Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

WTF. Gezocht-poster van Brenno in meldkamer 030

brennodestaatsgevaarlijkeanarchist.jpg Gatverdamme, wat een smeerlapperij. Of is het gevaarlijke domheid? Hoe dan ook: dit briefje is zuivere laster aan het adres van Brenno de W., kritisch techjournalist. Het memootje hangt op A4-formaat in de Gemeenschappelijke Meldkamer (GMK) te Utrecht. Strekking: Brenno is een staatsgevaarlijke anarchist die gestopt moet worden voordat hij kan onthullen dat er mogelijk cruciale beveiligingslekken in het overheidssysteem zitten. Ondertekening: ambulancedienst RAVU, Veiligheidsregio Utrecht (VRU), de Nationale Politie en de GMK. Godverdomme zeg, stelletje achterlijke kut-hbo'ers op dat ambtenarendepartement in 030. De Rijksoverheid moest vorige week al diep door het stof voor de belastering van Brenno, maar het grote besmeuren en belasteren gaat gewoon door. Je kan denken: Als je zo bekend staat bij de overheid, doe je blijkbaar iets goed. Maar het is fucking eng dat een kritische journo als Brenno als een soort gestoorde gek geafficheerd wordt in een centraal meldpunt voor politie en hulpdiensten. Dat is nou persvrijheid in het Rusland Turkije Nederland van 2014.

Reaguursels

Inloggen

@osdorpertje

Er is wezenlijk niets veranderd... zelfs dezelfde families/bedrijven achter de schermen niet.

"Was het toentertijd mede door de ponskaartenmachine (voorloper van de computer), ontwikkeld door de Amerikaan Herman Hollerith en in productie genomen door Dehomag, de Duitse dochtermaatschappij van IBM, dat de uitroeiing van joodse mensen, zigeuners, homofielen, zwak begaafden, invaliden en vele anderen kon plaatsvinden,
nu worden pogingen ondernomen om een groot deel van de mensheid te controleren of te decimeren via de RFID-chip en onderhuidse microchip. IBM is druk bezig om tegen 2010 de nanochip klaar te hebben, een chip die onzichtbaar is voor het oog. De nanotechnologie werkt namelijk op een miljardste van een meter."
Bron: www.wijwordenwakker.org/content.asp?m=...

glimkuiken | 10-03-14 | 12:35

@ZSU dat moest een + zijn. Tijdelijke vlaag van Parkinson.... :-S

glimkuiken | 10-03-14 | 12:19

Zei het een paar dagen geleden nog onder een ander artikel, en werd meteen weer voor het gemak uitgemaakt voor conspericy gek. Maar dit gebeurt er dus als je te lastig wordt voor de gevestigde orde.

pfffft! | 10-03-14 | 11:08

Onze overheid heeft liever een volkomen lek en fraudegevoelig systeem dat straks klauwen vol geld kost, dan dat men toe moet geven dat de onbekwame bedrijven die via vriendjespolitiek de opdracht hebben gekregen broddelwerk hebben geleverd.
Dat verloren geld verhaal je toch weer op die wandelende portemonnee, oftewel de burger.
.
pedro300, 10-03-14,09:35
"maar wel eerst ff wachten dat het ontdekte probleem opgelost is voor de publicatie"

Dat heet: de zekerheid creëren dat er niets gebeurt.

miff | 10-03-14 | 09:46

die journalisten die de veiligheid en privacy in het gevaar brengen voor een sensatieartikeltje moeten ook eens aan zelfkritiek gaan doen ,dat ze lekken openleggen en misstanden ok ,maar wel eerst ff wachten dat het ontdekte probleem opgelost is voor de publicatie.

pedro300 | 10-03-14 | 09:35

Hij loopt nog wel eens rond op de hogeschool Rotterdam . Wat levert een dergelijke bounty op?

renalpha | 10-03-14 | 08:38

Sorry hoor, maar ik zie op dat A4-tje nergens 'staatsgevaarlijke anarchist' of 'gestoorde gek' staan. Dat Winter wellicht terecht wat misstanden aan de kaak heeft gesteld, betekent niet dat hij ongestoord overal rond mag gaan snuffelen.

