
Net als met de Balkanoorlog in 1992, is de zelfingenomen Europese Unie in Oekraïne wederom
te laat. De regering is gevallen, de president is verjaagd en Russische militairen staan voor de deur van een geïsoleerde Oekraïense marinebasis in Sebastopol op hun horloge te kijken tot de klok vier uur slaat. Dan gaat Poetin 'zijn' Krimrepubliek terug onder de vleugel van Moeder Rusland schuiven. Want de invloed van de EU is jarenlang stilletjes dichterbij
gekropen en Poetin vind het nu mooi geweest. De Europese ministers van BuZa hebben eerst lekker weekend gehouden en zijn pas sinds 1300 uur vanmiddag aan het soebatten in Brussel over 'sancties'. Dus eer die een besluit genomen hebben, is de oorlog al voorbij: donderdag pas '
spoedoverleg' van de lidstaten. Gelukkig is daar Olaf Koens, die
aan het front staat als het eerste schot valt. Van Hans van Baalen hebben we al een paar dagen niets meer gehoord. Is vermoedelijk aan het carnavallen met Guy Verhofstadt. De een in z'n korporaalskostuum, de ander als zichzelf. Het olie op het vuur komt derhalve vandaag van US MinBuZa
John Kerry. Om 1600 hours GMT loopt het ultimatum af en moeten de nerveuze Oekraïense militairen hun basis verlaten. Frontlinie live op
Espreso.TV en
RT.com. Repo's na de breek. Legertuig spotten bij
Roland Oliphant en
EuroMaidanPR. Tik, tak. Tik, tak. Tik, tak. Putin Riot!
Storm: 0300GMT komende nacht moeten alle Oekraïense militairen in de Krim zich overgeven aan Rusland.
Or face storm..
Guy: Volidioot Verhofstadt
twittert dronken vanaf het carnaval dat Poetin 'needs to stand down'. Want: "Negotiating table is the only place to resolve the crisis. Aldus de Eurohitser van Maidan...
Update: Niet alleen VVD66'ers Van Baalen en Verhofstadt stookten het vuurtje op. Ook PvdA Kamerlid Jacques Monasch stond op 13 december al "Europe is about freedom and solidarity" te roeptoeteren op Maidan. Filmpje:
Reaguursels
Inloggen@ tipo Sorry voor de late reactie. Het is jammer dat het nu wordt voorgedaan alsof het Oekraïense volk zo graag bij de EU wilt. Dit is feitelijk onjuist. De protesten op Maidan begonnen inderdaad omdat Janukovich het associatieverdrag met de EU niet wilde tekenen, echter is dit allang niet meer de hoofdreden. Een gemiddelde Oekraïner weet namelijk ook dat de aansluiting bij de EU niet van de ene op de andere dag overgaat en dat daar een behoorlijke tijd overeen gaat. Een betere samenwerking met de EU is daarentegen meer dan welkom.
De mensen waren de corrupte regering van Janukovich gewoonweg meer dan zat en willen leven vrij van Rusland en naar Europese levensstandaarden. De mensen konden het niet meer aan dat zij van een gemiddeld maandsalaris van EU 150 moesten rondkomen en de corrupte bende van Januk zichzelf van alles en nog wat toe eigende. Zo is de rijkdom van een van de zoontjes van Janukovich in 3 jaar tijd met ruim 7000 procent gestegen. Alles bij elkaar opgeteld plus het agressieve optreden tegen de studenten eind November heeft ervoor gezorgd dat er steeds meer mensen de straat op zijn gegaan en dat dit heeft geleid tot de welbekende rellen en de legitieme afzetting van Janukovich.
Het klopt ook dat niet alle Oekraïners het met elkaar eens zijn. Dit komt voor het grootste gedeelte door het feit dat de invloed van Rusland in het oosten van Oekraïne nog altijd zeer groot is. De mensen die daar wonen worden dagelijks bang gemaakt met onzinnige propaganda. Zo wordt de mensen verteld dat de Banderi uit het westen ze komen vermoorden en dat de protesten in Kiev allemaal het werk zijn van Fascisten en Nationalisten. Geloof mij, dit is niet zo. Vele bekenden van mij staan op de Maidan en dat zijn gewone werkende mensen. Er staan voornamelijk vrouwen met kinderen, dokters, it-ers, etc etc Natuurlijk staan er ook rotte appels tussen, maar die voeren bij lange na niet de boventoon.
Dat Oekraïne nu als speelbal wordt gebruikt, daar heb je gelijk in. Maar dat neemt niet weg dat de gemiddelde Oekraïner hier niets mee van doen heeft. De mensen daar willen zoals gezegd maar 2 dingen, dat zijn; volledige onafhankelijkheid van Rusland en een eerlijke regering die het volk vertegenwoordigd en niet hun eigen zakken. Of dit dan met EU of zonder EU moet gebeuren is voor de mensen daar een zorg voor later.
Verder vind ik persoonlijk de hele vertoning van EU tot nu toe overigens ook behoorlijk gênant te noemen. Niet in de laatste plaats de optredens van de heren van Baalen en Verhofstadt.
Frans1156 | 03-03-14 | 17:36 |
En terecht zijn de Britten boos op die potentaat!
Jammer dat het grote publiek in dit land verkeerd wordt geïnformeerd, en wel door kranten als de gezagsgetrouwe Televaag, weer meelopers aan de verkeerde kant als het er op aan komt.
Die Verhofstadt en Van Baalen zouden de hoogste straf moeten krijgen voor oorlogs- ophitsen!
Dat gifje ook, dat ie net te vroeg z'n klappen wil inzetten haha... In zijn tomeloze fanatisme. Wat een naar mannetje. Roept dezelfde rillingen bij me op als Kereltje...
Wat voel ik mij toch NIET VERBONDEN met figuren als Verhofstad, van Baalen en Monasch.
Ik voel mij niet 'van de EU' maar heb wel te maken met dit soort types die denken dat ze namens alle Europeanen onzin mogen verkopen.
Geen enkele positieve invloed, maar wel een onwijs grote bek. Net hun gebral brengen ze de vrede in gevaar. Als deze figuren nog langer een rol binnen de EU mogen spelen dan is dat het overtuigende bewijs van de onmacht van de EU.
@datzouzomaarkunnen | 03-03-14 | 21:31
Precies wat ik ook al aanhaalde (ondertussen vele tegels geleden) in de vergelijking Oekraiene/Syrië. Er wordt links en rechts op wat verkeerde paarden gewed, maar degenen die uiteindelijk echt de lul zijn, degenen die en-masse sterven, zijn de gewone inwoners die het eigenlijk allemaal geen flikker interesseert maar die gewoon hun leven willen leiden. Die opgroeien, een gezin willen stichten en daarmee oud willen worden.
En die dan vervolgens in een burgeroorlog terecht komen die gevoerd wordt door een dictator, een stel extremisten en een reek volidioten uit de EU en VS die olie op het vuur gooien.
@datzouzomaarkunnen | 03-03-14 | 21:31
Inderdaad! Verhofstad, van Baalen en Monasch voor een tribunaal wegens aanzetten tot haat, geweldpleging en oorlog. Zij hebben de ultranationalisten in Oekraïne met hun toespraken een vrijbrief gegeven om geweld te gebruiken om de wettelijk gekozen regering daar neer te slaan. Europa voor democratie en vrede? Laat me niet lachen. Ze zijn alleen maar uit op wereldmacht en wij zijn hier met zijn allen stilletjes in meegetrokken. Al die miljarden die wij hier ongevraagd moeten afstaan worden geïnvesteerd in het realiseren van het Vierde Rijk genaamd Europese Unie. Ons land is corrupt! De EU is corrupt! De 51 miljard dat Viktor Janoekovitsj verduisterd zou hebben is nog niks vergeleken met wat van ons is afgepakt, en voor wat? Het spelletje genaamd monopolie dat onze 'leiders' aan het spelen zijn!
VN = NAVO
Hm, VN gaat vergaderen over Oekraïne op aanvraag van Polen. Toch wat velen hier voor onmogelijk hielden. Beetje kortzichtig zoals op zoveel onderwerpen.
Zoveel incompetentie en visieloosheid vind je alleen bij de EU. Gelukkig hebben we sosjalisme, gratis geld en hordes criminele immigranten om trots op te zijn.
Ik heb echt zwaar medelijden met de gewone Oekrainer, die tussen de pro- en anti- EU stemmers gevangen zit (waar dit conflict om begon!).
Verhofstad, van Baalen en Monasch moeten echt voor een tribunaal. Totaal misplaatst machtsmisbruik om het al onrustige Oekraïne als splijtzwam verder uit elkaar te trekken.
Het is een grof schandaal, zij zijn wel degelijk mede verantwoordelijk voor dode en gewonde Oekraïners.
Dat Putin onmiddellijk soldaten gepost wil hebben vind ik ook helemaal niet gek. Het is chaos en anarchie, zolang er geen schot gelost wordt door de Russen is het de enige stabiliteit waar de gewone man op de straat van op aan kan.
Fout is het als hij het gebied niet verlaat als de rust is teruggekeerd, maar voorlopig zorgt zijn troepenmacht juist dat er geen bloed wordt vergoten.
We hebben gewonnen, we staan achter u - en zijn in geen velden of wegen meer te bekennen als het er op aankomt.
Nog nooit heeft de Europese Unie onkundiger en lichtzinniger-provocerend opgetreden met zo veel risico op een oorlog.
Het is een uiterst ernstige zaak dat de EU zo veel oorlogsrisico met zich meebrengt, waar alle lidstaten in meegesleept kunnen worden, die er part noch deel aan hadden gehad als er geen EU was geweest.
@tipo | 03-03-14 | 19:13
Ja, maar ik herinner mij de betrouwbaarheid van interfax nog zeer: nl.wikipedia.org/wiki/Oorlog_in_Zuid-O...
Ik vermoed sterk dat ze binnenkort ook "objectief" geruchten zullen verspreiden afkomstig uit Estland en Kaliningrad.
WWIII, komt u maar! Heb vandaag al m´n schuilkelder opgekuist.
"Strazzwoei moj braat! Da tavarisj twajóh! Vodka?"
Komt in de buurt. Om misverstanden te voorkomen zou ik zeggen:
"Zdrafstwoej moj bratj! Ja twajoe tawariesj! Wadka?"
Dat wil zeggen, als u tenminste ABR bedoelt. Op z'n Oekraïens zal het ongetwijfeld anders zijn.
Het staatsjournaal spreekt in 'wij-vorm' als ze de EU bedoelt en over Nederland als ze Nederland bedoelt bij repartage over Oekraine.
Ik zou ook niet vechten voor mijn land, dankzij het vertrouwen van Den Haag. Dan nog liever trouw aan Willy en Maxi. Mijn leven is meer waard dan dat van het uitschot in Den Haag. Da's kanonnenvlees.
Van Oeffelen heeft 3 medewerkers in Moskva die programmeerwerk verrichten. Met hen uitgebreid over dit onderwerp gehad. Hun grootste vraag is eigenlijk: heeft de Nederlande MinPres al op hoge toon met zijn ambtgenoot in Kiev gebeld met de volgende mededelingen:
1. Zijn de rechten van de Russen op de Krim veilig ?
2. Wat doen we aan de dolfijnensterfte bij Odessa ? Is Amanda Krabbe al onderweg ?
3. Kunnen we nog onbezorgd in de darkroom en de gay bars in Kharkov ?
4. Mag die ordinaire bokser die beter Duits dan Oekraiens spreekt ook met WimLex proosten op Maxima ?
Nee ?
Het schijnt overigens een vrij overzichtelijk conflict te zijn. Poolse katholieken tegen Russische orthodoxen waarbij de Rus deze mensen verwijt in de vorige eeuw met de Pruis geheuld te hebben om van de Rus af te komen. Net zoals de Fin en de Kroaat overigens. Gegokt en verloren.
Wat is het toch een hoer die Van Analen.
-weggejorist-
"De postmoderne Europeanen hebben hun eigen strijdkrachten al half afgeschaft, rekenen niet meer op militair tromgeroffel in Europa en kunnen alleen denken in termen van 'win-win'-diplomatie. Bovendien heeft Poetin veel Europese leiders, de Nederlandse voorop, in zijn broekzak zitten als gevolg van de jarenlange bilaterale opbouw van energieposities in bijna alle EU-markten."
(Bron: VK)
-
"Strazzwoei moj braat! Da tavarisj twajóh! Vodka?"
(Goedendag, mijn broeder! Ik ben jouw kameraad!
Wodka?)
-
*alvast oefenen doet*
euh de vvd en de pvda zijn toch voor ons aan het vechten? . . . . . .lolz . . . . .
Kan alleen maar hopen dat men eruit komt. Westerlingen onderschatten vaak de Russische volksziiel. Als moeder Rusland wordt bedreigt zal de doorsnee Rus vechten. West Europeanen zijn vaak daartoe niet meer bereid. Als de eu zich er niet mee bemoeit zal Poetin zich waarschijnlijk met de Oekraïne te vredestellen. Waarom zou ie zijn afzetmarkt vernietigen?
@Chiant 19:09
Interfax was de enige bron van het ultimatum en is nu de enige bron van het ontkennen van het ulitimatum. De Oekraiense geruchtenmachine draait op volle toeren, om Verhofstadt gekke uitspraken uit te lokken en dat lukt vrij aardig.
Het eerste wat sneuvelt tijdens oorlog is natuurlijk de waarheid. Die ken ik ook niet.
@Helder Groentje | 03-03-14 | 19:08
Men zou u in een gesticht moeten stoppen. Ik hoop vurig dat u geen gebruik maakt van uw stemrecht.
Volbloed idioot.
@tipo | 03-03-14 | 19:04
Dan ben ik volledig gerustgesteld. In tijden van crisis vertrouw ik altijd volledig en ongezien op politici en media. De betrouwbaarheid van hun berichtgeving is altijd "hart wie Riefenstahl".
Wel respect voor die Russen, schijt aan alles en iedereen
DoubleEight | 03-03-14 | 15:57 | + 51 -\\\
Euhhh, schijt aan de russen en respect voor iedereen.
fxcker!
"Moskou reageerde vandaag fel op een uitspraak van de Amerikaanse minister van Buitenlandse zaken John Kerry, die de Russische aanwezigheid op de Krim een 'ongelooflijke daad van agressie' noemde en zinspeelde op sancties die Rusland 'economisch zouden isoleren'. Kerry brengt morgen een bezoek aan Kiev."
(Bron: AD)
-
Dan kan de oorlog een feit zijn.
Laten we hopen/bidden dat deze man niets overkomt...
Naast GeenStijl is er nog een uitstekende website die het nieuws weet te duiden: PotentNews. Check onderstaande links en luister vooral naar het gesprek wat Victoria Nuland had met ambassadeur Pyatt. Dan begrijp je dat Poetin niet zal rusten totdat De Krim geannexeerd is.
potentnews.com/2014/03/02/ukrainian-ne...
potentnews.com/2014/03/01/there-are-no...
trouwens weer een feest om naar Nieuwsuur te kijken, het machteloze gejank van NOS-eurofieltjes..
Ok, even kleine opsomming:
Rusland wil Oekraïne inlijven. Wat mij betreft prima. Ze mogen wat mij betreft doorstoten naar Roemenië en Bulgarije. Gaan die grenzen definitief weer op slot en hebben wij enkel profijt van.
Enig ander probleem?
EU gaat toch Rusland niet tegenwerken. Dus ik ben helemaal voor.
Hoewel ik Putin niet zo gek zie met zijn legerstaf dat hij Bulgarije en Roemenië erbij wil hebben. Die zijn strategisch niet interessant en wat economie betreft een blok aan het been. Evenals voor de EU, maar dat willen de parlementariërs niet weten.
Hahaha zo'n politbureau zag je vroeger ook bij de parades op het Rode Plein.
koolteer | 03-03-14 | 18:56 |
Pssstt... Rusland heeft ook een marine hoor. ;-)
@Chiant 18:58
Interfax zegt het ook:
interfax.com.ua/news/general/194150.ht...
die Monasch mag daar trouwens wel uitkijken, als Hebreeër zijnde, daar is nu een bende antisemieten aan de macht gekomen waarvan o.a. de leider in Tsjetsjenië aan de kant van de islamieten tegen de Russen heeft gevochten en die volgens eigen zeggen vast van plan is om zijn leven lang op Russen en Joden te zullen jagen.
Ik weet dat joden momenteel heel voorzichtig zijn met het verlaten van hun huizen omdat het levensgevaarlijk voor ze is, er dreigen weer eens pogroms. Zelfs Putin heeft zijn ongerustheid uitgesproken over de antisemitische wending in de Oekraïne.
Het schijnt zo erg te zijn dat in Israël plannen worden gemaakt om er zoveel mogelijk te evacueren.
@Tutanchamon | 03-03-14 | 18:02
Het verschil is dat destijds de negerts en joden gewoon mochten meedoen aan de olympische spelen en dit jaar de heaumeaux en bix gewoon mochten meedoen aan de olympische spelen.
Let op.... krijgen we op korte termijn waarschijnlijk ook dat EU-leger door de strot geduwd.
@tipo | 03-03-14 | 18:47
Een Russische site die dit citeert van een Twitterbericht? Yep.
@cornholio
Het is eigenlijk niet eens zozeer de tankercapaciteit die een probleem is. De laad- en losterminals zijn duur en gecompliceerd. Voordat er daar voldoende capaciteit in is zijn we in het beste geval drie jaar verder.
Ik ben een blije pessimist. Mijn huis kan in geval van nood ook zonder gas. Open haard een grootmoeders oliestel en oliekachel zijn voldoende voor warmte en warm eten als de nood aan de man is.
Mocht de situatie echt uitzichtloos worden, dan stap in met gezin op mijn jacht en zeil ik naar betere oorden.
Ben geen prepper, maar als zeiler zijnde wel altijd voorbereid op een onverwachte storm...
@Parel van het Zuiden | 03-03-14 | 17:41
Vrij naar een oude slogan:
"Me liever door Brussel in de kont laten neuken, dan een Rus in de keuken".
@Einde van de Domheid | 03-03-14 | 16:36
Het is buitengewoon knap dat jij weet wat ik denk.
Ultimatum was hoax: www.mk.ru/politics/news/2014/03/03/993...
@MaikolNicht | 03-03-14 | 18:35
O gelukkig!
Ik was al bang dat de verkoop van 100 "overtollige" Nederlandse tanks aan Finland in gevaar kwam. Nu kunnen we tenminste met een gerust hart weer doorgaan met bezuinigen op onze vrede en veiligheid.
Nou, de russen nemen de Krim in, Oekraïne doet niets en de rest van de wereld doet ook niets omdat ze bang zijn een wereldoorlog te ontketenen. Kortom, de rust is wedergekeerd
koolteer | 03-03-14 | 18:12 |
Dat er niet genoeg LNG tankers zijn om aan de behoefte te voldoen was mij niet bekend maar dat was ook de vraag niet van Sterke Koffie... het ging om het vervoer van gas...
Verder ben ik het volledig met uw tegel eensch...
-weggejorist-
Het zal niet meer lang duren of in Brussel hebben ze ook dit soort speeches
www.youtube.com/watch?v=pJUOu63KLpA
Zelfde soort organisatie, zelfde soort politici, zelfde soort speeches
Bigi Bana Boy | 03-03-14 | 17:37 |
Welja, neem het even op voor de goedkope terriotoriumdrift van de hovaardige Verhofstadt en de bolle boze Van Baalen.
Rusland heeft anders wel de grootste voorraad kernkoppen 16.000 stuks. Lis van dat is het hele Oekraïne verhaal een taak voor de Russen om het land te stabiliseren en inzet van de Russische defensie is niet meer om burgerlijke escalatie te voorkomen. Daarnaast zou de EU en de USA helemaal niet mee moeten bemoeien en dat doen ze dus wel en nu is het hek van de dam. Laat Oekraïne met hulp van de Russen om een democratische gekozen nieuwe regering op te zetten met goede financiële toezeggingen. Maar ja,de vraag blijft wie kan je vertrouwen de EU of de Russen? Ik denk dat ons land maar snel uit de EU moeten stappen.
@Ir. Wilhelmus | 03-03-14 | 18:15
O-SHITIRE hundred (четыре = 4, spreek uit als shitirje).
Zit ook iets van de klank van "satire" in...
Mocht het onverhoopt nog keihard gaan vriezen daar, zie ik nog moeilijkheden voor de Russische vloot, want schaatsen kunnen die Russen niet, zo is onomstotelijk komen vast te staan.
volgens mij is het trouwens O-SHIThundred, 0400 dus.
Lekkere updates hier, ik ga wel naar nrc.nl
@ CornholioNL 17:58
U doelt op de vloot LNG tankers die met z'n allen bij elkaar nog geen tien procent van de hoeveelheid kunnen leveren die de EU nodig heeft?
Daar draait de Syrië crisis tenslotte om, de gaspijp van Qatar. Wie heeft daar ook weer een stokje voor gestoken? Oh ja, dat was ome Vlad.
De EU heeft zich met dumdums in beide voeten geschoten door zowel in Syrië als in Oekraïne een opstand te regelen. De enige die er beter en sterker van geworden is..... Poetin.
Vorige week maakte ik mij nog geen zorgen maar ik krijg er nu toch wel zo langzamerhand een minder prettig gevoel bij, als dit maar met een sisser afloopt...
met een beetje geluk valt Rusland de EU binnen, zijn we meteen van dat Verhofschorem verlost.
smerige nEUzi's
@Parel van het Zuiden 17:41
Een Europees leger en meer windmolens. Dat levert deze crisis op.
Credit Card | 03-03-14 | 17:51 | + 6 -
Go Team Русланд ?
@Welles! Nietes! | 03-03-14 | 16:34
Wij hebben eigen gas, we hoeven niet te ruziën met Poetin. Onverwacht wijs van onze regering dat ze de groningers alvast omgekocht hebben.
Sponsdude | 03-03-14 | 17:43 |
Eigenlijk zou niemand daar een Vetorecht moeten hebben en zou het afgeschaft moeten worden.
Maar de VS zal dit, op advies van Israel, nooit accepteren want dan kunnen ze niet langer de resoluties over Israel tegenhouden.
sterke koffie | 03-03-14 | 17:53 |
www.grinchenko.org/viper/images/models...
@Credit Card 17:51
Als Oekraïners vrijheid en soevereiniteit willen, waarom dan flirten met Eurocraten? Ik snap dat niet. Dat is de ene corupte bende inruilen voor de andere corrupte bende. En zijn Oekraïners het wel met elkaar eens? Volgens mij niet. Nu zijn jullie een speelbal van Poetin, Obama en Die vrouw met de 9 onderkinnen (Ashton). Niet benijdenswaardig.
Sorrie dat ik stel dat enkel de nazi-uniformen ontbreken. Een derde rijk. Door niemand gekozen. De ondergang voor alles wat deugt en fatsoenlijk is. Mogelijk foor Brussel. Mogelijk door CDA, VVD, PVDA & D66. Miljarden het afvalputje in. Aantoonbaar. Genoemde partijen willen dit. Erger nog: zij zijn gekozen. De STEMMERS hierop zijn hoofdelijk verantwoordelijk. Eigen volk laatst. Miljarden de grens over. Weg met eigen zeggenschap. Waarom ? Wat voor hekel moet je aan je kinderen hebben om DAARvoor te gaan. Waarom die onderbouwde vorm van zelfhaat en wegsmijten wat je in eeuwen hebt opgebouwd aan beschaving ? Wegkijken sloopt. Ik red me wel. Wegkijken is een keuze. Jezelf zorgen maken en er iets aan doen ook. Dus...
@Joris von Loghausen
Mag ik u verzoeken om een paar back ups van alle reaguursels uit de tijd dat de Geenstijl bestaat links en rechts op geheime plaatsen in Nederland te begraven?
Ik hoop vurig van niet, maar ik vrees dat we die gegevens nog een keer nodig hebben. Tijdens de wederopbouw.
@Welles! Nietes!
ik eis , ik eis...
Heet u soms R. Groenendijk en komt u uit leiden ?
dat eisen van u kennen we wel.
sterke koffie | 03-03-14 | 17:53 |
Ooit van een zeetanker gehoord ?
U weet wel, met die vreemde bollen op het dek...
@Danskeidoterne | 03-03-14 | 17:30
Misschien om vriendjes te blijven met islamitische landen door moslims bescherming te bieden.
voiceofrussia.com/news/2013_10_01/Russ...
De revolutie schijnt overigens gestart te zijn door ene Mustafa Nayem die via Facebook ca. 1000 Oekraïners bij elkaar liet komen in Kiev.
www.nybooks.com/blogs/nyrblog/2014/mar...
Hoeveel van dat materiaal zou er nog liggen?
www.bbc.co.uk/news/world-europe-146710...
jezus dat russia today is ook zo pro-russia als de pest. Lekker objectief.
bdn01 | 03-03-14 | 17:46
Blijft de vraag hoe je dat gas transporteert. Hoe wil je gas uit Canada hier krijgen. Op de fiets?
@--sql error-- | 17:34
Mannetje Monasch staat niet op de PvdA-lijst voor de Europese verkiezingen. Er moet iets anders achter zitten. Even mijn aluhoedje opzoeken.
@Bigi Bana Boy | 03-03-14 | 17:37
Leer zelf nadenken.
Belachelijke conclusie.
Dus omdat het associatieverdrag niet werd ondertekend, is het toegestaan dat de EU en de VS zich inmengen met binnenlandse aangelegenheden? De Baltische Staten en Polen, zijn gezien de huidige politieke realiteit -vuistdiep in het grote EU uitdeelcircus, totaal nietszeggend.
Ik walg hier echt van de mensen welke met reacties komen als Go Team Rusland en ook nog eens dikke plusjes krijgen daarvoor. Schaam je diep. En voor degene die zo slim weten wat er allemaal speelt en de mensen die leven op het spel hebben gezet voor de vrijheid van hun volk veroordelen en uitmaken voor Fascisten en Nationalisten; kijk jezelf nog eens aan in de spiegel en denk de 2e keer na voordat je wat zegt. Jullie klagen de godganse dag, maar steken zelf geen vinger uit! Dan ben je pas een held.
Ik ben zelf een Oekrainer en ik weet wat voor mensen er op Maidan staan. Het zijn bij lange na geen Fascisten of Nationalisten, het zijn mensen zoals jij en ik en die strijden voor hun vrijheid. Vrijheid die jij en ik hier wel hebben maar zij niet. De mensen in het oosten van Oekraine worden bang gemaakt door de Russische propaganda over zogenaamde "Benderi" die hun komen vermoorden en ondertussen denkt die dictator (want dat is het) van een Putin moeiteloos de Krim over te nemen en lapt die daarbij elke internationale regel aan zijn laars. Wat zouden jullier ervan vinden als hier dezelfde situatie zou ontstaan?
Maar zo ver is die Putin nog lang niet, en hij gaat zeker nog een hoop tegenstand krijgen. Ondanks dat het Russische leger er veel beter voorstaat, laat het soevereine Oekrainse volk hun land niet zomaar opsplitsen, hulp van de US, Navo & EU of niet.
Het zal wel een minnetjes regen worden, maar ik vind toch dat dit gezegd mag worden.
Слава Украинe!
@bdn01,
"De Russen mogen dan wel veel olie en gas hebben, nodig hebben doen we het niet.". Dat vraag ik mij af. Heel veel verstand heb ik er niet van, maar volgens mij is Europa enorm afhankelijk van het Gas uit Rusland. De kwaliteit is erg goed en volgens mij is onze complete gas-infrastuctuur aangepast op gas uit Rusland. Ook de haven van Rotterdam is bezig een gas-rotonde van europa te worden. Daar speelt Russisch gas ook een belangrijke rol in.
@Sponsdude,
Het kost die Russen alleen maar bakken met geld dat ze straks heer en meester over de Krim en Oekraïne zijn. Ik zou zeggen, veel plezier ermee dan krijgen wij ze niet binnen de EU. Het zijn dan ook slechts krokodillentranen die hierom in het westen gehuild worden. Jammer voor de arme inwoners van Oekraïne.
Het westen zal zich langzaam v.w.b. de energiebehoefte van de Russen afkeren vanwege onbetrouwbaar. De Russen mogen dan wel veel olie en gas hebben, nodig hebben doen we het niet. Er is meer dan genoeg gas in de wereld buiten Rusland.
Trouwens, ik hoop dat we hier ook van leren dat mensen met veto in de Veiligheidsraad dus eigenlijk onschendbaar zijn. Die houden alle acties en sancties tegen. Zoals deze:"Duitsland en andere Europese landen willen graag waarnemers van de Organisatie voor Veiligheid en Samenwerking in Europa (OVSE) naar Oekraïne sturen. Maar het ANP meldt dat de Russen, die zelf lid zijn van de OVSE, die plannen tegenhouden.". Dat moet ook anders lijkt me.
Toch zie ik Europa ook prima in staat om richting oorlog te willen bewegen. U hoort ze vast al roepen "Een Europees leger" vanzelfsprekend onder Brussels bevel.... "Het is urgent" om zodoende een stapel grondwetten en verdragen te omzeilen.... "De grote boze beer komt" om het volk bang en boos te maken.... "Kritiek op de Unie is verraad" en het lot van de vrije Europese natiestaat is bezegeld.
Hele nare ontwikkelingen. Rusland gaat er nu gewoon voor, omdat het logge EU apparaat toch niet verder komt dat vergaderingen, waarschuwingen en het uitspreken van zijn of haar afschuw. Echte sancties verzanden en kunnen door het eindeloze geouwehoer niet verwacht worden. Daarnaast wordt Rusland volledig gesteund door de Chinezen, wat een behoorlijke steun is. De enige onberekenbare tegenstander is USA. Maar die zal geen oorlog met Rusland gaan uitvechten. Kortom, de Krim wordt gewoon onderdeel van Rusland. Vraag is alleen wat dit economisch gaat betekenen. Alle rijken Russen hebben toch al hun geld in het buitenland liggen? Als dat allemaal bevroren wordt, zijn ze niet blij. Ben benieuwd.
Rusland heeft gewoon gedaan wat Turkije decennia geleden met Cyprus deed. Wie stopte Turkije toen? De EU in ieder geval niet.
@Sterke Koffie,
Hier komt nog steeds eerlijk Grunnegs gas uit de kraan, dus geen paniek. We leveren we Russisch gas door aan o.a. Engeland. Ook in Duitsland gebruiken ze veel Russisch gas. Vooralsnog kost deze ongein Rusland heel veel geld en heel veel goodwill. GEUR 50 over de balk in met de Winterspelen, en nog eens GEUR 50 weg op de beurs. 100 miljard in een paar weken, knap gedaan, en dat in een economie die slechts 3 keer groter is dan die van NL en 30% kleiner dan Duitsland. Merkel heeft gelijk dat Putin van het padje af is.
heel die eu is een ramp!!!
Twee dingen. Kijk naar de reacties van de Baltische landen én Polen. Bedenk je verder dat het Janoekovich was die ter elfde uren van het ondertekenen van het EU associatieverdrag afzag en daarna met Putin in zee ging. Hij en Putin hebben deze toestand veroorzaakt en niet de EU. Leer eens nadenken jullie.
En de winnaar wordt.... het internet. Bijna waren die mafkezen Syrië binnengevallen. Toen keken ze over hun schouder en lazen opeens duizenden miljoenen berichtjes van boze burgers die geen inval en/of bemoeienis wilden. Obama, Cameron en Hollande stonden opeens met lege handen en wisten niet hoe gauw ze naar de andere kant moesten draaien. Dat gaat nu ook gebeuren, moet je eens kijken hoe boos die UK'ers zijn op Verhoffstadt:
twitter.com/GuyVerhofstadt/status/440...
menya savut Ir. Wilhelmus
de footage van GS over deze crisis valt mij tegen.
wel goed dat jullie die van Baalen niet vergeten. Ooit vond ik hem een redelijk politicus, maar dit was echt doorgedraaid.
Vreemd dat nog niemand het Horst Wessellied heeft genoemd. De oude hit die van Baalen zo graag aanhief tijdens zijn "studententijd".
hatari | 03-03-14 | 17:22 |
Monasch heeft vast die opdracht toegespeeld gekregen, en er is hem een lucratief baantje belooft in Brussel.
Dankzij de EU hadden we toch nooit meer oorlog?
Godsammekraken | 03-03-14 | 15:57 | + 234 -
Nee niet in de EU. We pakken het nu groot aan, oorlog met Rusland. Maar gelukkig hebben wij geen leger meer dus hoeven ze geen kernraketten te gebruiken.
@sterke koffie | 03-03-14 | 17:27
Ik zou het op zich wel een interessant experiment vinden als de Gaskraan van Vladimir eventjes een weekje dichtgaat :) Of laat hem in ieder geval even dreigen om de kraan dicht te draaien.. Hoe zou dat de prijzen beinvloeden en geeft dat wellicht wat nieuwe adem aan de alternatieve energie discussie.. Zou geen kwaad kunnen om onze afhankelijkheid van buitenlands gas eventjes aan te stippen.
nabtard | 03-03-14 | 17:01
Hoge uitgaven zijn geen garantie voor een sterk leger nabtard
@thmascrown | 03-03-14 | 17:14
Wat zou de invloed van Moslims hiermee te maken hebben?
Moslims vormen enkel een manier voor 'Murica om de olieproductie veilig te stellen.. Ik zie het verband niet tussen de Moslims in Crimea en het ingrijpen van Putin.
Ik ga nog snel de maaltijd vanavond thuis koken op Russische gas voordat we overschakelen op Nederlands butaanproduct
Waar blijft die kudt mocro die iedereen voor de rechter sleept nu? Van Balen en Verhofstad moeten minimaal verhoord worden. En moge Enait hun advocaat zijn.
@ rode peper | 03-03-14 | 16:19 | + 5 -
Onzin wat u hier schrijft, de Krim is niet russisch maar russisch gemaakt als gevolg van etnische zuiveringen door de Russen en.wikipedia.org/wiki/Crimean_Tatars. De Krim Tartaren zijn vooral na 1944 gedwongen moeten verhuizen naar Siberie of andere aziatische Sovjet staten omdat veel Krim Tartaren collaboreerden met de Duitsers. Hetzelfde is ook in de Oekraine gebeurt. Wat Poetin nu doet is hetzelfde wat snorremans deed met de Sudeten Duitsers of de zogenaamde Ost-Gebiete, heim ins Reich heette dat. Ook daar stond Europa erbij te kijken en deed niets.
Aha, wie had dat nou gedacht. Jaques Monasch, een oorlogshitzende PvdA-woordvoerder op het podium te Kiev. Uit wiens naam staat hij daar te raaskallen? Dat wordt nog een heel gedoe voor Samsom om dit recht te lullen. En trouwens, wie heeft zijn ticket betaald? Lijkt mij wel een kamervraag waard. Het liefst in te dienen door een geloofwaardige partij.
@Flatulent
En daarom nu in gezwinde spoed naar de Russische ambassadeur om hem te vertellen dat we toch besloten hebben de export van gas wat op te voeren en nog een paar LNG-terminals op de Maasvlakte bij gaan bouwen. Dat komt harder aan als een kernbom, dat komt namelijk aan in het meest gevoelige deel: de portemonnaie.
Meer armoe kan Putin echt niet gebruiken. Voor hij het weet staat hem hetzelfde lot te wachten als de ex-roverhoofdman van de Oekraïne.
Tjonge jonge....... als je dan een inval doet, doe het dan op de enige juiste manier!
Dan vergeet je natuurlijk niet het gras bij te kleuren...........
Fail.
Populistisch gebral op een plein vol brandstichters en Eurofielen als aanzet voor grotere dingen.
Dat de Beste dictator maar mag winnen.
Is het nu Poetin, Poutin of Putin? Of Putain?
Heeft dit misschien ook iets met het conflict te maken?
Crimea:
"The region has the highest proportion of Muslims in Ukraine"
en.wikipedia.org/wiki/Crimea
Medvedev declared that it is necessary to protect the interests of all Ukrainian citizens, including residents of Crimea, and citizens of Russia who are located in Ukraine.
Europenews: "Over the past three years, the number of mosques in Ukraine has grown by some 50 percent. This growth has primarily taken place in the Kherson region (south part of Ukraine).
@nabtard | 03-03-14 | 17:01
We zien je in de ring?
Gebrainwashte debiel.
Consumenten hebben dit jaar een voordeeltje. De gasrekening valt lager uit door de zachte winter. Ik voorspel , weg voordeeltje en als gebruikelijke klap op de eu-pijl een forse ( onnodige)prijsstijging. Wat nou aan de eu gaan we fors verdienen als jan-met-de-pet? We zijn met deze Brusselse imbecielen en ongekozen egobommen van andermans geld.Vrouwen kunnen ook zwanger worden van voorvocht , kijk maar naar van Balen, dit is echt een voorvochtmens.Ook na de tweede wereldoorlog kun je dus nog fout zijn. Dit is nog maar het begin , en zeker met die twee stokende speknek-muppets en totaal-maloten die hopen op een plek in de geschiedenisboeken. Ja , dat lukt ze wel , ze komen op de zelfde bladzijde te staan als de middeleeuwse hofnarren , boer Koekoek en Hadjememaar, dat dan weer wel.. nl.wikipedia.org/wiki/Had-je-me-maar
bdn01 | 03-03-14 | 17:07 |
Voor zo'n ding maakt het niet eens uit of hij zoel treft of 100 KM verder knalt.
Kijk alleen maar wat een relatief (vergeleken bij de huidige kernkoppen) kleine explosie in Tsjernobyl voor Nederland betekende.
vee naar binnen, radioactieve regen, doorgedraaide radioactieve groente... En dat is dan een knalletje op grote afstand.
Als Poetin ons zo'n sigaar stuurt maakt het niet uit of hij op Nederland valt of per ongeluk op Belgie of Duitsland.
We zijn dan toch wel de sjaak.
@Mika6101 | 03-03-14 | 16:27
Well, since we're talking about Crimea, not about the whole Ukraine; Crimea was part of Russia until 60 years ago and most Crimeans are still Russians above Ukrainians.
The resistance will come from Kiev. Jatsenjouk will do whatever is in his power to keep Crimea, because it is one of Ukraine's strongest economical regions. (Mainly because the Russian money spent there in Tourism and the Black Sea Fleet bases)
DANNY3960 | 03-03-14 | 17:02
Precies, de EU is het explosief en Oekraïne is de ontsteking. tik, tak, tik, tak ........
Parel van het Zuiden | 03-03-14 | 17:06 | + 0 -
Is weer eens wat anders dan die aftandse ping-pong-diplomatie...
Parel van het Zuiden | 03-03-14 | 17:06 | + 0 -
Dit vond Hitler in 1936 nu ook , de rest is geschiedenis.
KenTochNait?! | 03-03-14 | 16:31 | Ja en nee.
Gronings aardgas is goedkope bende. Zit naast het hoofdbestanddeel methaan (ch4) relatief veel stikstof in en is daarom "laag calorisch".
Russisch gas is veel zuiverder, dus meer methaan en minder stikstof, en heeft een veel hogere calorische waarde.
Het zuiverste aardgas komt uit Alaska. Daar komt bijna 99,7 % methaan uit de grond.
@nabtard
Zelfs een ouwe rotte Russische kernkop is gevaarlijk. De kans dat hij doel treft is misschien niet groot, maar we moesten het daar toch maar niet op aan laten komen.
Jammer voor de Oekraïners. Als het puntje bij het paaltje komt gaan we ze echt niet helpen, ondanks de beloften van van Baalen en Verhofstad.
Daarna: We deden een plas, we dronken een glas, en alles bleef zoals het was (behalve in Oekraine).
@Gary Gunstone | 03-03-14 | 16:06
En je gelooft de Russische propaganda, lol..
Maar zo zie je maar weer, hè. Die Olympische Spelen zijn altijd goed voor de toenadering...
bdn01 | 03-03-14 | 16:59 | + -1 -
Idd , mensen doen het nu al in hun broek , maar Europa kan jaren zonder gas uit Rusland .
#teamputin.
Ik plempte het eerder; WWIII is al lang bezig, we zijn er nog niet bij betrokken. Het zou weleens kunnen dat de laatste stappen gezet worden.
Militaire uitgaven per land in 2012:
1 United States 682,478,000,000
European Union 274,213,000,000
2 People's Republic of China 166,107,000,000
3 Russia 90,749,000,000
4 United Kingdom 61,007,000,000
5 Japan 59,267,000,000
6 France 58,943,000,000
7 Saudi Arabia 56,724,000,000
8 India 47,735,000,000
9 Germany 45,785,000,000
21 Netherlands 9,839,000,000
37 Ukraine 4,879,000,000
Hey Poetin, vriend, we zien je in de ring. Neem al die ouwe rotzooi die je al 40 jaar in de schuur hebt staan mee.
Mika6101 | 03-03-14 | 16:20 | + 16 -
Kortom, een ordinaire pissing contest.
Ik sprak ook wat kennissen in het Oosten van de Oekraine die zijn opgeroepen (reservisten). Die zijn van huis uit wel Oekrains, maar ook volledig opgevoed in het Russisch met een sterke band met het "Russische". Nou hebben ze wel de koffer gepakt om te gaan, maar ze zien het niet zo zitten om op hun medemensen te gaan schieten. Dus of het leger van de Oekraine zo eensgezind is als er eenmaal geschoten moet worden is nog maar de vraag. Ze weten zelf amper waar ze mee bezig zijn daar in Kiev.
De vvd en pvda zijn de tumor in onze samenleving, gasten als Van Baalen en Verhofstadt zijn de verspreiders van deze kanker buiten onze grenzen. Een terminale overheid is waar wij mee te maken hebben, ijlend spreekt zij over de aanpak en vol morfine ziet zij toekomst. Ieder weldenkend mens weet dat dit uitzichtloos is en vraagt zich af of de patiënt nog wel 24 uur heeft te gaan.
Putin, overspeelt zijn hand. Wie wil er straks nog onbetrouwbaar Russisch gas in een wereld met gas-overschotten. Voorlopig redt W-Europa het wel met gas uit NL, Noorwegen, N.Afrika en LNG uit Qatar. Elektrische centrales gaan weer bruinkolen stoken, en Duitsland doet toch maar niet zijn kerncentrales dicht. Wel gaat die gasput in Loppersum weer open t.b.v. de wereldvrede en de gasinkomsten van onze overheid. Eigenlijk moeten we Putin danken voor het opdrijven van de gasprijs.
Het aandeel Gazprom zakt al een hele tijd op de beurs, en dat zal nu alleen maar versnellen. Blijft voor de Russen alleen de klandizie in 3-de-wereldlanden voor hun aftandse wapensystemen.
China heeft zijn tijd ook gehad. Door toegenomen automatisering is het steeds minder interessant om in dat land iets te laten maken. Verder zitten ze tot over hun oren in de schulden door over-investering in nutteloze infrastructuur. Met een BNP per gemiddelde Chinees van ca. USD 5000/jaar, waarvan ca. USD 3000 wordt besteed aan nutteloze investeringen wordt het daar met de binnenlandse markt ook niks.
De USA zitten op rozen. Hun importen worden alleen maar goedkoper doordat China en Rusland noodgedwongen voor "the race to the bottom" gaan. Om nog iets te kunnen exporteren gaan de lonen in die arme landen alleen maar verder omlaag.
Jammer maar helaas voor de Oekraïners. Die kunnen maar het best z.s.m. de Krim aan de Russen cadeau doen en zich verder koest houden. Niemand gaat ze helpen. Veel te gevaarlijk. Daarna gaan we over tot de orde van de dag.
Fatwabuster | 03-03-14 | 16:55 | + 1 -
Niet voor de leiders maar het volk zal dit wel merken , en dan maar zien hoelang Rusland dit zal volhouden .
@GS410 | 03-03-14 | 16:36
Vodka'tje staat! Ik heb wat vertrouwen betreft de hoop op Rutte en Samsom nooit gehad.. maar we zien wel hoe recht ze hun rug houden tegenover Brussel als ze geroepen worden tot hulp op welke manier dan ook.
China staat overigens ook achter Rusland. Ook dat gedram van onze 'elite' dat de NAVO moet optreden, geeft blijk van een gebrek aan kennis. Oekraïne is geen lid van de NAVO, dus er is geen sprake van aanval tegen één van de bondgenoten. Het geblaat betreft deze problematiek is echt stuitend, en dan heb ik het nog niet eens over de NPO en overige westerse media die ijverig haar best doen om een nieuw vijandsbeeld te creëren.
Dit al de zoveelste keer dat men een opstand van enkele individuen weet te framen als een massale strijd van een 'volk' voor 'vrijheid' en 'democratie', en we trappen er weer en masse in. Er zijn zelf gekken bij die een sceptische houding ten aanzien van dit conflict aangrijpen om je te betichten van 'linkse' of 'communistische' denkbeelden.
Intellectuele armoedzaaiers.
eigenlijk moeten we heel blij zijn dat de EU nog geen eigen minister van defensie en een 'eigen' leger heeft.
Stel je is voor dat zo'n idioot als Guy Verhofstad 'aanvallen !' roept .. snel UIT die EU, die brengt oorlog ipv 'vrede en veiligheid'
Goed ingestudeerde applausmachine van Verhofstadt..
de EU is hier toch helemaal geen partij in deze, er gaat helemaal niks gebeuren behalve dat Putin zijn spullen terug gaat halen en daar kan de EU niks aan veranderen.
Zoals ieder socialistisch dwangregime heeft ook de EU doorlopend crises nodig om de aandacht van het eigen falen in alles af te leiden en om het volk achter de glorieuze Leiders te scharen. De gezagsgetrouwe Telegrof was vanmorgen namens het regime braaf de oorlogstrom aan het roeren, er zou oorlogsdreiging zijn in Europa.
Het blijft een misselijke collaborateursstencil, blij dat ik twee jaar geleden heb opgezegd.
Dus er was helemaal geen ultimatum om 16:00 u. Dit topic gaat weer eens nergens over.
Sancties hebben nog nooit wat opgeleverd..... Putin en zijn kliek zijn allen miljardair en hebben een imposant netwerk opgebouwd om de bevolking onder de duim te houden.... die zelfde bevolking is overigens zoals gewoonlijk het kind van de rekening bij een sanctie.... kijk naar Iran, Zimbabwe etc....
rolschaatsplank | 03-03-14 | 16:50 | + 0 -
Oorlog is goed voor onze economie.
Voor iedereen die aan het klokkijken is hierboven: GMT is de tijdzone in Londen (Greenwich Mean Time). Nog 5 minuten wachten dus.
@DoubleEight | 03-03-14 | 15:57
Dus ze hebben ook schijt aan jou, en dat vind je nou leuk en toon je er respect voor, man man man, het moet niet gekker worden.
Onze EU Politici moeten toch als baby van de komode zijn gevallen, zo'n stupiditeit kan nooit van nature zijn.
Maar er is hoop we kunnen nog altijd de cavalerie naar de oostgrens van het Europees Imperium ( EI)verplaatsen als respons voor de Russische spulletjes.
Oh wacht, die hebben we opgedoekt die waren niet meer nodig.
Wat een josti-kop heeft die van Baalen eigenlijk.
(Zucht)
@KenTochNait Wij gebruiken Nordstream gas via Duitsland, Ukrainse leidingen gaan vooral naar het zuidoosten.
Mocht iemand denken, nou dan gebruiken we toch lekker Noors en eigen gas.... Enig idee wat er op Europees verband gebeurd als de helft van de druk en aanvoer wegvalt? En wat dat doet met de prijs?
@Eurotokkie | 03-03-14 | 16:16
Iedereen heeft het over de Balkanoorlog van 1992, maar de oorlog die daar in 1914 begon was veel heftiger. En dat ging ook eigenlijk nergens over.
-weggejorist-
We gaan allemaal aan het gas! Ohh... wacht even...
@Einde van de Domheid | 03-03-14 | 16:45
Alleen mijn portemonnee eigenen ze tegenwoordig regelmatig toe.. telt dat ook?
even serieus, he, kan iemand dit nu echt schelen? Ik merk dat het me echt geen reet doet... Lekker laten gaan en goedkoop gas regelen. Klaar. Gezever de hele tijd met die waxinelichtjes en drie vuurpijlen. Rot op joh.
Ik had net een omineuze gedachte. De consensus hier lijkt dat we met z'n allen geen trek hebben in oorlog. In de regel doet Brussel zo ongeveer precies wat niemand lijkt te willen...
@Eurotokkie | 03-03-14 | 16:40
Ik hoop maar dat de 'wedstrijd' geannuleerd wordt.
Van Eurocentrisme naar EUcentrisme.
Het expansiebeleid van de EU geeft duidelijk aan dat er helemaal geen vrede is dankzij de EU, maar ondanks de EU.
Een legitiem verkozen president wordt afgezet door de verschillende inmengingen van zowel de EU als de VS, en nu moeten 'wij', volgens de MSM, achter een groep fascisten en ander schorem gaan staan in naam van democratie en vrijheid. Hoe verzinnen het.
Pro Europa dus tegen de EU.
@Jimmydepimmy | 03-03-14 | 16:43,
Im zou zeggen lees gewoon het wikipedia artikel over de krim, daar staan alle feitjes netjes in.
en.wikipedia.org/wiki/Crimea
En let op he, straks schreeuwt de EU "Dan geen gas meer van jullie" waardoor: a) de gasprijs voor de Europese burger explodeert of hij gewoon geen gas heeft b) de laatste restjes inkomen van de Ukraine totaal wegvallen
Dan denk je misschien dat tomaten wel goedkoper worden, maar weet je hoe we tomaten kweken, met kubieke meters gas om die kassen warm te stoken. En als de tomatenindustrie het loodje legt, kan Microsoft ook wel stoppen met bouwen daar in nieuwe tomatenstreek.
Maar goed, als de EU denkt dat a) een goed idee is en dat Russen daar meer last van hebben dan de EU burgers dan hoor ik ze wel weer piepen als ontevreden verkleumde uitgehongerde EU burgers die achterlijke kutpolitici eindelijk eens met hun versleten zool de straat op schoppen en met lage accijnsbrandstof uit Belgie en Luxemburg de kantoren van de EU tot de grond toe affikken.
Welles! Nietes! | 03-03-14 | 16:44 | + 1 -
Excuses?
Je bent van de PvdA?
The Ugly | 03-03-14 | 16:42 | + 0 -
Overlopers heb je altijd .
En het volk maar kruipen voor de gaskraan-keuning.
Ik eis dat v. Baalen vanavond bij P&W aan tafel nederig z'n excuus gaat aanbieden voor zijn ongevraagde ophitsing, die ernstige gevolgen kunnen hebben voor het Nederlandse volk!
De Europese Unie heeft zichzelf weer eens in de voet geschoten. Te snel iets met Ukraine willen "doen". Als ze nu niet militair ingrijpen, wat ze (hopelijk) niet gaan doen, zal het pro-Westerse deel van de bevolking zich verraden voelen. Dan hoef je een nieuwe poging de komende vijftig jaar niet meer te proberen. Verraad is lang houdbaar in de harten en hoofden van mensen.
.
EU buitenland politiek: dammen terwijl je moet schaken.
Ondertussen in de tweede kamer..... gaan we wel of niet naar de paralympics...... ja,ja,optreden tegen die russen!
rode peper | 03-03-14 | 16:19
Toch zou wat meer duiding van je fijn zijn.
Krim is toch gewoon onderdeel van Oekraïne en Oekraïne is een zelfstandige en erkende staat? Dat een een 'onrechtmatige regering' haar zaken niet goed regelt, is nog geen reden tot ingrijpen (en invallen) door een buitenlandse mogendheid, zeker niet met het oog op 'terugpakken wat ooit van ons was'.
En zover ik weet, is er een belangrijke Russische marinebasis op de Krim gelegen, maar is dat in feite gewoon een 'huurcontract'/gebruiksrecht. Dat geeft Rusland toch verder argumenten om het hele eiland maar in te willen nemen.
En ook: waar ligt de grens? Wat nou als ze ineens de hele Oekraïne terugeisen?
Die lui lopen al eeuwen te klooien daar, lekker laten gaan.
Al die mensen hier die over de rug van een land dat keihard door het leger van zijn fascistoide buurland wordt genaaid (hier terechte Godwin) hun EU-haat willen vieren: schaam je deaudt en ga eens deaudt.
Heeft iemand al iets aan Regilio gevraagd?
Ars Vivendi | 03-03-14 | 16:33 | + 1 -
Eindstand
Europa 10
Rusland 0
Flatulent | 03-03-14 | 16:34 | + 0 -
Right you are.
Waarom zou iemand de kou trotseren en zijn bloed offeren voor iemand die zich al corrupt heeft getoond?
Lol! En die vette hansworst van balen dacht dat het wel met een sisser af zou lopen, met zijn verhofstadtiaanse dedain.
Godsammekraken | 03-03-14 | 15:57 | + 142 -
Je hebt een beter punt hier dan je zelf denkt.
Ik denk dat dit sterk genoeg is om Verhofstad en van Baalen cum suis af te zetten!
Wie is voor?
@ update:
Dat ultimatum kan een vies spelletje van de huidige Oekraiense regering zijn...
Durf je er ook een lekker drankje om te verwedden... nee toch zeker? ;)
Welles! Nietes! | 03-03-14 | 16:34 | + 0 -
Wodkaatje doen? Geen probleem hoor. Heb alle vertrouwen in Rutte & co! .......
@rode peper | 03-03-14 | 16:31
Genoteerd!
En ondertussen loopt de Bitch Timochenko nog even verder olie op het vuur te gooien door alle landen op te roepen militair in te grijpen tegen Rusland, met andere woorden een ww3 te starten om Oekraine.
edition.cnn.com/video/?/video/world/20...
Over contact met de realiteit gesproken...
@P. Pantoffel | 03-03-14 | 16:27 |
Rusland wil de internationale gemeenschap voor voldongen feiten op de grond stellen. Een ingegraven garnizoen is een extra barrière voor eventueel ingrijpen. Met kistjes op de grond wordt tijd de vriend van Rusland. Om dezelfde reden zijn inmiddels een aantal schepen van de Noordelijke vloot en Baltische vloot Sevastopol binnengelopen.
.
Kort samengevat; krijg ze maar eens weg, is wat Putin hiermee eigenlijk zegt.
dat onze regeinrg geen haast maakt om een standpunt te maken heeft ook wel te maken met het idee dat de mening van deze misscihen wel relevant is maar er gewoon wereldkundig gezien niets zal veranderen.
Een muis kan een olifant in paniek laten raken maar een opmerking van dit nederlands kabinet zal niet gehoord worden in rusland
@GS410 | 03-03-14 | 16:28
"Bij Team B mag je Nederland wegdenken. Wij gaan dit keer lekker niks doen en het allemaal aan de anderen overlaten. Wordt ook geen cent aan uitgegeven, dat doen de andere landen maar :) Heerlijk!!"
Durf je er ook een lekker drankje om te verwedden... nee toch zeker? ;)
@OpperGek | 03-03-14 | 16:28
>NU pas gaan we nadenken over alternatieven op dit gas
Speak for yourself. Maar ik doelde specifiek op het imbeciele windmolen-gebash op GS.
dirty dirk | 03-03-14 | 16:30 | + 1 -
Hij heeft nog niets verovert , Krim was al in Russische handen ver voor dit conflict .
Europa is in de war.
@Welles! Nietes! | 03-03-14 | 16:25,
bij team B mag je half Oekraine weghalen en die helft kan je dan bij team A doen
OpperGek | 03-03-14 | 16:28 |
Zoals een reaguurder opmerkte een paar topics terug, gebruiken wij een ander soort gas dan het mengsel wat door de Oekraïnse pijpleidingen gaat.
Of hij had het fout en ik neem het klakkeloos over, zegmaar ''een Telegraafje'' doen.
harriedeparrie | 03-03-14 | 16:01
Mooi stukje. Ben benieuwd hoe hard Poetin het gaat spelen. Wil ie alleen via powerplay de Krim veiligstellen (eerste grote bek over heel Oekraïne en dan genoegen nemen met alleen de Krim) of ziet hij dit als opmaat naar een sterkere Russische dominantie in de wereld?
duitse herder | 03-03-14 | 16:27 | + 0 -
Komt hij dan eindelijk uit de kast ?
Vrijdag van Baalen in P & W : Wat Poetin doet is slechts spierballentaal . Op zaterdag verovert Poetin
de Krim.
@seven | 03-03-14 | 16:26 | + -1 -,
Dat gebeurt al sinds Catherina de Grote en die tataren wonen daar ook nog maar sinds de 13de eeuw, dus ze wonen er al bijna net zolang niet meer als wel.
Even de teams samenstelling
Team A Rusland.. China.. Iran.. Cuba.. Noord-Korea.
Team B Oekraïne.. Europa.. Amerika.
Reserve teams Japan.. Israel..
Iemand nog aanvullingen?
Welles! Nietes! | 03-03-14 | 16:25 | + 0 -
Bij Team B mag je Nederland wegdenken. Wij gaan dit keer lekker niks doen en het allemaal aan de anderen overlaten. Wordt ook geen cent aan uitgegeven, dat doen de andere landen maar :) Heerlijk!!
@ très cool | 03-03-14 | 16:25 |
Dat zeg ik niet, maar ik vraag me wel af hoe je het voor je ziet aangezien het ook allemaal betaald moet worden. En de Nederlander trekt niet graag de portemonnee. We hebben nu deze crisis die dreigt dat de gastoevoer afgesloten gaat worden en NU pas gaan we nadenken over alternatieven op dit gas. Dan ben je gewoon veel te laat.
If Ukraine has been invaded, why do the Ukrainian armed forces and people not resist? Why are they embracing the Russian troops and letting them in as brothers? So far the only ones who see this as an invasion or a war are the EU, US, and some illegitimate skinhead whose authority is not followed by anyone.
Ik neem toch aan dat wij Regillio en Lee voorop sturen om de vrede daar te bewaren?
Putin houdt zijn woord...
Argyronauta | 03-03-14 | 16:24 | + 0 -
idd hup
www.nrcnext.nl/files/2009/08/foto-ria-...
@Eurotokkie | 03-03-14 | 16:23
Ik begrijp niet zo goed dat Rusland niet eerst een diplomatieke weg heeft bewandeld. De drempel om militair in te grijpen zou erg hoog moeten zijn. Voor mij reden om aan te nemen dat men daar toch nog wat terug in de tijd leeft.
Het gaat die dikke plofkop van de VVD met zijn Belgische vriendje Verhofstad TOCH lukken: één verenigd Europa..... maar dan wel onder de Russen!
Wat de VVD toch al niet over heeft om een smadelijke verkiezingsnederlaag te vermijden!
rode peper | 03-03-14 | 16:19
De Krim is historisch helemaal geen deel van Rusland. Dat er Russen wonen komt door de opgelegde volksverhuizingen door Stalin die een deel vd Krim liet emigreren naar Rusland om zo plaats te maken voor Russen. Ook deelt Rusland graag paspoorten uit over de grens om mensen te binden. Een strategie die zich nu uitbetaalt in de Krim en eerder in Georgië.
Kan Verdomstad niet naar Moskou, en dan na lang en vriendelijk beraad met Poetin in Brussel even komt vertellen dat zo lang wij leven er vrede zal zijn?
Is maar ideetje hoor...
@OpperGek | 03-03-14 | 16:22
Spoken like a true raamambtenaar. Omdat het veel werk is moesten we er maar helemaal niet aan beginnen.
Weet je wie 70 jaar geleden ons ook een ultimatum gaf?
Even de teams samenstelling
Team A Rusland.. China.. Iran.. Cuba.. Noord-Korea.
Team B Oekraïne.. Europa.. Amerika.
Reserve teams Japan.. Israel..
Iemand nog aanvullingen?
rode peper | 03-03-14 | 16:19
Dank. Kijk, zo leer ik ook weer wat.
Maar toch... dat 'historische' aspect vind ik het zwakste argument. Als we de wereldkaart zouden moeten inrichten naar wie waar ooit historisch gezien 'bij hoorde' (wat al lastig te bepalen is, uiteraard), dan zou die kaart er nogal anders uit komen te zien....
.
o.t.: Mag je van je ambassade wel onder werktijd op GeenStijl? ;-)
Hup Poetin, hup!
Mika6101 | 03-03-14 | 16:20 | + 0 -
Voor de volledigheid, analyse kwam van Lucas I Alpert.
Geen idee wie het is maar hij vind het vast niet erg dat ik het hier neer plemp.
P. Pantoffel | 03-03-14 | 16:19 | + 0 -
Dat mensen nog steeds bang zijn voor Rusland snap ik niet , ze zijn helemaal de weg kwijt en denken dat ze nog in de tijd van Stalin leven.
@ très cool | 03-03-14 | 16:16 |
In tegenstelling tot wat je graag wilt geloven, binnen korte tijd overstappen op windenergie dan wel kernenergie als voornaamste en belangrijkste energiebron voor verwarming is niet haalbaar aangezien het grootste gedeelte van onze huidige verwarming-infrastructuur op gas werkt. Denk eens aan alle CV-ketels die aanwezig zijn in vrijwel ieder Nederlands huis. Er moet veel meer worden aangepast dan alleen het bouwen van een paar windmolens of het neerzetten van een kernreactor.
Poutin heeft geen enkele echte macht. EU zal altijd worden bijgestaan door de Navo, de VN en USA.
Lijkt mij dat hij zijn hand een beetje erg aan het overspelen is.
Dat EU e.a. een vreedzame oplossing zoeken is een gelukje voor het Russische volk.
Tip bij ons in Volkel liggen nog wat kernkoppen.(volgens defensie niet!)Gratis af te halen (als er toch geen koppen liggen)door de Oekraine Dit kan dan toch geen probleem zijn.....
Poetin vindT het nu mooi geweest....
Ik vind het een lastige situatie, daar in Crimea. Een overgrote meerderheid van de bevolking is Russisch en voelt zich aangetrokken tot Rusland.
Daarnaast is er een behoorlijk aanwezige groep militante Ukrainers, die graag de macht grijpt en Crimea als onafhankelijk land wil gaan leiden.
Rusland probeert dat uiteraard te voorkomen, aangezien een groot deel van de Russische zwarte zee vloot op Crimea gelegerd is, en ook bv. Gazprom is dominant aanwezig.
In mijn ogen kan Putin niet anders dan ingrijpen, en zolang dat enigzins netjes gebeurt heeft hij mijn zegen (niet dat dat wat waard is).
Ik zal wel een landverrader zijn maar ik snap die Russen wel. De rol van europa is uitgespeeld, de Russen en de China mensen maken de dienst uit de komende decennia.
Europa heeft een te dikke bek voor wat we kunnen.
Gelukkig hebben wij net onze tanks verkocht.
-------------------------------------------------
Het probleem is veel groter dan jij je nu voorstelt.
De hele wereld staat in brand alleen durft niemand het nog te zeggen tegen het volk.
Kijk hoe hard alles achteruit holt de laatste paar jaar, heel eng allemaal.
China heeft zoveel schulden in hun schaduwbanken staan dat het de wereld economie in gevaar brengt, dit is niet zomaar een bericht daar zit nog veel meer achter maar voorlopig nog niet rijp voor het grote publiek.
Ik denk dat de doomsday preppers er straks wel eens beter uit zullen komen dan de meeste mensen zich nu kunnen voorstellen.
Zie wat er vandaag gebeurde met de Roebel, de Russen weten niet hoe snel ze Dollars en Euro's moeten omwisselen om hun vermogen niet in 1 dag met 10% te zien dalen.
Hier moet hoe dan ook heel snel een einde aan komen, iedereen moet aan tafel en ze mogen pas weg als er een akkoord is.
Zowel Rusland als de EU/USA hebben allen schuld in dit verhaal, tenslotte gaat het om Oekraïne en niet om Rusland of een EU lidstaat, ze bemoeien zich alle drie met zaken in een grijs gebied en spelen het beiden veel te hoog op.
Rusland moet weg uit de Krim en om tafel met Oekraïne.
De enige weg is de dialoog aan te gaan!
En China en Rusland maken helemaal de dienst niet uit, Rusland sluit zich met dit gedrag juist uit voor de rest van de wereld, dat zie je direct terug in de daling van de Roebel.
Rusland is nergens als ze geen afzetmarkt hebben voor hun energie voorraden, want daar betalen zij de rekeningen mee!
@CornholioNL | 03-03-14 | 16:07
Goeie ouwe tijd. *traantje wegpinkt*
www.youtube.com/watch?v=omm3QPMqyjc
harriedeparrie | 03-03-14 | 16:01
Leesvoer: Why Russia No Longer Fears the West 'Europe is really run by an elite with the morality of the hedge fund: Make money at all costs and move it offshore.' www.politico.com/magazine/story/2014/0...
@Maya de Blij | 03-03-14 | 16:11
Mooie analyse. Ik denk dat Poetin gewoon wil bewijzen dat hij zich niet laat chanteren. Europa en de VS hebben een vies spelletje gespeelt in Oekraine. En feitelijk laat hij nu zien dat hij daar een grens trekt. Zou hij dat niet doen dan zou de EU op deze wijze simpelwel meer van deze spelletjes gaan spelen en dat kost Rusland aan invloed en geld. Geld omdat Rusland de grootste schuldeiser van Oekraine is, heeft ze daarmee ook een bepaalde zeggenschap. Nu wil de EU deze rusische zegenschap ongedaan maken. Dat kan. Maar dan moet de EU Rusland uitkopen, want voor minder zullen ze het niet doen. Tevens weet Poetin ook dat meer en meer mensen in de EU Brussel stront zat zijn, en dat hij door principeel stellling te nemen voor behoud van eigen cultuur hij op vrij veel sympatie van burgers in Europa kan rekenen. Dit zorgt ervoor dat een eventuele boycot van Rusland, tot gevolg kan hebben dat Rusland de EU boycot. En dat zal vooral europese burgers treffen. Deze zullen hierdoor alleen maar bozer op de EU worden.
waar staat de bron over die 1600 uur? dat heb ik gemist
Van Baalen heeft zich eerst moed ingedronken, zie zijn rooie kop en de verborgen fles huisgestookte vodka in rechter jaszak.
Ik weet toevallig uit betrouwbare bron wie de volgende genomineerden zijn voor de nobelprijs voor de vrede:
Miley Cirus, Groenland en een half pond uitgebakken ontbijtspek.
@Jimmydepimmy | 03-03-14 | 16:12,
Er zijn toch wel behoorlijk grote verschillen:
-de Krim is historisch een deel van Rusland en heeft een overwegend russische bevolking en slecht oekraiens door een administratieve besluit van de USSR
-De democratisch verkozen president van de Oekraine is door geweldadige coupplegers verjaagd, de nieuwe onrechtmatige regering neemt het niet zo nauw met de rechten van de russische meerderheid in het oosten van de Oekraine en de Krim
-De russische militairen op de Krim zijn daar op uitnodiging van de regering van de Krim
Poetin is echt heel redelijk.
Toch krijg ik het gevoel dat Oekraïne niet het eindstation is voor Rusland. Rusland neemt met twee vingers in de neus heel Europa in.
Wanneer worden die vette VVD-er en die autistische Belg verooordeeld voor het ophitsen van bevolkingsgroepen?Het is toch ongelofelijk wat die 2 EU-nazies hebben aangericht.Nu is er een ondemocratische regering met neo-nazies die de meest verschrikkelijke oorlogsretoriek bezigen en de boel nog meer ophitsen.
--
btw
Respect voor de Chinezen die het een lokale aangelegenheid vinden.
très cool | 03-03-14 | 16:16 | + 0 -
Allemaal korte termijn denkers , afhankelijk zijn van andere landen is zo jaren 90 .
gebrokenvleugel | 03-03-14 | 16:17
En u weet dit hoe?
Het begint toch echt meer en meer op een win/win/win situatie te lijken:
Bevolking is de corruptie in het land zo gruwelijk zat dat ze besluit de kont tegen de kribben te gooien, lijken op straat voor lief te nemen en de zelfgekozen corruptie dan maar met geweld af te zetten.
De EU is zo dom en overmoedig te denken dat ze wel eventjes een extra landje kunnen inlijven om Rusland een voet dwars te zetten.
Poetin besluit de EU dwars te zitten en laat de twee EU knakkertjes zien voor wat ze zijn: Twee kneusjes met overgewicht die denken mee te kunnen spelen met de grote mensen.
Ik heb weinig sympathie voor Poetin maar ere wie ere toekomt: De EU zo voor paal zetten verdient een staande ovatie wat mij betreft. Kunnen we Poetin daarna weer pesten met zijn torso-foto's...
Want nou zitten we bibberend af te wachten of Putin morgen niet gewoon de gaskraan dichtdraait.
très cool | 03-03-14 | 16:16 | + 0 -
gaat het wel waaien overdag.. of alleen als iedereen slaapt ?
Rusland is op z'n einde, net als Ukraine volkomen leeggestolen, gas en olie reserves zijn gelogen en vrijwel uitgeput, Putin de antichrist is een kat in het nauw met z'n laatste sprongen bezig.
@très cool | 03-03-14 | 16:16
Of kernenergie, of nog beter: steenkolen en aardgas (dat ligt notabene onder onze eigen grond).
Gelukkig heeft onze Willy pas nog een pilsje gedronken met Vladimir. Nooit verkeerd.
Kijk domme rukkers, ook hierom is het verstandig te investeren in reusachtige windparken. Want nou zitten we bibberend af te wachten of Putin morgen niet gewoon de gaskraan dichtdraait.
@Jimmydepimmy | 03-03-14 | 16:12
Sudetenland is een beter vergelijk (als een vergelijk in historische context opgaat. Wannabee historici, voel u vrij!)
DeSjaak1000 | 03-03-14 | 16:13 | + 0 -
Er komt alleen een handelsoorlog met Rusland meer niet.
goedverstaander | 03-03-14 | 16:13 | + 0 -
Dow Jones, Abn tradebox.
:-)
Best wel veel NATO landen daaromheen www.nato.int/cps/en/natolive/nato_coun...
De hypocrisie van de Amerikanen is ook weer stuitend als je hoort wat die Kerry zegt op TV.
"You just don't invade a country on false premises to insert your interests"
Want dat mag natuurlijk alleen als het Amerika zelf is!
Kak, olieprijs zal dan nog verder gaan stijgen....
Verhofstadt is bezig om de Britten te overtuigen, maar gezien de comments lukt dat niet al te best twitter.com/GuyVerhofstadt/status/440...
Onze defensiemilf is op dit moment verwikkeld in een carnavalsgangbang, maar zodra ze weer op haar benen staat komt ze met een verklaring...
Ook mooi hoe China al heeft aangegeven dat het een 'interne Russische aangelegenheid' is. Die weten ook dat ze daarmee een wit voetje halen bij de Russen en wellicht ook een lucratief energiecontract voor alles wat 'wij' gaan boycotten. Tevens biedt dat China natuurlijk ook wat armslag als ze t.z.t. Taiwan weer onder de vleugels van moederland China willen brengen. Dan zal Rusland natuurlijk ook als eerste die actie goedkeuren. Zou zo maar kunnen dat China binnenkort voet aan land zet in Taiwan.
Bricktop linkse figuur
Ik krijg ineens het woord bruggen m'n kop niet meer uit.
De Brusselse dictators werken onder het adagium van het zogenaamde socialistische bruggen bouwen,om zoveel mogelijk werkslaven economisch aan zich te binden
De Russen bouwen een brug vanuit zuidelijk Rusland naar de Krim.
En de Europese burger wordt om die twee redenen straks zo financieel uitgekleed,dat velen de kans lopen dat ze eerdaags alleen nog onder een brug kunnen slapen.
@ Maya de Blij | 03-03-14 | 16:11 |
Op beurs.nl
wat lult geenstijl nou met tot 16:00 ja en dan ?
Helemaal niks
@Dankzij de EU hadden we toch nooit meer oorlog?
Godsammekraken | 03-03-14 | 15:57 | + 55 -
.
Ja, en met de woorden van Gerrit Zalm: ''we gaan een nieuw tijdperk tegemoet: NOOIT meer crisis!!''
Deze wijze woorden sprak Gerrit in Maastricht toen hij de 1e euro-biljetten uit de flappentap haalde.
Ik zie even het verschil niet tussen deze situatie en de situatie in 1938/1939, toen Hitler vond dat Polen en Oostenrijk toch echt Duits moesten zijn. Oekraïne is gewoon een onafhankelijke staat, al ruim 20 jaar weer. Dit is toch gewoon ordinair landje-pik van Rusland?
''Nobelprijs voor Vrede''
*stilletjes gniffelen doet*
Mooi analyse trouwens:
MOSKOU (Dow Jones)--De Russische president Vladimir Poetin speelt een hoog economisch spel wanneer hij internationale oproepen om niet verder militair in te grijpen in Oekraine, blijft negeren. Maar of dat hem tegenhoudt, is de vraag.
In navolging van de goedkeuring die het Russische parlement zaterdag gaf voor een eventuele militaire actie, staat de roebel onder druk. Mocht het Kremlin ervoor kiezen daadwerkelijk tot actie over te gaan, dan riskeert men een mogelijke boycot van de G-8 top deze zomer in Sotsji, net als mogelijke andere economische sancties.
"Rusland zegt wellicht: 'we hebben de mankracht' maar deze actie heeft consequenties zowel op het wereldtoneel als economisch gezien", aldus Lilit Gevorgyan, analist bij IHS Global Insight. "Er staat voor Rusland veel op het spel."
Rusland negeert tot nu toe oproepen uit het Westen om terughoudend te zijn met militaire acties.
"De druk op de Russen om een hardhandige tactiek en strategie aan te nemen ten aanzien van Oekraine en het Westen is immens, omdat Rusland het gevoel heeft afgetroefd te zijn met hetgeen is gebeurd in Kiev en het gedrag van de VS en het Westen in de afgelopen maanden een bittere nasmaak heeft achtergelaten", meent Dmitry Trenin, directeur van het Carnegie Moscow Center.
Volgens voormalig ambassadeur voor de Verenigde Staten in Oekraine, Steven Pifer, zal het historisch verband tussen schiereiland de Krim - waar het conflict momenteel vooral om draait en dat tot 1954 onderdeel was van Rusland - en Moskou zwaarder wegen dan eventuele zorgen over hoe het Westen zal reageren.
Volgens Pifer vormt energie het grootste argument in de beslissing om een militaire actie al dan niet door te zetten.
De mogelijkheid van een grondgevecht zou kunnen leiden tot onderbrekingen bij een cruciale pijplijn in Oekraine, die gebruikt wordt door het Russische staatsbedrijf Gazprom om Europa van aardgas te voorzien.
"Rusland probeert al 30 jaar het beeld te schetsen van een betrouwbare energiebron voor Europa", aldus Pifer. "Als ze besluiten in te grijpen in Oekraine, dan zou je kunnen stellen dat het hen weinig kan schelen wat hun reputatie in Europa is", denkt hij. Pifer wijst erop dat men in Europa niet blij zal zijn met een - al dan niet tijdelijke - onderbreking van de gasbevoorrading.
En dan is er nog de kwestie Sotsji, waar onlangs de Winterspelen werden gehouden. De plaats dient in juni als het decor voor een ontmoeting van de Groep van 7 meest geindustrialiseerde landen plus Rusland, de G-8.
Diverse Westerse landen hebben inmiddels aangegeven dat men die bijeenkomst zal boycotten en dit ondermijnt de pogingen van Rusland om de gerenoveerde stad aan de Zwarte Zee te gebruiken om het land als geheel op de kaart te zetten als aantrekkelijk voor investeerders.
"Dat is een investering van $52 miljard die in juni weer even tentoongesteld had moeten worden en die je dus zo het raamt uitgooit", concludeert analist Gevorgyan.
Strengere economische sancties vanuit het Westen hangen af van wat Rusland uiteindelijk van plan is en of het zijn militaire aanwezigheid in Oekraine uit zal breiden tot buiten de Krim.
Volgens Dmitry Trenin staat het nog helemaal niet vast dat dit gebeurt.
"Op dit moment heeft Poetin de Krim veilig gesteld en ik denk niet dat een invasie echt wordt overwogen", stelt hij. Volgens Trenin is wat de Russische president doet vooral een staaltje conflictpreventie. "Ik denk dat [Moskou] geredeneerd heeft dat wanneer er in de Krim weerstand zou zijn ten opzichte van de nieuwe [interim] regering in Kiev, dit had kunnen leiden tot een burgeroorlog waar Rusland dan in betrokken was geraakt op de voorwaarden van een ander."
@ Eurotokkie | 03-03-14 | 16:05 |
Van Baalen heeft geen ballen maar een dikke pens en een speknek. Hij switcht straks naar de rol van vredestichter. Net zoals Vance & Owen dat deden in de oorlog in Joegoslavië. Van onder de paraplu van de EU wat niet-realistische plannetjes lanceren terwijl de strijdende partijen elkaar afmaken. De lul.
Crimean air base pledges allegiance to local authorities. en niet aan de door europa gepushte nep regering in de Oekraine.
Coenass_ | 03-03-14 | 16:06 | + 0 -
precies om 5.45
www.youtube.com/watch?v=28cbwWvsM2M
Triest.
Die Oekraïense soldaten maken geen schijn van kans.
@DoubleEight | 03-03-14 | 15:57
Weet je wie ook aan iedereen schijt had?
30 nov 2013 2 Unlimited @ Kiev youtu.be/DsBzoGyddbc
-weggejorist-
*Command & Conquer: Yuri's Revenge afstoffen doet*
DoubleEight | 03-03-14 | 15:57
Over het algemeen kunnen personen of instanties die 'schijt hebben aan iedereen' niet op mijn respect rekenen. Ajax-hooligans, die hebben ook schijt aan iedereen. Junks ook. Asociaal volk, ook al. Leuke mensen allemaal...
Van Baalen voelt zich sterk zo te zien. Ik kan er niks aan doen, maar als ik zo een type als van Baalen zie moet ik lachen met tranen in mijn ogen. Wat een flapdrol. Is hij zich wel bewust van de gevolgen van zijn heldhaftig gezwaai. Wat een afgang.
En dan heb je poetin ..... lol.
Ik ben er zeker van dat Poetin zich geen bal aantrekt van alle dreigingen. Als hij zin heeft, knalt hij volgens mij gewoon met het rode leger de grens over.
En dan, dan zijn ze niet ver meer van duitsland en nederland.
de warmongers van ALDE
Amerika loopt Irak binnen, ze hebben er niets te zoeken anders dan Olie contracten. Rusland loopt de Krim binnen om te verhinderen dat een fascistisch nationalistische groep Ukrainers de macht over nemen, waar notabene 85% Russen zijn, en het is een groot schandaal ?
GO #TeamPutin !
Hoe laat begint het schieten?
En Mark Rutte steunt nog steeds de kandidatuur van Verhofstadt om de communist Barroso op te volgen. Die moet dus nodig in het Pieter Baan centrum onderzocht worden. Want hij is of gek of misdadig, in ieder geval klopt er iets niet in zijn bovenkamer.
Gifje is niet compleet. Aan het slot mist "Wollt ihr den totalen Krieg?"
Die van Baalen staat er toch maar even , dan heb je toch ballen.
Kan de PVV nog veel van leren van onder hun bureau.
Van Balen lijkt wel verdacht veel op Göring....
Wikipedia van van Baalen kan aangepast worden: aanstichter van Russische bezetting Krim.
waar staat de bron over die 1600 uur? dat heb ik gemist
Ik zal wel een landverrader zijn maar ik snap die Russen wel. De rol van europa is uitgespeeld, de Russen en de China mensen maken de dienst uit de komende decennia.
Europa heeft een te dikke bek voor wat we kunnen.
Gelukkig hebben wij net onze tanks verkocht.
Als je naar die verhofstadt kijkt op het gifje, dan zie je toch wel akelig veel uiterlijke overeenkomsten met een ander historisch figuur die het niet zo goed kon vinden met de russen.
Tsja, een Crisis. Verrassing. Een gezamelijke vijhand is natuurlijk altijd handig voor de legitimiteit van de EU in het licht van de komende verkiezingen.
Het zal Rusland op langere termijn meer kosten dan "Europa".
Ben geen Eurofiel maar ik denk dat Putin hier zijn hand overspeelt.
Hoop alleen maar op een spoedig einde van het conflict, en in de tussentijd zoveel mogelijk aandelen Gazprom kopen natuurlijk.
Zou er in de toekomst(als ie er nog is)ook een verhofstad-prijs voor ophitsing kunnen komen!
De oorlog is inmiddels alweer drie minuten oud. Wat vliegt de tijd.
Straks als alles achter de rug is worden die twee stokers nog voor het internationaal recht gedaagd voor oorlogs- ophitsing, dat zou pas recht zijn!
Afgelopen zaterdag in Kharkiv:
www.youtube.com/watch?v=2DJFNygHqK8&am...
Beurs Moskou - 10 % > who will be crying soon?
Gna gna, Van Baalen moet zich toch de tering schamen!
@tipo | 03-03-14 | 16:00
-winkelen in Duitsland/België
De EUSSR kreeg de nobelprijs voor de vrede. Maar hun ongebreidelde expansie politiek moet wel tot problemen leiden. Alleen hebben die drollen in Brussel dat niet door.
Liever de moderne USSR dan de EUSSR.
Stel je moet kiezen:
- Poetin
- EU
- Oekraïense Nationaal-Socialisten
- Carnaval
Moeilijk.
Als het niet zo ernstig was zou je denken dat het een B film scenario was.
En de 2e kamer hier gaat ook pas morgen tijd vrij maken.. hoe vreemd.
Kunnen we die twee hansworsten niet met een mooie strik erom als zoenoffer opsturen naar Poetin?
Vergeet Peggold van D'66 ook niet te noemen.
Poetin heeft een keer gelijk.
Dankzij de EU hadden we toch nooit meer oorlog?
Wel respect voor die Russen, schijt aan alles en iedereen
REAGEER OOK