Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hee. Waar is het Greenpeace-verleden van Samsom?

grienpies100.jpgDiederik Samsom mag zijn actieverleden tegenwoordig graag een beetje bagatelliseren. Alsof-ie vroeger wel eens een winterwortel uit een volkstuintje heeft gejat. Hij is "maar" tien keer gearresteerd en hij heeft geen strafblad omdat de boetes meteen werden afgetikt. Niet zo gek dat de PVV in de gordijnen zit nu de vroegere Ghandi-style ecoterrorist een free walk naar het Torentje krijgt, in z'n Drykorn-pak. "Er is ook niks," aldus Samsom eerder dit jaar tegen de Volkskrant, met de stelligheid van iemand die zelf de shredder heeft bediend. Er is inderdaad niet veel. Wat koddige fotootjes van Samsom die afgevoerd wordt door Het Gezag en die de laatste dagen nogal middeleeuws viraal gaan. (Foto1 en Foto2.) En dan is daar nog die video van de actie met de ME-bus bij Dodewaard. Best wel een lolvideo. De ME pownen met eigen middelen. Volgens de wiki van Samsom (geloof ons maar, ook die staat onder redactie van de 1ste Ring van het PvdA Campagneteam) was hij voor Greenpeace "enkele jaren" actief als "activist" en "campagneleider". Die "enkele jaren" waren overigens een substantiële ZEVEN JAAR, wat nogal een slok op een borrel scheelt. De jongeheer Samsom was gewoon woordvoerder van Greenpeace en stond de pers maar wat graag te woord. Hiero, Diederik Samsom nog nat achter de oren en met bril bij RTL Veronique. En op deze video staat Diederik zijn mannetje ten overstaan van de wereldpers. Dan ben je geen onderknuppel in de organisatie, dan ben je iemand. Daarom verbaast het ons des te meer dat er op het officiële video-kanaal van Greenpeace Nederland helegaar nietsnoppes van Diederik Samsom is terug te vinden. Mind you, geen organisatie die haar eigen acties beter documenteert met film & video dan Greenpeace. (Zie ook die knakker met camera in deze Zodiac in deze reeks van Thomas Schlijper.) Maar waar is het dan? In ieder geval niet bij Greenpeace. Om met Gerda Smit (moeder van) te spreken. Alles is weg! Come on, dat kan toch helegaar niet? Zeven jaar ziel en zaligheid gegeven & geen enkele hit? Dit zaakje stinkt als een vat benzeen op de zeebodem. Zoeken we ook nog even op de website van Greenpeace, en ook daar: Alles is weg! Raar hoor. Iemand is hier een stoepje aan het schoonschrobben, met een hele grote fles bleekmiddel.

Reaguursels

Inloggen

De laatst bekende milieuactivist schoot Pim Fortuyn dood. Ik hoop niet dat die geschiedenis zich gaat herhalen!

Lonneke | 13-09-12 | 22:10

Het is heel apart hoe een PvdA eerst een ambtenaar en daarna een milieu terrorist omhoog laat vallen, als vertegenwoordiging van de werknemers van Nederland.

mennie | 12-09-12 | 15:34

Ik vind dit ook wel een aparte, het verschil tussen de EN en de NL wiki pagina:

He has also worked as the CEO of Real Energy (Dutch: Echte Energie), a small green energy trading company, from August 2002 until January 2003.

versus

Na deze verkiezingen werd Samsom directeur van zijn eigen energiebedrijf Echte Energie, dat handelt in groene stroom. Dit bedrijf is in 2008 overgenomen door Eneco.

Wel een half jaar werk ervaring, klinkt als een groot succes Didi! Nee die man moeten we als groot leider hebben, die weet van aanpakken!

mennie | 12-09-12 | 15:31

Je zult zien dat al die peilingen fake waren. Geert heeft bij ons in elk geval al drie stemmen te pakken.

whetherthouwouldbe | 12-09-12 | 12:46

echt heel erg als iemand die al 10 keer gearresteerd is in het nabije verleden gewoon premier zou kunnen worden. Waar is de selektieve verontwaardiging op links?

Mijnbescheidenmening | 12-09-12 | 11:40

stephan66 | 12-09-12 | 10:10

Da's een staaltje selectief lezen, zeg! Allereerst gaat het eerste over Samsom zelf en het tweede over de PvdA (ik ken verder eigenlijk maar één voorbeeld waarin de partij tevens de persoon is), ten tweede lees ik NERGENS dat de PvdA vóór kernenergie is.

Baron Wilhelmus | 12-09-12 | 11:04

Volgens Diederik Samsom waren de Greenpeace-acties gerechtvaardigd. 'De acties waren inventief en effectief en bovendien geweldloos.' Hij wilde met zijn strijd tegen kernenergie 'de wereld verbeteren', aldus de PvdA-leider.
-bron elsevier-

stephan66 | 12-09-12 | 10:13

Het is een draaikont, want het ene moment van zijn leven is hij tegen kernenergie schlijper.nl/search/001214/.thumb en dan is hij er weer voor www.pvda.nl/standpunten/groen/Kernener...
Dus goeie opvolger Bos en Cohen
Wie PvdA stemt laat zich verleiden met leugens. Ze hebben Nederland stuk gemaakt met hun gelobby en subsidies, vandaar dat de media het spel meespeelt, die profiteren van PvdA erfgoed.

stephan66 | 12-09-12 | 10:10

Samson toont mooi aan dat het niet uitmaakt HOE je je goal voor elkaar krijgt, zolang.....

De macht lonkt, iets waarvan ie al jaren gedroomd heeft. Even mooi weer spelen nog en het uitkleden van het volk kan verder gaan...

Betweetert | 12-09-12 | 09:23

Daarom durft Didi ook zo protserig te doen over zijn BOG. Hij weet dat z'n (integere) vrindjes alles gewist hebben....

Maximus Aurelius | 12-09-12 | 08:42

Reken maar dat de subsidiekranen voor deze terroristische organisatie wagenwijd open gaan als deze Samson aan de macht komt. Ook al komt hij alleen in de regering, dit zal een keihard onderhandelingspunt worden: zoiets als: Een paar miljard voor mijn vrienden van Greenpeace in ruil voor 9% i.p.v. 10% extra belasting voor ZZPers. P.s.: Bij Greenpeace zijn ze natuurlijk allemaal riant in loondienst, met een 'adviesburootje er naast.

Piet van Schwaffelen | 12-09-12 | 08:05

Kijk, dit zie je nou weer niet in het RTL Nieuws/NOS Journaal, maar wel jarenlang Wilders bashen. Graag nog wat meer tegengas a.u.b. Kudos voor Geen Stijl. Tijd voor een ander journaal, we hebben toch 3 zenders. Kunnen we daar ook even een punt van maken?

mynameistrouble2 | 12-09-12 | 07:30

De waarheid en linksch blijft een lastig verhaal

zeefert | 12-09-12 | 07:06

Integriteit telt niet meer in NL!

starry | 12-09-12 | 02:19

DWDD gekeken. Niet mijn stem, maar Buma is tussen de comedians een groots standup comedian. Hulde.

Mebert | 12-09-12 | 02:18

@GSdmf | 12-09-12 | 00:48
Wat heeft samson dan allemaal veranderd de afgelopen paar jaar?

reageerbuis | 12-09-12 | 01:36

@Djong | 12-09-12 | 01:11
Ja en?

reageerbuis | 12-09-12 | 01:34

reageerbuis | 12-09-12 | 00:57
Ja, GS is heel neutraal. Helemaal geen banden met Telegraaf, en al helemaal niet met subsidieslurper Powned.

Djong | 12-09-12 | 01:11

Nou, ik ben echt zwaar onder indruk van de onderzoeksjournalistiek van GS.
En dat terwijl er zo weinig tijd was om alles uit te zoeken. Want ja, het is nog maar ZO kort bekend dat Samsom de PvdA gaat leiden.

Djong | 12-09-12 | 01:09

Is het al VriMiBeau? Oude linkjes verzamelen? Pritt, je laat je wel enorm kennen met dit topic. Doe het dan goed. Triest.

Ruys de Beerenbrouck | 12-09-12 | 01:01

@gider | 12-09-12 | 00:40
Jij bent echt een sukkel hé. Geen stijl is gewoon een site op internet waar je op kunt reaguren. In al de jaren door. Geen partijpolitiek blogje zoal joop en consorten.

reageerbuis | 12-09-12 | 00:57

Het spijt me te zeggen .. maar de situatie is gewoon veranderd de laatste paar jaar .. PvdA is niet zo 'slecht' meer als hier altijd werd gesteld .. Het is een redelijk alternatief .. beter dan Pegtold en de rest ..

GSdmf | 12-09-12 | 00:48

@waskuip-admiraal | 11-09-12 | 20:44
Het gevaar bij samson is dat hij zelfs bij zijn studie kernfysica al geen oplossing had bij de eenvoudige vraag: wat te doen bij het radioactieve afval?

reageerbuis | 12-09-12 | 00:44

geenstijl bekent VVD kleur.

bijna alle partijen zijn hier zwart gemaakt behalve de
VVD.

mja zoals al eerder vermeld: das journalistiek op zijn slechts en eigenlijk wel gewoon propagandisme te noemen.

schaamt u diep geenstijl om op zulk een manier uw leden en volgers te misleiden.

Don't Do As I Do, Do As I Say + geenstijl = 1

gider | 12-09-12 | 00:40

@ikdenkwat | 11-09-12 | 21:21
Ja en daarna deed zijn partij de oorlog voortzetten toch?

reageerbuis | 12-09-12 | 00:37

Waarom heeft GeenStijl nauwelijks Rutte zitten bashen? Misschien stelt die onafhankelijkheid van de Telegraaf toch niet zoveel voor...

SamKoeman | 12-09-12 | 00:12

Pepi 22.51: Weet je wie ong. 70 jaar geleden ook "ergens" voor stond?

bruine kikker | 11-09-12 | 23:52

Waar is zijn Greenpeace-verleden? Waar is zijn haar?
De echte Samson verloor ook zijn krachten, samen met zijn haar.

bruine kikker | 11-09-12 | 23:49

Samsom steunt Greenpeace.
De VVD steunt de Neo-Liberale uitzuigers die u willen degraderen tot lijfeigen.
Kies. Morgen kan het.

oplichter | 11-09-12 | 23:49

Nevernooitniet dat mijn stem naar de PvdA gaat, dat terzijde, maar al die ingekakte hangjongeren, nintendoverslaafde autisten en uit-verveling-tot-crimineel-gedrag afgezakte minkukels mogen van mij een voorbeeld nemen aan de jeugdige 'loopbaan' van deze activist.

Proud2Bstupid | 11-09-12 | 23:36

Als je jong bent en je bent niet links, dan heb je geen hart; als je oud bent en je bent niet rechts, dan heb je geen brein. Geen zorgen, kids. Mocht Diederik oppertrekpop worden vanaf morgen, dan danst hij ook gewoon naar de pijpen van corporate power.

Hesselbollah | 11-09-12 | 23:32

Al die moeite om iemand die grote kans maakt morgen premier te worden te bashen, maar wel te blijven geloven in iemand die na 2 jaar al overduidelijk faalt.

Undertaker | 11-09-12 | 23:14

Lekker,RaRa Samsung in de regering, Volkert vervroegd vrij en met een zak geld en een nieuwe ID naar verweggistan

Dunnepoep | 11-09-12 | 23:02

Wat een poppenkast weer op Ned 1. De film van Ome Willem heeft meer inhoud.

1+1 | 11-09-12 | 22:57

Ex-greenpeace ? Next !!!

Winkelman | 11-09-12 | 22:51

ThræxX | 11-09-12 | 22:20
Wie zonder zonden is werpe de eerste steen. Ik heb liever iemand die ergens voor staat, of dat nu goed of slecht is in de ogen van anderen, dan een lulletje rozenwater die alles maar een beetje weglacht. Maar helaas ben ik wel gedoemd om op lulletje rozenwater te stemmen morgen, al is het niet van harte.

Pepi | 11-09-12 | 22:51

Uw Verzekeringsadvis | 11-09-12 | 22:34 | + 0
Klopt, aleen vergeet je dat het bedrag bv 10 jaar in dienst normaal de werknemer met 10 maand salarissen de WW geduwd worden per saldo maakt het geen ruk uit. de bonus is dat de werknemer dus een gedeelte van zijn ontslag regeling gebruikt worst om een nieuwe baan te vinden ipv zn pensioen of rekening gaat? De werknemer betaald wat is het probleem?

ikdenkwat | 11-09-12 | 22:50

@ Davidson | 11-09-12 | 21:44
U bent PVV stemmer begrijp ik ? Veel succes met de magistrale strateeg Wilders die kennelijk begin dit jaar nog niet helemaal in de gaten had dat hij alleen zichzelf kaltgesteld had. En ja, wat blijft er dan over dan op de VVD te stemmen hè ? Op de PVV stemmen heeft dus echt geen zin. Die worden binnenkort onder zijn leiding gedegradeerd tot een meelijwekkend getuigenispartijtje. Succes Davidson !! Uw toegenegen,

Marcus Porcius Cato | 11-09-12 | 22:48

Samson oersterk tussen de Bijbelse pilaren, nee iets klopt er niet.

hagelkruis | 11-09-12 | 22:47

Osdorpertje | 11-09-12 | 22:37 Dan zult u branden in het hellevuur, de rest van uw aardse bestaan!

E Rectus Magnificus | 11-09-12 | 22:44

Ik heb ook zo vaak boetes gehad en betaald.
Dat ik ze betaald heb maakt mij nog niet onschuldig.
De reden dat ik die boetes kreeg was namelijk dat ik iets strafbaars had gedaan (voornamelijk snelheidsovertredingen) en niet omdat ik onschuldig was.

Osdorpertje | 11-09-12 | 22:37

Samsom, 1/2 jaar WW doorbetalen door de werkgever want tie heeft veel contacten en kan een nieuwe baan vinden voor de ontslagen werknemer, tsja.
Klopt als een bus, werkgever trapt je er uit kan je voor het minumumloon bij z n collega aan het werk en andersom, mot je eens kijken wat de werkgever bespaart.
Wereldvreemde jongen die Samsom.

Uw Verzekeringsadvis | 11-09-12 | 22:34

Leefde Ad Melkert nog maar.....

Suske doet Wiske | 11-09-12 | 22:25

Maar GS zal dat stoepje wel weer eventjes onderschijten...

Buggert | 11-09-12 | 22:25

Voor de PVVérs alhier: Jhim van Bemmel en Hero Brinkman, wel eens van gehoord? En Lucassen werd veroordeelt voor hinderlijk volgens et cetera van diezelfde buren, in dienst is hij veroordeelt voor ontucht met ondergeschikten en nog wat kleine vergrijpen. Geen voorbeeld lijkt me maar dat is Samsom in de ogen van jullie ook niet. Het gaat mij er om dat hier iemand loopt te blèren dat de PVV voor streger straffen is hetgeen mij doet denken aan zelfkasteiding!

E Rectus Magnificus | 11-09-12 | 22:25

@ seven | 11-09-12 | 21:49 |

Hmmm, 8 kerncentrales lijkt mij gevaarlijker dan Samsom als MP. Met onze gasbel waren we ook een heel stuk gekomen. Nederland is een beetje klein voor kernenergie. Niet alleen omdat een ongelukje meteen een groot stuk van Nederland onbewoonbaar maakt, maar ook in economische zin. Hoe meer kerncentrales, hoe economischer elke centrale is. Maar Nederland is niet groot genoeg om te profiteren van zo'n schaalvergroting. Bovendien, is het techniek die we zullen kopen van de VS dan wel Frankrijk. Dus voor wat betreft onze know-how hebben we er ook weinig aan.

D.Turpin | 11-09-12 | 22:25

Goede mensen dus... pff het zal de eerste werkweek zijn hehe

ThræxX | 11-09-12 | 22:22

@Pepi | 11-09-12 | 22:12
Slechte dingen gebeuren alleen maar als Goede het laten gebeuren. Zijn verleden doet er zeker toe.

Evil will only prevail when Good men do nothing, vast in genoeg film gehoord?.

Fijne avond, ThraexX

ThræxX | 11-09-12 | 22:20

Er lopen natuurlijk wel hele vette subsidiestromen van de PvdA naar Greenpeace en andere actie groepen zoals Milieudefensie. Zo was Jacqueline Cramer samen met de bekende terrorist en Groenlinks kamerlid Wijnand Duyvendak jarenlang betrokken bij milieudefensie terwijl ze later als kamerlid invloed uitoefende over het toekennen van subsidie. En nu wordt de hele historie weer herhaald maar nu met Diederick Samsom en Greenpeace. Waarbij Greenpeace met subsidie van de overheid het beleid van diezelfde overheid mag tegenwerken. Als we echt tegen waren is er vast wel een kamermeerderheid te vinden om iets tegen te houden, maar in dit geval legt de minderheid de rest zijn wil op zonder dat er democratisch overleg aan te pas komt. En zo zullen we straks een premier krijgen die het ene zegt en een actiegroep waar hij vroeger lid van was het tegenovergestelde laat doen.

Osdorpertje | 11-09-12 | 22:19

Het echte criminele greenpeace-verleden, en andere schimmig linksch-aktivistische fratsen(veelal gesubsidieerd door u en mij) van deze man met de overtuigingskracht van een figurant uit een maandverbandreclame, zit onder zijn vleespet. Samsom is een demagoog die zelfs zijn gehandicapte kind inzet om u zand in de ogen te strooien en uiteraard zijn machtsgeilheid te bevredigen. Ik heb nog liever Hilbrand Nawijn als premier dan deze drol.

pluizigkroeshaar | 11-09-12 | 22:17

Sorry hoor, ik ben geen PvdA fan, maar wat heeft ie nou daadwerklijk misdaan? Een beetje activist zijn, een beetje protesteren etc.? Ik kan me best voorstellen dat dat voor de groepen waar ie tegen protesteerde best vervelend was (duh!), maar om zo'n vent nou neer te zetten als crimineel?
(Noemde je 'm nou 'n crimineel omdat ie net als Rutte, Buma en Arrogander Craptold, wil door blijven gaan met 't dumpen van geld in Griekeland en 't blijven steunen van corrupte banken (nee nu eventjes niet, want verkiezingen), dan was 't nog 'n ander verhaal)

Pindakees | 11-09-12 | 22:13

ThræxX | 11-09-12 | 22:11

Misschien kun je het even samenvatten?

Pepi | 11-09-12 | 22:12

@Pepi | 11-09-12 | 20:49
[quote]Edmond Burke Politicus/philosoof/dichter
Vrije vertaling:
"Het is voor ieder vrij mens onvoldoende om in een situatie van vertrouwen in de gemeenschappelijke waarden, waarin mensen het beste voor hebben met hun land; het onvoldoende is om nooit een slechte daad begaan te hebben. Zelfs hij, wie in die hoedanigheid zijn stem immer gewetensvol en plichtsgetrouw heeft gegeven en met **emotioneel en passievol aan de menigte verkodigt. getuigent tegen invloeden waarvan hij meent dat deze afbreuk zullen doen aan de belangen van zijn land. Een ongevaarlijk en vruchteloos karakter, dat lijkt gevormd middels het voornemen van justificatie en rechtvaardiging. Hij schiet jammerlijk te kort het hoog publieke ambt te dienen. Deze plicht vraagt ​​en vereist dat datgeen wat door hem word beschouwd als recht en waarheid -gemeenschappelijk word verspreid, en zal overheersen. Dreiging en Terreur moeten niet alleen worden bestreden, maar verslagen. Wanneer het publiek deze persoon de mogelijkheid biedt betrokken te raken in een situatie waarin nalatigheid of gefrustratie zich voordoet ten behoeve van zijn eigen geloofwaardigheid en agenda -word dit feitelijk verraden. Het lijkt me duidelijk geen profiel van het leven van een waarlijke integer persoon. Wanneer er zo behoedzaam met handelen word omgesprongen kan dit in landsbelang zijn."[/quote]

Daarom.

ThræxX | 11-09-12 | 22:11

verkeerde topic, sorry.

Latrinalia | 11-09-12 | 22:05

oplichter | 11-09-12 | 21:56 |
Ja volgens mij hebben we het over de zelfde.
www.vn.nl/upload/5ffc2564-d7e7-4c3b-8e...
Bij wat Zalm ons heeft aangedaan valt het actie verleden van Samsom in het niet.

Pepi | 11-09-12 | 22:05

-weggejorist-

Latrinalia | 11-09-12 | 22:04

@Parel van het Zuiden | 11-09-12 | 21:38
Denk voor de uitleg. Ik maak een kleine kanttekening, ik denk zelf dat wat voor een kabinet er dan morgen ook uitkomt het nooit ten goede zal zijn van onze economie. Door middel van burgers meer en meer te laten betalen, zal onze economie stuk lopen. Er moet gekeken worden waar wij onnodig veel geld aan verspillen, en daar gaan snijden, denk aan ontwikkelingshulp of de EU, maar ook fraude op uitkering gebied or kinderbijslag dat verdwijnt zo zijn er nog meer posten waar geld gemakkelijk vandaan gehaald kan worden, zoals bijvoorbeeld dat hele bureaucratische apparaat in de zorg en overheid zelf.
Ik zou zelf ook investeren in baanbrekende innovaties als bijvoorbeeld thorium (Als dat mogelijk is, ben geen expert) daarmee kunnen wij Nederlanders de wereld weer eens een stap voor zijn!

Jasaanhetiskoud | 11-09-12 | 22:03

Toch grappig om te zien hoe de gemoederen verhit raken. Waarom eigenlijk? Ik bedoel het gaat werkelijk nergens over deze verkiezingen. Er zijn simpelweg te weinig mensen die zin hebben in een avontuur. Dus blijft alles min of meer zoals het was. Persoonlijk vind ik het wel jammer, maar je doet er verdomd weinig aan. Nu het CDA het slecht doet (kon wel eens een verrassing zijn overigens), is de PvdA de enige partij voor de makke schapen. Het is niet anders.
-
Samsom kan niet gevaarlijk zijn voor Nederland. Althans niet op een schaal van enige beland. De grote vraag is hoe deze crisis afloopt en daar heeft een Nederlands kabinet geen enkel vat op.

D.Turpin | 11-09-12 | 22:01

Greenpeace = Terrorisme

Crak-ho | 11-09-12 | 22:00

Het komt iig goed uit dat het weer paars (lijkt) te worden. Paars betekend opnieuw een vruchtloos van slappe compromissen afhankelijke regering, welke door de Crisis gemotiveerd ons aan Europa weg geeft. Het enige wat dan nog maar nodig is is de ontmanteling van de middenklasse (reeds begonnen). GB staat daar enigszins model voor. Met een Arme "opstandige" middenklasse is het excuus daar voor een mooie politiestaat al á 1984. Alle techno-snufjes liggen al op de plaats en Socialnetwork users geconditioneerd tot onwetende snitches. Ik bedoel, het is toch maar een onschuldige 'like'?
De enige reden waarom wij ons hier zo vaak lopen op te winden over ons recht(?)systeem is om alvast wat snelrechtwetten vast te kunnen leggen, die rol vervult Wilders weer prachtig. afijn, tis n complexe poppenkast. ik hou der maar over op.

drijf ik nu toch weer een beetje door? vast.

Groeten

ThræxX | 11-09-12 | 21:57

@Pepi | 11-09-12 | 21:52 |
-
Was Gerrit Zalm (VVD) ook niet van de DSB?
Dat door frauduleuze praktijken failliet ging.
Waarna DSB directeur Zalm (VVD) snel overstapte naar de door de staat omhoog gehouden concurrent.
Die Gerrit Zalm?

oplichter | 11-09-12 | 21:56

Davidson | 11-09-12 | 21:52 | + 0
Het is wat het zwaarste weeg

ikdenkwat | 11-09-12 | 21:53

RedHippo | 11-09-12 | 21:28 |
Wel eens gehoord van positieve discriminatie, in het algemeen betekend dit dat personen worden voorgetrokken op religie, sexe, afkomst of je nu geschikt bent of niet, bv. werkgevers verplichten allochtonen aan te nemen, met SAMSONite aan de macht zit er een allochtonen knuffelaar in het torentje, met net zo'n harde eigenwijze kop als de koffer.

durfniet | 11-09-12 | 21:53

@bbbachstra De idealen zijn er nog wel. Alleen werkt hij minder en verdient drie keer zoveel. En dat geldt nu ook voor Kok en dat gaat ook voor Samsom gelden. Hij zei immers, dat hij niet in de kamer zou gaan zitten. Nederland sterker en socialer!? Meer vragen heb ik niet voor U.

Ignatius Barracuda | 11-09-12 | 21:52

ikdenkwat | 11-09-12 | 21:38

Een stem tegen de EU kan toch echt alleen via PvdD of de PVV. De SP is zogenaamd tegen maar wie zich iets verdiept heeft, weet wel beter. Toch vreemd dat Wilders ondanks zijn isolement het meest reeel is betreft deze problematiek.

Davidson | 11-09-12 | 21:52

Nu we het toch over het verleden hebben, voor welke partij was Gerrit Zalm, voormalig minister van Financiën, ook alweer in de Kamer toen hij ons de Euro door de strot duwde, het begin van alle ellende? Was dat niet de VVD?

Pepi | 11-09-12 | 21:52

Heb nog een horloge met lichtgevende wijzers, radio-actief. NL had voor wat er al aan windmolensubsidie is uitgegeven ws zo 8 kerncentrales kunnen neerzetten & de benodigde uranium voor de komende eeuwen kunnen aankopen. Dan had NL gezien de levensduur van die centrales , 70jr continue stroom gehad en meer dan NL nodig heeft. Nu hebben we dankzij Greenpeace, GL en technofobie aangewakkerd door Samsom windmolens die onregelmatig leveren en uiteindelijk maar 3 à 4% van de stroomproductie van NL verzorgen en extra gas&kolencentrales vd stroombackup. Kortom voor het zelfde geld ruim 20x minder stroom. Wat dat voor je concurrentiepositie & dus de welvaart betekent laat zich raden.
www.vpro.nl/programma/buitenhof/artike...

seven | 11-09-12 | 21:49

Waar is zijn haar ???

Rammstein | 11-09-12 | 21:48

bbbachstra | 11-09-12 | 21:33

Ik ben ook 10x gearresteerd voor niets, helemaal niets... Schei toch uit. We hebben het over een toekomstig MP, met een beetje pech.
De wijze waarop iets op het spoor plakken gebagatelliseerd wordt is veelzeggend. Links terrorisme blijft terrorisme; hoe nobel de achterliggende gedachten ook mogen zijn. De linksmens heeft ook altijd veel sympathie voor zichzelf opblazende Mohammedanen, althans veel begrip. Ik bedoel maar.

Davidson | 11-09-12 | 21:48

Wacht maar tot die overgelopen PvdA stemmers er achter komen hoe rechts establishment de partij is geworden.

oplichter | 11-09-12 | 21:48

@Chiant | 11-09-12 | 21:42
Ze hebben er nu drie. Eén achter Mark, één achter Greet en één achter Emiel.

La Vie En Rose | 11-09-12 | 21:47

@bbbachstra | 11-09-12 | 21:36
Rekensom ?
Bos is een mannetje met 2 gezichten, verdiende bij Shell echt geen 5 ton zoals nu, op z n bek gegaan in de politiek, miljarden schuld achtergelaten, van liegen een hogeschool kunst maakt.
Is goed weggekomen bij de adviesclub waar hij nu zit, ingehuurd om z n overheidscontacten te misbruiken.

Uw Verzekeringsadvis | 11-09-12 | 21:45

@E Rectus Magnificus | 11-09-12 | 21:33
Het aardige is dat Lucassen nog nooit in brievenbussen heeft gepist maar er mee heeft gedreigd omdat die buren hun hond elke dag voor zijn deur lieten schijten.

Nog aardiger is dat Samsom wél een verleden als milieuactivist heeft, 10 keer is gearresteerd en dit nu weg is gepoetst.

La Vie En Rose | 11-09-12 | 21:45

Marcus Porcius Cato | 11-09-12 | 21:33

4 jaar, met de ontwikkelingen van de EU en de Eurozone op de achtergrond? Wat een optimisme.
Ons kiesstelsel is failliet, maar wat u daar schrijft is reinste flauwekul. U bent toch de reaguurder die als een soort scipio in de senaat altijd plempt: wat is het toch een verrijking! Wordt deze agenda door een andere partij op gepakt? Wordt de dreigende opheffing van de natiestaat door iemand anders opgepakt? De vergelijking met GL is dan ook bijzonder zwak. U hebt zich weer lekker laten pakken door de zoete broodjes van Rutte, maar na 12 september gaat ons land weer met een glimlach in de uitverkoop.

Davidson | 11-09-12 | 21:44

Je moet er toch niet aan denken dat dat straks onze premier kan worden...

Phaedros | 11-09-12 | 21:44

"Een panel van 1000 zwevende kiezers"
Sure. Net als die zwevende kiezer met Gilles-de-la-tourette die gisterenavond achter Rutte in het publiek zat.

Chiant | 11-09-12 | 21:42

Parel van het Zuiden | 11-09-12 | 21:38 Meent u dat? Liever Roemer?? Omdat hij niets heeft in te brengen dan/ dat gaat zich ook vreken, zie wilders. Zodra zijn macht begon af te nemen brak hij, dat zal Roemer ook gebeuren. en zo'n havo klantje gaat het onderspit delven, dat is duidelijk.

E Rectus Magnificus | 11-09-12 | 21:41

NED 1, Leuke star trek jurk?

ikdenkwat | 11-09-12 | 21:41

@Ignatius Barracuda 21:33. Antwoorden: het maakt voor die bijstandsmoeder ook niet uit wat Bos nu verdient. Waarschijnlijk vindt een bijstandsmoeder beide slarissen heel veel geld. De idealen van Bos zullen er nog wel zijn maar hij kiest nu voor een baan met minder werkbelasting en meer inkomen.

Zijn er verder nog zaken die je niet begrijpt?

bbbachstra | 11-09-12 | 21:40

@Eurotokkie | 11-09-12 | 21:11
Wordt op Twitter verspreid. Evenals dit topic. Dan kunnen twijfelaars nog even lezen welke invloed de PvdA op Greenpeace heeft en wat voor mannetje Samsom is.

Overigens neem je het plotsklaps nogal op voor de PvdA.
Roemer is afgeserveerd dus snel van de SP naar de PvdA overgelopen?

La Vie En Rose | 11-09-12 | 21:39

@E Rectus Magnificus | 11-09-12 | 21:36 Zitten die daar dan nog? Treurig genoeg hebt u wat gemist.

Treurig varken | 11-09-12 | 21:39

Deze geschiedvervalsing ligt geheel in lijn met '1984'.

natte krant | 11-09-12 | 21:39

Het feest op Ned 1 gaat beginnen. Veel plezier iedereen.

1+1 | 11-09-12 | 21:39

@brutus68 | 11-09-12 | 21:31
OOk gezien, best wel goed, wel voorspelbare dwarsverbanden met ook zwakke momenten, GS van ga eens dead was idd opvallend.
Nu kijken of je echt veel kan hebben, Maarten van Rossem straks bij P&W.

Uw Verzekeringsadvis | 11-09-12 | 21:39

Davidson | 11-09-12 | 21:30 | + 0
Ja natuurlijk mee eens! Het is geen kwestie van de Euro.. hoe brengen we het op orde? Het is wanneer sterft de Euro. Echter het waanidee waar Wilders mee worselt, het meest geïsoleerde mens in Nederland. Zal mijn keuze toch een andere partij brengen.

ikdenkwat | 11-09-12 | 21:38

@Jasaanhetiskoud | 11-09-12 | 21:22 |

Mijn stem gaat naar geen van beiden. Ik heb van nature grote problemen met het socialistische gedachtengoed en inmiddels nog meer met de gevolgen van dergelijk beleid. Mocht onheil geschieden en onze linkse partijen een meerderheid behalen zal ik diep treuren. Ik denk namelijk oprecht dat onze economie dat op dit moment niet kan hebben.
.
Maar als premier... Dan liever Roemer. Ik krijg gewoon een naar gevoel van Samsom.

Parel van het Zuiden | 11-09-12 | 21:38

Het lijkt een waar complot, oeioei. De regering word van binnen uit geïnfiltreerd door geenpeche. Worden we strax rectaal gebrandmerkt wanneer er geen biorestanten door heen scheizenn?..

of schiet ik nu toch een beetje door?

ThræxX | 11-09-12 | 21:38

@ RedHippo | 11-09-12 | 21:34 Hmmm, 10x heet bij mij geen toeval.
Maar ik laat je verder met rust, je hebt het druk :)

Treurig varken | 11-09-12 | 21:37

Treurig varken | 11-09-12 | 21:29 En treurig bent u. Zeker vergeten wat voor een mooie curicullum vitae de gemiddelde malloot bij de PVV heeft?

E Rectus Magnificus | 11-09-12 | 21:36

@Uw Verzekeringsadvis 21:29. Legt U me anders even uit hoe het wel zit als ik dan zo nodig ongelijk heb. Of klopt mijn rekensom niet?

bbbachstra | 11-09-12 | 21:36

brutus68 | 11-09-12 | 21:31 |
Ja, grappig. Mad ook heel wat 'grapjes' ingebouwd die zinspeelden op de bekende kritieken dat hij vroeger zo'n linkse rakker was en nu zo'n zure moralist. Hij probeert het dus wel te verwerken.
Overigens, hoewel ik mijn best deed, ik kon hem niet meer leuk vinden. Ouwe zeur.

Schoorsteenveger | 11-09-12 | 21:35

Bleekmiddel? Groene zeep,zult u bedoelen.
-
Bij Greenpeace zijn ze nogal van de onbespoten,weet u.

azoturie | 11-09-12 | 21:35

Reken maar dat die tig arrestaties slechts het topje van de ijsberg zijn en dit heerschap nog heel wat meer extreem-linkse criminele daden heeft gepleegd.
Een ideale lijsttrekker voor de PvdAfbraak dus.

propagandhi | 11-09-12 | 21:34

@RedHippo | 11-09-12 | 21:20 Als iemand 10x gearresteerd is om wat voor reden dan ook dan zou daar logischerwijs een strafblad aan mogen worden gekoppeld m.i.
Maar ja, je zegt dat dat niet zo is...
Ook daarom PVV stemmen morgen. Serieuze straffen voor tuig.
Treurig varken | 11-09-12 | 21:29

Tip: Misschien heeft het iets te maken met a) of je terecht gearresteerd bent, b) of het een misdrijf of een overtreding is

RedHippo | 11-09-12 | 21:34

@bbbachstra En wat heeft die bijstandsmoeder eraan, dat Bos een paar jaar niet vier ton maar, pak'm beet, anderhalf ton heeft verdiend? En zou die bijstandsmoeder (favoriete voorbeeld-zieligmensch van pvda) dat ook een bescheiden salaris noemen. En waar zijn dan nu die idealen van Bos? Vragen, vragen.

Ignatius Barracuda | 11-09-12 | 21:33

@ Davidson | 11-09-12 | 21:27
De PVV zat niet in het kabinet, maar kon toch zaken controleren en had zeker een goede kans veel gedaan te krijgen bij de laatste onderhandelingen die ze (of moet ik zeggen HIJ)zelf lieten stranden. Ik zou me niet verbazen als er nu 4 jaar op de bank zitten in zit. Geeft niet hoor. Doet Groen Linksch al decennia, lekker op de tribune zitten en af en toe boe roepen en kijk eens hoe goed het nu met hen gaat.

Marcus Porcius Cato | 11-09-12 | 21:33

@de Voorzittert | 11-09-12 | 21:03
Valt nog mee, althans voor een allochtone zwerver.

Uw Verzekeringsadvis | 11-09-12 | 21:33

@Davidson 21:18. Maar we weten toch hoe het zit? Hij was actievoerder voor Greenpeace. Soort nette stoute jongens met een chique hoofdkantoor en fondsenwervers. Die doen niks illegaals. Al jaren niet meer. Daarom is er een radicale afscheiding. Beetje toeteren en wat in de weg lopen en wat aan de rails plakken. Als de donateurs maar blijven geven. Denk dat Samsom hoogstens wat boetes heeft gehad. Dus geen strafblad. Hij is zeker geen Duyvendak die wel echt iets strafbaars had gedaan en dus ook uit de Kamer moest. (was die ook niet links?)

bbbachstra | 11-09-12 | 21:33

Als je dit topic leest zou je bijna denken dat Greenpeace een organisatie is van Willem Holleeder en Badr Hari samen. Maar het is gewoon een organisatie die aandacht vraagt en actie voert voor het milieu en dan met name die op en in de zee. Dat Samsom zich dan een keer heeft vastgeketend of in een M.E. busje heeft gezeten boeit mij niet. Ik vind dat wat anders als kraken en bij RaRa betrokken zijn of in een brievenbus pissen bij een buurman.

E Rectus Magnificus | 11-09-12 | 21:33

Ik doneer aan greenpeace en stem op VVD.. mag dat?

Dam Schreeuwer | 11-09-12 | 21:32

De waarheid rond Samson is nog 100x erger, hij kende ALLE bewegingen van Rara, opblazen van(lachen Pvda...)Kosto's katten/huisje etc,etc.Om maar te zwijgen van zijn Shell-slangdoorknipvriendjes en Makro vuurtjesstokers.
En dat wordt dan de baas van ons land waar 10-duizenden voor zijn gesneuveld de laatste eeuw.
Nou Nederland, gefeliciteerd met jullie IDOL-winnaar.
Stelletje dombo's.
hagelkruis | 11-09-12 | 21:29

Hahahahahahahahahahahaha, zelden zo goed gelachen de laatste tijd.
Jij weet dit natuurlijk zo goed omdat je zelf in al die clubjes hebt gezeten?

RedHippo | 11-09-12 | 21:32

Freek (ja, medereaguurders, ik heb me vrijwillig opgeofferd om te kijken) heeft het wel verdacht vaak over GS en zijn reaguurders. Het schijnt de oude baas/dwaas toch dwars te zitten.

brutus68 | 11-09-12 | 21:31

De kabinetten van afgelopen ruim 12 jaar zijn overwegend rechts geweest.
Zeker sinds Wim Kok van de PvdA een middenpartij heeft gemaakt.
Dus het feit dat velen er flink op achteruit zijn gegaan is moeilijk toe te schrijven aan links.

oplichter | 11-09-12 | 21:31

Vanaf vandaag verklaar ik de fiscale bijdrage voor de publieke omroep fiscaal aftrekbaar.
- Op 1 staat de Freek der Freken 60 minuten lang de VVD te bashen van mijn taxpoet.
- Op 2 staat Hanneke Groenteman de PvdA by proxy Job Cohen te verheerlijken van mijn taxpoet.
- En op 3 krijg ik geestterminerend puberruil voorgeschoteld van mijn taxpoet.

Het wordt nu tijd voor een revolte jegens de NPO. Ik had in 2008 mijn hoop gezet op Powned, maar die hebben zich gezapig geschikt en hun belofte om die corrupte socialistische boevenbende van binnenuit te slopen verkwanseld.

Chiant | 11-09-12 | 21:30

ikdenkwat | 11-09-12 | 21:28

Het is ook simpel. Misschien zeggen de verregaande maatregelen van de ECB u iets, of het ESM. Er zit niks anders op voor mij. Ik heb hier in ieder geval niet aan meegewerkt of het gefaciliteerd door mijn eigen onwetendheid of ontgoocheling.

Davidson | 11-09-12 | 21:30

Ik bedoelde: wat vindt Jacqueline er eigenlijk van?

Schoorsteenveger | 11-09-12 | 21:30

WTF?

Nederland speelt een cruciaal kwafilicatieduel en in de panelen maakt men zich druk om een marginale milieukwestie....

... stelletje landverraders!!!!

Bakito | 11-09-12 | 21:29

@RedHippo | 11-09-12 | 21:20 Als iemand 10x gearresteerd is om wat voor reden dan ook dan zou daar logischerwijs een strafblad aan mogen worden gekoppeld m.i.
Maar ja, je zegt dat dat niet zo is...
Ook daarom PVV stemmen morgen. Serieuze straffen voor tuig.

Treurig varken | 11-09-12 | 21:29

@bbbachstra | 11-09-12 | 21:27
Ja ja, idealist voor 5 jaar en weer pleitte geloof je het zelf.

Uw Verzekeringsadvis | 11-09-12 | 21:29

De waarheid rond Samson is nog 100x erger, hij kende ALLE bewegingen van Rara, opblazen van(lachen Pvda...)Kosto's katten/huisje etc,etc.Om maar te zwijgen van zijn Shell-slangdoorknipvriendjes en Makro vuurtjesstokers.
En dat wordt dan de baas van ons land waar 10-duizenden voor zijn gesneuveld de laatste eeuw.
Nou Nederland, gefeliciteerd met jullie IDOL-winnaar.
Stelletje dombo's.

hagelkruis | 11-09-12 | 21:29

Wat vindt Jacqueline we eigenlijk van?

Schoorsteenveger | 11-09-12 | 21:29

Jasaanhetiskoud | 11-09-12 | 21:25

Ik weet bij één partij tenminste zeker dat men niet zal buigen voor een elitaire droom of haatbaard. Eenvoudiger kan ik het niet maken.

Davidson | 11-09-12 | 21:29

Egotrippende actievoerders als Samsom hebben mensen ernstig geschaad in hun loopbanen.
Als we niet oppassen schaad hij binnenkort alle autochtonen
durfniet | 11-09-12 | 21:24

Geschaad? Hoezo? Kon je door de blokkade bij Dodewaard niet je kantoor binnenkomen of zo?
Of heeft hij jouw baantje bij Greenpeace ingepikt?

RedHippo | 11-09-12 | 21:28

Davidson | 11-09-12 | 21:24 | + 0
Ben totaal geen Eurofiel, 5 jaar af en aan in de woestijn gezeten voor jan met de korte achternaam. Maar bij de keuze öne of the two evils" geloof me is PVV geen alternatief. Flauw trouwens dat het oordeel gelijk zo kort is .. beeenn jeee teeggeen onssss heeee dan beeen jeejjeeeee Eurofielllllllll bah.

ikdenkwat | 11-09-12 | 21:28

Marcus Porcius Cato | 11-09-12 | 21:24

Dank Rutte even voor zijn overgave aan de linkerzijde van het CDA. Helemaal niets kreeg de PVV op de agenda. Minder immigratie, minder Islam, nog meer 'hervormingen' door de welvaartsnivellering richting het zuiden van Europa, de constante stroom aan pseudo intellectuelen die het nodig vonden te ageren tegen de rechtste gure wind... etc etc.
Maar dat weet u allemaal best.

Davidson | 11-09-12 | 21:27

@Ignatius Barracuda 21:22. En wat verdiende Bos voordat hij de politiek in ging? Ongeveer wat hij nu ook krijgt. Hij heeft dus jaren keihard gewerkt o.a. als minister voor een bescheiden inkomen. Veel minder dan dat hij had kunnen verdienen in ieders geval. En dat noemt u een opportunist? Wonderlijk. Hoe noemt U zichzelf?

bbbachstra | 11-09-12 | 21:27

oplichter | 11-09-12 | 21:23 | + 0 -

Idd Noodpakket 4 , 5 en 6 zit al in de 40 Miljard kluis dus ook weer een leugen van Rutte dat er geen noodpakket voor Griekenland meer komt.

Eurotokkie | 11-09-12 | 21:26

Of is Diederik met CK op het end, kan ook, hoewel dat is voor de sjiekere tak.
Hoewel m n eerste gedachte uitgaan naar machinaties van Tsjibbe de gouden tuba flikker, oeps niet gezegd.

Uw Verzekeringsadvis | 11-09-12 | 21:26

De excuses waar links-stemmers mee aankomen blijven me verbazen.
*Wat* een creativiteit! Ik zeg: subsidie!

FreeElectron | 11-09-12 | 21:26

OM leest u mee, een gevaarlijk mens die PVDA'er Samson vanwege Utopische ideeën.Taakstraffen graag alleen op doordeweekse dagen bij voorkeur. PS. Sterkte Hippocrates, het is een schande voor Nederland en de vrijheid van meningsuiting.

HonderdEnEen | 11-09-12 | 21:25

@Davidson | 11-09-12 | 21:24
Je hebt geen overzicht wat er met welke stem dan ook gebeurt.

Jasaanhetiskoud | 11-09-12 | 21:25

ikdenkwat | 11-09-12 | 21:24

Sterk argument. Zo kennen we de Eurofielen weer.

Davidson | 11-09-12 | 21:24

Ach, eigenlijk zou het wel leuk zijn. Geert Wilders laat begin dit jaar een rechts kabinet vallen, na nauwelijks één ( 1 ) jaar regeren en een dikke 6 maanden later hebben we potentieel een Milieu freak als premier. Wat is die Geert toch een brilliant strateeg hè ? Hee Geert, nog bedankt jongen.

Marcus Porcius Cato | 11-09-12 | 21:24

Jasaanhetiskoud | 11-09-12 | 21:19

Je hebt helemaal geen overzicht wat er met die stemmen gebeurt.

Davidson | 11-09-12 | 21:24

suvois | 11-09-12 | 21:20 | + 0
Na ja beter dan dat ik hielen klikkend moet paraderen op de parade van oorlogveteranen georganiseerd door de PVV.

ikdenkwat | 11-09-12 | 21:24

drs.Nee | 11-09-12 | 21:07
Egotrippende actievoerders als Samsom hebben mensen ernstig geschaad in hun loopbanen.
Als we niet oppassen schaad hij binnenkort alle autochtonen

durfniet | 11-09-12 | 21:24

De VVD verhoogt de belastingen al vòòr de verkiezingen. Dus liegt al bij voorbaat.
Dat is voor mij persoonlijk erger dan een premier die lid is geweest van een fundamentalistische visvereniging.

oplichter | 11-09-12 | 21:23

@HoogToontje 21:05. Zo is het. En Mao las altijd 's ochtends eerst de krant voordat hij miljoenen Chinezen over de kling jaagde. Dat zou hier ook zomaar kunnen gebeuren. Die Diederik leest 's ochtends namelijk ook altijd de krant!

bbbachstra | 11-09-12 | 21:23

@Parel van het Zuiden | 11-09-12 | 21:19
Is dat alleen om tegen Samson te stemmen, of in ieder geval proberen om hem niet op 1 te krijgen?

Jasaanhetiskoud | 11-09-12 | 21:22

Kijk naar Kok. Werd premier die brak met beloften die hij als vakbondsleider maakte en vervolgens als commissaris van ING schandalige bonussen goedkeurde. Kijk naar Bos, strijkt als consultant een jaarsalaris op waar een bijstandsmoeder het tien jaar van kan uitzingen. Dat is zo tekenend voor de pvda! Een club van opportunistische huichelaars. Om te kotsen, excusez-le-mot.

Ignatius Barracuda | 11-09-12 | 21:22

@Jasaanhetiskoud | 11-09-12 | 21:19
En natuurlijk dat zij hetzelfde zouden moeten doen.

Jasaanhetiskoud | 11-09-12 | 21:21

reageerbuis | 11-09-12 | 21:19 | + 0
Jawel op de oorlog waar we ingerommeld zijn?

ikdenkwat | 11-09-12 | 21:21

Het feit dat de man 10x is gearresteerd en dat burgers zich daarom logischerwijs ook afvragen of de man niet een strafblad heeft wat hij gek genoeg niet heeft is al reden genoeg om deze man natuurlijk nooit als MP te willen hebben.
Dan zou NL pas een pleefiguur slaan. What's next? Desi Bouterse?
Treurig varken | 11-09-12 | 21:16 |

Misschien moet jij eerst eens uitzoeken hoe een strafblad (term uit de jaren tachtig van de vorige eeuw) precies werkt en wanneer/waarom je het hebt.

RedHippo | 11-09-12 | 21:20

Ik wil iedereen hier alvast condoleren met het verlies van ons mooie Nederland aan Brussel.

suvois | 11-09-12 | 21:20

@eerstneukendanpraten | 11-09-12 | 21:12
Wouter was ik niet vergeten, maar die heeft zo'n nietszeggend verleden. Heeft het kabinet laten vallen op.... weten we het nog?

reageerbuis | 11-09-12 | 21:19

Ach, het maakt niet uit wie er morgen wint. Een rotzooi wordt het toch voor de werkende, dat is al een aantal jaar geleden vastgesteld door middel van de EU.
Stem een protest, stem blanco is wat ik U vraag. Ik doe hetzelfde en een ieder in mijn omgeving probeer ik ervan te overtuigen waarom.

Jasaanhetiskoud | 11-09-12 | 21:19

Dat er de laatste dag voor de verkiezingen zoveel berichten opduiken van Samsom geeft wel aan dat niemand had verwacht dat de PVDA het zo goed zal doen , niemand zag de PVDA trein aankomen en nu ze er onder liggen is het te laat.

Eurotokkie | 11-09-12 | 21:19

Roemer lijkt ineens een aantrekkelijk alternatief. En ik ben nou niet bepaald een linksstemmer...

Parel van het Zuiden | 11-09-12 | 21:19

Ieder volk krijgt de regering die het verdient, alleen jammer dat ze meteen voor mij bepalen wat ik verdien.
Zo slecht ben ik niet dat ik tot een PvdA regering veroordeeld moet worden...

paost712 | 11-09-12 | 21:19

bbbachstra | 11-09-12 | 21:15

Waar nooit daadwerkelijk in gepist is?
Links beheerst alles hier. De VVD behoort nog net tot de nette mensen club maar daar houdt het ook wel mee op. Het is gewoon typerend dat een kandidaat MP hier niet over aan de tand wordt gevoeld.

Davidson | 11-09-12 | 21:18

Oke....., alle debatten gezien en stukken gelezen.
De vraag is nu: gaan we stemmen morgen en zo ja... OP WIE?

Harry de Slijter | 11-09-12 | 21:18

Nou Ja, Samsom- Bouterse?!? Beetje ver.. maar waarom ook niet??? Als Greet met Mussert vergeleken mag worden..

Treurig varken | 11-09-12 | 21:18

@TP 1984 21:12. De boot van Greenpeace lag altijd in de haven van Harderwijk.

U bent duidelijk van de klok en de klepel begrijp ik uit uw commentaar.

bbbachstra | 11-09-12 | 21:17

Het feit dat de man 10x is gearresteerd en dat burgers zich daarom logischerwijs ook afvragen of de man niet een strafblad heeft wat hij gek genoeg niet heeft is al reden genoeg om deze man natuurlijk nooit als MP te willen hebben.
Dan zou NL pas een pleefiguur slaan. What's next? Desi Bouterse?

Treurig varken | 11-09-12 | 21:16

eerstneukendanpraten | 11-09-12 | 21:12 | + 0
Lul niet man, er is gezegd de overheid vangt de eerste klap. Je weet wel het kapitalisme redden, banken verzekeraars ed. De crisis begint nu pas nu moet de schatkist weer gevuld worden.

ikdenkwat | 11-09-12 | 21:16

@ Eurotokkie | 11-09-12 | 21:06

Leer mij de linksen kennen. Je bent gek als je daar niet bang voor bent.

HoogToontje | 11-09-12 | 21:16

@drs.Nee 20:40. Want de brievenbuspisser en de drugsbaron zijn van dezelfde partij als Rutte?

bbbachstra | 11-09-12 | 21:15

Bergverzet | 11-09-12 | 21:08

Waar stop je mee?
Fijn hoor samen de ondergang tegemoet.
Alle Europese onrendabelen verenig u!

Davidson | 11-09-12 | 21:14

het straatje schoonvegen, de schone schijn oppoetsen, corruptie en huichelarij, pvda en greenpeace twee handen op één buik. Nu in een getailleerd vvd maatpak, alleen het armani labeltje er maar uit gehaald. BahBah Samson.

John Doorzon | 11-09-12 | 21:13

Argh... nos.nl server is er volledig uitgeknald.... voetbal plus verkiezingsdebat..... de rook hang boven Hilversum IT...

BBBas | 11-09-12 | 21:13

Het was in ieder geval niet Goldman Sachs.

oplichter | 11-09-12 | 21:13

Een klassieke viespeuk die Samson.

VanDattum | 11-09-12 | 21:12

Wat was zijn relatie met Volkert daar binnen die greenpeace club.

TP 1984 | 11-09-12 | 21:12

@Flippo | 11-09-12 | 21:05 Simpel... Links is erger.

Treurig varken | 11-09-12 | 21:12

@ reageerbuis 21:03

En vergeet Wouter Boslim niet. Eerst beweren dat we helemaal geen last van de crisis zullen krijgen maar als het schip toch water maakt de pleiterik maken en bij een multinational aan het werk gaan voor 400k bruto. Over landverraad gesproken...

eerstneukendanpraten | 11-09-12 | 21:12

Feiten verdraaien is jarenlang tegen het kwartje van Kok ageren en het dan niet teruggeven als je zelf aan de macht bent. En als klap op de vuurpijl de BTW verhogen. Dat is pas draaien.

Bigi Bana Boy | 11-09-12 | 21:11

drs.Nee | 11-09-12 | 21:07 | + 1 -

En hoeveel mensen lezen deze onzin nog voordat ze ze naar de stembus gaan.

Eurotokkie | 11-09-12 | 21:11

Doe morgen eens lollig en bezet het kantoor waar hij zijn stem wil uitbrengen. Kijken of hij er tegen kan die lutser.

importschot | 11-09-12 | 21:10

We moeten er toch niet aan denken straks aan buitenlandse staatslieden te moeten uitleggen dat daar onze premier ligt, tussen die twee ME-ers in.

Ignatius Barracuda | 11-09-12 | 21:10

Is de rode Ho Tsi Min-brigade weer neergestreken?

FreeElectron | 11-09-12 | 21:10

rien6139 | 11-09-12 | 20:53

Heb je dat in een adem getikt of nog even voor de spiegel geoefend... Kwam echt van heel diep en je raakt deze broeder ermee... sniff.. sniff..

dirkieeee | 11-09-12 | 21:09

Och denk maar zo hij weet wat in de wereld te koop is. Is in zn jeugd dus jong geweest heeft nu een gezin met twee kindertjes. Beter dan die andere met zn zweetlippie en bij dr mammie op schoot.

ikdenkwat | 11-09-12 | 21:09

@w31rd0 | 11-09-12 | 20:40 Als je het nou nog niet weet?!?
Rutte... zonder N
Samsom... zonder N maar met M.

En geld met een T erachter en heaufdletters. Aargh....
Opmerkelijk dat je w31rd0 dan wel weer goed spelt.

Treurig varken | 11-09-12 | 21:09

Ok beste reaguurders, ik stop er mee. Linksmenschen of rechtsmenschen ik wens u allen morgen een goede verkiezingsdag en moge de inwoners van dit land vooral winnen. Ik denk dat dit land niet slecht af is met 8 jaar oranje-rood of rood-oranje. Het is toch net als met werkgevers en vakbonden. Beter er samen uit te komen dan te verzanden in een Belgisch cordon sanitaire impasse. Hiep hiep hoera, hiep hiep hoera, lang leve de democratie!

Bergverzet | 11-09-12 | 21:08

Diederik laat zich door de babyboomers aan de macht helpen. Als wisselgeld verlengt hij hun maatschappelijke privileges (lees: publieke PvdA-baantjes) voor nog een paar jaar.

colonnecinco | 11-09-12 | 21:08

Snel, Pritt! Voor het te laat is; Je hebt nog 1 dag om het rode gevaar te keren!

Err | 11-09-12 | 21:07

Dat dit niet eerder is uitvergroot in de mediaas.

weesgegroet | 11-09-12 | 21:07

Bovendien, iedereen kan jeugdzonden hebben. Kijk naar Joschka Fischer zich uiteindelijk ontwikkeld heeft. Of Hans van Baalen met zijn studentenweerbaarheid.

Bigi Bana Boy | 11-09-12 | 21:07

Samsom en Greenpeace verdraaiden de feiten ronduit. Medewerkers werden 'doodziek van die man'.

Zij herinneren hem als een fanatieke milieuactivist, die veelvuldig alarm sloeg als Greenpeace weer ergens 'radioactief afval' had ontdekt. 'Dan riep Samsom: "Dit afval is extreem gevaarlijk!" of "Deze treinen zijn rijdende tijdbommen!". En intussen gingen ze er gewoon naast zitten.'

De acties van Greenpeace en andere milieuclubs kostten de samenleving handenvol geld. Bovendien hebben ze werknemers in de nucleaire sector gehinderd in hun carrières, zeggen de critici.

Egotrippende actievoerders als Samsom hebben mensen ernstig geschaad in hun loopbanen.
www.elsevier.nl/web/Nieuws/Politiek/34...

drs.Nee | 11-09-12 | 21:07

HoogToontje | 11-09-12 | 21:05 | + 1 -
Je bent echt bang he ?

Eurotokkie | 11-09-12 | 21:06

Zullen wij , gezamenlijk, morgen allemaal op dietenpoes stemmen? Gewoon omdat maurice de hond dat niet verwacht en wij de huidige knuppels even goed laten schrikken

Maannn | 11-09-12 | 21:06

Geen probleem voor de linksen toch? Hitler had in zijn jong jaren zelfs in de bak gezeten, en is daarna ook langs democratische weg met zijn doorbraakpartij aan de macht gekomen. De Pvda volgt keurig het grote voorbeeld.

HoogToontje | 11-09-12 | 21:05

Treurig varken | 11-09-12 | 20:33 |

"Samson verdraaide feiten als activist. Volgens mij nu nog, als aankomend MP."

Rutte verdraaide feiten als MP. Laatst nog in de verkiezingcampagne. Met die leugen over het eigen risico.

Tell me, wat is erger.

Flippo | 11-09-12 | 21:05

Al die idioten lekker Samsom stemmen.... en dan gek opkijken als:

Woonlasten +35%/+42%/+52%
OZB +35%/+42%/+52%
Kinderopvangaftrek -35%/-42%/-52%
Bijtelling auto naar 40% per jaar
Gemeentebelasting +50%
Ziektekosten +100% voor werkenden
Waterschapsbelasting +100% voor werkenden
Benzineaccijnsen +kwartje van Samsom
+ rekeningrijden
+ vrije vestiging moskee
+ hogere cultuursubsidies
+ nog meer PvdA-ers burgemeester
+ dit-meen-je-niet Mariette Hamer als minister van Binnenlandse Zaken

Wordt een vreselijke dag morgen, maar neem aan de publieke omroepen lovend het rooie PvdA feestje in uiteraard Amsterdam in beeld zullen brengen. BAH

de Voorzittert | 11-09-12 | 21:03

@eerstneukendanpraten | 11-09-12 | 20:45
Noem dan allemaal! uijl,kok, melkert, die theedrinkert uit mokum en dan zo'n milieuterrorist. Het is eigenlijk een partij waar allemaal verraders zitten die na hun pluchetijd doorgaan met zelfverijking.

reageerbuis | 11-09-12 | 21:03

Zooo... het reeds eerder overal elders aangeboden, maar overal ter zijde gelegde dossier "Vullis over Samson", samengesteld door Peter Siebelt in opdracht van het PVV-JoodseLobby-VNO-NCW-JSF militair industrieel complex, te publiceren de dag voor de verkiezingen, heeft ook GS bereikt. En GS publiceert gewoon onder de noemer baat het niet dan schaadt het niet. Waar of niet waar, gewoon puinzooi maken. Wie weet wordt je er zelf beter van.

Flippo | 11-09-12 | 21:03

Trust me, I'm a politician...

Big Ern | 11-09-12 | 21:02

@John Dough | 11-09-12 | 20:54
Nee hoor, gewoon een beetje tegenwicht ten opzichte van wat door de PO en de peilers al weken lang voorgeschoteld wordt.
De taart wordt morgen pas verdeeld, ook voor die kale.

Jackanders | 11-09-12 | 21:02

Methylfenidaat | 11-09-12 | 20:57 | + -2 -

Natuurlijk , en vergeet niet de raf te vermelden.

Eurotokkie | 11-09-12 | 21:01

Muwhhahah er zat net een ja-knikker links achter ome Frits op 2 nu is deze plots vervangen door een dame met bril ;-)

lenny | 11-09-12 | 20:59

Bij de een wissen ze iets, bij de ander verzinnen ze wat.
Zo rolt dat balletje.

Kroepoeksclan | 11-09-12 | 20:58

Samsom, uit de vriendenkring van Volkert.

Methylfenidaat | 11-09-12 | 20:57

Nog ff gauw wat modder gooien. Beetje bang aan het worden jongens?

John Dough | 11-09-12 | 20:54

Het zal niet de eerste keer zijn dat de waakhond van de democratie, inlichtingendiensten en politiek net doen alsof een criminele activist brandschoon was alvorens hij met regeringsmacht mag spelen.

Hier vervolgen dat soort beschaafden en weldenkers liever een politicus die ze tegenspreekt.

Jan Passant mk2 | 11-09-12 | 20:54

Hele dagen en weken kwam iedere krant en kwamen alle "neutrale" kranten met PVVers die vanalles op hun kerfstok hadden. Nu een PvdAer 10 keer is gearresteerd en een halve milieuterrorist is, zwijgen ze allemaal als het graf. Erger, wordt hij nergens en nooit geen vraag gesteld over zijn verleden. Nog niet eens wat hij voor zijn kamerlidmaatschap deed. Allemaal om mogelijke links naar zijn verleden niet in beeld te hoeven brengen. Alleen het vrije internet (dat de linkse ploerten haten als de pest) komt met het echte verhaal met daarnaast de meningen over de PvdA-propaganda, die werkelijk de spuigaten uitloopt.

rien6139 | 11-09-12 | 20:53

Deze zin: (Samsom) 'Je kunt je wel aan een baas onttrekken maar niet aan de samenleving'......

Einde van de Domheid | 11-09-12 | 20:53

Nou, nou, nou wat een graafwerk. Oh wat een misdadiger, die Samsom. Gewoon een vent die opkomt voor idealen en een grote bek durft te hebben. Ik mag dat wel!

A. Bacadabra | 11-09-12 | 20:53

Die darkroom foto's van Rutte zijn ook allemaal zwart. Balen joh!

blinde kip | 11-09-12 | 20:53

Levensgevaarlijke lui, die linksradicalen.
En dat moet dan onze Minister-President worden...

alpha centauri | 11-09-12 | 20:52

Samsam is de nieuwe Hollande! Een drama voor Nederland....

T2000 | 11-09-12 | 20:51

@ mezelf

Laatste comment was voor the evil one 20:48 natuurlijk...

eerstneukendanpraten | 11-09-12 | 20:51

Eens een gevaar voor de staat, altijd een gevaar voor de staat. Levensgevaarlijk mocht die greenpeace lutser aan de macht komen.

GekkeDave | 11-09-12 | 20:51

Gisteren bij nieuwsuur manipuleerde Samsom het debat met een betaald achterlijk Bartje om achter Rutte te gaan nee-knikken. Vandaag bij nieuwsuur zit Wouter Bos. Hij noemt Rutte glibberig en praat het actieverleden van Samsom goed.

drs.Nee | 11-09-12 | 20:50

Wie de geschiedenis vervalst, is een gevaar voor de toekomst.

smdyasc | 11-09-12 | 20:50

@ The wil one

Ad Melkert!

eerstneukendanpraten | 11-09-12 | 20:49

Wanhoopsoffensief Pritt. Kabinet Vleespet 1 is vanaf morgen een feit. Leg de Tempo Team maar klaar want het wordt huiliehuilie.

Bigi Bana Boy | 11-09-12 | 20:49

Ik heb zo'n vermoeden dat PvdA en VVD morgen een onverwachte gordijnbonus gaan afsnoepen van SP en PVV. Zou het zomaar eens 39-39 kunnen worden.Tweepartijenmeerderheid olé! En als ze dan beiden de belofte waarmaken dat ze een stabiele regering willen voor 4 jaar ben ik tevreden.

Bergverzet | 11-09-12 | 20:49

@irma zonderboezem | 11-09-12 | 20:48
Je blijft ook een vrouw hè.

Chiant | 11-09-12 | 20:49

Waarom zou je Samsom op zijn verleden afrekenen? En zo erg is het toch allemaal niet, beetje demonstreren tegen kernenergie, hij heeft toch niemand vermoord of zo? Ben helemaal niet voor links of greenpeace, maar die man staat te minste wel ergens voor en strijd voor zijn idealen of je daar nu voor of tegen bent. Wij kunnen wel vinden dat greenpeace een criminele organisatie is, maar ze zijn nog steeds niet bij wet verboden, dus lid daar van zijn ook niet

Pepi | 11-09-12 | 20:49

Ow, Bolkestein leest ook de topics. #ned2

Parsons | 11-09-12 | 20:48

@waskuip-admiraal | 11-09-12 | 20:46 Volgens mij is er maar één in Den haag die zijn leven werkelijk inzet en dat is Greet.

Treurig varken | 11-09-12 | 20:48

eerstneukendanpraten | 11-09-12 | 20:45

Een zure linkse zelfingenomen smoel met bril, een mopmbakkes zo arrogant alsof hij het liefst zelf Mr. 9 mm op Fortuijn's hoofd had geleegd, ook die moeten we niet vergeten, wie bedoel ik???

The Evil One | 11-09-12 | 20:48

Sorry, ik ben een beetje afgeleid door de foto bij dit topic.... heeft hij daar nou een thuispermanentje?

irma zonderboezem | 11-09-12 | 20:48

Diederik vd G.

rien6139 | 11-09-12 | 20:47

@waskuip-admiraal | 11-09-12
8 jaar het studeren en het niet durven los te laten indien hier argumenten voor zijn, dat noemen we tunnelvisie.

Lacan | 11-09-12 | 20:47

De uitdrukking 'je leven inzetten' heb ik even geleend van Emile. Had hij geen bezwaar mee.

waskuip-admiraal | 11-09-12 | 20:46

@Absoluut niet waar | 11-09-12 | 20:32
twee dagen eerder was beter geweest; dan had de rest van de 'pers' er nog even op kunnen inhaken...

Joost Maghetweten | 11-09-12 | 20:46

@eerstneukendanpraten | 11-09-12 | 20:45
Erica Terpstra... iets voor jou?

Bergverzet | 11-09-12 | 20:46

Moet je eens kijken hoe snel de linkse omroepen zijn als er verledens van PVVers boven water moeten worden gebracht.

rien6139 | 11-09-12 | 20:46

Wichsen oder Bumsen | 11-09-12 | 20:44

Maak me even wakker als u het vak "het maken van hout snijdende vergelijkingen" heeft gehaald, in de tussentijd, succes!!!

The Evil One | 11-09-12 | 20:46

druif | 11-09-12 | 20:40 | + 0 -

Samson is zo hard als staal geworden bij Greenpeace die kan wel tegen wat speldenprikjes want meer is het niet.
De wedstrijd is al gespeeld en het natrappen heeft totaal geen zin meer.

Eurotokkie | 11-09-12 | 20:45

@ Bergverzet

Een partij die gedrochten als Herfkens en Vogelaar voortbrengt mag gewoon gebashed worden toch?

eerstneukendanpraten | 11-09-12 | 20:45

Heerlijk zoals het GS team dit weer lekker breed uitlicht. Dat is waarom ik zo'n fan ben van deze nieuwssite.

Plukkiehaar | 11-09-12 | 20:44

Samsom heeft kernfysica gestudeerd en waarschijnlijk niet omdat hij zijn leven wilde inzetten voor de kernenergie. Het tegenovergestelde ligt meer voor de hand; weten hoe hij een eind zou kunnen maken aan kernenergie. Acht jaar van je leven besteden om iets te begrijpen wat je kapot wil maken. Dan zit je behoorlijk giftig in elkaar. Gevaarlijk.

waskuip-admiraal | 11-09-12 | 20:44

Het gaat er niet om wat de Nederlanders stemmen ,maar door wie ze geteld worden.

fleurtje | 11-09-12 | 20:44

Dat heeft geen andere reden als dat ze de middenkiezer niet willen verontrusten met Samsons radicale achtergrond als GreenPeace activist. Overigens niets om voor te schamen lijkt mij. Vele malen beter in ieder geval als de achtergrond van ene Rutte als hoofd personeelszaken van Unilever en verantwoordelijk voor o.a. personele reorganisaties. Ook daar lees je niets over in de VVD archieven of bij Unilever. Toch?

Wichsen oder Bumsen | 11-09-12 | 20:44

"Zeven jaar ziel en zaligheid gegeven & geen enkele hit? Dit zaakje stinkt als een vat benzeen op de zeebodem." Tja, lekker belangrijk ook.

Ronald Waterneus | 11-09-12 | 20:44

Wat heeft u liever. Een vastberaden man met principes of een lulletje rozenwater die het liefst met zijn moeder was getrouwd.

Bergverzet | 11-09-12 | 20:42

Komt in het buitenland wat raar over, een MP met een dergelijk verleden *verder gaat freken*

brutus68 | 11-09-12 | 20:42

@Bergverzet | 11-09-12 | 20:38
Ben ik toch eens benieuwd hoe u de PO zou omschrijven dan.

Jackanders | 11-09-12 | 20:42

Publieke Omroep, miezerig, wanhopig en doelgericht partijdig

Hans Otjens | 11-09-12 | 20:41

Jamaar Google is dan ook rechts en van het roofkapitaal.
O nee, wacht. Dat is Geenstijl-Telegraaf al.

RedHippo | 11-09-12 | 20:41

heerlijk dat PvdA bashen een dag voor de verkiezingen!

druif | 11-09-12 | 20:40

premier rutten of premier samson, dan toch maar rutten, klinkt beter. Maar ze hebben 1 ding gemeen, ze kunnen beiden nl niet beter maken ... en dat geld ook voor alle anderen , ze hebben elkaar nodig...

w31rd0 | 11-09-12 | 20:40

Bij Eenvandaag hadden ze wel hun mond vol over een vermeende brievenbuspisser en drugsbaron terwijl die PvdA-fan Hagens op snerende toon Rutte aan een verhoor onderwierp. Over het criminele verleden van Samsom wordt gezwegen als het graf. Die marionetten van de publieke omroep zijn een schande voor de journalistiek.

drs.Nee | 11-09-12 | 20:40

-weggejorist-

Bergverzet | 11-09-12 | 20:39

Links is simpelweg veel meedogenlozer dan rechts. Rechts is veel te fatsoenlijk. Geen idee waarom. Samson was dé mogelijkheid om karaktermoord op iemand te plegen.

Andersom gebeurt het wel degelijk. Zo ben ik er van overtuigd dat de PvdA al maanden ruim 30 zetels in de peilingen haalt, maar dat de pollingbureau's met deze rush de socialisten aan de laatste paar benodigde zetels proberen te helpen om ze boven de VVD te krijgen.

alexbl | 11-09-12 | 20:39

Wel lollig hoe het journaille echt alles doet om wat vuils uit het verleden van 3e rangs PVVers (en ook VVD-ers trouwens) te vinden en dit totaal laat liggen.

sitzkrieg | 11-09-12 | 20:39

GeenStijl, miezerig, wanhopig en doelgericht partijdig

Bergverzet | 11-09-12 | 20:38

Dit zaakje stinkt.

nielsjuuh23 | 11-09-12 | 20:38

Hey, en waar zijn al die Fukushimadoden toch gebleven?

Parsons | 11-09-12 | 20:38

@Ven1V1d1V1c1 | 11-09-12 | 20:35
Churchill

tittn | 11-09-12 | 20:37

Ach waarom ook niet gewoon met hagel gaan schieten , je weet maar nooit of een paar kiezers zich gaan bedenken.

Eurotokkie | 11-09-12 | 20:37

Te fucking laat!

Deze eco fundi is vanaf morgen premier.

Topperke | 11-09-12 | 20:37

Tsja, zo rollen die socialisten.

Tascam | 11-09-12 | 20:37

Prachtig om een gepassioneerde en jongeman met ambities aan het werk te zien. Nu zijn de ruige kantjes er wat vanaf, maar vind het van klasse getuigen als je als jonge vent je idealen met acties begeleid.

torentje_van_spiek | 11-09-12 | 20:36

Focking een week te laat Pritt

rode peper | 11-09-12 | 20:36

Tien keer gearresteerd maar alles weggejorist en opgerot door Krienpiesch. Heeft hij ze een verdubbeling van hun subsidie beloofdT of zeau?

eerstneukendanpraten | 11-09-12 | 20:36

Maar een of ander onbenullig tietenmeisje mag wel haar eigen wiki schrijven. Dubbele moraal.

bbbachstra | 11-09-12 | 20:35

Zijn haar is ook verdwenen. Ik ruik een complot! Aluhoedje afdoet*

c.onjo | 11-09-12 | 20:35

Diederik lobbyt voor Greenpeace... alsof we dat nog niet wisten...

warlockdude | 11-09-12 | 20:35

Van wie kwam die quote dat een ieder die als jongere niet idealitisch is, een volkomen ijskonijn moet zijn, en een ieder die als oudere niet cinisch/realistisch is, een volslagen idioot?

Ven1V1d1V1c1 | 11-09-12 | 20:35

De GS Stemwijzer geeft bij elke antwoord hetzelfde resultaat: GEEN PVDA!

Call on the attacker | 11-09-12 | 20:34

Jajaja Geenstijl, op de avond voor de verkiezingen nog even zorgen dat de premier iig níet Samsom wordt, maar die andere...

tittn | 11-09-12 | 20:34

Samson verdraaide feiten als activist. Volgens mij nu nog, als aankomend MP.

Mensen! Bezint eer ge begint met dat vakje rood kleuren morgen!!!

Hij lijkt niet alleen op "the Joker", hij is het!

Treurig varken | 11-09-12 | 20:33

Timing, timing...

Kansleaus | 11-09-12 | 20:33

Dit moet ik je nageven Pritt; een uitstekende timing om nog even goed in deze stinkende beerput te roeren.

Absoluut niet waar | 11-09-12 | 20:32

En zo wordt er vast nog meer weggejorist mocht hij het voor het zeggen krijgen. PvdA, zo betrouwbaar!

* | 11-09-12 | 20:32

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken