
Absurde situatie in Grootbrittanistan. Julian Assange krijgt zometeen te horen of zijn asielaanvraag door de Ecuadoraanse regering gehonoreerd wordt. Zo ja, dan kan hij veilig (
hoewel?) in de Londense ambassade van dat land blijven zitten. De Britse oorlogsdrums hebben Assange waarschijnlijk geholpen, want Ecuador zou zonder de
bizarre dreigtaal van de Britten waarschijnlijk nooit een politieke ruzie met Engeland (en Zweden en de VS) geriskeerd hebben om een Australische hacker met een iets te groot ego te beschermen. Maar nu dus wel. Terwijl in de straten van Knightsbridge de Occupy-beweging weer tot leven lijkt te komen (inclusief de Guy Fawkes
maskertjes uit V for Vendetta, random
arrestaties & burgerjourno
livestreams), moet Assange alleen nog even een manier verzinnen om daadwerkelijk in Ecuador te komen als hij asiel krijgt. Eén stap van het onschendbare grondgebied van de ambassade zetten = handboeien om, zak over de kop en vanuit een rijdend busje bij Obama op de stoep gesmeten worden. Zo ziet dat er dus uit als online en offline elkaar ergens tegenkomen: een zwart gat waarin alle redelijkheid & rationele logica verdwijnen en mensen met maskertjes op tegenover mensen met wapenstokken gaan staan om ten overstaan van een
veelvoud van hun eigen aantallen aan mediamensen heel hard te roepen dat een dief van informatie geen dief is omdat informatie vrij dient te zijn. En dat allemaal op de stoep van de ambassade van een bananenrepubliekje dat plotseling
luidkeels opkomt voor de fundamentele waarden van diplomatieke afspraken & internationale verdragen. Het wachten is op de MinBuZa van Ecuador. Aldus de digitaal verantwoorde president Rafael Correa
op Twitter.
LIVE: MinBuZa Ecuador, Ricardo Patino: "The UK basically told us: 'We will hit you hard, but we will be softer if you behave'."
BBC Livestream.
ASIELAANVRAAG: Patino:
"Assange is een nieuwsman, die zijn werk in vrijheid moet kunnen doen, zonder dreiging voor zijn leven. Uitwijzing naar Zweden zal betekenen dat hij naar de VS wordt overgebracht, en daar krijgt hij géén eerlijk proces. Misschien zelfs wel de doodstraf." Na opsomming van voorgaande, onderdeel van een lijst van elf (!) standpunten van Ecuador, is de asielaanvraag van Julian Assange
GOEDGEKEURD.
"Regering respecteert en garandeert asiel en politieke rechten. Dat is een mensenrecht." Assange moet alleen wel een beetje op z'n
woorden letten in Ecuador. Maar goed. Met Assange kun je
ALLE kanten op.
Reactie UK: "Jammer dit, nu toch maar aan de
onderhandelingstafel." Stiekem toch best een opluchting voor de Britten: geen verantwoordelijkheid meer naar de Amerikanen toe, die mogen nu zelf bij Ecuador aankloppen. Waar ze zich op dit moment de ballen uit de broek lachen omdat ze het Evil Empire een hak gezet hebben.
Reaguursels
InloggenWaarom de omweg via Zweden? Waarom kan het VK hem zelf niet uitleveren?
Geweldig, kudos voor Ecuador al was het alleen maar omdat ze die shit Yanks een hak hebben gezet.
Nog even voor de duidelijkheid, zie ook:
dlseth_ | 16-08-12 | 14:25 |
&
SamKoeman | 16-08-12 | 15:06 |
@WVB103 | 16-08-12 | 23:35 |
@WVB103 | 16-08-12 | 23:49 |
Assange word voor de rechter gedaagt omdat hij 2 vrouwen zou hebben verkracht. De term verkrachting is nogal breed opgevat aangezien de vrouwen beiden zonder dwang seks met hem hebben gehad. Waar de vrouwen het niet mee eens waren was dat hij geen soa test wilde laten uitvoeren en dat hij seks had gehad zonder condoom. Hieruit krijg ik toch wel enigszins het idee dat men Assange vanwege andere redenen wilde hebben...
eerstneukendanpraten | 16-08-12 | 14:56
Dat is precies wat ik komisch stelde n.a.v. Russ Meyer | 16-08-12 | 14:39 die daarin stelde dat hij zich in het land wat Assange asiel wilde geven had verdiept. Dat hij zich waarschijnlijk meer in een glas had verdiept bleek uit het feit dat hij het verkeerde land noemde en dat niet alleen maar dat 'Uruguay' dus Equador ook nog op een lijst van Amnesty International staat als een land waar journalisten vervolgd worden en waar men het niet zo nauw neemt met de mensenrechten.
En al die Assange fans hier zijn wel erg van oogkleppen voorzien. Lees maar even: en.wikipedia.org/wiki/Assange_v_Swedis...
En nou niet roepen dat dit allemaal door de "CIA" is gefabriceerd: ook jij en ik zouden in Zweden voor de rechter staan als we dit soort ongein uithalen!
Ach wat.. die Assange is gewoon een foute man, die in Zweden te ver is gegaan met de vrouwtjes, en daarvoor terecht verantwoording hoort af te leggen. Hij krijgt daar zeker een eerlijk proces/verhoor, en dit heeft helemaal niets te maken met de Wikileaks affaire!
En ook daar vind ik het trouwens terecht dat hij voor de rechter komt, of moeten we alle staatsgeheimen dan meteen maar afschaffen?
Al wat gevonden Miep? Ik ben benieuwd wie Assange nu werkelijk in gevaar heeft gebracht...
@Stormageddon | 16-08-12 | 18:06
In 1 keer goed.
En daarbij: staan ambtenaren boven de wet? Die mogen niet met naam en toenaam geïdentificeerd worden als ze in functie wetsovertredingen begaan? Bullshit natuurlijk.
En daarbij is een BSN of SSN natuurlijk niets meer dan de gele plastic oorbel die koeien op de boerderij ook dragen. Dat je zo'n nummer verplicht van staatswege opgedrongen krijgt is al erg genoeg.
@Stormageddon | 16-08-12 | 20:07
Excuses: Ik vroeg *NIET* naar secundaire bronnen. En al helemaal geen columns. Meningen in columns zijn niet meer waar omdat ze gedrukt staan.
@Miep Scharensliep | 16-08-12 | 19:54
Waar is het document? Ik vroeg naar secundaire bronnen.
Overigens is jouw BSN ook gewoon openbaar.
ik heb niets tegen assange of wie dan ook
mij gaat het om de vrijheid van meningsuiting of hoe je het ook wilt noemen
assange heeft het gedaan met staatsgeheimen van de us.iedereen wil hem nu bijwijze van linchen aan wie hij nu schade heeft berokkent ,nl de us
stel dat hij dat had gedaan met informatie over de banken in de us ,die deze hele crisis hebben veroorzaakt ,net als die man hier in nederland die de bouwwereld heeft blootgelegd,en nu nog steeds verguist wordt
wat loopt iedereen hier dan te schreeuwen
het gaat om de vrijheid van meningsuiting ,niet meer niet minder
en de us laat zich hier weer eens van zijn slechtste kant zien net als gb!
Stormageddon | 16-08-12 | 19:17 |
En als je toch aan het lezen bent, doe deze ook nog even. Vooral saillant door de Ned. connectie.
theglobalrealm.com/2010/06/08/no-secre...
Een quote uit dat artikel:
Assange does not recognize the limits that traditional publishers do. Recently, he posted military documents that included the Social Security numbers of soldiers, and in the Bunker I asked him if WikiLeaks mission would have been compromised if he had redacted these small bits. He said that some leaks risked harming innocent peoplecollateral damage, if you willbut that he could not weigh the importance of every detail in every document. Perhaps the Social Security numbers would one day be important to researchers investigating wrongdoing, he said; by releasing the information he would allow judgment to occur in the open.
Stormageddon | 16-08-12 | 19:17 |
Ja nog gekker, ik zal een document publiceren met naam en nummer.
Is een David Brooks column uit de NY times goed genoeg voor je? Vast niet.
www.nytimes.com/2010/11/30/opinion/30b...
Lees het maar eens goed en dan mag je weer roepen dat dat allemaal uit de NY timesduim is gezogen en dat ze zichzelf belachelijk maken.
@Miep Scharensliep | 16-08-12 | 18:21
Uitdaging voor jou: Zoek één document van Wikileaks waarin een naam van een soldaat, met naam en toenaam en social security nummer staat.
Eentje maar.
Put your money where your mouth is. Je hebt waarschijnlijk nog nooit een document van wikileaks gezien, je hebt geen idee wat er in staat. Informeer jezelf eerst even voordat je jezelf belachelijk maakt.
miko | 16-08-12 | 18:06
Werkelijk? Je vraagt bloedserieus wat de consequenties van dergelijke publicaties zijn of kunnen zijn? De veiligheid van de natie in het algemeen en de veiligheid van met name genoemde personen en hun families in het bijzonder.
Je zult maar getrouwd zijn met een militair die zijn land dient en voor de vrijheid van anderen strijdt in een ver land onder meest barre omstandigheden. Als vrouw dien je dan ook je land. De ontberingen die je als familie mee moet maken zijn niet gering. Dan komt er zo'n idioot als Assange die een document publiceert waar oh foutje bedankt, ook jouw naam in staat. Met adres en zelfs social security nummer.
Heel fijn, nog afgezien van de mogelijkheid van identiteitsdiefstal, weten nu allerlei lieden met snode plannen waar jij woont. Waar je familie zich bevindt.
Het moet fijn zijn als militair om te weten dat je familie nu in gevaar is terwijl jij probeert om de wereld een betere plek te maken.
En dat is een voorbeeld van 'klein leed' waarmee ik het overigens in het geheel niet bagatelliseer. Assange heeft mensen daadwerkelijk in gevaar gebracht en dat moet bestraft worden.
@Miep Scharensliep | 16-08-12 | 17:59
Je verwart een land en een bevolking met een overheid en een het instituut "Staat".
Het één heeft zelden iets met het ander te maken.
@Miep Scharensliep | 16-08-12 | 14:52
Het is je al eerder gevraagd.Wat of wie heeft hij in gevaar gebracht???
@Freedom4 Ever | 16-08-12 | 17:34
Bullshit, iedereen heeft iets te verbergen. Maar als jij niks te verbergen hebt (wat niet waar is) waarom zou jouw overheid dat dan wel hebben? Wat vrezen zij? Is het jouw overheid of ben jij eigendom van de overheid. Jij redeneert als een slaaf.
Je hebt de bek vol van vrijheid, maar jouw vrijheid is geen vrijheid. Jouw vrijheid is knechting, slavernij aan de staat, ondergeschikt maken aan de overheid. Jouw definitie van vrijheid is mijn definitie van fascisme.
Jouw vrijheid is schijnvrijheid. Jij bent net zo vrij als een boerderijdier.
Welke vijand heb je het over als de overheid de grootste vijand is? En ik wil godverdomme wel alles weten van een overheid die ik betaal en wiens leiders hebben gezworen verantwoording af te leggen. Overheden hebben er geen enkele moeite mee om jou leven en het mijne op het spel te zetten, daarvoor nemen ze geen verantwoordelijk, leggen ze geen enkele verantwoordelijkheid af, dat noemen ze dan "staatsgeheimen" onder het mom van "nationale veiligheid" zonder aan de burgers duidelijk te hoeven maken waar die bedreiging van de nationale veiligheid dan uit bestaat. De ultieme dooddoener.
En dan zeggen ze dat je vrij je leiders mag kiezen, maar als die leiders de wet mogen overtreden en jou dat niet hoeven te vertellen en ook niet waarom, wat is die gekozen pias dan waard, als je niet kan controleren wat hij doet?
U weet niet wat vrijheid is. U bent een fascist. In hart en nieren. U vindt het zelfs zo vanzelfsprekend dat u eigendom van de staat bent dat u onderwerping aan de staat "vrijheid" noemt. Met elke plemp maak u uw nickname lachwekkender en uzelf ongeloofwaardiger.
En noem me geen vriend. U bent mijn ergste vijand en een vijand van de vrijheid.
Freedom4 Ever | 16-08-12 | 17:15 |
Weet je wat zo erg is? De grootste schelders op USA en alles waar dat land voor staat, hebben er geen moeite mee om de USA hun vakantiebestemming te maken. Ze 'doen' New York voor een shopping trip. Gaan de muziek achterna in Nashville, Memhpis, Austin of New Orleans. Komen terug met GEWELDIGE verhalen over hun fijne vakantie. En bij thuiskomst meteen weer zeiken over dat intolerante Amerika.
Ik ken geen land dat meer tolerantie in huis heeft dan Amerika.
@Khold | 16-08-12 | 17:32
Haha, dream on, de wereld eerlijk maken! leuk natuurlijk, maar lieverd, de wereld is niet rooskleurig, en zou het ook nooooooit worden, op het moment dat je zo heeeeeeeel erg eerlijk wordt, dan ben je ontzettend naïef geworden, en dan word je door je oneerlijke vijand opgegeten(ja, want die is er ook hé, helaas), maar dat heet ook natuur, dus het is de realiteit, er zijn altijd goede en slechte mensen, als je een heel goede mens wilt zijn, prima daar hou ik van, maar eerlijk zijn mag niet vertaald worden naar naïef zijn, want zodra je door je blinde eerlijkheid naïef wordt, dan wordt je op termijn door je oneerlijke vijand opgegeten, dan hebben we geen eerlijke mensen meer, dus eerlijk zijn is leuk, maar je moet wel tegelijkertijd scherp en alert blijven en nooit naïef worden.
@Stormageddon | 16-08-12 | 16:56
Vriend, ik heb niets te verbergen, dus van me mogen ze alles weten, en ik hoef verder geen geheime westerse informatie te weten, dat is maar goed ook, het is in ons eigenbelang, want openbaar maken van geheime informatie kan ook door de vijand tegen ons gebruikt worden, snapt u?! of is het zo moeilijk?! de wereld is helaas niet rooskleurig.
En vrijheid betekent niet dat je mensenlevens op het spel mag zetten, vrijheid is ook verantwoordelijkheid.
Het openbaar maken van gevoelige westerse geheime informatie betekent vele westerse mensenlevens en westerse belangen op het spel zetten, en dat betekent vooral grote bedreiging voor het vrije westen, vrijheid is helaas niet vanzelfsprekend, vrijheid is te kostbaar, en de meeste vrijheid vind je vooral in het westen, en dat is een feit, maar deze vrijheid moet je ook verdedigen door het vrije westen niet kwetsbaar te maken, er zijn geheimen, en het heet ook niet voor niets geheimen, geheime informatie hoort niet openbaar te worden, en dat is voor ons eigenbelang, voor het belang van onze vrijheden.
@Freedom4 Ever | 16-08-12 | 17:15
Ja want stel je voor dat we de wereld een stukje eerlijker maken. Nee laten we vooral alles geheim houden en onze oogkleppen opzetten. Er is een gezegde voor dit: "Kwaad regeert wanneer goede mensen niks doen"
@Stormageddon | 16-08-12 | 17:16 : Ik wens je veel succes maar ik geef je weinig kans in deze discussie. Heb ik ook al geprobeerd maar er lopen een paar mensen met een bord voor hun kop platitudes te spuien waar je eng van wordt... "Amerika heeft ons bevrijd en daarom zijn wij nu hun schoothondje en zo hoort het ook!'. Dat werk...
Sterkte!
@Freedom4 Ever | 16-08-12 | 17:15
Dus banken en overheden mogen van jou ongestraft de wet overtreden. De burgers mogen niet weten hoe overheden en banken niet alleen hun boekje te buiten gaan, maar ronduit crimineel zijn en de burgers en hun klanten benadelen.
U bent een fascist.
@Freedom4 Ever | 16-08-12 | 16:13
Overigens, hoe kan een Australisch staatsburger hoogverraad plegen aan de Verenigde Staten van Amerika? Meneer is geen burger van de VS, heeft geen enkele eed gezworen aan dat land of diens wetten. Waar je geen lid van bent kun je ook niet verraden.
Wie bepaalt wat geheim is en wat niet en waarom? En (more to the point) met welk recht? Staan overheden boven de wet die ze zelf voor het klootjesvolk maken? Onbeprkte vrijheid voor overheden betekent onbeperkte knechting van burgers.
@Miep Scharensliep | 16-08-12 | 14:21
En dit moet je dan uitleggen aan vele debielen in dit land, die zoveel blinde hekel hebben aan Amerika, Amerika heeft ons van de nazi's bevrijd, Amerika onze belangrijkste bondgenoot die de slappe, laffe, luie en domme verdeelde Europeanen altijd te hulp moet schieten.
Laat Ecuador die domme Europeanen waaronder vele Nederlanders redden zodra het hier weer fout gaat, maar nee, want dan gaan we weer graag de Amerikanen om hulp vragen, want zo zijn we altijd hier, schijt hebben aan onze bondgenoten en vrienden, en bewondering hebben aan de rest van de wereld, vooral typisch Nederlands, een dag niet gezeurd is een dag niet geleefd, het is nooit goed, want we vinden Amerika slecht, heel slecht! en we zijn allemaal lief en beterweters natuurlijk.
Erger nog, sommige slimmeriken hier willen heel graag dat Assange vele geheime gevoelige bank-info openbaar maakt, dan zeg ik, hoe dom ben je dan?! want stel, dan gaan er vele grote banken omvallen door het openbaar maken van al die gevoelige geheime informatie, dan waait de economische grote klap ook hier naartoe en gaan dan hier ook vele banken en zelfs overheden omvallen en dan ben je zelf de klos want al je geld is weg, je baan is weg, onze welvaart is ook weg, en als belastingbetaler moet je dan decennia lang nog meer gaan betalen om al die schade van die verrader die Assange heet te herstellen, en de vijanden van het westen zitten ons dan keihard uit te lachen.
@Strohond | 16-08-12 | 15:46
Jaja, en natuurlijk laatst dat bericht vanuit het Pentagon dat Amerika weer meer grip moet krijgen op het internet. All your base are belong to the USA.
@Freedom4 Ever | 16-08-12 | 16:20
Je nick blijft verbazingwekkend. Je bent voor een Europese superstaat en je hebt een grenzeloos vertrouwen in overheden en vindt het volkomen terecht dat zij jouw privacy mogen schenden, jouw vrijheid mogen inperken en alles van jou mogen weten, 24 uur per dag mogen volgen want "als je niets te verbergen hebt, heb je niks vrezen". Wat hebben overheden dan te vrezen? Zij blijkbaar een boel te verbergen met hun "staatsgeheimen". Van wie zijn die geheimen dan als ze niet van de burgers zijn?
Diegene die dat aan de kaak stelt is volgens jou een terrorist en verrader (wie heeft hij verraden dan? Wiens leven heeft door de wikileaks op het spel gestaan? Namen, rugnummers, kom eens met voorbeelden?)
U bent helemaal niet voor vrijheid. U bent een etatist, een vrijheidsbeperker, anti-vrijheid, en pro-overheid. Kortom: Niet goed snik. U bent een aartsvijand van vrijheid.
"The spirit of resistance to government is so valuable on certain occasions, that I wish it to be always kept alive. It will often be exercised when wrong but better so than not to be exercised at all. I like a little rebellion now and then. It is like a storm in the atmosphere."
"When the people fear their government, there is tyranny; when the government fears the people, there is liberty."
Thomas Jefferson
www.youtube.com/watch?v=1_4Nl_qFF8o
www.lyricsdepot.com/fish/state-of-mind...
*zwaait vriendelijk naar Miep Scharensliep, loopt heel verstandig verder*
Misschien gekke gedachte hoor, maar als Assange tijdelijk als diplomaat van Equador wordt aangesteld dan is hij toch praktisch onschendbaar? Dan kan ie waar dan ook voet op Brits grondgebied zetten, al is dat van de ambassade naar de auto of van de auto naar het vliegtuig.
@Miep Scharensliep | 16-08-12 | 14:14
Helemaal mee eens, hoogverraad moet ook met hoge straffen beantwoord worden, vele westerse mensenlevens in het spel zetten omdat hij verrader, koppig en mediageil is, ik hoop dat ze hem snel te pakken krijgen, en direct naar Amerika schoppen.
Assange, de verrader van het westen, mag van me opgepakt worden en levenslang met water en brood, wat hij deed is levensgevaarlijk, westerse geheime informatie openbaar maken, en de vijanden van het westen laten profiteren, hoe diep triest ben je dan! dat heet hoogverraad, en verdient ook een hoge straf.
Niet alleen het christendom floreert beter in derdewereldlanden, zelfs de hier uitgevonden en ooit zo heilige mensenrechten doen het daar beter. De crisis gaat dieper dan de euro.
Miep Scharensliep | 16-08-12 |
Ga nou eens koken, ik hoor nog steeds onzin.
TM | 16-08-12 | 15:50 |
Haal de naald eens uit de groef met dat constante 'Ga toch koken/keauken.
Barney Frank is altijd herkozen omdat hij Democraat is in een kiesdistrict waar de Democraten overheersen. Vrij simpel. Maar het tij keert en ook zakenlieden die de Democraten een warm hart toedragen ervaren de knellende overheidsbemoeienis die mede door Heer Frank in het leven is geroepen. Hij maakt geen schijn van kans om in dit economisch klimaat nog herkozen te worden en gooit nu laf de handdoek in de ring.
Ik ben een Republikein. Ja. Daarmee ben ik nog geen "Ordnung muss sein' fetijist (wat je hier tussen de regels mee wilt zeggen moet je nog maar eens uitleggen, het riekt een beetje). Ik ben voor fiscale discipline, een sluitend budget, een zo gering mogelijke overheidsbemoeienis. Voor vrije marktwerking met bescherming van zwakkeren. Voor terugdringen van het overheidstekort. Old values zijn niet altijd ouderwets of onbruikbaar net zo goed als progressie niet altijd vooruitgang betekent.
Wat me altijd opvalt bij de mensen ter linkerzijde is dat ze zo denigrerend reageren naar anderen die hun gedachtengoed niet delen reageren. Ik zou niet intelligent genoeg zijn om aan de discussie deel te nemen. Linkse arrogantie. Animal Farm intimidatie. Er is meer hierarchie en onderdrukking ter linkerzijde dan ter rechterzijde. Ik wens u verder een fijne dag TM.
@Miep Scharensliep | 16-08-12 | 15:41 :
Ik zit hier vanaf het begin, dus ik weet uiteraard niet hoe we hier op GS onze taal gebruiken...
Hier, dat scheelt me tikwerk :
en.wikipedia.org/wiki/Barney_Frank
Dertig jaar senator en altijd herkozen. Tuurlijk! Ik weet het al : Hij heeft iedereen omgekocht natuurlijk!! Je praat peop van een bijzonder riekende soort. Oh; en Romney heeft net zoveel kans om president te worden als Sarah Palin; 0,0, maar het maakt wel duidelijk waar jij staat; aan de kant van de belastingontduikende 'Ordnung muss sein' conservatievelingen die luidkeels bij alles en nog wat uitroepen dat ze 'back to the old values' willen.
Ga toch koken, of liever ga toch keauken mens. Je houdt de vooruitgang op.
En nu weer terug naar de intelligente mensen hier die iets meer kunnen schrijven dan door anderen voor hen bedachte dooddoeners. Nog veel plezier in je ivoren toren.
Nibdib Niddib | 16-08-12 | 15:42
Waarom denk je dat de vrijheid op internet vandaag de dag nog steeds niet gegarandeerd is? Zegt ACTA je iets?
@lekker wijf | 16-08-12 | 15:36
Als je werkt voor een gevaarlijke organisatie, loop je zelf ook gevaar. Maar dat komt dat ook uit de mond van iemand die de overheid en het buitenlandbeleid van de US-D een poppenkast vindt.
@Strohond | 16-08-12 | 15:37
Hear hear! Zouden de Amerikanen ook het internet hebben vrijgegeven aan het publiek als ze dit (lees: het massale informele verkeer aan kennis en informatie) hadden voorzien??
TM | 16-08-12 | 15:37 |
Hoe kleintjes ben je als je mij van discriminatie beticht omdat ik het woord RELNICHT gebruik. Dat is volstrekt mainstream GS slang. Barney Frank is in GS taal een relnicht. Een dramaqueen en dat moet je los zien van zijn seksuele voorkeur. De manier waarop hij zich politiek manifesteert is over the top ridicuul. Camp.
Helaas is het niet om te lachen camp. Hij heeft de zakenwereld in een wurggreep gebracht met zijn idiote regelgevingen (samen met Dodd). Mitt Romney zal Dodd Frank meteen om zeep helpen en dan is het met de erfenis van onze Barney gedaan. Good riddance.
Assange al opgepakt? www.youtube.com/watch?v=mM7SmcUij-Y
TM | 16-08-12 | 15:26
Het is minder belangrijk wat er in de krant staat. Het is belangrijker wat er niet in de krant staat.
@Miep Scharensliep | 16-08-12 | 15:25
Nou dit was voor de eerste keer dat ik op zulk grote schaal informatie en communicatie tussen internationale diplomaten, politici, bestuurders etc. heb kunnen inzien en lezen. Je moet toch met mij eens zijn dat dit van een andere orde is dan de wekelijkse Tweede Kamer vergaderstukken. Die man verdient in mijn ogen geen standbeeld, maar om dit als 'burger' te presteren is knap!
@Miep Scharensliep | 16-08-12 | 15:19 : En je discrimineert nog openlijk ook! Ge-wel-dig, I know more than enough.
Repeat plemp :
"Madam, talking to you is like talking to a dining room table, I have no intention of doing it."
Persoonlijk vind ik Assange een lul. Beetje namen en adressen van anderen waar je het toevallig niet mee eensch bent online zetten. Klikspaan & lulhannes, een echte gluiperd, bah.
Coolchwip | 16-08-12 |
Mee eens, is bizar dat deze wet zou worden ingezet voor een verdenking van verkrachting....
Miep Scharensliep | 16-08-12 | 15:25
Een wolf in schaapskleren? Dat klopt, maar het gaat niet alleen maar om hem. Het gaat alleen maar over Israël.
@Smeerkaas | 16-08-12 | 15:15
en stallone mag met zijn vrienden in expendables 3 ecuador binnenvallen om assange te ontvoeren.
@ oltmans 15:14
Ben je nu al dronken? Willie Wartaal zou zich hiervoor nog diep schamen...
Oltmans | 16-08-12 | 15:24
Niet alleen je toetsenbord.
@ Oltmans | 16-08-12 | 15:23
Jack de Vries ben jij dat met je enorme domme spin?
@Oltmans | 16-08-12 | 15:14 : Willem zou zich voor je doodschamen.
Zoals gezegd; ik doe niet aan 'minnetjes', maar je handen jeuken bij het lezen van zoveel lulkoek als hier in die thread.
1) De VS beveiligt zijn gegevens niet goed genoeg en laat zelfs een Private Manning bij die rotzooi, een ongelukkige homo die zijn geaardheid niet mag blootgeven en daar psychische problemen mee krijgt terwijl hij in oorlogsgebied zit(!).
2) Manning brieft de gegevens door aan wikileaks/Assange.
3) Wikileaks - en NIET alleen Assange - publiceert een gedeelte(!) van de documenten na een scan(!) op gevoelige informatie. Niemand behalve WL weet wat er nog voor schadelijke informatie is achtergehouden door WL.
4) Diverse kranten publiceren de gegevens.
5) Assange wordt 'opeens' verdacht van verkrachting in Zweden...
A) De VS heeft zitten slapen
B) De VS heeft zich ongelofelijk neerbuigend uitgelaten over zijn bondgenoten die pissed off waren. Niet de schuld van Assange.
C) Manning is degene die berecht kan worden. NIET onder de Amerikaanse Wet op de terrorisme-bestrijding maar door een krijgsraad.
D) Assange is Australier en MAG dus niet worden berecht door Amerika vanwege vermeend landverraad, dus flikkert men het op 'Terrorisme'. Lulkoek van het zuiverste water. Terrorisme = het met gebruik van geweld angst zaaien onder de bevolking. Daar is hier geen sprake van dus wordt de term terrorisme gebruikt als doekje voor het bloeden.
Ik heb geen sympathie voor Assange of Manning, maar deze affaire staat bol van het misbruik van regeltjes om wraak te nemen.
Ik voorspel een aantal wegjorissingen.
Nibdib Niddib | 16-08-12 | 15:13 |
Hadden we daar Assange voor nodig?
Alsof we niet wisten dat er altijd wordt gesjoemeld en gesjacherd in de wereldpolitiek. Dat praat ik ook niet goed. Assange loopt met dubbele agenda's. Het is een wolf in schaapskleren en uiteindelijk gaat het alleen om hem. Je moet toch wat als je niet kunt zingen en een rockstar wilt worden.
JA zal zijn straf niet ontlopen vroeg of laat. read my lips. al die infomatie openbaarmaken is ridicuul, abject en infaam.
ja hond, mijn toetsenbord hapert.
vrieskaas, ga lekker in iran wonen, praten we daarna verder. naieve sukkel.
Oltmans | 16-08-12 | 15:14
De echte Oltmans was een stuk duidelijker dan jij. Onleesbare tegel.
Miep, en nu allemaal even vergeten dat de VS de wereld helpen veiliger maken na 9-11.
kom dan vragen we iran,syrie en afganistan om onze bondgnoten te worden.
@ Miep Scharensliep | 16-08-12 | 14:47
In welke wereld leef jij? De VS zijn zelf de grootste terroristen! Bovendien zijn staten als de VS en GB constructies die met de komst van internet hun beste tijd gehad hebben. Internet staat namelijk nu nog voor informatievrijheid, iets waar 'the land of the free' niet zo van gediend zijn. Kijk naar de zaken van Dotcom, Vinckerman en Assange, de VS wil al die gasten dood hebben. Het land Ecuador heeft vandaag een heldendaad verricht! Maar de War zal nog wel doorgaan, oorlog voeren is namelijk de favo bezigheid van die fucking VS.
nib, je bedoelt goed leesbaar waarschijnlijk. mijn ipad doet vreemd. sorry voor de ontbrekende letters. inhoud niet aantast.
TM | 16-08-12 | 15:10 |
Bradley Manning en Barney Frank. My oh my. Daar noem je twee helden. Not.
Een laffe militair die zijn broeders verraadt en een relnicht die met de Dodd Frank wet het land kapot reguleert. Frank stelt zich niet meer verkiesbaar. Nee, uiteraard niet. Het volk zou hem keihard afrekenen op zijn mismanagement.
Je hoeft niet letterlijk bloed aan je handen te hebben om schuldig te zijn aan terrorisme. Uitlokking, faciliteren, onwettelijke handelingen. Zo creatief hoef je niet met de wet om te springen om Assange te kunnen berechten.
Strohond
Aluhoedje al op. sukkel. laat israel hier buiten godwin,
@Oltmans | 16-08-12 | 15:16
Nu even in een fatsoenlijk leesbare zin graag!
Engelsen moeten nu hun verlies toekennen en hem gewoon veilige doorgang toestaan.
Opvallend hoeveel mensen hier de post-Bush indoctrine volgen
Parel van het Zuiden | 16-08-12 | 15:04
Toevallig kwam Israël er in die leaks er heel goed vanaf.
www.veteranstoday.com/2010/12/08/gordo...
Niddib
in VS oogpunt is ons belang in dit!!! geval hoor.
@fietskettingslot | 16-08-12 | 15:01 : 'Pseudo-juristen'?
Alles wat jij daar plempt hebben wij afgelopen nacht rond 00:00 uur al geplempt in het vorige topic over dit onderwerp. En het maakt geen ene ruk verschil, het resultaat is exact hetzelfde; een ambassade opheffen, binnenvallen, en daar de ambassade weer 'in ere herstellen'. Alleen is dat laatste niet zo goed mogelijk na een dusdanige inbreuk op het internationale diplomatieke recht.
BREAKING NEWS:
Julian Assange schakelt A-Team in voor tripje UK - Equador
kreeg toen ook idereen over me heen, kom maar op met die minnen.
Wel lekker weer daar, goed gedaan.
@ c)ZWITSUL | 16-08-12 | 15:06 |
Dat zal er vast al wel zijn, en zo niet is het in ontwikkeling. *iets met achterkamertjes en geheime vergaderingen*
Miep, gisterennacht heb ik ook geprobeerd uit te leggen, iedereen hier trap in de narcistiche marketingtrucs van J A. terwijl hij tegen de terroristen zegt, die en die yank heeft jullie belazerd (voor ons goede doell!!!). oh ja en zijn boer en vader wasookal zo een yank, ja ze woonden vroeger in een zuideijke staat (is allemaal zo te personaiseren de info, al anonimiseer je het). menen hier zijn zon naief. sluit die J A ajb een jaar op in d VS.
@Miep Scharensliep | 16-08-12 | 14:14
Natuurlijk, vanuit Amerikaans oogpunt is hij ook een misdadiger van het ergste soort. Maar voor de rest van de wereld heeft hij c.s. toch maar mooi het schimmige gebied van de diplomatie, politiek, onderhandse deals etc. inzichtelijk gemaakt. Dat is toch een prestatie van wereldformaat!
@Miep Scharensliep | 16-08-12 | 15:06 : Gearresteerd LULKOEK mejuffrouw! Onder de nieuwe 21ste eeuw wetgeving in de VS kunnen die lui gewoon een drone op hem af sturen onder het motto 'het is een terrorist'.
'Gearresteerd'... kom nou.
pascallo | 16-08-12 | 15:01
Heeft u wel eens zonder condoom geneukt?
Of is het condoom wel eens gescheurd?
Gefeliciteerd, u loopt het risico in dezelfde shit terecht te komen als Assange als men u voor iets anders wil hebben maar dat juridisch niet wil of kan rond krijgen.
hatovimletayis | 16-08-12 | 15:07 |
Hear Hear!
Er wordt inderdaad met "Held" Assange gekoketteerd. De grote verlosser die de vijand USA durft aan te pakken. Ecuador zet zich op de kaart door anti USA te zijn en daarmee aantrekkelijk voor Iran en de door Iran gefinancierde groeperingen.
hatovimletayis | 16-08-12 | 15:07
als ik die 'verdwenen' filmrolletjes van Srebrenica zou vinden zou ik ze onmiddelijk online zetten.
@Miep Scharensliep | 16-08-12 | 14:21 : Ik doe niet aan minnetjes maar je lult wel uit je nek, zoveel is me wel duidelijk.
De VS willen deze persoon onder de terroristen wet aanklagen terwijl die is goedgekeurd door congres en senaat om gewelddadige(!) terroristen aan te kunnen houden zonder de wet te respecteren. Ook als het gaat om buitenlanders, dat is op zich al krankzinnig in het internationale recht.
De strafmaat staat in GEEN ENKELE verhouding tot de daad, EN het gaat hier om een buitenlander, een Australier.
Ik vind de VS een fascinerend land, en het volk in vele opzichten bewonderenswaardig. Maar in dit opzicht zijn het een stelletje arrogante klootzakken die geen enkele rekening houden met andere landen. Dit is pure wraak, net zoals het zonder enige geldige reden in solitary opgesloten houden, en treiteren, van Bradley Manning.
Pim zou gezegd hebben 'mens, ga toch koken!'.
Barney Frank zou gezegd hebben 'Madam, talking to you is like talking to a dining room table, I have no intention of doing it'.
Er is een reden voor veiligheidsdiensten en geheime documenten. En die reden is niet om later gepubliceerd te worden zodat de hele wereld ervan mee kan genieten.
Wordt er soms vuil spel gespeeld door verschillende geheime diensten en legereenheden? Zeker. Maar het alternatief is vele malen slechter. Waarom zijn uitgerekend bananenrepublieken als Venezuela, Ecuador en Iran zo op de hand van Assange? Dezelfde Assange die zijn gal mag spuien op Russia Today. Ik snap best de 'sexy' kant van het koketteren met Assange, maar wie zich daadwerkelijk heeft verdiept in zowel Assange als specifieke documenten die door Wikileaks zijn blootgegeven, kan niet anders dan concluderen dat Assange cum suis niet alleen operaties en processen, maar ook individuen in gevaar hebben gebracht.
Hoogstwaarschijnlijk is in ieder geval één Iraniër (Majid Fashi) geëxecuteerd door Iran naar aanleiding van een openbaarmaking van een Amerikaans geheim ambtsbericht door Wikileaks. Weet voor wie u aan het juichen bent..
Che_cuevara | 16-08-12 | 14:59
Thanx. Gelukkig maar. Ik zat me al te bedenken wie ik nu moest gaan irriteren.
fietskettingslot | 16-08-12 | 15:01 |
Je was me net voor.
De kans dat Assange wordt gearresteerd acht ik nog behoorlijk groot.
@pascallo | 16-08-12 | 15:01
Ik heb dit al eerder geplempt, maar speciaal voor jou nog een keer: Assange wordt níet beschuldigd van verkrachting.
www.bbc.co.uk/news/world-europe-110493...
allemaal schoothondjes van de VS .. is er al een 'europees' uitleveringsverdrag met die yanks ? vast wel
Wat is die vent toch een griezel.Je mag mensen niet op hun uiterlijk beoordelen maar als er toch iemand is waarvan mijn gut instinct me zegt dat ie niet deugt...
En Ecuador, ach, hadden zij hun eigen Julian Assange gehad dan had die allang onder de groene zoden gelegen.
www.dailymail.co.uk/news/article-13519...
Assange zou er ook voor zijn om bij de poll een comment af te geven.
Hoezoe kan ik over de jetsers van Zimra maar een stem afgeven - alle waardes zijn in deze poll goed.
Misschien is Wikileaks wel een CIA -front om, wanneer wenselijk geacht, (des)informatie, gevoeligheden, en lastig uit te leggen acties publiek te maken teneinde landen, organisatie, en functionarissen in diskrediet of moeilijkheden te brengen. Altijd handig wanneer officiële kanalen niet voldoen om het gewenste effect te bewerkstelligen. Door Assange publiek op afstand te zetten, dan wel tot geloofwaardige vijand te maken is de dekmantel rond.
.
"Just a thought"
Als hij zich vermomd als John Cleese is hij zo de ambassade uit!
@vindead | 16-08-12 | 14:44
Rosenthal had Assange allang uitgeleverd, rechtstreeks aan de VS.
Wat zou Roemer zeggen, dat is veel interessanter.
De Britten hebben altijd nog de mogelijkheid om de diplomatieke status van de Quito ambassade in te trekken en dan kunnen ze zonder 'oorlogsdaad' het pand betreden en Assange arresteren.
@pascallo | 16-08-12 | 15:01
Ga jij nog maar eens wat lezen over die verkrachtingsbeschuldigingen...
Wel toepasselijk: youtu.be/Tq0IQ-QH3No
Tja,... hoe kom je uit de UK, het zou net iets makkelijker zijn geweest als Nederland of Ierland hem politiek asiel hadden verleend.
Voor alle speudo-juristen hierboven: Een ambassadeterrein wordt door het gastland als extra-territoir verklaard, waarbij de rechtsmacht van het gastland niet meer kan worden uitgeoefend, maar nog wel degelijk bestaat. Het is en blijft ook grondgebied van het gastland, NIET van het land dat de ambassade vertegenwoordigd. Als het gastland de extraterritoire status van dat terrein/pand/ambassade opheffen kan de rechtsmacht van de staat weer uitgeoefend worden. Vandaar het statement van de britten dat ze de status willen opheffen en de politie assange willen laten arresteren. Tevens bestaat er ook niet zo iets als een diplomatieke/ambtelijke auto die onschendbaar is. Zelfs het territoir van schepen en (diplomatieke)vliegtuigen wordt juridisch grondgebied van de staat waar ze landen of de haven waar ze aanleggen.
@(c)ZWITSUL | 16-08-12 | 14:52
Maakt niet uit. Zolang die auto's (waar Assange wel of niet in zit) niet bewegen trekt het VK aan het langste eind. Zelfs als die auto's niet aangehouden worden, moet er toch ergens een moment zijn waarop Assange het VK territorium betreedt (bv. in de tijd tussen het uit de auto stappen en het vliegtuig betreden).
binnenkort krijgt ecuador 10 miljard euro aan 'ontwikkelingshulp' en wordt de asielaanvraag van assange ingetrokken.
Gewoon de ambassade binnen vallen en die serieverkrachter uitleveren. Wat een angsthaas trouwens die Assange.
tittn | 16-08-12 | 14:52
Een CD auto is inderdaad ook een stukje buitenlands grondgebied.
Het probleem is dat Assange vanuit de ambassade (op de eerste verdieping !) die CD auto moet zien in te geraken. De onderste verdieping van dat gebouw is Brits grondgebied en de drie meter tussen de voordeur en de auto ook. En zelfs als dat al lukt dan moet ie nog uit de auto en een vliegtuig in.
Als de Britten hebben overwogen de ambassade te bestormen dan mag je erop rekenen dat er 24/7 agenten in en om dat gebouw aanwezig zijn om Assange op te pakken als ie een halve stap buiten Ecuadoriaans grondgebied zet.
Zover is het dus nu. En dan maken we onszelf wijs dat we in het vrije westen en in een democratische rechtsstaat wonen.
Triest dat we op een Zuid-Amerikaanse bananenrepubliek moeten rekenen als het gaat om mensenrechten.
I am Bradley Manning!
@Strohond | 16-08-12 | 14:44
Nee hoor was bij mij net ook 5 minuten. Gewoon opnieuw inloggen.
Zal wel aan de server liggen. Niet druk om maken.
De amassadeur tijdelijk UK uitgezet, ambassade gesloten, assagne gearresteerd en dan mag de ambassadeur weer terug.... wellicht.
Gerucht gaat dat de UK de ambassade gaat bestormen om Assange alsnog te arresteren:
www.craigmurray.org.uk/archives/2012/0...
@Miep Scharensliep | 16-08-12 | 14:47
Onze poes heet ook Miep.
Maar als die zo zou mauwen aten we vanavond toch wel konijn
@Burby | 16-08-12 | 14:51
Haha, 'ins en outs' beschrijven! Kijk, dat zijn de betere woordgrapjes!
@ idopane 14:49
WTF is Equadoriaans Uruguay?
tittn | 16-08-12 | 14:52 | | Reageer+ | 0
Voor zover ik weet hebben die auto's ook een vorm van immuniteit o.i.d., maar correct me if im wrong.
Wat IronCurtain | 16-08-12 | 14:41 | | Reageer+ | 1 zegt klopt ook, dus ik denk dat als de Britten en de US willen dat hij gepakt wordt. Dan vallen ze gewoon binnen. Denk ik tenminste.
Che_cuevara | 16-08-12 | 14:22
Dat bedoelde ik. Mijn zin was waarschijnlijk niet duidelijk.
De klacht voor verkrachting had de Zweedse politie in 2010 al laten vallen. Bron: www.bbc.co.uk/news/world-europe-110493...
idopane | 16-08-12 | 14:49 | + 0 -
Dus de Amerikanen laten hem dan voor een paar meier omleggen in Ecuador.
Scheelt een hoop gedoe.
Goeie actie van die Ecuadoranen!
.
@ Miep Scharensliep | 16-08-12 | 14:14 |
Uw plempsel is niets anders dan een blijk van het voor zoete koek aannemen van door de CIA geregisseerde angstzaaierij.
@IronCurtain | 16-08-12 | 14:41 |
Het terrein waar een ambassade gevestigd is en de residentie van de ambassadeur genieten op basis van artikel 22 van het Verdrag van Wenen inzake diplomatiek verkeer (1961) onschendbaarheid. Dat betekent dat de autoriteiten van het gastland het ambassadeterrein en de ambassadeursresidentie pas mogen betreden met goedkeuring van de ambassadeur.
Meneer Assange zet oprechte klokkenluiders in een slecht licht.
Miep Scharensliep | 16-08-12 | 14:47
Voor het eerst dat ik het met u eens ben. Miep Miep!
c.onjo | 16-08-12 | 14:52 | | Reageer+ | 0
Tot is door. Zucht...
Voor zover ik weet is het al een probleem als hij in de hal staat, of in ieder geval over straat loopt naar een "CD" auto o.i.d. Vandaar waarschijnlijk ook die omsingeling van de politie. Zodra hij een voet buiten de ambassade zet is hij de lul. Misschien een heli met een touwladder zodat hij vanaf het dak in een heli kan klimmen ofzo. Zou wel mooi zijn maar mijn fantasie slaat nu op hol denk ik...
c.onjo | 16-08-12 | 14:47 | | Reageer+ |
0
Is zo'n CD-auto ook onderdeel van het 'stukje grond' van, in dit geval, Ecuador? Als dat zo is zou je een tunnel kunnen graven tot onder de weg en dan in de auto eindigen of zoiets :)
IronCurtain | 16-08-12 | 14:41 | | Reageer+ | 1
Alleen moet dan wel de toegang verleent worden tot de ambassadeur. En in dit geval lijkt het me dat dat niet gaat gebeuren.
miko | 16-08-12 | 14:47 |
Doosje?
Ah, u bent er zo eentje. Gaan we op die manier in discussie?
Nou lullo rozenwater, ik ben al jaren wakker en ik zie verdomd scherp.
Assange is een neppert van het zuiverste water. Loop maar achter die rattenvanger aan. Es kijken waar je uitkomt.
@ Coolchwip | 16-08-12 | 14:51
ja en dan ?... mogen ze niet 'betreden
@(c)ZWITSUL | 16-08-12 | 14:50
Dan houdt de politie toch gewoon 20 auto's aan?
Miep Scharensliep | 16-08-12 | 14:22 |
Hey, wat leuk.. Ik proef hier een bepaalde vorm van misgunnen ofzo?..
Ja, zodra hij mij aanspreekt geef ik mijn nmr, gaan wij op date, bij een goede date volgen andere dingen etc etc.
Maar om jou wat op te vrolijken, zal ik je alle ins en outs vermelden. Vind je dat goed, schatje?
@IronCurtain | 16-08-12 | 14:41
Probleem is dan wel dat GB niet in de geest van die wet handelt. Die wet is ingesteld nav de gijzeling in de Libische ambassade in '84, dus gestoeld op een terroristisch motief. Dat is nu zeker niet het geval.
@ tittn | 16-08-12 | 14:41
hij kan per diplomatirek voertuig (op dat moment grondgebied van Equador0 vervoerd worden naar het vliegveld.. maar of het vliegtuig mag vertrekken ???
-
slimste zou zijn met 20 diplomatieke, geblindeerde auto's van diverse landen, een konvooi te vormen zodat niet duidelijk is in welk voertuig hij zch bevind.
Russ Meyer | 16-08-12 | 14:39
Sterker nog Equadoriaans Uruguay staat in de top tien van Amnesty Internationaal wat betrefd het instand houden van de mensenrechten weliswaar onder Zimbabwe en Noord Korea maar het begin is er en hoop doet vrezen, gelijk heb je. Ik moet je een ding meegeven jij verdiept je tenminste nog ergens in he. Kan je van de rest hier niet zeggen.
tittn | 16-08-12 | 14:41 | | Reageer+ |
Voor zover ik weet is het al een probleem als hij in de hal staat, of in ieder geval over straat loopt naar een "CD" auto o.i.d. Vandaar waarschijnlijk ook die omsingeling van de politie. Zodra hij een voet buiten de ambassade zet is hij de lul. Misschien een heli met een touwladder zodat hij vanaf het dak in een heli kan klimmen ofzo. Zou wel mooi zijn maar mijn fantasie slaat nu op hol denk ik...
Good stuff, die Equadoristen. Nu nog ff een tunneltje graven om de smokkelwaar het land uit te krijgen.
*Groot Brittannië, USA en Zweden van bestemmingenlijst schrapt en Ecuador toevoegt*
@Miep Scharensliep | 16-08-12 | 14:21
Donder op. Alsof wij niet in gevaar werden gebracht met het geslijm aan het adres van de usa door jp bakellende. Maar ik vind het raar dat een land alles op alles zet voor een 'verkrachter' terwijl er veel grotere gevaren rondlopen waar geen vinger naar uitgestoken word.Me dunkt dat Engeland genoeg haatbaarden heeft waar men eens achteraan kan.In Amerika zijn er genoeg conservatieve clubjes die wereldwijd rare zaakjes steunen waar mensen bij omkomen maar het draait allemaal om Assange? Wake up doosje.
VriesKaas | 16-08-12 | 14:39 |
Nee, dat beweer ik niet op die manier in z'n algemeenheid. Meneer Assange zet oprechte klokkenluiders in een slecht licht. Wat Assange heeft gedaan, en zijn Amerikaanse informant, is verraad. Treason. Dat acht ik een terroristische daad.
Julian Assange is een terrorist. Door het bewust lekken van kritische informatie heeft hij het leven van anderen in gevaar gebracht.
Miep Scharensliep | 16-08-12
Dat mag je eens haarfijn onderbouwen. De Amerikanen kunnen het zelf niet dus je zou een wereldprimeur hebben als je het wel kunt.
Wij wachten...
necrosis | 16-08-12 | 14:21
Ik ben niet bang voor de boze wolluf.
Nu maar hopen dat onderweg naar de luchthaven ( in het ambtelijke auto ) geen gekke dingen gebeuren.
Strohond | 16-08-12 | 14:25
Word je hier op GS automatisch 5 minuutjes geblokt als je iets plempt over de Mossad? Zo ja, waarom?
Als de VVD nou echt stoer is laten ze Rosenthal de Britse ambassadeur op het matje roepen.
necrosis | 16-08-12 | 14:41 |
.
Oh damn mijn fout, ik bedoelde Ecuador.
Assange kan per diplomatieke post verstuurd worden, lijkt me. Is nauwelijks slechter dan gewone 'cattle class'.
Wij in "het vrije westen" zijn lang niet zo vrij als wij denken. Het is gewoon te gek voor woorden dat iemand uit het oh zo geweldige Europa moet vluchten omdat hij anders een zware straf riskeert, en misschien zelfs de doodstraf krijgt als hij aan de USA wordt uitgeleverd.
Niemands Knegt | 16-08-
Een ambassade is zeker geen souverein grondgebied, maar een stukje grond toegewezen door het gastland volgens de Vienna Convention. VK heeft een wet aangenomen in 1987 wat politie toegang geeft tot elke ambasssade als daar de rechtsgang belemmerd wordt. Het is ongebruikelijk dat het zo ver komt maar het is zeker niet zo dat diplomatieke onschendbaarheid grenzeloos is
Tsja, maar wat is nu stap 2: Hoe krijg je Assange vanuit de Ambassade in Ecuador? Weet iemand hoe dit juridisch precies zit?
Toch erg dat wij als 1e wereld landen nog iets kunnen leren van een land als Equador. Diep triest hoe Assange de grond is ingestampt.
Ondertussen heeft Assange wel alle wikileaks donaties opgemaakt vanwege zijn persoonlijke 'verkrachtingszaak'. Het is maar de vraag of de donateurs het hiermee eens zijn.
@The Russian | 16-08-12 | 14:32
Uruguay?
Ecuador!
www.youtube.com/watch?v=Tq0IQ-QH3No
De eerste vraag in de White House is: Ecuador, is dat een land, en waar ligt dat?
Iets met boekenkist misschien?
Miep Scharensliep | 16-08-12 | 14:21
Bravo Miep sla die over het paard getilde alu hoedjes maar flink met de werkelijkheid om de oren. Meneer Assange denkt dat hij volkomen buiten de wet staat en is tegelijkertijd even vals als de baard van Sinterklaas. Hoop dat die lutser heel snel te grazen wordt genomen. Verheug me er nu al op.
The Russian | 16-08-12 | 14:32 |
Ik heb dat landje al een jaar of 4 op de radar en me er redelijk in verdiept.
Het verbaast me totaal niet dat zij hem steunen.
Ik geloof dat het officieel samenleven van homostellen hier als eerste land buiten Europa bij wet geregeld is.
Een jonge democratie en een ongerept land met mooie vrouwen, stranden, wijnen en prime-steaks.
Als ik ga emigreren is het naar Uruguay. For sure.
@ Miep Scharensliep | 16-08-12 | 14:14
Dus als je iemand in gevaar brengt ben je meteen een terrorist? Dus alle vrouwen die achter het stuur kruipen, ouders op bakfietsen en PvdA stemmers zijn terroristen? Beetje overdreven dit. Hoewel...
Que viva el Ecuador! Que se vayan a la mierda, puercos ingleses!
dlseth_ | 16-08-12 | 14:25 | | Reageer+ | 3
Inderdaad het stinkt als een beerput, maar goed dat hij Ecuador, als het goed is, asiel krijgt. Lekker tegen the USA en UK aanschoppen en hakken in het zand. Kijken of de beerput nou nog verder open gaat. Of dat hij zo in een dwangbuis wordt afgevoerd. Kan ook natuurlijk...
@Nietvoordekat | 16-08-12 | 14:35
Vindtd, uiteraart. Sorrie.
Hoe ver zijn we in de wereld gekomen dat we voor mensenrechten moeten vertrouwen op een Zuid-Amerikaanse bananenrepubliek?
@Godsammekraken | 16-08-12 | 14:10
Hoe vindt je het? :')
Patino! Held! Ik drink er vanavond ééntje op je!
Die Ecuadorianen hebben dus nog wél ballen. In tegenstelling tot die laffe Britten.
Alle Londenaren die Assange steunen, zouden in de rij moeten gaan staan om (symbolisch) politiek asiel aan te vragen bij die ambassade. Dit gebeuren benadert de film V for Vendetta wel erg close.
En dan benoemt Van Rossem Ecuador als een Bananenrepubliek LOL!
De libertariërs willen Assange in Nederland politiek asiel aanbieden: www.libertarischepartij.nl/2012/08/lib...
Heerlijk, Uruguay laat zien dat ze ballen hebben. Nou kom maar op US en UK.
Ja dus!
Kappen nou met gelul, ja of nee ?
Het is elke keer weer hetzelfde liedje, klokkenluiders worden onder de knieën afgezaagd, nationaal en internationaal, het is niet anders. welkom in onze Westerse "democratie/beschaving" en vervolgens met het belerende vingertje wijzen naar schurken staten
Als de Amerikaanse justitie er zogenaamd niet in slaagt iemand achter de tralies te krijgen is er meer aan de hand...
en de live stream reuters.livestation.com/demo
@c.onjo | 16-08-12 | 14:17
Het oogt allemaal erg surrealistisch; een politiemacht om een ambassade en een politieke rel voor een vent die in Zweden VERDACHT wordt van een 'verkrachting'.
Ik kan hier in Nederland een compleet dorp verkrachten en de lokale popo zal niet eens de aangiften aannemen. En die knakker krijgt Interpol op z'n bakkes? Hoe grote lul Assange ook is, dit zaakje stinkt net zo hard als z'n enorme ego.
Julian heeft al een deal met de Mossad. Laat die mediagenieke komkommertijdvuller op het vliegtuig stappen richting het gestolen land.
De hele wereld kan aanschouwen hoe Amerika uit pure rancune deze knul wil opknopen om de bekende economische en politieke redenen. Ze zijn te kakken gezet omdat hun smut en riool opengetrokken is en dat moet op kinderlijke wijze vergolden worden.
Ze beroepen zich steeds op "National Security" wat schade is toegebracht. Maar ik wacht nog steeds op bewijzen daarvan. In hoeverre is die schade aangebracht en welke gevolgen zijn daarvan bekend? Helemaal niks. Amerika heeft een soort van Carte Blanche om met wat dom gelul hun ongenoegen invulling te geven.
Het verbaasd me dat de hele westerse wereld dit toelaat. Met name dat eenrichtingsverkeer wat ze hanteren. Ze eisen van alles maar menen diezelfde eisen te kunnen negeren uit hun eigen belang.
Nu zitten we met een westerse partner, Engeland, die veel te ver gaat om iemand uit te leveren voor verhoor naar Zweden over een zaak die rammelt aan alle kanten. Iedereen weet inmiddels dat dit een rookgordijn is om hem via Zweden uit te leveren aan de Amerikanen.
Wat hebben we nu nodig om eens een dikke vinger richting Amerika te wijzen? Ballen?
@Amigo1973 | 16-08-12 | 14:22
Dan waren de protesten niet van de lucht denk ik.
Dat toont nog maar eens overduidelijk hoe hypocriet die Britten en Amerikanen zijn
Assange was al half vergeten.
Deze tactische blunder van de Britten zet hem weer even op het wereldtoneel en zal zijn 'cause' alleen maar helpen.
Ze maken een soort martelaar van hem.
Burby | 16-08-12 | 14:20 |
Moet jij niet naar een date met dat uitroepteken? Gefaciliteerd door GS? Moehaha.
Als Barbaristan (USA) je huid wil ben je verkocht. De engelsen zullen hun holkruip diensten verrichten om Assange te straffen. Bubba wacht al
Proest condoom gescheurd Proest
The land of the free!!!1!
@Burby | 16-08-12 | 14:19
Groot Brittannië is niet het schoothondje van Europa, maar van de VS
Lijkt op schurkenstaat praktijken , wat als het China was geweest die een dergelijk greigement uitte ?
@Canis Spurcus | 16-08-12 | 14:13
Toch lijkt het er veel op dat Assange 'moet hangen', ongeacht de methode.
Bedenk je echter dat jij de volgende kan zijn.....
Ecuador wilde wachten met een besluit over asiel na afloop van de olympische spelen® maar waarom? Misschien hebben ze hem allang het land uit geholpen. Dat zou wat zijn.
@c.onjo
Idd getikte film. Dit scenario zou een film ongeloofwaardig maken, dit kan enkel in de realiteit. Waanzin.
5 minnetjes in een minuutje nav mijn comment @14:14? Omdat ik deze Ubernarcist een terrorist noem? Hoe moet je hem dan noemen? Een wereldverbeteraar? Een weldoener? Iemand die risico neemt om anderen te helpen?
Hij verlinkt juist de mensen die proberen om de wereld een betere plek te maken. Brengt familie van informanten en militairen in gevaar. Hij is niets meer en niets minder dan een zelfbevlekker die zijn ego niet meer onder controle heeft.
@Miep Scharensliep | 16-08-12 | 14:14
"Der Staat hat immer recht!"
Ik verwacht van een aantal Nederlandse sporters de teruggave van olympische medailles vanwege deze internationale mensenrechtenkwestie.
Miep Scharensliep | 16-08-12 | 14:14
Houd eens op met je onzin!
Ha! Geheugen +1
@Miep Scharensliep | 16-08-12 | 14:14
Je mag er van vinden wat je wil, Assange is ook niet mijn favoriet.
Maar een ambassade willen bestormen is gewoon een oorlogsdaad. En volgens de Britten zelf "not done".
En dat allemaal om een goede beurt bij de VS te maken.
Wat een moeite voor een verkrachtingszaak.. Het schoothondje van Europa is weer eens actief.
Stormageddon | 16-08-12 | 14:15
Iets met een kist ofzo? *Compulsief gaat googlen*
Miep Scharensliep | 16-08-12 | 14:14 |
Als jij mij één voorbeeld kan geven dat de lekken van Wikileaks het leven van personen in gevaar heeft gebracht, wil ik misschien wel een discussie met je aangaan. We wachten..
Begint nu toch zo onderhand een getikte film te worden. O nee het is de realiteit. Het bezetten of in ieder geval volledig omsingelen van de ambassade. Tientallen agenten voor een man. Mensen die zonder reden worden opgepakt. Echt absurd wat er nu gebeurd. De Britten zijn redelijk van het pad af.
Zo'n rechten schendend eng land mag dus nooit een olympische spelen organiseren.
Alle landen zouden het boycotten.
@Miep Scharensliep | 16-08-12 | 14:14 | + 0 -
Zo kan je het zien.
Of hij geeft inzicht hoe overheden te werk gaan. Overheden die ons belang van de burgers moet behartigen. Niet hun eigen belang.
Volgens mij zou hij ook informatie vrij geven over banken in de US. Deze wikileaks heb ik nooit gezien.
@Canis Spurcus | 16-08-12 | 14:13
De naam Hugo de Groot komt zomaar bij me op.
Julian Assange is een terrorist. Door het bewust lekken van kritische informatie heeft hij het leven van anderen in gevaar gebracht. Ik mag hopen dat hij op een of andere manier in Amerika voor het gerecht wordt gesleept.
Het gaat bij Julian alleen om Julian en daar gebruikt hij alles en iedereen voor.
Hulde voor de Britten! Als Equador asiel verleent aan dit miezerige excuus voor een mens verliest het veel meer dan alleen het gezicht.
ozconservative.blogspot.nl/2010/12/ann...
@38-15-09 | 16-08-12 | 14:10 | + 0 -
Hij is geen verdachte, hij is uitgenodigd/bevolen door het Zweedse gerecht/OM om een verklaring af te leggen.
Helemaal geen verdacht. Dat is toch vrij absurd.
Ik vroeg mij ook af hoe je die Assange dan eventueel in Equador krijgt. Tijdelijk een diplomaten status geven?
Dit is dus het einde van het vrije westen.
Wat een machtsvertoon, alleen maar om de VS te plezieren.
Een ambassade is een stukje buitenland, met souvereiniteit. Ik verwacht dat het ICC uit den Haag zich ermee gaat bemoeien (als ze zichzelf serieus nemen) en ik verwacht dat de VN Ecuador in het gelijk stelt. Een inval in de ambassade, is een niets anders dan een oorlogshandeling.
Live via RT.
rt.com/on-air/uk-assange-scuffles/
Assange will be refused safe passage even if Ecuador grants asylum - Foreign Office >>
@KrentCanyon | 16-08-12 | 14:07
Zoiets?
endlesspicdump.com/original/get%20in%2...
Even voor de duidelijkheid, de vermeende verkrachting is een feite een beschuldiging over onenigheid over het wel of niet gebruiken van een (al dan niet gescheurde condoom), waarvoor geen overtuigend bewijs is. Een van de twee vrouwen is Anna Ardin, hardcore feminist/mannenhater, werkte voor een door de VS gefinancierde anti-castro organisatie in Cuba, welke banden heeft met de CIA. So, do the math...
Je gelooft het niet, hè?
Ik was altijd in de veronderstelling dat asiel aanvragen zo geregeld was.
Als overheden nu ook zo moeilijk deden over die opmerkelijke migrantenstroom richting onze landen onder het mom van asielzoekers (economische) dan hadden we nooit een Assange nodig gehad om inzicht te geven dat overheden niet handelen in het belang van de burgers.
Het is een grof schandaal hoe Engeland hier mee omgaat. Ik verbaas me echt hoe weinig mensen er voor de ambassade staan te demonstreren.
Hoe zijn we zo apatisch geworden?
Wat je ook van hem vindt:
De Britten gaan wel erg ver voor iemand die in Zweden wordt verdacht* van aanranding/verkrachting. Zover dat ze de diplomatieke regels willen schenden en daarmee in feite de oorlog verklaren aan Ecuador.
*De dames in kwestie neukten vrijwillig met hem maar hij gebruikte geen condoom. In Zweden is het feminisme kompleet doorgeslagen.
Ik weet wel wat erachter zit. De gelekte informatie is veel geld waard. De internationale handel in geheime informatie is ingestort en dat vinden de spooks niet leuk.
Heeft ie niet een direct lijntje met V?
Informanten verlinkt en diplomaten die elkaar het licht in de ogen niet meer gunnen. Wie kan me uitleggen wat we verder met Egootje Julian zijn opgeschoten?
Ik zou dubbel liggen als hij ondertussen al het land uit is gesmokkeld naar Equador.
REAGEER OOK