Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

'Bedreiging van vrijheid is dichterbij dan we denken'

isisteringhonden.jpg Gristenen. We schrijven het alhier met een denigrerende G, we noemen de meest toegewijden onder hen 'pepermuntsabbelaars' en van alle stomme NPO-merken vinden we de EO het allerstomst. Kortom. Wij van de GeenStijl mogen graag de gristenen uitlachen, pesten en soms een beetje banaal bejegenen. Dat hebben we zo afgesproken in dit land, dat zulks gewoon moet kunnen. En de gristenen ondergaan het lijdzaam, wetende dat de hoogtijdagen van hun maatschappelijke macht voorbij zijn, en zich beseffende dat onze vrijheid om hen te stangen gelijkgesteld is aan hun vrijheid om te geloven en te belijden wat ze willen. Iedereen blij in zijn eigen parochie. Maar er zijn plekken op dees aard waar gristenen tegenover veel grotere gevaren staan dan een plagerig weplok. In het Midden-Oosten trekken horde plunderende, verkrachtende en moordende kalifaatmoslims langs hun huizen en haarden, en zijn gristenen hun leven niet zeker. In Enschede was gisteren een demonstratie van duizenden mensen (in toom gehouden door slechts zes politieagenten) die nauwelijks aandacht kreeg, omdat er in 020 een Gazademo door de stad trok waarbij pers en politiemacht op oorlogssterkte aanwezig waren. In 020 overheerste boosheid. Op het Westen, op Israël, op Starbucks en de Balie. In Enschede was er vooral vrees, voor het verlies van vrijheid en beschaving. TweedeKamerTwent Pieter Omtzigt speelde een thuiswedstrijd en haalde fel uit naar slap politiek Den Haag en de zwijgende EU, maar ook naar het antisemitisme van de ISIS-haatbaarden en het zwijgen van Van Aartsen. Omdat ons roze recht om gristenen te pesten óók staat of valt met vrijheid en een rechtsstaat (en omdat we meer uitgesproken politici willen), na de breek zijn integrale betoog. Spreektekst Pieter Omtzigt demo Enschede (n.b. linkjes zijn toegevoegd door GS) Een oudere Christelijke vrouw gaf na haar vlucht uit Mosul aan wat zij meegemaakt had: "Is het mogelijk om als mensen zonder eigen identiteit te leven? Ik denk van niet. Het is een elementair mensenrecht. Wat ik in Mosul heb meegemaakt, wens ik niemand op de hele aarde toe. Ze bedreigden ons met de dood. Ze dwongen ons de jizya te betalen, terwijl ze wisten dat we daartoe niet in staat zijn. We leven al jaren in armoede. Ze namen ons recht weg om ons vrij te bewegen. In onze nood keken wij Christenen overal naar hulp, maar we werden niet geholpen. Ze namen zelfs ons voedselrantsoen weg. En altijd vanwege dezelfde reden: 'Jullie zijn Christenen. jullie hebben hier dus geen rechten'." Velen van u kennen de verhalen van uw familie, uw vrienden en kennissen in Irak en in Syrië. Zij vertellen deze verhalen door, maar de wereld luistert niet. Hoofden op spiezen De wereld luistert niet, nu de Christelijke gemeenschap na bijna 2000 jaar met geweld uit de miljoenenstad Mosul verjaagd wordt. En met hen andere religieuze minderheden, andersdenkenden. Het nieuwe Islamitische Kalifaat, door ISIS gesticht, is meedogenloos. Vrouwen worden gestenigd voor overspel, krijgsgevangenen worden met honderden tegelijk geëxecuteerd, christenen en andere minderheden worden zo snel mogelijk verdreven. En mensen worden gekruisigd en onthoofd. Hoofden verschijnen op spiezen en hangend aan electriciteitsdraden. Dit alles gebeurt in het honderdste jaar na de Armeense genocide, de Seyfo, en de wereld kijkt toe. Sinterklaas en Zwarte Piet En de Nederlandse politiek? De regeringspartijen wezen onze motie, onze oproep om de VN onderzoek te laten doen naar Christenvervolging en het te veroordelen, af. Het zou een eerste stap op weg naar vervolging van daders geweest zijn. Het onderzoek komt er niet. Er is wel een onderzoek naar Sinterklaas en Zwarte Piet. De Verenigde Naties hebben ISIS op de lijst van terroristische organisaties gezet. Dat betekent dat alle landen een verplichting hebben tot een wapenboycot en een handelsboycot. Maar toch vechten ze met de beste wapens, met veel geld en met hulp van mensen met een Nederlandse paspoort. En na deze misdaden, volgt geen schreeuw, geen protest. Niet van de slachtoffers, maar ook niet van de Arabische wereld, de Westerse wereld of politici. Innocence of Muslims Twee jaar geleden was er de film 'Innocence of Muslims' uit de VS. Beledigend voor Moslims. Na protesten volgde er een gezamenlijk statement van de EU, de Arabische Liga en de Organisatie van Islamitische Landen. Het ging dus om een film. Nu beheerst een terreurgroep miljoenensteden en slacht zij mensen af. En waar zijn Ashton en Barroso van de EU? Maken zij een vuist? Vragen zij de Arabische Leiders om dit gezamenlijk te veroordelen? Nee, ze zijn stil en beantwoorden zelfs vragen uit het Europees Parlement niet. Deze dreiging is dichterbij dan we denken. Vanuit Nederland zijn tientallen mensen vertrokken om voor ISIS te gaan vechten en voor ISIS te sterven. Dit is geen grootspraak, het gebeurt. Als deze groep dan in Den Haag demonstreert en 'Dood aan Joden' roept, is dat een bedreiging voor onze eigen vrijheid hier in Nederland. dat heeft de dodelijk aanslag in Brussel van een teruggekeerde Syrië terrorist wel laten zien. Nederland moet optreden Onze rechtsstaat en onze vrijheid verdedigen we hier, omdat zij belangrijk is. Dat betekent dat de Nederlandse overheid moet optreden. Optreden tegen mensen die trouw zweren aan ISIS en dus lid zijn van een terroristische organisatie. Dat is namelijk strafbaar in Nederland. Optreden tegen aanzetten tot haat en doodswensen. Dat is namelijk strafbaar in Nederland. Optreden tegen steun aan terroristische organisaties, zoals gebeurt door het zwaaien van vlaggen. Dat is namelijk strafbaar in Nederland. Dan hebben we geen burgemeester Van Aartsen nodig, die laat zeggen dat er geen grenzen overschreden zijn. Er zijn wél grenzen overschreden. Er zijn grenzen overschreden en strafbare feiten begaan. Deze burgemeester zei na de 'Minder Marokkanen'-uitspraak dat Wilders zijn moreel kompas was kwijtgeraakt. Doordat hij zelf niets zei, liet hij, de burgemeester van de stad van Vrede en Recht, zien dat hij zijn eigen morele kompas kwijtgeraakt was. Dat geldt helaas voor een groter deel van deel van Nederland en de Westerse wereld. We moeten onrecht en extremisme herkennen en benoemen wanneer het plaatsvindt. En weerbaar zijn als samenleving. De zwijgende meerderheid moet ophouden met zwijgen. We moeten: - Laten zien wat er gebeurt, met familieleden en kennissen van u. Met onze eigen beschaving. - Leiders moeten aansporen lef te tonen en stelling te nemen. Ja, hoe moeilijk het ook klinkt, ook die landen in het Midden Oosten, die klagen over een gebrek aan godsdienstvrijheid in het Westen - Barroso en Ashton rechtstreeks aansporen. Met brieven, demonstraties en petities. Waar zijn zij vandaag als EU? - Godsdienstvrijheid en mensenrechten kern maken van ons buitenlands beleid. Niet alleen in woord, maar in ook in daad. Dat betekent inzetten op internationaal onderzoek, internationale veroordeling en berechting van de daders. - Ons in Nederland niet tegen elkaar laten opzetten, maar eensgezind blijven. En heel concreet: de slachtoffers bijstaan. Met concrete hulp. Velen van u doen dat in privé of in lokale groepen als Syria's Request. Families die gevlucht en getraumatiseerd zijn. Wiens identiteit is afgenomen. We zullen hen ook hun leven en waardigheid moeten teruggeven, daar en hier. Daarvoor blijven en gaan wij ons inzetten. Dat zal een lange adem vergen. Maar die hebben we. Al 2000 jaar lang. Pieter Omtzigt 2 augustus 2014

Reaguursels

Inloggen

(incest moet zijn pedofilie)

mygfisbrazilian | 05-08-14 | 11:31

@Jesaja
Dus hoezo: I am proud to be an atheist? Nou simpel, omdat het de feiten zijn! Omdat een atheïst er trots op is dat-ie niet zo achterlijk is te denken dat een god de aarde 6000 jaar geleden heeft geschapen, de mensen, Eva uit de rib van Adam, enz.; trots op de norm dat je een baby niet verminkt door 'm een stuk van z'n pik af te snijden, trots op de norm dat je anders mag zijn en zelf mag weten wat je met je leven doet, inclusief gangbangs, de slet uithangen, drugs gebruiken of als homo trouwen of een abortus laten plegen; trots dat je jou kinderen niet indoctrineert met achterlijke achterhaalde en onware horror-sprookjes-gelul. Dus daarom: proud to be an atheist!
En wat een achterlijk, gratuit en bovenal selectief gelul voor de rest betreffende de geschiedenis!? Genocide op indianen is gepleegd door godvrezende mensen. De slavernij idem. Inquisitie, kruistochten, besnijdenis, incest, enzovoort. Maar het antwoord op je vraag waarom er telkens een sneer wordt gegeven naar het Christendom (net zoals elke andere religie!) is omdat het achterlijk (zie Van Dale) is! Daarnaast worden dogma's en intolerantie niet echt gerespecteerd,
ongeacht geschiedenis.

mygfisbrazilian | 05-08-14 | 10:33

Telkens weer wordt er een sneer gegeven door atheïsten aan het christendom, terwijl de waarden van het christendom, zoals elk mens is gelijk (dus ja de slavernij kon ook alleen afgeschaft worden in het christendom, de christenen hebben deze praktijk 3x doen verdwijnen 1x tijdens de Romeinse tijd, 1x door de katholieke kerk die indianen als mensen ging beschouwen en 1x door de VS tijdens de burgeroorlog), goed zorgen voor de zwakkeren, niet stelen, niet doden, niet ontrouw zijn, niet liegen etc. met veel plezier beleden worden door degenen die deze waarden gestolen hebben. Stel we zouden het atheisme als leidende rol weer terug krijgen. Wat krijgen we dan, christenen in psychiatrische inrichtingen werpen (is gebeurd), christenen die het niet eens zijn met de staat in werkkampen gooien (is gebeurd), het verbieden en slopen van kerken (is gebeurd), het standrechtelijk executeren van iedereen die openlijk uitkomt voor zijn geloof (is gebeurd), de ene mens als minder zien (wat dichter bij de aap staand, iets wat absoluut niet door Jezus onderschreven wordt, want anders is Hij niet gestorven voor onze zonden, want door 1 man is de zonde de wereld in gekomen en het loon van de zonde is de dood, voor de zondeval was er geen dood), geholpen door het sociaal darwinisme en dan meteen maar vergassen, want untermensch (is gebeurd).
Stel het zou waar zijn dat door het atheisme de aarde een paradijs op aarde zou worden, hoe kan het dan dat dit niet lukte met de Sovjet Unie, de atheïstische republiek China, op Cuba, in Noord-Korea, in Cambodja, in Hitler Duitsland, etc.... Het is en blijft de grootste onzin zin die er is; Door religies komt oorlog. Flauwekul, de geschiedenis wijst dit uit. Als dit echt zo zou zijn, zouden al deze atheïstische landen, een baken van vrede, voorspoed en geluk zijn voor de inwoners en de mensen die er vlak bij woonden. Het tegendeel is het geval geweest en atheïsten en hun ideeën hebben deze landen veranderd in de grootste slachthuizen van mensen door mensen, die ongekend is geweest in de geschiedenis van de aarde. En wanneer deze atheïstische regimes meer tijd was gegeven dan hadden ze zelfs het aantal gedode mensen, veroorzaakt door de aanhangers van de islam in absolute zin kunnen evenaren en zeer zeker overtroffen. Dus hoezo: I am proud to be an atheïst!

Jesaja | 05-08-14 | 00:19

Isis zit met zijn kont op miljoenen liters olie. Isis heeft miljarden dollars geld geroofd. Isis wil wapens kopen. Ziedaar: maakt geen donder uit wie er moeten verrekken, zolang oliemaatschappijen, wapenhandelaren en banken kunnen verdienen, zullen ze verdienen. En de politici, die zij financieren, zwijgen...

koetje4040 | 04-08-14 | 22:11

Man man man, de overheid is juist het probleem!? Niet de oplossing!? Het non-agressieprincipe waarborgen zou voldoende zijn...

mygfisbrazilian | 04-08-14 | 21:17

Hoe meer islam des te meer fanate islam, des te groter de druk van de fanate islam op de gematigde islam om over te gaan op fanate islam of om op z’n minst massaal te protesteren tegen geweld tegen de fanate islam. Fanate islam is slecht nieuws voor niet alleen ‘gristenen’, maar voor iedereen die niet onderworpen wil worden aan de fanate islam. Het is daarbij opvallend dat in de afgelopen eeuwen hele bibliotheken zijn volgeschreven met kritiek op het christendom, en op ook kapitalisme en communisme en nazisme en pol-pot-isme, enzovoort. Maar dat nog steeds zoveel politiek-correct-isme met de mond vol tanden staat als het gaat over de islam. Zoals islamcritici nog steeds moeten oppassen voor allerlei demonisering en karaktermoord en echte moord, als ze een boekje schrijven dat gewoon vertelt wat de islam is en doet en gedaan heeft en van plan is, enzovoort. Wat dat betreft leven we in een soort van ‘soft totalitarianism’, van op allerlei mogelijk manieren wegdrukken van ongewenste informatie. Zodat het moeilijk wordt om te verhinderen dat de moderne Westerse cultuur ijverig doorgaat met het bewerkstelligen van de eigen ondergang. Het komt er op neer dat we in een soort van regiem zitten waarbij er niet gewaarschuwd mag worden voor het gevaar van overname door een ander en werkelijk totalitair regiem. Of althans, er zijn wel mensen die waarschuwen, maar die bewegen zich in de marge, en ze hebben het imago van ‘extremist’ en ‘onderbuikgevoelens’, ‘xenofoob’, ‘extreem-rechts’, enzovoort. Echt prima om veel vrienden en kennissen van je te vervreemden. Zoals het je ook zeer wel je baan kan kosten. Of al je klanten. Dus voorlopig gaat het prima met de fanate islam. Ze kunnen praktisch met de ogen dicht het zaakje overnemen. Van al die sukkels, die aboriginals.
www.youtube.com/watch?v=t_Qpy0mXg8Y

Benedict Broere | 04-08-14 | 20:43

Oke reaguren via mobiel = helft comment weg, lekker bezig Joris
-edit geen kleiner dan teken gebruiken -

Velocity | 04-08-14 | 19:29

Fraaie boel, de helft van mn comment weg. Moet iig iets in de richting van "turken zelfs <2 kinderen" zijn, en dat ik vermoed dat de gemiddelde reaguurder weinig tot niets doet om het NL geboortecijfer op te krikken

Velocity | 04-08-14 | 19:28

@Eppo

Dat van die geboortecijfers klopt niet meer, tweede generatie heeft een stuk minder kinderen (turken zelfs minder dan 2) dan de oorspronkelijke gastarbeider generatie. En ik vermoed eerlijk gezegd dat de gemiddelde reaguurder weinig doet om het Nederlandse geboortecijfer omhoog te krikken, beetje zuur doen hier in de comments hoe het allemaal fout is/gaat met NL maar niets doen, zo zwak.

Velocity | 04-08-14 | 19:25

'Bedreiging van vrijheid [Gristenen] is dichterbij dan we denken'
Deze demonstratie in Enschede, vastgelegd door tubantia, is eigenlijk een geweldige promotie voor de Romeins Katholieke Kerk en het Vaticaan, die bijna twee millennia heeft bestaan.

rmstock | 04-08-14 | 18:26

Vergelijk de vreedzame, bezorgde mensen in Enschede met de aggressieve hordes de laatste dagen in Den Haag en Rotterdam.

Het verschil tussen linkse en/of islamitische mensen enerzijds en rechtse, atheistische, joodse en/of christelijke mensen anderzijds wordt weer eens pijnlijk duidelijk.

Russells Teapot | 04-08-14 | 18:19

Omzigt stelt relevante vragen. Van lafbekken als vann Aartsen die gewoon met rust willen worden gelaten en met een ambtskettinkje willen rondlopen en recepties aandoen moeten we echt af. Die swastika's had ik geen probleem mee omdat ze contextueel te plaatsen waren, maar er is hier toch écht een grens overschreden, en van Aartsen is een ontzettende lul die moet oprotten en gaan wielrennen, of kunst gaan kopen, maar niet net doen of hij burgermeester kan zijn.

Bokito ergo sum | 04-08-14 | 17:51

Dat met die petitie tegen Van Aartsen heeft toch aardig effect gehad... Wie kan er nog een paar verzinnen en starten om de stem van het volk wat geconcentreerder te laten horen? GS? Over vrijheid/veiligheid van de pers... Voor meer afnemen van paspoorten... Voor een hardere lijn in moeilijke wijken... Voor gedrag op straat en in scholen... Tegen anti-democractische uitingen... Wie pakt de pen op?

peter070 | 04-08-14 | 17:19

matrixbluepill | 04-08-14 | 15:06
- - -
Het is waar en het klopt, de moslim houdt niet van zijn of andermans kinderen. Moslim is de verzamelnaam voor het planetaire uitschot dat zich neukend als konijnen voorplant en zich met zwaard en bijl door het leven hakt, ten koste van alles en iedereen. De moslim haat het leven dat zijn/haar allah hem/haar gegeven heeft. Daarom bidden [lees: zeuren en klagen] ze zo vaak. De veranderingen zullen van de aan islam verslaafden der aarde moeten komen, wij in het westen hebben het licht al gezien, zij nog lange niet. Maar met alle gruwelijkheden die de onschuldige burgers, ook hun eigen soortgenoten dus, treft, zullen bij velen de oogkleppen voor wat islam - met alle shariaonzin en gruwelijkheden - feitelijk is, af vallen. Helaas hebben die gelovige volkeren van de islamlanden sterkere signalen nodig dan een westers mens, om innerlijk wakker te kunnen worden. Het is de Eindtijd der religies, islam versus christendom dus. Heel veel mensen mogen nog heel veel ellende gaan meemaken, omdat ze nu nog in een diepe geestelijke slaap verkeren. Een slaap die ze vanaf mensenheugenis is opgedrongen met geweld en hersenspoelingen. Ik denk dat moedertje natuur ook nog een stevige rol gaat spelen. Religies moeten compleet uitgeroerd worden en dat er in ons westen nog steeds door overheden toegegeven wordt aan de bouw van nieuwe mosketen en islamitische indoctrinatiescholen is een gotspe. Er kan geen sprake meer zijn van discussie met islamieten, zij willen alleen maar HUN zin, altijd, overal en ten koste van alles en iedereen. Er zijn overigens nog meer filmbeelden van Hamas die burgers, en dus ook kinderen en vrouwen, letterlijk terug in de risicogebouwen slaat met stokken en andere wapens. Hamas, de partij van de haat-haat en nog meer haat.

Cosmic Traveller | 04-08-14 | 17:15

Vandaag weer de eerste maandag van de maand ,de sirenes loeien weer knoerthard,wat een gotspe,want de vijand die onze ongelovige hoofd wil afhakken zodra ze daartoe worden opgeroepen wonen verwend door onze overheid naast ons en verder in bijna elke Nederlandse straat.

snapdragon | 04-08-14 | 17:02

@ matrix: Ayaan H. A. heeft als islam kindermishandelde aan den lijve ervaren wat terreur is, vandaar haar groeiendecstrijdlustigheid. Die bracht haar via de PvdA - die haar uitkotste, want stemverlies van islamieten - naar de VVD. Ook voor de vrije blijen Rutte lachebekjes speelde ze het te hard, kreeg na Van Gogh's afslachting geen/weinig overheidsbescherming, die ze wel vond in de USA, waar ze ook haar nieuwe partner vond: de stevig noodklok luidende Oxford/Harvard historicus en.wikipedia.org/wiki/Niall_Ferguson. Bijna alle figuren in de politiek en in de ambtenarij kijken weg, staan de 5e colonne uitholling door dubbele loyaliteiten steeds verder toe, bang voor huis-in-brand en bloedige wraak. Hier Van Gogh in 2003 over de Vijfde Colonne www.theovangogh.nl/vanessa.html

ad pellant | 04-08-14 | 16:38

Parel van het Zuiden | 04-08-14 | 11:09
- - -
Inderdaad, maar we moeten eerst die lakse en corrupte overheid aanpakken, want daar zit het kernprobleem. Met een sterke overheid hadden we nooit zoveel kansloze roversinteelt in ons land gehad en had het europese NEE van het volk ook echt NEE geweest. Onze politici, vooral de linkse grootgraaiers, wisten het en hebben schijt aan ons plebs. We moeten dus meerdere vijanden gaan aanpakken, maar eerst die overheid die krom staat van de corruptie en de leugens. Staatsmedia aanpassen en dan gaan we het moslimprobleem letterlijk wegwerken. Heeft iemand een 'muzikale' ramp als Ali B al eens gehoord over zijn broeders van de ISIS? Die heeft namelijk straks echt geen werk meer hoor, als onze zogenaamde 'volksvertegenwoordigers' eenmaal worden aangepakt.

Cosmic Traveller | 04-08-14 | 16:31

Vanmiddag een broodje big gegeten met mijn Syrisch-orthodoxe collega, die als vluchteling uit Irak nu in Nederland een nieuw leven probeert op te bouwen. In Irak blijven als christen stond gelijk aan een doodvonnis. Hij zei mij, dat als het puntje bij paaltje komt, dit land met zijn leven te zullen verdedigen. En ik geloof hem.

Ruud Hazes8197 | 04-08-14 | 16:12

Ayaan Hirsi Ali doet ook weer van haar horen, ditmaal over het Israel-islam (Hamas) conflict. Mij nog steeds een raadsel (of juist niet) waarom ze haar hebben weggebonjourd.

www.israelhayom.com/site/newsletter_ar...

matrixbluepill | 04-08-14 | 15:12

Aan de ware religie. Fijn dat u meeleest. Er zijn op Geenstijl veel reaguurders die de meest verschrikkelijke opmerkingen maken over het doden en afvoeren van moslims. Geenstijl schrijft dit niet in haar plempsels. U verwijt Geenstijl nog erger te zijn dan Hitler terwijl u eigenlijk een handjevol extremistische reaguurders bedoelt. Erg dom.
Tevens zijn de extreme reaguursels een reactie op de verschrikkelijke daden die gedaan worden in de naam van mohammed. Ik zie die plempsels als van hetzelfde niveau. Succes verder.

nerugaer | 04-08-14 | 15:08

Tjonge, als dit klopt wat op deze site wordt beweerd dan is het toch ongelooflijk onmenselijk wat er in Gaza gebeurt en waar Israel wereldwijd gewoon de schuld van krijgt:

xandernieuws.punt.nl/content/2014/08/B...

matrixbluepill | 04-08-14 | 15:06

Raar hoor dat ik niks gezien heb van die demonstratie op het journaal van Ned1.

IndoFortuyn | 04-08-14 | 14:49

Nog even en het is zo ver dan is ook Nederland een kalifaat.

pinkelotje | 04-08-14 | 11:07

Nou, ik dacht het ff niet he? Nu niet en nooit niet!

Mijnheer Harmsen | 04-08-14 | 14:48

Hoog tijd dat religie in algemene zin eens goed onderhanden word genomen (waar is de politiek met een anti religie geluid?).

Aan de reacties te zien bij tubantia ( www.tubantia.nl/regio/enschede/in-beel... ) is er slechts een enkeling (met name FSM)die inziet dat die achterlijkheid voortkomt uit die barbaarse boeken.

J.P. Prewitt | 04-08-14 | 14:48

Onze vrijheden misbruiken om onderdrukking en absurditeiten te propageren gaat nog een heel groot worden.
Religie is de vijand. We moeten samen strijden tegen dit maatschappelijke ondermijnend religieus terrorisme. Voordat dit door inteelt en gezinshereniging grootgebrachte gezwel zijn gastheer verzwolgen heeft.
(Die ongefundeerde, nodeloos kwetsende beledigingen waren niet nodig maar luchten wel op)

Antitheïst | 04-08-14 | 14:45

Gisteren even rondje a-dam met de motor om te eens te kijken bij die demo.
vind al die blanken ertussen toch wel erg vreemd.
En een grote hoeveelheid politiedames waar je niet echt snel
van onder de indruk zal raken als kwaadwillende.

smc-r | 04-08-14 | 14:13

De steun aan Israël komt nu op gang: New York, Japan, Zuid-Afrika - 12.000 betogers. Israel heeft gisteren 186! vrachtwagens aan hulpgoederen naar Gaza gestuurd. Bron: Brabosh.com
ad pellant | 04-08-14 | 14:05
En zodoende krijgen wij minder dan de helft echt objectief nieuws te horen, dus ga ik andere bronnen zoeken zoals bovenstaande.

mom van avezaath | 04-08-14 | 14:10

@bisbisbis | 04-08-14 | 11:07
Turkije heeft geen echte vluchtelingen alleen economische.
Ze hebben wel HEEL VEEL gezinsherenigers.

Roadblock | 04-08-14 | 14:08


@ Willem VanDer Decken -11:29 "Misschien iets voor Knevel en Brink?" Nee, die zullen het niet diepgravend oppakken. Waarom niet? Omdat zij na het werk naar huis willen, naar partner en (klein)kinderen. Die lopen steeds groter risico op terreur wraak, want makkelijk te traceren, huis en haard in de fik, autobanden lek. Dat gebeurde en gebeurt al veel meer dan in de media kwam! Het verlamt ook de politiemensen, rechters die zich verplicht moeten identificeren; 't zelfcensureert journalisten, maakt Sociale Dienst ambtenaartjes 100% policor en slappe knieën.
Vergeet niet, wij reaguurders zijn anoniem...

ad pellant | 04-08-14 | 14:05

NFC | 04-08-14 | 13:22
Klopt. Een nieuwe partij echter heeft altijd een risico vanwege de intriganten die erin kunnen sluipen. (al dan niet aangestuurd door de bestaande elite) Wilders pakt het wat dat betreft volgens mij redelijk verstandig aan waardoor het beheersbaar blijft.
Het ontbreekt zijn partij echter aan voldoende conservatieve denkkracht en evenwicht.

