Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

MISCOMMUNICATIE LEGT HEEL SCHIPHOL LAM

F16opjestaart.jpg Vliegtuig (Airbus A320) komt uit Malaga. Meer info over mogelijke gijzeling volgt. Het heeft in ieder geval niets met de vanmorgen gevonden bom uit WOII te maken. (Pica via). Update: Uit het Zuid-Spaanse Malaga wordt verwacht: de VY 8366 van Vueling (13:35 uur). Update:: Schiphol webcam met air traffic audio. Update: Twee F16's vanaf luchtmachtbasis Volkel opgestegen. Gingen door de geluidsbarrière boven Almere-Buiten. Gijzelvlucht heeft onverklaarbare rondjes boven Zeeland Zuid-Holland gedraaid. Update: Het gaat inderdaad om de VY 8366. Hier te volgen op FlightRadar. Koerst vanuit noordelijke richting aan op afgelegen Polderbaan. Update: F16's begeleidden landing van VY8366. Vliegtuig is aan de grond, marechaussee gaat zo aan boord. Code: GRIP3: 'Bedreiging van grotere groepen binnen één gemeente'. Meerdere ambu's bij Polderbaantoren. AT ook paraat. Flashback: Filmpje. Zelfde flight tag werd jaar geleden door Franse Mirage onderschept tussen Malaga en SPL. Update: Ondertussen, aan de andere kant van de luchthaven, wordt de WOII-bom van Schiphol afgevoerd. LIVE: NOS is live present via Journaal24. Update: NCTb 'Houdt rekening met het scenario van een gijzeling'. Update: Toestel kwam zonder radiocontact Nederland binnen. Dan krijg je automatisch een F16 op je staart. Gijzeling is nog altijd niet bevestigd. NO WORRIES:. Het wordt nu koddig. Jeroen Overbeek zit bij de NOS vluchtroutes te duiden op afbeeldingen die hij zelf ook voor het eerst in beeld krijgt, terwijl het NOS Liveblog het hele verhaal al ONTKRACHT bij monde van vliegmaatschappij Vueling. Update: Mevrouw Roedema, een passagier IN het vliegtuig, vertelt nu live op de NOS dat er niks aan de hand is. Maar het was haar ook niet opgevallen dat er twee F16's naast haar verkansiecharter vlogen... Update: Wie het toch nog spannend wil houden, moet de ietwat achterlopende buitenlandse media in de gaten houden. Update: Cool. De communicatie tussen de F16-piloten die de Vuelingvlucht onderschepten. Noemen het ding een 'cheap charter'. gijzelingschiphol.jpg

Reaguursels

Inloggen

@WaiWai

Met die discussie ben ik hier inmiddels gestopt. Weten sommige reaguurders veel dat die man/vrouw in het groen ook een verpleegkundige of arts van de GNK kan zijn (geneeskundige troepen). Lekker afgeven op het leger, totdat diezelfde militair je infuus of brancard draagt als jezelf slachtoffer bent geworden.
Onwetenden die denken dat defensie alleen uit vechtsoldaten bestaat......

strikdewepstroper01 | 30-08-12 | 15:10

En maar door blehren, en ongelooflijk dom lullen dat defensie nuttelooos is, EOD ruimt bom op schiphol op, vliegtuig zonder radio wordt geheel volgens internationale protocollen opgevangen, reddingsmissies boven de waddenzee met helicopters en duikers e.d. ,beveilgingsteams mariniers op nederlandse koopvaardij. duikers zoeken vermiste man in hoornse plassen, diverse calamiteiten bij gemeentes. (die inbrekers in Tilburg bv.) enzovoort. De meeste mensen hebben geen flauw idee wat defensie doet, begrijpen nergens wat van maar lopen wel lekker te schoppen en te zwetsen. Defensie is meer dan alleen kunduz. Dit werk zal NOOIT door een andere instantie worden uitgevoerd. Dus gooi dit maar weg, en de volgende airbus die toevallig wel fout is, heeft hier vrij baan.

WaiWai | 30-08-12 | 12:50

Dat die F-16 piloten een A-320 niet kunnen onderscheiden van een 737 is toch wel zorgelijk. En dat kolen Engels!

De gelaarsde kat | 30-08-12 | 11:37

Is Vueling niet gewoon met een fantastische guerrilla marketing campagne bezig qua naamsbekenheiddingetje?

zienicus | 30-08-12 | 08:46

@FukkinHulsJa!! Want als je engels geen overduidelijk nederlands accent heeft en niet wat krom is. Kan je geen goede F16 piloot zijn...

kw_nl | 29-08-12 | 21:51

Fijn stukkie Enguls van die f16 helden. Flippende fok... en de wereld maar denken dat je en WO en 6 jaar USA training moet hebben voor je eerste echte "mission"
Blijkt dat schilderswijk Enguls de norm is. Ze verdienen elke bezuiniging en uitverkoop stelletjes lutsers.

FukkinHulsJa!! | 29-08-12 | 20:20

@Conan de Rabarber | 29-08-12 | 15:37
In je eigen zwaard vallen is nooit leuk...:
"Het woord gijzelaar wordt soms verwarrend gevonden, omdat de uitgang -aar doorgaans verwijst naar degene, die de handeling bedrijft. "

hfakker | 29-08-12 | 19:09

@Conan de Rabarber | 29-08-12 | 15:35
Leraren heb ik als bron van kennis, zeker taalkennis, nooit vertrouwd.
Feit is dat het een onregelmatigheid in de taal is, ooit toegestaan als lelijke gebruiksvorm, als afwijkend, maar toch maar doen.
Van leraren leer je dat 'meer als', 'iets gelijk doen', 'op vakantie' of 'bij deze' in orde is om te gebruiken.
Mogelijk gebruik jij die vormen ook. Zou me niets verbazen.
Voor lol staan is ook zoiets dat nooit een motif is geweest om iets te doen of na te laten.
Wat doet nu helemaal de opinie van mensen die ik helegaar niet ken ter zake?
Sneu als zoiets in je hoofd speelt; het wel of niet voor lul staan. Vooral hier a-nono-niem.

hfakker | 29-08-12 | 19:08

Die F-16-piloot in het audiofragment weet het verschil niet tussen de vlag van de NAVO en de EU. Mag je zo'n apparaat vliegen met alleen 2 jaar VMBO??

BozeKater | 29-08-12 | 18:16

Vraag me wel af sinds wanneer QRA Scrambles van de KLu door elke spotter met een MVT-9100 opgevangen kunnen worden. Scramblen via Have Quick II is toch al 20 jaar mogelijk met onze F-16's...

Megalomaniak | 29-08-12 | 17:46

@de Bree | 29-08-12 | 14:42
Sinds 9/11 zijn daar (helaas) wel protocollen voor. MinDef of zijn/haar plaatsvervanger kan hier opdracht voor geven. NCTb waarschijnlijk ook onder omstandigheden.

Megalomaniak | 29-08-12 | 17:45

Het volledige verkrachten van mijn moedertaal door Nederlandse fighter piloten gaat nog immer door hoor ik wel.

captainobvious | 29-08-12 | 16:55

@Kudtkip | 29-08-12 | 15:24
Mwoh, zijn maar details natuurlijk maar op gilze hebben ze geen fighters meer hoor. Daar zijn alleen nog apache's als ik me niet vergis. Oh en die orions komen er wel eens.

deuZigeZelluf | 29-08-12 | 16:40

Mordax | 29-08-12 | 16:20
Dezelfde carrier(s) waar die F16 boys uiteindelijk negen van de tien keer zelf komen te werken.

Bigi Bana Boy | 29-08-12 | 16:35

Er gebeurd weer eens wat, elke nieuws redacteur met een stijve achter zijn bureau alle experts (en daar hebben we er nogal wat van) bellen of ze aub naar de studio kunnen komen . Het liefst met de meest dramatische verhalen erbij. Als het nieuws toch geen nieuws blijkt te zijn, gewoon doorgaan met de drama. En natuurlijk 600 keer dezelfde vragen blijven stellen. Nieuws is belangrijk maar dat overdreven gedoe is belachelijk.

Mcfan | 29-08-12 | 16:27

Hij bedoelt natuurlijk 'low cost carrier'; maar goed..dat leer je natuurlijk niet op de F16 school.

Mordax | 29-08-12 | 16:20

RockBock | 29-08-12 | 15:25
"De piloot had gewoon 7600 moeten squawken. dan is het voor iedereen duidelijk".

Precies, nu begrijpen het het allemaal. Duidelijk gevalletje 7600.

Bigi Bana Boy | 29-08-12 | 16:19

hmm, verrekmaken is met verrekijker kijken.

Stekeltje | 29-08-12 | 16:16

dat flashback filmpje van die interceptie met die Mirage is wel stoer. Die piloot gaat op zijn dooie gemak even met 2 handen foto,s/ verrekmaken van de cockpit met 800 km/u op 50 meter afstand van die boeing.

Stekeltje | 29-08-12 | 16:14

Wat een waanzin!

Altijdvoor | 29-08-12 | 16:13

@RugOp81,
Als jij verkeersleider was op Schiphol zou je dan een mogelijk gekaapt vliegtuig boven je huis laten vliegen?

Stekeltje | 29-08-12 | 16:10

He jammer, weer niks aan de hand:P

Izbut | 29-08-12 | 16:03

@Conan de Rabarber | 29-08-12 | 14:08

Nee.

omanders | 29-08-12 | 16:02

Steenkolen-engels is tot daar aan toe, maar een hij kan nog geen B737 van A320 onderscheiden. dat is zorgelijker eigenlijk.

RockBock | 29-08-12 | 16:00

@vikingchild

Ja, F-16 piloten en de mannen van Unit interventie mariniers zijn in deze wereld keihard nodig, als we het over vliegtuigkapingen hebben. Vikingchild in welk chocolade ei zat u eigenlijk tijdens de aanslagen van 9-11, Londen en Madrid?

nl.wikipedia.org/wiki/Terrorisme_in_Ne...

strikdewepstroper01 | 29-08-12 | 16:00

Toch raar dat hij zo boven Rotterdam bleef rondcirkelen, ..of is dat een normaal 'holding pattern' (of hoe noem je dat) zo boven een grote stad ??

RugOp81 | 29-08-12 | 15:59

Like een eh uh cheap charter air eh airline

Graftak | 29-08-12 | 15:57

Leuk baantje zo'n f16 piloot. Beetje met je steenkolen Engels rondvliegen op de kosten van het gepeupel. De vraag rijst, hebben we deze mensen eigenlijk wel nodig?

vikingchild | 29-08-12 | 15:54

Er is niks aan de hand,en dus gaat het hele NOS Journaal erover........

Torquemada | 29-08-12 | 15:50

Na de eerste update was ik blij dat GS eindelijk tijden bij updates onder artikelen zet. Helaas bij de rest niet meer.

uitzondering | 29-08-12 | 15:45

Lol @ zojuist veranderde titel van het item

Piet_Snot | 29-08-12 | 15:45

nog 5 kwartier en we mogen weer naar huis.

L. Aveloos | 29-08-12 | 15:44

-weggejorist-

plaszak | 29-08-12 | 15:43

Koettoerk | 29-08-12 | 15:16 | + -1
Toch volkomen logisch dat dit "brekend nieuws" is. Voor hetzelfde geld was het weer zon extremist die hem ff door de euromast boorde oid.

nietzofotograferen | 29-08-12 | 15:42

@Rockbock
Dank voor het antwoord!

harrybarry | 29-08-12 | 15:40

@hfakker | 29-08-12 | 14:06
Zelfs dat immer onbetrouwbare Wiki heeft het fout volgens jou. nl.wikipedia.org/wiki/Gijzelaar

Conan de Rabarber | 29-08-12 | 15:37

@LTS__zwakstroom | 29-08-12 | 14:44
Ieder vliegtuig heeft voor zover ik weet een satelliettelefoon aan boord.
Daarbij is de vraag hoe hoog/laag het vliegtuig vloog. Op 9/11 hebben ook vele passagiers nog kunnen bellen.

doenormaal! | 29-08-12 | 15:35

@hfakker | 29-08-12 | 14:06
Wat raar joh, wij leerden op school altijd om te spreken over gijzelnemers en gijzelaar. Op gijzelhouder en gegijzelde. Maar, zet je zelf maar lekker voor lul als je dat je ding is.

Conan de Rabarber | 29-08-12 | 15:35

Ach,een Damschreeuwer krijgt het al voor elkaar om half het land in rep en roer te brengen,sta hier niet meer van te kijken.Politie en leger hebben al vaker bewezen totaal geen overzicht te hebben,duurbetaalde amateurs die de beslissingen nemen.

Torquemada | 29-08-12 | 15:34

Ah, de minnetjes stellen me gerust.
Geen zorgen maken dus.

Fijn verder pennen aan belangrijker zaken.
In de tuin.

Kudtkip | 29-08-12 | 15:34

@harrybarry | 29-08-12 | 15:21 |
Yep.... de RIVER holding area is boven het Haringvliet.
ARTIP ligt ergens bij Lelystad en SUGOL ligt ten westen van IJmuiden.

RockBock | 29-08-12 | 15:33

Kapotte chemtrail linkervleugel. Hij moest dus wat extra rondjes vliegen.

LibertasSimplex | 29-08-12 | 15:32

@Neon | 29-08-12 | 14:51
Je zult godvrrrrrdomme maar familie in dat vliegtuig hebben zitten , en dan op de radio horen dat het vliegtuig gegijzeld wordt.
Zuiver omdat één of andere sensatiezoekende overheids-randdebiel -zonder enige rationele aanleiding- gewoon effe besluit "dat dit zo is" ...

Piet_Snot | 29-08-12 | 15:32

Als voorzorgsmaatregel worden nu alle passgiers + bemanning apart ondervraagd en vervolgens zo humaan mogelijk geruimd.

Billo2 | 29-08-12 | 15:32

Geert Wilders is woedend en vindt dat de Spaanse ambassadeur op het matje geroepen moet worden. Ook zullen er kamervragen gesteld gaan worden en zal minister Opstelten zich moeten verantwoorden. Vervolgens zal er een parlementaire enquête komen onder voorzitterschap van de heer D. Graus met als thema 'hoe het allemaal zo ver heeft kunnen komen'.

legend in the law | 29-08-12 | 15:31

Ik zag net al die busjes van slachterhulp al aankomen gevolgd door een dozijn scooters voor het hinderen van de hulpdiensten.

Montgomery Burns | 29-08-12 | 15:28

@harrybarry | 29-08-12 | 15:21 |
Volgens mij is het pattern meer boven Zuid Holland als je het goed bekijkt.

Barbatruuk! | 29-08-12 | 15:26

-weggejorist-

RockBock | 29-08-12 | 15:25

@Koettoerk | 29-08-12 | 15:16 |
In de luchtvaart zijn overal protocollen en procedures voor.
De piloot had gewoon 7600 moeten squawken. dan is het voor iedereen duidelijk.

RockBock | 29-08-12 | 15:25

Het zal er vast niks mee te maken hebben, maar wat ik gister best opmerkelijk vond, was dat er (minimaal) een straaljager boven m'n tuin binnenstad Breda door de geluidsbarrière ging.

Gilze-Basis ligt dichtbij, edoch, de vliegshow was gister niet.
En nu ik dit typ, rommelt het opnieuw met pittige motoren in de lucht.
Regelmatig trauma-heli's (of pliesie-opsporing) denderen hier over.

Ik kan me evenwel nu niet aan de indruk onttrekken dat er wel degelijk in het hele luchtruim boven NL "iets aan de hand is".
Loos alarm of niet.

Kudtkip | 29-08-12 | 15:24

is er al een traumateam voor het journaille ingericht?

hetluis | 29-08-12 | 15:21

@la vie en rose
the holding pattern van Schiphol is boven Zeeland?

harrybarry | 29-08-12 | 15:21

@jezus!!! | 29-08-12 | 15:00
dream on

Piet_Snot | 29-08-12 | 15:19

Of de iewat achterlopende binnenlandse media bij houden, ook koddig!

TonyM | 29-08-12 | 15:19

Toch raar dat hij 5 rondjes boven Zeeland maakte.

harrybarry | 29-08-12 | 15:16

@nietzofotgraferen

De NOS slaat anders wel weer een flater. Die genante uitzending met die flapdrol leek nergens op. Was nog nét geen tijd om een terrordeskundige erbij te zetten. En Schiphol faalt ook. Dat er na al die jaren geen protocol of alternatief is voor het geval dat die radio het niet doet, en dat je dan toch het bericht de wereld in slingert dat er een gijzeling aan is gang is, komt echt weer zo dom over. Als ik dan hoor dat dit vliegtuig al eerder dezelfde problemen had, en de piloot zelf tegen de passagiers zei dat ie moest wachten omdat er problemen op Schiphol waren, en dat ook nog na contact met de verkeerstoren(...!?), maakt het allemaal nog kneuzeriger in hindsight.

Koettoerk | 29-08-12 | 15:16

Felice roedema?? dat is deze toch? tw.gs/Wcv4e

huup huup barbatruuk | 29-08-12 | 15:14

tripledutch | 29-08-12 | 15:02
En het komt niet bij je op dat de 9-11 gebeurtenis zelf misschien iets met de ondertussen verbeterde reactie tijd te maken heeft...? Typisch...

je therapeut | 29-08-12 | 15:14

Lucht verkeersleider tegen Spaanse piloot "niet schrikken bij landen ,we zijn bezig grote bom te verwijderen van vliegveld."
Waarop die piloot denkt..even wat rondjes boven de zee blijven draaien tot ik bericht krijg dat ik veilig kan landen. Luchtverkeersleider denkt ..ook dat nog, een vliegtuigkaping. En slaat groot alarm.

deraderendraaien | 29-08-12 | 15:12

Mag ik nu weer aan het werk?

Neon | 29-08-12 | 15:11

Geen bonus voor de piloot deze maand maar een opfris cursus Engels.

CornholioNL | 29-08-12 | 15:10

plaszak | 29-08-12 | 15:01
Brrr, een polderbaan.

Dat klinkt als de hele dag vergaderen.
Compromisje hier. Stuurgroepoverleg daar.
Interdepartementaal overlegje zus.
En uiteraard hooguit 24 uur per week werken.
Terwijl je een vette CAO hebt.

Ik zou het meteen doen als ik er van verveling niet dood aan zou gaan.

ZDEV | 29-08-12 | 15:07

Djiezus kraaist. Vrouwelijke passagier in toestel zegt in #NOSjournaal 400 keer dat er niks aan de hand is en verder dat de piloot niet kon landen omdat hij van de verkeerstoren te horen had gekregen dat er op Schiphol iets aan de hand was. Vandaar rondjes vliegen. Gebeurt wel vaker als een vliegtuig nog niet kan landen, bv in verband met drukte. En de NOS maar dit non-nieuws uitmelken tot een extra uitzending van ruim 20 minuten.


En ja, het is een standaard procedure dat wanneer de verkeerstoren geen contact met een vliegtuig kan krijgen, er automatisch 2 F16's opstijgen om het vliegtuig te begeleiden, in tegenstelling tot wat #Nosmevrouw op Schiphol stond te zwetsen.

Van geen nieuws nieuws weten te maken, paniek zaaien en elkaar napapegaaien, daar is het journaille goed in, now-a-days.

Een beetje onafhankelijke onderzoeksjournalistiek daarentegen - bv over dat wat van der Staaij gisteren werkelijk heeft gezegd in context van het gesprek met Frits Wester - i.p.v. afgaan op uitspraken in bewust verknipte filmpjes, dat is jaren geleden afgeschaft.
Toen deed de riooljournalistiek ook zijn intrede in de
kwaliteitsjournalistiek.

Ziek land.
Op alle fronten.

La Vie En Rose | 29-08-12 | 15:07

Schiphol lag helemaal niet lam. Die waren allang op de hoogte, althans, dat neem ik aan want er bleven gewoon vliegtuigen landen en opstijgen. Media was wel behoorlijk para, de tering...

Latrinalia | 29-08-12 | 15:07

@fuckje | 29-08-12 | 15:04
Ik was een minuut eerder dan jij.....
*vlag uithangen doet*

necrosis | 29-08-12 | 15:06

Baksteen in da house!

deraderendraaien | 29-08-12 | 15:05

Volgens Bing Translate betekent Vueling in het Nederlands "falende".

Bigi Bana Boy | 29-08-12 | 15:05

Meneer Baksteen als deskundige op de NOS in 3, 2, 1.

Tjonge jonge, stop met het verkwanselen van belastinggeld en staak die uitzending.

Barbatruuk! | 29-08-12 | 15:05

@ Kaas de Vies
Goh, da's aardig.

whatsinaname | 29-08-12 | 15:05

Piloot tegen verkeersleider:

"Hi Jack!"

Kitesmurf | 29-08-12 | 15:05

Zou dit een tactiek van JK de Jager zijn om die Spanjaarden nog wat geld af te troggelen om ze straks een sigaar uit eigen doos te geven? CDA eigen toch?

deraderendraaien | 29-08-12 | 15:05

Ik heb medelijden met de passagiers, die worden nog de hele verdere middag gegijzeld door journalisten.

Ja nee, geen mening | 29-08-12 | 15:05

@tripledutch | 29-08-12 | 15:02 | + 1 -
Gebruik dit keer plastic, over je gehele hoofd.

Kaas de Vies | 29-08-12 | 15:04

Dus het Huis van Oranje kan nu weer veilig terugkeren vanuit Londen??

fuckje | 29-08-12 | 15:04

Meneer Roedemans. Dàt zou een mooie naam uit een Zuidberg verhaal kunnen zijn.

Bigi Bana Boy | 29-08-12 | 15:03

Kan iemand de koninklijke familie waarschuwen dat ze weer veilig terug kunnen komen?

necrosis | 29-08-12 | 15:03

Gek dat ze hier in de polder binnen een paar minuten een krakkemikkige F-16 naast een vliegtuig weten te hangen waar geen radiocontact mee is, echter in het zwaarst gemilitairiseerde land ter wereld konden 4 burgervliegtuigen op 9-11 voor 1,5 uur ongehinderd door het luchtruim vliegen om 3 van hun targets te raken. Typisch! *gaat hoofd maar gauw infoliën*

tripledutch | 29-08-12 | 15:02

Hatsjoe... deed de piloot.
Hostage! zei de verkeerstoren.

Terpen-tijn | 29-08-12 | 15:02

Nu weer een item met tetten graag!

CornholioNL | 29-08-12 | 15:01

@ZDEV | 29-08-12 | 14:53
Nee, ik ben op zoek naar een polderbaan.

plaszak | 29-08-12 | 15:01

@Eurotokkie | 29-08-12 | 14:57
* Mompelt, geen steun geen contact *

Ing. eslapen | 29-08-12 | 15:01

Nou, dan maar weer over tot de orde van de dag...!
Nog nieuws uit Den Haag..?

*pinda's en bier opruimen doet*

Vulgaris | 29-08-12 | 15:01

@Piet-snot
je lult uit je nek. Er zal altijd meteen gehandeld worden.
Kom maar op met je bronnen jochie..

jezus!!! | 29-08-12 | 15:00

Glas Koning | 29-08-12 | 14:57 | + 0 -

Die piloot denkt ook waarom aanmelden ze zien toch dat ik eraan kom .

Eurotokkie | 29-08-12 | 15:00

@brutus68 | 29-08-12 | 14:50
Yup! Een Spanjaard die in 't Engels zegt "wij gaan landen" vertaalt dat gerust als "we are going down"

deraderendraaien | 29-08-12 | 14:59

1 twitterbericht en het hele land/nieuwszenders/vliegveld/internet/hulpdiensten slaan groot alarm voor helemaal niets, de macht van socialmedia in een notendop.

CornholioNL | 29-08-12 | 14:59

Koettoerk | 29-08-12 | 14:56 | + 0
Hollandse faal? Het komt door die armoedige Spanjaarden en hun radiocontact.

nietzofotograferen | 29-08-12 | 14:59

Ja, daar zit je dan, omdat de piloot zijn werk niet goed doet.

Glas Koning | 29-08-12 | 14:57

Gijzeling afgelopen, geen arrestaties verricht. Tsja.

rechtvaardigerechter | 29-08-12 | 14:56

Over het audiofragment: Alpha Golf Zero One (AG01) is de callsign van de F-16. Tally One is het ongeidentificeerde toestel...

Jip van Janneke | 29-08-12 | 14:56

@ Neon: Doe eens even rustig man. Opgefokte mafkut.

Armageddon | 29-08-12 | 14:56

Heerlijke Hollandse faal toch. Mevrouw Hoedenplank derbij live vanuit het Terror Vliegtuig. Straalbezopen aan de lijn, al aan de champagne vanuit het decadente Malaga, nergens niks vanaf weten. En dan die kop van NOS Journaal presentator: 'Dus er is geen gijzeling aan de gang?' 'Euh, niet dat ik weet.' intussen staat het al bij CNN en BBC op de frontoage. Waar een klein faal-land toch groot in kan zijn.

Koettoerk | 29-08-12 | 14:56

Also in dutch news: a fish with a dick on his head.

henkiedenkiedenkie | 29-08-12 | 14:56

NOS: We gaan er ff tussenuit voor het 3 uur journaal maar daarna vatten we de hele gebeurtenis nog even samen??? WTF welke gebeurtenis!!! Stelletje paniekzaaiers daar bij de NOS

Frapantetante | 29-08-12 | 14:55

@Neon | 29-08-12 | 14:51
Nope.
In de meeste landen wordt er eerst even geverifieerd
of er DAADWERKELIJK iets aan de hand is. Voordat ze uberhaupt hulpdiensten MOGEN inschakelen.

In Nederland is het precies omgekeerd ,
eerst alles laten uitrukken en sensatieberichten in
de pers brengen, en dan pas gaan kijken wat er loos is (of niet).

Piet_Snot | 29-08-12 | 14:54

dat worden weer fikse schadeclaims, van deze en gene, loopt die gewonde halfdode plorkzangeres met gebroken ribben nu geen extra trauma op? vast! tikken, schuiven, betale!

hetluis | 29-08-12 | 14:54

Nog een geluk dat de F16's de Airbus niet hebben neergehaald op basis van Twitterberichten.

tipo | 29-08-12 | 14:54

Rutte kan weer uit de kelder komen , het was een klein foutje van de piloot.
Kosten gaan naar de belastingbetaler , over en uit.

Eurotokkie | 29-08-12 | 14:53

Hebben jullie ook zo'n hekel aan de polderbaan?

ZDEV | 29-08-12 | 14:53

Snafu.

plaszak | 29-08-12 | 14:53

"Gijzelvlucht heeft onverklaarbare rondjes boven Zeeland gedraaid." Zeg van Rossem ga jij eens topgrafie opnieuw doen. Het is hier fucking Zuid-Holland en niet Zeeland.

Chicka | 29-08-12 | 14:53

-weggejorist-

Echte naam7227 | 29-08-12 | 14:53

Wat een saai klote verhaal uiteindelijk. Niks aan.

Bigi Bana Boy | 29-08-12 | 14:53

@Armageddon | 29-08-12 | 14:50

Zozo, waiting pattern. Dat heet een holding, en daar mag je niet zomaar rondjes gaan draaien zonder dat je daar opdracht voor hebt gekregen. En die opdracht, die krijg je via de... via de... nou? Je weet het wel? Rr....Rrrr... Rádio! Ja!

En wat was er nou juist níet? Rrr.rr.rrr. Radiocontáct! Heel goed!

Neon | 29-08-12 | 14:53

Geen radiocontact meer ?

Klinkt als, beltegoed op, Ben onbereikbaar.

Ing. eslapen | 29-08-12 | 14:53

@Piet_Snot | 29-08-12 | 14:49 |
Wat kun jij je aanstellen. In zo'n tijd leven we nou eenmaal, het is niet anders.

Lewis | 29-08-12 | 14:52

Het is wel weer vreemd dat het vlak voor de verkiezingen weer bol staat van de terreur dreigingen...

Doc Damage | 29-08-12 | 14:52

"De piloot had een ongebruikelijke aanpak".

Hij schreeuwde YEEEEHAAA.
De verkeersleiding verstond "Jihad"?

ZDEV | 29-08-12 | 14:52

En gelukkig. De NOS heeft een terrorisme-deskundige in de uitzending. Die heeft veel blogs over terrorisme gelezen en gaat dit duiden.

breakingnews | 29-08-12 | 14:51

@En we hebben audio: F-16's audiofragment
www.milspotters.nl...
Jip van Janneke | 29-08-12 | 14:48
-----------------------
"...a cheap charter..."

Samenvatting.

Wybe Wabes Abbema | 29-08-12 | 14:51

@Piet_Snot | 29-08-12 | 14:49

Dat is niet alleen in dit "mongolenland", dat is overal zo. Maar goed, als je niet weet waar je het over hebt is het makkelijk brallen hier natuurlijk.

Neon | 29-08-12 | 14:51

@SjakkieBaggen
Ja jongen, zo gaat dat soms. Tiswat.

Lewis | 29-08-12 | 14:51

Was Baksteen al onderweg naar de NOS?

deraderendraaien | 29-08-12 | 14:50

@ Neon: Die rondjes draaien ze allemaal. Wait pattern.

Armageddon | 29-08-12 | 14:50

NOS: "er is dus geen gijzeling aan de gang?"
Mevr.: "nee"
NOS: "Maar hoe panisch bent u nu écht?"
Mevr.: "alles is gewoon rustig"
NOS: "Maar is er toch niet iemand van antiterrorisme-eenheden aan boord geweest?"
Mevr.: "nee, niet"
NOS: "..."
Mevr.: "..."
NOS: "Maar mevrouw, is er nu echt niks uitzonderlijks aan het handje?"
Mevr.: "nee"
NOS: "Ja jammer."
Mevr.: "ja"
NOS: "U bent toevallig ook niet wat gewond? Je weet wel, met dat bloed."
Mevr.: "Ja, wel iets met een gescheurde nagelriem."
NOS: "Gewond dus?"
Mevr.: "Esthetisch gewond ja"
NOS: "Dus toch! Bedankt mevrouwtje en succes met uw beslommeringen!"

Boris Poepnagel | 29-08-12 | 14:50

Ik heb overigens wel eens met Vueling gevlogen, wat toen me opviel was het erbarmelijke Engels van de bemanning, zowel de gezagvoerder als de rest. Zou een bron van de miscommunicatie kunnen zijn.

brutus68 | 29-08-12 | 14:50

Wat zijn de eisen van de gijzelnemers?

Tukker69 | 29-08-12 | 14:49

Man man man , wat een land ...
Je zou je toch werkelijk kapot moeten schamen om zoiets in het internationale nieuws te gooien.
Schaam me dood Nederlander te zijn.

Piloot had zich niet aangemeld op ATC bij binnenvliegen van Nederland / = / dus automatisch Gijzeling?!?!?
Flikker toch op zeg, wat een mongolenland is dit.

Piet_Snot | 29-08-12 | 14:49

Ik vind het trouwens erg jammer dat Mart Smeets hier geen live verslag van deed.. Dan hadden we pas echt gelachen.

Jos Brinkie | 29-08-12 | 14:49

@goedverstaander | 29-08-12 | 14:45
gaat dat niet via het automatische landingssysteem? dan heb je misschien geen radio nodig zolang je maar dichtgenoeg bij het vliegveld zit.

cumshaft | 29-08-12 | 14:49

Mevr. Hoedema heeft niks gezien..... jaja dat zegt Estelle ook.

Jaap Knasterhuis | 29-08-12 | 14:48

Major fuckup van de piloten ook. Simpele 7600 squawk had iedereen laten weten dat ze radioapparatuur niet konden gebruiken. Spanjaarden en luchtvaart zijn nooit echt een goede combo geweest.

XyberBorg88 | 29-08-12 | 14:48

De terroristen zijn ziedend op mevrouw Hoedema, en voelen zich niet serieus genomen.

breakingnews | 29-08-12 | 14:48

Was daar toch bijna een kans dat Rutte alsnog de grootste had kunnen worden. Jammer Mark!

deraderendraaien | 29-08-12 | 14:48

Goeie oefening voor de hulpdiensten.
Maar beter nu een fail dan in het eggie.

Terpen-tijn | 29-08-12 | 14:48

Die NOS kan net zo goed opgeheven worden.
Nieuws van de telex voorlezen, pfff

de Bree | 29-08-12 | 14:48

Dus toch 1 grote Rick Roll van malaga...MWOEHAhaaha..+1

...Maar stel nu dat het echt waar was geweest, dan had de helft hier toch genoten van het online ramptoerisme nietwaar...

Jos Brinkie | 29-08-12 | 14:48

gewoon doorvliegen mensen

watsinneneem | 29-08-12 | 14:47

Volgens de piloot was er "niks raars aan de hand". Nou ik weet niet wat die gasten van ArkeFLY zuipen voor ze een vliegtuig gaan besturen, maar ik ga in elk geval nooit mee, gezien de idiote rondjes die hij heeft gedraaid.

Neon | 29-08-12 | 14:47

Vaak met Veuling gevlogen, ook vanaf Malaga. Vaak Nederlandse gezagvoerders/piloten.

En dan elkaar nog niet kunnen begrijpen. :-)

goedverstaander | 29-08-12 | 14:47

Weer hilarische televisie bij de NOS...., wat een prutsers..

brutus68 | 29-08-12 | 14:46

False flag om de JSF erdoor heen te drukken.
\conspiracy modes off

wwwbattle | 29-08-12 | 14:46

hahahahaha, wat een verschrikkelijke bullshit, je zou bijna hopen op een echte gijzeling.....mar dan van die debielen die meedoen aan sterren springen.........uit een Vueling vliegtuig ja, laat ze maar roepen om hulp, niemand die ze hoort

ITEACHYOU | 29-08-12 | 14:46

Is er geen alternatief voor als de radio er mee kapt? een satelliettelefoon misschien..

im1nr1 | 29-08-12 | 14:46

Major fuckup, ik herhaal major news-faal fuckop. Fisherprice radio van spaans paupervliegtuig werkte niet. Iedereen weer aan het werk plz. Nothing to see here.

Koettoerk | 29-08-12 | 14:46

De NOS staat dus op Schiphol persberichten van Reuters voor te lezen.

breakingnews | 29-08-12 | 14:46

Mevrouw Hoedema is de schuilnaam van een Tsjetjeense terrorist. Trap er niet in!

fail | 29-08-12 | 14:46

Arme mevrouw Hoedema, met een bom in je reedt gedwongen worden om mooi weer te spelen tegen de NOS...

Freakandel | 29-08-12 | 14:46

Eh...nou toch wel... Als die Airbus richting Brussel vliegt bijvoorbeeld, om daar wat EU-gebouwen te slopen, schiet die F16 hem toch echt voor die tijd uit de lucht.
Neon | 29-08-12 | 14:42 | + 0 -

Uiteraard, van de burgers in het vliegtuig en in de huizen waar het dan op neer stort zijn minder waard dan die zakkenvullers in brussel

Methylfenidaat | 29-08-12 | 14:45

Toch weer een uurtje sensatie. Het was weer leuk...

c.onjo | 29-08-12 | 14:45

Hoe kan dit in godsnaam loos alarm zijn :0

snelders NL | 29-08-12 | 14:45

Volgens Jeroentje is het een Boeing A320 :) Gezellie een nieuw vliegtuig!!!!!!

Barack_Obama | 29-08-12 | 14:45

@Neon | 29-08-12 | 14:35

Ik zie in mijn geen post enkele aanleiding om zo grof te reageren. Leer eens wat fatsoen, aub.

Gootbalkoning | 29-08-12 | 14:45

Oh got, miscommunicatie. Sukkols.
Next.

de Bree | 29-08-12 | 14:45

Godsamme, F5 knop voor niks naar de klote geholpen.

CornholioNL | 29-08-12 | 14:45

Wat kost de de steeds weer falende luchtvaart de belastingbetaler eigenlijk?

Geen wonder dat steeds meer burgers hun buik vol
hebben van de Schipholmaffia...

Bakito | 29-08-12 | 14:45

Niks aan de hand dus. Piloot zal wel weet teveel gezopen hebben.

doenormaal! | 29-08-12 | 14:45

@ Die 'onverklaarbare rondjes' zijn een holding-pattern, waardoor de luchthaven meer tijd krijgt om voorbereidingen te treffen.
djernie | 29-08-12 | 14:42 |

Moet de kist wel opdracht van de toren krijgen, grapjas. Beetje lastig zonder radiocontact.

goedverstaander | 29-08-12 | 14:45

Mevouw Hoedema wordt gedwongen door terroristen om dat te zeggen..

appeltje | 29-08-12 | 14:45

This is your captain speaking: "Gewoon doorlopen menson".

Kromst | 29-08-12 | 14:44

Mooi toch..die techniek tegenwoordig.

deraderendraaien | 29-08-12 | 14:44

vaag, volgens de stewards was er dus wel iets aan de hand. En later niet meer. Vaag...

Dagobert D. | 29-08-12 | 14:44

Allemaal door lopen, volgens mevrouw Hoedema is er niks aan de hand.

*Marco* | 29-08-12 | 14:44

Die F16's waren dus overduidelijk nutteloos, en de brandstofkosten moeten verhaald worden op de piloten, dat zeker!

nietzofotograferen | 29-08-12 | 14:44

doenormaal! | 29-08-12 | 14:43 | + 0
Telefoonmasten stralen horizontaal. Dat werkt niet op hoogte...

LTS__zwakstroom | 29-08-12 | 14:44

Hebben ze al iets gedaan aan die wethouder in Almelo?

Vaudt Varken | 29-08-12 | 14:44

Moet ze ook nog blijven hangen, zal wel 1 of andere actie van KPN of Vodafone zijn.

Iedereen gaat opeens weer bellen en SMSen inplaats van whatsappen.

soepmetballenjongen | 29-08-12 | 14:43

Die mevrouw Roedema is een hoax

breakingnews | 29-08-12 | 14:43

Ik zal vast wel heel simpel zijn, maar als de communicatieapparatuur niet meer werkt, dan zijn er toch genoeg mensen met een mobiele telefoon aan boord. Een telefoontje is genoeg. Moet dus wel meer aan de hand zijn lijkt me.

doenormaal! | 29-08-12 | 14:43

Gewoon doorlopen mensen, niets aan de hand

Echte naam7227 | 29-08-12 | 14:42

Die 'onverklaarbare rondjes' zijn een holding-pattern, waardoor de luchthaven meer tijd krijgt om voorbereidingen te treffen.

djernie | 29-08-12 | 14:42

Niks aan de hand volgens een passagier in het vliegtuig, zo weer terug aan het werk.

rickuhmja | 29-08-12 | 14:42

niks aan de hand dus.

Dagobert D. | 29-08-12 | 14:42

@soepmetballenjongen | 29-08-12 | 14:40
Geloof er niets van. Een f16 zal NOOIT op een passagiersvliegtuig schieten.

de Bree | 29-08-12 | 14:42

Geen gijzeling!
Tjonge jonge, slechte communicatie iig.

Terpen-tijn | 29-08-12 | 14:42

Zijn er al schreeuwlelijken geweest die roepen dat F16's duidelijk nutteloos zijn en dat de brandstofkosten op de piloten verhaald moeten worden?

Piet van het Padje | 29-08-12 | 14:42

-weggejorist-

Boris Poepnagel | 29-08-12 | 14:42

@de Bree | 29-08-12 | 14:39

Eh...nou toch wel... Als die Airbus richting Brussel vliegt bijvoorbeeld, om daar wat EU-gebouwen te slopen, schiet die F16 hem toch echt voor die tijd uit de lucht.

Neon | 29-08-12 | 14:42

Glas plas was.
Technische storing met het radiocontact

deraderendraaien | 29-08-12 | 14:42

@de Bree | 29-08-12 | 14:39 |
Wat je zegt, als er echt een paar baardmansen aan het roer zitten dan zijn ze wel wat laat geweest met schieten.

Barbatruuk! | 29-08-12 | 14:42

Gijzeling zonder dat de passagiers het door hebben is wel een geniale gijzeling haha.

soepmetballenjongen | 29-08-12 | 14:41

Niks aan de hand op nos nieuws...

despiegel | 29-08-12 | 14:41

Kleine moeite van een van de passagiers om ff te bellen, toch?! Ik zou 112 bellen en aan laten staan. Ah, niets aan de hand dus....nuff said!

Betweetert | 29-08-12 | 14:41

Een passagier in het vliegtuig belt nu live met de NOS, ze zegt dat er helemaal niets aan de hand is in dat vliegtuig.

Asmodean | 29-08-12 | 14:41

Die Oerlemans gaat wel heel ver met zijn nieuwe formats he...?

CornholioNL | 29-08-12 | 14:41

Geen gijzeling dus. Beetje raar verhaal. Zal wel weer de doofpot in gaan.

Bakito | 29-08-12 | 14:41

Ik zie hier spontaan heel wat mensen met een nieuwe hobby (vliegtuigspotter)

whatsinaname | 29-08-12 | 14:41

de Bree | 29-08-12 | 14:39

Erger voorkomen, beter 200 doden in de zee, dan dat het vliegtuig in een of andere toren boort.

soepmetballenjongen | 29-08-12 | 14:40

Als er 'gewoon' storing met de communicatie apparatuur was, dan had de piloot dat nu toch onderhand gewoon duidelijk kunnen maken? Zijn vast protocollen voor lijkt me?

Oranje08 | 29-08-12 | 14:40

Twee F-16's terug. Zouden de twee scramble F-16's kunnen zijn. De een heeft geen droptanks, de ander wel.

Jip van Janneke | 29-08-12 | 14:40

@Boris Poepnagel | 29-08-12 | 14:37

Ja, viel mij ook op. Er werd rer plekke een nieuw vliegtuig verzonnen.

brutus68 | 29-08-12 | 14:39

Onzin, die F16. Die kan toch helemaal niets doen!?

de Bree | 29-08-12 | 14:39

/edit mis stukje blijkbaar
dat er geen communicatie mogelijk is, squawk 7600, niet gebruikt en tijdens de nadering is er continu radio contact geweest. 2/2

appeltje | 29-08-12 | 14:39

@Gootbalkoning | 29-08-12 | 14:33
Youtube commentaren worden neergezet door de grootste mongolen en leugenaars op het internet. Zie het als een verzameling JKdJs om een euromunt.

dlseth_ | 29-08-12 | 14:38

Och och, wat zitten we allemaal weer te hunkeren naar een drama.

Cedantarmatogae | 29-08-12 | 14:38

vliegtuig heeft dus gewoon een brakke radio aan boord die nog steeds niet gerepareerd is.

cumshaft | 29-08-12 | 14:38

Nog steeds geen bevestiging van gijzeling. - GeenStijl
De piloot deed melding van een gijzeling.- NOS
.
Zonder radiocontact binnen is F-16 op je dak- GeenStijl
Deed de melding via de radio - NOS

Ik volg t niet meer.

SjakkieBaggen | 29-08-12 | 14:38

2 minutes ago
Schiphol Incidenten @112Schiphol
Er verschijnen berichten dat het vliegtuig zonder radiocontact het luchtruim is binnen gevlogen. De piloten hebben de manier om aan te geven dat er geen communicatie mogelijk is, squawk 7600, >niet< gebruikt en tijdens de nadering is er continu radio contact geweest. 2/2

Dat klinkt al iets verdachter.

appeltje | 29-08-12 | 14:38

De NOS moet niet naar Schiphol, maar even Google raadplegen. Dit vliegtuig had 1 juni 2011 ook al communicatieproblemen net als nu. Vandaar de begeleiding met gevechtsvliegtuigen.

O, ze hebben het ook door...

tipo | 29-08-12 | 14:38

Komen net twee F-16's terug op Volkel.

Jip van Janneke | 29-08-12 | 14:38

De NOS heeft problemen met het onderscheid tussen Boeing en Airbus.
Tsk

Boris Poepnagel | 29-08-12 | 14:37

Eén defecte radio en.... hoppa! ''Gijzeling! Twee f16 door de geluidsbarrière! GRIP 3!'' WOIII is uitgebroken!''

Bertus Betonsloper | 29-08-12 | 14:37

Vliegtuigen die gegijzeld worden zitten altijd vol met gegijzelde passagiers dunkt mij. Beetje raar als er een handjevol passagiers aan boord zijn die niet gegijzeld zijn.

Bigi Bana Boy | 29-08-12 | 14:37

Vast en zeker een storing van KPN.

* | 29-08-12 | 14:36

Volgens Roemer is het de schuld van Wilders.

Barbatruuk! | 29-08-12 | 14:36

Het is een grof schandaal dat ze nu persoonlijk uit Spanje komen om ons geld af te persen. Ja, noem het insider information, maar je weet van wie je het hebt.

L. Rakker | 29-08-12 | 14:36

@ 1+1 | 29-08-12 | 14:33 | + 0 -

Oei, als ik in Amsterdam in het WTC zou werken zou ik nu wel even naar beneden lopen.

Sjors W. | 29-08-12 | 14:36

Oh mijn god wat is de live verslaggeving van de NOS van een dramatisch niveau, dan nog liever Sterren vallen te pletter...

CornholioNL | 29-08-12 | 14:35

@Gootbalkoning: "Onnodige paniek om één twitterbericht dat over een gijzeling rept?"

Nee, eikel. Dat Twitterbericht kwam er nadat er op de P2000-streams meldingen kwamen van een gijzeling. En die berichten verschenen weer omdat de vluchtleiding de standaard-procedures volgde voor een toestel dat zich niet meldt bij de vluchtleiding en ook niet reageert op radio-oproepen.

Neon | 29-08-12 | 14:35

Als ik het goed begrijp, was er niks aan de hand, maar worden de passagiers nu gegijzeld door hulpdiensten. In die zin toch een gijzeling.

breakingnews | 29-08-12 | 14:35

Graaf van Egmont.
Wel eens van brand gehoord?

Terpen-tijn | 29-08-12 | 14:34

Lijkt wel 1 grote Rick Roll actie.

soepmetballenjongen | 29-08-12 | 14:34

We moeten echt JSF's kopen. Kijk naar die pica. De F16 ligt duidelijk achter bij de Airbus.

Bigi Bana Boy | 29-08-12 | 14:34

@ Barbatruuk! | 29-08-12 | 14:33 | + 0 -

Er scheen ook geplast te zijn, maar alles bleef zoals het was.

Sjors W. | 29-08-12 | 14:33

Nederland paniekland!
Van een lege kartonnen doos op straat krijg de overheid al een beroerte!

Gmt Master | 29-08-12 | 14:33

rtl 7 nieuws: waarschijnlijk tweede vliegtuig gekaapt.

1+1 | 29-08-12 | 14:33

Er zit een storing in het communicatie-systeem van dat vliegtuig. Die piloot vroeg aan de verkeerstoren: "waar is dat grijze ding?". Hij bedoelde de landingsbaan. De luchtverkeersleiding verstond dat verkeerd.

breakingnews | 29-08-12 | 14:33

de coördinator nctb staat momenteel in de file?

cumshaft | 29-08-12 | 14:33

Storm, glas, water dus.

Barbatruuk! | 29-08-12 | 14:33

Haal die AT5 link maar weg, die lutsers herhalen het journaal van gister.

gristen | 29-08-12 | 14:33

Volgens de commentaren bij die youtube video komt het begeleiden van vliegtuigen door gevechtstoestellen (door het wegvallen van radiocontact, of doordat de piloot van de route afwijkt) heel vaak voor, in Frankrijk 3x per dag?

Zou hier ook aan de hand kunnen zijn, NOS spreekt van een "normale situatie aan boord". Onnodige paniek om één twitterbericht dat over een gijzeling rept?

Gootbalkoning | 29-08-12 | 14:33

Kijk, brandweer tegen een vliegtuig vol gegijzelden, dat gaat helpen.

Graaf van Egmont | 29-08-12 | 14:32

"...VY 8366 uit Vueling (13:35 uur)". Vueling is toch een luchtvaartmaatschappij?

Heiplagger | 29-08-12 | 14:32

nieuwsaap | 29-08-12 | 14:30
Grote getallen? Zo!

FreshClash | 29-08-12 | 14:32

gegijzeld door een f16?

141535979 | 29-08-12 | 14:32

Lol, piloot zegt dat er helemaal niks aan de hand is.

appeltje | 29-08-12 | 14:31

NOS: ''Ze zijn geland bij de polderbaan''...in het gras ?
NOS verslaggever: '' Ja, ik sta hier in de aankomsthal met veel mensen''.... je verwacht het niet he.

CornholioNL | 29-08-12 | 14:30

Hahahaha ... Typisch Nederlandse stemmingmakerij weer.
Net op NOS : iemand die zijn vrouw aan boord belde.
De vrouw wist van niks...

Piet_Snot | 29-08-12 | 14:30

Ondertussen dat men op Schiphol een bom uit de tweede wereldoorlog onschadelijk probeert te maken hebben twee F16's een toestel binnen gehaald waar mogelijk gijzelaars in zitten. Toestel is geland op de Polderbaan. Hulpdiensten hebben GRIP 3 afgekondigd, de brandweer is in grote getallen oproepen.

nieuwsaap | 29-08-12 | 14:30

@ Graaf van Egmont: ach, dit keer zijn ze er tenminste binnen een half uur bij i.p.v. een halve dag later. Dat is voor de NOS/oude media al een hele prestatie :P

Oranje08 | 29-08-12 | 14:30

Piloot is een voormalig Amsterdamse taxichauffeur die toeristen ff extra wil laten betalen voor nodeloze omweg. Niets aan de hand dus.

vangodverlost | 29-08-12 | 14:30

Deze "gijzeling" komt Kees van der Staaij niet ongelegen

Hans Otjens | 29-08-12 | 14:29

NCTB: Houd rekening..

Sjors W. | 29-08-12 | 14:29

kansloze journalist: "Ik sta hier op schiphol in de aankomsthal en heb dus niet echt zicht op de gebeuretenissen in het vliegtuig. Natuurlijk heb ik contact opgenomen met de autoriteiten, maar die wilden vooralsnog geen mededelingen doen. Tot zover Schiphol, terug naar de studio."

Graaf van Egmont | 29-08-12 | 14:28

Straks rond 18:00 ergens in een Vinexwijk in de Haarlemmermeer : "Dag schat, hoe was je dag vandaag op het werk op Schiphol" ?

Bigi Bana Boy | 29-08-12 | 14:27

twitter.com/112Schiphol
Volgens de piloot is alles "normaal" aan boord en hij wacht op verdere instructies. Er zijn in totaal 183 mensen aan boord. #vg8366

Asmodean | 29-08-12 | 14:27

Die laatste link naar NOS24 deugt niet?

gogem12 | 29-08-12 | 14:27

Burgemeester onderweg. Dat gaat helpen...

plaszak | 29-08-12 | 14:27

soepmetballenjongen | 29-08-12 | 14:17 |

+1000 :p

CornholioNL | 29-08-12 | 14:26

hfakker | 29-08-12 | 14:19
Daarom spreekt men dan ook liever van een gijzelnemer en een gegijzelde. Is het meteen wat duidelijker.

Graaf van Egmont | 29-08-12 | 14:24

"Update: Wachtende familieleden in aankomsthal weten van niks."

Ai, dat is toch wel een kick in the teeth voor deze mensen straks.

Kaas de Vies | 29-08-12 | 14:24

Twitter gaat sneller dan de overheid met het geven van informatie

whatsinaname | 29-08-12 | 14:23

Ze hadden in Rotterdam moeten landen: Leen sond al klaar.

FreshClash | 29-08-12 | 14:23

Doe niet zo raar Kaas.
Zeg wat je denkt, van minnen ga je niet dood.

Terpen-tijn | 29-08-12 | 14:23

Zullen die twee Somalische Al-kaida gozahs Peppie en Kokkie uit Somalie wel zijn met hun valse spaanse paspoorten. Die komen die vliegtuigbom ophalen om naar DenHaag te brengen.

Kromst | 29-08-12 | 14:23

Ik verheug me nu al op een NOS-verslaggever in die aankomsthal, die ook niks weet of ziet, en dat ze dan vanuit Hilversum gaan vragen: "Jij bent op Schiphol, hoe is de sfeer daar bij jou?"

breakingnews | 29-08-12 | 14:22

Zoho, jets door de geluisbarriere gegaan.
Da's series. Gebeurt niet vaak.

plaszak | 29-08-12 | 14:22

@Tim Grimback | 29-08-12 | 14:12
ja , schijnt geland te zijn ......
Marreshepipo's aan boord gegaan

lilluke halve hoan | 29-08-12 | 14:22

nos tv nu

Terpen-tijn | 29-08-12 | 14:22

nos tv nu

Terpen-tijn | 29-08-12 | 14:21

nos tv nu

Terpen-tijn | 29-08-12 | 14:21

@Terpen-tijn | 29-08-12 | 14:20 | + 0 -
Nou....dat kan ik je wel vertellen, maar ik ben bang voor de minnen.

Kaas de Vies | 29-08-12 | 14:21

Hoe kan iemand na twee minuten al tig minnen hebben???

Terpen-tijn | 29-08-12 | 14:20

Waarom zit iedereen soepmetballenjongen nou te minnen? Is dat de kift dat je er in bent getrapt? :)

Neon | 29-08-12 | 14:19

@kroonkurk | 29-08-12 | 14:10
Dus een bedelaar bedelt... en een gijzelaar gijzelt niet?
En een rammelaar? (In de persoonsvorm)
Of een trommelaar?

Ik stel juist dit af te spreken... Hoe kan ik er dan naast zitten?
De drang om te oordelen is wellicht wat hoog?
www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/gijz...
Er is hier dus sprake van een discrepantie in de taal, een tegenstrijdigheid dan wel onregelmatigheid die voor verwarring zorgt.

hfakker | 29-08-12 | 14:19

Stuntje van Defensie met het oog op de aankomende verkiezingen.

mindless | 29-08-12 | 14:19

soepmetballenjongen | 29-08-12 | 14:17 | + 1
Kaf ik trap er ook echt in...

LTS__zwakstroom | 29-08-12 | 14:18

@update: Wat hebben we nou aan AT5 in de aankomsthal. Of denken ze dat de gijzelnemers straks door deur 3 komen ofzo?

Neon | 29-08-12 | 14:17

-weggejorist-

soepmetballenjongen | 29-08-12 | 14:17

Wat ben je toch ook een ontiegelijke idioot als je een vliegtuig gijzelt overigens. Als je dood wil dan kies je wel een andere manier, dat weten die piloten heus ook wel. Een ambulance sturen is dus inderdaad meer dan genoeg, met een dwangbuis en een kalmerend spuitje. Of de dierenarts met zo'n verdovend pijltje. Sowieso altijd wel handig als standaard uitrusting voor de stewards/dessen lijkt me.

doenormaal! | 29-08-12 | 14:17

Zouden het die twee Somaliers zijn? (naam en adres bij de redactie bekend)

Terpen-tijn | 29-08-12 | 14:16

Als het maar niet zo lang gaat duren als met die trein bij de Punt.

watsinneneem | 29-08-12 | 14:16

@Gootbalkoning | 29-08-12 | 14:13

Nee, dat zijn geen gewone holding-rondjes. Veel te laag, en volgens een afwijkend patroon.

Neon | 29-08-12 | 14:16

Waarom niet gewoon John McClane bellen?

DutchLibertarian | 29-08-12 | 14:15

weer zo'n distrator. wat ze allemaal niet verzinnen om de aandacht af te leiden van de problemen in europa, de euro en de verkiezingen.

ganzo | 29-08-12 | 14:15

@Muggenmepper | 29-08-12 | 14:13
Beter daar als uit het vliegtuig

Tim Grimback | 29-08-12 | 14:14

@Betweetert | 29-08-12 | 14:12 | + -1 -
Als je tijd over hebt kan je ook nog de vlucht opnieuw afspelen.

Kaas de Vies | 29-08-12 | 14:14

passagiers moeten nu toch weer internet hebben. Waar blijven de foto's en video's

appeltje | 29-08-12 | 14:14

@Neon | 29-08-12 | 14:09
Dat lijkt inderdaad afwijkend. Hoewel dat nog niet per se een kaping hoeft te betekenen. De marechaussee gaat aan boord. Ter controle of ter onderhandeling? Ben benieuwd.

SjakkieBaggen | 29-08-12 | 14:14

Of een technisch probleem, en dan de tanks zo leeg mogelijk maken....

Betweetert | 29-08-12 | 14:14

zal vast een spaanse bankdirecteur zijn die te lang moest wachten op de centen van jan kees de jager.

cumshaft | 29-08-12 | 14:14

Volgens mij komt er inmiddels wat rook uit 't serverhok van Flightradar24.

Muggenmepper | 29-08-12 | 14:13

Terpen-tijn | 29-08-12 | 14:10
Zucht....
Heb ik ze net opgeborgen.
Oke ik haal de pinda's er weer bij.

MyCatIsDoingThis | 29-08-12 | 14:13

@Neon | 29-08-12 | 14:09

Ben geen deskundige, maar het is niet ongebruikelijk dat een vliegtuig rondjes vliegt terwijl het wacht op het vrijkomen van een landingsbaan e.d.

Gootbalkoning | 29-08-12 | 14:13

Ojee hij is van de radar verdwenen!!

Tim Grimback | 29-08-12 | 14:12

Volgens mij standaard dat ie van de radar verdwijnt...... duimen maar dat alles goed is!

Betweetert | 29-08-12 | 14:12

Als er openlijk wordt gecommuniceerd dat ze straks aan boord gaan dan zal de situatie in het vliegtuig onder controle zijn.

Kaas de Vies | 29-08-12 | 14:12

Eerst maar eens afwachten of het daadwerkelijk
een gijzeling is. Er wordt tegenwoordig wel
heel snel en hysterisch gewezen naar terroristen.

Sowieso vreemd dat Amsterdam wordt gekozen en niet Stockholm. #fail

Bakito | 29-08-12 | 14:12

@kapotte stofzuigert

met die naverbranders goed aan hoort de hele provincie ze.

anonieme alcoholist | 29-08-12 | 14:11

Vliegtuig ontploft weg van de radar?

soepmetballenjongen | 29-08-12 | 14:11

Mogen er slachtoffers vallen*, handig 'n begraafplaats zit om de hoek

*wat natuurlijk niet te hopen is

Tim Grimback | 29-08-12 | 14:11

Waarom laat je de marechaussee aan boord gaan, is er iemand met een vals paspoort of een te lang geparkeerde auto op P0?

kapotte_stofzuiger | 29-08-12 | 14:11

-weggejorist-

Meneer de Greef | 29-08-12 | 14:11

Officieel.
Staat nu op nos teletekst.

Terpen-tijn | 29-08-12 | 14:10

@HFakker je zit er helemaal naast. Een gijzelaar is een slachtoffer, een gijzelnemer is een dader. ALs je mensen graag wil corrigeren, zorg dan dat je het goed doet, LUTSER!

kroonkurk | 29-08-12 | 14:10

Toch wel mooi dat een weblog als Geenstijl veel actueler is met dit soort dingen dan de traditionele, van het geld bulkende, media als de NOS, RTL en de dagbladen.

DutchLibertarian | 29-08-12 | 14:10

Wanneer is de premiere van de nieuwe TopGun? Vanavond?

hfakker | 29-08-12 | 14:10

Volgens mij niets aan ut handje, taxiet gewoon weg....

Betweetert | 29-08-12 | 14:10

whatsinaname | 29-08-12 | 14:08
Verdikkeme

MyCatIsDoingThis | 29-08-12 | 14:10

Ongelofelijk dat we dit zo live kunnen volgen. De techniek staat voor niets.

Gootbalkoning | 29-08-12 | 14:09

Godver, zeg ff tegen die klunzen van El Kaida dat Den Haag ten zuiden van Schiphol ligt, je moet die eikels ook alles 3x uitleggen.

CornholioNL | 29-08-12 | 14:09

SjakkieBaggen | 29-08-12

Lijkt me geen vals alarm, gezien de achtbaanroutes die dat toestel heeft gedraaid boven Zeeland, toen weer de Noordzee op, rare draai ter hoogte van Egmond en toen naar de Polderbaan.

Neon | 29-08-12 | 14:09

Dat krijg je met die budgettoestellen, mensen worden chagrijnig als als ze niks te vreten en te zuipen krijgen.

Barbatruuk! | 29-08-12 | 14:09

Wel rare move naar links gemaakt...

Betweetert | 29-08-12 | 14:08

@omanders | 29-08-12 | 14:05
Rot op.

Conan de Rabarber | 29-08-12 | 14:08

Laten we hopen dat de broer van Jasper Schuringa aan boord is.

doenormaal! | 29-08-12 | 14:08

MyCatIsDoingThis kan bier en pinda's weer opruimen

whatsinaname | 29-08-12 | 14:08

OK, het nieuws. Ik ga lezen.

omanders | 29-08-12 | 14:08

Move along people, nothing to see here.

Emperor Patricius I | 29-08-12 | 14:07

Ennn hij staat stil.

SuperRogier | 29-08-12 | 14:07

@Kaas de Vies | 29-08-12 | 14:04
Vlieland of Volkel?

hfakker | 29-08-12 | 14:07

Kan het nog steeds vals alarm zijn? Ik bedoel, hartstikke spannend allemaal. Maar je zult maar in dat vliegtuig zitten.
-
Wie zijn de kapers?
Wat zijn de eisen?
Is er contact met het vliegtuig?
Zijn er prominenten aan boord?
Vragen vragen en nog eens vragen.

SjakkieBaggen | 29-08-12 | 14:07

iig veilig geland...

Betweetert | 29-08-12 | 14:07

Hij draait wel héle rare rondjes. En staat nu op de grond, volgens FlightRadar

Neon | 29-08-12 | 14:07

en geland

anarchrist | 29-08-12 | 14:07

Wow. Shit got serious.

HenkTank010 | 29-08-12 | 14:07

Nou, hij is geland volgens flightradar24.

Muggenmepper | 29-08-12 | 14:07

In ieder geval geland nu.

breakingnews | 29-08-12 | 14:07

Hij is geland, althans alt = 0

Kaas de Vies | 29-08-12 | 14:07

@Kaas de Vies | 29-08-12 | 14:04
Emile, wat hadden we nu afgesproken?

kapotte_stofzuiger | 29-08-12 | 14:06

Niks aan de hand, gewoon wat kapotte communicatieapparatuur.

lsimon | 29-08-12 | 14:06

Kunnen we van tevoren even helder afspreken dat een "gijzelaar" gijzelt en niet de "gegijzelde" is.
Gijzelaars gijzelen, zoals bedelaars bedelen.
Een bedelaar is niet degene wier geld wort gevraagd...
Dus een gijzelaar is niet degene die 12 uur moet zitten zonder te plassen en huilend vraag of het nog lang duurt...

Zul je straks zien dat de "gijzelaars" vrij zijn gelaten, terwijl het dan om de slachtoffers gaat.

hfakker | 29-08-12 | 14:06

Leopard tanks zijn al onderweg
oh wacht....

watsinneneem | 29-08-12 | 14:06

Het heeft wel hele onopvallende rondjes gevolgen boven schiedam.

soepmetballenjongen | 29-08-12 | 14:06

@LTS__zwakstroom | 29-08-12 | 14:02

Oh wacht, de titel staat al in allcaps. Nou dan moet het wel heel spectaculair zijn...

Requiescat in pace | 29-08-12 | 14:06

Nou maar snel van die A320 afgaan

whatsinaname | 29-08-12 | 14:05

Ach so. Werkt dit dan wel: &lt;b&gt;-tag en &lt;p&gt;?

omanders | 29-08-12 | 14:05

Er is één ambulance onderweg naar Schiphol, volgens nu.nl.

Dus het komt wel goed.

Parsons | 29-08-12 | 14:05

@kapotte_stofzuiger | 29-08-12 | 14:04 | + 0 -
Jij bent Geert Wilders en je woont op een luchtmachtbasis.

Kaas de Vies | 29-08-12 | 14:04

-weggejorist-

Derk E Durr | 29-08-12 | 14:04

VY 8366 uit Vueling naar Amsterdam is op 1 juni dit jaar door een mirage begeleid, omdat het communicatieproblemen had: airlineindustryreview.com/video-vuelin...

Is dit toeval, of gewoon een kappotte airbus ipv gijzeling?

tipo | 29-08-12 | 14:04

Ik hoor de F16's net. (oh jee, nu weten reaguurders waar ik ongeveer werk, of uitkering trek volgens sommigen).

kapotte_stofzuiger | 29-08-12 | 14:04

Het is met de <B>-tag zo dattie afgesloten moet worden. Het is goddomme geen <p>-tag!

omanders | 29-08-12 | 14:03

" heeft al rondjes boven Zeeland gedraaid."
Verkiezingscampagne van het CDA, de kontendraaiers?

antagonist | 29-08-12 | 14:03

Een vredelievende muslim?

Blue Light | 29-08-12 | 14:02

Nou, hier geef ik m'n middagdutje wel voor op!

antagonist | 29-08-12 | 14:02

kapotte_stofzuiger | 29-08-12 | 14:01 | + 1 3
Wellicht een ideetje om de boel ook in Caps te tikken

LTS__zwakstroom | 29-08-12 | 14:02

@antagonist | 29-08-12 | 14:00 | + 0 -
Inderdaad. Lijkt me wel erg toevallig. Wellicht foutje redactie?

Kaas de Vies | 29-08-12 | 14:02

Daar is het witte vliegtuig

soepmetballenjongen | 29-08-12 | 14:01

En is het niet waar dan hup naar de burgerlijke stand en de naam wijzigen in John van der Troll

Tim Grimback | 29-08-12 | 14:01

Vette site vandaag.

Koninging Beatricks | 29-08-12 | 14:01

Yo jullie zijn de /B vergeten :D

Armageddon | 29-08-12 | 14:01

In bold is het bericht nog spannender.

kapotte_stofzuiger | 29-08-12 | 14:01

Oranje08 | 29-08-12 | 13:55
Welkom bij de club

MyCatIsDoingThis | 29-08-12 | 14:00

Heel de site is dikgedrukt?

MbbHoekvanHolland | 29-08-12 | 14:00

heuh van Rossem, doe die bold-tag eens uitzetten.

Conan de Rabarber | 29-08-12 | 14:00

UIT Vueling? Dat is de lowcost airline. Uit Malaga.

antagonist | 29-08-12 | 14:00

Candy_Covered | 29-08-12 | 13:54 | + 1 -

Nee, op basis van een P2000 melding.

Jordi | 29-08-12 | 13:59

@update
Vueling is een Spaanse luchtvaartmaatschappij.

harbi | 29-08-12 | 13:59

Kan die gijzelman/vrouw eigenhandig die bom tot ontploffing brengen.

Boerenhoofd | 29-08-12 | 13:59

OMG, die twee Somaliers zijn in actie gekomen!

Conan de Rabarber | 29-08-12 | 13:59

Wie belt Regilio ff snel?

De Slimmerick | 29-08-12 | 13:59

Pff, en nu maar hopen dat 't geen belegering van 't vliegtuig wordt maar dat de gijzelnemer snel opgeeft.

Muggenmepper | 29-08-12 | 13:58

Toestel komt aan bij de C-pier. *BOEM*

Claude Viool | 29-08-12 | 13:58

Je wordt standaard bij elke vlucht gegijzeld met die krappe zitplaatsen.

blinde kip | 29-08-12 | 13:58

O god... laat alle onschuldige mensen niets overkomen. En oh ja, zullen vast over dader(s) speculeren? Links/rechts/atheïst/christen/moslim kiest u maar! Of wees verstandig en ga niet speculeren en praat over feiten.

vindead | 29-08-12 | 13:57

John de SBS fotograaf praat nu al over een mogelijke gijzeling... Hopen dat het mee valt en hij 'slechts' een Twittervolgers boost krijgt.

creatyfus | 29-08-12 | 13:57

Hopelijk vals alarm.

Kaas de Vies | 29-08-12 | 13:57

zie nu update, even controleren..

soepmetballenjongen | 29-08-12 | 13:57

zet hem maar neer bij Pier C....
Knalfuif

superappelflap | 29-08-12 | 13:57

Iemand die het vluchtnummer weet?

soepmetballenjongen | 29-08-12 | 13:57

Maar wel de eerste als het eventueel waar is...

LTS__zwakstroom | 29-08-12 | 13:57

Ik zit nu al 4 minuten te wachten op een livestream!

Godsammekraken | 29-08-12 | 13:56

"...werd als ware je de grootste crimineel bent."

kapotte_stofzuiger | 29-08-12 | 13:56

Nu al nieuwsbericht van het jaar.

MbbHoekvanHolland | 29-08-12 | 13:56

MyCatIsDoingThis: zeer ongepaste opmerking. Mocht dit bericht natuurlijk waar zijn.

Oranje08 | 29-08-12 | 13:55

Spannend!
Wel een beetje jammer dat je als passagier dus voor niets je flesje water hebt moeten inleveren en je gefouilleerd werd als ware je de grootste bent.

kapotte_stofzuiger | 29-08-12 | 13:55

Ik heb de bitterballen klaar staan...

BitterballenMan | 29-08-12 | 13:55

-weggejorist-

Godsammekraken | 29-08-12 | 13:55

Ik zit er klaar voor met de pinda's en het bier....

MyCatIsDoingThis | 29-08-12 | 13:54

Op basis van 1 twitter bericht?

Candy_Covered | 29-08-12 | 13:54

Spannond!

Harvester | 29-08-12 | 13:54

REAGEER OOK