BOEM. Budel opgeblazen met bazende brandbom
OK. Nog 1 keer de vuurwerkdiscussie dan. Voordat de gemeentelijke reinigingsdiensten in den lande alle na-smeulende teringzooi uit opgeblazen prullenbakken hebben opgeveegd en de digitale meldpunten hun deuren sluiten. Want vuurwerk afsteken is een leuke traditie, maar is DIT eigenlijk niet een veel beter idee dan de lokale jeugd met nitraten, kunstmest & kerosine loslaten op een met gemeenschappelijke middelen gemeubileerd trapveldje? Zoals in het altijd rustige Budel, in de footage hierboven. BAM! Zunne grote vuu... aah fuck it. Hier, hi-res foto's van onschuldige staatsvuurwerkshows en aanverwante nieuwjaarsfestiviteiten in GigaPica.
Reaguursels
InloggenHoly shit!
En nu nooit meer doen hoor.
@Supermatthijs | 01-01-13 | 22:37
Supermongool
Deze jongens doen het duidelijk voor de lol, maar dit gebeurt ook in een volle bus in ... pak m beet Bagdad.
Eng dat het zo makkelijk is....
@lillukehalvehoan je zal wel gelijk hebben. Maar zie shot op 8sec en daarna op 17 seconden. Moet een aardige knal zijn geweest dat het hek rechts in beeld een meter of dertig naar achteren terecht is gekomen.
@sinaasappelsplit | 02-01-13 | 15:21
Nou,nou Sherlock......
En je bedoelt dit serieus?......
@Banjo5 | 02-01-13 | 00:40
Nou mams, je staat niet alleen.
Ik ben ook al 55 en had dezelfde reactie!
Alleen ,als ze dat nou zo graag doen doen ze dat toch op een braakliggend terrein ?
Ik mag nog steeds graag knutselen maar hou het wel veilig!
Ach, een tik die ik uit mijn legertijd heb overgehouden....
@Bull Dozer | 01-01-13 | 23:12
Maar enig idee wat daar nou knalt?
Ik vermoed een shell (2-3 inch) met een schietlont....
Die is wel een halve meter lang maar is in een seconde weg en B O E M !
@2low4zero | 01-01-13 | 23:06
Ik vermoed dat in zo'n boerendorp als Budel wel aan Kalinitraat (KNO3) te komen is....
Gemixed met wat diesel geeft dat een aardige klap...
grappig dat ze tegenwoordig ook in Budel after effects hebben. Check de fout in film van 14 op 15 seconde. Duidelijke springer. En daarna is hek ook nog eens zo'n twintig meter naar achteren verplaatst. Zie shot voor bom- afstand huizen en hek. En na boem. Afstand huizen en hek. Duidelijk dus nep filmpje en puur after effects.
Wel bizar dat andere media het ook overnemen als nieuws..
@ Dmitri Dmitrievitsj | 02-01-13 | 07:48 | + 3
Nee, tokkie's met buskruit op een voetbalveldje, heel kosmopolitisch.
Zijn er al namen?
maps.google.nl/maps?ll=51.265835,5.57...
Botte Hork Damn lekker man tnx :) woordcorrectie ,en maar op enter drukken zonder te kijken...
Ik denk dat de aanstekers inmiddels al wat problemen hebben. Zelfs ik zag vanaf 1km afstand die rookwollk
Ik woon in Budel, hier in Budel gebeurd dat wel meer. :P
-weggejorist-
Er staan wat gastjes op die in zo'n dorpsgemeenschap vast wel herkenbaar zijn en een nieuw doel kunnen ophoesten.
-weggejorist-
En GS geeft wederom het tokkiegebroed een podium. Goed gedaan. Als je goed luistert zeggen ze vast "Wow dit komt echt wel op Geenstijl man jonguhh..."
.. er zijn al genoeg verboden en geboden en regels om dit soort dingen te verbieden EN aan te pakken. Nog meer verbod en nog meer Wet gaat hier geen eind aan maken.
Kijk maar naar het marokkanenprobleem, dan niet alleen lastig is rond oud en nieuw. Dat probleem doet het jaar rond dingen die VERBODEN zijn en zie hoe goed verbieden (zonder handhaven) helpt.
Verdachte is inmiddels uitgeweken naar Singapore: www.powned.tv/nieuws/buitenland/2013/0...
@Dmitri Dmitrievitsj | 02-01-13 | 07:48
Inderdaad! Kleinzielige burgertrutterij.
En? Mist iemand Budel al?
Nep filmpje weer...
En tóch... bemerkte ik bij mezelf bij het zien van dit filmpje, dat ik een 'stoute' vlaag van enthousiasme niet kon onderdrukken. Héél fout, ik weet het. Maar als deze jongens zich de rest van het jaar bezig houden met school, werk en meisjes... ach....
Stel dat het verbod erdoor komt: als dan 25% van de vuurwerkkopers hun pakket gewoon in Belgie gaan/laten halen en het gaan afvuren. Hoeveel politieinzet is dan nodig om alle mensen op te pakken? Of gaat de politie dan vragen of buren foto's / filmpjes willen maken van de daders? Volgens mij mag dit niet eens gebruikt worden in rechtszaken.
Tja, ik ben geen voorstander van vuurwerk, maar een verbod werkt gewoon niet. Je zag het al bij het rookverbod in de horeca. Dit soort verboden zijn alleen te handhaven als een ruime meerderheid erachter staan. En zelfs dan is het lastig.
Daarnaast is het grootste probleem het illegale vuurwerk, wat dus allang verboden is. Net als het vuurwerk dat voor 31 december wordt afgevuurd.. (ik had dit in mijn oneliner hierboven al een keer gezegd)
En natuurlijk moet er van alles verboden worden. Verbieden is in de ogen van deze Blokkerklanten de oplossing van alle problemen.
Zit de draad even door te lezen. Wat een vreselijke jankerds in de panelen zeg! Zo erg is het niet wat die jongens gedaan hebben. Er is weinig van waarde kapot, er is geen letsel. Maar hier komen alle reflexen boven: strenge aanpak dit, opsporen dat, aangeven bij het gezag zus, NSB zo. Schande!
Wat Nederland klein houdt, zeg maar.
misschien moeten we illegaal vuurwerk gaan verbieden. Oh, wacht...
Tis toch bizar aan hoeveel veiligheidseisen een vuurwerkshow moet voldoen, terwijl met oud op nieuw iedere mongool explosieven in zijn handen geduwd krijgt. Het kan mij niet snel genoeg afgeschaft worden.
Ik hou normaal gesproken helemaal niet van korte lontjes.
Maar in zo'n geval als dit kunnen de lontjes niet kort genoeg zijn.
Zo'n vuurwerkshow kunnen ze in Budel nooit betalen, dus dat is alvast geen oplossing.
Bovendien is iets zelf opblazen héél iets anders dan naar vuurwerk kijken.
Nee, de mannetjes persoonlijk voor de schade op laten draaien is dan effectiever.
Maar ja, dan moet de politie wat doen, en dat schijnt niet mogelijk te zijn.
Ha! In zo'n mistroostige nieuwbouwwijk uit de jaren '70 ben ik opgegroeid. Blijkbaar is er niets veranderd.
Nou en? Is gewoon benzine hoor.
Niks illegaals aan dus.
Haal je tegenwoordig bij elk pompstation.
(ze mogen alleen de prijs wat omlaag brengen, wat mij betreft).
In de Sahara dumpen die gasten zonder water
Dit zijn bazende bommen en daar kan geen gemeente tegenop,
youtu.be/VFBwlPYQLV8
Budel opgeblazen met bazende brandbom? Dit noemen ze in Syrië een kampvuurtje hoor. Zelfs het darten van vanavond was spannender.
Watapatja | 02-01-13 | 03:09
Terwijl ik de mogelijk niet heb om het woord "rijd" te verbeteren (rijdt)wist jij mij al te wijzen op een fout! Knap! Weet je trouwens dat die kleine auto's in India gemaakt worden?Gelukkig nieuwjaar en de beste wensen.
boeglul | 02-01-13 | 03:05 |
Joh, je weet tegenwoordig niet eens meer waar je auto geproduceerd wordt. Ik heb alleen niets met kleine auto's.
Watapatja | 02-01-13 | 02:45
Toch heeft het als enige merk geprobeert op een (gelukkig) allang vergeten nationale "feestdag" de sfeer te verzieken.
Opel, Audi, Mercedes en BMW hebben die reputatie gelukkig niet! De ware nationalist rijd in Duits ijzer?
DANNY3960 | 02-01-13 | 02:44
Soul ze.
http://www.youtube.com/watch?v=X-GmcGRabIc
DANNY3960 | 02-01-13 | 02:50 |
Zoek eens op playing for change op youtube, kun je chillen.
eendje dan
www.youtube.com/watch?v=6FOUqQt3Kg0
boeglul | 02-01-13 | 02:37 |
Je weet dus wel dat zo'n zakjapannertje niet tegen duitse degelijkheid kan opboksen.
zit ik hier een beetje te soulen op mn eendje. :)
Watapatja | 02-01-13 | 02:27
Ik schaam mij niet voor het niet hebben van een Audi pauperlul!
was dat alles?
boeglul | 02-01-13 | 02:05 |
Zit je blijkbaar hoog dat het weer een Suzuki betrof. Is nou eenmaal een paupermerk.
@boeglul | 02-01-13 | 02:05
Klopt, je kunt er gemiddeld best een stuk of 15 zwaargewonden mee maken.
@necrosis | 02-01-13 | 02:05
Ik verkoop geen Unox vergif aan mijn klanten.
Nu we toch proberen om aan de zoveelste onzinnige discussie een einde te breienen, wil ik als Suzuki rijder het volgende opmerken: Het zijn stevige auto's voor weinig geld!
Mag ook weleens gezegd worden...
@neemjemoederindemali | 02-01-13 | 01:55
Volgens mij heb je stiekem 10 blikken in een grote pan gegooid.
*straks vuilniszakken bij neemjemoederindemali controleren doet*
@necrosis | 02-01-13 | 01:54 |
Over het algemeen zijn paragnosten betrouwbaarder dan Bild Zeitung.
@necrosis | 02-01-13 | 01:45
Hoezo onmogelijk? Ik trek 2 uur bouillon en 2/3 uur later is mijn snert klaar.
*Graag doorwerkt*
@Ferrari-racer | 02-01-13 | 01:49
Artikel uit Telegraaf Privé......
Was Bild trouwens niet de 'krant' die schreef dat Max weer zwanger was van Lex?
UNOX-meisje 2013 = totallycoolpix.com/wp-content/uploads/... BAM!!
Vuurwerk is al lang een groot probleem in Nederland. Men pakt de jeugd niet aan, waardoor die lekker een halve dag kan gaan slopen. Tuurlijk, men ontdekt daardoor nieuwe dingen, maar het is gewoon erg slecht voor de samenleving. Het kost veel geld en moeite, waarna je eigenlijk nog niets hebt. En het meeste knalvuurwerk van op de dag, kost eigenlijk nog geen drol, dus de winst is marginaal.
Helaas is men echter nog niet klaar om helemaal met vuurwerk te stoppen en dat is eigenlijk ook helemaal niet nodig. Het siervuurwerk wat in de avond de lucht in gaat is eigenlijk best goed voor de economie. Druk op de natuur is er natuurlijk wel, maar een kleine vulkaanuitbarsting of een gemiddelde chinese energiecentrale vervuilt al veel meer.
Daarom denk ik dat we nog best toe kunnen naar een verkorting van de tijd dat je vuurwerk af mag steken, namelijk van 22.00 op 31 december tot 2.00 op 1 januari. Heb je toch nog de mogelijkheid om je lelijke pijlen en waardeloze fontijntjes af te steken, maar ben je de grootste groep die voor ongelukken of schade zorgt, al wel kwijt. Een jeugd met 10 vingers lijkt me in ieder geval al een mooi uitgangspunt.
Uiteraard kijk ik ook liever naar een show als Londen of Sydney, maar dat zit er voorlopig helaas niet in. Hier in de buurt zou het Provinciehuis (in Den Bosch) ook niet misstaan als afsteek-locatie, maar dan zou er wel wat moeten gebeuren. Zo'n brakke vuurwerkshow zoals in Rotterdam of Amsterdam moeten we eigenlijk niet willen. Volgens mij had in Nederland alleen de Efteling een redelijk mooie show. In ieder geval moeten we af van het vuurwerk op de dag, want dat slaat eigenlijk gewoon helemaal nergens op.
Daar die knal haalde Van de Vaart even uit richting Sylvie en is ook ook daar iets opgeblazen. MOOI! www.telegraaf.nl/prive/21191931/__Duit...
Mooi, alweer 100+ reacties, of 1000+. Gaat er nog iemand opstaan?
@dlseth_ | 02-01-13 | 01:34
Het was bovendien een overjarig model! De bestuurster bleef ongedeerd, net als haar kinderen.
@neemjemoederindemali | 02-01-13 | 01:33
Hoe kan jij vanmiddag bouillon hebben getrokken, en nu al snert hebben?
#onmogelijk
dlseth_ | 02-01-13 | 01:34
Volg het laatste nieuws uit Friesland en weet dat het een vrouw was.
@boeglul | 02-01-13 | 01:32 |
Mijn opmerking komt voort uit het feit dat hij vindt dat je maar niet over straat moet lopen als opgeschoten jeugd met vuurwerk bezig is. Of om met zijn woorden te spreken: "Dan vraag je er om". Ik snap niet wat een Suzuki ermee te maken heeft. Blijft een lelijke auto.
@ necrosis: gewoon afsteken zoals bedoeld. Niet bundelen, niet in pvc verpakken. Je had altijd van die prutsers die stoer wilde doen. Die kwamen dan na de kerstvakantie met een vinger minder op school...
@boeglul | 02-01-13 | 01:32
Hoe wil je in godsnaam iemand doodrijden met een Alto? De enige persoon die zal sterven bij een botsing tussen een mens en een Alto is de bestuurder. Waarschijnlijk uit schaamte...
@necrosis | 02-01-13 | 01:31
Boullion heb ik verwerkt tot de meest verfijnde snert effah.
*Prijzen alvast opschroeven gaat*
@Publius | 02-01-13 | 01:10
Het hangt er vanaf wat je met die strijkers doet....
@Borrelende Boris | 02-01-13 | 01:17
Als je de correlatie zou kunnen bewijzen dat een kort gerokte vrouw erom vraagt doodgereden te worden door een Suzuki Alto op oudejaars avond in Friesland, dan had je een punt. Vooralsnog heb je dat niet bewezen. Samtari wijst je alleen op dom gelul en ik op gezwets.
@neemjemoederindemali | 02-01-13 | 00:57
Hoest met de bouillon?
Robertski | 02-01-13 | 01:02
Dit is niet 's nachts hoor. Of slaap jij overdag?
Ja het is onverantwoord, en nee, dit heeft niets meer te maken met vuurwerk, maar jongens wat een kolere-dreun! Wij vonden een klauw vol sterretjes in een PVC buis al een stunt, wat een rook gaf me dat. Dan kwamen de grotere jongens met de strijkers, god wat waren we daar jaloers op. Konden wij niet aankomen, laat staan betalen; en slof strijkers kostte al snel 25 Nederlandse guldens, een kapitaal toen je acht jaar was!
Vind dit stiekem toch wel een mooie klap hoor, maar dat zeg ik maar niet hardop. Dan komt het kleine jochie van acht jaar in me toch weer even kijken.
@boeglul | 02-01-13 | 01:14 |
Het is dan ook geen argument, meer een constatering...
@Borrelende Boris | 02-01-13 | 01:04
Jij verdient de meest gruwelijke argumenten bokaal van vanavond... (het zal lijken op een drol)
@Samtari | 02-01-13 | 01:01 | + -2
We staken gewoon strijkers af in mijn tijd. We vertoonden In ieder geval geen kansloos gedrag zoals een bom bouwen.
Je zal gvd net even voorbij lopen of je hond aan het uitlaten zijn....
@Samtari | 02-01-13 | 01:01 |
Oh, dan ben je zeker ook van de categorie die vindt dat vrouwen erom vragen dat ze verkracht worden als ze toevallig met een kort rokje op straat lopen. Het is me nu duidelijk.
@necrosis | 02-01-13 | 00:58
Nooit naar Top Gear gezien? (mooi programma)
Die gasten een maand lang elke nacht even uit de slaap halen met een enorme knal! Zouden ze trouwens bij al dat vuurwerktuig moeten doen. Gewoon met gelijke munt terug betalen. Hier begon het al een maand voor oudjaarsavond en is nu nog bezig..
Borrelende Boris | 02-01-13 | 00:52
ALs je op dagen als vandaag met tasjes boodschappen loopt verdien je het gewoon om opgeblazen te worden.
Publius | 02-01-13 | 00:57
Ik vraag me af wat jij deed toen je 15 was zeker alleen sterretjes afsteken met een helm op.
@boeglul | 02-01-13 | 00:48
Elke auto een projectiel?
Ik heb nog niemand met auto's zien schieten of ermee zien gooien.
Er werden er wel tientallen in de brand gestoken.
@Banjo5 | 02-01-13 | 00:40
Misschien moet je dan toch even een afspraak maken met je shrink.
Lache hoor, kansloze vmbo'ers die lekker stoer doen. Maar ja, slopen en kapot maken is natuurlijk heel gaaf en vooral lekker makkelijk. Stakkerts...
@Samtari | 02-01-13 | 00:51 |
Had je het ook een mooie vuurbal gevonden als je daar met je tasje boodschappen net langs was gelopen?
Ik vind het wel een mooie vuurbal eigenlijk. wat een gezeur hier weer
@necrosis | 02-01-13 | 00:34
Elke auto is een projectiel. Google anders even op het aantal slachtoffers in het verkeer en vergelijk dat eens met het aantal ongelukken op oudejaarsavond.
Het grootste ongeluk afgelopen avond was volgens mij een verkeersongeluk. De slachtoffers stonden op de weg en dat had te maken met het natte weer. Het had niets met gevaarlijk vuurwerk te maken.
maaskantje
Dit heeft weinig met vuurwerk te maken, ik denk niet dat er ook maar één stukje legaal vuurwerk aan te pas is gekomen
Ehhhhh harstikke fout wat ik nu zeg (ben 52) ik moest toch wel even vreselijk lachen.
Mag niet natuurlijk, levensgevaarlijk maar tjees wat een prachtige knal.
Ohja, ben moeder van een teewling van 21 (jongens) hoop niet dat ze het nadoen :)
@boeglul | 02-01-13 | 00:27
En mocht je het nog niet weten: één van de zwaargewonden van Raard is inmiddels overleden!
@BSmachines: ++++
Een soort sanctiedienstplicht is absoluut geen slecht idee. Zelfs als ze niet daadwerkelijk in actie hoeven te komen, krijgen ze wel een dosis discipline en realiteitszin, die ze klaarblijkelijk van hun ouders niet hoeven te verwachten. Invoeren die handel.
@boeglul | 02-01-13 | 00:27
Wat ik op het filmpje zag, had anders ook voor enkele zwaargewonden kunnen zorgen.
Dit was namelijk geen vuurwerk, maar een bom!
@ip Zoals jij het traditie vindt om met oud&nieuw vuurwerk af te steken, zo vinden deze debielen het een traditie om met oud&nieuw een brandbom te maken. Check ook even de reactie van Holland Olee hierboven voor een sprekende afspiegeling van het gedachtegoed van deze idioten. Het is allemaal niet zo erg blijkbaar.
En hoezeer je ook kan zeggen dat vuurwerk er niets mee te maken heeft, het is natuurlijk wel een kleinere stap van een vuurwerknorm naar zo'n brandbom, dan zo'n brandbom helemaal uit het niets. Ook normale zaken kunnen bij sommige mensen totaal uit de hand lopen, en dan is in mijn optiek die normale gang van zaken ook verantwoordelijk, hoezeer je dan als brave vuurwerkliefhebber ook de pineut bent. In Amerika zullen ze ook zeggen dat 99% de wapens niet misbruikt. Op de dag zelf en kort daarna was het in die hoek echter bedenkelijk stil.
Het veranderen van wat normaal is is soms echt een effectief middel is de strijd tegen de extreme gevallen. De bevooroordeelde samenleving zou dat niet zomaar omver moeten kunnen werpen.
Denkende aan de "plofkip" pleit ik voor scharrelvuurwerk. Overigens was het weer een Suzuki die voor veel slachtoffers zorgde op dit nationale feestje!
Gewoon oppakken deze gekken, met zulke bommen kunnen er doden vallen.
Die pubers vinden die explosies helemaal geweldig. Ze zijn daardoor uitermate geschikt om aan oorlogsfront te dienen. Stuur ze maar naar Afghanistan. Daar kunnen ze hun lol op met geïmproviseerde explosieven.
@BaldGefkens | 01-01-13 | 22:38
Dit ziet er inderdaad uit als legaal vuurwerk.
Uiteraard ben ik ook tegen het slopen van particulier bezit, maar als het van de overheid is, is het toch van iedereen en heb je er zelf aan meebetaald? Wel zie ik niet in waarom je een trapveldje zou slopen...
Zouden veel mensen niet liever een bepaald soort 'paal' zien ontploffen? Dus beste reaguurders - een duivels dilemma: mag je een flitspaal opblazen met Oud en Nieuw of niet? Geeft uw mening met plusjes en minnetjes!
Gewoon een 2 inch shell-etje met wat benzine, valt mee. Niets om je druk over te maken, het was op oudejaarsdag. Als het nou op een andere dag was......
Ik zou zeggen: alle reaguurders graag overgaan tot opsporing van dit tuig. Facebook, Twitter noem maar op. Suc6
En dan hebben we nog deze mongolen van jeugd ,die in ons mooie vrije land zonder oorlog gewoon een complete bermbom laten afgaan .
Gewoon omdat het humor is .
Eikels ... met minder zware bommetjes riskeren er soldaten hun leven ...
Weet wat je grenzen zijn. Vuurwerk afsteken daar is niks mee. Maar als je dit filmpje bekijkt praten we niet meer over vuurwerk. Dit zijn gewoon bommen. En dan dien je als overheid gewoon op te treden. Dit heeft niets met oud en nieuw viering meer te maken. Dit is met voorbedachte rade gemaakt. Strafmaat in deze is heel simpel. Alle kosten zien te verhalen. Al duurt het 30 jaar. Dan worden ze er elke keer weer aan herinnert. Dit zijn natuurlijk uitwassen in de samenleving en die dien je iets anders te benaderen dan de gemiddelde Nederlander. Goed 2013.
BAM, zo rollen we dus in Buul.
F Maaskantje
ALLah Snackbar!! Allah Snackbar!
oranjeblanjeblue | 01-01-13 | 23:45
Ik krijg een beetje het vermoeden dat de betreffende aansteker of één van zijn vriendjes wel eens door de roverheid opgeleid kan zijn om dit te doen. Militairen zijn ook maar mensen en bij elk bedrijf wordt het meeste gejat door het personeel toch? Beetje knoeien met wat gewoon vuurwerk als ontsteking en lachen met ze'n alle!
@ rommelmaker: Ik hoop dat pa en ma dan ook beseffen dat er ergens in de opvoeding iets is blijven liggen.
@Osdorpertje | 01-01-13 | 23:51
Zo te lezen zijn wij even oud. Dit soort zaken kwam bij ons ook niet op, alhoewel wij vroeger ook wel illegaal vuurwerk hadden.
Hersenloze kut pubers. Dit heeft niks met vuurwerk te maken.
Over max 48 uur zit de aansteker van deze bom in een verhoorkamer te huilen om zijn papa en mama en realiseert zich dan pas de impact. Taak strafje van 140 uur en klaar.
En wij voelden ons heel wat als we een hondendrol naast de auto van de buurman opbliezen zodat ie helemaal onder de spettertjes poep zat.
Dat heeft weinig met vuurwerk te maken. Het lijkt meer een bom.
Als jochie deed ik ook wel eens klooien met vuurwerk; open pulken, en wat proberen in elkaar te zetten. Meestal was het effect dat we per ongeluk siervuurwerk kregen, maar dit is echt van een ander kaliber! Wat een gods-kolere klap zeg!
Vraag me af of alle dakpannen daar nog wel recht liggen in de buurt.
@Eurotokkie | 01-01-13 | 23:14
Dat doet dat gajus ook meestal. Vuurwerk in prullenbakken gooien. Kost de gemeenschap ieder jaar weer klauwen met geld.
@Feynman | 01-01-13 | 23:10,
De Veda's reppen al over zo een bom, dus niets nieuws onder de zon. De zgn. wetenschappers hebben de oude kennis.
11.000 jaar geleden schijnt de wereld ook al vernietigd te zijn door dat speelgoed, dus die kleuters met hun kokerblikjes moeten zich een beetje schamen.
lijkt me meer een soort benzinebom
Het is begonnen toen de roverheid in al haar wijsheid heeft besloten dat je je kroost geen opvoedende tik meer mocht verkopen.
Welke partij was dat ook alweer?
Kill it with fire !!
Oh wacht ...
Err | 01-01-13 | 23:32
En zijn hun ouders neef en nicht.
Die comment was bedoeld @brutus68 | 01-01-13 | 23:28 |
Waarschijnlijk hebben dit soort jongens ook een chromosoompje te veel. Of zitten ze op dezelfde school.
Wat mij opvalt is dat debiele gegiechel en gehijg in dit soort filmpjes. Maar dat is persoonlijk.
Linkje van Pritt,
Dit is tenminste leuk.
www.liveleak.com/view?i=b32_1357058466...
Bull Dozer | 01-01-13 | 23:12 | + 0 -
Eerst een knal en dan een gillende keukenmeid.
@gz | 01-01-13 | 23:04
Stel je niet zo aan, wijf.
Ik zat al te wachten op bibberfilmpjes met giechelgeluid.
Adriaenszoon | 01-01-13 | 23:13
Etnische, niet ethische. Typ foutje of weet je het verschil niet?
Zolang onder andere de mensjes van Geenstijl zoiets debiels en zinloos als brandbommen 'bazend' blijven noemen, zullen we dit soort filmpjes blijven tegenkomen.
BSmachines | 01-01-13 | 23:10 | + 0 -
Deze traditie mogen ze in de prullenbak gooien, het geeft alleen maar narigheid .
gz zit niet zo te zeveren gast,ongeacht ethische afkomst deze debielen moeten gewoon weten en leren waar de grens ligt,sommige ethische minderheden en volksstokkies weten van voren niet, wat er van achter uit hun reet komt. die mogen van mij als voorbeeld functie dienen en keihard gestraft worden ,je zal er godverdomme maar met je kind of weet ik veel langslopen.
@Parsons | 01-01-13 | 22:44
Nou vooruit, Syrische opstand dan.
Strafwerk: Dit filmpje www.dumpert.nl/mediabase/6501792/40617... honderd keer laten naspelen.
Bommetjes moeten altijd groter. Als natuurkundige vind ik al deze huisvlijt een beetje minuscuul. Niet alleen vanwege Anders Breivink en Timothy McVeigh met een auto met kunstmest, maar meer vanwege de kernbom.
Klein genoeg om met een vliegtuig, raket of auto te vervoeren, groot genoeg om een kleine armada van moderne vliegdekschepen te vernietigen. www.youtube.com/watch?v=HDLgNf0XPDk Mooie beelden waar de voetbalveld lange zware slagschepen een goed beeld geven hoe klein ze zijn ten opzichte van deze bom.
Later bleek in dat als je de 12 kilo aan kritische massa nog aanvult met een pingpong balletje zwaar water, de klap nog veel beter wordt. Vanaf 1:30 www.youtube.com/watch?v=NNcQX033V_M "80 million tons of earth was vaporised."
In 1952 konden we dit al maken zonder moderne productiemethoden, computers en instrumenten. Zonder een volledige bouwtekening op wikipedia. Iedere inschatting dat Iran een dergelijk wapen in slechts maanden kan maken is foutief.
Of dat ding is al tientallen jaren af, of ze hebben er geen zin in.
GeenStijl doet zijn best om GroenLinks voor lul te zetten. Daarmee de indruk wekkend, dat zij de acties in bovenstaand filmpje gedogen. 'Het hoort bij de traditie en daarom moet we ook dit soort excessen tolereren'.
ps; vuurwerk komt waarschijnlijk van een kilometer verderop. Thanks Belgium!
Het ergste hieraan is nog dat dit gewoon "illegaal vuurwerk" heet en derhalve niet eens zwaar wordt bestraft. Dit zijn gewoon zware explosieven en daar moet 10 jaar cel op staan.
De brigadier is gaan kijken.... twitter.com/brigadierBUDEL/status/286...
@Eurotokkie | 01-01-13 | 22:58
Sorry hoor, maar dit koop je helemaal nergens.. dit is eigen knutselwerk.
Kijk zo kan het ook , lekker op je eigen erf.
www.dumpert.nl/mediabalawinepijlse/6504462/e9...
Je zou er maar toevallig langslopen/fietsen.... of je hond die er heen rent of kind.... midden in een woonwijk!
Geen Marokkanen en nu zit Wilders niet schreeuwen. Moet je kijken als dit Marokkanen waren geweest. Dat waren de teksten niet te overzien.
De koppen van deze gasten zijn duidelijk in beeld dus het moet die twitterende eenstreper Leo de Waard toch niet al te veel moeite kosten om die knullen op te pakken. Alhoewel met de Nederlandse politie weet je het maar nooit.
Zouden dit soort mongolen zich ook beseffen dat je op deze manier die groenlinksers een extra stok geeft om mee te slaan.. Je zal daar net het hoekkie om komen fietsen zeg.
Watapatja | 01-01-13 | 23:00
Ghe Most def ja.
Botte Hork | 01-01-13 | 22:55 |
Zo dra deze lui buiten Brabant komen ziet iedereen ze als allochtoon.
zijn het kapotschuppen niet waard die idioten.
en door deze staats mongolen is het binnen 5 jaar over en uit met particuliere verkoop .
waarom moet dit ook altijd weer in een heg, bij een huis of in de speeltuin? als je dit nou gewoon op een akker of landweggetje doet dan kan ik er nog wel om lachen, maar dit is gewoon levensgevaarlijk.
Legaal vuurwerk stelt niet meer veel voor daarom
kopen mensen illegaal vuurwerk .
Vroeger wat een kanonslag nog wat maar nu komt een scheet daar bovenuit.
Moet je die huizen zien, daar gaan die paupers vrijwillig in wonen.
Blij dat ik weg ben.
Geen allochtonen. Vind dat dat óók wel voor een keer gezegd mag worden.
Hebben ze dit uit Assad's persoonlijke voorraad gejat? Godverdomme zeg.
miko | 01-01-13 | 22:33 |
Ook mijn eerste gedachte. Dulce et decorum, and may you get the chance...
Zulke mennekes vragen om een darwin-award en uiteraard een bezoekje van de hermandad
Ah, aan de tweet van @PVVVenlo te zien leest de PVV leest ook Geenstijl.
Wie maakt de vergelijking PVV-NSB even?
@Blafzak | 01-01-13 | 22:45
Zoiets?
www.dumpert.nl/mediabase/6504892/bcf12...
Vanmorgen op zeven uur was het doodstil op straat... heb toen m'n claxon in de auto maar eens even aangezet.... en dan vindt het vuurwerktuig geluidsoverlast opeens niet meer zo leuk....
Ik besteed liever mijn eigen geld hieraan en kijk ook wat de buurt te bieden heeft. Een onverplichte uitgave waarbij geen (direct) gemeenschapsgeld wordt verbruikt. Als inwoner van een dorp krijgen wij natuurlijk nooit de schouwspelen te zien zoals de grote steden dat doen.
Dat er een stelletje idioten nou niet met weelde om kan gaan hoeft niet te betekenen dat we de zaken meteen á la Groenlinks aan moeten pakken.
Het enige wat nog mist is een welgemeend allahu akbar.
What the fuck
@miko | 01-01-13 | 22:37
Maak er maar geen grapjes over. www.telegraaf.nl/buitenland/21191407/_...
Particulier vuurwerk verkoop is gewoon niet meer van deze tijd , in verkeerde handen en je maakt van vuurwerk een moordwapen .
Deja vu Maaskantje, moet in Brabant zijn.
En toch als jochie van 31 vind ik dit stiekem wel kikuhhhh :)
Gelukkigerwijs staat er 1 puisterig budels pubertje, vol in beeld, deze slaat wel deur na een indringend verheur.
@BaldGefkens | 01-01-13 | 22:38
Je mag opblazen wat je wil, zolang je geen fysieke schade veroorzaakt (bij een ander) en materiële schade vergoed.
Dan zie ik het punt niet zo...
Zunne grotte vuurbal jongeh!
Dit soort bommen rectaal inbrengen bij daders, daders onder brug leggen in Utrecht en als hulpverlener heul heul snel er voorbij rijden.
Nou, de wijkagent kan de jongens even stuk voor stuk even van hun bed lichten aangezien de ene duidelijk in beeld is. Oppakken en laat ze de rest van hun leven werken om er een nieuw trapveldje neer te zetten. Maar de pliesie kennende zullen ze wel weer boos zijn omdat beelden van de jongens op internet zijn gezet.
Jeeeeezus wat een tokkiegebroed!
Tja als je tegen dit particulier vuurwerk bent wordt je door geenstijl belachelijk gemaakt, dus doe ff niet zo hypocriet.
Nou lachen ze en als het fout gaat zijn ze zielig en moet vuurwerk verboden worden. Lutsers!
Jammer dat die niet struikelt.
"... de lokale jeugd met nitraten, kunstmest & kerosine loslaten op een..."
Welke nitraten? Die zijn verboden, dus die bestaan helemaal niet in Nederland.
Ja, laten we de gemeentes het vuurwerk laten regelen. Kan iedereen meebetalen via de verhoogde gemeentebelastingen.
En dat zijn dan Geert zijn beveiligers, het is een schande.
@Parsons | 01-01-13 | 22:35
Het was vanmorgen bij het krieken van de dag.
Je moet hier ook niet TE moeilijk over doen. Gewoon een paar jongens die een beetje Arabische lente spelen.
Dit zijn geen vuurwerkgrapjes meer.... Oppakken voor terroristische aanslag op speelplaats.
En iedereen maar lachen met zo'n Beavis en Butthead lachje.
Hhehehe hehe hehe
En toch is een gratis lichtshow (te zien vanaf het dak van een hoog gebouw zoals ondergetekende heeft ervaren) het leukst. Als dat niet meer mag, zijn er straks geen trapveldjes meer over dankzij verveelde jeugd die zich niet met een boek kan vermaken.
De schade laten betalen door deze gasten , klaar.
Nee, Van Rossem. Opgeven en verbieden is nooit een goed idee. Dit soort idioten oppakken, genadeloos hard straffen en een voorbeeld stellen is dat wél.
@bartjeb1989 | 01-01-13 | 22:33
En daarna de schade terug laten verdienen natuurlijk. Want daar moeten wij natuurlijk niet voor op te hoeven draaien.
Die ene deuzige die heel even in beeld komt mag volgens mij een dezer dagen een bezoekje brengen aan de brigadier.
Kijken of hij dan wat meer te vertellen heeft dan hueha heuho heheeh hohohoh, wat da fok.
Ja maar dat mag toch helemaal niet meer vandaag?
Wow.
Het was de schuld van die overkapping/schutting, aldus Peter eRRRRRRRRRRRRRRR, de Vries.
Da's een beste boem zunne, hoezo rustig in Budel?
Dit soort gasten even flink in elkaar beuken zou ik zeggen. Gewoon omdat dat ook kan.
Komt Hans Teeuwen niet uit Budel?
Dit is al verboden, dus dit bestaat niet, want een verbod werkt.
Dit filmpje is dus een HOAX!!
Volgens Theo Maassen is dit eigen schuld, van pvv.
Ik zou zeggen, stuur ze op missie naar Afghanistan.
Je zou er maar wonen..
REAGEER OOK