
Kijk. Dit zijn de betere oplossingen tegen al dat smerige inbrekersvolk dat maar te pas en te onpas uw huis en haard binnenwandelt. Een tafeltje bestaande uit schild en knuppel. Hier de foto uit de
IKEA-gids. U hoort iets, u staat op, en u slaat toe. BAM. Geen schijn van kans, die inbrekert. Want inbrekers moeten niet zeiken als ze een knal voor hun kokosnoot krijgen. Moeten ze maar niet inbreken. Dat vindt de hoofdredactie van de
Telegraaf. Dat vindt de Rest van
Wakker Nederland. En dat vindt de PvdA eigenlijk
OOK. Kortom: kabinet Honkbalknuppel I is een feit. We meppen!
(hattip @RikHeerema)
Reaguursels
InloggenIk heb inmiddels dit fijne produkt van IKEA; lost veel problemen op voordat ze beginnen:
www.faulmann.de/wordpress/wp-content/u...
Er staat een spelfout in de cartoon. Police moet zijn cimentary
AlphaKenny 1up | 27-09-12 | 16:34 | + 1 -
idd
Leuk ontwerp.
Zo'n dik hard houten schild houdt een hoop tegen, maar zacht hout zou daarentegen een scherp voorwerp als een mes vastzetten in het hout.
Waarna je met een zwiepende beweging met het schild het mes uit de vingers van de belager rukt.
Leuk ontwerp.
Zo'n dik hard houten schild houdt een hoop tegen, maar zacht hout zou daarentegen een scherp voorwerp als een mes vastzetten in het hout.
Waarna je met een zwiepende beweging met het schild het mes uit de vingers van de belager rukt.
lilluke halve hoan | 27-09-12 | 15:50
Dat dacht die man ook en had overal bordjes geplaatst. Helaas dacht de rechter er anders over. Het wordt nog triester, daarna had die man een alarm geinstaleerd wat afging als er ingebroken werd. De arbeidsinspectie vond dat niet goed want een inbreker kon wel een gehoorbeschadiging ervan oplopen. Dit is serieus echt waar geen hoax, broodje aap of wat dan ook.
Het loopt hard dat tafeltje, nog maar 2 stuks op voorraad in Amsterdam
De helft van de reaguurders hier zal denk ik van schrik flauwvallen als ze een inbreker tegen het lijf lopen
-weggejorist-
@gider | 27-09-12 | 10:57
In alle gevallen die jij noemt is er geen sprake van het feit dat de inbreker/dief zich in jouw privéomgeving begeeft!
My home is my castle en das heul wat anders dan Mi casa es su casa...
Je blijft uit de buurt van mijn vrouw ,kinderen hond en privespullen!
@insensitive clod | 27-09-12 | 10:05
Nee!
Je moet zeggen : "U bent aangehouden!
En vervolgens mag je hem/haar dan "ter plaatse" houden tot de popo arriveerd (ken ff duren)
Het ter plaatse houden mag met enige worsteling gepaard gaan indien aangehoudene zich verzet tegen de aanhouding.
Daarna "draag je hem over "aan de Hermandad
Dit zit in de basisopleiding van elke beveiliger.
Ik heb zelf ooit iemand met geweld overmeesterd en aangehouden als beveiligert (was tijdelijk hoor)
Hij had behoorlijk wat geleden maar de Politie was vol lof over mijn optreden(rijmt ook leuk trouwens)
Je mag dus best veel......
@eerstneukendanpraten | 27-09-12 | 09:24
zie mijn comment 15:50 .....
@bello | 27-09-12 | 09:20
Sjezus man! Ik schrok me dood.....
Die Claymore van jou is een zwaard!
Ik had die antipersoneelsmijn in gedachte......
@bonje | 27-09-12 | 09:15
Ja dat mag maar dan ben je verplicht om middels bv een bordje aan te geven dat er een hond is en dat die mogelijkerwijs zou kunnen bijten....
@Simon_GS | 27-09-12 | 09:15
Ik heb hier de complete set.
Ik prefereer het grote koksmes of het hakmes...
@zeg maar jansen | 27-09-12 | 09:14
Ik heb hier een mooi potloodlijntje op de muur gezet...
Dat is om een boekenplank te bevestigen dus mooi waterpas!
Nou heb ik toch vergeten die 60 cm lange, aluminium waterpas op te ruimen......
@vetkleppert | 27-09-12 | 09:09
Nee hoor!
Je slaat m half of helemaal aan gort en sleept m vervolgens de straat op.
Je ruimt je huis op en weet verder van niets......
Vóóral géén Politie bellen!
Mag de inbrekert proberen uit te leggen ,hoe ie daar is terechtgekomen,waarom hij klappen heeft gehad ,waar en van wie....
Opgelost zou ik zeggen.
Ik heb hem niet vermoord, Fred heeft het gedaan.
@Supersoul | 27-09-12 | 10:28
Teeven heeft niet gezegd dat je inbrekers dood moet slaan maar dat je jezelf mag verweren tegen tuigh dat meent zich jouw eigendommen toe te kunnen eigenen.
Dat inbrekers daarbij een paar forse klappen op kunnen lopen, of in het ergste geval dood worden geslagen, hetgeen veelal niet de bedoeling van de verdediger van zijn huis en goederen is, is het risico van het vak.
@bonje | 27-09-12 | 10:26
De rechters hier zijn volkomen van de pot gerukt.
Die wereldvreemde geitenwollensokken dragende bakfietsers die het immer opnemen voor de daders i.p.v. de slachtoffers, eveneens.
In de UK lopen er wat nuchterder rechters rond.
Lees dit:
www.guardian.co.uk/world/2012/sep/26/b...
Hahaha, wat een heerlijk stukkie weder van de @Pritt.
*Naar Ikea gaat*
Zo te zien op plaatje 3 is dat gewoon een ochtenderectie. Wist niet dat dat een Frëd heet.
bonje | 27-09-12 | 10:26 | + 2 -
KNETTERGEK! Echt, die rechters sporen niet...
Ik ga bij niemand meer op bezoek
Volgens mij snappen de meeste mensen het niet, je moet geen vrijbrief geven voor het doodmeppen van inbrekers.
Vroeger was het natuurlijk absurd dat je zelf bijna nog eerder in de boeien werd geslagen dan de dief zelf, daar komt men nu eindelijk geheel terecht op terug.
Stel er wordt bij je ingebroken, en het komt tot een schermutseling en de inbreker legt het loodje .... dan moet er nog steeds gedegen onderzoek uitgevoerd worden naar de omstandigheden (door de politie). Alleen ze kunnen je gewoon thuis de resultaten laten afwachten zonder je direct in de boeien te slaan, ze weten hoe je heet wie je bent en in de meeste gevallen zal gewoon blijken dat het noodweer / ongeluk etc. was.
Als je hier niet correct mee omgaat (=lees, onderzoek door popo) dan kan ik bijvoorbeeld iemand binnen mijn huis vermoorden en vervolgens net doen of hij aan het inbreken was.
Het was gewoon waanzin dat je als bewoner gelijk 2-3 dagen de cel inging door dat onderzoek. Al die kneuzen hierboven die gelijk inbrekers dood willen rammen zijn volgens mij niet helemaal lekker.
Heeft iemand al opgemerkt dat het toestaan van geweld tegen inbrekers ervoor zorgt dat er een hele hoop roofmoorden bijkomen? Verslaafden gaan er echt niet minder van inbreken, maar houden voortaan wel het breekijzer in de aanslag. Ik zou jullie (slecht slapende henk en ingrid) in dit geval adviseren niet keihard te gaan compenseren voor je mannelijkheid maar gewoon het licht aan te doen, veel geluid te maken en niet tussen dader en deur te gaan staan. Als hij je aanvalt kan je er altijd nog op los rammen.
Maar wanneer gaan we van justitie vragen om uberhaupt inbraken te voorkomen? Zolang Polen, Hongaren en Bulgaren onze gevangenissen een hotel vinden en zich om onze straffen bepissen veranderd er niks. Ik betaal belasting voor een goed werkend politieapparaat. Niet dat ze bij het minste geringste in de IT problemen raken door rampzalige systemen.
Heb sinds gister een volgetankte kettingzaag onder mijn bed liggen...
Zeauw zeg, baggervet tafeltje...
Waar ik zo moe van wordt in deze discussies de afgelopen dagen is de voortdurende kromme redenatie.
Er wordt voortdurend gepraat over wat je wel en niet mag doen terwijl er volledig aan voorbij wordt gegaan met welke variabele dit allen is begonnen, juist de inbreker. Deze meneren zetten het vervolg van het verhaal in gang, zij zijn de trigger. Zij zijn de daders, zij hebben schuld!
Dat voortdurende geknuffel, rekning houden met etc. etc. etc. Het is iets wat volledig doorgeschoten is. Ja, iedereen heeft rechten, alleen de een wat minder dan de ander. Wanneer jij besluit om stout te doen, dan verlies je wat rechten. Vroeger als kind werd dat je al geleerd, snoepjes stelen = naar je kamer. Hoe komt het dat zodra we volwassen worden dit ineens een andere dimentie krijgt?
Blijf met je handen van andermans spullen af en er gebeurd je niets. Simpel, duidelijk en helder. Wil je dit toch proberen dan worden mensen boos en heb je kans op klappen. Dan moet je niet huilen, dat moet je de schuld nij jezelf leggen.
Om iemand nou express dood te meppen vind ik niet kunnen maar dat inlevingsvermogen voor mensen die zelf weinig inlevingsvermogen hebben wordt ik zo langzamerhand een beetje.... ja..... moe van en dan druk ik mij zeer geciviliseerd uit.
Helemaal in, die ikea spoofs
madbello.nl/wp-content/uploads/2012/06...
Naar de politie bellen met de boodschap: Ik heb een inbreker betrapt en nou doet hij het niet meer...
Kijk, zo kan het ook:
www.dailymail.co.uk/news/article-22089...
Prima product. Als iemand zo gek is om mijn huis, laat staan mijn slaapkamer in te komen dan zijn de Zweden zo slim geweest om daar een mooi productje bij te verzinnen. Gelukkig.
hij die vrij is van schuld werp de eerste steen.
als inbrekers gedood mogen worden omdat ze stelen DAN,
dan mag je ook een winkeldief doden die steelt ook
dan mag je ook een tasjesdief doden die steelt ook.
dan mag je ook een belasting onderduiker doden die steelt ook
dan mag je ook ....................
dan is het einde zoek.
uit noodweer mag je doden anders niet.!!
als een inbreker weg rent vind ik niet dat je hem overhoop mag schieten das de taak van de politie om hem dan te pakken en te straffen.
-weggejorist-
Bij de overgang van plaatje 3 naar plaatje 4 is het geen zelfverdediging meer...
de politie raadt mij aan om de inbreker een mes of schroevendraaier in zijn hand te doen als hij per ongeluk dood geschoten is. Dan is er niets aan de hand omdat het dan zelfverdediging is. Althans hier in Zuid Afrika.
Eerst volgt de inbreker. Dan degene die op het punt stond in te breken. Dan degene waarvan we dachten dat hij net ging inbreken. Dan degene waarvan we dachten dat hij misschien wel eens een inbreker zou kunnen zijn...
Wat zal het rustig worden op straat.
de politie raa
@Bakito | 27-09-12 | 10:31
www.bbc.co.uk/news/science-environment...
Supersoul | 27-09-12 | 10:28 |
Tuurlijk niet, die laat je wel leven!
God wat hebben sommige mensen toch humor.
@Petrus de Rewa 10:18
Maar daarvoor was het ook weer anders.
In ruil voor een banaan verlos jij me van die ene vlo waar ik net niet bij kan.
Was een heel zuiver systeem.
Goed, laten we afspreken dat we voortaan inbrekers mogen doodslaan. Wat doen we dan met de dronken tiener die 's nachts de spiegel van je auto schopt. Die net als de inbreker aan je kostbare bezit komt. Ook maar doodslaan?
eerstneukendanpraten | 27-09-12 | 09:24 |
Sterker nog, een bedrijfsleider had na de zoveelste inbraak op zijn terrein dobberman pinchers neergezet en overal bordjes met "pas op loslopende honden", bordjes met afbeeldingen met honden met tandjes.
Breekt er toch een man in wordt gegrepen door die honden. Uitspraak van de rechter "schandalig dat u daar honden heeft rondlopen en de eigenaar mocht alle ziekenhuiskosten betalen voor deze illegale man.
@Bakito | 27-09-12 | 09:54
Raar, inderdaad. Maar was het vroeger anders? Ik verzorg jou als Zuster van de Liefde, dan krijg ik later toegang tot het paradijs? Eer uw vader en uw moeder, opdat u lang zult leven in het land dat de Heer uw God aan u geven zal? Vroeger zat er ook een prijskaartje aan al die goede werken, alleen de waarde werd elders bepaald.
Het grootste risico voor een crimineel is nog altijd zijn slachtoffer. Een slachtoffer kan onverwachte dingen doen, zoals terugvechten. De politie is wat makkelijker in te plannen, rekening houdende met lange aanrijtijden of een melding elders.
Een belangrijke machtspositie voor de criminelen was dat onze overheid tot op heden altijd verwachtte van burgers dat zij vluchtten of zich overgaven aan de crimineel in functie. Bovendien had de linkse rechter altijd meer begrip voor de zwakke partij (de crimineel).
Goed dat daar verandering in lijkt te komen. Bange burgers mogen zich natuurlijk nog steeds overgeven, met wat geluk is de crimineel niet al te kwaad. Wel fijn dat dit niet meer altijd verplicht wordt door een verantwoording- en probleemontwijkende overheid.
Hufter | 27-09-12 | 10:10
Ik vind dat je hiermee wel heel erg overdrijft hoor.. Kijk alleen al naar de ophef over die juwelier in Den Haag die om het leven is gekomen.
En daarnaast; heb jij iemand horen zeggen dat het zo jammer is voor die lieve inbreker?
De enige geluiden die je nu hoort is dat niet ál het geweld geoorloofd is. En daar ben ik het mee eens.
Al vind ik wel dat o.a. de SP daar weer compleet in doorslaat en het de slachtoffers gaat verwijten als een inbreker met een pistool komt. Dat is natuurlijk wel de omgekeerde wereld.
ja,diedus! | 27-09-12 | 10:07
Een geweldige one-liner, maar nog steeds geen sterk verhaal.
Ik zeg toch heel duidelijk dat ik het terecht vind dat slachtoffers zich mogen verdedigen? Ik zeg toch nergens dat ik het betreur dat er een dode bij is gevallen in Diessen?
Het enige wat ik aangeef is dat er wel een grens ligt (en moet blijven) tussen verdedigen en buiten proportioneel geweld.
Als je het daar niet mee eens bent, dat kan. Maar kom dan tenminste met iets wat lijkt op argumentatie.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het lot van de om het leven gekomen inbrekert meer aandacht krijgt dan de bewoner die bestolen werd ooit zou hebben gekregen wanneer die tijdens de beroving de dood had gevonden.
En dan bedoel ik met name die mensen die de verdediging tegen de inbreker nu zo menen te moeten bekritiseren.
Ik weet zeker dat je diezelfde mensen niet had gehoord als de bewoner tijdens de beroving de dood had gevonden. Daarover hoor je namelijk nooit verontwaardiging van 'dit soort Menschen'.
@lekkurlinx | 27-09-12 | 10:05
Ik vind ook dat inbrekers recht hebben op een fatsoenlijke begrafenis.
Absoluut niet waar | 27-09-12 | 09:48
Iets met zachte heelmeesters.
HenkopKreta | 27-09-12 | 09:54
Mee eens.
@blinde kip | 27-09-12 | 09:16
Klinkt stom, maar: ja. Inbrekers hebben ook rechten. Het recht op een eerlijk proces om maar eens wat te noemen.
Als je een inbreker in je huis betrapt weet je niet hoe deze bewapend is. Hij zal in ieder geval wat zwaar gereedschap ter beschikking hebben. Hij is dus een enorm gevaar.
Daarom is een aanval om hem uit te schakelen per definitie noodweer.
Maar wij moeten de toverspreuk 'halt burgerarrest' roepen. Dan ben je al dood voordat je proportioneel terug geweld hebt mogen gebruiken.
Een huis vol IKEA spullen is de beste garantie dat je nooit een inbreker over de vloer krijgt.
Als je een keer een nare ervaring met een inbreker of overvaller hebt meegemaakt piep je net als Teeven.
Ik heb in het verleden eens bij hem aan tafel gezeten in de gemeente omdat ook wij overvallen waren. Ik was op dat moment niet in de zaak maar mijn vrouw was wel slachtoffer.
Op de vraag wat ik gedaan zou hebben wat ik gedaan zou hebben als ik er wel was, zei ik mijzelf verdedigen.
Hij gaf me groot gelijk, ja want zo is het ook. Je blijft met zoveel woede achter door dat tuig dat je daar beter gelijk op kan reageren dan dure ziektekosten betalen aan de psych naderhand om met die woede om te gaan.
Je kunt tegenwoordig een soort schotgun krijgen die rubber kogels afvuurt en legaal is. Dat is een mooie oplossing, pepperspray of een stungun is ook een mooie oplossing, je schaadt er niemand mee. En een inbreker heeft echt geen peacemaker die door de stungun ontregeld wordt. Dit zou legaal gemaakt moeten worden, de inbreker is direct uitgeschakeld en makkelijk te overmeesteren. Overleeft hij het tenminste ook nog. En als hij op probeert te staan een extra prikkie geven en hij blijft liggen tot de politie er is. Mooi toch.
eerstneukendanpraten | 27-09-12 | 09:21
Proportioneel ! Aanzetstaal is bij uitstek proportioneel. Daar kan je bij de rechter mee aankomen.
-weggejorist-
@Petrus de Rewa
Je hoeft geen econoom te zijn om in te zien dat een ingewikkeld systeem van belasting- en premieheffing, zorgtoeslagen en uitbesteden van allerlei zorgtaken leidt tot vervreemding en inefficiëntie.
Naastenliefde en solidariteit zijn producten geworden
met een prijskaartje in euro's. Idioot toch?
In een woord.... prachtig!
We krijgen nu tenminste de discussie op gang in Nederland over wat toelaatbaar is met het verdedigen van huis en haard.
Ik ben van mening; dat een inbreker afziet van al zijn rechten, op het moment dat deze besluit om de wet te overtreden. Alle voortvloeiende ellende roept de inbreker dan over zichzelf af.
Als de buurvrouw ineens in mijn slaapkamer staat, ga ik haar ook met iets hards te lijf.
Bakito | 27-09-12 | 09:43 | + 0 -
Die Chinesen waren zo gek nog niet met hun 1-kind-politiek...
ja,diedus! | 27-09-12 | 09:41
Nou, vertel. Kom maar op met dat goede verhaal van je.
hölzenbein | 27-09-12 | 09:44 Met ring-steek 24 kom je verder.
static.mijnwebwinkel.nl/winkel/gereeds...
De buurman? Kwam hij kijken waarom ik mijn deur open had laten staan? Ow... gecondoleerd...
@Bakito | 27-09-12 | 09:38
Grappig om dit van een econoom te lezen, overigens.
Dierenbeschermers kregen vroeger een beloning van Pistolen Paultje. Inbrekers krijgen tegenwoordig wat van Beton'n Paoltie.
hölzenbein | 27-09-12 | 09:39 | + -1 -
IKEA steunt hartstochtelijk Unicef.
Dan weet je wel wat er voorheen allemaal gebeurd moet zijn. Die PR-afdelingen zijn niet gek uiteraard.
@Bakito | 27-09-12 | 09:43
Positief blijven. Die paar miljard nieuwkomers willen ook dj's die plaatjes voor ze draaien. Ik zie mogelijkheden.
@FrankieHapsberger | 27-09-12 | 09:07
Net zoals de brandweer komt controleren of u uw huis tegen brand heeft beschermd middels een brandblusser, zou ook de politie bij mensen langs moeten gaan om te controleren of ze in bezit zijn van een degelijke knuppel.
twitter.com/wakkere/status/2512253601...
@Supersoul | 27-09-12 | 09:30
Inbreken is heel beschaafd ja...
Ik heb net als Joseph Eerdmans (of hoe heet die plaklul) een steeksleutel onder mijn bed liggen. 8/9 mm
@Bakito | 27-09-12 | 09:38
Klopt. Dan heeft de maatschappij eindelijk tijd voor de echt belangrijke zaken: kinderen opvoeden, bejaarden verzorgen, etc.
@eerstneukendanpraten 09:38
De komende decennia komen er een
paar miljard consumenten bij.
10 miljard mensen die allemaal een auto, tv, scheerapparaat, Iphone willen en oja, moeten eten en drinken.
Waarom denk je dat het zo broeierig is in sommige grondstofrijke gebieden.?
Een 10 op de schaal van grappig. Ben wel heel benieuwd waar deze discussie toe leidt...
Het nadeel van tafeltje Frëd is dat je thuis moet zijn. Dat dan weer wel.
Absoluut niet waar | 27-09-12 | 09:08
Je doet je naam wel eer aan.
Da's nou marktwerking , iets met vraag & aanbod.
Petrus de Rewa | 27-09-12 | 09:35 | + 0 -
Ik heb een donkerbruin vermoeden dat de gemiddelde inbreker dan denkt dat er een oud mannetje moet wonen en Kinneging zal ze al helemaal niets zeggen...
Uhm, Ga een Fred tafeltje kopen, tak tegen de deur en in het donker in spanning afwachten
Bakito | 27-09-12 | 09:24
Met ontbossingen weet ik niet maar kinderarbeid klopt niet. Zoek maar op ikea kinderarbeid. Ik weet het de slager keurt... Maar toch.
Deze sloffen naast het slaapkamertafeltje:
technabob.com/blog/wp-content/uploads/...
Moet ik nou uit deze blogpost opmaken dat Geenstijl Tegen is?
M@rk | 27-09-12 | 09:37 Dan snap[ je de essentie niet.
Dhr Teeven heet Fred van voren.
@Petrus de Rewa 09:33
Voor mijn gevoel hebben we voor de komende 30 jaar genoeg gebruiksvoorwerpen, meubels, kleding etc. dat we als maatschappij genoeg zouden hebben
aan een 20-urige werkweek.
Moet je natuurlijk wel willen vrije tijd i.p.v. telkens oude wijn in nieuwe zakken.
Bakito | 27-09-12 | 09:33 | + -2 -
Heb geen idee hou oud je bent maar in 1970 voorspelde de Club van Rome al dat wij dit stadium zo ongeveer aan het begin van deze eeuw zouden moeten bereiken.
Gelukkig is het niet zover gekomen.
Maar je laatste opmerking klopt natuurlijk...
Bijzettafeltje FRËD? Ik vind bijzettafeltje BAM, PLÖK of KNØPPEL leuker klinken...
Petrus de Rewa | 27-09-12 | 09:35 Binnenkort te koop: Naambordje "Badr Hari".
Een mötörzaag en öngebluste kålk kunnen ook handig zijn.
@vetkleppert 09:30
Gna. Jij bent over t algemeen een van de weinige reaguurders die oog heeft voor schoonheid versus lelijkheid. Hulde.
@eerstneukendanpraten | 27-09-12 | 09:24
Een bordje "prof. dr. Andreas Kinneging" voldoet ook.
Nog één vraag:
moet ik nou preventief erop loskloppen of pas nadat het mij duidelijk is dat het om een inbreker gaat? (foto schoonmoeder zoekt).
@Bakito | 27-09-12 | 09:24
Klopt. Maar de andere meubelzaken zijn geen haar beter. Kringloopwinkel dan maar?
@eerstneukendanpraten 09:29
Inderdaad. De uitwassen van grootschaligheid en consumptieve verslaving vormt een eindeloze lijst
Maar gelukkig lost dit zichzelf wel op: binnenkort is er van de aardkloot slechts een door sprinkhanen kaalgevreten vlakte over, hetgeen dan natuurlijk allemaal de schuld van de islam is.
*Schaft kogelvrije pyama aan*
blinde kip | 27-09-12 | 09:29 | + 0 -
LOL!
zeg maar jansen | 27-09-12 | 09:25 | + 0 -
Heb geen hond, maar het schijnt als je ze goed hebt afgericht dat ze afgaan op het commando: apport!
Op NGC of DC kun je bij de Dog Whisperer zien hoe het moet.
@Bakito | 27-09-12 | 09:24
Dat zal me een zorg zijn.
Het verplichte avondvierdaagse traject door zo'n winkel, de rijen van hier tot aan de kaap bij de kassa en de kwaliteit van hun meuk dan weer wel.
Die troep van hun desintegreert al als je er te lang naar kijkt. En je kan niet aan de gang blijven met troep aanslepen door de voordeur en afvoeren via de achterdeur.
eerstneukendanpraten | 27-09-12 | 09:29 En door de reacties van Bakito raken reaguurders geïrriteerd.
blinde kip | 27-09-12 | 09:24 |
Omdat we in een beschaafde samenleving leven. En verder: hellend vlak, glijdende schaal en zo.
@Bakito | 27-09-12 | 09:24
En wat te denken van al die pijnlijke handen door de te kleine inbussleutel die IKEA mee levert. Dat is pas een misdaad tegen de mensheid.
Bakito | 27-09-12 | 09:24 | + 0 -
En Shell boort in Noordpoolgebied.
En Apple buit Chinese arbeiders uit.
En wij buiten Poolse arbeiders uit.
En de regering besteelt alle werkenden.
En door de tweede Maasvlakte raken walvissen verdwaald.
En door de straaljageroefeningen raken zeehonden van slag...
Blote Bertus 2000 | 27-09-12 | 09:27 En dat in je blootje. Ik kan me het effect voorstellen.
Als je je huis moet verdedigen met een knuppel en een schild dan ga je zo'n 1000 jaar terug in de tijd. Alleen de sterken kunnen dan hun huis en haard verdedigen. God schiep de mensen ongelijk. Smith & Wesson maakten de mensen weer wat gelijker.
Ik heb altijd twee zagen op m'n nachtkastje liggen. Wanneer er een inbreker insluipt, ren ik met die twee rakkers op 'm af en krijs als een gecastreerde speenbig voor het dramatisch effect! Bruune kadetten gegarandeerd!
Een jaar of dertig geleden werd er bij mij ingebroken de inbreker stonden 's morgens rond 05.00 ur in mijn slaapkamer, toen dit goed gebeurenm goed tot me doordrong heb ik de "heren" een Sjeng behandeling gegeven. Mijn destijdse werkgever was de mening toegedaan dat ik de "jongens"wel had kunnen doodslaan.
Naar de toestand of angst van mijn twee kleine zoontjes werd niet gevraagd. Sinsdien slaapt Sjeng met een resocialisator9 een best end hout) naast zich "Brake in make my day punck".
eerstneukendanpraten | 27-09-12 | 09:24 Maar weet die hond dat ook? Het is een nogal eigengereid ding namelijk.
dat is toch model Hërø?
@Supersoul | 27-09-12 | 09:15
Maar serieus, je bent er wel erg snel bij om op de rechten van inbrekers te wijzen. Waarom is dat?
Hoorde gisteren op de TV dat je alleen je hond er op mocht loslaten als je een "Ik waak hier" sticker met de afbeelding van een hond op je voordeur had geplakt. Ja medereaguurders, u hoort het goed. Knettergek!
IKEA schendt op grote schaal mensenrechten (kinderarbeid) en is verantwoordelijk voor rampzalige ontbossingen.
Over criminaliteit gesproken....
blinde kip | 27-09-12 | 09:21 Gewoon de verpakking van dat tafeltje Frëd bij je buitendeur laten staan.
Idontgiveafunk | 27-09-12 | 09:20 Het is voor bejaarde en alleenstaande vrouwen de enige manier om nog een vent in huis te krijgen.
Ik dek me vast in met een 'Pas op, deze bewoner kent zijn eigen kracht niet' sticker.
Simon_GS | 27-09-12 | 09:15 | + 0 -
Herman verkoopt vast ook wel steak-messen toch? Met dat aanzetstaal doe je toch niks...
www.google.nl/search?num=10&hl=nl&...
Wat je nou gaat krijgen is dat zwakkeren zoals bejaarden en alleen staande vrouwen eerder het doelwit zullen zijn van inbraak omdat zij de inbreker niet zo makkelijk dood kunnen slaan.
* vers geslepen Claymore weer onder bed schuift*
Nee, supersoul. Iemand die ongevraagd mijn huis binnenkomt, stelt zich daarmee beschikbaar als boksbal. Of messenblok. Of target.
Supersoul | 27-09-12 | 09:15 | + 0 -
Je moet gewoon net zo lang slaan tot de overvaller zicht overgeeft of als hij dat niet doet totdat de overvaller uitgeschakeld is. En als hij met een mes zit te zwaaien is mijns inziens gepast geweld te allen tijde gelegitimeerd en als hij daarbij halfdood wordt geslagen is dat hetgeen Fred Teeven al zei...
Er is voor inbrekers een eenvoudige manier om te voorkomen dat ze "tot poeier" worden geslagen door het slachtoffer van hun activiteiten; niet inbreken!
Kostdat, zo´n bijzettafel klappon?
@Supersoul | 27-09-12 | 09:15
Ik vind ook dat de gang opgeruimd moet zijn en dat de er geen rotzooi onder raampjes ligt. Inbrekers kunnen anders naar uitglijden in het donker en dat moeten we niet willen.
Heeft die gast op afbeelding 4 nou een kettingzaag en een direct lijntje met de politie? Die ikea tekeningen zijn altijd zo onduidelijk.
vetkleppert | 27-09-12 | 09:11
Eens, maar dat zeg ik toch ook? Het slachtoffer moet te allen tijde zijn bezit moeten kunnen verdedigen.
Buitensporig geweld moet alleen bestraft blijven worden.
Bijvoorbeeld een fatale messteek of genadeklap met een knuppel als de inbreker reeds was uitgeschakeld of het huis was uitgewerkt. Van dit werk, zeg maar.
politie moet dat tuig 's avonds van de weg halen.
@Supersoul | 27-09-12 | 09:15
Ja, want inbrekers hebben ook rechten joh!
Heb een zwaard onder bed liggen. Kom maar.
Fijnstoffer | 27-09-12 | 09:15 Tafeltje Frëd 2 aanschaffen. Iets duurder maar met een gepantserd tafelblad.
Dus nu mag mijn hond ook eindelijk bijten??
Ik ga voor het aanzetstaal van Herman den Blijker.
Er is een groot verschil tussen gevallen waarbij de inbreker tijdens een worsteling met de bewoner min of meer per ongeluk komt te overlijden, en gevallen waarbij de inbreker moedwillig aan gort wordt geslagen door twee sadistische bewoners. In het tweede geval moeten de bewoners wel degelijk vervolgd worden.
En wat is de instructie als meneer Inbrekert een pipa meedraagt?
Dit tafeltje geeft in elk geval de mogelijkheid tot doorslaande argumenten.
ZKH EénOog | 27-09-12 | 09:12 Afgezaagde trapløning doet het ook goed.
Alleen die bel-instructies snap ik niet. Je moet dode inbrekers toch buiten in de struiken leggen?
Als je hoog in een flatgebouw woont, is balkonrailing 'Fågel' al genoeg eigenlijk. Niettemin een handig tafeltje.
{op verlanglijstje zetten doet}
Nu nog het ronde plateau uitklapbaar maken en wieltjes eronder zodat je de inbreker veel makkelijker een paar straten verder op kunt achterlaten
vetkleppert | 27-09-12 | 09:09 Je moet dooie inbrekers gewoon aan de weg leggen voor de destructiedienst.
Die halen alle dooie beesten op.
Haha, hij is løk!
Ik heb altijd een hockeystick van mijn dochter (die niet op hockey zit, maar dat is bijzaak) in de overloop staan. Zou er iets verdachts beneden te horen zijn dan pak ik die per ongeluk...
@Absoluut niet waar | 27-09-12 | 09:08
Wat nou onnodig.
Als ik iemand in mijn eigendom aantref, gaat hij gewoon zo snel en effectief mogelijk liggen. Want dan lopen ik, de mijnen en onze spullen geen risico meer.
Een honkbalknuppel in huis is ook een goede manier. Zorg er wel voor dat je dan voor de vorm ook de bijbehorende handschoen en bal er blij hebt liggen.
En er moet een prompte ophaaldienst komen. Anders zit je daar maar met zo'n lijk in je huis.
En als de inbreker je tafeltje nou jat? Sta je daar mooi in je pyjama
FrankieHapsberger | 27-09-12 | 09:07 Doodmeppen moet niet je bedoeling zijn. Is strafbaar.
Per ongeluk doodmeppen is zelfverdediging.
Ben blij dat de slachtoffers eindelijk beschermd lijken te worden.
Wel vind ik dat de grens tussen noodweer en doodslag/moord goed bewaakt moet worden. Onnodig en buitensporig geweld moet bestraft blijven worden. Ook al gaat het om inbrekers op een plek waar ze niet horen te zijn.
Dit wordt een knotsgekke volkshype!
Het gaat steeds beter met Nederland.
Van dievenknuffelen naar boevenknuppelen.
Ik zeg: doen!
Of iets met stroomstoten.
Allemaal leuk, die verdediging van huis en haard, maar het moet niet in zweten of vieze handen ontaarden.
Het is te gek voor woorden als we onze eigen spullen waar we hard voor moeten werken niet zelf mogen verdedigen.
Teeven heeft voor ons helemaal gelijk.
[En ik weet zeker dat we de enigste niet zijn.]
En dan zelf je nek breken in het donker over tafeltje Frëd zeker?
Mooi! Inbrekers doodmeppen zou bij wet verplicht moeten zijn. Eens kijken hoeveel inbraken er nog zijn als men weet dat het gelijk staat aan zelfmoord.
Doe mij maar een accuboor waar ook kogels uit komen.
REAGEER OOK