Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Iron Lady Margaret 'Maggie' Thatcher dies at 87

Margaret Thatcher, veteraan van de Falkland Oorlog, is overleden aan de gevolgen van een beroerte. De IJzeren Dame, van wie gezegd werd dat ze altijd een strijkijzer in haar handtas had (om harder mee te kunnen meppen), heeft de respectabele leeftijd van 87 jaar bereikt. Beroemde: "The problem with socialism is that eventually you run out of other people's money." Barones Thatcher was tevens fel tegenstander van de euro en de bijbehorende plannen voor Europese eenwording, zoals bovenstaand fragment op prachtige en ontzettend Britse wijze laat zien. Afkomstig uit haar laatste optreden in het Lagerhuis, dat in zijn geheel hierrr te zien is. Geliefd, gehaat, overleden. RIP. Het Fletcher Memorial Home raakt leeg, but at least she did it her way. Vanmiddag een plakje kleffe cake bij de High Tea. De voormalige karaktervolle Prime Minister (1979-1990) krijgt een zelfde begrafenis als die andere Britse ijzervreter uit de 20e eeuw, Sir Winston Churchill.
Ruud Lubbers: Nederlandse collega uit de tijd van Thatcher spreekt pas vanavond zijn obligate 'Een groot verlies voor Groot-Britannië' uit. Want Nieuwsuur heeft zijn condoleances EXCLUSIEF.
Oeps. Beeldredacteur CNN heeft het nieuws niet gevolgd.
Trui: Maggie was voordat ze PM werd nog heel erg eurofiel.
Petitie: Of de begrafenis van Hare IJzerheid svp geprivatiseerd kan worden.

Reaguursels

Inloggen

@D.Turpin | 08-04-13 | 18:46
De risico's van aandeelhouders worden niet gedekt door de belastingbetaler hoor. Als een bedrijf failliet gaat (niet zijnde een systeembank) is de aandeelhouder gewoon zijn of haar geld kwijt. Daarnaast hebben aandeelhouders een vinger in de pap mbt de besturing van het bedrijf; als ze de boel verkloten zijn aandeelhouders (een deel van) hun geld kwijt door dalende beurskoersen of faillissement.

Hoe denk je met het betreffende bedrijf te kunnen concurreren tegen bedrijven die wel lage-lonenlanden inzetten? Een potje over te houden om te innoveren? Om te groeien? Als je als bedrijf de kosten niet zoveel mogelijk beperkt (en offshoring is daar slechts één voorbeeld van), ben je ten dode opgeschreven, zeker op de langere termijn.

Kloof2012 | 09-04-13 | 09:10

André van Delft | 08-04-13 | 15:36http://www.youtube.com/watch?v=w8C8BrLq-dA

Op je wenken bedient.

ikkebenhet | 09-04-13 | 08:32

jaapaap5 | 08-04-13 | 23:15
Laat ik geachte lutser nou net bij Newsnight de bijna seniele SDP leidster Lady Shirly Williams nog horen zeggen dat ze dat juist niet had gedaan. Heb voor de zekerheid maar even gegoogeld want zelfs een seniele socialist kan je maar beter niet vertrouwen, maar ze had gelijk. Wat weer bewijst dat gij een lutser zijt jajaap

idopane | 09-04-13 | 02:09

La Bailaora | 08-04-13 | 23:56 | + 1 -
En dat was nou precies wat Thatcher deed.
Je huurhuis kopen, aandelen in ex-staatsbedrijven.
Het enige wat je hoeft te doen was zelf denken, niet verwachten dat Scargill dat voor je doet.

Freddie Stobart | 09-04-13 | 00:51

@synchronicity | 08-04-13 | 21:17
Dan moet je ook geen dingen in elkaar gaan schroeven he? Dan ga je naar de buurman die je beter betaalt, of je gaat zelf handel drijven, of je gaat studeren, iets waar vraag naar is en je een hogere uurprijs kunt bedingen. Dom dat dat je daar nou net niet opkomt...

La Bailaora | 08-04-13 | 23:56

Als schoothond van Reagan heeft zij toch ook het een en ander kapot geprivatiseerd: Bijvoorbeeld de railway system. Door haar toedoen de meest retarded public transport van West Europa.

jaapaap5 | 08-04-13 | 23:15

Margaret Thatcher,

De enige Europese politicus met ballen sinds de 2e wereldoorlog.

R.I.P.

Der Doktor | 08-04-13 | 23:01

"The problem with socialism is that eventually you run out of other people's money." Wat dat betreft heeft kapitalisme wel veel overeenkomsten met socialisme. Alleen is kapitalisme wat sneakyer... Als der 100 man wat in elkaar staan te schroeven, dan verdienen daar ook allerlei mensen aan die eigenlijk niks kunnen. Sterker nog, ze verdienen er meer aan dan de mensen die wel wat kunnen en doen... En de meeste hier vinden dat nog volkomen normaal ook...

synchronicity | 08-04-13 | 21:17

@Bigi Bana Boy | 08-04-13 | 17:32
Ik zou toch zeggen:
Eerst het individu, daarna familie en vrienden, daarna kennisen en de buurt, daarna de stad, provincie en daarna pas de 'volksgemeenschap' en de "natie" en daarna pas Europa en de wereld. Die natuurlijke hierarchie in affectie zien alleen socialisten en nationaal socialisten niet in, Die beginnen van bovenaf met abstracte koude begrippen als "volksgemeenschap" en "de natie".

Warren G. Harding | 08-04-13 | 19:53

Zo worden ze niet meer gemaakt. RIP Maggie. Je was one of a kind. Nobody can hold a candle to you (laten we hopen dat Sir Elton niet gaat zingen op de begrafenis)
.
John Lennon ging het graf in met de tiara van working class hero. Dit terwijl meneer John geen ene moer om wie dan ook gaf. Hij was degene die mensen uitlachte als ze braaf iedere dag naar het werk gingen. Hero mijn reedt. Thatcher was de working class hero. Zij zag hoe de vakbonden de blue collar workers uitbuitten en de economie naar de donder hielpen en zij heeft ingegrepen ten bate van de working class. Zij was hun Heldin maar dat werd nooit begrepen of het was politiek incorrect om het te mogen begrijpen.
.
Met Maggie is een prachtige politica en een moedige vrouw heengegaan.
Het ging niet om de chromosomen. Het ging om de ballen.
Hoe sterk ze zich ook profileerde in de politiek, voor mij kwam de weerloosheid en vooral de eenzaamheid er dwars doorheen. Ze was een Mensch.

Miep Scharensliep | 08-04-13 | 19:50

Groot voorvechtster tegen post oorlogse communisme. Heeft daarbij even de Argentijnen een lesje geleerd tijdens de Falkland oorlog. Hulde aan deze vrouw. Dat Rutte 10% de karakter mag hebben, wat deze vrouw bezit. Iron lady, rust zacht

Boze massa | 08-04-13 | 19:45

Eerst even fijn nyet tegen de Argentijnen aangaande de Falklands en daarna Mmt Reagan samen toch mooi de Koude Oorlog beëindigd. Dat mens had ballen. RIP Maggie.

SDI | 08-04-13 | 19:39

@paul de vries9779
Je bent zeker ook zo'n low life die graag teert op andermans geld?

BarneyBoner | 08-04-13 | 19:32

Dat alle socialisten, communisten en ander linkse kerkgangers hier nu hun onderbuik aan het leegbraken zijn is alleen al een reden om Thatcher een wereldwijf te vinden. Dat ze banden had met Pinochet is misschien niet al te best maar Churchill had ook banden met Stalin, de vijand van je vijand is in oorlog je bondgenoot. Daar tegenover staan de banden van linkse politici in die tijd, met lieftallige clubjes als RAF, SASI en tal van linkse dictators die tot op de dag van vandaag bij elkaar een paar miljoen doden op hun naam hebben. Laten we het daar is over hebben voor je hier je onderbuik laat gaan.

WaarDeWindWaait | 08-04-13 | 19:28

zand erover en maar gauw vergeten.

istawa | 08-04-13 | 19:28

paul de vries9779 | 08-04-13 | 17:06

de waarheid ??

uw waarheid....

FW Ta-183 Huckebein | 08-04-13 | 19:12

@Godisvoordedomme | 08-04-13 | 18:20
Dom-links is ook weer onder de "back to the 80's" steen uitgekropen om even te spugen op het warme lijk van een van de grootste politica ooit. Jij plukt waarschijnlijk helemaal geen vruchten omdat je in plaats van bomen te planten alleen maar met je pik in je linker hand en een schultenbrau in de rechter op de bank ligt te 'trickle downen' en mekkeren, loser.

Warren G. Harding | 08-04-13 | 18:51

En toch had me voor wat betreft de invoering van Euro absoluut een heel erg vooruitziende blik. Regeren en vooruitzien, twee eigenschappen die je haar niet kon ontzeggen :
www.youtube.com/watch?v=P8hpXG-206Q

taxhond | 08-04-13 | 18:50

@ Kloof2012 | 08-04-13 | 16:42 |

So far so good. Met aandeelhouders kun je een privaat bedrijfje oprichten. Dat ze daar iets voor terug krijgen is logisch. Echter, er ook een motivatie voor de aandeelhouders om een fabriek te ontmantelen zodra de productie elders goedkoper is. Deze motivatie wordt altijd goedgepraat met het argument dat de huidige fabriek niet meer concurerend is. Echter dit is zelden het geval. Fabrieken in het westen hadden niks te duchten van Chinese fabrieken. Nee, onze fabrieken zijn ontmanteld om de winstmarge te verhogen voor de aandeelhouders ten koste van de arbeiders. Vervolgens hebben de aandeelhouders moderne fabrieken gebouwd in China. Ik heb persoonlijk niks tegen ondernemen of het maken van winst. Maar er zitten wel nadelen aan het hebben van een paar imposant rijke gasten. Heeft niks te maken met jaloezie. Maar met verdeling van macht. Het zijn deze gasten die de boel opkopen bij een privatisering. Ondertussen hebben ze ook genoeg macht om zonder risico nog meer geld verdienen. Zie de crisis. Risico's, zogenaamd het argument voor het opstrijken van de winst, zijn nu gedekt door de belastingbetaler. Maar de winst die is voor hen.

D.Turpin | 08-04-13 | 18:46

Een grote dame is heengegaan. Maar hoe groot fan of criticus je ook mag zijn, ooit gehoord dat Maggie de aanstichster was van de hele Global warming hoax? Door de CO2 fabel te introduceren ten faveure van kernenergie kon Maggie de UK weer op het wereldtoneel een partijtje mee laten blazen, maar tegelijkertijd de aartsvijand Labour, die voornamelijk steunde op een achterban van mijnwerkers voorgoed de mond snoeren. Kolen zijn slecht, CO2, dus mijnen dicht en kerncentrales open. Labour z'n achterban kwijt en met het plutonium van de kerncentrales was de UK een kernmacht. Raketten op de Trident en dus dikke maatjes met de USA, Ronald Reagan. De linkse milieumaffia kaapte het CO2 verhaal om door CO2 belasting de wereldeconomie een spaak tussen de wielen te steken. Lees hier het hele verhaal tallbloke.wordpress.com/2012/09/12/ric...

Jos Schmitz | 08-04-13 | 18:45

Godisvoordedomme | 08-04-13 | 18:20 | + -1 -
"rechtste potverteerders": da's een contradictie

Kloof2012 | 08-04-13 | 18:28

-weggejorist-

nonpissatinventum | 08-04-13 | 18:28

Een van de slechste premiers ooit. Land volkomen kapot getrickle downed samen met ronny retard reagan. Beste politicus van die tijd was de held Gorbatsjov. Ze kunnen beiden zijn schoenen poetsen. We plukken NU nog de rotte vruchten van die twee rechtste potverteerders.

Godisvoordedomme | 08-04-13 | 18:20

" We should shoot those children, because it is better for them"

mixey | 08-04-13 | 18:13

idopane | 08-04-13 | 16:40
Nee, je kunt zien dat tijdens het bewind van Pinochet er twee keer een enorme crash is geweest. Dus hoezo werkte het Friedman concept?
Pas nadat men de wat flexibelere inzichten ging hanteren die Galbraith en ook Schumpeter al jaren daarvoor voorzagen ging het beter.
Friedman, en zijn hardline concept werkte voor geen meter, en hoe ironisch, hij is zelfs verworpen door de Oostenrijkse school.
En die kan je echt niet links noemen.
Galbraith en Schumpeter trouwens ook niet, maar die zagen apart van elkaar 2 zaken in.
Galbraith, economie is emotie, Schumpeter innovatie is eindig.
Je argumentatie is zo old school 1970, jeetje, ik dacht dat we dat nu eindelijk wel gehad hadden.

bakoenin | 08-04-13 | 18:07

Wat een heerlijk mens! RIP!

mart915 | 08-04-13 | 18:05

-weggejorist-

nonpissatinventum | 08-04-13 | 17:50

Deze Vrouw had 20 jaar geleden al door dat het met de EU nooit wat zou worden, RESPECT!

mierus | 08-04-13 | 17:45

@Bigi Bana Boy | 08-04-13 | 17:32
Als iemand anders mijn prioriteiten gaat bepalen, dan is het per definitie geen liberalisme meer.

Daarnaast kan 'de volksgemeenschap' en 'de natie' van mij de vinketering krijgen; willekeurige kanslozen interesseren mij niet.

dlseth_ | 08-04-13 | 17:40

@paul de vries9779 en anderen: Het mag inderdaad wel gememoreerd worden dat deze vrouw de knokploegen op de mijnwerkers afstuurde. Zij heeft voor zeer grote ellende en rancune gezorgd onder de zgn lagere economische klasse. Mensen zijn dat nog niet vergeten en wie nadien Labour heeft gestemd is inmiddels ten diepste ontgoocheld. Wij hebben ranzige politiek moeten verduren van CDA, VVD en PvdA maar de Britten zijn nog zwaarder genaaid dan wij.

eastender | 08-04-13 | 17:39

Thatcher is voor de eeuwigheid te prijzen omdat ze het socialistische gedachten-goed als absolute volksverlakkerij heeft ontmaskerd en ten slotte met Reagan het symbool van socialisme, de Sovjet-unie, naar de Filistijnen hebben geholpen.Bewijs ? Het door hen ontwikkelde wapentuig (van de jaren 80) is absoluut fatale afschrikking gebleken en zelf niet meer geëvenaard.Zelfs niet in Stealth-techniek.Alleen computer/robots/drones zijn nog interessant voor later.

Dolphi | 08-04-13 | 17:38

Magdatkandat | 08-04-13 | 17:18
P'cies. Niks mis met kapitalisme maar dan niet in de neo-liberale vorm. Eerst de volksgemeenschap en de natie, dan de belangen van het individu. Doe je dat niet dan vernietigt het liberalisme de maatschappij. Wil je zonodig alles in China produceren, verkoop je zooi dan ook maar in China.

Bigi Bana Boy | 08-04-13 | 17:32

Zo'n videotje zien of naar spitting image kijken je ziet geen verschil. 1 grote poppenkast.

Andersom dag | 08-04-13 | 17:25

May the cunt burn in hell.
Mijn familie en een heleboel andere families in UK en IE drinken er vanavond eentje op haar in de hoop dat haar dood pijnlijk en gruwelijk was.
Net zoals zij 1000en families een zeer pijnlijk en gruwelijk leven heeft gegeven
Van poll-tax, tot privatiseren over de lijken van mensen, tot het doden van een eigen MP en de algehele Ierse kwestie weer terug naar het kapotmaken van de binnelandse productie industrie via de unions.

CumGranoSalis | 08-04-13 | 17:23

Bigi Bana Boy | 08-04-13 | 16:40

Teksten naar m'n hart. Dacht juist dit weekend nog: eigenlijk moeten we een soort nationaal sociaal-liberalisme hebben. Iets keihards, rechtvaardigs, gezond verstanderigs, etc. Maar ja, ik ben nieuw hier, een zwitsal, geen flauw idee hoe lang nog trouwens, en om nou na een maand een eeuwige ban te krijgen, da's ook weer zo treurig. Dus ik dacht, op z'n oosters, als je maar lang genoeg wacht, drijven je meningen vanzelf voorbij. En verdomd. Dank.

Magdatkandat | 08-04-13 | 17:18

@paul de vries9779 | 08-04-13 | 17:06
Hoezo? Lees je eigen posts nog een keer. En realiseer je dat je over een mens praat. Je kunt het oneens zijn met haar, haar zienswijze en handelen afkeuren.
Je mag het volstrekt oneens zijn met haar denkbeelden. Maar je hebt het nog steeds over een mens. Ik bedoel; we leven hier in een beschaafd land, min of meer. Jouw terminologie en taalgebruik zien we meestal in andere gebieden in de wereld. Straks ga je nog met je schoen gooien man...

Kloof2012 | 08-04-13 | 17:13

Kloof2012 | 08-04-13 | 16:29 |

Een varken ? Hoezo dat ? Ik zeg gewoon hoe ik over deze heks denk. Of ze dood is of niet. Dat ze nu dood is betekent niet dat er ineens niks slechts meer over haar gezegd mag worden. Dat allerlei politici nu huiliehuilie doen over haar dood, dat is hypocriet en volstrekt ongemeend (afgezien van neoliberalen dan). Dan ben ik liever een varken die de waarheid zegt !

paul de vries9779 | 08-04-13 | 17:06

achtja... next.

NeoRetro | 08-04-13 | 16:54

Rest in peace dear lady. You kept the Malvinas British.

Fruitvliegje | 08-04-13 | 16:49

D.Turpin | 08-04-13 | 16:34
Klopt. Want dankzij aandeelhouders bestaat dat fabriekje. Die arbeiders kunnen immers niet het benodigde startkapitaal ophoesten. En die aandeelhouders nemen bij die investering een risico. En aan dat risiconemen hang een prijskaartje.
tegenwoordig werken arbeiders in lagelonenlanden een stuk harder dan de nederlandse arbeider. Productiviteit hoger (mits goed aangestuurd) en een stuk goedkoper. Kwaliteitsverschil? Mwoh.

Kloof2012 | 08-04-13 | 16:42

Bigi Bana Boy | 08-04-13 | 16:40
En als ik kwaad ben maak ik typo's. Dat weet ik zelf ook wel voor er weer zo'n Onze Taal lid de slimste denkt te zijn.

Bigi Bana Boy | 08-04-13 | 16:41

bakoenin | 08-04-13 | 16:05
Ik heb het over het neoliberalisme en niet over andere smaken want die spelen hier geen rol. Dat er aan de economische politiek is geschaafd gedurende deze periode weet ik ook wel. Maar deze economische politiek is uiteindelijk een zegen voor Chili geweest en heeft niets met een kaartenhuis te maken. Dat er andere economen Friedman hebben bestreden is mij ook bekend maar zij hebben met die opbouw van de Chileense economie weinig te maken gehad. Links zal tot het graf Keynes en Galbraith blijven verdedigen maar ik heb het over de feiten.

idopane | 08-04-13 | 16:40

Wat men maar niet in wil zien is dat we een mix tussen socialisme, conservatisme en nationalisme nodig hebben. Hard én sociaal. Rechtvaardig én streng. Liberaal én protektionistisch. Socialisme is een dwaalleer en het liberalisme ook. In landen als de UK kun je preseteren wat je wilt maar door de klassebarriere zul je nooit breken. Neem et geval John Prescott, een Labour politicus die het tot vice-premier wist te schoppen. Zoon van een spoorwegman is die opgeklomen van kelner op een schip tot op één na hoogste politicus in het land. Een selfmade man zou ik zeggen. Opgeklomemen door keihard werken. Mij dunkt dat we voor dat soort mensen het petje af nemen toch ? Niet de Hooray upper class twats van de Torries dus. Die zaten dwars door Prescott's speeches in het parlement door bestellingen voor drinken naar hem te roepen. Zo'n land is de UK. Je zou dat stel inteelt debielen toch een working class vuist in hun verwende en verwaande smoelen willen rammen ? Hoe zou totaal respectloos ? Dat is Thatcher's UK, Maar maak je zelf vooral wijs dat klassebarrieres niet bestaan hoor.

Bigi Bana Boy | 08-04-13 | 16:40

Stel nu, dat we in Nederland een fabriek hadden die nog tv's kon maken. En laten we aannemen dat we daarop een kleine winst konden maken. Net genoeg om de arbeiders en de ingenieurs te betalen. Kortom, het voorbeeld van mij is een niet verliesgevend bedrijf. Welnu, in de nieuwe wereld, volgens Thatcher en haar supporters is zo'n fabriek niet ok. Namelijk in China kun je die tv's veel goedkoper maken. De fabriek hier laten staan is onrendabel want hier maak je minder winst. Maar wat gebeurt er met die grotere winst? Juist dat verdwijnt in de zakken van de aandeelhouders.

D.Turpin | 08-04-13 | 16:34

paul de vries9779 | 08-04-13 | 14:09
Wat ben jij een varken zeg. Met je hoop dat ze mag branden in de hel. Pfff. Ik kan me niet herinneren je de afgelopen jaren over Thatcher te hebben gehoord.

Kloof2012 | 08-04-13 | 16:29

Einde van de Domheid | 08-04-13 | 14:54
Verkeerde lijstje druiloor. Brazilie heeft 170 miljoen inwoners Chli 15 miljoen dus gewoon niet te vergelijken. Het 2e lijstje GDP pro capita staat Chili gewoon 2e dus kom met echte feiten aan.

idopane | 08-04-13 | 16:21

Kobus Kloothamer | 08-04-13 | 15:16 |
Dat stond pontifical (haha) op geenstijl.
Maxima was naar Argentinie gevlogen om 250000EU (of USD) te geven aan het radiostation dat de (thans paus Fransiscus) runde. In google is dat al een beetje verdwenen, maar hier staat het nog www.limburger.nl/article/20080429/ANPN...

Einde van de Domheid | 08-04-13 | 16:20

idopane | 08-04-13 | 16:00
Hetgeen ik je dus al gegeven heb mijn beste

bakoenin | 08-04-13 | 16:06

idopane | 08-04-13 | 15:53
en.wikipedia.org/wiki/Miracle_of_Chile...
Info is er niet zo moeilijk over te vinden.
Je speelt nogal op de persoon in het proberen van het kracht bijzetten van je argumentatie.
Voorts heb je heel wat smaken naast Friedman, zoals Schumpeter , of Galbraith of Earl, ik zie niet in wat die met de SP te maken hebben.
Dus lees jezelf eens in.

bakoenin | 08-04-13 | 16:05

Voerde Thatcher in 1975 campagne voor Europa? Wat verrassend! Want toen was het inderdaad ook al dat machtsgeile politieke-unie vehikel dat het vandaag de dag is!

Lord Sandwich | 08-04-13 | 16:04

Een groot verlies voor GB?
Wat deed dat mens dan nou nog voor GB?

Lampelul | 08-04-13 | 16:02

bakoenin | 08-04-13 | 15:46
Zo lutser kan je mij misschien nog dat adres en telefoonnummer geven van dat kaartenhuis wat zou zijn ingestort in Chili, linkse geschiedsvervalser

idopane | 08-04-13 | 16:00

@D.Bader | 08-04-13 | 15:55
Absoluut. "That weak lot" is nog steeds de baas en maakt nog steeds het beleid dat ons dieper in de armoede zal doen zinken dan de man van de Godwins ooit vermocht met zijn enorme leger en luchtmacht.

Jan Passant mk2 | 08-04-13 | 15:59

bakoenin | 08-04-13 | 15:46
Om maar even wiki te citeren: Het neoliberaal model dat werd ingevoerd tijdens het militair regime, werd verder gezet onder de sociaaldemocratische regeringen, die enkel kleine veranderingen hebben aangebracht om de sociale programma's van de regering te financieren.

idopane | 08-04-13 | 15:58

Mevrouw zag bijna 20 jaar geleden al glashard en helder welke kant het NU opgaat met Europa. Omdat blijkt hoezeer ze gelijk had zullen de gebruikelijke daders; meelopers; en medeplichtigen haar wel extra haten.

Jan Passant mk2 | 08-04-13 | 15:53

bakoenin | 08-04-13 | 15:46
En wanneer is dat kaartenhuis dan in elkaar gestort. Feiten pipo feiten jaar en data. En ik heb het over Chili en niet over de bankcrisis van nu en dat achterlijke argument van de SP dat het allemaal door het neo liberalisme komt want dat is absoluut niet gebaseerd op feiten maar op ideologische lulkoek.

idopane | 08-04-13 | 15:53

Mooi, het heeft even geduurd, maar dan zijn we eindelijk van dat elitaire stuk vreten af. Wat een walgelijk wijf was dat zeg, bah!

dutchdj | 08-04-13 | 15:52

Bijzonder slecht nieuws. Ben er echt een beetje sip van.
Een icoon, een vrouw die in haar eentje weerstand bood aan het machtsbeluste Europa. Die overzeese gebieden met hand en tand verdedigde en niet boog voor terreur. Er zijn geen types als Thatcher meer, alleen Farage mag een poging wagen.

Not Muhammad | 08-04-13 | 15:48

quardian | 08-04-13 | 15:40
Ben je ook zo kritisch over ome Joop de Uyl die onze mijnen al in de jaren 60 sloot natuurlijk niet want Jopie was links. Geen hond die z'n bek opentrekt maar als het om Maggie gaat zit de media net te lullen alsof zij een bloeiende industrie de nek heeft omgedraaid. Dat de meeste journalisten linkse lutsers zijn wordt op een dag van vandaag weer eens heel duidelijk.

idopane | 08-04-13 | 15:47

idopane | 08-04-13 | 15:42
Datzelfde economische wonder stortte onder Pinochet dan ook weer als een kaartenhuis in elkaar, zodat een groot gedeelte van Friedmans doctrines ook weer werd losgelaten.
Wel zitten we hier nog met een gigantische banken erfenis vanwege die doctrine van Friedman.

bakoenin | 08-04-13 | 15:46

RIP Dankzij haar zijn de Falklands nog gewoon Brits
Ja natuurlijk, stuk rots met slechts pinguins en schapen, maar het gaat om het principe van democratie en vryheid

Tobi | 08-04-13 | 15:46

witte strepen | 08-04-13 | 14:57
Onderbouw dat eens met feiten.
(Weet al dat je dat niet kan hoor).

me,myself and IK | 08-04-13 | 15:43

Met de banken en de huizenbubble is haar Owners society natuurlijk gigantisch mislukt, maar ik wou dat we haar nog hadden om Rompuy de oren te wassen.

bakoenin | 08-04-13 | 15:43

miko | 08-04-13 | 14:58
Pinochet heeft Chili niet goed achter gelaten Hahahahahahahahahah. Wat een lutser ben je. Ooit van Milton Friedman gehoord idoot? Nee natuurlijk want feiten zijn aan figuren als jou niet besteed. Hij is de grondlegger van het monetarisme waar wij in het Westen veel welvaart hebben te danken kneus en hij zorgde voor het Chileense economische wonder en dat allemaal onder Pinochet.

idopane | 08-04-13 | 15:42

I wish her a deep coalminer's grave.Very close to hell!

quardian | 08-04-13 | 15:40

@André van Delft | 08-04-13 | 15:36
Misschien was dit de scene; het is niet helemaal zoals ik me herinnerde:
www.youtube.com/watch?v=w8C8BrLq-dA

André van Delft | 08-04-13 | 15:40

@ikkebenhet | 08-04-13 | 15:18
Ik kan de aflevering van Spitting Image niet vinden waarin de leden van het kabinet er niet in slagen te pissen in de urinoirs; dan komt Maggie en haar lukt het wel.

André van Delft | 08-04-13 | 15:36

Desmoulins | 08-04-13 | 15:13

Ik ben het spoor bijster, maar vooruit: namedropping? U bent toch niet die desmoulins uit de club van mijn ouwe heer, hè (Delft '54, Harvard '58, samen met die ene Kennedy) Of was dat Dumoulin, die weer getrouwd was met een van der Molen thoe Water, een achternicht, maar dat zei niemand. Maar enfin, die was ook zo scherp. Hoe gaat het met u?

Magdatkandat | 08-04-13 | 15:36

Heb enige jaren in Engeland gewoond toen zij aan de macht was. Hilarisch programma destijds heette Spitting Images. My tribute to Maggie:
www.youtube.com/watch?v=R1jY5fYjV-U

ikkebenhet | 08-04-13 | 15:18

R.I.P. Zette The U.K. weer op de kaart na jaren van recessie. Verlaagde onder andere de inkomstenbelasting en pakte de toen te machtige vakbonden aan.

Amano | 08-04-13 | 15:16

@Einde van de Domheid | 08-04-13 | 14:23 | + -2 -
U moet in het vervolg wel even uitkijken wat u 'googled' alvorens het hier te plempen!

Kobus Kloothamer | 08-04-13 | 15:16

Willen alle neo marxisten zsm opbokken naar de laatste socialistische heilstaten. Loekaschenko en kim jung un leggen vast de rode loper uit

Zatkniss | 08-04-13 | 15:14

miko | 08-04-13 | 14:58
De feiten de feiten.
Als Allende aan de macht was gebleven was Chili gewoon een 2e Cuba geworden. De feiten waren dat steeds meer Chilenen genoeg hadden van Allende. Vooral van Fidel die 4 maanden lang in Chili verbleef alsof het zijn eigen land was. Feiten en geen emotionele bevrijdingsfopideologie.

idopane | 08-04-13 | 15:13

@ Magdatkandat

Het verschijnt in ieder geval niet postuum... Namedropping is wel aan u besteed

Desmoulins | 08-04-13 | 15:13

Dat mens heeft England in de afgrond gestort.Ben blij dat ze eindelijk mag branden.Pokke wijf.

bodhisatta | 08-04-13 | 15:12

-weggejorist-

nonpissatinventum | 08-04-13 | 15:09

Bigi Bana Boy | 08-04-13 | 14:21
Daar heb jij weer een punt alleen jij bent nog niet de pijp uit en hebt tot dusver behoorlijk weinig noemenswaardig gepresteerd zelfs als we al je tegels op een rij leggen en daarmee 2x de aarde zou kunnen omspannen.

idopane | 08-04-13 | 15:09

@lanexxx | 08-04-13 | 15:04
Rutte en karakter?

Ik zou eerder nog karakter verwachten van een bord koude lasagna...

dlseth_ | 08-04-13 | 15:05

Een beetje van haar karakter zou Rutte niet misstaan in deze tijd. Dit ontbeert de man in hoge mate.

lanexxx | 08-04-13 | 15:04

Is er weer een invasie van allerlei ´Joop´ers.

Grachus | 08-04-13 | 15:04

"The problem with socialism is that eventually you run out of other people's money" the Iron lady.

r04drunn3r | 08-04-13 | 15:04

Desmoulins | 08-04-13 | 14:58

Ja, en hij leeft ook nog volgens mij. Grappig hoe de dingen kunnen lopen.

Magdatkandat | 08-04-13 | 15:03

@kapotte_stofzuiger | 08-04-13 | 14:37
Ter aanvulling, het is juist pervers dat in landen als Nederland en Zweden zo genivelleerd wordt, dat studie en hard werken je niet tot een hogere klasse kan brengen.

kapotte_stofzuiger | 08-04-13 | 15:02

Ah tuut tuut de groetjes van Ruud vanavond op de tv. Ik dacht dat die knakker ook al zwaar dementeerde of was dat die andere gek van het CDA.

joyriders | 08-04-13 | 15:01

@de Voorzittert | 08-04-13

Zijn die ook dood?

Verder, topwijf, en haar tijd ver vooruit.

maggoo | 08-04-13 | 14:59

Mooie leeftijd voor deze prachtvrouw. Dat ze een ijzeren standbeeld mag krijgen. Beetje omgaan met dictators hoort erbij zouden wij ook meer moeten doen dan hebben we ook minder last van lentes. Dictators zijn de beste oplossing voor drammerige islamieten.

Veel Vaak | 08-04-13 | 14:58

@Magdatkandat

Dat is knap, aangezien de beste man nog steeds schrijft...

Desmoulins | 08-04-13 | 14:58

@idopane | 08-04-13 | 14:41
Linksom rechtsom,allemaal dictators en moordenaars. Pinochet heeft Chili niet goed achter gelaten. Dat kwam daarna. En ook alleen omdat hij dacht veilig te zitten met zijn senatorschap voor het leven.
Hitler was een goede vent want Stalin was erger.
Timothy mcveigh was een prima kerel want osama was erger.
etc etc.
Wat een lulkoek. Dat je het voor een smeerlap als Pinochet op kunt nemen

miko | 08-04-13 | 14:58

Wat een kutwijf was dat.
Ze is een van de personen die ervoor gezorgd heeft dat geld geen achte waarde meer vertegenwoordigd. Een van de redene dat we nu in een crisis zitten.
Toch rip, ze was ook mens.

witte strepen | 08-04-13 | 14:57

Dat Thatcher bevriend was met Pinochet vind ik een smet op haar blazoen. Maar verder was zij absoluut een topwijf. Ging vol voor de belangen van haar land. Sjappoo, en dat we zo'n type hier ten lande ook maar eens mogen hebben.

Kees Maf | 08-04-13 | 14:56

@ Einde van de Domheid

Nee, ons land heeft geen affiliatie met dat soort foute regimes...

Jij danst zeker ook de tango eind april...

Desmoulins | 08-04-13 | 14:55

@idopane | 08-04-13 | 14:41 |
Verder klets je wat economie betreft uit je nek. Chili staat in Zuid Amerika op de 6e plaats.

en.wikipedia.org/wiki/Economy_of_South...

Einde van de Domheid | 08-04-13 | 14:54

@Einde van de Domheid | 08-04-13 | 14:48
"Gelukkig heeft ons land geen affiliatie met dat soort regimes."

Ik zou zeggen, zet je TV eens aan op 30 april en kijk hoe het land vrolijk viert dat ons koningshuis zichzelf in de Argentijnse junta neukt.

dlseth_ | 08-04-13 | 14:53

Over socialisten gesproken: de nazi's (nationaalsocialisten) hebben de EU veroverd en we zullen daarom allemaal gelijke arm worden!.... Stelen en roven van anderen en met vooral een diepgewortelde haat tegen mensen die zelfstandig geld verdienen zit de aftandse ratten nu eenmaal in het bloed!....

Megalomaantje | 08-04-13 | 14:52

@paul de vries9779 | 08-04-13 | 14:44
Onrendabel als in: energie uit steenkool is per eenheid duurder dan uit olie. Daar doet niemand wat aan. Ja, lonen verlagen of automatiseren, maar daar hebben de kompels ook weinig aan. Dan kan je natuurlijk de credit-card van je kinderen trekken en de zaak nog een paar jaar subsidiëren, maar uiteindelijk schiet je daar niets mee op.

witwas | 08-04-13 | 14:51

idopane | 08-04-13 | 14:41 |
Dictatuur is de snelste manier voor een ontwikkelingsland om tot economische bloei te komen. Die opbloei brengt een middenklasse voort die de dictatuur op den duur niet meer pikt en afschaft. Dat weet ik!
Wat heeft dat met Los Desaparasidos te maken?

Einde van de Domheid | 08-04-13 | 14:51

Ze was toch de iconen van de jaren '80, mijn tienertijd...
>>>>
"Oi... Get your filthy hands off my desert!"
"What 'e say?"

Brezhnev took Afghanistan.
Begin took Beirut.
Galtieri took the Union Jack.
And Maggie, over lunch one day,
Took a cruiser with all hands.
Apparently, to make him give it back
.
www.youtube.com/watch?v=UiDe6Hm5dtA

Lafayette | 08-04-13 | 14:49

Bigi Bana Boy | 08-04-13 | 14:36

1 op de 20?
Zie je wel, met hard werken kom je 'r wel.

Ik zal overigens die Jones eens lezen. Ligt natuurlijk in de ramsj, alle socialisten liggen daar. Had 5 jaar geleden al die Dalrymple uit, was een genoegen.

Cheers!

Magdatkandat | 08-04-13 | 14:49

Ach wat schattig om al die aanhangers van het maakbaarheidsdenken te lezen; regulatie als antwoord op alle problemen, noodlijdende sectoren tegen beter weten in overeind houden want zielig, of iets dergelijks... En zelfs na de dood geen respect meer kunnen opbrengen. Linkse dwazen, leer mij ze kennen.
Thatcher was een grote staatsvrouw die nog ergens voor stond, en die veel van huidige ontwikkelingen waarschijnlijk vol afgrijzen zal hebben ervaart, mocht ze daar geestelijk nog toe in staat zijn geweest. Natuurlijk valt haar het nodige te verwijten betreft haar politiek van polarisatie, al was deze breuk uiteindelijk toch onvermijdelijk.
Wat ook opvallend, en bewonderenswaardig, is dat ze na haar vertrek ook daadwerkelijk de luwte heeft opgezocht.

Rust zacht.

Desmoulins | 08-04-13 | 14:48

miko | 08-04-13 | 14:32 |
Wat is je punt?
Er zijn Dwaze moeders in Chili en er zijn Dwaze moeders in Argentinie. In beide landen heerste regimes waar mensen zomaar verdwenen. Die mensen worden iedere dag, ieder moment gemist. Gelukkig heeft ons land geen affiliatie met dat soort regimes. Engeland via haar ex premier dus wel!

Einde van de Domheid | 08-04-13 | 14:48

Heb zo het vermoeden dan Neil Kinnock wel een extra koekje bij de thee neemt. Want die is werkelijk knetterhard in zijn aars genomen door Thatcher.

Febofiel | 08-04-13 | 14:46

Ze wilde niet gecremeerd worden: "This lady is not for burning" Oh wacht.

SharpEye | 08-04-13 | 14:46

KarelMarks | 08-04-13 | 14:39

Dat praatje over "onrendabel" is een smoes. Als er al sprake was van onrendabelheid was dat mede het gevolg van de handelingen van Tatchers vriendjes.
Daarnaast werden de werklozen die door haar toedoen ontstonden zonder meer aan hun lot overgelaten en in de afgrond gekieperd. Dat had ook wel wat anders aangepakt kunnen worden.

Of denk je dat die gezinnen het allemaal wel snapten en begrip hadden gezien de economische motieven om hen in de ellende te storten ??

paul de vries9779 | 08-04-13 | 14:44

Pollie heeft zelf eens aan den lijve ondervonden hoe de britse vakbonden middels terreur hun macht uitoefenden. Dat Madam Thatcher die macht gebroken heeft, daar kan de UK dankbaar voor zijn. En die onnodige Falkland oorlog is zij niet begonnen, dat waren de argentijnen die een troepenmacht stuurden om die eilanden te bezetten. Tegen de wil van de bevolking. En toen zij verloren viel het bewind van Videla. En Zorreguieta, maar dit terzijde.

Polletje Piekhaar | 08-04-13 | 14:44

@Moeltasik | 08-04-13 | 14:42 : Nou... Wat dacht je van Kim Jong Un?

TM | 08-04-13 | 14:44

RIP.
Ze heette trouwens Margaret, en niet "Margareth"

Mr. Kendall Mintcake | 08-04-13 | 14:43

Haar grootste verdienste was dat ze een bijdrage heeft geleverd aan het afronden van de Koude Oorlog. Samen met Reagan em Gorbachov heeft ze de Sovjet Unie bij het oud vuil gezet. Hulde, hulde. En de oorlog om de Falklands was niet zinloos, het is een textbook voorbeeld van een oorlog die je niet voor niks voert. de Belgrano naar de kelder jagen met behulp van een paar goede subs, welke wereldleider zou daar vandaag de dag nog de guts voor hebben ?

Moeltasik | 08-04-13 | 14:42

Einde van de Domheid | 08-04-13 | 14:08
Zeker diezelfde Pinochet die vrijwillig de politiek verliet in tegenstelling tot al die idiote linkse dictatorlutsers zoals the 3 Kim's, Mugabe, Fidel en Khadaffi om er maar een paar te noemen. Vervolgens liet hij Chili achter als een democratie en de sterkste economie van Zuid Amerika. Heb je trouwens dat dodental van jou ook de doden die de linkse Mir heeft gemaakt ook afgetrokken beduidend minder dan wat ome Fidel en Che over de kling hebben gejaagd en dan nog instaat zijn om een grote failliete boedel 55 jaar met terreur overeind te houden. Dat zijn ongetwijfeld prestaties waar de domheid als politieke ideologie heeft gezegevierd

idopane | 08-04-13 | 14:41

You can love her or hate her, but she was one of the most influential politicians of the 80s
RIP

boy_wulfe | 08-04-13 | 14:40

Hond van de slager | 08-04-13 | 14:23 |
Nee, met de stoeptegel was de ''rooie Sien'' uit Tilburg. Ook zij rust in vrede.

wakker worden | 08-04-13 | 14:40

@necrosis | 08-04-13 | 14:30
*pogoot kalk uit plafond buren*

LibertasSimplex | 08-04-13 | 14:40

paul de vries9779 | 08-04-13 | 14:22 | + -9

Dus onrendabele industrieën overeind houden is sociaal? Wat een sukkel ben jij. Ga maar terug naar de tijd dat ze stoomtreinen afschaften en met dank aan de unions de stoker naast de machinist op een diesel er bij zetten. Lekker rendabel werken zo.

KarelMarks | 08-04-13 | 14:39

Ze neukte met Augusto Pinochet vies wijf.

spuitje11 | 08-04-13 | 14:38

@paul de vries9779 | 08-04-13 | 14:25
Ja, dat Chavez overleed, dat was pas erg, niet?

Parsons | 08-04-13 | 14:37

@Bigi Bana Boy | 08-04-13 | 14:26
Een klassemaatschappij geeft houvast en vooruitzicht, door studie c.q. hard werken kan je een klasse hoger komen (en jouw nageslacht wederom). De vraag is waarom de onderklasse daar geen trek in heeft (Dalrymple) of dat de onderklasse systematisch wordt tegengewerkt (Jones?).

Een standenmaatschappij of wat exotischer een kastemaatschappij is pervers, alsof de plaats van je wieg bepaalt waar je terecht komt (hoi Wim-Lex!).

kapotte_stofzuiger | 08-04-13 | 14:37

Magdatkandat | 08-04-13 | 14:28
Slechts 1 op de 20 leden van het Britse parlement heeft wat je een "working clas" achtergrond kan noemen. De rest bestaat uit, in public schools geschoolde, Hooray Henry's. Zo representatief is dat systeem daar.

Bigi Bana Boy | 08-04-13 | 14:36

Hoor die godvergeten slinkse parasieten - ''they always run out of other people's money'' - dan tekeer gaan. *proest*

Bertus Betonsloper | 08-04-13 | 14:35

@paul de vries9779 | 08-04-13 | 14:25
Wat mij betreft komt die wachtnaker straat er nog morgen.
*hips*

miko | 08-04-13 | 14:35

De Poll tax was een smerig zaakje, waarbij niet langer de waarde van je huis maar het aantal inwoners de hoogte van de heffing bepaalde. Daarnaast werd er op geen enkele wijze rekening gehouden met persoonlijke omstandigheden. Het leidde tot grootscheepse rellen en de snelle afschaffing van deze heffing.

paul de vries9779 | 08-04-13 | 14:34

@LibertasSimplex | 08-04-13 | 14:07
Jeugdsentiment!
Al had ik gekozen voor 'Poll Tax' (wat haar aftreden betekende)
"no modern democracy has ever introduced a tax that takes no account of ability to pay"

necrosis | 08-04-13 | 14:30

50 jaar te laat

Charles Swietert | 08-04-13 | 14:29

Prachtig, dat Britse parlement. Paar kakkers aan de ene kant, wat dijkers aan de andere, en elkaar de meest vreselijke dingen toewensen in keurige bewoordingen. Kan ik uren naar luisteren.

Magdatkandat | 08-04-13 | 14:28

paul de vries9779 | 08-04-13 | 14:25
Erger. Onwetendheid.

spanarchist | 08-04-13 | 14:27

Zij heeft de wereld veel goeds gebracht! R.I.P.

Glas Koning | 08-04-13 | 14:27

paul de vries9779 | 08-04-13 | 14:22 |
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Goed verwoord.

undead | 08-04-13 | 14:27

kapotte_stofzuiger | 08-04-13 | 14:22
Ik zeg daarom ook uitdrukkelijk dat ik doorgaans van de Dalrympleschool ben. Jij zou dat toch kunnen weten als oudgediende reaguurder. Neemt niet weg dat het boek van Jones ook zijn waarde heeft. Ik zelf hoor namelijk graag altijd twee kanten van een verhaal. Ik kan mij goed vinden in Dalrymple maar dat neemt niet weg dat er in de UK dor de Tories een regelrechte door haat geïnspireerde klasseoorlog tegen de werkende klasse wordt gevoerd. Ik zelf geloof net zo min in socialistische verheffing als ik in het perfide en perverse klassesysteem uit de UK geloof.

Bigi Bana Boy | 08-04-13 | 14:26

Mevrouw Thatcher. De enige echte kerel in politics.Maar wij hebben Rutte! (kots) Wilt U de groeten aan Pim doen?

streknek | 08-04-13 | 14:26

@Bigi Bana Boy | 08-04-13 | 14:19
Dat heb ik even recht gezet.
Death to the minkukel!

miko | 08-04-13 | 14:26

@paul de vries9779 | 08-04-13 | 14:22
Heeft u mij in vorig topic een pluskudo gegeven? "Erst das Fressen, dann die Moral." Wat heb je aan vrijheid, zonder brood op de plank.

kapotte_stofzuiger | 08-04-13 | 14:26

dlseth_ | 08-04-13 | 14:23 |

Zeker. Dat hier mensen zijn die dit wijf op handen lijken te dragen. Onvoorstelbaar ! Ze as gewoon een neoliberale heks en volkshater die het liefst de 19e eeuwse nachtwakerstaat weer in ere wilde herstellen.

Waarom zou je godsnaam respect hebben voor zo'n duivelin ??? Soort masochisme ? Stockholmsyndroom ?

paul de vries9779 | 08-04-13 | 14:25

Roest zacht.

BraadWorstLul | 08-04-13 | 14:25

@paul de vries9779 | 08-04-13 | 14:22 | + 0 -
Die mijnen waren niet rendabel.

Kaas de Vies | 08-04-13 | 14:25

Dat van die strijkijzer in haar handtas is natuurlijk onzin, want het was namelijk een stoeptegel.

Hond van de slager | 08-04-13 | 14:23

@paul de vries9779 | 08-04-13 | 14:22
Er zit je iets dwars, of niet?

dlseth_ | 08-04-13 | 14:23

miko | 08-04-13 | 14:19 |
Nee hoor, Maxima hoort bij Argentinie, net als de erotomane tango en het radiostation waarvoor ze 250K doneerde van aka paus fransiscus.

Einde van de Domheid | 08-04-13 | 14:23

Pffffff | 08-04-13 | 14:21
Ik vind het gewoon leuk om het oude "boekverbrander" argument weer eens te kunnen gebruiken. Maar jij was het dus ?

Bigi Bana Boy | 08-04-13 | 14:22

@Bigi Bana Boy | 08-04-13 | 14:11
De verheffing van de arbeidsklasse heeft niet gewerkt, daar hebben we de afgelopen 100 jaar voldoende geld ingestoken. Dan maar negatieve motivatie: "u bent een tokkie en een [Marcel van Dam quote] minderwaardig mens"

kapotte_stofzuiger | 08-04-13 | 14:22

DutchLibertarian | 08-04-13 | 14:12

Vrijheid ?? Dat moet je zeggen tegen die talloze mijnwerkers en andere arbeiders die ze de goot in hielp ! Tatcher was een smerige heks die alleen de belangen van de rijken behartigde.
Dankzij haar geraakten hele volksstammen in de armoede voor vele vele jaren.

Dat ze mag branden in de hel !

paul de vries9779 | 08-04-13 | 14:22

Altijd groot respect voor deze Staatsvrouw gehad, ik gun haar van harte haar rust zodat een nog verder aftakelen door die verschrikkelijke ziekte haar bespaard is gebleven.

Wolveshead | 08-04-13 | 14:21

idopane | 08-04-13 | 14:19
Zoals ik jouw geleuter als een enorm compliment ervaar.

Bigi Bana Boy | 08-04-13 | 14:21

@Bigi Bana Boy | 08-04-13 | 14:19
En dat zeg je na 1 minkudo? Gelukkig kan je goed omgaan met kritiek.

Pffffff | 08-04-13 | 14:21

Heb je een dood idool, schrijf je niet eens haar naam goedt.

Fapperdesap2293 | 08-04-13 | 14:20

paul de vries9779 | 08-04-13 | 14:09 |

inderdaad: lagere inflatie, meer banen, meer export; wat een ellende heeft die Thatcher toch veroorzaakt !

FW Ta-183 Huckebein | 08-04-13 | 14:20

Bigi Bana Boy | 08-04-13 | 13:56
Margaret zal dat geleuter van jou zeker als een compliment aanvaarden

idopane | 08-04-13 | 14:19

Oh gelukkig, die uitleg [voor dummies] hebben jullie weggehaald

Pffffff | 08-04-13 | 14:19

@Einde van de Domheid | 08-04-13 | 13:57
Dwaze moeders in Chili?Je haalt twee landen door elkaar,
Dat was Argentinië , je weet wel van die junta met pa Maxima. Die trouwens ten val kwamen mede door hun verlies in de falklandoorlog, je weet wel die met Thatcher uit gevochten werd.

miko | 08-04-13 | 14:19

Bigi Bana Boy | 08-04-13 | 14:11
En we hebben weer een mogelijke boekverbrander hier met z'n minkudo's.

Bigi Bana Boy | 08-04-13 | 14:19

@ Nobeltje | 08-04-13 | 13:56 |
De meeste oudstrijders geven de voorkeur aan "Flowers of the Forest"
( uit te spreken als "Floers o'the Forst")

Kapitein Sjaak Mus | 08-04-13 | 14:19

De Putin van de UK. Nobody fucks with Thatcher. Hoe haar man het voor elkaar kreeg (en 'm omhoog kreeg)... Respect!

Dima Beeline | 08-04-13 | 14:18

Einde van de Domheid | 08-04-13 | 14:08 |
Ach ja, die Pinochet was blijkbaar vriendelijker voor zijn volk dan de gemiddelde leider van een islamitisch of communistisch land.

menzo | 08-04-13 | 14:18

@Parsons | 08-04-13 | 14:16 |

Brilliant!

KaiserSoza | 08-04-13 | 14:17

The problem with socialism is that eventually you run out of other people's money.

Parsons | 08-04-13 | 14:16

Iron Maggie was toch al een poosje dement? Zo'n schok kan het niet zijn ....

DeLiberaleLulhannes | 08-04-13 | 14:15

Great lady. Hope she'll sit next to Winston on their thrones.

dubbeljoe | 08-04-13 | 14:15

Google de volgende plaatsnamen maar eens op als je zo positief over Thatcher denkt :

Bathgate no more
Linwood no more
Methil no more
Irvine no more.

I rest my case.

Bigi Bana Boy | 08-04-13 | 14:13

Zucht, moet ik weer mijn pak aan.

Kaas de Vies | 08-04-13 | 14:13

@Weerduivel | 08-04-13 | 14:11
Et voila...

kapotte_stofzuiger | 08-04-13 | 14:12

Nietvoordekat | 08-04-13 | 14:09
Dus het is jouw schuld dat Thatcher afgetreden is?

spanarchist | 08-04-13 | 14:12

Zeer droevig nieuws. Zij was een van de grootste voorvechters van vrijheid (en dus tegenstanders van socialisme) die Europa in de afgelopen eeuw gekend heeft.

DutchLibertarian | 08-04-13 | 14:12

Eindbazin, basta!

de directeur | 08-04-13 | 14:12

Heb het filmpje even bekeken en heb kunnen constateren dat Mrs. Tatcher's visie en voorspelling aardig t.a.v. de euro en Europa zijn uitgekomen.

Weerduivel | 08-04-13 | 14:11

Wijf met ballen.

yamahaha | 08-04-13 | 14:11

Ik zou een ieder willen aanraden het boek "Chavs, the demonization of the working class" van Owen Jones te lezen. Thatcher wordt daarin uiteraard uitvoerig behandeld. Voor mij, als erkend Dalrympleiaan, was het best een eyeopener. Leest beide zou ik zeggen, Dalrymple én Owen Jones. Voor beide is namelijk iets te zeggen.

Bigi Bana Boy | 08-04-13 | 14:11

Heeft Jeroen Krabbé al gereageerd op het overlijden van zijn beste vriendin?

Parsons | 08-04-13 | 14:11

en oh, wat bleken veel van haar woorden mbt EU(RO) profetisch! En dan niet alleen de woorden maar ook niet bang zijn voor daden. Wat hebben wij dan een slap zootje hier zitten, dat te bang is om onze belangen te beschermen; want blablabla Apechtold blablabla. *kots*

Rest In Privacy | 08-04-13 | 14:11

@D.Bader | 08-04-13 | 13:59
Pas maar op, Der alte Fritz | 08-04-13 | 13:53 werd erom weggejorist. Joris had 'em nog niet door ;-)

Pffffff | 08-04-13 | 14:11

ha, vanavond eens kijken hoe het nos journaal dit nieuws brengt.

cumshaft | 08-04-13 | 14:10

Zonder Thatcher waren alle Britten nu tokkies. Nu slechts 2/3 van de bevolking.

kapotte_stofzuiger | 08-04-13 | 14:10

Toen ik geboren werd, is Lady Thatcher afgetreden. Altijd wat met haar gehad, wat een topmens was dat.

Rust in vrede.

Nietvoordekat | 08-04-13 | 14:09

Mooi zo, opgeruimd staat netjes. Dit "wijf" heeft complete arbeidersgemeenschappen voor vele jaren in de ellende gestort. Akelige neoliberaal die goede maatjes was met die andere schoft, Ronald Reagan.
Stelletje tuig van de ergste soort. Mag hopen dat Lucifer haar al staat op te wachten !!!!

paul de vries9779 | 08-04-13 | 14:09

NOS had alles al voorbereid. Complete necrografie al op de schap.

horsteknots | 08-04-13 | 14:09

Hier mensen met een fetish voor macht:
Wie is hier nou de theedrinkster?
Pinochet subsequently visited Margaret Thatcher for tea on more than one occasion
According to various reports and investigations 1,200–3,200 people were killed, up to 80,000 were interned, and up to 30,000 were tortured by his regime including women and children.

Einde van de Domheid | 08-04-13 | 14:08

Zonder Thatcher (en Reagan) betaalde u nu zonder blikken of blozen 78% inkomstenbelasting over de 3e schijf.

kapotte_stofzuiger | 08-04-13 | 14:08

Er zijn heel wat Engelsen die de 87 jaar niet halen.

Zeker niet de gesneuvelde soldaten die Thatcher die zinloze Falklandoorlog in stuurde.

goedverstaander | 08-04-13 | 14:08

jammer , zullen we wel weer overspoeld worden met docu`s etc.

Mr aarsch | 08-04-13 | 14:08

Respect !

www.PowerBink.nl | 08-04-13 | 14:07

Helaas weer een EU kritisch persoon overleden. Ze had een groot bewonderaar die helaas ook al onder de grond ligt. (iemand trouwens een status update ivm vrijlating Volkert van der Graaf?)

Faragefan | 08-04-13 | 14:07

Gaat onze Argentijnse snol nou ook feestvieren of moet ze nu heel politiek-correct even haar bek houden van de RVD?

dlseth_ | 08-04-13 | 14:06

Mocht dat wijf niet, valt bij mij onder de categorie Wim Kok, Ruud Lubbers, Dries van een Getal en kornuiten, dus ik zal er geen traan om laten.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 08-04-13 | 14:05

Wat is er nou respectabel aan een leeftijd van 87 jaar.
Wat je in die 87 jaar doet bepaald het respect.

And Maggie over lunch one day took a cruiser with all hands.. appearantly to make them give it back.

Plekje vrij in the fletcher memorial home for incurable tirants and kings.

amin | 08-04-13 | 14:05

Een vrouw naar mijn hart, toen politiek nog politiek was ipv ordinair graaien.

Slipsnifter | 08-04-13 | 14:05

"Als vrouwen zouden regeren zouden er geen oorlogen meer zijn." Ik hoor het de feministen in mijn jeugd nog schreeuwen.
En toen was daar Thatcher.
Overigens wel een mooi voorbeeld dat dat glazen plafond slechts bestaat in de hoofden van de vrouwen die kwalitatief niet goed genoeg zijn.

spanarchist | 08-04-13 | 14:04

Tja, tegen de euro was dan miss 't enige goede standpunt dat ze had.

Pindakees | 08-04-13 | 14:04

Tabé Margareth, one hell of a Lady.

joyriders | 08-04-13 | 14:04

RIP

WestAndSmithson | 08-04-13 | 14:03

rust hard

Charles Swietert | 08-04-13 | 14:03

metaalmoeheid

Charles Swietert | 08-04-13 | 14:03

doorgeroest

Charles Swietert | 08-04-13 | 14:02

Margaret Thatcher: de laatste der Marokkanen!

SharpEye | 08-04-13 | 14:02

RIP Iron Lady. Beste Britse leider sinds Churchill.

The Russian | 08-04-13 | 14:02

Ik had haar niet als vrouw willen hebben.
Maar wat een powervrouw.

ZDEV | 08-04-13 | 14:01

Pinochet boarded in a wheelchair, and left it with a stick

Einde van de Domheid | 08-04-13 | 14:01

"There was a rat i me kitchen"

Flink Ployd | 08-04-13 | 14:00

R*E*S*P*E*C*T
(zeker als ik kijk naar de visieloze idioten die ons zonodig willen 'regeren')

Der Schnitzeljäger | 08-04-13 | 14:00

@Bigi Bana Boy | 08-04-13 | 13:56
Degenen die de oorlog hadden verklaard aan de werkende klasse waren de vakbonden die alle bedrijven in een verlammende communistische houdgreep hielden. Dat heeft GB meer banen gekost door achteruithollende internationale concurrentie daadkracht dan wie dan ook.

sinar2 | 08-04-13 | 14:00

De groten verdwijnen. En er komt niets voor terug.

Jonkheer Wttewaall | 08-04-13 | 14:00

Laatste der Mohikanen die nog opstond tegen de EEG toendertijd: I WANT MY MONEY BACK!!!
En ze kreeg het. De kerels tegenover haar deden het in hun broek.

Enorm respect voor deze vrouw. R.I.P. Een vrouw die nog idealen had en er niet voor eigen gewin zat. Ik hoop dat er meerdere zoals jij mogen komen in de politiek. Het zal nog wel even duren want met wat er nu zit is het zuur appelen eten en zijn alleen uit op de mooie baantjes

D.Bader | 08-04-13 | 13:59

If you want something said, ask a man; if you want something done, ask a woman.

Margaret Thatcher

SharpEye | 08-04-13 | 13:59

Roest zacht

wtk-tje | 08-04-13 | 13:58

Historisch hoe ze dictator Pinochet in zijn rolstoel naar het vliegtuig duwde waar hij _o wonder_ in Chili vrolijk weer uitstapte! Namens all dwaze moeders bedankt Margaret!

Einde van de Domheid | 08-04-13 | 13:57

Je wordt er gewoon beroerd van.

Servus | 08-04-13 | 13:57

Jammer, een groot politica. Gelukkig hebben we Nigel Farage nog.

Godsammekraken | 08-04-13 | 13:56

Vanavond maar eens Amazing Grace uit de doedelzak pompen

Nobeltje | 08-04-13 | 13:56

Tsja, eigenhandig de oorlog verklaart aan de werkende klasse in haar land. Complete (mijn/industrie)gemeenschappen vernietigd. Zelf ernstig lijdend aan the middle class illusion. Ik gun niemand de dood, ook Thatcher niet, maar om nou te zeggen dat ik haar erg sympathiek vond ....

Bigi Bana Boy | 08-04-13 | 13:56

Elk jaar telt, maar wat mij betreft een mooie leeftijd. Het ga je goed, Margareth!

EllaRouvoet | 08-04-13 | 13:56

Wij hebben gelukkig Liliane Ploumen en Mariette Hamer.

de Voorzittert | 08-04-13 | 13:55

RIP

NeeJij ? | 08-04-13 | 13:55

Geweldig accent had die vrouw als ze sprak

Finn | 08-04-13 | 13:54

Socialists would rather have the poor poorer, provided that the rich were less rich.

Rust zacht.

Parsons | 08-04-13 | 13:54

Had hardere ballen dan menig man, die Thatcher.

- MJ - | 08-04-13 | 13:54

Met je handtas.

gentle giant | 08-04-13 | 13:54

-weggejorist-

Der alte Fritz | 08-04-13 | 13:53

sneu

Hannah | 08-04-13 | 13:53

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken