Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

#ZG13. Wouter Bos censureert Pim Fortuyn

Geinig. Schreven we gisteren nog op dat de ontzaglijk onechte Wouter Bos elf jaar na de slachting van Fortuyn nog steeds niet weet waar de maatschappelijke schoen toen wrong, en waar diezelfde schoen nu nog steeds wringt. En voorwaar, hierboven het bewijs. Bos had een fragment van Fortuyn uitgekozen om uit te leggen hoe de moord op Professor Pim de kiem voor zijn eigen politieke carrière vormde. Maar in dat fragment is geknipt, ontdekte reaguurder Vula. Fortuyn vertelt over 9/11 bij Harry Mens - maar het gedeelte in de embed hierboven, waarin Fortuyn de islam bekritiseert als bedreigende en oorlogszuchtige religie, is er uit gecensureerd. De waarheid is in 2013 nog steeds te brisant voor Bos, blijkbaar. Met z'n geleuter over zijn 'grote verhaal' en 'eerlijke politiek'. De quote van JPB uit 2006 is dus in 2013 ook nog altijd van toepassing: "Meneer Bos. U draait en u bent niet eerlijk." C'est ça.

Reaguursels

Inloggen

Bizar wat een hond. Ik zag het programma ook op tv. Nu ik zie dat in Fortuijns woorden is geknipt, terwijl het idee werd gewekt dat er niet in geknipt was vind ik dit echt schandalig.

Don_en_Ad | 28-08-13 | 15:32

@Welles! Nietes! | 27-08-13 | 16:55

"Je zou kunnen zeggen dat het Bos niet uitkwam omdat de interviewer dan het islam gedeelte had moeten betrekken in z'n vraagstelling en de uitleg/beantwoording van Bos.
En daar had Bos en/of de oproep geen trek in.
Best wel vreemd toch voor mensen die zo voor eerlijke politiek zijn?"

Vreemd? Misschien. Maar Zomergasten is geen politiek journalistiek programma en Bos is geen politicus meer, dus als ze daar geen zin in hadden dan was dat hun goed recht.

FashionablyLame | 28-08-13 | 15:29

lees ik nou echt Wouter Bos elf ? Een fantasie figuur ? Dat zou een hoop van zijn uitlatingen verklaren.

Lopende-Hollander | 28-08-13 | 14:17

Ieder volk krijgt wat het verdient.
-
Wij stemmen op nincompoops, nonvaleurs, lichgewichten en breijuffrouwen - en als ze zijn uitgepluched, dan staan wij met zijn allen toe dat diezelfde nietskunners en Schlappschwänze in het openbaar bestuur en de quango's nog jarenlang tonnen toucheren - en als morgen meneer de Hond weer met een hoax komt waardoor wij allemaal ' strategisch' stemmen dan doen wij het gewoon nog eens dunnetjes over.
-
Het enige dat misschien helpt, is een èchte crisis- en wij hebben het nog steeds veel te goed.

azoturie | 28-08-13 | 03:38

@gooi en smijtwerker bij de uitzending van Hans Teeuwen had de VPRO er minder problemen mee dus het maakt het extra gek dat dat nu wel gebeurde

martijnberendsen | 28-08-13 | 00:12

Na al die jaren mis ik hem nog steeds en elk jaar weer realiseer ik mij meer en meer hoe goed hij het destijds zag. Moeilijk in woorden te omschrijven wat het Nederlandse volk is verloren toen Pim werd vermoord.

En elke weer dat ik de oude beelden ziet, neemt de walging van voor die kliek die nu in de TK zit toe.

BenHetZoZat | 27-08-13 | 23:50

bos bos who the fuck is Bos?

8805 | 27-08-13 | 23:50

Na al die jaren mis ik hem nog steeds en elk jaar weer realiseer ik mij meer en meer hoe goed hij het destijds zag. Moeilijk in woorden te omschrijven wat het Nederlandse volk is verloren toen Pim werd vermoord.

En elke weer dat ik de oude beelden ziet, neemt de walging van voor die kliek die nu in de TK zit toe.

BenHetZoZat | 27-08-13 | 23:50

Je zal maar werken in het VUMC. Om je ogen uit je kop te schamen.

Crak-ho | 27-08-13 | 22:48

Eeuwig jammer,dat PF niet meer onder ons is.

Bataaf | 27-08-13 | 22:46

-weggejorist-

flaam | 27-08-13 | 22:28

Joop komt met hetzelfde commentaar maar gaat daarin op dat Fortuyn dus blijkbaar zwalkte met zijn mening uit opportunisme.

lingo star | 27-08-13 | 21:55

Pim en die fcking linkse kogel die zijn licht doofde!
Mensen van zijn kaliber bestaan niet in de politiek.

stormtijd | 27-08-13 | 21:37

Na het filmpje nog een keer gekeken te hebben ,,, Dat was onze toekomstige Minister President !! , hoe je het ook went of keert uiteindelijk was Pim onze Minister President geworden misschien niet die verkiezingen maar het was zeker gebeurd , wat was deze man uniek !! ...

Ik zeg Volkert handelde zeker niet alleen !

Amigo1973 | 27-08-13 | 20:44

Het eerlijke verhaal meneer Bos, dat is iets waar de PvdA denkt patent op de hebben. Deze partij heeft de grootste meelopers, politiek stijf correcte roeptoeters en niet capabelen in huis waar dit land aan kapot gaat. Het eerlijke verhaal meneer Bos, dat komt er gewoon niet uit!

lanexxx | 27-08-13 | 19:49

Bos, PVDA, Samson, allemaal even walgelijk.

Tutanchamon | 27-08-13 | 19:48

Woutertje, Woutertje toch.
Toen op het museumplein geloofde ik nog in je.
Maar dat geloof heb ik in de loop der jaren geheel verloren.
Pim had gelijk en als je ballen had gehad, dan had je Pim uit laten spreken.
Je bent geworden als het filmpje van Pim....totaal verknipt.

Schietmijmaarlek | 27-08-13 | 19:37

Hulde voor Reaguurder Vula.
Dat mag ook gezegd worden.

Sjaak uit Dordt | 27-08-13 | 19:33

Wouter Bos is een gladde lichtgewicht die zich toch weet staande te houden dankzij de PvdA. Meer wil ik niet over hem kwijt.

Ome Gijs | 27-08-13 | 19:24

Is die man dan ooit eerlijk geweest. Nee toch.

jasser | 27-08-13 | 19:22

Don Dapido Bos weer op tv. Bleeegh !!!

legomuis | 27-08-13 | 19:11

@Onderbuik | 27-08-13 | 17:08

Af en toe ? Die slinkse wegkijkers zouden zich driemaal in de week verplicht moeten melden op het dichts bijzijnde politiebureau en daar alle topics verplicht moeten doornemen. Dat zal ze leren !

qutrex | 27-08-13 | 19:08

De islam is geen religie. Deze 'religie' is pas bijna 700 jaar na Jezus verzonnen. Het boek dat erbij werd bedacht is om te janken slecht geschreven en een uitermate slechte kopie van het oude testament.
Iedere keer dat de islam wordt behandeld of beschreven als een religie is toch weer een punt voor dit barbaarse systeem van onderdrukking.
Of geloof je zelf dat er na de nodige goden nog iemand zat te wachten op een vers ontdekte?

das_Freudenmädchen | 27-08-13 | 19:02

Herman957 | 27-08-13 | 16:07
.
Heel scherp opgemerkt van je. En je verwoordt het ook goed.

Hans Hillen | 27-08-13 | 18:51

Wat een ongelooflijk lage streek van Wouter Bos. Ik krijg de rillingen als ik de man Wouter Bos zie, zondagavond al, en nu helemaal.

strange matter | 27-08-13 | 18:50

"Je hoeft hier niet te wonen. Ga terug naar Marokko, ga terug naar Turkije, ga terug naar Afghanistan." Ja maar zeg, daar kan je niet in lengte van decennia op de kap van de nederlandsche autochtone tweederangsburger op je luie varkensreet zitten.

Tricephalus | 27-08-13 | 18:40

PvdI!!!

Moonwarrior | 27-08-13 | 18:31

RIP Pim.

malang | 27-08-13 | 18:20

Wat had Nederland er beter uitgezien als hij nog geleefd had.

WieIsDeChef | 27-08-13 | 18:15

Antwoord de simpele vragen:
- wat doet en verdient Wouter nu ?
- wat doet en verdient Melkert nu ?
- wat doet en verdient Klaas de Vries nu ?
- wat doet en verdient Wim Kok nu ?
- wat doet en verdient Pim Fortuyn nu ?

Wellicht makkelijk de antwoorden, en wat is de GGD (grootse gemene deler) in dit alles ?

vmk | 27-08-13 | 18:07

Gvdgdvedegdvde je verwacht het niet hè? Jawel hoor want u draait en u.... (net als JPB die dat zelf natuurlijk meteen door had de rat).

ecologiste | 27-08-13 | 18:02

Wouter Bos is een groot gevaar. Zielig type.

grote haas | 27-08-13 | 17:56

Jimmydepimmy | 27-08-13 | 16:28 |
-
Sociaal wenselijk???
Dit is gewoon nazisme, iemand een untermensch noemen.
Dat zwijn mogen ze van mij naar Noord Korea sturen.

mothersfinest | 27-08-13 | 17:55

De moslul dient op de npo bediend te worden.

van_de_pot_gerukt | 27-08-13 | 17:55

Ja, mooie herinneringen aan Pim.
Triest dat wij nu met greet zitten opgescheept.

Skunk57 | 27-08-13 | 17:55

Maar de grote vraag: WAAROM IS HET ERUIT GEKNIPT. Ga dit maar eens verantwoorden. Ow nee wacht, we moeten de bevolking zoveel mogelijk proberen wijs te maken dat er geen problemen zijn met de moslims. Dit is volksprobleem nummer 1! Dat Den Haag en onze grote vriend Rutte er niks aan doet, dat valt te begrijpen, aangezien dit allemaal past binnen het vooruitgestippelde plan (Bilderberggroep, iemand?). Maar de Nederlanders die nog steeds de grote naïeve moslimknuffelaar uit lopen te hangen, daar snap ik serieus geen ene moer van. Kan iemand me dit uitleggen?

HetMannetje! | 27-08-13 | 17:51

Voor mij is het gelijk klaar, ik kijk niet meer naar dat programma wat een leugenaars.

Benblij | 27-08-13 | 17:34

De kogel kwam van links . Nuff said .

el che | 27-08-13 | 17:32

Deze man moet gekloond worden!

Mad Jack the Pirate | 27-08-13 | 17:31

Tot zover de vrijheid van meningsuiting in Nederland.

What's next?

macmiep.nl | 27-08-13 | 17:30

En om m'n punt over Bos (maar eigenlijk ook over politici in het algemeen) nog even wat kracht bij te zetten... Luister en huiver: www.youtube.com/watch?v=sEr5SMt5ho8&am...

Jimmydepimmy | 27-08-13 | 17:23

@Welles! Nietes! | 27-08-13 | 17:19
Toevoeging:
Je zou denken dat de ommezwaai naar de VVD logischerwijs beter zou zijn voor z'n gezondheid, maar dat bleek achteraf gezien dan niet weer zo te zijn!

Welles! Nietes! | 27-08-13 | 17:22

@Terpen-tijn | 27-08-13 | 17:01
Volgens mij kies je als gast de fragmenten en selecties die passen bij het verhaal wat jij als Zomergast wilt vertellen. Lijkt me eigenlijk ook niet meer dan logisch. Kennelijk past dit fragment beter bij het 'eerlijke' verhaal van Wouter Bos. Daar mag je het mee eens of oneens zijn natuurlijk.

Nibdib Niddib | 27-08-13 | 17:22

@Supermatthijs | 27-08-13 | 17:12
Invloed van links voor een persoon met het kaliber intellect van Fortuyn is negatieve input die hij op natuurlijke en logische wijze tackelde en daardoor ruzie kreeg.

Welles! Nietes! | 27-08-13 | 17:19

Overigens zat Wouteren gegeven moment te hoesten en te kuchen aan tafel bij Zomergasten, het was net alsof hij in een van zijn leugentjes stikte...

Onderbuik | 27-08-13 | 17:19

Een politiek weekdier die zijn eigen kindertjes naar één school verder brengt omdat er op de dichtstbijzijnde wat teveel negertjes en hoofddoekjes te ontwaren waren, ziet de Islam ook als een probleem, maar durft er niet voor uit te komen. Hoeft ook niet als je zelf lekker op stand woont. Hij gebruikt alleen eenzelfde doekje om het bloeden wat te stelpen. Die Bos is gewoon een flapdrol, klaar.

Lutz | 27-08-13 | 17:15

Welles! Nietes! | 27-08-13 | 17:04 | + 0 -

Nee, er is slechts invloed van links geweest maar nooit een vijandige linkse maatschappij. Dat maak jij er maar van.

Supermatthijs | 27-08-13 | 17:12

@eerstneukendanpraten | 27-08-13 | 16:56
Van Dam heeft vast nog wel plek voor een knechtenverblijf denk ik.

Welles! Nietes! | 27-08-13 | 17:11

Het zou mooi zijn als potentiële pvda stemmers ook af en toe eens op bv geenstijl keken.
Van de selectieve "Publieke" Omroep krijg je namelijk al jarenlang alleen maar de pvda standpunten en visie op de wereld te zien.

Onderbuik | 27-08-13 | 17:08

stoethaspel | 27-08-13 | 17:00
dat is het mooie van insinuaties, werkt alle kanten op.

ITEACHYOU | 27-08-13 | 17:08

Benblij | 27-08-13 | 17:05 | + 0

Leg eens uit wie waar liegt??

Bolt1Wolt | 27-08-13 | 17:06

En daarom hebben zij nou zo een gruwelijk hekel aan internet en aan reaguurders. Er is er altijd wel een die uitzoekt waar er gelogen wordt en dat wordt onmiddellijk gepost met warp snelheid, prachtig en held.

Benblij | 27-08-13 | 17:05

@Supermatthijs | 27-08-13 | 16:51
"Als je werkt binnen een vijandig linkse maatschappij en desondanks toch je mond open doet over misstanden die door de rest niet gezien WIL worden."

Enig idee waarom ik met deze zijn begon???

Welles! Nietes! | 27-08-13 | 17:04

Is dit nou censuur van de VPRO of zend je gewoon uit wat de gast wilt?
Iedereen mag antwoord geven behalve Matthijs.

Terpen-tijn | 27-08-13 | 17:01

ITEACHYOU | 27-08-13 | 16:35 |

Waarom dan net doen alsof het heel raar is dat het woord "islam" in deze draad valt en dat dan opzichtig gaan verbinden met de afkomst danwel motivatie van de moordenaar van Fortuyn?

Alsof insinuaties niet heel prima een statement in kunnen houden...

stoethaspel | 27-08-13 | 17:00

@ITEACHYOU | 27-08-13 | 16:35
Uit de hoek van de islampamperende dhimmi's ja, geen andere hoek dus.

Causa Sui | 27-08-13 | 16:59

Wat een gore smeerlappenstreek van Bos. De grootste ophitsers, mede verantwoordelijk voor de dood van PF stonden een paar jaar na de moord al goede sier te maken met de populariteit van PF. En Bos voorop. Ze kennen blijkbaar geen enkele schaamte. Huichelaars en hypocrieten, demagogen en volksverlakkers, dat zijn het.

Conan de Rabarber | 27-08-13 | 16:58

Waarom zou hij er niet in mogen knippen als hij dat onzin vindt en er niet mee eens is??

Bolt1Wolt | 27-08-13 | 16:58

Zou het landgoed van een ander PvdA-politicus groot genoeg zijn om de moordenaar van Pim onderdak te kunnen bieden?

eerstneukendanpraten | 27-08-13 | 16:56

@FashionablyLame | 27-08-13 | 16:41
" en het niet uitgezonden stuk was niet van belang voor t verhaal."
Je zou kunnen zeggen dat het Bos niet uitkwam omdat de interviewer dan het islam gedeelte had moeten betrekken in z'n vraagstelling en de uitleg/beantwoording van Bos.
En daar had Bos en/of de oproep geen trek in.
Best wel vreemd toch voor mensen die zo voor eerlijke politiek zijn?

Welles! Nietes! | 27-08-13 | 16:55

@Supermatthijs | 27-08-13 | 16:31
Dat was hij dus wel: hij had een nieuwe manier van politiek bedrijven/communiceren alsmede een nieuwe inhoud; is gedood - waarschijnlijk om zijn opvattingen - en na zijn dood heeft hij misschien wel meer volgelingen dan ervoor.

Enige verschil is dat je moet geloven dat Jezus bestaan heeft terwijl je weet dat Fortuyn bestond.

Smuts | 27-08-13 | 16:54

Bos zei nog dat Fortuyn het grote zo professioneel naar het kleine kon vertalen. Wouter "Manipulator" Bos herkent niet eens iemand die ergens voor staat, zit niet in z'n paradigma. Blinde PvdA vlek voor realisten

flat out | 27-08-13 | 16:54

@Supermatthijs | 27-08-13 | 16:47

Samson kwam op voor zijn 'idealen' (door strafbare feiten te plegen) en Fortuijn maakte (volgens jou) 'ruzie' op zijn werk.

Is inderdaad van een andere orde..Wonderlijk dat jouw voorkeur dan bij Samson ligt.

Bruno Alaska | 27-08-13 | 16:53

Welles! Nietes! | 27-08-13 | 16:48
Hij weet er alles van, hij reaguurt op het rechtse GS

ITEACHYOU | 27-08-13 | 16:51

Welles! Nietes! | 27-08-13 | 16:48 | + 0 -

Google eens op Fortuyn. Hij was actief lid van de PvdA tot 1989 en ging daarna bij de VVD. En dan gaan we hier Bos een draaikont noemen ?

Supermatthijs | 27-08-13 | 16:51

@Mark Smith | 27-08-13 | 16:47 | + 0 -
Nee joh, hoe kom je daar nou bij?

Kaas de Vies | 27-08-13 | 16:49

Mijnheer Bos is ronduit een gevaarlijk individu.
En die willen we niet.

XaaD666 | 27-08-13 | 16:49

@Supermatthijs | 27-08-13 | 16:35
Als je werkt binnen een vijandig linkse maatschappij en desondanks toch je mond open doet over misstanden die door de rest niet gezien WIL worden..tja dan kan het zijn dat je vaak met ruzie te maken krijgt.
Wat mij betreft alleen maar een bevestiging van zijn juiste visie op links en de door hun veroorzaakte misstanden.

Welles! Nietes! | 27-08-13 | 16:48

@Jimmydepimmy | 27-08-13 | 16:40 |
Het gezicht van Melkert als hij zijn blijdschap uitspreekt over een overwinning van Feyenoord spreekt boekdelen. Die man kent nog minder gezichtsuitdrukkingen dan Steven Seagal. Enge technocraat in optima forma.

SamKoeman | 27-08-13 | 16:48

Hoe actueel, is Pim wel echt dood?

Terpen-tijn | 27-08-13 | 16:47

Nog afgezien dat het een Pvda'er is, hetgeen al veel zegt over 's-mans moraal, is Bos slechts symbool voor alles waar Professor Pim voor waarschuwde.

Nestorix | 27-08-13 | 16:47

Bruno Alaska | 27-08-13 | 16:43 | + 0 -

Van de (toekomstig) leider van een land mag je verwachten dat hij een beetje met mensen om kan gaan. Dat Samsom een tijdje voor zijn idealen op kwam door voor Greenpeace te werken is van een hele andere orde. Appels en peren Bruno.

Supermatthijs | 27-08-13 | 16:47

Kaas de Vies | 27-08-13 | 16:28
Weer voortborduren door je persoonlijke conclusies als feit te beschouwen.
Alleen zonder kaas.

Mark Smith | 27-08-13 | 16:47

@Supermatthijs | 27-08-13 | 16:35

Dat bedoel je dus. 'Volgens mij' betekent dat je het eigenlijk niet zeker weet en wat heeft het ermee te maken? Wat vind je van het activistenverleden van Samson?

Bruno Alaska | 27-08-13 | 16:43

@Jimmydepimmy | 27-08-13 | 16:28
De volkomen achterlijkheid van de politiek destijds zie je meteen terug bij het andere onderwerp in Nova:
"Bush loopt risico op arrestatie in Nederland"
Men dacht toen echt dat ze George Bush hier wel even terecht gingen wijzen. Wat een stelletje clowns.

BigusDickus | 27-08-13 | 16:42

In vrijwel alle fragmenten bij zomergasten wordt geknipt... en het niet uitgezonden stuk was niet van belang voor t verhaal. Deze 'ontdekking' is net zo boeiend als de gehele zomergasten uitzending van afgelopen zondag: niet.

FashionablyLame | 27-08-13 | 16:41

En voor alle 27-jarige (of jongere) reaguurders wil ik graag ook nog eens verwijzen naar het navolgende debat (of noem het 'college', zo je wilt). Verplichte kost!! En ruim 11 jaar (!) later nog net zo actueel.
www.youtube.com/watch?v=59xQbFLsXXQ

Jimmydepimmy | 27-08-13 | 16:40

@drs.Aeneid

Is Wouter Boeh!!s ook goed?

calcoff | 27-08-13 | 16:39

Trouwens wat Fortuyn zegt over Joodse Rabbijnen, er zijn wel degelijk orthodoxe Rabbijnen die (orthodoxe) Joden aansporen om de de Palestijnen van hun land te verjagen, middels nederzettingen. Een stuk subtieler, maar toch.

tittn | 27-08-13 | 16:38

Wouter 'Bailout' Bush.

drs.Aeneid | 27-08-13 | 16:36

stoethaspel | 27-08-13 | 16:31
Causa Sui | 27-08-13 | 16:29
ik neem volgens mij geen standpunt in maar constateer dat het gevaar uit een hele andere hoek kwam dan je zou verwachten

ITEACHYOU | 27-08-13 | 16:35

@Supermatthijs | 27-08-13 | 16:32

Jij zou het zelfs voor elkaar krijgen om je onmogelijk te maken bij het Leger des Heils. En die zijn heel veel gewend...

brutus68 | 27-08-13 | 16:35

Welles! Nietes! | 27-08-13 | 16:34 | + 0 -

Hemel hem maar op hoor. Van mij mag je maar hij heeft volgens mij nog nooit ergens gewerkt zonder met ruzie weg te gaan.

Supermatthijs | 27-08-13 | 16:35

Wilfried de Jong heeft ook boter op zijn kale hoofd. Slappe hap! Slechtste interviewer ever!

calcoff | 27-08-13 | 16:35

Als ik dit filmpje dan weer zie...
Kan ik alleen maar denken wat een hoop goed deze man voor ons land had kunnen doen.
RIP Pim

Lalala Geld! | 27-08-13 | 16:35

@Piet_Snot | 27-08-13 | 16:32
Nederland is ondertussen veranderd in een land waar alles wat niet verboden is, verplicht is!

necrosis | 27-08-13 | 16:35

@Supermatthijs | 27-08-13 | 16:24
"Een relnicht was het ook wel een beetje."
Dat is hoe links hem na hun zogenaamd geschokte reactie
trachtte te betitelen. Nu nog steeds zo blijkt uit jouw post. Held en preker werd hij genoemd door de mensen voor wie hij namens het volk sprak was en die hem niet verketterde.

Welles! Nietes! | 27-08-13 | 16:34

Zo'n hekel aan die man (Bos bedoel ik dan he) maar wel de mond er vol van hebben. Hoelang gaan we nog over 1 " "interview" doorlullen? Gewoon laten rusten, negatieve aandacht is ook aandacht...

Datzegiktoch | 27-08-13 | 16:34

@ITEACHYOU | 27-08-13 | 16:26
Past toch binnen onze nieuwe cultuur? : weg met ons.

Tukker69 | 27-08-13 | 16:32

brutus68 | 27-08-13 | 16:30 | + 0 -

Daar mag ik niet meer komen, straatverbod. Sindsdien roeptoeter ik hier dat ze totaal niet nodig zijn.

Supermatthijs | 27-08-13 | 16:32

Is gewoon censuur.. doorlopen.. niks aan de hand..
We zijn hier wel in Nederland hè! Niet in een vrij land als China of zo

Piet_Snot | 27-08-13 | 16:32

@Supermatthijs | 27-08-13 | 16:24

Ruzie? wat bedoel je?

Bruno Alaska | 27-08-13 | 16:32

ITEACHYOU | 27-08-13 | 16:26 |

Mooi man, dat soort revisionisme. Volkert zelf verklaarde tijdens zijn proces mede gehandeld te hebben uit zorg voor het islamitisch volksdeel.

stoethaspel | 27-08-13 | 16:31

Fatwabuster | 27-08-13 | 16:29 | + 0 -

Hij had best wel visie en goede plannen maar ze proberen hier een soort Jezus- figuur van hem te maken. Dat was hij niet.

Supermatthijs | 27-08-13 | 16:31

@Supermatthijs | 27-08-13 | 16:28

Ben je ook zo veeleisend bij de Voedselbank?

brutus68 | 27-08-13 | 16:30

Tja… vast een keuze van de Zomergasten redactie. De gast heeft hier weinig in te brengen. Vanwege rechten/kosten krijgen ze vaak niet eens de helft van de aangedragen fragmenten en moeten er alternatieven worden gezocht of fragmenten ingekort worden. Dus om nu direct Bos de schuld te geven van deze cut is ook weer zoiets van tja wat zal ik zeggen.

Gezellig! | 27-08-13 | 16:30

Zet Links in een bos, en je ziet door de bomen Links niet meer.

Mr_Pikibelly | 27-08-13 | 16:30

@Shareholder II | 27-08-13 | 16:25
dat is een mogelijkheid. in de politiek-correcte kerk, waartoe de vpro ook behoort, is het ook goed denkbaar dat men - vooruitlopend op enige aanwijzing van wouter glibber bos - zelf al de censuurknip heeft gezet.
.
zo rollen de lakeien. net als rondom de kroning, met die idiote weigering van wilders in de delegatie. men denkt te denken wat majesteit wil en handelt daar vast naar. toppunt van kruiperigheid en vleierij.
.
maar ik ben het met je eens dat het zoveel brisanter zou zijn wanneer wouter glibber bos er ook opdracht voor heeft gegeven en dan liefst nog per mail ook. en de bewijzen op tafel. maar dat weten alleen bos, de vpro en de NSA. maar dat is logisch.

gooi en smijtwerker | 27-08-13 | 16:30

partij van de afgunst/arabieren/allah een 21ste eeuwse variant van de nsb.

minimá-armezusvan.. | 27-08-13 | 16:30

@The real McCoy | 27-08-13 | 16:19
Dat is precies de reden dat de NPO moet worden opgeheven, die is niet in staat om een neutrale mening te ventileren.

necrosis | 27-08-13 | 16:29

Kunnen we niet van Pim een soort God maken, hangen er een titel aan, en gaan we zijn ideologie uitvoeren?

H.A. Ram | 27-08-13 | 16:29

ITEACHYOU | 27-08-13 | 16:28 | + 0 -

Dat wist ik ja, had een portret van den Uyl in zijn werkkamer. Had ook best zijn goede kanten Pimmetje.

Supermatthijs | 27-08-13 | 16:29

@Supermatthijs | 27-08-13 | 16:24

Pim volgde zijn eigen weg en was inderdaad nooit echt een teamspeler.... dat wil niet zeggen dat hij geen visie had, wat er toen speelde (problemen rond Onderwijs en Zorg, alsmede de uit de hand gelopen import van de Islam) speelt nu in het kwadraat... de oplossingen die Pim aangaf, zijn nog altijd van toepassing!

Fatwabuster | 27-08-13 | 16:29

@ITEACHYOU | 27-08-13 | 16:26

En waarom denk je? Omdat hij tegen groene windmolens vocht? Dat vond die moordende hollander natuurlijk fout aan Fortuyn; zijn onomwonden stemtrekkende kritiek op de alles verziekende biologische wortelteelt?

Causa Sui | 27-08-13 | 16:29

@Supermatthijs | 27-08-13 | 16:28 | + 0 -
Lussen hingen in de tram.

Kaas de Vies | 27-08-13 | 16:28

Nequebard | 27-08-13 | 16:20
Die naam 'Melkert' kan ik echt niet meer horen. Wat een naar mannetje. Luister nog eens naar de debatten die Melkert en Fortuyn met elkaar voerden...!!
www.youtube.com/watch?v=i2iiwfsnh-Q
- - -
En dan moeten we vooral ook niet vergeten hoe Marcel van Dam (ook behoorlijk 'rood' gekleurd...) tekeer ging met zijn "U bent een buitengewoon minderwaardig mens!". Hoe krijg je het uit je strot?
- - -
Beide zaken geven toch overduidelijk aan hoe bepaalde politici puur voor hun eigen politiek gewin valse, sociaal-wenselijke uitspraken doen!
Echt....mijn ballen krullen ervan mijn onderbuik in...!!

Jimmydepimmy | 27-08-13 | 16:28

Liegen en bedriegen over de rug van een dode, je moet het maar durven. Om zo'n andere PvdA-clown te citeren: dan ben je een minderwaardig mens.

brutus68 | 27-08-13 | 16:28

Kaas de Vies | 27-08-13 | 16:25 | + -1 -

Lekker, doe maar zonder kaas en ham want dat lust ik niet.

Supermatthijs | 27-08-13 | 16:28

@Mark Smith | 27-08-13 | 16:26 | + -1 -
Ook zonder ham, want dat is weer niet halal. Slappe tosti dus.

Kaas de Vies | 27-08-13 | 16:28

Aan een aantal reaguurders; wisten jullie dat Pim uit de PVDA gelederen kwam? Zoveel verschilde zijn visie dus niet.....

ITEACHYOU | 27-08-13 | 16:28

Leuk stukje geschiedenis van Rossem,maar niet meer relevant. Natuurlijk was wouter niet eerlijk,maar dat is een karaktertrek van zijn hele partij. Sinds de burgerrevolutie is dat soort kosmopolitische (zg.linkse) armoedzaaier-partijen altijd eerloos geweest.Kijk nu eens naar die Timmerfrans : Met een "Hollandse" grote bek flanst hij al een ontwijkconstructie m.b.t. Syrië in elkaar,want hij roep-toetert dat de veiligheidsraad moet beslissen,terwijl hij weet dat Rusland en China de boel traineren.Amerika, Engeland en Frankrijk, schouders ophalen en doorlopen hoor.De lafbekken in Den Haag staan met de rug richting kindervergassing in Syrië.

Dolphi | 27-08-13 | 16:27

Kaas de Vies | 27-08-13 | 16:20
Doe mij maar zonder kaas.

Mark Smith | 27-08-13 | 16:26

Islam hier, Islam daar, navrant dat hij vervolgens is vermoord door een Hollander.....

ITEACHYOU | 27-08-13 | 16:26

Kom op dit is geen censuur, dit is gewoon iets weglaten.

Detlev Tarnowitz | 27-08-13 | 16:25

@Supermatthijs | 27-08-13 | 16:24 | + 0 -
Wil je ook een tosti? Ouwe hyperbolenonderdrukkerfascistracist!

Kaas de Vies | 27-08-13 | 16:25

Triest dat de VPRO meegaat in de wensen van Walter Bos..

Shareholder II | 27-08-13 | 16:25

Fatwabuster | 27-08-13 | 16:20 | + 0 -

Een relnicht was het ook wel een beetje. En hij kreeg vrijwel overal altijd ruzie. Laten we nou het overdrijven aan Kaas overlaten.

Supermatthijs | 27-08-13 | 16:24

Bos is een vieze leugenaar.

En nu is het genoeg! | 27-08-13 | 16:24

Daags na de aanslagen van 11 september 2001 deelde toenmalig Minister van Binnenlandse Zaken De Vries mee dat “de BVD scherp zal letten op personen die de vrede willen verstoren en een koude oorlog tegen de Islam willen voeren”. Op dat moment was er maar één persoon op wie deze opmerking zou kunnen slaan: Pim Fortuyn
www.pimfortuyn.com/asp/default.asp?t=s...

drs.Nee | 27-08-13 | 16:24

kan ook komen dat Harry Mens, of weet ik wie over de rechten van dat item uit Business Class beschikt, geen zin heeft dat het op internet komt. Gebeurt ook met Hollywood filmfragmenten die in Zomergasten zitten. Daar betalen ze eenmalig de rechten over en dan mogen ze dat niet nog eens herhalen, of het is betalen.

Nanker Phelge | 27-08-13 | 16:23

Slinkse politiek, met PvdA en Wouter bos, is nog gladder dan een paling in een emmer snot. En da's een waarheid als een koe !
Dit land is het (meer dan) zat !11! C'est ca !

qutrex | 27-08-13 | 16:23

Je kan ook helemaal niets of iemand meer vertrouwen. Wat een verschrikkelijke indoctrinatie en eenzijdige verslaggeving van de Staatsomroep.
.
Zonde dat zo'n beste man en misschien wel de grondlegger van het "leggen van de vinger op de zere plek" ons heeft verlaten. Mijn stem had en heeft hij nog steeds.
.
Waar gaat het heen met ons mooie en vrije (proest) landje? Kabinet sloopt ons economie, vriendelijkheid onderling vervaagd en elke dag worden we geconfronteerd met ellende uit de geschiedenis.
.
Ik beging het (ook) zat te worden. "C'est ça"

Duuracell | 27-08-13 | 16:23

Ben blij dat ik Pim gekend hebt in zijn Groningse periode... briljant en begenadigd spreker en debater en ook nog eens een innemende persoonlijkheid....
.
Niemand in de huidige politiek komt maar in de buurt van deze charismatische man.... nog steeds wordt Pim gemist!

Fatwabuster | 27-08-13 | 16:20

Pim Fortuyn was een intelligente man die veel van de wereld wist. Hij zag de toekomst van dit land - ons heden en onze nabije toekomst - aankomen. Hij was heel redelijk, maar hij werd gedemoniseerd van links en vervolgens afgeschoten door een activist. En één van de rechters die vervolgens de zaak moesten behandelen, was een actief lid van de Partij van de Arbeid en een bestuurder bij een vluchtelingenorganisatie.

Nederland was toen al een bananenrepubliek, en dat is nu nog slechter geworden. Het is ongelooflijk dat Volkert alweer bijna wordt vrijgelaten - natuurlijk ook met bescherming en een huis op kosten van de staat. En natuurlijk Melkert, partijgenoot van die glibberige Bos, die de politiek weer in wil omdat zijn portemonnee leeg aan het raken is.

Nequebard | 27-08-13 | 16:20

@Mark Smith | 27-08-13 | 16:18 | + -1 -
Dus ik heb wederom gelijk. Om dit te vieren krijgt iedereen tosti's.

Kaas de Vies | 27-08-13 | 16:20

Gooi en smijtwerk 16:04
Reken maar dat Bos strakke regie heeft gevoerd over de inhoud. Hij bepaald wat wel of niet wordt uitgezonden in zijn interview.

The real McCoy | 27-08-13 | 16:19

Kaas de Vies | 27-08-13 | 16:17.
Nee, niet had gehad. Dan was de tosti overbodig geweest.

Mark Smith | 27-08-13 | 16:18

Niet zo verwonderlijk dat dit fragment eruit geknipt is.
Bos was tenslotte de opvolger van "Kuikenbekje"Kok. En in het jargon de de Linke Linksche idialist komt verkeerde inschatting, foute handeling of misrekening niet voor, want alles gaat voor het eigen gelijk dat onaantastbaar is.

Sjeng de helle | 27-08-13 | 16:18

@necrosis | 27-08-13 | 16:10
Goh, van wie zou ik die -1 hebben gekregen?

necrosis | 27-08-13 | 16:17

@Mark Smith | 27-08-13 | 16:15 | + 0 -
Dat zijn uw conclusies, en hier hou ik mij verre van. Ik denk dat hij dan honger had gehad.

Kaas de Vies | 27-08-13 | 16:17

Geef Wouter ook een enkele reis Syrië. Deze man is niet in staat de realiteit te zien of erger nog, hij ontkent en censureert deze hardnekkig. Zulke mensen zijn verloren. Slappelingen, hypocriete zichzelf en iedereen voorliegende weekdieren. Het komt nooit meer goed met deze man. Hij is te ver heen.

The real McCoy | 27-08-13 | 16:16

Woutertje 3x Balkenende is en lul. Het enige positieve is dat hij voor Feyenoord is.
Verder is het een prototype PvdA-politicus. Nuff said

botteslopert | 27-08-13 | 16:16

Wat een grote vergissing die pvda, met steun van Amerika een welvaartsstaat opbouwen en daar 50 jaar op kunnen teren! ... Zoals jullie schrijven, afgelopen ermee! ... Eerlijkheid en gerechtigheid aan de macht! ...

deleraarspreekt | 27-08-13 | 16:15

Kaas de Vies | 27-08-13 | 16:08
Misschien heeft Wouter Bos wel om een tosti gevraagd.
In dat geval kunnen we concluderen dat hij trek had.

Mark Smith | 27-08-13 | 16:15

Het PvdA propagandakanaal doet er alles aan om de belabberde peilingen te keren.

Jonkheer Wttewaall | 27-08-13 | 16:15

Jimmydepimmy | 27-08-13 | 16:12 | + 0
Mooi geschreven.

joyriders | 27-08-13 | 16:13

"Spinnen" was het toverwoord van de avond.
Maar ja, niemand heeft gekeken, dus kan er ook niet geoordeeld worden over de context.

Mark Smith | 27-08-13 | 16:13

Dat wel kiezen voor dat fragment, dát vind ik zo viezig aan die nikszegger.

LibertasSimplex | 27-08-13 | 16:13

Het is helaas heel Nederlands om precies die enige politicus te verketteren en te vermoorden die het bij het juiste eind heeft.

Voorwaarts maar weer, met de nietszeggende, zelfdienende nitwits als Wouter Bos. Altijd in de markt om hun gedogen van het onacceptabele te laten belonen met een heel duur commissariaat. Of een baan met lakeien en een paleis van de baas in Brussel.
Als lemmingen naar de rand van de afgrond.

Jan Passant mk2 | 27-08-13 | 16:13

Ik ga niet reaguren anders krijg ik een ban, dat mannetjes als Wouter Bos en Die andere klootzakken plus dat het hele kabinet in die tijd verantwoordelijk kunnen worden gesteld voor de politieke moord op Pim.
Shame on you, spuugzat ben ik het.

joyriders | 27-08-13 | 16:12

refo Bos

Kerejaan | 27-08-13 | 16:12

Fortuyn was een intelligente man met z'n zaken goed op een rijtje en een zeer scherpe blik op waar het mis ging (en gaat) in dit land. De wijze waarop hij in dit fragment zelf al zegt "niet om te verbieden, maar om te weten wat er gebeurt" (in de context van controle en toezicht op fundamentalistische groepen en moskeeën) geeft aan dat hij vooral een realistisch-kritische kijk op de Islam had. Het is toch ongehoord dat bepaalde feiten niet worden gezien door linkse huilkikkers die zelf vooral het probleem zo ver mogelijk van hun eigen bed vandaan houden? 'Tuurlijk, kom maar binnen, laten we het land lekker Islamiseren. A.u.b. alleen niet mijn tuintje en mijn straat.'
Bah.

Jimmydepimmy | 27-08-13 | 16:12

Bos heeft de naam Fortuyn niet in de mond te nemen.

bottlebaby | 27-08-13 | 16:12

Tja..wilde er eigenlijk niet naar kijken want het doet nog steeds pijn dat de charismatische bewaker van het gezonde verstand er niet meer is..
En Bos ..ja Bos ..maar geen woorden over vuil maken denk ik.
Hopelijk komt of is er iemand die,al is het maar een schaduw, van het gedachtengoed van Fortuijn in de praktijk kan brengen.

daytripper | 27-08-13 | 16:12

Treurig. Zeer treurig.

~De Minkudo Magneet~ | 27-08-13 | 16:11

Wat zegt zo'n Wouter Bos dan als hij zo'n fragment verzoekt.

"Graag wel dit fragment, maar de Islam eruit"

Wat zegt een journalist hier dan op?
"Ja natuurlijk.

Of doet zo'n journalist uit eigen beweging. (trias parasitica).

De vraag die beantwoordt moet worden door Wouter Bos is waarom.
Als hij er voor koos om in dit fragment te knippen omdat hij hierdoor problemen zou krijgen, erkent hij dat de Islam problematisch is.

Kaas de Vies | 27-08-13 | 16:08

De PvdA knipt altijd in de waarheid tot het eruit ziet zoals zij het willen zien.

Merlot | 27-08-13 | 16:08

Zag ik Wouter 4,5 ton Bos de huizenmarktstagnator niet in dat filmpje 2 topics eerder?

ZKH EénOog | 27-08-13 | 16:08

Hij kon er ook niet bij dat het verhaal van Fortuyn wel eens persoonlijk en waarachtig kon zijn. Hij kon alleen maar vergelijkingen maken met het toneelspel en truukjes van anderen. En zodra vragen persoonlijk werden - iets dat Fortuyn niet uit de weg ging - dan BAM deurtje dicht.

Wouter's idee van politiek en politicus is inderdaad gelijk aan een film en acteurs. Hij probeerde de kunstjes van andere 'acteurs' (in zijn ogen) af te kijken.

Geen goed uitgangspunt. Hij was het volk, het "stemvee" en de kijker belachelijk aan het maken zonder dat hij het zelf in de gaten had.

Herman957 | 27-08-13 | 16:07

De grote ellende van glibberige draaikonten als Bos, en dfaar zijn er nog steeds héél veel van onder de Haagse Kaasstolp, is dat ze een schijnwerkelijkheid scheppen op basis waarvan ze "besturen".

Vergelijkbaar met de idioten die bij gladheid "welnee!" roepen en verantwoordelijk zijn voor die grote kettingbotsingen ieder jaar in december.

Alleen zijn die laatsten strafbaar en krijgen meestal een flinke douw van de rechter, àls ze de ellende al overleven. Woutertjes Bos worden beloond voor hun wandaden.

Het wordt echt tijd voor een opstand. Dit land kan zóveel beter.

vraagstaart | 27-08-13 | 16:07

Hoeveel geld heeft Bos nou eigenlijk overgehouden aan die paar jaartjes 2e kamer?

Merkava | 27-08-13 | 16:06

Wouter ziet door alle "ikkes" gewoon zichzelf niet meer

taxhond | 27-08-13 | 16:05

We zijn van vijf voor twaalf naar kwart over twaalf gegaan. En niets opgeschoten. RIP Pim.

stoethaspel | 27-08-13 | 16:05

De enige politicus met realiteitszin.

StijlvolRechts | 27-08-13 | 16:04

het was toch bos zijn avondje.... en dan hij de fragmentjes kiezen... als jij aan de beurt bent mag je ook knippen wat je wilt, rossum.

Satria | 27-08-13 | 16:04

dan blijft de vraag of wouter bos de knip heeft laten aanbrengen of dat de vpro dat heeft gedaan. het zou zomaar kunnen zijn dat de ueber-policor vpro de opmerkingen van fortuyn over de islam nog steeds te kwetsend vindt voor zijn eigen kleine lieve kijkbuiskindertjes.

gooi en smijtwerker | 27-08-13 | 16:04

Als Pim terug kon komen en Wouter ingeleverd moest worden, mijn antwoord is ja.

Pork & Beans | 27-08-13 | 16:03

Een liegende PvdA-er. Het is eigenlijk geen nieuws.

vraagstaart | 27-08-13 | 16:03

'De schil van onverschilligheid'. Het blijft briljant woordkiezen.

Kromst | 27-08-13 | 16:02

Hulde voor de opvolging Geenstijl!

ox | 27-08-13 | 16:00

REAGEER OOK