CITO-prof Dronkers heeft islam-bias

In het RTL-onderzoek stelt hij juist dat CITO-scores op zichzelf niks zeggen. En beweegt Dronkers hemel en aarde om dusdanig aan de cijfers te trekken tot er een op zijn zachtst gezegd geflatteerd beeld van zwarte scholen ontstaat door middel van extra pauperpunten en ingewikkelde minderhedenformules. Misschien wel om zijn dus al in 2009 geponeerde theorette te onderbouwen dat islamitische scholen goed scoren DANKZIJ hun afkeer van de westerse maatschappij. Iets waar hij in de verantwoording van zijn methode opeens heel verbaasd over doet, hij noemt het een "opmerkelijke uitkomst." Het is wat tegenstrijdig allemaal, en bovendien zijn migrantenkinderen juist de dupe van deze ongetwijfeld goedbedoelde betutteling. Om te beginnen gaat de rekenmethode van Dronkers er dus van uit dat een zesje omgerekend naar de aparte armoe- en buitenlandernormen toch wel een heel keurige zeven is, met een krul erbij, wat knap voor zo'n allochtoontje he? Daar kun je toch niet hetzelfde van verwachten als van blanke, rijke kindjes. Daarbij, door problemen onder het tapijt te vegen met een hoop berekeningen, worden ze ook niet opgelost. Zwakke scholen een mooie 7,5 geven houdt ze zwak. Dus groeit er weer een generatie allochtonen op waar we enerzijds te lage eisen aan stellen en die we anderzijds volstrekt niet serieus nemen.