Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GSTV: Volkert VoxPop met Mat & Simon

De Tweet du Jour is voor DJ Eppink, europarlementariër en NRC-columnist. Die zit toevallig vandaag in het Mayflower Hotel in Washington DC, waar in 1981 de aanslag op Ronald Reagan was. BAM: Dader bromt nog steeds. Hoe anders is dat in Nederlandje! Moordenaar Volkert mag op 2 mei weer buiten spelen na twaalf jaar pingpongen, PlayStation en wasknijpers en geen spijt. [Hier trouwens de NOS Journaal-uitzending van De Zesde Mei 2002:] Onze GSTV-ginger VanLeeuwen ging vandaag -bijna 12 jaartjes later- langs bij Het Pin Monument in Rotterdam en bij de twee aller aller aller-usualst suspects Simon Fortuyn en Mat Herben (hierrr in verdrietige staat te zien in de 2,5 uur durende docu over de demonisering van de Goddelijke Kale). We weten het. Volkert vrij, wen er maar aan. Maar het went niet. Nooitniet. Niettan? GSTV.

Reaguursels

Inloggen

-weggejorist-

Leasebak | 27-03-14 | 21:47

Professor Superhirn | 26-03-14 | 19:47 | + 106 -
Dit is het resultaat van de 'goede' aanpassingen in het onderwijs! ZIJ hebben ons hele onderwijs naar de kl.te geholpen! De indoctrinatie is vooral in de hoge opleidingen gigantisch geweest (en nog,) en dit is het resultaat. Daarom waren ze zo verbeten om die post ALTIJD te krijgen toen ze meeregeerden, zo ook Volksgezondheid (Els Borst). Resultaten D666: Nederland compleet in een chaos gestort (ism PvdA/VVD/CDA)

mom van avezaath | 27-03-14 | 17:26

@Itzamná | 26-03-14 | 21:39
moeilijk hè lezen. Ik zeg juist dat Volkert de moord wel heeft doordacht en typ niet ze familie zijn.
Voortaan eerst nadenken voordat je in een opwelling een reactie stuurt.

arie181818 | 27-03-14 | 11:14

@Zure Sigaar | 27-03-14 | 09:26
Slechts 26 zetels bedoel je. Daags na de moord buitelden de lijkenpikkers al over elkaar om kiezers te overtuigen dat de LPF zonder Fortuyn de LPF niet meer was en dat het zinloos zou zijn om op een dode te stemmen. En dat maakt het dan wel zo frappant dat na de moord op Els Borst in De Bilt niemand de straat op ging om te verkondigen dat je beter geen D66 kon stemmen.

Pierre Tombal | 27-03-14 | 10:10

Zure Sigaar | 27-03-14 | 09:26 |
We zullen het nooit weten, daar is dus met geweld een einde aan gemaakt met grote druk van links!

Deze moordenaar mag de media dus niet opzoeken, nou, onze linkse media gaat hem wel opzoeken om hem neer te zetten als slachtoffer hierin!

lanexx | 27-03-14 | 10:03

@Cuyahoga | 26-03-14 | 19:47 | + 78 -

Mee eens, dit wordt ons ook nog even door de strot gedrukt, omdat het kan.

Burn on, big river, burn on.

Salby | 27-03-14 | 09:32

Waarom wordt er maar gemakshalve van uit gegaan dat Fortuin minister-president was geworden? Dat de LPF destijds 26 zetels scoorde was deels te danken aan het vroegtijdig verscheiden van Fortuin. Maar ook 26 zetels is nog steeds minder dan 20% van het totaal aantal uitgebrachte stemmen. Er waren dus volop mogelijkheden om zonder Fortuin een regering te vormen. Laten we het er maar op houden dat VVD en CDA een politieke meesterzet hebben gedaan door de LPF in hun coalitie te betrekken. Waarmee al spoedig duidelijk werd dat politiek bedrijven meer is dan een zootje ongeregeld bij elkaar brengen dat op op basis van de bedenksels van een persoon dacht het systeem naar hun hand te zetten. Was Fortuin er nog wel bij geweest dan was het resultaat niet beter geweest. Daarvoor was zijn ego te groot.

Zure Sigaar | 27-03-14 | 09:26

Hé Volkert, je hebt twee keuzes. Of we pakken je voor de moord op milieu- ambtenaar Chris van der Werken of je werkt met ons mee en schiet de aankomende Minister-President van een door ons ongewenste politieke partij door het hoofd. Zeg het maar jongen.
Maar als ik dan gepakt wordt? Die kans is echt heel klein. Wij zullen je niet pakken dat is zeker. En de aankomende Minister-President met een kogel in zijn hoofd kan ook niets doen dus.... Maar goed mocht je zo dom zijn toch gepakt te worden (door bijvoorbeeld de chauffeur) dan hou je keurig je mond en wij zorgen ervoor dat je na een tijdje brommen ergens anders een mooi leventje hebt.
OK.

Zo kan het gebeurd zijn....

ecologiste | 27-03-14 | 08:43

kom maar op met zijn verblijfplaats wachten op de eerste foto en bekendmaking

m.caarels2013 | 27-03-14 | 08:05

wie levert straks de eerste foto en woonplaats
zo dat we weten waar dat zwijn zit

m.caarels2013 | 27-03-14 | 08:04

Op die site is +30% voor vervroegde vrijlating :s het besefdk | 26-03-14 | 21:38 

En dus 70% tegen...

RegseHippie | 27-03-14 | 07:26

@Itzamná | 26-03-14 | 21:57
Scusi geaccepteerd trouwens, jij laat mij nadenken en echt lang boos blijven op jou lukt me toch niet. Een fijne dag toegewenst.
Neuken?

Ongeblustekalk | 27-03-14 | 06:30

Laat Van der Graaf maar lekker vrij rondlopen in Nederland. Ik sta alleen niet voor de gevolgen in als ik hem tegenkom. Volkeren had gewoon de doodstraf moeten krijgen. Voor een uitzonderlijk delict ook een uitzonderlijke straf!

Goedemiddag | 27-03-14 | 04:06

@Zure Sigaar | 27-03-14 De 'Goddelijke kale' is een stempel opgedrukt door Theo van Gogh. Maar dat "...laten we wel wezen, Fortuin heeft niets noemenswaardigs achtergelaten...". Nee, natuurlijk niet, achterlijke druif. De man is vermoord voor 'ie iets voor elkaar kon krijgen. En dat niemand het meer oppikte is een nog groter bewijs van het absolute failliet van de democratie. Het gevestigd tuig was maar wat blij met zijn vroegtijdige exit. We kunnen niet oordelen over zijn kwaliteiten om een regering te leiden, want hij is er niet. Wat we wél kunnen is vaststellen dat de afgelopen 30 jaar geen enkele premier werkelijk het varkentje heeft kunnen wassen. De opruiming die Fortuyn voor ogen had, is helaas uitgebleven.

McShamus | 27-03-14 | 03:55

Sorry hoor, maar dat 'goddelijke kale' is toch ironisch bedoeld, mag ik hopen?
De moord op Fortuin valt niet goed te praten maar laten we wel wezen, Fortuin heeft niets noemenswaardigs achtergelaten behalve een hoop stampij. Zijn zogenaamde gedachtengoed is door niemand meer opgepikt dus de waarde van die spinsels mag best eens ter discussie worden gesteld. Verder vermoed ik dat ook Fortuin, ook maar een mens, gewoon op zijn tijd naar het toilet ging om er te schijten en 's morgens bij het ontbijt een bordje Brinta nuttigde.
Laten we vooral eens ophouden de man kwaliteiten toe te kennen die hij eerst en vooral nooit heeft kunnen waarmaken, hoe spijtig dan ook, en secundo: de kwaliteiten om een regering te leiden nooit zijn gebleken uit zijn primaire carriére waar het 'Waar Pim komt komt ruzie' een gevleugeld gezegde was.
God of wie dan ook hebbe Fortuin's ziel maar goddelijk was de beste man zelf zeker niet.

Zure Sigaar | 27-03-14 | 01:42

-weggejorist-

Drkildare | 27-03-14 | 01:12

Na de moord op de goddelijke geniale kale zal de kongsi der regenten alles doen om de waterstofperoxide god met de blauwe contact lens monddood te maken...
Vrij naar het evangelie van O Dapper2:-):-(
Pukul terus Geert !!!

kapitein oosterlng | 27-03-14 | 01:09

Hoe je het ook bekijkt. Folkert zijn fanclub zal zeggen... *hij heeft zijn straf uitgezeten* maar ik denk dat voor Folkert de kogel want ik denk dat hij die onherroepelijk ontvangt in het midden geplaatst gaat worden. Ik hoop voor hem dat het dan net zo snel gaat als toentertijd bij Pim. R.I.P. Folkert.

reageerbuis | 27-03-14 | 00:50

Het is 5 min voor 12 om NL nog te reden! Uitspraak Pim!
Zijn moordenaar loopt zo weer vrij rond! Er is niks veranderd in NL! Het volk,voor een groot deel import PvdA stemvee, heeft weer niks geleerd van het verleden, “geheugen strontvlieg!” Stemmen weer massaal Links, met bij bijbehorende D66 rechtspraak! Zien nog steeds niet het verband met de onvrede en de wereld overheersende ideologie islam, die haaks staat met onze eigen normen en waarde! NL is hopeloos verloren door het linkse Tokkie volk,De linkse gutmensch, inclusief de massa emigratie aan islamitisch stemvee!
Het is nu nog wachten op bijltjesdag!
www.franklinterhorst.nl/Europa%20onder...

Landsbelang | 27-03-14 | 00:41

Job Frieszo in het NOS nieuws, dezelfde klootzak die een paar maanden eerder met een CD poster zat te zwaaien in het journaal en Fortuijn daarmee vergeleek.
nl.wikipedia.org/wiki/Job_Frieszo

Mazzeltov | 27-03-14 | 00:38

--Matt Herben was een vazal van de Veiligheidsdienst / Defensie / het Grootkapitaal--
ad melkert | 26-03-14 | 23:22
Toon mij de politicus die geen vazal van het grootkapitaal is...zelfs niet 1 dag.
Weet je wie dat niet was? En ze bezat poen, hoor. Een groot familiekapitaal. En ze was van de Christelijk Historische Unie, ook nog. Freule Wwtewaall van Stoetwegen. Zo'n beetje de laatste der integere politici. Ze draait zich om in haar graf.

dedeurs | 27-03-14 | 00:23

Matt Herben was een vazal van de Veiligheidsdienst / Defensie / het Grootkapitaal.

ad melkert | 26-03-14 | 23:22

datzouzomaarkunnen | 26-03-14 | 21:52 | + 2 -

Wat als - even puur theoretisch met aluhoedje op indien gewenst - "iemand" volkert nou zo ver krijgt naar marokko te vertrekken.

yes you could say I'm a dreamer
But I'm not the only one!


Drekshon | 26-03-14 | 23:05

@Itzamná | 26-03-14 | 21:57
Jij maakt je er wel heel erg makkelijk vanaf, die toon was anders dan dat.

Sorry voor mijn overdreven reactie, dat kon echt niet.

Ongeblustekalk | 26-03-14 | 22:58

Teeven zweet het gewoon uit. Dat hij over de vrijlatingsbeslissing geen ruk te vertellen had. Maar dat heeft hij waarschijnlijk over geen enkele beslissing. Hij en Opstelten; Stropop & Stropop.

dedeurs | 26-03-14 | 22:45

Dat demoniseren van 10 jaar geleden is precies wat er vorige week tegen Wilders gebeurde in de PvdA-gezinde media op tv.

HebpermabanvanPvdA | 26-03-14 | 22:45

-weggejorist-

sjoost | 26-03-14 | 22:38

-weggejorist-

sjoost | 26-03-14 | 22:33

Raar maar ik denk dat melkert onze volkert hoogstpersoonlijk zelf ophaalt. Het zal toch op zijn minst iemand zijn uit die hoek.

tweetybird | 26-03-14 | 22:31

Uw Verzekeringsadvis | 26-03-14 | 22:09
Een van de allereersten die de huidige tweedeling in Nederland aan de orde stelde was de door vrijwel de gehele bevolking verguisde Janmaat.
Overigens voorafgegaan door Drees.
Had men maar geluisterd, dan hadden we nu deze debatten niet moeten voeren.

de honden blaffen... | 26-03-14 | 22:28

Hehehe. Ik kom uit het klotedorpje waar DJ Eppink geboren is. Wij (..) vonden dat gezin een stelletje asocialen. DJ Eppink als student vrat altijd uit de ruif van anderen, maar betaalde nooit mee en gaf zelf nooit etentjes.
Geen wonder dus dat-ie zijn vrouw uit het oostblok moest halen.

boasatlas | 26-03-14 | 22:26

Uw Verzekeringsadvis | 26-03-14 | 22:09 | + 0 -
Kun je ook botweg zeggen wat je bedoelt te zeggen? Tweedeling, Pechtold, glijdende schaal.

Zet je kloten eens bij elkaar man. U can.

Itzamná | 26-03-14 | 22:15

Leuk filmpje en zo zie ik Bolle Tom nog eens een keer. Oud collega en geinponem.

Terpetijnzeikert | 26-03-14 | 22:12

De 2 deling in NL krijgt een steeds duidelijker vorm.
Pechtold voelt dat goed aan, de o zo aardige man roept meer vragen op dan antwoorden, maar dit ziet hij wel.
Een glijdende schaal die snel kan gaan.

Uw Verzekeringsadvis | 26-03-14 | 22:09

Ongeblustekalk | 26-03-14 | 21:05 | + 3 -
Hee kalk, nog sorry voor een comment eerder, over antisemitisme.

Wilde even kijken wat er bij was. Scusi.

Itzamná | 26-03-14 | 21:57

Oeps, beetje te snel getiept 21:39. Typo's maar even voor liev nemen.

Itzamná | 26-03-14 | 21:56

Oeps, beetje te snel getiept 21:39. Typo's maar even voor liev nemen.

Itzamná | 26-03-14 | 21:56

Wat een bizarre reactie trouwens van die vrouw op 03:19.

datzouzomaarkunnen | 26-03-14 | 21:55

Het is een schande op vele manieren.
De originele straf en strafmaat, de manier waarop volkert zich heeft gedragen in de gevangenis, de manier waarop zijn zaak is beoordeelt en het voorstel voor vervroegde vrijlating tot stand is gekomen. Dit vervolgens gehonoreerd wordt!!!!????? Vervolgens de diverse mogelijkheden om dit tegen te houden die niet benut zijn.
Normaal houd ik niet van de aluhoedjes, maar je zou er bijna eentje opzetten.
Probeer dit uit te leggen aan een Amerikaan, Rus of Duitser en ze slaan stijl achterover. Leg het uit aan Nederland en haar politici en ze halen hun schouders op. Een motie van wantrouwen is op zijn plaats, liefst zelfs nog een enquete.

datzouzomaarkunnen | 26-03-14 | 21:52

@brutus68 | 26-03-14 | 19:48 | + 21 -

Hoewel ik het volledig met je eens ben dat hij werkelijk levenslang had moeten krijgen, dwz, vast tot hij een natuurlijke dood sterft, vrees ik dat deze man kan onderduiken bij netwerken van sympathisanten. Denk aan radicaal linkse gemeenschappen die hem als een soort held zullen verwelkomen en die hem zullen helpen te overleven. Zo moeilijk zal hij het niet krijgen, jammer genoeg. Misschien dat hij op een onvoorzichtig ogenblik wordt afgemaakt door een gefrustreerde burger, maar ook dat zou triest zijn, nog een leven verwoest door dat onderkruipsel.

Daalder | 26-03-14 | 21:50

Hij zal wel in Nijmegen gaan wonen. Da's een nazi-bolwerk, dus daar is hij veilig.

Tiberius | 26-03-14 | 21:41

arie181818 | 26-03-14 | 21:29 | + -1 -
Volkert pleegt een moord op de meest in het oog springende politicus en komt weg met 12 jaar.
Iemand zie zoiets doet en, naar mijn idee, al weet wat de prijs is, is niet meer dan een pathologische gek. Zou het zo weer doen.

Die moord wat bepaald niet ondoordacht, zoals jij denkt. Grappig trouwens, je comment. Ik herinner me niet dat Volkert en Fortuyn familie van elkaar waren.

Dat de meeste moorden worden gepleegd in nabije kring geloof ik wel, en is ook zo. Alleen dal daarom slaat je comment als een tang op een mohammedaans varken.

Itzamná | 26-03-14 | 21:39

RegseHippie | 26-03-14 | 21:09 | + 3 -

Op die site is +30% voor vervroegde vrijlating :s het besef

dk-- | 26-03-14 | 21:38

-weggejorist-

Andersom dag | 26-03-14 | 21:36

Nee, hij mag uiteraard niet met de media praten. Straks praat hij nog zijn mond voorbij, en komt aan het licht wie zijn opdrachtgever was...

Russells Teapot | 26-03-14 | 21:30

@Itzamná | 26-03-14 | 20:59
oneens. Wellicht in geval van Volkert zou je redenering kunnen kloppen, dat is een man die zijn daden van te voren heeft bedacht en psychisch labiel.
De meeste moorden vinden echter plaats in familiaire/bekende kringen, en zijn ondoordacht en niet van te voren besloten. Als die eenmaal iemand vermoord hebben zal daarvan een groot aantal geen tweede moord begaan.

arie181818 | 26-03-14 | 21:29

Die docu over de ontmenselijking van Fortuin vertoont griezelige overeenkomsten met wat we de afgelopen week in de media hebben mogen aanschouwen.

de honden blaffen... | 26-03-14 | 21:28

Het idee dat Volkert niet in opdracht handelde lijkt me alleen al daarom absurd dat hij wegkwam met 12 jaar.

Hij vermoordde een politicus die een mega-change teweeg had kunnen brengen, werd gedemoniseerd door de zittende plucheklevers en tsjongejonge wat vonden ze het allemaal erg.
Waren allang blij dat ze van Fortuyn af waren.

Nu mag Geert Wilders met bewaking door het leven gaan, al een decennium. Waarom zouden mensen als Balkenende, Melkert, Samsom, Rutte, Pechtold en andere imbecielen die nu in feite op dezelfde toeter blazen wel zonder bewaking door het leven kunnen?
Dat het kale feit dat een volksvertegenwoordiger bescherming nodig heeft omdat hij gebruik maakt van de vrijheid van meningsuiting niet zonder bewaking bewaking over straat kan gaan zou al die mensen reden moeten geven om dat ELKE dag aan de orde te stellen.
En vooral ook om te kijken waardoor dat komt.

Doen ze niet, gaan ze nooit doen. Hun tijd komt nog wel. Ik bedoel, dat is geen bedreiging.
Een belofte.

Verder allemaal van de humor hoor, no offence.

Itzamná | 26-03-14 | 21:25

De beschaving beschermen door hem af te schaffen. Stompzinnige paradox.

megalul | 26-03-14 | 21:24

Je zult je maar hebben ingezet met heel je overtuiging voor een gezonde planeet met dito milieu. Actie tegen vervuiling en klimaatopwarming. In een vlaag van beredeneerde idiotie schiet je je tegenstanders door het hoofd.
Dan kom je 12 jaar later weer buiten de poort en, voila, de wereld om je heen vindt die klimaatsverandering wel erg aangenaam. Al je milieuvrienden zitten in maart op een zonovergoten terrasje een pintje te drinken. En je dochter is inmiddels een jonge vrouw, die op de hoek van elke straat wordt nagesist door dezelfde zielige mensen die je dacht te hebben beschermd tegen het rechtse kwaad.
Ik denk dat Folkert na een week weer op de deur bonst.

illuvatar | 26-03-14 | 21:18

De motivatie van OM en Teeven geven ook blijk van een hoog ivoren toren gehalte. Er zou geen gevaar voor recidive zijn omdat Volkert genezen zou zijn. Maar ja de linkse ideeën die hem tot de moord gedreven hebben worden door psychiaters dan ook niet gezien als een geestelijke ziekte (zou wel veel problemen oplossen als het wel zo was).
Teeven, u gelooft toch zelf niet dat Volkert van zijn linkse ideeën genezen is?

Oculus Malus | 26-03-14 | 21:17

Op een aanslag op de democratie staat levenslang.

Het Vragevuur | 26-03-14 | 21:16

Stel dat hij Geert zou vermoorden, dan krijgt hij waarschijnlijk een lintje.

de honden blaffen... | 26-03-14 | 21:14

@pim achtertuin | 26-03-14 | 21:03
Wees maar niet bevreesd, zodra Folkert eind maart is losgelaten zullen de media HEM wel opzoeken hoor! Elke microfoon, behalve de roze, zal hij dolgraag per ongeluk volblubberen met wervend vredesgelul.

illuvatar | 26-03-14 | 21:12

De kurken knallen bij het journaille. Volkert hun vriend komt vrij.

lingo star | 26-03-14 | 21:11

Als je zo begaand bent met Pim, schrijf dan ook Pim monument.
Die Mat bleek in mijn ogen geen verkeerde te zijn, toen niet en nu nog niet.

Febofiel | 26-03-14 | 21:10

Ik vind alle speculaties op het 'toekomstige slachtoffer' van van der G nogal overdreven. Het is niet dat Hannibal Lector vrijkomt. De enige reden voor deze lamlul om het nog eens te doen als hij graag de geschiedenisboeken in zou willen. Ook gaat niemand van de Pim-fanclub hem iets aandoen. Het enige waar hij bang voor zou kunnen zijn is dat misschien de komplot-theorie meer waar is als we op dit moment kunnen zien.
Ik gun hem natuurlijk wel spoedig biologisch tuintje op z'n buik, lekker met wat marterachtigen en spekjes en zo..

Petrus Poortwachter | 26-03-14 | 21:07

- Volgens de wet mag van de 2/3 regel worden afgewezen als recidive waarschijnlijk is. De moordenaar van Fortuyn heeft nooit aangegeven spijt te hebben. De onderzoeken die worden aangehaald om de strafverkorting te rechtvaardigen gaan vooral in op resocialisatie, en gaan onvoldoende in op kans op recidive.
- Alle partijen in de Tweede Kamer behalve de PVV willen er niet over debatteren, omdat het over een individueel geval gaat. Dezelfde partijen die allemaal voorop staan als het over individuele gevallen gaat bij het vreemdelingenbeleid (Mauro, Gumuz, duizenden pardonzaken, anyone?)
- Weer een belofte die de VVD Premier niet kan nakomen. Eens te meer het bewijs dat Rutte tijdens de verkiezingscampagne de meest grote leugens heeft zitten verkondigen.
- Een door de belastingbetaler gefinancierd beschermingsprogramma voor de moordenaar van Pim Fortuyn. Kom op zeg, hoe gek moet het worden. Vele gezinnen, Joden en homo's die wijken uit worden geterroriseerd kunnen nergens op rekenen, maar deze grootmisdadiger krijgt gratis bescherming??
- Hoewel ten tijde van de veroordeling vrijwel alle partijen het betreurden dat de wetgeving geen zwaardere straf toeliet (of de rechters geen zwaardere straf toekenden), en ondanks beloften van de VVD, zijn er geen enkele inspanningen gepleegd om de wet zodanig aan te passen dat de vervroegde invrijheidsstelling van politieke moordenaars wordt beperkt.

Samengevat, het stinkt hier. Een smerig spel, dat als het goed tot je doordringt, er gewoon op neer komt dat de moordenaar van een politiek leider die de gevestigde klasse zijn daad lichtjes wordt vergeven.

Realisties | 26-03-14 | 21:07

Ondanks wat iedereen zegt denk ik persoonlijk dat Volkert lekker in zijn durpke kan gaan wonen.
Immers Volkert heeft bewezen te kunnen doden.
Dat zie ik de meeste Fortuijn aanhangers niet doen.
Ook denk ik niet dat een van pin zijn vastgoedvrindjes geld uit wil geven om het iemand te laten doen.
Misschien zouden we kempi eens kunnen bellen of hij niemand uit koraalspecht kent die het wil doen.

miko | 26-03-14 | 21:05

De politiek schiet in een kramp, de media staan er bol van en heel het land heeft er een mening over. Maar de rechter oordeelt dat Volkert behandeld moet worden als alle andere veroordelen en dat hij dus gewoon vervroegd vrij mag komen.

Hoog tijd dat we onze rechterlijke macht tot de orde roepen. Die stelt zich namelijk duidelijk boven ons gesteld op, terwijl ze in dienst zouden moeten staan van de samenleving.

harbi | 26-03-14 | 21:05

Wanneer zou Volkert op de kieslijst van de pvda komen, voor bewezen diensten?

Ongeblustekalk | 26-03-14 | 21:05

@miko | 26-03-14 | 20:49
Willy's opa (die met dat Duitse accent) had Volkert waarschijnlijk neergeschoten met zijn Winchester als ware hij een olifant in het Krugerpark.

Maar laat ik maar niet verder reaguren. Ik zit nog na te trillen van woede na dat interview van Hans Smolders door die empathieloze politiekcorrecte linkslul van een Sven Kockelmann.

Professor Superhirn | 26-03-14 | 21:04

Maar wie zijn wij om op de stoel van de rechter te gaan zitten ?

Supermatthijs | 26-03-14 | 21:04

Een radioprogramma kan wel eens raar lopen....maar kereltje mag de media niet opzoeken....jammer!

pim achtertuin | 26-03-14 | 21:03

Ik ben ontzettend tegen geweld, maar om de één of andere manier kan ik geweld tegen Volkert van der Graaf niet afkeuren.

EigenVolkEerst | 26-03-14 | 21:02

Vooropgesteld, Volkert had gewoon levenslang moeten krijgen. Punt. Maar als ie dan toch vrijgelaten wordt, laat hem dan met rust zou ik zeggen. Doe het niet voor Volkert zelf, maar denk aan zijn dochtertje, die je ook het ongeluk in stort als je haar pa omlegt.

VanBukkem | 26-03-14 | 21:00

Feynman | 26-03-14 | 20:48 | + 4 -
Yep, people don't change that much. Als je eenmaal iemand vermoord hebt is een volgende keer al een stuk makkelijker.
Al was het maar om de eerste moord te vergeten.

Dat die Volkert vrij komt is totaal stuitend.

Itzamná | 26-03-14 | 20:59

@miko | 26-03-14 | 20:56
Ach, misschien kan ie wat van zijn organen verhandelen, in die business heeft hij vaker verwikkeld gezeten tenslotte.

illuvatar | 26-03-14 | 20:58

Het idee dat het leven van een moordenaar (in het geval van Volkert zonder twijfel) meer waard zou zijn dan het leven van zijn slachtoffer heb ik altijd totaal, maar dan ook totaal absurd gevonden.

In NL hebben we geen doodstraf (helaas in dit soort gevallen), maar wat je dan toch tenminste kan doen is om zo'n Volkert levenslang te geven zonder kans op voortijdige invrijheidstelling.

Fijn dat Heertje en een paar jaar geleden Paul Scheffer erachter zijn dat die hele mulitculshit inderdaad alleen maar shit is. Hadden ze toen maar hun bek opengetrokken.
En dat zijn dan in zekere zin de lichten van de PvdA, godbeterehet.

Zou wel benieuwd zijn naar de reacties op GS als die Volkert ook een paar kogels door z'n kop zou krijgen (soort van 'weggejorist' of 'gestopt met roken' of gestopt met 'vegetariania').

Geloof dat zo goed als iedereen het kort zou houden: "Prima zo" of "Dat krijg je als alfalfavreter".
Ik zal er nooit aan kunnen wennen dat die klootzak binnenkort op vrije voeten komt. Oog om oog, tit for tat, talio, give it a name. Die vent verdient het niet nu nog te leven.
Hij mag nu alle dagen achterom kijken. Zelfs dat gun ik hem niet. Hij had dood moeten zijn, de klootzak.


Itzamná | 26-03-14 | 20:57

@eerstneukendanpraten | 26-03-14 | 20:09
En dat is onmenselijk,willebrord op je dak.

miko | 26-03-14 | 20:56

'De puinhopen van acht jaar paars'
Ik zou bijna terugverlangen naar die puinhopen wanneer ik dit kabinet in actie zie.

Ongeblustekalk | 26-03-14 | 20:52

Natuurlijk kreeg Volkert een te lage straf gezien de implicaties van zijn daad. Maar toen die straf een feit werd viel hij simpelweg onder de wetten van onze rechtstaat. En dus dient hij all rechten te krijgen die elke burger krijgt.

Evenals plichten uiteraard.

megalul | 26-03-14 | 20:51

Het lijkt me niet dat Volkert de komende decennia met de ramen open slaapt.

subsidistan | 26-03-14 | 20:50

pim achtertuin | 26-03-14 | 20:41
Helemaal mee eens. Bijzonder oprechte, gedreven man.

harbi | 26-03-14 | 20:49

@Professor Superhirn | 26-03-14 | 19:51
Opa? Had hij dat maar gedaan!

miko | 26-03-14 | 20:49

Hoeveel extra beveiligers krijgen alle huidige en zojuist vertrokken politici van de PVV naar aanleiding van de vrijlating van Volkert van der Graaf? Voor mij is namelijk vooral de vraag hoe snel hij gaat recidiveren en tegen wie.

Tegen Geert Wilders wordt misschien lastig. Maar genoeg tot het bot gedemoniseerde politici lopen nu door het Binnenhof. Twaalf jaar terug was er slechts 1 lijsttrekker in het vizier van een politieke partij die nog geen dag in de kamer had gezeten. Die heeft de stemming nooit gehaald.

Zelfs onze kleine huiscolumnist Hans Jansens zou best eens op het lijstje van Volkert van der Graaf kunnen staan. Zo ben je kandidaat voor het Europese parlement, zo ben je een herinnering in het mediapark. Ik wens niemand iets toe. Maar dit is het zwaar teleurstellende effect van tijdelijke gevangenisstraffen.

Waar hebben daders van deze schokkende inbreuken op de rechtsstaat deze enorme mate van rechtszekerheid aan verdiend? Kan de datum van vrijlaten niet afhankelijk worden van de nabestaanden, het inzicht van de geestelijke gezondheidszorg en de maatschappij? Naar Amerikaans Parole Board model?

Alle kaarten zijn nog hetzelfde geschut, Volkert heeft dezelfde kaarten vast en we dezelfde mate van demonisatie door ministers en burgemeesters zien als in eind april en mei 2002. Ik zie exact dezelfde aanloop en verwacht dus dezelfde afloop.

In dit soort zaken volstaat geen tijdelijke gevangenisstraf. Rechters hebben geen glazen bol om een decennia vooruit te kijken. Tijd heelt niet alle wonden. En deze dader heeft al helemaal geen mentale progressie laten zien.

Geef in dit soort zaken gewoon levenslang of TBS. Dan kan je als rechtsstaat tenminste nog beslissingen nemen als puntje bij paaltje kunt. Volkert gaat op deze manier nooit meer onderdeel worden van de maatschappij, laat staan een nuttige bijdrage leveren.

Laat hem vastzitten totdat hij volledig dement is.

Feynman | 26-03-14 | 20:48

@goedverstaander | 26-03-14 | 19:43
En die maar wat graag op de stoel van dezelfde rechters gaan zitten als het een Geret weldone zijn uitspraken betreft.

miko | 26-03-14 | 20:48

@La Vie En Rose | 26-03-14 | 20:00 | + 27 -
En daarna werd Jan Peter Balkenende 4 keer premier. Met zijn vale klerkensmoel.

Osdorpertje | 26-03-14 | 20:45

@harbi | 26-03-14 | 20:28
En grote held! Zouden er meer van moeten zijn!

pim achtertuin | 26-03-14 | 20:41

Zo dan 'Bolle Ton' in de hoofdrol...goed je weer te zien man ..
SCF Benidorm '86 Capelle/R'Oost(!).

The real Flex | 26-03-14 | 20:39

Hans Smolders op Ned2 bij Een op Een.

harbi | 26-03-14 | 20:28

Bnn maakte de volgende docu naar aanleiding van de moord.
www.youtube.com/watch?v=65kAUGWM6cw
mat herben wordt vaak genoemd in de docu, tot onvrede van mat herben die overal stond te schreeuwen dat hij naar de rechter zou stappen omwille van smaad (2010). Ik heb zo juist gezocht met google naar de uitspraak, of de berichtgeving daarover. Ik kom niet verder dan alleen de Volkskrant, met een verhaaltje dat bnn excuses heeft aangeboden op radio 1 en klaar was het weer. Nooit geen rechtszaak geweest.......... www.volkskrant.nl/vk/nl/2844/Archief/a...

toetanchamon | 26-03-14 | 20:26

Vraag me wel af hoeveel kale nichten er straks voor Volkert worden aangezien en het vervolgens niet na kunnen vertellen.

T.Stark | 26-03-14 | 20:25

@Parel van het Zuiden | 26-03-14 | 20:21
Rutte heeft wel meer beloofd, ik krijg nog steeds €1000 van hem.

Ongeblustekalk | 26-03-14 | 20:23

Ik hoop zolang die moordenaar rondloopt steeds achterom moet kijken, dat ie doodsbang is, en uiteindelijk een langzame pijnlijke straf krijgt!
Ongelofelijk dat ie weer vrij komt! Heel Nederland over zn daad en heel l Nederland over zn nek voor zn vrijheid!

KannieWaarZijn | 26-03-14 | 20:22

-weggejorist-

Leasebak | 26-03-14 | 20:22

Volgens mij had Rutte beloofd dat er in geval vrijlating de hoofden van een minister en een stas op een zilveren schaal zouden worden aangeboden?

Parel van het Zuiden | 26-03-14 | 20:21

Ik vindt dat ze hem nu nog met een kaasschaaf in een isoleercel mogen gooien voor een jaartje of 30.
Meer Volkert of minder Volkert? minder, minder, minder tot er niets over blijft.

Waanzinsdwang | 26-03-14 | 20:20

De moord op pim fortuyn was geen gewone moord hoewel de rechter h'm wel zo behandeld heeft. Pim Fortuyn stond op het punt om premier te worden. Het was gewoon een politieke moord. Als Volkert een waxinelichtje naar de koningin had gegooid was ie er niet zo makkelijk vanaf gekomen. Las vanmiddag in de krant dat de Tweede Kamer achter de vervroegde vrijlating staat. Maar goed, alle politieke partijen hebben destijds geprofiteerd van de moord, met het CDA voorop (en de PvdA als goede tweede)
Grappig weetje over de aanslag op Reagan is dat hij het slachtoffer is geworden van zijn eigen beveiliging. De dader schoot namelijk mis maar de kogel ketste af op de bepantsering in de beveiligde limousine en raakte Reagan alsnog.

Osdorpertje | 26-03-14 | 20:20

Alleen al om dergelijke beslissingen stem ik geen D66.

Petrus de Rewa | 26-03-14 | 20:17

Ben ik trouwens de enige die een wat vieze smaak in de mond krijgt van dat 'Volkert' elke keer? Hij is ons vriendje toch niet?

Lewis | 26-03-14 | 20:16

@wim de goede | 26-03-14 | 20:13
Het eigenaardige is, dat als je job met een hoofdletter geschreven had, dat je dan een massa aanklachten aan je broek zou hebben gehad.

illuvatar | 26-03-14 | 20:15

@Professor Superhirn | 26-03-14 | 19:51
U bedoelt dat Volkert ook in de adelstand moet worden verheven?

illuvatar | 26-03-14 | 20:13

Tweet van de week: "Volkert waar ben je als we je nodig hebben?" Nu binnenkort is hij beschikbaar voor de job

wim de goede | 26-03-14 | 20:13

@illuvatar | 26-03-14 | 20:04
Ook frappant dat Jack op 11:00 vraag aan Theo van Gogh of hij nog plannen heeft voor de toekomst.
Zie hier in het kort enkele slachtoffers van links Nederland. De puinhopen van 100 jaar links!

illuvatar | 26-03-14 | 20:12

Ik neem aan dat Timmermans nu bij Noorwegen gaat aandringen op eenzelfde coulance voor Breivik. Da's nou eenmaal beschaafd, toch?

Parel van het Zuiden | 26-03-14 | 20:11

@Professor Superhirn | 26-03-14 | 19:51

''... opa van koning Willy ...''
Ik moest lachen.

Desmoulins | 26-03-14 | 20:11

Grootste schande is de Nederlandse politiek die in 12 jaar tijd de wet niet even hebben aangescherpt met: geen strafkorting bij moord op politicus. Ze vinden het allemaal prima zo.

de Voorzittert | 26-03-14 | 20:11

net 2,5 uur dumpert bekeken..
hebben al die kopstukken die fortuyn als nazi wegzetten ooit hun excuses aangeboden? volgens mij niet
misdaad loont in nl

Bassie B | 26-03-14 | 20:10

@ ZZP-er 20:06


Omdat Willebrord Frequin hem dan geheid op staat te wachten...

eerstneukendanpraten | 26-03-14 | 20:09

-weggejorist-

ZuurAppelSap | 26-03-14 | 20:07

@Artwido | 26-03-14 | 19:49
Volgens mij heeft het OM levenslang geeist, alleen niet gekregen

Bicycle_Repairman | 26-03-14 | 20:07

Natuurlijk bromt ie daar nog steeds. Een daadwerkelijke politieke moord plegen en na 12 jaar op vrije voeten komen, is alleen in dit krankzinnige land/vazalstaat mogelijk. Iets met beschaving...

Desmoulins | 26-03-14 | 20:07

John Hinckley, Jr. zit niet in de gevangenis,maar een soort TBS. Dat is niet te vergelijken.

B&W | 26-03-14 | 20:07

Waarom kan hij niet gewoon de poort worden uitgezet?

ZZP-er | 26-03-14 | 20:06

Gaat Thijs Romer zijn maat ophalen als ie vrij komt?

Snap je!? | 26-03-14 | 20:05

Nog zo'n onderwerp waarbij ik me hier op GS prima thuis voel: de Nederlandse strafmaat. Het kan toch gewoon niet zo zijn dat je na twaalf jaar weer gewoon vrij kunt komen nadat je in koelen bloede en met voorbedachten een ander mens van het leven hebt beroofd, en dan nog ook eens iemand van wie je weet dat zijn dood de samenleving ernstig ontwricht? Ik vind dat echt afschuwelijk, het doet GEEN recht aan de waarde van het leven van Fortuyn.

Lewis | 26-03-14 | 20:04

Ik ken iemand die op hem lijkt.
Dit gaf afgelopen jaren al wel eens misverstanden.
Ik hoop dat iedereen zijn hoofd koel houdt.

Hersenloost | 26-03-14 | 20:02

Ik vemoed dat Folkert in mei lijsttrekker is voor GL, of de PvdA.

illuvatar | 26-03-14 | 20:02

LanzVonLiebenfels | 26-03-14 | 19:54 | + 2
Of in een vuilnisauto. Maar dan eerst graag door de shredder.

ZZP-er | 26-03-14 | 20:02

Waar is die collectieve verontwaardiging nu?
De politici
De NPO talking heads
De BN-er's
De politiek correcten
.
Een leven, een stuk vrijheid van meningsuiting, een stuk van onze democratie, gesmoord in een plas met bloed en de dader staat het volgende decennium alweer op straat. #stilte
.
Een vraag, "willen jullie meer of minder Marokkanen"? #verontwaardigingstsunami
.
Niet meer serieus te nemen die mensen. Inconsequent, en inconsistent.

Parel van het Zuiden | 26-03-14 | 20:00

"De zittende politicus

Hij heeft nog nooit gedanst. Hij kent zijn doel.
Nog nooit is op zijn vale klerkensmoel
Zomaar een lach verschenen,
maar die nacht,
Nadat de gek de nar had omgebracht,
Kroop hij zijn bed uit, glimmend van de pret,
En maakte hij onbespied een pirouette.
Dank, dank, riep hij, het monster is geveld.
Hij oefende het woord ‘geschokt’ voor morgen
En sliep als twintig ossen kunnen slapen.
Straks is hij, voor de camera, vol zorgen.
Natuurlijk is hij zwaar tegen geweld.
Daar klinkt verdomd weer zijn belegen lied.
Hij loopt op straat, ondragelijk rechtschapen,
En ziet nog steeds het echte monster niet."

Gerrit Komrij 10 mei 2002, na de moord op Pim Fortuyn.

Nog maar een keer want de NOS, Vara, RTL, overige media en politici van alle partijen maar met een hoofdrol voor de PvdA hebben niks geleerd.

La Vie En Rose | 26-03-14 | 20:00

Ik zou wel een recente beelden van de man in de gevangenis willen zien. Vorig jaar hoorde ik al dat van der G al in Frankrijk zou wonen.....

toetanchamon | 26-03-14 | 19:58

4 dagen de tijd om hem te vinden toch ???

Big Lebowski | 26-03-14 | 19:57

Voor Lee Harvey Oswald stond Mr. Ruby klaar. Welke liquidator legt Volkert van der Graaf voor eeuwig het zwijgen op? Want als je te veel weet.....

Polletje Piekhaar | 26-03-14 | 19:57

2 mei wordt er niemand vrijgelaten. Ergens in de week daarvoor gaat Volkert onder een bus getaped of in een zak wasgoed of in een stapelvuilniszakken regelrecht naar Schiphol. Niet via de vertrekhal maar ergens achter de douane gaat ie een vliegtuig in. Pruik, zonnebril en nieuwe identiteit. Teveel bountyhunters op z'n spoor in NL.

LanzVonLiebenfels | 26-03-14 | 19:54

Waar u nabestaanden "Fortuyn" zei kunt elke willekeurige nabestaande invullen....

Wees_eens_creatief | 26-03-14 | 19:53

Op het Nederlands hoofdkantoor van Greenpeace hebben ze al een plekje voor hem gereserveerd.

eerstneukendanpraten | 26-03-14 | 19:52

Er komt een dag dat de ontkenners en wegkijkers met hun kop op het schavot liggen, en dan hoor je ze roepen ' Wir haben es nicht gewusst '.

Op die dag schijnt de zon!

cpio | 26-03-14 | 19:52

@Idontgiveafunk | 26-03-14 | 19:47
Er was ooit ene Balthasar Gerards. Die heeft een opa van koning Willy vermoord. Ik zou graag gezien hebben dat Volkert dezelfde straf onderging als de heer Gerards destijds.

Professor Superhirn | 26-03-14 | 19:51

wanneer gaan jullie het camerageluid uit zetten, dat geplop in alle filmjes begint irritant te worden

Russo | 26-03-14 | 19:51

Ik had er toen op gerekend en gehoopt dat er levenslang zou volgen, maar nu dat niet is gebeurd is ook dit stuk vullis onderdeel van dezelfde rechtsstaat en dus gaan de poorten open.

Bicycle_Repairman | 26-03-14 | 19:49

-weggejorist-

Leasebak | 26-03-14 | 19:49

-weggejorist-

ZuurAppelSap | 26-03-14 | 19:49

Het OM is het gevaar voor onze samenleving.
Keer op keer bewijzen zij dit met hun belachelijke uitspraken.

Artwido | 26-03-14 | 19:49

Volkert zal zijn relatief comfortabele en veilige bestaan van de afgelopen 12 jaar nog wel gaan missen. Hij is dan wel vrij, maar eigenlijk ook weer niet. Zijn echte straf begint op 2 mei. Ik heb overigens geen medelijden.

brutus68 | 26-03-14 | 19:48

Gelijke straffen voor iedereen? Ok maar er heeft in Nederland nog nooit iemand een toekomstig staatshoofd Vermoord. Dit mag van mij levenslang of de dood krijgen

Idontgiveafunk | 26-03-14 | 19:47

Ongelooflijk. Pim doodvermoord, de familie Fortuyn levenslang, de politiek die de schrobbering ontliep die het al jarenlang verdiende. Volkert die alweer vrij rondloopt. En wat doet Nederland? Die stemmen massaal D66.
Inderdaad, die partij van die softe rechters ja...

Professor Superhirn | 26-03-14 | 19:47

Hij mag vrij omdat ze de kans op herhaling 'klein' vinden?
Wat is klein dan?
En zelf zegt hij 2 jaar geleden dat hij niet weet of hij zoiets weer zou doen.
Weet je, we kunnen het beestje ook gewoon bij zijn naam noemen en zeggen waar het op staat:

Dit wordt vooral gedaan om Wilders en PVV-stemmers te koeioneren.

Cuyahoga | 26-03-14 | 19:47

Geen spijt is 100% kans op recidive. Of rekent justitie daar juist op?

Tiberius | 26-03-14 | 19:46

Volkert was de soldaat van de linksfatsoenlijk elite. Kijken wie ze hebben opgelijnd voor Greet.

funkyd | 26-03-14 | 19:46

Idee voor een poll: krijgt de moordenaar van Volkert van der G. meer of minder dan 12 jaar cel?

Zupschufter | 26-03-14 | 19:46

Het recht is te belangrijk om aan juristen over te laten.

Godsammekraken | 26-03-14 | 19:45

Ga 2 mei de hele dag posten op schiphol, wil weleens weten naar welke bestemming Volkert vertrekt.
Dat wordt niet zo heel lastig, staan vast een groepje bekende 'mensen' die hem uitzwaaien..

Boris die Sauertopf | 26-03-14 | 19:44

Hele horden politici vinden dat ze zich er niet mee moeten bemoeien, want het is aan het OM (en de rechters). Die volgen de wet. Dat diezelfde politici de wetten maken wordt door hen gemakshalve even vergeten. Stelletje losers.

goedverstaander | 26-03-14 | 19:43

Schandalig. Er is iets gruwelijk mis met de rechtspraak in Nederland.

De Slimmerick | 26-03-14 | 19:42

Een witwasser en een pedofiele top hebben besloten een moordenaar vrij te laten. Leg dat maar eens uit in het buitenland...

ElMatadero | 26-03-14 | 19:41

Wat heerlijk schaamteloos nou weer, die man die boos is omdat Volkert Feyenoord's huldiging van de Europacup verziekt heeft.

AdmiraalAckbar | 26-03-14 | 19:41

Ben ook benieuwd naar het verdwijnarrangement dat Volkert geniet. Onherkenbaar gemaakt? Levenslang uitkering zonder sollicitatieplicht? Oprotbonus? Gaarne antwoord Fredje T. en Ivo O.!

Godsammekraken | 26-03-14 | 19:41

-weggejorist-

ZuurAppelSap | 26-03-14 | 19:40

Hij zal toch wel, à la Ferdi E., geschept worden door een shovel binnenkort? Toch?!

Peter3201 | 26-03-14 | 19:40

Hij mag niet me de media praten. Wie moet er beschermd worden? Wiens naam mag hij niet noemen? Dezelfde die hem er nu eerder uit haalt?

Idontgiveafunk | 26-03-14 | 19:38

REAGEER OOK