Eppo | 04-08-14 | 14:01

"Ik ben al aan het kijken welke kleur burka het beste bij mijn vrouw en dochter past: grijs, zwart of donkerblauw."RightOfMind
Doe in ieder geval een kleur die kleurt bij haar donkerblauwe blauwe ogen en blauwe plekken - gemept door vette pens Hassan.

ad pellant | 04-08-14 | 13:50

Een goed betoog, sterke argumenten, plusjes geven - helpt dat allemaal nog wel? Wat we nodig hebben is een politieke aardverschuiving.

milky bar | 04-08-14 | 13:50

Zolang NL wapens mag leveren aan ISIS krijgen alle politici van hogerhand de opdracht zich nergens mee te bemoeien. Ze kijken wel beter uit, het zou ze hun baan kosten als ze zelfs maar een vraag hierover durven te stellen in de kamer.
Zelfs Hamas vaart wel bij deze wegkijkpolitiek want hun raketten moeten ook ergens vandaan komen en opgeslagen worden in zogenaamde VN gebouwen. Jammer dat de burgers maar weer eens de dupe zijn van het groot kapitaal.

Piet van den Hoek | 04-08-14 | 13:44

Er valt iemand van een gebouw en er wordt een dialoog met de aarde gestart of de zwaartekracht ietsje minder kan ipv te zorgen dat er niemand naar beneden wordt gegooid. De huidige aanpak is hopen op een automatische verlichtingsfase die fysiek onmogelijk is.

een_mike | 04-08-14 | 13:37

Het is al lang duidelijk, maar niemand wil het erkennen: De Moslims worden alleen maar geknuffeld omdat ze zich keer op keer ontpoppen als gewelddadige malloten, die zich volledig gesteund voelen door ideologische extremisten in het Westen.

Waarom werkt dit? Omdat we in het tijdperk van de emotie leven. In plaats van op rede, wordt men beoordeeld op de oogaanschijnlijke kracht van de emotie die achter de woorden zit. Dus volgens deze kromme logica zijn Moslims heel, héél, hééééél erg zielug. Immers, hun emoties zijn zo hoog opgelopen dat ze geen andere keus zien dan naar geweld te grijpen. En daarmee is dat geweld niet de schuld van de pleger, maar van de persoon die de emotie heeft opgeroepen. Ja, zo denkt de socialist echt.

Misschien rest de verstandige mens nog maar één optie: Tit-for-tat. Werkt voor het prisoner's dilemma, en voor een hoop andere dingen. Dus waarom hier niet? Logica en rede dringen niet door tot deze mensen. Als je tegen ze bent, ben je sowieso al een üntermensch zonder rechten. Dus waarom geen uit de klauwen escalerende demonstraties van rechts? Mag dat ook eens een keertje?

Op zijn minst wordt links dan wel gedwongen de daadkracht naar buiten te halen, en worden ze ontmaskerd als de hypocrieten die ze zijn als ze dat vervolgens weer weigeren te doen voor hun maatjes. Wat vervolgens weer een nieuwe radicale, rechtse demonstratie legitimeert.

Piet van het Padje | 04-08-14 | 13:36

Net zo lang demonstreren tot er alleen maar gelijkgestemden, gelijkdenkenden en gelijkgelovenden bestaan.
Iedereen moet het zelfde doen en willen anders is het niet goed.
* pakje victory peuken openmaakt en victory biertje opentrekt terwijl kijkende naar victory tv en wachtende op een victory speech van grote broer*

zimmeradel | 04-08-14 | 13:34

-weggejorist-

cees2025 | 04-08-14 | 13:31

@zimmetadel 13:25
Oow...en de nieuwe boot van koning Willy natuurlijk.

zimmeradel | 04-08-14 | 13:29

Als er geen religie bestond hoefden we alleen nog maar te demonstreren voor of tegen te kort gestrafte moordenaars, kopschoppers, pedo's die in je straat willen wonen, oorlog om knaken, graaiers bij banken, in de zorg of politiek, zakkenrol moelanders, grondwetten, basisrechten, pedo's op hoge functies, corrupte pvda-vvd-pvv- en wat dies meer zij-ers, snelweg- en startbaan uitbreidingen, olijke 4daagse finishen, ponypletters en hondemeppers, zwervernatspuiters,parkeerwacht pesters, zwarte pieten en hun tegenstanders, belasting en accijns, brandstofprijzen, paupers en verpaupering, tokkie containers, kinderen die op moeten groeien in armoede, homo parade's, vergrijzing, beter salaris, gratis water, vrijheid van meningsuiting en nog meer van die oneerlijke verdelingen.

zimmeradel | 04-08-14 | 13:25

Ik heb een klappertjes pistool en een dik groot zwart varken voor als de hel losbarst.

cees2025 | 04-08-14 | 13:23

-weggejorist-

GeargeSears | 04-08-14 | 13:23

@Eppo | 04-08-14 | 12:54
Dat is een juiste samenvatting van mijn stukje. Ernstig genoeg zou ik op dit moment niet weten op wie te stemmen om dit tegen te houden. Het lijkt alsof de voltallige Tweede Kamer met een mond spreekt.

Van Rossem is wat mij betreft een held door de zaken steeds genuanceerd en zonder vooroordelen te brengen. Dat doet op dit moment geen enkele andere journalist.
Hij prikkelt daarmee tot zelf nadenken.

Omtzigt doet een prima poging en voor het grootste deel onderschrijf ik zijn betoog.
Echter, religie is voor mij iets dat je zelf beleefd. Ik ga hier niet eens melden of ik religieus ben of niet. Dat hoef alleen ik zelf te weten.

Dat is ook meteen mijn grootste bezwaar met gelovigen die dat wel uitdragen. Natuurlijk mag dat. Prima zelfs als zij er goede dingen mee doen.
Zij hebben echter geen patent/alleenrecht op universele normen en waarden die voor veel ongelovigen ook gewoon gelden.

NFC | 04-08-14 | 13:22

@lulleficatie | 04-08-14 | 12:57
Briljant idee - erkende staatsgodsdiensten!

Wat dacht je van wat additionele gedachtepolitie?

Smuts | 04-08-14 | 13:12

Iedereen met 'n beetje visie zag dit al 30 jaar geleden aankomen... Hoewel Janmaat z'n opmerkingen als racisme werden bestempeld, zat er wel een kern van waarheid in...

mrXL | 04-08-14 | 13:11

@NFC | 04-08-14 | 13:07
Een enkele punt op een regel is wat veel gebruikt wordt, of een enkele spatie werkt ook...

Zoals als het goed is hierboven. En hier een punt
.
Zoiets...

Smuts | 04-08-14 | 13:10

@ProfessorX | 04-08-14 | 12:56
Begrijpend lezen gemist?

"Hoofden afhakken [..] was bepaald niet alleen voorbehouden aan 'gristenen' zoals u dat napapegaait."
Crisiswhatcrisis zegt expliciet dat het probleem niet allen christenen zijn/waren!

Smuts | 04-08-14 | 13:09

@Smuts | 04-08-14 | 12:51

Hoe doe ik dat? Ik heb allemaal witregels in mijn originel tekst en alles netjes per alinea opgeschreven, maar zodra ik verzend komt het als een lap tekst te staan.

NFC | 04-08-14 | 13:07

Een geinponem heeft de site gehackt: dewarereligie.net/videos/

Als je op de video's klikt kom je op Geenstijl terecht.

Eppo | 04-08-14 | 13:06

De Christenen in het midden oosten krijgen in mijn optiek veel te weinig aandacht van ons terwijl historisch gezien wij meer met hun gemeen hebben dan die verschrikkelijke fasistische schreeuwmoslims.

Baron bierviltje | 04-08-14 | 13:06

@TheLuggs | 04-08-14 | 11:29
Dat is een mooi uitgangspunt. Helemaal religievrij leven wil niemand (Ik zie niemand kerstmis, sinterklaas, en het weekend afschaffen vanwege de religieuze oorsprong, en het het evangelie van Marx of de neoliberalen heeft bij veel mensen ook religieuze trekjes).

De staat moet zich gewoon niet met religie bemoeien, geen steun, geen onderdrukking. De grote bemoeizucht met alles en nog wat zorgt voor het echte probleem.

frank87 | 04-08-14 | 13:01

Naast Geert Is er maar een politicus die altijd wakker is: Pieter Omtzigt. Bravo.

lulleficatie | 04-08-14 | 13:01

@deraderendraaien | 04-08-14 | 12:39
'Ik zou zeggen; ga dit nu eens tegen ISIS, Hamas en de rest van de islamitische agressors zeggen.'
Misschien leest er wel iemand mee. En wie de agressors nu precies zijn, dat weet ik niet zo exact. Dank zij het Internet heb ik wat andere perspectieven van de realiteit kunnen waarnemen, maar daar schiet ik weinig mee op. Het is me allemaal veel te ingewikkeld. Daarom zeg ik maar, een dak, eten en drinken en wat gezelligheid en hopelijk een gezond leven, das al heel wat.

AntiSoof | 04-08-14 | 12:59

'Religie is een vloek over de mensheid. Zij die belijden zijn breinloze volgers, wilsonbekwamen,....'
30-06 | 04-08-14 | 12:39
=====
Zeg maar, een soort breinloze, wilsonbekwame 'Untermenschen'?

malang | 04-08-14 | 12:58

@Terpen-tijn | 04-08-14 | 11:36
Jouw fantasie slaat op hol, als het gaat om, wat te doen met moslims.
Maar jouw fantasie stopt ineens, als het gaat wat christengekkies zouden kunnen doen, al zij de baas zijn ??
.
Christengekkies zouden kunnen verbieden, dat de Pil, Condooms etc. wordt gebruikt.
Christengekkies zouden kunnen invoeren, dat mensen, die met abortus te maken hebben, 100 jaar in de gevangenis moeten.
Christengekkies zouden kunnen verbieden, dat de wetenschap onderzoek gedaan wordt naar Genitica of oorsprong van de mens. Want alleen god mag creëren.
Christengekkies zouden kunnen verbieden dat, Terpen-tijn, die lijdt aan ondraaglijke pijnen, injectie(s) krijgt, om een einde aan dit leed te maken. Want het is de ondoorgrondelijke wil van god, dat Terpen-tijn zo moet lijden.
Christengekkies zouden kunnen verbieden dat vrouwen hetzelfde kunnen doen als mannen. Want vrouwen hebben van god een andere taak toebedongen gekregen.
Christengekkies zouden kunnen verbieden dat vrouwen zich kunnen scholen en ontwikkelen.
Christengekkies zouden kunnen verbieden dat vrouwen in broeken kunnen rondlopen en met onbedekt haar.
Christengekkies zouden kunnen invoeren, dat als Terpen-tijn zou vloeken. Zijn tong wordt verwijderd.
Christengekkies zouden ook de aloude brandstapel weer kunnen introduceren.
.
Is jouw eigen fantasie nou een beetje geprikkelt, Terpen-tijn?
Kan jij nou zelf wat dingen bedenken?

h65485665 | 04-08-14 | 12:58

De godsdienstvrijheid moet subiet worden opgeheven. Alleen door de staat erkende, geweldloze, religies moeten in het publieke domein worden toegestaan. Weg met de godsdienstvrijheid. Of zoals de moslims zeggen: freedom goto hell. Maar dat wel religious freedom.

lulleficatie | 04-08-14 | 12:57

crisiswhatcrisis | 04-08-14 | 11:03

Geschiedenis leren lijkt me voor u geen overbodige zaak. Hoofden afhakken, vierendelen, brandstapel etc. etc. was bepaald niet alleen voorbehouden aan 'gristenen' zoals u dat napapegaait. Heidenen, Maya's, Azteken, Indianen, Koppensnellers, kortom alle volkeren ter wereld waren er goed in. Maar vooral de fanatieke aanhangers van dat ene ware geloof passen het in deze eeuw nog steeds met 'liefde' toe. Waarvan akte.

ProfessorX | 04-08-14 | 12:56

Hulde voor dit platform aan Omtzigt.

Fransg | 04-08-14 | 12:55

bisbisbis | 04-08-14 | 11:07
Wij zouden op z'n minst kunnen beginnen met uitsluitend nog christelijke vluchtelingen op te nemen en de islamitische vluchtelingen in Turkije te laten
.
christelijke vluchtelingen opnemen is ook beter voor Nederland.Passen veel beter in onze cultuur.

metdedag | 04-08-14 | 12:55

"En de gristenen ondergaan het lijdzaam, wetende dat de hoogtijdagen van hun maatschappelijke macht voorbij zijn."

Nee hoor, ze wachten rustig af tot de heilige dag komt dat de Heere weer nederdaalt op aarde, om vervolgens in koor te roepen: "Zie je wel, zie je wel, wij hadden toch gelijk! Nanananaaanah!" (Om vervolgens van een koude kermis thuis te komen, want de Heere houdt van ons allemaal. Dus ook van ons reaguurders, zondaars, en ander gespuis. En dan wij weer lachen.)

VanBukkem | 04-08-14 | 12:54

NFC | 04-08-14 | 12:40
Nederland speelt hoog spel door mee te gaan (verplicht?) met de huidige EU/USA ramkoers richting Rusland.
Tot we door armoede en onvrede daarmee een willoze speelbal zullen worden in een kookketel vol etnische en extremistische conflicten.
Wellicht komt dan toch als parodie de wijsheid uit het oosten.

Eppo | 04-08-14 | 12:54

Jammer dat Pieter Omtzigt van het CDA is. Het CDA is een gevestigde partij en gevestigde partijen kiezen als puntje bij paaltje komt altijd voor de zwijgende middenweg en het laffe compromis. Altijd.
Zeker wanneer zij anders gedwongen worden stelling te nemen tegen de EUSSR of de islam. Dat vinden gevestigde partijen te gevaarlijk en dat is jammer, want die twee bewegingen ZIJN ook gevaarlijk. Levensgevaarlijk.

Daarom zou er juist stelling tegen (in ieder geval) de islam genomen moeten worden, om herhaling van slechte geschiedenis te voorkomen.

Jan Passant mk2 | 04-08-14 | 12:52

@NFC | 04-08-14 | 12:40
Doe anders ff wat witregels - zo is het zeker TL;DR...

Smuts | 04-08-14 | 12:51

@drekzooi | 04-08-14 | 12:26
Aaah, lief om te zien. Ze doen een poging om wat voor hen geldt op anderen van toepassing te verklaren. Inclusief moeilijke woorden.

Succes verder, baardjes.

We praten wel weer als moslims vrijheid van godsdient, recht op lijf en leden, geen discriminatie op grond van seksuele geaardheid, vrijheid van meningsuiting en dergelijke omarmen.

Smuts | 04-08-14 | 12:48

Pieter Omtzigt deugt (hij wil gewoon een vreedzame eerlijke wereld en zet zich daar steeds voor in) dat zie je bij alle dossiers die hij ter hand neemt. Eigenlijk raar dat de rest van de politici niet gewoon hetzelfde nastreeft, dan is het zo voor elkaar. Gewoon rechtlijnig denken, eerlijk, vreedzaam, vrij en de rest aanpakken.

Watching the Wheels | 04-08-14 | 12:47

Ik wil een religievrije provincie beginnen in dit land. Daarna uitbreiden naar een religievrije staat in Europa.

Meer van Dit | 04-08-14 | 12:45

@deraderendraaien | 04-08-14 | 12:35
Dat hoort er inderdaad ook bij. Want Brussel zal ook wel morren als wij ineens het roer omgooien. Dan maar uit de EU, is sowieso beter.
Nederland soeverein en religievrij, NU!

Dhr. de Wit | 04-08-14 | 12:44

Goede speech van Omtzigt, doorgaan zo.

lingo star | 04-08-14 | 12:43

God wat haat ik religie, en dan toch vooral die verderfelijke islam! Dat heeft er vooral mee te maken dat ik van mensen hou, en van het leven.

Robertski | 04-08-14 | 12:43

kwark001 | 04-08-14 | 11:21

Nee niet dankzij, meer ondanks. We weten het maar laten het gebeuren. Kikkers-in-kokend-waterprincipe.

DrHanzEPanz | 04-08-14 | 12:41

Leuk zo'n speech maar Dhr Omzigt had dit al lang eens een keer in de kamer naar voren moeten brengen of binnen zijn eigen partij. Maar goed het begin is er!

Toetsiemonster | 04-08-14 | 12:40

Omtzigt roept op te laten zien wat er gebeurd met jou en je familie en roept op dit op te schrijven.

Citaat Van Rossem vorige stuk:

"Nederland geeft jongeren twaalf jaar detentie vanuit de leerplicht en weet haar hier geboren burgers geeneens tot pacifisme te verleiden".

Dat is natuurlijk een probleem van alle Nederlandse jongeren en niet voorbehouden aan hen die nu op de oorlogstrommel slaan ten aanzien van het MO conflict.
Ook hier zeg ik weer dat wij bij ons zelf moeten beginnen.

Al jaren zijn de MSM voorop, maar ook politici een klimaat van haat aan het vormen. Niet alleen richting de goedwillende Moslim die zijn religie een belangrijke leidraad vindt in het leven, maar ook richting Oostblokkers. Ik heb afgelopen jaren nog nooit een positief stuk gezien in een tijdschrift of in de MSM over Oost-Europa of Rusland.

Wij zijn dus als volk vervult van haat gemaakt richting buitenlanders. Een vorm van racisme wat ik eerde elite racisme heb genoemd. Dit lijkt bewust omdat de belangen om ons als volk tegen Rusland te keren groot zijn. Geen groot belang voor ons volk, maar een groot belang voor onze leiders.
Een allochtoon ziet dit racisme. Een Hollander vaak niet. Waarom zou een allochtoon die discriminerende Hollander nog vertrouwen?

Daarnaast is het een economisch probleem. Er is simpelweg geen normaal leven op te bouwen met een min. loon. Ook hebben wij daarin geen profijt van de om ons heen liggende landen. Als Frankrijk het min. loon zou verlagen dan doen wij dat ook en doet Duitsland dat ook. De poet wordt verdeeld door een kleine elite. De blanke 1% noem ik het. De EU pluche klevers en de miljonairs die hun bedrijven daaraan hebben te danken spelen dit spel mee.

De ontwikkelingen nu zijn gewoon erg gevaarlijk. We worden niet alleen monddood gemaakt om nog een fatsoenlijke discussie te voeren over vrijheid van meningsuiting, maar door het niet aanpakken van de excessen, de oproepen van geweld, krijgt extremisme een kans. Een gevaarlijke combinatie als deze gepaard gaat met armoede.

Armoede komt er echter. In oktober zal Putin de gaskraan dichtdraaien en worden nog meer mensen arm. Zij zullen uit frustratie naar extreme partijen met extreme standpunten huppelen. De arme Moslim richting ISIS en de arme Hollander richting de PVV.

De oplossing is dus heel moeilijk en zal heel veel moed kosten van heel veel verschillende lagen van deze bevolking. De media en politici, ook het CDA, zal zich moeten uitspreken dat zij jarenlang een enorm racisme hebben gefaciliteerd en excuses moeten maken. Om te beginnen de hordes journalisten die op Schiphol zaten toen de grens met Bulgarije en Roemenie openging. Die honderdduizenden economische gelukszoekers bleven natuurlijk uit.

De overheid moet stoppen met het faciliteren van godsdiensten en dit binnen de prive sfeer houden.
Stop met die subsidies om te geloven.

De Hollander zal moeten erkennen dat hij jarenlang is misleid door onze overheid die dronken Polen, Roemenen en Russen als voorbeeld hebben gesteld als tweebenige monsters die onze banen afpakken. Absurd natuurlijk.

Dan het politieke spectrum. Wij hebben geen compleet spectrum. Wij hebben alleen D66 als lichte rechtse partij die probeert progressief te zijn. We hebben een aantal rechtse partijen die proberen conservatief te zijn. Een vreemde mix van conservatief liberalisme is daar het gevolg van. En links kennen wij enkel en alleen progressieve partijen. Een conservatief links geluid ontbreekt. De PVV zit ongeveer in het midden van links en rechts en is redelijk conservatief, maar helaas steeds extremer aan het worden en spreekt ook maar zeer weinig Marokkanen, Irakezen en/of andere allochtonen aan.

Last but not least. Begin bij jezelf en vraag jezelf als volk af wat voor voorbeeld je voor elkaar bent als je op de (handels)oorlogtrommel blijft slaan ten aanzien van Rusland. Dat heeft namelijk ook helemaal niets met pacifisme te maken.

NFC | 04-08-14 | 12:40

@AntiSoof | 04-08-14 | 12:22
"Ik zou ook zeggen, leg al de wapenen neer en ga praten met elkaar. Ik weet dat dit uiterst banaal kan klinken, maar toch. Zwijgen kan ik ook wel, maar laat ik een klein beetje energie geven aan de redelijkheid. Hoe dom dit ook klinkt, hoe zwak ook, hoe stupide en zweverig en hoe klein, ik denk dat de rede ons beste wapen is"
Ik zou zeggen; ga dit nu eens tegen ISIS, Hamas en de rest van de islamitische agressors zeggen.
Ben ik toch erg benieuwd of ze bereid zijn tot wat jij voorstelt.

deraderendraaien | 04-08-14 | 12:39

Religie is een vloek over de mensheid.
Zij die belijden zijn breinloze volgers, wilsonbekwamen, gevormd door overlevering en zoetgevooisde stemmen van volksmenners.
De wetenschap heeft zo een beetje alles ontkracht, en toch zijn er mensen die geloven in een opperwezen, engelen, wederopstandingen, reincarnaties.
Slecht geschreven romans zijn de grondslag en drijfveer in hun levens.
Islam is als enige een "religie" die zich als een sprinkhanenplaag uitspreidt en alles op zijn weg vernietigd.
Dus wat mij betreft; weg met religie en vooral weg met Islam!!!

30-06 | 04-08-14 | 12:39

Het lijkt me niet meer dan redelijk dat men een partij geen rechten gunt die zij zelf anderen wil ontzeggen.

Level playing field and all that.

En verder heb ik nog een hele simpele en onrechtsstatelijk oplossing voor het gezeik met al die gasten, maar daar zal ik jullie niet mee vervelen. Het enige dat ik erover kwijt wil zonder meteen de clue weg te geven is dit: het zou een boost betekenen voor de verhuisbranche.

Er komt immers een dag dat wij moeten kiezen tussen de absolutistische aanbidding van de rechtsstaat - een abstractie - en het overleven van elkaar uitsluitende culturen.
Nou, ik weet het wel. We schorten die rechtsstaat een paar daagjes op. Dat kan, deed Boudewijn of hoeheettie ook meen ik, toen met die abortuskwestie in Belgie. Feitelijk hebben we het ook daarover: abortus. Mooie Roomsche oplossing trouwens.

Laten we toch niet zo hysterisch doen over die regeltjes. Leven in vrijheid is veel belangrijker.

Magdatkandat | 04-08-14 | 12:38

Even een significante kwoot uit het doorwrochte epistel van Mohamed Rasoel:
"En dan is er nog die andere industrie, die de islam in een veel hoger,
onstuitbaar tempo van discipelen voorziet dan de Nederlandse moeders
Nederland aanvullen. Door dit verschil zal de moslimbevolking de
Nederlandse uiteindelijk gaan overtreffen. Zoals Alhaaj Firdous, in een
Panorama van maart 1989, ook al zei: '... Nederlanders maken geen
kinderen meer en wij wel. Over vijftig jaar is Nederland een islamitisch
land'."

Eppo | 04-08-14 | 12:37

Beste dewarereligie lezers.

Waarom altijd dat idee dat er racisten of extremisten zijn die moslims haten? Ik haat moslims niet. Ze mogen hun geloof belijden, zoals christenen, katholieken en protestanten. Ik heb ook niets met die andere groepen, en voel niets voor ze. Niets gemeens. Om haat te voelen, moet je erom geven. Dat doe ik dus niet.
Alleen als ik zie hoe Nederland de puinpoeier in wordt gedraaid door die gasten, de dubbele moraal en de politiek die hier niets aan doet, daar geef ik om. Daar vecht ik tegen. De moslims maken misbruik van de situatie met hun ideologie die ze met hun hele hart geloven.
Er is geen plaats in onze beschaving voor die barbaren en hun opvattingen. 73% is voor ISIS en hun ideologie.
Maar het is de politiek, de bestuurders en alle wegkijkende mensen die ik wat verwijt. En die niets aan deze situatie doen.

Wim Venijn | 04-08-14 | 12:36

@drekzooi | 04-08-14 | 12:26
Dat die site die de Israëliërs zionisten noemen en bashen niet uit de lucht gehaald is, is een raadsel.

Uw Verzekeringsadvis | 04-08-14 | 12:35

@Dhr. de Wit | 04-08-14 | 12:20
Prima verhaal,alleen zouden we dan ook de knellende banden van Brussel die ons verplichte instroom quota opleggen moeten herzien of verbreken.

deraderendraaien | 04-08-14 | 12:35

We hadden onze straten nooit moeten afgeven. Nu word het een zware strijd om ze weer terug te geven aan onze kinderen. Maar het moet.
Beetje bij beetje zijn onze vrijheden overgedragen. Vergeven aan aan de moslims en ander tuig omdat de babyboomers bang zijn om voor antisemiet of racist te worden uitgemaakt.
Problemen benoemen en oplossen. Daar bereik je wat mee.

deEik | 04-08-14 | 12:33

Smuts | 04-08-14 | 12:20

Kijk dat wil ik horen. 100% mee eens wegkijkers zijn het allemaal bah net NSB'ers. Ook ik leef mijn leven met veel plezier, maar ook ik zal mij er voor opofferen zodat de vrijheid van mijn kinderen en die van mijn medelanders zal blijven bestaan. Ongeacht welke afkomst dat die mensen hebben. Ik ben trots op dit land dat uit het water gecreeerd is. Dat mensen een vrije mening hebben het mooiste wat er is toch ? Dat laten de wegkijkers van zich afpakken en nog veel meer.

GeargeSears | 04-08-14 | 12:33

@kwark001

Ik ben een atheist

NahanniNational Park | 04-08-14 | 12:31

maar vroeger of later komt het besef dat we zullen moeten strijden.
zeeman73 | 04-08-14 | 12:20
.
Zo is het. Al die strohalmen als David Pinto, Omtzigt of zelfs Blonde Greet zijn precies dat: strohalmen. Het Land der Dwazen Nederland zal of ten onder gaan, of weer sterk worden en zichzelf opnieuw uitvinden. Leuker kunnen we het niet maken, wel gruwelijker.

Wurgje de huisboa | 04-08-14 | 12:28

De stinkratten hebben jullie gevonden, GS.

dewarereligie.net/2014/08/03/actueel/g...

Die alleshaters lopen nu zwaar te janken. Mooi dat GS door die stinkzolen gelezen wordt. Nog meer redenen om ze de waarheid te vertellen.

drekzooi | 04-08-14 | 12:26

De leiders van christelijk Nederland gaan echt niet in den Haag tegen Isis demonstreren, want ze vrezen daarmee onze islamitische medeburgers in een kwaad daglicht te stellen. De christenmens wil niet dat onze moslims in verband gebracht worden met Isis, want hij houdt graag overeind dat de islam vreedzaam is en onze Nedermoslims dus ook. Maar Isis profileert zich als gelovige in de profeet en Allah en dat doen onze Nedermoslims ook. Maar Isis gelooft ook in geweld, dus christelijk Nederland zou onze moslims sparen door met name tegen Isis als moordmachine te demonstreren. En door te verklaren dat de Issisten geen echte moslims zijn. Maar ik vrees dat de chrsitenmens ook vreest voor gewelddadige tegendemonstraties van onze Isis-aanhangers en daarom de straat niet op durft. Als we niet durven protesteren tegen moslimgeweld uit angst voor moslims, zijn onze dagen als zelfstandig volk geteld.

haidewietska | 04-08-14 | 12:26

@AntiSoof | 04-08-14 | 12:22
Een hartelijk shalom & salaam in ieder geval!

Smuts | 04-08-14 | 12:26

AntiSoof | 04-08-14 | 12:22

Laat mij denken aan een kindje dat de handen voor de ogen houdt en zegt: "Je ziet me niet."

kwark001 | 04-08-14 | 12:24

NahanniNational Park | 04-08-14 | 12:16

Geen gek idee om zo te denken.

Denk dat ik er ook maar mee stop.

Het is gewoon een klotewereld aan het worden.

Later leren de kindertjes dat anders getinten in Noord Europa wonen.

Alt | 04-08-14 | 12:24

Ik zou zeggen, laat je niet meeslepen door de oorlog in Irak en de burgeroorlog in Syrië. Het is al erg genoeg dat de groepen tegen elkaar opgezet worden. Ik zou ook zeggen, leg al de wapenen neer en ga praten met elkaar. Ik weet dat dit uiterst banaal kan klinken, maar toch. Zwijgen kan ik ook wel, maar laat ik een klein beetje energie geven aan de redelijkheid. Hoe dom dit ook klinkt, hoe zwak ook, hoe stupide en zweverig en hoe klein, ik denk dat de rede ons beste wapen is. Laten we de wapenen wereldwijd vernietigen. Wanneer alle wapenen de wereld uit zijn dan kan men elkaar tenminste niet gewapend dwingen. Het leven is te kort om te laten vergallen met machtsspelletjes van zeer machtigen. We willen gewoon gezellig leven op deze aarde. Dat willen Moslims, Koerden, Sjiieten, Boeddhisten, Christenen en hoe men zich ook noemt ook vast wel, denk ik.
Mensen, blijf nuchter denken. Bewaar uw innerlijke beschaving.
Hier zijn de televisie en de krant de deur uit. En dat lucht alvast op.
Vrede zij met u.

AntiSoof | 04-08-14 | 12:22

Gelukkig is de a-religieuze mensch holier than thou: www.trueactivist.com/which-dictator-ki... Het verschil tussen het misguided middeleeuwse geweld en deze situatie, is dat het nooit een Christelijke bijbelse opdracht is geweest om iedereen dood te maken tot het eind van de wereld.

electrico | 04-08-14 | 12:21

@NahanniNational Park | 04-08-14 | 12:16
Tsja. Boek ff een Syrische vakantie en zeg dat je christelijk bent. Misschien kan je dan het laatste deel van je laatste zin ervaren.

Wegkijker.

Smuts | 04-08-14 | 12:20

we zullen in de toekomst geweld moeten gaan gebruiken om onze beschaving, vrijheid en waarden en normen te beschermen tegen de indringers.
Hier hebben we niet zoveel zin in, omdat we gewend zijn geraakt aan een rustig en veilig leven. we zijn vergrijsd en we zijn geconditioneerd om in de pas te blijven lopen.
de indringende hordes zijn hongerig, arm en agressief. dat hou je met redelijkheid of subsidies niet tegen.
maar vroeger of later komt het besef dat we zullen moeten strijden.

zeeman73 | 04-08-14 | 12:20

Voorlopig zijn «wij, de oorspronkelijke inwoners van dit land» nog steeds in de meerderheid. En daarom denk ik dat wij het tij nog kunnen keren.
Maar dat kan maar op één manier, via politieke weg.
Dat klinkt naïef, maar dat is ook hoe wij dingen voor elkaar hebben gekregen in dit mooie, rijke land.
Om te beginnen vrijheid van godsdienst uit de grondwet. Dat betekent niet dat je niet mag geloven, daar ben je vrij in als in «meningsuiting». Want dat is precies wat religie is, een mening. Als je geloof schrapt uit de grondwet dan kun je een aantal zaken rechtzetten:
- alleen openbaar onderwijs toestaan, daarmee voorkom je geloofs-indoctrinatie
- geen aparte privileges voor gelovigen zoals gemoedsbezwaardheid, daarmee hou je o.a. jurisprudentie schoon van voordeel voor gelovigen plus daarmee voorkom je uitsluiting van andersdenkenden
Stap twee is nieuwkomers laten kiezen voor Nederland, dat betekent geen dubbel paspoort meer. Je bent Nederlander OF je bent Turk/Marokkaan/Whatever. De voordelen spreken voor zich denk ik.
Met deze twee stappen kom je al een heel eind. Want mensen moeten dan kiezen.
De oorspronkelijk gelovige inwoners van Nederland en de nieuwe gelovigen zullen wel gaan morren, maar da's dan jammer...

Dhr. de Wit | 04-08-14 | 12:20

BTW

We (Italie) hebben er weer 2500 opgehaald in Africa

Wanneer stopt deze terreur?

Breng ze terug zoals Australie het doet en het stopt vanzelf hopen we .

Zak eens af naar de geloofsbroeders in het zuiden?

Of toch economisch?

Alt | 04-08-14 | 12:19

Dank je wel voor je stuk Van Rossem, je hebt het helemaal bij het rechte eind.

Ergea | 04-08-14 | 12:19

Laten we als we de tijd nog krijgen nou eindelijk maar eens gaan stemmen op een leider die uit die zwijgende,geldverslindende en overheersende EU wil.En ook korte metten zal maken met ongewenst geïmporteerde normen en waarden uit een of andere bloeddorstige ideologie.

deraderendraaien | 04-08-14 | 12:19

NahanniNational Park | 04-08-14 | 12:16

U bent naïef en gelovig? Sorry voor het pleonasme.

kwark001 | 04-08-14 | 12:18

Multiculti-knuffelaars: De NSB-ers van de toekomst!

P.L. Ompzak | 04-08-14 | 12:18

De sjiieten hoeven geen belasting te betalen. Die worden meteen onthoofd. .... genocide

Cidiood | 04-08-14 | 12:18

Ik moet wel zeggen dat de ogen van onze christelijke politici wel erg laat open gaan. In nigeria is het al heel lang foute boel tussen moslims (wie anders?) en christenen.

PowPow | 04-08-14 | 12:17

Overigens ben ik ook voor een ruimhartig immigratiebeleid (niet gedacht dat ik dat ooit zou zeggen...) voor Syrische christenen. Daad en woord bijeenbrengen. Dan maar een tijdje minder dobbernegers

ole guapa | 04-08-14 | 12:17

Mooie speech, hoor, maar helaas is het het CDA voorop geweest met pm Balkenende, die ons heeft uitgeleverd aan de EU die als agendapunt de islamisering van Europa voert. Omtzigt staat ook altijd vooraan om degenen die waarschuwt te bashen. Als hij zelf eens van zijn dubbelhartigheid én zijn ijdelheid af zou komen, zou hij heel wat meer bereiken.

eastender | 04-08-14 | 12:17

Ik was ooit een hater racist nu al 10 jaar niet meer heerlijk gevoel is dat geen stress geen koppijn ik maak me niet meer druk om dingen

Kan mij wat schelen wat anderen hebben of doen ik kijk naar mijn eigen leven en probeer te genieten van het leven want uiteindelijk heb je niks aan haat en racistisch als je dood bent

NahanniNational Park | 04-08-14 | 12:16

En na de verkiezingen en winst voor het CDA hoor je 'm niet meer. Netjes weer de partijlijn volgen.

kibbesoeb | 04-08-14 | 12:15

hebbuh | 04-08-14 | 12:01
"To date, no conclusive proof exists to show that this letter was ever written. Nevertheless, the letter is widely quoted..."

--sql error-- | 04-08-14 | 12:15

Dit is dè kans voor het CDA om weer de grootste partij van nederland te worden. Niet dat ik er op zit te wachten, maar toch ... alles is beter dan de landverraderspartijen Dictatuur66, Partij vd Arabieren en Graf Links.

PowPow | 04-08-14 | 12:15

Eerst alle verantwoordelijkheid en macht naar de EU overhevelen en daarna gaan zeuren dat je als politicus niets meer te vertellen hebt en wij als aan de kant gezette burger moeten nu bij de EU gaan klagen.
Loop toch heen Omzigt.

Zie: deraderendraaien | 04-08-14 | 11:53

kwark001 | 04-08-14 | 12:15

@ole guapa | 04-08-14 | 12:10
Jammer dat je die pluchegeilers, idealenverkwanselaars en moslimknuffelaars en EU-likkers van de rest van het CDA erbij krijgt...

Smuts | 04-08-14 | 12:14

Christenen in een Islamitisch Land is net zo debiel als Islamieten in een Christelijk land.

ITEACHYOU | 04-08-14 | 12:12

Goed plan om ons defensiebudget nog wat verder uit te hollen.

Oerkoendoe | 04-08-14 | 12:12

Zorg dan ook dat je op 10 augustus in de Haagse sharia driehoek bij de demonstrerende mensen loopt die dan opkomen voor die vrijheden van elke Nederlander Omzigt! Laat dan maar zien dat het u óók niet alleen om de eigen parochie gaat!

deraderendraaien | 04-08-14 | 12:12

Deze toespraak heeft mij over de drempel gehaald: al jaren ben ik het wel eens met het gedachtengoed van Wilders, maar niet met zijn luidruchtige, ietwat domme, manier van uiten. Omtzigt zit al tijden de gevestigde politiek op de hals, benoemt kneiterhart waar de fouten en zitten en verwoordt wat ik denk. Omtzigt for president! (graag met de libertarische partij als coalitiepartner)

ole guapa | 04-08-14 | 12:10

Zwarte piet belangrijker dan genocide....
//facepalm//

Dutch Peanut | 04-08-14 | 12:09

De gristenen in Nederland met CDA voorop behoren al jaren tot de molimknuffelaars. Dus nu niet ineens gaan lopen mekkeren dat er ineens geloofsgenoten slachtoffer worden van jullie vriendjes.
Totaal ongeloofwaardig zo.

me,myself and IK | 04-08-14 | 12:09

www.tubantia.nl/regio/enschede/in-beel...

Foto 23. Probeer dat eens met een tekst van gelijke strekking over de Joden bij een pro-Gaza-demonstratie. Binnen vijf minuten sta je tot aan je enkels in de fluimen.

FrankVeer | 04-08-14 | 12:08

Laten niet alleen de Christenen, maar ook alle mensen die onze grondwet en westerse normen en waarden liefhebben optreden tegen de extremistische islam.
Het is tijd voor actie!

nerugaer | 04-08-14 | 12:06

@duitse herder | 04-08-14 | 12:02
@Maya de Blij | 04-08-14 | 12:04

Eens met jullie. Ik heb daar zelf ook lang aan meegedaan. Goed dat dit soort artikelen verschijnen.
Een mens kan zijn/haar leven beteren. Ik ben daar inmiddels mee begonnen.

NFC | 04-08-14 | 12:06

@Thoth | 04-08-14 | 12:00
Weet jij welk land in 1920 de meeste moslims had ter wereld? Nederland ;) (Ok, dat aantal is flink minder geworden in 1949...)

Smuts | 04-08-14 | 12:05

En Geert ziet dat het gaat zoals hij voorzien had,en tegen gewaarschuwd heeft.
En toch zal Omzigt(hoe goed zijn bedoelingen mogen zijn,) dat gelijk van Wilders niet toegeven,omdat de boter op het CDA hooft nog heet is,en als politieke correctheid hun langs de wang die ze blijven toekeren aan de agressors naar beneden loopt.

deraderendraaien | 04-08-14 | 12:05

Raar dat Quid dit stukje niet heeft geschreven.
Het is immers zijn -sneue - specialiteit om de Christenen elke keer te bashen.

Maya de Blij | 04-08-14 | 12:04

@Conan de Rabarber | 04-08-14 | 11:49
Meisjesnaam? Egyptische godin, ongelovige - moge de toorn van Osiris op u neerdalen!

Smuts | 04-08-14 | 12:03

Iedere groep met mensen wijst altijd een andere groep met mensen aan die niet deugen.

duitse herder | 04-08-14 | 12:02

Van de politiek hoef je niks te verwachten.
Stelletje zombies, ze incasseren maar en 1 keer per 4 jaar schreeuwen ze wat, diegene met de grootste smoel over de uitkeringen krijgt de meeste stemmen.
Eerlijkheidshalve dient opgemerkt te worden dat protesten ook niks uithalen tegen die moslimmongolen, maar wat nu gebeurt is pure genoicide&gt; het uitroeien van een bevolkingsgroep.

Terpen-tijn | 04-08-14 | 12:01

helaas hebben veel Medelanders dankzij jaren van linkse berichtgeving een enorme diepe haat tegen christenen ontwikkeld. Deze haat gaat zo diep dat ze liever de dictatuur van ISIS hebben dan een vrije gemeenschap waarin ook christenen kunnen leven.

Ron_Paul | 04-08-14 | 12:01

-weggejorist-

NahanniNational Park | 04-08-14 | 12:01

Italië heeft vannacht 2.500 luitjes uit de zee opgepikt, 90 % wil naar het noorden, weigeren zich te identificeren.
Een opstand in een vluchtelingenkamp in Italië, ruiten liggen er uit, luitjes boos moeten zich identificeren willen ze niet willen in 1 rechte lijn door naar het Noorden.

Uw Verzekeringsadvis | 04-08-14 | 12:00

@Kn:eukwatrond | 04-08-14 | 11:43
Ik vecht mee. Maar... Het is niet een vijand die Nederland wil binnenvallen. Ze zijn al binnen.
MO van moslims.
Het land binnenkomen. Alles opeisen binnen de wet. De wet oprekken. Slachtofferrol en zielig doen. Sympathie wekken bij de linkse medemens. En het misbruiken van hun goedheid.

Zodra ze alles hebben, uitbreiden van de groep moslims. Alles wat hun niet bevalt slopen en vernietigen. Om daarna als meerderheid te gaan radicaliseren. Kalifaat als toefje op deze uiterst vakkundige sloopmethode.

En niet genuanceerd met mijn betoog? Niet alle moslims zijn zo?
73% is voor ISIS.
En forse meerderheid dus. Als de verhoudingen andersom lagen, had ik deze tegel niet getypt.

Wim Venijn | 04-08-14 | 12:00

De geloofgekkies hebben we genoeg. Zoals de christenen. Maar wat betreft de islam, nee. Die gasten zijn in de jaren '70 erbij gekomen nadat Lubbers hen een nederlands paspoort beloofde. Ik was er toen tegen en nu nog meer. Koran, allah, mo en sharia horen niet in Nederland. Kijk een hoeveel van die allochtonen in de nor belanden, later tot de islam gaat behoren en daarna niet tot de nederlandse maatschappij behoort. En dat gaat maar voort. Zoals Willem Drees al waarschuwde dat het verstrekken van Nederlandse paspoorten aan de 50.000 duizenden gastarbeiders een zware wissel zou trekken op de nederlandse samenleving en deze ernstig zou ontwrichtten. Hij heeft gelijk gehad...

Thoth | 04-08-14 | 12:00

Het is tijd om met alle vrijheidslievende mensen een vuist te ballen naar het opstomend relifascisme .
Er is geen plaats meer voor politici met slappe knieën en een verweekt achterwerk van het langdurig pluchekleven.
Wij hebben nu leiderschap nodig die, goed beveiligd , onze normen en waarden mbt minderheden verdedigt en daarin ver durft te gaan.

Nu is de tijd om een grens te trekken en te bewaken anders is het straks niet meer mogelijk.

Bar&Boos | 04-08-14 | 11:59

@TheLuggs | 04-08-14 | 11:29
Inlijsten en ophangen. Klaar.

En nu zorgen dat die laffe klereregering van ons zich 's uitspreekt tegen hordes terroristen die mensen omlegt om hun geloof.

Smuts | 04-08-14 | 11:58

Natuurlijk zijn er 'vroeger' misdaden begaan door zich Christelijk noemende vorsten, legers, dienaren van het Woord. Maar die hebben geleerd, gezien en ongedaan gemaakt waar dat kon. Het probleem van de Islam in al zijn fracties en denominaties is dat zij hun doelen willen bereiken met de succesformule van 1400 jaar geleden, met moord en doodslag, onderdrukking en onrecht. Daar waar Christenen hun toon en hun handelen hebben gematigd, de verlichting, individualisering en bijhorende ontkerkelijking hebben geaccepteerd en zich inpassen in een veranderende maatschappij lopen Islamisten te hoop tegen alles wat vreedzame mensen dierbaar is. Pieter geeft het begin van een verweer.

klaas visser | 04-08-14 | 11:58

deraderendraaien | 04-08-14 | 11:53

Helemaal mee eens! ++

kwark001 | 04-08-14 | 11:56

Alles wat in de buurt van het gelijk van Wilders komt wordt doodgezwegen.

Morgenhout | 04-08-14 | 11:55

swassannuf | 04-08-14 | 11:44

Helaas maar al te waar. Hoewel, als er een tegendemonstratie georganiseerd zou worden, zou ik wel meelopen. Echter, zodra dit georganiseerd wordt, zullen alle organisatoren neergezet worden als fascisten/racisten, en bedreigd worden met de dood vanit de bekende hoek. Dus zullen er weinig mensen zijn die zich hieraan willen/durven branden. Ziehier dus ONZE vrijheid van meningsuiting!

RightOfMind | 04-08-14 | 11:55

Kritiek op de EU hebben is onmogelijk.
Er is namelijk geen alternatief.
Het alternatief om een goed bodgenootschap te hebben met anderen in de wereld zoals Rusland is door diezelfde EU om zeep geholpen.
Er is dus alleen nog maar EU en EU. Kritiek of niet. De EU kan zich volledig storten op de overlevering van ons aan de Westerse olichargen en Afghaanse warlords.

Een voorbeeld van hoe de media de afgelopen TWEE dagen weer heeft meegewerkt aan het creeeren van haat richting Oost-Europa en Rusland en een enorm elite racisme tegenover buitenlanders uitdraagt:

Dronken Pool valt uit raam

www.powned.tv/nieuws/binnenland/2014/0...

Roemenen roven hier babyvoeding

www.telegraaf.nl/binnenland/22925271/_...

Vogel schijt op Putin

www.powned.tv/nieuws/politiek/2014/08/...

'Rusland overspoeld door ongekende golf van repressieve wetten'

www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/opinie/ar...

'Zijn de pro-Kremlintrollen ook actief op de site van de Volkskrant?'

www.volkskrant.nl/vk/nl/12064/Ombudsvr...

Hoe bewijs je als asielzoeker dat je homo bent?
Stukje onverbrijdeld elite racisme over de IND die homo en Islam niet weet te combineren

www.trouw.nl/tr/nl/4492/Nederland/arti...

Kontneuken populairst in Rusland

www.powned.tv/nieuws/tech/2014/08/kont...

Obama: Rusland heeft niets

www.powned.tv/nieuws/buitenland/2014/0...

NFC | 04-08-14 | 11:54

- Barroso en Ashton rechtstreeks aansporen. Met brieven, demonstraties en petities. Waar zijn zij vandaag als EU?"

Zij zitten op de positie die de CDA hen heeft toebedeeld waarde Pieter Omzigt! De grootste machtspositie waar wij ook door jullie toedoen aan onderworpen zijn!
Eerst de macht uit eigen handen geven,en dan roepen dat die macht niet in je voordeel werkt?

*boter.. hooft..*

deraderendraaien | 04-08-14 | 11:53

Mooie tekst, maar wat iedereen vergeet is dat het ECHTE GROTE GEVAAR de demografische ontwikkeling is in de bevolkingsgroepen die overlopen van agressie! Niet hun valt het te verwijten, maar wij, de verhevenen die in vrijheid zichzelf aan het uitroeien zijn met abortus, afbreken van gezindswaarden, individualisme en veel veel suiker in alles!

Heisessie | 04-08-14 | 11:52

eerstneukendanpraten | 04-08-14 | 11:34
En ze willen allemaal geen drugsdealer worden. Uitspraak van een neger uit een groep van honderd man die al een jaar een plein in Berlijn bezet houdt.

okkums reezur | 04-08-14 | 11:52

Blij dat Omtzigt er ook nog eens aan herinnert dat de motie van CDA, CU, SGP inzake christenvervolging in het M-O verworpen is door de overige partijen. Het interesseert die partijen gewoon geen reedt.

Ook de EU (één van de meest antichristelijke instituten ter wereld) interesseert het helemaal geen moer wat er met christenen gebeurt.

En dat is al decennia zo: Soedan, Eritrea, Noord-Korea (daar zitten christenen in concentratiekampen), Indonesië, Pakistan, Nigeria. Ooit iets gehoord van de EU?

Ben wel blij dat Frankrijk asiel aanbiedt aan de gevluchte christenen uit Mosul.

Organisaties als Open Doors, SDOK en Voice of the Martyrs doen er wel wat aan (vaak in het grootste geheim overigens).

Disclaimer: 'martyrs', martelaren (van het Griekse 'martyrion', getuige, betekent in de christelijke context iets anders als martelaar (shaheed) in de islamitische context:

Een christelijke martelaar getuigt van zijn geloof en WORDT vermoord, een shaheed MOORDT (en komt daar zelf bij om).

malang | 04-08-14 | 11:51

Kn:eukwatrond | 04-08-14 | 11:43

Geloof me met plezier ik vecht wel zodat jij kan leven in schaamte. Die honkbalknuppel of AK laat die maar aan de kant. Primitief zijn we niet meer.

GeargeSears | 04-08-14 | 11:51

Omzigt staat hoog op mijn lijstje

treo650 | 04-08-14 | 11:50

Dat Isis (meisjesnaam?) is een soort van islamitische Inquisitie: agent, rechter en beul in een persoon.
Of willen ze op Judge Dredd lijken?

Conan de Rabarber | 04-08-14 | 11:49

Een opvallend iets.
www.opendoorsuk.org/persecution/countr...

Elk jaar heeft open doors een top 50 lijst van landen waar christen zijn het meeste kost en wat opvalt is op wat uitzonderingen na zijn het allemaal moslimlanden.

Jezusismijnheer | 04-08-14 | 11:49

@pinkelotje | 04-08-14 | 11:07
Nog even en ik draag een wapen om te helpen er voor te zorgen dat Nederland nooit een kalifaat zal worden.

Psycheltjes | 04-08-14 | 11:49

Tip: in het vervolg quotes/betogen van anderen in cursief plaatsen. Las er even overheen waar van Rossum eindigde en het betoog van Omzigt begon.

XaleX_2 | 04-08-14 | 11:48

Dijk van een vent die Omzigt, met voorkeursstemmen verkozen ondanks dat hij door het CDA op onverkiesbaar werd gezet. Hoop dat hij een eigen, niet al te christelijke partij begint. Het CDA stemmen vind ik toch te ver gaan.

bijna_raak | 04-08-14 | 11:48

@pinkelotje | 04-08-14 | 11:07
Spoedcursus Arabisch? No way! Ik ga denk ik mijn uurtjes op de schietbaan weer draaien. Mijn hele leven gevochten om mijn eigen identiteit te bewaren, ga ik nu niet veranderen. Mijn land, mijn thuis, mijn culturele erfgoed. Wie iets anders probeert op te leggen komt van een koude kermis thuis!

Litsehimmel | 04-08-14 | 11:48

Helemaal mee eens.

En wat vluchtelingen betreft, christelijke vluchtelingen naar het westen halen, en islamitische vluchtelingen moeten gewoon naar Saudi Arabië gaan vluchten, dan is iedereen blij.

Verder als de westerse overheden niet snel wakker worden en de islam keihard aanpakken, dan zijn we ook aan de beurt. En dat ISIS als een kankergezwel aan het groeien is, door genocides te plegen, en het westen is heel stil, dat is vragen om problemen, want het gebied van ISIS wordt dan op termijn een stinkend broeinest van terroristen en massamoordenaars.

Dus het westen moet oppassen, we moeten ISIS snel aanvallen, want als we niets doen, dan hebben we weer van Afghanistan voor 11/9 niets geleerd, of moeten er eerst in het westen weer vele doden vallen om achteraf weer terug te slaan?! Als onze politici op vele westerse doden zitten te wachten alvorens ze keihard ingrijpen, dan is dat zeer triest.

En ga niet zeggen, "gaan we weer oorlog voeren", tja, maar die oorlog is er aan de gang, namelijk sinds 1400 jaar tot de dag van vandaag, dat je zelf eenzijdig vrede wilt zien, dat wilt niet zeggen dat er geen oorlog is, we zijn al 1400 jaar in oorlog, de islam wilt ons vernietigen, dit is een feit, dus mensen in het westen moeten eens wakker worden.

Wonderful-Life | 04-08-14 | 11:48

De Zwijgende meerderheid moet ophouden met zwijgen.

What if I told you, dat die 'meerderheid' al lang al geen meerderheid (meer) is? 72% Mossies vinden ISIS strijders helden.

72 FUCKING PROCENT NEDERLANDSE BLINDE OVERHEID.

En wat gaan jullie daar aan doen? Niets kennelijk.

LangeTijdGeleden | 04-08-14 | 11:47

Mooi natuurlijk een enkele CDA'er die zich uitspreekt en gelijk ook in het aanpakken van iSiS tuig.

Maar.......
Deze passage maakt het onvermijdelijk dat we zullen moeten buigen voor de islam
''- Godsdienstvrijheid en mensenrechten kern maken van ons buitenlands beleid. Niet alleen in woord, maar in ook in daad. Dat betekent inzetten op internationaal onderzoek, internationale veroordeling en berechting van de daders.''

Dat betekent dat we dus ook zelf alle vrijheid aan de islam moeten geven want het probleem is niet die 200 iSiS Jihadi's maar de complete Islam.

Indianaskywalker | 04-08-14 | 11:46

@DrHanzEPanz | 04-08-14 | 11:19
Helaas is deze toespraak nu al 30 jaar te laat.

Ing. eslapen | 04-08-14 | 11:46

Ik snap niet dat christenen nu vervolgd worden, terwijl ze daar al duizenden jaren wonen.
Allemaal door die kutislam en zijn extremisten.
Triest.

Terpen-tijn | 04-08-14 | 11:44

RightOfMind | 04-08-14 | 11:20
U klinkt als een bukkende buiger met slappe knieën,ook al is het cynisch bedoeld.

swassannuf | 04-08-14 | 11:44

GeargeSears.11.26-Wim Venijn 11.25.
Ik hoop dan dat jij bij die (schokgolf) die gaat kommen dan ook op de barricade staat met honkbalknuppel of AK 47 om dat recht wat we hier hebben, om dat hier neer te kwakken te verdedigen.

Kn:eukwatrond | 04-08-14 | 11:43

Kennen jullie die mop al van die Nederlandse seculiere staat in het jaar 2024?

Klier van Bartholin | 04-08-14 | 11:42

GeargeSears | 04-08-14 | 11:26
Verwijt je mij iets?
Wat is het probleem?
Ik geef gewoon de feiten weer?
De moorddadigste terroristen zijn tnt de Molukkers. Of je moet de recente Russen/Oekraieners er bij betrekken.
Of wil je de ogen sluiten voor de lieve vrede?

TB2318 | 04-08-14 | 11:42

“This is no time for ease and comfort. It is time to dare and endure.”
Winston Churchill.

Wim Venijn | 04-08-14 | 11:40

Hebben Ferrier en Koppejan al gereageerd?

knevelandries | 04-08-14 | 11:38

Zie je wel. Links is de nieuwe NSB.

Charles de Batz | 04-08-14 | 11:38

gentle giant | 04-08-14 | 11:35

Zie mijn post van 11.10

kwark001 | 04-08-14 | 11:38

De hele tekst vanmorgen vroeg al via de onvolprezen TPO naar de ganse familie en vriendenschare verzonden. Als die het nu ook nog even doorsturen dan kan ons mooi niets gebeuren.

Psycheltjes | 04-08-14 | 11:38

"En waar zijn Ashton en Barroso van de EU?"

Kom op van Rossum, de EU draait om geld en niets anders, weet je zelf ook wel. Dat er misschien nog wat parlementsleden zijn die een naïef beeld hebben van hun eigen EU en denken iets te kunnen veranderen maakt het alleen maar gênanter. Hetzelfde geldt ook voor de nationale politiek dat vooral draait om het geldspel met daar omheen een brei aan naïeve mensen die een zeer beperkte realiteitsbeeld hebben en niet in staat om het grotere plaatje te overzien, laat staan de oorzakelijkheid en gevolgen van gebeurtenissen en hun eigen handelen te overzien. Die mensen houd zich idd liever bezig met Zwarte Piet of gaan T-shirts dragen met 'ik ben mocro'.

XaleX_2 | 04-08-14 | 11:37

Mijn stem heeft hij!

Kees netals me Broer | 04-08-14 | 11:37

Ook al zouden ze iets willen doen, dan nog doen ze niks uit vrees voor racisme en discriminatie. De doodsteek in de politiek. Waarschijnlijk dat ze pas gaan optreden als het te laat is. Lees: Een of andere aanslag in een van de grote steden. Maar zelfs dan zullen ze nog ws alles met de mantel der liefde proberen te bedekken en gaan roepen dat ze niet allemaal slecht zijn en meer van dat soort blabla. Zoals Beatrix die liever steun ging betuigen aan marokkanen in Amsterdam na de moord op van Gogh dan bij de familie van van Gogh.

Ih8yousf | 04-08-14 | 11:37

Christengekkies zijn lief, niet mijn ding, maar zij laten mij wel in leven. Ook al zouden zij de baas zijn, ik hoef niet meer te vrezen voor mijn leven, die tijd is geweest.
Doet me echt pijn als ik lees dat ze letterlijk geen leven meer hebben in bijna alle Islamitische landen.

Terpen-tijn | 04-08-14 | 11:36

De eerste haatputjes zijn natuurlijk de islamitische scholen.
Maar als je die wil aanpakken kom je ook aan het christelijk onderwijs, en dat ligt weer wat gevoelig bij het CDA.

gentle giant | 04-08-14 | 11:35

spanarchist | 04-08-14 | 11:27
Sinds de capriolen van Bernard beetje bij beetje uitkomen en zeker na de moord op Pim Fortuyn vraag ik me constant af wat er nu nog echt is en wat geregisseerd in dit land.
Maar dat is misschien teveel alu-hoedje?

Eppo | 04-08-14 | 11:35

Maar gelukkig heeft Italië dit weekend 2500 mensen uit zee gered die ronddobberden in gammele bootjes en naar wal gebracht. De treinkaartjes naar Nederland liggen daar al klaar. Nu maar hopen dat de telefoonwinkels hier voldoende nieuwe iPhones op voorraad hebben...

eerstneukendanpraten | 04-08-14 | 11:34

Een PVV stem is in ieder geval een stem tegen islam!
Elke andere stem zie ik als een pro islam stem.
Dus weet wat je stemt!

Gerrit gordijnstok | 04-08-14 | 11:34

Vraag me nog steeds af waarom het CDA deze kanjer in 2012 niet op de kandidatenlijst heeft gezet? Na heel veel gesteggel en commotie zette het CDA Pieter op een onverkiesbare 39ste plaats.

Slechts dankzij een zeer geslaagde campagne in Twente is Pieter met voorkeursstemmen in 2012 in de kamer beland.

Is er geen andere partij te vinden Pieter? Beetje waardering vanuit het CDA voor je werk zou wel leuk zijn i.p.v. messen in je rug.

Willianus Wortelus | 04-08-14 | 11:34

Pakkende toespraak, maar zolang het CDA blijft meewerken aan de islamisering van Nederland, blijft mijn stem, als RK, naar de PVV gaan. Ondanks dat de heer Omtzigt een van de weinige politici in Nederland is die ik hoog acht.

Barani517 | 04-08-14 | 11:33

De islamitische scholen en moskeen moeten per direct onder curatele geplaatst worden. Net als de PvdA.

ad melkert | 04-08-14 | 11:32

Klier van Bartholin | 04-08-14 | 11:28

Dank voor de repost. Ik had hem al gelezen. Gewoon zo vaak mogelijk posten. Lezen veel mensen hem.

kwark001 | 04-08-14 | 11:32

Leuk maar onnozel!
"Leiders aansporen lef te tonen".
Yep en als ze het probleem benoemen (islam) ze vervolgens voor racisten en extremisten uitmaken. Zo zijn we dan ook wel weer.
.
" Godsdienstvrijheid en mensenrechten kern maken van ons buitenlands beleid"
Ja toe maar, zowel het probleem (godsdienst) als de oplossing (mensenrechten) tot je kerntaken maken en deze willen exporteren. Beetje als je medische expertise aan een land geven maar alleen als ze er verschillende vormen van niet te genezen kanker erbij nemen.
.
"Barroso en Ashton rechtstreeks aansporen."
Hier wil ik wel wat over zeggen maar schiet elke keer keer in een lachstuip. Mijn excuses.
.
"Ons in Nederland niet tegen elkaar laten opzetten, maar eensgezind blijven."
Hebt u dit ook tegen de moslims gezegd, of bedoelt u eigenlijk: 'accepteer de haat uit de islam nou maar, ze blieven ons niet en dat hebt u maar zwijgzaam te accepteren. Laten we eensgezind zijn in de capitulatie van onze beschaving.'


The Kwisatz | 04-08-14 | 11:31

Ik geef deze man toch even een +je.

Kroepoeksclan | 04-08-14 | 11:30

@crisiswhatcrisis | 04-08-14 | 11:03
250 jaar geleden is de heksen vervolging gestopt. Maar je mist wel het kernpunt het is gestopt. En iedereen heeft het recht om het geloof te belijden wat ze willen. Immers hun recht om te geloven is jouw recht om niet te geloven. Dus de staat moet zich ook niet met religie bemoeien. En daar wringt hem de schoen. De religies roepen graag dat ze geen bemoeienis van de staat willen. Maar dat roepen ze alleen als het zo uitkomt. Als ze onwelgevallige leraren willen ontstaan mag de staat zich niet bemoeien. Maar als het gaat om hun onwelgevallige zaken te verbieden willen ze ineens wel staatsbemoeienis. Immers abortus en winkelen op zondag moet verboden worden. Als ze de wet willen overtreden beroepen ze zich op hun heilig boek, en rechters gaan daar in mee. Maar wat ze bijzonder graag willen is subsidies en belastingvoordelen. Dan is de staat weer goed.

En de staat moet zich ook niet bemoeien met religie. Alleen geld dat voor veel meer zaken. Religie is geen excuus om de wet te overtreden, ook niet de wetten omtrent belediging en discriminatie. Religie verdient niet meer bescherming als een burger dus weg met de wet op smadelijke godslastering. En de staat moet religie niet sponsoren. Dus geen subsidies belasting voordelen en al helemaal geen overheidsdiensten vermengen met gebedshuizen en andere religieuze zaken. Ik bedoel leuk dat je wilt geloven, maar dat staat los van de overheid.

TheLuggs | 04-08-14 | 11:29

Het Gristendom is de religie van de universele liefde. Gristenen willen iedereen knuffelen. Nahaastenliefde. Nu is er niets tegen het liefhebben van je vrouw, kinderen en je ouders, maar daarna wordt het al snel pathetisch. Tgv de wetenschappelijke revolutie is de gristelijke levensbeschouwing ietwat in diskrediet geraakt... God, hemel, hiernamaals, hmmm. Maar het gristeliijke waardenstelsel is nog volop levend. Je kunt de linkse beweging zien als de seculiere opvolger van het gristendom. Het gristelijke lammetje huppelt naar de Islamitische leeuw en zegt: ik hou van jou! En de leeuw weet niet wat hem overkomt. En het lammetje ook niet als de leeuw is bekomen van de onbedaarlijke lachbui.

Wurgje de huisboa | 04-08-14 | 11:29

Misschien iets voor knevel en poephoofd?

Willem VanDer Decken | 04-08-14 | 11:29

Omtzigt is een van de weinige politici waar ik van kan zeggen dat ik z'n mening (bijna) altijd deel. Hij neemt stelling tegen de EU en tegen de Islam, en maakt zich al jaren druk om de daadwerkelijke problemen. Omtzigt, ik zou zeggen ga weg bij het CDA(godsdienstwaanzinnigen zijn mijn stem nl niet waard) en richt je eigen partij op, maar houd je rug recht en je persoonlijke standpunten vast. Ik geniet van je daadkracht en je overtuiging, maar bovenal de manier waarop je het brengt. In plaats van te schreeuwen als Wilders pak jij het een stuk kalmer, en naar mijn mening prettiger aan, ondanks dat jullie standpunten niet veel van elkaar verschillen. Omtzigt, keep up the good work en ik hoop dat deze ingeslagen weg voor jou pas eindigd als je MP word!

maus91 | 04-08-14 | 11:28

Een Moslim legt het uit in goed Nederlands, tijd tocht naar Nederland, zijn ontwikkeling in NL, zijn beeld van Nederland. Lees het hele verhaal van Mohamed Rasoel en huiver!! (PDF) http://www.uitkijk.net/docs/De%20Ondergang%20van%20Nederland.pdf

'Ratten in de hoek
Er komen elk jaar meer Nederlanders -het zijn er volgens statistieken al zo'n 100.000- die vol frustraties zitten over hun leven, en misschien nog een paar miljoen, die niet gelukkig zijn met de gang van zaken. Honderdduizend Nederlanders die als normale, vreedzame mensen in hun eigen vreedzame land leefden en hun eigen vreedzame gang gingen, totdat ze werden overstelpt door een zee van moslims, en opeens geen normale mensen meer waren, maar racisten. Die Nederlanders zijn in feite door de moslims zelf een hoek ingedreven waar ze nu het verwijt te horen krijgen dat ze tegen de moslims zijn, terwijl krachtens een filosofie van de bovenste plank een paar honderdduizend moslims gelukkig worden gemaakt ten koste het geluk van van een paar miljoen Nederlanders. Koppie koppie hoor.'

toetanchamon | 04-08-14 | 11:28

kwark001 | 04-08-14 | 11:17
Slinger ik deze er nog een keer op:

Oikofobie is het tegenovergestelde van xenofobie. Niet de angst voor het vreemde, maar voor het eigene. Een afkeer van geborgenheid; het willen stukmaken van het thuis. Oikofobie is wat de westerse elites drijft. Modernisme in de kunsten, multiculturalisme en het Europese project: ze komen er direct uit voort. Het zijn symptomen van een ziekelijke behoefte aan vervreemding en ontworteling. In Oikofobie identificeert Thierry Baudet deze ziekte van onze tijd.

Klier van Bartholin | 04-08-14 | 11:28

Maar goed, één traan van Timmermans en het klootjesvolk besluit weer op de pvda te stemmen. Zolang mensen niet inzien dat ze met hun stemgedrag de ellende over zichzelf afroepen zal het alleen maar erger worden.

spanarchist | 04-08-14 | 11:27

TB2318 | 04-08-14 | 11:21

Nieuwe terrorist ?
De Nederlanders zelf die het kotsbeu zijn dat vrijheid misbruikt word om onze vrijheid aan te vallen. Die schokgolf komt nog wel jongen.

GeargeSears | 04-08-14 | 11:26

De belasting die ik betaal om de vele multikul projecten te financieren om de moslims te appeasen is ook een vorm van jizya

sinar2 | 04-08-14 | 11:26

Het vervelende alleen is dat, het CDA mede schuldig is. hoeveel islam fascisten zitten er niet in het CDA. Het CDA is haar "C" al lang kwijt geraakt, het CDA doet gewoon lekker mee aan de demonisering en onderdrukking van de Christenen. Toen zij aan de macht was(en dat is heel lang geweest) heeft zij geen enkele verklaring gedaan of aktie uitgevoerd. Dit geweld is al langer aan de hand en is niet iets van alleen de IS fascisten.

salonsocialist | 04-08-14 | 11:26

Ben het geheel eens met het bovenstaande artikel.
Maar blijf van mening dat alle RELIGIE moord en dood slag is !!!
Maar ik heb de vrijheid om dat hier NOG in dit land te zeggen!
En daarom sta ik achter dit artikel van Pieter Omtzigt
Vrijheid van gedachten en meningen en RELIGIE zijn Democratische vrijheden en dient met alle kracht te verdedigen!!

Mijn steun heb je.

Kn:eukwatrond | 04-08-14 | 11:25

Omtzigt: verlaat de CDA en richt met Eerdmans een landelijke partij op. For Christ Sake!

Fred Bastiat | 04-08-14 | 11:25

Helemaal gelijk heeft Omtzigt. De grootste schreeuwers krijgen hun gelijk. Verontwaardiging wordt uitgesproken over 'minder minder minder'. Terwijl de andere uitspraken die 1000x erger zijn, niet worden bestraft, niet afkeur krijgen van welke partij dan ook, en in stilte verstommen en onder de oppervlakte doorsmeulen.
De 'Grote Hetze' tegen wilders, zou dezelfde aandacht moeten krijgen voor deze moslims. Zoniet 1000x meer aandacht moeten verdienen. Ze zijn niet zielig, ze zijn niet eens slachtoffer. Ze zijn profiteurs, daders van strafbare feiten en ondersteunen ISIS en de terroristische organisatie Hamas.
Ontmasker ze zijn voor wie ze zijn. En doof dat smeulend vuurtje. Corrigeer ze en bestraf ze met het ontnemen van het paspoort en met het uit het land flikkeren. Neem stelling, en laat zien waar Nederland voor staat.
Ze horen niet onze samenleving. Want als dat niet gebeurd, smeult er een ander vuurtje aan de andere kant van het spectrum. En op een dag laait het aan beide kanten op.

Wim Venijn | 04-08-14 | 11:25

@Ommezwaai | 04-08-14 | 11:24
Je hebt door dat Omtzigt een politicus is?

rara | 04-08-14 | 11:25

bisbisbis | 04-08-14 | 11:07
Prima idee, maar wat vinden de multiculti lovers daarvan? En vind de EU dat ook? Of zien we binnenkort Erdogan het nieuwe Ottomaanse rijk stichten binnen de EU en als het even kan ook daarbuiten?
Vergeet niet dat het Ottomaanse rijk destijds mede is ontstaan door jarenlange migratie. Europa is wat dat betreft als een appel aan het rijpen voor een overname door een islam gezind regiem.

Eppo | 04-08-14 | 11:25

En een reactie vanuit de politiek blijft maar uit.

Ommezwaai | 04-08-14 | 11:24

SP-er van Bommel loopt in een demonstratie mee waarin "Hamas, joden aan het gas" naast hem wordt geroepen en waarin hij zelf oproept tot een derde intifada.
GroenLinkser Bonte vindt Israeliërs de moderne Hitlers en weigert zich uit te spreken tegen de "dood aan alle joden"-spreekkoren.
PvdA-er Elatik loopt naast dragers van vlaggen met hakenkruizen er op.

Antisemitisme onder links begint weer bon ton te worden. De vrijheid wordt al lang bedreigd en het is duidelijk uit welke hoek het echte gevaar komt.

spanarchist | 04-08-14 | 11:22

Wacht nog steeds op Rutte in het jeugdjournaal.

ja,diedus! | 04-08-14 | 11:22

DrHanzEPanz | 04-08-14 | 11:1

En dat door deze toespraak? Tjonge jonge. Mensen die op de hoogte zijn van dit dossier weten dat al ruim twintig jaar.

kwark001 | 04-08-14 | 11:21

nl.wikipedia.org/wiki/Terrorisme_in_Ne...
Thans zijn de moslims de grote veroorzakers van terreur. Maar dat is ieder decennium weer anders. Uiteindelijk hebben de (christelijke?) Molukkers nog steeds de nr 1 plek van slachtoffers van terroristisch geweld in NL. Laten we zeggen vanaf 1945. De (katholieke) IRA staat er ook bij. En verder wat linksen uit Duitsland (RAF). Benieuwd wie er over 10 jaar nr 1 staat. De Boeddhisten wellicht?
world.time.com/2013/06/20/extremist-bu...

TB2318 | 04-08-14 | 11:21

@Captain Pervert | 04-08-14 | 11:16
Voor die sjiitische vluchtelingen geldt dat er voldoende opvang in de eigen regio is, of moet zijn. Voor christenen is die opvang er niet.

rara | 04-08-14 | 11:20

Ik ben al aan het kijken welke kleur burka het beste bij mijn vrouw en dochter past: grijs, zwart of donkerblauw.
Ik vrees dat het niet lang meer zal duren of we moeten masaal hieraan geloven.
Misschien maar een paar aandelen kopen van een burka fabrikant, toch maar even een klein voordeeltje halen hieruit. Da's wel het minste wat ik kan doen na het verlies van onze vrijheid.

RightOfMind | 04-08-14 | 11:20

Christelijke vluchtelingen eruit, hek er omheen en een bom erop, christelijke vluchtelingen weer terug sturen. Enige manier om de middeleeuws stront Islam daar onder bedwang te houden.

Ome WiIlem. | 04-08-14 | 11:20

Sterke toespraak. Over jaar of 30 kijken we terug naar 2014 en denken we verbitterd: 'toen hadden we misschien nog wat kunnen doen....'

DrHanzEPanz | 04-08-14 | 11:19

Peter Omtzigt, ik mag de beste man wel.

Kinner | 04-08-14 | 11:18

Amen!

eenKAA | 04-08-14 | 11:18

Daar komt die weer..............

Tot 5% islam in een samenleving --> sociale onrust, intolerantie en bedreigingen.
5% tot 10% islam --> vrijheid van meningsuiting wordt aangetast, oorspronkelijke bewoners weggejaagd, segregatie en politieke onrust.

10% tot 25% islam --> verregaande onlusten en destabiliteit van de samenleving.

25% en meer islam --> Zie Kosovo en voormalig Joegoslavië.
50% of meer islam: Totale dictatuur, verval van wetenschap, onderwijs, gezondheidszorg en welvaart. Andersdenkenden worden vervolgd, geïsoleerd of gedood. Zie Saoedi-Arabië, Iran, Pakistan etc.

En zo gaat het op de hele wereldbol, overal waar de islam als sprinkhaan neerstrijkt gaan hele samenlevingen kapot.
Nu is de vraag: welk weldenkend mens wil nog met het gezwel dat islam heet in dialoog?
En verder: hoezo zou de islam in Nederland wel vreedzaam kunnen samenleven met de oorspronkelijke bevolking, terwijl dat op de hele wereldbol niet lukt?

kwark001 | 04-08-14 | 11:17

@rara | 04-08-14 | 11:15:
Als er grenzen tussen wij en zij zouden zitten wel...

HoerenSloep | 04-08-14 | 11:16

ISIS heeft het niet alleen op gristenen gemunt he. Dat is een minimale minderheid in die regio en nauwelijks relevant. De meeste slachtoffers zijn sjiieten. Toch weer de focus van GS op de gristenslachtoffers?

Captain Pervert | 04-08-14 | 11:16

@bisbisbis | 04-08-14 | 11:07
Wij nemen de christenen, en Italie krijgt de Afrikaanse bootvluchtelingen. Ik zie er wel wat in.

rara | 04-08-14 | 11:15

Welke rechtsstaat?
Welke vrijheid?
Ik leef klaarblijkelijk in een ander land.

jemagookniksmeer | 04-08-14 | 11:15

Omtzigt for President!

bumpercase | 04-08-14 | 11:15

Alle bommen in de wereld verzamelen en op dat IS-tuigh werpen. Begin maar alvast met wat voorhanden is. Nu. Direct.

Normpje | 04-08-14 | 11:14

crisiswhatcrisis | 04-08-14 | 11:03

Is wel iets langer terug hoor.

En bovendien, wij doen dat niet meer.
Dus laten we ons nu richten op de plekken waar het wel nog voorkomt, die dus, in jouw ogen, een 200 jaar achterstand hebben goed te maken.

Diederdick | 04-08-14 | 11:14

Opvallend veel autochtone blanken gisteren bij de gazademo. Als makke schapen op weg naar de slachtbank. Bruikbare nuttige idioten, zou Lenin hebben gezegd.

El Gouda | 04-08-14 | 11:14

Ik schat, - en ik denk dat ik er niet ver naast zit - , dat 95% van alle brandhaarden op aarde islam gerelateerd zijn.

kwark001 | 04-08-14 | 11:13

Jammer joh, de moslims zijn aan de macht in NL. Wen er aan en onderwerp je ... of vertrek.

En de PVVD66A zag dat het goed was.

James Lastig | 04-08-14 | 11:12

'Daarvoor blijven en gaan wij ons inzetten. Dat zal een lange adem vergen. Maar die hebben we. Al 2000 jaar lang.'

Tja al 2000 jaar lang is ons land het strijdterrein van woestijnideologieën. Over de tijd daarvoor hoor je weinig want daar zijn de christenen, joden en islamieten niet geïnteresseerd in. Heidenen! Foei!
Maar ik denk dat onze Keltische roots een veel mooiere cultuur had dan al de doodcultussen.

wakkere_nederlander | 04-08-14 | 11:11

En 75% van de Nederlandse moslims is het met ISIS eens. Allahverdomme!

eerstneukendanpraten | 04-08-14 | 11:11

De op geloof gebaseerde partijen weten donders goed dat de islam een verkeerde bij in de korf is, maar durven niets te doen omdat ze bang zijn om zelf gestoken te worden.

kwark001 | 04-08-14 | 11:10

Jodenhaat is sterker aanwezig dan Christelijkheid.

dubbert | 04-08-14 | 11:10

"nu de Christelijke gemeenschap na bijna 200 jaar met geweld" jup, dat moet 2000 zijn.

marlinn | 04-08-14 | 11:09

Zonder actie (hoe dan ook)= een gebed zonder end!

Bab00n | 04-08-14 | 11:09

Aansporen? Als onze "leiders" niet heel snel de rechtstaat, democratie, vrijheid, en vrede gaan verdedigen, zoals verplicht zijn te doen, zoals ze gezworen hebben te doen, zoals ieder zinnig mens voor de toekomst van zijn kinderen zou doen, dan moeten ze gewoon weg. Deze mensen breken dus hun woord, vegen hun reet af met de eed op de Grondwet, en zetten de toekomst van onze kinderen. Aansporen? Kom op zeg, dat stadium zijn we nu wel voorbij. Nu optreden of weg!. Goedschiks of kwaadschiks.
.
Want als de Nederlandse overheid verzaakt mijn vrijheid en die van mijn kinderen te waarborgen, dan doe ik het zelf. Dat is mijn grond- en geboorterecht.

Parel van het Zuiden | 04-08-14 | 11:09

@crisiswhatcrisis: Laat onverlet dat er nu een ernstige situatie is, die vraagt om aandacht.
Ik weet het: religion is the root of all evil, maar moet er dan dus niks gebeuren?

HoerenSloep | 04-08-14 | 11:09

Gelukkig hebben we in Nederland WEL groepen die zich druk maken over het voortbestaan van Lingo.

Over het voortbestaan van onze vrijheden maken we ons terecht minder druk.

Dick Luyenlomp | 04-08-14 | 11:09

@rara | 04-08-14 | 11:03
-
Wij zouden op z'n minst kunnen beginnen met uitsluitend nog christelijke vluchtelingen op te nemen en de islamitische vluchtelingen in Turkije te laten.... dat scheelt toch weer aanzienlijk in de aantallen..

bisbisbis | 04-08-14 | 11:07

Nog even en het is zo ver dan is ook Nederland een kalifaat. Draag je dan een kruisje, en wil je je niet bekeren tot Moslim dan wacht je het zwaard. Ik zou maar vast een spoedcursus Arabisch gaan leren want ze willen ons onderdrukken en onderwerpen aan hun achterlijke geloof. En eensgezind blijven dat doen ze wel, de moslims want diep in hun hart wensen ze allemaal maar 1 ding een Islamitische staat van ons land maken met bijbehorende wetten. Dat is hun streven, hoeveel thee u ook met ze drinkt, ze multiculti knuffels geeft het maakt geen reet uit. Ze haten ons. Ze Turken haten de Nederlanders die zich in Turkije hebben gevestigd en ga zo maar door. Islam is 1 grote haatcultuur en het erge is, ze maken ons ook zo want wij gaan weer de Islam en hun doorgeslagen geloofsgekkies haten.

pinkelotje | 04-08-14 | 11:07

Helemaal mee eens.

Wel opvallend dat christenen hier worden gepest maar wel het getal van 2000 jaar noemen als start van vrijheid.

Coffee Party | 04-08-14 | 11:05

Dan moeten we ook de christelijke vluchtelingen op willen nemen. Anders zijn dit loze woorden.

rara | 04-08-14 | 11:03

Het is volgens mij nog maar 200 jaar geleden dat het usance was voor de gristenen om alle "heidenen" te spiezen, vierendelen of raddraaien.
Het probleem is religie. Any religie.

crisiswhatcrisis | 04-08-14 | 11:03

-weggejorist-

Oeloeboeloe | 04-08-14 | 11:03

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken