Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Volkert van der Graaf op 2 mei HELEMAAL VRIJ

pimdood534.jpgGoed nieuws voor Thijs Römer: VOLKERT KOMT OP 2 MEI VRIJ. Op vier dagen na precies 12 jaar na het eenmans volksgericht tegen Pim Fortuyn, komt de meest gehate vegetariër van Nederland op vrije voeten. Gerehabiliteerd, en zonder psychische afwijkingen, volgens het OM. En volgens Fred Teeven, want die 'had het OM nog kunnen bevelen om naar de rechter te stappen om vrijlating uit of af te stellen. Doet hij dus niet'. (Nou, dan moet-ie maar opstappen. Toch, Mark Rutte?) Hier de hele brief (PDF) met de voorwaarden voor de voorwaardelijke invrijheidstelling van Volkert van der G.: hij mag niet in Hilversum, Rotterdam en Den Haag komen, en niet met de media praten. Destijds waren het vooral PvdA'er Melkert, GroenLinkser Rosenmoller, Demoniseer66'er Thom de Graaf en VVD'er Dijkstal die de weg bereidden voor de moord op de kale, welbespraakte professor die het zo goed voor had met Nederland. Hier, 2,5 uur terugkijken hoe dat ook weer ging, dat demoniseren van Pim. Momenteel marcheert iedereen met fatsoen in z'n donder en/of een dubbel paspoort tegen Geert Wilders, dus Volkert komt vrij in een voor hem gunstig sociaal klimaat. Precies wat het smeulende vuurtje onder de samenleving nodig heeft: méér olie! ANP REACTIES: Marcel van Dam: “Mooi, die eetafspraak met Volkert kan gewoon doorgaan op 6 mei." ANP REACTIES: Thom de Graaf (D66): “Ik heb hier niet voor gekozen. Haha. ‘Gekozen’. Vat u hem? Hahaha." ANP REACTIES: Paul Rosenmoller (GroenLinks): “Ik kom later bij u terug. Ben even mijn kinderen naar een blanke school brengen." ANP REACTIES: Ad Melkert (PvdA): "Nergens spijt van. Ander onderwerp."

Reaguursels

Inloggen

Heee Volkert! Here's Johnny!!

zeefert | 27-03-14 | 08:21

Alsof de regering nogmaals zo'n domme fout kunnen maken, de hel zal losbreken als ze Wilders laten omleggen door Volkert! Dan mogen ze zelf wel heel goed gaan oppassen tzt. Daar trapt toch niemand meer in.

Maar dat het feit er ligt dat die achterlijke nu al vrij komt is bizar te noemen.
En enorm laf van de regering als het ze hierom te doen is.

LulZig | 27-03-14 | 02:28

Mooie vent die PIM. RIP

Albertomundo | 27-03-14 | 00:16

Bizar, dezelfde beveiligers van Volkert moeten ook Greet beveiligen tegen Volkert.

Rijole | 26-03-14 | 23:39

Het is mooi om te zien dat de gevestigde orde met mindcontrol de meute kan beinvloeden. Eerst was het nog met religie tegenwoordig is het meer met idealisme (racisme, duurzaamheid..) Kijk maar eens hoe fel mensen worden als er afgeweken wordt van die norm. Mensen mogen er gerust om gedood worden. "Het kwaad" wordt gelabeld en de achternahollers doen de rest.

roze_bril | 26-03-14 | 23:01

@Nieuws-Lezer | 26-03-14 | 13:20
-
Ik denk zelf dat je de opdrachtgevers van van der G. hoger moet zoeken dan de politiek.
Omdat de politiek even niet leek te ging doen wat de elite in gedachte had.

oplichter | 26-03-14 | 21:11

Volkert je was zo grote jongen om Pim te vermoorden waarom ben je nu zo laf, om geen zelfmoord te plegen.
Je bent uitgespuugd door de samenleving, dus je heb niets meer aan je leven.
Ik hoop dat je dit lees

ciater | 26-03-14 | 19:48

Hoop dat ie snel aanklopt bij Petrus!

Suz | 26-03-14 | 18:37

Net die 2,5 uur teruggekeken; het was hard tegen hard van twee kanten met ronduit onsmakelijke vergelijkingen over en weer. Hoeveel aangiften zou dat vandaag de dag wel niet opgeleverd hebben. Maar RIP Pim en dat meneer van der G. nog maar lang en ongelukkig mag leven.

james white | 26-03-14 | 18:20

-weggejorist-

Blue Light | 26-03-14 | 17:43

-weggejorist-

Ko Ranzig | 26-03-14 | 17:26

Er was een tijd dat politieke moordenaars gevierendeeld werden (Baltasar Gerards),daarna kregen ze dus 18 jaar en werd 6 jaar kwijtgescholden.Nou ja kwijtgescholden ? Hij is geen moment meer zo veilig als in de gevangenis. Je zou zelfs gaan denken dat zijn gerechte straf nu is begonnen en daar staan de 3 machten van de staat straks beteuterd bij te kijken.

Dolphi | 26-03-14 | 17:25

Tegen die vrijlating zou een aangifte zeer legitiem zijn in mij ogen!

Dark_Austrian | 26-03-14 | 16:55

Gelieve ook locatie van vrijlating bekend te maken

richieyeah | 26-03-14 | 16:34

Ik hoop dat ie op tijd terug is in de gevangenis uit het buitenland zodat ze hem met verlof kunnen sturen.
(O, shit, dat mag ik niet verklappen geloof ik)

Premier Trutte | 26-03-14 | 15:55

@(c)ZWITSUL
Wat moeten ze dan doen? Het is niet de schuld van de Tweede Kamer dat de rechter niet voor levenslang maar voor 18 jaar heeft gekozen.
Daarnaast heeft de Tweede Kamer in 2008 er wel voorgezorgd dat vrijlating het niet meer een recht is zonder plichten. En dat is ook met terugwerkende kracht geldig voor mensen die vrijkomen na 1 juli 2013. Sindsdien kan Justitië in ieder geval eisen stellen aan de vervroegd vrijgelaten personen.
Zo moet Volkert dus een enkelband dragen, zich verplicht wekelijks melden bij de reclassering, verboden contact te zoeken met de nabestaanden, verboden contact te zoeken met de media, mag niet komen in de gemeente Rotterdam, Hilversum en Den Haag omdat daar nabestaanden wonen en moet hij verplicht meedoen aan een traject bij de psychiater.
Ik vind jammer dat het politieke/maatschappelijke efffect van zijn moord niet tot een levenslange gevangenisstraf heeft geleid. Maar de huidige Tweede Kamer van alles kwalijk gaan nemen is te simpel.

buitenspeler | 26-03-14 | 15:32

Weet je, ergens ben ik wel blij als Volkert zometeen achter Wilders aan gaat. Het zou namelijk meteen bevestigen hoe de vork in de steel zit, en dan kunnen we weer genieten van ongemakkelijk gedraai van de gevestigde orde. Want met al hun geblèr over hoe Wilders een gevaar is, zijn zij het die het acceptabel maken dat rechtse politici achter elkaar af worden geschoten, en dat wordt dan meer dan duidelijk.

En met een beetje mazzel overleeft Volkert het dan niet, en dan kunnen we meteen iedereen die bij de begrafenis op komt dagen oppakken en in de cel flikkeren.

Piet van het Padje | 26-03-14 | 15:19

Of Adje Melkert. Dat mag ook...

Suske doet Wiske | 26-03-14 | 15:01

Marcel van Dam. De vleesch geworden salonsocialist.
Als er iemand het predikaat 'minderwaardig mens' moet krijgen, is het deze nep-journalist wel.

Suske doet Wiske | 26-03-14 | 14:59

Wij kunnen niets anders doen dan Geert en de zijnen steunen in hun strijd tegen het linkse fascisme en gepeupel.

Boy Cot | 26-03-14 | 14:58

Gezellig , komt allen naar Zwolle 2 mei. Tegenover de Mac in Zuid. Kunnen we hem uitzwaaien.

XaaD666 | 26-03-14 | 14:54

"Op vier dagen na precies twaalf jaar"
Daar is dus helemaal niks precies aan.

Djong | 26-03-14 | 14:47

Hij heeft een fiets met 20cm dik frame.

Tishetnetnie | 26-03-14 | 14:47

pim achtertuin | 26-03-14 | 09:27 | + 87 -
sniperdag?

(Behind)Doors | 26-03-14 | 14:24

Een ruime meerderheid van de Tweede Kamer accepteert het dat Volkert van der G., die op 6 mei 2002 Pim Fortuyn vermoordde, op 2 mei van dit jaar onder voorwaarden vrijkomt. VVD, PvdA, SP, D66, ChristenUnie en GroenLinks aanvaarden de vrijlating
- www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article...

opdat wij nooit vergeten !

(c)ZWITSUL | 26-03-14 | 14:05

Jezus, ik blijf er kippenvel van krijgen die foto...
.
Vraag me wel eens af: hoe anders had het allemaal kunnen lopen? Dan hadden we nu mischien niet 'de week van de aangifte' gehad. In en in triest. Meer kan ik er niet over zeggen.

Maargoed, ze laten 'm vrij want: "de kans op herhaling is laag" ... *LAAG* ... dus er nog steeds kans dat ie het *NOG* een keer flikt!
.
Prent dat maar even in je kop experts!

davimore | 26-03-14 | 14:04

-weggejorist-

Nieuws-Lezer | 26-03-14 | 13:45

-weggejorist-

Nieuws-Lezer | 26-03-14 | 13:42

Kunnen de namen van de psychologen die hem ongevaarlijk vinden een keer in de krant?

doedeljantje | 26-03-14 | 13:41

Nesterov | 26-03-14 | 13:29 Dan droomt hij van een bakfietsmoeder die haar kinderen naar een witte school brengt.

ja,diedus! | 26-03-14 | 13:36

-weggejorist-

uitgeslapen | 26-03-14 | 13:36

-weggejorist-

uitgeslapen | 26-03-14 | 13:35


We leven toch wel in een grappig landje.

Noem de grootste pedo op en iedereen legt zich er bij neer dat hij ooit een keer wordt vrijgelaten.

uitgeslapen | 26-03-14 | 13:35

Ik vraag me nog steeds af wat mensen als Marcel "u bent een minderwaardig mens" van Dam zichzelf wijsmaken om 's nachts lekker te kunnen slapen.

Nesterov | 26-03-14 | 13:29

Kan ik al voorgedrukte aangifte formulieren bestellen i.v.m de aangifte tegen Thijs Romer inzake het oproepen tot moord op een politicus ?

ja,diedus! | 26-03-14 | 13:29

Terwijl 50% van de Nederlanders de vrijlating afkeurt vindt 100% van de media en TV journalisten het wel ok... vreemd...

070 | 26-03-14 | 13:21

Ik verdenk tot op de dag van vandaag de politiek er altijd nog van dat ze Volkert hebben ingehuurd om Pim Fortuyn om te leggen. Eigenlijk weet ik dat gewoon zeker, want de reden waarom Volkert Pim om het leven bracht vind ik totaal ongeloofwaardig en daarbij is het een nederlander, wat nog meer bizar is.

Nieuws-Lezer | 26-03-14 | 13:20

valt wel op dat politici bij de uitspraken van zowel Fortuyn als bij Wilders (en vooral Pechtold) vooraan staan te schreeuwen: "Dit kan niet! Dit mag niet! Dit moet niet!" maar als hun directe collega word bedrijgd, uitgemaakt als Hitler 2 of Goebels 2 dan houden ze hun mond.
wees dan een ECHTE vertegenwoordiger van het volk en spreek je achterban toe dat dit soort dingen OOK niet door de beugel kunnen

Vini_Q | 26-03-14 | 13:18

Ons recht is hartstikke krom. Vervroegd vrij wegens goed gedrag. Hoezo? Je hoort je altijd goed te gedragen; dat is normaal. Doe er nog maar een paar maandjes bij in geval van slecht gedrag.

Maria.1 | 26-03-14 | 13:12

De hamvraag blijft natuurlijk in wiens opdracht hij handelde; was het ons voormalige staatshoofd, Wim K., Adje M.?? Misschien dat degene die dit stuk ongeluk wil vermoorden hier even mee kan wachten totdat hij deze info heeft prijsgegeven, waarvoor bij voorbaat dank!

Casamalakka | 26-03-14 | 13:08

voor de echte pimfanclub wordt dat posten bij de poort van PI zwolle.
links Nederland is desperaat en zoekt een "troubleshooter" whahahaha, die omschrijving dekt de lading denk ik wel zo'n beetje.

kaplaarzenverkoper | 26-03-14 | 13:08

voor de echte pimfanclub wordt dat posten bij de poort van PI zwolle.
links Nederland is desperaat en zoekt een "troubleshooter" whahahaha, die omschrijving dekt de lading denk ik wel zo'n beetje.

kaplaarzenverkoper | 26-03-14 | 13:07

Hebben De PVDA en GROENLINKS hem binnen kort niet nodig!!!!!!

gerrit5042 | 26-03-14 | 12:53

Pas nu wel snel die wet aan zodat na de onvermijdelijke aanslag op Wilders (ook weer in opdracht van dezelfde partijen als bij Pim) de Groen Linkse dader nu wel een behoorlijke straf kan krijgen.

jan-lul-de-behanger | 26-03-14 | 12:48

-weggejorist-

dirkjan jansen9072 | 26-03-14 | 12:44

-weggejorist-

dirkjan jansen9072 | 26-03-14 | 12:43

2050: zeg Opa hoe zat dat toen met die Fortuijn was die eerder dan Wilders vermoordt.
Onze moslim leraren willen er niks over zeggen.

Uw Verzekeringsadvis | 26-03-14 | 12:39

Misschien ff een hitje crowdfunden voordat ie weer losgaat? Zijn vrijlating begint nu toch wel verdacht te worden nu onze Geert het wat moeilijk krijgt. Ook lijkt het alsof het bashen van de PVV nu extra aangezwaffelt wordt richting de vrijlatingsdatum van deze psychopaat. Overigens ben ik niet ze van de complottheorieën, maar toch... (de opdrachtgever voor de moord op Fortuyn loopt nog gewoon vrij rond)

Nemesis-25 | 26-03-14 | 12:37

Hoop dat volkeren van der graaf bij mij in de buurt komt wonen. Heb nog wat vragen voor hem... Daarna zet ik zijn antwoorden op geestrijk evenals zijn adres zodat iedereen de antwoorden kan komen controleren. Mijn koffie staat klaar!

Goedemiddag | 26-03-14 | 12:35

Giel Beelen is blij met de vrijlating van Volkert: "De uitspraak van vandaag is een zege voor de democratie. De 50% van de reaguurders op Standpunt NL die tegen de vrijlating zijn, zou je eigenlijk gewoon hun rechten moeten ontnemen." Aldus Beelen zojuist op Radio 1.

'Een zege voor de democratie.' Hij zei het echt.

harbi | 26-03-14 | 12:29

"In tegenstelling tot de meerderheid, heb ik zelf een mening".
lieverkipsinmijnbips | 26-03-14 | 10:27 | -100
- - - - - -
hé vervelio-bipsneukert op je zelfbedachte voetstukje, je generaliseert. Welke meerderheid? Alsof jouw petiterige mening überhaupt boeiend zou zijn.

Cosmic Traveller | 26-03-14 | 12:24

Natuurlijk had die klootzak levenslang moeten krijgen. Maar hij heeft het niet gekregen en nu heeft hij dus, net als ieder ander, recht op voorwaardelijke vrijlating na 2/3 van de straf. Het heeft geen enkele zin om hiertegen te protesteren. Het vonnis is definitief en dat hij dit voorjaar vrij zou komen, wisten we ook allang.

paulvink | 26-03-14 | 12:24

Lieve Geenstijl, wordt het niet tijd om op die dag een Volkert is vrij teller rechts te plaatsen (verander Hero in Volkert en euro's in dagen). Hier worden de dagen geteld dat Volkert van zijn leven, vrijheid etc. kan genieten.

Andersom dag | 26-03-14 | 12:24

Ik begrijp niet echt waar die vrijlating na het uitzitten van twee derde van de straftijd vandaan komt. Als ik uit eten ga en 100Euro moet betalen kom ik echt niet de deur uit met 67Euro

De Veerboot | 26-03-14 | 12:23

waarom heeft fredje teeven eigenlijk een blauw oog?
heeft hij klappen gehad?

--sql error-- | 26-03-14 | 12:22

Laten we allemaal onze boetes voor foutparkeren, snelheidsovertredingen etc. voor 2/3 betalen. Lijkt me wel zo eerlijk als moordenaars ook voor slechts 2/3 hoeven te boeten.

Wat een idioot land is nederland. Wat een idiote rechters. En wat een idiote politici hebben wij hier in dit land. 12 Jaar voor een geplande en koelbloedige moord met voorbedachte rade. Een grote aanfluiting.

PowPow | 26-03-14 | 12:17

@VanBukkem | 26-03-14 | 12:11
Aan zo`n vader mist een kind niet veel.

Slipsnifter | 26-03-14 | 12:17

Ik zit met een dilemma. Volkert zouden ze eigenlijk met een blok beton aan zijn voeten face-forward van een flatgebouw af moeten gooien. Hij verdient het. Maar ik vind dat zo zielig voor zijn dochtertje.

VanBukkem | 26-03-14 | 12:11

Het feit dat Volkert geen berouw toont en zelfs geen moeite doet om te liegen dat hij wel spijt heeft, betekent dat zijn enige remming om weer te moorden het ongemak van gevangenisstraf is. Als hij een manier vindt om uit handen van Justitie te blijven dan heeft hij geen enkele remming meer. Maar het gebeurt natuurlijk nooit dat psychopaten op proefverlof zich aan jonge meisjes vergrijpen of aan het moorden slaan nadat psychologen hen voor ongevaarlijk hadden verklaard. De onfeilbare conclusie van specialisten dat Volkert geen psychische afwijking heeft, zegt meer over hun eigen gestoorde psyche dan over die van Volkert. Het ergste hierbij is dat Justitie zelf geen enkele vorm van intelligentie of initiatief toont. Justitie levert de restanten van wat ooit een leefbare maatschappij was, zonder enige wroeging over aan de willekeur van een handjevol half-debiele kwakzalvers, die hun volslagen incompetentie al ruimschoots hebben bewezen.

Nivelleermarionet | 26-03-14 | 12:09

Veel, ik zeg VEEL te vroeg, schandalig vind ik dit maar het is de wet zegt men.
Het is natuurlijk mosterd na de maaltijd maar die wet moet super snel gewijzigd worden!
En ja ik kan het niet laten, de zittende regeringen en partijen hebben er sinds 2002 geen flikker aan gedaan om die wet echt te veranderen en per direct aan te passen!!!!!!

Europatje | 26-03-14 | 12:08

Devlonir | 26-03-14 | 11:54 | + 0
Je kunt na een vervolging niet achteraf de wet aan gaan passen. Ook Wilders en Teeven niet. Een vonnis is een vonnis. Had hij nu hetzelfde gedaan dan had hij wsl wel levenslang gekregen, zie Mohammed B.

kicktherabbit | 26-03-14 | 12:05

Mijn comment: voor appeltjes ^^

Sylvan | 26-03-14 | 12:05

Mike Oxlong | 26-03-14 | 11:58 | + 0 -
---
Ik snap je verontwaardiging niet.
Misschien moet je mijn stukje nog een keer lezen en dan opnieuw inhoudelijk reageren. Net zo als ik bij jou heb gedaan. Ik ben namelijk ontzettend nieuwsgierig hoe je reageert op de anti- PvdA feiten.
Het was overigens niet mijn bedoeling om je te beledigen. Ik merk uit je reactie dat je boos bent.

appeltjesgroeneweide | 26-03-14 | 12:04

Die verzorgingsstaat is er ook gewoon nog steeds. Niemand die het plan om onze verzorgingsstaat voor 90% af te breken van Pim heeft overgenomen.

kicktherabbit | 26-03-14 | 12:04

Nice one Geenstijl. Waar men overal op het interwebs woedend is dat Volkert na 12 jaar een maandje op proefverlof mag hoort de echte woede natuurlijk te zitten bij het feit dat hij over een maand een vrij man is.

kicktherabbit | 26-03-14 | 12:02

Iedereen weet ondertussen wel dat ik teeven een ongeloofelijke lul vindt. Toch ben ik het met veel mensen het dit keer niet eens. Ik geloof dat juist in tegenstelling tot veel andere zaken dit keer teeven wel eerlijk is.
Hij wil echt wel dat volkert blijft zitten en pleegde echt wel verzet. Maar hij heeft gewoon gezien dat de wet het niet mogelijk maakt en het vechten is tegen de bierkaai. Ik denk dat hij geen mogelijkheden meer ziet en kan inbrengen. Het is wrang maar wel de echte realiteit. Als aan alle voorwaarden zijn voldaan is er niks meer tegen te doen. Zo is het gewoon met de wet in nederland. Maar ik geloof dit keer wel dat hij volkert liever vast had zien blijven zitten. En dat Rutte met zijn uitspraak eigenlijk onbezonnen heeft geroeptoeterd,maar zo kennen we pinokkio rutte en is in deze teeven niet aan te rekenen.

tweetybird | 26-03-14 | 12:00

Ik mis Pim Fortuyn nog iedere dag, gelukkig leeft Gerard Joling nog wel.

lompe smurf | 26-03-14 | 11:59

appeltjesgroeneweide | 26-03-14 | 11:50

Hoe weet jij nou waar ik wel en niet verontwaardigd over ben? Over een gehersenspoelde knee-jerk reactie gesproken.
Je distilleert uit mijn commentaar op Wilders dat ik dan maar een allochtonen knuffelende PvdA-er ben? En Wilders is zeker geen boeman. Dat zou hem mythisch maken. Het is gewoon een rare Limburger met stompzinnige ideeën. En ondanks dat ik een grondige hekel heb aan de heilig verklaring van Pim, mag Mavo-3-Geert nog niet eens in zijn schaduw staan.

Mike Oxlong | 26-03-14 | 11:58

@"Toch jammer om te constateren dat ook hier steeds meer verknipte figuren reaguren zeg. Middeleeuwse martelpraktijken, tuurlijk mensen...."
René B. | 26-03-14 | 09:57 | + -10
Wie is hier nou verknipt? Volkert of ik die wat nostalgisch terugblik op straf voor moordenaars van politieke leiders..

Papapanzer | 26-03-14 | 11:58

de kogel en het geweld kwam van links. Hitler was overigens ook een nationaal SOCIALIST en had een extreme hekel aan het vrije kapitalisme.

Ron_Paul | 26-03-14 | 11:57

Zalm en Bolkestein willen weten waarheen ze hun bedankje kunnen sturen dat hún rol in het verketteren van Fortuyn niet wordt opgerakeld.

simpelman | 26-03-14 | 11:55

Tria Politica:

De wetgevende macht, oftewel de Kamers. Die bepalen de wet door middel van het democratische en politieke proces.
De uitvoerende macht, oftewel de Ministeries/Regering. Deze voeren beleid binnen de grenzen van de wet.
De rechterlijke macht, oftewel de Rechters. Deze voeren de wet uit zoals deze beschreven is.

Het is de schuld van de politiek dat de wet die dit mogelijk maakt nog steeds bestaat. In de situatie van Volkert kan dit nu niet meer verandert worden vanuit Den Haag, want dat is inmenging van de uitvoerende of wetgevende macht in de rechterlijke macht. En dát is wat in een bananenrepubliek gebeurt (dus mensen die de vrijlating bewijs van bananen-zijn vinden zijn sukkels, allemaal).

Nu kan iedereen keihard roepen het belachelijk te vinden. Maar alle tijd dat Volkert vast zat hebben alle politici de kans gehad de wet die de rechters gebruiken aan te passen. Iedereen heeft dat NIET gedaan. En nu geven ze de schuld aan de rechters. Dat is makkelijk scoren, en bewijs van hoe grote sukkels en 'mosterd na de maaltijd' losers al onze politice zijn. En vooral Geert Wilders. Hij had dit kunnen eisen toen hij samen met VVD en CDA invloed had op de uitvoerende én wetgevende macht. Die samenwerking had inperken van vervroegde vrijlatingen ook politiek er door kunnen drukken. Maar dit deed het 'kabinet waar rechts nederland zijn vingers bij af kon likken' toen niet.

Dus niet nu schreeuwen Wilders, stomme sukkel die je bent. Je hebt de beste kans dit daadwerkelijk aan te pakken laten lopen.

Devlonir | 26-03-14 | 11:54

Wilders zet weg, discrimineert en is een bij tijd en wijle onfatsoenlijk en onbeschoft. Dat is niet zo zeer demoniseren maar een vrij accurate samenvatting.
Mike Oxlong | 26-03-14 | 11:40 | + -1 -
---
U bent gehersenspoeld.
-
Dhr. Aboutaleb/ PvdA: er zijn teveel Oostblokkers
Dhr. Oudkerk/ PvdA: kutmarokkanen
Mw Hamer/ PvdA : er zijn te veel Polen, ze geven geluidsoverlast, vervuiling en doen nog wat nare dingen. Daarom per 12 vierkante meter 1 Pool
--
Maar dan onze o zo geliefde marokkanen...het volk dat bij uitstek actief onze maatschappij wegzet. Elke dag weer middels buurterreur en intimidatie. Spugen naar vrouwen. Verschijnen wekelijks in opsporing verzocht.
-
En dan komt u met het wegzetten van Wilders. U had met minstens zo gelijke verontwaardiging op de PvdA moeten reageren als u op Wilders doet. Waarom doet u dat eigenlijk niet?
-
En daarom noem ik u gehersenspoeld.
Laten we ook niet de corruptie binnen de PvdA vergeten a la Elatik. Maar nee, u heeft in uw hoofd zitten dat Wilders de boeman is. Nee meneer, dat is oa de PvdA (zie de bovenstaande uitspraken door PvdA prominenten)en alle menschen die alleen een heel klein stukje willen zien.

appeltjesgroeneweide | 26-03-14 | 11:50

Peter_K | 26-03-14 | 10:15 | 4
Voorbedachte rade is niet hetzelfde als met een reden.

swift1.6 | 26-03-14 | 11:49

Een grove schande en in en in triest dit. Ik ben niet zo van het what goes around comes around maar ik zal er geen traan om laten als van der Graaf een "ongelukje" krijgt.

Sliptong | 26-03-14 | 11:48

Lijkt wel geen toeval te zijn dat de belangrijkste fakkeldragers in de huidige hetze tegen Wilders komen uit de zelfde partijen als toen (D66, PvdA.)Toevallig?

Hassan_Jassan | 26-03-14 | 11:48

@Boris die Sauertopf | 26-03-14 | 11:45
Om hij links is.

Slipsnifter | 26-03-14 | 11:47

Was die vader van Maxima niet gespecialiseerd in het verduisterenvan personen?

Frikanknul | 26-03-14 | 11:46

@Konijnenkeutel | 26-03-14 | 11:44
Flikker toch op man, Volkertpijper, de wet wordt toegepast hoe het uitkomt.

Slipsnifter | 26-03-14 | 11:46

Dus dezelfde dag treedt markx kuddte af?
Of wordt Yvo weer beschikbaar als burgermeester van Rotterdam??
Of was het weer een loze belofte van markx? Net als die € 1000 van die smerige communistenkliek?

jeneverneus | 26-03-14 | 11:45

Waarom wordt zo'n Thijs Römer niet opgepakt voor zijn doodsbedreiging?

Boris die Sauertopf | 26-03-14 | 11:45

@s.o.i.a.
Geen enkel artikel in de grondwet wordt nageleefd, in de zin dat je niet bij een rechter kan beroepen op de grondwet (paar uitzonderingen daargelaten). Je kan in Nederland ook niet bij de rechter een wet van de Tweede Kamer laten toetsen aan de grondwet, het idee is dat de Eerste Kamer, de Tweede Kamer en de Raad van State dat zelf al hebben gedaan.

buitenspeler | 26-03-14 | 11:44

@Slipsnifter | 26-03-14 | 11:40: de wet geldt voor iedereen dus ook voor Volkert. Als dat je niet bevalt rot je maar lekker op naar een land waar minder nauw met wetten om gegaan wordt.

Konijnenkeutel | 26-03-14 | 11:44

En weet u wat het wrange in het geheel is,dat juist het woord discriminatie,het woord dat pim fortuin wilde schrappen omdat het te pas en te onpas gebruikt word,dit woord juist maakt dat volkert vrij komt. Het zou namelijk discriminatie zijn om hem langer vast te houden terwijl ander langgestraften wel na tweederde van hun straf vrijkomen. Dat is ook de reden dat teeven niet anders kan als het verzet opgeven. Die regel die pim wou schrappen. Wranger kan je het niet hebben,lijkt mij.

tweetybird | 26-03-14 | 11:44

Volkert van der G, je bent een vervloekt wezen.
Je hebt een toekomstige minpres van Nederland vermoord omdat je met je kleine wereldblik niet wilde verder kijken dan wat Fortuyn wel kon.
Gelukkig is Wilders niet zo dwaas geweest (sorry Pim) om beveiliging af te houden.

appeltjesgroeneweide | 26-03-14 | 11:42

Ze luisteren toch niet naar ons. En Grote bek Teven mag wat mij betreft wachtgeld gaan aanvragen

badlegerig | 26-03-14 | 11:42

ca12nag3 | 26-03-14 | 11:31 | + 0 -
Begrijpelijk hoor, want het vervolgen van Wilders blijkt waarschijnlijk niet mogelijk. Want Wilders heeft niet meer gezegd dan wat 1.5 Miljoen van zijn aanhangers denken. Misschien dat er na de uitzending van " Opsporing verzocht" gisteravond nog wat gelijk gestemde aanhangers zijn bij gekomen.

Snowy2000 | 26-03-14 | 11:41

tweetybird | 26-03-14 | 11:30

Wilders zet weg, discrimineert en is een bij tijd en wijle onfatsoenlijk en onbeschoft. Dat is niet zo zeer demoniseren maar een vrij accurate samenvatting.

Het enige wat mij stoort is dat hij eigenlijk niet hard genoeg aangepakt durft te worden juist omdat me hier te netjes is en de schijn van parallellen met Fortuyn wenst te voorkomen. Het is al weer een poosje geleden maar als Kamervoorzitter had ik Wilders-doe-eens-normaal-man linea recta de kamer uitgeflikkerd en hem pas weer toegelaten na een welgemeend excuus.

Mike Oxlong | 26-03-14 | 11:40

Je vermoord de toekomstige minister-president -waar ontzettend veel vanaf hing- onder voorbedachte rade. Toont geen enkel berouw, sterker nog, roept dat je het zo weer zou doen, en loopt -na 12 jaar zeer goed behandeld te zijn in een staatshotel- gewoon weer als vrij man over straat.
Voor zo`n land kan ik geen enkel respect opbrengen.

Slipsnifter | 26-03-14 | 11:40

Het is niet uit te leggen waarom de moordenaar van Theo wel een lange straf kreeg en de moordenaar van Pim nu al weer vrij komt.
Om dat het niet is uit te leggen, kan je eigenlijk maar 1 conclusie trekken. Het is gewoon bepaald. Bepaald door die corrupte elite in dit land.

Lafayette | 26-03-14 | 11:38

Hoop dat er ooit iemand uit hem weet te trekken hoe de vork precies in de steel zit.

watazooi | 26-03-14 | 11:38

De kogel komt nu wel een keer van rechts denk ik.
Volkert zal niet echt fijn op straat kunnen rondlopen met z'n vriendin.

Mazzeltov | 26-03-14 | 11:38

Ik kan mij nog herinneren de vele bloemen en kaarsen en brieven 's avonds tegen de ingang van het mediapark, heel Nederland was ontdaan. Het lijkt bijna een geregisseerde symbolische daad hem nu vrij te laten. De man is vogelvrij wat mij betreft.

mooi geluld man | 26-03-14 | 11:37

Ik hoop dat hij heel snel tegen de verkeerde Nederlander aanloopt die het landsbelang dient..... maar aangezien dit een vooropgezet links plan is geweest zal deze smerige kl**tzak onherkenbaar naar Zuid-Amerika o.i.d. worden weggesluisd....

Sylvan | 26-03-14 | 11:37

@vraagstaart

Uitschotwond ....en daar zou inderdaad zomaar een dubbele betekenis aan kunnen hangen.
Pim had volkomen gelijk, artikel 1 van de grondwet afschaffen. Is totaal irrelevant geworden, want wordt al decennia niet meer nageleefd. Maar dat opvallend genoeg wel immer ten nadele van de autochtone belastingbetaler.
Het feit dat moordenaars hier vrij kunnen komen na het uitdienen van kortere straffen dan sommige plegers van vermogensdelicten, toont feilloos het morele failliet aan welk is ontstaan door 60 jaar sociaaldemocratie.
De Nederlandse bevolking heeft dat al geruime tijd in de gaten. Hoog tijd dat het pluche zittende rapaille een kapitale blunder maakt en zodoende de lont definitief in het kruitvat steekt!

s.o.i.a. | 26-03-14 | 11:34

Waar zijn de Marokkanen als je ze nodig hebt ?

popye | 26-03-14 | 11:33

Ik denk wel dat hij zo nu en dan even achterom moet kijken.....Volgens mij staat er nog een rekening open.

Bolesmales | 26-03-14 | 11:33

Snowy2000 | 26-03-14 | 11:21
Nee hoor zn linkse makkertjes hebben hem nog 1 keer nodig. Hij word vrijgelaten en op "mysterieuze wijze dood geschoten. Waardoor hij nooit meer kan vertellen wie wat en waarom. En Wilders de schuld geven voor anti linkse sentimenten die dit dan mogelijk zouden hebben gemaakt. 2 vliegen in 1 klap. Natuurlijk mede mogelijk gemaakt door de propaganda machine.

Dit is een soort scenario dat goed mogelijk is.

ca12nag3 | 26-03-14 | 11:31

En het vervelende is dat er geen flikker maar dan ook geen ene flikker van is geleerd. Ook meneer wilders mag zich verheugen in demonisering van zijn persoon. Dat bleek maar weer aan uitspraken van die kale clown samson,die er alvast van uitgaan dat de rechter wilders zal veroordelen voor zijn uitspraak terwijl de rechter nog geeneens een uitspraak heeft gedaan. De linksche kerk gaat over lijken zo blijkt wel weer. En zetten nu ook weer meneer wilders zijn leven ten onrechte op het spel. De politiek doet weer hetzelfde als toen. En eigenlijk zouden die partijen aangeklaagd moeten worden voor stemmingmakerij en werkelijk haatzaaien en het iemands leven daarbij op het spel zetten. Want dat is wat hier weer gebeurt. En als het gebeurt wat niet is te hopen dan spreken ze er weer schande van terwijl ze hetzelf hebben veroorzaakt en er schuldig aan zijn. De kogel kwam dan weer van links,maar dit keer ook een beetje van rechts. PvdA een zeer gevaarlijke partij met zo'n droplul van een samson die over lijken gaat om in het pluche te blijven. Een partij die na de recente gebeurtenissen juist eigenlijk verboden zou moeten worden omdat ze tot echte haat aanzetten en verdeeldheid. Een partij ook die ook de marokaanse gemeenschap juist geen goed doen,maar ze juist meer in de stront helpen. Maar ik denk dat dat nog een tijdje duurt voordat meer mensen dat gaan inzien. Niet de pvv is het gevaar in de samenleving maar juist een partij zoals de pvda en in kleinere maten groenlinks die proberen mee te lopen.

tweetybird | 26-03-14 | 11:30

Anijsblokje | 26-03-14 | 11:23 | + 0 -

Om er maar eens een omgekeerde Godwin in te gooien.

Anijsblokje | 26-03-14 | 11:26

-weggejorist-

minder minder | 26-03-14 | 11:25

De tijd vliegt. Voor het veel te snel vrijlaten van een moordenaar zonder spijt evenzo het heilig verklaren van een hysterische relnicht. Strange times.

Mike Oxlong | 26-03-14 | 11:24

Atheist als ik ben, herhaal ik nog maar eens:
Jezus was een omstreden profeet in z'n tijd
Hij wilde minder goden
Hij werd verraden door zijn eigen fractie
Hij werd door zijn eigen volk aangegeven/uitgeleverd aan bezetters.
Hij werd vervolgens aan het kruis genageld.

Valt goede vrijdag dit jaar op 2 mei?

@2eK: Het is onnoemelijk lastig om in contemporaine setting te bepalen wie goed en wie slecht is. Je mist de geschiedenis om te vertellen hoe dingen achteraf zijn gelopen.

Anijsblokje | 26-03-14 | 11:23

Daar zijn ze zo ontzettend goed in, onze "boven ons gestelden", je dag verpesten.

Slipsnifter | 26-03-14 | 11:22

Mijn dag is in ieder geval weer verpest.

Slipsnifter | 26-03-14 | 11:22

@Captain Pervert | 26-03-14 | 11:13
Omdat hij in linksche kringen als held gezien wordt.
Net zoals de moslims Mohammed B. als held zien, en 9-11 als een soort feestdag wordt beschouwd.
Weg met ons.

Slipsnifter | 26-03-14 | 11:21

Uit onderzoek naar het recidivegevaar bij Van der G. Blijkt dat herhaling door deskundigen als laag wordt ingeschat.

Vertaald in duidelijk Nederlands "Ja, de kans bestaat altijd nog"

Snowy2000 | 26-03-14 | 11:21

Denk dat er in het geniep wel een of ander -tonnen belastinggeld kosten- linksch feestje zal worden georganiseerd, met veel champagne en kaviaar.
Zo zijn die galbakken wel.

Slipsnifter | 26-03-14 | 11:19

Weer een downgrade voor dit toch al zo trieste landje.

Slipsnifter | 26-03-14 | 11:17

Komt ZE dat even goed uit ?

Lief meiske | 26-03-14 | 11:16

In alle media staat 'Volkert heeft 2/3 van zijn straf erop zitten dus komt hij in aanmerking voor vervroegde vrijlaten'. Dat woordje 'dus' snap ik niet. Waar is de link? Waarom leggen ze 18 jaar op als hier toch maar maximaal 2/3 van uitgezeten hoeft te worden? Waarom geen 12 jaar? En waarom laten ze hem niet, lekker symbolisch, vrij op 6 mei?

Captain Pervert | 26-03-14 | 11:13

12 jaar.... Je zou bijna de afweging gaan maken.

Afgeschminkte Bassie | 26-03-14 | 11:13

Mensen die een degelijke moord met voorbedachte rade plegen dienen überhaupt zelden tot nooit meer vrij te komen. Dat het Folkert betreft is wat mij betreft irrelevant. De wet is voor een ieder gelijk, dus ook voor hem. De wet is niet goed. Dat is de kwestie.

Bigi Bana Boy | 26-03-14 | 11:11

Even de lijst van levenslang veroordeelden (sinds 1970 in NL) gecheckt. Van de 39 namen zijn er 25 buitenlands... Nee Volkert staat er niet bij dus want niet levenslang...dus

ecologiste | 26-03-14 | 11:10

Dit kan dan wel de wet zijn (geweest), maar 'recht' is het zeer zeker niet. Van der Graaf heeft gewoon mazzel dat hij eerder was dan Bouyeri en dat we veertig jaar softies aan de macht hadden.
.
Geen recidivegevaar? M'n zolen. Ze verdenken die engnek al jaren van het omleggen van een wethouder en hij heeft nul berouw getoond. Als Greet morgen iets onaardigs zegt over kistkalveren kan hij net zo goed meteen een doelwit op zn voorhoofd schilderen.
.
Wmb hadden we de lijn van het bestraffen van politieke moorden niet na, maar met Van der Graaf moeten doortrekken. Jurisprudentie is blijkbaar prima, tenzij het de rechterlijke macht even niet uitkomt. Dan moeten we er de wet voor aanpassen om die gasten weer een beetje feeling met de buitenwereld te geven.
.
En omdat vierendelen niet meer mag, had het dus levenslang moeten zijn. Opsluiten en sleutel weggooien. Was veel veiliger geweest voor iedereen, want ik durf er een lief ding op te zetten dat er vanaf 'koningsdag' een eencellige (met pistool) voor de poort van de bajes bivakkeert. Want twee mei is natuurlijk geen twee mei.
.
Nu weet ik wel dat een graf een stuk minder kost dan een cel en dat een hoop mensen het 'recht' zullen vinden als Van der Graaf 'per ongeluk' iets overkomt, maar het probleem is dat dat dan weer niet de wet is.

pietvanvliet | 26-03-14 | 11:10

De Nederlandse rechtspraak is geinstitutionaliseerd onrecht geworden.
.
Laat ik eerlijk zijn. Ik heb slechts pure minachtig over voor dit verwrongen construct.

Parel van het Zuiden | 26-03-14 | 11:09

@buitenspeler | 26-03-14 | 11:03 |
Valt vast wel te hacken.

ProAsfalt | 26-03-14 | 11:09

Het enige verschil met Wilders is dat geertje, minder,minder roept en Pimmetje,meer,meer,meer riep.

Tishetnetnie | 26-03-14 | 11:09

@ProAsfalt
Hij heeft een enkelband om.

buitenspeler | 26-03-14 | 11:03

@IndoFortuyn
Dankje voor het duidelijk maken dat er het woord gif zit in aangifte. Vooralsnog was deze hint van de linkse hoek mij nog niet opgevallen. Hopelijk heeft Geert iemand in dienst die al zijn eten voorproeft om vergiftiging te voorkomen.

buitenspeler | 26-03-14 | 11:02

Paralellen met 2002. Pvda verliest de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2002. Pim wint en haalt de meiverkiezingen van 2002 niet.
2014 PvdA verliest de gemeenteraadsverkiezingen. Klimaat wederom achterlijk met PKNkerkdienst tegen racisme, Duizenden (3000) op teletekst bij de landelijke racisme demonstratie met thema Ich bin ein Berliner/I amAmsterdammer/Mocro met spandoek Wilders hond van Israel, Spekman moet braken, maar niet van van een PvdA-raadslid uit Soest, die illegaal stemmen ronselt. PvdA wil cordon sanitaire stop. Mediahype rond een selectief fragment van een uitspraak van Greet met zijn gedachteVERKEERD(o nee goed). Er wordt door de burgemeester van Nijmegen aangezet tot aanGIFte, maar niet tegen de pistolenrap van Hosny.
Volkert wordt vrijgelaten op 2 mei (waarom niet op 6 mei?)en heeft nog 20 dagen!!! tot de meiverkiezingen 2014. Enorm DE BEVEILIGING VAN GREET OPSCHROEVEN.
Bedankt Geenstijl voor de film over demonisering van Pim. Graag ook svp binnenkort een film over de demonisering van Greet en paralellen met Pim of komt dat pas postuum?

IndoFortuyn | 26-03-14 | 10:56

Dat hij met GPS traceerbaar is is natuurlijk wel handig. Eigenlijk zou er en kaartje op internet moeten komen die laat zien waar hij is.

janEnrika | 26-03-14 | 10:56

"hij mag niet in Hilversum, Rotterdam en Den Haag komen"

Hoe willen ze dat handhaven? Een kansloze eis. Een beetje vermomming volstaat al.
Wilders en de hele PVV fractie en wellichts zelfs de PVV stemmers mogen wel Pitbulls en ganzen aanschaffen.

ProAsfalt | 26-03-14 | 10:56

Gaat ie nou weer rondlopen met een dood schaap op z'n hoofd?

Jan5819 | 26-03-14 | 10:52

als iedereen nu 10 euro geeft aan de familie van de moordenaar van volkert... Mag dit dan? Of hebben we dan gezamenlijk een huurmoordenaar ingehuurd? Gewoon een vraag hoor.

New Quacka | 26-03-14 | 10:52

De enige die er steeds maar weer tijd bij krijgt is de werkzame arbeider . U weet wel , de man / vrouw bij u in de straat die elke dag weer vroeg uit de veren is om aan het werk te gaan. Het zijn ook de mensen waar u over het algemeen totaal geen overlast van heeft. Het aantal maal dat deze gewaardeerde en eerlijk hun kostje verdienende in aanraking komen met justitie is in bijna alle gevallen een flitsboete van zo'n kilometertje of 3 over de schreef gaan.Voor een eigen aangifte mogen ze terugkomen og krijgen het advies : er wordt toch niets met u aangifte gedaan , lekker puh. Zij zijn ook degen die zich bont en blauw betalen aan allerlei belastingen , heffingen een aanslagen van lokale overheden zonder ergens "recht" op te hebben v.w.b enige vrijstellingen. Als klap op de door hen zelf betaalde vuurpijl krijgen ze jaar in jaar uit te horen dat ze de sterke schouders er onder moeten zetten , want na het zuur komt het zoet. Werkt u nog enige jaren door , want dan kunnen wij alvast twee jaar AOW van u inpikken en overmaken naar Griekenland en de rest van de zielige schoudertjes over de hele wereld van Brussel tot Zimbabwe. Veroordeelde criminelen zijn de gene bij wie er telkens door de rechter opgelegde tijd afgaat bij "goed gedrag". Snapt u het nog ?

ja,diedus! | 26-03-14 | 10:50

Nu eerst nog wat weken flink Wilder demoniseren, en volkert vrij laten. Je zal er bijna iets van gaan denken.

byebyeholland | 26-03-14 | 10:49

@ lieverkipsinmijnbips | 26-03-14 | 10:41 |
Een vette +1. Ik had niet gedacht u nog eens op een juiste conclusie te kunnen betrappen, eerlijk is eerlijk.

goedverstaander | 26-03-14 | 10:48

"Deze man is niet links, deze man is extréém links"
(Vrij naar P. Rosenmöller)

Ahasveros | 26-03-14 | 10:48

@lieverkipsinmijnbips

Wees blij dat het niet is afgedaan met een geldboete van de 5de categorie (er staat namelijk óf óf)

TheStef | 26-03-14 | 10:46

@rockdaman: handig, dan mag je ook 2x belastingbetaler (voorrecht van een usa paspoort).

Pimp my Voortuin | 26-03-14 | 10:46

Net op tijd.

captainobvious | 26-03-14 | 10:45

Wij het nederlandse volk zijn anaal verkracht
onder glijmiddel, met voorbedachte rade, zonder de beleefdheid van een klodder spuug... De lul kwam van links, de echte daders zijn nooit gestraft en ons land is inmiddels bijna de redding voorbij...
En wat doen wij? We doen alsof we het lekker vonden...

TiTi_no_ghost_237 | 26-03-14 | 10:44

@goedverstaander: Dan wil ik daar wel zeehond worden!

van gummigalgen | 26-03-14 | 10:44

@René B. | 26-03-14 | 09:57
Politieke moordenaars zonder spijt geen 30 jaar maar vervroegd vrij? Tuurlijk joh.

Niet dat ik vind dat onze vleesloze viezerik middeleeuws gemarteld moet worden maar ik snap het sentiment wel.

Smuts | 26-03-14 | 10:44

En te bedenken dat de feitelijke moordenaars (zo wilt de "opdrachtgevers") nog steeds vrij rond lopen en in de meeste gevallen 'topbanen' hebben! Volkert van der Graaf was slechts de 'pion' die het "werk" uitvoerde!

Ook mis ik nog een reactie van Wim Kok (PvdA).

vrijgezel42 | 26-03-14 | 10:43

Ik zit me steeds meer op te vreten over al die vieze vieze vieze politicus/media/guttmensen met hun weg met ons retoriek.
.
Serieus om te KOTSEN!!!!!!!!

fifi23 | 26-03-14 | 10:43

Ik snap echt niet waarom die man vrij is. Meerdere redenen om dit niet te doen.
Hij heeft het "recht" simpelweg niet.
Geen spijt of berouw, beide of een van de twee zou kunnen.
Het politieke klimaat is zo verstoord op dit moment dat men angstig is dat wilders door hem iets aangedaan word (terrecht of niet)
Maar wat als van der G nou iets overkomt? Krijgt wilders zeker de schuld?
Rest my case.

ca12nag3 | 26-03-14 | 10:42

@goedverstaander. Geen probleem, joh. De redactie is het ook regelmatig niet helemaal eens met de inhoud van mijn soms wat recalcitrante tegeltjes en heeft nagenoeg al mijn tegels van de afgelopen dagen verwijderd. Het ontneemt me een beetje de interesse om te te reaguren en ik houd het maar weer voor gezien.

lieverkipsinmijnbips | 26-03-14 | 10:41

@ goedverstaander | 26-03-14

Goh, zo dom bent u toch niet?

Mannen in driedelig kostuum zijn vrijwel altijd oplichters.

kwark001 | 26-03-14 | 10:40

Waarom kan een rechter geen toevoeging aan brengen in de strafoplegging. Bijvoorbeeld: Straf 20 jaar met als toevoeging "zonder recht op eerdere vrijlating" en die vanzefsprekendheid uit de wet halen dat je automatisch eerder vrijkomt als je je goed gedraagt.

van gummigalgen | 26-03-14 | 10:39

Aan de foto op nu.nl te zien is Fred Teeven stevig op het gelaat geslagen. www.nu.nl/binnenland/3735958/volkert-v... Deze volledige draai tussen als hardliner willen procederen tot het bittere einde en nu voor de eerste zitting de handdoek in de ring gooien, zou toch niet veroorzaakt zijn door een thuisbezoek van de linkse kerk?

Feynman | 26-03-14 | 10:38

@lieverkipsinmijnbips | 26-03-14 | 10:03
Hij gebruikt beeldspraak? <shock, horror> Nee, dat zijn de ergsten. Frituren in oude olie is nog te goed voor zulke lui.

Illustreren met cijfermateriaal? Nee, dan kan je maar beter zonder enig bewijs roeptoeteren. Veel... ehm... betrouwbaarder of zo.

Smuts | 26-03-14 | 10:38

@ kwark001 | 26-03-14 | 10:31 |
Tegenvraagje: zijn het Marokkanen in kostuum en blanke hangjongeren?

goedverstaander | 26-03-14 | 10:37

Tip van de dag: vraag eens aan een willekeurige Marokkaan wat hij van de vrijlating van Volkert vind.
Dan zal hij niet zeggen dat het de rechtstaat is en hij zijn straf heeft gekregen maar dat hij een held is en dat Pim er om vroeg. Net als dat ALLE Marokkanen om minder minder vroegen.
Het is zo fijn om geen Marokkaan te hoeven zijn.

Veel Vaak | 26-03-14 | 10:36

@ lieverkipsinmijnbips | 26-03-14 | 10:27 |
Ik zeg u alleen dat u een verkeerde conclusies trok uit wat u hier leest. Ik wilde slechts behulpzaam zijn en gaf u wat achtergrondinformatie. Maar dat heeft u blijkbaar niet nodig om uw oordeel te vormen.

goedverstaander | 26-03-14 | 10:36

@kwark001
Ik loop niet op het trottoir maar op de stoep.

buitenspeler | 26-03-14 | 10:35

Als ze dit gisteren in Nijmegen geweten hadden, was er vanaf het Stationsplein vermoedelijk een groot gejuich opgegaan.

Douwe Trant | 26-03-14 | 10:34

Ik ga even een zakje haatzaad kopen.
Wel lekker dat je nu hele groepen kunt bereiken met de eenvoudige tekst minder, minder.

Veel Vaak | 26-03-14 | 10:34

Die compilatie van de haatzaaierij uit 2002 is zeer het bekijken waard (als je de tijd hebt). Kudos voor degene die dat gemaakt heeft. Belangrijk moment uit de NLse geschiedenis dat na 2002 collectief doodgezwegen is door de NLse media alsof het nooit gebeurd was.

Het is toch wel erg jammer dat door de moord op Fortuyn niet in 2002 de noodzakelijke moderniseringen doorgevoerd konden worden in het Nederlandse bestel, dat was voor iedereen uiteindelijk veel beter geweest.

De oude garde heeft het vervolgens nog 12 jaar weten te rekken maar hun time is nu running out en dat beseffen ze nu ook zelf. Er staan alleen geen goede jongere mensen klaar om het over te nemen.

Die demonisering werkte in 2002 uiteindelijk totaal averechts, benieuwd hoe het nu gaat aflopen. Het kan alle kanten op nu.

Als ik Minister Opstelten was dan zou ik de beveiliging van Wilders in ieder geval maar flink verder opvoeren nu. We moeten niet nog een politieke moord erbij hebben in NL na Fortuyn en van Gogh.

Outsider-Inside | 26-03-14 | 10:32

@ lieverkipsinmijnbips | 26-03-14

Stel u loopt over straat. Op het linker trottoir staan 5 mannen in driedelig kostuum.

Op het rechter trottoir staan 5 hangjongeren.

Welke kant kiest u?

kwark001 | 26-03-14 | 10:31

@goedverstaander Voor uw beeldvorming: ik heb volkomen schijt aan de hier heersende mening. In tegenstelling tot de meerderheid, heb ik zelf een mening.

lieverkipsinmijnbips | 26-03-14 | 10:27

Ik hoop dat hij ziek wordt aan allebei zijn oogballen en dan een zo langzaam mogelijk maar uiterst pijnlijke dood sterft.

Als hij dood is verdiend hij de best mogelijke medische zorg een een geslaagde reanimatie zodat hij het nog een keer kan ondergaan.

Etc, etc.

netniet | 26-03-14 | 10:26

Geen woord over Die Römer in de media. Het gepeupel mag het niet weten.

Kamervraag | 26-03-14 | 10:26

Als Volkert belastingfraude had gepleegd, zou hij nog steeds zitten. Deze rechters hebben een links, politiek gemotiveerd vonnis uitgesproken. Onbegrijpelijk en onvergeeflijk.

De enige geruststelling is dat Volkert de rest van zijn (hopelijk korte) leven permanent angstig over zijn schouder moet kijken. #dekogeldiejewistdatzoukomen

Dizzydent | 26-03-14 | 10:26

@goedverstaander ergens een conclusie aan verbinden of voorbarig conclusies trekken op iets waarvan jij denkt dat de waarheid is? Dat jouw vriendin honderd keer moet steken, wil niet zeggen dat die van mij niet kan fileparkeren. Beperkt mannetje.

Ik vind dat je bij dit soort kwesties áltijd naar elk individueel geval moet kijken. Nederland is een rechtsstaat en geen apenland, zoals de meeste andere landen in deze wereld. Nabrullen, overschreeuwen, degene met de grootste lul achternalopen. Dom volk.

lieverkipsinmijnbips | 26-03-14 | 10:25

@ lieverkipsinmijnbips | 26-03-14 | 10:15 |
U komt hier blijkbaar nog niet zo lang, maar de meeste reaguurders zijn het over het algemeen niet voor lagere straffen. Datzelfde geldt voor het onderhavige geval. Dat u een vergelijking trekt met de sharia zegt veel over uzelf en helemaal niets over de heersende mening alhier aangaande straffen voor criminelen.

goedverstaander | 26-03-14 | 10:24

Volkert van der G.: wat een uitstekend exemple van hoe een linksmensch denkt en handelt als iemand het niet eens is met zíjn opvattingen van tolerantie en geweldloosheid. Met dank aan paardenfluisteraar Marcel van D.

milky bar | 26-03-14 | 10:24

Hij zal bescherming genieten voor het leven.
Hij krijgt een uitkering voor het leven.
Wonen in binnenland of buitenland word allemaal netjes betaalt.
Wat moet je hiervoor doen?
Een tegenstander uit de wegruimen, en de politiek beloont je.
12 jaar gevangenis en je hoeft nooit meer te werken.
Ik doe echt iets verkeerd...

Bogart | 26-03-14 | 10:22

Overigens had ik graag gezien dat hij wel met de media mocht spreken. Al was het alleen maar om dat oerdomme `de kogel van links` nooit meer te hoeven horen.

Igor Putkin | 26-03-14 | 10:22

Volkert ging achter Pim aan omdat die tegen dierenrechten was. De PVV is daar juist voor, dus Volkert zal eerder PVV stemmen en CDA-ers (en anders die voor mega stallen zijn) jagen dan achter Wilders aan te gaan.

Nyg | 26-03-14 | 10:22

Nederland moet zich schamen om een politiek moordenaar vrij te laten

fred1434 | 26-03-14 | 10:21

Nou Karma leef je eens helemaal uit vanaf 2 mei.

zooishettoch | 26-03-14 | 10:21

zolletjes = rolletjes

Zaniker | 26-03-14 | 10:20

Er is een vacature bij de zeehondencrèche in Pieterburen. Ik zie mogelijkheden voor Volkert.

goedverstaander | 26-03-14 | 10:20

@ lieverkipsinmijnbips | 26-03-14 | 10:11 |
Negen van de tien vrouwen kunnen niet fileparkeren. Bij de mannen is dat één op de tien. 'De vrouwen zijn in de statistieken van het volkomen kut file-parkeren oververtegenwoordigd'. Is heel generaliserend maar daarom niet minder waar.
Waarom denkt u dat jongvolwassenen tot 24 jaar meer verzekeringspremie moeten betalen? Daar ligt dezelfde visie aan ten grondslag. Als je niet generaliseert kun je nooit iets beweren of doorvoeren. In dit land wonen mensen die nergens een conclusie aan (durven te) verbinden. Want je zou eens een beslissing moeten nemen die niet iedereen goed uit komt. Laf.

goedverstaander | 26-03-14 | 10:19

Geert hoeft niet te vrezen, want hij tolereert dierengekkie Graus in zijn partij.

Igor Putkin | 26-03-14 | 10:18

Dat zo'n oetlul van een derderangs acteur (Thijs Römer dus) met zo'n oerlompe opmerking durft te komen. Thijs, je zal het nooit verder brengen dan wat onnozele zolletjes want alle rollen tot nu toe heb je te danken aan de naam Römer.

Zaniker | 26-03-14 | 10:18

Misschien moet er nu ook "genegeerd" worden, de antwoorden op vragen hoe ze het vinden dat hij vrij komt, deze "onrendabelen" staan toch zeker buiten spel!

lanexx | 26-03-14 | 10:18

ik zou een baard laten staan, petje op en een bril.
goed opletten dus.

(c)ZWITSUL | 26-03-14 | 10:16

Opvallend: bij de meeste van de reaguurders ontbreekt een baard, kromzwaard, een besnorde vrouw in een boerka en een kameel op de oprit. Verder zijn alle eigenschappen van een schreeuwende meute bergvolk aanwezig. Ik zie voldoende basis voor invoering van een roomwitte versie van de sharia.

lieverkipsinmijnbips | 26-03-14 | 10:15

@swift1.6 | 26-03-14 | 10:10

Als je iemand met een reden vermoord heet dat "met voorbedachte rade". Normaal gesproken staat daar een zwaardere straf op in dit land.

Peter_K | 26-03-14 | 10:15

@lieverkipsinmijnbips 09:29
In 2002 was het nog levenslang of max 20 jaar, ipv levenslang of max 30 jaar tegenwoordig. Overigens is levenslang ook echt levenslang, daar bestaat soms wat onduidelijkheid over.
En waarom er voor 18 jaar werd gekozen in plaats van 20 jaar of zelfs levenslang, had met de geringe kans van herhaling te maken.
En dat later de maximum tijdsstraf is verhoogd naar 30 jaar heeft geen invloed op oudere zaken.

buitenspeler | 26-03-14 | 10:13

2 mei ? het is toch pas 5 mei Bevrijdingsdag.

Boris Jeltsin 999 | 26-03-14 | 10:13

@goedverstaander "Maar als je niet generaliseert kom je nooit ergens"

Zo zeg... Dat is nog eens een zinvolle bijdrage aan ons rechtssysteem...

lieverkipsinmijnbips | 26-03-14 | 10:11

Wanneer geeft Thijs Römer een party?

henkietenkie | 26-03-14 | 10:10

Patsy Volkert verdwijnt óf comfortabel naar het buitenland of haalt, iets minder comfortabel, de kerst niet. Weet teveel. Zo rollen schaduwoverheden namelijk, al sinds ze bestaan.

o)+ | 26-03-14 | 10:10

Walgelijk dat zo iemand ooit vrij kan komen.

Probleem ligt niet bij teeven of het om. Die hebben ook in dit geval helaas regels te volgen en kunnen niet anders. Het probleem ligt bij de belachelijk lage straf die is opgelegd en de voorwaardelijke invrijheidstelling. De regels moeten veranderd worden.

Op moord zou een minimumstraf van levenslang moeten staan.

NiceGuysFinishLast | 26-03-14 | 10:09

Natuurlijk komt hij vrij. Hij heeft immers 2/3 van zijn straf uitgezeten, dus volgens de wet mag je dan op vrije voeten gesteld worden. Ieder andere gewezen crimineel zou ook vrijkomen.

Daarmee zeg ik niet dat deze wet niet aangepast moet worden. Maar als de ene moordenaar maar 2/3 hoeft te zitten, dan hij ook.

Fenna | 26-03-14 | 10:08

Het demoniseren van (extreem) afwijkende meningen is zo oud als de weg naar Rome en gebeurde indertijd (jaren'80) met Janmaat, later dus Pim Fortuijn en nu met Wilders.
De accenten en methoden verschillen hier en daar maar het principe is hetzelfde. Vroeger hooivorken nu "aaangifte".
Onder aanvoering van mensen, die denken en pretenderen de wijsheid en de juiste morele waarden in pacht te hebben, trokken de schapen gisteren ten strijde naar het politie-bureau van Nijmegen. Op de brandstapel met de heks!!!

daytripper | 26-03-14 | 10:08

NL = kudtland, lief en genadig voor teringtiefus/kk-tuig. Iedere haatdragende idealist die bereid is de weg van Volkert te gaan, om bijv. Wilders neer te knallen, weet nu dat de prijs die hij/zij betaalt relatief laag is. En Henk en Ingrid zullen zijn/haar rekeningen voortaan betalen.
NL = kudtland en geen rechtsstaat.

Fijnstoffer | 26-03-14 | 10:08

@doedeljantje | 26-03-14 | 09:30
Dat zou pas erg zijn: koning Willem Bier die iedereen op goed geluk in de gevangenis mag gooien.
(Oh even de deur open maken, volgens mij staat er een agent voor)

frank87 | 26-03-14 | 10:07

@ 83% van de geweldsdelicten is uitgevoerd door een man. Gelijk alle mannen maar opsluiten dan?
lieverkipsinmijnbips | 26-03-14 | 10:03 |

Natuurlijk niet. Maar als je niet generaliseert kom je nooit ergens. Van die mannelijke wetsovertreders is een fors deel Marokkaans. Die scheren zichzelf nogal over één kam dus.

goedverstaander | 26-03-14 | 10:07

een ding is zeker, als hij dood gaat, zal het NIET door een allochtoon zijn ( ja, ik ben even politiek korrect ).

helaas nederlander | 26-03-14 | 10:06

Wat een intens trieste constatering dat NL in al die jaren gevangenschap geen ene steek is veranderd...

milky bar | 26-03-14 | 10:05

De grap is nu dat als iemand Volkert omlegt, hij levenslang de bak in gaat en er dus niet met 12 jaartjes luxebehandeling vanaf komt.

Wat ze natuurlijk bedoelen is dat Volkert op 2 mei ergens in Zuid Amerika met een nieuw gezicht en een paar miljoen belastinggeld op zak wordt vrijgelaten.

James Lastig | 26-03-14 | 10:05

@giechelmeisje | 26-03-14 | 09:58
Waar heb je het over, Fortuyn was hier heel open over.

Onderbuik | 26-03-14 | 10:04

Oh, nu is hij geestelijk gezond? Ik herinner me nog dat de hele Asperger-industrie stond te dringen om hun favoriete ziekte du jour aan hem toe te schrijven. Waar zijn die nu? Een ander lijk aan het pikken?

John Muts | 26-03-14 | 10:04

-weggejorist en opgerot-

lieverkipsinmijnbips | 26-03-14 | 10:03

2 mei ? het is toch pas 5 mei Bevrijdingsdag.

Boris Jeltsin 999 | 26-03-14 | 10:02

@zeeman73 | 26-03-14 | 09:45
Hoogste tijd dus dat de wet wordt aangepast. Wie heeft ooit die onzin heeft bedacht: na tweederde uitzitten vrijkomen?

Tukker69 | 26-03-14 | 10:01

Volgens de berichten zou van de G. geen psychische stoornis hebben. Hij moet zich elke week melden en moet verplicht worden begeleid door een psycholoog of een psychiater.......Huh? Nog een keer......Volgens de berichten zou van de G. geen psychische stoornis hebben. Hij moet zich elke week melden en moet verplicht worden begeleid door een psycholoog of een psychiater. Dus met andere woorden hij is nog steeds zo gek als een deur!!!

van gummigalgen | 26-03-14 | 10:01

Hmm, Pim Fortuyn vermoord op 6 mei 2002.

Flokert van der Graaf weer vrij op 2 mei 2014.

Tussentijds heeft meneer proefverlof gehad.

Volgens mis ik hier nog een paar dagen, of zijn de jaren bij justitie korter dan die van mij?

Het valt werkelijk ALTIJD uit in het voordeel van de crimineel.

Peter_K | 26-03-14 | 10:01

Aan de juridisch geschoolden onder ons:
Voorwaarde is o.m. dat hij niet met de media praat. Is dat gebruikelijk?
Op mij komt het over als angst dat hij door iets te zeggen anderen in verlegenheid kan brengen.
Of zie ik spoken?

Kapitein Sjaak Mus | 26-03-14 | 10:00

En dan nu graag nomineren voor de Nobelprijs voor de vrede.

Rob7 | 26-03-14 | 09:58

Van de week kwam ik er pas achter , Volkert van der Graaf is een Marokkaan.

nemeton | 26-03-14 | 09:58

Pim Fortuyn. De man die graag aan jonge jongetjes zat, in dark rooms. De ongemakkelijke waarheid die we niet willen horen..

giechelmeisje | 26-03-14 | 09:58

@zeeman73 | 26-03-14 | 09:45

Hij hoeft van mij niet echt ritueel geslacht te worden a la Theo van Gogh.

Maar een klein, fataal ongelukje gun ik hem wel.

Ikdus | 26-03-14 | 09:58

Toch jammer om te constateren dat ook hier steeds meer verknipte figuren reaguren zeg. Middeleeuwse martelpraktijken, tuurlijk mensen....

René B. | 26-03-14 | 09:57

De hetze tegen Fortuyn kent dezelfde opbouw als de hetze tegen Wilders. Zelfde uitkomst?

BSmachines | 26-03-14 | 09:56

-weggejorist-

minder minder | 26-03-14 | 09:56

Pijn, om Pim daar zo te zien liggen.

Ben Adam | 26-03-14 | 09:55

Ik heb zo'n vermoeden dat er heel veel criminelen zijn die geen spijt hebben van hun daad en toch eerder vrij worden gelaten. Hoezeer ik Volkert ook verafschuw, moeten we niet met twee maten meten, vind ik. Oh enne, zeggen dat een aantal politici de weg voorbereidden is natuurlijk onzin. Volkert heeft zelf een besluit genomen en ook zonder politici was hij al volledig koekoek!

OerAppie | 26-03-14 | 09:55

Waar zijn die lange rijen nu,voor aangiftes,om deze man weer vast te laten zetten,ow wacht moord is niet erg natuurlijk,want ja hij kwam van links de kogel,en "links is goed" toch??

ron78 | 26-03-14 | 09:55

in de tijd van Willem van Oranje werden zulke mensen nog gewoon gevierendeeld..... of niet dan balthasar gerards ? nu hebben we balthasar van der graaf, dus ik stel mijn auto alvast beschikbaar.......
tijd voor een volksgerecht.

populist87 | 26-03-14 | 09:55

Zeemannen moet je met korreltje zeezout nemen die hebben geen contact met de realiteit en roepen maar wat vanuit hun droomwereld. Neem ons niet de maat maat.

Veel Vaak | 26-03-14 | 09:54

Deze PVDA soldaat zit in ieder geval niet zonder werk.

Arnold9638 | 26-03-14 | 09:54

Dit is nog wel mijn land, maar het zijn niet mijn gekozen regenten die het zo laten verloederen.

Jan Passant mk2 | 26-03-14 | 09:52

Dit soort dingen zijn de mensen weer vergeten. Lekker losgaan dit weekend en vrede voor iedereen. Behalve voor smerige patriotten natuurlijk, die moeten dood.

Armin Langbaard | 26-03-14 | 09:52

@Lievervolkertinjouwbibs

Veel Vaak | 26-03-14 | 09:52

-weggejorist-

minder minder | 26-03-14 | 09:52

@zeeman73 | 26-03-14 | 09:45
Je vergist je, Volkert heeft geen spijt van zijn daad, daarom is het niet rechtvaardig om hem eerder vrij te laten.

Onderbuik | 26-03-14 | 09:51

Shame shame. Wat ik werkelijk onacceptabel vind is dat er blijkbaar bijzonder veel aanvullende voorwaarden gesteld moeten worden dat het vroegtijdig vrijlaten.
De eerste voorwaarde die niet gesteld is lijkt me spijt betuigen. Als het nodig is iemand diverse dingen te verbieden (spreken met pers en gebied verbod bla bla) dan wordt het duidelijk dat hij beter niet vrijgelaten wordt. Wel lekker dat hij in NL moet blijven en zich moet melden. Ik weet zeker dat hij een van de 100.000 mensen tegen komt die bereid is 10 jaartjes te doen voor Pim. Ik zou hem in ieder geval niet vermoorden dat verdient hij niet hij zou hoogstens zelf moord kunnen plegen maar in mijn kruipruimte heb je niet veel scherps om dat mee te doen.

Veel Vaak | 26-03-14 | 09:51

@lieverkipsinmijnbips

ja, de beveiliging van geert kost ook geld, een hoop geld.

maar is geert een crimineel ? nee
heeft geert iemand vermoord ? nee
is geert een volksvertegenwoordiger ? ja
is volkert een volksvertegenwoordiger ? nee.

giovanni erkelens | 26-03-14 | 09:49

Is hij al geboekt door Twan voor College Tour?

roze_bril | 26-03-14 | 09:49

Het meest frustrerende is dat de man nog steeds vindt dat hij een goede daad heeft verricht. Wilders mag nu wel een militaire beveiliging krijgen. Net als Obama. Kan die geen exemplaar missen van The Beast ?

070 | 26-03-14 | 09:49

Eigenlijk had Volkert het zelfde lot moeten ondergaan als Balthazar Gerards, vergelijkbaar misdrijf...Die goede oude tijd..

Papapanzer | 26-03-14 | 09:48

zijn we der weer ingetuind

siemenzz | 26-03-14 | 09:48

12 jaar alweer. Voelt toch als de dag van gisteren...

Nibdib Niddib | 26-03-14 | 09:47

De moordenaar van Fortuyn en de moordenaar van Wilders lopen dus zometeen allebei vrij rond.

genoegisgenoeg | 26-03-14 | 09:47

Vergeet de theelichtwerper niet, hoelang heeft die arme man moeten zitten om een schijtvergrijp!

the uninvited guest | 26-03-14 | 09:47

Hoeveel zou Thijs Römer van Pechtold gevangen hebben voor die Tweet?
Pechtold is de Melkert van 2014.

KoninginWildemina | 26-03-14 | 09:47

Pff ik neem even een kijkje op Geenstijl.nl en krijg meteen de foto van Pim te zien. Daar zat ik dan niet echt op te wachten....

GS410 | 26-03-14 | 09:47

ik geloof dat de reaguurders hier Volkert het liefst op islamitische wijze zouden willen straffen.
Terwijl ze brullen en janken wanneer er weer een berichtje verschijnt over de gang van zaken in de islamitische rechtsstaten.
daarom is het maar goed dat het reaguurders zijn, en niet onze bestuurders. dan hadden we hier dezelfde soort rechteloosheid gehad als in de door hen verketterde delen van de wereld.
Volkert heeft gewoon dezelfde rechten als alle andere burgers, en dat betekent dat hij volgens de wet na het uitzitten van tweederde van zijn straf kan vrijkomen. en dat staat los van het onrechtvaardigheidsgevoel van de bevolking. en wees maar blij dat dit hier gaat op deze wijze.

zeeman73 | 26-03-14 | 09:45

Thijs roept, Teeven draait

Delaware | 26-03-14 | 09:45

Ik ben van mening dat er andere mogelijkheden zijn om die criminele kut-gastjes, ongeacht hun afkomst, een betere behandeling te geven. Als 'trots' zo hun ding is, pak ze daarmee. Zet ze twee dagen in hun blote reedt op een marktplein. Eens zien of ze zich daarna nog durven te vertonen. Aanpakken op de plek waar 't pijn doet.

lieverkipsinmijnbips | 26-03-14 | 09:44

Je zou haast roepen Minder Volkert,maar het is al zo'n miezerig groenuitgeslagen kereltje.Doet me denken aan iemand anders trouwens...

pim achtertuin | 26-03-14 | 09:44

Dat kan ook alleen in Nederland he.

* | 26-03-14 | 09:44

dit is gewoon om PVDA en groen links weer even zoet te houden met het feit dat hun bekendste volgeling weer mag gaan moorden. Teeven is en blijft een ongelofelijk zwak figuur.

jan-lul-de-behanger | 26-03-14 | 09:43

Van der Graaf heeft nooit enig berouw voor zijn daad getoond. Hij vond dat Fortuyn om zijn mening een kopje kleiner moest worden gemaakt. Ik vind het dat bijzonder vreemd dat hij wegens goed gedrag zes jaar eerder vrij wordt gelaten. Helemaal omdat er nu iemand rondloopt die net als Fortuyn ook een mening heeft die Van der Graaf niet zint.

goedverstaander | 26-03-14 | 09:43

Grote stamper | 26-03-2014 | 09:05

Hans Janmaat had gelijk.

griffin peterson | 26-03-14 | 09:43

@giovanni erkelens het staat in de wet dat ie vrijkomt. maar. ik zeg jullie. aan zijn herintegratie zullen miljoenen gespendeerd worden, allemaal geld van ons.

Over de kosten van zijn re-integratie. De beveiliging van Wilders heeft de samenleving inmiddels ruim 8 miljoen gekost. Hij heeft recht op z'n leven en hij moeten kunnen zeggen wat hij wil. Maar wie de bal kaatst kan 'm terug verwachten. Er is geen andere politicus die zoveel geld aan bewaking opsoupeert. Kom ie hoor: "hij is de enige die iets durft te zeggen!" Er zijn allerlei manier om zaken onder de aandacht te brengen. 24/7 met een stel bewapende apen om je heen, is ook geen leven.

lieverkipsinmijnbips | 26-03-14 | 09:43

Volkert gaat zich hier gewoon vrij bewegen, niemand die 'm wat aan durft te doen, hooguit wat scheldpartijen.

landlopertje | 26-03-14 | 09:42

Dat linkse tuinbroekenvolk marcheert al weer door de straten,deze keer om massaal aangifte te doen.
Als iemand die vegetarische gek neerlegt krijgt Geert Wilders vast de schuld van dat linkse demoniseer tuig!
Ik zie nog die huicheltronies van Kok en Melkert bah!

Welles! Nietes! | 26-03-14 | 09:42

die foto is verschrikkelijk btw krijg er nog steeds koude rillingen van bah

straatkat | 26-03-14 | 09:42

Volkert is homo, stemt PVV, heeft twee tienerzusjes die hoer zijn en een slecht ter been zijnde oma met een kluisje onder haar bed....

Copy..past...maroc.nl

Bijnavleesjatter | 26-03-14 | 09:42

Ik zeg op naar Nijmegen om een petitie te tekenen. Stop de vrijlating van Volkert. Hopelijk komt hij ooit zelf de verkeerde tegen, en hopelijk houd die verkeerde een beetje van martelen, het moet je ding zijn maar ik zou toch wel heel graag horen wie er nou daadwerkelijk achter de aanslag op Pim zat want er is toch niemand meer die nog gelooft dat het allemaal uit de koker van de geflipte Volkert komt. Kom op zeg zo'n Diederik Samson figuur die verzint zoiets echt niet zelf. Aan de andere kant misschien heeft hij al die jaren wel heel goed nagedacht hoe hij als pion is gebruikt en komt straks alsnog de waarheid boven tafel, nee zeggen en ja doen die jongen heeft kansen in de politiek. Misschien is er binnen de Partij van de Arbeid nog wel een plaatsje in de herberg voor hem.

pinkelotje | 26-03-14 | 09:42

Nou, nou van Rossem, dit is wel een heel erg ronkende tekst. Bovendien, het is wel erg creatief om het protest tegen "minder minder" te verbinden met de rechtsgang rond Volkert

propper1000 | 26-03-14 | 09:42

Als hij geen psychische stoornissen heeft volgens de deskundigen is het ook niet mogelijk dat hij psychisch ergens van genezen is door de behandeling.
Hoe weten diezelfde deskundigen dan zo zeker dat hij niet in herhaling zal vallen, blijkbaar is hij weinig verandert...

Onderbuik | 26-03-14 | 09:41

Als men het filmpje bekijkt kun je zien dat wat nu gaande is tegen Wilders een herhaling is van hetgeen bij Fortuyn tot de dood heeft geleid .

Een verkapte oproep tot moord !Met medewerking van D66, GR links ,VVD enz enz

En ja Diederik de PvdA AHDRér nu doet U het weer !!!!!!

Dit filmpje ( met dank aan GS )zou dan ook verplichte kost op scholen moeten worden .

andjing | 26-03-14 | 09:41

Ik hoop dat de bewakers van Wilders goede schutters zijn. Dan hoeft een
eventuele aanslagpleger niet naar de gevangenis maar kan regelrecht het graf in.

Polletje Piekhaar | 26-03-14 | 09:41

Volkert zit allang in Marokko,nu maar hopen dat dit goede voorbeeld snel wordt gevolgd door de acteurs van Opsporing Verzocht.

pim achtertuin | 26-03-14 | 09:40

''De wet is gelijk voor iedereen. C'est ça!
blauw! | 26-03-14 | 09:26 | + -7 -''
.
Volkert pleegt in koelen bloede een politieke moord: effectief 12 jaar.
Baybasin wordt veroordeeld voor drugshandel etc.: levenslang.
.
Ja, de wet is gelijk voor iedereen!

DeSjaak1000 | 26-03-14 | 09:40

Hij zou toch niet vrijkomen? Of hebben ze iemand nodig om Wilders uit te schakelen?

kees1960 | 26-03-14 | 09:40

Hij krijgt de opdracht mee om greet om te leggen...

Kees netals me Broer | 26-03-14 | 09:39

En Thijs Rommel is gewoon fout.
Een ras-opportunist zonder enige politieke of maatschappelijke drive, enkel zichzelf in de kijker willen spelen.
Als-ie 64 jaar geleden had geleefd, was-ie NSB-er geweest.

jemagookniksmeer | 26-03-14 | 09:39

Ik heb ook twee paspoorten. Gelukkig wel. Eentje voor de EU (een Nederlandse) en eentje voor de US.
Wat voor probleem heeft die van Rossem daarmee? Probeert die Brabantse provinciaal mij nou publiekelijk te demoniseren of wat?

rockdaman | 26-03-14 | 09:39

sniper dus

fred1434 | 26-03-14 | 09:39

-weggejorist-

minder minder | 26-03-14 | 09:38

Fortuyn heeft een stempel gedrukt op Nederland, maar ondanks dat zijn er zuilen en stammen die maar niet willen leren. Dit land is het nogsteeds even zat...

Faragefan | 26-03-14 | 09:38

Ik heb ook twee paspoorten. Gelukkig wel. Eentje voor de EU (een Nederlandse) en eentje voor de US.
Wat voor probleem heeft die van Rossem daarmee? Probeert die Brabantse provinciaal mij nou publiekelijk te demoniseren of wat?

rockdaman | 26-03-14 | 09:38

Die komt vast in Collegetour

I am a tampony | 26-03-14 | 09:37

Wat hangt er boven zijn 16-granen harses? No Surrender? Hells Angels? of toch S.C.F. Hooligans?

Bhagwan Sri Rajneesh | 26-03-14 | 09:37

-weggejorist-

Bokito ergo sum | 26-03-14 | 09:37

Geert laat je ultragoed beschermen,
de Nederlandse overheid laat een lelijke koelbloedige snipper op je los !

asjeblieft blijf bij ons.

fred1434 | 26-03-14 | 09:36

Hij mag niet in Rotterdam komen.
Ik denk dat er genoeg Rotterdammers zijn die dat nogal jammer vinden.
Geweld nooit goed praten, maar ik denk dat 6 beveiligers dan niet genoeg zou zijn.

Ik zeg Ai | 26-03-14 | 09:36

Hij zal achter Wilders aan moeten zeker, want zonder huurmoordenaar lukt het de linkse kliek maar niet om die Wilders weg te krijgen!

TuuT | 26-03-14 | 09:35

Zelfde avond hoop ik bij Pauw & Witteman?

landlopertje | 26-03-14 | 09:35

Het is gewoon een bedankbriefje van de VVD door hem nu vervroegd vrij te laten.. weer die VVD die niet deugt op justitie.
Walgelijk volk.

(c)ZWITSUL | 26-03-14 | 09:35

Linkse media gaan hem natuurlijk op tv vragen naar zijn verschrikkelijke tijd in het gevang... en natuurlijk hem vragen wat hij vindt van Wilders... Om te kotsen.

deluiegriek | 26-03-14 | 09:35

@ Kan iemand vertellen waarom hij korting heeft gekregen?
lieverkipsinmijnbips | 26-03-14 | 09:29 |

Geen strafblad, vader vroeg overleden, veganist (dus ook geestelijk ongezond) en het was zo'n goede jongen; deed geen vlieg kwaad. Hij had wel chemicaliën thuis maar die waren slechts om vredelievende explosieven te maken.

goedverstaander | 26-03-14 | 09:33

De lul afschieten klinkt verleidelijk maar op hetzelfde moment verlaag je je dan tot zijn niveau.
Toch hoop ik maar dat hij hij tussen de dieren, waar hij zo gek op is, eindigt. Bij voorkeur tussen de vissen met een betonnen voetbad.
Had natuurlijk nooit meer vrij mogen komen en zeker niet na 12 jaar als tie 18 heeft gekregen.

Ben niet zo'n voorstander van dat vrijlaten wegens goed gedrag. Hij zat er namelijk ook niet wegens goed gedrag.

Ikdus | 26-03-14 | 09:33

Ook toevallig! Heb die dag een snipperdag!
pim achtertuin | 26-03-14 | 09:27 | + 2 -
Sniperdag?

TheseDays00 | 26-03-14 | 09:33

@pim achtertuin | 26-03-14 | 09:27 |
Bedoel je niet een sniperdag?

Ben wel benieuwd of hij weer gewoon in Harderwijk gaat rondlopen, denk niet dat het heel goed voor zijn gezondheid zal zijn.

Traanplaat | 26-03-14 | 09:33

De burger mag rustig gaan slapen, Teeven houdt de wacht.

Bobbbe | 26-03-14 | 09:33

dan kan hij nog voor de verkiezingen Geert Wilders omleggen, is dat het plan ?

fred1434 | 26-03-14 | 09:32

De massa hysterie waarin dit land nu is beland is wel een prima klimaat voor deze crimineel. Of het vuurtje dooft zich of het gaat de verkeerde kant op en hebben we straks weer een nieuwe moordenaar, weer gestuurd door het NPO en links krantenland. We staan erbij en we kijken ernaar!

lanexx | 26-03-14 | 09:32

Waarom is het nog steeds een automatisme om iemand na tweederde van zijn straf vrij te laten? Als Fred Teeven ballen had dan liet ie Volkert zijn straf uitzitten.

Osdorpertje | 26-03-14 | 09:32

het staat in de wet dat ie vrijkomt. maar. ik zeg jullie. aan zijn herintegratie zullen miljoenen gespendeerd worden, allemaal geld van ons. ter bescherming van een politieke moordenaar.
mocht ie dan nog op een of andere manier omkomen, dan ben ik benieuwd hoeveel deze grap gekost heeft. en welke groep als schuldige word weggezet.

giovanni erkelens | 26-03-14 | 09:31

Dus binnenkort te zien in College Tour ?

eelko1976 | 26-03-14 | 09:31

-weggejorist-

Suske doet Wiske | 26-03-14 | 09:31

Kan Koning Wim een soort van omgekeerde gratie verlenen? Zoniet, dan moet die ook maar weg.

doedeljantje | 26-03-14 | 09:30

vraagstaart | 26-03-14 | 09:28 |
Auto-ongeluk, uitgegleden in de douche, per ongeluk iets te veel medicijnen ingenomen.
Je weet wel.

GateKeeperNL | 26-03-14 | 09:30

-weggejorist-

the uninvited guest | 26-03-14 | 09:30

Overigens, weer kijkend naar de foto van Pim blijft het natuurlijk erg knap van Volkert die kleiner is dan Fortuyn, om vóór hem staand een kogel door de bovenkant van zijn hoofd te schieten.

*nieuw aluhoedje vouwt*

vraagstaart | 26-03-14 | 09:30

Misschien kan-ie voor de pvda in de kamer gaan zitten.
Voldoende draagvlak bij de achterban dacht ik zo, kijkend naar de demonstratie van vorige week.

jemagookniksmeer | 26-03-14 | 09:30

www.wetboek-online.nl/wet/Wetboek%20va...

"Artikel 289 Wetboek van Strafrecht:
Hij die opzettelijk en met voorbedachten rade een ander van het leven berooft, wordt, als schuldig aan moord, gestraft met levenslange gevangenisstraf of tijdelijke van ten hoogste dertig jaren of geldboete van de vijfde categorie"

Kan iemand vertellen waarom hij korting heeft gekregen?

lieverkipsinmijnbips | 26-03-14 | 09:29

-weggejorist-

lldbhnger | 26-03-14 | 09:29

Wat destijds met Fortuyn gebeurde, gebeurt nu precies hetzelfde met Wilders. Hij wordt gedemoniseerd en tot paria gemaakt terwijl men bang is het echte onderliggende probleem aan te pakken. De voedingsbodem voor politieke moorden is er nog steeds en links Nederland is hier nog steeds schuldig aan!

Grote stamper | 26-03-14 | 09:29

@terazino | 26-03-14 | 09:27
Was het maar een republiek, dan hadden we nog wat.

Bert Koning | 26-03-14 | 09:29

Minder vegetariërs!

robW | 26-03-14 | 09:28

-weggejorist en opgerot-

the uninvited guest | 26-03-14 | 09:28

Ik wil wel meebetalen.

Dutch_Holland | 26-03-14 | 09:28

Erg benieuwd hoe lang Volkert nog leeft. Gegeven zekere complot-theorieën staat de Nederlandse versie van Jack Ruby al te wachten bij de gevangenispoort.

vraagstaart | 26-03-14 | 09:28

OMFG! Wat een land!

Hotel New York | 26-03-14 | 09:27

Waarom laten ze hem niet vrij op de dag dat Pim vermoord is. Op die manier is het een nog grotere klap voor Fortuyns familie.... Walgelijk dit. 12 jaar voor een moord. Bananenrepubliek hier.

terazino | 26-03-14 | 09:27

Teeven: "verkiezingen zijn weer voorbij, dus waarom zou ik me nog druk maken."

Dutch_Holland | 26-03-14 | 09:27

" De voorwaardelijke invrijheidstelling heeft tot doel de samenleving te beschermen
door het verminderen van de kans op recidive." Man man man. We vertrouwen het nog niet helemaal, maar we zien wel of 't goed komt.

psychonaut | 26-03-14 | 09:27

gvd!

Hotel New York | 26-03-14 | 09:27

Ook toevallig! Heb die dag een snipperdag!

pim achtertuin | 26-03-14 | 09:27

Groot feest voor Marcel van Dam!

Bert Koning | 26-03-14 | 09:27

Als je dacht dat het niet erger kan in dit land, kom je weer bedrogen uit.

Boerenhoofd | 26-03-14 | 09:27

Snap niet dat koelbloedige moordenaars ook recht hebben op vervroegde vrijlating (na 2/3e van hun straf te hebben uitgezeten). Terwijl gewone burgers als u en ik toch echt altijd de volle pond moeten betalen, of moeten uitzitten. Volgende keer betaal ik slechts 2/3e van mijn boetes.

Nibdib Niddib | 26-03-14 | 09:27

Tsja... wat moet je ervan zeggen, ik had niet anders verwacht. Dit blijft wel NL ! Ik denk dat Fortuyn 10 jaar te vroeg was, met hem had een hoop EU ed. voorkomen kunnen worden. Dan lijkt me de vraag, wie zat daar niet op te wachten? Verder, weet je hoe moeilijk het is al rennend iemand van zo'n afstand te raken?

arikanari | 26-03-14 | 09:26

Hij mag niet in Hilversum, Rotterdam en Den Haag komen. Hoe zit dat met Venlo?

goedverstaander | 26-03-14 | 09:26

De wet is gelijk voor iedereen. C'est ça!

blauw! | 26-03-14 | 09:26

De wet is gelijk voor iedereen.

blauw! | 26-03-14 | 09:25

Nederland is ziek. In koele bloede iemand neerkogelen en dan na 12 jaar weer vrolijk op straat...

Eduardo- | 26-03-14 | 09:25

Kutland. 12 jaar voor een politieke moord. Wat een fooi!

Tommygunner | 26-03-14 | 09:24

Zal snel Volkert van der Graf worden.

3.14nokkio | 26-03-14 | 09:24

De beveiliging van Wilders kan een tandje bij zetten. Eerst riep Teeven dat Volkert niet eerder vrij zou komen, maar de Marokkanenuitspraak van Wilders heeft het één en ander schijnbaar in een ander daglicht gesteld.

goedverstaander | 26-03-14 | 09:24

De beveiliging van Wilders kan een tandje bij zetten. Eerst riep Teeven dat Volkert niet eerder vrij zou komen, maar de Marokkanenuitspraak van Wilders heeft het één en ander schijnbaar in een ander daglicht gesteld.

goedverstaander | 26-03-14 | 09:24

Hij zal vast beter beschermd worden door onze overheid dan Pim destijds.
Mompelt iets met "..gelijke munt..". Maar dat zal wel niet mogen.

b-ry | 26-03-14 | 09:23

Heeft ie nog 20 dagen de tijd tot de EU-verkiezingen dus.

Godsammekraken | 26-03-14 | 09:23

Vrijlaten, maar geen cent uitgeven aan dat uitgekotst stuk varken.

Professor Superhirn | 26-03-14 | 09:23

Maar hoe blij zal Ad Melkert wel niet zijn!

eerstneukendanpraten | 26-03-14 | 09:22

En als mij straks wat gebeurt, ik ben blij dat je mij de gelegenheid geeft dat te zeggen,
àls mij wat gebeurt, dan zijn zij (de media en politiek) mede verantwoordelijk en dan kunnen ze niet hun handen er vanaf trekken in de zin van "ja ik heb die aanslag niet gepleegd",
je hebt het klimaat mee gecreëerd en dat moet stoppen. -Pim Fortuyn.

GateKeeperNL | 26-03-14 | 09:21

REAGEER OOK