Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

NOS censureerde hakenkruis: 'incident'

OMGNPONOS.gifNPO NOS klantenservice voor demense. Naar aanleiding van een klacht van een belasting- dus NOSbetalende burger over het NIET vertonen van de hakenkruizen op de pro-Gaza demonstratie in deze nieuwsreportage stuurde de NPO NOS deze reactie: "We hebben er voor gekozen in een kort onderwerp aandacht aan de demonstratie te besteden. De hakenkruizen hebben we niet laten zien, omdat het in onze ogen een incident was en we ons verslag van de demonstratie niet wilden laten domineren door een bord dat kort door een enkeling werd gedragen." *bonk* "Incident", "een enkeling," staat er gewoon echt. Zelfs de meest dichtgetikte PvdA-burgemeesters durven zich niet meer te bedienen van dat jargon als het om structurele weeffouten in de multiculturele samenleving gaat maar de NPO NOS meent voor de TV-journaal kijkende bejaarden te kunnen beslissen dat het meedragen van swastika's 'een incident' is van 'enkelingen' en dat zulks niet het nieuws over een demonstratie thuis hoort. Ten eerste zou een nieuwsorganisatie moeten begrijpen dat over 'incidenten' bij uitstek bericht moet worden, "Het verkeer rijdt lekker door in de Dorpsstraat" is geen nieuws, pas als er een incident plaatsvindt, zeg, een kettingbotsing, hebben we een verhaal, nietwaar. Ten tweede, de veel minder beladen Prinsenvlaggen waren wel goed voor intensieve verslaggeving van de NPO NOS. Ook als 'NSB-vlag', zelfs. Ten derde, wij kunnen gewoon bijna niet geloven dat we dit moeten uitleggen en beraden ons op moedeloos huilen en/of heel bang worden van zulke incompetentie bij de NPO Staatsmedia, maar: Er. Werd. Gedemonstreerd. Met. Hakenkruizen. En. Hitlergroeten. In. Dit. Land. Wij begrijpen dat de Spaanse troonswisseling integraal live moet worden doorgestraald aan den volke en dit niet? Allrighty. Vanavond in het NPO NOS Staatsjournaal: Rustig dagje op Schiphol. Vliegtuigje landen. Vliegtuigje opstijgen. Dan nu het weer. Oh die Airbus geladen met kernafval die neerstortte op een kleuterklasje? Haha, nee dat was er maar eentje he, incidentje, de rest ging gewoon goed. Dus. Het wordt zonnig en warm, met in de avond kans op neerslag. Een prettige avond verder!

Reaguursels

Inloggen

hakenkruizen bewust buiten beeld gehouden door de NOS om het ware gezicht van deze pro-Palestijns Medelanders niet te laten zien.

Heil NOS

ikbenwakker | 16-07-14 | 07:53

hakenkruizen bewust buiten beeld gehouden door de NOS om het ware gezicht van deze pro-Palestijns Medelanders niet te laten zien.

Heil NOS

ikbenwakker | 16-07-14 | 07:52

Nou dacht ik toch dat het uitdragen van een Hitler groet en het zwaaien met die klote nazie vlag verboden was in Nederland. Kan een beetje jurist mij vertellen of ik hier scheef zit of een ieder ander die van deze wetsartikelen op de hoogte is. Kijk als je het Mein Kampf niet mag verkopen en je krijgt daar voor ook nog eens een straf. Vraag ik me toch af mag dit dan wel. Ondanks de vrije meningsuiting. Je heb ook een vrijheid van pers maar dat boek komt er maar niet door heen.Vreemd !! !!!

dsm_IV | 15-07-14 | 21:33

Het is echt te ziek voor worden met die NOS
Als er rellen komen door de booslims schade verhalen
In groep verband op de NOS
Weg met de staat omroep NOS

El-tjipo | 15-07-14 | 20:40

Maria.1 | 15-07-14 | 18:39
Dat had natuurlijk moeten zijn:
"Israel beschiet Gaza weer nadat staakt-het-vuren akkoord door Hamas niet in acht werd genomen. In de zes uur durende staakt-het-vuren van Israelische zijde, schoten Hamas tientallen raketten op Israelische steden af."

Of iets van die strekking. Staat de N van NOS voor "Niet waar"?

polt | 15-07-14 | 19:06

Dat de NOS het nieuws vanmiddag begon met "Israël beschiet Gaza ondanks akkoord wapenstilstand" was zeker ook een incident. Kan de NOS niet eens grondig op de schop?! Wij hebben recht op de waarheid.

Maria.1 | 15-07-14 | 18:39

Nederlanders betalen geen belastingcenten en kijkgeld om geïndoctrineerd te worden door haatbaarden en hun medeplichtigen in Hilversum!

steve1 | 15-07-14 | 17:50

Verder is idd de NOS vaak zeer op de hand van bepaalde medeburgers. Bijvoorbeeld grote misstanden die de bbc nieuws (niet de miste) over Turkije worden altijd genegeerd. Zoals ook andere voorvallen in Islamitische landen neem Egypte, Syrië en Marokko. Is heel typisch altijd.

plf | 15-07-14 | 17:09

Volgens mij besteden ze de helft van het verslag aan de (kritische)borden over de NOS. Leek mij nou juist incidentje

plf | 15-07-14 | 17:02

Wat is het stil vanuit Den Haag! Normaal staan ze te springen om wat te mogen roepen maar nu blijft het stil, tekenend.

dreadnought | 15-07-14 | 16:42

PTX | 15-07-14 | 12:56

Moet je alleen nog de kop aanpassen voor de achterlijke eh achteloze lezer die de foto niet ziet:

'Vlaggen die Israel gelijkstellen aan hakenkruis'

Schijnheiligheid is net zoiets als hypocrisie toch?

Roer | 15-07-14 | 14:51

-weggejorist-

Bad Ass Justice | 15-07-14 | 14:47

NOS... de omroep met ingebouwde oogkleppen.
Jodenhaat en haat tegen het westen zijn slechts incidentjes.
En moslims zijn héél liev.
Nou.... gewoon doorlopen dan maar.

Schietmijmaarlek | 15-07-14 | 14:46

Begint het nu te vallen dat kwartje in die doorgezopen en doorgesnoven ( met toestemming van onze regering) karakterloze zich noemde Nederlanders ,dat wij door media en The Haque zwaar gemanipuleerd worden ? .Quiz je hier vals zingende wedstrijdjes daar een bak oppervlakkigheid op die buis. Tjonge ,tjonge wat zijn wij blij en wat krijgen we waar voor ons geld. BEK HOUDEN is het motto van hogerhand, we doen toch wat we willen met het volk. Niet te geloven hoe de NOS partijdig is en zeker niet neutraal

L.M. | 15-07-14 | 14:30

Sluit de NOS, het Pravda van Nederland. Nederlanders hebben recht op kwaliteit!

steve1 | 15-07-14 | 14:06

En dat boordje met hakenkruis etc was van een CIDIaanhanger?

Om verontwaardiging en slachtofferisme op te roepen tegen de demonstratie?

Laten we niet weer in die CIDI-streken trappen want we worden enorm gemanipuleerd.

4609 | 15-07-14 | 14:05

@bintang | 15-07-14 | 13:20
Zal wel aan mij liggen dan. Ikzelf heb in ieder geval nooit de prinsenvlag met de NSB geassocieerd - ook niet op schilderijen uit de 16e en 17e eeuw. Pas toen Pechtold helemaal mental ging op die vlaggen die bij de PVV hingen werd ik mij bewust dat er mensen bestaan die dat verband zouden willen trekken. Maar raad eens? Wat er allemaal in dat duistere brein van Pechtold omhoog borrelt, daar heb ik dus geen enkele boodschap aan.

Pierre Tombal | 15-07-14 | 13:30

@bintang 13.20
Ik denk dat veel mensen niet eens weten wat de prinsenvlag is, laat staan dat ze die associeren met de nsb.
Hakenkruizen daarentegen kent iedere tokkie, en moeslims zeker.

Onderbuik | 15-07-14 | 13:29

Het is inderdaad meten met 2 maten bij de NOS: wel veel aandacht besteden aan een prinsenvlag, maar als het om de moeslims gaat weet de NOS van gekkigheid niet hoe snel ze met hun aars omhoog moeten buigen voor de barbaarse moeslims.

Onderbuik | 15-07-14 | 13:25

Pierre Tombal | 15-07-14 | 12:21
Je dwaalt af. Door veel mensen wordt de prinsenvlag met de NSB geassocieerd, of dat nu terecht is of niet.
En jezelf tooien met die vlag, wetende dat er een NSB-geur aan hangt, heeft dus meer nieuwswaarde dan een tegenstander uitmaken voor nazi.

bintang | 15-07-14 | 13:20

Het staatsnieuwsbedrijf zendt alleen uit wat de PvdA gunstig gezind is.

i-Wonder | 15-07-14 | 13:19

Sinds die Gelauff aan het roer staat bij de NOS zijn er twee zaken flink doorgedrukt:

a - meer politiek-correcte berichtgeving dus meer sympathie voor de Palestijnse terroristen
b - meer aandacht voor de oranjes en koningshuizen in het algemeen

Dat laatste was vooral het voorbereidend werk van Balkenende.

knerf | 15-07-14 | 12:56

Hakenkruis gebruiken is misselijk. Feit.
Maar..

Heeft iemand gezien dat er stond: Israel is hakenkruis? Wie filtert hier de feiten?

Dit gedram is inmiddels lachwekkend. Opblazen van iets voor je eigen agenda. Journalistiek punten verloren in deze kwestie.

Roer | 15-07-14 | 12:44

Vara, BNN en NOS boycot ik vanaf nu.

lulkoekhapper | 15-07-14 | 12:43

@ Ooit_huisregelneef | 15-07-14 | 12:34
Dit artikel gaat niet over het gebruik van het swastika, maar over de censuur die wordt toegepast door onze staatsomroep (en de twee maten waarmee zij meet).

PTX | 15-07-14 | 12:42

Spijker kop raak. Beste GS-artikel van 2014.

Brengt mij bij de lezersvraag: hoe gaat U hier mee om? Kunt u zich nog opwinden over dit soort zaken of bent u al apathisch?

PTX | 15-07-14 | 12:38

Zijn die hakenkruisvlagdragers niet geblindoekt afgevoerd en in de diepste, donkerste kerker gegooid die we in dit land hebben dan?

MisterIk | 15-07-14 | 12:35

De demonstranten vergeleken Israël met de nazi's vanwege hun apartheidspolitiek. Er was overduidelijk geen sprake van het verheerlijken van nationaal-socialisme, dus was het volkomen terecht dat er niet is ingegrepen. We hebben tenslotte vrijheid van meningsuiting in Nederland. Wie dat niet aanstaat kan beter naar een zandbak in het Midden-Oosten verhuizen. De ophef is volkomen misplaatst.

Ooit_huisregelneef | 15-07-14 | 12:34

Hitler was ook een enkeling. Van dat incident hebben we 'gelukkig' de beelden nog.

Drukvandaag | 15-07-14 | 12:26

Bij nader inzien eigenlijk wel apart dat de NPO die swastika borden niet toonde. Normaal gesproken duiken die lui bij iedere nazivergelijking er meteen bovenop om breed uit te meten hoe passend die vergelijking wel niet is. Waarom mochten wij deze keer die beelden niet zien?

Pierre Tombal | 15-07-14 | 12:26

Neo Propaganda Organisatie.
GS verwijt ze incompetentie. In feite zijn het machtsmisbruikers die op eenzijdige stemmingmakerij uit zijn en verantwoordelijk voor de groeiende tweedeling.

Ik kook ook | 15-07-14 | 12:25

@bintang | 15-07-14 | 11:40
Ik zat toevallig net te kijken naar een van de foto's die de NPO verborgen had gehouden en begreep op dat moment wat je bedoelde. En ik begrijp nu dus dat jij denkt dat de prinsenvlag een besmet symbool is, ondanks dat Nanninga aanhalingstekens rondom 'NSB-vlag' plaatste. Het is geen NSB-vlag. De discussie over de vlag woedde al sinds het aantreden van onze eerste koning in 1813 en feitelijk kun je juist de NSB bedanken voor het feit dat we niet nog steeds met vlaggen in verschillende varianten van rood en oranje zwaaien. Het is daarentegen dan wel weer zo dat het huidige vermiljoenrood en kobaltblauw niet echt een verwantschap heeft met de Nederlandse geschiedenis, maar dat past eigenlijk dan weer goed bij de weg met ons visie van tegenwoordig.

Pierre Tombal | 15-07-14 | 12:21

Goh, "verassend" die selectieve verontwaardiging bij de NPO/NOS.
Binnenkort maar eens met een bordje "palestijnse/isis vlag = hakenkruis" de straat op,.... 's kijken wat er dan gebeurt en hoe dan de berichtgeving gedaan wordt....

s.o.i.a. | 15-07-14 | 12:11

@ nie pleuje | 15-07-14 | 11:08
Dank voor het mooie compliment.
.
@ Ars Vivendi | 15-07-14 | 11:34
Eens. Maar dat verdoezelen heeft geen zin meer, zelfs een blind paard ziet wat er aan de hand is. Ik wacht met smart op TK verkiezingen, het kan niet anders dan dat NL een scherpe draai naar rechts maakt. Vervolgens wordt het pompen of verzuipen. En gelijk de PO op de schop. Net als België één omroep ala VRT/RTBF stijl oprichten waar iedereen aan het woord komt.
Zelf ben ik overigens niet bang dat het te laat is, het is wel tijd voor harde maatregelen. Maar als de overheid mij niet meer kan of wil beschermen dan doe ik dat zelf wel.

Dhr. de Wit | 15-07-14 | 12:04

Is er overigens ook een bron van deze NOS-verklaring? IK zie hem alleen hier.

GingerTed | 15-07-14 | 11:49

Wat heb je er aan om een demonstratie in beeld te brengen zonder te laten zien wat de mensen dachten/uiten?

polt | 15-07-14 | 11:42

Pierre Tombal | 15-07-14 | 11:07
PVV'ers tooiden zichzelf met de prinsenvlag. De demonstranten 'plakten' de nazi-symbolen juist op hun tegenstanders.
Tegenstanders voor nazi's uitmaken, gebeurt heel vaak (waarmee ik niet wil zeggen dat ik het goedkeur), jezelf neerzetten met een vlag met NSB-verleden is daarentegen heel bijzonder, zeker wanneer je ontkent extreem-rechts te zijn.

bintang | 15-07-14 | 11:40

@Schoorsteenveger | 15-07-14 | 10:09
Die enkeling had duidelijk meer dan twee handen.

Guido | 15-07-14 | 11:37

@Dhr. de Wit | 15-07-14 | 11:19
Ik denk dat er bij de overheid/NPO een diepgewortelde angst heerst voor de werkelijkheid zoals die nu is ontstaan. Die werkelijkheid is dat er een grote groep woedende moslims in Nederland is die onze samenleving in toenemende mate ontwricht en afbreekt. Onomkeerbaar en niet meer te stuiten.
Dat beeld wil men zolang mogelijk verdoezelen.
Zij bepalen wat het volk ziet. Nog belangrijker: zij bepalen wat het volk *niet* ziet.
En als je het niet ziet dan bestaat het niet.
En slaapt het volk rustig verder. Totdat je wakker wordt in een land dat letterlijk jouw land niet meer is.
En dan is het te laat.

Ars Vivendi | 15-07-14 | 11:34

"Weet je wie een 'enkeling' was. Dat meisje dat destijds in Utrecht een kartonnen bordje omhoog hield met de potloodtekst 'dit is 2013' of zoiets. Maar die werd wel sofort door twee gestapo's afgevoerd. Het is GVD godgeklaagd wat er in Nederland gebeurt.
Koonkluk Huis | 15-07-14 | 10:32"

Uitstekend opgemerkt. Mijn dank daarvoor.

Ook al is het maar één persoon die een vlag of bord met een NAZI hakenkruis opsteekt, dan moet dat zeker getoond worden als symbool van iets zeer onzaligs dat broeit in een bepaalde groep.

Goedverdoeme, anders hebben onze familieleden voor niets de blokkade van Leningrad doorstaan. Anders had mijn schoonvader voor niets al die leuke herinneringen aan granaatscherven in zijn lijf.

Goedverdegoedverdoeme in't kwadraat!

Als er iemand zijn waffel moet houden over het Nationaal-Socialisme zijn zijn het wel de ras-salafisten, islamisten en andere ideologisch geestelijk misvormden, die zelf nog nooit een echte oorlog hebben meegemaakt!
Salut! Evocatus

Evocatus | 15-07-14 | 11:30

Mooi stukje. Bedankt voor het schrijven. Bij dit soort zaken denk ik altijd dat het niet wordt uitgezonden om geen hetze tegen moslims te veroorzaken. Want gemiddeld nerderland hoeft maar 1x te blazen en alle moslims in nl gaan huilend verhuizen weg. Maar ja waarom mag de publieke omroep dan wel telkens weer een hetze tegen trotse Hollanders veroorzaken. In nl is het verboden trots te zijn op je land. Alleen als nl voetbalt mogen we openlijk trots zijn. Voor de rest moet je je rustig houden en inferieure culturen laten schreeuwen en jezelf wegcijferen ten koste van zoveel moois dat we hebben opgebouwd in dit land. Eeuwig zonde.

symbool | 15-07-14 | 11:29

NOS == Noord-koreaans Omroep Systeem

McPhart | 15-07-14 | 11:27

NOS = publieke omroep. Ik zeg mijn lidmaatschap op. Oh, wacht...

P. Peeer | 15-07-14 | 11:25

NOS Nieuws is bijna 1 op 1 te vergelijken met Noord Koreaans Staatsnieuws, alleen heeft de NOS een groter budget.

XaleX_2 | 15-07-14 | 11:23

Staat me nog iets bij over een fittie in DenHaag toen we daar met zo'n 1000+ mensen een demonstratie hielden bij Geert. Er waren toen toch rechtse mensen bij, NOS? Iets met prinsenvlaggen?? Of was dat nu geen incident?

Mr_Pikibelly | 15-07-14 | 11:22

Eppo | 15-07-14 | 11:12
Tuurlijk. De NOS werd beticht van gekleurde berichtgeving. Klopt, maar dan wel in het voordeel van de demonstranten en degenen voor wie ze zeggen op te komen. Maar desondanks, reden genoeg voor de NOS om daar dus wél aandacht aan te besteden. Kennelijk was daar geen sprake van ".... een bord dat kort door een enkeling werd gedragen...." en daarom dus geen nieuws was.
Het is dubbel op. Als je je NOS-zieltje wilt schoonwassen, dan fga je overdreven veel aandacht schenken aan "weg met de NOS" én laat je die hakenkruizen uit beeld.

Schoorsteenveger | 15-07-14 | 11:22

De enkele synagoge die een enkele anti-Israël-demonstrant in Parijs heeft proberen binnen te dringen om er vast niet meer dan een protestfoldertje af te geven is daarom ook niet vermeldenswaardig.

GingerTed | 15-07-14 | 11:20

Zo niet erger zijn de Jiad vlaggen tijdens de demonstratie. Vreemd dat daar geen aandacht aan word besteed.
.
Die Jiad vlaggen geven aan waar de steun en loyaliteit ligt van veel demonstranten.

Jackj | 15-07-14 | 11:20

@Ars Vivendi 10:52
Dank. Lag nogal voor de hand dat woord.
Maar serieus, zal ik het dan maar vragen en zelf beantwoorden? "Waarom doet de NPO dit?".
Omdat men bang is dat de onderdrukte autochtoon straks het heft in eigen hand neemt. Ook om het "zie-je-wel" effect te voorkomen want niks is erger voor een linksdragende dan toegeven dat Wilders misschien wel een beetje gelijk heeft. Dan sta je toch wel een beetje voor lul hè.

Dhr. de Wit | 15-07-14 | 11:19

@haidewietska | 15-07-14 | 11:07
Vergelijk de reactie van Pechtold op de verdwaalde prinsenvlag bij een PVV manifestatie tegen over zijn reactie nu. Ook nu hoor je Pechtold vol in het orgel gaan over hoe schandelijk Nazi symbolen bij een bijeenkomst zijn, toch Alexander ? Alexander ? Joehoe ben je daar ?
Alexander is even druk bezig met vakantie vieren maar na zijn vakantie komt ie er vast wel op terug.

TheLuggs | 15-07-14 | 11:19

Ing. eslapen | 15-07-14 | 09:58

Precies, net als met zoveel dingen.

het stuit mij ook tegen de borst.
Er is geen keuze meer.. de politiek meent zoveel te moeten innen en het aan bepaalde zaken te spenderen.

daarbij krijg ik een hoog ''laat dat maar aan ons over, wij weten beter dan u wat er gebeuren moet'' gevoel.

de democratie faalt ondertussen steeds vaker..

Van Nostrand | 15-07-14 | 11:17

Kan er nog iets anders achter zitten? Er werd op de demonstratie 'weg met NOS' gescandeerd.
Dit lijkt me gezien het gemiddelde niveau van de demonstranten welbewust geregisseerd en niet spontaan.
Wellicht is het inmiddels al zover dat haatbaarden van het Kalifaat de NOS flink bij de ballen hebben.

Eppo | 15-07-14 | 11:12

Ik kijk als sinds jaren niet meer naar een NOS journaal. Klojo's zijn het.

Thoth | 15-07-14 | 11:08

Dhr. de Wit | 15-07-14 | 10:51
Nonkel Frituur had het niet beter kunnen verwoorden.

nie pleuje | 15-07-14 | 11:08

`Het maakt nogal verschil of mensen zichzelf tooien met een besmet symbool of dat ze dat bij anderen doen.`
@bintang | 15-07-14 | 10:34</p>

<p><br>
Die snap ik niet. Wie werd er precies door wie met welk besmet symbool getooid?

Pierre Tombal | 15-07-14 | 11:07

Die hakenkruizen stonden ook niet in Trouw. Maar stel dat ik in den Haag tegen Hamas ga protesteren met een nazi-vlag, dan haalt de politie me meteen van de straat af. Dan krijg ik een verbaal wegens belediging van een bevriende nazi.

haidewietska | 15-07-14 | 11:07

linkse ubermenschen kijken weg voor arabieren met hakenkruizen?

tijd om de CD weer op te richten, hopelijk kijken ze dit keer wel weg.

''Rond de partij van Janmaat, die in 1984 verder was gegaan als de Centrum Democraten, vormde zich een cordon sanitaire, maar linkse activisten gingen nog verder. Vanuit het krakersbolwerk Vrankrijk werd in 1986 besloten een partijbijeenkomst van de CD in Kedichem te verstoren. Al snel sneuvelden de eerste ruiten. Een rookbom zorgde voor een vuurzee waarbij de echtgenote van Janmaat, Wil Schuurman, voor het leven invalide raakte.''

www.geschiedenis24.nl/nieuws/2009/apri...

Van Nostrand | 15-07-14 | 11:06

Hoogste tijd voor een 'incident' ten burele van de Staatsomroep. Wat een schandalige manipulatie waar ik godverdomme ook nog eens, zeer tegen mijn zin, aan mee moet betalen. Waarom pikken we dit nog langer? Tijd om die gevaarlijke gekken met pek en veren dit land uit te jagen!

DeVrijDenker | 15-07-14 | 11:06

Zelfs bij linkse media als Joop en de Volkskrant hadden ze dit "incident" volledig opgepikt en volledig afgekeurd. Alleen het ministerie van Propaganda onder aanvoering van Marcel von Gelauf zum Goebels ziet de eerste open en blote Nazi-demonstratie sinds 1945 als een "incident".

KarelMarks | 15-07-14 | 11:02

In ons dorp zou het verkeer maar al te graag door willen rijden in de Dorpsstraat. En waar niet, eigenlijk?

XHannibalX | 15-07-14 | 11:01

@Dhr. de Wit | 15-07-14 | 10:51
Wegnossen. Geweldig! Plusje voor jou.

Ars Vivendi | 15-07-14 | 10:52

We hebben er dus weer een nieuw woord bij in de van Dale:
wegnossen - het bewust manipuleren en/of achterhouden van belangrijke informatie terwille van het toekomstig kalifaat

Dhr. de Wit | 15-07-14 | 10:51

Tsja, dit is er weer eentje in de categorie 'boze mannen met baarden hebben een bloedbad aangericht in (plaats), daarbij zijn (x) kinderen om het leven gekomen. Naar het weer nu met Gerrit Hiemstra...'

Ik word hier nogal anti-peristaltisch van.

Ars Vivendi | 15-07-14 | 10:51

Nee, ik zeg dat de meer intelligente mens in nuances mag denken. Ik heb me de hele nacht verveeld met oerlelijke discussies hier, en het stoort me ontzettend dat nog niemand hier in deze thread de vraag heeft gesteld 'waarom doet de npo dit' en dat ook niemand probeert die vraag te beantwoorden.

Het is allemaal 'boeh belastingcenten moslim=nazi dood aan nos'.

Als je de analogie niet ziet met het echte onderwerp wordt het een lange nodeloze discussie.

Don Bomgordello | 15-07-14 | 10:49

Je lacht de ballen uit je broek dit excuus.
Oprollen wietplantages en drugslabs begon ook als incidenten, nu is het een miljarden industrie met bedreigde en corrupte bestuurders en dagelijkse liquidaties van dealers en witwassers.

gebrokenvleugel | 15-07-14 | 10:48

Kortom, duw Zwarte Piet een vlag met hakenkruis in zijn hand en we hebben het er niet meer over. Ok, doen we dat.

ad melkert | 15-07-14 | 10:45

Don Bomgordello | 15-07-14 | 10:40
Wat is je punt nou dan? Dat we niet iedereen over één kam moeten scheren? * klap! klap! klap! klap! *

KlunsJohannus | 15-07-14 | 10:42

Precies dat bedoel ik dus ja.

Geeft niet hoor. Voor sommige mensen is er gewoon geen hoop.

Don Bomgordello | 15-07-14 | 10:40

Als de NOS had kunnen knippen in het 'Wekelijks gesprek met de Minister-President' van de 11de, dan hadden ze dat zeker gedaan. Rutte die zich duidelijk uitsprak vóór het recht op verdediging van Israël en, toen van Galen verbaasd reageerde, tegen de terroristische Hamas, heeft Rutte daar voor het eerst een compliment verdiend: Tegen de stroom in waarheid vertellen. Ik hoop dat 'ie dat volhoudt.

eastender | 15-07-14 | 10:38

En over een tiental jaren kijkt het NPO-volk terug en zegt 'Wir haben es nicht gewußt'...

FlorisJanvanFleppest | 15-07-14 | 10:38

Don Bomgordello | 15-07-14 | 10:26
De IRA is nooit een bedreiging voor andere landen en culturen geweest. De IRA heeft geen hoofden afgehakt van willekeurige burgers. Er woonden niet een miljoen katholieken in Nederland die de IRA direct of indirect steunden en beschermden. Er waren geen IRA-cellen in Nederland actief, klaar om niet-katholieken af te slachten. Er was geen grote katholieke minderheid in Nederland die heeft getracht het land naar haar hand te zetten via intimidatie, misbruik van democratie en vrijheid. ---- Kortom: jouw vergelijking gaat totaal mank.

KlunsJohannus | 15-07-14 | 10:37

'Ik zou wel eens een kijkje willen nemen in het hoofd van zo'n linksig (= pro-islamitisch, dus verre van progressief) NOS type...'
@seamonkey | 15-07-14 | 10:24

Ik denk niet dat daar veel te zien valt.
Typisch geval van 'er brandt wel licht boven, maar er is niemand thuis...'

Ars Vivendi | 15-07-14 | 10:37

Regelrechte censuur van NOS die van onze belastingcenten betaald wordt.Zeker bang geworden na alles wat op de FB site van deze oproerkraaiers over hen gezegd werd en waar een foto verspreid werd van één van hun reporters.

MoonBeebe | 15-07-14 | 10:36

Marcel Gelauff, hoofdredacteur NOS, vond het xelf behoorlijk grappig dat de FIFA de beelden van de prankster niet uitzond. Zo grappig dat hij dit poste op zijn Twitteraccount. Treurig, Marcel, heel treurig.
twitter.com/MarcelGelauff

Armin Langbaard | 15-07-14 | 10:35

Vergelijking met prinsenvlaggen gaat mank. Het maakt nogal verschil of mensen zichzelf tooien met een besmet symbool of dat ze dat bij anderen doen.

bintang | 15-07-14 | 10:34

Waarom blijven de media in de greep van dat linkse gajes? Hoe word je precies geselecteerd voor een baantje daar?

De Anaalprofeet | 15-07-14 | 10:33

Mijn opa, verzetsman, draait zich om in zijn graf.

broervangruttepier | 15-07-14 | 10:32

Weet je wie een 'enkeling' was. Dat meisje dat destijds in Utrecht een kartonnen bordje omhoog hield met de potloodtekst 'dit is 2013' of zoiets. Maar die werd wel sofort door twee gestapo's afgevoerd. Het is GVD godgeklaagd wat er in Nederland gebeurt.

Rest In Privacy | 15-07-14 | 10:32

De goedmens valt weinig kwalijk te nemen: hij kan de werkelijkheid niet aan en idealiseert, relativeert en knuffelt er lustig op los, in de hoop dat de problemen - waarvan hij ergens ook wel weet dat ze bestaan - vanzelf verdwijnen. Wat wel kwalijk is: de goedmens heeft in Nederland veel te veel macht. Het Staatsjournaal is niet gebaat bij goedmensen, maar bij goede journalisten.

KlunsJohannus | 15-07-14 | 10:32

Spot on.

Trutkip | 15-07-14 | 10:30

Von Aartssen zegt nu dat er 'wel degelijk' is opgetreden. Door de betoging pas te laten beginnen als die borden waren weggehaald. Maar hij had áánhoudingen moeten uitvoeren. AANHOUDINGEN godvoordomme. Slappe NSB-er.

Rest In Privacy | 15-07-14 | 10:27

NOS, afdeling Nederland van Pallywood Broadcasting Corporation.

Mokum Kosher | 15-07-14 | 10:27

Los van mijn mening over swastika's (booooeh!) en pro-pallies (weeeeeh!) en elatik (kots) stoor ik me wel aan de logica die per karrevracht de deur uit is gegaan.

Ik begrijp de verongelijkte mensjes wel maar om het maar met een analogie of wat duidelijk te maken:

IRA blaast dingen op, IRA is katholiek, alle katholieken dood AUB.
IRA komt uit ierland. Alle Ieren zijn dus klootzakken die bommen gooien. Vooral die uit Belfast. Dus U2 is muziek voor bommengooiende klootzakken.
RAF blaast dingen op, RAF zijn communisten, alle communisten zijn kindermoordenaars.

Ik had beter verwacht van mensen die zich laten voorstaan op hun geschooldheid.

Don Bomgordello | 15-07-14 | 10:26

Nanninga slaat weer de spijker op zijn kop. Ik zou wel eens een kijkje willen nemen in het hoofd van zo'n linksig (= pro-islamitisch, dus verre van progressief) NOS type, want me de gedachtegang voorstellen lukt me gewoon niet.

seamonkey | 15-07-14 | 10:24

En u moet uw bek houden en betalen.
@James Lastig | 15-07-14 | 09:44
Dhimmie!

Ars Vivendi | 15-07-14 | 10:23

De NOS heeft er ook geen enkele boodschap aan dat bij andere islamitische demonstraties Joodse instellingen zijn aangevallen, antisemitische leuzen zijn gekrijst, de Hitlergroet is gebracht. They don't give a flying fuck en ze hebben geen idee wat zich op dit moment in Europa en in de islamitische wereld afspeelt.

Genuanceerd nieuws volgens NOS is het in de doofpot stoppen voor de islamitische gillende Jodenhaat.
Dood- en doodeng.

malin | 15-07-14 | 10:23

Lees de link hieronder. Daar is trouwens een heel archief te vinden over het islamofiele, antisemitische
Staatsjournaal.

"De NOS is een antisemitisch rattenhol en stimuleert Jodenhaat door suggestieve beelden en verzwijging":
martienpennings.wordpress.com/2014/07/...

KoninginWildemina | 15-07-14 | 10:22

De NOS houdt zich net als bijvoorbeeld Joop.nl niet bezig met journalistiek maar met clubnieuws. Vind ik prima, maar dan wel graag op eigen kosten.

Henk J.Pal | 15-07-14 | 10:19

Ah de mail doet het dus nog wel bij de NOS, krijg al 'n half jaar geen reactie meer op mijn netjes onderbouwde klachten/opmerkingen.

Boris die Sauertopf | 15-07-14 | 10:18

We weten nu zeker dat we geen onafhankelijk informatie krijgen, deze organisatie zou vervolgd moeten worden, dit past meer thuis in Egypte!
Ergens moet dit nieuws toch breed en feitelijk naar buiten gebracht moeten worden, het monopolie moet een keer doorbroken worden, maar hoe?

lanexx | 15-07-14 | 10:17

Pas als wij ophouden met zeggen dat ze bij de NPO dom zijn, pas dan komt er wellicht verandering. Ze zijn NIET dom! Ze doen dit bewust. Een foutje kan, maar dit zijn geen foutjes.

deEerlijkeLeugenaar | 15-07-14 | 10:17

Hadden we dan iets anders verwacht van de nos? Je weet hoe ze zijn.

Rest In Privacy | 15-07-14 | 10:16

Dit soort uitingen is een heel erg klein topje van een onderliggende (hele) grote stroming. Een demonstratie is een protest ergens tegen. Dat ze protesteren tegen het geweld wat Israël gebruikt in de Gazastrook,dat is o.k., vrijheid van meningsuiting. Dat ze met hakenkruizen lopen en de hitler groet doen plus de ISIS vlag is een signaal wat ze afgeven. Een signaal dat ze totalitaire regimes willen waarin een ieder ondergeschikt is aan hun wil. Door Israël te vergelijken met Nazi Duitsland proberen ze een oneigenlijk beeld op te roepen van een democratisch land wat zij hebben uitgeroepen tot hun vijand en doorlopend aanvallen op elk mogelijke manier. Dat de NOS dit niet uitzend is zeer kwalijk, hier worden statements gegeven die niet passen binnen de democratische rechtstaat Nederland. Het Nederlandse volk mag dus van de NOS (staatsomroep) niet weten wat voor gevaarlijke ideologische stromingen zich in Nederland bevinden. Maar gaat u rustig slapen uw regering regelt het wel.

Toetsiemonster | 15-07-14 | 10:16

Het was niet alleen gekleurd, de NOS veegde ook een misdrijf onder het vloerkleed. Het tonen van Nazi-symbolen als een vlag met een hakenkruis is in Nederland verboden en de dragers hadden dus gewoon gearresteerd moeten worden - net als de man die een tijdje terug met de volslagen onbekende en onschuldige Papoeavlag rondliep.

Synecdoche | 15-07-14 | 10:15

Jammer dat het staatsjournaal geen aandacht besteed aan dit 'fenomeen'.

kwark001 | 15-07-14 | 10:14

Annabel, jij probeert ze aan daar aan de andere kant op gezond verstand te brengen. Dat is niet alleen erg nobel van je maar zelfs HEEL erg nobel. Er is alleen één probleempje. Van de mensen waar je verstand zou mogen verwachten zit het juist niet. Ze zijn dom, kortzichtig en bang en kunnen niet op de langere termijn denken. Ze denken dat het in het belang van de Nederlanders is dat de hakenkruizen niet getoond worden want dat geeft toch alleen maar opwinding in de samenleving. Dat ze met hun kromme denkwijze een monster schapen dat straks weer ergens anders zijn kop opsteekt daar kúnnen ze niet over nadenken want zover gaat het vermogen niet. Desalniettemin fijn dat de dingen hier wel te lezen zijn, voor de echte begrijpers.

tejootje | 15-07-14 | 10:11

-weggejorist-

Kenpachi3763 | 15-07-14 | 10:11

De main stream media schrijft gewoon wat ze opgedragen wordt, zou interessant zijn om te weten wie dit zijn, voor straks zal ik maar zeggen

EARP | 15-07-14 | 10:10

".... een bord dat kort door een enkeling werd gedragen...."
De stuip van de Gutmensch.
"Het moet wel zo geweest zijn dat het hier een enkeling betrof, eentje die een beetje uit de pas liep. En het moet ook best wel zo geweest zijn dat die enkeling dat bord slechts kort heeft gedragen en toen heeft opgegeten of zo. En als het niet zo gegaan is, als er meerdere borden werden gedragen de gehele demonstratie lang, dan maken we onszelf en de kijkers gewoon wijs dat het zo gegaan is, want we willen de werkelijkheid, onze werkelijkheid, onze geconstrueerde werkelijkheid geen geweld aandoen. De werkelijkheid is die, welke wij in beeld brengen, en geen andere werkelijkheid mag daarvoor wijken."

Schoorsteenveger | 15-07-14 | 10:09

70 jaar geleden was er ook een 'incidentje' waarbij swastika vlaggen populair waren.
Waarom wordt Nederland voorgelogen door de staatsomroep?

panadol | 15-07-14 | 10:09

Dus, het volgende:

De prinsenvlag, waar onze voorouders decennialang mee hebben gevaren, gevochten en overwonnen hebben wordt door de NOS een NSB vlag genoemd.

ISIS vlaggen worden Pro-Islam vlaggen genoemd.

Israël vlaggen moeten gecensureerd worden.

Maroc'jes die hitler groet deden MAG NICHT genoemd worden in het nieuws.

Dat er uberhaupt vergelijkingen werden gemaakt met Hitler is weggeschoven als 'incident'.

De NOS is lekker op dreef. Teveel PvdA baantjes carroussel plaatsen ingenomen.

LangeTijdGeleden | 15-07-14 | 10:08

-weggejorist-

Islam4Never | 15-07-14 | 10:06

Wij mogen voor onze belastingcenten een omroep verwachten die aan objectieve berichtgeving doet en die zich niet schuldig maakt aan DDR praktijken.
-
(nog even afgezien van de dagelijks terugkerende, hóndsirritante, belerende, neerbuigende portie milieuleugens en kinderpardondrammerigheid)
-
Directeur Jan de Jong: wég. Voorzitter Raad van Toezicht (Johan van der Werf): wég.

bisbisbis | 15-07-14 | 10:05

Tegenwoordig radio 1 van 12:00 tot 14:00 uur lunchprogramma is 2 uur durende propaganda uitzending voor PvdA. En niemand zegt er wat van.

double punch | 15-07-14 | 10:03

Verantwoordelijke redactrice met naam en toenaam in het openbaar .

Wordt de oorzaak snel duidelijk .

Roy Bean | 15-07-14 | 10:02

Zoals altijd bij dit soort akkefietjes is het interessant om de deelnemers "om te keren". Wat als dit blonde rechtse kaalkopjes waren geweest, met exact dezelfde boodschap en spandoeken?

Muxje | 15-07-14 | 09:59

Adversary | 15-07-14 | 09:47
.
Ik weet toevallig dat de NPO beelden/impressie had willen maken van de rellen in Parijs maar de NPO kon niet zo snel 25 business class vliegtickets + 25 hotelkamers in 5* hotel boeken. En ja, zo ging dat voorbij. Maar de wil (om nodeloos belastinggeld te verbranden) was er zeker.

DeSjaak1000 | 15-07-14 | 09:59

En dan te bedenken dat we nog gedwongen worden om 1.1% van het inkomen af te staan aan deze organisatie.

Ing. eslapen | 15-07-14 | 09:58

Ik heb meteen de poll maar even ingevuld. +IDF gekozen.
Nu de NOS nog. NOS censureert niet meer of minder dan CNN en veel andere nieuwszenders. Wat wel een probleem is, is dat de NOS kennelijk de behoefte voelt om Nederlanders te beschermen tegen beelden die sympathie voor Israël op zouden kunnen wekken.

Nivelleermarionet | 15-07-14 | 09:58

Adversary | 15-07-14 | 09:47
Behalve als er een moslim is die gratis rolstoelen repareert voor kreupele mede-moslims. Dan staat het NOS Journaal vooraan om uitgebreid verslag te doen, uiteraard met een quote van de rolstoelreparateur die zegt het te doen omdat islam de religie van de vrede is. Op de een of andere manier gelden ineens de nieuwscriteria van Shownieuws zodra het over minderheden, asielzoekers en/of moslims gaat. Of de EU.

KlunsJohannus | 15-07-14 | 09:57

Annabel, ik ben niets zonder jou... Annabel

toonbeeld | 15-07-14 | 09:57

Tot er een mafkees bij een Wilders demo een dergelijke vlag toont, dan is het is opeens geen incident meer.. Meten met twee maten...

Jalf | 15-07-14 | 09:57

De NOS is een incidentje...

duitse herder | 15-07-14 | 09:56

OO kleinigheidje 't was maar een incident maar laten we vooral de Zwarte Pieten, Zigeunersausjes en de negerzoenen gaan verbieden. En ook nog de theedoeken met Palestijns ruitje want om daar nou je kont aan af te vegen dat kan ook nog als diescriemienatie worden gezien. NEDERLAND IS MOSLIMSTAAT

pinkelotje | 15-07-14 | 09:56

Steeds. Maar. Weer.

Het kan gewoon geen toeval meer zijn dat het volk dat zich aan dit soort fratsen schuldig maakt vanuit hogere hand beschermd wordt en alles wat zij doen gedoogd wordt. Wanneer wordt Nederland eens wakker?

Le Roi | 15-07-14 | 09:55

Oh, legio hoogopgeleide mensen die klakkeloos het versje van de NOS en radio 1 opdreunen bij de koffieautomaat.

roze_bril | 15-07-14 | 09:54

Ze hebben de plicht om nieuws te brengen zoals het is. Niet om daar zelf een policor filter overheen te gooien. Dan krijgen ze blijkbaar teveel betaald

Clown Bassie | 15-07-14 | 09:54

*open deur intrapt*
Organiseer een PVV parade met een paar swastika vlaggen. Kijken wat er dan gebeurt.

malin | 15-07-14 | 09:53

NOS heeft nu eenmaal het stereotiep van linkse media hoog te houden. Dit kan iemand die beetje nieuws 'all over the world' volgt en kranten leest niet echt verbazen.
Ze zoomen liever in op kinderslachtoffers in Gaza.
Dat die door walgelijke figuren naast een lanceerinstallatie worden gezet doet dan ook even niet ter zake. NOS brengt 'Palliwood' series, geen nieuws.

Eppo | 15-07-14 | 09:53

Wat schrijf je mooi als je boos bent.

Keimpsk | 15-07-14 | 09:52

Het NOS Journaal verwordt steeds meer tot een karikatuur van zichzelf. De journalistieke objectiviteit is al decennialang afwezig, maar de laatste jaren (ongeveer sinds de periode 9-11 en Pim Fortuijn) bedient de (hoofd)redactie zich steeds vaker van regelrechte censuur en propaganda. NOS Journaal: ga je diep schamen, PvdA-vehikel!

KlunsJohannus | 15-07-14 | 09:51

De pvdanus rijkt ver.

lady blabla | 15-07-14 | 09:50

Vooral op Radio 1 wordt alles onder het vloerkleed geschoven: "We moeten de actievoerders beschermen.....",
of "Nee hoor, natuurlijk hebben we dat niet bewust gedaan" en "We hebben zelf gezien dat de vlaggen weer snel werden opgeruimd, dus dan is er niets aan de hand".
Alsof het klapvee achterlijk is.

Kamervraag | 15-07-14 | 09:49

Ik ken genoeg mensen die alleen maar naar het journaal kijken als nieuwsgaring. Dan weet ik wel genoeg.

kwark001 | 15-07-14 | 09:49

'Er was vandaag een demonstratie in den Haag tegen Israël.
Een gedeelte van de palestina-aanhangers droeg jihad-vlaggen en hakenkruizen en bracht de hitler-groet.
Onder de demonstratanten waren ook prominente politici waaronder Fatima Elatik van de PvdA.'

Dit bericht had ook gekund, een feitelijke weergave van de situatie.
Iets wat je van een publieke omroep zou mogen verwachten. Dit land zou zo veel beter af zijn zonder die vieze staatspropaganda.
Fakkels en hooivorken, dat is wat ze verdienen, daar bij de Nieuwe Palestijnse Omroep.

Cuyahoga | 15-07-14 | 09:49

Brood en spelen, en dom houden. Zo hou je een volkje in bedwang.

John Dough | 15-07-14 | 09:48

Dat er nog mensen zijn die denken dat het echt een journaal is

Bokito ergo sum | 15-07-14 | 09:48

Het valt al langer op dat de NOS een beleid heeft dat moslims zo veel mogelijk uit de verslaggeving houdt. Dat schoot me in het verkeerde keelgat toen een nieuwslezer Boko Haram een 'rebellengroep' noemde. Ook worden stelselmatig hele onderwerpen gewoon niet uitgezonden terwijl RTL het bijvoorbeeld wel doet. En wat te denken van de recente pogrom rellen in Parijs? De NOS, ach, die noemde het wel, maar ach, bewegende beelden waren natuurlijk nergens voor nodig.

Adversary | 15-07-14 | 09:47

Hoe heette die goozert ook alweer? U weet wel, die propaganda minister van Sadam.
Werkt die bij de NOS?

kwark001 | 15-07-14 | 09:46

Het is werkelijk godgeklaagd, dit.

Don Bomgordello | 15-07-14 | 09:45

Noord-Korea kan er nog wat van leren, van de NOS

Tuinverlichting | 15-07-14 | 09:45

Dat ze het doen is al ronduit schandalig maar het commentaar om hun handelen te rechtvaardigen is stuitend. Zo'n slappe uitleg.
Er is natuurlijk over vergaderd en besloten werd dat dit wel voldoende uitleg was...... Stuitend.

DeSjaak1000 | 15-07-14 | 09:45

Leker bezig Nanninga! Had het niet beter kunnen verwoorden.

OpperGek | 15-07-14 | 09:44

De NPO is een verlengstuk van de linkse overheid en die houden nu eenmaal van alles dat moslims doen. En u moet uw bek houden en betalen. Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker.

James Lastig | 15-07-14 | 09:44

Maar als er in Wilders' publiek iemand staat met een dubieus symbool, zijn we er als de kippen bij daar op in te zoomen en dat zo uitvoerig mogelijk te belichten.
Hypocriet.

Lewis | 15-07-14 | 09:44

Hebben we al iets op de staatsomroep gelezen van die Bredase PvdA-Marokkaan die homo's gelijk stelt aan pedo's onder het mom 'mensen een spiegel voor houden'?

Nee toch?

Maar als GW wat zegt over een bevolkingsgroep, liggen de aangiftes voorgedrukt klaar en gaat Laf Links mee naar het politiebureau.

Laf Links is een tumor.

Snackbar van Allah | 15-07-14 | 09:43

Laat ze dan ook die geile kut ISIS-vlaggen censureren, aangezien dat een evenredig haatdragend symbool is.

frummel | 15-07-14 | 09:43

Schande die hakenkruis- en pro jihadvlaggen op die demonstratie in Den Haag. Dat tolereren we gewoon in NL Maar kinderheld Zwarte Piet niet

RechtenRadboud | 15-07-14 | 09:38

Wat een stelletje jokers bij de NOS zeg.

IJzervreter | 15-07-14 | 09:37

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland