Zomergasten? Ik snap echt niet waarom daar belastinggeld heen moet. Studio Sport? Ik snap echt niet waarom daar belastinggeld heen moet. Ramadan Journaal? Ik snap echt niet waarom daar belastinggeld heen moet. Vive le Frans? Ik snap echt niet waarom daar belastinggeld heen moet. Heel Holland Bakt? Ik snap echt niet waarom daar belastinggeld heen moet. Floortje Dessing op vakantie? Ik snap echt niet waarom daar belastinggeld heen moet. Spoorloos? Ik snap echt niet waarom daar belastinggeld heen moet. Joop.NL? Ik snap echt niet waarom daar belastinggeld heen moet. ENZOVOORTS ETCETERA UND SO WEITER. Wij van de GeenStijl hebben ooit (2008) geprobeerd om de NPO op te blazen. Helaas Weesie-kaas is dat niet gelukt. Maar nu is daar Sander Dekker. Vernieler van Werelden, Kapotmaker des Doods. De doortastendste VVD-er sinds (opzoeken - red.) komt nu met bunkerharde maatregelen om dat palliatieve taxpoetcrematorium te Hilversum eindelijk eens goed te carpet bomben. Lees het interview met de bemmende bewindvoerder op
NU.NL (gratis, geen plus of premium en/of registreren). Hup Dekker. #123WEGERMEE
Reaguursels
InloggenMijn hartelijke dank staatssecretaris Dekker! Wat een geweldig nieuws dat iemand zich eindelijk hard maakt voor deze irritante en onnodige verspillingen van belastinggeld. Als ik iq-moordende bullshit wil zien heb ik echt al wel keuze genoeg...
Mijn stem heeft hij. Op onderwijs doet hij ook goede dingen.
Ja, want als de publieke omroep niet meer bestaat, hoeft daar geen belastinggeld meer heen en zul je zien hoe wij allemaal terstond zullen gaan profiteren van enorme belastingverlaging en lastenverlichting!!1!!!
Iets zegt me dat televisie-programmata van dit plan niet beter gaan worden.
Straks een culturele educatieve hoerashow met Jandino, Quinsie en Paul de Leeuw op de NPO.... met de meiden van halal in de jury.
.
@tweetybird | 13-10-14 | 13:21
De omroepen hebben al weinig in te brengen. De programmering wordt bepaald door 'zendercoördinatoren", die toevallig allemaal min of meer een VARA-achtergrond hebben.
@yamahaha | 13-10-14 | 10:36
Wedstrijdje voetjebal tegen IJsland vanavond?
Leuk, maar deze man stemt gewoon wat Rutte van hem vraagt, net als dat hij toentertijd heeft ingestemd met de inkomensafhankelijke zorgpremie. Oftewel, geen enkele VVD'er is nog te vertrouwen. Het zijn PvdA'ers geworden.
er is geen enkele reden waarom het regime hier radio- en tv uitzendingen zou moeten verzorgen. Wat dat betreft is er ook geen reden waarom de staat ziektekostenverzekeringen zou moeten voeren, of onderwijs of gezondheidszorg. Feitelijk is het enige waar we een staat voor zouden willen hebben politie en justitie en niet zoals die nu wordt geleverd. Verder moet de staat zich nergens mee bemoeien omdat alles waar het regime aan zit gegarandeerd mislukt
Eindelijk een verstandig voorstel. Hopelijk komt BVN ook op de schopstoel met hun onnozele programma's.
Las net op de Gele Raaf site dat Jan Slagter van omroep Max deze plannen op zijn minst kut vindt. Als de narcist Slagter dat de plannen zo verschrikkelijk zijn, dan móeten het wel goede plannen zijn....
Hans Hillen | 13-10-14 | 10:39
Voor SBS-volk zijn er al SBS-programma's. Op SBS. Meer SBS-programma's van belastinggeld is verspilling. Bovendien wordt SBS dan door de belastingbetaler beconcurreerd.
tweetybird | 13-10-14 | 13:21
Educatief en cultuur werd genoemd.
Politieke belangen in ogenschouw genomen, zal het er deels wel op uitdraaien dat er veel multicult door de strot geramd gaat worden. Opdat we een harmonieuze samenleving worden met begrip voor elkaars ziektebeelden.
Een spoedoffensief om de verhouding tussen oud Nederland en de nieuwe lage loonkosten colonnes op één lijn te krijgen.
Opdat de grote multinationals in een stabiele omgeving los kunnen op het grote goedkoop produceren platvorm.
Wordt wel een uitdaging om de dingen die er echt toe doen op een attractieve manier te brengen trouwens.
Maar ja einde van het liedje zal wel worden dat de VVD zal proberen met verregaande maatregelen de NPO te dwingen om nog meer de kabinets propaganda op ons uit te strooien. De 8 omroepen zullen ze wel tegen zich hebben. Maar de NPO leiding hondjes zullen ze wel mee hebben. Want NPO leiding is eigenlijk de propaganda media voor dit kabinet. De leiding daarvan zijn al net zulke pluche plakkers. Meelopers met een kabinet die ze voorschijft en dicteert wat wel en niet mag. En zij het doen en uitvoeren. Toch denk ik zelf dat dekker wel een bommetje heeft gegooid en dat de 8 omroepen het niet zien zitten. Kan leuk wat wrevel gaan geven met fijne docu's hoe het wel echt zit.En wel programma's met stevige kritiek.
Zo, sneu hoor. In huize botox de Mol en Arnie Eye Works gaat nog een flesje bubbels open. Boer zoekt vrouw met om de vier minuten tien minuten reclame, sms'jes voor 1euro per stuk en campina product placement. Nu echt iedere film onderbreken door 45 minuten IQ=80 hart van Nederland omdat er helemaal geen concurrentie met is. Eredivisie samenvattingen gepresenteerd door Hans de Kraaij.
Wat een feest!
Echter probeer dat maar eens duidelijk te maken aan bijvoorbeeld een de Leeuw. Of willekeurig welke BN'er eigenlijk. We hebben niet echt het intellectuele talent gerekruteerd in ons omroepensysteem, zeg maar.
Er is bijkans niets meer echt op TV, zelfs kanalen zoals Discovery zijn geïnfecteerd met fake en verkopen.
Het is dus een hele goede zaak dat zender welke gegarandeerd zijn van maatschappelijk geld, de schade bij andere zenders goed maken.
Educatief en techniek zouden daar mooie voorbeelden voor zijn, en dan echt...
Uberhaupt een goede zaak om de rotzooi die nu gemaakt wordt in te dammen. Veel te veel is gericht op dat je het vooral kan maken in deze maatschappij door de debiel uit te hangen, media, media, media.
Een bijzonder slecht signaal in een realiteit welke toch echt op techniek draait, en waarin we bijzonder de problemen in duiken als er niet snel meer technisch personeel bijkomt.
En dat stimuleer je niet door het 60e programma waar een lekker bekje en stemmetje geselecteerd wordt in een talentenjacht voor een korte cashflow naar de grote jongens. De maatschappij is meer dan enkel plezier.
@Pritt: "palliatieve taxpoetcrematorium" Wordt het nu niet weer eens tijd voor een compleet bijgewerkte 2014 editie van het het Grote GeenStijl woordenboek. Hell, ik zou er een woordenlijst van maken zodat autocorrect niet de hele tijd rood onderlijnt.
Hmmm die dekkert doet natuurlijk wel iets heel doms. Want nu zal in het cultuur programma opsporing verzocht de hoofdrolspelers de hoofdrolspelers blijven. Tsja ik denk dat de NPO nu wel gaat inzien dat ze voor jan met de korte achternaam de propaganda machine van dit kabinet zijn geweest. Ik verwacht dan ook op korte termijn een grote verandering. Waarbij ineens de omroepen wel keihard problemen durven te verwoorden. Al met al dus goed nieuws. Een npo dat mischien eindelijk onze centen waard word en zich niet meer laten opdringen wat dit kabinet voorschijft. Yep ik denk dat Dekker een bom onder zichzelf heeft gelegd en zijn vvd. Niet slecht. Krijgen we eindelijk een NPO die wel kritiek durft te uiten. Denk dat de liefde wel zo'n beetje over is tussen kabinet en de publieke omroep. Zal zich gaan vertalen in wel eerlijke peilingen. Wel het durven benoemen van de zaken en problemen. Wel eerlijke berichtgeving zonder censuur. Al met al geweldig. Dekker ga zo door zou ik zeggen. Want doe maar geen bommetje maar een bom.
-weggejorist-
" en komt 50 procent van het budget beschikbaar voor private partijen, zoals creatieve en maatschappelijke organisaties.
De grootste geldverkwisting van het NL omroepbestel was de uitzendtijd van mini-omroepjes als Humanistisch Verbond, IKON, RKK, Boeddhistische Omroep Stichting, NIK, Nederlandse Moslim Omroep en wat er dies meer zij. Er keek geen hond naar, puur weggegooid geld. En nu gaat een VVD'er dat systeem weer in ere herstellen??
Ik val van mijn stoel.
Het doel is het kapotmaken van de NPO. Dat weet iedereen. Want heel Nederland gaat niet naar educatieve programma's kijken. Alsof het achterlijke volk door de wijze VVD gaat worden onderwezen en dan ook nog van hun eigen geld. Het uitzenden van programma's als boer zoekt vrouw en DWDD is helemaal prima op de NPO er kijken immers juist veel belastingbetalers naar. Wat de NPO mist is een geluid uit een bepaalde hoek van de samenleving. Maar dat kan opgelost worden en wordt al voor een deel opgelost.
De VVD laat slechts een huls achter waar ooit de NPO zat. Kunnen ze er zometeen nog een zender afknallen en is heel Nederland over een paar jaar gedwongen maar van die spontane gedwongen RTL Unilever programma's te kijken. En worden we daar nu allemaal zo gelukkig van?
Eindelijk!
Als het goedkoper is dan de huidige situatie ben ik voor.
De man heeft gelijk dat amusement niet van belastinggeld gemaakt hoeft te worden.
Maar als dat betekent dat dezelfde hoeveelheid geld nu uitgegeven gaat worden aan nog meer linksdraaiende PvdAllochtonen-propaganda schieten we er niets mee op.
" en komt 50 procent van het budget beschikbaar voor private partijen, zoals creatieve en maatschappelijke organisaties.
Nou laat die 'maatschappelijke organisaties' er maar buiten dan... zeker van mijn belastinggeld.
De hele economie is gebaseerd op stijgende lonen en lenen, lenen, lenen. Dat ze het budget eenmalig verlagen en daarna een tijdje niet verder verhogen is begrijpelijk, maar dit lijkt bewust slopen. Met name door nog even die 50 miljoen in 2016 en die 100 miljoen in 2017 te noemen, terwijl ze door hun wanbeleid en geld bijdrukken straks hyperinflatie gaan creëren. Het geld moet wel naar Griekenland en straks Italië. Kunnen we de zenders van Silvio indirect wel steunen.
Het volgende gelezen op www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/media... en reken even mee wat ze over houden.
"Het mediabudget (in 2013: 871 miljoen) gaat sinds 2013 stapsgewijs omlaag. De bezuiniging loopt op tot een bedrag van 128 miljoen in 2015. Het kabinet bezuinigt onder andere op:
de landelijke publieke omroep ( 125 miljoen);
de Wereldomroep ( 32 miljoen);
het Muziekcentrum van de Omroep ( 17 miljoen)."
"Vanaf 2016 zal het kabinet extra bezuinigen op het mediabudget. Het budget gaat in 2016 met 50 miljoen omlaag en vanaf 2017 met 100 miljoen."
"Deze bezuinigingen komen vooral terecht bij de landelijke publieke omroep: de levensbeschouwelijke omroepen worden opgeheven, het Mediafonds wordt opgeheven. En nog eens 45 miljoen moet nog worden ingevuld. Ook de regionale omroepen krijgen een efficiencytaakstelling van 25 miljoen."
Bron: www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/media...
tipo | 13-10-14 | 11:38
Dat zeg ik dan ook niet. Maar laat Sander het maar waarmaken.
Zolang mijn internet verbinding het maar doet.
Men doet maar. Zelf heb ik de televisie jaren geleden al opgegeven.
Het is eigenlijk allemaal zo banaal, dat ik er maar geen eens woorden aan vuil maak.
Eindelijk!
Fantastisch nieuws dit. Nu nog die acht relieken uit de tijd van verzuiling om zeep en een enkele, echte p.o. organisatie opzetten.
1 zender is meer dan genoeg. Kan met 100 miljoen toe. Radio? Idem dito, maar dan met 10 miljoen. Klaar.
Al het andere is volledig overbodige geldsmijterij.
Die schijnheilige vvdert zoekt nieuwe mogelijkheden om zijn vriendjes belastinggeld toe te schuiven?
Net als Hogervorst? Ieder vriendje een flinke hap belasting geld?
Flipus | 13-10-14 | 11:45
Of de hypotheek aftrekpost van 3 miljoen met de dubbel bewoonde woning van Annemarie Jorritsma.
Het is graaien tot het einde en daarna wegwezen met de poet.
Van oeffelen 11:21
Dat was een pornoster en niet Floortje Dessing.
Kijk nooit tv andere mensen wel, 4 jaar VVD aan het roer en dan dit, weet je nu zeker dat Nederland goed failliet is
Laat de VVD eerst naar eens een asielzoekersstop uit moslimlanden voorstellen voordat het zich bezigt met andere ook wel belangrijke ergenisjes.
"Ook verliezen de omroepen hun zendtijdgarantie en komt 50 procent van het budget beschikbaar voor private partijen, zoals creatieve- en maatschappelijke organisaties. Dit gaat om een bedrag van honderden miljoenen."
Die schijnheilige vvdert zoekt nieuwe mogelijkheden om zijn vriendjes belastinggeld toe te schuiven?
Net als Hogervorst? Ieder vriendje een flinke hap belasting geld?
Eén publiek net is meer dan genoeg. En voor vijf uur 's middags hoeven ze wat mij betreft niet uit te zenden, aangezien de meeste financiers pas tegen die tijd thuiskomen van het werk.
@daytripper | 13-10-14 | 11:38
De VVD heeft nog nooit iets geprivatiseert. Corporatisme, ja dat voeren ze wel steeds in. Maar dat is iets anders.
LJBrinkhorst | 13-10-14 | 11:30
Je moet het toch breder gaan zien. Ik zit hier in Frankrijk voetbal te kijken en ben een PSV fan. Nou heb ik een achterneefje in Oostenrijk en die zit in zijn PSV shirtje naar PSV te kijken. En ik neem aan dat het voor de aanhangers van alle eredivisieclubs hetzelfde geldt, wereldwijd.
...24X7 halal tv met in de reclame zwarte Piet bannende bedrijfjes... Let maar op...
Zenders met religieuze signatuur zouden ook geen cent subsidie mogen krijgen (net als stichtingen e.d. overigens). Scheiding kerk en staat etc. Dus geen publieke middelen gebruiken voor religieuze indoctrinatie.
Ik kijk al meer dan een jaar geen TV meer. Vooral de NPO is het private domein van de Gutmenschen, daar zou geen bezwaar tegen zijn als zij dat allemaal uit eigen zak betaalden en zelf terugverdienden met de kwaliteit van hun kunsten.
Echter betalen de Gutmenschen alles uit de belastingpot en ontvangen daar bovendien een vet salaris voor. Wat zij leveren is propaganda, vaak van de meest stuitende en eenzijdige soort.
LJBrinkhorst | 13-10-14 | 10:50
Ik geen Ranking de Stars en Bananasplit, dan jij geen voetbal, want daar zie ik het maatschappelijk nut dan weer niet van in.
Ja hoor ... toe maar weer .. lekker kort door de bocht en het zaligmakende privatiseren waar de VVD de kampioen in is. Daar hebben we immers zulke geweldige ervaringen mee .. Zie de ziektekosten verzekerings-ellende en wat al niet meer.
Overlaten aan de commercie zal in dit geval betekenen Amerikaanse toestanden met nog meer reclame en natuurlijk niet te vergeten nog meer zakkenvullers.
De overheid zou juist meer paal en perk moeten stellen aan de commercie en ingrijpen in de geldverkwisting in Hilversum en terug naar bv 1 commentator in plaats van de circussen die nu iedere week worden opgetuigd.
@Shareholder II 11:35
Als de overheid bepaalt welke private partijen er toe mogen worden gelaten, dan zijn het geen private partijen meer.
Net of de commerciële omroep geen belastingcenten kost ,want de bedrijven die reclametijd kopen trekken die reclamekosten af. En dat krijgt de staat dus niet. En ook gaan zo de grote bedrijven doordat zij de reclametijd kunnen kopen de vrije markt ondermijnen, omdat de consument geen keus meer heeft.
@Lewis 11:30
Zomergasten, dat is 2 mensen die praten en af en toe een youtube-filmpje opzetten. Daat heb je geen staatsomroep voor nodig, enkel een internetaansluiting en een fles wijn.
Private partijen toelaten betekent mogelijk dat figuren als De Mol en Arnie met hun walgelijke concepten de boel nog verder komen verzieken? NOG meer reclame op de publieke zenders? Ik zie liever Geert gelijk krijgen en schaf 1 of 2 van de 3 netten af. Niet nog meer ratten als Weesie of Pathrieck als grootverdieners erbij in ruil voor helemaal niets. Televisie is kapot gemaakt en nu is het dus kapot. Gewoon weg ermee. Opdoeken.
Wanneer smartTV groot wordt komen er vanzelf wel nieuwe concepten. De komende jaren kan de stekker eruit. Bespaar die honderden miljoenen. Laat smerige (nep-linkse) graaiers als DeLeeuw, VonGelder, Matthijs en half Volendam maar een echte baan zoeken. Dekker gaat absoluut nog niet ver genoeg.
Er zijn redelijke wat lui die het idee van een publieke omroep niet snappen. Het idee is dat je aanvult wat niet commercieel haalbaar is. Kijkcijfers tellen maar zijn niet het enige criterium. Eredivisie, Tour de France, kost veel (belastinggeld) maar kan prima (rendabel) door een commerciele partij uitgezonden worden. Andere zaken zoals WK gymnastiek/paarden/basketbal/etc wat wel een 'redelijk aantal' mensen wil zien maar waar de commercie niet voor gaat is dus wel een goed idee voor de publieke omroep. Natuurlijk zijn kijkcijfers lager dan voor de Eredivisie/TdF, maar die hebben dus de publieke omroep niet nodig.
Hij wil Lingo natuurlijk weer terug.
@kloopindeslootjijook 11:17
Een rechtse staatsomroep is zoiets als een linkse vrije markt: onbestaanbaar. Het is een contradictio in terminis.
Het enige dat rechts wil, is haar belastinggeld terug en die Staats-TV opdoeken. Dan gaan we wel naar de film als we vermaak willen. Of naar de hoeren.
Ik vind dit een moeilijke. Niet dat de hele NPO eens terug moet naar de basis en de huidige hotemetoten opbokken maar .....
Wie bepaalt dat voetballen wel op de zender moet zoals ik hier lees en koken en bananensplit not done zijn. Ik bedoel ik vind dat ook maar wie ben ik ?
Terug naar gortdroge programering ??? Journaal/actualiteiten/ voorlichting/politieke partijen.?? is dat het ? Knijp die subsidie nog maar eens verder dicht en dan komt de waarheid vast boven drijven.
Flikker meteen het unieke talent van Nieuwkerk uit het publieke bestel alstublieft. Iedere keer als die kwal al vingerwijzend en superlatieven brakend weer een of ander kutbandje zit te pluggen als de nieuwe Beatles draait mijn maag zich om. Na het 35 seconde durende kunstje van de belofte volgt uiteraard het een zoveelste tenenkrommend gesprek over hoe leuk mathijs en consorten wel niet zijn. Iedereen ligt in bed met mekaar in dat programma en dat kost 600000 euri per jaar. Anders loopt het unieke talent naar de commercielen. Alsjeblieft zeg
Zomergasten hoort m.i. nou net wél thuis bij de publieke omroep. Sport zou van mij ook mogen blijven, ze doen dat goed en je bereikt met de PO een (nog) groter publiek dan met commerciële zenders.
Goed dat de boel eens flink op de schop gaat. Er had van mij ook wel een zender af gemogen, twee is zat.
Graaf van Egmont | 13-10-14 | 11:16
Ja, maar dat is dus ook het wankele element in mijn betoog. Moet je als overheid ook betalen aan het uitzenden van wedstrijden van clubs die hoofdzakelijk regionaal geliefd zijn; alles buiten Ajax en Feyenoord dus? Als je er zo naar kijkt, valt bij mij de afweging ook uit naar niet meer met publiek geld uitzenden...
Wat is dan het alternatief pritt-stift? De commerciëlen?? Die de kijker behandelen als een infantiele minderjarige?
Dacht het niet. Wat wel goed zou zijn is als de "publieken" gaan stoppen met het bieden van een "gratis' podium voor politici; Zoals bijv. die Plasterk, die geilt erop om weer ergens aan de tafel te mmogen aanschuiven.
En de salarissen terugschroeven tot onder de"Balkenende-norm".
Dat wordt leuk, dan blijft in de optiek van die knijp-VVDer alleen Journaal24 en politiek24 over.
@tipo | 13-10-14 | 11:27
Eens.
De Publieke Omroep heeft geen enkele ligitimiteit en moet geheel afgeschaft worden. Staatssecretaris Dekker is een communist als hij de Staat/TV niet vandaag nog opheft. Met zijn praatjes.
Ramadan Journaal? Hahaha Multikultipropaganda. Geen mossel die daar naar kijkt. Die plukken hun portiereligieuze indoctrinatie met de schotel uit de lucht.
Ik ben voor module tv-kijken, dus alleen betalen voor programma's waar je daadwerkelijk naar kijkt. Dan verdwijnen die non issue programma's en hun idem [overbetaalde] presentatoren vanzelf, of moeten ze eindelijk eens echt creatief en venieuwend worden.
Het blijft gewoon een Staats Mediabolwerk van de Linkse weg met ons Partijen, zonder toegevoegde waarden van de Linkse landspolitiek. En wie kijkt er nog naar hun bagger, als je een ruimaanbod van betere zenders hebt. De publieke Radio en Tv kun je vergelijken met een huis vol antiek, en daar kan je veel beter brandhout van maken.
@Cosmic Traveller | 13-10-14 | 11:12
Goed dat u zeer doordrongen lijkt te zijn van het gegeven dat een TV kanaal dat door de Staat wordt geëxploiteerd geen ander doel kan hebben dan het verspreiden van desinformatie en propaganderen met als doel de machtspositie van de houders van staatsmacht te verstevigen. Daarmee lijkt u een stuk verder in gedachtenontwikkeling dan het gros van de reaguurders, waarbij de invulling van de programmering centraal lijkt te staan.....
Van de politiek hoeft u geen oplossing te verwachten. Zij is immers het probleem. Letterlijk iedere partij in de huidige Tweede Kamer is het roerend eens over het gegeven dat de Staat een eigen omroepkanaal nodig heeft. Slechts over de invulling van het kanaal is men het enkele procentjes oneens.
Een Staat die zichzelf serviced een eigen propaganda kanaal is van een morele afschuwelijkheid die zijn weerga niet kent. Enerzijds stelen de houders van staatsmacht het geld van burgers, hetgeen al een totaal laakbare handeling is natuurlijk. Het wordt helemaal afschuwelijk natuurlijk wanneer dit gestolen geld ook nog eens gebruikt wordt om de beroofden te indoctrineren met het idee dat deze beroving een uitstekend idee is..... Afgrijselijk. Alsof de maffia een eigen TV kanaal opzet om de zegeningen van de maffia te verspreiden.
De Staat is het kwaad en dient dan ook totaal te worden afgeschaft. Om te beginnen met de publieke omroepen. Allemaal...
Circuleerde er niet ooit eens een plaatje waarop F.D. te zien was waarop zij een cameraman aan het pijpen was ergens in de pampa's op een brits of een luchtbed ?
Dus als ik het goed begrijp wil hij de NPO zodanig aanpassen dat alle programma's die hem niet aanstaan verdwijnen en dat alleen zijn favoriete programma's overblijven? Volgens mij is dat niet de bedoeling van zijn functie.
De heer Dekker zou eens moeten beseffen dat het Nederlandse volk grotendeels dom is. Een winkelstraat zonder kerstverlichting trekt geen mensen aan, ook al is het aanbod in de winkels prima. Commerciële omroepen leuken de zender op met programma's om te zorgen dat de advertenties verkocht worden. Publiek omroepen leuken de zender op met niet educatieve programma's om te zorgen dat de educatieve programma's bekeken worden. Zonder de wat lichtere programma's worden NPO 1,2, en 3 dode zenders en het Nederlandse volk nog dommer.
sander is er achter gekomen dat er te weinig vvd mensen rondlopen binnen het mediapark.
Misschien moeten een paar unieke vara talenten met terugwerkende kracht terugbetalen.
@BekiekUtMoar | 13-10-14 | 11:06
" ... Dat voetbal is dan ook maar de hobby van een beperkte groep. Waarom moet ik meebetalen aan de hobby van anderen? ."
-
Mee eensch, ik haat voetbal en het bezet steeds weer een hele avond op NPO3, waar ik alleen maar naar het Pownieuws wens te kijken, dat dus om de haverklap weer niet doorgaat vanwegd dat kudtvoetbal. Het is namelijk nooit een half uurtje, maar gvd een hele avond. en daarna er maar weer eindeloos over ouwehoeren op allerlei zenders. Betaalmuur zou in deze beste optie zijn.
NPO hoeft helemaal niet weg, er moet alleen een rechts geluid bij zodat de rechtse mensch er ook iets mee kan. Maar het schijnt niet mee te vallen om dat rechtse geluid ergens te vinden. Hoe kan dat? Versplintering?
Maakt Geenstijl van JALTA een echte rechtse omroep? De leden zijn er binnen een dag!
LJBrinkhorst | 13-10-14 | 11:15
En waar blijven in jouw verhaal de populariteit van de andere clubs dan?
deluiegriek | 13-10-14 | 10:53
Jij hebt blijkbaar ook kunnen vluiten naar meer geld voor onderwijs, prijs je gelukkig dat je nu wel een lekkere cake kan bereiden. ;-)
BekiekUtMoar | 13-10-14 | 11:06
Van de Jupiler League zie ik die ook niet helemaal. Maar die wordt al jaren niet meer publiek uitgezonden. De maatschappelijke relevantie van de eredivisie lijkt me voor de hand liggen als je alleen al kijkt naar de populariteit van Ajax en Feyenoord.
Komt Weesie dan weer bij GeenStijl werken?
@De Libertariër | 13-10-14 | 11:03
" .. dat de zender louter gebruikt wordt om de Staat welgezinde propaganda te verspreiden. En dat is dan ook het resultaat dat we zien. Een rechts geluid is niet te ontdekken en de geur van policor-rot druipt uit iedere porie, om over het afgrijselijk manipulatieve NOS journaal nog maar te zwijgen... De overheid behoort zich in het geheel niet met TV in te mengen .."
- - - - -
Helemaal eens met wat je in bovenstaand citaat zegt. Ik walg er al jaren van. Ik kijk geen NOS- journaal meer, of het moet zijn om te zien op welke manier ze de feiten nu weer weten te verdraaien, wegliegen of zelfs niet eens vermelden. Ik haat het dan ook zeer, dat ik voor dat soort politiek aangestuurde poppenkastleugens moet betalen.
"Een rechts geluid is niet te ontdekken"
Wel eens naar de HUMAN gekeken, OBA live geluisterd met Stephan Sanders (VVD) en Nausica Marbe (nu bij Jalta)?
Het is er wel, maar er is blijkbaar aan de rechterkant niet genoeg om duidelijke inhoudelijke info te maken. Misschien omdat rechts tot nu toe (want Jalpa) te entertainent is geweest en links door idealisme scherper is in brengen van inhoud. Tot nu toe.
Weesie was het begin af om het geld te doen. Ik zeg niet of dat goed, slecht of slim is, maar het is wel zoals het is. Maar wat ik niet snap, is waarom er in die tv-sector zoveel geld moet worden uitgegeven. Heeft hij zijn huis al verkocht?
Had begin dit jaar een enqueteur aan de lijn, die mij vragen stelde over WNL en hoe ik dat vond, zo'n rechts geluid op de TV. Ik zeg, ik weet niet welk rechts geluid u bedoelt. Wat ik tot nu toe op de tv zie wat zogenaamd rechts zou moeten zijn, kabbelt lekker en rustig mee met de formats die linkse tv ook al heeft. Ik zeg, de NPO heeft maar één smaak en dat is eenheidsworst.
@LJBrinkhorst | 13-10-14 | 10:50
Dat voetbal is dan ook maar de hobby van een beperkte groep. Waarom moet ik meebetalen aan de hobby van anderen?
Als jij zo graag voetbal wil zien, abonneer je je maar op die zender. Ik zie de maatschappelijke relevantie niet zo van de Jupiler-league.
Zag van de week langskomen dat de Graham Norton show binnenkort, op ik meen NPO3, komen. Die is toch gvd al op BBC en ComedyCentral te zien? Waarom daar taxpoet (en dat zal niet weinig zijn) aan verbranden dan? Net als al die Amerikaanse hitseries die iedereen al gedownload heeft of via Netflix kan kijken. Stop de verkwisting! Ontsla diegene die dit aangekocht hebben met publiek geld!
Zag van de week langskomen dat de Graham Norton show binnenkort, op ik meen NPO3, komen. Die is toch gvd al op BBC en ComedyCentral te zien? Waarom daar taxpoet (en dat zal niet weinig zijn) aan verbranden dan? Net als al die Amerikaanse hitseries die iedereen al gedownload heeft of via Netflix kan kijken. Stop de verkwisting! Ontsla diegene die dit aangekocht hebben met publiek geld!
Er zijn inderdaad teveel nikszeggende programma's, waarin steeds weer dezelfde koppen verschijnen, daar moet eens wat tegen gedaan worden. Spoeling dus en vooral heel veel minder Paul de Leeuw en zijn televee-vriendenkringetje. Ook die zingende palingboeren uit Volendam komen veel te vaak voorbij met hun vaste vrindjes en vriendinnetjes. Dikke bezem er doorheen.
Sadomassochristus
NPO is een logge zware moeilijke organisatie. Het is dat er omroepen als BNN en de VPRO doorheen crossen.
Ook bejaardenzeverzender M.A.X. mag weg.
@Cuyahoga | 13-10-14 | 10:50
Voedsel afdruk?
Waarom wordt deze man zo positief geportretteerd? Ook hier wordt het totale liberale faillissement van de VVD weer loepzuiver zichtbaar. Dekker heeft bezwaar tegen de invulling van bepaalde programma's van de staatsomroep. Niet tegen een staatsomroep als zodanig.... Wat heeft dit met liberaal gedachtengoed te maken?
Een overheid behoort zich in het geheel niet met TV te bemoeien. Dat kan tot niets anders leiden dan dat de zender louter gebruikt wordt om de Staat welgezinde propaganda te verspreiden. En dat is dan ook het resultaat dat we zien. Een rechts geluid is niet te ontdekken en de geur van policor-rot druipt uit iedere porie, om over het afgrijselijk manipulatieve NOS journaal nog maar te zwijgen... De overheid behoort zich in het geheel niet met TV in te mengen. Dat behoren marktpartijen te doen.
Dat Dekker hier bezwaar maakt tegen de invulling van bepaalde programma's en niet tegen het gegeven dat er van gestolen geld (belasting) een propagandakanaal wordt opgezet, toont wat mij betreft ragfijn aan dat de liberale geest totaal uit de VVD is gevaren. Het is in essentie een PVDA kopie geworden met een gelijk rotsvast geloof in een totalitaire staat en bijpassend propagandakanaal... Slechts in procenten uitgedrukt, is er een verschil tussen de partijen te vinden.
Dekker verdient eerder gevangenisstraf dan lof....
waskuip-admiraal
"Het spectrum tussen de 'rechtse' Jinek en 'linkse'Pauw of 'rechtse' EenVandaag of 'linkse' Nieuwsuur is te klein"
Commerciele omroepen hebben helemaal geen spectrum. Die willen alleen zoveel mogelijk reclameopbrengst. Maakt niet uit met wat. Als het maar zoveel mogelijk is.
Ik ben tot tranen geroerd. Dat ik dit nog mag mee maken zo vlak voor mijn vlucht uit Europa.
Ik trek even een wijntje open.
Als Europese arbeidsweigeraar en bewust nietbelastingbetalenden derhalve, kan ik dat wel even wachten om 1100u13102014
Nee, geen held!
Nederland heeft een uniek en in aanleg fantastisch bestel. Want representatief. Dat bestaat nergens ter wereld. En kom niet aan met dat BBC-model, want het is duur en vaak eenzijdig.
.
Helaas is het Nederlandse bestel de afgelopen twintig jaar om zeep geholpen. Omroepen hebben invloed moeten inleveren ten gunste van de netmanagers. Van hun identiteit blijft door de fusies weinig over (uitgezonderd een steeds eigenzinniger EO). En ja het is prima dat de publieke omroep minder amusement moet maken. Maar daarmee wordt de afstand tussen Hilversum en het publiek niet kleiner. Helemaal als ook de nieuwe omroepen als MAX, en toch ook Powned (WNL is overbodig en een verspilling van tijd en geld) nog minder invloed krijgen.
.
Want het probleem van de omroep is dat er te weinig nieuw bloed komt. Het spectrum tussen de 'rechtse' Jinek en 'linkse'Pauw of 'rechtse' EenVandaag of 'linkse' Nieuwsuur is te klein en dát is nu het werkelijke probleem van omroep. De betekenis daarvan is groot: op een demonstratie tegen TTIP, afgelopen weekend in Amsterdam, waren 50! mensen. Wat mij betreft rechtstreeks de schuld van dit publieke stel, en dat gaat door deze plannen van Dekker niet veranderen. Programma's door de ANWB, Novib of Unilever maken onze wereld niet beter.
.
'Welkom bij de ANWB flex-rally! Wie zal er vandaag het snelst op het werk zijn? Carpooler Yvonne, fietser Marc, of John de solomobilist?'
.
De omroep zou radicaal representatief moeten zijn en georganiseerd volgens het model van dertig jaar terug. Een kleine nieuws-organisatie, een facilitair bedrijf en een tiental gretige omroepverenigen die elke 5 jaar hun bestaansrecht moeten verdienen door lidmaatschap, verkiezingen, polletjes of wat ook. Dat alleen schept een cultuur waarin vernieuwing, inhoud scherpte en talent kan ontstaan.
"en komt 50 procent van het budget beschikbaar voor private partijen, zoals creatieve- en maatschappelijke organisaties." Dus komt er een groei van "talenten" die naast hun contract bij de NPO een productiebedrijfje beginnen die, zoals De Leeuw het al jaren doet, elk jaar hun eigen programma ee nieuwe naam voor dezelfde inhoud geeft en het wegzet als een nieuw programma. Dus dezelfde bagger op tv en de miljoenen verdwijnen in dezelfde zakken. Ik hoop dat ze dit goed dicht gaan timmeren.
Die Dekker zal vanf nu wel telkens in een kwaad daglicht gesteld woorden door het immer objectieve en genuanceerde Von Riefenstahl Instituut (voorheen de NPO, grotendeels bevolkt door zeer goedbetaalde linkschmenschen).
Commercieele TV = Alzheimer TV
Hoe stomp je zo gauw mogelijk af...
En alle mensen die menen dat er mooie educatieve programma's voor in de plaats komen. Nee hoor. Reken maar op lekker veel multicul.
Sowieso is tv kijken niet iets dat je met belastinggeld moet stimuleren. Er zijn wel nuttigere dingen te bedenken. Sterker nog, vrijwel alles is nuttiger.
Zouden we hem een held kunnen noemen? De eerste persoon die de echte problemen die in zijn portefeuille vallen, benoemt. Of zou ie straks terug worden gevloten door zijn partijgenoten?
Oja, sportnieuws is geen nieuws. Dus dan kan ook geschrapt, danku!
@watergeus | 13-10-14 | 10:43
Hahaha, minder belasting betalen? Tuurlijk niet. De belastingdruk blijft even hoog of wordt hoger. En ik vind dat belastingbetalers die naar 'Heel Holland bakt' kijken niet minder rechten hebben dan mensen die naar educatieve, informatieve en culturele programma's kijken. Weg met die volksverheffing en betutteling.
Multikul, ik snap niet dat daar belastinggeld heen moet.
Jihadisten, ik snap niet dat het linkse onderwijssysteem deze genocideplegende roofmoordenaars heeft voortgebracht.
Islamisering, ik snap niet dat daar belastinggeld heen moet.
Syrië gangers, ik snap niet dat NLBV ooit deze parasieten heeft gefinancierd.
Nederland, ik snap niet dat er nog geen opstand is uitgebroken.
Er mag van mij best wel een zenderT af, maar NPO weg... Ik heb geen interesse in die lang leve de (lul) lol programma's van SBS, de inhoudsloze jank series van RTL of wat dan ook. Commercieele teelevee is al helemaal niks. Gaat alleen maar over zoveel mogelijk leed en tranen, en zo veel mogelijk reclame. Kijk dan liever naar informatiever spul op de NPO, zonder reclame tussendoor. Ook al moet je wel snappen hoe 'nieuws' en docuspul tot stand komt met reuzen als VARA erbij. Bovendien ziet NPOWNED daar ook nog ergens tussen.
Iets dat Weesie niet gelukt is ... Moehaha!
I.d.d. de voorbeelden die Dekker aanhaalt, kloppen als een bus. Bananasplit en Ranking the stars; ik kan er het maatschappelijk nut niet van inzien. Het biedt ook geen nieuwe inzichten, heeft geen culturele waarde etc, je kunt dergelijk vermaak ook elders gratis halen.
Dat is dus iets anders dan de samenvattingen van de Eredivisie, die je niet elders gratis kunt halen en waarbij het ook niet mogelijk is dat iedereen naar het stadion gaat...
Nieuws en achtergronden, evenementen, sport, cultuur en kinder-tv, dat lijkt me meer dan voldoende voor een gezonde NPO.
De BBC kan het blijkbaar wel. Ook een staatomroep. Hoe doen die dat dan?
Ik heb eigenlijk ook nooit zo goed begrepen waarom Floortje 'Carbonfoodprintmastodont' Dessing van mijn geld het zand tussen haar (grote) tenen moet laten likken door twee inheemse toy-boys op een parelwit strand in de stille zuidzee.
Commercielen doen net of kijkers het denknivo van een 10-jarige hebben. In ieder geval zit daar blijkbaar de meeste reclameopbrengst.
NPO hoeft niet weg maar mag wel kleiner. Gewoon voor gortdroog nieuws en gortdroge informatie en slimmer dan voor 10-jarogen graag.
En er zijn zat programma's die wel iets te bieden hebben. Schrap alles met entertainment inclusief sport en het komt tevoorschijn. Moet je wel iets meer dan alleen hersendode entertainment op het nivo van een 10-jarige willen zien natuurlijk.
Ik zou willen zeggen: eindelijk. De huidige publieke omroep is niet meer van deze tijd. Ik kan er steeds minder goede redenen voor bedenken en ik ben toch echt opgegroeid in de tijd van alleen Nederland 1 en 2. Mocht je toch een publieke omroep willen, dan in ieder geval niet in de huidige vorm; dus geen reclame op de publieke omroep (belachelijk), geen losse omroepen (achterhaald, geen afspiegeling meer van de maatschappij) en geen programma's die de commerciëlen beter kunnen (veel). Wat wel? Ik denk maatschappelijk relevante programma's die arbeidsintensief zijn en commercieel minder interessant, zoals bijvoorbeeld achtergronden, docu's.
@yamahaha | 13-10-14 | 10:36
Ik. Nu krijgen we dus ZZP-tv, op z'n VVD's. Kan leuk worden hoor, wat meer ruimte voor creativiteit en eens een ander geluid.
Ik zit nou eens een beetje naar dat plan te kijken.
Volgens mij heeft Dekker de enige optie gevonden die NOG SLECHTER is dan de huidige.
Twee voorbeeldjes uit het stukje van NU: "Alleen programma's met een informatief, educatief en cultureel karakter kunnen straks nog op financiering rekenen."
Dat moeten we natuurlijk lezen als "Geld voor kroonjuwelen van de linkse kerk, Zuid-Limburgse kerkzang en PvdA-propaganda".
Net zoals we "Ook verliezen de omroepen hun zendtijdgarantie en komt 50 procent van het budget beschikbaar voor private partijen, zoals creatieve- en maatschappelijke organisaties. Dit gaat om een bedrag van honderden miljoenen."
Moeten lezen als "100 miljoen voor Greenpeace-TV".
Jezus wat een geldverspilling. Hoe moeilijk was het om over de Noordzee te kijken en dat concept te kopiëren? Daar doen ze er ook al 100 jaar entertainment bij.
Het is heel mooi voor de bühne wat dhr. Dekker meldt, maar "Eerst zien, dan geloven".
@Hans Hillen | 13-10-14 | 10:39
Je krijgt een -1 van mij.
Iedereen gaat door dit plan minder belasting betalen als het goed is.
Kookprogramma's en talentenjachten zijn er enorm veel op de commerciëlen. (raadt maar waarom).
Zolang ze maar van Teun vd Keuken afblijven...
Als het gaat om belastinggeld en hoe zinnig en eerlijk het is dat dat naar tv-programma's gaat, kijk dan maar naar de kijkcijfers. Naar 'Heel Holland Bakt' kijken veel mensen. Mensen die belasting betalen. Dus juist programma's met hoge kijkcijfers zijn dan legitiem.
Televisie kijken zoals wij het nog doen is blijkbaar helemaal niet meer van deze tijd. Mijn kinderen kijken nauwelijks TV, alleen nog maar Youtube waar iedereen een een programma kan aanbieden.
Interview niet gelezen. Maar kan me voorstellen dat daar uit op te maken valt waarom de VVD ooit best een redelijke liberale partij was. Jammer dat ze in het kabinet een heel ander geluid laten horen en zien. Zolang Rutte daar de scepter zwaait zien ze mij niet terug.
En de NPO moet natuurlijk gewoon opbokken. Maar dat wisten we al.
Dit is weer zo betuttelend. De mensen die naar 'Heel Holland bakt' en/of 'Ranking the stars' kijken, betalen ook belasting. Maar die moeten nu verplicht alleen nog maar naar educatieve, informatieve en culturele programma's kijken? Omdat hun belastinggeld en hun voorkeuren er niet toe doen? Zijn we weer in het stadium van volksverheffing geraakt? Wat een walgelijk elitarisme.
Toch betaal ik graag belasting, liefst zoveel mogelijk. Maar dhr. Dekker heeft hier wel een punt. Ben alleen bang voor het soort organisaties die dan wel de programma's gaan maken.
"Bij sommige programma's heb ik zelfs na een uur nadenken werkelijk geen flauw idee waarom er belastinggeld heen moet", aldus de staatssecretaris.
Kijk en er nog extra tijd in willen steken ook!
Is Held Sander Dekker echt een vvdert!?
Ik voorzie een massale paniekstaking onder alle elitaire NPO-miljonairs
NPO, wie kijkt dat nou nog?
REAGEER OOK