer in zijn kont gebeten door zijn troetelbeleid.
Foute figuren, dat zie je zo. Hebben niks te zoeken in een sociaal-democratische partij. Zou de PvdA nu dan toch echt haar ideologische veren terug willen?
Lees net op de televaag dat 1 van die gozzels tegen Achmed Marcouch riep "Moge Allah je straffen."
Nou heb ik hier een Koran, en daar staan me toch straffen in die Allah uitdeelt... kokend water, verbranding...
Lekkere lui.
@RegseHippie | 14-11-14 | 05:27
Ze zijn deel van de Turkse politiek. Marionetten van de kliek van Erdogan.
Wat doen die mensen hier ? Hebben ze in Turkije geen politiek ofzeau ?
Flipus | 14-11-14 | 04:35
de opkomst die er is geeft zijn of haar stem aan de partijen die alleen maar stemvee binnen haalt. De woede is nog niet groot genoeg bij de mensen, wanneer de woede bij de mensen teveel wordt dan pas zal er verandering komen
Maya de Blij | 14-11-14 | 04:23
Nee er is nog veel meer nodig om dat te bewijzen. De oogkleppen staan bij veel mensen nog op. Maar er is wel hoop, en dit is een klein begin. ik vermoed dat Asscher hoewel die bij de PVDA zit toch wel enige kennis van zaken heeft en ook wel gedeeltelijk eens is met de PVV.
Maya de Blij | 14-11-14 | 04:23
Echt de meerderheid in Nederland is allang wakker, het punt is dat politieke partijen al tientallen jaren niet meer doen wat de bevolking wil. Daarom ook zulke lage opkomsten tijdens verkiezingen.
Zou NL dan toch eindelijk eens een beetje wakker worden en inzien dat het land naar de kloten gaat?
Politiek geïnfiltreerd door vreemde mogendheden?
Zou het dan toch?
Is er hoop?
Heeft Aboutaleb eigenlijk al zijn Marokkaanse paspoort ingeleverd?
De dag van de wederopstanding van NL is er weer dichterbij gekomen mag ik hopen.
-weggejorist-
Hoppaaaaa, weer 2 Partij van de Allochtonen zetels minder, minder, minder.
Zo snel mogelijk verkiezingen.
De twee turken een eigen partij: Partij Voor De Turken.
Hoppa; weer een stukje dichter bij de onvermijdelijke afgrond.
Geeft allemaal niets als het maar uit het moeras van leugens wordt gehaald.
öpzöutën :)
newray | 14-11-14 | 03:32
Zijn er dan moslim aandelen? ik kan me niet voorstellen dat iemand daarin geïnteresseerd is.
Stargate | 14-11-14 | 03:28
Mag ook niet meer in moslimaandelen beleggen.. te explosief.
Erdogan zei in Duitsland ooit eens waar de duitse politici bij stonden : Jullie moeten niet teveel integreren hier in Duitsland. Tot terechte grote woede van Merkel en co. Dat had al een waarschuwing moeten zijn richting Europa. Deze twee gekken voeren gewoon de agenda van Erdogan uit, weliswaar in publieke stilte, want iedereen weet wat de Islam is, een ideologie die de nederlandse maatschappij ondermijnd. Nu ze niet meer bij de PVDA zitten zullen ze nog meer de agenda van die gek in Turkije willen uitvoeren. Het is van vitaal belang dat er zo snel mogelijk verkiezingen komen om deze twee weg te krijgen, en er zal wat moeten veranderen in eht kiesstelsel. Zodra je een partij uitgaat of je wordt er uit gesodemieterd ben je gewoon je zetel kwijt. Dat is de enige waarborg voor de democratie.
Zit naar de nieuwe aflevering van Bones te kijken... zijn de scheermesjes op???
Geachte Samson, gelijke rechten kent de Islam niet. Dat weten de reaguurders al heel lang en wellicht nog een paar verstandige Nederlanders. Ik wil je wijzen op dit laatste filmpje waar de Heer turkse islam vertegenwoordiger eigenlijk islam wil zeggen op de 23e seconde maar het plots terugdraait naar het woord debat!
De dikke ronde puist die pvda heet begint eindelijk te barsten en het püs komt eruit.
Nog even en ik zal overwegen, eventueel, op de PvdA te stemmen....
Samsom heeft het over "de sociaaldemocratie" alsof die nog zou bestaan. Deze twee zijn het levende bewijs van het failliet van die sociaaldemocratie. Op voorkeurstemmen binnengekomen, en dat vond de PvdA prima, want stemmentrekkers, maar de heren eisen nu uitbetaald te worden en eisen binnen die gevierde sociaaldemocratie hun eigen winkeltje op, met eigen normen en waarden, eigen achterban, eigen programma, een winkeltje dat hele andere waar aanbiedt dan wat Samsom en de zijnen in het sociaaldemocratische magazijn hebben liggen.
Ze zijn nog kwaad ook, die mafiose figuren, dat ze hun zin niet krijgen, dat hen de ruimte niet gegeven wordt naast de partijpot te pissen.
Maar wat tekenender is, is de voortvarendheid waarmee de heren uit de partij zijn geflikkerd. Zegt iets over de mores van de PvdA vandaag de dag en ober de Duivel zelve, Lodewijk Asscher. The Godfather heeft gesproken en in no time valt de bijl. Is het toeval dat Asscher zich zo expliciet uitsprak over de uitkomsten van dat onderzoek onder Turkse jongeren? Geenszins. De dictator is bezig positie te maken, voelt intuítief aan dat er gezuiverd moet worden wil de partij nog enige kans maken en slaat toe.
KEERPUNT?
Zou zo maar kunnen
Het zou zo mooi zijn als de Armeense kwestie ook in de discussie werd gebracht. Dan krijg je nog meer hommeles.
Ik denk dat het tijd is voor loonsverhoging, Van Rossum.
En nu Jet Klijnsma eruit, de neo-liberale zetbazin van de PvdA, die oh zo graag VVD-beleid uitvoert.
De rollatordwaas met haar moestuin plannen.
Stormageddon
nee mn beste, de 'sociaal democratie' is een eufemisme voor dictatuur want bestaat natuurlijk niet in een multukultureel experiment. Het dumpen van de turken is slechts de willekeur van de nieuwe superblanke, de Gutmensch
Zo. Schoonmaak bij de PvdA. Dat dit het begin moge zijn om de Sociaal-Democratie weer een een gewone nette, atheïstische, seculiere partij te laten worden. (Uiteraard met een verwerpelijke en mensonterende ideologie aan de basis maar tenminste een club wier leden je weer gewoon de hand kunt schudden als het om religieuze waanzin gaat.)
Wensdenken is mij ook mij niet vreemd. Ik verwar het alleen nooit met de realiteit.
Nu nog 77 zetels over?
@lady blabla | 14-11-14 | 01:26
Waarom? de Francofone ook maar verbieden?
We hoeven ze niet te helpen desnoods bestrijden op een legale manier, maar als ze geen wet overtreden?
Ik kan me wel voorstellen dat Turkije en andere landen hun diaspora een zich willen binden. Dat is puur economisch daar zit niet veel meer achter denk ik.
Kan Fatima E nu ook niet gelijk geruimd worden? Ze zit daar aĺleen omdat dr buurt louter uit haar landgenoten bestaat
En nu Süleymanci-beweging, Milli Görüs, Diyanet,Fethullah Gülenbeweging enz enz verbieden.
lady blabla | 14-11-14 | 01:26
YES!
Duo Schijn en Heil #Erdogan
Pvdera heet dan ook partij van de arabieren en NIET van de turken. Een nieuwe "sociaal democratische" a la erdogan "democratie" kan niet anders dan op gericht gaan worden. Der Untergang van de "sociaal democratie" (neofascisme) is begonnen...
Die Turken zijn weliswaar heel HEEL fout, maar ze passen prima binnen de Partij van De Afgrond. Van die kop van Samson druipt de foutheid ook af.
En nu Süleymanci-beweging, Milli Görüs, Diyanet,Fethullah Gülenbeweging enz enz verbieden.
Ik mompel iets met islamitische aap en mouw enzo.
Het positieve aan deze onverkwikkelijke PvdA-rel is dat de vijfde colonne haar (grijze wolven) tanden laat zien.
Wellicht opent het een paar rode oogjes en keldert die nivelleerdersvereniging tot onder de 10 (virtuele) zetels.
.
De kans dat Peggold wederom zijn electoraat in de Deventer moskee gaat toespreken wordt eveneens groter.
Geh, het ware racistische gezicht van de PvdA komt bovendrijven.
Dit zijn er 2, en zo zitten er nog honderdduizenden slapende ratten in ONS land. We zijn verloren.
De PvdA heeft jarenlang geprobeerd de allochtone stemmer aan zich te binden. Er is echter geen 'de allochtone stemmer', ook de groep allochtonen is hopeloos verdeeld. Dat cliëntelisme breekt de PvdA nu, en in de toekomst terecht op. Die verdeeldheid is tevens de reden waarom bv een moslim partij in NL nooit verder zal komen dan een paar zetels in de marge.
De Aarspartij oogst wat het zaait.
Laatste foto: zijn dat nou PvdA-schoentjes? Zijn meer twee gasten die namens Saban B. 'wat geld' komen ophalen.
Trouwens, vanmiddag kwam Didi hier aan de deur een roos aanbieden. Hij probeerde vriendelijk te glimlachen, maar z'n gezicht was eigenlijk triestig. Ik nam de roos van hem aan, beet vervolgens de kop eraf, kauwde even op de blaadjes en spuugde die vervolgens voor z'n voeten op de grond. Hij keek even naar beneden, keek toen weer op, knikte heel kort begrijpend, met de lippen samengeknepen. Hij draaide zich om en liep het voetpad weer af.
@necrosis | 14-11-14 | 00:35
Zeg nooit nooit!
gebrokenvleugel | 14-11-14 | 00:17
Nee nee nee, doorgaan, tot dat er geen spaan meer over is van dat stelletje parasieten. Nu niet opgeven.
Trap die troep het graf van de geschiedenis in, ze liggen op apegapen.
Daarna komen het CDA en de VVD aan de beurt.
Rustig aan alles op zijn tijd.
Geef een PvdA rat tijd om te ademhalen, en voor dat je het weet zijn er weer 30 ratten.
Ja, ben je mooi klaar mee dus, zo een vijfde kolonne in je eigen parlement.
Hoe zit het met die gastjes en de Armeense volkerenmoord door de Turken eigenlijk? Laat me raden
@stipjes | 13-11-14 | 23:31
Best veel voorkeurstemmen.
Uit de eigen achterban. Heeft niks met politiek talent van doende.
@miko | 14-11-14 | 00:29
Zelfs de grondbeginselen van D'66 zijn door Pechtold verkwanseld aan de EU.
En daarom stem ik NOOIT D'66!
@ProAsfalt | 14-11-14 | 00:11
Dat zou een begin zijn. Misschien ga ik dan nog eens stemmen.
God de PvdA nam eens een kijkje welke stront er in hun eigen anus zat.
@stipjes | 13-11-14 | 23:31
Best veel voorkeurstemmen.
@Bakito | 13-11-14 | 23:57
Kost je een extra tablet Kukident,nou en?
Alleen maar goed dat er buitenlandse kiezers weggetrokken worden bij die rooie ratten.
@necrosis | 13-11-14 | 23:18
Mits D66 eens terug zou gaan naar zijn grondbeginselen zouden ze goud in handen hebben.
Moeten ze wel van die Katholieke Pechtold af,als eerste in een lange rij.
De grijze wolven in schaapskleren, onvermijdelijk dat het misgaat.
Ik heb een heel slecht voorgevoel over wat ons de komende verkiezingen nog te wachten staat, het enige positieve is dat het IQ van die inteeltdrollen vaak nog lager is dan de gemiddelde PvdA-minister, maar met financiële steun aan dit soort gasten en hun stemvee zal onze democratie bevuild gaan worden met de islam van Erdogan.
Als er echt een groeiende islamitische partij in NL komt, ben ik weg.
@necrosis | 13-11-14 | 23:23
Tuurlijk, die krijgt alimentatie, die moet ook aan haar toekomst denken.
@Exilium | 13-11-14 | 22:59
Met voldoende stemmen mogen ze wat mij betreft blijven zitten, Sterker, i zou het toejuichen als ze een partij zouden oprichten.
Ze hebben meer kans dan de PVV dissidenten me dunkt.
@ITEACHYOU | 13-11-14 | 23:19
Inderdaad,dat denk ik ook.
@Sumato | 14-11-14 | 00:15
@ProAsfalt 00:14 beweerde wat anders.
Of hebben ze twee termen om twee keer wachtgeld te vangen
Overigens ben ik tegen wachtgeld.
Gewoon 75% van je laatste loon (met een loonmaximum) en daarna bijstand.
En wel eerst je spaargeld en huis opeten.
Dat moet Jan-met-de-pet tenslotte ook!
De PvdA had dus niet eens de ballen om deze 2 landverraders uit de partij te flikkeren, zij gingen zelf.
Zo verslaafd is de PvdA nu aan de allochtone stem en zo weinig ruggengraat hebben deze salonsocialisten. Ook al zweer je trouw aan Turkije (wat deze 2 dus m.i. doen), dat is niet genoeg voor de PvdA om er een streep door heen te halen.
Die partij is niet ziek... zij is moreel morsdood.
@Supermatthijs | 13-11-14 | 22:47
Dat is een leugen.
De grote toestroom is in de jaren tachtig begonnen.
Lang nadat de gastarbeiders gehaald werden.
Met vooral dank aan het CDA dat wel.
@ gebrokenvleugel | 14-11-14 | 00:17
Wat mij betreft nu tien keer liever het CDA (en zeker ook Omtzigt!) dan D66. Of de SP.
Eindelijk begint het kaartenhuis in elkaar te donderen, en zal de pvda verdwijnen uit de kamer.Deze noodgreep was het enige wat nog overbleef, om niet geheel in de vrije val te komen.De druk werdt dusdanig, na het debacle over de extra belastingheffing, het voortdurende rumoer over de gelukzoekers, de zelf gecreeerde fuik van de accijns, en de enorme extra afdracht aan Brussel.Hebben we het nog niet over het , succesverhaal, Timmerfrans, en de tig schandalen met subsidies in Amsterdam, en graaiers in den lande.Maar kijk uit, ze zullen het uitbuiten als een strategie naar de prov. Verkiezingen, om de bureger om de tuin te leiden.Weg met dit geteisem, Wilders spint er garen bij, en kan met voeten op het buro, de buit binnenhalen.Wordt 2015 dan toch het jaar van de omslag, dan hebben de realisten toch gewonnen.
Maar goed, de PvdA is intussen wel op sterven na dood. Misschien een idee voor GS om de pijlen eens op andere partijen te gaan richten?
Lewis | 14-11-14 | 00:07
Misschien CDA een idee, die Omtzicht stond vandaag te beweren dat Dijsselbloem wel op TV mocht liegen, maar niet in de Tweede kamer, toch wel een heel vreemde manier van denken.
Je hebt nu dus wel duidelijk wat je van het CDA kunt verwachten, die gaan nog harder liegen dan nu Mark Rutte als koploper doet.
@Barbaros_TR | 13-11-14 | 22:44
Milli Görüş is al heel lang veel naties een doorn in het oog. Een nationalistisch vehikel geen organisatie die wil dat Turken uiteindelijk Duitser,Nederlander of Belg worden.
Organisaties die zich voor laten staan op de afkomst van hun doelgroep moet je zowiezo wantrouwen.
@ProAsfalt | 14-11-14 | 00:14
teşekkür ederim
@Jan Dribbel | 14-11-14 | 00:08
Integratie werkt alleen voor org. die onderdeel uitmaken van de probleemindustrie die Nederland rijk is en arm maakt.
Sumato | 14-11-14 | 00:11
yarım-ödeme
@Dick Luyenlomp | 13-11-14 | 22:41
Niet helemaal waar, die Turk Spekman die heb ik er nog niet op kunnen betrappen.
Ik ruik wachtgeld regelingen straks.
ai ai ai ai... wat doet dit met de peuveudeua
De partij die het zo'n beetje alleen nog van turk... sorry mensen met een turkse achtergrond moet hebben.
Wat is het Turkse woord voor wachtgeld eigenlijk?
@Feynman | 13-11-14 | 23:38
Een bindend correctief Referendum zoals in Bondsstaat Zwitserland kent onze grondwet helaas ook niet.
Good luck, mufti's!
@Mark_D_NL | 13-11-14 | 22:37
Ja,want die zijn het altijd zo eens en houden ook zo van de democratische manier.
*proest*
eindelijk, ik denk dat de moslimpartij zal ontstaan. meer stemmen weg van pvda, en de vijfde colonne wordt beter zichtbaar.
@Supermatthijs | 13-11-14 | 22:34
Luister, iedere partij heeft recht op een hofnar.
@ brutus68 | 13-11-14 | 23:57
Hou op alsjeblieft, ik kan dat woord echt niet meer horen.
gebrokenvleugel | 14-11-14 | 00:01
Please dont, dan flikkert hij er weer 3 in.
Levenslessen.
Een kachel is heet en daar brand je jezelf aan.
Wasverzachter is niet te zuipen.
PvdAers zijn niet te vertrouwen en is walgelijk volk.
@Feynman | 13-11-14 | 22:50
Leuk die grondwet maar geen rechter die er vooraf aan kan toetsen. Zou de eerste Slaapkamer moeten doen maar die bakt er niets van.
Nadien kan er ook niet meer aan worden getoetst, voor zover ik weet (ben geen jurist).
Laat staan de Grondwet handhaven zoals zonder last te stemmen.
Het zijn twee anti integratie turken, die de bevelen van Erdogan opvolgen.
Ik ben niet heel rouwig om de teloorgang van de huidige PvdA, maar wel een beetje, want lang had ik liever die middenpartij dan de SP, en ook veel liever dan een GroenLinks.
En we moeten met z'n allen natuurlijk wel begrijpen dat de stemmen die bij de PvdA verdwijnen, net zo hard bij een andere links partij terechtkomen. Dat noemen we ook wel van de regen in de drup. Ik heb nog altijd liever de PvdA dan bovengenoemde partijen en D666.
Maar goed, de PvdA is intussen wel op sterven na dood. Misschien een idee voor GS om de pijlen eens op andere partijen te gaan richten?
@Feynman | 13-11-14 | 23:38
Nee beste, lees goed, iemand met voldoende voorkeursstemmen mag wat mij betreft zijn zetel meenemen.
Iemand die op een onverkiesbare plaats staat maar door een lijsttrekker aan een zetel komt niet.
wat mij betreft heeft hij of zij die immers te danken aan zijn partij en niet aan het feit dat hij individueel er erg uitsprong.
Dit zal waarschijnlijk onafhankelijke geesten motiveren.
Verder denk ik ook dat het hele partijdemocratische gebeuren op de schop mag maar dat is een andere discussie. We zijn allang aangeland in een particratie of vind jij van niet?
Flikker er nog 3 uit Diederik en je hebt mijn stem weer terug.
En toch denk ik niet dat dit de opstap is naar een moslimpartij. De stromingen hierin (zwaar, zwaarder, IS) kunnen elkaar niet luchten of zien, eigen stam eerst en een Turk komt niet voor een Marokkaan op als dat hem moeite, geld of macht zou kosten. Er komt dus een Turkse moslimpartij, een Marokkaanse moslimpartij, een gematigde moslimpartij en ga zo maar door. Deze leden zullen, zodra ze een voorval zien waardoor ze met behoud van eer op kunnen stappen, lekker kiezen voor het wachtgeld wat ze op een rekening in het thuisland laten storten.
Diederik doet wel wat hij belooft, net als bij Marokkanen heeft hij deze mannen weggezet en vernederd, go Diederik je bent op de goede weg.
heeft iemand al kunnen uitvinden hoe deze 2 heren in het verleden hebben gestemd bij moties in de 2ekamer?
PvdA mag van mij wel ploffen.
Door de PvdA wordt ProAsfalt verplicht tewerkgesteld vanuit de bijstand.
Ah, ies raciesme zie ik op het Staatsjournaal....
Jackanders | 13-11-14 | 23:55
Sorry, net tanden gepoetst.
En die Didi de boel vanmiddag nog downplayen in de schoolkrant:
www.volkskrant.nl/politiek/samsom-pers...
@ren-forrest-ren-e | 13-11-14 | 23:48
Dan hebben hun tenen nog wat ruimte om te groeien...
Wanneer moslims zelfs binnen de pvda irrelevant worden zou dat een signaal moeten zijn om heel gauw terug te keren naar de zure gesluierde moederschoot, voordat hettelaatis.
Stukje kruimeltaart iemand?
@a1a2a3 | 13-11-14 | 23:41
Ze werden wel monddood gemaakt; door hun eigen partij (hoe verassend). Vervolgens hebben ze gezegd, nee, dan liever alleen verder. De PvdA zegt dus eigenlijk "je smoel houden, en anders tief je maar op". Didi had duidelijk een andere houding verwacht (de eerste), want nog maar twee zeteltjes te gaan en ze zijn van hun meerderheid af, en ook de Turkse achterban neemt zo langzaamaan af.
Vandaag was een mooie dag.
Supermatthijs | 13-11-14 | 23:03
Maar, maar, maar, dan blijft er niemand meer over als ze iedereen die alleen aan zijn eigen zakken denkt uit de partij flikkeren. PvdA is al jaren opzichtig bezig om de best betaalde baantjes te bezetten, ze zijn alleen vergeten dat ze dat alleen kunen doen als het partij beleid op orde is.
-weggejorist-
necrosis | 13-11-14 | 23:40
Dit zijn van die momenten dat ik weiger te visualiseren, maar hij is leuk.
;-}
Die typisch Turkse schoenen met 5 maten te groot.. HAHA!
dubbel paspoort voor turken,omdat ze anders niet kunnen erven.
dat is allang niet meer van toepassing
marocs mag niet van de koning,mogen geen uitkering aanpassen aan kosten levensonderhoud.
er is een grote minderheid die hier de baas speelt in dit land.
de meerderheid denkt er wel anders over.
@Feynman | 13-11-14 | 23:38
Herstel: dan heeft PvdA nu nog maar 10 zetels.
Tenslotte houden die twee gladde jongens vast aan hun zetel als ware het hun eigendom.
Sommige 'politici' moet je met hun blauwe stoel en al de tweede kamer uitgooien.
Rare tweets. Ze worden helemaal niet monddood gemaakt. Ze kunnen gewoon zeggen wat ze willen en ze behouden hun kamerzetel. En als ze vinden dat ze in hun recht staan en dat wat zij vertegenwoordigen fatsoenlijk is dan kunnen ze hun ideeen laten horen en dan kunnen mensen die het met hen eens zijn bij de volgende verkiezingen gewoon weer op hun stemmen. Zo werkt de democratie.
@Rasputnik | 13-11-14 | 22:26
Volgens mij mag heel de politiek zich daar voor verontschuldigen behalve de SP en de SGP.
@bakoenin | 13-11-14 | 23:29
Ik zou Miezerig Mannetje bepaald niet willen kwalificeren als 'de minst kwade'.
Ook hij 'neemt' zonder glijmiddel.
Maar goed, ik gun het je....
miko | 13-11-14 | 23:26
Sorry, maar een Kamerlid kan echt alleen zonder last stemmen, als hij alleen door het volk kan worden afgezet. Daar komt het mandaat vandaan, daar moet het aan worden teruggeven. Anders krijg je dat een partij het stemgedrag van de Kamer kan sturen door Kamerleden aan de lopende band te vervangen.
Zeker aangezien backbenchers in Nederland de doorslaggevende stemmen geven voor coalitie vorming en controversiële wetten. Wat je voorstelt is effectief dat de zetels van de Kamerleden onderaan de lijst onder valse voorwendselen per direct verwijderd kunnen worden door een partijbestuur, wat door nog minder mensen verkozen is dan deze twee Kamerleden samen aan voorkeursstemmen hebben.
Ik snap je goede bedoelingen, maar politieke partijen zijn door hun dramatisch lage leden aantallen ver van democratisch, en Kamerleden zijn al in idiote mate slaaf van de partij. Niet ieder intern verschil van mening moet worden opgelost door zwijgen of vertrekken.
Wat trouwens nog veel eerlijker zou zijn, zijn nieuwe verkiezingen. PvdA staat bij Maurice de Hoax op 12 zetels, VVD op 24. Dat is dus minder dan een _KWART_ van de kamer. Helaas kent onze grondwet geen mogelijkheid dat er nieuwe verkiezingen worden uitgeschreven door de burger.
tattooboer | 13-11-14 | 23:26
Behalve als je aan gemakkelijke leventjes en centjes komt, dan gaat de oerdomme nadenken.
PvdA is cliëntelisme, ze kochten zetels.
Bij allochtonen, en uitkeringsgerechtigden, en beide groepen hebben ze, omwille van tijdelijke macht nu uit gescheten.
En dus gaat die club klappen krijgen, dat wil je niet geloven.
Ook al gooien ze er weer een nieuwe gladbek neer en doen de P.O. nog zo hun best.
Bij de Turken is de PvdA nu ook Koet.
Nee. Zeker... niet monddood worden gemaakt. Behalve als ze Wilders heten. Koekje van eigen deeg.
Het is nu écht van belang dat er nieuwe verkiezingen komen. We kunnen immers niet toestaan dat via dit tweetal (Uz-huk en Uz-buk en hun sympathie voor louche Turkse organisaties als Milli-Gorus) Turkije invloed in onze Tweede Kamer heeft.
Dus..... Nieuwe verkiezingen en dit tweetal er gelijk uit meppen, liefst samen met de gehele PVDA.
Die twee zijn natuurlijk welkom in de nieuwe allochtonenpartij D'66.
Gekozen kamerleden noemt zich dat. Ze staan toevallig hoog op de lijst van de PvdA. En de PvdA is veel gekozen als geheel.
@ITEACHYOU | 13-11-14 | 23:19
Een tijdje geen regering kan dan geen kwaad. Nu majen ze op zo ongeveer alle terreinen brokken waarvan diverse met onherstelbare schade als gevolg.
Uw Verzekeringsadvis | 13-11-14 | 23:07
Als allochtoon de PVDA uitgetrapt worden, lager kun je niet zinken....
Inmiddels hebben we zo'n beetje 20 partijen en eenmansfracties.
Wordt tijd voor de bezem met de lange haren.
necrosis | 13-11-14 | 23:18
Nou nee, maar als je de keuze hebt uit alleen maar kwaden kies ik toch het minst erge.
Ach mijn waarde, als eenvoudige sterveling moet ik al deze gesels ondergaan, maar die gesel die het minste pijn doet geniet dan mijn voorkeur.
Gun mij tenslotte dat.
Samsom en Spektrui zullen binnenkort wel bij de Turkse ambassadeur dan wel Erdogan himself op het matje orden geroepen.
@MAD1950 | 13-11-14 | 23:17
Ik ga pas proosten als PvdA bij de volgende verkiezingen nul zetels krijgt!
Mijn conclusie dat ze na afloop van het debat opgepikt worden door de Koninklijke Marechaussee en linea recta afgevoerd worden naar het land van herkomst zal wel weer niet kloppen he.
Mooi. Nog een paar eruit, een opstand van lokale Turkse PvdA-maffiosi, en wie weet volgt er een kabinetscrisis.
Gestemd word er massaal door de dommen.
Gepold en gepeild word er door de stemverheffende slimmen.
vandaar de verschillen.
het gaat dus nooit anders worden want de overgrote meerderheid van dit volk, zelfs van 's werelds volk is oer dom en weet niet eens wat politiek is. Gezondheid!
@Feynman | 13-11-14 | 22:20
Maar het zou niet meer dan fair zijn dat je dan ook voldoende voorkeurszetels zou hebben gehaald. Een backbencher die uit de partij stapt met 300 stemmen en zijn zetel behoud is ook zo wat.
@dwar | 13-11-14 | 22:13
Mooi toch? En Turken onder elkaar is ook een chaos.
Zolang partijen ze er maar op tijd uitgooien ,..
@lingo star | 13-11-14 | 23:19
Zou zijn ex-vrouw ooit nog op hem stemmen?
@Lewis | 13-11-14 | 22:22
Een introductie,niks meer.
De PvdA wil meer dat het volk wordt vertegenwoordigd. Manifesteren zich er twee als zodanig, is het weer niet goed.....
Lig al 5 minuten krom van het lachen door die foto boven het artikel.
Dat is dus Diyanetniet.
@lingo star | 13-11-14 | 23:10
Of de allochtonen nemen de PvdA over (dat was tot vandaag het meest waarschijnlijke scenario) of de allochtonen starten hun eigen partij als dat niet lukt. In beide gevallen is de PvdA fucked.
Misschien voor iedereen ook wel zo helder als men allemaal precies weet waar men staat in plaats van fundamenteel onverenigbare groepen continu met een inconsequent vaag multiculti PvdA solidariteits-verhaal krampachtig in 1 partij bij elkaar proberen te houden.
Parel van het Zuiden | 13-11-14 | 23:15
Er komt GEEN competentere na de val zolang de bevolking zich niet roert. Niet met dit partijenpoldershitsysteem.
spanarchist | 13-11-14 | 23:16
De PvdA gaat niet meer een hoge score halen. Er zijn veel mensen die zich door Diederik genaaid voelen.
@bakoenin | 13-11-14 | 23:15
Ga jij nou gewoon ordinair D'66 zitten promoten?
Nu is dit een casus belli van niks. Erdoganezen gonna Erdoganees en moeten die rooie sukkels maar beter opletten. Alsof cliëntelisme onder Turkse volksvertegenwoordigers nieuw is.
Maar ergens ben ik er ook wel tevreden mee dat Kamerleden weigeren om 'te tekenen bij het kruisje'. Nu alleen nog op het juiste moment en om de juiste redenen, dan komt het misschien goed met dit land.
Kom mensen, doe als ik. Schenk een glaasje cognac in en proost op de ondergang van de PvdA!
bakoenin | 13-11-14 | 23:05
Onderschat de domheid van het klootjesvolk niet. Een aantal weken voor de verkiezingen begint de staatspropaganda weer, bij de PO zijn bijna uitsluitend die paar Pvda-ers te zien die nog wel acceptabel zijn en die weer hun mond vol hebben over het belang van de enige sociale, goede en rechtvaardige partij, het belang van een sterke linkse partij als tegenhanger van al die guurrechtse partijen, en uiteindelijk zal een deel van het volk toch weer besluiten om de pvda de laatste kans te geven.
Tot aan de volgende verkiezingen.
Desmoulins | 13-11-14 | 23:11
/Of zal het weer lukken met het pluggen van de technocraat Dijsselbloem als nieuwe verlosser? /
Ja die gore truc halen ze iedere keer uit, maar gaat niet meer werken denk ik, en al helemaal niet na die 640 miljoen.
Verder SP en D66 werken prima samen in gemeentes, dus de drup is in ieder geval niet zo erg als het tranendal PvdA.
@ITEACHYOU | 13-11-14 | 22:55
Lesser of two evils... Dit Kabinet... Ongeacht politieke meningsverschillen gewoon incompetent.
carramba | 13-11-14 | 23:14
-s.
Valse voorkeursstemmen, that is. Campagne materiaal moet Nederlandstalig zijn.
De kaarten zijn geschud. De moslimpartij in de Kamer is een feit. Tijd voor de reconquista.
-weggejorist-
Het is een zooitje in Neerland.
Sadomassochristus | 13-11-14 | 23:08
Oh, of proberen ze hiermee zieltjes van de PVV terug te winnen, want daar lijkt het wel op.
De PvdA komt alleen maar op voor de belangen van een minderheid, namelijk de PvdA zelf. En dat is ook alleen maar hun doel.
Zijn ze al buiten gesignaleerd met een bosje rode rozen?
De SP en GL zullen hier niet slechter van worden, helaas. Van de regen in de drup. Of zal het weer lukken met het pluggen van de technocraat Dijsselbloem als nieuwe verlosser? Feit blijft dat de PvdA misschien in beide kamers en in de provincie gemarginaliseerd zullen worden maar binnen de ministeries en binnen de subsidie-moloch zijn en blijven zij machtig. Ik verwacht dat de Turkse gemeenschap nu een eigen partij op gaan richten. Marcouch, die in het geniep blijft opperen voor het monitoren en strafbaar stellen van 'islamofobie', heeft zijn zin gekregen...
Dit land kan zoveel eerlijker. De eerste echte stapjes van de PvdA. Chapeau Didi en Leaudewijck!
De politiek moet duidelijk maken waarom men zoveel immigranten toelaat. Nederland vergrijst. Er moeten mensen zijn om de pensioenen te kunnen betalen over 100 jaar. Ach ja..... We denken slechts 5 jaar vooruit.
Ferry denkt niet aan clientelisme door de Turkse kamerleden en wel aan een nieuwe moslimpartij.
PvdA heeft eindelijk door dat je nienialleen voor de belangen van een minderheid moet opkomen.
@Ommezwaai | 13-11-14 | 22:50
Mooi he, en gelijk weer brullen met een raar accent, het NL niet machtig en gelijk om zich heen slaan, goede beslissing dus, maakt een hoop duidelijk, als zelfs de pvda je er uit flikkert.
De multiculturele melt-down in de Partij van de Atoomgeleerde is begonnen.
Met als resultaat dat Laurel en Hardy (uz-huk en uz-buk) waarschijnlijk een 2mans-partij gaan opzetten.
Het wordt hoog tijd voor nieuwe verkiezingen.
Lewis | 13-11-14 | 22:56
Iedereen, niet alleen Quincy
Zijn dit nog twee Turkse 2e-kamerleden?
www.pvda.nl/personen/Yasemin+%C3%87ege...
www.pvda.nl/personen/Keklik+Y%C3%BCcel...
En kunnen deze ook nog de PvdA-fractie uit?
Er zaten wel veel Turken in de PvdA-2e-kamerfractie trouwens.
Mooi, en nu verbieden graag, die verschrikkelijke partij.
necrosis | 13-11-14 | 22:59
*grinnik*
ik vraag mij nu af, aan wie moet de PvdA nu nog zeteltjes verdienen door cliëntelisme?
Immers:
De uitkeringsgerechtigde is gillend weggerend na de taalcursussen, gedwongen vrijwilligerswerk en tandenborstel controle.
Turken (een behoorlijk PvdA gedeelte) zullen spugen op die club... wie niet trouwens.
Ouderen zien hun stembiljet verweken in de urine.
Arbeiders hebben geen geld meer om naar het stemhokje te komen.
Wat rest zijn volgens mij topambtenaren met ontslagbescherming en PvdA politici zelf. Moet al met al goed zijn voor 1 zetel.
In ieder geval, ga door PvdA, ga zo door.
Ik geef hier het hele dorp een avond gratis te zuipen als die kut club van jullie eindelijk wordt opgeheven.
proost.
@Bocherinelli | 13-11-14 | 22:58
Volgens de peilingen had het kabinet al een maand na beëdiging geen meerderheid meer, en nu helemaal niet meer.
www.ipsos-nederland.nl/content.asp?tar...
En vanwege dit topic dus even -2 bij PvdA, een minderheidsregering met 44 zetels dus.
Exilium | 13-11-14 | 22:59
Daarom moet Turkije nooit bij de EU komen,hun bijdrage met Kobani verdiend ook geen schoonheidsprijs.
Exilium | 13-11-14 | 22:59
Koekebakker. Had jij anders tegen deze kamerleden aangekeken als ze hun Turkse paspoort zouden hebben ingeleverd? Dat is het hele probleem.
@Desmoulins | 13-11-14 | 23:00
Juist niet. De Pvda laat zien dat ze daadkrachtig optreden tegen lui die de partij voor eigenbelang proberen te gijzelen. Heel goed gedaan Samsom !
Het politbureau heeft ingegrepen.
Chantabele Turken, quelle surprise!
Deze sekte valt door cliëntelisme uit elkaar, oh de ironie...
Na het uit elkaar pleuren van de pvv, waar in de sjoop.nl- en pvda-kringen zo meesmuilend over werd gedaan, is het nu de beurt aan deze partij zelf. Aan de ene kant van het spectrum wat op geschoond bij de verantwoordelijkheidsduikende one-issue, nu aan de kant van de hypocriete zakkenvullende rubberenruggen plucheplakkers (Sharon, wil je ook even aansluiten als volgende?). Who's next, GL hoeft niet meer, dus de SP dan maar?
"Kuzu 23067 stemmen op vijfde plaats meeste stemmen."
En dat is dus exact het probleem met politici met een 2e paspoort van een land met een democratie van een bedenkelijk niveau. Het wordt deze landen te makkelijk gemaakt om stromannen op strategische posities te manoeuvreren door landgenoten te 'adviseren' op zo'n stroman te stemmen. En op die manier krijgt zo'n lang indirect invloed op het democratische proces van een ander land.
Daarom ben ik per definitie tegen politici met een dubbel paspoort, hoe integer ze ook moge (lijken te) zijn. En het zal mij al helemaal worst zijn van welk land dat tweede paspoort is: Zweden, België, de VS of Turkije, het maakt niet uit.
En verder zou het wel mooi zijn als zetels van een partij zijn en dus niet bezet gehouden kunnen worden door kansloze eenmansfracties. Uit de partij = zetel kwijt en bij de volgende verkiezingen opnieuw proberen. Daarnaast zou de volksvertegenwoordiging alleen uit partijen mogen bestaan die minimaal 5 zetels hebben.
@Bakito | 13-11-14 | 22:56
Ik niet hoor, ik geef jou gewoon de schuld ;)
Mooi, hoppa, en weer een stapje verder de 2 deling in, wij staan voor de Turken zeggen de turken, die blijkbaar geen NL -ers willen zijn.
2 down, 2 to go om het kabinet te laten vallen.
dus er hoeven ng maar twee meer zeteltjes van de coalitie en mag weer gaan stemmen doet?
spannend.
Na de eerstvolgende verkiezingen dus hoofddoekjes in de 2e Kamer. Turken en Marokkanen gaan het zelf proberen, hebben niks meer te maken met de partijleiding PvdA / D66 , bepalen het zelf en zetten er moslima's in om te proveceren.
Supermatthijs | 13-11-14 | 22:35
Drol in je bek linkse mafkut.
De sociale mens die geld van daklozen steelt.
De zogenaamde socialen die in de grootste huizen wonen.
De socialen die weg kijken bij vrouwenonderdrukking.
etc etc.
@ITEACHYOU | 13-11-14 | 22:55
Daar hopen ze hier op GS al maanden op hoor. Maar je hebt een punt natuurlijk. Schieten we niks mee op.
@ITEACHYOU | 13-11-14 | 22:51
Goeie tegel wel.
Maar juist door al die enorme veranderingen en verschuivingen, en zeg maar rustig: juist omdat het land op drift is, hechten mensen des te meer aan iets aan het Sinterklaasfeest. Dat geeft ze weer even een soort gevoel van geborgenheid. Ik neem dus aan dat je je laatste zin gericht hebt tegen Quinsy, die zich inderdaad wel om andere dingen druk had mogen maken.
@Henk P | 13-11-14 | 22:48
Ik wil helemaal geen PvdA!
Ommezwaai | 13-11-14 | 22:50
Jij geeft die arme kippen de schuld?
Tuurlijk, een kabinetscrisis, dat is wat we nodig hebben .........
@Dick Luyenlomp
Gezien je reactie 1 minuut later is dan de plaatsing van mijn post, heb jij niet naar het interview geluisterd, waarnaar ik refereer, aangezien deze 9 minuten duurt.
Aangezien je me geen type lijkt die een tijdmachine bezit dank ik je voor het mooie voorbeeld van een goedkope, onnozele reactie.
@Liroy | 13-11-14 | 22:53
Dat is simpel hoor. De Pvda is nu de op drie na grootste partij van het land na de VVD. Geen dank.
Volgens de laatste peilingen zou PvdA op 12 zetels uitkomen.
Nu deze 'heren' hun zetel gewoon blijven bezetten onder eigen naam, zou PvdA er nog maar 10 hebben.
*gniffelt*
Zeg; hoeveel zetels hebben de PVVDA nu samen nog? Hoeveel meer moeten we nog overhalen zich af te splitsen om een crisis te genereren?
De PvdA is nu echt in een no-win scenario terecht gekomen.
Ze kunnen nu Didi Samsom wel lozen en vervangen door Lodi Asscher maar dat lost electoraal helemaal niets op want dan verliezen ze ook een groot deel van hun allochtone achterban en komen ze ook niet meer boven de 10 zetels uit.
Vergeet niet dat de oom van Lodewijk Asscher nog recent voor de VVD in de Eerste Kamer zat, Lodewijk Asscher komt uit een VVD-nest en is natuurlijk veel te VVD voor de PvdA-achterban. Zie: www.parlement.com/id/vhjogfpwhhz3/e_ed...
En de mensen die gecharmeerd zijn van Asscher kunnen ook al bij Rutte en Pechtold terecht dus dat voegt ook weinig toe in het electorale speelveld dus die kiezers gaan dan voor het origineel en niet voor een vage VVD/D66-kloon bij de PvdA.
Uiteindelijk was altijd wel duidelijk dat de PvdA uit elkaar zou gaan vallen langs etnische lijnen, een proces dat al jaren gaande is en dat nu in een stroomversnelling terecht komt.
Best lastig voor de PVDA. Als allochtonen partij ga je het niet redden.
Geen enkele gezonde Hollander wil nog op de PVDA stemmen.
Goede actie dit dus.
Nu maar hopen voor ze dat ze zonder de Turkse stemmen kunnen.
Lastig hoor.
Wellicht dat ze deze lijn wat verder door moeten voeren. Meer van dat soort gasten eruit flikkeren en wat meer naar de PVV luisteren. Misschien dat het dan weer beter gaat
NL wordt steeds intoleranter. Foute mensen die het verneuken voor de hele groep en een groot deel van de bevolking die steeds meer vanuit de onderbuik spreekt en handelt omdat ze niet bij machte is om met een veranderende wereld om te gaan. De politiek die maar aanmoddert en de klootzakken niet hard genoeg aanpakt. In alle sectoren constateren we de idiotie, maar iedereen is lamgeslagen want niemand doet wat. De frustraties lopen op. Er heerst chagrijn. Nederland is kapotgepolderd, piketpaaltjes zijn er niet meer, partijpolitiek is belangrijker geworden dan het landsbelang. De baantjes carrousel zorgt ervoor dat de mensen die er iets aan kunnen doen hun kop niet meer boven het maaiveld durven uit te steken omdat ze bang zijn voor hun eigen hachje. Principes en grenzen zijn er niet meer. Bonden roepen niet meer op tot massaal protest. De democratie is kapot. Maar hee, laten we ons druk maken om zwarte piet...... Kutzooiiiii.
FF kijken, de schuld kwam van rechts, dus stap je (s)links uit de pvda, humor !
Heerlijk dat de Partij van de Afbraak pas afgelopen avond aan deze twee heren is gaan vragen wat hun standpunten zijn. Een partij die bestaat sinds de tweede wereld oorlog die mensen op de kieslijst gooit, gekozen laat worden en gewoon twee jaar later een keer gaat uitzoeken welk vlees ze in de kuip hebben.
Dit soort excuus allochtonen wordt alleen maar met voorkeursstemmen uit de eigen achterban herkozen. Wordt alleen maar voor die achterban op de kieslijst gezet. Moet dus om te overleven en de partij geloofwaardig te houden hun achterban bedienen. Of nog liever, zoals het in de grondwet staat, hun volk vertegenwoordigen als volksvertegenwoordiger.
Niet deze twee hebben een spoedcursus staatsrecht nodig, maar de Partij van de Arbeid zelf. Je kan niet na de verkiezingen nieuwe lijnen uitzetten en daar de gekozen Kamerleden aan laten conformeren. Je kan niet voor je Kamerleden gaan nadenken. Kamerleden hoeven alleen terug te kijken naar hun eigen beloften en het verkiezingsprogramma van de partij.
Aangezien de Partij van de Arbeid zelf met dat document zijn reet afveegt, blijft er weinig richting over. Al helemaal als de beginselen als een windvaan door de onderhandelingen gaan. En de openlijke bobo`s na reeksen van fouten vice-opperhoofd van Europa worden.
Dan krijg je dus een vergadering van de Partij van de Arbeid, die arbitrair een deel van de beginselen en publicaties alsnog tot heilig verklaard om twee Kamerleden te wippen, waar volgens exact diezelfde Partij twee jaar terug totaal niets mis mee is.
Dit is exact dezelfde karaktermoord op de twee CDA dissidenten, die op de ledenvergadering van het CDA extreem veel beter wisten wat hun electoraat wel of niet acceptabel vond. Daarna werd tegen hun stem in, en die van een derde van de leden het CDA alsnog een coalitie ingedommeld. Het CDA werd gebruikt om de LPF en zichzelf uit de coalitie te verwijderen met nieuwe verkiezingen.
We moeten terug naar een systeem waar Kamerleden niet meer achter hun partij aanhuppelen, maar zelf verantwoording moeten afleggen over iedere stem die ze doen. Want dat is waarvoor zij zijn aangesteld, om zonder die last te stemmen, iets wat doodleuk grondwettelijk geregeld is, maar genegeerd wordt.
Ondanks de lange lijst van malversaties die deze twee Turkse heren hebben, is het bijzonder zielig alsnog vast te stellen dat het gebrek aan integriteit bij de andere 77 ligt.
Uiteraard krijgt alles en iedereen weer de schuld. Zo kennen we de islamiet weer.. Het ligt immers altijd aan een ander. Nederlanders of rechts hebben het gedaan.
Ga lekker kebab bakken, Turkse prutsers.
Was dat die sjaak die ook stemmen ronselde?
-weggejorist-
hadden. Dus.
Nieuwe troetelturken (t/m Westbroek) gezocht. Grijze Wolven gaarne niet reageren.
Erdogan heeft nu dus 2 zetels in de Tweede Kamer. De koning van Marokko wordt vertegenwoordigd door Arib, pvda uiteraard.
@Bernard Couperus | 13-11-14 | 22:47
Bedank daar de werkgevers (VVD) maar voor.
Lewis | 13-11-14 | 22:37
Dat zou ik toch wel wat willen nuanceren...
www.youtube.com/watch?v=QgvvN6dvm_U
Nederland zou er beter voor gestaan hebben als we niet die hele volksstammen hier binnengehaald zouden hebben.
@GraafTel | 13-11-14 | 22:38
demetnu.nl/article_read.php?a=837
Barbaros_TR | 13-11-14 | 22:44
Don't shoot the messenger, boy!
lingo star | 13-11-14 | 22:42
Geweldig voorbeeld die Aboutaleb. Verdiep je eens in wat die man als wethouder, daarna als staatssecretaris en vervolgens als burgemeester allemaal voor zijn puur Marokkaanse achterban bereikt heeft voordat je zulke onzin plempt.
@Lewis | 13-11-14 | 22:44
gedaan = vandaan.
Die kamerleden doen mij niks, maar dat Motivaction onderzoek is dikke kul en kolder. Luister hier naar het interview met iemand die wel verstand van onderzoeken heeft en het resultaat naar het rijk der fabelen verwijst:
www.eenvandaag.nl/binnenland/55254/is_...
Dus hou svp de commentaren reëel ipv gal spuwen op alles wat ook maar een link heeft met Turkije. Goedkoop reageren is makkelijk, inhoudelijk sterk en beredeneerd reageren een stuk lastiger.
Voor Motivaction geldt dat ze haar naam beter veranderen in datgene waar ze echt voor staat, Fabrication.
@Yeohan | 13-11-14 | 22:38
Waar heb je dat gedaan? Ik lees ook elders dat ze uit de fractie zijn gezet.
't Begint te dagen.
IS dit dan einde kabinet?? Zal nog een keer de link geven www.youtube.com/watch?v=ox-lfowevqA
@brutus68 | 13-11-14 | 22:38
Ja daag, Fortuyn was een groot aanhanger van de wijze den Uyl en bovendien voor 1 europa en pro- islam maar daar hoor je Geert gek genoeg nooit over.
Supermatthijs | 13-11-14 | 22:37
Natuurlijk niet, waar ik voor ben is voor echte democratie en niet clientelisme. Marcouch en Aboutaleb bewijzen dat mensen van Marokkaanse komaf dat wel kunnen, maar de Turken hebben ook in Feyenoord er een bende van gemaakt. Dus mensen van Turkse komaf zijn welkom in politieke partijen zolang ze geen clientelisme bedrijven.
Goh, zou de PvdA nu ook doorpakken en inzien dat 99% van de turken in hun partij er slechts voor eigen gewin zit en cliëntelisme bedrijft, zoals in eigen land heel gebruikelijk is.
Zo'n beetje overal waar gezeik is, spookraadsleden opduiken en raadsleden dingen zeggen die haaks staan op de lijn van de partij (zo die er al is...) zijn het turken die hoog op de lijst staan van de pvda.
Excuusturken dus. Maar de wal lijkt het schip dan toch te gaan keren.
@Rasputnik | 13-11-14 | 22:26
Tuurlijk is dat wel moedig. Het doet verder niets af aan alle verkeerde dingen die de partij heeft gedaan en doet, maar deze stap verraadt ballen.
'We zijn politici voor alle Nederlanders'. En ik ben de paashaas.
Supermatthijs | 13-11-14 | 22:35
Ik ben zelf op de werkkamer van Fortuyn geweest ten tijde van de Erasmus en heb hem daar niet zien hangen. Misschien eerder. En ja, het klopt dat Fortuyn gestart is bij de PvdA. Gelukkig komt verstand met de jaren. Misschien ook voor jou?
Die Kuzu is toch van die Turkse verzekeringen. Heeft iemand een link naar dat spotje?
Ze zijn zelf opgestapt. Ik maar denken dat Didi iets daadkrachtigs had gedaan. Hoe naief ben ik.
Wel een aardige op twitter: de laatste 2 pvda-ers die nog voor een achterban opkwamen.
@Supermatthijs | 13-11-14 | 22:35
Fortuyn had dat portret hangen om zich dagelijks er aan te laten herinneren hoe het niet moet.
Ze blijven zitten.
Dan ligt het voor de hand dat deze heren een partij starten voor de 1 miljoen moslims.
Beide waren goed voor ±50.000 voorkeurstemmen, geen kattenpis.
Als alle Turken
Als alle Marokkanen
Opeens een eigen partij gaan oprichten
En alle Turken en Marokkanen stemmen erop
Wordt Nederland dan wakker?
@Bernard Couperus | 13-11-14 | 22:33
Welnee, Den Uyl was een prima kerel met het hart op de goede plaats. De veel te naïeve Den Uyl had alleen veel meer tegenwicht moeten krijgen van 'rechts'. Die partijen valt veel meer kwalijk te nemen.
@lingo star | 13-11-14 | 22:36
Je bent tegen democratie ?
Bij de volgende verkiezingen komt de moslimbroederschap dus in de tweede kamer....
Als ze het handig aanpakken, sultan erdogan en hussein obama zullen ze flink helpen, zullen ze een zeteltje of 6 - 7 binnen kunnen halen.
Wedden dat links en rechts "nederland" met deze nsb'ers wel zaken zal willen doen.... de islamiseren willen ze niet tegengaan....
Met Wilders daarentegen....
Op naar de burgeroorlog.....
Ben benieuwd wat het effect is op de peiling.
Goed zo jongens. Lekker in de Kamer blijven, je flink afzetten en veel vuil spuien over de PVDA. Betere reclame kunnen we ons niet wensen voor de verkiezingen in maart.
dankuwel, AIVD. goed werk.
(want zo'n analyse komt natuurlijk niet vanuit de pvda zelf, daar hebben ze hulp bij gehad vanuit de inlichtingendiensten.)
Kaas de Vies | 13-11-14 | 22:33
Zo lang je bomen ontwijkt wel. Het is natuurlijk beter om niet de afgrond in te rijden, maar dat is helaas alleen aan echte bestuurders gegund.
Ieder een rode roos en verdom het niet om aan te bellen.
Boze Turkse Kamerleden willen geen Turkse Kamerleden worden genoemd door Nieuwsuur. Dominique van der Heyde maakt snel haar excuses.
Supermatthijs | 13-11-14 | 22:34
Die gasten hebben langer dan 1 jaar kunnen etteren, ze hadden gewoon nooit kamerlid mogen worden.
Dat krijg je als je een partij bent die perse allochtonen in je partij, en ook in de TK wilt hebben. Dubbelpaspoortigen horen Überhaupt niet in onze regering, want altijd een loyaliteitsprobleem. Üpgeüdemüterd dus met Üzturk en Sjüsjük (of hoe die pipo ook heet)! Düi!
@Bernard Couperus | 13-11-14 | 22:33
Zijn portret hing in de werkkamer van Fortuyn. Het was de grootste staatsman ooit die vrolijk werkgevers op een bijeenkomst ging vertellen dat hij hun bedrijven zou nationaliseren als hij de kans kreeg.
-weggejorist-
Ik ben er nog niet zo zeker van dat dit stand houdt. Een knip met de vingers van Erdogan en de gehele PvdA-leiding schijt in zijn broek.
Het is zeker goed eindelijk wat daadkracht te zien. Ook ik zag dit niet aankomen. Toch vind ik het geen prettig idee dat deze twee gasten wel kunnen blijven zitten, wat zouden daar heel concreet de gevolgen van kunnen zijn? Hoewel ik altijd erg genieten kan van vallende kabinetten en de poppenkast waarmee dat gepaart gaat vrees ik dat de meeste Nederlanders nog net niet getergd genoeg zijn om daarna eindelijk eens anders te gaan stemmen. Ook zullen we niet eisen dat de lui die er daar al jaren een zooi van maken vertrekken. Uiteindelijk zitten ze er allemaal weer in een andere samenstelling of onder een andere vlag zelfs.
Goede zaak dit. Zelf reinigend vermogen in een volwassen partij is een groot goed. Kan de PVV nog heel wat van leren (graus).
@Rasputnik | 13-11-14 | 22:26
Eens. Joop den Uijl is de grootste landverrader ooit !
@limitless | 13-11-14 | 22:30
het is nog erger hoor. Ga maar eens rondkijken hoevelen er rechten studeren. Men is bezig de rechtstaat heel langzaam naar de hand te zetten, niet de 'nederlandse normen en waarden' hand, dat is.
@Feynman | 13-11-14 | 22:27
En dan wordt de landing zachter?
Feynman | 13-11-14 | 22:20
Bruine Beer | 13-11-14 | 22:28
Daar zit helaas wat in.
Alhoewel, zelfs met één lid gaan ze er nog met de zetel vandoor, zie de PVV.
@******** | 13-11-14 | 22:25
Ze hebben dingen over mensen gezegd die de partijleiding errug fout vond. Héél stout dus.
Haha, altijd al gedacht dat de PvdA van binnen uit zou imploderen, juist door die omarming van multi-cul.
Ik hoop dat ze de hele Turkse achterban meenemen. Op naar de 8 zetels voor de PvdA.
Als bewoner van de schilderswijk en allochtoon. Mag ik constateren dat de meeste allochtonen die de politiek ingaan niet voor het nederlandse belang daar gaan zitten maar gewoon om het belang van hun eerste nationaliteit. En dat krijg je als je als een gek iedereen met een dubbele nationaliteit(dubbele moraal)in de hoogste organen van het nederlandse bestel toelaat.... iedereen die mee wil doen zou in theorie afstand moeten doen van hun oorspronkelijke nationaliteit.. dan ben je betrouwbaar
De PvdA heeft zich reeds decennia geleden willens en wetens ingelaten met dit clintelisme en het gedoogd.
En regel 1 van het clientelisme is: Voor niks gaat alleen de zon op.
Daar zie je weer het probleem met de dubbele paspoorten, Nederlands en Turks . En dan nog banden hebben met het Turkse parlement Spionnen zijn het in een modern Turks jasje.
Deze gelukzoekers waren toch een verrijking voor de Nederlandse samenleving volgens de PVDA. We zien de resultaten. Wanneer lost de PVDA de echte problemen op in plaats van geld uitdelen van de weinige die nog verdienen met werken.
Die twee sluiten zich aan bij de twee ex-pvv'ers onder de naam Partij voor de Vrijheid ook van Turken (PVVT)
@Abject | 13-11-14 | 22:16
Riskant. Als je de zetels aan een partij toekent, kunnen de leden niet meer zelfstandig stemmen, want tegen de partij stemmen = eruit geflikkerd worden. Kun je net zo goed maar één lid per partij hebben, en dan stemmen met gewicht.
******** | 13-11-14 | 22:25
Als je je nauwelijks aan je portefeuille houdt, als je niet de partijlijn onderschrijft en niet voor integratie bent en daardoor bij Asscher gaat dwarsliggen, dan wordt het voor je collega's lastig.
"Werken kameraden, de straat op" zegt het Partijpresidium en hup, weg zijn ze, dezelfde dag nog .
"In het AD stond dat beide Kamerleden vinden dat Asscher zich te kritisch opstelt tegenover Turkse organisaties als Milli Görüs.
Hij laat die organisaties nauwgezet volgen, omdat het vermoeden bestaat dat ze de integratie van Turken in Nederland tegenwerken. Kuzu en Özturk beschuldigen de minister van "uitsluitingspolitiek"."
Tja, wat verwacht je van politici die zich aangetrokken voelen tot de ideologie van de PvdA? Met arbeiders heeft deze partij al tientallen jaren geen mallemoer meer te maken.
Ook als ik zelf een been zou missen en geen reet meer zou verdienen, dan zou ik nog niet op de PvdA stemmen.
Erdogan zet alvast grond- luchtmacht- marinemensen gereed om de eerwraak te wreken.
Kaas de Vies | 13-11-14 | 22:24
Je kan de voorwielen verstellen met die draaischijf links op het dashboard.
@PvdA : Nu jullie je prinsjes en prinsessen het land in sturen om naar de man in de straat te luisteren, tip:
Luister ook eens naar de blanke meerderheid met baan. In den beginne stonden jullie voor de emancipatie van de Nederlandse Arbeider. Dat hebben jullie goed gedaan. Zo goed, dat iedere Nederlandse arbeider inmiddels een opel of een kia voor de deur heeft en 1,5x per jaar op vakantie gaat.
En toen ging het fout. De gastarbeiders die de VVD hier wilde laten werken en vervolgens keihard (naar Zwitsers model) terug naar huis wilde trappen hebben jullie hier gehouden en hele gezinnen er achteraan geinporteerd in de hoop dat er toch nog iemand op jullie zou stemmen. Partijbelang gaat immers voor het belang van Nederland of Nederlanders.
De voormalige Nederlands arbeider die jullie hebben geholpen om Jan Modaal (1x, 1,5x of 2x) te worden is nu een doelwit om zo veel mogelijk geld uit te persen. Dat kan gebruikt worden voor jullie asielzoekersindustrie en andere miljardenverslindende hobbyprojecten.
Luister weer eens naar de Nederlandse werkende meerderheid. Als jullie het niet doen, dan doen Roemer en Wilders het wel.
@Lewis | 13-11-14 | 22:20
De PvdA verricht pas een moedige daad als ze verontschuldigingen aanbieden voor het binnenhalen van massa's criminele, onaangepaste uitvreters en het daarmee faciliteren van niet alleen een levensgroot gevaar voor de Nederlandse cultuur maar ook voor alle Nederlanders met een voorkeur voor vrijheid en plezier. Dat zou moedig zijn. Twee Turken de fractie uitflikkeren is niet moedig.
Hoor ik Pechtold in de verte al de Armeense Genocide ontkennen? De strijd om de Turkse stem zal ongetwijfeld verhevigen, uiteraard ten koste van de rest van het electoraat.
Twee Heeren dienen heeft nog nooit gewerkt.
Hun credo's eigenlijk: Eigen Volk Eerst en Integreren Doen We Lekker Niet. Erdogan zal trots op ze zijn.
mooi!
Democratie is slechts de trein die wij nemen totdat wij op onze bestemming zijn aangekomen. Minaretten zijn onze bajonetten, koepels onze helmen, moskeeën onze kazernes en gelovigen onze soldaten .
Erdogan
Er zijn er nu alleen twee minder in de PVDA. Still a long way to go...
lingo star | 13-11-14 | 22:16
Clientisme is zo'n onzinwoord. Alsof PVV, 50+, VVD, D66, etc hun eigen kiezers zouden afvallen.
Zelfde onzin als 'wij doen netwerken, hullie doen corruptie'. Of 'wij zijn migranten, hullie zijn gelukszoekers'.
Dus leg nou eerst maar eens uit wat deze turkmannen concreet verkeerd hebben gedaan.
En dan ook UIT de Kamer en GEEN wachtgeld!!!
grappig genoeg waarschijnlijk de enige PVDA'erts die iig wel voor hun eigen achterban opkomen, kan Didi nog wat van leren
Lewis | 13-11-14 | 22:20
Nou ja, moedige daad, ze hadden geen keus. Als ze deze twee Turkse agenten niet hadden weggestuurd, hadden ze net zo goed zichzelf van de brug kunnen gooien.
@Feynman | 13-11-14 | 22:17
Vertel mij eens hoe jij wel een auto bestuurt die een afgrond instort?
Mooi, bijna verkiezingen. En dan dit absolute eurofiele pleuriskabinet Den Haag uitrossen.
Kortom Vijfde Colonne Turkjes indachtig quote Erdogan: Democratie is als een trein als je op de plaats bestemming bent gekomen dan stap je uit!
@Supermatthijs | 13-11-14 | 22:16
Niet gelijk de hele hand willen, hè. Hij gaf je een pink.
En nu die gekke Islam Turken clubjes ook aanpakken graag.
Hehe Tudeldukuu
Die twee blijven gewoon zitten en gaan gewoon door.
Volgens Mei Li Vos zijn ze zlf opgestapt. twitter.com/meilivos/status/533005622...
@Lewis | 13-11-14 | 22:20
Ik ben voor.
Zullen we ook hier op GeenStijl gewoon constateren dat Samsom en Asscher ballen hebben getoond en een heel moedige daad hebben verricht? Ik had het nooit verwacht, maar ik vind het heel goed.
Abject | 13-11-14 | 22:16
Volgens de grondwet moeten Kamerleden zelf nadenken en niet naar de partij luisteren. Iedere vorm van partijdiscipline is aan aantasting daarvan. Dat partijen als blok stemmen, betekend dat de ongekozen partijleiding meer te zeggen heeft, dan de gekozen Kamerleden.
De partij heeft in voldoende mate haar electoraat bedrogen dat ruim de helft van de Kamerleden al had moeten bedanken.
Dit is gewoon cliëntelisme van deze heren, anders kun je het niet noemen. Twee Turken die zich puur en alleen inzetten voor de belangen van Turken.
-weggejorist-
de toekomst van de PvdA
www.youtube.com/watch?v=Oy9OkdaKEQU
Als die twee samen verder gaan, hebben we zo meteen dus de eerste 100% Turkse partij in de tweede kamer.
De PvdA is walgelijk (dit wisten we al) hypocriet. Deze Turken zijn alleen op de kieslijst gekomen voor de Turkse stem. Nu ze daarvoor opkomen moeten ze opeens weg. Valt niet te rijmen. En waarom handelen Samsom en Asscher nu zo? Omdat er verkiezingen aankomen en ze hopen dat de oude achterban denkt dat ze er weer voor de arbeider en niet voor de allochtoon zijn.
Prima dat deze Erdogan-Genossen uit onze volksvertegenwoordiging zijn geflikkerd, maar de PvdA heeft ranzige boter op het hoofd.
-weggejorist-
Dat wordt een nieuwe moslimpartij.
Zetels worden toegewezen op basis van partijlijsten, maar eenmaal in de kamer staan ze op naam
Deze twee kamerleden mogen dus in de kamer blijven als ze dat zelf willen en hun termijn uitzitten.
Dat brengt de coaltie VVD+PvdA terug van 79 tot 77 zetels, wat nog steeds een meerderheid is.
Zelfs als ze de meerderheid zouden verliezen, verwacht ik geen einde van dit kabinet aangezien dat ze al opereren als minderheidskabinet in praktijk.
PvdA-politici verplicht de straat op. Twee Turkse fractieleden gaan vanavond al.
In dat geval hebben we dus een vreemde mogendheid rechtstreeks vertegenwoordigd in ons parlement. Gefeliciteerd.
Vanaf morgen hebben ze alle tijd om deur aan deur Erdoganpropaganda te maken.
Misschien kunnen ze bij de PVV, die hebben ook niks met de PvdA...
De excuus-Turken zijn eindelijk eerlijk waar het stemrecht van hun electoraat in verdwijnt. Als een gebalde vuist in je roosje, tot bloedens toe. Is trouwens nog het officiële logo ook, u was gewaarschuwd.
Miljoenen voor een stichting lezen en schrijven met voornamelijk blanke medewerkers onder leiding van blauw bloed, maar geen kleinere klassen of klassenassistenten. In dezelfde week dat Turken voor driekwart achter het kalifaat staan en in eigen toeristische oorden Amerikaanse soldaten molesteert.
Geniaal trouwens dat het opstappen van de Turkse deel van de PvdA zonder bruggetje doorgaat met PvdA Job Cohen die ergens Juryvoorzitter mag spelen hoe cultureel geld over het hek gegooid mag worden. AKO literatuurprijs terwijl de Kamer uiteenvalt. Het zullen je prioriteiten maar zijn.
PvdA lijkt wel een auto te willen besturen die van de afgrond afstort door de gordels te aaien.
@brutus68 | 13-11-14 | 22:12
En zo is het ouwe ijzervreter.
uit-benen | 13-11-14 | 22:16
Nee, maar wel een baard tussen de benen..
De hele PvdA is toch in dienst van allah?
In ieder geval twee Millî Görüş infiltranten eruit geflikkerd, nu de rest nog.
@miko | 13-11-14 | 22:10
Zie je nou wel ? Ik heb weer eens gelijk maar dat is logisch.
Zelfs de Turken die het tot in de Kamer schoppen vallen uiteindelijk door de haatmand.
Respect.
Het moest toch eerlijker enzo volgens Didi? Gaat de goeie kant op, want qua gekozen zetelaantal gaan ze nu wel richting peilingniveau. Dat is wel zoeerlijk.
Misschien toch maar eens een grondwetswijziging invoeren aangaande het toekennen van zetels aan afvallige partijleden? Of gaan we gaandeweg naar de maximale fragmentatie? Leuk coalitie-vormen met meer dan zeventig aleingangers.
Maar blijft dit tweetal, de twee van Erdogan, wel in de TK zitten?
Dit gaat de PvdA stemmen kosten, want wat is de PvdA zonder clientelisme ?
Zouden hun moeder ook zo een snor hebben
Ben benieuwd naar de peiling van De Hond zondag. Zou de PvdA dan eindelijk onder de historische tien zetels duiken?
Pvda - Turkse stemmen = 6 zetels over.
Op naar de afgrond met die pvda.
Het moest toch eerlijker enzo volgens Didi? Gaat de goeie kant op, want qua gekozen zetelaantal gaan ze nu wel richting peilingniveau. Dat is wel eerlijk.
Burgeroorlog in 3...2..1.
Groep Kuzutürk, voor al uw Hakbarren.
Dat dit de eerste dominostenen mogen zijn die valen.
De PvdA die aan zelfreinigend vermogen doet? "A day late and a dollar short" mag hier vertaald worden
met 40 jaar en 200 miljard.
Dit gaat stemmen kosten
He dat is toch niet verwacht. Iets met ballen...????
Gaat de Partij van De allochtonen boel stemmen kosten.
Kom op VVD neem de kans waar.
Boeiend, heel boeiend. En ze leefden nog lang en gelukkig. In dromenland.
Zeer vaak hetzelfde liedje met dit soort volk in de politiek: cliëntelisme, corruptie, en ga zo maar door. Dit is juist wat we NIET willen in Nederland. Doei!
Ze zijn eruit geflikkerd, om precies te zijn.
Goh, zouden ze bij de PvdA een vleugje daadkracht bezitten?
Opgeruimd staat netjes. Zulke lieden wil niet in je partij hebben.
Dus vanaf morgen heeft Turkije haar eigen partij in de Tweede Kamer.
Het kan zoveel beter!
Joepie! Wie volgt?
Allah! oe Akhbar !
Ik ruik een kabinetscrisis.
Waarom neem je zulke figuren ook aan ?
Ozzie en kudtturk er uit.
Kijk kijk, die verafschuwde PVDA heeft reinigend vermogen.
Supermattie kom er maar in
Ok, dat had ik niet verwacht
Opdat er meer velen mogen volgen.
REAGEER OOK