Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Bewijs. Extreemlinkse AgentMepper mepte agent

LOL. Boze huilie criminele linksextremisten in de mail. Er klopte geen fuk van dit topic van GeenStijl over geweld & provocaties van hunnie tijdens een demo tegen politiegeweld en of het topic even verwijderd kan worden. Want het is helegaar niet zeker dat er een agent met een stok op de kokosnoot is geslagen, zaterdag. Yeah sure. Bovenstaande Vine komt uit deze video, en duidelijker kunnen we het niet maken. Daar staat iemand (op 7m45s) een agent op het hoofd te meppen met een AFA (vlaggen)stok. Nadat het bevel om achteruit te stappen meermalen geweigerd werd. En het dan gek vinden dat zo iemand in de lurf gegrepen wordt en mee naar het bureau mag. Zo gek zelfs dat er gisteravond zelfs een "lawaaidemo" voor de agentmepper werd georganiseerd. Zie TL van BobHGL. (Hop, weer 10.000 euri's stuk aan politie-inzet.) En maar ACAB gillen omdat de politie altijd geweld zou uitlokken. Kostelijk. Tief toch op stelletje meppende geweldsverheerlijkende provocatietokkies. En blijf eens met de poten van het lijk van Rishi af. Omdat we de beroerdste niet zijn. Hilarische zeurmail na de break.
Update1: AgentMepper "Kameraad K" is vanmiddag door de RB Den Haag veroordeeld tot 80 uur werken (lol) en 150 euri boete.
Update2: Reactie Politie Den Haag. Beste Geenstijl, Er staan best wel een aantal fouten in jullie stuk, en wij willen graag dat dat verbeterd zal worden. Wij organiseerden geen demonstratie persé voor Rishi alleen, maar de demonstratie ging over racisme en politiegeweld in Den Haag in het algemeen. Hoe jullie berichtgeving geframed is is absoluut beschadigend voor de familie van Rishi en wij willen graag dat het stuk veranderd/verwijderd wordt. (HAHAHAHA, nee - red.) Hieronder is ons statement die wij gisteravond hebben geschreven over precies de feiten rondom de demonstratie: De demonstratie was 4 dagen van te voren aangegeven bij Politie Haaglanden (vlak na het idee om de demonstratie te organiseren). Vóór de deadline van het aangeven was de politie al op de hoogte van de demonstratie en was er contact tussen politie Haaglanden en de coördinatoren van de demonstratie. De dag vóór de demonstratie vond er een overleg met de politie plaats onder leiding van agent Frans Jansen, coördinator operationele zaken. De politie was onvoorbereid tijdens dit gesprek en wist niet dat er een route gelopen zou worden (ook al was deze informatie reeds verstuurd tijdens de aanmelding). Aangezien dit voor hen blijkbaar nieuwe informatie was, moesten zij eerst weer langs de burgemeester om toestemming te vragen inzake de route. Hierdoor was er geen kans meer voor ons om over de route te overleggen; wij konden hem alleen nog maar accepteren in de avond (de avond vóór de demonstratie) toen wij de geplande route toegestuurd kregen. Wij stelden tijdens het overleg voor om te beginnen bij het stadhuis, langs de Schilderswijk te gaan, en te eindigen dichtbij Den Haag HS. De politie stuurde uiteindelijk het volgende: Spuiplein – Spui – Stille Veerkade – Paviljoensgracht – Groenewegje – Hooftskade – Hobbemastraat – Vaillantllaan – Paralelweg – Holland Spoor – Hofwijkstraat – Rijswijkseweg. Deze route werden wij genoodzaakt te accepteren wegens tijdgebrek. Tijdens de demonstratie passeerden wij een busje ME'ers met daarin een ME'er die de woordvoerder herkende van een eerdere demonstratie. Bij die bewuste demonstratie werd een vriend van de woordvoerder zeer gewelddadig voor vermeende belediging van een ambtenaar in functie gearresteerd en met een metalen pepperspray busje tot bloedens toe op zijn hoofd geslagen. Toen de woordvoerder zichtbaar geëmotioneerd reageerde stonden de ME'ers hem strak aankijkend uit te lachen en uit te dagen. Dezelfde agent zag hij vandaag weer in het busje en toen de ME’er hem herkende begon deze te lachen en vrolijk te zwaaien. Dit is maar één van de voorbeelden van hoe de politie zelfs de organisatoren van de demonstratie probeerde te intimideren en op te hitsen. De initiator van de demonstratie (en tegelijkertijd hoofd van de ordedienst) werd op een gegeven moment bewust uit de groep van demonstranten gehouden door de politie. De politie blokkeerde hem om een alternatieve (snellere) route via het voetpad terug te nemen om weer te gaan naar de demonstranten en zeiden tegen hem dat hij de “originele route van de demonstratie” moest volgen. Met de “originele route” bedoelden zij dat hij de straat moest oversteken (op een plek waar geen stoplichten waren). Toen hij, zonder keuze, dit deed werd hij gelijk gearresteerd omdat hij niet op de straat mocht lopen. Uiteindelijk werd hij anderhalf uur vastgehouden in de politiecel bij bureau Heemstraat. Bij zijn binnenkomst werd hij geïntimideerd door de politie die hem vertelde dat ze al wisten wie hij was en hem herkenden. Al zijn bezittingen werden in een zak gedaan en hem werd verteld dat deze zak niet geopend zou worden tot het moment waarop hij weer vrij zou komen. Toen dit moment aanbrak bleek dat de zak met persoonlijke spullen wel geopend en onderzocht. De politiechef van het bureau bevestigde dit. De woordvoerder werd vrijgelaten precies nadat de demonstratie was afgelopen. De woordvoerder heeft zich, in de woorden van de leidinggevende agent, zeer goed opgesteld en heeft geprobeerd elke escalatie te voorkomen. Dit staat echter in schril contrast met het beeld dat zij in de media proberen te creëren. Tien minuten vóór het gewelddadige optreden van de politie heeft de woordvoerder van de demonstratie de optocht stil gezet. Dit vanwege de dreigende houding van de politie en de angst voor gewelddadig optreden van de agenten. De woordvoerder bood de agent aan de demonstratie voortijdig te beëindigen, dit op aandringen van vele demonstranten. De agent weigerde echter en verzekerde de woordvoerder ervan dat de politie geen geweld zou gebruiken. Toen een aantal ogenblikken later de demonstranten de weg probeerden op te lopen, DE WEG DIE DE POLITIE ZELF DE DAG ERVOOR VOOR HAD GESTELD, sloeg de sfeer om. Een politielinie blokkeerde de demonstranten en begon deze op dreigende toon aan te spreken, hen te duwen en uiteindelijk te slaan. De politie gebruikt dus geweld tegen demonstranten die juist tegen hun geweld protesteren. Het is überhaupt erg bijzonder dat de politie geweld mag gebruiken tegen mensen die tegen het gewelddadige politiebeleid zijn zonder dat hier een objectieve partij bij aanwezig is die het gedrag van beide kanten kan observeren. Er stonden honderden ME'ers paraat en zelfs honden konden elk moment opgeroepen worden. Het idee dat demonstranten geweld zouden willen gebruiken met alle gevolgen van dien of een kans zouden maken tegen tientallen zwaarbewapende ME'ers is een sprookje. De politie creëert deze realiteit door hun grote aanwezigheid en opgelegde locaties waardoor demonstranten volledig geïsoleerd waren en er geen buurtbewoners aanwezig waren. Tijdens het conflict bij de demonstratie werden er nog twee personen gearresteerd. De politiewoordvoerder vertelde aan de media dat beide arrestanten met stokken sloegen en impliceerde dat ze schuldig waren aan openbare geweldpleging. Eén van die personen wordt helemaal niet ervan verdacht dat hij een stok heeft gebruikt; hij wordt door de politie zelf alleen beschuldigd van het ‘beledigen’ van een agent. De woorden van de politiewoordvoerder werden daarom ook snel teruggetrokken door het politiebureau waar deze demonstrant zat maar dit is niet in de media gerectificeerd. De andere demonstrant wordt er wel van beschuldigd een stok te hebben gebruikt tegenover de politie, maar nog vóórdat er een onderzoek hiernaar is geweest, en vóórdat er substantieel bewijs hiervoor is gegeven wordt hij al gecriminaliseerd door de politie en de media. (cursivering & ondersteping door ons - red.) De media neemt klakkeloos berichtgeving van de politie over en twijfelt duidelijk aan de legitimiteit van de demonstranten. Ze kopiëren alles: van niet bestaande namen van woordvoerders tot foutieve berichtgeving over de aanleiding van de demonstratie en eisen. Het eindresultaat is dat de politie door middel van het gebruik van geweld demonstranten in de media als gewelddadig heeft afgeschilderd. Alles om de mogelijke media aandacht voor de reden van demonstratie af te leiden is uit de kast gehaald. Ondanks meerdere rapporten over het racistische klimaat in Nederland en het racistische karakter van de politie in Den Haag wordt dit allemaal glashard ontkent. Feit blijft dat het politie korps Den Haag stelselmatig (racistisch) geweld gebruikt tegen burgers ongeacht of ze nou demonstreren of niet. Hun terreurbeleid in de Schilderswijk is een ultieme repressieve poging om zonder daadwerkelijk in de jeugd te investeren de situatie onder controle te houden. Dit is een beleidskeuze en de heren van Aartsen en Musscher zijn hier direct verantwoordelijk voor. Onze eis na deze dag is enkel sterker geworden. De enorme politie inzet toont tevens de belangen van de politie. Ondanks het feit dat er maar 50 demonstranten aanwezig waren was er een politie-inzet van ruim 100 mensen. Deze overbodige grote aantallen zorgden enkel voor intimidatie van demonstranten en buurtbewoners. Tientallen buurtbewoners van de Schilderswijk geven aan de demonstratie te steunen maar niet te durven aansluiten uit angst voor politiegeweld. Enkele kinderen tussen de 8 en 14 probeerden zich wel bij de demonstratie aan te sluiten maar werden door de politie geweerd. Uiteraard was de aanleiding voor de demonstratie het vrijkomen (en het spoedig terugkeren in het politiekorps) van de agent die Rishi vermoordde maar de demonstratie ging over veel meer dan dat alleen. Centraal stond al het racisme en al het politiegeweld van de politie in Den Haag. Wij demonstreerden niet voor Rishi alleen en wij hebben nooit gedaan alsof wij hem kenden. Door onzorgvuldig werk en de framing van de media wordt nu de familie van Rishi wederom beschadigd. Wij hopen dat de media de kans grijpt om alsnog een gebalanceerd beeld te geven. Thomas van Beersum

Reaguursels

Inloggen

Thomas, je liegt.

Bad Ass Justice | 31-12-13 | 01:03

Greenpis zal binnenkort wel weer een aantal mensen uit dit circuit recruteren.

ad melkert | 31-12-13 | 00:04

"vermeende belediging"
Sure, 'vermeend'. Dit zijn zulke lieve jongens, het lijkt me inderdaad sterk dat zij beledigend zouden zijn.

Martijngamer | 30-12-13 | 22:10

en de naam? thomas van beerput. van de afa. 't is maar dat je het weet.

***kapotte capslock mode uit***

dekogelkwamvanlinks | 30-12-13 | 21:56

Gewoon meppen harder en vaker meer begrijpen die idioten niet. Praten is over tijd voor verandering.

Veel Vaak | 30-12-13 | 21:40

Tuig = tuig en het boeit me niet hoe tuig wordt behandeld door de politie. Al maken ze er allemaal acute orgaandonoren en kunstmest van, het zal me worst wezen.

Mike Gaatjeniksaan | 30-12-13 | 20:31

Je zou zo'n knul toch eerst z'n poten breken. Maar gelukkig voor hem is de politie goed opgeleid en terughoudend in het toepassen van geweld.

Leffe Blonde | 30-12-13 | 20:30

Vespucci | 30-12-13 | 16:06 |
Letterlijk Valse vlag operatie van de Politie Haaglanden. Was een agent in burger die met de vlag een klap gaf waardoor zijn collega's volledig gerechtvaardigd eens lekker los konden gaan. Zo doe je dat in een politiestaat.

Hé Vespucci, waar haal je dit vandaan? Als dit verhaal op waarheid berust zou je er goed aan doen je bron te vermelden. Maar als je dit uit je duim hebt gezogen dan is dit als desinformatie te beschouwen en zou je het licht in je ogen niet verdienen. Dus .... voor de draad ermee graag!

VaatjeBuskruit | 30-12-13 | 20:12

@Itzamná | 30-12-13 | 14:45
Een ondemocratische mening is een mening die een klein groepje is toegedaan en die dat met geweld en intimidatie proberen door te drukken. Meestal links werkschuw tuig.

Wijze Uil | 30-12-13 | 19:58

Ach ja, AFA, agressief volk,
zuigen, sarren en intimideren is hun handelsmerk,
straatvechten, 'anderen' monddood maken oftewel kut fascisten volgens het boekje.

vander F | 30-12-13 | 19:16

@Cuyahoga | 30-12-13 | 14:25
Je hoeft niet eens zo ver te reizen om te zien hoe effectief politieoptreden ook kan. Ik zou zeggen, probeer de Guardia Civil, Carabinieri of αστυνομία maar eens uit te dagen.
Ik lach me iedere zomer tijdens de vakantie weer een breuk om te zien hoe Jan Kaas en John Cheese met hun dronken harses denken dat de politie overal reageert zoals in Nederland of in het Verenigd Koninkrijk: luttele tellen later strompelen ze mank en haastig weer naar hun toeristenhol terug om hun wonden te likken.

Chiant | 30-12-13 | 19:14

Wat een Huilie, Huilie verhaal. Zou bijna gaan meejanken. Maar er moeten rekeningen betaald worden, dus ga maar weer werken. Moet je ook eens proberen Thomas, werkt best bevredigend. En neem je vriendjes en vriendinnetjes mee. Gezellie.

HoutekopHarryHendrik | 30-12-13 | 19:12

"The new fascists will call themselves the anti-fascists"

*Winston Churchill*

beerforbreakfast | 30-12-13 | 18:59

Inmiddels zwaar gestraft want geweld tegen politieagenten en hulpverleners.
80 uur taak en 150 hele euros boete.

bas ooms53686289 | 30-12-13 | 18:52

Beste Thomas, je weet het niet beter en je hebt niet gelijk.

Mark Krachtwijk | 30-12-13 | 18:50

Thomas van Beersum is een man van de wereld.
Zit op zijn plastic globe met een diameter van tien cm alvast te gluren waar er weer iets te verbeteren is.
Op zeer jonge leeftijd heeft Thomas van Beersum zich voorgenomem plaats te nemen in het presidium. En het gaat het deze oude puber lukken? ik vrees het wel.
Thomas, knoop jezelf op. Bewijs de wereld een dienst.

meneer der meneren | 30-12-13 | 18:40

Wanneer gaat het AFA demonstreren bij het dodelijk geweld bij een juwelierszaak? Of de racistische overvallen op bejaarden door cultuurverrijkers?

Moonwarrior | 30-12-13 | 18:38

net zoals met honden: als je als mens gaat blaffen naar een hond achter een hek en het hek gaat open en dan raar opkijken dat je in je ballen wordt gebeten..

Je kunt ook kiezen om niet te blaffen.

pappa | 30-12-13 | 18:22

Die aai over z'n bol op 9:00 had ook wel iets bezielender gekund. :-( Maarja, ze is te lief.. Owja, dat Rishi gepeupel bewijst maar weer dat ze goed zijn ingeschat...

Biels | 30-12-13 | 17:54

Kan de uitkering van deze werkschuwe fascisten worden stopgezet aub? Het is ook mijn geld namelijk waar deze agenten van worden betaald.

Professor Superhirn | 30-12-13 | 17:53

Maar deze mail illustreert dan weer wel dat alleen nog mensen met het verstandelijke vermogen van een kind van 12 zich nog aansluiten bij een dergelijk infantiel actiegroepje als de internationale socialisten e.d.

ZSU-23-4 | 30-12-13 | 17:53

De stelling dat de politie in Nederland gemiddeld te terughoudend omgaat met het gebruik van geweld lijkt mij niet minder houdbaar dan de omgekeerde stelling.

Jaypelsteeltje | 30-12-13 | 17:51

Ik ben best geduldig, maar je denkt toch niet dat ik dat hele gezeik van dat zeikwijf van een Thomas (vast niet de echte naam van dat gesubsidieerde laffe fascistische zwijn) na ga zitten lezen of wel?
Dit soort types zijn de eersten om de burgerrechten van andersdenkenden met voeten te treden en ook de eersten om anderen daarvan de schuld te geven.
Kunnen deze mensen niet fuseren met onze islamitische vrienden? Ze lijken zoveel op elkaar.
En wellicht dat ze bij de NOS in de kont kruipen van dergelijk tuigh, hier zijn ze aan het verkeerde adres.

ZSU-23-4 | 30-12-13 | 17:33

Ah, Thomas van Beersum... Die smerige communist. Eng ventje is dat, de tokkie genen druipen van z'n kop af. Vast een stel krakers als ouders. Altijd geweld schoppen en mensen uitdagen, maar als hij dan opgepakt wordt, of als hij een tik terug krijgt als hij zelf mensen aanvalt, dan vindt hij dat vreemd want alleen hij mag geweld gebruiken en zeggen wat hij wil.
Compleet gestoord, een enorme hypocriet en een nog grotere pathologische leugenaar dan Joran van der Sloot.

Die jongen spoort niet.
Alles wat hij in de mail schrijft moet je dus als geheel omgedraaid beschouwen, er is dan precies het tegenovergestelde gebeurd.

Liroy | 30-12-13 | 17:29

Feynman | 30-12-13 |
U schrijft altijd wijze plempsels +1

WaitingLine | 30-12-13 | 17:05

Vlagklapper krijgt op het laatst nog een corrigerend klapje van agente. Goed bezig! Thumbs up! links tuig.

deechteprins | 30-12-13 | 17:03

Standaardtactiek van de AFA. Ze gijzelen andere demonstraties om herrie te schoppen en met geweld de boel te verzieken. Heb het ooit zelf meegemaakt op het Malieveld, er hing een prima sfeertje todat die debielen het kwamen verstieren en dingen naar de politie begon te gooien.

geomario | 30-12-13 | 17:02

@King of controversy | 30-12-13 | 14:42
Mijn meningsuiting kotm er op neer dat u inderdaad bijzonder dom aan het lullen bent.

TeeJee | 30-12-13 | 16:45

Criminelen liegen altijd... dus?

HdJ& | 30-12-13 | 16:31

Vespucci | 30-12-13 | 16:06 |
Jij verdraait wel heel erg de feiten hier, komt het je beter uit om de politie in een kwaad daglicht te zetten?

lanexxx | 30-12-13 | 16:26

King of controversy | 30-12-13 | 16:01 |
Maar bepaalt dan niet de agent de aanleiding om aan te houden? Je mag toch wel verwachten dat ze weten wanneer er een aanleiding is, voor de burger hoeft dat dus niet meteen duidelijk te zijn, meestal is dat naderhand.

lanexxx | 30-12-13 | 16:23

En nog ontkennen en liegen echt links extremisten. Ze hebben het vast afgekeken van hun Marokkaanse vrienden die er ook om bekend staan. Walgelijke lui.

HdJ& | 30-12-13 | 16:20

@Kingofcontroversy,

Dat verandert niks aan de zaak.
Als jij in een kroeg iemand met een stok slaat omdat jij (of iemand anders) een duw krijgt wordt je óók opgepakt. En door de rechter veroordeeld wegens "eigenrichting" en "buitenproportioneel geweld".

Ook een agent die na alleen een duw gaat slaan wordt berispt. En demonstreerde AFA trouwens niet juist tégen het buitenproportionele geweld dat de politie zou gebruiken tegen gewelddadige criminelen en extremisten?

Dandruff | 30-12-13 | 16:19

Onbeschaafd tokkievolk. Eigenlijk zou ik de spreuk volgen: Wie niet horen wil, moet maar voelen. Maar bij dat volk is het: wij willen niet horen , dan moeten de anderen maar voelen. Teveel gepamperd. die gasten.

wallenberg | 30-12-13 | 16:17

'we werden heel erg gepest door iemand die wij hadden gepest, maar dat wij pesten was helemaal niet erg want dat vonden wij leuk maar dat wij gepest worden was niet leuk en toen moesten we huilen en dat is onterecht want niemand mag zomaar gepest worden'

hugeau | 30-12-13 | 16:14

@King of controversy | 30-12-13 | 16:01
"als een agent duidelijk je rechten aantast zonder aanleiding"

Wederom puur hypothetisch, en volkomen irrelevant voor het onderwerp.

rara | 30-12-13 | 16:14

King of controversy | 30-12-13 | 15:41
Rara | 30-12-13 | 15:49 | + -1 -
---
En zeker tijdens een demonstratie waar sprake is van "dreigende ongeregeldheden".

Ik denk dat de rechter de agent gelijk geeft. Betogers proberen stilstaande agent omver/weg te duwen, niet andersom.

harstef | 30-12-13 | 16:13

Letterlijk Valse vlag operatie van de Politie Haaglanden.
Was een agent in burger die met de vlag een klap gaf waardoor zijn collega's volledig gerechtvaardigd eens lekker los konden gaan. Zo doe je dat in een politiestaat.

Vespucci | 30-12-13 | 16:06

@ Dandruff 15:48
Je mist denk ik een stapje in de discussie.
We hebben het niet over de aanleiding van de demonstratie.

Op de video is te zien dat de agent eerst een kameraad van de vlaggenmepper "duwt". De vlaggenmepper reageert hier op.

King of controversy | 30-12-13 | 16:05

@ rara 15:49
Ik snap heus de logica achter je punt.
Maar dat geeft agenten geen vrijbrief om van alles en nog wat te vorderen. En als een agent duidelijk je rechten aantast zonder aanleiding, dan mag je, en misschien moet je dat wel als burger "nee" zeggen.

King of controversy | 30-12-13 | 16:01

@King of controversy | 30-12-13 | 15:41
Achteraf misschien wel, hoewel de rechter meestal vasthoudt aan het punt dat je een vordering van een agent altijd op dient te volgen.

rara | 30-12-13 | 15:49

@Kingofcontroversy,

Je haalt wat dingen door elkaar. Nu in een kroeg opkomen voor een bevriende ruziezoeker die nu ruzie zoekt is één ding. Het klopt dat veel hooligans, criminelen en andere benden zich daar óók schuldig aan maken. Ik schat dat bijna 15% van alle criminele organisaties net zo agressief is als de AFA.

Maar opkomen voor een ruziezoeker omdat die weken of maanden geleden al ruzie had gezocht is echt nog veel belachelijker. Natuurlijk niet zo belachelijk als de andere argumenten van Thomas ("agenten maakten zich schuldig aan lachen, strak kijken en vrolijk zwaaien"), maar toch.

Terug naar de feiten. De fascist slaat hier duidelijk met zijn stok op die agent in. En dus volgt er een reactie.
Stel dat een agent hier in zou meppen op een demonstrant "omdat mijn collega bij een vorige demonstratie door hem is neergeslagen"...
Dan zou iedereen dat belachelijk vinden, jij ook.

Dandruff | 30-12-13 | 15:48

@ harstef 15:37
Via de APV is dus met een wettelijke basis, dwarf!

@ rara 15:38
Maar als je 'm dus niet opvolgde, zal de rechter je gelijk geven, omdat de agent peop praatte.

King of controversy | 30-12-13 | 15:41

@King of controversy | 30-12-13 | 15:32
"Als er geen aanleiding is, mag de agent dat niet."

Wederom bullshitterij. De enige die bepaalt of de vordering van de agent terecht was, is de rechter. Niet het publiek op straat. Want dan kan een menigte elke vordering op het moment zelf betwisten waarmee het werk van agenten onmogelijk wordt gemaakt. Denk na.

rara | 30-12-13 | 15:38

Engebert Hinckerdump | 30-12-13 | 14:52 | | Reageer+ |
0

Ja mooi, met z'n tanden in het asfalt. Prima tikje van mevrouw de agent.

Flink Ployd | 30-12-13 | 15:37

@ rara 15:21
1) ik zeg dat als er een wettelijke basis is, dat dan de agent gelijk heeft
2) een agent moet een reden hebben om jou van straat te verwijderen. Soms mag de agent dat dus bevelen, soms niet.

Als er geen aanleiding is, mag de agent dat niet.

@ harstef 15:25
Heel nobel gezegd van je. Dat laat onverlet dat het een natuurlijke en begrijpelijke reactie is om je vriend wel te helpen.

King of controversy | 30-12-13 | 15:32

Ach, ben op familie bezoek in belarus, Thomas kan hier komen rellen dan veeg ik wel de tandjes op. Neef Igors is burgemeester van plechnik, wellicht mag ie het standbeeld van Lenin op het dorpsplein een nieuw likje verf geven. Dit soort laffe honden hangen alleen de coole demonstrant uit in landen met knuffelstrafrecht

Zatkniss | 30-12-13 | 15:28

@King of controversy | 30-12-13 | 14:57
Jij hebt nog nooit een kroeggevecht meegemaakt.

rara | 30-12-13 | 15:25

King of controversy | 30-12-13 | 15:00 | + -1 -
---
Ja, ik heb vrienden, die ik overigens graag help, daar is niets onethisch aan.
Ik help ze alleen niet als ze ruzie zoeken, maar probeer hun gedrag dan te corrigeren. Gelukkig doen mijn vrienden hetzelfde.

Ik ben volgens jou kennelijk geen vriendschap waard omdat ik tijdens een wedstrijd zeg "mond houden, omdraaien, scheids heeft gelijk", terwijl ik volgens jou kennelijk met mn matties de scheids zou moeten doodschoppen.
Ik kom op voor mn vrienden (en onbekenden) als hen onrecht wordt aangedaan. Niet als zij terecht worden gewezen NADAT zij anderen onrecht hebben aangedaan.

harstef | 30-12-13 | 15:25

@King of controversy | 30-12-13 | 14:54
"Als een agent mij beveelt mij van een straathoek te verwijderen, mag ik dat klakkeloos negeren."

Zuivere bullshit. Je dient zo'n vordering altijd op te volgen. Jouw zogenaamde nuances zijn eigenlijk vergissingen omdat je de wet niet goed kent. Daar hebben die demonstranten ook last van, ze denken dat ze de wet op hun eigen manier kunnen verdraaien.

rara | 30-12-13 | 15:21

Van mij mogen die afas dood ... allemaal!!

zeefert | 30-12-13 | 15:20

Politie kan voor mij niet genoeg geweld gebruiken in het optreden tegen linksmensen en onze kansenvrienden, ik hoop zelfs dat het in de rug schieten van deze groep een nieuwe trend gaat worden nu de gerechtelijke macht heeft bepaald dat daar niks mis mee is.

dam-dame | 30-12-13 | 15:20

@wakkere_nederlander | 30-12-13 | 15:07
U bent van harte welkom!

weerstand | 30-12-13 | 15:18

Thomas van Beersum is die jongen van die huilende agent. Of anders gezegd: die agent die na 10 keer vragen nog steeds niet ging slaan. www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article...

Op zijn eigen Facebook staat trouwens dat de demo wel voor Rishi was...

Cum infamia | 30-12-13 | 15:16

AFA's zijn smerige fascisten.. hoeken .. allemaal

(c)ZWITSUL | 30-12-13 | 15:14

Links heeft geen spiegel om eens in te kijken. Wel een berg commentaar en kan niet mag niet als een rechts iemand wat doet dat ze niet aanstaat en tegelijkertijd goedpraten dat Pim neergeknald is. Donder toch op, hypocriet trutvolk.

Pikkestrijder | 30-12-13 | 15:11

Je zou ze zo op de boot naar Rusland zetten..

Jemaintiendrai | 30-12-13 | 15:09

Denken die zeikerds dat ze een soort van ETA zijn of zo, wat een ongelofelijk zeurstuk, die Thomas is er maar druk mee. De video zegt dus alles over waarheidsbevinding vriend!

lanexxx | 30-12-13 | 15:09

@king of controversy
Overdrijven is een kunst die u tot op grote hoogte beheerst, proficiat! U gaat het nog ver brengen op de Joop en de Geen Stijl, mark my words...

Professor Pipo | 30-12-13 | 15:08

@weerstand | 30-12-13 | 14:33
Dank voor het aanbod!
Misschien kom ik wel een fiets bij u kopen dit jaar.
Mijn oude is vorige week gejat.

wakkere_nederlander | 30-12-13 | 15:07

Welk een diarree aan grenzeloos gemekker doorspekt met allerhande 'eisen' waar de honden geen brood van lusten

Tobi | 30-12-13 | 15:04

Feynman | 30-12-13 | 14:12 |
Juist, de politie is vuurwapengevaarlijk, zoals het hoort, maar dat snapt het linkse tuig niet. Altijd de grenzen opzoeken kan anders uitpakken dan verwacht!

lanexxx | 30-12-13 | 15:02

Verzamelen in de Haagsche Shariah Driehoek?
Om orde te verstoren en dan vervolgens de ordehandhavers aan te vallen?
Dan terugdrijven naar de Haagsche Shariah Driehoek.

ljcoster | 30-12-13 | 15:02

Verzamelen in de Haagsche Shariah Driehoek?
Om orde te verstoren en dan vervolgens de ordehandhavers aan te vallen?
Dan terugdrijven naar de Haagsche Shariah Driehoek.

ljcoster | 30-12-13 | 15:01

@ Mr_Pikibelly 14:59
sneller lezen voordat je post, mongool!
*voet in piki's belly doet belanden en snel weg rent*

King of controversy | 30-12-13 | 15:01

@ harstef 14:50
Ik vraag me af of je dan uberhaupt wel vrienden hebt.

Een vriend helpen is een begrijpelijke, doch onethische, reactie.

King of controversy | 30-12-13 | 15:00

@King of controversy | 30-12-13 | 14:03

Weer zo'n "hit and run away" type. Onderbouw je krabbels maar eens, maar je zal wel nog na liggen trippen van je plaatje LSD die in je marinade van je biologische kip zat afgelopen Kerst. Nu nog erkennen dat je fasistiche trekjes hebt, gehuld in een dun laagje anti-fasisme als kreet. Lutser.....

Mr_Pikibelly | 30-12-13 | 14:59

iro·nie (de; v): Constant jengelen over framing, maar het doden van Rishi consequent 'moord' noemen.

Renkum0317 | 30-12-13 | 14:59

@Atlantis-95 | 30-12-13 | 14:42
Waarschijnlijk via een uitkering.
En dan gelden er andere regels dan voor burgers zoals jij en ik.

necrosis | 30-12-13 | 14:58

Die Thomas is een stuk hard geworden stront,weet niet wat echt geweld is...Politie racistisch en gewelddadig,wat een flauwekul..We hebben de meest vredelievende en begriptonende politiekorpsen op heel deze aardkloot,dit enge mannetje is niet goed bij z'n paasei..

x y de gek | 30-12-13 | 14:58

Lacan | 30-12-13 | 14:54

Als je goed kijkt (ook youtube filmpje) zie je dat de agent probeert de demonstrant vooraan te arresteren. Hij probeert hem om zijn nek te pakken. Vervolgens slaat er iemand anders vanuit achter met de vlaggenstok op de agent in.

Vieze_Henkie | 30-12-13 | 14:58

@ rara 14:47
Met je laatste alinea heb je wel gelijk.
Het is niet aan de demonstrant op eigenrichting toe te passen, maar het is een begrijpelijke, doch onethische, actie.

Zoals je in een kroeggevecht ook eerst je vriend helpt.

King of controversy | 30-12-13 | 14:57

"Toen de woordvoerder zichtbaar geëmotioneerd reageerde stonden de ME'ers hem strak aankijkend uit te lachen en uit te dagen. "

Ach gossie..... wat zielug!

Hobbykip | 30-12-13 | 14:56

Deze is toch wel echt prachtig:
"Dezelfde agent zag hij vandaag weer in het busje en toen de ME’er hem herkende begon deze te lachen en vrolijk te zwaaien. Dit is maar één van de voorbeelden van hoe de politie zelfs de organisatoren van de demonstratie probeerde te intimideren en op te hitsen."

DaJonkel | 30-12-13 | 14:56

Even feitelijk, maar je ziet daarvoor die agent toch met rechts uithalen? (dit wil natuurlijk niet zeggen dat daarvoor al gespuugd was, reeds geslagen was door agentmepper, etc).

Lacan | 30-12-13 | 14:54

@ rara 14:47
"Het is niet zo dat je bevelen van zo'n agent plotseling klakkeloos kan negeren."

Als een agent mij beveelt hem al mijn geld te geven, mag ik dat klakkeloos negeren.

Als een agent mij beveelt mijn mening over het Koningshuis niet meer te uiten, mag ik dat klakkeloos negeren.

Als een agent mij beveelt mij van een straathoek te verwijderen, mag ik dat klakkeloos negeren.

Pas als er een wettelijke basis ten grondslage ligt aan het bevel van de agent, dan mag ik het niet negeren. Doe ik dat wel, dan mag de agent gepast geweld gebruiken. Eerder niet.

In je tweede alinea draai je oorzaak en gevolg om: De agent heeft geen macht en heeft geen gezag zonder wettelijke basis. Als de agent ingrijpt zonder wettelijke basis, verliest hij dus niet z'n gezag en macht, de agent heeft dat immers nooit gehad.

King of controversy | 30-12-13 | 14:54

Die thomas is linkse fascist, hoop dat ie binnenkort tegen echt geweld aanloopt,wedden dat ie jankend aangifte zit te doen op het bureau van de meest geweldloze politie op aarde,namelijk de politie van Nederland.

x y de gek | 30-12-13 | 14:53

Links extremisten zijn gevaarlijke figuren die door de gevestigde media uit de wind worden gehouden.

Die "onpartijdige media" kloppen liever angst op over wat sufferds op een zolderkamertje - en een Duitsche helm op hun nachtkastje, dan over de Volkert van der G. types die zich hullen in de anonimiteit van grotere, gesubsidieerde organisaties.

Jan Passant mk2 | 30-12-13 | 14:52

En even verderop in het filmpje is te zien hoe een agente een arrestant die geboeid op zijn buik ligt een stomp voor zijn harses geeft. Het is tuig tegen tuig.

Engebert Hinckerdump | 30-12-13 | 14:52

King of controversy | 30-12-13 | 14:16 | + 0 -
---
Ik geloof niet dat ik vrienden heb die (lopend achter breed spandoek) zich ooit door een politiemuur hebben willen duwen.
Met een dergelijk breed spandoek is het gevaar overhoop gelopen te worden vrij groot en dus gevaarlijk.
Ik heb ook geen vrienden die menen dat de politie voor hen opzij moet gaan.
Als een agent iemand een zet teruggeeft omdat diegene tegen hem aan begint te rijden is dat volledig terecht. Ik zou in dat geval niet met een stok op het hoofd van de agent proberen te slaan, maar tegen m'n mattie zeggen een stap terug te doen en op te houden met agressief te doen.

Het aantal agenten dat op de been was, was zo groot omdat er niet zulke lieve dingen zijn gezegd (Agent Richi moet dood).

Als een of andere eikel mij in m'n kruis grijpt zal ik ongetwijfeld de dader een mep in zijn gezicht geven, leuk te weten dat als jij z'n mattie bent, jij het niet zal nalaten je kruisgrijpende mattie te verdedigen door mij een mep te verkopen. Leve de helden die onnadenkend en onvoorwaardelijk hun matties verdedigen. De maffia, bendes, vol van dit soort helden.

harstef | 30-12-13 | 14:50

@ rara | 30-12-13 | 14:10

Geniaal gevonden! Wat een ontzettend stuk stront is die Thomas van Beersum, en geweldig dat de Filippino's hem doorzien als iemand die er alleen maar is om de menigte op te hitsen zonder doel.

1nfidel | 30-12-13 | 14:50

@Wijze Uil | 30-12-13 | 14:37
Daar heeft u een punt. Maar vanwege de omstandigheden lijken ze nu toch wat sneller "volwassen" te worden dan bijvoorbeeld 10 jaar terug.

En zoals ik al aangaf, de hoop is niet al te groot ;-)

weerstand | 30-12-13 | 14:48

@King of controversy | 30-12-13 | 14:30
De vraag of de agent rechtmatig aan het handelen is is irrelevant. Het is niet zo dat je bevelen van zo'n agent plotseling klakkeloos kan negeren. Het blijft een gezagsdrager in uniform, en met macht.

Je probeert een puur theoretische tegenstelling te creëren met je onjuiste aanname dat een agent plotseling gezag en macht zou verliezen als hij een fout maakt.

Het is aan de rechter om achteraf te toetsen, niet aan ons om op dat moment te besluiten dat de agent geen agent meer zou zijn.

rara | 30-12-13 | 14:47

@Tommygunner | 30-12-13 | 14:08
Zou jij hem een baan aanbieden?
Ik niet!

necrosis | 30-12-13 | 14:47

Wat ik nooit zo goed kan vatten van dit soort nep ideologen is waarom ze tegen het systeem zijn en tegelijkertijd met hun mond aan de tiet van het systeem vastgezogen zitten. Geef dan ook je uitkeringen op en ga niet meer naar de openbare scholen enzovoort toe. Koop dus gezamenlijk van ons geld (uitkeringen) een groot lap grond ergens ver van ons vandaan, en start uw eigen samenleving op de principes die jullie aanhangen. Kunnen de "normale" mensen van uw soort verlost worden, en natuurlijk jullie keihard uitlachen wanneer (zeer snel) het een op een totale mislukking uitloopt.

weerstand | 30-12-13 | 14:45

Wijze Uil | 30-12-13 | 14:33 | + 1 -
Wat is nou weer een 'ondemocratische mening'?
Als later gezegd, 14:32, heb ik niets met de politie en onze overheid die ik als een maffiose club zie.

Ook niet met links werkschuw tuig, maar daar gaat het mij eigenlijk niet om. Al die brave burgers die de ene na de andere lastenverzwaring pikken zie ik de straat niet op gaan (ik ook niet hoor, te veel te verliezen).
Dat weet de politie/staat ook wel. In feite betreurenswaardig.

Itzamná | 30-12-13 | 14:45

Waar haalt Thomas toch steeds de tijd vandaan? En zijn reisprotestgeld ?

duitse herder | 30-12-13 | 14:45

Overigens was Rishi een toonbeeld van beschaving en een modelburger.....
Iemand een teiltje?

necrosis | 30-12-13 | 14:43

FF serieus, maar hoe voorziet dat volk/uitschot in zijn levensvoorziening?

Atlantis-95 | 30-12-13 | 14:42

@ TeeJee 14:34
1)Vrijheid van meningsuiting
2) als u dat werkelijk vindt, moet dus iedereen in dit topic z'n bek houden.

@ CornholioNL 14:35
Dank u?

King of controversy | 30-12-13 | 14:42

Me nog zó voorgenomen om wakker te blijven,zo tegen het eind van het jaar,maar dit oeverloze gezwets van koekwaus van Beersum of van Aarsum,weet ik veel,gooide roet in het eten.

"Hé Thomas enge huilert,doe eens lekker aanmelden bij Lenie 't Hart voor een aansterk-kuurtje".

R.B.Scott | 30-12-13 | 14:40

Ach, meneer Van Beersum geeft tenminste toe dat ze andermans sores gebruiken om hun eigen agenda door te voeren.

Battery!!! | 30-12-13 | 14:40

@Peter Emile | 30-12-13 | 14:35
Het is allemaal zoooo zielig: vlaggetjes, uniformen en het alleenrecht op 'het grote gelijk'...

Wijze Uil | 30-12-13 | 14:39

@weerstand | 30-12-13 | 14:24
"het mooie is dat er zelfs onder hen een grote groep is die van mening aan het veranderen is."
Dat heet gewoon 'ouder worden'. Wijsheid komt met de jaren en dan verrechtst men gewoon. Ook bij dit soort dwazen valt een gegeven moment de schellen wel van de ogen...

Wijze Uil | 30-12-13 | 14:37

Even die Thomas van Beersum op zijn facebook gekeken. Een grote fan van Mao Zedong dus. Ik denk dat Thomas maar eens moet verdiepen wat zijn grote leider heeft uitgespookt. Schattingen 40-72 miljoen doden en dat ging meestal niet op een prettige manier. Politiestaat van Zedong was toch wel even iets heftiger dan wat onze politie doet, waar meneer van Beersum tegen demonstreert. Ben benieuwd wat hij er van zal vinden als we een Mao Zedong politiestaat zullen invoeren hier? Meneer van Beersum loopt nu al te janken als hij en zijn vriendjes geduwd worden door de politie. Mao wist daar wel raad mee met dit soort gespuis.

Je zit dat AFA alles eraan deed om de politie uit te lokken en dit vast te leggen. Ze hebben een filmpje gemaakt vanuit 4 verschillende standpunten om zo de politie zwart te kunnen maken als deze geweld zou toepassen op deze agressieve demonstranten.

Van mij mogen deze 'communisten/maoisten' wel naar hun heilstaat Noord Korea. Kijken of ze dat nog zo leuk vinden.

Vieze_Henkie | 30-12-13 | 14:36

Een week voor oudejaarsavond stond er al veel politie gewoon in de buurt vanwege kerstbomenjacht.
Vonden we niet leuk maar was wel nodig, een en al provocatie heen en weer. Tegen de tijd dat de klok twaalf uur slaat, was iedereen buiten, politie/me had de helm af, de hele buurt en met name de grootste raddraaiers wenste alle agenten een gelukkig nieuwjaar. Daarna een groot feest zonder calamiteiten.
Maar de spanning de week ervoor was om te snijden, en ja, als je de dames en heren liep te stoken kreeg je met de lat. Hoort erbij.

Flightless bird | 30-12-13 | 14:36

Schorem heeft altijd last van de politie, ongeacht kleur, geslacht, politieke of religieuze achtergrond, seksuele geaardheid of wat dan ook waarmee speciaal rekening moet worden gehouden. En terecht! AFA is links-activistisch schorem dat er steeds zelf op uit is om de politie te provoceren en actie van die kant uit te lokken om dat dan wereldwijd te kunnen neerzetten als 'Dutch police brutality'. Kijk toch die misselijke opgeheven vuistjes van de neo-communisten! En kijk maar eens naar de omslagfoto op Thomas van Beersum's FB-pagina. Met drie massamoordenaars en twee theoretici van het bewezen onderdrukkende en moorddadige systeem dat communisme heet op die foto is het meteen duidelijk waar zulke figuren voor staan. Wat mij betreft: een bullepees schuin over z'n smoel!

VaatjeBuskruit | 30-12-13 | 14:35

@ TeeJee 14:30
Hoezo? je demonstreert juist tegen buitensporig politiegeweld. Vervolgens pleegt de politie buitensporig geweld tegen jou en dan doe je niks terug?

Dat is ook vreemd.

King of controversy | 30-12-13 | 14:35

Ja hoor. Vaandels. Zwart en rood. De favoriete kleuren van zowel fascisten als antifascisten. Het is dan ook één pot nat.

Doorgaans een verzameling geestelijk labiele en makkelijk beïnvloedbare post-puberale zoekertjes, niet zelden afkomstig uit rijkeluiskringen en uit de betere bourgeoisie, die het heerlijk vinden om eindelijk ergens bij te horen. Ik heb aardig wat van die frusto's gekend in mijn eigen studententijd. Met die gelijkhebberige schreeuwertjes was meestal geen land te bezeilen.

Waarschijnlijk toen ze 11, 12 jaar waren, geen aansluiting kunnen vinden bij jongensclub 'De Zwarte Hand'.

Peter Emile | 30-12-13 | 14:35

King of controversy | 30-12-13 | 14:30 |

U heeft recht lullen wat krom is tot hogere kunst verheven... althans, dat probeerd u...

CornholioNL | 30-12-13 | 14:35

@King of controversy | 30-12-13 | 14:30
De vraag of er wel of niet een onrechtmatige daad heeft plaast gevonden is niet aan u, niet aan de agent, niet aan de demonstrant en niet aan diens vriend om te beantwoorden.


Daar hebben wij rechters voor.

TeeJee | 30-12-13 | 14:34

@Ars Vivendi | 30-12-13 | 14:19
Na een dag hard werken heb ik daar meestal geen trek meer in. Trek zelf verdere conclusies...

Wijze Uil | 30-12-13 | 14:34

@Itzamná | 30-12-13 | 14:17
Ik heb geen enkele behoefte om mijn on-democratische mening op straat uit te gaan vechten met dienstverleners. Het feit dat jij dat als een soort 'heldendaad' ziet is een uitermate bedenkelijke vorm van een verknipte kijk op mens, maatschappij en samenleving...

Wijze Uil | 30-12-13 | 14:33

@wakkere_nederlander | 30-12-13 | 14:26
Je mag mij zelfs op het bungalowpark gaan opzoeken voor een biertje als je dat wilt, ik ben er iig vanaf de 6e te vinden.

weerstand | 30-12-13 | 14:33

De AFA. Voor al uw kansloze fascistische acties. Want iedereen die anders denkt dan de AFA is een fascist. Muhahaha wat een losers, ga eens werken zou ik zeggen.

1nfidel | 30-12-13 | 14:32

menzo | 30-12-13 | 14:25 | + 0 -
Jij ziet de politie/staat kennelijk als je vriend.

Ik niet. Vind de staat parasitair en deze staat wordt beschermd door, juist, de politie.
Heb ik helemaal niks mee.

Itzamná | 30-12-13 | 14:32

-weggejorist-

voldemort | 30-12-13 | 14:32

Ik zou wel eens willen weten hoeveel subsidue de AFA zelf en via hun aanverwante organisaties krijgen. Hoeveel van onze belastincentjes worden gebruikt om links-extremisme te verkondigen en op te dringen.

Jan III Sobieski | 30-12-13 | 14:31

Ik heb niets met links onder andere omdat hun politieke ideeën altijd neer komen op een grote sterke overheid die als een soort politiestaat optreed en burgervrijheden inperkt en ik heb het ook niet zo op overheden die streng optreden of politie die niet snapt een dienstverlener voor de burger te zijn maar die denkt er te zijn om de burger de les te lezen.

Maar wacht even.. Waarom is links hier dan zo tegen de politie? Jullie willen toch altijd een grote sterke overheid. Of hoe wil je anders jullie socialistische stelsel regelen?

DerUnterMensch | 30-12-13 | 14:31

@King of controversy | 30-12-13 | 14:26
Zeg dat dan, in plaats van dergelijke "lul op een drumstel" vergelijkingen.


Dat gezegd hebbende: het met een stok slaan van een agent in functie, terwijl je juist een demonstratie tegen politiegeweld voert, is natuurlijk het ultieme failliet van je eigen denkbeelden.

TeeJee | 30-12-13 | 14:30

Links Fascisme.

meneer Q | 30-12-13 | 14:30

@ rara 14:25
Die vraag is wel relevant (anders zou ik 'm niet stellen hè)
Als de agent onrechtmatig handelde oefende hij dus niet z'n beroep uit. De beschermde status die een agent geniet vervalt dan en wordt het gewoon een man die een andere man een klap geeft. vraag is dan, wat doe je als de vriend van de man die de klap kreeg. Blijf je staan, of help je hem?

King of controversy | 30-12-13 | 14:30

@Ikweethetooknietmeer | 30-12-13 | 14:13
Nee, dat klopt ongetwijfeld, net als Ajax-supporters, Feyenoord-supporters, Telstar-supporters, SP-ers, PvdA'ers en noem willekeurig welke groep maar op...
Maar daar ging dit verhaal dus helemaal niet over. Waarom die PVV'ers er nou dan ook weer als excuus-Truus bij gesleept moeten worden is mij een raadsel. Als ik een winkeldiefstal pleeg, dan heeft het toch ook geen zin om voor de rechter te gaan staan janken dat bankiers ook geen lieverdjes zijn?
Wat een kinderlijke reactie!

Wijze Uil | 30-12-13 | 14:29

Huh? Wel zo'n lange mailschrijven, maar niet willen werken?

Sardonicus | 30-12-13 | 14:29

Cuyahoga | 30-12-13 | 14:25 |
Dat bedoel ik dus. Het is allemaal van die nep-heldhaftigheid. In die landen ga je alleen al voor dit item de cel in.

menzo | 30-12-13 | 14:29

Ik zou die Thomas wel eens willen ontmoeten.

zeefert | 30-12-13 | 14:28

Krakersfeesten lopen ook altijd gruwelijk uit de hand. Ondergescheten wc's, brandstichting en diefstal van je bier waardoor je snel elders heengaat. Ach ja, linksgekkies.

blinde kip | 30-12-13 | 14:28

wakkere_nederlander | 30-12-13 | 14:23 |

Ok, dat is waar... maar het is irritant tijdens het F5'en...

CornholioNL | 30-12-13 | 14:26

@weerstand | 30-12-13 | 14:24
Echt ga je binnenkort weg?
Ik geloof er niets van!
Neem je moeder in de maling!
(of ga fietsen) :-)

wakkere_nederlander | 30-12-13 | 14:26

@ TeeJee 14:22
In zoverre wel dat de vriendschap tussen twee personen een rol blijft spelen.
Mijn vrienden zijn mijn vrienden. en dat wijkt niet voor autoriteit van een VMBO-er.

Het gaat er niet om of de agent een agent was, het gaat erom of de agent rechtmatig handelde.

King of controversy | 30-12-13 | 14:26

@King of controversy | 30-12-13 | 14:23
Die vraag is niet relevant bij dit verhaal.

rara | 30-12-13 | 14:25

Een politieagent met een vlag slaan.
Moet je in Rusland eens proberen.
Of in Noord-Korea, Singapore.
Saoudi-Arabië voor mijn part.
Dat doe je maar één keer en daarna nooit meer.
Waar kan ik ergens demonstreren voor méér politiegeweld tegen neo-fascisten als van Beersum?

Cuyahoga | 30-12-13 | 14:25

Itzamná | 30-12-13 | 14:17 |
Ballen? haha
Iemand die in Rusland, Amerika of China de politie uitdaagt, DIE heeft ballen.

menzo | 30-12-13 | 14:25

Wat een aanstellers!
Ik woon in totaal 2/3 van mijn leven in Den Haag (gelukkig binnenkort weer weg), en als de politie al racistisch is dan is dat eerder tegen blanken en beschaafde medelanders die hard werken (onzin boetes uitschrijven voor de staatskas) en weinig tegengas geven. Ik heb zo vaak gezien dat ze medelanders die zich zeer agressief gedragen laten lopen, en daarna weer andere mensen lastigvallen.
Dit land gaat echt kapot op deze manier. En dan hebben we jammer genoeg ook nog eens veel van dit soort AFA figuren die de (on)schuld leggen bij de verkeerde partijen. Ik ken een aantal van dit soort figuren, het mooie is dat er zelfs onder hen een grote groep is die van mening aan het veranderen is. Dat geeft nog enigszins wat hoop voor de toekomst, al denk ik dat het toch te laat is om dit land te redden van de ondergang.

weerstand | 30-12-13 | 14:24

Ik stel voor per direct de uitkering van deze jongens in te trekken. Deze Thomas is een profiteur eerste klas, op onze kosten een reis naar de Filipijnen maken om daar vervolgens te gaan mee protesteren tegen de lokale overheid.

niek09 | 30-12-13 | 14:23

@CornholioNL | 30-12-13 | 14:02
'fuck die autoplay redactie!!!
Zwaar irritant...'

Hmmm ik zou willen zeggen: zeer functioneel.
Het haalt in 1 klap het hele zeurverhaal onderuit.

wakkere_nederlander | 30-12-13 | 14:23

Beste Thomas

Bla bla bla. Niet geinteresseerd Doei en ga iets nuttigs doen met je leven.

alwayslearning | 30-12-13 | 14:23

@ rara 14:19
Als het iemand anders dan een agent is, dan help je hem dus wel?

King of controversy | 30-12-13 | 14:23

@King of controversy | 30-12-13 | 14:16
Want een broodnuchtere schermutseling tussen een agent (die zijn functie uitoefent) en een beroepsdemonstrant is VOLLEDIG vergelijkbaar met een kroegruzie.


Ook al vroeg begonnen met de Schultenbrau, blijkbaar..

TeeJee | 30-12-13 | 14:22

Oh, wat zou ik graag los willen gaan met een breekijzer op die gasten, maar dat doe ik niet, omdat ik mijzelf dan zou verlagen tot hun niveau.

IJzervreter | 30-12-13 | 14:21

Ik probeer bij te blijven. Dit waren dus extreem linksch-mensch tokkies? Ok, heb ik genoteerd dan. Hetgaat allemaal zo snel tegenwoordig met internet, kan niet alles meer bijhouden. Vroegah had je nog gewoon langharige Damslapers en meisjes met een scheiding in het midden van hun hoofd met zo'n ziekefonds brilletje. Toen was alles nog duidelijk. Maar ook ik kan goed zien dat er zo'n extreem linksch-mensch tokkie met een stok staat te meppen op de cocsnoot van een agent. En dan die langelaptekst die dat weer probeert te veranderen. Goh. Gaat me boven m'n pet hoot.

Brabant hier | 30-12-13 | 14:20

Schattig die blonde vlechten onder die politiepetten.
Die animgif lijkt wel een screencapture uit Age of Empires®
De Vikingen tegen de Moren.

wakkere_nederlander | 30-12-13 | 14:20

Het zijn net moslimradicalen in een Westers land. Het zijn hypocriete gasten die zich (met behoud van uitkering) revolutionairen, verzetsstrijders voelen en tegelijkertijd anderen de les willen lezen als het om de wet gaat.
De wet doet er alleen toe als het hen uitkomt.

menzo | 30-12-13 | 14:20

Tja, dat politiegeweld. Altijd last van hoor. Als ik naar de supermarkt fiets, een en al politiegeweld. Als ik naar de film ga, politiegeweld. Als ik uitga, staan die juten weer klappen uit te delen en mensen te intimideren. Vrouwen bespugen kunnen ze ook goed en naar ze slissen op straat. Tasjes roven ook. En maar roepen dat het discriminatie is als je er wat van zegt. En dan halen ze er de hele familie bij. Moedeloos word je ervan...
Oh, wacht.

blinde kip | 30-12-13 | 14:19

@King of controversy | 30-12-13 | 14:16
Als een vriend van mij zo stom is om tijdens een gespannen situatie een agent aan te vallen dan probeer ik 'm 1x tegen te houden, daarna mag-ie het zelf oplossen. Ik kom 'm natuurlijk wel opzoeken in de bak, zo lullig ben ik ook weer niet.

rara | 30-12-13 | 14:19

En waarom zijn er lui die voor iedere scheet moeten gaan demonstreren?

Ars Vivendi | 30-12-13 | 14:19

@ Ikweethetooknietmeer | 30-12-13 | 14:13
Noem dan eens drie situaties waarbij PVV- aanhangers op de politie inhakken? Twee dan? Nou vooruit, eentje ? Kan je niet heh?
Linkse zuurpruim.

IJzervreter | 30-12-13 | 14:17

Toch hebben die linkse lutsers heel wat meer ballen dan rechtse 'strijders voor vrijheid en recht' of andere onzin.

Ga jij de straat op, confrontatie aan met de politie?

Nu hebben die linkse lutsers niets te verliezen, zelfs hun uitkering niet dus de vergelijking gaat niet helemaal op. Maar toch, ga het maar eens doen.

Itzamná | 30-12-13 | 14:17

@ rara 14:14
Als jouw vriend klappen krijgt in de kroeg, help je hem dan, of bestel je er nog één?
@ Feynman 14:12
psst, check je bron nog eens goed...

King of controversy | 30-12-13 | 14:16

Ik was er niet bij, maar dat langharige werkschuwe tuig zullen er wel weer zelf om gevraagd hebben met hun gezuig en geprovoceer. Reken maar dat de politie in dit geval erg zorgvuldig zal handelen om verdere escalatie juist te voorkomen. De kwestie is gevoelig genoeg.

brutus68 | 30-12-13 | 14:16

Dat de politie ook nog tijd moet gaan steken in het begeleiden van dit soort gespuisdemonstraties. Zonde van de tijd, kunnen ze veel beter steken in het oplossen van misdrijven.

Ars Vivendi | 30-12-13 | 14:15

"... de demonstratie ging over veel meer dan dat alleen. Centraal stond al het racisme en al het politiegeweld van de politie in Den Haag".
Kortom de tekst op GS: "Extreemlinks kaapt demonstratie voor Rishi" was volstrekt juist.

CoffeePatch | 30-12-13 | 14:14

@King of controversy | 30-12-13 | 14:10
Vlaggemans hielp dus gewoon zijn collega demonstrant door een agent te slaan. Is dat solidariteit? Dan heb ik er geen behoefte aan, want het leidt tot rotzooi en vechtpartijen.

rara | 30-12-13 | 14:14

"Hun terreurbeleid in de Schilderswijk is een ultieme repressieve poging om zonder daadwerkelijk in de jeugd te investeren"


Pardon? Niet investeren? Zullen we even gaan tellen hoeveel subsidie, buurtvaders, buurthuizen, evenementen, scholingstrajecten etc etc er ondertussen deze buurten ingepompt is?


Jammer Thomas, maar de video liegt in het geheel niet. Opbokken met je aggressieve linksfacistjes.

TeeJee | 30-12-13 | 14:14

Je kunt veel zeggen over de AFA, maar die van de PVV waren ook niet allemaal lieverdjes!!!1

Ikweethetooknietmeer | 30-12-13 | 14:13

Heeft die Thomas van Beersum en andere leden van AFA wel toestemming van de nabestaanden van Rishi om in zijn naam te demonstreren? De familie van Rishi is daar namelijk vrij duidelijk over:

"maar voorkom dat de dood van jullie vriend geclaimd wordt door derde partijen met ideologisch winstoogmerk." Bron: www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/12/...

Het antwoord is dus gewoon nee. Thomas van Beersum heeft geen recht van spreken. Vooral de term "ideologisch winstoogmerk" heb ik diep respect voor. Zelden is zoiets vaags, zo treffend omschreven. Jammer dat hij hier een podium krijgt. Alleen een filmpje is ruim genoeg.

NGO`s zijn tegenwoordig meer bezig met hun eigen overleven, dan met hun eigenlijke doel. De geschonken noodhulp aan de Tsunami, Haiti en Filippijnen werd zonder overleg met donateurs omgezet in structurele hulp. Zodat directieleden die tonnen per jaar verdienen de continuiteit van hun eigen organisatie kunnen borgen. Het volk walgt daar nu zo van, dat ze minder schenken.

Wanneer komt er trouwens een demonstratie tegen pappen en nathouden? Tegen de lage pakkans? Tegen geweld tegen hulpverleners? Tegen belachelijk dure politieinzet? Tegen lage straffen? Tegen het gedogen van gewelddadige demonstraties?

Op het strand van Hoek van Holland werd de politie ook terug gedreven. Het leidde tot de dood van een 19-jarige Rotterdammer. Op Hollands Spoor bedreigde een adolescent eerst een Ier, terwijl hij niet buiten had mogen zijn, als puber al inbrak en stal en verdacht was in een steekpartij. www.dagelijksestandaard.nl/2012/11/ris...

Keer op keer worden agenten belaagd. Hele groepen beroepscriminelen zoeken continu het randje op. Op onze kosten. Meestal weten agenten met veel training, tact en ervaring de boel zonder doden op te lossen. Daar heb ik respect voor. Alleen is dit voor daders en verdachten geen opeisbaar resultaat van een confrontatie.

Je kan een keer een minder handige agent treffen. En dan sterf je.

Feynman | 30-12-13 | 14:12

@Tommygunner | 30-12-13 | 14:08
Als je weinig argumenten hebt dan moet je veel woorden gebruiken.

rara | 30-12-13 | 14:12

Als ze nu eerlijk waren, dan haalden ze die eerste A gewoon weg.
Want dat zijn ze en niets anders.

Rico Tampeloerus | 30-12-13 | 14:12

Sorry het lukt me niet het hele verhaal af te lezen.
Bij deze tekst krijg ik hetzelfde gevoel als ik per ongeluk mijn praatzieke buurvrouw tegenkom in de stad en ik niet weet weg te komen.

wakkere_nederlander | 30-12-13 | 14:12

@ desmoulins 14:09
Dat politie het monopolie heeft, betekent niet dat ze het te pas en te onpas mag gebruiken tegen burgers.

@ kaas de Vies 14:03
Lucassen...?

King of controversy | 30-12-13 | 14:12

Tja die voetbal kaartjes zijn zo tering duur geworden dus moet je zelf wat organiseren he?

ikdenkwat | 30-12-13 | 14:11

Die gasten van de AFA herkennen een fascist nog niet eens al staan ze er naar te staren in de spiegel.

IJzervreter | 30-12-13 | 14:11

Thomas van Beersum... in ben sinds 1982 uitgebalanceerd over jullie heldendaden...

duitse herder | 30-12-13 | 14:10

@ rara 14:06
Vlaggemans hielp dus gewoon zijn collega demonstrant. Dat heet solidariteit.
Had hij dat niet gedaan, hadden jullie en andere mensen van rechtse allooi hem hypocriet genoemd.

King of controversy | 30-12-13 | 14:10

@Rommelende Onderbuik | 30-12-13 | 14:04
Ook leuk: www.rappler.com/move-ph/ispeak/34897-o...

Die Thomas lijdt aan een jezus-complex. Hij wil iedereen redden van gevaren en problemen die alleen in z'n eigen hoofd bestaan.

rara | 30-12-13 | 14:10

@King of controversy | 30-12-13 | 14:03 | + -6 -
Hou je het wel bij feiten, vooralsnog heeft geen enkele PVV-er iets onoorbaars door een brievenbus gepropt, maar als ik het mis heb, hoor ikh et graag.

Kaas de Vies | 30-12-13 | 14:10

Sinds de jaren zestig van de vorige eeuw, toen men nog "aksie" en "demonstrasie" schreef, is er weinig bijgeleerd, zie ik.

Kapitein Sjaak Mus | 30-12-13 | 14:09

Ik weet niet wat ik me moet voorstellen bij "strak aankijkend iemand uitdagen en uitlachen".
Strak aankijken doe je namelijk in stilte.

"wij willen graag dat dat verbeterd zal worden"
Eh? Dit is de klap op je kokosnoot die je wist wat zou komen, zoiets maar dan anders.

Zo staan er nog meer gekke dingen in maar ik had geen zin het hele stuk door te nemen.
Ik ben geen (taal)nazi, anders worden ze boos.

MyCatIsDoingThis | 30-12-13 | 14:09

@ King of controversy

In de brievenbus waar nooit iets gedeponeerd is, maar dat is niet relevant, toch? Tjonge jonge, de hoeders van het monopolie op geweld duwde zomaar, dat moeten we niet willen...

Desmoulins | 30-12-13 | 14:09

Manmanman 8700 tekens in een mail gebruiken, denken dat je een punt hebt en vervolgens moeten constateren dat 2 seconden video deze mail compleet onderuit haalt...
Ga eens een baan zoeken.

Tommygunner | 30-12-13 | 14:08

Normaal gesproken heb ik een hekel aan twitter. Maar voor Thomas van Beersum zou het verstandig zijn om zijn baarlijke nonsen voortaan in 140 karakters samen te vatten. Bovenstaand stukje is complete tijdsverspilling voor verstandige mensen.

steven paul | 30-12-13 | 14:08

@CornholioNL | 30-12-13 | 14:01 | + 0 -
Nee, ze hadden een opkomst van duizenden verwacht en dan is 100 politie ineens weinig. Proesst

TheseDays00 | 30-12-13 | 14:07

je kan wel zien dat dat afa tuig een uitkering heb.
Tering wat een lap tekst met vaag gelul en gezwans, kruip terug je grot in en blijf daar !

matrasrukkert | 30-12-13 | 14:07

Voor dit wereldvreemd tuig is het gelijkheidsprincipe oneindig. Dat het veelal dwazen zijn afkomstig uit welgestelde families maakt het geheel nog treuriger. Iedere minderheid is per definitie zielig en/of slachtoffer voor deze oikofoben.

Desmoulins | 30-12-13 | 14:07

@King of controversy | 30-12-13 | 14:01
Voordat de demonstrant slaat is er inderdaad sprake van wat duw- en trekwerk van beide zijden. De demonstrant is dus de eerste die geweld gebruikte.

rara | 30-12-13 | 14:06

Viel me nog mee dat het woord 'Smeris' niet in de brief staat.

Goed Nederlands jonguh!
"Er staan best wel een aantal fouten in jullie stuk, en wij willen graag dat dat verbeterd zal worden."

zonder_moeite | 30-12-13 | 14:06

Ik kan eerlijk gezegd gewoon niet goed zien wat er gebeurt.

HetMannetje! | 30-12-13 | 14:05

Lijkt erop dat Thomas internationaal naam maakt met zuigen en irriteren. Filipino's hebben een uizetting petitie tegen hem lopen: http://www.change.org/en-GB/petitions/deport-thomas-van-beersum-and-declare-him-persona-non-grata-deport-thomas-van-beersum-declare-him-persona-non-grata

Rommelende Onderbuik | 30-12-13 | 14:04

Wat een wezenloze lap ouwehoertekst.

Michiel de Kater | 30-12-13 | 14:04

De AFA is een Nederlandse variant van de Westboro Baptist Church, maar dan zonder de religekte. Lekker je eigen waanideeën promoten over de het lijk van een ander. Bah.

Perv | 30-12-13 | 14:04

@ Kaas de Vies 13:51
Nee, die proppen hun prinsenvlag in je brievenbus.

King of controversy | 30-12-13 | 14:03

Oh ja, fuck die autoplay redactie!!!

Zwaar irritant...

CornholioNL | 30-12-13 | 14:02

hm, gaat nog hard ook, je zal zo`n ding maar op je harses krijgen, en geen helm op

Strange Glue | 30-12-13 | 14:01

Voordat de vlaggenklap valt, zie ik toch duidelijk al een schermutseling, en lijkt het erop alsof de agent die de mep krijgt een andere demonstrant een duw geeft.

King of controversy | 30-12-13 | 14:01

Volkert is trots...

CornholioNL | 30-12-13 | 14:01

"Ondanks het feit dat er maar 50 demonstranten aanwezig waren was er een politie-inzet van ruim 100 mensen."

Goh, misschien heeft de popo inmiddels ervaring met "vreedzame Linksche demonstraties" ?

Wat een huilie huilie verhaal zeg...

CornholioNL | 30-12-13 | 14:01

@EllaRouvoet | 30-12-13 | 13:56
Dat bord voor hun kop is enorm groot. Er waren slechts 50 demonstranten op een bevolking van 16 miljoen mensen. Het politiegeweld moet dus wel meevallen.

rara | 30-12-13 | 14:00

Wat er ook aan te merken is op de politie: als je bij een demo gaat kutten tegen de ME, kun je klapjes verwachten.. Simpel en terecht.

Pretzwalkski | 30-12-13 | 14:00

Sinds wanneer is Bold typeface een cursivering, en wat is een ondersteping? Voor de rest: oor in - oor uit.

Taggart | 30-12-13 | 14:00

Vind dat die AFA stumperts gewoon een verplichte 'ik ben links belasting moet betalen' Als ze zo solidair zijn met vanalles trekken ze zelf maar hun knip.

Bluto Blutarsky | 30-12-13 | 14:00

Jammer dat de AFA gekkies deze demonstratie op zo'n manier kapen. Want er valt wel het eea aan te merken op het korps Haaglanden.

kicktherabbit | 30-12-13 | 13:57

Waarom heb ik nog nooit met politiegeweld te maken gehad? Hoe groot is dat bord voor hun kop?

EllaRouvoet | 30-12-13 | 13:56

Vrolijk zwaaiende agenten zijn molenaars! Allemaal!

Biff Eagleburger | 30-12-13 | 13:55

Die hele mail hangt samen van drogredenaties, aannames en meningen die als feiten worden gepresenteerd.

Je mag best kritisch zijn naar de politie, maar dit gaat nergens over.

Kaas de Vies | 30-12-13 | 13:53

AFA tokkies

Armageddon | 30-12-13 | 13:53

Zelfs nu die vent meppend in beeld te zien is, zullen ze nog de schuld bij de politie neerleggen. Zo rolt dat soort mensen.

Vakonov | 30-12-13 | 13:53

Beste Thomas,

Wij hopen dat jij de kans krijgt om een gebalanceerde straf uit te zitten wegens uitlokking en opruiing.

Vriendelijke groeten,

rara | 30-12-13 | 13:53

Je kan veel zeggen van die PVV-ers maar die slaan niet met de prinsenvlag agenten op hun knar.

Het trieste aan AFA is dat ze zelf niet doorhebben hoe fascistisch ze zijn.

Kaas de Vies | 30-12-13 | 13:51

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken