Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

9u. Parnassusweg. RECHTSZAAK VAN DE EEUW

robertdejonge.jpgGoedemorgen, vrije burgers van Nederland. Vandaag voor het hekje: het recht op vrijheid van meningsuiting. Om 9 uur dient wederom een Rechtszaak van de Eeuw in de Bunker aan de Parnassusweg te 020. Dezelfde locatie waar Geert Wilders zich moest verweren tegen een gekkiescollectief in een rechtszaak over eetclubjes, wijnconsumptie en de malle schoenen van Jeroen de Kreek. Het was ook de locatie waar het lot van Mr. Moszko, Wilders' advocaat, bezegeld werd. Ditmaal geen beroemdheden uit Tweede Kamer of RTL Boulevard, maar een totaal onbekende, doodgewone Hollandse jongen met een evenzo doodgewone Hollandse naam: Robert de Jonge. Hij staat terecht omdat hij Arabieren beledigd zou hebben (zie PowNews, 15/11/2012, of in tekst op De Dagelijkse Schedelmeter). Want dát is niet de bedoeling in policor Nederland, waar moslims aan de borst gewiegd worden als de zielige en weerloze slachtoffers die ze zijn. Compleet koekwause booslimwebsites als dewarereligie.nl mogen ongestraft opruiende mishandelingen hoaxen of de Nederlandse staat bedreigen voor het vasthouden van een Jihadronselaar door te zeggen dat Nederland zich moet beseffen dat er in Jemen en Malí gegijzelde landgenoten in moslimhanden zijn. (Ronselaarster komt morgen alweer vrij, overigens.) Maar Robert de Jonge mag moslims geen 'kontenbonkers' noemen (zonde, mooie retroterm), en hij mag pedoprofeet Mohammed ook geen kleuterneuker noemen. Terwijl dat nota bene gewoon zo is, sla de koran er maar op na. Mo = ranzige kinderprikker, back in the day van 600-zoveel. Enfin. Het OM wilde gezien de zomerdatum & het vroege tijdstip duidelijk zo min mogelijk aandacht voor deze shariazaak. Dus zetten we er toch ff een lichtje op. Want de tiefus voor dit soort selectief verontwaardigde & religie beschermende policor bullshit. Herlees 'Bespot worden is een kleine prijs voor de vrijheid' van Teeuwen & Terstall (2006) en scandeer mee: FREE ROBERT DE JONGE & FREE FREE SPEECH! Ohja, let op: In de rechtszaal mag niet gerookt worden. UPDATE: Zitting afgelopen. Eis: 500 euri of tien dagen zitten. Uitspraak 15 augustus. Verslag in de timeline van René Dercksen.

Reaguursels

Inloggen

Zet Ali B., een van de meest kotsveroorzakende scheitmarokkaan van Nederland ook maar in de rechtzaal. Hij scheldt in de reclame ook die man uit voor.... kots.... barf.... k.. k.. komt..... komt ie : KNUFFELHOLLANDER!!!
€500,- boete of 10 dagen zitten. Nog beter, land uit!

iLink | 02-08-13 | 00:52

@krem | 01-08-13 | 22:03
Rond die tijd begon de ellende.

Slipsnifter | 01-08-13 | 23:04

Het zijn die dhimmies weer. Die pistolen Erick uit Noorwegen krijgt elke dag een beetje meer gelijk.

Bad Ass Justice | 01-08-13 | 21:25

Gebrabbel | 01-08-13 | 19:23 | + 1 -

Wil je niet eerst de uitspraak afwachten voor je in hoger beroep gaat?

Anijsblokje | 01-08-13 | 20:14

Hoger beroep graag, de enige juiste uitkomst is vrijspraak!

Gebrabbel | 01-08-13 | 19:23

//arnon grunberg modus on
'ik ben een jood'
'de islam wil mij dood hebben'
'maar als ik er wat van zeg
'ben ik een racist'
'en dat is veel erger'
//arnon grunberg modus off

Karel Popper | 01-08-13 | 19:00

-weggejorist-

Goorbatsjov | 01-08-13 | 18:54

Dit wordt gewoon vrijspraak. Geen enkele rechter in Nederland zit er op te wachten om de geschiedenis in te gaan als de nieuwe Roland Freisler.

Tiberius | 01-08-13 | 17:56

10 dagen cel staat over 2 jaar gelijk aan onthoofding op uw plaatselijke dorpsplein.
Het houd niet op, niet vanzelf...

blanke sabel | 01-08-13 | 17:55

10 dagen cel staat over 2 jaar gelijk aan onthoofding op uw plaatselijke dorpsplein.
Het houd niet op, niet vanzelf...

blanke sabel | 01-08-13 | 17:55

DerUnterMensch | 01-08-13 | 15:41
Moeilijk hé (voor jou). Dat lezen.

hölzenbein | 01-08-13 | 17:38

@49 | 01-08-13 | 09:47
U weet duidelijk niet waarover u praat.
'Het libertarisme is voor contractvrijheid tussen partijen. Dit betekent dat het aan een overheid niet is toegestaan om deze contractvrijheid te doorkruisen door middel van anti-discriminatie wetgeving. Voor zover anti-discriminatie wetgeving in het private domein wordt toegepast heeft dit in de praktijk tot gevolg dat mensen een door de overheid gegarandeerd recht krijgen tot de diensten en eigendommen van iemand anders. Libertariërs wijzen een dergelijke uitholling van de privaatrechtelijke contractsvrijheid en het eigendomsrecht ten zeerste af. Dit geldt in nog sterkere mate voor positieve discriminatie waar personen op basis van ras of sekse voorkeur krijgen ten opzichte van andere personenen. De enige situatie waar volgens sommige libertariërs anti-discrminatie wetgeving legitiem is, is bij de overheid. Maar ook hier kan volgens libertariërs worden volstaan met alleen het handhaven van gelijke rechten.' (Bron: www.libertarischepartij.nl/veel-gestel... )
Oftewel: de eigenaar van de buurtsuper bepaald wie er wel of niet binnen mogen komen, of je er mag roken, wapens mag dragen, enz.

mygfisbrazilian | 01-08-13 | 17:31

en graag een diepte interview met diegene die aangifte heeft gedaan, ik zou graag willen weten of deze nederlandse marokkaan tevreden is met de uitspraak.

(c)ZWITSUL | 01-08-13 | 17:08

na deze laffe uitspraak volgen er nog honderden aangiften .. laten we het 'systeem' een handje gaan helpen.
' Mohammed vieze PEDOOOOOOOOOOOOOO '

(c)ZWITSUL | 01-08-13 | 17:07

Je moet eens weten wat voor beledigende texten Nederlandse cabarettiers uitgekraamd hebben over christenen en het christelijk geloof. Gaan christenen dreigen of aangeven? Toch is daar -zover ik weet- nooit aangifte voor gedaan. Wat mij betreft moet een mening verwoord kunnen worden en mogen feiten benoemd worden. Dan nog te denken aan Belgen, of aan Duitsers. Dan heb ik het nog niet eens over stelselmatige beledigingen aan (supporters van) bijvoorbeeld voetbalclubs. De aangever is waarschijnlijk een zielig hoopje mens en de OvJ, en eigenlijk het Nederlandse rechtssysteem, is door en door de weg kwijt. Deze aangifte en eis zijn volledig ziek. Dat is mijn oordeel en daar moet u het mee doen.

Fred V | 01-08-13 | 17:01

Geldinzamelingsactie lijkt me inderdaad erg gewenst, en evt. een interview met powned, als die dhimmie omroep tenminste nog bestaat!

Onderbuik | 01-08-13 | 16:29

tweetybird | 01-08-13 | 15:18
de roverheid wil geen subculturen of het moeten linkse zijn dat weer wel uiteraard zou ik bijna zeggen.
Ik hoop dat ik hiermee geen moslim heb beledigt!
Bij voorbaat mijn excuus!

Benblij | 01-08-13 | 16:28

De profeet is een kinderkontenbonker. Zo goed O.M ?

niksneem | 01-08-13 | 16:23

DerUnterMensch | 01-08-13 | 15:41
er bestaat geen recht op beledigen

Benblij | 01-08-13 | 16:22

als hij het niet op kan brengen, geld inzameling actie!!!!

Benblij | 01-08-13 | 16:08

.. wie gerechtigheid zoekt aan de Parnassusweg zit mooi met de gebakken peren bij de sharia-rechter.
Na 70 jaar gebeurt het gewoon allemaal opnieuw: wie dreigt, die wint.

Jan Passant mk2 | 01-08-13 | 15:55

MetOnsSamenLevenIsMoeilijk

Air van Boven Dorens | 01-08-13 | 15:55

En als je het goed bekijkt is de boete die aan deze meneer een regelrechte
schande voor de roverheid.
De roverheid heeft hiermee gezwicht voor de dictatuur die extreme religie heet,
en in dit geval islam.
En daarmee onze democratie beschadigt door die roverheid. Democratie een groot goed in nederland. Nou helaas niet meer.Dit toont maar aan hoe gevaarlijk en staatsondermijnend extreme religie is. Het zou verboden moeten worden. Dat is mijn mening het hoeft niet de jouwe te zijn.

tweetybird | 01-08-13 | 15:44

hölzenbein | 01-08-13 | 10:15 |
“Recht op beledigen is voor neanderthalers. Dan voer ook de goedendag en de hellenbaard weer in. Ik bedoel ik scheld ook wel eens iemand verrot hier, maar dat is hier. IRL hebben wij onze beschaving. Ik zie het nut ook niet van het RECHT op beledigen.”

Lol. Er is geen verschil, 'hier' is ook 'IRL'.
Je zegt dus dat je niet snap waarom je recht moet hebben op beledigen maar zegt dat je zelf ook beledigt en dat je dus een neanderthaler bent omdat je het recht hebt (hier) te beledigen. Een stukje met zo veel tegenstrijdigheden. Kennelijk hoeft jou met woorden te bestrijden, dat doe je zelf al.

Maar je mag jou mening hebben.. zelf als die zich onderling tegenspreken.

Oow en de reactie DerUnterMensch | 01-08-13 | 15:26 was voor @hölzenbein | 01-08-13 | 13:44 |

DerUnterMensch | 01-08-13 | 15:41

De eis is alleen al schandalig, laten we dan ook meteen alle Marokkanen voor de rechter gooien die hier AL onze Nederlandse vrouwen hoeren noemen, en als straf ze naar hen geliefde koning in Marokko te sturen.
Dat we hier opkomen voor de rechten van volk waar we hier niets mee te maken hebben, behalve de overlast die we ervan ervaren.
Ik heb helemaal geen respect voor deze idioten, de dag dat ze hier opzouten hang ik de vlag uit.
Als er wel een boete komt van die dhimmie rechters moeten wij deze maar betalen voor hem, dat is wel het minste wat we kunnen doen.

Mozeskriebels | 01-08-13 | 15:30

Het was een directe reactie op jou reactie van hölzenbein | 01-08-13 | 11:35 waar je beweert dat “Het merkwaardige aan rechtschmenschjes is dat als een wet in hun straatje past alles prachtig is, maar als het even niet in hun straatje past iedereen huilie huilie doet”.

Die reactie van jou was inderdaad off-topic met als gevolg dat mijn reactie daarop dat ook was. Maar het had alles te maken met wat jij schreef. Ik gaf namelijk wat voorbeelden waaruit bleek dat het tegenovergestelde van wat jij beweerde bleek. Jou reactie daarop doet vermoeden dat je daar geen weerwoord op had.

Overigens vind ik de vraag of ik niets beter te doen heb heel nooit.. voor iemand die van 9:49 .. tot 13:44 bijna aan een stuk door heeft zitten commenteren onder het artikel. Van mij mag je hoor alleen dan is zo'n opmerking op z'n minst 'opmerkelijk' te noemen.

En ja ik wilde je inderdaad even beleren.

DerUnterMensch | 01-08-13 | 15:26

Zie de hypocrisie van de roverheid.
Hels angels en satudura allebei moterclubs.
Daarin zitten motorrijders waarvan er zijn die crimineel zijn.
Maar er zitten er ook vele in die niet crimineel zijn.
Maar justitie ziet ze om die enkele criminele liever benoemd als criminele organisatie. En verboden. De motorclubs worden door deze roverheid nu gepest vervolgt en er wordt zoveel mogelijk het lastig gemaakt.
Dat de goede niet criminele motorrijder daar onder lijdt zal ze worst wezen.

Aan de andere kant heb je de religeuse clubs. Die aanzetten tot haat dood en verderf. Bewezen misdaden hebben begaan,zoals jonge kinderen misbruiken,en wat zie je,oeps precies het tegen overgestelde.
Deze clubs krijgen geld toe in de vorm van belachelijke subsidies.
Deze clubs worden geknuffeld. En deze clubs worden door deze roverheid beschermd door andersdenkende te vervolgen die hun recht op vrije meningsuiting gebruiken om hun mening over zo'n club te geven.
Terwijl als je gelijke rechten voorstaat dan zou het zo moeten zijn ,de motorclubs willen bestempelen als crimineel'dan ook deze religieclubs.
O voor die religieclub ben je bang als roverheid. Ben je bang want die hebben meer macht en aanhang,en die motorclubjes hebben die macht niet om dat ze niet voor macht zijn opgezet maar voor hobby,en daarmee veel kleiner en met veel minder aanhang. Die kun je nog onderdrukken daar het geen gevaar oplevert voor je faalroverheid. Terwijl die extreme reliclubs vele malen gevaarlijker zijn als alle hobby motorclubs bijelkaar. Het is maar waar je je prioriteiten stelt.En nee ik ben geen motorrijder en nee ik zit niet bij zo,n club.
Het is enkel gebruikt als voorbeeld van de waanzin als je er goed over nadenkt.
Motorrijders staan in principe voor vrijheid,want voelen zich vrij als ze op de motor rijden en religiegekken willen juist je vrijheid beknotten. En dan zijnvolgens de roverheid motorrijders juist gevaarlijk. Nee roverheid religiegekken zijn de gekken en een gevaar voor de samenleving.

tweetybird | 01-08-13 | 15:18

hölzenbein | 01-08-13 | 13:21 | + -5 -
Of mijn comments hier wel of goed zijn laat ik aan anderen over, zoalng er bij mij meer dan honderd plusjes staan en bij jou alles in de min, zou ik me maar afvragen of jij niet hier degene bent met idiote gedachten.
Ik kan jou linkse " weg met ons" comments allang, ik ben gewoon een Nederlander die wel wat van zijn land wil maken, en onze erfenis waardeerd ipv het weg te geven aan mensen die ons haten.

Mozeskriebels | 01-08-13 | 15:18

De pedofiele profeet Mohammed is een kinderneuker, en moslims zijn kontebonkers en kontenbonkers, allemaal!

Onderbuik | 01-08-13 | 15:05

RECHTSZAAK VAN DE EEUW??
Nee.
Achterhoede gevecht.

ZSU-23-4 | 01-08-13 | 14:51

Het is wenselijk dat justitie in Nederland een begin gaat maken met uitzetten van mensen met twee paspoorten die:
Crimineel zijn
Oproepen tot haat
Niet willen integreren
Kritiek hebben op onze democratische beginselen
Hier ontevreden zijn maar net dat laatste zetje nodig hebben om daadwerkelijk naar hun thuisland te vertrekken.
Enz.

Onderbuik | 01-08-13 | 14:45

De Nederlandse man moet niet te lang wachten met creatief zijn en een tegendaad stellen als de moslims de baarmoeder van hun meisjes en vrouwen bestemd heeft om Europa vol te laten lopen met nieuwe Europese moslims en op die manier Europa te veroveren.

Ikbeneenzelfbouwer | 01-08-13 | 14:39

Ik zou 10 dagen gaan zitten ipv die boete.
Kun je tenminste als voorbeeld dienen voor het doorgeslagen beleid in het Westen, dat trekjes van een soort eigentijds McCarthyism begint te vertonen.
Zeg maar: een martelaarsrol a la Julius & Ethel Rosenberg.

Anijsblokje | 01-08-13 | 14:28

Om te voorkomen, dat ik ze (per ongeluk) beledig, mijd ik ze als de ziekte. Met ze bedoel ik uiteraard de geiten- en kleuter (konte) bonkende medeburgers.

vanhetvarken | 01-08-13 | 14:27

Die moslimjongens uit Arnhem, die zo moesten bedreigen en zelfs de holocaust verheerlijkten, wat voor straf hebben zij gehad. Of mogen moslims wel alles zeggen. Het lijkt er wel op.

Rest In Privacy | 01-08-13 | 14:25

Eigenlijk zou je die rechters in Amsterdam gewoon moeten negeren als zijnde onbeduidend.
In deze zaak is het een waterhoofd wat daar zit met veel meer macht dan begrip en binnen het kader van de maatschappelijke discussie moet dat nu juist andersom zo zijn. Behalve als je in een bananenrepubliek leeft.

ZSU-23-4 | 01-08-13 | 14:20

Blij met de steun van GeenStijl voor Robert de Jonge. It's a bloody shame wat er van mijn land van ooit geworden is.

frisenfruitig | 01-08-13 | 14:19

Dus moslims mogen wel zeggen dat ze kleine jochies van achteren nemen.
Heb het die politieofficieren toch duidelijk horen zeggen daar in de zandbak.
Overdag braaf naar de opleiding, maar 's avonds kwamen de jochies van plezier.
En die kwamen niet om te mensergerjenieten.
Maar als wij het zeggen, is het discriminatie.
Tuurlijk jôh.
Laat me raden.... deze knul wordt berecht als voorbeeldfunctie, zodat niemand het in z'n hoofd haalt om op 21 september naar de Koekamp bij het Malieveld te komen.
Want naar het plein bij de Tweede Kamer mocht niet. Weg met ons.
denhaagfm.nl/2013/07/17/geert-wilder-m...

Schietmijmaarlek | 01-08-13 | 14:17

Is er een rekeningnummer waar een bijdrage om die 500 euro bij elkaar te scharrelen naar gegireerd kan worden??

Megalomaniak | 01-08-13 | 14:17

En natuurlijk is Geert Wilders groter dan Mohammed, Mohammed is dood, leefde in een achterlijk tijdperk, onder achterlijke woestijn omstandigheden en Wilders heeft de beschikking over onbeperkte informatie, kan zijn mening bijstellen, is een onderdeel van onze nu nog wel levende democratie en kan in debat gaan, wat je van die overschatte en megalomane fantast uit de woestijn niet geheel kunt zeggen.
Gelukkig is de rechtelijke macht hier en daar ook aardig hersendood, dat is een nadeel, maar het is zaak daar snel een voordeel van te maken en hen te bestrijden waar ze zwak zijn.

ZSU-23-4 | 01-08-13 | 14:15

@willem653 | 01-08-13 | 11:43,

Als Nederlander kun je best wel aangifte doen hoor alleen moet je de tijd erna wel goed om je heen blijven kijken.

basweetutwel | 01-08-13 | 14:14

Wie doet even een hoax verhaal de wereld inslingeren van een blonde mevrouw die is mishandeld door 2 marokkanen?! Ik ben nml zeer benieuwd naar wat er dan gaat gebeuren.. Van aangifte van echte mishandeling weten we inmiddels dat daar niks mee gebeurd. Ik denk dat 'we' het slimmer moeten spelen in vervolg. Gewoon openlijk zeggen wat je vind wordt tenslotte niet meer getolereerd in dit land, behalve door gelovigen dan. (whatever happend to tolerantie©) Het enige wat overblijft is zeg maar 'spiegelen' wat 'zij' doen en dan kijken wat naar wat er gaat gebeuren. Op die manier kun je dan aantonen dat er selectief vervolgd wordt.

Robertski | 01-08-13 | 14:13

Overigens kun je aan het vonnis ten aanzien van Geert Wilders wel zien dat de rechtbank en de rechters in het bijzonder toch een stel wereldvreemde idioten zijn, beetje richting idioot savant, daar de rechtbank stelde dat kritiek op de islam mag als je deze kritiek maar niet koppelt aan moslims. Nou, hoe de neuk kun je ooit spreken van een islam zonder moslims, dat is als een broodje worst zonder worst, rechtspraak zonder uitspraak of sepo.
En de Jonge heeft in zekere zin ook groot gelijk, het toenemende aantal moslims zal (waarschijnlijk) leiden tot een groter wordende islam en ook het aantal islamitisch radicalen zal toenemen, daarmee ook de intolerantie en de dreiging voor onze vrije democratische maatschappij en wij zullen ons daartegen moeten verweren door het aantal moslims in dit land en in Europa terug te dringen of de islam in ieder geval aan waarde af te doen nemen. En je kunt de islam niet los zien van haar volgers, het is immers als de vis in het water, ieder scheiding is kunstmatig, tenzij de islam zal vervallen tot een dood geloof (wat ik vurig hoop), dan pas kun je islam van moslim scheiden.
Maar goed, wat wil zo'n juridisch wereldvreemd lulletje nu veranderen aan de (met enige zekerheid) op de werkelijkheid gebaseerde gedachten dat de islam en ook het grote aantal moslims in onze vrije westerse wereld een bedreiging is van onze eigen cultuur?
Ze kunnen vonnissen tot ze doodvallen (en van mij mogen ze), ze zullen deze discussie nooit winnen. Nooit dus.

ZSU-23-4 | 01-08-13 | 14:08

Veel pastoors ,bischoppen en andere gelovige waren ook kontebonkers en pedo's. Die hebben het dan niet opgeschreven,maar wat ik hier schijf is de waarheid die gebleken is en een feit. Ik zeg hetzelfde als die gebleken waarheid in iets grovere bewoording. Ontkennen kunnen ze het niet meer. Net als dat andere geloof. Het is de waarheid,maar je mag het niet benoemen,en dat heet nu wegkijken voor de keiharde waarheid en realiteit. Nee religie,het is niet alleen een extreme plaag,het is ook nog eens zeer hypocriet en zeer hardleers. Weg met die troep,dat is mijn mening het hoeft niet de jouwe te zijn.

tweetybird | 01-08-13 | 14:06

Wie heeft die rechtzaak eigenlijk aangespannen? Doet me sterk denken aan ons aller Gregorius Nekschot die van zijn bed gelicht werd wegens satire..

Fratello | 01-08-13 | 13:54

We worden van twee kanten in het nauw gedrukt. Maar honden die in het nauw gedreven worden, bijten hard van zich af.
SvennusMax | 01-08-13 | 13:26 |
Terugduwen is het antwoord.
Ik zou zeggen, de rechtelijke macht stukspelen. Ze zijn ook maar beperkt in hun handelen, daar moet gebruik van gemaakt worden. De slimmere beledigers van de islam (reken ik mezelf niet toe, want negeer de rechtelijke macht als zijnde een niet ter zake doende galbult in het landschap van de politieke strijd tegen de islam en andere achterlijkheid) zullen nooit gepakt kunnen worden, omdat zij hun beledigingen zodanig inpakken dat het valt onder de vrijheid van meningsuiting.
Bovendien, de islam is in Nederland dusdanig onder vuur komen liggen, dat de islam daar met geen mogelijkheid of shariavonnis van Amsterdamse kruiprechters een eind aan kunnen maken.

ZSU-23-4 | 01-08-13 | 13:53

Kijk dat is nu weer een stukje faalkabinet.
Nee deze meneer gebruikt zijn recht van vrije meningsuiting,men hoeft het niet met hem eens te zijn,dat is je goed recht.
Maar deze meneer discrimineerd niet,nee de discrimators zijn in deze juist deze faaloverheid. Die discrimineren deze meneer door hem te straffen voor zijn recht op vrije meningsuiting.Deze meneer beledigt ook niet want ze hebben het zelf geschreven. Hoe kan je het dan belediging noemen. Hij zegt het enkel wat grover,maar in weze herhaalt hij in wat grovere woorden wat al in dat almachtige boek beschreven word.
Waaruit maar weer blijkt ,religie het is een plaag, religie is totaal het tegenovergestelde van het recht op vrije meningsuiting en het is een gevaar voor het ons verworven recht op vrije meningsuiting. Religie is geen democratie,maar een pure dictatuur,en dient daarvoor beter uitgeband te worden. Dat is mijn mening het hoeft niet de jouwe te zijn.

tweetybird | 01-08-13 | 13:52

op welke basis wordt deze persoon dan precies aangeklaagd? Belediging van... ja van wie eigenlijk? Een of ander sprookjesfiguur. Laat het OM eerst maar eens bewijzen dat de beledigde persoon bestaat/bestaan heeft...

Beunes | 01-08-13 | 13:50

Ach meneer is zelf een sympathisant van joodse extremisten. meneer draagt een trainingsjack van de Jewish Task Force, een groep die zelfs door zionistisch clubs als de Anti Defamation League en het Simon Wiesenthal Center als racisten en extremisten worden gezien. Leider van dit Kahanistenclubje Victor Vancier, veroordeeld voor vele terreuraanslagen. Kahanisten zijn net zo gevaarlijk als de Wahibisten van Al-Qaida.

clockworkrebel | 01-08-13 | 13:48

500 Euro boete?
HAHAhaha, maar dat is een koopje voor het verdedigen van onze vrijheid en onze democratie tegen het gespuis dat religieus overtuigd van de waarheid - zoals opge-orakeld door de laatste profeet.
Die lui van de rechterlijke macht zijn een stel domme, achterlijke en vooral wereldvreemde regelneukers als zij denken dat de kritiek op de islam met een dergelijk lage lachwekkende straf zal verstommen.
Oh en de islam is een geloof voor de dommen, dat kun je aan de volgers van dat geloof dan ook overduidelijk zien en horen.
De rechters zullen kunnen shariavonnis na shariavonnis uitspreken, wij vrijdenkende halfanarchisten zullen ze vernietigen op een wijze waar ze met geen wet een antwoord op zullen weten, om maar in de verhitte spreektrant van de islam en Koran te blijven.

ZSU-23-4 | 01-08-13 | 13:47

DerUnterMensch | 01-08-13 | 13:34
Heb je niks te doen of zo? Wil je hier mensen beleren gast? Wij hebben ook een bibliotheek en internet dus als ik verhaaltjes nodig heb dan zoek ik wel. Heeft helemaal niets te maken met wat ik schreef en is totaal off topic.

hölzenbein | 01-08-13 | 13:44

@hölzenbein | 01-08-13 | 11:35
Rechts = liberaal (tja er zijn enorm veel definities voor maar ik hou het op liberaal omdat de algemene deler lijkt te zijn) wat dus betekent dat er zo min mogelijk wetgeving moet zijn. Iemand die echt rechts is zal dus zelden wetgeving vinden die “in hun straatje past”. De meeste wetgeving past pas in het straatje als hij niet bestaat.

Sterker nog, jou opvatting lijkt juist erg op te gaan voor links / socialist. Die willen voor alles wetgeving hebben en alles moet gecontroleerd worden (inclusief elke uitspraak) maar omdat hun achterban toevallig nogal eens graag een jointje op steekt moet dat dan wel ineens weer kunnen. Van mij als liberaal moet dat ook gewoon kunnen maar als socialist zijnde staatsfreek die alles maar wilt verbieden is dat dan toch wel erg hypocriet.

Alles moet verboden worden, behalve wat ze zelf goed vinden. Voorbeeld: Socialisten vinden dat de rijke meer moeten betalen.. en dan niet een vlaktaks nee rijken moeten juist nog een hoger percentage betalen. Met 'rijke' verwijzen ze dan vrijwel altijd naar andere die nog 'rijker' zijn en dat geld moet dan naar de arme. Rechts vind dat iedereen zoveel mogelijk zelf moet bepalen waar je je geld aan uit geeft. Wil jij je geld doneren aan arme dan kun je dat. Oftewel in een liberale samenleving kun je zelf bepalen hoe je leeft en je kunt dus ook een socialistisch leven lijden (je kun jou geld met andere delen, en al je bezettingen met andere delen enz) maar in een socialistische samenleving kun je alleen een socialistisch leven lijden omdat ze al het andere willen verbieden. (En zo'n asociale samenleving noemen ze dan sociaal)

Dus als er iemand is die alleen legaal wilt hebben wat in zijn straatje zit en verder alles wilt verbieden dan zijn het de socialisten / linkse wel.

DerUnterMensch | 01-08-13 | 13:34

@hölzenbein | 01-08-13 | 13:21
Hé! Jij weer hier! Leuk! Was al bang dat je geronseld was om naar Syrië te gaan of zo.

SvennusMax | 01-08-13 | 13:27

Gerrit Funny | 01-08-13 | 13:19 | + 0 -
Nee. Behalve een waco dierenpolitie en een verwarrende 130 kmh (allemaal mislukte propaganda om zieltjes te winnen) bakken ze helemaal niets en dat gaan ze niet doen ook niet. Waarom dat zo is? Niet willen samenwerken met niets en niemand. Ze kunnen blijven schreeuwen maar praktisch gaat er niets gebeuren. Net als andere partijen maar die werken tenminste nog met anderen samen.

hölzenbein | 01-08-13 | 13:27

Ah. De vijfde colonne vond het weer eens nodig zichzelf op de borst te kloppen ten koste van een arme ziel.

Voor degenen die het nog niet doorhadden; het zijn niet enkel de moslims die de vrijheid van meningsuiting bedreigen. Het is ook/juist onze "rechtstaat".

We worden van twee kanten in het nauw gedrukt. Maar honden die in het nauw gedreven worden, bijten hard van zich af.

SvennusMax | 01-08-13 | 13:26

*apathisch in boom zitten gaat*

hallevvezool | 01-08-13 | 13:23

Mozeskriebels | 01-08-13 | 11:53
Welja jôh, begin je weer onbeschoft te worden als ik je vertel hoe het in Nederland werkt en jij je gelijk niet krijgt? Leuk hoor. Overigens jouw comments stralen van intelligentie zeker? Manmanman..

hölzenbein | 01-08-13 | 13:21

Als hij verliest ga ik PVV stemmen en dat zou eigenlijk iedereen dan moeten doen!

Gerrit Funny | 01-08-13 | 13:19

Een beetje hypocriet van GeenStijl want in dit stukje onzin www.geenstijl.nl/mt/archieven/2012/09/... neemt GeenStijl.. nouja Johnny het nog op voor justitie. De reactie was namelijk 'helaas' te laat weggejoris en kwam de reaguurder dan ook op een ban te staan. Daarbij “Doodsbedreigen = doodsbedreigen”.

Het betrof echter natuurlijk bij lange na geen doodsbedreigingen (de reaguurder trok een conclusie en vormde daar een mening bij). Kan een rechter een dubbele salto achterwaarts voor me gaan maken maar het kwam niet eens in de buurt van een doodsbedreiging en die uitspraak was een gotspe voor de rechtstaat waarmee die uitspraak een groter gevaar is dan de uitspraak van die reaguurder.

Nu, bijna een jaar later neemt GeenStijl het wel weer ineens op voor de vrijheid van meningsuiting? Neem dan tenminste een punt in en wijk daar niet van af. Dat zou wel zo prettig zijn.

Het hele probleem is dat wetgeving elkaar bijt. Je moet gewoon elke mening kunnen geven ZELFS als die 'discriminerend' van aart is. Het is en blijft tenslotte maar een mening. Zelf het discriminerend behandelen is in veel gevallen de gewoonste zaak van de wereld. Ben je geen 18 dan mag je geen rijbewijs krijgen. Ik vind dat prima en het is wettelijk zo geregeld maar het is wel discriminerend.
Hier betreft het slechts een mening. Een mening kan wel discriminerend van aart zijn maar kan hij ook discrimineren? Sluit jij iemand uit door de mening te hebben / te kennen te geven dat je vind dat groep x minderwaardig is of zou moeten worden uitgesloten of wat dan ook? Nee je hebt dan alleen die mening.

Echter zolang we dat totaal absurde artikel 1 van de grondwet nog hebben blijf je dit soort onzinnigheden houden. Het word dus echt de hoogste tijd om dat stuk papiervervuiling uit de wet te schrappen.
De gevallen waar het wel voor zou moeten gelden (voorbeeld: men mag niet iemand toegang tot de bus weigeren puur en alleen omdat het een blanke autochtone man tussen de 18 en 50 is (de meest gediscrimineerde bevolkingsgroep)) kun je eenvoudig opvangen in andere wetgeving.

DerUnterMensch | 01-08-13 | 13:18

Pierre Lebon | 01-08-13 | 11:56
Ik maak gelukkig geen wetten, dus lul niet zo dom gast.

hölzenbein | 01-08-13 | 13:16

@ITEACHYOU | 01-08-13 | 09:48,

Een booslim uitschelden? Ach, noem het gewoon de ideologie der kontenbonkers. Niks mis mee lijkt me.

basweetutwel | 01-08-13 | 13:07

Moslims worden als een bedreigde diersoort behandeld die je met zorgvuldigheid een voorkeursbehandeling moet geven, ....... met fokprogramma's en het uitzetten in het wild.
.
Nou dat zullen we weten ook.
.
Maar zij zijn niet bedreigd, zij zijn juist de bedreigers (en bedriegers) die ons bedreigen, steeds weer.

Rest In Privacy | 01-08-13 | 13:05

cabrão | 01-08-13 | 10:46 | + -5 -

"Op zich raar dat men wel de Koran citeert wat betreft het "feit" dat Mohammed een kleuterneuker zou zijn, maar tegerlijkertijd 99% van dat zelfde schrift als lariekoek beschouwd (oftwel niet gelooft). "

Een late reactie, maar toch:

Het is maar hoe je er tegenaan kijkt.
Dat Mohammed flink veel bloed aan zijn handen had en bijzonder racistich was, dat staat wel vast, evenals het misbruik van kinderen en vrouwen (en mannen), diefstal, oorlog enz.
Dat hij op die berg zgn een verhaal (soera's) in zijn oren gefluisterd heeft gekregen en opgeschreven is wat mij betreft prima maar verder geheel zonder bewijs en er is bovendien sprake van plagiaat. Heb zelf liever de sprookjes van de gebr Grimm.

In het kort: het ene zegt iets over de handelwijze van de persoon Mohammed (~570 - 632), het ander over de verhalenbundel die hij geschreven heeft. Het lijkt mij een groot verschil.

filibuster | 01-08-13 | 13:03

@aardappelninja | 01-08-13 | 12:50
"Nog even en allah een fictief opperwezen noemen komt u in het gunstigste geval te staan op een rechtszaak."
Dankjewel voor de onderbouwing. Precies dit soort uitspraken laten zien hoe slim de gemiddelde wilders aanhanger is. Of moet ik zeggen "hoe bang"?

BerendB | 01-08-13 | 13:03

Dit soort rechtbanken zijn een verlengstuk van de shariarechtba.. ehe .. shariakrombanken

Rest In Privacy | 01-08-13 | 12:56

Hoe een democratie zichzelf kapot laat maken door een stel brutale geloofswaanzinnigen enerzijds en een zeer fout uitgevoerd rechtssysteem en een lakse schijtoverheid anderzijds.

Moslims moeten geen enkele voorkeursbehandelingen meer krijgen op basis van hun achterlijke geloof. Wie denken deze arrogante zotten der aarde wel niet te zijn dat ze menen hier even de dienst uit te kunnen maken?! Als het er op aan komt, gunnen ze helemaal niemand het licht in de ogen, zelfs hun eigen kinderen moeten net zo makkelijk dood bij deze ingebeelde verhevenen der aarde.

Wij Hollanders waren aan het seculariseren, weet u nog? Wij waren trots op onze vrije meningsuiting en stonden wereldwijd als een spontaan, vrijgevochten en vriendelijk volk bekend. Wij hebben dan ook geen enkele behoefte aan de grillen van de ego-trippende haat-pislims en eeuwen in de tijd terug te moeten leven.

Hoeveel beledigingen nog mensen, hoe lang nog voor de bom barst?

Really? | 01-08-13 | 12:54

@Kaosu | 01-08-13 | 08:56 |
dat van die kleine jongetjes is wel waar:
www.sfgate.com/opinion/brinkley/articl...
.
_______
.
Uit jouw link:
.
bacha baz, the term for an older man with a boy lover. Literally it means "boy player." The men like to boast about it.

Rest In Privacy | 01-08-13 | 12:52

BerendB | 01-08-13 | 12:37 |
Nog even en allah een fictief opperwezen noemen komt u in het gunstigste geval te staan op een rechtszaak.
En de mensen die dat gevaar wel zien maar uit blijven maken voor domme mensen. En dat nog in matig Nederlands ook.

aardappelninja | 01-08-13 | 12:50

ik neem aan dat geenstijl even die vijfhonderd euri bij elkaar gaat verzamelen?

Zwijneveld | 01-08-13 | 12:46

Overigens vraag ik me af wat er beledigend is aan 'kontenbonkers'. Of was de belediging meer aan het adres van 'de kontenbonkers' die ineens de blijkens statistieken overmatig criminele en gewelddadige groep van arabieren geheel in zijn gelederen geschaard kreeg?

pvpb | 01-08-13 | 12:42

"hij mag pedoprofeet Mohammed ook geen kleuterneuker noemen" dat is gewoon 'n beetje aangedikt, moet kunnen.
Mohammed doet ze alleen vanaf 7 jaar

Tim Grimbek 10 | 01-08-13 | 12:39

@Smuts | 01-08-13 | 12:36
ROFLOL om je manier van schrijven, helaas minder over de inhoud, natuurlijk.

Smuts | 01-08-13 | 12:37

Het blijkt maar weer; Veel wilders aanhangers zijn bijna net zo gek als veel booslims. Let wel ik zeg bijna he.
Ik wil geen moslims beledigen. Geloven in een fictief opperwezen is nog net iets slimmer als geloven in geert wilders.

BerendB | 01-08-13 | 12:37

@eastender | 01-08-13 | 09:52
ROFLOL!

Smuts | 01-08-13 | 12:36

Waar is het rekeningnummer van deze verdediger van het vrije woord? We buigen niet voor het islamofascisme en de dhimmitude van onze d666 rechters, met hun 'weg met ons mentaliteit'. Oh ja en op voorhand al, ja hoor en de Kruistochten waren ook heel erg.NOT

alwayslearning | 01-08-13 | 12:35

Mozeskriebels | 01-08-13 | 11:45
Ik kom niet op voor de Islam, ik kom op voor die mensen die de Islam beleven achter die gesloten voordeur die jij noemt. Net zoals ik opkom voor Joden, Christenen die hun geloof beleven zonder mij er mee lastig te vallen. Ook al zijn er groepen die hun geloof aan mij willen opdringen, dan nog kan je niet zo simplistisch over ALLE gelovigen spreken is mijn bescheiden mening.

ITEACHYOU | 01-08-13 | 12:34

Mozeskriebels | 01-08-13 | 11:53 |
Over Volkert gesproken: Over 8 jaar wellicht als buurman! Prettig idee inderdaad.

Fiasco | 01-08-13 | 12:34

@hölzenbein | 01-08-13 | 11:35
Zeker. Heb je ongetwijfeld ook met linksmenschjes, religie(=wappiewappie)menschjes etc.

Beetje menselijk proces om te zeggen "Ja, maar...". Als het goed is heb je dan het onpartijdige [1] rechters die dan het kaf van het koren scheiden.

[1] Tsja. Laat ook maar.

Smuts | 01-08-13 | 12:32

@Peter Emile | 01-08-13 | 11:39
Eens met je verhaal behalve dat ik denk dat het zowel een ideologie als religie is.

Het zou echter geen drol verschil moeten maken - dat overdreven beschermen van verzonnen denkbeelden als religie (godslasting in wetboek van strafrecht) moet maar 's afgelopen zijn.

Smuts | 01-08-13 | 12:30

@War On Errorism | 01-08-13 | 11:45
Wist niet dat die gast zo goed Engels sprak...

Smuts | 01-08-13 | 12:27

Ik vraag me zelfs af of Arabier wel een ras is. Dacht het niet.

Graaf van Egmont | 01-08-13 | 12:21

De struisvogel politiek is weer eens stil over deze zaak.
Joden worden k#nkerjoden genoemd, geen justitie te bekennen.
Pedos beginnen een eigen club ( clubavonden met zelf meegebrachte kleuters?) geen justitie te bekennen.
Justitie pakte die 19 jarige ronselaar op, er word een protest geregelt ( alleen broeders) dus ineens word ze vrijgelaten. Goh wat een toeval zeg.

500 euro boete voor 2 moslims beledigen. Is een dure grap als straks miljons of muslim are affended.

Sieg_multi_culti | 01-08-13 | 12:17

@ZDEV | 01-08-13 | 08:55
"Moslims" is geen ras.

Smuts | 01-08-13 | 12:15

Teminste 1 arabier is een kontenbonker : mohammed.

Thoth | 01-08-13 | 12:06

@Van Rossem | 01-08-13 | 08:46
"... door te zeggen dat Nederland zich moet beseffen dat er in Jemen en Malí gegijzelde landgenoten in moslimhanden zijn".
Tsjonge, jonge.
Zich beseffen is tokkie Nederlands. Het is "zich realiseren" of "beseffen", zonder "zich".
Terug naar de basisschool, lijkt me.

Het_Genie | 01-08-13 | 12:03

-weggejorist-

chatboy16 | 01-08-13 | 12:03

Die wet van Hölzenbein, waar iedereen zich aan zou moeten houden, maar die probleemloos kan worden opgerekt als er een waxinelicht houdertje richting de koets vliegt. Klassenjustitie pur sang.
Het zou me niet verbazen als deze Robert sancties krijgt opgelegd tbv de jurisprudentie en ik hoop vervolgens vurig dat hier en in de rest van NL ongezien de pleuris uitbreekt. Ik vind het zo langzamerhand wel mooi zo. ZIJ kotsen ons uit.

Pierre Lebon | 01-08-13 | 11:56

@FW Ta-183 Huckebein | 01-08-13 | 11:50
Het eerste voorbeeld is een oproep tot moord, het tweede een (vrij milde) belediging.
Dus uiteraard blijft het eerste voorbeeld onbestraft en wordt de belediger vervolgd tot het bittere eind.

Slipsnifter | 01-08-13 | 11:55

Kunnen ze de beperkte tijd en budgetten van het OM en de rechtbanken niet beter gebruiken voor belangrijkere zaken?

Ik wil ze hierna nooit meer horen zeuren over bezuinigingen en werkdruk.

Leer prioriteiten stellen lutsers.

BvG | 01-08-13 | 11:53

hölzenbein
Ik lees telkens klotsbrein, maar dat zal wel door je domme comments komen..
Onze wetten inderdaad, niet de wetten van moslims,
En daarbij heb ik helemaal geen hoge pet op van onze rechterlijke macht, die zijn medeverantwoordelijk voor die hele multi culti hier.
Daarbij spreekt de rechterlijke macht niet meer namens het volk, ze doen precies het tegenovergestelde wat het volk wil.
En rechters doen ook aan klasse justitie en meten met twee maten, de rechterlijke macht zou flink herzien moeten worden en het volk zou inspraak moeten krijgen in zaken die ons hele land bezig houden.
Zo had een Volkert van der graaf levenslang moeten krijgen, en Joris Demmink allang achter de tralies horen zitten.

Mozeskriebels | 01-08-13 | 11:53

Weg met ons, weg met ons, weg met ons!!!!!

H.A. Ram | 01-08-13 | 11:52

een imam mag homo's minder dan varkens noemen die je ook van een hoge toren mag gooien: moslim's mogen anderen dus beledigen van onze rechters,
welnu, als moslims anderen mogen beledigen dan lijkt het mij niet meer dan logisch dat ze ook niet moeten zeuren als ze zelf beledigd worden

FW Ta-183 Huckebein | 01-08-13 | 11:50

@Koninging Beatricks | 01-08-13 | 11:45
En al voelen ze zich wel beledigd, de aangifte wordt toch niet opgenomen en de daders niet vervolgt.

Slipsnifter | 01-08-13 | 11:50

I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it. - Voltaire

War On Errorism | 01-08-13 | 11:45

Gelukkig dat al onze Nederlandse 'kankerhoeren' zich niet zo snel beledigd voelen, want dan zouden we niet genoeg gevangenissen hebben.

Koninging Beatricks | 01-08-13 | 11:45

ITEACHYOU | 01-08-13 | 11:24 | + -3 -
Moet ik weer uit mijn luie stoel komen, ik snap het wel, jij snapt het geloof ik het niet helemaal.
Dt is Nederland en hier hebben we helemaal geen islam in onze wetten staan, die zijn gebaseerd op een eeuwenoude samenleving waar toen geen moslim aan te pas kwam.
Dus ik heb helemaal niets met die hele kliek te maken de hier als een koekkoeksjong ons nest is ingedrongen.
In Nederland is inderdaad elke vreemdeling onderhevig aan onze dominante cultuur zoals wij dat zouden zijn in hen cultuur, dus dat maakt ons autochtonen inderdaad net iets meer in ons land.
Dat is realiteit en niet dat eeuwige linkse gezwam dat iedereen zijn cultuur hier mag houden, waanzin is dat.
As je zo graag moslim wil zijn en wil leven volgens de wetten van die die verzonnen god en idioot Mohammed, ga naar een moslimland.
Hier waren we net op de goede weg om het geloof te plaatsen waar het hoort, achter de voordeur of bij je inteeltkliekje in een verzamelgebouw voor malloten.
Nu zitten we opgescheept met een nog achterlijker geloof met nog achterlijke aanhangers ervan inclusief inteelt figuren.
Raar dat juist links altijd ageerde tegen het geloof en nu ervoor opkomt.

Mozeskriebels | 01-08-13 | 11:45

Dit lijkt altijd maar 1 kant op te werken. Wanneer ik 'kanker kaas' of 'kanker hollander' word genoemd is er niks aan het handje, maar een onvertogen woord jegens onze Arabische metgezellen en je hebt de woede van de natie op je hals.

willem653 | 01-08-13 | 11:43

Resumerend; een imam die oproept om homo`s te doden door ze head first van een hoog gebouw te gooien is is liev, en moet kunnen, want we zijn een tolerant land, en vrijheid van meningsuiting die voor iedereen geldt etc.
Een kaaskop die moslims kontenbonkers noemt wordt gezien als staatsgevaarlijk en staatsrechterlijk vervolgd.
Tja....

Slipsnifter | 01-08-13 | 11:42

verdeel en heers verdeel en heers verdeel en heers verdeel en heers verdeel en heers verdeel en heers
enz.

ITEACHYOU | 01-08-13 | 11:41

Enkele citaten:

"Freedom go to hell".
"Massacre those who insult islam".
"Behead those who insult islam".
"Europe, take some lessons from 9/11".
"Hijab liberates".
"Islam will dominate the world".
"Butcher those who mock islam."
"Be prepared for the real holocaust"
"Europe, you will pay. Your extermination is on its way".

Dit zijn slechts enkele van de teksten die werden meegedragen op borden tijdens een grote moslim-demonstratie in Londen in 2008. Gewoon, op straat. In de frisse lucht. Ongestraft.

In een land dat ooit model stond voor de westerse beschaving. In een land waarin de dhimmitude en de islamisering inmiddels het nachtmerrie-scenario al lang voorbij is. Een nachtmerrie-scenario dat ook hier in Nederland bezig is zich te ontvouwen. Zie deze idiote, Kafkaïaanse rechtszaak.

Het is niet eens zo lang geleden dat de in bepaalde kringen zéér gerespecteerde Marcel van Dam (u weet wel, die rooie 'soosjalistiese' jongen die inmiddels op een landgoed woont), Pim Fortuyn op de nationale tv voor 'minderwaardig mens' uitmaakte. 'Minderwaardig mens'. Minder waard dus, dan hijzelf en de zijnen. Een 'Untermensch', dus. Een classificatie die ooit gebruikt werd om de geesten rijp te maken voor de grootste volkerenmoord in de geschiedenis.

Geen rechter die zich daarover hoefde te buigen. Niemand die een klacht indiende tegen deze schandelijke belediging.

Dat geldt ook voor de barbarij die afdruipt van de teksten op de borden die bij voornoemde moslim-demonstratie werden meegedragen; Fascisme dat uit het riool komt kruipen. Fascisme in zijn puurste, goorste vorm. Deze vuiligheid, deze ranzige geweldsporno mag allemaal. Gewoon, op straat. In de frisse lucht. Ten overstaan van onze kinderen. In onze ooit beschaafde steden. Dat laten we allemaal maar ongestraft gebeuren hier in het westen. Geen klachten. Geen rechters. Wegkijken is de norm. Dan buigen. Vervolgens op de rubberen knieën.

Want ojee, het gaat om een 'religie'.

Maar zal ik u eens wat zeggen? dit is geen religie. Dit is rauwe barbarij. Dit is oorlogs-ideologie.

En degenen die tegen deze barbaarse, fascistoïde ideologie in verzet komen, worden hier voor de rechter gesleept. Zoals deze Robert de Jonge.

Wat. Een. Gotspe.

Peter Emile | 01-08-13 | 11:39

Ik heb mezelf nog maar even beschermd en uitstel van executie gedaan door zo ver mogelijk in het noorden te blijven wonen.
Uiteindelijk zal het gezwel Islam deze kant ook wel opdrijven want het worden er steeds meer. Ik koop tijd zeg maar. Tijd is het enige wat nog geen geld kost in dit idiote land.
Hier zijn ze nog wel vriendelijk de hoofddoekjes. Maar owee, als ze zich vermeerderen! Dan komt het ware gezicht onder die sluier vandaan. Ik haat moslims. Ik haat de islam. En ik haat de kinderneuqer en profeteur Mohammed! Zo. En nu jullie weer.

miereneukert | 01-08-13 | 11:38

Het merkwaardige aan rechtschmenschjes is dat als een wet in hun straatje past alles prachtig is, maar als het even niet in hun straatje past iedereen huilie huilie doet. En dat met de ZELFDE wet die gewoon voor IEDEREEN geldt. Niet dat ik er van op kijk maar #feit it is..

hölzenbein | 01-08-13 | 11:35

De term *kontenbonker* ligt bij het OM gevoelig. Is het niet, Tonino?

Lewis Lewinsky | 01-08-13 | 11:32

lady blabla | 01-08-13 | 11:23 |
begin maar alvast met rennen.....

ITEACHYOU | 01-08-13 | 11:30

Prins Bernhard kon er goed van vreten!

Kobus v/h zandpad | 01-08-13 | 11:29

cabrão | 01-08-13 | 10:46
blijkbaar zijn er toch genoeg reaguurders die in het boek geloven hahahahaha

ITEACHYOU | 01-08-13 | 11:28

Waarom heeft de profeet Mohammed niet afgekondigd dat Moslims gedurende de RAMMADAN 4 weken lang continue aan een stuk door moeten vasten! Dus dag en nacht?
Had een hoop ellende gescheeld!

kippevlees | 01-08-13 | 11:27

Slipsnifter | 01-08-13 | 11:14
Fijn. Maar we leven nu en niet meer in de oorlog of de middeleeuwen. Dus.

hölzenbein | 01-08-13 | 11:26

Parsons | 01-08-13 | 11:11 |
Wat moet ik er op antwoorden? Ga klagen waar je klagen kan maar niet bij mij. Ik ga niet over wetten dude.

hölzenbein | 01-08-13 | 11:24

Mozeskriebels | 01-08-13 | 10:01
wie is er nu gebrainwashed??????? Omdat ik het niet met je eens ben, ben ik opeens moslim of multiculti fanaat? roepen dat alle moslims racistisch, intolerant en minderwaardig zijn t.o.v. onze Westerse beschaving is net zo dom als roepen dat de crisis door de Joden komt of dat alle niet hoofddoek dragende vrouwen hoeren zijn, snap je dat nu echt niet?

ITEACHYOU | 01-08-13 | 11:24

@zeeman73 | 01-08-13 | 11:17
Ik voel mij beledigd door uw plempsel. Graag 500 euro aftikken of 10 dagen zitten.

dlseth_ | 01-08-13 | 11:24

Vrijspraak en snel een beetje!!

Hoe kan het dat de media hier zo stil over is?

Het bewijst voor mij dat de onafhankelijke media dus niet bestaat.

Als deze jongen word berecht en al is de uitspraak een boete van 1 euro dan trek ik mijn kleren uit en ga ik door that Haagse moslim buurtje rennen.

lady blabla | 01-08-13 | 11:23

er is vrije meningsuiting. dus je mag zeggen wat je wilt.
maar er zijn ook wetsartikelen over smaad, laster en discriminatie.
dus wanneer je onder het mom van vrije meningsuitingen anderen of hele groepen grof wilt beledigen, dan is dat je goed recht.
maar dat betekent niet dat die andere wetsartikelen niet meer gelden.

zeeman73 | 01-08-13 | 11:17

@hölzenbein | 01-08-13 | 11:03
"En hou je aan de wet die voor iedereen hier geldt"
Dat zeiden veel nederlanders ook in de periode 40-45 van de vorige eeuw.

Slipsnifter | 01-08-13 | 11:14

@cabrão | 01-08-13 | 10:46
Ik geloof ook niet in de meuk. Dat doen labiele mossels wel voor mij. En datzelfde labiele tuig volgt vol overtuiging een personage die anno 2013 als genocidale pedofiele misogynist te boek zou staan.

Stel je toch eens voor; als ik vol overtuiging op straat roep dat ik handel naar mijn grote voorbeeld die kinderen van 9 neukt, die complete dorpen vol joden vermoord en die vrouwen dwingt zichzelf te onderwerpen aan mannen, dan zou ik zou vrij snel opgepakt worden. Maar als ik het allemaal samenvat en roep dat ik een moslim ben, dan moet men ineens respect voor mij hebben...?

dlseth_ | 01-08-13 | 11:12

Berendbotje,, ga jij even verhuizen naar een moslimland ? Daar hoor jij schijnbaar thuis , eikel.

Lief meiske | 01-08-13 | 11:12

@hölzenbein | 01-08-13 | 11:03
Geen antwoord dus.

Makes sense to me.

Parsons | 01-08-13 | 11:11

zeeman73 | 01-08-13 | 10:40 | + -4 -
Ik vind het jammer dat ik steeds autochtone blanke Nederlanders voor de rechter staan vanwege hun meningsuiting maar ik zelden moslims zie terwijl die toch ook een zeer uitgesproken mening over niet-moslims hebben.
Het is in Nederland, dankzij jarenlange linkse multiculti indoctrinatie, nu zo geworden dat het discrimineren en onderdrukken van je eigen volk als politiek correct wordt gezien.

Moi2 | 01-08-13 | 11:07

Parsons | 01-08-13 | 10:51
Wat een onbenullige vraag. Ik antwoord er niet eens op. Je hebt zoals altijd weer de helft mee gekregen. Kijk het filmpje nog eens. Lees eens wat. En hou je aan de wet die voor iedereen hier geldt.

hölzenbein | 01-08-13 | 11:03

Stuur alle reaguurders, mijzelf incluis, maar een dagvaarding, stelletje wereldvreemde incompetente policor fascisten.

Bigi Bana Boy | 01-08-13 | 11:02

@truus, zo heb je het mooi verwoord inderdaad.
Ik ben het ook wel met je eens in zekere zin, maar ik blijf erbij dat het te gek voor woorden is dat je niet mag zeggen wat je denkt.
Dat het al zover is dat mensen zelfs bang zijn hen mening over moslims te geven maar wel Duitsers gewoon nog voor van alles uitmaken vanwege de tweede Wereldoorlog, de Duitsers zullen namelijk je niet komen opzoeken of je vermoorden, wat moslims doen is wel bekend.
Dat ie rekening houd met je omgeving is niet meer dan normaal, doe ik ook, je hoeft ook niet alles te zeggen zonder reden.
Deze man werd gevraagd naar zijn mening, het was dus ook niet zomaar dat hij dit zei.
Prettige dag verder, ik ben ff genieten van het mooie weer.

Mozeskriebels | 01-08-13 | 11:00

zeeman73 | 01-08-13 | 10:40 |
Vrije meningsuiting is vrije meningsuiting ook onfatsoenlijke vrij meningsuiting.
Als het onfatsoenljk is, hoe is het dan gesteld met de Tv zender die het in het nieuws brengt moet die niet aangepakt worden, of komt dat nog.
Als ik tegen jou zeg ik vind je een "kontkop" dan zal je waarschijnlijk erg boos worden, als ik het tegen mijn buurvrouw zeg dan gaat ze me uit staan lachen.

Benblij | 01-08-13 | 11:00

@ Benblij | 01-08-13 | 10:53
Ik hoop met jou nog veel meer mensen.

cobie | 01-08-13 | 10:56

cobie | 01-08-13 | 10:36
See You!

Benblij | 01-08-13 | 10:53

@hölzenbein | 01-08-13 | 10:15
Kankerhoer roepen mag wel?

Als ik daar aangifte van wil doen word de aangifte niet opgenomen namelijk.

Blijkbaar is kontenbonkers veel erger; zelfs zo erg dat het OM heeft bedacht over te kunnen gaan op succesvolle veroordeling.

Vreemde zaak om daar nuance over te leggen, vind je ook niet?

Parsons | 01-08-13 | 10:51

Eis OvJ: geldboete € 500, of 10 dagen..

tejootje | 01-08-13 | 10:51

Over die stille verovering van Europa door Moslims zegt deze Robert de Jonge niets anders dan wat wijlen Kolonel Khadaffi ook al zei.
Ik hoop dat de rechtbank deze jongen inhoudelijk de kans geeft om zijn uitspraken uit te leggen en niet in de Pavloviaanse "ohhh, hij noemt Mohammed een pedo en Allah een halve-maandemon-panikreactie schiet".
Tip voor Robert, zorg dat elke rechter en de OvJ het boek Persian Fire van Tom Holland op de tafel heeft liggen ( en ook daadwerkelijk leest ).

Graaisnaaiert | 01-08-13 | 10:51

Als het aan de huidige rechtspraak ligt,moeten wij vrijwillig ons hoofd op het islamitisch hakblok leggen.

Bataaf | 01-08-13 | 10:49

wedden dat-ie meer krijgt dan 240 uur taakstraf?

kees1960 | 01-08-13 | 10:48

... en voor de rest is Robert de Jonge gewoon aandachtsgeil en loopt hij waarschijnlijk bij de psychiater met zelfmoordneigingen.

cabrão | 01-08-13 | 10:47

Op zich raar dat men wel de Koran citeert wat betreft het "feit" dat Mohammed een kleuterneuker zou zijn, maar tegerlijkertijd 99% van dat zelfde schrift als lariekoek beschouwd (oftwel niet gelooft).

cabrão | 01-08-13 | 10:46

-weggejorist-

Dömper | 01-08-13 | 10:43

de teloorgang van de samenleving.
mohammed is een epileptische pedofiele verzinner. (in mijn ogen)
pak me maar aan

de beer van de meer | 01-08-13 | 10:41

cobie | 01-08-13 | 10:36
Ook ik zal er zijn, en hopelijk nog 2 miljoen mensen!
Komt allen die voor Nederland zijn!

Hendrikaatje | 01-08-13 | 10:40

de discussie wordt weer gevoerd door de extreme lieden.
Hoe belangrijk het ook is, die vrije meningsuiting, ik vind he jammer dat het de schreeuwers en de narcistisch gestoorde ego's zijn die weer persé hun mening van de daken moeten brullen. en de gemiddelde mens heeft niet heel veel boodschap aan die extreme meningen, want die zijn vaak regelrecht idioot.
een gemiddelde mening wordt niet van de daken geschreeuwd, en voor de gemiddelde mens is het hier prima in orde met die vrijheid van meningsuiting.

als je op tv gaat schreeuwen dat alle moslims kontebonkers zijn, dan ben je een idioot en dan verdien je wat mij betreft een taakstrafje van 20 uur, ook al valt het onder de vrije meningsuiting. mensen die onfatsoenlijk zijn en terugkerend anderen kwetsen verdienen soms een lichte draai om de oren, om ze wat fatsoen en ontzag bij te brengen.

zeeman73 | 01-08-13 | 10:40

@ truusch | 01-08-13 | 10:37 |
Mooi verwoord.

cobie | 01-08-13 | 10:40

Het zijn alleen maar woorden....

roze_bril | 01-08-13 | 10:37

Mozeskriebels | 01-08-13 | 10:15 | + 0
De spijker op zijn kop is dat ik de mensen waarmee ik werk niet wens te beledigen en ook ik wens niet beledigd te worden door mensen waarmee ik samen werk, dat zijn tevens ook de normen en waarden die ik van huis uit heb meegekregen.
Daarnaast heb ik ook geleerd dat er zaken zijn die je niet deelt met de buitenwereld, maar enkel met je naasten. Je hoeft niet altijd te zeggen wat je denkt en wat zijn de eventuele gevolgen als je dat wel doet.

Als een collega van mij dergelijke uitspraken over vrouwen zou doen of over de minderheid waar ik bij hoor, zou ik not amused zijn, hem er op aanspreken en het van mijn af laten glijden(het wantrouwen blijft echter, je weet immers hoe iemand over de groep waar je bij bent ingedeeld denkt).
Enfin bij ons zou het overigens exit zijn en eigenlijk is het niet gek als je bedenkt dat je een deel van de mensen die jou er voor zorgen dat je je salaris krijgt beledig.

Je weet nooit wie je uit de greppel vist als je erin ligt en er is ook zoiets als beleefdheid.

Er zijn een heleboel manieren om te zeggen wat je vindt. Het flauwe is dat Geert Wilders precies weet hoe ver hij kan gaan en de VPRO had kunnen weten dat deze meneer die grens niet kent. Ik vind het niet fair, ze hadden hem kunnen waarschuwen, of ze hadden het er deels uit kunnen knippen. Het lijkt mij een doodeerlijk jongen die kwetsbaarder is dan de gehaaide persoonlijkheden die we regelmatig in de media zien.

Het is laf er zijn genoeg welbespraakte mensen te vinden die een dergelijke mening op een andere manier over kunnen brengen. Het is echter strategisch gezien veel handiger om iemand zoals Robert als Wilders Aanhang neer te zetten.Ik hoop dat ze hem niet veroordelen.

truusch | 01-08-13 | 10:37

@ Hendrikaatje | 01-08-13 | 10:34
Ik ben er zo wie zo bij de 21e

cobie | 01-08-13 | 10:36

@Muxje | 01-08-13 | 10:27
Vind ik helemaal dikke prima zolang er geen bedreigingen of veroordelingen uit volgen aan beide kanten.
Maar de intolerantie, het dwingend eisen en de lange tenen aan islamitische kant waar de dhimmi elite als bescherming omheen gaan staan zodat er maar door niemand op getrapt kan worden doet het (ondertussen) merendeel van de Nederlanders walgen van deze ideologie en onze eigen slappe overheid die de ruggengraat niet heeft om de Nederlandse wetten ,en onze normen en waarden uit te dragen en te handhaven.

Welles! Nietes! | 01-08-13 | 10:36

Wie is die Marokkaan die aangifte heeft gedaan?
Ik wil wel eens weten wat hij zoal op maroc.nl ed. heeft geschreven over Nederlanders, christenen en westerse vrouwen.

Mr. Happy | 01-08-13 | 10:35

@ dedeurs | 01-08-13 | 10:31 |
Zeg doe eens niet zo eng.
;-)

cobie | 01-08-13 | 10:34

Wilders aanhangers zijn voornamelijk mensen die niet geassocieerd willen worden met de meinedige landverraders der Kunduz partijen.
Wilders is voor Nederland en de Nederlanders.
De Kunduz landverraders voor buitenlanders en het 4e rijk...

Hendrikaatje | 01-08-13 | 10:34

Als iedereen gewoon mag zeggen wat hij wil, en eventueel "gekwetsten" kunnen gewoon iets terugzeggen, dan is er niks aan de hand volgens mij. Waarom een rechtspraak hierover?

Ben benieuwd naar het vervolg..

T-Bone13 | 01-08-13 | 10:34

@ Benblij | 01-08-13 | 10:30 |
Snowden is geweigerd.
Het kan dus wel!

cobie | 01-08-13 | 10:33

The Religion Of Permanent Offence.

Peter Emile | 01-08-13 | 10:31

Ik denk dat GeenStijl binnenkort van internet verdwijnt. Groothertog Opsteltens geduld raakt een keer op en hij krijgt al steeds vaker dreigmails van het NRA.

dedeurs | 01-08-13 | 10:31

juridisch zal hij net even over de lijn zijn gegaan en daar is het waar de rechterlijke macht op heeft gewacht na de diverse nederlagen in dit opzicht.
Wie is de aanklager?
Of moeten we daar snowden voor inschakelen.
Laten we met z'n allen alles doen om elke religie aan de kaak te stellen maar zonder over die juridische lijn te gaan, en dat is vooral uitkijken dat je niet persoonlijk word.
Laten we met z'n allen zorgen dat de discriminatiewet geschrapt word.

Benblij | 01-08-13 | 10:30

Het beuken van een geit en het laten staan van je baard zegt genoeg over het wezen en in feite nog meer over hen die de prominente Opsporing Verzocht 'acteurs' serieus neemt, om daarna op leeftijd zelf veilig in een Gated Community www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/07/... te gaan wonen. Lekker dat volk in Nederland laten ontsporen en liever druk maken om de asbak van Teeuwen, of een waxinelichtjeshoudergooier, zolang de dader maar geen cultuurverijker is. Dan mag je zelfs als notoire verkeershufter iemand doodrijden voor 240uur onkruid bestuderen, of bejaarden (bestelen)verzorgen. Wat een land. Oorlog is zo gek nog niet. Het is helaas de enige optie geworden om ons land te heroveren, willen we straks geen slaaf worden van de rifapen.

Ton Plafond | 01-08-13 | 10:28

@ lady blabla | 01-08-13 | 10:23 |
Waarom doen " we " dan niks ?

cobie | 01-08-13 | 10:27

@Welles! Nietes! 10:25: Je eerste twee punten zijn in tegenspraak. Als jij je mening mag geven, dan mogen booslims dat ook.

Muxje | 01-08-13 | 10:27

Mozeskriebels | 01-08-13 | 10:07
Klopt, ik hoef geen respect te hebben, maar daar gaat het hier niet over. Hier hebben we inderdaad normen en wetten en daar heeft die gast en jij en ik zich aan te houden. Welke gevoelens of onderbuikgevoelens je daar ook over hebt. Zo simpel is het.

En wat er in moslimland is zal mij aan mijn niet gebleekte reedt roesten. Zij hebben andere (vaak krankzinnige) regels waar we ons aan moeten houden. HIER hebben wij onze regels en daar hebben wij ons aan te houden, ook moslims.. Gelukkig leven WIJ niet in de middeleeuwen. Wen er maar aan.

hölzenbein | 01-08-13 | 10:26

21 September kunnen wij het allemaal duidelijk maken aan onze regering.
Wij willen vrij zijn om te zeggen wat we willen en onze mening te geven over wat of wie dan ook!
Wij willen niet in onze normen en waarden bedreigt of beschimpt worden door wat of wie dan ook!
Wij willen niet veroordeeld worden voor het gebruiken van onze vrijheden door wat of wie dan ook!
Wij willen ons niet laten knoeten door wat of wie dan ook!
Wij zullen voor onze normen en waarden vechten tegen wat en wie dan ook!
Wij zullen onze grondwet en onze rechten verdedigen tegen wie of wat dan ook!
Wij pikken het niet meer dat we ons land overgeven aan wat of wie dan ook!

Free de mening van Robbert in naam van het Nederlandse volk en de rechtstaat die ons land zou moeten zijn!

Welles! Nietes! | 01-08-13 | 10:25

@hölzenbein 10:15: Het recht op beledigen is natuurlijk geen plicht, zoals Balkenende al zei. Het nut van een recht op beledigen is dat je als wetgever glashelder stelt dat je *nooit* iemand de mond kan snoeren vanwege een vermeende belediging: het vrije woord gaat in alle gevallen voor. (Laster en opruiing zijn natuurlijk wat anders, maar dat is prima in de wet te onderscheiden.)

Ik chargeer uiteraard. De wet heeft zo'n recht niet nodig om duidelijk te zijn. Maar de huidige wetten en met name de grondwet zijn allesbehalve duidelijk, getuige de talloze discussies over welk artikel nu voorrang moet krijgen. Ik zou graag een expliciet recht op vrijheid van meningsuiting zien, met als uitzondering de eerder genoemde en duidelijk omschreven uitzonderingen.

Muxje | 01-08-13 | 10:24

@cobie

Verander het woordje ze is in we.

lady blabla | 01-08-13 | 10:23

Binnenkort op verzoek van pijprokende ( buiten de werkplek) D66 rechters een afbeelding van Mo i.p.v onze Willem op een statig statieportret in de rechtbanken.

ja,diedus! | 01-08-13 | 10:22

Wat ik mij afvraag is ;
De regering en rechtsysteem weten dondersgoed dat wat er gebeurd niet kan.
Dat het helemaal fout gaat in Nederland.
Dat er een keer echt een opstand komt van mensen die het spuugzat zijn.
Waaróm doen ze dan niets?
Waar zijn zij zo bang voor?
Ze hebben de macht om hiertegen op te treden.
Waaróm laten ze waar duizenden mensen in 1940/1945 voor gestorven zijn , voor gevochten hebben opnieuw hebben opgebouwd dan zomaar afbreken?
Is dit land dan ook voor hun werkelijk niéts waard?

cobie | 01-08-13 | 10:17

Ik verwacht eigenlijk gewoon vrijspraak.

Kaosu | 01-08-13 | 10:16

Muxje | 01-08-13 | 09:57
Natuurlijk waren de panelen te klein, Nederland zelfs zoals ik schreef. Maar zo lang de wetten er zijn, moet iedereen ze naleven, zodoende geldt wat ik in mijn tegel schreef.

Recht op beledigen is voor neanderthalers. Dan voer ook de goedendag en de hellenbaard weer in. Ik bedoel ik scheld ook wel eens iemand verrot hier, maar dat is hier. IRL hebben wij onze beschaving. Ik zie het nut ook niet van het RECHT op beledigen. Of kan jij mij zeggen wat we daarmee bereiken (behalve dan dat het landschap nog hufteriger wordt als dat het al is)?

Maar goed dat is mijn mening.

hölzenbein | 01-08-13 | 10:15

truusch | 01-08-13 | 09:45 | + -6 -
Daar sla je de spijker op zijn kop, je kan niet zeggen wat deze man zegt, want dan kost dat je baan!
Snap je zelf niet wat een waanzin dat is?
Ik snap wel je pleidooi dat het niet slim is om altijd maar je mening te verkondigen, maar dat deed hij ook niet.
Hij werd om zijn mening gevraagd en ga eerlijk antwoord, eigenlijk zou de VPRO veroordeeld moeten worden wegens uitlokking!
Ja, laten we dat doen, de VPRO aanklagen voor het uitlokken van uitspraken waarvan vooraf al bekend was wat deze zouden zijn.
Waanzin is het!

Mozeskriebels | 01-08-13 | 10:15

Soms, met grote beschavingen uit het verleden in gedachten, zoals de Grieken, de Romeinen, denk ik wel eens dat ook de beschaving zoals wij die kennen eindig is, en dat we nu de inzet van het einde aan het meemaken zijn...

KaiserSoza | 01-08-13 | 10:13

Denkend aan Holland zie ik teveel dhimmies in dit eindige land.De steden zijn al verloren,is al geen Nederland meer.

Ikhebergenoegvan. | 01-08-13 | 10:10

De grootste vijand van het vrije woord is de overheid die namelijk zelf niet transparant is en bang is voor vrije meningsuiting want vrije meningsuiting signaleert misstanden en dus terugkoppeling van besluiten door de overheid genomen waardoor blijkt dat vele besluiten slecht waren.
Bij de overheid zitten veel te veel machtsmannetjes die bang zijn en angst veroorzaakt ellende en ongelukken bij rechtvaardige en zachtmoedige mensen, hen aangedaan door de machtswellustelingen die angst hebben te verliezen wat ze hebben opgeboiuwd in hun onantastbare ivorne torens. nee wij mogen niet aan ze komen want zij zijn the untouchables, you know. En daar hebben ze o.a. OvJ's voor, liefst vrouwelijke die plooibaar zijn en selectief recht willen spreken in ruil voor wederdiensten zoals een goed betaalde baan. Ach vrije meningsuiting wat koop je ervoor?

ecologiste | 01-08-13 | 10:09

hölzenbein |
We leven in Nederland en in Nederland hoef ik helemaal geen respect te hebben voor een geloof wat hier niet eens hoort, een geloof waar onze voorouders tegen gestreden hebben omdat ze toen wel de realiteit zagen van die religie van haat.
Hier hoort er maar één norm te gelden en dat is onze norm, en andere volkeren die hier willen wonen moeten ze zich daar maar aan aanpassen.
Ik kan ook niet ín een moslimland mijn mening gaan opdringen en zeggen wat ik hier zeg, dan schieten ze mijn kop eraf.
En terecht, het is daar hun land met hun regels en die moet ik dan respecteren.
Dat is hier het probleem, moslims respecteren helemaal niks, ze eisen en drammen.

Mozeskriebels | 01-08-13 | 10:07

A C A B
Verandert in
A M A C
Met de m van moslim

123 je proeft het zo | 01-08-13 | 10:07

Ik neem toch wel aan dat Wilders in de rechtszaal zal zitten tijdens dat proces, om Robert te steunen.

Mazzeltov | 01-08-13 | 10:02

Gewoon rechtzaak maken achter gesloten deuren, mag ook in het geheim, kaffee mit kuchen erbij, ff lakker lachen om geheel en geseponeerd wegens gebrek aan alles, maar ben bang dat het toch iets wordt van 2 maten en meten maar, of kind van de rekening en ook geen taakstraf want dader tussen lotgenoten geeft mot. cel is voor nederlanders taakstraf voor booslims, want zielig.En als het echt allemaal mis loopt is allah officieel pedofiel in nederland en dan breekt de pleuris uit.

Umberto die trotzoni | 01-08-13 | 10:01

Eigen cultuur kapot maken om van ons allen international consumenten te maken en wat Muxje | 01-08-13 | 09:50 zegt: de-escaleren. Makkelijkste weg ook nog eens.
resultaat: 2024. Het vrije woord is weg. Internet zoals we het nu nog kennen is voorbij. GS is opgeheven. En iedereen zit onder de knoet zoals het vroegguh ook was onder de kerk en de vorst. In zo'n situatie zijn de multinationals de winaars want zij bieden hun producten aan voor alle consumenten die uiteraard kritiekloos pikken wat hun wordt voorgeschoteld. maximale verbruikscijfers. Want dat is het doel: zoveel mogelijk producten en diensten slijten.

ecologiste | 01-08-13 | 10:01

ITEACHYOU | 01-08-13 | 09:42 | + -1 -
Je draait de zaken om, het is wel zo dat Arabieren jongetjes pakken van achteren, niet allemaal, maar dat zegt hij ook nergens.
De moslims vinden onze vrouwen wel hoeren en zeggen dat ook persoonlijk, dat is heel wat anders.
Jij bent zo gebrainwasht door je multi culti droom dat je de werkelijkheid niet meer ziet, of je bent ook zo'n haatmoslim.

Mozeskriebels | 01-08-13 | 10:01

@ ITEACHYOU | 01-08-13 | 09:57 |
Hmmz .
Ja zo staat het er wel.
Dat was van mij uit verkeerd uitgedrukt misschien.
Ik bedoelde ermee te zeggen dat als een Nederlander precies hetzelfde zou doen als een moslim / islam ( wat dan ook ) dat de Nederlander een hogere straf krijgt.
Want ....
Zijn gasten ( kuch ) mag niet.

cobie | 01-08-13 | 10:01

Mag ik zeggen: mohammed is een kleuter neuker ? Ja, dat mag ik.

blanke sabel | 01-08-13 | 10:00

De eerst volgende keer dat ik voor "kaaskop" word uitgemaakt door zo'n geitenneukertje doe ik direct aangifte, kijken of ik het tot een rechtzaak kan laten komen.

Het antwoord zal nee zijn. Iets met twee maten.

Jack.Bauer | 01-08-13 | 10:00

Ik zie geen logica in 'groepsbelediging'. Hoe definieer je deze 'groep'? Is dan iedereen uit die groep ook beledigd? Ik zou zeggen wie de schoen past trekke hem aan.

En dan nog, who cares! Britten worden stelselmatig afgeschilderd als inteelt met rotte tanden. Is daar al eens iemand over gevallen?

Het zijn altijd weer die Moslims of andere relioten die 'beledigd zijn' en beschermd moeten worden blijkbaar. Hoog tijd dat de wet wordt aangepast. HUP ROBERT!

Canis Spurcus | 01-08-13 | 09:59

Rot ze toch gewoon Europa uit en zet een groot hek om Afrika en het Midden Oosten.. Ben er zo klaar mee..

Bubba | 01-08-13 | 09:59

@hölzenbein 09:49: Ik denk dat je de reaguurders alhier wel wat onderschat. Als deze vent die uitspraken over joden zou hebben gedaan, dan waren de panelen hier te klein, en niet geheel onterecht. Dat is prima: iemand geeft een ongezouten mening, en wij geven onze mening over die mening en die persoon retour. Tot zover het vrije woord. Maar ik denk (hoop) dat er maar weinig mensen hier zouden oproepen om de man ook daadwerkelijk te *vervolgen*.

Het probleem met die fijne wet die jij aanhaalt is nu juist dat hij buitengewoon selectief wordt toegepast. Misschien moeten we eens af van die wet. Onze pogingen om fatsoenlijke omgangsnormen en de lieve vrede in het openbare debat te bewaren, hebben een uiterst gevaarlijke sluipmoordenaar tegen het vrije woord gecreëerd. Om die vrijheid te bewaren zou ik het recht op beledigen in de grondwet op willen nemen. Zeker als het om belediging van groepen gaat.

Muxje | 01-08-13 | 09:57

cobie | 01-08-13 | 09:53
Mag, maar of het nut heeft, je kan ze beter aanpakken door ze te vragen of ze een moeilijke jeugd hebben gehad of zo dan domweg hun gedrag na te apen. Lees je plemp van 9.39 ff na, daar heb je het over moslims in het algemeen als ik het zo lees.

ITEACHYOU | 01-08-13 | 09:57

[quote]
Compleet koekwause booslimwebsites als dewarereligie.nl mogen ongestraft opruiende mishandelingen hoaxen of de Nederlandse staat bedreigen
[/quote]

Mag dat, of is er niemand die de ballen, het besef, tijd en geld, heeft om een klacht in te dienen?

Die klacht moet je indienen, om de ernst van het probleem aan te kunnen tonen. Steeds maar weer.
Ook al vind je het als vrijheid van meningsuiting minnende hollander geen "probleem" wat zij zeggen.

Nu is het duidelijk dat moslims altijd het "slachtoffer" zijn.

zokandiewelweer! | 01-08-13 | 09:56

Moslims zijn geen mensen meer.

Op het moment dat je roept "Ik kan mij wel vinden in het volgen van een genocidale pedofiele vrouwenhater en zijn regels." verklaar je jezelf als onmens.

dlseth_ | 01-08-13 | 09:55

seven | 01-08-13 | 09:14

Langzaamaan en bijna ongemerkt timmeren ze de rechtspraak dicht voor het vrije woord. 1984 = 2024.
We hebben nog 11 gekke jaren om dit proces te stoppen....
Nogmaals: alle fierheid op eigen land moet worden verbannen en we worden klaargestoomd voor internationale consumenten. Wanneer dat zover is dan zijn er geen regeringen meer nodig en hebben de multinationals het helemaal voor elkaar. Ze beginnen daar waar de vrijheid het grootst is: USA, Europa en Japan.

ecologiste | 01-08-13 | 09:54

@ truusch | 01-08-13 | 09:51 |
Islam dan

cobie | 01-08-13 | 09:54

@ ITEACHYOU | 01-08-13 | 09:48
Nee niet iedere moslim.
In ieder geval wel degene die jou uitschelden.

cobie | 01-08-13 | 09:53

Mijn godsdienst is Antimoslim. Zolang ik het zo blijf noemen mag ik alles zeggen. Want ja ik heb recht op mijn godsdienst. Dus namens mijn geloof. Mohammed was een kinderneuker en Allah is Lucifer, duivel, demoon of sprookjesfiguur. En voor de rest van de kontrossers (de arabische variant die niet omwille van geaardheid maar ernstig tekort aan sex kontneuken bedoel ik natuurlijk) ook jullie zijn het bestaan op aarde niet waard.

Datzegiktoch | 01-08-13 | 09:53

@(c)ZWITSUL | 01-08-13 | 09:40

De beledigde partij is een dubbelpaspoortuitgedaagde.
Dus dan rent het OM wel.

Voor constante beledigingen aan het adres van enkelpaspoortigen volgt het OM een opzoutbeleid.

eastender | 01-08-13 | 09:52

@ Ahasveros | 01-08-13 | 09:47 |
Ik vind niet dat dat over de rug van een medeburger moet gebeuren.
Het feit dát hij al terecht staat zou voldoende moeten zijn.

cobie | 01-08-13 | 09:51

Ik heb nog maar net mn luiken open en moest mezelf gewoon knijpen omdat ik niet kan geloven wat ik hier lees. Dit kan niet waar zijn! Heeft hij een beetje verdediging achter zich staan ? Eigenlijk zouden wij daar allemaal bij die rechtbank moeten staan omdeze man een hart onder de riem te steken en om een signaal af te geven op dit moment. :-(

RegseHippie | 01-08-13 | 09:51

cobie | 01-08-13 | 09:39 | + 0
Dat klopt, maar moslims zeggen niet dat vrouwen hoeren zijn.

Ik denk dat daar het verschil zit.

truusch | 01-08-13 | 09:51

@NiceGuysFinishLast 09:22: Één woord: de-escaleren. Dat zie je overal: op straat, in de politiek en in de rechtszaal. In andere landen betekent de-escaleren dat je korte lontjes afknipt: wie agressief is wordt harder aangepakt, net zolang totdat het gedrag omslaat of de persoon is afgevoerd. Hier laat men agressievelingen uitrazen, en als de boel alsnog uit de hand loopt worden juist de rustige personen, de slachtoffers, gevraagd om in te binden of te vertrekken.

Dat werkt zo: men wil gewoon geen gedonder met moslims: een lawaaiige en gewelddadige groep. Als zij buiten of online stennis schoppen mogen ze uitrazen; ze tot de orde roepen zou de boel maar verder escaleren. Jij daarentegen hebt geen recht van spreken als het om moslims gaat; jouw woorden zou die groep zomaar tot bloedige actie aanzetten. En het is een stuk makkelijker om jou dan maar op te pakken en de mond te snoeren dan om jouw recht van spreken te beschermen en de gewelddadige elementen in toom te houden. Het heeft ook geen enkele consequentie voor de staat om zo te handelen, gemeten aan de lat van de-escalatie en straatgeweld. Kijk wat er gebeurde na de buitengewoon agressieve arrestatie van Nekschot: niets. Wat boze columns, paar kamervragen, glas, plas, was. Niet eens een wetsvoorstel om de vrijheid van meningsuiting te borgen (dat is wel het laatste wat men wil). Maar stel je eens voor dat een prominente imam of moslimblogger op dergelijke wijze wordt opgepakt voor vermeende belediging van het christendom of joden. Het midden-oosten zou te klein zijn en hier zouden we ook wel e.e.a. aan booslims op straat zien, wellicht inclusief geweld.

Vrijheid van meningsuiting is nog steeds, zelfs in veel landen in het vrije westen, ver ondergeschikt aan de vrijheid van religie, waarin het recht om niet beledigd te worden mede is vastgelegd.

Muxje | 01-08-13 | 09:50

Wat een hoop onzin er weer aan de haren bij gesleept in dit topic. Gaat nergens over. Als hij de uitspraken over joden gedaan had was Nederland te klein.

We leven volgens wetten en daar moet hih zich ook aan houden. Punt. Of moeten we hem stenigen of een x aantal zweepslagen geven? Gelukkig wonen we in een gecultiveerd land en niet in de middeleeuwen.

hölzenbein | 01-08-13 | 09:49

cobie | 01-08-13 | 09:39
Wat wil je hier nu mee zeggen? Dus je mag elke moslim uitschelden voor kontenbonker omdat een idioot roept dat je een hoer bent?

ITEACHYOU | 01-08-13 | 09:48

Ik heb iemand op beeld Dhr Wilders kleine Hitler horen noemen,en dat in diezelfde rechtszaal is deze man ook aangeklaagd?

hebbuh | 01-08-13 | 09:48

LAAT Robert maar veroordeeld worden!
Ok.... beetje lullig voor de man, maar het creëert wél een grond om islamofascisten ook aan te pakken...

Ahasveros | 01-08-13 | 09:47

mygfisbrazilian | 01-08-13 | 09:02 | + 0 -

hoe kunt u het met mij oneens zijn en zichzelf desondanks libertariër noemen?

49 | 01-08-13 | 09:47

Reaguurder Superjan wordt met de dood bedreigd op twitter en de politie in Rotterdam neemt niet de moeite om een aangifte op te nemen.

En deze meneer mag voor het hekje vanwege een paar "beledigende" uitspraken?

Het lijkt er ernstig op dat de Nederlandse overheid, inclusief de staande en zittende magistratuur, een vuile oorlog is begonnen tegen haar eigen burgers.

Hoe lang pikken we dat nog?

vraagstaart | 01-08-13 | 09:47

Met deze aangiftes doen ze wel wat.

StijlvolRechts | 01-08-13 | 09:46

@ Kaas de Vies | 01-08-13 | 09:41 |
Het is absurd dat je als Nederlandse vrouw hoer genoemd mag worden omdat hún profeet vind dat een vrouw haar haar niet mag laten zien.
Ónze cultuur heeft daar kappers voor uitgevonden om het haar een leuke look te geven en het juist wél te laten zien.
Dat is discriminatie vanuit hún en daar word niets aan gedaan.

cobie | 01-08-13 | 09:46

Die Robert spreekt alsof hij niet helemaal helder is, hij komt in ieder geval over alsof hij een klein mentaal gebrek heeft.Volgens mij hebben we weinig tot geen problemen met arabieren in Nederland maar behoorlijk wat issues met Berbers.

Enfin, hilarische tekst ik kan er wel om lachen. Hoe achterlijk ik zijn uitspraken ook vind, hij moet de vrijheid hebben om te zeggen wat hij denkt waar en wanneer hij maar wil.

Soms is het echter ook handig als je een beetje kan inschatten wat de juiste plaats is voor bepaalde uitspraken.Daarnaast vind het vooral bijzonder dat iemand het zich dergelijk uitspraken kan permitteren. In mijn huidige werkomgeving, die vrij multicultureel en internationaal is zou het mij mijn baan kunnen kosten.Laat dat kunnen trouwens maar weg.

truusch | 01-08-13 | 09:45

Hey die gast ken ik! Heb hem terloops aangesproken omdat hij een shirt met hebreeuwse tekst droeg. Leek mij niet verstandig midden in 070-Gaza.Hij reageerde heel relaxed. Aardige gast verder.

dubbert | 01-08-13 | 09:44

@(c)ZWITSUL | 01-08-13 | 09:40
De heilige ieslaam..

Slipsnifter | 01-08-13 | 09:43

ah gevonden.. uiteraard een mocro.. iemand van CMO wellicht ? namen en rugnummers ivm de transparantie graag.
' een jaar geleden, meende een jongeman met een Nederlands-Marokkaanse nationaliteit dat hij gekwetst was. En deed aangifte. Het OM heeft er dus een jaar over na kunnen denken. Reken maar dat ze niet nog een keer uit willen glijden. '

(c)ZWITSUL | 01-08-13 | 09:42

Laat ik het eens omdraaien, is het nu nodig om ze uit te maken voor kontenbonkers? Opruiende domme woorden, niet meer en niet minder, zeker als je het op tv roept. Gewoon respect hebben voor elkaar, niet het gedrag overnemen van hen die je verafschuwt. Ook u vindt het verschrikkelijk als u dochter wordt uitgemaakt voor "hoer" door een groep Finnen en zou hen het liefst een oorvijg willen geven, maar zodra een Hollander wordt aangepakt voor het roepen van dit soort shit, dan moet dat allmaal maar kunnen. Hypocriet?

ITEACHYOU | 01-08-13 | 09:42

@cobie | 01-08-13 | 09:39 | + 0 -
Maar dat is dus WEL discriminatie. Een hoofddoek is cultuur gebonden en niet religieus, vrijheid van godsdienst excuus geldt niet.

Kaas de Vies | 01-08-13 | 09:41

wie is de aangever/benadeelde partij ?

(c)ZWITSUL | 01-08-13 | 09:40

Nederland oh Nederland... Rij iemand voor de lol het leven uit op je scooter en zeg dat je niet meer weet wie er nou eigenlijk dat ding bestuurde en Justitie laat je binnen no-time vrijuit gaan. Zeg dat één of ander sprookjesfiguur genaamd Allah nog debieler is als een Smurf en justitie weet je te vinden.

davimore | 01-08-13 | 09:40

-weggejorist-

(c)ZWITSUL | 01-08-13 | 09:39

Moslims schelden Nederlandse ( ja Nederlandse ! ) vrouwen uit voor hoer omdat zij geen hoofddoek dragen.
Ik heb dáár nooit een rechtzaak over gezien omdat het simpelweg niét interessant genoeg is voor de politie om er een aanklacht van te maken.
De Nederlandse bevolking word meer gediscrimineerd dan de buitenlandse bevolking die zich ondertussen Nederlands mag noemen van de staat.
Ik kan héél goed begrijpen dat Nederlanders in kooien wil gaan wonen of gaan emigreren.
Feit blijft wel dat wij plaats maken in ons kleine landje omdat de islam enz enz overheerst in Nederland.
Maar de zeer goed betaalde tk leden zien dat het goed is.

cobie | 01-08-13 | 09:39

Die gast die die aangifte heeft gedaan lacht zich een breuk.

Wij allemaal aangiften doen van aanranding, mishandeling, diefstal, inbraak en bedreiging en niets. Zij huilen dat hun hartje zo een pijn doet en BAM! rechtzaak.

Of mag ik niet meer in wij/zij vorm praten?

frickY | 01-08-13 | 09:38

Is het al bekend wie de 'uitvoerende artiesten' zijn.... ergo, komt dat hele gemankeerde circus met clown advocaten weer voorbij?

Fatwabuster | 01-08-13 | 09:38

Als ik zie: dat er een Booslim op een geit duikt en die penetreert, mag ik ze geiten-neuker noemen. Want dat is een constatering en tevens gewoon in hun cultuur. Als ik hun pedoprofeet een pedofiel noem, dan is dat zo, want dat staat in de koran. Verder is bekent dat moslims in het algemeen hypocriet zijn. Hun geloof word te pas en te onpas gebruikt wanneer dat nodig mocht zijn. Dat varkensvlees onrein is, weten ze. Maar Frikandellen lusten ze graag. Zo, OM. Misschien er al weer een reden is gevonden om iemand voor de rechter te slepen voor het vinden en constateren van. Ik vermoed meer bang zijn voor, voor het geval dat en we kunnen beter maar van niet, want dat zou wel eens... enz: Ongezouten de tiefus daar bij het OM en alle rifapen die de westerse cultuur verafschuwen. Wanneer zouten ze niet eens een keer massaal op en gebruiken ze het o zo verfoeide systeem niet meer?

Mr_Pikibelly | 01-08-13 | 09:38

Weggejorist
Tja

Sterkte Robert

123 je proeft het zo | 01-08-13 | 09:37

@Karel Popper | 01-08-13 | 09:26
Dat zie je verkeerd, hij neukte dat kind niet om het kind te neuken maar om haar de perfecte jeugd te geven.

Bovenstaande heb ik overigens niet verzonnen, zoals je zult begrijpen.

Parsons | 01-08-13 | 09:36

Het houd niet op, niet vanzelf.

blanke sabel | 01-08-13 | 09:33

Niets mis met ara bieren. Alleen die alcoholvrije zijn niet te zuipen.

VriesKaas | 01-08-13 | 09:32

Ik heb er geen onwaarheid in kunnen ontdekken, in dat betoog van Robert. Dat het moslims onwelgevallig is, kan ik me voorstellen, maar dat is hun eigen probleem. Waarheid kan niet provocerend zijn, en als je dat wel zo ervaart, houd je kennelijk van de leugen. En daarmee kom ik tot de kern. Moslims geloven in de leugen. Allah bestaat namelijk niet en Mohammed was inderdaad een vieze pedofiel. Het is onbegrijpelijk dat men zo'n middeleeuws, achterlijk, fascistisch en imperialistisch geloof nog steeds in de praktijk brengt en dit het liefst aan ons zou opdringen, waarbij geweld een legitiem middel is. In onze vrije, westerse samenleving, waarbij de linksche politiek ze ook nog eens steunt en faciliteert. Dat noem ik: Werken aan je eigen ondergang. Werken aan beknotting van de vrijheid. Ik begrijp het allemaal niet meer...

Dr.Zeldenrust | 01-08-13 | 09:31

Mozeskriebels | 01-08-13 | 09:09 | + 4 -
Volgens mij heb jij een paar hoofdstukken gemist heur. Moslims zijn allang niet meer te gast, ze maken via de linkse kliek de dienst uit. Jij bent ondertussen de gast.
*zwaait vanuit het buitenland*

Freddie Stobart | 01-08-13 | 09:28

Maar als moslim iemand helemaal de bloedkanker in schelden en ondubbelzinnig doodwensen nav een onschuldige column, soit. Of als moslim de politie de ene kanker na de andere toewensen terwijl er stenen naar diezelfde politie worden gegooid, soit (fijne avond!). En dan hebben we het enkel over afgelopen week.

Lustobject | 01-08-13 | 09:27

Het is voor moslimvrouwen zwaar verboden om seks te hebben voor het huwelijk. Dit leid ertoe dat mannen dan maar onderling sexueel gaan experimenteren. Dat is een feit. Ook zijn er veel vrouwen, die geen seks in de vagina willen (wegens maagdenvliesbreuk=gezeik), maar het wel in andere gaatjes laten gebeuren (=pijpen en... kontenbonken), omdat dat geen 'bewijs' achterlaat.

Mag je dat zeggen? Mag je de waarheid zeggen? Dat moslims verhoudingsgewijs vaker kontenbonken?

De profeet is een kinderneuker. Hij huwde Aisha. Die was zes. Hij 'nam' haar, toen ze negen was. Hij neukte haar. Toen ze kind was. Een kind. Neuken. Een kinderneuker. De logica is onweerlegbaar.

Moslims volgen een kinderneuker. De vraag is: waarom zjin ze beledigt als wij de waarheid zeggen. Als de profeet zo perfect is, waarom neukte hij dan een kind? Misschien is hij niet zo perfect?

Die vraag is juist de kern van het issue: moslims hebben geen antwoord. Ze kunnen deze kritiek niet verwerken: de profeet? Een kinderneuker? Maar liever dan de conclusie te trekken: 'het klopt, hij neukte een kind, hij is het niet waardig dat wij hem volgen' gaat een moslim schelden, slaan en de politie bellen dat hij de waarheid niet wil horen.

Wij vertellen deze schokkende feiten over de islam niet om de moslims 'te beledigen', maar om de moslims te bevrijden van de leugens van de stem in het hoofd van de profeet.

Dat moslims boos worden van de waarheid is niet eens het verbazendste. Dat is dat het OM mensen die de waarheid over de islam vertellen voor de rechter sleept: inquisitie 2.0.

Karel Popper | 01-08-13 | 09:26

-weggejorist-

MR070 | 01-08-13 | 09:25

We boeken vooruitgang: nog niet zo lang geleden zou de Jonge op straat door de overuren draaiende Schutzstaffel van de profeet, God hebbe zijn ziel,, de keel zijn doorgesneden, nu kiest men voor de rechtsstatelijke weg. Da's toch winst, hoe je het ook wendt of keert.

Verder zou het zo maar eens kunnen dat het OM niet zozeer geinteresseerd is in een veroordeling van de Jonge alswel in een rechterlijke uitspraak. De gewone man weet immers nog steeds niet precies waar hij aan toe is qua grondwettelijke vrijheden en verplichtingen.
Bewuste 'beledigingen' zijn daar bij uitstek geschikt voor, lijkt me.

Magdatkandat | 01-08-13 | 09:25

Joris Draaksteker | 01-08-13 | 09:22 |
ongefundeerd? feitelijk is er niet veel mis met die uitspraken en het is zelfs redelijk eenvoudig te bewijzen.
Het zou hooguit een belediging kunnen zijn voor de homosensuele medemens, maar die zijn geen partij in deze zaak.

Kaosu | 01-08-13 | 09:25

Het mooie is, nu moet de rechter toetsen of de uitspraken waar zijn en kan hij alleen maar tot de conclusie komen dat neuken met jongetjes vaak voorkomt in het MO en dat mohammed (moge god hem als varken incarneren) inderdaad een kleuter neukte. Dat zou wel wereldnieuws zijn zeg.

Merkava | 01-08-13 | 09:25

Ik vind Robert net zo eng als die moslims.

* | 01-08-13 | 09:25

En de bende die reces viert van u en mij belastingcenten zag dat het goed was , en viert verder feest ...
soera 666 vers 12 vers krentenbrood geef me nog een sneetje

witchmaster | 01-08-13 | 09:25

Hee GS, is er geen Twitterfeed oid waar we de zitting kunnen volgen? (Of wordt dit proces met opzet buiten de openbaarheid gehouden?)

Nibdib Niddib | 01-08-13 | 09:24

De uitspraak in deze zaak zal een interessant kijkje gaan bieden op de vraag waar (de magistratuur in) NL staat als het op vrije meningsuiting aankomt.

baba4oog | 01-08-13 | 09:24

tis nu 9:23u - hou ons op de hoogte van de uitspraak GS. Thanks.

In the morning! | 01-08-13 | 09:23

Nederland is (weer) een eng landje aan het worden..

Slipsnifter | 01-08-13 | 09:22

Ik snap niet dat de fanathieke aanhangers van dit geloof altijd en overal beschermt en vertroeteld worden terwijl overal waar ze opduiken ruzie ontstaat. Je mag niets tegen hen zeggen, zij alles voor jou. Regels worden opgesteld vanwege al-Qaeda, gelden niet voor hen vanwege uitzondering: geloof.

NiceGuysFinishLast | 01-08-13 | 09:22

Absurd dat hierover een rechtzaak wordt gevoerd. Iemand die ongefundeerde uitspraken doet kun je ook gewoon negeren.

Joris Draaksteker | 01-08-13 | 09:22

@BerendB | 01-08-13 | 09:04 |

Mensen "Wilders aanhangers" noemen is gelukkig geen aanname, dat is voor fijnbesnaarde Gutmenschen meteen al duidelijk.

KaiserSoza | 01-08-13 | 09:21

Hmm, het schoftentuig heeft eerst Moszkowicz uit de weg geruimd voor zijn obstructie van het onrecht. Nu zetten ze opnieuw in met een kleinere vis om jurisprudentie te verkrijgen.
Misschien dat de verdachte ook GEROOKT heeft tijdens zijn meningdelicten betreffende de islam, dat zou een verzwaring van de feiten kunnen geven.

Kan Arnon Grunberg nog iets kleinburgerlijks schrijven om de verdachte te hekelen?

Jan Passant mk2 | 01-08-13 | 09:19

@BerendB | 01-08-13 | 08:58
Wat is er zo geestig aan dit proces?

Parsons | 01-08-13 | 09:18

-weggejorist-

Psycheltje | 01-08-13 | 09:18

Oke, dus aan de ene kant de niet-moslims die geweldloos en sidderend vragen niet vermoord te worden (Samuel), zichzelf censuur opleggen (Teeuwen) en menselijke waarden hanteren zoals gelijkheid, respect en verdraagzaamheid. Aan de andere kant de hersenloze haters die niets, maar dan ook niets positief benaderen. In welk normaal land komt de eerstgenoemde groep voor de rechter? Juist.

Boer in 020 | 01-08-13 | 09:18

Aan de andere kant: mogen we vrijspraak van deze heer zien als een officiële erkenning van Mo's pedofilie?

ZKH EénOog | 01-08-13 | 09:18

@BerendB | 01-08-13 | 08:58

Ik schat eerder dat het aan het niveau van de humorist ligt...

Ik zal het ff uitleggen voor je: Je grap was gewoon niet grappig!

Jammer, dat kan wel eens gebeuren. Maar het beste is om op zo'n moment je eigen falen te erkennen, in plaats van hoogmoedig je publiek de schuld te geven.
Kokerziende wereldverdraaiers als jij zijn de schuld van deze rechtszaak, ALLEMAAL!! Lutser!

ZKH EénOog | 01-08-13 | 09:15

@ Mozeskriebels | 01-08-13 | 09:09 |
Alles gezegt .....
+ heel veel!

cobie | 01-08-13 | 09:15

Zelfislamisering. Er is geen groter gevaar voor onze samenleving.

Hommel | 01-08-13 | 09:14

Als ze zich onbespied wanen veroordelen ze aan de lopende band het vrije woord. Jurisprudentie opbouwen. Zo werd de schrijver van de relatief onschuldige en onbekende site www.misdefinitie.nl/ gewoon, ook in beroep, veroordeeld.

seven | 01-08-13 | 09:14

Het 'Weg met ons!' beleid begint serieuze vormen aan te nemen.

Botte Hork | 01-08-13 | 09:10

Ik heb hem niets horen zeggen dat niet waar is, Arabieren neuken jongetjes, Mohammed is een pedofiel, de koran is een verzonnen boek vol oorlogstaal en ophitsing, de islam wil de wereld overnemen, en daarbij leven we in Nederland en hebben we hier helemaal niets met gevoelens van moslims te maken, we leven niet in een moslimland,
Als moslims het hier niet leuk vinden zijn ze vrij om te vertrekken, zo mooi is ons land, dat mag!
Ik ben helemaal beu van dat gezeik van verongelijkte moslims, het is te idioot voor woorden dat we hier subsidie geven aan die haatclubjes uit naam van de valse profeet.
Ik vind dat we in Nederland als Nederlander alles mogen zeggen over andere volkeren, zoals je thuis ook alles mag zeggen over andere mensen.
Dit is toch ons land, waarom zouden we hier rekening moeten houden met gevoelens van van een land die niet de onze is!
Moet je eens horen wat er over Duitsers allemaal is gezegd, dat mag allemaal wel, en dat zijn nog wel onze buren.
Moslims zijn hier te gast, maar ze gedragen zich als de gastheer, ze verzieken onze maatschappij, beroven, verkrachten, dealen hard drugs, en spugen op onze waarden en normen en onze cultuur.
Dat mag wel allemaal, ze mogen Nederlanders voor alles uitmaken en bedreigen en bedriegen, maar zeg nou maar niets terug want dan krijg je problemen.
Alles wat deze man heeft gezegd is te bewijzen, Arabieren doen het graag met jongetjes bij gebrek aan vrouwen die neukbaar zijn, hele documentaires zijn ervan gemaakt.
Mohammed is een pedofiel, staat in hen haatboek, en dat de islam de wereld wil veroveren is ook al jaren bekend!
Zal het bewijs daarvan ook nog even posten met een gezellig samenzijn van Turken die ons Europa willen veroveren;
youtu.be/LnEFWtL_b4A
En nog even een uitleg over de islam en zijn intenties;
youtu.be/t_Qpy0mXg8Y

Mozeskriebels | 01-08-13 | 09:09

Walgelijk. Hoe heet de OvJ?

Kaas de Vies | 01-08-13 | 09:09

Ieder met rede begiftigd mens ziet in dat de islam en haar achterliggende relideologie het allerverschrikkelijkste hersenspinsel is dat ooit door een menselijk brein is voortgebracht. In casu de pedoprofeet Mohammed.
.
Het koeioneren van vrouwen, het mentaal vergiftigen van jonge kinderbreinen, het op alle mogelijke manieren dwarszitten en (mond)dood maken van andersdenkenden, parasiteren op een compleet werelddeel. Slechts een kleine greep uit de vruchten van wat zich, geheel in de traditie van dat walgelijke fenomeen 'taqqiya', ‘de religie van de vrede’ noemt.
.
Ieder mens dat zich willens en wetens inlaat met deze verderfelijke ideologie stelt zich de facto rechtstreeks op één lijn met haar schepper.
.
Ergo, moslims zijn pedofiele kontenbonkers. Allemaal.
Ik heb gezegd, kom mij maar halen. Als je durft.

JosVerbeek | 01-08-13 | 09:08

Ik voel mijn bloed alweer koken. Wat zijn we diep gezakt hier.

joyriders | 01-08-13 | 09:08

BellaBella | 01-08-13 | 09:04 |
zeg dan ook even wat de uitslag is, aub.
dan kunnen we het na afloop controleren.

Kaosu | 01-08-13 | 09:06

Over kontenbonken gesproken, zaterdag wordt ons dorp weer bevlekt door duizenden getatoeëerde camping flikkers en lelijke dikke potten met kort praktisch haar. Ze hebben geluk, na twee warme dagen is er geen ellende te verwachten van de vastende bontkraagjes.

Dus: Blessent mon cœur. D'une langueur. Monotone.

Ik herhaal: Blessent mon cœur. D'une langueur. Monotone.

SpekJood2.0 | 01-08-13 | 09:06

@Bugsy Malone | 01-08-13 | 09:03
Dank voor de bevestiging. Was eigenlijk al overbodig maar toch.

BerendB | 01-08-13 | 09:06

Zit af en toe nog wel es te dromen hoe ons land eruit zou hebben gezien zonder de massale import en hoe "de" politiek zo stom kon zijn massaal booslims te importeren.
Hoe zou de werkloosheid dan zijn geweest? De pensioenen ? Zou het werk in de kassen echt niet zijn gedaan en de treinenschoonmaak, zoals ze ons altijd willen doen geloven?
Tja....

daytripper | 01-08-13 | 09:06

Natuurlijk, als de politiekcorrecten ergens goed in zijn is het wel de ander wegzetten als fout voor een totaal onschuldige opmerking. Het valt me nog mee (of tegen) dar Henk Lubberding niet voor het gerecht is gesleept omdat hij een neger 'negertje' noemde.

me,myself and IK | 01-08-13 | 09:05

Waar blijven de aangiften tegen de dreigende moslims eigenlijk, gebeurt dat niet? of wordt het niet eens opgenomen, ik kan het me niet voorstellen, elke dag horen we islamitische bedreigingen van alle hoeken en gaten in dit land. Dit wordt weer een showcase en makkie voor justitie om zelfhaat te prediken.

lanexxx | 01-08-13 | 09:05

@49 | 01-08-13 | 09:00
Ik weet het! Humor is verboten als het om de grote blonde lijder erh leider gaat.

@KaiserSoza | 01-08-13 | 09:00
Ja ik weet het, de aanhangers van wilders mag je absoluut niet over een kam scheren dat mag alleen met moslims.

BerendB | 01-08-13 | 09:04

Ambtenaren zijn ambtenaren, allemaal.

ZDEV | 01-08-13 | 09:04

De uitslag is al bekend.

BellaBella | 01-08-13 | 09:04

@ Kanonskogel | 01-08-13 | 09:01 |
* naar geitje buiten kijkt en hek drastisch verhogen doet *

cobie | 01-08-13 | 09:04

Jammer genoeg hebben progressieve mensen een intense bewondering voor een religie

Bokito ergo sum | 01-08-13 | 09:03

Geweldig weer om te zien waar het humor niveau van de gemiddelde wilders aanhanger ligt. Ongeveer vergelijkbaar met dat van de gemiddelde booslim...
Geweldig dit.
BerendB | 01-08-13 | 08:58 |
Neem aan dat je je vorige plempsel bedoelt? Als jij dit humor noemt raad ik je aan nooit meer een grap te maken.

Bugsy Malone | 01-08-13 | 09:03

@49
Mee oneens. Maar goed, ik ben dan ook minarchist/libertariër

mygfisbrazilian | 01-08-13 | 09:02

-weggejorist-

botteslopert | 01-08-13 | 09:02

Toch, die eerste condooms van darm hebben ze toch maar mooi uitgevonden.

Nu alleen die geit die er omheen zit nog effe verwijderen.

Kanonskogel | 01-08-13 | 09:01

@BerendB: gelukkig zijn er intellectueel superieure wezens zoals U die ons daar fijntjes op kunnen wijzen.

Der Schnitzeljäger | 01-08-13 | 09:01

@ojédiaré
Open deur: bij de libertarische partij :)

mygfisbrazilian | 01-08-13 | 09:01

En zo wordt toch, stukje bij beetje, onze mond gesnoerd.
Precies de bedoeling van onze overheid en justitie werkt daar maar wat graag aan mee.
Het zijn allemaal kontenbonkers, allemaal

Che_cuevara | 01-08-13 | 09:01

@ Tommygunner | 01-08-13 | 08:57 | 0
Ik vraag me af wie nu het meest gediscrimineerd word hier in Nederland.
De allochtonen of de autochtonen.

cobie | 01-08-13 | 09:00

@BerendB | 01-08-13 | 08:58

Gelukkig bezig jij generalisatie volkomen niet.. Lutser.

KaiserSoza | 01-08-13 | 09:00

@BerendB | 01-08-13 | 08:58 | + -2

je hoeft er ook niet om te lachen hoor.

49 | 01-08-13 | 09:00

Dat kontenbonken is natuurlijk overdreven. Ik hoorde gisteren dat de prostituees van het Zandpad extra veel WOEDEND zijn op Wolfsen omdat hij de ramen sluit tijdens Ramadan. Ramadan bleek een toptijd te zijn voor prostituees, Ramadan is voor raamprostituees wat Kerst is voor supermarkten. Dus inhoudelijk bezien hadden de opmerkingen van De Jonge goed en beargumenteerd weerlegd kunnen worden. Googelen leerde mij dat Zondares dit verhaal van Ramadan als topperiode voor raamprostitutie bevestigt: zondares.blogspot.nl/2012/07/ramadan.h...

Tarak | 01-08-13 | 08:59

ZDEV | 01-08-13 | 08:52 | + 2 -

Dan had je alleen het stukje wij zijn moeten vervangen naar alle moslims zijn

poeTsBaas | 01-08-13 | 08:59

Geweldig weer om te zien waar het humor niveau van de gemiddelde wilders aanhanger ligt. Ongeveer vergelijkbaar met dat van de gemiddelde booslim...
Geweldig dit.

BerendB | 01-08-13 | 08:58

@ mygfisbrazilian | 01-08-13 | 08:52 | + 1 -

het lijkt mij functioneel om in de wet te laten staan dat onderscheid op basis van oneigenlijke gronden niet is toegestaan. voorts lijkt onderscheid maken mij juist noodzakelijk en nuttig. wat oneigenlijk is dient situationeel uitgelegd te worden.

49 | 01-08-13 | 08:57

Wat die ginger beroepsleftie op het eind zegt: Hij heeft het over Arabieren, en dan wordt het opeens wel discriminatie volgens Nederlands recht.

Tommygunner | 01-08-13 | 08:57

@hendrikjandetuinman | 01-08-13 | 08:56
Mensen geloven maar wat ze willen.
En mensen zeggen maar wat ze willen.

Veel moeilijker dan dat is het niet.

ZDEV | 01-08-13 | 08:57

@ZDEV | 01-08-13 | 08:52
Ik ben helemaal geen kontenbonker, ik kak gewoon op de Islam en alle andere godsdiensten. Maar het meest op de Islam

hendrikjandetuinman | 01-08-13 | 08:56

Over retro gesproken, geitenneukers was toch de term die ons wijlen Theo van Gogh gebruikte voor deze lieden. Moet kunnen.

Rest In Privacy | 01-08-13 | 08:55

Ik ben tegen racisme.
Ook tegen moslims.

Maar wat is er mis met een mening hebben.
En wie wordt de mond gesnoerd, terwijl anderen -juist extreme moslims- onze rechten willen snoeren, en zij maar mogen bedreigen en scanderen, en wij ons daar terecht tegen verzetten? Dat is krom en zelfcensuur.

ZDEV | 01-08-13 | 08:55

Ik vind rechtzaken op basis van uitspraken van individuen sowieso te krankzinnig voor woorden. Zeker wanneer je bedenkt dat daders van fysieke delicten overal vrij rond lopen of maximaal ergens 240 uur met een bladblazer en een oranje hesje staan te ijsberen. Zum kotsen en op geen enkele manier recht te praten.

OverdrevenGeouwehoer | 01-08-13 | 08:55

Logisch. Kontenbonken=verboten voor booslims ergo kontenbonken is een belediging van de godsdienst ergo wat een kutreligie is dat toch.

Fiasco | 01-08-13 | 08:54

Het wordt in dit land echt met de dag absurdistischer.

Robert de Jonge + veel.

Botte Hork | 01-08-13 | 08:54

Valt me mee dat die gast zijn haren niet geblondeerd heeft.

BerendB | 01-08-13 | 08:53

@ GebuktIsGenomen | 01-08-13 | 08:52
De dag dat ze terug gaan allemaal ?

cobie | 01-08-13 | 08:53

Als Robert veroordeeld wordt, dan zeker de imams die de haat van de koran t.o.v. het joodse ras, christenen, andere relioten en ongelovigen prediken.

Fijnstoffer | 01-08-13 | 08:53

@ZDEV | 01-08-13 | 08:52
verdomme ik ben nog niet wakker.
Solidariteit met ZIJN uitspraak.

ZDEV | 01-08-13 | 08:52

Hulde voor dit topic!

Parsons | 01-08-13 | 08:52

Wetsartikel discriminatie dient gewoon geschrapt te worden. (Non-agressie principe is voldoende.) Overigens waren Socrates en Plato ook kinderneukers en kontenbonkers. Jochies van elf als huisslaafje/hoertje die ze af en toe lekker in de kont namen. Want 'niks hogers dan de herenliefde' (aldus Plato).

mygfisbrazilian | 01-08-13 | 08:52

@poeTsBaas | 01-08-13 | 08:51
Ik bedoelde het uit solidariteit met de uitspraak.

ZDEV | 01-08-13 | 08:52

Is er eigenlijk wel eens postief nieuws over/van moslims?
T is bijna elke dag wel aan de orde..

GebuktIsGenomen | 01-08-13 | 08:52

Laten we eens wat toleranter zijn tegenover anders denkenden en voorts de wet wat consequenter handhaven.

Dan is al dat morele gezeik meteen overbodig.

49 | 01-08-13 | 08:51

Dit is weer een stukje vrijheid van meningsuiting wat naar de klote is.
Voor dit kleine vergrijpje naar de rechter?

cobie | 01-08-13 | 08:51

-weggejorist-

123 je proeft het zo | 01-08-13 | 08:51

ZDEV | 01-08-13 | 08:46 | + -1 -

Maar ik hou het wel bij de dames. Geiten en kleuters is niet mijn ding.

poeTsBaas | 01-08-13 | 08:51

Waar kan ik me laten ronselen voor de strijd tegen ongewenste overheidsbemoeienis?

ojédiaré | 01-08-13 | 08:50

Moslims zijn kontebonkers! ALLEMAAL!!!

poeTsBaas | 01-08-13 | 08:50

Wij zijn allen kontenbonkers.

Ich bin ein kontenbonker.

ZDEV | 01-08-13 | 08:46

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl