Jeugdjournaal: DON'T MENTION THE ISLAM
Welkom kijkbuiskindertjes. Bij het NOS Jeugdjournaal van vrijdag 6 september 2013. Jullie eigen nieuwszender in be-grij-pe-lij-ke taal met geinige onderwerpjes, grappige filmpjes, goedgekeurd door jullie vetkoele minister van propaganda Joseph Gelauff (de baas van het journaal). Vandaag was het meisje Malala in Nederland om een prijs in ontvangst te nemen. Zoals jullie allemaal weten is Malala uit Pakistan (een land in Azië - kaartje laten zien - red) POINT BLANK (dat is Engels voor "van heel dichtbij, zodat je halve schedel wegslaat") AFGEKNALD door de intens zieke politieke ideologie ISLAM, omdat Malala het in haar minderwaardige meisjesharses gehaald had dat ze boekies wilde lezen, in plaats van een analfabete broedkip te worden voor een 88 jaar oude geile bok met een baard, die haar vijf keer per dag een blauw oog slaat. Ho stop, kindertjes. Vergeet die laatste zin. Er komt een nieuwe tekst van onze redacteur Publieke Wegkijk Journalistiek. "Een groep mannen in Pakistan haatte Malala hierom en wilden haar doden." Tot morgen. Dag!
Reaguursels
InloggenDat een surinaamse vrouw iets presenteert daar waren we toch wel aan gewend, om dat onder cynisch multi culti te gooien vind ik wat zielig. Daarnaast kijkt er toch geen hond naar Jeugd journaal, en zeker niet op vrijdag.
Anoniemtje | 08-09-13 | 11:04 |
Religie niet complex?
Nou, volgens mij heeft elk individu wel zijn eigen interpretatie over zijn religie.
Het maakt geen flikker uit allemaal.
Het is allemaal fanatisme. Religie of politiek.
Allemaal even verstikkend.
Dat deze mensen zo bruut zijn, dat ligt aan de cultuur en de achterlijkheid.
Groet.
@svdb
Religie is niet complex, en kinderen begrijpen erg veel en al vanaf veel jongere leeftijd.
De relatie leggen tussen ongezonde cognitieve gewoontes en de uitingen hiervan duidt ik dan ook niet als vreemd. En het is ook zeker niet moeilijk om gewoon te laten zien waar dat precies wordt gerechtvaardigd, van hoe vrouwen minder waard zijn tot rollen en klederdracht.
En kinderen snappen ook echt wel dat niet iedereen altijd de waarheid spreekt en dat je daarom niet alles zomaar moet geloven.
Beetje jeugdjournal, dan later TMC en MTV.
Weg, gezond verstand.
Pakistan helemaal in Azië *Face Palm*
Zeg dan eens gewoon duidelijk het is in de regio van Zuid Azië (en was voormalig een subcontinent van Indië) Maar meeste mensen gooien het gewoon in de groep van het midden oosten .
Maar ergens in Azië is net als roepen .. Mongolië ligt naast Siberië ....
Slaap maar lekker kinder tv
huh, ian? | 07-09-13 | 21:55 |
Ow, was dat een joods kindje dan?
Ik vind dat je kinderen tussen de leeftijd van 8 tot 12 jaar (volgens mij is dat de gemiddelde jeugdjournaal kijkert) niet kan belasten met deze complexe religie.
Hoe wil je aan kinderen van deze leeftijd duidelijk maken dat extreme stromingen binnen deze religie tot deze daden kan leiden?
Dit waren gestoorde mannen, religie is even niet belangrijk. Vooral geen aandacht geven. De essentie is niet anders.
svdb | 07-09-13 | 21:12 |
Dat laten we aan hen over, bedoel je.
Vorig jaar: Komt het kindje van vijf van een kennis huilend thuis: "de kindjes op school zeggen dat ik Jezus vermoord heb!"
Verder is de berichtgeving en de boodschap niet alleen onvolledig, maar ook fout. Niet 'meisjes mogen niet naar school, maar moeten ook naar school kunnen', maar 'meisjes mogen opeens niet meer naar school en worden doodgeschoten als ze daar tegen protesteren en degenen die dat verbieden en schieten (wie dat zijn, kan inderdaad niet precies genoeg worden uitgewerkt) moeten worden aangepakt'.
En niet alleen het journaal, maar ook het circus om het meisje heen past zelfcensuur toe. In dit geval wel heel erg wrang, want waar ging het nou om? Het lijkt opeens wel of ze gewoon een Uniceflobbyist is. Vreselijk: Werd Mandala eerst verboden om naar school te gaan, nu wordt haar verboden te praten.
Ja, nee, het is lekker pedagogisch verantwoord om een kind al haat-klaar te maken en te indoctrineren tegen al het negatieve wat deze specifieke ideologie mee zich mee brengt.
- Homofilie is fout
- Geen sex voor het huwelijk
- Islam is fout
- Tv kijken mag niet op zondag
- Varkens zijn vies
Vertel die kids de waarheid en wees er zo vroeg mogelijk bij.
Hoi, leuk dat je er bent. Hier volgt het jeugdjournaal van maandag 9 september.
Volgens sommige mensen, ook in onze politiek, zijn er plaatsen in nederland waar er veel mensen gezellig bij elkaar wonen. Ze hebben lekker eten en zijn heel vriendelijk, maar het gaat niet altijd zo goed. Vaak hebben ze niet veel geld en jongeren zijn daarom een beetje boos. Het is daarom de bedoeling dat wij deze mensen helpen, maak eens een praatje met ze, dat vinden ze hartstikke fijn ! Ook kun je je oude kleding die je niet naar afrika hebt gestuurd aan ze geven bijvoorbeeld. Want alleen als wij elkaar helpen wordt dit een betere wereld.
Deze kinderen uit de wijken willen erg graag jouw klasgenootje zijn, zodat jullie samen oplossingen kunnen bedenken, maar er zijn ook strenge ouders die dat niet een goed idee vinden.
Soms hangen de jongens in groepjes rond omdat zij zich eenzaam voelen en trekken aan je haren, of vallen je lastig in de kleedkamer bij gymles, maar dat is omdat zij graag met je willen praten. Neem dan wel een paar vriendinnetjes mee want anders is het zo saai !
Tot morgen allemaal !
Wat wel scheelt is dat ze niet de hele wereld hoeft te veranderen, alleen de moslim landen. Maar dat snapt Rutte dan weer niet.
Kijk maar eens een paar weken naar de dagelijkse jeugdserie Spangas. Dan zie je pas goed hoe de jeugd klaar gestoomd wordt voor de multi culti
-weggejorist-
Schoorsteenveger | 07-09-13 | 19:27 | + 1
Wat een reuze arrogante uitspraak van die mevrouw. Het doet wat met je, zo'n Nobelprijs, maar of dat nou helemaal ten goede is....
Ik zie geen zelfislamisering of Sharia driehoek gebeuren hier. Wat de zonnekinderen van het Jeugdjournaal willen doorgeven is dat er iemand strijdt voor het recht van kinderen om naar school te gaan. Leuk! Fantastisch! Goed he! En zo zullen kinderen dat ook wel interpreteren. Op zich niks mis mee. Wat jou als volwassene irriteert is dat het daar helemaal niet om gaat, dat Malala's ongekende ontsnapping aan de dood misbruikt wordt voor allerlei (al dan niet enge) agenda's.
Malala: glas, plas.
In de strenge islam zijn vrouwen dus niks meer dan handelswaar. raar dat zoiets bestaat anno 2013.
@mezelf, Schoorsteenveger | 07-09-13 | 19:27 |
Tweede link is dezelfde als de eerste dus. Excuses voor deze doublure.
DebraCadabra | 07-09-13 | 18:46 |
Het jeugdjournaal geeft integraal door wat zich ter plaatse afspeelt, en wat zich daar afspeelt is een ritueel dat de islam bewierookt, impliciet weliswaar maar toch onmiskenbaar.
Naast Malala staat waarlijk een Nobelprijs-winnares, de jemenitische Tawakul Karman, zwaar bedoekt.
Lees en huiver:
www.themuslimtimes.org/2012/04/countri...
"What I am today and what Im wearing represents the highest level of thought and civilization that man has achieved, and is not regressive."
Read more: www.themuslimtimes.org/2012/04/countri...
Luister en huiver:
www.youtube.com/watch?v=l2ftdUHoHKM
Malala, het arme kind, wordt misbruikt.
Kinderen horen in de MSM/PO dat Islam vrede is en thuis horen ze dat Islam oorlog is. Arme kinderen.
@Bolt1Wolt | 07-09-13 | 16:34 | + -8
Dat was toch net een brug te ver, het ontduiken van leerplicht. In de jaren tachtig heeft de overheid een heel actief beleid gevolgd waardoor het uiteindelijk als normaal werd ervaren dat ook moslimmeisjes naar school gingen.
Het kan dus wel, het actief bevorderen en afdwingen van wenselijk gedrag.
Een negerin laten voorlezen dat die mannen moslims zijn, zal alleen maar leiden tot geweld jegens negroide vrouwen.
@Kovariant: Neen.
"Het doel van het Jeugdjournaal was om iedereen van 9, 10, 11 en 12 jaar te vertellen wat er in de wereld gebeurt."
(Direct van deze link static.nos.nl/jeugdjournaal/achterdesc... )
Door een politieke agenda ingegeven broddelwerk. Doch niet getreurd, je had immers al besloten dat bagger niet bekeken wordt.
"werd ze beter gemaakt" een fopneus en een ik kan het woord islam niet uitspreken harses aanpassing!
@Russells Teapot | 07-09-13 | 18:47
Ik kan dat statement enkel beamen vanuit de eigen empirie.
@Den Heerscher | 07-09-13 | 18:01
Nee, dat moet een andere zijn geweest, ik zat op de gymnasiumafdeling van een scholengemeenschap met alle niveaus.
Maar het zou mij weinig verbazen als de toonzetting zo was op vrijwel alle middelbare scholen. Toen ik ging studeren, viel het mij ook al op hoe ontzettend links al die studenten waren, ondanks dat ze van scholen uit het hele land kwamen. het was vrij duidelijk dat zij, net als ik, ook meerdere jaren indoctrinatie achter de rug hadden.
@Schoorsteenveger | 07-09-13 | 17:34 | + 2
Begint de Hollandia al een beetje te werken? Het woord islam valt nergens te horen in dit filmpje, knap hoe je dat vertaald naar 'impliciete boodschap die wordt gegeven "leve het dappere moslimmeisje, leve de Islam"'.
Maar verder helemaal eens qua tenenkrommendheid van het onderwerp. Vooral zo'n Rutte met z'n focusgelul en dat je, als je het maar wilt, in je eentje de wereld kunt veranderen. Een kogel door je kop kun je krijgen!
De oude VVD mythe dat je als individu alles kan. Vriend Mark kan wellicht zelf ff wat beter gaan focussen, want met Nederland gaat het nog niet zo goed. Of is bezig 'de wereld' te verbeteren en nu Nederland een beetje ontgroeit of vergeten?
@La Bailaora | 07-09-13 | 17:54
Dank je.:)
@BellaBella | 07-09-13 | 18:06
Get used to it, Zwitsal.
Een groep mannen in Nederland haat de Publieke Omroep. Ik behoor tot die groep. Maar ik ga mijn opvattingen niet met geweld afdwingen.
U doet een beetje cynisch, mijnheer/mevrouw Stift :-) :-) :-)
Trek toch in allaa's naam de stekker uit de hele Publieke Omroep, democratie krijgt op deze manier geen kans, als we telkens doodgegooid worden met 1 waarheid, namelijk die van de politiek correcte Gutmenschen.
@Russells Teapot | 07-09-13 | 14:56
Een zelfstandig gymnasium in het noorden toevallig? We zouden klasgenoten kunnen zijn geweest; de politieke toonzetting binnen de school komt mij zeer bekend voor en de vierde klas was voor mij ook in 2002.
HaagscheHarry | 07-09-13 | 17:44 | + 0
Ja hoor. De 3kg zakken met pepernoten liggen al bij de Sligro :-)
Het maakt niet zoveel uit dat het jeugdjournaal dit doet. Sluit naadloos aan bij de rest van de PO.
Maak me meer zorgen over maakbaarheidsidealisme en cultuurrelativisme in het complete onderwijs.
@Russells Teapot | 07-09-13 | 17:03
Jij bent echt een aanwinst voor het reaguurdersgilde. Hulde.
Best wel knap om in dit 3 1/2 minuut durende item niet een keer de islam en de taliban te noemen.
Nou lijkt Stift het te doen doorschemeren dat de kindertjes hierdoor geïndoctrineerd zullen worden. Dit is echter niet het geval. De kinderen worden niet geïndoctrineerd door het jeugdjournaal. Er is nl. in dit land geen kind te vinden dat het jeugdjournaal ook maar een ogenblik gelooft of serieus neemt. Natuurlijk weten de kids dat ze bedonderd worden.
-weggejorist-
Het kan natuurlijk niet zo zijn dat een hoogblonde Hollandse jongevrouw op het jeugdjournaal komt vertellen dat Malala is neergeknald door religieuze idioten van moslimse huize. Dat kan natuurlijk niet in onze vergevorderde, multiculturele toekomstdroom.
kovariant | 07-09-13 | 17:31 |
Het kinderjournaal is er enkel om positief nieuws te brengen? Wat is dat, positief nieuws? En wie bepaalt er wat positief dan wel negatief nieuws is? Wat zijn de criteria, wat is de morele positie van waaruit vastgelegd wordt wat positief is en wat negatief, wat goed is en wat slecht, wat halal is en wat haram?
Het kinderjournaal is er, hopelijk, om nieuws te brengen, niet om nieuws in te kleuren of bij te kleuren.
-=PyP=- | 07-09-13 | 17:16 |
Lijkt me niet terecht om die "groep mannen" op geforceerde wijze los te snijden van De Verhevene die hen beveelt om kleine meisjes overhoop te schieten.
Lijkt me niet terecht om steeds maar weer als excuus aan te voeren dat zo'n "groep mannen" het bevel van De Verhevene verkeerd interpreteert.
Lijkt me niet terecht dat er in beeld bewust een positieve associatie gelegd wordt tussen het dappere meisje en de Islam.
Lijkt me niet terecht dat kindertjes hier impliciet vwijsgemaakt wordt dat die "groep mannen" en die Islam "eigenlijk" elkaars tegengestelde zijn.
De impliciete boodschap is hier "leve het dappere moslimmeisje, leve de Islam, leve de religieuze symbolen van die Islam, weg met die groep mannen, weg met de islamofoben die het gore lef hebben om maar te suggereren dat er enig verband zou zijn tussen het drama dat zich in het leven van dit meisje heeft afgespeeld en het geloof waarmee ditzelfde meisje is opgegroeid."
@kovariant
Ik ben het niet met je eens.
ALS je besluit dit onderwerp in het jeugdjournaal te brengen, moet je de reden ook helemaal eerlijk vertellen.
Wellicht een toefje lichter dan Pritt's duiding hier, maar wel de waarheid.
hotmint | 07-09-13 | 16:34 | + 0 -
.
Dan ben ik bang dat u de reden waarom dit in het kinderjournal komt niet begrijpt. Het is namelijk de bedoeling positief nieuws te weerspiegelen op de kinderen. De boodschap is dan ook 1 kind kan een groot verschil maken in zijn/haar omgeving. Het kinderjournaal is niet op de kaart gezet om volwassen en religieuze issues te presenteren. Censuur of niet eerlijk zijn is misschien zelfs een valse vlag, want het is aan de ouders om te bepalen wanneer ze gaan uitleggen hoe de wereld in elkaar steekt. Niet de taak van een kinderjournaal, en al zeker niet om de kinderen geestelijk te belasten.
Rutte in het filmpje ook: "toen al zo gedreven, toen al zoveel focus"
Ja Mark, kan je nog wat van leren...
Lijkt me terecht dat we tere kinderzieltjes niet verkloten met iets als geloof. Dat is 18+.
@ Bolt1Wolt | 07-09-13 | 17:07
Als je werkelijk niet beter weet, verdiep je eens in je eigen geloof zou ik willen adviseren.
Jouw voorbeelden zijn niet interessant, omdat je niet ingaat op wat de islam leert. Dat dat laatste een probleem is, kunnen we over de hele wereld zien. En aan de vrucht herkent men de boom, nietwaar?
@Bolt1Wolt | 07-09-13 | 16:42
Oh, en schelden doet geen pijn.
Moet je die gejurkte vrienden van je ook maar eens uitleggen.
Scheelt een hoop ellende.
Bolt1Wolt | 07-09-13 | 16:55 |
De grote monotheïstische godsdiensten zijn bindende systemen over culturen heen, en zelfs dwars door culturen heen. Kijk hoe het Christendom zich verspreid heeft, wortel heeft geschoten en lokale culturen heeft vernietigd en/of geassimileerd, en kijk hie de Islam exact hetzelfde heeft gedaan en nog steeds doet. De schromelijke onderschatting, met name hier in het zogenaamd verlichte westen, van wat een dwingende religie met plaatselijke cultuur doet is tenenkrommend wijd verbreid.
@Bolt1Wolt | 07-09-13 | 16:52
Er mogen heel veel verschillende manieren zijn van het belijden van de islam, maar ondanks deze verschillen wordt vrijwel elk land waar de islam met andere religies in aanraking komt geteisterd door oorlogen en moordpartijen. Dit is omdat, ondanks andere verschillen, alle moslims de koran als heilig boek zien, en de koran is nu eenmaal bijzonder intolerant jegens andere geloven.
Een koranvers ter illustratie:
Sura 9:29:
Fight against such of those who have been given the Scripture as believe not in Allah nor the Last Day, and forbid not that which Allah hath forbidden by His messenger, and follow not the Religion of Truth, until they pay the tribute readily, being brought low.
9:30 And the Jews say: Ezra is the son of Allah, and the Christians say: The Messiah is the son of Allah. That is their saying with their mouths. They imitate the saying of those who disbelieved of old. Allah (Himself) fighteth against them. How perverse are they!
HoogToontje | 07-09-13 | 16:59 | +
Misschien een toontje lager uitkramen die onzin. Dat vertel ik niet dat dat dus niet zo is met voorbeelden en al. Het enige wat jij zegt is dat het wel zo is zonder enige argumentatie. Je bent dan ook idd geen geitenwollen sok. Die staan tenminste open voor argumenten en weten hoe een discussie gevoerd moet worden ipv alleen maar 'lalalalal welles' te roepen.
@Bolt1Wolt | 07-09-13 | 16:42
Precies, een vrouw.
@Bolt1Wolt | 07-09-13 | 16:34
Er is niemand hier die beweert dat álle moslimmeisjes overal ter wereld niet naar school mogen. In mijn antwoord op jouw plempsel (dat je inhoudelijk geheel hebt genegeerd) laat ik zien dat het verbieden van meisjes om naar school te gaan, kan volgen uit het geloven in de koran (in tegenstelling tot wat jij beweert). Maar niet elke moslim houdt zich aan de koran.
Daarnaast hebben wij hier idd een leerplicht, en is het strafbaar om kinderen thuis te houden. Daarom is het moeilijk om te bepalen of moslims hun dochters thuis zouden willen houden, als het zou mogen.
Ook is er niemand hier die beweert dat alle moslims altijd hun eigen wetten boven de NL-se plaatsen, al zijn er deprimerend veel die het wel zouden willen. De reden dat ze dat niet doen is niet omdat ze de NL-se wet hoger aanslaan dan de Sharia, maar omdat het strafbaar is om bv. vrouwen te mishandelen.
Graaf van Egmont | 07-09-13 | 16:43 | + 1 -
Daar zitten grote denktanks achter vrees ik die de opvattingen van mensen proberen te beinvloeden. Met Malala hebben ze weer een flinke stok en wordt de media vakkundig bespeeld. En de simpele ziel die het voor zoete koek neemt alsof het niet allemaal al bedacht en uitgestippeld is.
@ Bolt1Wolt | 07-09-13 | 16:52
Even ter info: je praat hier niet met een stel linkse geitenwollensokken.
De leer van de islam is van Marokko tot Pakistan en van Nigeria tot Iran grotendeels identiek. En dat is nu net het probleem.
Schoorsteenveger | 07-09-13 | 16:40 | + 0 -
Het probleem is dat men de Islam als 1 homogeen geheel zien terwijl er duizende verschillende manieren zijn waarop men het beleefd. Dus een Afghaanse moslim is echt niet hetzelfde als een moslim uit de VS om maar eens wat te noemen. Het heeft heel veel met cultuur, omstandigheden en de ontwikkeling van een maatschappij te maken hoe men de Islam interpreteert. Dat geldt voor alle geloven. Een Christen uit Nigeria of Armenie zal heel anders tegen zaken aankijken als een individu uit NL bijv. Waarom horen we trouwens geen tegengeluiden van Christenen uit NL voor mnisdragingen van hun broeders in Nigeria?? Dat is wat hier steeds geroepen wordt. KLinkt echt bezopen en achterlijk.
Als Rutte verteld tegen kinderen dat je in je eentje de wereld kunt veranderen, dan krijg ik braakneigingen.
Laffer kon hij niet overkomen, kinderen zijn klus willen laten opknappen... val dead !!!!11!!!
De dagelijkse standaard was jullie voor, gisteren, met een stuk genaamd Zij die niet genoemd mogen worden, door Fop Schipper (alleen ging dit niet over de islam)
www.dagelijksestandaard.nl/2013/09/zij...
basweetutwel | 07-09-13 | 16:32 |
Hoe langer je naar dat tafereel kijkt, des te sterker wordt het gevoel dat hier veel, héél veel niet klopt. Dat ons in opdracht van De Verhevene oren worden aangenaaid.
Schoorsteenveger | 07-09-13 | 16:40 | + 0 -
Het probleem is dat men de Islam als 1 homogeen geheel zien terwijl er duizende verschillende manieren zijn waarop men het beleefd. Dus een Afghaanse moslim is echt niet hetzelfde als een moslim uit de VS om maar eens wat te noemen. Het heeft heel veel met cultuur, omstandigheden en de ontwikkeling van een maatschappij te maken hoe men de Islam interpreteert. Dat geldt voor alle geloven. Een Christen uit Nigeria of Armenie zal heel anders tegen zaken aankijken als een individu uit NL bijv. Waarom horen we trouwens geen tegengeluiden van Christenen uit NL voor mnisdragingen van hun broeders in Nigeria?? Dat is wat hier steeds geroepen wordt. KLinkt echt bezopen en achterlijk.
@Schoorsteenveger | 07-09-13 | 16:40
Wees gerust, die moslimscholen voor meisjes worden hier ook afgeschaft zodra de haatbaarden zich in dit land naar een meerderheid hebben geneukt. En als ik al die zwangere moslimvrouwen zo zie, kan dat niet heel lang meer duren.
" HUH"? de NOS is toch a-politiek en subjectief?
-weggejorist-
Parsons | 07-09-13 | 14:33 | + 86
Je bederft zo de hele inhoud van de term pedofilie.
Doe mij maar een dahlsoepje vooraf, en daarna een lams vindaloo.
Vraag me trouwens af door wie of welke organisatie die Malala naar voren is geschoven. Ze strijdt al sinds haar 11e (WTF) voor lessen aan meisjes. En wie schrijft haar speeches trouwens. Zoals ze gisteren stond te oreren bekroop me een akelig gevoel. Het is in ieder geval niet de woordkeuze van een 16 jarige.
Jackanders | 07-09-13 | 16:14 | + 3 -
Wie zie je in het filmpje haar de prijs uitreiken oen?? Een vrouw met een HOOFDDOEK.
Bolt1Wolt | 07-09-13 | 16:34 |
Waarom zijn die 'moslimscholen' er hier dan wel, en worden in Afghanistan en andere landen meisjes stelselmatig uit scholen geweerd, uit naam van De Verhevene? Wil je dat wegpoetsen door enkel op culturele verschillen te wijzen en de religie geheel buiten beschouwing te laten? Waar houdt religie op en beging cultuur? Waar houdt cultuur op en begint religie? Is het een niet verweven met het ander?
Waarom mogen we dan stelselmatig géén kritiek op die religie uiten en moeten we geforceerd álles, maar dan ook álles terugvoeren op culturen die kennelijk bijzonder gemakkelijk in staat blijken om een wereldreligie met een Heilig Boek en een hele grote bek over vrede en gerechtigheid naar hun hand te zetten?
Nu ik er over nadenk: 'islam' lijkt best wel op 'salami'.
@Bolt1Wolt | 07-09-13 | 16:34 ,
Inderdaad leerplicht en dit is Europa wat nog ingelijfd moet worden. En een beetje diploma is wel handig voor later bij het infiltreren. Je ziet niet voor niets zoveel haatdoeken bij de overheid werken.
Lees The Project...
www.militantislammonitor.org/article/i...
Als je niet mag studeren, zeg je dat je wilt studeren. Altijd goed. In de moslimwijk (60% Turks)waar ik woon mag ieder kind studeren. Logisch, ze wonen in Nederland. Gáán ze studeren?? Neeneeneeneeee! Hoeft niet van islamitische ouders. Kindjes (van vijf, zes, zeven) lopen hier tot twaalf uur buiten en slapen dan volgende dag in de klas. Maar ja, dat heet ook vrijheid. Toch? Want zaterdags wèl hele dag naar koranles. Goed he?
NOS sluit naadloos aan op onze politici. Problemen ziende ontkennen en simpelweg nooit over praten en dan ervan overtuigd zijn dat het ook geen probleem is of dat het vanzelf weg zal gaan. Zelfde zie je ook al gebeuren bij alles wat over het koningshuis gaat, alleen maar konten likkende jaknikkers en nooit een kritische noot. Dat alles van onze belastingcenten.
@kovariant
Ik ben het niet met je eens.
ALS je besluit dit onderwerp in het jeugdjournaal te brengen, moet je de reden ook helemaal eerlijk vertellen.
Wellicht een toefje lichter dan Pritt's duiding hier, maar wel de waarheid.
Russells Teapot | 07-09-13 | 16:10 | + 0 -
O kijk eens aan we hebben een deskundige aan tafel. Vertel mij eens dan waarom hier duizenden moslimmeisjes gewoon naar school gaan als dat niet zou mogen volgens hun geloof?? Ze hebben zelfs moslimscholen over het hele land als ik me niet vergis. Of komt het alleen door de leerplicht. Dat zou betekenen dat ze de NL-se wet boven hun godsdienst plaatsen. Daar betichten jullie moslims toch ook van dat ze dat juist niet doen. Dus leg me nou eens uit hoe dat zit o grote moslim kenner!
@Schoorsteenveger | 07-09-13 | 15:39,
Sterker nog... ze wordt niet gepresenteerd als slachtoffer van islam maar als dapper moslimmeisje. En die haatdoek ernaast maakt dat plaatje meer dan compleet.
Daarom kijk ik mee met het Jeugdjournaal en leg ik mijn kinderen na afloop uit hoe de wereld en politiek echt in elkaar zit/zat. Ik ligt ze dan in aan de hand vd (voor)beelden op tv over berberaapjes, rifapen, bondkraagscootertuig die uit een hele grote zandbak komen en andere cultuurverrijkers. Zo weten ze straks dat ze niet moeten uitgaan in Hilversum, Utrecht, Assen, of Zwemmen in Tropicana, of moeten stemmen op linksmensen. Ik tip ze over het gevaar van een clown/nar met politieke macht, die zijn gezinnetje en gehandicapte kindje inzette voor propaganda, maar ze ondertussen in de steek heeft gelaten, omdat die nar een wolf is in schaapskleren (duur pak). "Gemeen hé papa", zeggen ze dan. "Die clown zorgt er ook voor dat het Jeugdjournaal niet eerlijk is", waarmee papa ze een beeld gaf van tv-bedrog en manipulatie. Welkom in de grote boze wereld.
olt1Wolt | 07-09-13 | 16:00 |v
"... vanwege cultuur of wat dan ook..."
Dat is het eeuwige excuus van de islam, van Islamofielen, en ook van bijvoorbeeld meneer de "professor in contemporary Islamic studies", de hervormer Ramadan. Die maakt ook zo'n absoluut onderscheid tussen "the texts" in de Koran die als universeel worden gesteld, en "the interpretations" die dan cultureel bepaald zouden zijn. Zo is die Islam a priori immuun gemaakt tegen elke vorm van kritiek, maar blijft die Islam als politieke macht volledig bestaan. Wanr, zo zegt hij vervolgens, er is wél zoiets als een "muslim identity", alsmede een typische "muslim contibution to the western world". Bij kritiek op de Islam ben je een Pakistaan of Egyptenaar of Nederlander die een bepaalde interpretatie heeft van die Islam en enkel op die interpretatie kan worden aangesproken, maar wil je als diezelfde Pakistaan, Egyptenaar of Nederlander meer macht, beroep je dan op je moslim-identiteit en de universaliteit van je geloof en vergeet voor het gemak waar je vandaan komt.
Bah, alweer.. Ooh staat er al 2x das apart. Ook het tijdsverschil. Excuse me. Jeugdjournaal is goed bezig wil ik dan toevoegen.
1986, ik was elf, op school keken we het school tv weekjournaal. Er kwam een item voorbij over een jampot waar een condoom in was gevonden. Ik had geen idee wat een condoom was, dus vroeg het de meester. Groot gedeelte van de klas lag dubbel. Hoe dan ook: het lijkt er op dat al sinds decennia geleden er een verborgen agenda is om kinderen bepaalde waarden bij te brengen en 'men' de ouders die taak niet toevertrouwd. De jeugd moet van jongsafaan bij gebracht worden dat 1. Het christendom achterlijk is. 2. De islam de religie van de vrede. 3. Je maar beter zo vroeg mogelijk met sex in aanraking gebracht kunt worden. 4. Homo's net zo normaal als hetero's zijn, en ga zo nog maar even door.
Wie bedacht in vredesnaam in 1986 dat een item over condooms in een journaal voor 11 en 12 jarigen thuishoorde?
@ Bolt1Wolt | 07-09-13 | 16:00
'steekhoudende argument'.
Je pikt die Noord-Afrikanen er toch altijd zo uit, handig is dat.
Je vraagt je af wat het nut is van zo'n kinderjournaal.Ik heb toevallig net gewerkt voor een groot opinie weekblad.Je leert vooral simpel en kort te formuleren, zodat mensen geen vragen stellen en afhaken, en belangrijk, zodat je ruimte overhoudt om essentiële en informatieve onderwerpen voor het verhaal kan behandelen.Dat onderbreekt hier volkomen, het is meer een eng Nijntje boek wat ze voorlezen.Houdt het maar bij klokhuis, als het nog bestaat, met educatieve handige onderwerpen.Die ellende komt vanzelf hun kant op(als het hopelijk op een godsdienstvak behandeld wordt).
Ideologies don't kill people, people kill people.
Puik stukje duiding, Pritt! :-)
originelenick | 07-09-13 | 16:12 | + 0 -
Socialisten hebben al een hele ruime ervaring met het via scholen indoctrineren van kinderen.
Ze doen het ook al meer dan 70 jaar.
''In Pakistan mogen meisjes niet naar school''. Er wordt verder geen reden genoemd. Islam is de reden.
''Een groep mannen haatte Malala hierom''. Waarom? Er wordt weer geen reden genoemd. Islam is de reden.
Het valt hier wel heel erg op hoe het woord Islam bewust niet genoemd wordt. Daarom spel ik het nog maar even met grote letters voor als onze politiek-correcte graaivriendjes van de NPO meelezen, I-S-L-A-M.
Dat krijg je nou als je de Staat televisie laat maken. Lijkt onschuldig, maar dit soort subtiele verdraaiingen bepalen wel het wereldbeeld van onze kinderen, de toekomstige generatie. En dan is dit nog maar het Jeugdjournaal, je wilt niet weten wat er in die schoolboeken staat...
@Bolt1Wolt | 07-09-13 | 16:00
Alleen al het feit dat er uit eigen gelederen geen tegengeluid komt, spreekt boekdelen.
Waar zijn die jurken dan, die zo'n meisje in bescherming nemen?
Die zijn er niet, of die hangen al.
Ze zit 'veilig' ver weg van haar eigen land, dat zal waarschijnlijk niet voor niets zijn.
Mijn dochter van 7 moest van de week op school Martin Luther King leren. Nog voordat ze iets leert over de Nederlandse geschiedenis. Triest.
in het geschiedenisboek van mijn dochter: Nederland heeft een multiculturele samenleving en dat is heel goed. Er zijn in de afgelopen 40 jaar veel mensen uit het buitenland in ons land gekomen die zich hier moesten aanpassen, integreren heet dat. Dit hebben ze heel goed gedaan....
thapriest | 07-09-13 | 14:33 | + 27 -
Naar eigen dunken selectief nieuws weglaten is nooit goed.
Je hoeft er geen nadruk op te leggen maar je moet ook als jeugdjournaal dit gewoon melden.
Of moeten de kinderen nu denken dat gedrag bij mannen normaal is en dus ook in Nederland zou kunnen?
-
Maar PO is manisch pro-multiculti en daarom mogen de kinderen de waarheid niet weten. Gewoon multiculti indoctrinatie dus.
@Bolt1Wolt | 07-09-13 | 16:00
Ja natuurlijk, jij bent beter op de hoogte van de islamitische wet dan de Taliban. Fijn om te weten.
In Sura 4:34 van de koran wordt uitgelegd dat vrouwen hun mannen moeten gehoorzamen, en mannen vrouwen mogen slaan als ze dat niet doen. Oftewel, als een haatbaard zegt dat vrouwen niet naar school mogen, moeten ze volgens de koran luisteren.
Meer vrouwvriendelijke teksten in de Koran:
skepticsannotatedbible.com/quran/women...
Waarom zou je ook de islam noemen als je het kunt afdoen met "een groep mannen" ?
Je kunt die lieve kindertjes toch niet bang maken voor de islam, het is veel beter dat ze bang worden voor n groep papa's, want mannen zijn eng.
Joseph G. voorop.
Vraag me af hoe lang die nog leeft. Denk dat het klusje wel een keer afgemaakt wordt door een haatbaard.
Voor Geitenwollensokken kan het wegkijken en ontkennen niet vroeg genoeg beginnen. Zum kotzen.
maar Malala is toch ook nog steeds moslim? Of is dat doek voor de leuk? In die context mis ik dan een beetje hoe het toevoegen van "een groep Moslim mannen" het verhaal echt veel duidelijker maakt voor de jeugdige kijkbuis kinderen...
Goh wist niet dat een ideologie kon schieten... Weer wat geleerd.
Dit is Anne. Anne heeft een grote neus en Duitsche meneren haten haar daarom. Anne wil geen ruzie dus verstopt ze zich achter de kast. De Duitsche meneren balen als een stier want zij houden niet van verstoppertje spelen.
Anne , Anne , roepen ze in koor. Waar zit je? Gelukkig werd Anne verraden en konden ze haar naar een soort van vakantiekamp sturen waar ze zich de hele dag kon vermaken.
Maar helaas Anne werd een beetje ziek en ging dood. Gelukkig hadden ze nog een dagboekje van haar. Heel veel mensen gingen dat boek lezen en de wereld veranderde plotsklaps in een prachtige wereld.
Zo zie je maar jongens en meisjes dat je in je eentje heeeeeel de wereld kan verbeteren.
Toen kwam er een olifant met een wel heel erge lange snuit en die blies zo het verhaaltje uit.
Behoorlijk achterlijke reacties hier. Alsof de Islam voorschrijft dat vrouwen niet naar school mogen om te leren. Volgens mij is het juist verplicht om jezelf te ontwikkelen in de Islam. Dat een aantal fundi Talibanners dat niet graag hebben, vanwege cultuur of wat dan ook is wat anders. Dat geroeptoeter is te simpel, kom met eens met 1 steekhoudende argument of bewijs dat de Islam dat voorschrijft.
Wanneer Gerlauf volgend jaar weer terugkijkt op het Malala-drama gaat er ongetwijfeld een schepje bovenop.
.
" ondanks dat heel Pakistan door de Islam een met madeliefjes gevuld veld van vrede en rede is, gebeurde zoiets door een eenling..."
.
Of zoiets...
Leuke huiswerkopdracht voor de kinderen:
Wat is er nou werkelijk gebeurd?
Hierbij kan je 2 belangrijke Marxistische stellingen gebruiken:
'religion is opium for the masses'
'follow the money'
Grote kans dat verschillende personen al profiteren van deze mediahype. Neemt niet weg dat het heel goed is dat er licht schijnt op de barbaarse aanhangers die letterlijk hun profeet volgen ipv alles een beetje relaxed te kunnen doen.
Tja, misschien moet het jeugdjournaal eens een documentaire maken over indoctrinatie van kinderen, jeugdjournaal, Hitlerjuged en de parallellen die hier lopen.
Geeft niet hoor NOS, heb mijn kinderen al uitgelegd dat de islam niet deugt en waarom niet en zal dat in de toekomst nog wel verder uitdiepen ook met ze.
Opvoeden en wereldwijs maken begint bij jezelf als ouder.
@Einde van de Domheid | 07-09-13 | 15:27 |
In eerste instantie ging het om een splitsing van het land, de mohammedanen wilden hun eigen land. Toen is afgesproken dat elke deelstaat mocht kiezen of ze in India wilden blijven of bij het nieuwe land wilden horen. Er is ook vast een deelstaat gesplitst. Daarna zijn er wel mensen verhuisd van het ene naar het andere land maar daar weet ik te weinig van. De schuld ligt bij mensen die zo nodig een land wilden stichten op basis van een religie. Nu heeft Nederland dat in principe ook gedaan maar dat dar speelde nationalisme een grote rol denk ik. Oostelijk Pakistan dat nu (na afsplitsing) Bangladesh heet is ook al weer een minder groot wespennest dan westelijk Pakistan.
Deze indoctrinatie is al jaren aan de gang.
Kinderen die slecht in staat zijn zelf na te denken zijn makkelijk te indoctrineren en blijven dat ook.
Deze kinderen zie je later terug Links stemmers en politici.
-
Mijn Nobele Marokkaanse vriend doet zoiets niet dus een groep onbekende (vast blanke) mannen hebben Malala dit aangedaan en het is de schuld van Nederland. (Giro 555).
-
Deze indoctrinatie stak ook zijn kop weer op tijdens het "Marokkanendebat"
Mark Smith | 07-09-13 | 15:16 |
"Kinderen moet je niet lastig vallen met religie. Goed gedaan van het jeugdjournaal."
Maak er dan geen item over, zou ik zeggen, en vertik het om die Malala in beeld te brengen met naast haar een dame die met trots een religieus symbool draagt.
Doe je dat wel, dan ben je vals bezig, corrumpeer je je en committeer je je als omroep aan degenen die met zorg die religie uit de vergelijking willen schrappen.
Dit is een schoolvoorbeeld van half nieuws, verwrongen nieuws, geforceerd nieuws, moralistisch nieuws, indoctrinerend nieuws.
Dit meisje is met voorbedachte rade overhoop geschoten door een Taliban die vond dat zij de Islam beledigde, precies zoals Mohammed Bouyeri Theo van Gogh neerstak omdat-ie de islam beledigde.
En ditzelfde meisje wordt nu misbruikt om zich enkel nog in te zetten voor en uit te laten over 'méér onderwijs voor meisjes', en vooral om te zwijgen over die Islam. Het is op het onsmakelijke af, dat mens met dat kopvod náást haar.
Bah, alweer een item over racisten.
-weggejorist-
"Een groep MOSLIM mannen in Pakistan haatte Malala hierom namens de islam en wilden haar doden." Tot morgen. Dag!
zZO!! hoort die zin te zijn incompetente wegkijkmuts.
Iedereen loopt hier te ageren tegen links maar Malala zelf is zo links als maar kan: een Marxist.
www.marxist.com/images/stories/pakista...
Doe dat kopvodje af meisje, dan pas ben je geloofwaardig.
Zum Kotzen dat jeugd"journaal". We kunnen hier veel becommentarieren etc. maar via dit soort trucs zijn we ons land kwijt.Hebben ze ons toch te pakken gekregen.
Bah, alweer een item over racisten.
Tering Islam
Het_Genie | 07-09-13 | 15:23 |
Hij blijft leuk Genie!
Giskard Reventlov | 07-09-13 | 15:07 | + 1
De 'zandbak' is overdrachtelijk voor 'op een hoop gooien/ bij elkaar zetten' dat kweekt haat en radicalisme in plaats van het de containen. Maar dat begreep je natuurlijk al.
Of ze het wilden of moesten maakt ook niet uit.
Ghandi was er in ieder geval zwaar tegen.
Weet u wie ook nooit iets kwaads zei over de Islam?
@mezelf
dat had natuurlijk "zielige moslima" moeten zijn
Malala reist de hele wereld over (en gaat dus niet naar school) om kinderen te vertellen dat ze wèl naar school moeten gaan. Foei
Zachte heelmeesters... stinkende open gapende wonden!
@TypischTypetje | 07-09-13 | 15:16
Ik ben ook goed op de hoogte van wat er in de bijbel staat, en het is niet voor niets dat christenen zich in het verleden zo misdragen hebben. Al deze dingen waren te rechtvaardigen met de bijbel.
Maar waar veel christenen deze praktijken achter zich hebben gelaten. nemen veel moslims hun geschriften nog letterlijk. Het idee dat het een piepkleine minderheid zou zijn die dat nog doet, is lachwekkend. Waarom denk je dat je joden en christenen in deze maatschappij tot op het bot kunt beledigen, maar dat je je leven niet meer zeker bent als je de islam beledigt? Dat komt doordat moslims hun geschriften nog wél serieus nemen.
@pica
de negerin omdat het moet, met een topic over een moslima. Welkom in Nederland 2013. Vandaag beantwoorden we de lezersvraag: Hoe vergiftig ik mijn kind op jonge leeftijd met een overdosis multikul? Het antwoord: stem af op de door u gesubsidieerde NPO. Weg met ons. Graag gedaan!
laatste alinea<-- insert ' amerikaanse hulp aan Syrische rebellen'
Kinderen leren dus dat mannen eng en gevaarlijk zijn, vooral in groepen.
Jeugdjournaal doet een Moswin:
This has NOTHING *insert Obama Cameron Schultz voice* to do with Islam *insert Obama Cameron Schultz voice* /moswin off
feiten:
Op 9 oktober 2012 was zij slachtoffer van een moordaanslag door een moslimextremist, de talibanstrijder schoot een kogel in haar hoofd en haar hals. Artsen in een ziekenhuis in Rawalpindi verwijderden deze. De Taliban dreigt haar alsnog om te zullen brengen vanwege belediging van Islam door school ook wel als Boko Haram, of land van Haram bekend.
Overigens komt het Taliban stanpunt inzake Morsi van Egypte en de amerikaanse hulp letterlijk overeen met die van de USA/EU.
Interessante tijden....
Indoctrinatie werkt het beste door er zo vroeg mogelijk mee te beginnen. Jeugdjournaal die vertelt hoe slecht de Islam is, uw kinderen vertellen over de kwaadaardige Islam. U kunt wel 100% gelijk hebben, maar een evenwichtig kind krijgt u niet met dit soort indoctrinatie.
Kinderen moet je niet lastig vallen met religie. Goed gedaan van het jeugdjournaal.
Russells Teapot | 07-09-13 | 15:08 |
Ik ben ook goed op de hoogte met wat er in de bijbel staat. Maar het aantal gristenen dat het letterlijk neemt moet je met een lampje zoeken. Zo ook met de islam. Alleen GS functioneert blijkbaar als uw zoeklicht naar elke misstand waar al dan niet het islamitisch gedachtegoed bij de harem bij getrokken kan worden.
je vraagt je af waarom malala de religie van de vrede niet de rug heeft toegekeerd.
"Een groep mannen".
Ja.
Dat die 'groep' de bevolking van complete subcontinenten omvat en ook rijkelijk vertegenwoordigd is in ons eigen beschaafde Europa, is voor kindertjes te moeilijk om uit te leggen.
En dat die 'groep' collectief lijdt aan een gevaarlijke geestelijke en emotionele stoornis, vanwege agressieve hersenspoeling door een totalitaire ideologie die zich vermomt als 'religie', moet je vooral ook maar niet uitleggen.
Want 'vrijheid van godsdienst' is een groot goed. En 'vrijheid van godsdienst ten koste van onze vrijheid en beschaving' is een links stokpaardje geworden.
Links heeft zich decennia uitgesloofd om de 'verheffing van de arbeidersklasse' voor elkaar te krijgen. Nu die klasse eindelijk min of meer beschaafd is geraakt, sloven ze zich uit om dat hele, moeizame proces weer ongedaan te maken door een fascistoïde, barbaarse ideologie uit de wind te houden, zodat die rustig kan verder knagen aan de wortels van onze beschaving.
Ik zou er haast mijn heerlijke lunch met filet d'Ardenne (gerookt onhalal varkensvlees) van uitkotsen.
Maar dat wil ik die 'groep mannen' niet gunnen.
Tenzij ik het kan doen over hun muffe soepjurken.
@TypischTypetje | 07-09-13 | 15:06
De xenofobie vindt je toch echt aan de kant van de moslims.
Op de basisschool ( Openbaar ) is het klassikaal kijken naar het Jeugdjournaal verplicht. Rest My Case
Te waar om mooi te zijn...
Dat deze actie voortvloeide uit een haatdragende en vergiftigende ideologie schijnt amper van waarde te zijn.
Alsof dit een op zichzelf staand incident betreft.
Kijk het is mooi om elk mens slechts op zijn of haar daden te beoordelen, maar als de werkelijke drijfveer ondergesneeuwd dreigt te raken door de in deze bekrompen stellingname, is het niets meer of minder dan een leugen.
@TypischTypetje | 07-09-13 | 15:06
Dat mag je zeggen. Het blijft natuurlijk onzin.
Xenofobie is angst voor het onbekende. Als je tegen de islam bent, maar goed op de hoogte van wat er bv. in de koran staat, ben je dus niet xenofoob.
16? Die lijkt wel 40. En fuck de NOS uiteraard.
@Einde van de Domheid | 07-09-13 | 14:42 |
De Indus is geen zandbak en ze wilden zelf zo graag hun eigen land. Er wonen ook nog steeds een heleboel mohammedanen in India dus ze zijn echt niet allemaal "weggestuurd" naar Pakistan/Bangladesh.
Vroeger zat ik gewoon heerlijk te eten bij mijn islamitische buren. Mag ik zeggen dat het klimaat hier nogal islam-onvriendelijk, aan xenofobie grenzende is. Daar heb ik geen godwins voor nodig namelijk.
Over geloof, geschiedenis, wetenschap, kunst en cultuur krijgen mijn dochters al bijles van papa zelf. Ook al zitten ze nog op de basisschool, en wel eentje waar géén hoofddoeken binnen mogen.
Frappant, jeugdpropaganda wie is er niet groot mee geworden.
Einde van de Domheid | 07-09-13 | 14:50 | + 0 -
"De Overheid is niet de oplossing van het probleem, de overheid is het probleem". (Ronald Reagan).
Ik bekijk het NOS journaal met hetzelfde perverse genoegen als destijds "Aktuelle Kamera". Nieuwsuur is trouwens het equivalent van "Das Schwarze Kanal"
Volgens mij noemde ze het één keer maar is ze er mee weggekomen.
Islam is vrede.
Nou is dat jeugdjournaal nig iets waarbij je kunt waarnemen wat je eigen kinderen aan desinformatie krijgen voorgeschoteld. Je kunt ze dan andere, objectieve informatie geven zodat ze in staat zijn wel een eigen mening te vormen.
.
Op scholen gaat het van het zelfde laken een pak. Juffrouw met drie jaar pabo zonder kennis van rekenen gaat de kinderen dan uitleggen dat de poolkappen smelten omdat er teveel CO2 uit de uitlaat van vaders SUV komt en dat we allemaal doodgaan vanwege terrasverwarmers. En dat sinterklaas een racistisch fenomeen is.
.
De indoctrinatie van de kinderziel is al heel lang een speerpunt van beleid. En het jeugdhoernaal is daar een mooi voorbeeld van. Er worden ook geen doekjes omheengewonden, het is rauw en onversneden. Het 8uur hoernaal is wat dat betreft nog veel erger vanwege het verhullende taalgebruik. Orwell' s boek 1984 is dankbaar aangegrepen als handleiding. En het was nog wel als waarschuwing bedoeld!
Eh, JS item ging over haar. Niet alles hoeft om Pritts pet peeves te draaien..
Ja lieve kijkbuiskinderen, in Syrië is een meneer de baas en die haat de mensen die niet naar hem willen luisteren. Om hun gezeur niet meer aan te hoeven horen heeft hij een slaapmiddel gemaakt en die over hun wijken laten strooien. Sommige mensen vonden het zo lekker dat ze schuimbekkend om meer hebben gevraagd. Nu zijn andere landen boos want zij vinden dat die mensen jokken dat ze dat lekkere slaapmiddeltje hebben gekregen en zij niet. Dus nu willen ze de fabrieken waar het word gemaakt kapotmaken zodat niemand het meer krijgt, is wel zo eerlijk toch!? Nou, oogjes dicht en snaveltjes toe. Welterusten!!
Ze hebben het over "een groep mannen" die haar haten maar vergeten er even bij te vertellen dat die groep uit minstens één miljard mannen bestaat.
Arma Malala, nu ze die prijs heeft aanvaard is ze de speelbal der machten en kan ze uiteindelijk niet meer vertellen wat ze wil vertellen. Haar boodschap is nu al naar een politiek correcte boodschap omgekat en de traditionele nieuwsmedia leggen zich daar braaf bij neer. "Natuurlijk hadden we Malala zelf ook heel graag even gesproken, maar helaas mogen we haar geen vragen stellen.." Dan nog een met zorg geënsceneerd tableau vivant, waarin we arme Malala naast een met hoofddoek getooide dame blij met haar prijs zien pronken. De boodschap is duidelijk. "Mensen, dat drama had niks met die prachtige Islam te maken!"
En toch vind ik het zeker geen straf om naar deze presentatrice te kijken!
Zowel de media als het onderwijs zijn doordrenkt met ideologische propaganda van GL-PvdA-D66. Dat is ook de enige reden dat die partijen altijd wegkomen met hun onzin: de meeste mensen komen nooit in aanraking met informatie die niet door de censuurfilter is gehaald van hun ideologische bondgenoten in onderwijs en media.
Ik kan me nog goed herinneren, hoe mijn klas binnen één jaar van politiek neutraal naar fervente PvdA-aanhang werd omgeschoold toen ik in de vierde zat, door de PvdA en D66 stemmende babyboomers die ons leerden dat Pim Fortuyn (die toen net vermoord was) een nare, racistische populist was, en dat Melkert een vriendelijke, verstandige, intelligente man was die niet begrepen werd door al dat domme LPF-volk (neerkijken op lager opgeleiden was ook iets dat je van het begin af aan leert op het gymnasium).
In plaats van kinderen aan te leren kritisch te denken en hun eigen mening te vormen, wordt er alles aan gedaan om het linkse evangelie er zo hard mogelijk in te stampen. Gelukkig is het internet (nog) een vrijplaats voor politiek incorrecte meningen, zonder dat er eerst een commissie van linkse baasjes naar moet kijken. Dit is ook precies de reden waarom deze mensen het internet vrezen; het bedreigt hun monopolie op de waarheid.
Nou lekker, de helft van de wereld in het beklaagdenbankje plaatsen. Graag nuancering en rap wat! Het is altijd een kleine groep mannen die het voor de rest verpest. Ik voel mij gediscrimineerd, dus ik ga soepsidie aanvragen.
Kinderjournaal mensen, kinderjournaal. Laat dat even resoneren in uw hoofd. Een kind ga je niet vertellen hoe in andere landen een achterlijke cultuur heerst waar men elkaar massaal onderdrukt, vermoord en mishandelt. Gewoon omdat een kind daar niet mee bezig hoort te zijn, die hoort kind te zijn. Zo te horen zouden velen dat zo snel mogelijk afnemen, zieke fuckers.
@ZKHEénoog|07-09-13|14:37|+2
LOL
Ik zat ooit met mijn heel jonge dochter Nijntje te kijken. Het ging over kleur. De lucht was blauw, het gras groen. Zulke dingen. En toen kwam haar vriendinnetje Nina. He! Ook zij heeft een ander kleurtje! Maar dat gaf niets, want ze waren verder precies hetzelfde.
inderdaad zeg, wat een bloudy shame. Het echte probleem is de Islam.
Waarom spelen kinderen niet gewoon buiten? Belachelijk om die kleine hoofdjes nu al vol te laten lopen met tvpropagandapoep.
me,myself and IK | 07-09-13 | 14:45 | + 0
Vanochtend was er een interessante gast bij VPRO boeken.
Hij zei dat overheden nooit het gebied van geluk of levensbesteding zouden mogen bestrijken. Dat ze er eigenlijk alleen maar zijn om op te treden als het fout gaat. (Politie, justitie.) Totalitarisme begint waar overheden verder gaan dan beheersing van de wetten.
Ik vraag me af waarom die Malalalalalala la lalala.
Laat ook meer, nu heb ik dat liedje van de radio weer in mijn hoofd.
Het Jeugdjournaal volgt gewoon het huichelachtige wegkijken van PvdA, VVD, CDA, D66, GL, CU.
Hoeveel generaties gaan er eigenlijk overheen voordat er mensen zonder ogen en oren geboren zullen worden?
En kunnen die dan ook alleen 'lalala' roepen?
Ik bedoel, die Darwin zit niet de hele dag uit zijn neus te vreten natuurlijk.
@Tascam | 07-09-13 | 14:43
Je moet kinderen evenmin lastig vallen met het vergif dat Publieke Omroep heet.
Tja. Als je in dit land de waarheid zegt, heb je al snel 24 uur per dag bewaking nodig. Het gevolg van de dictatuur van het politiek correct denken.
@TimoteoGrimbundecimo | 07-09-13 | 14:43
Nee, maar de NOS vindt het zeker niet normaal wanneer je zegt dat moslims zich hier bovengemiddeld vaak schuldig aan maken.
Uit het fragement:
"Malala praat met wereldleiders."
Heeft zo'n kind wat zinnigs te melden voor wereldleiders?! Tuurlijk niet! Ze is puur een symbool voor hen, een "asset" wat ze even kunnen inhuren voor hun imago! Gatverdamme wat een theatherstuk is dit weer.
Die school is nog groter dan Pakistan.
En dan geen ruimte hebben voor meisjes.
Wat ik mij dus afvraag. Is die presentatrice daar presentatrice vanwege haar kwaliteiten of zou het iets te maken hebben met positieve discriminatie. 'Eskimo omdat het moet?'
Je moet kinderen ook niet lastig vallen met het vergif, dat godsdienst heet.
't Geeft in elk geval goed de minachting weer die de PO-NSB koestert ten opzichte van haar publiek.
De NOS vindt het dus normaal als je iemand gewoon haat je deze dan maar dood/neer-schiet?
NOS kinderindoctrineren gaat doorrr
'Pakistan' was het gevolg van het idee alle Islamvolgers naar de zandbak te sturen. Daar werden ze dus samen alleen maar bozer van.
A half-truth is a whole lie ........
Gaan ze ook nog berichten over vervelende mannetjes in Syrie en de hele aardige meneer in Het Witte Huis.
Toevallig was ik van de week de Pakistan-wiki aan het lezen en kwam ik er achter dat het een grotendeels achtelijke cultuur heeft wat betreft rechten mannen vs. vrouwen en dat het geloof daar een zware rol in speelt en of wordt misbruikt op zo'n manier dat bijna alles in dat land in het voordeel van mannen is en vrouwen kansloos zijn. De vraag is willen/kunnen we dat veranderen of lopen wij in het westen nou te ver voorop en moeten we dat soort culturen als verrijking zien en hier in Nederland van leren?
Dat laatste betwijfel ik. Logisch gezien zou je denken dat er daar nog jaren zoniet eeuwen van verlichting nodig zijn. Man man man wat een lange weg hebben we nog te gaan op deze planeet.
Zo vroeg mogelijk beginnen met manipuleren geeft later natuurlijk het beste resultaat
Zo rollen ze nu eenmaal bij de -staatsomroep- en NOS
De Publieke Omroep... de Hitler Jugend van de 21e eeuw...
Wat een schandalige groepmannenfobie!
de nieuwe vrouwelijke min pres van de Pakies wordt hier in het westen helemaal klaargestoomd en bewierookt...
Wordt dit nou uitgezonden vóór of ná Sesamstraat??
De NOS en andere trieste instituten gaan proberen om de kinderen van nu subjectief op te voeden, informatie bij ze weg te houden. Om daarmee een nieuwe kans te geven aan het vreemdelingenvraagstuk en de multiculturele samenleving. Want zij geloven daar nog in. En ook het toekomstbeeld van appeltjesgroene weiden vol met mensen van allerhande origine die vredig met elkaar samenleven.
Bwahahaha wat een trieste lui zitten er toch in redacties en besturen van zulke organisaties. Tegelijk maakt het me kwaad, want zulke organisaties maken een deel uit van wat we dagelijks aan media over ons heen krijgen. Gelukkig is de invloed van deze clubjes wel tanende. En zodra de bejaarden die het NOS journaal nog kijken eenmaal dood zijn is het bijna over. Nog even volhouden.
Maar het was ook niet de islam die stout deed, het waren een paar nare mannen die vrouwen dom willen houden die naar deden. Is alleen maar, omdat die mannen bang zijn voor slimme vrouwen, want ze willen niet over 30 jaar mee hoeven shoppen naar schoentjes en zo. En dalijk gaan die vrouwen nog tuinbroeken dragen en zo. Brrr.
Dus gemengde scholen hoeven ook niet.
Laffe journalistiek.
en als er dan iets over islam wordt gezegd is het altijd de positieve kant (is er niet maar je begrijpt het wel)
Het jeugdjournaal heeft volledig gelijk. Islam is namelijk vrede. De religie van de vrede moet je niet bekritiseren. De linkse publieke omroep, en eigenlijk heel links Nederland, schreeuwen gewoon heel hard met hun vingers in hun oren 'Malalalalalalalalala' als de Islam in een negatieve context voorbijkomt.
Oja, en gefeliciteerd Malala!!
Ze werd al besproken op de Martin Luther King lezing in de Nieuwe Liefde 020.
Als dit bewust zo gedaan is is dat natuurlijk zeer zorgelijk. Helaas is het bewijs slechts de optelsom van incidentjes. Zal dat gegeven ooit veranderen? Ik wil zien.
En daarom is het dus altijd verstandig om samen met je kind naar het jeugdjournaal te kijken, dan heb je nog de kans om dit soort -omissies- leugens recht te zetten.
En daar begint de indoctrinatie al.
Wanneer wordt die hele PO nou eens bij het grof vuil gezet?
Natuurlijk wordt de islam niet genoemd.
We zullen houden van een pedofiele haatzaaierideologie, of we nu willen of niet.
Als je het probleem niet benoemt is het er ook niet.
Is het dan nodig om onze kinderen al lastig te vallen met religeuze Dogma's en onze afkeer daarvan? Laat wat mij betreft een journaal voor kinderen maar weg, geef ze godgloeiende allemaal een step of een voetbal.
Ik denk dat dat gemakkelijker uit te leggen is dan het smelten van de poolkap. En dat komt wel een keer of 3 per dag voorbij. Zo ook 'de crisis', ben blijft het er maar inwrijven!
De Islam is de Voldemort voor de publieke omroep.
"Een groep mannen in Pakistan haatte Malala hierom en wilden haar doden."
cultuur mentionen is geen schande hoor, ook niet voor kindertjes
Indoctrinatie: hoe vroeger hoe beter. Dit alles in de rijke linkse traditie van kindertjes voor je ideologische karretje.
Never underestimate the power of denial.
REAGEER OOK