En dit A4-tje is voor intern gebruik, het is geen openbare schandpaal.

Hermanovic | 10-03-14 | 08:35

Er word een poster van je opgehangen om te waarschuwen dat je een VERMOEDELIJKE daad (dus onbewezen)zoudt willen plegen,en om die reden schenden ze je integriteit en schaden ze je met smadelijke laster vooraf?
Als ik Brenno was liet ik hier even een goede advocaat naar kijken.

Welles! Nietes! | 10-03-14 | 08:21

Die 4 logo's er onder doet potsierlijk aan maar zal wel de huisstijl zijn. Verder zou ik hopen dat de politie personeel in dienst heeft die probeert wat Benno de Winter doet: zwakheden in het ICT systeem bloot leggen om dit verder te verbeteren.

Simon_GS | 10-03-14 | 08:20

Juist ja,
Ik snap best dat Brenno/GS liever had gezien; "De heer Brenno wil graag gaten in onze beveiliging aantonen en deze dan via populistisch commerciële kanalen aan het volk verkopen. Gelieve hem een VIP-behandeling te geven en al zijn aanwijzingen opvolgen"
-
Maar hoe is dat beter ?

Badderbeest! | 10-03-14 | 08:11

Het is staatsgevaarlijk als je informatie- en beveiligingssystemen aan alle kanten rammelen. Je bent een held als je die lekker boven water haalt. Eigenlijk zouden de foto's van Teeven, Plasterk, Hennis en Opstelten op die poster moeten staan.

goedverstaander | 10-03-14 | 08:11

Er wordt gewaarschuwd dat er iemand probeert binnen te komen met misschien wel vervalste sleutels/pasjes/kletsverhalen enz. Wat is daar op tegen? Ik waarschuw mijn buurman ook als er iemand aan zijn achterdeur staat te morrelen.

P. Peeer | 10-03-14 | 08:07

Wat een compleet wereldvreemd artikel eigenlijk.

menzo | 10-03-14 | 08:00

De begrippen "pers" en "vrijheid" zijn al jaren contradictio in terminis in Nederland. Trsut me. Been there, done that, got out.

Litsehimmel | 10-03-14 | 07:44

Hij werkt met een valse identiteitskaart..

Roer | 10-03-14 | 07:35

@ Joris 05:05

Jij bent er vroeg bij, jongen!

eerstneukendanpraten | 10-03-14 | 07:32

Persvrijheid bestaat in NL niet als het om deze onderwerpen gaat...

mase | 10-03-14 | 06:42

-weggejorist-

Roger Kaputnik | 10-03-14 | 05:05

@ fleischer... nou je het zegt!

CaiPiranha | 10-03-14 | 04:43

Best wel bizar.

CaiPiranha | 10-03-14 | 04:39

Lijkt wel op Sean Penn aka 'Kleinfeld', uit "Carlito's Way"

fleischer | 10-03-14 | 04:35

@miko | 10-03-14 | 02:13
Wetenschappelijk bekeken stammen we allemaal van de apen af, ook de oranjes en de romanovs.....

necrosis | 10-03-14 | 02:28

@necrosis | 10-03-14 | 01:33
Ken ik al. Maar tot nu toe houden ze zich ver van bloedproefjes.
Toen de Russen graag bloed wilde van de Oranjes om de Romanovs te kunnen identificeren gaven ze mooi niet thuis.
Waarom zou dat zijn?

miko | 10-03-14 | 02:13

Mochten Wij Koning zijn, zouden We onze eigen Munt voeren.

Al SchietjemeLevend | 10-03-14 | 01:37

@miko | 10-03-14 | 01:00
Koning Kruidenbitter is, zelfs met bloedonderzoek, geen echte oranje.
Lees en huiver:
jacobusderoma.blogspot.nl/

necrosis | 10-03-14 | 01:33

@miko | 10-03-14 | 01:20
Dan nog zouden ze de status quo tegen elke prijs behouden. Het enige dat we hebben is een mooi beeld van hoe ze de benen namen op de dam om een beetje geschreeuw. De angst zit er goed bij ze in en tot de dag dat ze weggepoetst zijn uit het weldenkende vermogen van de nederlanders zullen ze altijd goed om zich heen kijken en nooit echt kunnen genieten van al hun rijkdommen.

tattooboer | 10-03-14 | 01:26

@tattooboer | 10-03-14 | 01:04
Jawel, bloedlijn is de enige reden. Afstammen van de broer van willem was genoeg.
Er zou werkelijk geen reden zijn. Des te mooier zijn als dat kaartenhuis instort.

miko | 10-03-14 | 01:20

Een reden temeer om Opstelten aan de kant te schuiven.

Lewis Lewinsky | 10-03-14 | 01:09

@miko | 10-03-14 | 01:00
Ook al zijn ze wel afstammelingen, dan nog zouden ze maar symbolen van "des gratie god's" zijn en dus gebaseerd zijn op het moraal van een sprookje. Vandaar dat het helemaal niet interessant is om hun "adelijk" bloed te testen.

tattooboer | 10-03-14 | 01:04

Zou ook wel een keer mooi zijn dat een nep-arts bloed afneemt van Koning Kruidenbitter en dat we dan eindelijk te weten komen dat het dubbele bedriegers zijn.

miko | 10-03-14 | 01:00

@brutus68 | 10-03-14 | 00:36 |
Ja. Pik Botha.

Bezorgdenverjaagster | 10-03-14 | 01:00

@Jan6887 | 10-03-14 | 00:37
Uitbarstingen rond voetbal is de norm voor de aapachtigen en heeft al 0 nieuwswaarde na jaren voortzetting. Het zien hoe het pauper elite omgaat met oprechte en terechte dreigingen van Brenno gericht tegen de maatschappij ontwrichtende neocons van de NWO is het echte nieuws, het toont aan dat er echt wel manieren zijn om een spil in hun as te zijn. Er moeten meer als hem opstaan.

tattooboer | 10-03-14 | 00:57

Dit is een zeer ernstige zaak. Brenno moet zo snel mogelijk van die zwarte lijst af, anders maakt de politie zijn leven tot een hel. Ze gaan hem voortdurend oppakken en verhoren vanwege de meest onbenullige dingen, zo valt te vrezen.

Lewis Lewinsky | 10-03-14 | 00:49

@brutus68 | 10-03-14 | 00:36 | + 0 -
Dat waren geen pasjes maar Ausweisen.

Osdorpertje | 10-03-14 | 00:38

@ tattooboer | 10-03-14 | 00:17

Dank voor uw reactie. In antwoord daarop vraag ik u beleefd wat voor u dan meer nieuwswaarde heeft: is dat een uitbarsting van gewelddadigheden rondom de Nederlandse voetbalstadions, of toch het prutsformuliertje van de "GMK" te Utreg, dat barst van de grammaticale fouten? Enfin, ik weet nu in elk geval wél wat ik moet doen als ik die Brenno L. tegenkom: niet zelf benaderen, bel 112... (zonder 030)

Jan6887 | 10-03-14 | 00:37

@Osdorpertje | 10-03-14 | 00:33

Weet je wie er ook graag met pasjes werkten?

brutus68 | 10-03-14 | 00:36

@captainobvious | 09-03-14 | 22:25
Ik zou heel hard in mijn handen klappen als een moslim de gaten in de veiligheid zou aantonen.Echter zijn de meeste baarden juist de reden voor de steeds belachelijkere veiligheidseisen en controles

@Abject | 09-03-14 | 23:31
www.youtube.com/watch?v=2KX3OriDpgg

miko | 10-03-14 | 00:34

Weten jullie wat het ergste is? Ik verbaas me er al geeneens meer over. Zover is het/ ben ik al gekomen.

brutus68 | 10-03-14 | 00:33

De beveiliging van de politiebureaus is blijkbaar dusdanig dat ze niet op hun pasjes vertrouwen en een poster op moeten hangen om onbevoegden buiten te houden. * Jas aantrekt en naar politiebureau Meer en Vaart gaat om de kamer met bewijsmateriaal te ontdoen van wapens, drugs en in beslag genomen geld *

Osdorpertje | 10-03-14 | 00:33

@Jan6887 | 10-03-14 | 00:15
Heb je hier al tig keer gehad, hoe vaak moet GS nog een topic wijden aan de barbarije die voetbal is?

tattooboer | 10-03-14 | 00:17

Fuck it!

Jim Lovell | 10-03-14 | 00:15

Hallo (red.)! Heel Mokum (020) is al de hele dag in rep en roer door een bezoekje van voetbalsupporters uit Ljouwert (058), en in "Grunnen" (050) draaide een ontmoeting tussen de autochtone Neanderthalers en de bezoekende kakkerlakken uit Rotterdam (010) uit op een stevige confrontatie. Ik verheugde mij al op een artikel uwerzijds aangaande deze stijlloze gebeurtenissen, inclusief updates. Helaas moet ik het nu maar doen met een fotootje van een affiche op het prikbord van de Gemeente Utrecht (030). Evenzogoed bedankt voor jullie inzet, groetjes uut Eanske (053).

Jan6887 | 10-03-14 | 00:15

Het schijnt dat n Brenno onder 'n valse naam een waxinelichthouder heeft aangeschaft

(Behind)Doors | 10-03-14 | 00:12

gebrokenvleugel | 09-03-14 | 23:30 |
prima toch? wat is daar mis mee?

--sql error-- | 09-03-14 | 23:50

eigenlijk vind ik deze 'aandachtvestiging' heel logisch; als hij wordt gearresteerd dan weet de politie gelijk dat het geen reguliere inbraak (of ernstiger incident) betreft ( zodat bijvoorbeeld dus niet de ME hoeft te worden ingeschakeld). De kans is ook aanwezig dat Brenno zelf de politie op de hoogte heeft gebracht uit voorzorg. Bij een arrestatie worden namen doorgegeven aan de meldkamer om eea te checken, dus dat het daar hangt is begrijpelijk.

--sql error-- | 09-03-14 | 23:48

Als je banger bent voor je imago dan voor het werkelijke gevaar

Hersenloost | 09-03-14 | 23:41

Wie??

fleischer | 09-03-14 | 23:36

en dan nog foutieve informatie verstrekken ook; hij heeft nooit de ov-kaart gekraakt, maar er alleen over gepubliceerd als journalist. Als je wel iets van computers begrijpt ben je volgens die bejaarden bij de plisie gelijk een criminele hacker... (dat verklaart dan gelijk een hoop als je kijkt naar hun infantiele IT).

--sql error-- | 09-03-14 | 23:35

Brenno heeft een pen & toetsenbord. Geeneens een scherp botermesje...
Feynman | 09-03-14 | 22:29 | + 17

Die gast is levensgevaarlijk!

www.al-vimh.net/2011/05/100-ways-to-kill-with...

En dat toetsenbord zou ik ook niet onderschatten.

Abject | 09-03-14 | 23:31

Trouwens ik heb mij laten vertellen door veteraan, dat alle ooit uitgezonden militairen van NL, op een criminele lijst van mogelijk vuurwapen gevaarlijke elementen staan, deze mogen bij calamiteiten alleen met gewapend arrestatieteam benaderd worden.Leuk bedankje achteraf voor gedane diensten.
Dit zou wel eens openbaar gemaakt mogen worden.

gebrokenvleugel | 09-03-14 | 23:30

ZZP-er | 09-03-14 | 23:25
nee, daarom piratenpartij. De PVV wil straks overal van dit soort posters. Journalisten die positief over de multikulsamenleving of negatief over de PVV zijn, worden nu al door ze gebanned. Wat als zij aan de macht zijn?

deministerpresident | 09-03-14 | 23:29

Daarom dus PVV !

ZZP-er | 09-03-14 | 23:25

Met niet correcte papieren in een vliegtuig te stappen lijkt nog steeds te lukken.

de honden blaffen... | 09-03-14 | 23:25

Brenno past nu in het zelfde profiel als de waxinelicht gooier.
Maakt gebruik van zijn democratische rechten maar kan binnenkort een arrestatieteam verwachten.
Zover zijn we hier dus al afgegleden.

ZZP-er | 09-03-14 | 23:24

Ja en dan vooral op de partei Van Vreiheit en Democracie blijven stemmen.
Gaat lekker zo hier in NL, straks ben je blij als Putin hier de baas wordt.

gebrokenvleugel | 09-03-14 | 23:23

fleischer | 09-03-14 | 23:09 |
Wat ik eigenlijk bedoelde, Brenno zou de overheid een dienst bewijzen door deze informatie en ruimte te geven het door de overheid aangeboden product te laten verbeteren. Nu weet de overheid dankzij Brenno, wat criminelen waarschijnlijk al snel zouden weten.
Het kraken van de OV kaart was min of meer een soort gratis advies aan de digibeten van de staat.

ZSU-23-4 | 09-03-14 | 23:17

Zou graag meer journalisten als Brenno zien...
Iets met eigen onderzoek en zo in plaats van dat copy-paste gedoe...

Hendrikaatje | 09-03-14 | 23:17

Met een kritiekloze en policore pers kun je doen en laten wat je wil. Met een luis in die pels als Brenno de Winter wordt pijnlijk blootgelegd hoezeer de overheid faalt en de burger direct en indirect wordt genaaid.
Hoog tijd dat er meer 'Brenno de Winter's opstaan.
Kom op laf journaille!
Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.
Je doet 't goedverdoeme ook voor je kinderen!

Stenkel | 09-03-14 | 23:14

Eigenlijk vind ik het nog vreemder dat de politie e.d. een dergelijke poster nodig heeft om zich eraan te laten herinneren wie die Brenno is, kijken die mensen geen tv en lezen ze geen kranten en internet?
Kijk als ze nou eens een compleet telefoonboek aan "anonieme" reaguurders + bijverschijnselen neer zouden leggen bij iedere overheidsinstelling, tja, dat zou begrijpelijk zijn.

ZSU-23-4 | 09-03-14 | 23:14

@gedachtespinsel | 09-03-14 | 22:17
Dat is wel erg overtrokken.

Jim Lovell | 09-03-14 | 23:13

@ ZSU-23-4 | 09-03-14 | 23:04 |
De ene psychopaat is de andere niet...
maar,...
ze horen er überhaupt niet te functioneren, STERKER..
ze hadden NOOIT mogen verkozen tot dat baantje!

fleischer | 09-03-14 | 23:09

Letten veiligheidsdiensten een beetje op is het weer niet goed. Wat een hysterisch artikel. Hoezo is dit laster? De Winter heeft in het verleden toch bewezen de wet te overtreden ter wille van de journalistiek. Het moet hem ook niet te makkelijk worden gemaakt.

Flodder | 09-03-14 | 23:06

Nou, wat ze over hem zeggen klopt toch ook?
Alleen vergeten ze er wel even bij te melden dat hij niet alleen probeert binnen te komen, maar vooral bezig is overheidstechnisch ICT falen aan te tonen en dat is toch nog even iets anders dan als een malle psychopaat proberen onschuldige mensjes omleggen of anderszins eigenzuchtig gedoe.
De overheid faalt niet alleen op ICT gebied, definities opzetten die de lading van maatschappelijke verschijnselen, niet overeenkomstig de opvattingen van de politiek boven ons gestelden, dekken lukt ook al niet al te best. Kijk en daar heb je meteen het gevaar van de controlestaat die alles maar van je moet kunnen weten geïllustreerd, ze kunnen wel van alles over je neerzetten, maar of het ook waar is... en of je dan ook daadwerkelijk benaderd en aangepakt wordt om wat je werkelijk bent, dat is altijd maar weer de vraag.

ZSU-23-4 | 09-03-14 | 23:04

Of het Holland casino, CPB, CBS, BUZA, MINFIN enz.. enz.

E. coli | 09-03-14 | 23:03

Mooi CV van Brenno.

Remy Martin Louis 13 | 09-03-14 | 23:00

Het valt mij nog mee, dat er naast RAVO, VRU, GMK en de Nationale politie geen NPO staat.

E. coli | 09-03-14 | 22:59

@Normpje | 09-03-14 | 22:55
Haha, fantasie is iets moois nietwaar?

Jim Lovell | 09-03-14 | 22:59

Met een laserstraal vanuit een webcam op dat kantoor kan Brenno zo wat anders op die poster branden. Control/delete/ v en Esc. Ja die Brenno is een duiveltje hoor!

Normpje | 09-03-14 | 22:55

@ tattooboer | 09-03-14 | 22:45 |
VOORAL van het verdelgen van Babylonisch gepeupel wat het hedendaags 'ROYAAL' ongedierte' in stand houdt!

fleischer | 09-03-14 | 22:55

De overheid laat een systeem ontwikkelen en de verplichte gebruiker(denk aan de fiscus ect.)is verantwoordelijk... op die basis werkt namelijk de overheid,zij zijn nooit verantwoordelijk,dat is de burger en het bedrijfsleven.

pim achtertuin | 09-03-14 | 22:55

@Muxje | 09-03-14 | 22:15
En ze denken serieus dat hij hetzelfde grapje nog eens uit gaat halen?
Dit is natuurlijk het grote probleem van de hele big-brother-staat: Steeds maar zoeken naar oplossingen voor het vorige probleem.

frank87 | 09-03-14 | 22:55

Zoeken ze inbrekers, dieven, roofovervallers, vandalen, illegalen, voortvluchtigen, verkrachters, moordenaars? Nee, ze zoeken een ict specialist die de overheid in hun hemd zet...
Ze doen werkelijk alles om onder boeven vangen uit te komen.

eastender | 09-03-14 | 22:49

Benno is naast journalist ook joods. Wellicht speelt hij alle info wel braaf door naar Israel. Aluhoedje op.

kimdotnl | 09-03-14 | 22:46

Het is een schande!
dat er maar van één persoon zoiets hangt, er moeten veel meer experts en vrije zielen opstaan om de luizen in de pels van die afgevaardigden van de koning, van god bang te maken.

tattooboer | 09-03-14 | 22:45

captainobvious | 09-03-14 | 22:25
Klaarblijkelijk is mijnheer de moslim met valse papieren die overheidsgebouwen probeert binnen te komen uw held....

Ommezwaai | 09-03-14 | 22:41

@kovariant | 09-03-14 | 22:28

Is al eens gedaan die Brenno onderzocht/aangeklaagd werd vanwege het aantonen falen OV-kaart: 7500 Euro binnengekomen. Zie nieuwspost.nl/projecten/onderzoek-naar...

appelboor | 09-03-14 | 22:41

Ik zou maar goed uitkijken bij het oversteken als ik Brenno was. En ik zou ook uit de buurt blijven van polonium.

VanBukkem | 09-03-14 | 22:40

Brenno 4 president!

ministerSinister | 09-03-14 | 22:35

Was Utrechts niet die stad waar een meisje geboeid werd afgevoerd omdat ze een stuk karton omhoog hield met een jaartal erop?

Rest In Privacy | 09-03-14 | 22:34

Gelukkig maken we ons dit land meer druk om ons geld...

da wizard | 09-03-14 | 22:34

@Feynman | 09-03-14 | 22:29
Echte beveiliging wordt niet door de pliesie geregeld, en dat weet jij heel goed.

AbleArcher13 | 09-03-14 | 22:33

Wat het papiertje echt betekend is dat wat Brenno volgens het papiertje wilt aantonen ook daadwerkelijk het geval is. Als dat namelijk niet het geval was was dit papiertje niet nodig geweest.

De politie heeft dus het werk van Brenno uit de handen genomen en toegegeven dat door gebruik te maken van niet correcte identiteitspapieren het mogelijk is terreinen en of gebouwen binnen te komen.. van de politie neem ik dan aan. Kan dat morgen dan even met grote letters in de papieren media.

DerUnterMensch | 09-03-14 | 22:33

Sympatieke actie nu weet Brenno tenminste dat die even in de spiegel moet kijken en even naar die toko met die 3 brillen voor de prijs van 1 moet.

Andersom dag | 09-03-14 | 22:30

Als ik hier op schijf hoe ik over journalisten denk krijg ik een ban.

AbleArcher13 | 09-03-14 | 22:30

Leffe Blonde | 09-03-14 | 22:24

De beeldvorming bepaalt en de indruk die achterblijft na het zien van dit affiche, is dat Brenno bij het minste of geringste in de boeien moet worden geslagen, omdat hij gevaarlijk is.

Ze zijn bang voor een Nederlandse Glenn Greenwald. Volgens mij is dat compleet onterecht; die politie moet zich eens niet zo laten opjutten door alles wat ze op TV zien.

Als Brenno bewijsbaar een strafbaar feit pleegt of heeft gepleegd treed de wet in werking. Maar wat je hier ziet is niets anders dan een melding die zegt "wij hebben gefaald en deze vent heeft dat aan het licht gebracht."

In the morning! | 09-03-14 | 22:30

De politie schijnt iemand wel op de zwarte lijst kunnen zetten, maar eraf halen is kennelijk onmogelijk.
*schande, politie, stelletje lasteraars*

Lewis Lewinsky | 09-03-14 | 22:29

Het ergste is nog, dat met deze beveiligingsreactie Brenno als decoy gaat werken. Terwijl iedereen op Brenno zit te letten en andere dikke mannen van middelbare leeftijd en iets te vrolijk lang haar, klimt iemand anders over het hek om een aanslag te plegen op NSS2014.

Ik weet ook niet meer wat mij het meest beangstigd. Deze reactie op een non probleem, of het kennelijk niveau van denken van de mensen die zich met onze veiligheid bezig mogen houden. Meer geïnteresseerd in hun eigen reputatie en het plakken van een pleister op een mogelijk incident, dan te kijken naar structurele oplossingen.

Ze proberen hun lek cosmetisch te dichten, maar geven met deze poster hun totale falen al ruiterlijk toe. Als je van Brenno al nerveus wordt, wat ga je dan doen met een echte Fin? Een echte crimineel, of erger nog een berekende zelfmoordterrorist?

Als je bij een vrolijke krullenbol al tijdelijk incontinent wordt, je broek vol schijt en anti-peristaltisch je maag ledigt, welke reactie blijft dan over als andere stront de ventilator ontmoet? Werken alleen paniekpieten achter de balie?

Brenno heeft een pen & toetsenbord. Geeneens een scherp botermesje...

Feynman | 09-03-14 | 22:29

@KenTochNait?! | 09-03-14 | 22:14
Vrijheid van meningsuiting is al een tijdje doodverkracht in dit land sinds Theo en Pim zijn afgeknald, en het politieke proces + 24/7 doodsbedreigingen aan Geerts adres.

Professor Superhirn | 09-03-14 | 22:29

Als Brenno wil kan hij een crowdfunding initiatief op zetten om zijn recentelijk gesloopte journalistische vrijheid terug te winnen via rechterlijke wegen. Goed doel lijkt me.

kovariant | 09-03-14 | 22:28

zo'n soortgelijke poster heeft er een tijd bij de ESA gehangen voor alberto stegeman. :P

Mr.Trololo | 09-03-14 | 22:27

Deed de politie maar zo hard zijn best bij een pedoseksueel als Demmink. Maar nee hoor, Brenno, dat is pas een crimineel...

eerstneukendanpraten | 09-03-14 | 22:26

Tja, als mijnheer moslim was, en met valse papieren probeerde overheidsgebouwen in te komen, stond GS te roeptoeteren dat hij staatsgevaarlijk is. Nu is hij blank en blijkbaar een vriendje van de televaag, want een held volgens GS en de slaafse volgers.

captainobvious | 09-03-14 | 22:25

"Hij probeert met gebruikmaking van niet correcte identiteitspapieren terreinen en of gebouwen binnen te komen."

Echt heel vreemd dat er een waarschuwing tegen deze man wordt opgehangen.

AbleArcher13 | 09-03-14 | 22:25

Het machtsapparaat ziet deze manier van handelen als een uiterst effectieve manier om dissidentie en volksmenning tegen te gaan.

Repressie is het gekozen middel tegen opstand, blijkt wel weer. En Brenno wordt daarvoor tot dader gekleurd. Het gaat puur om de beeldvorming. Als dit eventueel ander schorrie morrie met snode plannen tot inkeer brengt wil het machtsapparaat deze prijs er wel voor betalen. Even het feit dat dit hypocriet is gezien Nederland zelf graag met het vingertje wappert als het om mensenrechten gaat.

DIT bewijst het tegenovergestelde: we hebben te maken met een systeem dat over lijken gaat en volgens mij niet meer te stoppen is.

Brave new 1984.

In the morning! | 09-03-14 | 22:24

@Muxje
Ben het helemaal met je eens. Is gewoon een waarschuwing dat iemand mogelijk gaat proberen illegaal in een bureau binnen te komen. Lijkt mij een logische waarschuwing vanuit het oogpunt van bescherming van de privacy van alle andere personen die, om welke reden dan ook, staan opgeslagen in de systemen van de hulpdiensten. Daar staan immers ook de gegevens van aangevers, slachtoffers en getuigen in opgeslagen.
Doet de politie eens iets goeds, is het weer niet goed.

Leffe Blonde | 09-03-14 | 22:24

Dezelfde boodschap had ook zonder laster jegens Brenno gekund: "Let op dat u uw werk naar behoren uitvoert. Controleer goed op identiteitsdocumenten."

Voor sommige mensen blijft het moeilijk zowel de oorzaak als de oplossing van het probleem bij zichzelf te zoeken.

Professor Superhirn | 09-03-14 | 22:24

Er staat dat hij probeert gebouwen en of terreinen binnen te komen met valse papieren. Dit mag niet. Verder vind ik het wel begrijpelijk dat ze dat papiertje ophangen. Tevens zal de beveiliging van overheidsgebouwen nu met nog meer aandacht gebeuren.

Ik zie even het probleem niet zo.. Of vinden jullie weer dat er met ons privé gespeeld wordt.

pluk-87 | 09-03-14 | 22:21

Als je roert komt er soms stront boven he? Ik zou zeggen: Brenno, blijf roeren!

Geert Linkers | 09-03-14 | 22:21

Wordt tijd dat Brenno leiding gaat geven aan een leger anoniempjes.

Bluebook | 09-03-14 | 22:21

Hij probeert terreinen of gebouwen binnen te komen. Maar er staat niet bij of dat bevoegd of onbevoegd is. Ik heb ook vorige week nog geprobeerd het gemeentehuis binnen te komen tijdens openingstijden.

Petrus de Rewa | 09-03-14 | 22:20

Gezocht:

Persoon die het ongelofelijke falen van onze roverheid aan het licht brengt...

Je zou bijna denken dat wij hier in een dictatuur leven... waar kan ik storten voor deze man ?

CornholioNL | 09-03-14 | 22:19

Veel mensen zeggen tja, als je niks te verbergen hebt. Maar dit gedrag laat zien dat de politie etc. iets te verbergen heeft. R.I.P. persoonsbescherming, het was fijn je gehad te hebben.

selxi | 09-03-14 | 22:18

Heerlijke newspeak ook, "Aandachtvestiging".

Petrus de Rewa | 09-03-14 | 22:18

@Watapatja | 09-03-14 | 22:16
En straks de reaguurders ook...

gedachtespinsel | 09-03-14 | 22:17

Waarom de rest niet meegenomen, GS redacteuren hangen daar op een rij.

Watapatja | 09-03-14 | 22:16

Wie is er eigenlijk verantwoordelijk voor openbare orde en veiligheid daar?

Strenge meester | 09-03-14 | 22:16

Henk P | 09-03-14 | 22:15 |

Benno, Benno L.

KenTochNait?! | 09-03-14 | 22:16

-weggejorist-

Henk P | 09-03-14 | 22:15

Onze Nederlandsche Edward...

CornholioNL | 09-03-14 | 22:15

Meer context? De strekking van het papiertje lijkt eerder te zijn: "Als deze vent voor de poort staat, laat hem dan niet binnen, ook al ziet zijn ID er ok uit". Lijkt me niet zo vreemd.

Muxje | 09-03-14 | 22:15

Tsja, als het steeds moeilijker wordt heeft het in elk geval resultaat opgeleverd.

gedachtespinsel | 09-03-14 | 22:15

Seriously fucked up dit. Lijkt wel communismië hier

Bono | 09-03-14 | 22:14

Staatsgevaarlijk? Nou neuh.. Overheidsgevaarlijk? Dacht het wel! Gelukkig maar!

Godsammekraken | 09-03-14 | 22:14

''Dat is nou persvrijheid in het Rusland Turkije Nederland van 2014.''

Die is al doodverkracht sinds ze besloten om Gregorius Nekschot uit zijn bed te lichten.

KenTochNait?! | 09-03-14 | 22:14

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl