achtergrond

Geenstijl

Daar dronken de engelen koffie!

Kopje koffie glazenwasser?Een week is het nu in de handel, maar ik ben benieuwd of iemand al een kopje Ajax-koffie op heeft. De verkoopslogan "Met Ajax-koffie wil iedereen wel op de bank zitten" doet vermoeden dat de club zowaar een tikje zelfspot heeft. Maar als de Ajax-koffie zo bitter is als de smaak die Ronald Koeman de laatste weken in zijn mond heeft, dan is er weinig hoop voor de marketingcampagne. En dat terwijl je (natuurlijk via de Ajax-shop) voor slechts 17,95 euri met zijn tweeën romantisch een mok Ajax-teer kan drinken.
Ook de andere marketingteksten zijn om te kotsen. Natuurlijk is het een "vloeiend samenspel van koffiebonen". Met droge ogen meldt de club over zijn eigen bakkie zwarte drab zelfs: "voor de liefhebbers van het beste voetbal en de lekkerste koffie". Terwijl dit toch echt de stand is in de huidige eredivisie. En wat te denken van de verschillende smaken: Cup, Capitano en Champion? Wanneer gaan ze in 020 nu eens beseffen dat het om voetbal gaat en niet om geld verdienen met bijzaken. De winstcijfers van de NV (9,8 miljoen euri) trappen die bal er niet in hoor! Laat de koffie nou lekker aan Max Havelaar. Anders kunnen ze volgend jaar de smaken Subtop en Drama aan de collectie toevoegen. Bovendien drinken ze dan in Eindhoven in mei 2005 geen koffie, maar champagne!

Reaguursels

Tip de redactie

Wil je een document versturen? Stuur dan gewoon direct een mail naar redactie@geenstijl.nl
Hoef je ook geen robotcheck uit te voeren.