Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

EBRU UMAR - PARDON???

ebrupica100pix11.jpegDus er kan een heel voetbalelftal uit een of ander Afrikaans land neerstrijken in Nederland, onderdak én een uitkering krijgen maar aan een kinderpardon maken we woorden vuil? Een elftal dat bestaat uit mannen die niets met Nederland te maken hebben, een elftal dat net zo goed naar Duitsland, Amerika of Pakistan had kunnen gaan, wordt zonder pardon welkom geheten, met alle égards welkom geheten maar kinderen die hier geboren en getogen zijn en die om een of andere administratieve reden niet onder ‘het’ kinderpardon vallen moeten optiefen? Mauro all over. Voor wie het niet begrijpt: kinderen kun je niet terugsturen, ook als hun kleur je niet aanstaat. Die kinderen weten niet beter dan dat Nederland hun thuis is. Omdat ze hier de taal spreken, naar school gaan, hun vriendjes hebben, sporten – klinkt redelijk als thuis. Dit in tegenstelling tot een omgeving waar ze heg nog steg kennen en de taal niet spreken – zonder er toerist te zijn. Dat die kinderen het slachtoffer zijn van hun ouders die hier niet horen: mee eens. Dat we die kinderen én hun ouders hebben binnengelaten: onze fout. Dat we met de gebakken peren van nóg meer vreemdelingen zitten: dank je overheid. Dat we daar niets van leren: het zijn nou eenmaal niet de grootste lichten bij de overheid. Dat we daar in de toekomst ook niets van zullen leren: homo sapiens maar als iemand sapiens kan ontdekken bij de homo, mag die homo acuut de baas van de wereld worden. Nee, we zijn als Nederland geen filantropische instelling hoewel de EU daar nogal eens anders over denkt en onze overheid daar ook van weet te overtuigen. En natuurlijk zijn er manieren om nooit meer een beroep op het kinderpardon te hoeven doen: minderjarige asielzoekers op hetzelfde vliegtuig terug naar huis zetten. Ja, op onze kosten maar dat is altijd nog minder dan jarenlang hier opvang verzorgen, procedures in stand houden en politiek gewin najagen. De andere manier is redelijk Mengele: alle volwassen asielzoekers verplicht steriliseren. Welkom in Nederland maar vermenigvuldigen zit er even niet in, dus zelf weten wat je doet: blijven of vertrekken. Ja, redelijk Mengele maar exit probleem: nooit meer gezeik over minderjarige kinderen die geen ander thuisland dan Nederland kennen. En toch zwanger? Hóp op het vliegtuig, ook nog in de 8ste maand. En dan niet een KLM-toestel hé, voor je het weet wordt dat kind alsnog op Nederlands grondgebied geboren. Hoeveel voetbalelftallen zouden eigenlijk gevormd kunnen worden uit al die minderjarige kids die nog op hun verblijfsstatus cq pardon wachten?

Reaguursels

Inloggen

Zeer eens met de conclusie om mensen direct (op onze kosten) op het vliegtuig terug te zetten. Die kosten vallen in het niet, vergeleken de kosten van het gezeik om het niet te doen. En dan nog, voor een kleine prijs een beetje menselijk zijn, dat is toch niet zo verschrikkelijk?

van heinde en verre | 13-05-14 | 14:18

20 man + begeleiding, volgende stap vrouwen en kinderen over laten komen, volgende stap beetje doorneuken, over 30 jaar lopen er 300 rond X 30.000 kosten per jaar, weer10 mio plus 100 huizen uit de betaalbare voorraad.

Uw Verzekeringsadvis | 12-05-14 | 11:39

Probleem is heel simpel op te lossen. Bij inchecken en uitchecken een foto van het paspoort maken. Paspoort kwijt? We hebben de foto nog...... zonder paspoort of foto direct retour, en verder asiel beoordelen adhv de paspoortgegevens. Zonder kaartje kom ik ook Ahoy niet in.

Asiel duurt nu tergend lang omdat 'het paspoort kwijt is'.....
rhythm | 12-05-14 | 00:23

Daar had ik nog niet eens aan gedacht... Heel goede tip :-)

loze stijl | 12-05-14 | 11:16

Hoe wordt een vijfde colonne ook al weer gevormd?

L.E. Raar | 12-05-14 | 10:25

Als ik in een vreemd land arriveer per vliegtuig en ik heb geen paspoort en/of visum, word ik direkt teruggestuurd. Hoe komt het dan dat er zoveel asielzoekers zijn, die geen papieren hebben. Zelfs gebeurd, dat de papieren in de plane door het toilet werden gespoeld. Allemaal door die lapzwansen en praatjesmakers in den Haag.

wallenberg | 12-05-14 | 09:46

Waarom wordt dat zirlige kindertjes argument nooit gebruikt als ze hierheen komen? Dan spreken ze geen nederlands, zjn de kou niet greend en hebben geen vriendjes. Zelde geldt voor nederlanders die met kinderen naar Canada emigreren.... ook zielig?

antilinks | 12-05-14 | 09:29

Wow, een van de meest zinsloze politiek-populistisch stukjes ranten van Ebru. Inclusief Mengele.
Is het haar overgang of gewoon maandelijkse ongemak?ik WIL het niet eens weten, ....

Woehahahaa | 12-05-14 | 09:21

helemaal mee eens

kees1960 | 12-05-14 | 09:14

@redaktie off-topic
Wat is er gebeurd met de GS exit poll topic?
Zien jullie er vanaf of zo?

copywriter | 12-05-14 | 08:22

Tsja, eigen volk eerst is er voor de Nederlandse overheid niet meer bij. Puur racisme van het Nederlanders die in armoede moeten leven.
Als zelfstandige ben ik al meer dan 3 maanden bezig om bijstand/hulp te krijgen nu het ontzettend slecht gaat. Na 20 jaar hard werken en belasting betalen laten ze je gewoon aan je lot over. Ik had al weinig met de politiek van doen, maar wat mij betreft kunnen ze de boom in. En als je de politiek benadert krijg je gewoonweg geen reactie; van niemand, van geen enkele partij. En die graaiende PvdA ex-burgemeester van Groningen wordt ook lekker de hand boven het hoofd gehouden.
Gelukkig zijn er nog landen die blij zijn met zelfstandig professionals en emigreer ik binnen enkele weken om niet meer terug te keren.

ralpmetnomis | 12-05-14 | 08:18

@Ebru Umar : taalfout: 'heg nog steg' moet zijn 'heg noch steg'.

Ton3479 | 12-05-14 | 08:16

Irrationeel emotioneel nonsensverhaal Ebru. Laat mensen een foto van een kind zien, hang een zielig verhaal op en mensen stoppen gewoonweg compleet met nadenken. Vooral vrouwen. Emo-moeder-beschermhormonen gieren door het lijf, en zeg maar dag tegen ratio en realiteitszin.

De realiteit: Elk jaar verhuizen hele hordes - tientallen miljoenen - kinderen met hun ouders mee van overal op de wereld naar overal op de wereld. En daar wordt nergens de 'agossie zielug'-kaart getrokken. Je bent kiddo, dus je verhuist met je ouders mee, klaar punt. Zo werkt het over DE HELE WERELD, kaar punt!

Deze emo-kaart werkt zoals altijd in linksch-Nederland maar 1 enkele kant op: als mensen die hier onterecht in NL zijn weer moeten vertrekken en UITERAARD daarbij hun kinderen moeten meenemen.

Ook de argumentatie gaat nergens over:
1. De kids spreken de taal van herkomst niet? Bullshit! Wat voor taal denk je dat de ouders met ze spreken? Nederlands? Hou toch op mens.
2. De kids kennen de cultuur van herkomst niet? Bullshit! Wat voor cultuur denk je dat de ouders met ze aanleren? De Nederlandse? Hou toch op mens.
3. Zelfs in de uitermate unieke gevallen dat 1 en 2 niet op zouden gaan: niets wat zich sneller aan een veranderde situatie aanpast dan een kind.

En dat laatste geldt uiteraard zeker voor een kind dat al van kleins af de taal en normen van de ouders heeft meegehad... taal en normen die uitstekend passen in: het land van herkomst van de ouders.

Als ik Teeven was had ik het wel geweten: Uitrekenen wat die grap per gezin kost, en vervolgens al diegenen die lekker goedkoop hun handtekening zetten of mondje roeren vriendelijk verzoeken om daad bij woord te voegen en ook de portemonnee te trekken om zo'n compleet gezin hier te houden. Voor elke x-honderdduizend Euro 1 extra handtekening voor een verblijf. Kijken hoe snel al die linkse salonsocialistische graaiers dan terug in hun hok kruipen. Met hun hypocriete bek. Want men wil hier wel de socialistische gutmensch uithangen met de Portemonnee van de Ander, maar zodra het de eigen portemonnee raakt is t belachelijk snel klaar daarmee.

Gewoon radicaal kappen met dit soort compleet irrationele emo-onzin dus svp. Laat dat maar lekker over aan de irrationele policor correctmens. Die vervolgens zelf hun portemonnee mogen trekken om t allemaal te bekostigen.

4nonymous | 12-05-14 | 08:11

Ebru Amur is redelijk aan het doorschieten en haalt met haar sterilisatiegedachte zelfs de PVV extreem-rechts in. Natuurlijk krijg je een deel van de GS-aanhang altijd wel mee met dit makkelijke onderwerp, maar dit is één van de meest hysterische epistels die ik (zelfs) hier ooit gelezen heb.

Donkersloot | 12-05-14 | 06:56

dit is een onderdeel van het zelfde mechanisme dat labour in uk ook heeft toegepast. de bewuste poging om de zittende overwegend blanke bevolking de multi-culturele samenleving door de strot te duwen. immers de ijzeren driehoek, het leger van economische parasieten, vaart hier wel bij door zieligheidsindustrie, meer regelgeving en wat dies meer zij. nederlanders zijn slecht mensen volgens de linksche kerk en moeten een lesje geleerd worden. inmiddels heeft de uk een totaal verpauperde autochtone onderklasse en sharia rechtbanken. de linksche kerk zal de geschiedenis ingaan als de de nsb van de 20ste en 21ste eeuw. echte asielzoekers kunnen namelijk niet terug naar hun land van herkomst en economisch emigranten gaan werken en assimileren. dat laatste is al helemaal uit den boze want arm en dom maakt namelijk prima stemvee.

minimá-armezusvan.. | 12-05-14 | 06:39

De VVDer de Teef ligt weer eens in de weg. Absoluut geen schaamtegevoel, deze meneer. De rolmops uitvoering van de schoot keffer.

niks mis mee | 12-05-14 | 02:15

Dat zijn wel minimaal 11 grootgeschappen testosteronnegers, die kunnen hun lol op, in de Nederlandse discotheken.

De Anaalprofeet | 12-05-14 | 02:00

Nederland is verworden tot een "ja, maar" land!
Iets verbieden, maar toch mitsen en maren.
Genoeg is genoeg!!!!!!

TheNox | 12-05-14 | 01:17

pinkelotje | 11-05-14 | 23:28
Mooi verwijt - en dan "ik wordt" met dt..

Shareholder II | 12-05-14 | 01:03

"Kinderen kun je niet terug sturen omdat ze hier de taal spreken, naar school gaan, vriendjes hebben enz"
Maar hoe kan het dan dat vluchtelingen-kinderen wel 'hier' kunnen komen, in een land waar ze de taal niet spreken, school noch vriendjes hebben enz.
Dat overleven vele kinderen van (economische-) vluchtelingen toch ook ?
Hoe vaak moeten kinderen van ouders die bij internationale organisaties werken niet aarden in een vreemd land, daar ga je toch niet van dood.
Kinderen kunnen zich juist snel aanpassen in een nieuwe omgeving.
Dus schei toch een uit met dat mekker-drama, waar het op neer komt zijn economische argumenten.
NL is (nog) een verzorgingsstaat met redelijke veiligheid.
Zodra mensen-kinderen teruggaan naar de harde realiteit waar het merendeel van de mensheid mee om moet gaan, staat de hele lieve links meute te zielige kreten te slaken.
Het grote merendeel van de wereldbevolking woont in arme landen met minder Mensenrechten en veel meer geweld en oorlogen.
Daar neemt de bevolking juist veel sneller toe dan in ons landje, dus te leven is er.
Als het gebrek aan luxe en welvaart als argument wordt gebruikt voor 'onleefbare omstandigheden' dan zouden we consequent de hele derde wereld hier onderdak moeten geven.
En dan werd NL nog sneller ook een 3e wereld land.
En wat komt er dan van onze (klein-)kinderen terecht ?
Nou ?
"Welkom tot nader order" is dus ook hier van toepassing.

Guiermo | 12-05-14 | 00:38

Kenne we die gasten gebruiken om wereldkampioen te worden? Is het nog nuttig ook.

Verder: afblijven met je vuile politieke handen van de kinderen die hier geboren zijn. Ik ben 834e generatie NLer, maar 1e generatie NLer is wel mijn broeder... of zuster.

Henk Daalder | 12-05-14 | 00:25

Probleem is heel simpel op te lossen. Bij inchecken en uitchecken een foto van het paspoort maken. Paspoort kwijt? We hebben de foto nog...... zonder paspoort of foto direct retour, en verder asiel beoordelen adhv de paspoortgegevens. Zonder kaartje kom ik ook Ahoy niet in.

Asiel duurt nu tergend lang omdat 'het paspoort kwijt is'.....

rhythm | 12-05-14 | 00:23

You go Teeven.
Regels zijn regels. Ze zijn besproken en in meerderheid aangenomen. Maar rond verkiezingstijd beginnen bepaalde partijen altijd weer te janken en worden zij die niet meejanken ineens als boeman gezien. Dat is nogal hypocriet.

Shareholder II | 12-05-14 | 00:14

@Kaas de Vies
''Nooit begrepen dat asielzoekers die zonder papieren per vliegtuig komen niet direct teruggestuurd worden.

Als ik ga vliegen, moet ik 2x mijn paspoort tonen, mijn riem afdoen, mijn broek laten afzakken, laten naaktscannen, naam komt in een database, mijn urine moet ik in een 200ml zakje doen en wellicht dan mag ik eventueel twijfelachtig aan boord stappen.''

.
In diverse westerse landen (VS, Canada, Australie om er een paar te noemen) is de vliegtuigmaatschappij verantwoordelijk voor het in orde zijn van alle benodigde papieren van de passagiers. Zit er iemand in het vliegtuig zonder de benodigde papieren dan draait de vliegmaatschappij op voor kosten, alle kosten. Overbodig om te vermelden dat het ontbreken van papieren in vliegtuigen die op die landen vliegen zelden tot nooit voorkomt...... Het kan wel, het is een keuze!!

DeSjaak1000 | 12-05-14 | 00:00

Ik wordt sowieso moe van die semi-intellectuele stukjes. Moe van die kol ogen.

pinkelotje | 11-05-14 | 23:28

Ik word zo moe van die hysterische, komma-arme, met hoppa's gelardeerde en van spelfouten wemelende epistels van die Umar. Heg noG steg? Really?

Elle92072182 | 11-05-14 | 23:20

loze stijl | 11-05-14 | 23:10
Ik zie het al weer helemaal voor me. Gezin met kinderen, waarvan vader wordt vervolgt omdat hij lid is van een democratische organisatie. Gaat die vader even vragen aan de autoriteiten in zijn eigen land of hij a.u.b. zijn papieren mag hebben, want hij wil vluchten naar NL en daar moet men alle papieren hebben. Ook een beetje jammer voor mensen uit landen waar geen centrale overheid is, maar die door allerlei rebellen worden uitgeroeid omdat ze een verkeerde religie hebben.

wgqef | 11-05-14 | 23:18

Wat me heel erg opvalt elke zondagavond..... Zodra Ebru haar column hier plaatst breekt er bijkans een revolutie uit...
Heel veel abject, infaam en ongefundeerd gerant van lezers die dat doen omdat het kan.
Maar gelukkig zijn er nog veel meer reaguurders die WEL nadenken en prima bijdragen leveren die aan het denken zetten.
Dat is mijns inziens de grote kracht van Ebru en dat kan ik erg waarderen. Dank je wel Ebru, hou vol!
Dit gezegd hebbende: Nederland zal, los van wat Brussel daarvan vindt, moeten kappen met de huidige asielpolitiek.
Zonder papieren melden bij de douane = eerst mogelijke vlucht retour afzender.( is helaas niet altijd het zelfde vliegtuig want die vliegen doorgaans verschillende routes, groot deel van de klok rond)
Goede kans dat ze het daarna over land proberen via een ander Europees land maar ook dan: wegwezen, ophoepelen en terug naar land van oorsprong.
Kost je een investering in tolken en taalrechercheurs die kunnen aantonen uit welk land ( zelfs streek) de persoon afkomstig is maar dat weegt vast en zeker niet op tegen de kosten van hier laten zitten..
Jammer maar Nederland moet onaantrekkelijk worden voor laaienlichters en simulanten.

loze stijl | 11-05-14 | 23:10

Maar wat ik nou niet snap he ... enkele jaren geleden hebben we toch een algemeen pardon gehad waar alles mee opgelost zou zijn. Waar komen de actuele zielige gevallen dan nu weer vandaan?

Cynevisie | 11-05-14 | 22:58

@tattooboer | 11-05-14 | 21:19


Nee, nee. Zoek de wetten waarmee je het dwars kan zitten. Je zei het zelf al: "Er zijn ontzettend veel wetten en rechten die wij allemaal niet weten waar we gebruik van zouden kunnen maken. Laten we studeren en bekend worden ermee."


Mensen overtuigen gaat toch niet lukken. De meerderheid is te sentimenteel ingesteld.

omanders | 11-05-14 | 22:52

Teeven gaat in stilte zijn discretionaire bevoegdheid gebruiken.
Ik hoop wel dat er iemand is die 'm even uitlegt wat dat is....
Lijkt me een brug te ver voor die stoere bonk.
Gelukkig hebben we Geert binnenkort plucheklever met stip op 1.
Geen Haagse elite hoor... maar hij snapt dat woord wel na 20 jaar oefenen.

Frankasd | 11-05-14 | 22:51

-sql error-- | 11-05-14 | 22:35
Ik denk dat dat best goed kan gaan werken. Zeker als mensnen weten dat ze hier géén kans maken op een verblijfsvergunning. Vang mensen uit Angola op in buurland Namibië. Gewoon op een humane manier met ondersteuning van westerse landen.
De echte vluchteling is hier het meest bij gebaat, die wil helemaal niet 12 uur vliegen ver asiel halen, maar na de oorlog zijn eigen land opbouwen.

Duifmans | 11-05-14 | 22:51

@miko | 11-05-14 | 21:27


Ja. Papieren zijn nogal makkelijk te regelen in corrupte staten. Ik heb ergens gelezen - en zoek me nu het schompes naar de link - dat dat wordt gebruikt door niet-antillianen.

omanders | 11-05-14 | 22:46

paddy | 11-05-14 | 22:26
Helemaal mee eens, welvaartniveau moet het enige criterium worden waarop we mensen terugsturen of niet. Gezin met kinderen komt aan in Nederland, omdat man vervolgt wordt in Iran omdat hij lid is van de vrije democraten, dan eerst vijf jaar laten wachten en dan zeggen dat ze terug moeten want het welvaartsniveau is redelijk. Dat de man misschien gemarteld wordt of iets dergelijks is niet van belang, kinderen hebben altijd hun moeder nog of kunnen anders bij hun tante gaan wonen. Dat de kinderen misschien hun vader verliezen dat is jammer, ze kunnen in ieder geval een wasmachine kopen of misschien wel een mobieltje, wat willen ze dan nog meer?

wgqef | 11-05-14 | 22:45

wgqef | 11-05-14 | 22:27
hoezo zou 'de overheid' daar verantwoordelijk voor moeten zijn? waarom doe je het niet zelf? neem gewoon een paar van die leuke negertjes in hun huis en betaal hun doktors-rekeningen. Maar nee, je wilt natuurlijk weer dat 'anderen' dat doen. belastingbetalers dus. wij dus.
Ik moet m'n eigen kosten al betalen en ik vind het asociaal van jou als je eist dat dat ik ook nog voor een wildvreemde moet gaan betalen.

--sql error-- | 11-05-14 | 22:44

@Kaas de Vies | 11-05-14 | 21:08

Die worden nergens anders pas gezien als in het land van aankomst. Gewoon wegkijken!

Mr_Pikibelly | 11-05-14 | 22:39

Het ECHTE probleem is de asielprocedure. Die duurt 200 jaar.

Als je de asielprocedure verkort tot 3 weken kun je iedereen óf binnen 3 weken een verblijfsvergunning geven óf terugsturen naar het zand van herkomst.


Geen baby's hier, geen geïntegreerde kinderen die hier niet horen, geen zielige loodgieters zonder verblijfsvergunning.

Procedure inkorten tot 3 weken. Geen "asielzoekerscentra" met 3000 inwoners. Kosten met factor 10 gereduceerd, geen zielige kinderen, problemen opgelost.

Vogelbeest | 11-05-14 | 22:37

@captainobvious | 11-05-14 | 22:30
Sorry hoor, maar ook kinderen die hier niet horen moeten gewoon terug.
Het is de verantwoording van de ouders, die zijn zwanger geworden, en die hebben geworpen terwijl ze zelf illegaal hier zaten. Of ze namen hun kinderen mee op de vlucht. Niet ons probleem,dus.

.
_____
.
Juist.
En hoe hardvochtig is het om een kind te maken wetende dat je het als onderhandelingstroef kunt inzetten.

donjon | 11-05-14 | 22:37

Duifmans | 11-05-14 | 22:23
en hoe gaat dat in de praktijk werken dan?
"o, jij komt uit Angola? goed, hier heb je een gratis ticket naar Zuid-afrika, vertrek volgend weekend. niet vergeten volgend weekend op schiphol op het vliegtuig te stappen he?" ... gaat niet lukken.

--sql error-- | 11-05-14 | 22:35

Ci Ty33 | 11-05-14 | 21:34
Alles goed en wel... ze willen allemaal niet meer in Nederland wonen.

duitse herder | 11-05-14 | 22:34

Hoho die voetballers krijgen ook vast te horen dat ze weg moeten. Alleen zijn ze pas over 10 jaar uitgeprocedeerd en tegen die tijd hebben ze kinderen die hier geboren en getogen zijn.

De Geus | 11-05-14 | 22:34

Sorry hoor, maar ook kinderen die hier niet horen moeten gewoon terug.
Het is de verantwoording van de ouders, die zijn zwanger geworden, en die hebben geworpen terwijl ze zelf illegaal hier zaten. Of ze namen hun kinderen mee op de vlucht. Niet ons probleem,dus.

captainobvious | 11-05-14 | 22:30

Zo irritant als columnisten niet weten hoe je 'n accent grave op een è krijgt.

Rest In Privacy | 11-05-14 | 22:28

--sql error-- | 11-05-14 | 22:01

Ik vind dat de overheid verantwoordelijk is voor mensen die onder haar toezicht staat. Het kan niet zo zijn dat mensen vast worden gehouden door een instantie, maar geen medische zorg krijgen waar behoefte aan is. Als de vluchtelingen het niet eens zijn met de procedure die ze doorlopen hebben, kunnen ze naar de rechter stappen. Mocht de rechter het afwijzen dan dienen ze terug te keren naar land van herkomst. Echter zijn er ook zaken waar een beslissing 5 jaar op zich laat wachten (zonder dat iemand nieuwe procedures start of naar de rechter stapt), het is niet menswaardig om iemand 5 jaar in onzekerheid te laten zitten.

wgqef | 11-05-14 | 22:27

Een deel van die kinderen zijn helemaal niet zielig, maar zouden terug moegen naar opkomende landen met een redelijk welvaartniveau. Ja, ze spreken de taal (nog) niet, maar kinderen hebben dat vrij snel onder de knie. Ze laten vriendjes achter, maar zullen daar nieuwe maken.

Dat voetbalteam uit Eritrea wacht geloof ik gevangschap en foltering als ze teruggestuurd worden. Vind ik toch niet helemaal vergelijkbaar.

paddy | 11-05-14 | 22:26

'maar kinderen die hier geboren en getogen zijn en die om een of andere administratieve reden niet onder ‘het’ kinderpardon vallen moeten optiefen?'
.
__________
.
Als het kinderpardon er weer doorheen gedrukt wordt beperkt dit zich niet tot alleen de kinderen.....!!!
.
Kinderen kun je wel terugsturen, want nu ook worden kinderen van alle leeftijden uit het land van herkomst waar ze geboren en getogen zijn ZONDER GELDIGE ASIELREDENEN met achterlating van roots en de meeste familie naar het westen gesleept.
Hoezo zou dit andersom niet kunnen
Het kan dus wel.
.
Je kunt niet de halve wereld opdringen aan de autochtone Nederlander.
Alleen omdat de gutmensch zich daarbij goed kan voelen moet de rest van de Nederlanders eronder lijden. Financieel maar vooral omdat dit de identiteit de cultuur en de veiligheid ondermijnt.
Omdat het meestal ook nog moslims zijn, en kinderen worden groot, met, te vaak, negatieve consequenties van dien.

donjon | 11-05-14 | 22:24

Het asielbeleid moet helemaal op de schop hier. Paul Jansen heeft in de Telegraaf drie goeie stukken geschreven waaruit blijkt dat het asielbeleid van alle kanten niet deugt. Ook bij Pauw en Witteman heeft hij hier goed over verteld.
pauwenwitteman.vara.nl/media/313782

Begin eens met opvangen in de regio of op z'n minst op hetzelfde continent. Bespreek dat binnen de VN.
Waarom moet iemand uit Angola helemaal naar Nederland komen? Kijk eerst eens naar landen in de regio, bijv. Namibië, Botswana, Zuid-Afrika. Denk dat dit voor vluchtelingen ook het beste is. Als het weer veilig is met z'n allen schouders eronder en het land opbouwen.

Duifmans | 11-05-14 | 22:23

Natuurlijk mogen ze blijven. Nederland is sowieso verplicht een aangegeven aantal vluchtelingen op te nemen .Bijvoorbeeld uit Syrie, 250 stuks ( Verenigde Staten 40.000) het gaat erom dat Nederland niets doet als het fout gaat, als het uit de hand loopt dan wordt er weer munthee geschonken en dadergeknuffeld. We zitten hier met een lading aan nieuwe Europeanen die plunderend door de wijken trekken, Met een Marokkaanse jeugd die ontspoort is, Prem himself is daar jaren geleden al een wijk door uitgejaagd en nog zeggen dat er niets aan de hand is. Van alle kanten worden de subsidiepotten leeggetrokken inderdaad voor kickboxprojecten want ''ze'' moeten zich uiten, en vooral hun woede ''een plaats geven'' zodat ze niet op rooftocht gaan, of uw dochter achter het raam willen zetten met een tatoeage op haar hol. Het is een feest de Nederlandse multi-culturele samenleving.

pinkelotje | 11-05-14 | 22:22

Ebru heeft gelijk, kinderen langer dan een jaar in nederland moeten zekerheid hebben dat ze kunnen blijven.
Dit toont alleen maar aan dat dit een slecht werkend systeem is en alleen maar verliezers heeft.
De procedures moeten zo gemaakt worden dat er geen pardon meer nodig hoeft te zijn. Gewoon binnen het jaar een ja of nee, voor alle vreemdelingen. En geen beroep daarop mogelijk.

