Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Nederland: 'Minder, minder, minder Marokkanen'

meerisminderminderminder.jpgGreet heeft de buidel getrokken om 43 procent van de ondervraagden in een opiniepeiling 'minder, minder, minder' te laten zeggen. Politieke propaganda in optima forma weer. Als de media en de publieke opinie je niet aan je gelijk willen helpen, dan kóóp je het gewoon. De Rijksoverheid heeft daar leugenmachine Motivaction voor, de PVV kiest altijd voor het campingmerk Maurice de Hond. En die heeft aan de hand van een steekproef tijdens een provinciale dorpskroegentocht op zaterdagavond genattevingerd dat 43 procent van alle Nederlanders minder, minder, minder Marokkanen wil. Dat is toch bijna de helft van alle Nederlanders die Geert gelijk geven gewoon niet zo dol zijn op de Marokkaanse medelander. Van die 43 procent noemt een Noord-Koreaanse 95 procent zich PVV-stemmer, dus die hoef je dan van voornoemde publieke opinie alvast niet meer serieus te nemen in de steekproef. 59 procent is echter VVD'er, maar dat is terug te voeren op de moeizame verstandhouding tussen (kleine) ondernemers en Marokkanen. Aan de andere kant van het spectrum pakt D66 zelfs het laatste stokpaardje van de Partij van de Allochtonen af: 70 procent van de Pechtoldoïden kan het niet schelen hoeveel Marokkanen er in Nederland zijn, tegenover 65 procent van de Pluchejagers van de Armoede. Slechts 3 procent van Nederland wil méér Marokkanen. Verder opvallend: van de D66-kiezers (waarbij de 'D' voor 'Democraten' schijnt te staan), wil liefst 63 procent dat Geert vervolgd wordt voor zijn dubieuze vraagstelling. Dat zijn er zelfs nog meer dan bij de PvdA (56 procent), en landelijk wil 55 procent van de door De Hond besnuffelde personen juist géén vervolging van de Grote Blonde Leider. En dat is eigenlijk het enige geruststellende cijfer in het onderzoek: gezond democratisch verstand heeft nog een krappe meerderheid in de peilingen. UPDATE: Voor Maurice de Hond is zijn laatste onderzoekje 100% persoonlijk: "'De Duitsers kenden we niet van voor de oorlog', zeiden [mijn ouders], 'maar de Nederlanders wel'. Politieagenten die mijn vader voor de oorlog persoonlijk kenden, waren Jodenjagers geworden. Zij haalden mijn vader van zijn onderduikadres op waar hij verraden was door buren. Hij werd met Nederlandse trambestuurders naar de trein vervoerd en met Nederlandse machinisten naar Westerbork."

Reaguursels

Inloggen

@TM | 23-04-14 | 11:44
Ik vind termen als "het moet eerlijker" om arme (of verarmde) burgers op je te laten stemmen anders heel wat meer neigen naar de methoden waar jij op doelt.
.
Het probleem is dat jij naar de verkeerde dingen kijkt. Jij vergelijkt joden met islam en stelt dat die twee gelijkwaardig zijn. Je maakt daaruit op dat kritiek op de veroveringsideologie islam en de holocaust dus ook gelijkwaardig zijn. Helaas geef je daarmee aan nul historisch besef te hebben.

Pierre Tombal | 23-04-14 | 14:55

"Zeg toch gewoon dat je Wilders vergelijkt met Hitler, dat is een stuk duidelijker hoor.
Snowy2000 | 22-04-14 | 10:43"

Als ik zo vrij mag zijn? Ik vergelijk Wilders niet met Hitler. Ik vergelijk zijn methoden met die van de Nationaal-Socialisten van toen. En dat is mijn volste recht trouwens.

TM | 23-04-14 | 11:44

@Pierre Tombal | 22-04-14 | 21:28
Sorry, dat van Micheal zou zo maar kunnen. Hij komt over als een rasechte Hagenees. Hahaha.

hader | 23-04-14 | 08:20

-weggejorist-

Harry steijn | 23-04-14 | 06:17

@ KoninginWildemina | 22-04-14 | 09:37

Het is wel zonneklaar waarom al die buitenlanders hier naar toe komen. Het grote raadsel voor mij is, waarom laat "men" ze hier binnen?

Elessir | 22-04-14 | 23:11

@hader | 22-04-14 | 19:27
Voor zover ik mocht vernemen is Michael geboren en getogen Duindorper. Is dat niet juist? Barbie komt inderdaad van de overkant, maar die zorgt er natuurlijk wel voor dat iedereen weet over wie ik het heb.
.
Maar waar het mij om gaat is de hypocrisie dat als iemand zijn gevoelens van onverdraagzaamheid durft door te trekken richting anders gekleurden, dat dan half Nederland op de achterste benen staat en dure woorden als discriminatie en racisme in de mond neemt. Terwijl wat hier nu gebeurt niet anders is dan wat in de vele kerkebuurten die Nederland rijk is gebeurt, en ook niet veel anders dan wanneer je vandaag de dag als blanke in de Schilderswijk zou willen wonen.
.
In hun absurde visie van een maakbare volmaakte maatschappij met geassimileerde allochtonen vergat de linkse kerk een zeer belangrijk feit: het autochtone volk is en was reeds verdeeld. Van katholiek tot protestants, van links tot rechts, van strebers tot werkschuwen, van arm tot rijk. En behalve dat dit het onmogelijk maakte om allochtonen tot de niet bestaande uniforme Nederlander om te vormen, maakte de linkse kerk ook nog eens de fout om allochtonen hun eigen getto's te laten vormen naast de reeds bestaande autochtone getto's. En dan kan Marcouch heel dapper eisen dat Wilders afstand neemt van die 700 PVV stemmers in Duindorp, maar Wilders is in het geheel niet verantwoordelijk voor hoe deze mensen op de assimilatiepogingen van het volk van Marcouch, de PvdA, reageren. Sowieso staat in het geheel niet vast dat de (alle) stenengooiers tot de PVV stemmers behoren, dus hij praat ook nog eens voor zijn beurt. Misselijk kereltje. Kan zo aanschuiven bij die andere, maar bij die kouwe kak is hij in werkelijkheid vast minder welkom dan dat er publiekelijk gesuggereerd wordt.

Pierre Tombal | 22-04-14 | 21:28

En als dit soort taferelen zich niet zouden voordoen, zouden wij ook niks te plempen hebben. Oorzaak - gevolg (en niet andersom).

Maria.1 | 22-04-14 | 20:57

@echte. Je moet de boel niet omdraaien. Als je het artikel leest waarvan ik de link geplempt heb, dan zie je wie er in Engeland werkelijk racistisch zijn. Als dank voor de tolerantie van de Engelsen. Liever heb ik dat hier niet! In Duitsland en Frankrijk zijn dezelfde taferelen te zien. Wij zijn jaren tolerant geweest in de hoop dat men na enkele generaties wel geïntegreerd is. Ik denk dat ze dat in Engeland, Frankrijk, Zweden en Duitsland ook dachten.

Maria.1 | 22-04-14 | 20:39

@Pierre Tombal | 22-04-14 | 17:26
"Duindorpers als Barbie en Michael" Beiden zijn geen Duindorpers. Het is import. Duindorp is apart. Als je er niet geboren ben, dan ben je gewoon import en verdien je de naam "Duindorper" niet. Barbie is zo ver ik weet Scheveningse. Ben er al een tijd weg. Weggejaagd door het Vestia beleid. Het moest zoiets als de "overkant" worden. Dure koop en sociale woningen. Ik heb gezien wat er in die sociale woningen terecht kwam. Dan zit je ernaast in een 200K+ woning, straten waar net 1 auto er doorheen kan. Ben blij dat ik er weg ben. Dit was niet mijn Duindorp meer. Triest te zien dat wat er overbleef de naam Duindorp zo ten schande wordt gemaakt. Ruiten ingooien enzo.

hader | 22-04-14 | 19:27

Ik wordt gewoon kotsmisselijk van mensen als Samson. De samenleving? Hij maakt er geen deel meer van uit. Al jaren het "Marokkanen probleem" negeren. Opsporing verzocht? Sinds jaren iedere keer weer sprake van "licht getint" "Van Marokkaans origine" Ik ben geen PVV'er en spuug op hun gedachtegoed. Mijn buurman mag best wel van Marokkaans origine zijn. Maar dat criminele gedeelte ervan gaat me echt de keel uithangen, zover zelfs dat ik ook "minder, minder, minder" begint te roepen. En dat terwijl onze vice premier roept "Ik geloof er niks van.." In welke wereld leef je dan denk ik dan? Niet in de onze. Deze man moet zo snel mogelijk uit de politiek. Als zijn realiteit anders is dan de onze, dan is er iets politiek fundamenteel mis! Naar de burger wordt dan niet geluisterd! Hij heeft totaal niets begrepen van zijn verkiezings-nederlaag....

hader | 22-04-14 | 18:47

Die uitslag vind ik wel minder.

Jabalinero | 22-04-14 | 17:59

@echte | 22-04-14 | 15:50
Ga jij eens in Ede wonen en daar op zondag je auto wassen. Houd er maar rekening mee dat je dan maandag niet met een schone en krasvrije auto naar je werk rijdt.
.

En dan komt dus de onzin van "jouw soort", dat als het slachtoffer in deze per ongeluk wat meer dan gemiddeld bruin is er meteen racisme en discriminatie van de toren wordt geschreeuwd. Net zoals nu het geval is met Duindorp. Dat die lui in dat van oudsher PvdA bolwerk het niet zo op buitenstaanders hebben is al tientallen jaren bekend. Wat (relatief) nieuw is, is dat woningzoekenden binnen Duindorp stelselmatig op de tweede rang worden geplaatst door de gemeente en woningbouwcorporatie Vestia. Met onder andere veel te dure nieuwbouw appartementen, waar vervolgens "nette" mensen komen wonen die juist Duindorpers als Barbie en Michael uit hun complex willen weren.
.

Daarbij is die Kemel Boukich natuurlijk ook een hypocriet pur sang. Hij gaat "zijn broeders en zusters" waarschuwen voor Duindorp. Hij had nauwelijks op een betere manier kunnen verklaren dat hij zelf ook tot een kliek behoort die net zo goed niet echt open staat voor invloeden van buitenaf. En reken maar dat ook die fatsoensrakker Pechtold een mening zou hebben indien Barbie zijn nieuwe buurvrouw zou worden. Maar dat mag dan, want die is blank. Wat "jouw soort" niet lijkt te begrijpen is dat iedere keer dat jullie de kaasschaaf over de woorden discriminatie en racisme heen halen, er minder van overblijft. Geen zinnig mens gelooft nog in dat stompzinnige geleuter van blanke onderkruipers van überracisten als Verene Shepherd en Mohamed Rabbae.

Pierre Tombal | 22-04-14 | 17:26

Dus 53 procent wil meer, daar kan ik mij niks bij voorstellen. Dat klopt niet.

fleurtje | 22-04-14 | 16:49

Geert for President

Kontenbonkert | 22-04-14 | 16:27

echte | 22-04-14 | 15:50

linkse onderbuikje leeg?

Nederland is bezet land door onze eigen "politici" verkocht aan de multinationals in ruil voor perverse salarissen en carrierezekerheden. Het volk is daarbij tot dhimmie verklaart en de hier geboren marokkanen zijn dus geen nederlanders want dat bestaat niet meer maar gewoon marokkanen. Als je het niet gelooft vraag het ze dan zelf maar

G. Raayer | 22-04-14 | 16:08

@Pierre Tombal | 22-04-14 | 13:36
Ja maar als je Hells Angeles steeds in een verdachte hoek plaatst en geen clubhuis geeft, dan krijg je ook trammalant.. Berber is wel een etniciteit en daar had Wilders het eigenlijk over. "Willen jullie minder Berbers" was een beter gespecificeerde vraag geweest. Maar dan nog is het de verkeerde vraag. Willen jullie "minder barbaars gedrag" is de vraag waar het om gaat. Een belangrijk verschil, imho.

tipo | 22-04-14 | 16:02

In ieder geval is het wel duidelijk waar de policor figuren zitten. Het bevestigt wat we al wisten.

wallenberg | 22-04-14 | 15:54

Wat een enorme onzin te veel haat,ophitsende en racistisch reacties veel leugens worden hier verspreid. Wat veel mensen niet begrijpen is dat dezen structurele aanvallen op minderheid ze alleen maar sterker maakt, diegenen weten degelijk dat ze weinig aanzien genieten van jullie soort.
Wat men moet accepteren is dat degenen hier geboren en getogen zijn en deel uitmaken van het gemeenschap,Velen hier maken er nu een 'wij tegen zij van' het zijn er zomaar drie kwart van de reactiesof zelfs meer. Ik hou mijn hart vast want ik denk dat het niet echt uit de lucht gegrepen is als ik zeg dat de minderwaardigen welke zich verzamelen op deze site en elkaar voeden en opjutten in hun totaal verknipte wereldbeeld in essentie niet verschillen van het spul dat linkt naar en de racistische drek. Al zijn er die ook nog zo hard roepen dat het ‘bezorgde burgers zijn wier zorgen je serieus moet nemen en die je erbij moet betrekken en erbij horen’ en weet ik wat voor om te kotsen zijnde stompzinnigheden erbij halen om hun minderwaarachtigheid van een glanzend vernisje te voorzien. Sommige dingen in de wereld zijn echt niet zo ingewikkeld en sommige feiten zijn nou eenmaal onontkoombaar. Al is ontkennen, bagatelliseren en wegouwehoeren in Nederland tot een ware kunst verheven.

echte | 22-04-14 | 15:50

@Maria.1 Las net je link naar het VK artikel. Ziekmakend.

Op http://www.dagelijksestandaard.nl/2012/09/de-grote-verrijking-het-grote-verraad
" Resolutie van Straatsburg (1975); “De EEG belooft om voortaan de Arabische immigratie actief te bevorderen en de moslims de ruimte te geven om hun cultuur naar Europa te brengen.” De tekst benadrukt ‘de grote verrijking, die het Arabisch cultuurgoed ons te bieden heeft, vooral op het gebied van normen en waarden’.”
Of men leze Bat Yeor, Eurabia.

Men kan niet anders dan PVV, art 50 of SGP stemmen op 22 mei.

eastender | 22-04-14 | 14:40

Sowieso snap ik nog steeds niet wat die cijfers betekenen zolang de burger geen stembiljet heeft om in te vullen.
Enige wat er door die multikulti veroorzaakt is, is de Nederlandse algemene trots. Het vertrouwen in de regering, de werklust. Het geloof in Nederland, het kleine kikkerlandje wat overal met kop en schouders bovenuit steekt.
De bevolking schreeuwt al jaren wat er mis is en de overheid zet de grenzen alleen maar verder open. Het volk voelt zich alles behalve gehoord. Een perfecte cocktail voor tegenspraak en onrust.

Werk moet lonen! Uitvreten niet! En nu alle Oostblokkers hier ook zonder moeite aan de bak kunnen voor de helft van de prijs, zijn wij als burger maar mooi bedankt.

Ik wil ook alles terug. MET RENTE! dat geouwehoer heeft nu echt te lang geduurd.

Rest In Privacy | 22-04-14 | 14:17

Gister even naar eenvandaag gekeken. De Avro/Tros liet ons via een Turk weten dat we niet zomaar racistisch zijn maar 'door en door racistisch'. We deugen niet. Weg met ons. Misschien dat daarom de hele wereld hier wil komen wonen? Vast niet vanwege de restanten van de democratie, waardoor ze van dit kutvolk ook weer scheiden.
Net als @Koningin Wildemina woon ik prachtig. Het gedram en gescheld van het slachtoffer volk ben ik goed zat. @Indianaskywalker: Zo is het. Gutvolk = onbenul.

GS doe eens opnieuw kudoën.

eastender | 22-04-14 | 14:10

-weggejorist-

H.Groet7593 | 22-04-14 | 14:04

-weggejorist-

H.Groet7593 | 22-04-14 | 14:00

@tipo | 22-04-14 | 11:56
Marokkanen zijn net zo min een etniciteit als dat de Hells Angels dat zijn.

Pierre Tombal | 22-04-14 | 13:36

KoninginWildemina | 22-04-14 | 09:37
Waarom denk je dat er hoofdzakelijk Berbers vanuit Marokko naar Nederland zijn gehaald? Uit onderzoek blijkt dat de ronselaars voor het Nederlandse bedrijfsleven dachten, die lui zijn zo laag opgeleid, die zullen daarom wel gedwee zijn...

sastro | 22-04-14 | 13:31

"Greet heeft de buidel getrokken om 43 procent van de ondervraagden in een opiniepeiling 'minder, minder, minder' te laten zeggen"

Dan ben ik benieuwd wanneer en hoeveel geld er op mijn rekening gaat worden gestort.

utreghoolie | 22-04-14 | 13:27

@koninginwilhelmina
Blanke enclave? Er zijn ook blanke marokkanen! Zo wit als melk. Sommigen weten zelfs wat een draagkrachtberekening betekent. Ook bij het woord fraude weten ze dat er geen duits gesproken wordt.

hawie | 22-04-14 | 13:16

Volgens Maurice de H. vond maar liefst 72 procent van de Nederlanders de uitspraak van Dhr. Wilders met minder,minder,minder te ver gaan.

Maar twee weken later blijkt 43 procent van de nederlanders inderdaad minder,minder,minder wil.

U ziet de discrepantie in de onderzoeken van M. de H. ?

Nou laten we zeggen dat de laatste klopt, 43 procent wil minder, wat betekent dat?

Nou vooral dat volgens onze Linkse elite, Nederland een door en door racistisch land is...

Indianaskywalker | 22-04-14 | 13:05

@WirMachenMusik | 22-04-14 | 12:16
Inderdaad, toenemende islamitische parallelrechtspraak in Duitsland: "Wir regeln das unter uns". Clanleiders sluiten de Duitse justitie simpelweg buiten en laten zelf verdachten vervolgen.
Uit de papieren Frankfurter Allgemeine Zeitung, 5 april 2014:
Der Journalist Joachim Wagner, Autor des Buches "Richter ohne Gesetz", nennt weitere Beispiele: Der Clan-Chef erscheint vor einem deutschen Gericht und teilt dem verblüfften Richter mit, dass die Sache, die dieser gerade verhandelt, eigentlich in seine Zuständigkeit fällt.
Außerdem: Ein Friedensrichter hat einen Haftbefehl ausgestellt, weil der Verdächtige auf der Flucht war. Dieser Haftbefehl verpflichtet alle Mitglieder des Clans - das sind Schätzungen zufolge bis zu 10000 -, und befreundete Clans dazu, den Mann zu suchen. An der Costa Brava wurde er gesichtet, in Berlin das Foto identifiziert, er wurde nach Deutschland gebracht und vor einen Friedensrichter gestellt.
Die deutsche Polizei, so meint Wagner, habe nie etwas von diesem Fall mitbekommen. "Die Strafverfolgung durch die Friedensrichter ist teilweise schneller und effektiver als unsere eigene", sagt Wagner.

Zoetwaterpanharing | 22-04-14 | 12:51

"Van die 43 procent noemt een Noord-Koreaanse 95 procent zich PVV-stemmer"

Nee, Van Rossum.
95% van de PVV stemmers in de steekproef is het eens met de stelling. Maar zij vertegenwoordigen niet 95% van de totale 43% die het met de stelling eens is.

Lastig heh, statistiek?

ZonderNaam | 22-04-14 | 12:47

Goede update wel van Maurice "Godwin" de Hond.

Figurant 42 | 22-04-14 | 12:36

De enige mensen tegen minder minder minder Marokkanen zijn, en van wie we geen PVV mogen stemmen, zijn linkse Gutmenschen die zelf in blanke enclaves wonen.
Mijn 84 jarige tante is vorige week door 2 Marokkanen beroofd en mishandeld in prachtwijk Osdorp. Ze wordt nu verzorgd door haar dochter die samen met haar echtgenoot (advocaat) in een monumentaal pand in Zuid woont. Die dochter had via Facebook nog een hele actie georganiseerd om mensen aangifte te laten doen tegen die slechte Wilders. Benieuwd of ze er nog steeds zo over denkt.

KoninginWildemina | 22-04-14 | 12:26

Maurice de Hond maakt een lekkere Godwin over de kopvoddentax. De opbrengst van die kopvoddentax zou volgens Wilders naar blijf-van-mijn-lijf huizen gaan voor vrouwen die moeten vluchten voor geweld omdat ze de hoofddoek niet willen dragen. Die blijf-van-mijn-lijf huizen zijn de daarmee echte moderne concentratiekampen, en dat in ons Nederland anno 2014.

Angel_eyes | 22-04-14 | 12:18

Maria.1 | 22-04-14 |
Ondertussen in Engeland:
www.volkskrant.nl/vk/nl/2668/Buitenlan...
---
Ondertussen in Duitsland, na alarmerende berichten uit Berlijn en het Ruhrgebied vorige week, nu:
"Paralleljustiz findet deutschlandweit statt"
('Paralleljustiz' en 'Friedensrichter' zijn in Duitsland momenteel newspeak voor 'sharia-rechtspraak'
www.faz.net/aktuell/politik/inland/jus...

WirMachenMusik | 22-04-14 | 12:16

En als klap op de vuurpijl voor de EU, Zweden heeft de sluizen volledig opengezet voor Syriërs en roept de omringende landen dit ook te doen. We zullen Ascher en Pechtold snel horen met hetzelfde retoriek, we kunnen niet achterblijven toch, met goeddoen?

lanexx | 22-04-14 | 12:02

-weggejorist-

tipo | 22-04-14 | 11:56

@Muxje 11:22
Ben het helemaal eens met het uitzetten van criminelen, het enkel toelaten van migranten die hun eigen broek ophouden, eigen woning betalen, eigen kinderopvang betalen, eigen private zorgverzekering hebben en geen strafblad verkrijgen gedurende de eerste tien jaar van verblijf en een ruimhartig remigratiebeleid voor iedereen met heimwee naar zijn moederland bij inlevering NL-paspoort en verklaring persona non grate in NL.

Als daardoor minder Marokkanen in NL komen, het zij zo. Maar daar gaat het niet om. Het gaat om minder criminelen en minder overheidsafhankelijken. Dat die in de Marokkaanse groep oververtegenwoordigd zijn, het zij zo, maar daar gaat het niet om.

Wilders lost niets op met het anders benoemen van het werkelijke probleem. Marokkanen als etniciteit zijn het probleem niet. Criminaliteit en overheidsafhankelijkheid zijn de problemen die zo veel mogelijk weggeregeld moeten worden.

Met Maurice de Hond ben ik het dus eens dat je mensen per etniciteit nooit als probleem mag zien. Enkel hun gedragingen. Dat moet je dan ook benoemen. Omdat je dan het verkeerde pad op gaat, zoals Wilders nu doet. En dat is vreselijk jammer, want daardoor verliest hij zijn salonfahigheid waar hij 10 jaar aan gewerkt heeft en waardoor hele nette deskundigen aan de PVV gelieerd wilden zijn. Die experts en deskundigen jaagt Wilders nu weg. Helaas.

tipo | 22-04-14 | 11:56

Zeg Maurice, je zou natuurlijk ook kunnen denken dat als zelfs 19% van de D66'ers minder Marokanen wilt, er een serieus probleem is.
Een probleem dat dus niet onder de radar door suddert, maar aan het oppervlak ligt.
Tijd om de bal op te pakken en niet weg te kijken.

Knar01 | 22-04-14 | 11:56

Muxje | 22-04-14 | 11:22
De "fatsoenlijken" onder de politici zijn juist diegene die het multicultiprobleem hebben veroorzaakt!
ZIJ waren het die ons met heel veel sociaal geweld ongevraagd een, vanaf dag één, rampzalige multiculti door de strot hebben gewrongen.
ZIJ waren het die ieder probleem met multiculti onbespreekbaar hebben gemaakt en strak weg bleven kijken.
ZIJ waren het die iedreeen die begon over multiculti problmenen verketterde als Islamofoob, Nazi en Xenofoob.
ZIJ waren het die allochtonen aburd positief dicrimineerden en hun eigen volk voor rotte vis uitmaakten als die het waagde kritiek op hun multiculti te hebben.
Etc.
-
Ga je nu echt hopen dat er ook maar een schijn van kans is dat deze "Fatsoenlijken" iets oplossen?
Nadat ze 30 jaar lang, jaar in jaar uit, bewezen hebben dat ze dat absoluut niet kunnen?

Moi | 22-04-14 | 11:55

"Marokkanen kenden we niet van voor de oorlog" zeiden ze, "maar de Nederlanders wel. Politieagenten die mijn vader voor de oorlog persoonlijk kenden, waren kafferjagers en bejaardenafpersers geworden. Zij haalden mijn vader van zijn onderduikadres op waar hij verraden was door socialistische buren. Hij werd met een Nederlands gevangenenvervoer naar de Nieuwe Bredase Koepelgevangenis gebracht. Door een Nederlandse rechter van de Zesenzestigste Rechtbank, gespecialiseerd in dit soort zaken, werd mijn vader veroordeeld omdat hij niet-moslims en ongelovigen illegaal aan voedsel hielp (een strafblad van discriminatie dat altijd zal blijven bestaan). Op 6 maart 2084 -100 jaar na 1984- hoop ik dat zijn oorlogsherinneringen geplaatst zullen worden.
De wereld kan er in werkelijkheid onder de oppervlakte anders uit gaan zien dan uit de propaganda voor een harmonieuze 'verrijkte' multiculturele samenleving zou blijken."

Zoetwaterpanharing | 22-04-14 | 11:47

Joden werden door zowel de Duitsers als de Nederlanders gejaagd.
Maar alleen de verliezers van de oorlog krijgen de schuld.
-
Multiculti resulteert uiteindelijk altijd in dat de oorspronkelijke bevolking zich tegen de nieuwkomers gaat verzetten, kennelijk ook als die nieuwkomers al honderden jaren in het land wonen.
Daarom hoef je niet te twijfelen dat er uiteindelijk veel minder multiculti in Nederland (en Europa) zal zijn.
Het enige waar we nu nog een beetje controle op zouden kunnen uitoefenen is met hoeveel agressie dit gepaard zal gaan.
Als ik kijk naar de Jodenvervolging en bedenk dat Joden nooit bovenaan alle negatieve lijstjes stonden, dan vrees ik echter het ergste.

Moi | 22-04-14 | 11:40

Naast vrijheid van meningsuiting is er ook zoiets als vrijheid van opinievorming. Of wil je dat opinievormers ook onder censuur komen te staan? Denk het niet. Journalisten en onderzoeksbureau's werken maar al te graag mee aan opiniebeïnvloeding en ook GeenStijl is daar niet vies van.

Rest In Privacy | 22-04-14 | 11:31

bArAbAts | 22-04-14 | 10:37
En dat stukje over Nederlanders die het afvoeren van joden dat achter het resultaat is geplakt niet dan?
Nederlanders voorhouden dat minder gelijk is aan jodenjagers en kampmachinisten.
Als jood is het pas discriminerend dat je vergeleken word met Marokkaanse inbrekers.
Dat bij elk geluid tegen de niet aanpasser meteen de 2e wereldoorlog erbij gehaald wordt.
De wijze lessen die geleerd zijn door de oorlog zijn verworden tot paranoia. Verlamd door angst voor iets wat nooit zal gebeuren. Het enige wat kan gebeuren is dat mensen die een andere dan Nederlandse nationaliteit hebben naast hun Nederlanderschap hun Nederlandse paspoort kwijt raken na een veroordeling door ernstig crimineele activiteiten.
Iets dat in veel andere landen vrij normaal is.

ca12nag3 | 22-04-14 | 11:25

@tipo 11:06: Het gaat er toch niet om hoe hard opmerkingen dan wel processen bij Wilders aankomen? Zoals ik eerder al schreef: Wilders en de verharding zijn symptomen. Wordt Wilders morgen neergestoken dan wel monddood gemaakt door een rechter, dan is het probleem dus niet opgelost. Integendeel: dan wordt het alleen maar erger.

De "fatsoenlijken" onder de politici kunnen een begin maken met een oplossing, en tegelijkertijd Wilders buiten spel zetten. Simpel: pak criminelen en overlast veroorzakende jongeren aan. Zonder aanziens des persoons. Straffen. Hard. En ja, we moeten ook terug begeleiden naar de samenleving, rekening houden met, bla bla bla, en dat blijven we ook allemaal doen, maar eerst wordt er gestraft. En voor wie meent dat hard straffen niet helpt; je denkt toch werkelijk niet dat jongeren die voor gewapend geweld en roofovervallen niet terugdeinzen onder de indruk zouden zijn van een taakstraf en een standje?

Zolang de ene helft van de kamer bank is om tuig hard aan te pakken omdat de andere helft van de kamer ze dan ervan beschuldigt "Wilders rechts in te halen", of erger: "de Marokkaanse gemeenschap te discrimineren", gebeurt er niets, en blijft het gevaar van een ontketende volkswoede tegen alle Marokkanen bestaan. En dat Moeten We Niet Willen.

Muxje | 22-04-14 | 11:22

Wat is het toch met altijd de Holocaust er bij halen? Juist één van de problemen met Marokkanen en andere Islamitische immigranten is dat ze staan te juichen als er ergens een Jood dood gaat, of om het even zelfs iemand die ze (soms letterlijk) tot Jodenvriend hebben gebombardeerd. Hoe staat daar kritiek op hebben dichter bij de Holocaust dan dat uitdragen? Zeker als je ziet hoe vaak de ene groep de mening veel vaker in geweld uitdrukt dan de andere.

Piet van het Padje | 22-04-14 | 11:21

Gewoon weer op gevestigde partijen BLIJVEN stemmen.
Domme Nederlanders.

meneer Q | 22-04-14 | 11:17

Via-via ken ik aardig wat Marokkanen.
Ze werken allemaal.
En hard ook.
En daarnaast hebben ze allemaal een uitkering.
Hun echtgenotes ook.
Want volgens de Nederlandse wet officieel gescheiden, maar islamitisch weer hertrouwd en gewoon samenwonend, zij het niet officieel.
En allemaal hebben ze onroerend goed in de Maghreb.
Sommigen hebben daar zelfs een goed lopend bedrijf.
En hier?
WAO, langdurig ziektewet, WW, inclusief talloze toeslagen.
En s'nachts rijden ze rond in hun dikke Mercedes, illegaal taxi-chaufferend.
Of ze runnen een illegaal pokerhol in een of ander achterhuis.
Dat heet dan een 'vereniging'.

Niemand die er iets aan doet.
Niemand ook die het kennelijk de moeite waard vindt dit soort verschijnselen eens grootschalig te onderzoeken.
En nu heb ik het alleen nog maar over Marokkanen.

En zo dus, wordt de honingpot van ons sociale stelsel tot op de bodem leeggezogen.

Peter Emile | 22-04-14 | 11:14

Waarom moeten westerse landen opdraaien voor de teringzooi die ALLE moslimlanden altijd in hun Homeland maken.
Opvang moslim vluchtelingen altijd in moslimlanden.

Boy Cot | 22-04-14 | 11:13

Moslims hadden we hier niet voor de massa-immigratie, de babyboomer kenden we wel. Babyboomers die zelf van de vrije sex en drugs hadden genoten kwamen vervolgens de sharia invoeren. Cartoonisten werden van hun bed gelicht door Nederlandse politieagenten op last van een Nederlandse minister van Justitie en naar het politiekantoor afgevoerd.

Oeleflaffel | 22-04-14 | 11:09

Maurice gaat er (terecht) met gestrekt been in. Zijn naschrift zal bij Wilders harder aankomen, dan welk proces dan ook. Vooral de laatste zin: "Ik denk dat mijn ouders liever voor de oorlog al hadden geweten hoe de wereld er werkelijk uitzag."

tipo | 22-04-14 | 11:06

Fopspeen | 22-04-14 | 10:45Ook wij Nederlanders hebben inderdaad geen rechte rug voor de eigen bevolking. Het stuk van de scholen in Birmingham, het is vreelijk wat de eigen overheid heeft bewerkstelligd daar, het is ons voorland, onze overheid doet precies hetzelfde met behulp van de EU met hun idiote vals correcte visie, en de domme burger slikt alles!

lanexx | 22-04-14 | 10:54

bArAbAts | 22-04-14 | 10:37
idd met Duindorp als laatste jodewijk en rest van de stad in de greep van Marocjugend met hun criminaliteit en intimidatie.

vinzDH | 22-04-14 | 10:51

ach peiling van maurice de hond.pff nou dat zegt al genoeg. Het zegt dus geen fuck. Het enigste wat het zegt dat nederlanders minder criminele marokkanen wil. Nou ik heb nieuws ,daar was geen nietszeggende peiling voor nodig. Want dat weet iedere nederlander toch. Op de linksche gutmensch struisvogels na dan. In het echt is het wel 75 procent van de nederlanders die minder minder minder willen. De rest zijn linksche gutmenschen en allochtonen knuffelaars. Dat is de werkelijke realiteit,want heel nederland is die criminele kudt marokaantjes gewoon helemaal zat. Helaas word die criminele kudtmarokaan in stand gehouden door d66 en de pvda. Dat is het enige dat uit de peilingingen blijkt,maar wederom peilingingen zeggen geen ene flikker,maar ook dit weet heel nederland zelf allang. Vind het dan ook ongeloofelijk dat zoveel mensen bij de gemeente verkiezing op d66 hebben gestemd. Het nieuwe pvda met het verschil dat die ook nog eens de aars van de EU Elite Club likken.Wat dat betreft roept nederland het werkelihk zelf over zich af. Nog effe en de sharia is een feit. In Engeland zijn ze er op scholen al flink mee op weg. Zie hoe u toekomst word in nederland met clubs als d66 , de pvda en groenlinks.En met de allergrootste club de EU Elite Club.

tweetybird | 22-04-14 | 10:48

Let's face it: Over 50 jaar is de oorspronkelijke Nederlander (en daarmee bedoel ik zoals we die in het begin van de 19e eeuw kende) gewoon een etnische minderheid. De nazaten van onze kinderen zullen bar weinig te vertellen hebben over hun eigen land. Is het niet geannexeerd door Europa dan hebben de 20e eeuw import mensen het hier gewoon voor het zeggen, simpelweg omdat ze de meerderheid vormen en beter georganiseerd zijn. Het probleem zit vooral bij ons Nederlanders. Wij beiden geen weerstand, gaan niet demonstreren en helpen onze bloedeigen mensen niet. Het kan ons geen fuck interesseren totdat het ons zelf treft en dan nog halen we vaak onze schouders op met het idee dat het wel goed komt. Deze mentaliteit geven we ook door aan onze kinderen die daardoor een zeer makkelijke prooi zijn voor de aasgieren uit het Rifgebergte. Ook de Islam wint langzaam maar zeker terrein. Het is ook geen kwestie van oorlogje voeren, want dat zou ons opvallen. Ze zijn beetje bij beetje al decennia lang onze mening aan het veranderen en masseren dat zachtjes in totdat we vrijwillig en zonder dat we het merken capituleren voor de religie van vrede. Het toverwoord nu is Islamofobie. Hierdoor kun je elke vorm van kritiek op de Moslim of Islam gelijk monddood maken. Naast de discriminatie-troefkaart kun je het nu schaakmat zetten zonder er echt over te hoeven discussiëren. En we laten het toe... erger nog, onze overheid en de EU stimuleren het zelfs. Nee, de PVV is geen oplossing. Wilders is slechts een laatste stuiptrekking van een maatschappij die zachtjes in slaap dut en straks pas wakker wordt als het te laat is. Mensen die denken dat het allemaal wel mee valt moeten eens goed kijken op de sportschool en zich afvragen waarom steeds meer mensen in hun onderbroek douchen. De vrijheid van de jaren 70-90 wordt nu keihard ingeruild voor een kuisheid die nog geen enkele Westerse generatie heeft gezien. Voor degene die nog wel wakker zijn is overigens de PVV de enige optie. Niet omdat ze het willen, maar omdat alle andere partijen inmiddels slapen. De hoop was nog een beetje gevestigd op de VVD, maar na de laatste verkiezingen weten we allemaal hoe dat is afgelopen. Zoals al eerder aangegeven en vaak is geroepen, blijkt nu in Engeland werkelijkheid te worden. Nu niet denken dat het hier niet gebeurt, want dan ben je werkelijk te naïef voor woorden. Leesvoer: www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nieuws/ar...

Fopspeen | 22-04-14 | 10:45

Tja, en zo zijn de plezierige Marokkanen zwaar de pisang door het ernstig incompetente beleid van die stink-PvdA, met hun mocrofiele geknuffel. Het is om van uit je vel te springen.

malin | 22-04-14 | 10:45

bArAbAts | 22-04-14 | 10:37
Zeg toch gewoon dat je Wilders vergelijkt met Hitler, dat is een stuk duidelijker hoor.

Snowy2000 | 22-04-14 | 10:43

Als je maar betaald komt elke conclusie die je wil uit een onderzoek.... de vragen die gesteld zijn gaven geen mogelijkheid tot het kiezen van een neutrale optie bij de vraag meer of minder.... dat geeft direct aan hoe slecht het onderzoek was....
.
Typisch PVV een slecht onderzoek laten doen en dan de uitkomsten hoof van de toren blazen.... triest!
.
zag gisteren een docu over "the rise of Hitler" qua politiek.... angstvallig veel overeenkomsten in hoe de massa bespeeld wordt!

bArAbAts | 22-04-14 | 10:37

En de M van meer is er gewoon ingeplugd door de media. Wat ze al niet doen om te winnen tegenwoordig.

hawie | 22-04-14 | 10:35

@Jan Passant mk2 | 22-04-14 | 08:59

Zit inderdaad aardig in de buurt.

Het CBS geeft de volgende cijfers:

Nederland had in 2013 in het totaal 16.779.575 inwoners, waarvan 368.838 Marokkanen (eerste en tweede generatie). Dus 2,2% van de totale populatie is Marokkaan.

Het totale aantal niet-westerse allochtonen in 2013 kwam uit op 1.966.095, dus 11,7% vd populatie.

Het totale aantal allochtonen in 2013 kwam uit op 3.543.081, dus 21,1% vd populatie.

Locusta | 22-04-14 | 10:29

Waarschijnlijk is het een shakespeariaanse aanmoediging, min der!

hawie | 22-04-14 | 10:29

Zat gisteren 1vandaag te kijken. Ging natuurlijk weer over Duindorp en hoe racistisch Nederland wel niet is, volgens een moslim Zihni Özdil is Nederland door en door racistisch.

Daarna kwam een reportage over kindbruiden in Jemen.
Dat meisjes vanaf 8 al verkocht worden voor 50euro door hun broer of vader en bij hun echtgenoot geplaatst. Ze geslagen worden en op brute wijzen seks met hun bedreven wordt die in sommige gevallen tot de dood leidt.

Me maag draaide om en werd weer goed duidelijk waarom wij in Nederland beesten die zo'n ideologie aanhangen niet in Nederlander willen hebben. Dan maar door en door racistisch.

vinzDH | 22-04-14 | 10:26

@H.Groet7593 09:40: Klopt, ik ben er ook zo eentje. Maar ik vraag me af hoe lang het nog duurt voordat ik ook maar uit arren moede op de PVV ga stemmen.

Ik zie het de laatste jaren in mijn omgeving: een langzaam proces van wat de politiek "radicaliseren" noemt. Mijn kennissen en collega's hebben een groeiende en toenemend uitgesproken afkeer van met name Marokkaans tuig. En die kennissen zijn stuk voor stuk nette mensen, doorgaans hoogopgeleid, en van allerlei pluimage: van links tot rechts, jong, oud, autochtoon, Suri, etc. Ik kan me trouwens goed voorstellen dat de politiek zich zorgen maakt over deze ontwikkeling, want terugkijkend schrok ik er zelf ook wel een beetje van. Dit waren stuk voor stuk redelijke mensen met genuanceerde meningen en een buitengewoon sterk gevoel voor basisrechten en principes. Vandaag de dag is dat wel anders: "Dan maar geen vrijheid van godsdienst. Dan maar geen vrije meningsuiting. Dan maar discriminatie. Dan maar geen Europa. Dan maar eigenrichting. En daar voelt niemand zich prettig bij maar ER MOET IETS GEBEUREN". Dat is de mening die ik vandaag de dag te horen krijg.

Een enge mening, vind ik zelf, maar het is goed om te beseffen dat deze mening een symptoom is, een gevolg van de gang van zaken en geen oorzaak. De oorzaak is tweeledig:
1) Uiteraard het gedrag van het tuig zelf.
2) Het volledig gebrek aan actie en aandacht bij de overheid, tenzij het aankomt op het wegkijken en censureren van deze "enge" meningen.
Dat laatste is het belangrijkste. De opkomst van Wilders heeft de rest van de politiek aan zichzelf te danken, zij hebben de mensen namelijk volledig in de kou laten staan op dit onderwerp.

Muxje | 22-04-14 | 10:25

Dit stuk lijkt wel heel erg in het kader van "we moeten kritiek hebben op beide kanten".
En... Wat is er toch met Maurice de Hond, de ene keer wordt hij beschuldigd van vooringenomenheid met links en nu weer met de PVV. Nee dit stuk stinkt.

Hanz Ziezo | 22-04-14 | 10:22

Mij en vast vele anderen hebben ze ook niet gevraagd. En ik wil ook minder Marokkanen. Maar ik wil ook minder oostblokkers en minder islam. Dan word het weer een stuk gezelliger net als vroeger op de straten.

Jandoedel38 | 22-04-14 | 10:21

gaffelbaard | 22-04-14 | 10:15
Ja, het probleem is inderdaad veel groter, maar mag van de overheid niet benoemd worden. Dus, de overheid is het grootste probleem. Vandaar dat wij uit de E.U. moeten, liever gisteren nog dan vandaag.

Snowy2000 | 22-04-14 | 10:19

Snowy2000 | 22-04-14 | 10:05
Goed punt, maar. Jammer dat de discussie nu zich richt op criminele marokkanen.
Niet iedere criminele islamiet is een marokkaan, of migrant. En, als islamiet hoef je niet crimineel te zijn, om je wijk te terroriseren en onveilig te maken. Het probleem is dus eigenlijk veel groter. In Duitsland en Engeland lijkt het dat ze dat eindelijk in gaan zien.

gaffelbaard | 22-04-14 | 10:15

Criminele Marokkanen vormen niet alleen in Nederland een steeds groter probleem. Ook in steden bij onze oosterburen maken ze in toenemende mate de straten onveilig. In de Noord-Duitse stad Flensburg spreken de media inmiddels letterlijk van ‘terreur’, en dat mag bijzonder worden genoemd, want tot nu rustte er in het politiek overcorrecte Duitsland een taboe op het benoemen van criminaliteit door migranten, zeker als deze van islamitische afkomst zijn.

Bron:http://www.shz.de/lokales/flensburger-tageblatt/intensivtaeter-aus-nordafrika-halten-polizei-in-atem-id6236216.html

Snowy2000 | 22-04-14 | 10:05

Maria.1 | 22-04-14 | 08:48

Goed dat je het plaatst. Ik las ook net het artikel. Met grote ogen van verbazing.
".. Meisjes die achter in de klas moeten zitten, niet-moslims die zichzelf moeten onderwijzen en extremistische geestelijken als gastdocent. Zulke praktijken vinden plaats op openbare scholen in Birmingham die zijn 'geïnfiltreerd' door moslimradicalen. .." zo begint het artikel.

In dit artikel hier: ".. van de D66-kiezers .. wil liefst 63 procent dat Geert vervolgd wordt voor zijn dubieuze vraagstelling. .."

Dubieus? Vraag me af of 'ze' ook nog 'dubieus' zijn wanneer hun kroost geen onderwijs meer krijgt .. omdat ze geen moslim zijn. Tssssss.

gaffelbaard | 22-04-14 | 10:04


Wie niet voor mij is , is tegen mij.
Nederlanders die aangifte formulieren invullen voelen zich door deze politiek beschermd om een splijtzwam te bewateren .
Men drukt de ander de racisme kaart in de hand om hem daarna aan te klagen voor racisme.
Met "racisme " wordt onterecht door politieke en rechterlijke macht gemanipuleerd.
Hier schaamt de elite ,noch de huidige politiek zich voor.
Dat is de correctheid van de demagogische onderbuik. Collectief en individueel.

Ik kook ook | 22-04-14 | 09:58

Zelfs in het kleine weiland dorpje waar ik woon liepen eergisteren al hoofdoeken door de straat met 7 kids in de kielzog.
Nu moeten we natuurlijk de auto's en fietsen ook nog op slot zetten bij de plaatselijke supermarkt.

fietsdeur | 22-04-14 | 09:57

Zolang we deel uit maken van de EU kunnen we zoveel willen, maar de meer Marokkanen worden gewoon voor de deur afgezet en we hebben ze maar te voorzien van kost en inwoning. Datzelfde geldt voor Syriërs, Somaliërs en noem ze allemaal maar op. Want Nederland (497 inwoners per km/2) kan natuurlijk niet achterblijven bij Zweden (2 inwoners per km/2).

witwas | 22-04-14 | 09:56

Het lijkt wel of het grootste deel van de D66 stemmers uit Marokkanen en rechters bestaat.

i-Wonder | 22-04-14 | 09:52

Kortom, een deel van de andere partijnen kan zich vinden in wat ook de PVV roept. Dat wil dus zeggen dat er overlap is tussen PVV en andere partijen. Is dat goed nieuws voor de PVV of juist slecht nieuws, omdat de PVV dus niet zo uniek en bijzonder is als de leden wijsgewijst worden?

kloopindeslootjijook | 22-04-14 | 09:52

De Marokkaanse jongeren hebben van hun ouders meegekregen waarom ze hier in Nederland zijn: geld.
De ouwtkierrien, de kinderbijslag en de toeslagen besteden Marokkaanse ouders niet aan de kinderen, ben je mal. De kuffaar deugen nergens voor, behalve voor geld. De Marokkaanse ouders zijn te gierig om het af te staan en brengen dat over op hun kinderen: hey, waarom kwamen ze anders naar Nederland? Dus: trek het weg bij de kuffaar. Net als pappa en mamma. Beroof ze, breek in, zet een mes op hun keel. We hebben dat mooie Marokko niet voor niets verruild voor Nederland!
Ik weet het, ik woon in een prachtwijk.

KoninginWildemina | 22-04-14 | 09:51

De man heet Geert van Schorem,Geert Wilders.
Of heb je daar een probleem mee?

swassannuf | 22-04-14 | 09:49

Waarom zou je niet van een deels zwaar criminele en religie fascistische groep minder willen?

Indianaskywalker | 22-04-14 | 09:48

Err.. 95 procent van de 43 procent is PVV'er, en 59 procent is VVD'er? Dus 154 procent van de 43 procent stemt rechtsig? Vraag me af wat de andere 185 procent stemt..

Sjors W. | 22-04-14 | 09:46

@ Meneer-reetkever | 22-04-14 | 09:21
Waar er een fin is, zijn er twee teveel.

Willem VanDer Decken | 22-04-14 | 09:44

-weggejorist-

H.Groet7593 | 22-04-14 | 09:40

-weggejorist-

H.Groet7593 | 22-04-14 | 09:38

Ik denk dat het er veel meer zijn dan 43%. Alleen nog geen 43% daarvan stemt PVV, om verschillende redenen. Wel PVV lullen, maar VVD stemmen of nog erger. De belangrijkste reden dat de PVV relatief klein is, is Wilders.

Vindefin | 22-04-14 | 09:38

Vraagt iemand zich nog wel eens af waarom die Marokkanen hier in Nederland zíjn? Toch niet vanwege het mooie weer en de mooie natuur.
Het is alleen maar vanwege ons sociale stelsel. Geld!
En Nederland zal ze verder een worst wezen. Beroof de Nederlandse bejaarden als je Berber ouders te gierig zijn om iets van hun ouwtkierring aan je af te staan!

KoninginWildemina | 22-04-14 | 09:37

Cijfers CBS 2009: per 1000 inwoners 17 autochtonen en 129 Marokkanen in de bijstand oftewel bijna 7 keer zoveel.
www.elsevier.nl/Nederland/nieuws/2011/...
En het zal er zeker niet veel anders op zijn geworden.

daytripper | 22-04-14 | 09:31

Dus je hebt 'gezond democratisch verstand' als je het met van Rossem eens bent.
Dan kan ik ook wel zeggen dat Noord-Korea een democratie is.

watergeus | 22-04-14 | 09:30

Waarom de fuck zouden we 'meer' Marokkanen moeten willen? Die gasten uit de meest primitieve bergdorpen van Noord Afrika zijn ons door de strot gejast.
De wereld is groot. Ik wil graag zélf kiezen waar ik er méér van wil. Marokkanen horen daar niet bij!

KoninginWildemina | 22-04-14 | 09:29

Dezelfde soort percentages krijg je ook als er wordt gevraagd: meer of minder EU? Sterker nog, dan is het percentage dat minder EU wil meer dan 50%.
.
Nu maar hopen dat mensen het niet alleen bij lip-service houden maar nu ook eens in het stemhokje de rug recht houden.

DeSjaak1000 | 22-04-14 | 09:25

Ik geef rustig toe dat er te veel Marokkanen zijn,zelfs hier in het Noorden lopen er al te veel.
Ben niet voor niets van de randstad naar Groningen geëmigreerd.

Meneer-reetkever | 22-04-14 | 09:21

Laten we nou eerst Zweden maar eens volgen door onbeperkt Syriers op te nemen.

roze_bril | 22-04-14 | 09:19

Ik had laatst een verjaardag en kwam het Marokkanenprobleem ook ter sprake : 100% wou ze het liefst nu nog de grens overzetten.
Ik denk dat de aanwezigen op die verjaardag meer voorstellen als die peilingen van de Hond.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 22-04-14 | 09:17

"Van die 43 procent noemt een Noord-Koreaanse 95 procent zich PVV-stemmer"

Dat is volgens mij niet helemaal wat er uit het onderzoek is gekomen beste van Rossem.
95% van de PVV stemmer wil 'minder, minder, minder'. Dat is wat anders dan 95% van de 43% die dat willen.
Moet ik wel zeggen dat ik nog geen koffie heb gehad...

DDSilver | 22-04-14 | 09:15

Hoe zou het nu komen dat je in dit land bijna nooit iets hoort over Turken, Polen, Roemenen, Belgen, Duitsers, Oostenrijkers, Italianen, Fransen, Irakies, Slowaken, enz. enz. enz. medelanders?

jasser | 22-04-14 | 09:12

Maria.1 | 22-04-14 | 09:05
We wonen niet allemaal in 't Gooi Maria

Armin Langbaard | 22-04-14 | 09:10

Dan vind ik de titel van dit stuk proza weer enigszins .......... ?

Kobus Kloothamer | 22-04-14 | 09:08

Joh, verrassend........
Cijfers zijn nog erg aan de lage kant.
Degene die er liever meer dan minder hebben zijn of zelf marokkaan, of verdienen er geld aan.

DerHanzel | 22-04-14 | 09:07

19% van de D66-ers wil dus ook minder marokkanen, tsss.

Onderbuik | 22-04-14 | 09:06

@Armin Langbaard. O ja joh? In wat voor buurtje woon jij?

Maria.1 | 22-04-14 | 09:05

"Van die 43 procent noemt een Noord-Koreaanse 95 procent zich PVV-stemmer."
Nee, van Rossem. Je draait de zaak om.

Schoorsteenveger | 22-04-14 | 09:04

De gemiddelde Nederlander heeft ook geen idee wat er met Pasen wordt gevierd, kent het volkslied niet en bespaart met de voorafingevulde belastingaangifte ongeveer twee weken per jaar van zijn leven.

Armin Langbaard | 22-04-14 | 09:03

Minder, minder, minder gezeur over Marokkanen. Ook in de media.

Zucht.

bastemeijer | 22-04-14 | 09:02

Dat zou dus betekenen dat zo'n 40% van de Nederlanders nu PVV zou stemmen. Zestig zetels. Tuurlijk, Maurice.

Lewis | 22-04-14 | 09:01

"campingmerk Maurice de Hond"
Bedankt van rossem. Had ik ff nodig.

En bestaat de bevolking in Nederland voor maar 3% uit finnen?

Willem VanDer Decken | 22-04-14 | 09:01

Die 43 procent ligt in werkelijkheid nog veel hoger want veel mensen zullen tegenover een interviewer niet zomaar toegeven dat ze een probleem hebben met import. Wanrt als de linksfascisten iets er goed ingeramd hebben bij de burger dan is het wel de angst om je openlijk uit te spreken.

sinar2 | 22-04-14 | 09:01

.. 3% van Nederland IS dus marokkaan. Dat zou je niet zeggen als je Opsporing Verzocht kijkt.

Jan Passant mk2 | 22-04-14 | 08:59

Zonder Greet was D66 al begraven

Aantastelijk | 22-04-14 | 08:58

Als slechts 3% aangeeft dat er nieuwe Marokkanen bij mogen komen, kan ik me haast niet voorstellen dat die mensen die geen problemen hebben met de huidige aantallen. Tenzij ze ergens in een rustig dorpje / grachtengordel wonen waar de multiculti nog niet heeft toegeslagen.

Ih8yousf | 22-04-14 | 08:53

Dhimmi66 strikes again !

populist87 | 22-04-14 | 08:52

Euhmmm... 48+3+43+7=101. Wat?

Mr Dixit | 22-04-14 | 08:49

Beetje tegenstellige antwoorden die de D66/CDA/PvdA-stemmers geven. Aan de ene kant kan 65-71% het geen reet schelen hoeveel Marokkanen er zijn, maar aan de andere kant willen ze er ook niet meer. Dat geeft dus aan dat ze eigenlijk diep in hun hart net zo denken als de PVV-stemmers, maar er gewoon niet voor uit durven te komen vanwege maatschappelijke brankmerkstempel als domme racistische Tokkie.

Fopspeen | 22-04-14 | 08:47

Aangifte tegen de 43%. Wie doet mee?

driewerf | 22-04-14 | 08:42

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken