Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

UK wil ambassade Ecuador enteren voor Assange

inbelbridage.jpg Wikiwobber Julian Assange is een gewild persoon. Zweden zoekt 'm wegens een vermeende verkrachting, de VS willen 'm voor hoogverraad en spionage, en Engeland is bereid om de ambassade van Ecuador in Londen te bestormen en hem met geweld naar buiten te sleuren. In die ambassade zocht Assange in juni asiel en volgens de Ecuadoraanse minister van BuZa, Ricardo Patino, hebben de Britten hem een telex gestuurd waarin ze dreigen om hem in de ambassade, dus feitelijk op diplomatiek onschendbaar grondgebied, te komen arresteren. Antwoord van Ecuador: 'De tiefus, theelurkers. We zijn goedverdoeme geen Britse kolonie'. Blijkbaar staat premier Cameron nogal onder druk van Amerika, want voor een schimmige Zweedse verkrachtingszaak zonder hard bewijs is Engeland echt niet bereid om een oorlogsdaad te verrichten tegen een bevriend land. Then again, in Engeland kun je ook vier jaar cel krijgen als je linkt naar torrents. Waarmee in ieder geval duidelijk is dat de uitwassen van het internet voor dramatisch digibete paniek zorgen bij de Britse beleidsmakers. Donderdag om 14:00 uur (NL tijd) maakt de regering van Ecuador bekend of ze de levensgevaarlijke terrorist en topcrimineel computernerd met PR-skills Assange asiel verlenen, of dat ze hem uit gaan leveren aan de Britten, waarna de Britten hem op hun beurt uit kunnen leveren aan Zweden, zodat de Zweden hem netjes aan de Verenigde Staten kunnen overleveren en we daarna tot in de oneindigheid nooit meer een teken van leven van Julian Assange zullen vernemen. Britse troepen verzamelen zich bij zijn al binnen bij de ambassade. Update: Voor zolang als het duurt, is 'just a guy' James Albury bij de ambassade in Knightsbridge voor verslag. Update: Geruchten over een dealtje tussen UK en EC. Update: De president van Ecuador ontkent vooralsnog dat Assange asiel krijgt. En Engelse Ecuadoranen zijn boos op Engeland.

Reaguursels

Inloggen

Assange is een held.

brx | 16-08-12 | 22:54

Die aanklacht van de Lullensmullers is lachwekend. De condoom is geschreurd. Mijn god hoe verzin je het. Mensenrechten oke, maar niet als het rijk der barbaren /USA) het slecht uitkomt. De cel naast Bubba is al gereserveerd in een US Super MAX voor Assange

Zatkniss | 16-08-12 | 13:39

Big bana, met deze mening krijg je ruzie in dit mainstream nest.

Oltmans | 16-08-12 | 12:50

Big bana snapt hetook, wisselgeld is hij, en volkomen onbelangrijk verder.

Oltmans | 16-08-12 | 12:48

Bigi Bana Boy | 16-08-12 |
Loop jij niet op kwakoe?

De zorgverzekeraar N | 16-08-12 | 12:23

Assenge is wisselgeld voor Ecuador. Met zo'n aanwinst kun je handel drijven. En zo werkt dat gewoon. Julian gaat gewoon naar Zweden. Let op mijn woorden.

Bigi Bana Boy | 16-08-12 | 12:17

-weggejorist-

Alexandre | 16-08-12 | 12:08

In Engeland hebben ze een wet die de diplomatieke status van een ambassade kan opheffen. Dit hebben ze gedaan om in 1984 een Britse politieagente werd doodgeschoten vanuit de Libische Ambassade. Ik denk dat het overigens geen politieke rel waar is. Assange zit gevangen en de politie kan het langer uithouden dan Assange.

subsidistan | 16-08-12 | 11:16

Noujaazeg HOUEENSOP Engeland !
Deze terroristische natie moet een halt toegegroepen worden.

hotmint | 16-08-12 | 11:16

President van Ecuador is de grootste leugenaar ter wereld en haat het vrije woord. Geloof er geen fuck van dat Assange aziel krijgt.

hobbit | 16-08-12 | 10:58

Ecuador zal op alle manieren onder druk worden gezet en zo de arm op de rug worden gedraaid. Uiteindelijk zullen ze (moeten) toegeven. Zo rolt deze wereld nu eenmaal.

Bigi Bana Boy | 16-08-12 | 10:50

Aanschouw hoe de wereld echt in elkaar steekt en hoe de macht werkelijk werkt.

Bigi Bana Boy | 16-08-12 | 10:37

@Alteidt Glijck ja er zou maar iemand eens een hackaton organiseren in de nationale ambassade van de UK naar keuze. Dat zal me een leuk feestje worden.

Skinkie | 16-08-12 | 10:33

Die Britten zijn pislink en Cameron staat, quote: nogal onder druk van Amerika, want voor een schimmige Zweedse verkrachtingszaak zonder hard bewijs is Engeland echt niet bereid om een oorlogsdaad te verrichten tegen een bevriend land.
Dan ga je je toch afvragen of die hele uitlevering dan toch niet een groot rookgordijn is om Assange uit te leveren aan Zweden (voor zover je daar al twijfel over had).
Dan vraag ik me ook gelijk af, wat die Shit-Yanks in handen hebben om Zweden onder druk te zetten cq in een houtgreep hebben?
Zweden heeft ook onder druk van die klote-Amerikanen hun wetgeving aangepast zodat The Pirate Bay moet verkassen.
En mochten die Britten zo ongelooflijk stom zijn om de Ambassade binnen te vallen dan is dit een regelrechte oorlogsverklaring aan Ecuador.
En wat moeten andere landen dan daar wel niet van denken, die ook een ambassade in de UK hebben ?
Zo van: Heeee, als het die Amerikaanse schoothondjes niet uit komt (lees: onder druk kan die klote Amerikanen) dan vallen ze doodleuk je ambassade binnen zonder blikken of blozen.
Dus Ecuador, maak Assange Ecuadoriaans staatsburger en een diplomatiek paspoort.
Dan nog eens zien of die "bunch of inbreeds" {lees: Engeland} die ambassade binnen durven te vallen of te arresteren als ie op het vliegtuig naar Ecuador stapt.
Maar, wie de bal kaatst....... dan moeten die Britten ook niet raar opkijken als vreemde mogendheden hun ambassades in het buitenland ook binnenvallen om de meest rare redenen.
Al was het dan alleen maar om een kijkje in de keuken te kunnen nemen.
"This wil backfire in their faces"

Lenco | 16-08-12 | 10:18

Anderen zullen dit argument al wel gegeven hebben,
(Helaas de andere reacties nog niet gelezen)
maar weet de UK dat onfrisse regimes voortaan dit precedent zullen gaan gebruiken om asielzoekers uit ambassades te halen en andere schendingen van souvereiniteit schaamteloos uit te voeren?
Hoe denkt de UK voortaan haar eigen ambassades veilig te houden?
Heel het internationaal recht (geschreven of ongeschreven) naar de kloten.
En dat voor een vage aanklacht uit Zweden?
Neeeeeeeeeeeeee
Dit heeft secret service 'written all over it'
En dan gaat het niet alleen over de britse (vandaag even zonder hoofdletter) secret service.
Dit vernietigt meer dan het oplost.
En ik vind tussen haakjes ook dat Assange moet worden berecht, maar dit slaat alles.
Geeft Equador asiel, dan is het jammer voor iedereen.
Ze moeten hem dan ook naar Equador laten gaan.
Zo is het nu eenmaal.

Alteidt Glijck | 16-08-12 | 09:24

@Ronald1900 | 16-08-12 | 08:22
De macht van het Vk ligt niet in de VK als soevereine staat, maar in de Kroon.

en.wikipedia.org/wiki/The_Crown

Overigens vind ik dit wel hilarisch om te zien allemaal. De VS zijn een stelletje jankerds die er niet tegen kunnen dat iemand de vuile was buiten hangt en Assange is een mediageile autist die met een kloppend lid rondloopt zodra iemand zijn naam uitspreekt..

dlseth_ | 16-08-12 | 08:47

Nee.. :) Het gaat hem niet lukken, dat is al duidelijk.

Burby | 16-08-12 | 08:46

Burby | 16-08-12 | 08:16
Bij mij precies hetzelfde. Weet Irru al wie je bent?

Strohond | 16-08-12 | 08:34

Het is toch allemaal wat. De staat de grote vijand, de bedrijven die over lijken gaan, De Westerse wereld die eigenlijk nog verrotter is dan de Taliban. Tjonge jonge en dat allemaal om het vermeende recht op graties software, muziek en filmpjes goed te praten.

janjing | 16-08-12 | 08:34

DANNY3960 | 16-08-12 | 07:13 |
Ja, natuurlijk met 242.900 km² en 61.113.205 inwoners (stand 2009) stelt je op internationaal en wereldniveau natuurlijk niet ECHT veel voor.
Er zijn genoeg landen met tientallen keren zoveel oppervlakte- en inwoners.
Het is vooral de naam en de geschiedenis van GB waardoor zij denken dat ze nog iets in de pap te brokkelen hebben. En ja. wanneer je de "Commonwealth"-landen meetelt ziet de situatie er natuurlijk anders uit. Maar ook dit is eigenlijk nog enkel een ceremonieel verschijnsel. Het hoort er nu eenmaal bij.

Ronald1900 | 16-08-12 | 08:22

Wat zit die Assange (en de meeste reaguurders) nou toch te zeiken. Hij overtreedt de Britse-, Zweedse- en de Amerikaanse rechtsorde en wil zich niet verantwoorden? Oppakken en voor de rechter brengen, daar kan hij zijn zegje doen.
Trouwens sinds Obama het voor het zeggen heeft is alles toch koek en ei in de USA?

janjing | 16-08-12 | 08:21

Strohond | 16-08-12 | 06:58

Morning! Erg kort, maar heerlijk als altijd.. En u?

Burby | 16-08-12 | 08:16

Inter arma enim silent leges

warlockdude | 16-08-12 | 08:16

Met zo'n 20 jaar horeca ervaring ben ik waarschijnlijk honderden keren in overtreding geweest. He, ga even opzij, trek je buik in, doe je tieten even aan de kant, even de benen opzij..... man, man , man..... heb ik echt over volle bak in een discotheek werken.

Sorry, mag ik er even bij, pardon, ik moet er even langs, enz. enz.

DAT WERKT NIET

Vermoedelijk heb ik met veel geluk tientallen jaren celstraf ontlopen, ......

DANNY3960 | 16-08-12 | 08:08

En ja hoor!
Het is weer tijd het aluhoedjes stevig over de schedel te trekken zie ik, maar mag ik voordat we op hol slaan, de heren er even op wijzen dat de VS nooit aan de UK de uitlevering van Assange verzocht hebben.
*de VS willen 'm voor hoogverraad en spionage, zei de gek*

Generaal Nguyen Giap | 16-08-12 | 07:51

Die hele aanklacht in Zweden is ook opgezet om een excuus te hebben Assange op te pakken cq arrestatiebevel .. of niet dan?

michelr | 16-08-12 | 07:50

Good old József kardinaal Mindszenty genoot van 1956 tot 1971 asiel in de Amerikaanse ambassade in Boedapest. Assange kan dus nog even voort tenzij alle diplomaten van Ecuador het VK worden uitgewezen, de straatdeuren verzegeld en de waterleiding afgesloten. Onze held resteert een hongerstaking. Geen Weense Conventie die hem daarbij kan helpen.

hhmariavanempel | 16-08-12 | 07:26

Ronald1900 | 16-08-12 | 06:58 | + 0 -

Middelgroot landje?

DANNY3960 | 16-08-12 | 07:13

Vergeet even niet dat Groot-Britannie nog steeds DENKT een wereldmacht van betekenis te zijn.
Die situatie ging misschien 100 jaar geleden nog op, maar tegenwoordig is het gewoon een matig presterend middelgroot landje in Europa. Alleen; old habits die slow, en dat geldt zeker in de UK.

Ronald1900 | 16-08-12 | 06:58

Burby | 16-08-12 | 06:34
Goedemorgen Burby. Lekker geslapen?

Strohond | 16-08-12 | 06:58

De soap gaat verder. Wel raar dat het script van deze soap nog niet uitgelekt is.

Strohond | 16-08-12 | 06:56

Assange krijgt officieel asiel. UK veroorzaakt 'n diplomatieke rel. USA staat achter UK, this can get very ugly.
Time to pull your head out of USA's ass UK.

Burby | 16-08-12 | 06:34

Stormageddon | 16-08-12 | 05:10 | + 0 -

Ik heb er nog een paar gelezen......... van vroegAh...... tenenkrommend.

DANNY3960 | 16-08-12 | 06:27

Bij deze feliciteer ik De Rode Duivels met hun winst! Mag ik dat zeggen?

Oh sorry Louis.

DANNY3960 | 16-08-12 | 06:21

DANNY3960 | 16-08-12 | 05:24 | + 0 -

Ik mis koerbagh, van dal, piquant, Frick.......

DANNY3960 | 16-08-12 | 05:48

Stormageddon | 16-08-12 | 05:10 | + 0 -

LOL, ik herinner me inderdaad dat ik al trollend mijn eerste plempsels deponeerde, na maanden meelezen.

DANNY3960 | 16-08-12 | 05:24

Stormageddon | 16-08-12 | 05:10 | + 0 -

Grrrr. Al prutsend en zoekende zijnde heb ik een schuiftool ontdekt.......

Toch bedankt.

DANNY3960 | 16-08-12 | 05:18

@A.Green | 16-08-12 | 04:34
En omdat er een "wet" is die het eventueel mogelijk maakt, maakt het dat meteen moreel volkomen in orde. Niet verder over nadenken, er is wet die zegt het dat mag.
Zoals er ook ooit een wet was die bepaalde mensen verplichtte een gele ster op hun jas te naaien.
Er is een wet, dus dan is het goed. En dan is iedereen die geen enkele wet overtreedt en zich beschermt tegen het machtsmisbruik van een staat een "laf mietje".

Farizeeër.

Stormageddon | 16-08-12 | 05:08

Nietvoordekat | 16-08-12 | 04:30 | + 0 -

Ik typ mn nick in en krijg de laatste plempsels...... ik wil weleens weten wanneer ik mmn eerste plempsels plaatste,

DANNY3960 | 16-08-12 | 05:03

Nietvoordekat | 16-08-12 | 04:30 | + 0 -

Sinds een paar jaar plemp ik hier, iedereen blijkt te traceren. HELP ik snap de tool niet.

DANNY3960 | 16-08-12 | 04:58

@A.Green | 16-08-12 | 04:34
Je bent zelf een laf mietje.

Nietvoordekat | 16-08-12 | 04:51

@Bac | 16-08-12 | 04:24
Ik had niet het idee dat ik jou wat gevraagd had. Doe je dat vaker, vragen die aan een ander worden gesteld benatwoorden? En ben jij "velen"? Schizofreen, wellicht?

Stormageddon | 16-08-12 | 04:38

Vertaling van de geenstijl hysterie: de VK heeft gemeld dat er een wet is in de VK dat het hun RECHT geeft om laffe mietjes als Assange uit de ambasade kan halen als ze willen.
Ook heeft de VK gezegd dat ze er wellicht niks meedoen omdat het moment het laffe mietje de ambassade verlaat ze hem gewoon kunnen oppakken.

A.Green | 16-08-12 | 04:34

@Bac | 16-08-12 | 04:24
search-geenstijl.thruhere.net/#%22bac%...
Als ik die discussie tussen jou en Storm zo even mag volgen, zet ik m'n spaargeld er op dat hij in ieder geval niet voor jou onderdoet.

Maar goed, wie mag jij dan wel niet voorstellen?

Nietvoordekat | 16-08-12 | 04:30

Stormageddon | 16-08-12 | 03:08 |

Ik dus

Bac | 16-08-12 | 04:24

Lichten doven doet.

DANNY3960 | 16-08-12 | 04:21

Idem iets fout met de server o.i.d., en dus multiple identieke posts omdat ik _internal server error meldingen kreeg waarvoor desondanks excuus. Je zou er een aluhoed om opzetten. Gelukkig weet ik beter.

Klemlepp | 16-08-12 | 03:58

Hahahaha..... GO rickuhmja en Nietvoordekat

Vind die Oltmans wel wat vage dingen zeggen hoor, zat ie soms al die jaren in een grot in Afganistan, zo naief.....

Peter Edo | 16-08-12 | 03:58

Server error! Neem 't me kwalijk!

c.onjo | 16-08-12 | 03:50

Oltmans | 16-08-12 | 03:15


Man, man, je gebrabbel doet me rillen.

DANNY3960 | 16-08-12 | 03:48

@Nietvoordekat | 16-08-12 | 03:21 | -10
Een loze reactie om een excuus te hebben bedoel je? En nog steeds geen inhoudelijk antwoord natuurlijk. Hoe vond je die AI-site over Ecuador trouwens om nu eens een retorische maar natuurlijk wel waardenvrije vraag te stellen?

Klemlepp | 16-08-12 | 03:39

@Nietvoordekat | 16-08-12 | 03:21 | -10
Een loze reactie om een excuus te hebben bedoel je? En nog steeds geen inhoudelijk antwoord natuurlijk. Hoe vond je die AI-site over Ecuador trouwens om nu eens een retorische maar natuurlijk wel waardenvrije vraag te stellen?

Klemlepp | 16-08-12 | 03:35

@Nietvoordekat | 16-08-12 | 03:21 | -10
Een loze reactie om een excuus te hebben bedoel je? En nog steeds geen inhoudelijk antwoord natuurlijk. Hoe vond je die AI-site over Ecuador trouwens om nog eens een retorische en natuurlijk waardenvrije vraag te stellen?

Klemlepp | 16-08-12 | 03:34

@Nietvoordekat | 16-08-12 | 03:21 | -10
Een loze reactie om een excuus te hebben bedoel je? En nog steeds geen inhoudelijk antwoord natuurlijk. Hoe vond je die AI-site over Ecuador trouwens om nog eens een retorische en natuurlijk waardenvrije vraag te stellen?

Klemlepp | 16-08-12 | 03:32

@Nietvoordekat | 16-08-12 | 03:21 | -10
Een loze reactie om een excuus te hebben bedoel je? En nog steeds geen inhoudelijk antwoord natuurlijk. Hoe vond je die AI-site over Ecuador trouwens om nog eens een retorische en natuurlijk waardenvrije vraag te stellen?

Klemlepp | 16-08-12 | 03:31

@#enpassant | 16-08-12 | 03:26
Het is geen moeite, ik doe het tussen de bedrijven door.
Overigens heet het mooiste spel ter wereld "coïtus", maar dat terzijde.

Stormageddon | 16-08-12 | 03:29

Een loze reactie om een excuus te hebben bedoel je? En nog steeds geen inhoudelijk antwoord natuurlijk. Hoe vond je die AI-site over Ecuador trouwens om nog eens een retorische en natuurlijk waardenvrije vraag te stellen? Nietvoordekat | 16-08-12 | 03:21 | + 0 -

Klemlepp | 16-08-12 | 03:29

@Stormageddon | 16-08-12 | 03:20 | + 0
Tussendoor, waarom neem je moeite om op iemand te reageren die zichzelf blijkbaar intelligent vindt, maar toch het mooiste spel ter wereld 'schakspel' noemt?

#enpassant | 16-08-12 | 03:26

@Oltmans | 16-08-12 | 03:23
Kom eens op met die "velen met jou"?

Simpele vraag, troll. Doe eens gewoon netjes antwoorden als een volwassene je wat vraagt.

Stormageddon | 16-08-12 | 03:25

Storm, je herhaalt helaas alleen maar wat ik in je gezicht smijt. Vlieg op, drol.

Oltmans | 16-08-12 | 03:23

Behalve Kat, die wens ik een hele bijzondere nacht toe.

Oltmans | 16-08-12 | 03:21

@Klemlepp | 16-08-12 | 03:17
Jij wilde toch een antwoord op je waardeloze vraag? Beetje laf dat je er daarna vandoor gaat. Enfin, ik duik m'n nest in. Welterusten.

Nietvoordekat | 16-08-12 | 03:21

Behalve Kat, die wens ik een hele bijzondere nacht toe.

Oltmans | 16-08-12 | 03:21

Sinds mijn snotneustijd heb ik een hekel aan verraders, dit lijkt me toch een andere kwestie.

DANNY3960 | 16-08-12 | 03:21

Een Het kater denk ik. Balletjes weg.

Oltmans | 16-08-12 | 03:20

@Oltmans | 16-08-12 | 03:10
Ach lullo, ik noem mijzelf helemaal niet intelligent, ik noem mezelf geen intellectueel. Mensen die dat doen zijn het vaak niet. Ik vertel je alleen dat de overheid mij verplicht heeft getest tot 3x toe. Ik hecht daar verder geen waarde aan, het is een simpel feit.

En dat vroeg ik niet. Ik vroeg waar je je op baseert. En ik vroeg je wie die velen met jou zijn? Iemand die zegt namens velen te spreken moet niet bevreesd zijn die velen te noemen. Als argument op zich stelt het natuurlijk niks voor, zelfs niet als die velen het wel met je eens zijn. Een argumentum ad populum is gewoon een drogreden.

Hoe dan ook: ik was er meer dan 25 jaar geleden al achter dat hoe meer je weet, hoe meer je ook weet dat er nog veel meer is dat je niet weet. Daar vertel je me niet nieuws mee.

Stormageddon | 16-08-12 | 03:20

Kat, klef, kots.

Oltmans | 16-08-12 | 03:20

Niet zo diep gefocused op een onderwerp als dit, enige afstand. Niet alles maar relateren aan je eigen gevoelens maar ook zien dat de hazen nou eenmaal zo lopoen soms. Dat geeft wijsheid en inzicht. De grote lijn gaat prima in deze wereld. Kop erbij houden, hoofd koel en je hart op de goeie plaats. En niet overal zo hysterisch op reageren. Slaap lekker.

Oltmans | 16-08-12 | 03:19

Hee.. ik zou graag nog even doorgaan vanavond, ben 't er niet mee eens wat er daar allemaal gebeurt. Maar morgen weer een drukke dag, dus ik duik m'n nest in.

Kan iemand de trol zo uitlaten?

Nietvoordekat | 16-08-12 | 03:18

Heren, heren straks scheurt uw voorbehoedsmiddel nog en wordt u alsnog (morning-after) er uitgejorist door de achteraf toch niet zo tevreden partner(s).

Klemlepp | 16-08-12 | 03:17

blandurego
Ja natuurlijk, en kan ook niet anders.

Oltmans | 16-08-12 | 03:16

therapeut
Helemaal met je eens, maar dit is zo opgeblazen. Die assange doet er helemal
Al niet toe, hij heeft zichzelf gemystificeert, knap. Maar in het schakspel is hij nog minder dan een stofje. Hij heeft zijn hand overspeelt. En iedereen hier laat zich leidendoor zij marketingtruc.

Oltmans | 16-08-12 | 03:15

blandurego | 16-08-12 | 03:10

op = om

blandurego | 16-08-12 | 03:14

irriducibili79

Slaap lekker, hoop,dat je wat minder naief wordt.

Oltmans | 16-08-12 | 03:12

Kat.... hey jongens.... je zoekt permanent bondgenootschap in je comments, dat is zo klef en sneu. Wordt eens een grote vrouw.

Oltmans | 16-08-12 | 03:11

@Oltmans | 16-08-12 | 02:54
"Chaos en verderf kosten onmogelijk veel kapitaal."
Als het zo simpel zou zijn...
Helaas levert chaos en verderf mensen ook dingen op.
Vaak op de korte termijn.
En laat mensen, individuen, nou net korte termijn denk wezentjes zijn...
Maar ik zie het niet zo negatief in, mensen zullen uiteindelijk wel slimmer worden, kost nog wat honderd jaar misschien. Maar Wikileaks is toch een stap in de goede richting. En geloof het of niet, wat Assange betreft maakt het niet zoveel uit, het is een strijd van de machthebbers om tijd te rekken, al beseffen ze het zelf nog niet. Internet en daarmee vrijheid valt niet meer te controleren, of tegen te houden, ten goede of ten kwade.
Hooguit wat te te vertragen.

je therapeut | 16-08-12 | 03:11

Stormageddon
Hahaha nog dommer ( geen trollen) mensen die zichzelf intelligent noemen zijn per definitie beperkt/vrij dom. HOe meer je weet hoe beter je er achter komt dat je nog niet zoveel weet. Auw.

Oltmans | 16-08-12 | 03:10

Ging uiteraard op de manier waarop Oltmans.

blandurego | 16-08-12 | 03:10

Hé jongens, zullen we gewoon ophouden de trol te voeren? Ik heb nog een hele zak trollenvoer, maar Oltmans mag niks meer.

Nietvoordekat | 16-08-12 | 03:10

@Oltmans | 16-08-12 | 03:02
Ja jij maakt je druk dat je geliefde systeempje naar de knoppen gaat.
Verders jij ook een goede nacht met een enkele nachtmerrie toegewenst.

irriducibili79 | 16-08-12 | 03:09

rickuhmja
Nee, ben tegen elke vorm van voorgekauwde praatjes.
Blandu, een andere menining is geen trollen, als je dat zegt dan hoor je hier niet.

Libertas, yeah.... iri man

Oltmans | 16-08-12 | 03:08

@Stormageddon | 16-08-12 | 03:03
Scherp.

Nietvoordekat | 16-08-12 | 03:08

@Oltmans | 16-08-12 | 03:04
Noem ze eens, die velen met jou? Namen en rugnummers?
En ook waar je dat op baseert? Zelfs de overheid weet beter, zij hebben m'n intelligentie 3x verplicht laten testen. Op school, bij de keuring voor de dienstplicht en bij een assessment voor een overheidsbaan (die ik gelukkig heb afgewezen), dus kom maar op.

Stormageddon | 16-08-12 | 03:08

@Oltmans | 16-08-12 | 03:04
Oh wacht, je had het tegen mij.

Ik ben niet oud, geen wijf, kan andersdenkenden wel waarderen, ben niet bang iets op te steken... En dat velen iets vinden maakt het nog geen waarheid. Wederom, zeg dan "ik vind je dom", want over de feitelijke intelligentie van storm weet jij echt niks.

Nietvoordekat | 16-08-12 | 03:07

@Oltmans | 16-08-12 | 03:01
Welterusten fokking hippie. Tot de volgende keer.

LibertasSimplex | 16-08-12 | 03:07

@ Oltmans

Je bent aardig aan het trollen inderdaad en het wordt steeds erger. Niemand komt aan Stormageddon!! Bovendien wat Nietvoordekat zegt @ 3.02.

blandurego | 16-08-12 | 03:07

Oltmans | 16-08-12 | 03:04 |

Zegt er een wat over het respecteren 'andersdenkenden', jij bent toch alleen van de voorgekauwde perspraatjes van woordvoerders en staatskrantjes? Dan ben je niet bezig met denken.

rickuhmja | 16-08-12 | 03:06

Kat, waar be,oei je je in godsnaam mee, heb je de subtitel van dit blog wel eens goed gelezen. Dat betekent dat zinder ommehaal alle doordachte meningen welkom zijn, zo ook de mijne. Kleffe meid.

Oltmans | 16-08-12 | 03:06

Ik heb van die fim gehoord maar ken hem niet en begrijp je opmerking dus niet. Films, mooi man! Hahahaha

Oltmans | 16-08-12 | 03:05

@Oltmans | 16-08-12 | 03:01
Ga gewoon weg dan? Klik rechtsboven en duik je nest in, hebben wij geen last meer van je.

Nietvoordekat | 16-08-12 | 03:04

Kat, je bent een oud wijf als ik je goed lees. Je kunt andersdenkende niet waarderen, je zou er ook wat van op kunnen steken. Klef en te bang om over de dijk te kijken, dat ben je, en Storm is wel dom, dat vind ik niet alleen maar velen met mij.

Oltmans | 16-08-12 | 03:04

@Oltmans | 16-08-12 | 02:59
Tuurlijk. Neem je eigen advies ter harte: ga lekker rustig slapen. Ik heb er zelfs een pilletje voor. Het is de blauwe.

agilitrix.com/wp-content/uploads/2011/...

Stormageddon | 16-08-12 | 03:03

irriducibili79
Slaap lekker. Ik maak me ook druk. Zie het anders.

Oltmans | 16-08-12 | 03:02

@Oltmans | 16-08-12 | 02:59
Stormageddon dom? Daar ben ik het niet mee eens. Je kunt het met hem oneens zijn, maar "wat ben jij dom" is toch zo'n kortzichtig argument.

Ik zou het op jou toe kunnen passen, maar dan spreek ik mezelf tegen. Ik hou het er maar bij dat je een merkwaardige bijdrage levert op het moment, die ik niet kan waarderen.

Nietvoordekat | 16-08-12 | 03:02

Tot morgen bengels. Niet zo bang zijn. Over een jaar loopt Assange weer vrij rond en zal hij wel drie keer nadenken voor hij anderen in gevaar brengt.

Oltmans | 16-08-12 | 03:01

Tsja bij alles waarvan Assange beschuldigd of verdacht wordt kan hij natuurlijk van Zweden, de UK, en de VS geen recht verwachten en van Ecuador natuurlijk des te meer net als de rest van de mensheid en in de eerste plaats de Ecuadoroaan zelf: www.amnesty.org/en/region/ecuador

Klemlepp | 16-08-12 | 03:01

@Oltmans | 16-08-12 | 02:54
Ja in het verleden ging het ook altijd goed en wat gebeurt er als het niet snel genoeg gaat, juist... En nu ga ik slapen en niet lekker rustig, want er zijn gelukkig nog mensen die zich druk maken.

irriducibili79 | 16-08-12 | 03:01

Oltmans | 16-08-12 | 02:59 | | Reageer+ | 0
Ik reageer inhoudelijk op jouw gezwets. Je lult maar wat trol. Daaag!

c.onjo | 16-08-12 | 03:01

Conjo. Denk eens na. En reageer dan inhoudelijk ajb.

Oltmans | 16-08-12 | 02:59

@Nietvoordekat | 16-08-12 | 02:55
Damage-control. Disinformation. Propaganda. Noem het maar wat. Telefoon uit Brussel of Zoetermeer.

Stormageddon | 16-08-12 | 02:59

Stormageddon
Je snapt er echt geen jota van. Dat je dom was was bekend maar je overtreft nu jezelf. Ik ga er niet in mee. Dat verlies ik van je, want jij bent beter in domheid.

Nee Kat, hij moet niet dood en hij gaat ook helemaal niet dood. Doe niet zO hysterisch.

Oltmans | 16-08-12 | 02:59

Oltmans | 16-08-12 | 02:56 | | Reageer+ |
Wat loop jij een partij uit je nek te zwetsen zeg! Damn!

c.onjo | 16-08-12 | 02:58

Gewoon niet zo bang zijn, optimistisch blijven en vertrouwen hebben. De evolutie heeft ons tot nu toe heel veel gebracht. Althans, ik ben blij dat mn kinderen niet aan griep oberleden zijn, ik mijn cultuur begrijp door anderen te zien, en we zogeel geld hebben met zijn allen dat we andere ermee kunne helpen.

Oltmans | 16-08-12 | 02:56

@Oltmans
Zeg, loop jij hier te spammen namens de Assange-moet-dood-foundation of zoiets? Allejezus zeg. Als het je geen hout interesseert wat er met Assange gebeurt, wat doe je hier in godsnaam dan? Het is 3 uur 's nachts man!

Nietvoordekat | 16-08-12 | 02:55

@Oltmans | 16-08-12 | 02:52
Jij hebt geen pointe. Trollen hebben nooit een punt.

Stormageddon | 16-08-12 | 02:55

irriducibili79
Kan niet anders want chaos en verderf kosten onmogelijk veel kapitaal. Het moet en zal dus wel goed gaan, alleen gaat het ons te langzaam. En dat tempo is het zorgenkindje.

Oltmans | 16-08-12 | 02:54

@Stormageddon | 16-08-12 | 02:51
Lol! You are ever so right again *BTW*

irriducibili79 | 16-08-12 | 02:54

@Stormageddon | 16-08-12 | 02:48
Dat is één van de citaten waar ik mee opgevoed ben. Sommige dingen verliezen nooit hun actualiteit.

Nietvoordekat | 16-08-12 | 02:54

Oltmans | 16-08-12 | 02:49 |

Komt goed, vergeet vooral niet zelf na te denken.

rickuhmja | 16-08-12 | 02:53

Stormageddon
Auw... je mist de pointe...

Oltmans | 16-08-12 | 02:52

@Oltmans | 16-08-12 | 02:48
Ik hoop dat je gelijk hebt, maar ik vrees met grote vrezen dat echte vrijheid nooit op deze manier zal ontstaan.

irriducibili79 | 16-08-12 | 02:52

Rustig doorlopen mensen.

Oltmans | 16-08-12 | 02:52

@Oltmans | 16-08-12 | 02:44
Dat doet Heineken al. En alle bedrijven in dit land. Als de bedrijven dat niet zouden doen, dan zou er geen cent in de schatkist komen.

Stormageddon | 16-08-12 | 02:51

Piet_Snot | 16-08-12 | 02:46 |
De UK politie kan Assange al in de hal van het gebouw aanhouden omdat deze ruimte niet valt onder de onschendbaarheid. Dit is ook de reden dat de politie het gebouw heeft kunnen betreden. Daarnaast heeft hij nog een metertje of wat vanaf de ingang naar een voertuig te lopen en daar kunnen ze hem ook bij zn ballen pakken.

Barack_Obama | 16-08-12 | 02:51

@Klemlepp | 16-08-12 | 02:39
Als je zo ongelooflijk benauwd zit om een reactie...

Nee, er is geen reden dat anders te zien.

Ik denk overigens dat je je definitie van "waardenvrij" nog een keer moet herzien. Je schijnt niet bepaald neutraal tegenover Assange te staan. En dat is terug te zien aan je vraag. Jij stelt (of insinueert, als ik dat er tenminste uit kan lezen) dat Assange maar mee moet werken, omdat hij niks te verbergen heeft. Ik stel dat hij in beginsel niks verkeerd gedaan heeft, en dat de Zweedse politie slechts met hem wil praten.

Luister nog een keer: hij heeft seks gehad, met toestemming van die vrouw dus, waarbij er kennelijk iets verkeerd gegaan is met het condoom, en nu heet het verkrachting en is er een internationaal opsporingsbevel. Dat is wat er gebeurd is, nuchtere feiten. En zo'n internationaal opsporingsbevel is voor enorm zware criminelen, niet voor mannen wiens condoom gescheurd is.

Enfin, laat ik alvast even de toekomst uitstippelen als hij uitgeleverd wordt naar Zweden: USA vraagt om uitlevering, Zweden accepteert, en dan zit hij in de USA in de problemen. Terwijl hij NIKS verkeerd gedaan heeft.

Nietvoordekat | 16-08-12 | 02:51

Er is thans geen reden tot ongerustheid.

Oltmans | 16-08-12 | 02:51

Stormageddon
Leuk he.

Oltmans | 16-08-12 | 02:50

rickuhmja
Sterkte met volwassen worden.

Oltmans | 16-08-12 | 02:49

Zelfs Martijn Monshouwer kan daar een puntje aan zuigen..

Edward Bernays | 16-08-12 | 02:49

@Oltmans | 16-08-12 | 02:43
Klinkt bekend.
"Ik verzoek den luisteraars dan ook om wanneer ze straks hunne legersteden opzoeken, even rustig te gaan slapen als ze dat ook andere nachten doen. Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te zijn"

Je nick is verkeerd. Het had "Colijn" moeten zijn.

Stormageddon | 16-08-12 | 02:48

irriducibili79
Eigen hachje willen redden is de enige motivatie voor regimes om koers te wijzigen. Druk van buitenaf dus. China hervormt enorm, ken het van dichtbij. Je bent niet goed geinformeerd als je dat zegt. Eigen hachje en economisch gewin worden de motoren voor toenemende transparatie en ommekeer van zuiver economisch denken naar een betere wereld. Je verwacht het niet he...

Oltmans | 16-08-12 | 02:48

Oltmans | 16-08-12 | 02:37 |

En onder valse voorwendselen een land plat bombarderen is niet schadelijk voor de wereldvrede? Of is het omdat 'wij' de goede zijn en zij de slechte? Dan doet een mensenleven er wat minder toe? Ik denk dat de andere kant van de wereld daar een andere mening over heeft en zo blijven we bezig. Ik wil gewoon weten hoe het zit en hou niet van vieze politieke spelletjes over de rug van dode burgers, of ze nu Irakees of Belgisch zijn. Dus iedere journalist, klokkenluider of wat dan ook die een paar van die smerige misdaden openbaar maakt, maakt mij en de rest weer een stuk wijzer. Nogmaals, een overheid zit er voor het volk en niet andersom. Wij kiezen, zij voeren uit, en minstens zo belangrijk: ze verantwoorden zich. En die verantwoording moeten we er soms uittrekken.

rickuhmja | 16-08-12 | 02:48

Hoe hij in equador komt??

Heel simpel. Diplomatieke voertuigen (CD kenteken) vallen ook onder de onschendbaarheid. Daarmee kan hij gewoon vanuit de ambassade vervoerd worden. Naar een gereedstaand equadoriaans regeringsvliegtuig o.i.d.

Piet_Snot | 16-08-12 | 02:46

@ Oltmans | 16-08-12 | 02:44

Eureka!

blandurego | 16-08-12 | 02:45

Sweet dreams, ik ben er trots op dat er nog wereldverbeteraars/hippies zijn zoals jullie. Ga zo door!

Oltmans | 16-08-12 | 02:45

@Oltmans | 16-08-12 | 02:39
Dit antwoord voorzag ik al en in bv China is helemaal geen ommekeer.
Het zelfde establishment probeert de kudde te hoeden en echte ommekeer te voorkomen.
Pure zaak van eigen hachje redden.

irriducibili79 | 16-08-12 | 02:45

Overheid is kut, te groot en te weinig introspectief. Je kunt alleen niet zonder, of moet Heineken onze belasting innen?

Oltmans | 16-08-12 | 02:44

Ga rustig slapen, er is niks aan de hand.

Oltmans | 16-08-12 | 02:43

@Stormageddon | 16-08-12 | 02:39
De semi-overheid dat is dan ook weer een hoofdstuk apart. Daar heb ik ook nog een tijdje rondgelopen, nog nooit zo geërgerd.

irriducibili79 | 16-08-12 | 02:42

Domme ipad post vaker, sorry hiervoor.

Oltmans | 16-08-12 | 02:40

irriducibili79
Gelijdelijke ommekeer bestaat wel degelijk, Oost Duitsland, rusland al gaat dat traag, china ook traag. En een aantal zuid amerikaanse landen en recentelijk afrikaanse staten, wel opletten! Alles is te reguleren en alles wordt beinvloed, dat kan zelfs niet anders. Je bent nog naiever dan ik dacht. Het nieuwe reguleren zal transparanter zijn als eerste stap.

Oltmans | 16-08-12 | 02:39

irriducibili79
Gelijdelijke ommekeer bestaat wel degelijk, Oost Duitsland, rusland al gaat dat traag, china ook traag. En een aantal zuid amerikaanse landen en recentelijk afrikaanse staten, wel opletten! Alles is te reguleren en alles wordt beinvloed, dat kan zelfs niet anders. Je bent nog naiever dan ik dacht. Het nieuwe reguleren zal transparanter zijn als eerste stap.

Oltmans | 16-08-12 | 02:39

irriducibili79
Gelijdelijke ommekeer bestaat wel degelijk, Oost Duitsland, rusland al gaat dat traag, china ook traag. En een aantal zuid amerikaanse landen en recentelijk afrikaanse staten, wel opletten! Alles is te reguleren en alles wordt beinvloed, dat kan zelfs niet anders. Je bent nog naiever dan ik dacht. Het nieuwe reguleren zal transparanter zijn als eerste stap.

Oltmans | 16-08-12 | 02:39

Waardenvrije vragen worden hier niet beantwoord, zelfs niet eens gepoogd ze te beantwoorden, daarentegen wel negatief gewaardeerd. Welterusten GS. Jullie hebben je Justin Bieber gevonden in Assange zonder je als een bakvis te hoeven bekennen. Maar het werkelijk vrije woor, en nog meer de onderzoeksjournalistiek, die zeker wat wooard is, maar ook zeker zelf alle kritiek moet aankunnen verdient meer. Meer dan de groupies die ik hier zie.

Klemlepp | 16-08-12 | 02:39

@blandurego | 16-08-12 | 02:37
Ik ben dan ook volledig autonoom.

irriducibili79 | 16-08-12 | 02:39

irriducibili79
Gelijdelijke ommekeer bestaat wel degelijk, Oost Duitsland, rusland al gaat dat traag, china ook traag. En een aantal zuid amerikaanse landen en recentelijk afrikaanse staten, wel opletten! Alles is te reguleren en alles wordt beinvloed, dat kan zelfs niet anders. Je bent nog naiever dan ik dacht. Het nieuwe reguleren zal transparanter zijn als eerste stap.

Oltmans | 16-08-12 | 02:39

@irriducibili79 | 16-08-12 | 02:35
Daar kun je etatisten nooit van overtuigen. Meneer leeft van het bestaan van de staat. Hij beweert geen ambtenaar te zijn maar 100% van overheidsopdrachten afhankelijk zijn is feitelijk ook ambtenarij.
Dus de staat moet van die lieden. Anders geen werk en geen brood.

Stormageddon | 16-08-12 | 02:39

@Oltmans | 16-08-12 | 02:28
"jullie"

LibertasSimplex | 16-08-12 | 02:38

@Stormageddon | 16-08-12 | 02:33
*Exact* Hear Hear

irriducibili79 | 16-08-12 | 02:38

Ik heb niks met Assange.
Uitleveren alleen maar om de man te horen? Geen aanklacht? Dit zaakje stinkt en dat gaat tegen mijn rechtvaardigheidsgevoel in.

Rest In Privacy | 16-08-12 | 02:37

irriducibili79 | 16-08-12 | 02:35

Uw hersenen reguleren, beïnvloeden en controleren u. In feite gebeurt het dus all the time at any place.

blandurego | 16-08-12 | 02:37

rickuhmja | 16-08-12 | 02:33 | + 0 -
Aantal doden vergelijken is onzinnig. Wat wij van iran of syrie moeten verwachten is geheel anders. Dat zij terroristische monotheoistische schurken staten die de wereldvrede ondermijnen. Ga jij hun belangen verdedigen, roomser dan de paus. Moralist.

Oltmans | 16-08-12 | 02:37

@Klemlepp | 16-08-12 | 02:24
Assange is een privépersoon, geen overheid. Significant verschil. En als je echt niet ziet wat hier gebeurt, moet je naar de opticiën. Zie ook de uiteenzetting van Muxje | 16-08-12 | 01:38.

Nietvoordekat | 16-08-12 | 02:36

@Oltmans | 16-08-12 | 02:30
In jouw redenering ga je er vanuit dat alles te reguleren, beïnvloeden of te controleren is.
Daar moeten we juist vanaf want dat zal nooit houdbaar zijn en dat blijkt uit de geschiedenis.

En zonder chaos geen ommekeer want geleidelijke ommekeer bestaat niet.

irriducibili79 | 16-08-12 | 02:35

Ik hoop dat Ecuador Assange een diplomatiek paspoort geeft waardoor hij onschendbaar is.

SamKoeman | 16-08-12 | 02:35

@Piet_Snot | 16-08-12 | 02:29
Zie ook mijn reactie @ ergens in het begin.

Nietvoordekat | 16-08-12 | 02:33

Oltmans | 16-08-12 | 02:22 |

De eerste doden als gevolg van Wikileaks moet ik nog ergens lezen, de Irak oorlog daarentegen.. Wikileaks filtert die namen eruit btw. Ik snap dat de Yanks alles liever in de doofpot stoppen, maar wat wij van landen als Syrië en Iran eisen mogen we ook van onze Amerikaanse vrienden verwachten.
Don't shoot the messenger, wij hebben ook recht op de waarheid. Amerikanen moeten ook weten wat hun overheid allemaal uitvreet. Ze zitten er in theorie voor ons en niet voor zichzelf (ik zeg in theorie). En of die waarheid nu via een interne klokkenluider of een sluwe journalist aan het licht komt boeit me vrij weinig. Ik vraag me af wat The Guardian of Al Jazeera had gedaan als ze de documenten van Manning hadden gekregen, waarschijnlijk exact hetzelfde.

rickuhmja | 16-08-12 | 02:33

@irriducibili79 | 16-08-12 | 02:23
Oh, en Microsoft zit vuistdiep in NBC/Universal. Oh, en Westinghouse=Viacom, ook bekend van Paramount pictures. Het is zo ranzig allemaal.

Zij leveren dus de content (TV en film) laten de consument daarvoor 3x betalen (bioscoop, TV, DVD) en ze hebben meerderheidsbelangen in kabel en telecombedrijven =internetaansluitingen!) en nog is dat niet genoeg winst: de copyrights van TV en film moeten tot het bot uitgemolken worden, alleen hebben ze nog geen werkbaar internetverdienmodel. Internet is een januskop voor die corporaties: aan de ene kant verdienen ze er megaveel aan, maar het internet waar ze veel aan verdienen bestaat ook bij de gratie van gratis verspreiden van data en dat kunnen ook films zijn.

En dan heb ik het nog niet eens over de hardware-fabrikanten gehad waar diezelfde megacorporaties ook grote belangen in hebben.
Dus 3x raden wie er achter de arrestatiebevelen van Kim Dotcom en Julian Assange zitten. Dat is niet "We the people", maar "We the corporations of news, media, entertainment and everything". En het maakt ze niet uit wie er in het congres of het witte huis zit: ze hebben ze allemaal betaald. En de burgers maar denken dat ze een keuze hebben. Ja, of ze met een houten stok of een ijzeren staaf in de reet worden genaaid.

Stormageddon | 16-08-12 | 02:33

@Klemlepp | 16-08-12 | 02:28
Dan begrijp je dat verkeerd. Waarvoor weer een minnetje.

Tegendraads reaguren, daar is niks mis mee. Maar ga dan niet janken om een paar minnetjes.

Nietvoordekat | 16-08-12 | 02:32

@Barack_Obama | 16-08-12 | 02:25
Het zou kunnen komen door een overvloed aan interesse. Als GS ergens naar linkt, gebeurt het bijvoorbeeld wel vaker dat er een server doodpruttelt.

Maar opvallend mag het zeker heten.

Nietvoordekat | 16-08-12 | 02:31

irriducibili79 | 16-08-12 | 02:28 | + 0 -
Zo is het, sneller dan gedacht gelukkig en ik denk zelfs zonder chaos. Is namelijk te duur. Komt goed dus.

Oltmans | 16-08-12 | 02:30

@nietvoordekat 00:47
"equadoriaans"?!?? Lol
Zeg maar : Spaans hoor

Piet_Snot | 16-08-12 | 02:29

Kat, afwegen wie levens in gevaar brengt is helemaal het onderwerp niet. Dan kun je bezig blijven. Dommerd.

Oltmans | 16-08-12 | 02:29

@Oltmans | 16-08-12 | 02:25
Als we ons allemaal verzetten dan is niets onmogelijk. En vroeg of laat zal dat gebeuren, dan zal de onderdrukking plaats maken voor chaos.
En dat is eerder dan je denkt als we op deze voet verder gaan.

irriducibili79 | 16-08-12 | 02:28

@Nietvoordekat | 16-08-12 | 02:24 |
Ik begrijp dat er hier op GS een rode draad is die je maar beter kan volgen? Laat mij dan maar lekker tegendraads én overigens wakker blijven. Slaapmuts.

Klemlepp | 16-08-12 | 02:28

LibertasSimplex | 16-08-12 | 02:24 | + 0 -
Onbelangrijk is het, zoals dit hele onderwerp. Steun de yanks in deze nou maar, als ze dit doen bij mohammed c. Staan jullie te applaudiseren. Iemand moet de leiding nemen.

Oltmans | 16-08-12 | 02:28

@Oltmans | 16-08-12 | 02:10
Hoezo zijn wij ongelooflijk naief? Ik zou hetzelfde eerder over u zeggen.

Nietvoordekat | 16-08-12 | 02:28

Bambuser.com op z'n gat... Toevallig ook

Barack_Obama | 16-08-12 | 02:25

@Oltmans | 16-08-12 | 02:06
Amerika brengt gelukkig totaal geen levens in gevaar.

Nietvoordekat | 16-08-12 | 02:25

irriducibili79 | 16-08-12 | 02:23 | + 0 -
Nee dat weet niemand, en het aanschouwen in openbaarheid kan dan ook niet.

Oltmans | 16-08-12 | 02:25

Dus als Assange zich en zijn zaken verbergt achter overheidsdeuren is dat wat anders dan als anderen dat doen?

Klemlepp | 16-08-12 | 02:24

@Klemlepp | 16-08-12 | 02:11
Zeik niet zo. Als je hier tegendraads reaguurt krijg je een paar minnetjes, en daar kom je niet eens door het "is uw mening wel links genoeg"-filter.

En een waardenvrije vraag? Hier een waardenvrije opmerking: Assange heeft niks verkeerds gedaan! Hij heeft seks gehad met een vrouw, met haar toestemming dus, zonder condoom, en aangezien die vrouw bij nader inzien toch vindt dat dat verkrachting is wil de Zweedse politie graag praten (lees: praten, niet aanhouden) met Assange.

Verder heeft hij in de ogen van Amerika hoogverraad gepleegd. Wat best knap is, aangezien hij geen Amerikaans burger is, niet in Amerika woont, en verder ook niks met Amerika te maken heeft. Hij heeft documenten geopenbaard waaruit blijkt dat Amerika heel foute dingen gedaan heeft, en Amerika is op z'n veel te kleine pik getrapt.

En omdat het kan: nog een minnetje. Slaapt u maar lekker verder.

Nietvoordekat | 16-08-12 | 02:24

Wat ik nou nooit iemand lees zeggen, en daarom zeg ik het maar, die hele Wikileaks lekt als de ziekte, maar heeft tot nu nooit tot groots wereldschokkend nieuws geleid.
Hoop data, en geen hond die het leest.

LibertasSimplex | 16-08-12 | 02:24

Assange heeft het probleem dat hij niet belangrijk is en geen doel dient en dat hij geen maatschappelijk draagvlak heeft voor zijn daden (of wel?..) daarom wordt hij in zijn kraag gegrepen. Zijn ego is te groot en jullie trappen erin.

Oltmans | 16-08-12 | 02:23

@Stormageddon | 16-08-12 | 02:16
Wat een bende is het toch, las je stuk erover en dat spreekt helaas helemaal voor zichzelf.

@Oltmans | 16-08-12 | 02:17
En jij weet aan welke kant dat kantelmoment ligt. Nee he, ik ook niet maar ben best bereid om dat in alle vrijheid te aanschouwen.

irriducibili79 | 16-08-12 | 02:23

De waarheid komt bijna altijd boven tafel. Zeur niet.
Oltmans | 16-08-12 | 02:19 | + 0

Ja, pas na 50 jaar als documenten openbaar mogen worden. Te laat om oorlogsmisdadigers als Bush en Blair voor het gerecht (Den Haag) te brengen.

Rest In Privacy | 16-08-12 | 02:22

rickuhmja | 16-08-12 | 02:19 |
Een lintje ten koste van het in gevaar brengenvan andermans leven? Doe toch niet zo stom. Sommige criminelen sleep je gewoon uit een ambassade van een bevried land, dat is wel vaker gebeurt hoor. Is wisselgeld voor een dienst die de britten aan e. zullen leveren.

Oltmans | 16-08-12 | 02:22

rickuhmja | 16-08-12 | 02:19 |
Een lintje ten koste van het in gevaar brengenvan andermans leven? Doe toch niet zo stom. Sommige criminelen sleep je gewoon uit een ambassade van een bevried land, dat is wel vaker gebeurt hoor. Is wisselgeld voor een dienst die de britten aan e. zullen leveren.

Oltmans | 16-08-12 | 02:22

@Oltmans | 16-08-12 | 02:12
Volgens mij is het naïever te denken dat heimelijke leiderschappen het zoveel beter zouden dan Henk en Ingrid.
Henk en Ingrid gaan niet over lijken, of gooien ze de gevangenis in om enkel hun eigen machtspositie te kunnen behouden, die hebben ze namelijk niet...

je therapeut | 16-08-12 | 02:22

Er heeft er hier eentje aandelen George W. Bush

rickuhmja | 16-08-12 | 02:21

@Oltmans | 16-08-12 | 02:19
De geregisseerde en gecontroleerde "waarheid". Die wel, ja.

Stormageddon | 16-08-12 | 02:21

macmiep.nl | 16-08-12 | 02:15 | + 0 -
De waarheid komt bijna altijd boven tafel. Zeur niet.

Oltmans | 16-08-12 | 02:19

@Inferi0r | 16-08-12 | 01:12 | + 4
Via diplomatieke post...

wwwbattle | 16-08-12 | 02:19

@Oltmans Landen die mensenrechten en internationale verdragen niet respecteren (VS is een heel mooi voorbeeld) verdienen zelf niet beter. Zeker niet als ze bloed aan hun handen hebben want oorlogsmisdaden heb je ook uit te leggen aan de wereld, net als dat we dat van moordende dictators eisen. Smerige praktijken zijn het. Degenen die dat naar buiten kunnen brengen, met gevaar voor eigen leven, verdienen een lintje.

rickuhmja | 16-08-12 | 02:19

Oltmans | 16-08-12 | 02:16 | + 0
Is u bekend dat voor het publiceren de documenten door journalisten van o.a. de Times worden doorgespit op te persoonlijke gegevens? Wikileaks is niet zo onverantwoordelijk als u het hier doet voorkomen.

Rest In Privacy | 16-08-12 | 02:18

irriducibili79 | 16-08-12 | 02:13 | + 0 -
Absoluut. En helaas kun je niet kijken op een leven meer of minder (ken de geschiedenis) om een kantelmiment te bereiken. Helaas!

Oltmans | 16-08-12 | 02:17

Als Assange niet op een bepaalde tijd een programma deactiveert komen er pas echt lijken uit de kast.

wwwbattle | 16-08-12 | 02:16

@irriducibili79 | 16-08-12 | 02:04
CNN/Time Warner, was ik nog vergeten... Time Warner is ook eigenaar van Kabelmaatschappij CW en van AOL.

Stormageddon | 16-08-12 | 02:16

@alburyj zou een telefoontje plegen en terug zijn met een Live feed binnen 10 minuten maar die gast is gewoon verdwenen :)

Barack_Obama | 16-08-12 | 02:16

Henk en Ingrid in Afghanistan: James Smit heeft jullie familie gebombardeerd, hij woont aan de Kerkweg 2 in Boston. Oh ja, zijn vader was ook al een Yank. Groetjes, Julian.

Denk is na man naieve wezels.

Oltmans | 16-08-12 | 02:16

Oltmans | 16-08-12 | 02:12 | + 1
En wilde de waarheid boven tafel.

Rest In Privacy | 16-08-12 | 02:15

@Oltmans | 16-08-12 | 02:11
De nieuwe wereld orde brengt wel wat meer mensenlevens in gevaar.

irriducibili79 | 16-08-12 | 02:13

macmiep.nl | 16-08-12 | 02:10 |
Neen, Oltmans vond de wereld vreslijk naief. Net als u.

Oltmans | 16-08-12 | 02:12

irriducibili79 | 16-08-12 | 02:09 |
De waarheid en helaas niets dan de waarheid.

Oltmans | 16-08-12 | 02:11

Ik stel een waardenvrije vraag Klemlepp | 16-08-12 | 01:56 | + -1 - wordt deze hier negatief gewaardeerd !?!? Maar natuurlijk verwachtte ik al iets dergelijks gezien het enorme Justin Bieber-achtige groupiegedrag gecombineerd met het hoge aluhoedjes-gehalte van de meeste reaguurders hier. Maar verdomme... Dit is erger dan Joop!!!!

Klemlepp | 16-08-12 | 02:11

Oltmans | 16-08-12 | 02:06 | + -4
U bent de nickname "Oltmans" niet waardig. Wijlen meneer Oltmans had volledig achter Wikileaks gestaan, daar ben ik van overtuigd. Of bent u vergeten wat voor journalist hij was?

Rest In Privacy | 16-08-12 | 02:10

En natuurlijk hebben staten zaken te verzwijgen. Gelukkig wel. Zou erg zijn als Henk en Ingrid overal over zouden meedenken en meepraten. Wat zijn jullie ongelooflijk naief. De wereld functioneert voorlopig ! niet zonder heimelijk leiderschap. We gaan er verifens wel naartoe dat er steeds meer transparantie optreedt, goede zaak en onontkoombaar. Assange is een beetje te vroeg.

Oltmans | 16-08-12 | 02:10

@Oltmans | 16-08-12 | 02:06
Het is een *bloody shame* wat u zegt!

irriducibili79 | 16-08-12 | 02:09

Assange moet niet zeiken. Hij brengt vele levens in gevaar met zijn hippie-daad. Max een jaar opsluiten in de VS.

Oltmans | 16-08-12 | 02:06

En CNN doet natuurlijk alsof hun neus bloed.
Met de aanvallen op Irak waren ze er dag en nacht live bij.

irriducibili79 | 16-08-12 | 02:04

alburyj zijn telefoon is weer leeg lijkt het, ook stream 2 ligt er uit. Wachten op #3 dan maar, hopelijk heeft hij veel accu's bij zich. bambuser.com/channel/alburyj

rickuhmja | 16-08-12 | 02:03

Als er ooit één kans bestaan heeft om aan de hele wereld te bewijzen dat een land democratisch bestuurd wordt is het wel nu, door Assange asiel te geven. Landen die dat weigeren bevestigen géén democraten te zijn.
Misschien iets voor Nederland om hem asiel te geven?
(De vraag stellen is hem beantwoorden, jammer genoeg.)
De overheid zou zelf deze documenten naar buiten moeten brengen, maar zoals gewoonlijk verbergt de overheid zaken liever in stinkende doofpotten.
Inderdaad, Lijkt me logisch, "Don't shoot the messenger".

Niemands Knegt | 16-08-12 | 01:58

Nog maar een quote uit JFK:

"Treason doth never prosper," wrote an English poet, "What's the reason? For if it prosper, none dare call it treason." The generals who sent Dreyfus to Devils Island were among the most honorable men in France, the men who killed Caesar were among the most honorable men in Rome. And the men who killed Kennedy, no doubt, were honorable men. I believe we have reached a time in our country, similar to what life must've been like under Hitler in the 30's, except we don't realize it because Fascism in our country takes the benign disguise of liberal democracy. There won't be such familiar signs as swastikas. We won't build Dachaus and Auschwitzes. We're not going to wake up one morning and suddenly find ourselves in gray uniforms goose - stepping off to work... "Fascism will come," Huey Long once said, "in he name of anti-fascism" - it will come in the name of your security - they call it "National Security," it will come with the mass media manipulating a clever concentration camp of the mind.

The super state will provide you tranquility above the truth, the super state will make you believe you are living in the best of all possible worlds, and in order to do so will rewrite history as it sees fit. George Orwell's Ministry of Truth warned us, "Who controls the past, controls the future."
The American people have yet to see the Zapruder film. Why? The American people have yet to see the real photographs and X-rays of the autopsy. Why? There are hundreds of documents that could help prove this conspiracy. Why have they been withheld or burned by the Government? Each time my office or you the people have asked those questions, demanded crucial evidence, the answer from on high has been "national security." What kind of "national security" do we have when we have been robbed of our leaders? Who determines our "national security"? What "national security" permits the removal of fundamental power from the hands of the American people and validates the ascendancy of invisible government in the United States? That kind of "national security," gentlemen of the jury, is when it smells like it, feels like it, and looks like it, you call it what it is - it's Fascism!

Als een overheid meent de privacy van de burger te kunnen schenden, steeds vaker, steeds meer en steeds dieper, tot ver achter de voordeur, ja zelfs tot in de slaapkamer (en het is geen toeval dat Orwell in 1984, evenals Terry Gilliam in Brazil, de politie in de slaapkamer laat invallen: dat is het laatste bastion van de individuele vrijheid - ironisch genoeg diezelfde slaapkamergeheimen die Assange nu in Zweden de das om dreigen te doen... denk daar maar even over na, dames en heren) en de burger sust met het argument dat een groot deel van de burger klakkeloos en gedachteloos herhaalt: "Als je niks te verbergen hebt, dan heb je niks te vrezen"; dan moet je toch onmiddellijk afvragen: wat heeft de staat dan te vrezen met zoveel "staatsgeheimen", wie vreest er dan? En waarvoor vrezen zij? Wat hebben de overheden te verbergen? Zij hebben blijkbaar veel te verbergen als ze zo panisch reageren op openheid van zaken van hun eigen gedrag.

Een overheid die de burger volledig controleert en volledig in alle privacy schendt heeft zelf alle morele recht op privacy verloren. En dat heeft inderdaad de naam die het door Oliver Stone in JFK wordt genoemd: Fascisme. Of het nu over staatsgeheimen gaat of weblinkjes en het pleasen van de copyright-maffia, diezelfde maffia die ons van nieuws "voorziet", behalve nu juist de "staatsgeheimen" (goh, hoe zou dat komen?).
De hele entertainment industrie heeft tevens de pers en media in handen. Disney/ABC, Fox/Newscorp, NBC/Universal/GE, CBS/Westinghouse/SONY-EMI/Bertelsmann en ga zo maar door.

Something is very rotten. And not just in Denmark.

Stormageddon | 16-08-12 | 01:57

Meende dat die Assange er juist belang aan hechtte om overheden, en bedrijven die de deuren gesloten houden om profiteurs die zich achter die schermen verschuilen juist daarachter vandaan te sleuren en ze voor het gerecht te slepen. Is er nu opeens een reden dat anders te zien?

Klemlepp | 16-08-12 | 01:56

Bah, als dieven in de nacht. Wake up London!
Of stuur er een bende paralympiërs op af.

irriducibili79 | 16-08-12 | 01:55

Free Georgie!

rickuhmja | 16-08-12 | 01:52

Assange even helmpje op, koeriersjasje aan op de Puch naar de vrijheid!

ox | 16-08-12 | 01:50

Trap named Georgie.

LibertasSimplex | 16-08-12 | 01:49

Wellicht heeft Obama even een belletje gepleegd met de juiste personen in Ecuador: "Ladies and gentlemen, we want him".

Muxje | 16-08-12 | 01:49

Live stream... Iemand in de Ambassade een pizza-tje besteld?

ox | 16-08-12 | 01:48

Live stream... Iemand in de Ambassade een pizza-tje besteld?

ox | 16-08-12 | 01:48

Don't follow Pizza guy! A trap!

LibertasSimplex | 16-08-12 | 01:48

Livestream diezelfde gast? : bambuser.com/v/2905136

(4chan?) bestelde net een pizza voor dat adres! lol.

Mr Dutch | 16-08-12 | 01:47

ganzo | 16-08-12 | 01:46 |

Dat is idd ook mijn droom scenario maar ik zie het helaas niet echt gebeuren :S

Barack_Obama | 16-08-12 | 01:47

ik hoop dat alleen zijn enkelband in die ambassade ligt - ik zou dan wel eens de gezichten van die eilandbwoners eens willen zien als ze dat ding op de grond in een lege kamer vinden.

ganzo | 16-08-12 | 01:46

@ MrTitanski | 16-08-12 | 01:29
# 1) Hoe gaat Assange de ambassade verlaten en naar Ecuador vliegen/reizen ? Zodra hij weg gaat, zal hij worden opgepakt, vliegen uit Europa is onmogelijk omdat elk land hem wel zou uitleveren aan de U.S
.
Ik meen dat de Ecuadoriaanse ambassade en de ambassadeur volgens het Internationaal Recht diplomatieke onschendbaarheid genieten. De dienstauto's en regeringsvliegtuig genieten deze status ook. Zo ook eventuele documenten en/ of individuen die in directe gezelschap van de ambassadeur meereizen.
Op die manier zou Assange dus theoretisch in gezelschap van de Ecuadoriaanse ambassadeur naar equador kunnen reizen. Maar voordat deze daartoe zou besluiten zou Ecuador eerst het asiel van Assange moeten honoreren en bereid zijn om zo'n politiek standpunt in te nemen tegen de USA. Dus ik ben bang dat de ambassadeur de Britse politie heeft toegelaten tot de ambassade en dat Assange alszodanig is overgedragen aan Groot-Brittanië die hem vervolgens waarschijnlijk direct aan de Amerikanen zullen uitleveren.

Puntmuts72 | 16-08-12 | 01:42

@Muxje | 16-08-12 | 01:38
Heldere uiteenzetting. Hier zit inderdaad een luchtje aan. En het ruikt naar fish 'n chips.

Nietvoordekat | 16-08-12 | 01:41

@MrTitanski | 16-08-12 | 01:29
Zou het echt onmogelijk zijn om een persoon weg te smokkelen? Auto zonder kentekenplaten die langs komt rijden, Assange springt er in, ze racen naar de kust waar hij in een speedboot springt (en Engeland heeft een flinke kust, dus dat zou wel lukken), en je zit in het buitenland. En ik denk niet dat Engeland agenten naar het buitenland gaat sturen om Assange aan te houden.

Hij heeft niks verkeerds gedaan. Hij heeft dingen openbaar gemaakt die sowieso openbaar hadden moeten zijn, en hij heeft seks gehad met iemand zonder condoom (maar kennelijk niet zonder toestemming, en dat noemen ze in Zweden "verkrachting" zodat ze hem aan kunnen houden en uit kunnen leveren aan Amerika).

Ik vind dat je je tegen een corrupte overheid moet kunnen verdedigen.

Nietvoordekat | 16-08-12 | 01:39

GB is bereid om de ambassade van een souvereine staat binnen te vallen, om iemand op te pakken en aan Zweden uit te leveren, waar hij niet eens is aangeklaagd maar alleen door de politie gehoord moet worden, inzake een kwestie die alleen door de meest rabiate feminist als "verkrachting" geduid zou worden, hetgeen ook blijkt uit de strafmaat voor Assange's misdaad: een flutboete. Een verhoor dus, wat normaal via de telefoon gedaan zou worden of in speciale gevallen door Zweedse functionarissen die naar de UK reizen om de persoon in kwestie te horen, maar waar in dit geval tegen alle regels in door Interpol een arrestatiebevel is uitgevaardigd.

Zeg wat je wil over wikileaks en Assange, maar hier zit een luchtje aan.

Muxje | 16-08-12 | 01:38

Vrijheid in Europa, hahahahahahahahahahahahahahah. Al is het eigenlijk voor geen meter grappig en zit ik in hetzelfde situatie.

The Russian | 16-08-12 | 01:37

Dus voor alle mannen die naar Zweden gaan en een Zweedse dame het bed in willen krijgen: Doe het vooral met condoom en neem maar extra sterke mee, want als er eentje scheurt ben je letterlijk en figuurlijk de LOEL.

Rest In Privacy | 16-08-12 | 01:33

TM | 16-08-12 | 01:29

Point taken idd! :)

Barack_Obama | 16-08-12 | 01:31

@Barack_Obama | 16-08-12 | 01:26 : Ik doel op het feit dat geen enkel land Engeland nog zal vertrouwens op diplomatiek gebied. Forget the yanks, de rest van wereld ziet dit ook.

TM | 16-08-12 | 01:29

Wat ik me afvraag:

1) Hoe gaat Assange de ambassade verlaten en naar Ecuador vliegen/reizen ? Zodra hij weg gaat, zal hij worden opgepakt, vliegen uit Europa is onmogelijk omdat elk land hem wel zou uitleveren aan de U.S

2) Zodra hij in Ecuador belandt, zie ik een Eichmann scenario zich wel afspelen. Assange is echt slim qua technologie en uit handen blijven van mensen (hij is IT geek/nerd en heeft in interviews gezegd dat hij veel manieren heeft om niet opgespoord te kunnen worden) maar uiteindelijk zullen de Amerikanen hem daar wel kunnen vinden en waarschijnlijk wegsmokkelen of vermoorden.

Bah, enge wereld. Enge overheden. Enge rijke machtige mensen die hier achter zitten... mensen met téveel invloed en macht uit de USA.

MrTitanski | 16-08-12 | 01:29

Hee, Wim Heitinga heeft zich ook gemeld bij de chat.

Bart_Bart | 16-08-12 | 01:28

Is dit een vorm van censuur, dat doorstrepen? <

c.onjo | 16-08-12 | 01:27

Leuk, nog nooit gezien hier, alles doorgestreept...

TM | 16-08-12 | 01:27

TM | 16-08-12 | 01:19 |
Zal best wel meevallen met die diplomatieke problemen als de Ju Ess of Ej hier daadwerkelijk achter zit. Het is niet echt zo dat Ecuador nu naar UK gaat roeien om oorlog te voeren.

Barack_Obama | 16-08-12 | 01:26

Tekst gaat niet goed.

Ed41 | 16-08-12 | 01:26

-weggejorist-

roverheid | 16-08-12 | 01:26

@Inferi0r | 16-08-12 | 01:12 : Ik denk dat meneer Assange liever jarenlang in een ambassade zit dan in een cel...

TM | 16-08-12 | 01:25

Quote itv News:
.
19 minutes ago
Policemen seen entering the building
.
A number of policemen were seen entering the Ecuadorian Embassy building, the Press Association reported.
.
//
Met een eventuele doodstraf in het vooruitzicht voor Assange.. Gaat lekker met die internationale wetgeving en soevereine status van ambassades. Duhh

Puntmuts72 | 16-08-12 | 01:23

ik denk dat de engelse politie zometeen met een body-bag naar buiten komen.

cumshaft | 16-08-12 | 01:22

Dit is naar mijn mening trouwens een direkt gevolg van 11 september, dus die lul van een Bin Laden ligt in zijn zeemansgraf te rollebollen van het lachen. En de yanks tuinen er met open ogen in.

TM | 16-08-12 | 01:22

Als ik geheime vertel over wat jouw vrouw met de buurman doet, dan wordt je daar ook niet vrolijk van. Logisch dat je dan vergelding zoekt. Sommige dingen horen gewoon binnenskamers te blijven.

Dagobert D. | 16-08-12 | 01:21

@Kaas de Vies | 16-08-12 | 01:09
Beter van niet inderdaad. Straks valt Engeland hier binnen en levert jou ook uit aan Uncle Sam.

Nietvoordekat | 16-08-12 | 01:20

@Nietvoordekat | 16-08-12 | 01:17 : Niet meer sinds 1987 dus. Vandaar die verwijzing naar die 'Act of 1987'.

Maar goed: als ze die knakker uit die ambassade slepen dan zit Engeland diep - DIEP - in de diplomatieke problemen. En terecht.

TM | 16-08-12 | 01:19

Equador, souvereine staat, ambassade van Equador, grondgebied van die souvereine staat. Leve Equador, fuck UK, fuck USA.

Schoorsteenveger | 16-08-12 | 01:19

Tja, als ik slecht spreek over Sinterklaas krijg ik ook geen cadeautje.

Dagobert D. | 16-08-12 | 01:18

@Jackanders | 16-08-12 | 01:17
En 99% van de bevolking is te dom om dat te zien. Daar word ik af en toe stiekem een beetje bang van.

Nietvoordekat | 16-08-12 | 01:18

@Stormageddon | 16-08-12 | 01:16
Heldere analyse. Plusje.

Nietvoordekat | 16-08-12 | 01:18

@Nietvoordekat | 16-08-12 | 01:02
Meedoen met het schorem, anders gaat je kop eraf.
Zo bot en simpel is het ben ik bang.

Jackanders | 16-08-12 | 01:17

@TM | 16-08-12 | 01:11
en.wikipedia.org/wiki/Diplomatic_missi...
Excuus, het is inderdaad Brits grondgebied. Maar wel met onschendbaarheid, d.w.z. het mag pas door de Britse overheid (dus ook politie) betreden worden na toestemming van de ambassadeur.

Maar de grote harige arm van Uncle Sam zit zeer diep in de aarsch van Cameron, schat ik zo. Zie bericht van de ironisch genaamde reaguurder Barack_Obama hier net voor: ze hebben het gewoon gedaan. Fuck de wet, fuck de afspraken, het gaat hier om een man die zonder condoom geneuqt heeft in Zweden ja!!1

Nietvoordekat | 16-08-12 | 01:17

Leuk he, alleen Amerikanen hebben Amerikaanse burgerrechten.
In Engeland (of Nieuw Zeeland, vraag Kim Dotcom maar) gelden die niet.

frank87 | 16-08-12 | 01:16

@Desmoulins | 16-08-12 | 00:53
Alle straf is buitenproportioneel. "Staatsgeheimen" ... alsof "de staat" een afzonderlijke entiteit is die geen rekenschap heeft af te leggen. De geheimen van de staat zijn eigendom van de burgers van de staat. Zij betalen ervoor met geld en met de levens van hun zonen. Zij hebben het volste recht te weten wat hun staat heeft gedaan en hoe. Dat je operationele gegevens niet op straat gooit is logisch, maar een embargo van 75 of 100 jaar is absurd. Op die manier hebben ambtenaren en politici altijd vrij spel en kunnen nooit afgerekend worden.

Quote uit JFK:
"All these documents are yours - the people's property - you pay for it, but because the government considers you children who might be too disturbed to face this reality, because you might lynch those involved, you cannot see these documents for another 75 years."

Stormageddon | 16-08-12 | 01:16

bambuser.com/v/2905015

Livestream van een journalist vóór de ambassade, misschien niet heel interessant maar hij geeft wel wat commentaar erbij (soms) en je weet nooit wat er kan gebeuren.

Ik mag de britten wel, heel erg zelfs, maar dit gaat me zo'n enorme stap te ver....

MrTitanski | 16-08-12 | 01:13

Weet iemand hoe Equador ooit dacht Assange het land uit te smokkelen?

Inferi0r | 16-08-12 | 01:12

@Nietvoordekat | 16-08-12 | 01:00 : Dat is precies het probleem: ambassade terrein valt nog altijd gewoon onder het grondgebied van het faciliterende land. Die ambassade is gewoon Brits grondgebied dat een speciale status heeft.

Uiteraard zou het een grote fail zijn als de Britten deze dreigementen uit zouden voeren. En ze hebben hun gezicht al verloren toen Assange gewoon naar binnen kon lopen, dus dit is lose-lose.

TM | 16-08-12 | 01:11

Bizar. Meer kan en wil ik er niet over zeggen.

Kaas de Vies | 16-08-12 | 01:09

die britten doen alles wat die yanquis zeggen.

ganzo | 16-08-12 | 01:08

Als ze Dads Army inschakelen om de klus te klaren heeft de ambassade van Ecuador niet veel te vrezen denk ik.....

Fatwabuster | 16-08-12 | 01:04

@Jackanders | 16-08-12 | 00:58
Ik vond die crash van Farage al heel erg toevallig. We kunnen wel stellen dat vliegtuigcrashes zeldzaam zijn. En een prima manier om dissidenten op te ruimen.

Nietvoordekat | 16-08-12 | 01:02

@damnschreeuwer | 16-08-12 | 00:55
Jij bent ook internet! Kom eens van je luie reedt af dan! Al is het maar even een berichtje sturen naar de PM van Engeland.

Nietvoordekat | 16-08-12 | 01:01

Ik heb net overigens even de moeite genomen om de website van de UK government op te zoeken, en dan een berichtje naar de Prime Minister te sturen. Zouden nog wat andere vrijheidsgezinden hiero dat ook kunnen doen? Ik heb niet de illusie dat een paar berichtjes hier en daar de hele wereld gaan veranderen, maar een kleine (en fatsoenlijk verwoorde, natuurlijk) "HEE! DOE ES NIET!" zal in ieder geval geen kwaad kunnen.

Te gek voor woorden dit. Julian Assange is nu op Ecuadoriaans grondgebied, en dus buiten de klauwen van de UK overheid. Het zou een oorlogsdaad zijn om hem daar aan te houden. For all intents and purposes heeft Assange nu asiel aangevraagd in een ander land, en valt hij dus ook onder de bescherming van die overheid.

Nietvoordekat | 16-08-12 | 01:00

In een wereld waar Nigel Farage, na stevige kritiek jegens Europa, ineens uit een vliegtuig-wrak komt kruipen, kijk ik nergens meer van op.
Ze willen hem hebben, zelfs als dat kwaadschiks moet gebeuren.

Jackanders | 16-08-12 | 00:58

Ik verwacht eerlijk gezegd weinig goeds voor Assange, rare wereld.. herhaaldelijke groepsverkrachting, intimidatie en bedreiging, 5 jaar. Criminele activiteiten blootleggen en je hebt de internationale gemeenschap achter je aan, spreekt wel voor zich eigenlijk.

*iets over prioriteiten mompelt*

Kapt. Kip | 16-08-12 | 00:57

UK heeft geen enkele reden om om zo'n diplomatieke rel te veroorzaken. Enige waar Assange voor is aangeklaagd (in zweden) is neuken zonder condoom. really.... wtf????

internet zou actie moeten ondernemen tegen deze laffe schoothondjes in de UK en de hele westerse wereld, imho.

damnschreeuwer | 16-08-12 | 00:55

@PeterT.de | 16-08-12 | 00:50
Hip, op-de-kop-vraagtekentjes!

Klinkt als Spaans, trouwens. Had ik even 10 seconden moeten opzoeken. Mea culpa!

Nietvoordekat | 16-08-12 | 00:55

Die leveren ze uit. Het zal mij in ieder geval verbazen als Ecuador dit niet serieus neemt. Staatsgeheimen hebben een prijs, en Assange is een doorn in het oog van de Amerikaanse inlichtingendiensten en haviken. Dat iedere wet met de grond getreden zal worden om hem naar de VS over te vliegen, geeft wel aan dat de VS nog steeds een supermacht zijn. Ik vind het overigens een onduidelijke zaak, maar levenslang lijkt me buitenproportioneel in vrijwel ieder opzicht.

Desmoulins | 16-08-12 | 00:53

Ik ben benieuwd, maar ik ga slapen. Wel hoop ik dat dit morgen een hoax bleek.

Glas Koning | 16-08-12 | 00:52

De ambassade is gewoon engels grondgebied, het is onzin te denken dat het ineens grondgebied zou zijn van Ecuador. maar dat is een vaak genoemde mythe dus I'll let it slide

het is echter van de zotte misschien om daar zomaar binnen te vallen, ik zeg Ecuador: helikopter erheen en meenemen naar je eigen land:)

etalon | 16-08-12 | 00:51

Do not question your freedom. Or else.

Stormageddon | 16-08-12 | 00:50

Lijkt me dat Assange nu zelf lichtelijk genaaid/verkracht wordt...

c.onjo | 16-08-12 | 00:50

@Nietvoordekat | 16-08-12 | 00:47

¿Quiere la guerra total

PeterT.de | 16-08-12 | 00:50

Vroeger was je in de kerk veilig van e achtervolgers. Dat is al lang niet meer. Nu zijn de ambassades dus aan de beurt.

Joost Maghetweten | 16-08-12 | 00:49

De vrijheid is ver te zoeken in de 21ste eeuw, wie niet volgzaam is zal gestraft worden, wat een trieste zaak.

irriducibili79 | 16-08-12 | 00:49

Assange heeft een hoop ellende veroorzaakt, maar om nou een ambassade binnen te vallen? Dat gaat wel echt heel ver.

Cum_Fraude | 16-08-12 | 00:49

Lijkt mij een 'Act of War'?

Rare wereld dit.
*naar mooie plaatjes van Mars kijken gaat*

Lijkt me logisch... | 16-08-12 | 00:48

Welkom in het "vrije westen" mr. Assange.

James Lastig | 16-08-12 | 00:48

Dat zullen ze toch niet doen? Nee toch? Of is de wereld echt gek aan het worden?

Dmitri Dmitrievitsj | 16-08-12 | 00:48

Hoe zeg je "Wollt Ihr den totalen Krieg?" in het Ecuadoriaans?

Nietvoordekat | 16-08-12 | 00:47

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl