Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Bert van Leeuwen, beroep: lafbek

vanleeuwen-destomme.pngSorry, maar we gaan HELEMAAL: los op uw favoriete EO-presentator Bert van Leeuwen, die meneer van ‘Het Familiediner’. Bert is bigshot want directeur van een miljoenen tv-productiebedrijf SkyHigh tv. En Bert is een lafbek. Nogmaals, deze hoog op z’n godfiets zittende EO’er is een lafbek. Niet omdat wij dat vinden, want dat vinden we niet. Maar het is een vaststaand feit dat Bert van Leeuwen een lafbek is. En wij houden het liever bij de feiten. Want Bert van Leeuwen is directeur van Skyhigh tv. Een productiemaatschappij die groot is geworden van uw belastingcenten door allerhande subliminale god-dingen te verstoppen in EO-programma’s. En momenteel werken ze aan een tv-programma ‘tegen pesten’. Op RTL. Prima. U kreeg de ophef waarschijnlijk wel mee. Bert huurde Johnny de Mol en ex-Jehova Dennis Weening in. De Mol is de man die cool praten doet tegen scholieren. Weening om met z’n huilharses een instant maatschappelijk relevant tintje te geven aan het ‘anti-pest programma’. Misschien ligt het aan ons. Van Bert verwachtten we dat ‘ie op z’n eigen rare EO-manier het goede ding deed. Dat ie stond voor god, en streed tegen onrecht, ofzo. Dat zou nooit echt kwaad kunnen.. Maar Bert dringt scholen binnen met verborgen camera’s. Bert intimideert leerlingen en schooldirecties omdat ‘ze het goede ding doen voor geld, dus houden jullie aub je bek in het belang van een leerling’ Maar als iemand Bert vraagt waar ie in godsnaam mee bezig is, houdt Bert van Leeuwen z’n bek. En als je dát doet, dan ben je een grote lafbek. Bert, je bent goddomme toch de baas. Verberg je niet achter een kudtverklaring van jewelste. Leg zelf eens uit waarom je een heilig-veilige plek als een school binnendringt. Leg uit waarom je het lesschema van het Einstein Lyceum gebruikte om zo effectief mogelijk een vrachtwagen met breedbeeld midden op de fietsroute van 12-16 jarigen te parkeren. Leg eens uit man. Waarom pakken je assistenten leerlingen vast? (BRON) Ach wat. We verwachten geen antwoord. Maar Bert van Leeuwen, bedenk dan even het volgende. Hoe ver ben jij van je god geweken als je GeenStijl nodig hebt om je morele kompas te resetten. Prof. Hoxha

Reaguursels

Inloggen

Flatulent | 05-04-14 | 14:24
Topic is dood, dus mosterd na de maaltijd, maar misschien lees je dit nog, waarde Flatulent. Je slaat drie keer de plank finaal mis én je leest mijn tegel niet goed. Kinderen hebben nooit de schuld, ouders hebben de schuld. Pesten is zo oud als de mensheid en zal je nooit kunnen uitroeien. Wél kan je als ouder je kind er weerbaar tegen maken, dat is een deel van je taak als opvoeder. Kinderen die pesten er op aanspreken helpt nóóit en zeker niet op de manier die deze programmamakers hebben bedacht. NB: realiseer je je dat je door je belerende opmerkingen jezelf tot bully hebt gebombardeerd? Wijsneus met een grote bek die denkt dat 'ie alles beter weet en daar iemand ander mee probeert te kleineren? Jammer joh...

Mr Dixit | 06-04-14 | 15:48

@Lau_V_Le | 05-04-14 | 14:47 Je quote zal bedoeld zijn als belediging, maar is cute. "Zijn vertrek heeft op de redactie van Geenstijl geen enkel effect gehad." Jarenlang bezig geweest met 'borgen'. Het ergste wat je als vertrekkend directeur kan overkomen is dat de boel na je vertrek als een kaartenhuis instort en de achterblijvers met de doffe ellende zitten. (Zie ook wikipedia Hyves en de schaamteloosheid van de ex-eigenaren). Win dus. Verder is wat je quote natuurlijk gelul van rancuneuze zeurkousen.

Prof. Hoxha | 05-04-14 | 19:12

Overal dat hiltler snorretje maakt hitler een soort grapje maar is helemaal geen grapje heeft miljoenen mensen vermoord. Snap ook wel daarbuiten dat hij het blok snorretje dragen daarmee ook heeft vermoord voor de blok snor dragers. Wat ik wel vind dat het verheven wordt tot een soort van grapje en dat er licht over gedacht wordt. Bah.

ikdenkwat | 05-04-14 | 18:32

Ambroos Wiegers YAY!!!!!!

SpekJood2.0 | 05-04-14 | 17:01

-weggejorist-

hfakker | 05-04-14 | 15:54

@Lau_V_Le | 05-04-14 | 14:48
Goed dat je het herhaalt. Hoewel analfabeten de 2e Kerr het ook niet begrijpen.

hfakker | 05-04-14 | 15:20

-weggejorist-

Lau_V_Le | 05-04-14 | 14:48

"Ambroos is bij Geenstijl jarenlang een drijvende kracht geweest. In die hoedanigheid was hij een uitgesproken hufter. Kwetsend, arrogant, achterbaks en uitermate onverdraagzaam. Dat mag geen respect verdienen. Ambroos werd niet gedreven door een ideologie. Hij was uit op provocatie, wellicht geïnspireerd door Olsthoorn. Maar als provocatie het einddoel is, en de inhoud ondergeschikt is aan de vorm, dan blijft slechts lege routine. Dan is de schrijver volledig vervangbaar. En zo verdween Ambroos in 2010 weer in de anonimiteit. Zijn vertrek heeft op de redactie van Geenstijl geen enkel effect gehad. Ambroos is weer een betekenisloze Twitteraar, tussen boze blanke burgermannetjes, 13-jarige intellectuelen en racistische huisvrouwtjes"

Lau_V_Le | 05-04-14 | 14:47

Hee professor leefde nog?

Heiseenberg | 05-04-14 | 14:42

Mr Dixit | 05-04-14 | 14:14 |
Aan je opmerking te lezen zijn er 3 mogelijkheden:

* je hebt geen benul wat pesten inhoudt
* je hebt geen kinderen
* je hebt wel kinderen en die behoren tot de groep pesters.

Ik zou anders geen andere verklaring weten voor je "beetje domme" opmerking, waarin je eigenlijk een beetje zegt dat het kinderen hun eigen schuld is dat ze gepest worden, omdat ze niet weerbaar genoeg zijn.

Flatulent | 05-04-14 | 14:24

Flatulent | 05-04-14 | 13:56 | + 0 -
Beetje omgekeerde wereld, dat wat je voostelt. Pesten is een "groot probleem", maar daar mag je als volwassene (tenminste, ik neem aan dat je dat bent) dus wel op reageren met fysiek geweld. Erg zinvol en dapper ook, om een minderjarige invalide te slaan, als ik jou was zou ik m'n morele kompas eens kalibreren. Veel zinvoller: je kind weerbaar maken tegen pesten, leren dat woorden geen pijn doen. Op jouw manier kweek je tiepjes die denken dat het normaal is om iemand het leven te benemen als die persoon iets zegt dat ze niet aanstaat. Volkert of Mohammed B anyone?

Mr Dixit | 05-04-14 | 14:14

De kinderen die gepest worden zijn heel blij met dit soort acties... en ik ook !!!
Dus zo dom is het niet !!!

ANGEL70 | 05-04-14 | 14:01

* | 05-04-14 | 12:53 |
Het probleem wordt niet door mij in stand gehouden, maar door de maatschappij die de instelling heeft van pappen en nathouden, mislukte pestprotocollen en theegesprekjes. het aantal jongeren dat de afgelopen jaren (bijna) tot zelfmoord is gedreven, is daar het trieste bewijs van.

Of, zoals TheLuggs | 05-04-14 | 13:09 het aardig weet te verwoorden: "ze weten niet wat ze aanrichten"

Misschien een optie om dat voortaan ook tegen de ouders van kinderen die de dood ingepest zijn te zeggen: "sorry dat je kind zelfmoord heeft gepleegd, maar het zijn nou eenmaal kwajongens"
Dat lost het probleem vast op
[/cynism]

en TheLuggs | 05-04-14 | 13:09 , laat mij maar een eng kereltje zijn, maar als een kind (of groepje) mijn kind zo zou pesten zoals in de link die ik eerder gaf, dan gaat dat kind of groepje toch echt eerder een rolstoel in, dan dat mijn kind zelfmoord pleegt omdat het gepest is. en of ze wel of niet beseffen wat ze doen dat interesseert me op dat moment echt niet; daar hebben ze daarna nog jarenlang de tijd voor om over na te denken.

Flatulent | 05-04-14 | 13:56

@Flatulent | 05-04-14 | 12:26
Euh waar een puber van een jaar of 12 a 13 geen besef heeft wat hij aanricht, heb jij er geen problemen mee om iemand permanent te verlammen. Mag ik hopen dat je zelf maar een opgeschoten puber bent. Anders ben je wel een heel eng kereltje.

TheLuggs | 05-04-14 | 13:09

Johnny de Mol ‘verkracht’ na zijn BN-gasten nu ook Schoolkinderen vanaf 11 jaar. wp.me/p1rJO5-5b6

VolksnieuwsuitAmster | 05-04-14 | 13:02

Totaal geen moeite mee, pak ze maar aan die pesters!
En als Bert van Leeuwen "z'n zakken ermee vult" is dat ook prima... had je zelf maar zo'n tv-programma moeten bedenken.

nettobetaler | 05-04-14 | 12:54

@Flatulent | 05-04-14 | 12:26
Wat jij wilt je houdt het probleem in stand, maar dat is je vrije keuze.

* | 05-04-14 | 12:53

* | 05-04-14 | 12:14 |
Vrolijk wordt ik er niet van, maar ik zou er ook geen seconde minder om slapen als ik zo'n gast "per ongeluk" verkeerd zou raken waardoor hij de rest van zijn leven verlamd in een rolstoel terechtkomt. Aan dat soort gaat over het algemeen weinig verloren.
Misschien dit stukje eens lezen over wat pesten met iemand kan doen:
www.gelderlander.nl/regio/arnhem/depre...

Flatulent | 05-04-14 | 12:26

Kijk dit is nou mooi wakker worden.
Opzouten met die EO pastoor...

da wizard | 05-04-14 | 12:21

@Flatulent | 05-04-14 | 12:12
Als je er vrolijk van wordt wanneer een ander jou een rolstoel in trapt wellicht wel. Maar niets lijkt mij minder waar. Ga met anderen om zoals je wilt dat anderen met jou omgaan. Dat is het belangrijkste dat mensen zouden moeten leren op een school.

* | 05-04-14 | 12:14

* | 05-04-14 | 12:08 |
Als ik de pesters een rolstoel in trap zodat ze niet meer op de betreffende school verder kunnen, dan is dat ook een andere en voor mij acceptabele situatie.

Flatulent | 05-04-14 | 12:12

Het grootste probleem van pesten en heel veel andere maatschappelijke onvrede is dat we problemen liever bij een ander neerleggen. Je kunt anderen niet veranderen. Alleen jezelf. Dat is de belangrijkste les die ik ooit heb geleerd maar voor veel mensen abracadabra. We liegen onszelf liever voor dat het allemaal door de ander komt, dat is veel makkelijker en de genialiteit komt met het denken die ander te kunnen beïnvloeden maar niets is minder waar en dat leidt dan weer tot een volgende deceptie. Nee, pak je zelf aan, dat is wat we de kids bij moeten brengen, die ander is sowieso al een verloren zaak. Als een situatie je niet bevalt, verlaat hem dan, of creëer een andere situatie. Ga niet op een manier met anderen om wanneer je niet wilt dat anderen zo met jou omgaan. Terugpesten is dus nooit een optie, ook niet met een verborgen camera.

* | 05-04-14 | 12:08

Capt. Iglo | 05-04-14 | 11:36
Het valt mij inderdaad ook op dat sommige mensen dezelfde moraal hebben als de groep die een inzameling heeft gehouden voor die doodgeschoten mocro.

Flatulent | 05-04-14 | 12:03

Lage reactie. Wat heeft EO en geloof te maken met pesten bestrijden. Post anders filmpjes van pesters met NAW, lieve GS? Of moet dit cynisch of als satire over komen? Ga je diep schamen. Jullie pesten nu feitelijk zelf ook, maar GS dus leuk en mag en omdat het kan...

superlutser | 05-04-14 | 11:58

Zo, kom jij even intelligent over, "Prof Hoxha".
Dit is een zeer slecht beargumenteerd stuk tekst waar veel meer beledigingen te vinden zijn dan werkelijk goede informatie. Ieder met een IQ boven de 65 zal dit verwerpen, "Prof Hoxha". Een stuk meer assertiviteit omtrent het probleem pesten is naar mijn mening hard nodig want we zijn sinds 20 jaar maar weinig opgeschoten in het oplossen van dit probleem. School is ten verre verte geen veilige , heilige haven. Was dit wel het geval had er nooit een programma bestaan over pesten, u nooit een afkraak-artikel hoeven schrijven en ik daar nooit op terug hebben kunnen reageren, "Prof Hoxha". Iemand die in zijn jeugd veel gepest is zal dit voor de rest van zijn of haar leven met zich meedragen in zeer negatieve zin, aanpakken dit probleem!
"Prof Hoxha" uw artikel heeft geen stijl!

Nickname00001 | 05-04-14 | 11:42

Natuurlijk doen RTL en Bertje dit voor de kijkcijfers en daarmee dus om geld te verdienen maar een dokter verdient ook een aardig salaris, dat betekend niet dat ie zijn patiënten niet echt wil helpen.... Die school heeft een beetje last van misplaatste verontwaardiging, het gaat ze niet om het pesten of die actie van het programma maar om de goede naam van de school. Het is een beetje op het randje om die jongen met een verborgen camera de school in te sturen maar hoe wil je anders in beeld brengen wat er echt gebeurt? De pesters worden hier naar mijn idee meer in bescherming genomen dan de gepeste en dat is wat mij betreft de omgekeerde wereld. Als die school en die kinderen niet in beeld willen komen op deze manier moeten ze, wat de school betreft zelf meer actie ondernemen en wat die pesters betreft niet pesten dan kom je ook niet in dit programma.

Capt. Iglo | 05-04-14 | 11:36

Het is klaarblijkelijk te veel gevraagd als je niet met je bakkes, al dan niet geblurd, op TV of internet wilt. In het ziekenhuis zitten ze je in je blote reet te filmen met verborgen camera's, op school worden je kinderen in al hun onschuld stiekum opgenomen, als je in het bos wandelt springt een giechelende Frans Bauer achter een boom vandaan, wat is de volgende stap? Een verborgen camera op het schijthuis in de trein?

Morgenhout | 05-04-14 | 11:29


Als de Bert van Leeuwens van deze wereld al niet meer deugen, wil ik dood. Geloof alleen niet dat die conclusie hier gerechtvaardigd is....

Noscum | 05-04-14 | 11:25

@Gallemies | 05-04-14 | 11:11
Duidelijk poging moord.

School heeft het verband met pesten trouwens direct ontkend: *Alle verbanden met eerdere gebeurtenissen, berusten niet op bevestigde feiten*. Jaja. Te snel ontkennen = schuldbekentenis?
www.vmbogroennijmegen.nl/nieuws/artike...

Lewis Lewinsky | 05-04-14 | 11:20

En wat heeft hij nou precies verkeerd gedaan? Als je iets tegen Bert van Leeuwen, religie of eo-programma's hebt prima, maar ga niet op een zwak beargumenteerde manier de moraalridder uithangen. flutartikel
Van mij mag je best ver gaan om een van de grootste problemen die op school speelt aan te pakken.

JezzyJay | 05-04-14 | 11:17

Heej Hox, epische jurist, weer terug op't ouwe nest!
.
Nou kijk ik dit soort bagger nooit, maar als ik het goed begrijp faalt het toezigt van de school, ouders en andere waarschijnlijk zwaar gesubsidieerde instanties zo ernstig, dat er een TV-programma voor nodig is om e.e.a. aan de kaak te stellen?!
De BV Nederland gaat op alle fronten failliet. Zeker als Bertje & Sjonnie denken dat ze ECHT verschil kunnen maken met hun programma.
Laat.Me.Niet.Lachen

Hijo del Sol | 05-04-14 | 11:13

.. en of de moderator GS ff van mijn muis af wil blijven. *iets met digitaal plagen of zeau* dat god je weet te vinden onzichtbaremuisdresseerder

Centauri3 | 05-04-14 | 11:12

Lewis Lewinsky | 05-04-14 | 11:04 | + 2
Oh gatverdamme. En hier gaat dan weer niks van komen wegens minderjarig en ze snappen het niet zo goed. Psychopaten. Het is feitelijk een moordpoging?

Bah.

Gallemies | 05-04-14 | 11:11

Ken hem persoonlijk. Woon vlak bij hem in Zoetermeer. Ontzettend vriendelijke man. Vind ik echt niks voor hem dit.

shenkie7 | 05-04-14 | 11:10

Ik zie een gat in de markt! Geen grapje, bittere ernst!

Voor een paarhonderd euro moet het mogelijk zijn om ouders van gepeste kinderen een effectief en compleet 'wapen'-pakket aan te bieden:
- verborgen bewijsmateriaalcamera voor het kind,
- montage daarvan tot pakkende bewijsvideo,
- én dan vervolgens daarbij een verstandige intermediaire persoon met enig gezag die school en pesters confronteert met het pestergedrag.

Niet op tv natuurlijk. Wél nuttig. Eindelijk een 'wapen' voor de gepeste dat echt kan helpen.

Adam Smith 1723 | 05-04-14 | 11:10

ZKH EénOog | 05-04-14 | 11:03

Jammer dan, onrecht is onrecht. Geen reactie is toestemmen.

Sophie9985 | 05-04-14 | 11:07

Lafbek, lafbek... ik vind Bert van Leeuwen gewoon een lul. Mag dat ook?

Morris Stockwood | 05-04-14 | 11:05

New Quacka | 05-04-14 | 10:42 |
Pesten is vrij makkelijk op te lossen. Alleen wil de maatschappij tegenwoordig alles met praten.
Als een stel gasten mijn kind zouden pesten dan krijgen zowel zij als de ouders precies één waarschuwing.
Helpt dat niet dan kunnen de pesters, als ze geluk hebben, de rest van hun opleiding en carrière op dezelfde manier afmaken als Stephen Hawking.

Flatulent | 05-04-14 | 11:05

Hier, dit bericht uit Puiflijk heeft me erg geraakt:

*Meisje van 15 in sloot gevonden, mond afgeplakt en onderkoeld. Heeft waarschijnlijk hersenbeschadiging opgelopen, want herkent haar familie niet meer. Vermoedelijk gedaan door degenen die al jaren haar aan het pesten waren op school*.

Doe deze daders eens pakken, GS, Hoxha en/of Bert van Leeuwen. Voor mijn part met verborgen camera's. Plz.
www.gelderlander.nl/regio/maas-en-waal...

Lewis Lewinsky | 05-04-14 | 11:04

@Sophie9985 | 05-04-14 | 10:56

Ja maar... Als je ingrijpt ben je racist. En dan mag je schoffelen.

ZKH EénOog | 05-04-14 | 11:03

ps... kun jij nog uitleggen waarom dat andere kind op gebedsuren wel mag/kan gamen, buitenspelen, kekke kleding dragen en of zijn ouders 'jij' mag noemen? en daar zit je dan met je goeie goed ... en de maandagochtend komt er weer aan en je voelt die prikkende ogens van de moeder van je beste vriendin.

Centauri3 | 05-04-14 | 11:01

Het is inderdaad een kudtverklaring.

Stel nou, dat zo'n slachtoffer die opgetuigd is met spycams ontmaskerd wordt: hij is standaard al de lul, op sommige scholen zou zo'n slachtoffer na ontmaskering zijn/haar leven niet meer zeker zijn.

En ontmaskerd wordt het slachtoffer blijkbaar altijd, is het niet tijdens, dan wel achteraf tijdens de confrontatie. Want dan kan je de koppen blurren, de kinderen waar je jaren lang dagelijks mee in een klas zit herken je heus op het gedrag alleen al.

Mogen die kinderen de rest van hun schoolduur die cams houden, of laat je ze na de uitzending verder voor altijd aan hun lot over?

En hoe helpt dat pestkoppen gedwongen voor een camera een pestslachtoffertje een hand of hug moeten geven het slachtoffer op de lange termijn? Denk je in alle naïviteit dat geboren treiteraars er dan ook echt mee op zullen houden? Of ben je realistisch, ga je uit van represailles, en handel je daar preventief naar?
Of denk je: it's a wrap, cente benne binne, fuck die jong?

Best wel vragen waar de antwoorden inderdaad voor in de verklaring hadden mogen worden opgenomen, lijkt me.

ZKH EénOog | 05-04-14 | 11:00

Het familiediner is één van de weinige programma's van de NPO waar ik echt voor thuis blijf.

En Bert van Leeuwen vind ik een aangename presentator. Mag om mij best stevig geld verdienen met z'n bedrijfje. Doen nitwits als Paul de Leeuw ook.

Verder hoor ik 'm eigenlijk nooit evangeliseren.

Volgens mij is de school vooral geschrokken van mogelijke imagoschade. De directeur van het Einsteincollege sprak bij Nieuwsuur over hun prachtige protocollen tegen het pesten, verduurzaming enzovoorts, enzoverder.

Als dat werkelijk had geholpen was het RTL-programma nooit op die school komen filmen.

Of leerlingen werkelijk beschadigd worden of zijn door het programma, vraag ik me af. Voor de meesten zal het een gezellige afleiding zijn geweest van de saaie, dagelijkse gang van zaken toen ze tegen een megascherm van RTL aanreden op hun fiets.

Peyronie | 05-04-14 | 10:57

Kern van de zaak is dat alle kinderen/ouders/school het nalaten om de gepeste kinderen bij te staan op het moment dat het getreiter begint. Hoe moeilijk is het om erna toe te stappen en in te grijpen? Ja er wordt gepest, altijd geweest,zal ook nooit verdwijnen. Maar dat er gvd zo'n gedoe over is gaat nergens over. We kunnen hier wel zeiken over de media, maar feit blijft dat alle omstanders liever wegkijken. U weet wel, waar Nederlanders wereldkampioen in zijn. Denk daar eens over na.

Sophie9985 | 05-04-14 | 10:56

Feynman | 05-04-14 | 10:23
Hoi Hoxha

mr. coffee | 05-04-14 | 10:55

en natuurlijk begrijpT ik het van den Eo dat je met groot kaliber kijkcijferkannonen buiten de religieuse gebedshuismuren wilt komen kijken. En zien hoe het prille jeugdbestaan zoal op een school het er aan toe gaat. uit ervaren: deesch godsvrezende schepsel tippelt al 33jaar ver van gebedshuis tot diep in den jungsters schoolbank en ik ziet war er aan de hand is. Er is een schift aan de gang die diep in den huiskamer toetreed. De TeleVeelVisies en de connectiviteiten allerhande (ook booswichtige gedachtengoedsels). hier moet gedegen onderzoek naar komen. naarmijnsinziens

Centauri3 | 05-04-14 | 10:47

Roepen dat je even "HELEMAAL los gaat" op Bert van Leeuwen. Want EO. Plus dat Hitlersnorretje op z'n foto. Als dat geen pesten is...
Er lijkt hier iemand nogal last van christenhaat te hebben. Prof. Hoxha is niet toevallig Quid?

KoninginWildemina | 05-04-14 | 10:46

Pesten is goed voor de teambuilding. Zo kan je als groep lekker te keer gaan tegen normafwijkend gedrag zoals: andersgelovigen, dikkevettevreetzakken, heaumeaus.

Bertus Brulbroek | 05-04-14 | 10:45

Wat ik overigens nog niet gezegd heeft: Ik weet niet of je met een dergelijk programma de pesters kunt laten stoppen. Zoals sommige mensen wel zeggen: iedereen wordt wel eens gepest. Dat is waar. Er speelt in mijn ogen nog meer.
Ik denk dat pesten een optelling van veel zaken is:
- het pesten
- de zwakke weerbaarheid van slachtoffer
- de eenzaamheid van slachtoffer in de groep (met name tijdens het pesten)
_
Ik denk dat dit de belangrijkste 3 zijn die ervoor zorgt dat eea zo zwaar over komt. Het pesten stoppen is heel moeilijk: het zit namelijk beetje ingebakken in de mens. De zwakke weerbaarheid kan je soms oplossen, maar vaak niet 1-2-3. De eenzaamheid oplossen is dus de beste oplossing. Dat kan door juiste de stille meerderheid aan te spreken. De mensen die op de achtergrond meelachen.
Ik denk dat dit TV programma zeker kan helpen om deze groep kinderen aan te spreken.

New Quacka | 05-04-14 | 10:42

Feynman | 05-04-14 | 10:08
keep dreaming Feynman: Ouders van gepeste kinderen hebben vaak niks in de gaten en ouders van pestende kinderen al helemaal niet. uurtje op school rondlopen zal daar niks aan veranderen. Pesten is een heel lastig grijpbaar probleem. Iedereen is weleens gepest als kind maar wanneer wordt een kind kapotgemaakt door pesten? Dat zijn de gevallen die aangepakt moeten worden. Oplossing zit bij de omgeving en zeker ook bij de weerbaarheid van het gepeste kind. Kom dan niet met hyperbolen alsof de verharding van de maatschappij komt vanwege slap beleid tegen pesten. Pesten is zo oud als de mensheid. En verborgen camera's in handen gedrukt door RTL Unilever is een smerige zaak.

benerzoeentje | 05-04-14 | 10:35

Bert van Leeuwen, dat is toch die jongen van die intelligentiequiz maar zelf geen antwoord wist zonder zijn briefjes?

ZKH EénOog | 05-04-14 | 10:33

Prof. Hoxha | 05-04-14 | 10:14 | + -1 -
Want iemand die onder andere voor de EO heeft gewerkt mag nooit meer samenwerken met een commercieel bedrijf? Is dat dan het punt?
'Stelselmatig op zoek gaan naar heftige mishandelingsbeelden' lijkt me ook al zwaar overdreven. Er wordt gefilmd hoe het leven van een gepest kind eruit ziet, om iedereen weer eens bij de realiteit te krijgen. Je kunt je punt gewoon niet hard maken en begint daarom maar een beetje aan te dikken.

Ik snap je probleem niet.
'Nogmaals, deze hoog op z’n godfiets zittende EO’er is een lafbek.'
Als ik moet kiezen wie ik een lafbek noem... een GS-redacteur die van achter zijn bureautje helemaal niets zinnigs zit bij te dragen aan de maatschappij maar wel commentaar heeft op alles en iedereen, of een producent die een tv-programma maakt waarin gepeste kinderen geholpen worden... tsjonge... nou dat zou nog een moeilijke keuze worden hoor!

Tisnietanders | 05-04-14 | 10:29

Prof. Hoxha | 05-04-14 | 10:14
Ja, natuurlijk wil RTL mooie kijkcijfers. Allemaal verschrikkelijk. Geld verdienen over de rug van andermans ellende. Telegraaf ook maar verbieden? Geenstijl ook maar verbieden?
Tegenvraag: Wat is het alternatief als het niet op TV mag?
Tegenvraag 2: Hoe kan je oordelen over een tv programma wat nog niet op tv is?
Tegenvraag 3: Geenstijl is groot geworden door dingen uit te vergroten. Shockeren. Ben jij daar inmiddels tegen?

New Quacka | 05-04-14 | 10:28

Hij moet zich DOOD SCHAMEN!
New Quacka | 05-04-14 | 10:10 | + 0 -

tja ... die arme man zal het wel heel druk hebben gehad met de pesterijen onder den kollega's of den bestuurslagen daaro op school. Als dit niet eerst wordt onderkend kun je het hele opvoedhuis wel opdoeken.
en de kinderen zijn weer de rekening van deesch verschraalde hollandseschool opvoedcultuur.

Centauri3 | 05-04-14 | 10:26

Als ik als vader zou weten dat mijn zoontje fysiek word belaagd dan waarschuw ik de school en de leerlingen die het betreft. Die waarschuwing betekd dat ik persoonlijk de ouders van deze kinderen benaderen zal en indien nodig bij geen gehoor de vader of moeder net zeer veel verbaal geweld toe licht dat het afgelopen is. Klaar anders sta ik als vader niet toe dat mijn zoontje fysieke belaagd wordt. Bij pesten zonder geweld kan je dit niet maken maar ook dan dient de school controle te houden en snel en duidelijk in te grijpen. Ik leer mijn zoontje tzt niet over zich te laten lopen en nooit de eerste duw of klap te geven maar een keiharde klap terug te geven. Incidenten daargelaten als pesten structuur krijgt moet er iets gebeuren desnoods zou ik de school informeren dat mijn kind niet meer komt en dat de leerplichtambtenaren hun werk maar gaan doen.

Veel Vaak | 05-04-14 | 10:26

Prof. Hoxha | 05-04-14 | 10:14
Persoonlijk zou ik een beter format kiezen waarbij je de pesters voor het oog van de camera, Gewoon even de tyfus laat slaan.
Zou ook gelijk meer kijkcijfers opleveren.

Flatulent | 05-04-14 | 10:26

De beelden waren kennelijk te confronterend voor de schooldirectie. Waarop het programma dus een andere manier bedacht om de pesters te confronteren.
De 'lafbek' hier is niet Bert van Leeuwen maar de schooldirecteur.
Wat een misser van GeenStijl!
En daarbij van Leeuwen ook nog eens afrekenen op z'n religie is helemáál irrelevant en dus laag. Pestkoppen.

KoninginWildemina | 05-04-14 | 10:25

mr. coffee | 05-04-14 | 10:09 | + 1 -
Iemand is nutteloos overleden door een paar rotcenten te besparen. Dure les. Tijd om die les aandachtig tot je te nemen. Juiste onderhoud, onderdelen en rijstijl hadden al vele verkeersdoden kunnen voorkomen.

Feynman | 05-04-14 | 10:23

Prof. Hoxha | 05-04-14 | 10:14 | + 0 -

Je onderschat het pestprobleem. Je onderschat de beperkte inzet van scholen om dit probleem tegen te gaan. En ja, het doel heiligt dan de middelen.

LJBrinkhorst | 05-04-14 | 10:19

Bro! Geenstijl is echt weer terug!
Ik kijk geen tv meer, alleen nog Netflix, hoef ik me niet druk te maken om alle shit die op m'n scherm verschijnt. De Nederlandse TV makers kunnen nog veel leren van het buitenland, een enorme kloof van verschil.
* | 05-04-14 | 09:04 | + -1 -

Is het daar nóg erger dan hier?

nikolaos | 05-04-14 | 10:15

nee, natuurlijk moet je pesters aanpakken. En ik snap ook wel dat er af en toe een fittiefilmpje uitlekt. Kan gebeuren, zet een school weer op scherp. Maar eo-ers die namens RTL stelselmatig op zoek gaan naar heftige mishandelingsbeelden op een school is bah. Jezelf opdringen aan een school is bah. Die smerige saus van geveinsde integriteit is bah.

Prof. Hoxha | 05-04-14 | 10:14

Met alle respect, maar dit stuk slaat helemaal nergens op.
Heeft de gepeste jongen gevraagd om gepest te worden? Het hij het uitgelokt? Nee.
_
De school komt op voor kinderen die andere kinderen treiteren. Als deze jongen zelfmoord had gepleegd ipv naar de TV stappen, dan had de schoolleiding het volgende gezegd: "Verschrikkelijk. Wij hebben een pestprotocol en wij hebben nooit iets gemerkt aan deze jongen." Waar ze dan eigenlijk zouden willen zeggen: "Heel jammer dat die jongen dood is, maar onze school beschermd liever pestkoppen dan die ene zwakke jongen. Survival of the fittest weet je wel?"
De rector van die school moet oprotten. Die heeft het zover laten komen dat een leerling van zijn school de televisie laat komen als uiterste poging het pesten te laten stoppen. Hij moet zich DOOD SCHAMEN!

New Quacka | 05-04-14 | 10:10

Iemand wijzen op een defect moreel kompas door een man die het winterbanden-topic ( www.geenstijl.nl/mt/archieven/2010/01/... ) schreef. Hoe hypocriet kan je het krijgen zo op de zaterdagochtend.

mr. coffee | 05-04-14 | 10:09

benerzoeentje | 05-04-14 | 09:59 | + 1 -
Als je dan woordgrapjes maakt over minderjarigen die uit het leven stappen omdat het leven door andere minderjarigen moedwillig verpest is, doe het dan goed.

Leerlingen (meervoud) kunnen in meerdere keren (meervoud pleonasme) zelfmoord plegen.

Feynman | 05-04-14 | 10:09

Daarom is het zaak om het succes te voorkomen en kinderen juist te leren om te gaan met pesters. Een tv programma dat over de rug van slachtoffers geld wilt verdienen bellen hoort daar naar mijn mening niet bij.
* | 05-04-14 | 09:57 | + 0 -

Onderdeel van het programma is juist kinderen te leren omgaan met pesters. Waarom denk je dat Sjonnie de Mol erbij zit? Een beetje stoer en cool aan de gepeste kotertjes (proberen) over te brengen.
Niet iedereen is zo'n held als jij die iedereen die een verkeerde blik toewerpt afwimpelt met de exacte houding die in de ogen van potentiële pesters een bewondering en afstand creëert die zijn weerga niet kent.

Over het algemeen zijn de gepeste kotertjes nou juist diegenen die dat niet hebben. De aangewezen instanties om ze dat aan te leren zijn de school (die dat in deze gevallen overduidelijk niet doet en liever negeert, pas boos wordt wanneer er wat tegen gedaan wordt) en de ouders (die overduidelijk allang met hun handen in het haar zitten voordat ze RTL ervoor gaan bellen), wees dan blij dat er iemand is (ook al verdient diegene daar geld mee, getverrbah) die het in ieder geval voor ze opneemt en een poging doet.

Let wel: deze koters kiezen er zelf voor om eraan mee te doen. Blijkbaar zijn ze zo wanhopig dat ze dit laatste redmiddel willen aanpakken.
Trouwens... alleen al het inschakelen van hulp en niet meer je als slachtoffer wegstoppen maar actief er tegenin gaan is op zich al de eerste stap naar een betere houding.

Tisnietanders | 05-04-14 | 10:08

* | 05-04-14 | 09:57 | + 0 -
Het is het slachtoffertje die belt. Het is het slachtoffertje die de verborgen camera droeg. Het was het slachtoffertje die geen andere oplossing meer zag.

De aanpak die je omschrijft werkt. Dat is nu al drie tegels lang mijn punt niet. De school heeft die aanpak dermate weinig succesvol ingezet & aangeboden, dat een slachtoffertje de noodzaak heeft gevoeld de TV te bellen, verborgen opnames te maken en daarmee een nieuwe poging te doen zijn eigen boontjes te doppen.

Scholen zijn nu een maatschappij, binnen een maatschappij met eigen regels. Veel druk van buitenaf op makkelijk meetbare resultaten, mondige ouders die het denken van directies gijzelen en docenten die overleven door alle ellende in de klassikale doofpot te persen.

Publicitaire controle op het klimaat binnen scholen zou er veel meer moeten zijn. Ouders zouden ook af en toe binnen moeten kijken wat er overdag gebeurt. En niet alleen af moeten gaan op geregisseerde ouderavonden.

Dan komen ze ervan zelf achter een klein terroristje gebaart te hebben

Feynman | 05-04-14 | 10:08

Gepeste kinderen bezitten een tomeloze kracht om in hun latere leven 500 miljoen muchacha's achterover te drukken. En dit alles op niet-gristelijke uren alleen door een godje bezien. *markmywords* - de Evangelist

Centauri3 | 05-04-14 | 10:07

-weggejorist-

Drkildare | 05-04-14 | 10:06

Is GeenStijl ineens voor pesten op school? Komen ze op voor de pesters? Of snap ik iets niet?

Service | 05-04-14 | 10:03

Als dit zelfde trucje was gedaan door Powned, en in een Katholieke school........
Zouden de mensen van Powned dan ook voor lafbekken worden uitgescholden?

Ik bedoel gristenen bashen is altijd leuk, maar bashen werkt het beste als ze ook daadwerkelijk wat verkeerd hebben gedaan.

Jtheman | 05-04-14 | 10:03

Bert van Leeuwen is een held. En privacy en persoonlijke integriteit van pesters? Waarom maakt de school zich daar wel druk om en niet om het gepeste joch zelf? Omdat het nu in de media komt? Is dat even vervelend!

Mr Proper | 05-04-14 | 10:02

Feynman | 05-04-14 | 09:30
"Gepeste leerlingen plegen af en toe zelfmoord"
zelfmoord doe je maar 1 keer, dunkt me.

benerzoeentje | 05-04-14 | 09:59

"een heilig veilige plek". Tuurlijk Hoxha. Ook voor de kinders van wie het leven door pesters tot een hel wordt gemaakt?
Breng het fascistoïde gedrag van pestkoppen maar in beeld; prima. Weten de non-opvoeders thuis ook eens wat hun kroost uitvoert.

LJBrinkhorst | 05-04-14 | 09:58

@Feynman | 05-04-14 | 09:53
Dat alfa mannetje wordt alleen beloont als zijn pesten zin heeft. Telkens als hij succes heeft, wordt zijn gedrag versterkt. Daarom is het zaak om het succes te voorkomen en kinderen juist te leren om te gaan met pesters. Een tv programma dat over de rug van slachtoffers geld wilt verdienen bellen hoort daar naar mijn mening niet bij.

* | 05-04-14 | 09:57

zag ik daar (jongstleden) ff een gristelijke kruistocht door een kelderbox? en really?: "neen dank u ik denk dat ik er maar vanaf zie ..." draaideurzinnetje mentaal te vermalen kreeg. #collectebuscollectantenfaal.

Centauri3 | 05-04-14 | 09:53

* | 05-04-14 | 09:36 | + 0 -
Verwar niet een keertje pesten met leerlingen die een schrikbewind gebruiken om hun middelbare school als alfa mannetje door te komen. Van een keertje pesten gaat iemand de EO niet bellen, en kan je ook niet vastleggen met een verborgen camera als het niet continu gebeurt.

Er zijn scholen waar af en toe gepest wordt, en er zijn scholen waar dus in ieder geval 1 leerling zit die dat niet met zijn mentor, directie en vertrouwenspersoon heeft weten op te lossen. Daarna de noodzaak gevoeld RTL te bellen. De school heeft in de aanloop gefaald.

Leerlingen waarbij de eerste methode werkt, er mee leren omgaan, niet alleen bij slachtoffer, maar ook bij dader, PRIMA. Beide partijen wat geleerd en daar is een school voor. Feit is dat daders & directies daarvoor niet openstaan.

Maar in een maatschappij waar daders zich gesteund voelen door ouders, de school negeren en de politie nog niet opgetreden hebben, zie je steeds vaker dat er niet te praten valt. Dan moet je kiezen voor de rest van je leerlingen.

Methode twee, leerling verwijderen ZONDER een andere school te regelen is inmiddels goedgekeurd door de rechtbank. Bron: tegenlicht.vpro.nl/afleveringen/2013-2... Die moet je durven toepassen. Het levert een hoop werk voor de directie, maar die moeten af en toe de maquette van het nieuwe schoolgebouw durven wegschuiven.

Dat zal je hooguit eens in de drie jaar moeten toepassen. Daders zien dan dat je in 1 keer ongewenst verklaard kan worden, al je vrienden op school kwijt raakt. Dat is dan de eerste keer dat de treiteraar zelf een keer buitengesloten wordt.

Ouders zien een keer dat het fout gaat. Ze zullen de schuld bij de school leggen, maar dan zitten ouders met de ellende van niet opgevoede kinderen, in plaats van slachtoffertjes, medeleerlingen en docenten.

Treiteren accepteren is de oorzaak van de verharding van de maatschappij.

Feynman | 05-04-14 | 09:53

Nu de Chileen nog terug...

eerstneukendanpraten | 05-04-14 | 09:53

Pesters juist héél herkenbaar in beeld brengen en vervolgens bij de ouders een interview afnemen. Pesters en hun 'opvoeders' vervolgens sociaal isoleren.

Ome Gijs | 05-04-14 | 09:51

Gaan we het nou ineens voor onopgevoede kutkinderen opnemen?

Willem van Rood | 05-04-14 | 09:48

Klaas van checkpoint is mijn favoriet hoor.

Andersom dag | 05-04-14 | 09:48

Goedzo Hoxha,

Want pesters moeten beschermd worden. Zijn ook slachtoffers, zie je wel. Die mogen helemaal niet in hun rechten aangetast worden. Laat staan dat ze bij hun polsje worden gepakt als ze het leven van één of ander klasgenootje aan gort hebben geplaagd.

En dan ben je een lul als je daar wat aan doet met je productiebedrijf. Helemaal als je van de EO bent, want die moeten helemaal opzouten, want EO. Die zeggen verachtelijke dingen zoals 'een ander behandelen zoals je zelf behandeld zou worden'. Gatver. Je moet er niet aan denken.

Nee, ze zouden die lui moeten opknopen die zomaar de omgeving vernaggelen waarin veilig gepest kan worden. Waarbij kinderen tot de wanhoop gedreven worden. Huilend naar bed gaan 's avonds omdat er weer een nieuwe dag aankomt. Viespeuken zijn het die daar een einde aan willen maken. Bah.

Tisnietanders | 05-04-14 | 09:47

@hfakker | 05-04-14 | 09:23
Volgens mij zijn we hier allemaal precies evenveel toetsenbordridders. Mocht jij daar wat aan willen veranderen dan staat het je uiteraard vrij je identiteit hier te plempen. Laat je dat na dan is je verwijt helemaal ridicuul.

Het is aan jou.

Godsammekraken | 05-04-14 | 09:47

Nederland heeft zijn eigen murdoch schandaal. Alleen is het geen schandaal omdat het een publiek geheim is.

hawie | 05-04-14 | 09:41

-weggejorist-

Drkildare | 05-04-14 | 09:41

Ik begrijp wel dat ze een stapje verder willen gaan met een programma over pesten. Heb de vorige serie over gepeste leerlingen die inmiddels volwassen waren gezien en de pesters waren zogenaamd alles vergeten en de gepesten leken bijna op overgevoelige leugenaars. De formule moest aangescherpt worden.

lienke | 05-04-14 | 09:40

@Feynman | 05-04-14 | 09:30
Hoe moreel verwerpelijk pesten ook is, iedereen heeft zich er wel eens schuldig aan gemaakt, bij een collega, kennis, vriend, vriendin, partner, leraar, kind, dier etc. Het is wel erg naïef om te denken dat er scholen zijn waar niet gepest wordt. Overal wordt gepest, dat begint al in de creche en dat gaat je hele leven door. Pesters zullen er altijd blijven. De kneep zit hem in het leren omgaan met pesters, in plaats van ze te proberen te bannen, dat eerste is namelijk wel mogelijk, dat tweede geen beginnen aan.

* | 05-04-14 | 09:36

Als ik het goed lees kregen de puberende treiteraars een koekje van eigen deeg? Gepeste leerlingen plegen af en toe zelfmoord. Een pols vastpakken van een dader zou best eens proportioneel kunnen zijn.

Niemand voedt meer op. Ouders niet, scholen niet, politie niet. Resultaat zijn excessen. Deels treiteraars die in deze anarchie doen wat ze niet laten kunnen, deels mensen die als eigen rechter gaan spelen.

Het is jammer dat religie nu een podium krijgt een maatschappelijk probleem aan te kaarten, omdat het al jaren geleden seculier opgelost had moeten worden. Leerlingen die slaan, schelden & stalken horen niet op een reguliere school.

Het is jammer dat nu een TV programma met commerciële belangen gaat wroeten in open wonden van daders en slachtoffers voor kijkcijfers en een beetje geld. Om problemen aan te pakken, die de directie al lang had moeten regelen.

Beste Einstein Lyceum in Hoogvliet, als er gepest wordt is uw pedagogisch klimaat volledig ruk. Gewoon ruk. Waarschijnlijk gaat u pas een keer nadenken over de geestelijke veiligheid van uw leerlingen als de eerste aan het plafond hangt.

De treiteraars van nu, zijn de criminelen van morgen.

Feynman | 05-04-14 | 09:30

Hoezo favoriete EO-presentator? Wel eens van Andries Knevel gehoord? Die is tien keer beter dan Bert van Leeuwen!
Als Andries op teevee voorbij komt, dan blijf ik altijd even hangen.

VanBukkem | 05-04-14 | 09:30

Ik hou van Hoxha

Bono | 05-04-14 | 09:30

Voor iedereen die nu Hoxta zit aan te vallen, denk nog eens na, het enige waar het rtl en Bert van Leeuwen om gaat is bakken geld verdienen middels kijkcijfers, en als dat moet gebeuren over de rug van kinderen, sobeit.

Ik waarschuw bij deze iedere producent, televisie station, en wie dan ook, wie ooit op het idee komt om over de rug van mijn kleinkinderen geld te gaan verdienen met dergelijke praktijken, wees er van verzekerd dat u word aangeklaagd, schuldig bevonden, en bestraft door een rechtbank.

En neem ook van mij aan dat die straf geen simpele financiële afkoopsom is, dat zou te makkelijk zijn, nee, de rechtbank die u veroordeeld kent alleen lijfstraffen.

Flipus | 05-04-14 | 09:30

"De leerlingen voelden zich volgens de rector heel ongemakkelijk bij de confrontatie. "Ze zijn in hun persoonlijke integriteit aangetast"

Mooi dat heet zelfreflectie en dat in dit enge landje waar woorden als "gekwests, persoonlijke aantasting etc." steeds vaker de discussie verschuiven van slachtoffer naar daders die zichzelf ineeens slachtoffer vinden moet dit veel vaker gebeuren. Het is natuurlijk ook niet fijn om geconfronteerd te worden met je wandaden als je een pamper van onaantastbaarheid bent gewend, verwende kutkinderen zijn er veel te veel en dat is gewoon de schuld van de ouders want als jij je kinderen verrekt op te voeden kunnen ze inderdaad niet tegen kritiek, maar onze mees, lau, vlinder of andere kutmodenaam doet toch nóóóóóit wat verkeerd?? Bah.

SmegmaSmeer | 05-04-14 | 09:28

irma zonderboezem | 05-04-14 |
Helemaal mee eens. Ik vindt Bertje een poephoofd en kijk nooit naar programma's van hem, maar die school is wel de laatste die verontwaardigd mag zijn. En die kinderen weten donders goed wat ze doen.

Therapietje | 05-04-14 | 09:26

@Godsammekraken | 05-04-14 | 09:07
Zeg dat tegen de mensen die vervolgd worden (bijv Egypte) om hun overtuiging.
En roepen vanachter je Avatartje? Heldenstatus?

hfakker | 05-04-14 | 09:23

Is er werkelijk zo vroeg op zaterdag iemand wakker bij GeenStijl of is dit bericht automatisch geplaatst?

WieIsDeChef | 05-04-14 | 09:20

@TmC | 05-04-14 | 09:16 Nee tv maken over de rug van gepeste kinderen, daar moet je trots op zijn.

* | 05-04-14 | 09:19

Als scholen pesten niet aanpakken maar daar wel de mond van vol hebben dan ben ik voor naming and shaming. Hup op tv voor heel Nederland met je pestsmoel. Sorry Hoxa ik ben het niet met je eens

Domtoren | 05-04-14 | 09:19

Als het inderdaad zo gegaan is valt mij het ook zwaar tegen van hem.

Lewis | 05-04-14 | 09:18

-weggejorist-

DeKoningVanGeenstijl | 05-04-14 | 09:18

Deze man is een sensatiebeluste Albert Verlinde in een policor sausje, die onder het mom van 'verbinden' allemaal intellectueel beperkt volk misbruikt om hun familieleed te bespreken op de landelijke TV, incluis theatrale 'limoscene'.
 
Zal mij niks verbazen als deze man net zo afglijdt als Jochem van Gelder, die nu platvloerse datingshows op RTL presenteert.

AdmiraalAckbar | 05-04-14 | 09:17

Hoxha is back joepie! Bert natte kutscheet dat je bent! Ga dit lekker doen op die RK school van je dochter! Bedankt Geenstijl voor de reset! Heeft blijkbaar iedereen soms even nodig.

Kasparovic | 05-04-14 | 09:17

Hoxha is duidlelijk zelf nooit gepest en/of pestte zelf graag mee.

TmC | 05-04-14 | 09:16

@Godsammekraken

Eén keer is well genoeg hoor.

Lewis | 05-04-14 | 09:16

Gristenen hebben altijd die perverse behoefte gehad om in de privelevens en intimiteiten van vooral jongeren te snuffelen, zogenaamd voor het goed doel, maar uiteindelijk omwille van een giftige combinatie van jaloezie, geldingsdrang en ego.

aceofspades | 05-04-14 | 09:15

Hebben we het nog niet eens gehad over het pestslachtoffer dat deze onhandige actie de komende 10 jaar met zich meedraagt en daar waarschijnlijk nog veel harder mee gepest gaat worden. Was ook te voorzien. Maar Bertje heeft zijn puntje gescoord en dat is voor deze valse nobele het enige dat telt.

Godsammekraken | 05-04-14 | 09:15

alsof ik een rector moet geloven. die natuurlijk niet zijn school door het slijk kan laten halen door een EO programma.
en een veilige plek als een school.... kom op zeg? dan zou dat joch de EO er niet bij hebben hoeven slepen omdat hij dag in. dag uit gepest werd?

irma zonderboezem | 05-04-14 | 09:14

Bert van Leeuwen, jaaaaren geleden in de Buis & Haard van de Vara-gids. Heimelijk genoegen: 'Onder de dekens ruiken als ik een stinkende scheet in bed gelaten heb'. Dat was voor mij een what has been read cant be unread zinnetje.

Nanker Phelge | 05-04-14 | 09:11

Religieuze bedilzucht op zijn duidelijkst. Religie is vergif. Altijd.

Godsammekraken | 05-04-14 | 09:10

Waarom pakken je assistenten leerlingen vast

professort boosmeneer; doe eens nalezen wat je zo allemaal opschrijft

mijnvrouwenik | 05-04-14 | 09:09

Religie is lafheid. Een spirituele fopspeen voor iedereen die bang is voor de werkelijkheid.

Godsammekraken | 05-04-14 | 09:07

Ik hou van Bert... niet van z'n programma's

De hersenloze | 05-04-14 | 09:07

Heyy Hox leeft ook nog, mooi.

Lepo | 05-04-14 | 09:06

Bro! Geenstijl is echt weer terug!
Ik kijk geen tv meer, alleen nog Netflix, hoef ik me niet druk te maken om alle shit die op m'n scherm verschijnt. De Nederlandse TV makers kunnen nog veel leren van het buitenland, een enorme kloof van verschil.

* | 05-04-14 | 09:04

Mannen met een coupe soleil kan je niet serieus nemen.

SharpEye | 05-04-14 | 09:03

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken