achtergrond

Geenstijl

VN: 'Oorlog in Mali is bloedgeyle marketingkans'

Cynisch, noemen demense ons wel eens. Maar dan hebben diemense nog nooit een promofilmpje gezien van Bertje Koenders' VN-missie naar Malí (Máli, Mali, whatever). Eentje zoals hierboven, van de Paarse Helmen-eenheid van de Blauwhelmen. Blijkbaar staat 'VN' tegenwoordig voor 'Vrolijke Noot' of zo, want zelden zagen we een echte oorlog waar echte jonge mensen echt dood gaan zó aanstekelijk aangekondigd als in de video hierboven. Dat hele MINUSMA® is één groot gelikt feest vol Bert Koenders√ Do-Goodery™©. Niet alleen is de Mali-missie een uitgelezen kans voor prekoloniale negertjesverheffing, de bloederige missie om Malinezen te beschermen tegen hypergewelddadige moslim-middeleeuwers leent zich ook uitstekend om vrouwen te empoweren in oorlogssituaties: video na door niemand bekeken video over de rol van vrouwen in de Mali-strijd vult het MINUSMA-agitpropkanaal. Tuurlijk, je moet oorlog een beetje leuk verpakken voor het naïeve thuisfront. Lijken en afgerukte ledematen, daar applaudisseert niemand voor. Maar tuig al dat bloederige geweld op als een feestelijke commercial voor vrouwenrechten & negertjesverheffing, en de GroenLinksPvdA'ers staan te juichklappen voor nóg meer mensenlevens & miljarden richting wezenloos woestijnconflict. Als we niet uitkijken, legt een of andere maffe VVD66-liberaal uit de hokjesgeest van Verhofstadt straks nog een Marshallplan voor de Arabische wereld op de strategietafel. Oh, verdomd. Al gebeurd. *facepalm*

Reaguursels

Tip de redactie

Wil je een document versturen? Stuur dan gewoon direct een mail naar redactie@geenstijl.nl
Hoef je ook geen robotcheck uit te voeren.