Verbelgd | 11-05-14 | 22:21

Ebru noemt de kinderen slachtoffer van de ouders.. Die kinderen mogen hun ouders dankbaar zijn want misdaad loont (sjoemelen met procedures etc), ze zullen uiteindelijk waarschijnlijk wel mogen blijven.

pluk-87 | 11-05-14 | 22:17

Teeven schijt gewoon in z'n broek voor dat deel van het electoraat, dat niks om kinderlevens geeft. Voor tuig.
Lekker bezig, VVD.

LibertasSimplex | 11-05-14 | 22:16

-weggejorist-

Willem de Hijger | 11-05-14 | 22:15

Teeven vindt dat hij geen signaal moet geven dat iedereen maar welkom is.
Het is alsof je een paraplu opsteekt bij een tsunami.

Terpen-tijn | 11-05-14 | 22:13

@Peter Emile | 11-05-14 | 22:03
Is stormfront dicht?

miko | 11-05-14 | 22:10

Peter Emile | 11-05-14 | 22:03
*op een enkeling na misschien*
Ga een sdood!

Jan-Joris-Jaap-Joop | 11-05-14 | 22:07

Kortom deze wereld is gewoon KUT ook voor westerlingen.
NoFliesDaantje | 11-05-14 | 21:59
.
Probeer deze wereldreis maar eens te maken als niet-westerling... dan weet je pas wat kut is.
Jij moet even wachten en ritselen voor je papieren, anderen hoeven zelfs het wachten en ritselen niet te proberen.

Ultimate Master G | 11-05-14 | 22:05

Nee het is meer een waarschuwing dat je uit moet kijken welke potentiële terroristen je hier de grens over haalt. En nee niet iedereen is hetzelfde, met Idi zijn zusje is niets mis in de bovenkamer die haalt lief de boodschapjes voor haar stiefmamma die van verdriet niet meer weet wat ze moet doen. Het gaat om de gevolgen die iets kan hebben, zoals het kinderpardon. Wel eens van kindsoldaten gehoord? Denk je dat daar ooit nog iets goeds uit kan voortkomen? Ik denk het niet. Wil je zo'n kind die de meest verschrikkelijke dingen heeft meegemaakt bij jou bloedjes van kinderen in de klas hebben? Het gaat hier in Nederland allang niet meer om het kinderpardon maar om een levensgroot buitenlander probleem.

pinkelotje | 11-05-14 | 22:04

Waar veel mensen niet bij stilstaan: die onschuldige, lieve, lichtgetinte kindertjes die je zo hartverscheurend met hun grote bruine smeek-ogen aankijken vanuit de propagandamolen van de politiek correcte media, zijn straks - op een enkeling na misschien - de sissende, rondhangende straatlummels die uw vrouw en dochter voor 'hoerrr' uitmaken, die invalide oudjes op straat tegen het asfalt smijten en beroven en die een crimineel dossier hebben liggen dat niet eens meer in een standaard Ahrend-ordner past.

De te pardonneren kindertjes van nu zijn de outlaws van straks.
Kwestie van kansberekening.
Want de vele kansen die ze hier krijgen, pakken ze niet.
Omdat het in die culturen belangrijker wordt gevonden om de macho uit te hangen op straat, dan met je snufferd in de boeken te duiken en iets te leren.

Want studeren en boeken, dat is iets voor mietjes, nerds en watjes.

Zonder wie overigens al die stoere boys nooit hun mobieltjes, hun spelcomputers, hun scootertjes, hun auto's en al die andere slimme en geile gimmicks, ooit zouden hebben kunnen aanschaffen; die zijn immers allemaal uitgevonden door nerds, mietjes en watjes die wél leergierig waren, en zich bereid toonden iets te leren en slim te worden.

In plaats van zich zinloos uit te sloven op een gesubsidieerde kickboks-school.

Peter Emile | 11-05-14 | 22:03

Niet fucken met kinderen! Ebru heeft gelijk.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 11-05-14 | 22:03

De meesten zijn dan ook ,succesvolle, ZZP,ers.Tenminste dat zie ik tweemaal per week op de televee.

Archy Bunker | 11-05-14 | 22:02

wgqef | 11-05-14 | 21:51
oei.. 'verveling' wat verschrikkelijk!

Maargoed, doorgaans hebben ze meestal binnen een half jaar zekerheid, maar vervolgens gaan ze in beroep of starten een nieuwe procedure, met hulp van een goedbedoelende advocaat die ze telkens valse hoopt geeft.
En waarom precies moeten ze uitgebreide medische hulp krijgen? betaal jij hun doctorsrekening? nou dan...

--sql error-- | 11-05-14 | 22:01

@Ultimate Master G | 11-05-14 | 21:41
Gesproken als een allochtoon die wat te verbergen heeft, kudo's!
tattooboer | 11-05-14 | 21:46
.
Ben nochtans zo autochtoon als maar mogelijk is, eentje van voor de tijd van Napoleon. Puur bloed dus! Ik woon voor mijn werk in het buitenland... daar ik aardig door begin te krijgen dat mijn vrouw en kinderen echter niet welkom zijn, zullen we voorlopig ook niet terugkeren.
.
Je interpreteerde mijn post blijkbaar verkeerd. Ikke niks te verbergen, ikke wel vervelend vinden dat vrouw lastiggevallen wordt door boze uniformpuber. Daarom ikke alternatief zoeken. Ikke ook wilde zeggen dat criminelen niet via voordeur binnenkomen, dus dat mensen aan de voordeur lastigvallen eerder contraproductief werkt enz.

Ultimate Master G | 11-05-14 | 22:01

-weggejorist-

NoFliesDaantje | 11-05-14 | 21:59

pinkelotje | 11-05-14 | 21:48
Is deze anekdote een argument tegen het kinderpardon? Zo ja, heb jij wel eens van de drogreden: overhaaste generalisatie, gehoord.

wgqef | 11-05-14 | 21:58

Je kan het die arme kinderen niet aandoen in Nederland te blijven, asielzoekers hebben geen leven in Nederland.

lingo star | 11-05-14 | 21:58

Zowel het Eritresche team als die kids hebben hier geen donder te zoeken.
De voetballers moeten lekker naar Romenie (dat is het EU-land van binnenkomst) en de kids en ouders moeten er ook uit. Je moet kinderen niet belonen omdat hun ouders leugenaars zijn die, ook in hoger beroep, te verstaan is gegeven dat ze moeten opzouten.
.
En wat sterilisatie betreft: dat riep ik 20 jaar terug al. Sterilisatie moet een eis zijn VOORDAT het asielverzoek in behandeling wordt genomen.
.
Koningin Juliana vond al dat Nederland overvol was met 10 miljoen inwoners, nu zitten we met 17 miljoen.
Emigratie werd toen actief gepropageerd, met name (en door Hare Majesteit zelf) waar het Joden betrof: die konden immers naar Israel.
Nu zijn de Oranjes altijd al Jodenhaters geweest, dus tot zover geen nieuws, maar ook Nederlanders werd aangemoedigd om richting VS, Canada en Australie te verkassen. En anno nu? 70% meer inwoners dan destijds en in plaats van een actief emigratiebeleid (dat Nederland heel veel ondernemende, hard werkende inwoners heeft gekost), importeren we kansloze, onopgeleidde profiteurs die veelal ook nog eens anti-westers zijn.
.
Patriottisme is geen vies woord. Jammer dat de linkse kerk daar anders over denkt.
Nogmaals: voor die voetballers is geen plaats en voor die koters evenmin. En dat geldt evenzo voor de kinderen die wel toegelaten zijn en voor die 27.000 die van Wouter Bos een stempas hebben gekregen.
Als er van die 27.000 meer dan 1.000 een baan hebben zou het in de kranten hebben gestaan. Ik kan mij niet herinneren daar ooit iets over te hebben gelezen in de "kwaliteitskranten".

McPhart | 11-05-14 | 21:56

wgqef | 11-05-14 | 21:51
Hear hear. Teeven moest zich schamen.

LibertasSimplex | 11-05-14 | 21:55

De wereld dis vol elende. Is altijd al zo geweest. Enkel door de moderne communicatie middelen hebben we er nu weet van. Ik werk voor mezelf en mijn gezin. Niet voor die floebers. Egoïstisch ? Nee realistisch. Alsof die Afrikanen ook maar een reedt geven om hun mede Afrikanen of ons. Laat me niet lachen. De PvdA neemt ze maar thuis op. Mij kunnen die floebers de reedt roesten

Zatkniss | 11-05-14 | 21:52

pinkelotje | 11-05-14 | 21:48
"The road to hell is paved with good intentions"

--sql error-- | 11-05-14 | 21:52

Mensen, mensen en reaguurders ook, bekijk het eens van een positieve kant. Trek dat elftal een oranhe outfit aan en je hebt een nieuw Nederlands elftal en dat voor een fractie van de kosten die we nu kwijt zijn voor dat stelleteje over het paard getilde ijdeltuiten.

Snippeschieter | 11-05-14 | 21:51

Zit er nog een beetje knappe linksback tussen die Eritreërs?

LibertasSimplex | 11-05-14 | 21:51

De menswaardigheid spat weer van mijn beeldscherm. Het lijkt mij inderdaad humaan om kinderen die al jaren in onzekerheid zitten een paspoort te geven en daarbij ook hun ouders. Je kan mensen niet jaren in onzekerheid houden over hun verblijfspapieren en dan naar 5 a 6 jaar aankomen zetten met een uitzettingsbevel. Daarom moet men een zorgvuldige en snelle manier vinden om deze mensen zekerheid te geven over hun status. Daarnaast worden de vluchtelingen opgevangen in slecht georganiseerde centra, waar verveling de grootste bezigheid is en waar beperkte medische gezondheidszorg is. Geef die mensen gewoon na een half jaar zekerheid en geef ze een humanere plek om te leven. Jammer alleen dat Teeven niet veel kennis heeft van morele waarden, het zuur noemen om kinderen die al bijna hun hele leven in NL wonen een paspoort te geven, dan ben je niet helemaal lekker.

wgqef | 11-05-14 | 21:51

wordt tijd om de duitsers weer de grens te laten bewaken die gaan erop en erover.... en ruimen alle troep weer netjes op

Tjooo | 11-05-14 | 21:49

Adoptie ook zo'n dingetje.. vroeger woonde tegenover mij een stel. Keurig in de Here Jesus gelovend, 1 kind van zichzelf maar die mensen waren vastbesloten iets goeds te doen voor hun medemens. Lovenswaardig dus kwamen er twee negertjes uit donker Afrika. Voor het oog van de buitenwereld ging het goed met dat perfecte gezin. Moeder paste thuis op de kindjes, kindjes naar school, een goede opleiding volgen en ga zo maar door. En toen ineens kwam het oudste negerjongetje in de puberteit en BAM daar begon het gelazer het kind wat niet meer te regeren, vader kon hem niet meer aan en de hele familie stond vaak ruziënd in de tuin van hun meer dan gemiddelde mooie woning. Het negertje werd steeds erger, kreeg foute vriendjes en terroriseerde zijn witte en zwarte zusjes bij het leven. Vader werd er steeds gekker van en liep vaak 's nachts huilend door de wijk omdat hij het leven niet meer aankon. Het leuke negerjongetje verweet zijn pleegouders dat ze hem uit zijn eigen omgeving hadden weggehaald, inmiddels noemde de hele wijk hem de kleine Idi je kan wel raden waarom. Idi werd erger en erger en niemand die kon helpen want tsja vader en moeder hadden ze tenslotte zelf uit donker Afrika gehaald. Om een lang verhaal kort te maken heeft Idi zijn stiefvader tot zelfmoord gedreven, een moordaanslag ondernomen op zijn blanke zusje die er genoeg van had en heeft zelf een vliegtuig genomen naar zijn land van herkomst. Niemand heeft ooit nog wat van Idi vernomen. En dit is waargebeurd. Bezint voor ge begint en bezin zeker voordat je nog meer van die figuren dit land binnenhaalt het is niet allemaal kwaad opzet maar die mensen zijn vaak zo getraumatiseerd dat ze niet meer in onze westerse maatschappij kunnen functioneren.

pinkelotje | 11-05-14 | 21:48

@Ultimate Master G | 11-05-14 | 21:41
Gesproken als een allochtoon die wat te verbergen heeft, kudo's!

tattooboer | 11-05-14 | 21:46

@Terpen-tijn | 11-05-14 | 21:35
Om hier te zitten in een huis met zijn 100en waar niemand werkt, waar ze stoelen wasmachines en elke maand een toelage krijgen.

Ah ja... nu snap ik het.

Kaas de Vies | 11-05-14 | 21:45

miko | 11-05-14 | 21:37
Juist wat ik wilde zeggen, waarom zouden we een paar mensen een menselijker bestaan geven als we ook gewoon niemand een menselijker bestaan kunnen geven. Daarom help ik persoonlijk ook nooit oude oma’s die vallen, anders moet ik alle oude oma’s gaan helpen die vallen en dat kan natuurlijk niet. En voor je het weet zegt iedereen die valt dat ze een oude oma is.

wgqef | 11-05-14 | 21:44

Lufthansa,maakt al 20jr copiën van reizigers die instappen in zgn risicolanden.Deze lijsten worden na de landing afgegeven.Hier is dat tegengehouden,vanwege de wet op de pravicy.Ze verstoppen er alleen de septictanks van de vliegtuigen mee.

Archy Bunker | 11-05-14 | 21:44

"als iemand sapiens kan ontdekken bij de homo, mag die homo acuut de baas van de wereld worden." - We hadden er ooit één; hij heette Pim.

Withnail | 11-05-14 | 21:43

@Terpen-tijn | 11-05-14 | 21:18
Je kunt het die negertjes niet kwalijk nemen dat ze deze kant op willen komen, want op vele plaatsen in Afrika wordt het leven je inderdaad gewoon onmogelijk gemaakt. Maar dat hebben die negertjes natuurlijk ook een beetje aan zichzelf te danken. Ze maken er ook gewoon een potje van. Steeds weer weten ze het te presteren dat de meest corrupte boef het tot president weet te schoppen. Tja, zo wordt het natuurlijk nooit wat.

VanBukkem | 11-05-14 | 21:41

"En deze lui lopen binnen en durven te zeggen dat ze geen papieren hebben? Wat is dat waanzin? Hup pak die vlieglijst... wie staan daar op? Nu wordt het lastig want nu moet men nadenken bij immigratie, heet die man Arjan de Groot of Kabila Bakongo.... ai ai dat wordt racistich profileren, stelletje deductiefoben.
Direct terugsturen als men geen papieren kan tonen in zo'n geval"
Kaas de Vies | 11-05-14 | 20:43
.
Beste Kaas, ik veronderstel dat mensen zonder papieren niet via Schiphol komen. Om je gerust te stellen kan ik je meedelen dat mijn echtgenote op Schiphol altijd het onderwerp is van 'racistisch profileren'. Om je nog meer gerust te stellen... Schiphol is de enige luchthaven ter wereld waar dit volgens mij zo strikt is doorgevoerd. Wij komen enkel op vakantie in Europa, wat zuurverdiende centjes opmaken, dit jaar zullen we Schiphol echter vermijden - we komen wel via de buren - om ons de vernedering van het 'racistisch profileren' te besparen.

Ultimate Master G | 11-05-14 | 21:41

Gewoon kappen met gratis geld uitdelen aan allochtonen... Eens kijken hoelang het duurt alvorens Nederland ontvolkt.

Ommezwaai | 11-05-14 | 21:37

@wgqef | 11-05-14 | 21:20
Ach, in de strip de onnoembaren stond ooit een mooie strofe.
We kunnen niet iedereen helpen daarom maar geen een.
Hoe onmenselijk is het om de homo uit Oeganda te weigeren en die uit Iran toe te laten. Of zou je alle homo's uit alle landen waar ze onderdrukt worden toelaten?
ik kan je vertellen dat morgen de halve Afrikaanse en islamitische wereld dan ineens wel homo is.

miko | 11-05-14 | 21:37

@--sql error-- | 11-05-14 | 21:25
miko 21:21 left je het wat preciezer uit.

McMarx | 11-05-14 | 21:36

@--sql error-- | 11-05-14 | 21:25
miko | 11-05-14 | 21:21 legt je het wat preciezer uit.

McMarx | 11-05-14 | 21:36

Zelf gezien.
In een klein huisje in Afrika leven soms wel 100 mensen.
Allemaal familie, niemand die werkt of kans heeft. Geen toekomst, amper vreten, drama.
Ze slaan elkaar de hersens in om een stoel van 9.95.
Kan wel begrijpen dat velen weg willen.

Terpen-tijn | 11-05-14 | 21:35

duitse herder 21:24
Die emigrerende Nederlanders zijn vaak genaturaliseerden, zoals een decennium geleden tientallen ex-Somaliers die naar Engeland vertrokken.
Onlangs heb ik bij het CBS nog nagevraagd of er inmiddels registratie van de oorspronkelijke nationaliteit plaatsvindt. Dat zou niet zo zijn. Dus als mensen in bv Spanje AOW ontvangen, is het officieel niet bekend of het om een Spanjaard gaat of om een NL pensionado.

Ci Ty33 | 11-05-14 | 21:34

Ik blijf het inhumaan vinden.
Het blijven toch potentiele ,ik bedoel,aankomende bommenleggers en straatteroristen.
Nu zijn ze klein en lopen ze op de radio en tv te vertellen dat ze dokter of pro deo advocaat willen worden.
Maar zodra de vergunning binnen is ,een draai van 180 graden en een grote bek naar NL.

dutchwindmill | 11-05-14 | 21:32

@miko | 11-05-14 | 21:21
Dat zou allemaal in kader anti terreur geregistreerd moeten zijn.

Kaas de Vies | 11-05-14 | 21:32

Terpen-tijn | 11-05-14 | 21:22
Inderdaad, gigantische milieuvervuilers zijn die Afrikanen. Ze staan allemaal uren te douchen, waarna ze in hun SUV rond gaan rijden terwijl ze allerlei luxe goederen nuttigen en dan in de avond enorme barbecues met enorme lappen vlees. Het is maar goed dat er af toe een burgeroorlog is of van prettige regiems die er af en toe een paar vermoorden, want anders kan het milieu het niet meer aan met al die Afrikanen. Het zijn allemaal egoïsten die niet aan hun medemens denken.

wgqef | 11-05-14 | 21:31

@Kaas de Vies 20:39: "Geen pardon maar excuses". Een mooie voor een spandoek of tshirt.

Muxje | 11-05-14 | 21:28

@omanders | 11-05-14 | 21:09
Je bent gek.
De Nederlandse antillen een hub voor asielzoekers?

miko | 11-05-14 | 21:27

Het goedkoopste is om Griekenland op te offeren.
Asielzoeker? Ok, ga daar maar wonen, wij staan in voor de veiligheid. Ga zelf je vreten maar verdienen.
Geen uitkeringen, want dat had je daar ook niet.
Krijg je een apart soort economie, men betaalt niet met de euro, maar met euro centjes.

Terpen-tijn | 11-05-14 | 21:27

Goedkope arbeid nou vooruit maar sluit ze wel voorgoed op na 2e of 3e overtreding en laat ze nooit meer vrij.

Veel Vaak | 11-05-14 | 21:27

Eigenlijk zouden we in de nabije toekomst collectief moeten gaan verzuimen om nog belastingen te betalen.
Zeker als dit belastinggeld wordt misbruikt om dit soort gutmensch ideologieën ten uitvoer te brengen.

Ommezwaai | 11-05-14 | 21:26

@ZKH EénOog | 11-05-14 | 20:49
Tja, een meisje van dertien dat redelijk vrijgevochten is terug sturen naar ruraal Afghanist is ook zowat.
net na de Cito-toets het huwelijk in.

miko | 11-05-14 | 21:26

@Kaas de Vies | 11-05-14 | 20:47
Je zou ook gewoon kunnen zeggen dat we geen asielzoekers opnemen. Alleen degene die we zelf uitnodigen.
Dissidente journalisten erkende politici en zo die een persoonijke aanval kunnen verwachten .
Al degene die door oorlogsgeweld, etnische strijd etc. moeten maar een plaatsje zoeken in het dichtstbijzijnde land. Ze willen toch allemaal weer terug als de situatie weer gewoon fucked up is als voorheen?

miko | 11-05-14 | 21:25

McMarx | 11-05-14 | 21:11
moet toch mogelijk zijn de vliegmaatschappij daarvoor verantwoordelijk te stellen: Bij de ingang van het vliegtuig nogmaals even snel je paspoort tonen, en als je gebruik van het toilet wil maken tijdens de vlucht dan het paspoort afgeven. Bij uitstappen uit het vliegtuig nogmaals tonen (controle door NL'se douane) voordat je op Nederlands grondgebied stapt.
Kleine moeite, toch?

--sql error-- | 11-05-14 | 21:25

-weggejorist-

Tjooo | 11-05-14 | 21:24

Nee is nee ook voor een kind...

Tjooo | 11-05-14 | 21:24

heg NOCH steg , Ebru !!!!

Tinie | 11-05-14 | 21:22

In Afrika fokken ze als ratten, ze denken niet na, ze vervuilen het milieu gigantisch en ze zijn tot op het bot corrupt.
Dan krijg je dat de mensen weg willen naar betere oorden.
Geloof mij>> elke Afrikaan droomt van een enkeltje naar Europa, nou ja, bijna allemaal dan.

Terpen-tijn | 11-05-14 | 21:22

Ik ben ertegen dat een Eriteas elftal en ook een kinderpardon hier in ons land uitgevoerd gaan worden. Al die immigratie industrie, waaronder Vluchtelingenwerk, COA, Defence for Children, etc. moet in z'n geheel afgebroken tot een organisatie waar alleen iemand die werkelijk in z'n land vervolgd gaat worden hier kan blijven. Basta, anders blijven we hier bezig...

Thoth | 11-05-14 | 21:21

@Kaas de Vies | 11-05-14 | 20:43
Veelal komen ze legaal met paspoort een land binnen daarna gaan ze naar een van de buurlanden. Daar meld men zich aan bij een azc en voila. de grote verdwijntruc met papieren heeft plaatsgevonden.

miko | 11-05-14 | 21:21

@Mark van Leeuwen | 11-05-14 | 20:59
"Niet de juiste papieren? Dan is de maatschappij die je er naar toe gebracht heeft verantwoordelijk voor die persoon en dient hem weer mee terug te nemen. Uiteraard op de kosten van die maatschappij. Simpeler kan het niet".
Maar dan moet je wel goede afspraken maken met de landen waar die vluchten vandaan komen. Normaliter is dat namelijk niet het land van herkomst, maar een tussenland waar ze legaal zijn aangekomen en legaal weer vertrokken...

alcor | 11-05-14 | 21:21

Wat EBRU UMAR blijkbaar ontgaan is (geen wonder, werkt bij geen stijl, hé hé..) is dat dit 11' tal onderdeel is van een groep van 500 asielzoekers die jaarlijks door de Nederlandse regering UITGENODIGD wordt (ja, u leest het goed..) om hier asiel + uitkering+ huisvestiging te willen ontvangen. Of ze maar even zo vriendelijk willen zijn om dit te accepteren van onze (schijn)heilige politici, burgemeesters en wereldverbeteraars.

Voor hun goede gevoel. U en ik als belastingbetaler dokken immers wel.

druipsmurf | 11-05-14 | 21:20

Wat stel Ebru dan voor, om gewoon niemand meer binnen te laten. Wat kan het ons schelen of iemand vervolgt wordt om zijn geaardheid, mening, ideologie of religie, we zitten toch in Nederland en wat hebben waar daar mee te maken. Ik snap soweiso niet waarom die mensen dan geboren worden op die rare plekken, wordt dan gewoon in een ontwikkeld land geboren, gewoon eigen schuld dikke bult. Kost NL allemaal bakken vol met geld en wat levert het ons op, niks. Dus in het vervolg niemand meer binnen laten, de regimes zorgen wel voor oplossingen voor mensen met een andere mening. Applaus voor Ebru nog een mooie oplossing voor een probleem, waarom gaat ze het land niet runnen. De vorige stukjes stonden ook al vol met geweldige oplossingen voor het marokanenprobleem, twitterende tieners etc..

wgqef | 11-05-14 | 21:20

@omanders | 11-05-14 | 21:13
Dan ga ik ook een linkje re-posten, over hoe de asielzoekers nadien over ons denken hier en in europa, en hoe ze samenzweren ons te domineren in alle aspecten.
laat ze zelf maar aan het woord (als ze denken het veilig tegen andere allochtonen te vertellen) www.liveleak.com/view?i=33f_1390064967...

tattooboer | 11-05-14 | 21:19

@pinkelotje | 11-05-14 | 21:16
En zo komt men via omwegen toch weer op de conclusie dat sommige van Onkel Wolf's ideeën uiteindelijk zo gek nog niet waren, als je de krankzinnige retoriek en anti-Semitische houding weghaalt.

Vrije Nator | 11-05-14 | 21:19

VanBukkem 21:10
Juist, de eu bepaalt dat, niet Rutte.
Wij moeten enkel voor de faciliteiten zorgen.
Uiteraard betaald door Brussel.
Wat Teeven doet is zinloos, voor die paar kinderen die terug moeten komen er weer velen voor in de plaats.
Het houdt nooit meer op, want leven in Afrika is op sommige / vele plaatsen onmogelijk.

Terpen-tijn | 11-05-14 | 21:18

@--sql error-- | 11-05-14 | 20:55
"Vliegmaatschappijen die mensen aan boord laten die geen paspoort hebben zouden niet in Europa mogen landen".
Natuurlijk hebben ze een paspoort als ze aan boord gaan. Die raken ze tijdens de vlucht per ongeluk kwijt...

alcor | 11-05-14 | 21:17

Mengele gaat te ver maar geboortebeperking zou zomaar een idee kunnen zijn. Je weet dat je vlucht naar een vreemd land waar overigens alles aanwezig is, een dokter als het nodig is en ga zo maar door. Je maakt mij niet wijs dat je dan denkt goh.. laat ik eens gezellig een kindje maken want ik zit in de ideale gezinssituatie. Nee die kindjes worden maar al te vaak gemaakt om in Nederland te blijven. Overigens is in veel beroerde gezinssituaties geboortebeperking geen slecht idee. Waarom overal de rest van de gemeenschap voor op laten draaien? Wat is er mis om eens even te wachten met je te vermenigvuldigen net zolang de thuis situatie op orde is en je zo'n kind een leven kan bieden. Ook trouwens een goed idee voor de blanke roomwitte tokkies die vanaf hun 15e beginnen te fokken als konijnen.

pinkelotje | 11-05-14 | 21:16

Tja, kinderen eruit flikkeren die hier geboren zijn en de eerste acht jaar van hun leven hebben doorgebracht zou ik ook niet doen als ik het voor het zeggen had. Probleem is gewoon dat die mensen hier veel te lang zitten totdat ze teruggestuurd worden en dan krijg je dit soort gevallen. Schrijnend.

Den Meester | 11-05-14 | 21:16

@tattooboer | 11-05-14 | 21:09


Dat klinkt als een goed idee. Ga daar mee verder!

omanders | 11-05-14 | 21:15

@Kaas de Vies | 11-05-14 | 21:10
Ok, je bent voorbereid, zou je voor ons, ahem, dan ook de onderdirecteur, of zelfs de leidinggevende van de IND willen bekoren om info los te weken?
Sorry als het een baard heeft trouwens.

tattooboer | 11-05-14 | 21:15

De ouders moeten gestraft worden. Wachten tot de kids 18 zijn en dan een welgevormde gevechtslaars tegen het achterste en hop, terug naar de molshoop waar je ooit uitkroop. De kids die dan WEL een verblijfsvergunning hebben voor nederland mogen kiezen. Lekker blijven en skypen met die ouwelui in toekiestan. (zoals miljoenen mensen doen die op afstand leven van directe familie) Niks mensonterends aan. En voor de goeie orde: 18 jaar en ouder is GEEN kind meer. Bye bye,de ballen, we appen he, zie je in de vakantie wel weer, Tjoo.

wim kokring | 11-05-14 | 21:15

Wanneer komt die collectieve aangifte tegen diegenen die alsmaar Meer Meer Meer blijven roepen?

de honden blaffen... | 11-05-14 | 21:12

Ik wil niemand meer. Ook geen kinderen met hun enorme aanhang.

Heinzz | 11-05-14 | 21:11

@--sql error-- | 11-05-14 | 20:55
Ze stappen wel met een paspoort het vliegtuig in om hier te komen maar daarna is het paspoort ineens foetsie.

McMarx | 11-05-14 | 21:11

@tattooboer | 11-05-14 | 21:09
Ik heb ooit eens een IND meisje mogen bekoren, het is nog veel vuiler en vuiger dan ik had mogen bevroeden.... ook wat er bij de IND gebeurt.

Kaas de Vies | 11-05-14 | 21:10

En daarom gewoon (nog) eenmaal een generaal kinderpardon, want idd nederlandstalige kindertjes zet je niet uit naar een derde wereldland. Maar daarna ook gewoon helemaal niemand meer binnenlaten.
Nee, ik hoor u al weer protesteren, maar ook geen Oegandese homoseksuelen. Gewoon helemaal niemand. Genoeg is genoeg.
Maar goed, dat zal wel weer niet mogen van Brussel.

VanBukkem | 11-05-14 | 21:10

Mark van Leeuwen | 11-05-14 | 20:59
Op Schiphol gebeurt dat ook; als je bij de paspoortcontrole geweigerd wordt, ga je op kosten van de maatschappij terug. Inadmissible heet dat...

Lerp | 11-05-14 | 21:10

Mark van Leeuwen 20;59
De Amerikaanse economie drijft op illegalen die voor een habbekrats het zware en smerige werk doen.
Alle maatregelen zijn zinloos, ook in Europa.
We krijgen nog miljoenen vluchtelingen, met name uit Afrika en het midden oosten.
Maar dat is nog de ver van mijn bed show, straks kan er niemand nog geholpen worden, zelfs geen kinderen meer> teveel gelukszoekers maken de spoeling dun.

Terpen-tijn | 11-05-14 | 21:10

@Kaas de Vies | 11-05-14 | 20:43
Na het boarden worden de papieren door het WC kwijtgemaakt, zoals je stelt word via de passagierslijst wel bekend wie wie is en hoezo dat niet gebeurt of het waarom dat word genegeerd spreekt boekdelen. Ik denk dat het het waard is even te onderzoeken of er iets bestaat als een burgerprotest bij de vlieghavens over asiel zoekerTs. Er zijn ontzettend veel wetten en rechten die wij allemaal niet weten waar we gebruik van zouden kunnen maken. Laten we studeren en bekend worden ermee.

tattooboer | 11-05-14 | 21:09

@Mark van Leeuwen | 11-05-14 | 20:59


Daarom wordt er zo vaak de boot gepakt. Of men vliegt naar een van Frankrijks overzeese gebieden. Frans Guyana is een van de grootste lekken, Nederlandse antillen ook.

omanders | 11-05-14 | 21:09

omanders | 11-05-14 | 21:05
Tja, het zijn inderdaad de welgestelden of lieden die gruwelijk fout zijn geweest en hun land moeten verlaten bij een wisseling van regime.
www.elsevier.nl/Politiek/nieuws/2009/9...
.
En dit soort figuren mogen wij dan tot in lengte van dagen blijven onderhouden.

Ommezwaai | 11-05-14 | 21:09

Ik dacht al, waar blijft die Tweede Wereldoorlog; maar in de achtste alinea was het eindelijk zover...

Lerp | 11-05-14 | 21:08

@ongelovigehond | 11-05-14 | 20:52
Per boot? Naar Nederland? Kom op... nee dat is onzin. Per auto kan, maar er is altijd een grens gepasseerd. Toch geinig dat ze in NL belanden, hoe zou dat nu komen?

Kaas de Vies | 11-05-14 | 21:08

Goed stuk Ebru. We zijn allemaal gekke Gerritjes hier!

Professor Pipo | 11-05-14 | 21:07

Is het niet wat hovaardig te menen dat die kinderen hier gelukkiger zijn dan in sommige van hun thuislanden? Waren Nederlandse kinderen ongelukkig toen ze met hun ouders naar Canada of Nieuw-Zeeland vertrokken? Ja , misschien even, maar kinderen zijn meestal zeer flexibel. En hoe fijn is het om hier te wonen als je de pech hebt ouders te hebben die menen dat een meisje een hoofddoek moet dragen. Laat uw vrouw of dochter dat eens uittesten. De haatvolle blikken van sommige Nederlanders en van evenzovele nieuwe Medelanders zullen haar nog lang heugen. Om nog maar niet te spreken van steeds meer haatvolle blikken jegens mensen met tropische roots als die Quinsy Gario door blijft drammen met zijn anti-Zwarte Piet stemminmakerij. En trouwens: wellicht is het prettiger om straatarm te zijn en werkloos in een warm land, dan hier in de vrieskou. Want als we de lijntjes wat extrapoleren zal er in de toekomst hier steeds minder werkgelegenheid zijn.

Ci Ty33 | 11-05-14 | 21:07

@Mark van Leeuwen | 11-05-14 | 20:59
Dat is ook de reden dat de KLM gelukzoekers die een vlucht naar Amerika hebben geboekt (bij de KLM) en in Amsterdam moeten overstappen weigert verder te vervoeren.

Osdorpertje | 11-05-14 | 21:06

Euh Ebru, wie zegt dat dat elftal ook asiel krijgt? Iedereen kan het vragen, maar de IND beoordeelt of het ook gegeven wordt...

Lerp | 11-05-14 | 21:06

Lees ook wat Arnold Karskens te zeggen heeft:


politiek.thepostonline.nl/column/uit-d...


"Als oorlogsverslaggever kom ik vaak bij potentiële asielzoekers thuis. Wat dan opvalt is dat alleen welgestelden informeren over reizen naar Europa. De rest is te arm voor vluchteling."

omanders | 11-05-14 | 21:05

@Kaas de Vies | 11-05-14 | 20:43
Makkelijk op te lossen.

Je schuift Kimmetje aus Noord-Korea een leuke auto en een blonde kampersnol toe en voila, ineens is alles zonder geldige papieren ineens een Noord-Koreaan. PVDA en GL tuig dat denkt dat hulp in Nederland beter is, raakt ineens hun papieren kwijt en vervallen ook tot Noord-Koreanen.

Hey, Air Zwarte Piet! Met aan boord mijnheer de neger zonder papieren! U lijkt mij wel een Noord-Koreaan. Veel plezier in Pyongyang!

dlseth_ | 11-05-14 | 21:05

Hoe fout ook, maar die Mengele-methode heeft wel iets.

Sjaak uit Dordt | 11-05-14 | 21:05

En Ebru, al die turkse kindertjes die in turkije geboren zijn en op 5de of 10de naar nederland verhuisden, alle vriendjes in Turkije achterlatend, geen Nederlands sprekend, ook zielig ???, ook mengele??? is precies hetzelfde. Heb ik je nooit over gehoord.

louis6227 | 11-05-14 | 21:04

Ik eis een pernamente pontdienst Algiers Amsterdam.
Dat scheelt duizenden slachtoffers, zal maar niet nadenken hoeveel kinderen dat zijn.

Terpen-tijn | 11-05-14 | 21:04

Een mens is een mens, ongeacht zijn leeftijd. Zolang het ouders heeft op minderjarige leeftijd heeft het beschermers en zou het overal heen gestuurd moeten worden. Als een kind hier zonder ouders, want wees, heen komt moet men asiel geven zonder tweede gedachten, maar een gezin is een andere vorm en de leugen van de linkse kerk dat niet te benoemen is vijandelijk tegenover ons allemaal!
Er moet een revolutie komen, zodat we duizenden burgers manifesteren die nadrukkelijk overheidstaken gaan overnemen terwijl duizenden anderen de zittende klevers uitdunnen en verjagen. Jammer voor de pacifisten maar dit moet en zal gebeuren, Iedereen weet het,m voelt het en wil het en zal dan wel wat van zijn eigen vrijheid moeten inleveren, maar dan wel voor een m,eer humane gerevoluteerde leefomgeving achteraf.

tattooboer | 11-05-14 | 21:03

Gewoon... wat Kaas zegt.

basweetutwel | 11-05-14 | 21:03

In Amerika is dat heel simpel. Niet de juiste papieren? Dan is de maatschappij die je er naar toe gebracht heeft verantwoordelijk voor die persoon en dient hem weer mee terug te nemen. Uiteraard op de kosten van die maatschappij. Simpeler kan het niet.

Mark van Leeuwen | 11-05-14 | 20:59

Genoeg kinderen, van expats bijv, die in Nederland geboren zijn en op hun 6de met pa en ma ergens in nigeria, bolivia of Cambodja gaan wonen of andersom. Niks aan de hand, doen we toch ook niet zielig over.

louis6227 | 11-05-14 | 20:58

In nazi-Duitsland werd je uitgenodigd op het gemeentekantoor, om een moeilijk formulier in te vullen. Dit kostte ongeveer een uur. Werd je meteen door straling uit de balie gesteriliseerd.

VerenigingVanDieven | 11-05-14 | 20:56

Kaas de Vies | 11-05-14 | 20:43
inderdaad. Vliegmaatschappijen die mensen aan boord laten die geen paspoort hebben zouden niet in Europa mogen landen. veel te groot risico, ivm met terrorisme enzo..
Daar zouden lapzwansen als T. Joustra bovenop moeten zitten, maar die zal wel weer te druk zijn met fappen op z'n gouden toilet.

--sql error-- | 11-05-14 | 20:55

Kaas de Vies | 11-05-14 | 20:43 : er zijn ook mensen die per gammele boot komen, of gewoon per auto.

ongelovigehond | 11-05-14 | 20:52

@Kaas de Vies | 11-05-14 | 20:47
u heeft wel heel veel vertrouwen in de ind.

cumshaft | 11-05-14 | 20:50

-weggejorist-

Boretti | 11-05-14 | 20:49

Zo ken ik je weer, Ebru. Een column van formaat, met prikkelende stellingen. Mijlen beter dan die van vorige week.

Boretti | 11-05-14 | 20:49

Misschien een cru idee, maareh... Als die kinderen ÈN dat elftal nou eens optyfen? Want kinderen kun je WEL terugsturen, heeft niets met kleur te maken.

Nederlanders die in een ander land geboren zijn omdat hun ouders hoogzwanger vakantie vierden noemen we gewoon Nederlanders, en komen na die vakantie hier naartoe. Waarom zou dat andersom niet kunnen gelden?

Omdat het zielige kindertjes zijn? Omdat die zieligheid heerlijk propagandamateriaal is voor de zieligheidsindustrie? Pleur toch op zeg!

ZKH EénOog | 11-05-14 | 20:49

Geen woord teveel Ebru.
Gelijk heb je.
En aan Kaas. Excusses dan maar.

tisnuechtop | 11-05-14 | 20:49

@Ommezwaai | 11-05-14 | 20:45
Ik denk dat het probleem meer is dat het rekken en strekken van een asielprocedure überhaupt kan, het zou toch makkelijker en sneller moeten kunnen.

Traanplaat | 11-05-14 | 20:49

alle PvdA burgemeesters aansluiten in de media polonaise genaamd 'kinderpardon'.. of eigenlijk, het oprekken daarvan.. telkens weer die bliksemafleider.
Toen de sociale werkplaatsen gesloten werden omdat die rollende PvdA minister dat zo goed vind voor 'de integratie' hoorde je ze niet, duizenden gehandicapte nederlandse slachtoffers.. geen illegaal importvolk.
' Zet U dan hier even uw handtekening, dat U en uw hele familie geen gebruik zal maken van de sociale voorzieningen in Nederland.. dan mag uw zielige somalische dochter, die U 8 jaar geleden met een broodtrommeltje op pad stuurde, blijven.'

(c)ZWITSUL | 11-05-14 | 20:49

@Ommezwaai | 11-05-14 | 20:45
Juist die onduidelijkheid is inhumaan. Dus hop hop, binnen 3 maanden een oordeel, hierna status of uitzetten.

Kaas de Vies | 11-05-14 | 20:47

Die kinderen valt inderdaad niets kwalijk te nemen..
Het zijn hun ouders die vaak door liegen en bedriegen te asielprocedure ellenlang hebben weten tot rekken.
En aangezien deze lieden wel door hebben met welke rubberen ruggengraat politici ze te maken hebben, wachten ze gewoon weer tot een volgend pardon.
Die zal er heus wel weer komen, ondanks de weerzin van de kiezers in het algemeen.
,
Wet is wet, grens trekken en uitzetten.
Doen we dit niet, dan werk het als een magneet op de rest van o.a. Afrika.

Ommezwaai | 11-05-14 | 20:45

Weet je wel hoeveel man zo'n elftal aan het werk houdt in de zielige mensen industrie, en dat jaren lang.

Osdorpertje | 11-05-14 | 20:44

Nooit begrepen dat asielzoekers die zonder papieren per vliegtuig komen niet direct teruggestuurd worden.

Als ik ga vliegen, moet ik 2x mijn paspoort tonen, mijn riem afdoen, mijn broek laten afzakken, laten naaktscannen, naam komt in een database, mijn urine moet ik in een 200ml zakje doen en wellicht dan mag ik eventueel twijfelachtig aan boord stappen.

En deze lui lopen binnen en durven te zeggen dat ze geen papieren hebben? Wat is dat waanzin? Hup pak die vlieglijst... wie staan daar op? Nu wordt het lastig want nu moet men nadenken bij immigratie, heet die man Arjan de Groot of Kabila Bakongo.... ai ai dat wordt racistich profileren, stelletje deductiefoben.

Direct terugsturen als men geen papieren kan tonen in zo'n geval

We moeten echt gaan puinruimen in dit land. De rechtsstaat werkt niet meer naar behoren, louter voor de te volledig te administreren burgerij!

Kaas de Vies | 11-05-14 | 20:43

Regels zijn zogenaamd regels maar, ieder hersencel schreeuwt dat het niet deugd.

McMarx | 11-05-14 | 20:42

Ik eis geen pardon, ik eis excuses.
We zijn een lapzwansland. Vroeger hadden we nog een kapitein, die vertelde ons hoe wij om de kaap moesten varen, en als we hem zat waren, pleurden we hem overboord.

Dat hele kinderpardon is het geheime compromis van de politiek.

Ik doe net alsof ik KEIHARD ben, en dan gun ik jullie elk 2 - 3 jaar 1 of ander pardon.
Maar een werkend systeem is in niemands belang, niet in belang van de politici, niet in belang van de bestuurders/ambtenaren en zeker niet in belang huiliehuilie's en de asieladvocaten.

Wat een clusterfuck.

Het is gewoon een hobby voor die lui... of zou het een verslaving zijn.

In ieder geval wens ik beide niet te betalen.

Kaas de Vies | 11-05-14 | 20:40

Ik eis geen pardon, ik eis excuses.
We zijn een lapzwansland. Vroeger hadden we nog een kapitein, die vertelde ons hoe wij om de kaap moesten varen, en als we hem zat waren, pleurden we hem overboord.

Dat hele kinderpardon is het geheime compromis van de politiek.

Ik doe net alsof ik KEIHARD ben, en dan gun ik jullie elk 2 - 3 jaar 1 of ander pardon.
Maar een werkend systeem is in niemands belang, niet in belang van de politici, niet in belang van de bestuurders/ambtenaren en zeker niet in belang huiliehuilie's en de asieladvocaten.

Wat een clusterfuck.

Het is gewoon een hobby voor die lui... of zou het een verslaving zijn.

In ieder geval wens ik beide niet te betalen.

Kaas de Vies | 11-05-14 | 20:39

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken