Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Alexander Pechtold volgende burgemeester Utrecht

wolfsenlol.jpeg Gerucht tussen de Utrechtse werven: als Aleid Wolfsen (PvdA) binnenkort bekend maakt dat hij géén tweede termijn ambieert (mag-ie niet, volgens een herenakkoordje met de gemeenteraad), worden de raderen in werking gezet om Alexander Pechtold los te bikken uit zijn Haagse zeteltje, zodat hij volgend jaar burgemeester van Utrecht kan worden. De opvolger van Wolfsen moet namelijk een D66'er zijn. Dat beweren althans 'betrouwbare bronnen' aan een Utrechtse internetcourant. En als je deze tweet moet geloven, is dit plannetje bij coalitiepartij GroenLinks in ieder geval al bekend. Fijn voor Utrecht. Omdat na de zachte onbenul Aleid echt iedereen een verbetering zou zijn, krijgen ze de elitaire carrièrepoliticus Pechtold als alternatief naar voren geschoven. Magerder kan je winst ten opzichte van de voorganger niet zijn. Kwalificaties: Zeventien jaar in een Leids studentenhuis gewoond, burgemeester in D66 oefendorpje Wageningen geweest en nog nooit een bedrijf (of een bouwput vol bestuurlijke wanorde ter grootte van Hoog Catharijne) van binnen gezien, laat staan een kansenwijk as Overvecht of Kanaleneiland. Naja, de cultuursector zal wel profiteren. En de Uithof, misschien. Eigenlijk kan niemand inschatten wat de gevolgen zullen zijn, aangezien Pechtold maar van 1 ding bekend is: de interruptiemicrofoon in de Tweede Kamer bemannen namens D66. Waarmee hij dus de ideale nieuwe Wolfsen is: een iets beter zichtbare Haagse backbencher. Nou, feli alvast, Utrecht rest van Nederland, want als je Peggold uit Den Haag haalt, is het met de landelijke D66 voorgoed afgelopen natuurlijk. Of kunt u soms allemaal meer dan nul politieke wapenfeiten van de nummer 2 op de fractielijst opsommen? Betere vraag: kunt u überhaupt de nummer 2 op de lijst noemen?

Reaguursels

Inloggen

Faaleid gaat echt niet weg, hij kan niets anders en waar haalt die zo gauw zo veel graties geld vandaan.
Peggold zou een goede bestuurder zijn geweest. Inderdaad, jammer voor Utrecht.

van_de_pot_gerukt | 20-01-13 | 13:05

Prima, D66 kan hem missen als kiespijn. De Voorzitter van D66 gaat ook weg dan kunnen er ook een heel zwikje van die baantjes jagers mee, waar niemand wat aan heeft maar die de BV Nederland wel op de loonlijst heeft staan omdat het vriendjes van, of de voorzitter, of Pechtold zijn. Walgelijk stelletje hypocrieten.

Toetsiemonster | 20-01-13 | 08:57

Nooit een bedrijf van binnen gezien? Is een veilinghuis minder een bedrijf dan TMG?

Anders nog? | 20-01-13 | 02:40

Van Wolfsen naar Pechtold. Van de regen in de drup.
.
Arm Utrecht.

Peter Emile | 20-01-13 | 00:52

En dan wordt Wolfsen voorzitter van D666 neem ik aan?

Slipsnifter | 20-01-13 | 00:47

Ik heb Pechtold nog nooit iets zien presteren, waarom moet die man dan burgemeester van Utrecht..., oh wacht...

Heun (de baas) | 19-01-13 | 23:27

Wanneer gaan ze in Nederland nou eens rechtstreeks de burgemeester door het volk laten kiezen? Gewoon zoals dat in een beetje normale volwassen democratie hoort? Dat 18e eeuwse gedoe waarbij de commissaris der koningin een burgemeester 'aanwijst' is toch niet meer van deze tijd man. Daarbij kunnen we nu faal-burgemeesters ook niet wegstemmen...

rtheman | 19-01-13 | 23:22

Hé, daar istie weer, het tweewekelijkse obligate D66 afzeiktopicje. Wanneer Utrecht voor iemand met een groot aantal Haagse vlieguren zou hebben willen gaan, was het veel waarschijnlijker geweest dat ze één van de meest trouwe stolpbewoners hadden gekozen, namelijk Wilders.

Bert op Safarie | 19-01-13 | 23:14

Nummer 2, is dat niet Hans van Mierlo?

Pi Mol | 19-01-13 | 23:06

Ik had trouwens gehoord dat Pechtold de volgende Nederlandse Eurocommissaris wilde worden.

triasenergetica | 19-01-13 | 22:34

Stientje -moties uitpoepende, intrekkende, samenvoegende, aanhoudende en herschrijvende - van Veldhoven.

triasenergetica | 19-01-13 | 22:26

Neeeeeeeeeeeeeeee!!!!11111 Van de regen in de drup

Gen. Maximus | 19-01-13 | 21:27

henk westbroek is zojuist lid geworden van d66.

Deze weg kan ook nog bewandeld worden. Pechtold wil denk ik niet uit de kamer. Moet verhuizen dan vanuit zijn woonplaats.

dolffie | 19-01-13 | 20:49

@Bakito | 19-01-13 | 13:00
Beiden zijn als paaldanseres waarschijnlijk ook beter dan als Yeti onderzoeker...
Maar dat maakt hen in geen van beiden matig of zelfs goed.

hfakker | 19-01-13 | 20:21

Is Boris niet de nummer 2? Boris is namelijk WEL cool!

potsenmakkert | 19-01-13 | 20:20

@Joris
Wilt u in de notulen opnemen dat @Chiant voorspelt dat Hein Hillen ofwel Commissaris van de Koningin in Zeeland, ofwel burgemeester van Vlissingen wordt.
* indachtig toenmalig Staatssecretaris van Defensie Cees van der Knaap die grote kazerneterreinen afstootte aan de gemeente Ede wegens bezuinigingen, a.k.a. huidige Burgemeester van Ede die buikpijn heeft vanwege tegenvallend 'grondbedrijf' met onverkoopbare kazerneterreinen wegens crisis *

Chiant | 19-01-13 | 19:42

Opgeruimd staat netjes. Maar ondertussen zijn de Utrechters dan weer met de volgende halve zool opgescheept. Zo wordt het nooit wat daar..

denoorman | 19-01-13 | 19:16

@Old_Spice | 19-01-13 | 16:57 | Tsja ik vraag om informatie waaruit dat zou blijken en je komt met een satirisch fopartikel uit de Speld en een stokoud alu-hoedje blog met aantijgingen die, na kamervragen en verder onderzoek, allemaal op los zand berusten. Wat Koser kaya overigens wel zei over de Armeense kwestie : 'Zijn er vele honderdduizenden Armeniërs afgeslacht in die dagen? Zeker. Daarover kan geen twijfel bestaan'.

1oog | 19-01-13 | 18:57

naamswijziging: Eutrecht.

pennestront | 19-01-13 | 18:52

Jaaaah! De ultieme Sinterklazificatie is een feit. Met een eu-tintje nog wel. Ooooh, wat zal utreg een geweldig (!) multicultipolicor voorbeeld voor de wereld worden.
Gratiez geld, ruime openstelling loketuren en wanneer toch gesloten mag je gewoon autochtonen en blonde hoeren van 14 beroven van eer & goederen. In ruil daarvoor een beetje schoffelen, cool tôôggg?
En de shariah, die komt naar je toe, deze zomer!

pennestront | 19-01-13 | 18:50

Die gaat het dus niet meer worden. Als ze je naam laten lekken betekend dat dat ze je niet willen. Net als toen ze dat biggetje Sharon Dijksma burgemeester van Nijmegen wilde laten worden, of nog erger, Guusje Nadorst burgemeester van Amsterdam. Even goed de naam laten lekken en die persoon wordt het niet. Ik zou er overigens de voorkeur aangeven om mijn eigen faalhaas te kiezen in plaats van er eentje in je maag gesplitst te krijgen. Maar dat is waarschijnlijk te democratisch voor Nederland.

Osdorpertje | 19-01-13 | 18:48

Pechthold is net als als Wolfson een prototype faalklaas die bijvoorkeur onder het genot van een fles Chateau Lafite(en gezeten op de Chesterfield met Dennis de Beagle) z'n optimale wereldbeeld projecteert op een niet begrijpende en o zo domme onderklasse. Ga maar gauw weg Alex, ik zal je heel snel je irritant en dilettant interruptie gedrag vergeten.

ad melkert | 19-01-13 | 18:39

Zie nu wel hoezeer je van dit soort dingen pro-burgemeesterverkiezingen raakt. Als we die Prins Pech verkiezen kan ik tenminste nog zeggen dat we het hebben verdiend :(. Zoals landelijk zegmaar, Den Haag. Nu is het extra tragisch. Alhoewel, als de betonperiferie mee mag stemmen krijg je dan weer nooit die PVV-man. Lastig hoor :S.

Gallemies | 19-01-13 | 18:30

He bah NEE. Ik hoef die hautaine elitaire Alexander -verkoop ons aan de allochtonen en Europa- Pechtold niet. Na het fiasco met die PvdA-kwal die gewoon homo's weggepest liet worden (wel even om de PVV-gistingen te onderdrukken meldde hij wel even dat het echt schandalig is) is er iemand nodig om orde op zaken te stellen. PVV, ja, tijd voor een PVV-burgemeester. Misschien wordt er dan eindelijk wat gedaan aan die idiote geldverslindende de burger op geen enkele manier dienende hobbyprojecten en worden de wilden gedwongen de betonrimboe te hercultiveren zodat een wijk als Overvecht eindelijk eens leefbaar wordt. Utrecht heeft al GENOEG last gehad van mensen die hun (belangrijke) positie zagen als een persoonlijk project voor de portemonnee en de carriereladder.

En weet je? Ik word nog minder ziek van het idee dat ze een bouwvakker of loodgieter daarvoor aannemen. Misschien dat die nog praktisch denkt en die heeft tenminste nog WEL enige binding met de maatschappij. (ipv van die lui die leven in hun bubbel in hun kleine wereldje aan de veilige top, vanwaaruit men met een CoffeeComany-koffie'tje kaviaar en gamba's zit te keuren, ondertussen pseudo-filosofisch keuvelend over hoe de zwakzinnige wilden (=Nederlanders) hun leven moeten leiden.

Gallemies | 19-01-13 | 18:26

Pechtolk kan alleen maar blaffen, hoofdzakelijk als Wilders weer eens harde feiten aandraagt. Daar had niemand wat aan, maar je tolereerde het.
Mijn vraag is: wat heeft Utrecht aan een blaffende kwast met een ketting om zijn nek?

lekker wijf | 19-01-13 | 18:11

Bij D66 was er 1 persoon die ik slechts enigszins geschift vond en die daarmee het gemiddelde in die partij enigszins opschroefde. Boris van der Ham. Maar hij was het zieltogende bestaan na zoveel jaar in de kamer en zoveel ongeziene levensbeschouwelijk-visionaire Youtube-filmpjes behoorlijk moe en werd onlangs huisman. Pechtold is nou echt zo'n bestuurlijke topper die je een andere stad dan diegene waar je zelf woont van harte gunt. Ze zouden moeten verbieden dat Volksvertegenwoordigers vanuit hun studentenbestaan, zonder levenservaring in een echte baan, rechtstreeks de politiek in duiken: Dat levert wereldvreemde, elitaire mafketels op die ons overheidsapparaat alleen maar vervuilen.

Basje1738 | 19-01-13 | 17:54

Grote grap is dat Pechtold bij burgemeestersverkiezingen - een van de oude standpunten van D66 - geen schijn van kans zou maken.

En D66 op weg naar beneden, mooi.

Maar jammer voor Utrecht

Fast Forward | 19-01-13 | 17:51

Is er een nummer 2 op de D66-lijst? Goh. Verder condoleer ik Utrecht met dit bericht. Wolfsen was een halve zool, maar Pechtold is geen haar beter. Allebei van die zijlijnmooiweerpraters maar nooit met de poten in de klei gestaan. Neem eens een echte man of vrouw voor die functie, is dat niet eens een progressief idee?

lekker wijf | 19-01-13 | 17:49

Utropa
.
Europtrecht
.
Pechtopa

Wat, opa?

Van Dikhout | 19-01-13 | 17:19

De ene lul volgt de andere op.

Dolphi | 19-01-13 | 17:18

Vroeger had Utrecht altijd de betere burgemeesters zoals mevrouw Vos of Henk Vonhoff. Wanneer is het misgegaan en waarom??

colonnecinco | 19-01-13 | 17:13

@1oog | 19-01-13 | 15:41
www.speld.nl/2010/04/07/koser-kaya-mik...
www.standejong.nl/2008/12/05/het-duist...
/
Ik heb ooit eens opgezocht op de site van D66 wat het standpunt was over de Armeense genocide. Heel bewust sprak men op de site over de Armeense kwestie, of Armeense slachting. Maar nooit hebben ze het een genocide genoemd. Dit vanwege de Turkse 'genocidestemmers', de op D66 stemmen. Ik kan het helaas niet meer vinden op de site, de Armeense kwestie is blijkbaar volledig van de site verwijdert. Lekker ontkennen.

Old_Spice | 19-01-13 | 16:57

Mooi toch, Nederlandse democratie in volle glorie! (om ziek van te worden.)

ZiekVanDieJankers | 19-01-13 | 16:49

Utrecht gaat van de wal in de sloot. Maar waar gaat Faaleid dan eigenlijk heen?

Mike Echo | 19-01-13 | 16:08

Als kereltje daadwerkelijk voor een verkozen burgemeester is, laat hij deze kans schieten.

Ing. eslapen | 19-01-13 | 15:58

Na Ehpstelten en Faalheid nu een nieuw betwetertje. Het is dat alles langs het centraal gelegen Utrecht moet, maar anders was die stad net zo belangrijk geweest als Drachten.

Red mij niet | 19-01-13 | 15:51

ik heb lul pegsnol eens iets horen bazelen over trots zijn op een moskee in zijn buurt.
hoop dat de lul in utrecht van zijn roze wolk dondert.

kaplaarzenverkoper | 19-01-13 | 15:47

Pechthold volgende burgemeester, kun je blij mee zijn.

kweetitwel | 19-01-13 | 15:44

@Old_Spice | 19-01-13 | 15:33 | Broodje aap. Kom even met de quote/info waar dat uit eerste hand uit blijkt..

1oog | 19-01-13 | 15:41

@Bakito | 19-01-13 | 13:15
112 weleens gebeld?

van heinde en verre | 19-01-13 | 15:38

'aangezien Pechtold maar van 1 ding bekend is: de interruptiemicrofoon in de Tweede Kamer bemannen namens D66.'
/
Vergeet niet dat hij ook bekend is vanwege het ontkennen van de Armeense genocide, en dit puur uit zetelbelang, omdat het Turkse ministerie van Buitenlandse zaken een paar jaar terug een stemadvies uitvaardigde voor Turkse-Nederlanders. En dat stemadvies luidde; stem op D66. Waarop D66 stellig de genocide op de Armenen begon te ontkennen. Dit was in een tijd dat D66 3 zetels in de kamer had, en op 0 zetels stond in de peilingen.
Tevens kennen we Pechtold van toen hij wethouder was in Leiden, en er sprake was van Fraude bij een onteigeningsprocedure.

Old_Spice | 19-01-13 | 15:33

Pechtold is toch veel te licht (figuurlijk gesproken) voor deze functie?

Onderbuik | 19-01-13 | 15:21

Asmodean | 19-01-13 | 13:49 | + 0
Klopt. In april 2012 hebben ze dit zelfs weer als kroonjuweel naar voren gebracht. Zie www.volkskrant.nl/vk/nl/2824/Politiek/...

Het probleem is dat politici van D66 niet consequent zijn en net als andere politici onmiddelijk een burgemeesterspost aanvaarden zodra die wordt aangeboden. Eigenbelang gaat nog altijd voor partij- ideologie.

de euro middenweg | 19-01-13 | 15:17

Als Peggold de politiek uit gaat en Wolfsen opkrast is dat een win-win situatie!

doskabouter | 19-01-13 | 15:12

@me +in... een zwembad

kibambam | 19-01-13 | 15:10

Het voordeel voor de vervanger van Faalheid Wolfsen is dat hij/zij het altijd beter zal doen; zelfs een aap uit Artis kan het beter! In de lafbekken-traditie van Flop Cohen kan/kon Wolfsen alleen 'zielige mensjes' bedienen. Marokkanen die o.a. een zwembad schijten en Roma's die nooit genoeg gratis geld hebben...

kibambam | 19-01-13 | 15:08

@Tietmier | 19-01-13 | 14:59: Alleen al om deze reden zou ik Boris wel als burgemeester willen. Denk alleen dat het niet gaat gebeuren. Is nog te jong en heeft nog lang niet genoeg genetwerkt..

Bubba | 19-01-13 | 15:06

Waarom geen VVD-er die kan doorpakken op Utreg? Krijgen we weer zo'n halfzachte hier. Pechtold ken ik nog uit zijn Leidse periode (ik woonde toen in Leiden): daar moeten ze nu nóg bijkomen van zijn wethouderschap.

malang | 19-01-13 | 15:00

Ach.... Woon er en slechter dan Faalheid kan echt niet. Bovendien: Wie dan wel... ?!?

Bubba | 19-01-13 | 14:59

Atheneauje | 19-01-13:
Van der ham gaat het zeker niet worden. Boris van der Ham is heaumeau en heumeaux liggen niet zo goed in Utrecht.. in het verleden zijn er zelfs een paar uit de stad weggepest terwijl "oogklep" Wolfson de andere kant op bleef kijken.

Tietmier | 19-01-13 | 14:59

Krijgt de bevolking van Utrecht de kans om zich d.m.v. een verkiezing rechtstreeks uit te spreken? Dacht het niet.. En dan te bedenken dat Peggold bij een cluppie zit waar men zegt veel waarde te hechten aan meer democratie!

Tietmier | 19-01-13 | 14:53

Zie hem eerder als gedegradeerd Bilderbergertje met de aars omhoog, in functie als lakei bij ome W. en tante B.

Donar_Thor | 19-01-13 | 14:47

@Atheneauje | 19-01-13 | 14:32
Die heeft nog iets menselijks.

Slipsnifter | 19-01-13 | 14:43

Ik denk dat D66 opgelucht adem kan halen als Pechtöld als benoemde (!) burgemeester naar Utrecht is vertrokken. Wellicht krijgen dan anderen de kans om hun stem te laten horen en wordt D66 wat minder oppervlakkig en opportunistisch.

Aktivist | 19-01-13 | 14:41

Van kwaad naar erger.

The Russian | 19-01-13 | 14:35

Waarom Boris van der Ham niet? Heeft momenteel toch niets belangrijks te doen en is bovendien een echte Utrechtenaar..

Atheneauje | 19-01-13 | 14:32

Het is volstrekt onbelangrijk wie de nummer 2 op de lijst is want het kan net zo goed iemand anders op de lijst zijn die hem als fractievoorzitter opvolgt. Roemer stond op plek 8. Overigens voor degenen die graag zien dat het slecht gaat met D66 en denken dat het eventuele vertrek van Pechtold daarbij zal helpen komen waarschijnlijk van een koude kermis thuis. Velen zijn helemaal niet zo tegen de plannen op zich maar zien niets in Pechtold.

1oog | 19-01-13 | 14:31

Utrecht komt van kakkebed in pissebed. Waaraan heeft Utrecht al deze miskleunen verdient?

Boy Cot | 19-01-13 | 14:21

De Koning van de gekozen burgemeesters wordt
feestelijk ingehaald door door de lintenkruipers van oranje.

rechtsdwalendeautist | 19-01-13 | 14:11

Heeft D66 een nummer 2?

funkyd | 19-01-13 | 14:09

Gezien de keuze van regenten voor Utrecht lijkt het me overigens niet meer dan terecht om de Dom van een ivoren exterieur te voorzien...

Parel van het Zuiden | 19-01-13 | 14:01

Interessant overigens, dat hier en bij andere burgemeestersaanstellingen eerst de partij wordt bepaald, en dan de kandidaat. Dat betekent dat de functie ofwel geheel onbelangrijk is (maakt niet uit wie er zit dus we verdelen de baantjes per partij), ofwel dusdanig politiek beladen is dat het partijlidmaatschap er toe doet. In beide gevallen betekent dit dat de aanstelling eigenlijk per directe en open verkiezingen zouden moeten plaatsvinden. Open verkiezingen wil zeggen dat ik ook mee mag doen, en dat er dus niet gekozen wordt uit een vooraf goedgekeurd lijstje van usual suspects.

Muxje | 19-01-13 | 13:50

azoturie | 19-01-13 | 13:23 |
de euro middenweg | 19-01-13 | 13:35 |
D66 is nog steeds voorstander van een gekozen burgemeester. Ik zie ze nergens zeggen dat ze dat niet meer zijn, jullie wel?

Asmodean | 19-01-13 | 13:49

eerstneukendanpraten | 19-01-13 | 13:36 |
Misschien moet je je eerst een klein beetje in Europees en nationaal recht verdiepen voordat je dat soort domme dingen roept. En dan ook nog een 'mark my words' erbij, hilarisch.

Asmodean | 19-01-13 | 13:46

Scheelt in elk geval tijd bij het Haagse debat. Zonder het kereltje duren de debatten zeker de helft minder en worden er vast interessanter op! Jammer voor de gemeenteraad in Utrecht, maar ook daar moet worden bijgedragen aan het landsbelang!

Bommel007 | 19-01-13 | 13:41

@mijntweecent | 19-01-13 | 13:37
Excuséz-moi van een Nijmegenaar. ;)

Buffell | 19-01-13 | 13:41

Politiek is in Nederland al heel lang geen roeping meer, maar een gilde van belanghebbenden uit de studentenraad die een oplossing vonden voor wat ze "later" gingen doen.
Nou gewoon. Doorgaan met kletsen en elkaar dingen toeschuiven.

Jan Passant mk2 | 19-01-13 | 13:38

Buffell | 19-01-13 | 13:34
In Utrecht zeggen we 'ras-Utrechter', nooooit 'utrechtenaar' zeggen, is synoniem voor heaumeau!

mijntweecent | 19-01-13 | 13:37

Dan wordt in Utrecht als eerste gemeente ter wereld Europese belastingen ingevoerd. Mark my words...

eerstneukendanpraten | 19-01-13 | 13:36

Herenakkoordje? Een van de speerpunten van D66 is toch dat ze voor een gekozen burgemeester zijn?

de euro middenweg | 19-01-13 | 13:35

En Wolfsen? Naar een Goelag wegens corruptie hoop ik?

Of 20 jaar lang 2 ton wachtgeld?

Het eerste zou eerlijk zijn, het 2e is realisme in de overheidsbaantjescultuur.
Maakt niet uit hoor, ik werk wel door tot 69.

Vogelbeest | 19-01-13 | 13:34

dat noemen ze nu een 'bilderberger bedankje' .. nu nog het vrije internet de nek omdraaien.. ja toch Neelie K. ?

(c)ZWITSUL | 19-01-13 | 13:34

Ah, goede keus. Ras-Utrechtenaar Pechtol... oh, wacht.

Buffell | 19-01-13 | 13:34

@Bakito | 19-01-13 | 13:24
Hoezo 'mijn' TROS?
Die hele staatstelevee mag wat mij betreft met het grofvuil mee, incluis die natnek Matthijs.....

necrosis | 19-01-13 | 13:29

Hahahahaha, dit is net zo vergezocht als Mark Rutte partijleider maken van een liberale politieke partij... Oh wacht.

Parel van het Zuiden | 19-01-13 | 13:27

@necrosis | 19-01-13 | 13:21
Ja, maar jouw TROS wordt dan ook afgEschaft.

* gniffelT *

Bakito | 19-01-13 | 13:24

@Bakito | 19-01-13 | 13:00

Ik weet niet of ik dit als compliment moet zien? Zo nee, scherp.

Smurfke Turbo | 19-01-13 | 13:24

Wat was ook alweer één van die 'kroonjuwelen' van D'66?
-
Iets met gemeenten waar de burgers zélf hun burgemeester mogen kiezen... (Thom de Graaff, bij voorbeeld...)

azoturie | 19-01-13 | 13:23

@necrosis | 19-01-13 | 13:21
Daar kunnen we alvast mee beginnen. Daar is de maatschappij wel klaar voor.

irriducibili79 | 19-01-13 | 13:22

Het maakt niet uit welke politicus je daar neerzet. Er is niemand meer die de ellende in de Vogelaarwijken en de rest van Utrecht gaat kunnen/willen oplossen. Noch landelijk, noch lokaal.
Nog een paar jaar en er zit een moslim burgemeester in Utrecht. Dan zullen er ook moslim patrouilles zijn net als in Londen. Gefeliciteerd alvast Pechtold. En gecondoleerd Utrecht (en de rest van Nederland).

Koos Buster | 19-01-13 | 13:21

@irriducibili79 | 19-01-13 | 13:17
Klopt, wat dat betreft zijn wij westerse landen totaal niet vrij, maar volslagen afhankelijk van wetten, regels, procedures, televisie, werkweek, hypotheek, auto en banksaldo.

Bakito | 19-01-13 | 13:21

@Bakito | 19-01-13 | 13:15
Logisch gevolg: het afschaffen van subsidie!
*juigt*

necrosis | 19-01-13 | 13:21

Stel dat we allemaal 100.000 terug in de tijd zouden gaan, en we zouden weer apen zijn.
Zou aapje Peggold dan ooit van zijn leven ergens leider van zijn geweest?
Dacht het niet.
Sterker nog, aapje Peggold zou nooit een grote aap zijn geworden want hij is zelf niet in staat een banaan te pellen of zijn eigen kont af te vegen.

Raar eigenlijk dat alle koekwouzen die de evolutie nooit overleefd zouden hebben het nu opeens voor het zeggen hebben. Eigenlijk is er de laatste 40 jaar sprake van devolutie.

Cuyahoga | 19-01-13 | 13:20

D666 idealen zijn al jaren inwisselbaar voor harde pecunia.
Zou me dus niks verbazen dat ie het nog gaat doen ook...

happen naar de baas | 19-01-13 | 13:19

Incompetentia non olet.

azoturie | 19-01-13 | 13:19

Ik denk dat Loesewies dan wel weer terug bij D66 komt en het nog groter gaat maken dan Pechtold ooit heeft kunnen doen, zodat ze die dikke vinger naar hem kan opsteken. En nee, ik ben absoluut geen D66 fan.

Zerox | 19-01-13 | 13:18

@Bakito | 19-01-13 | 13:15
Dat lijkt mij ook wel wat maar daar is de maatschappij nog niet klaar voor.

irriducibili79 | 19-01-13 | 13:17

@Botte Hork | 19-01-13 | 13:12
Spreek voor jezelf, ik woon gelukkig niet in Aleid-city...

necrosis | 19-01-13 | 13:17

Altijd als je denkt dat het niet erger kan..

Slipsnifter | 19-01-13 | 13:15

@irriducibili79 | 19-01-13 | 13:13
Welnee, volledige afschaffing van de overheid wat mij betreft.

Bakito | 19-01-13 | 13:15

Laat eens een keer iemand burgermeester worden die ook in een grote stad is opgegroeid. Niet altijd zo'n provinciaal.

Jackie Chiles | 19-01-13 | 13:14

@Bakito | 19-01-13 | 13:11
Ze zouden een verkiezing moeten organiseren...

irriducibili79 | 19-01-13 | 13:13

@Bakito | 19-01-13 | 13:07

Naast de zweverige molenwiek.

neemjemoederindemali | 19-01-13 | 13:12

Schrijf Utrecht dan maar meteen helemaal af.

Conan de Rabarber | 19-01-13 | 13:12

Maar wat als Aleid Wolfsen binnenkort bekend maakt dat hij tóch een tweede termijn ambieert? Dan zijn we fucked.

Botte Hork | 19-01-13 | 13:12

@irriducibili79 | 19-01-13 | 13:10
Enfin, in ieder geval is langdurig getouwtrek om deze vacature schadelijk voor de gemeente.

Bakito | 19-01-13 | 13:11

Burgemeester Pechtold?
*Moehahahaha*

necrosis | 19-01-13 | 13:11

Dieper kan Utrecht niet meer zinken, toch?

nogeenreactie | 19-01-13 | 13:11

-weggejorist-

kurketrekker | 19-01-13 | 13:10

Utrechtse burgermeester moet één van de 177 nationaliteiten zijn... als afspiegeling van Utrecht.
Zie verder de kaartenbak van UWV Utrecht.

duitse herder | 19-01-13 | 13:10

Links als de neten, dus de afbraak van Utrecht kan gewoon verder gaan.

caspert79 | 19-01-13 | 13:10

@Bakito | 19-01-13 | 13:07
Jup en achter de boksbal.

irriducibili79 | 19-01-13 | 13:10

Een straatterrorisme-apologeet de verantwoordelijkheid geven over Kanaleneiland...

Dat zou te mooi zijn om waar te zijn...

ZKH EénOog | 19-01-13 | 13:09

@rara | 19-01-13 | 13:06
Daar zou ik nog niet zo zeker van zijn, Pechthold is een ware volksmenner.

irriducibili79 | 19-01-13 | 13:08

@irriducibili79 | 19-01-13 | 13:02
Gna, te vinden naast de baantjescarroussel zeker.. ?

Bakito | 19-01-13 | 13:07

Studentje in een studentenstad, niks mis mee toch? Onthoud mensen, niet vergeten op je CV te zetten dat je secretaris bent geweest van je roeivereniging, zijn bedrijven van onder de indruk!

Captain America | 19-01-13 | 13:07

Aleid aan het wachtgeld infuus zorgt ervoor dat hij geen schade meer kan aanrichten. Wordt Utrecht beter van. D666 kan alleen in links-progressief kabinet. En dat komt er toch niet dus laat Pechtold maar wat nuttigs doen voor zijn geld.

i-Wonder | 19-01-13 | 13:07

Loser vervangt loser! Wolfsen naar Brussel? Lekker poen vangen en weinig hersens gevraagd; perfect profiel! Kabouter Pichelmee weg uit de TK? De vlag gaat uit. Vreselijk die kerel in beeld, ik gebruik hem als testbeeld voor de lagere grijstinten. Volstrekt kleurloos figuur met idiote weg-met-ons gedachtes. Triest voor Utrecht, dat wel. Na al die jaren Achmed Wolfsen verdienen ze beter.

MarcAntony | 19-01-13 | 13:07

@irriducibili79 | 19-01-13 | 13:00
Die functie gaat nu naar Dijsselbloem, en de kans dat Alexander naar Brussel mag gaan wordt met de dag kleiner. Heeft iets te maken met onze houding t.o.v. de EU.

Hij moet snel zijn als hij nog wil meedoen in de baantjescaroussel, want zijn partij is binnen twee jaar dood.

rara | 19-01-13 | 13:06

Je kunt er wel een andere burgemeester neer zetten maar het blijft Utrecht. Elke veel betere burgemeester dan het huidige geval zal er zijn ondergang vinden.

Mesmer | 19-01-13 | 13:05

Doe mij maar gewoon Eberhard van der Laan met z'n fluwelen pornostem. Ktxbai.

bladergroen | 19-01-13 | 13:04

Als Pechthold het wordt, is Utrecht de eerste stad in Nederland die rechtstreeks vanuit Brussel bestuurd wordt.

smdyasc | 19-01-13 | 13:03

De nieuwe nummer 1 van de D66 wordt in ieder geval geen ondernemer. Die, waarschijnlijk de enige, staat op plek 17 van de lijst. We krijgen ongetwijfeld weer een bestuurder met juridische achtergrond. Hoi.

van heinde en verre | 19-01-13 | 13:02

@Bakito | 19-01-13 | 13:00
Als je het over bestuurder van een botsauto hebt dan ben ik het volledig eens.

irriducibili79 | 19-01-13 | 13:02

Arm Utrecht, totaal verloren.

neemjemoederindemali | 19-01-13 | 13:02

Kiezersbedrog door je lijsttrekker naar een baantje te laten hoppen va een procedure waar je tegen zegt te zijn. D666 nu ideologisch failliet. Oh wacht! Ideologisch gefundeerd waren ze toch al niet. De ondraaglijke lichtheid van Alexander Pechtold.

Godsammekraken | 19-01-13 | 13:02

Echt niet Pechthold aast al jaren op een dikbetaald baantje in Brussel.

irriducibili79 | 19-01-13 | 13:00

Goede keuze, Pechtold is waarschijnlijk beter als bestuurder dan als politicus, zoals Cohen dat ook is.

Bakito | 19-01-13 | 13:00

Ik denk dat Pechthold dat helemaal niet wil. Veel te dicht bij de echte maatschappij.

Hoewel | 19-01-13 | 12:59

De Uithof is de toekomst van Nederland, of dacht GeenStijl dat de wijken Overvecht en Kanaleneiland voor rijkdom gaan zorgen?

jemoederkijktmee | 19-01-13 | 12:59

Lekker democratisch gekozen Democraten 66.

van heinde en verre | 19-01-13 | 12:59

Nummer twee heet Stach, als ik me niet vergis.

rara | 19-01-13 | 12:58

De grote angstaanjagende vraag is natuurlijk: waar gaat Wolfsen heen? Landelijk?

Godsammekraken | 19-01-13 | 12:57

Ja tuurlijk. Eens gek doen en iemand die NIET onderdeel is van de carrousel aanstellen is natuurlijk gekkenwerk! Compenties? Evaring? Binding met de stad? Nee, joh maakt niet uit. Het is voldoende dat je de juiste vrienden hebt. Laat gvd eens een keer echt het volk kiezen in plaats van die incompetente blaatapen door onze strot te rammen!

Merkava | 19-01-13 | 12:57

Dan kan hij poepen met de deur open.

Peng | 19-01-13 | 12:56

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken