Kijktip. Televisiedebuut racedocu 'Senna'
Razendsnelle televisietip op de dag van de laatste F1-race van het seizoen in Brazilië. Niet de race op Interlagos zelf. Die is al afgelopen. Webber won, maar Sebastian Vettel was na de GP van Japan op 9 oktober al wereldkampioen dus gaaaaap, zoals de hele F1 al jaren door stomme regels en strenge veiligheidsmaatregelen gaap is. Dan de jaren '80 en '90. Toen Rothmans, Marlboro en Chesterfield nog gewoon reclame mochten maken op neuzen en vleugels. Toen teamorders nog openlijk in twijfel getrokken werden door boze coureurs omdat er nog geen mediatrainers bestonden. En toen ene Ayrton Senna nog volle pijp laag vloog over het diepzwarte circuitasfalt van de internationale racebanen, tot op 1 mei 1994 een muurtje op Imola een einde aan zijn leven maakte en Senna daarmee van Legende tot Onsterfelijke Mythe promoveerde. Vorig jaar verscheen een gelauwerde docu over de diepgelovige Braziliaan en RTL7 zendt die vanavond om 19.15 uur voor het eerst uit. Marlboro. Kronenbourg. McLaren-petje. Williamspolo. Vroemmmm.
Reaguursels
InloggenBart_Bart | 27-11-11 | 21:23 | + -6 -
Totaal niet waar, Ayrton Senna had het geluk dat zijn vader een flinke cent had, maar het ging hem puur om de passie van zijn zoon. Senna was het levende bewijs dat je met echte techniek en lust voor een sport, ook in de F1 kunt komen. En ook in de Formule 1 wereld nu, zijn er nog steeds coureurs die zonder een al te groot budget in de F1 weten te komen. Alleen werd in de tijd van Senna de F1 sport gezien als extreem gevaarlijk, met dodelijke gevolgen, waardoor er ook genoeg goede coureurs waren die simpelweg niet durfden. Geld alleen is in de F1 geen optie.
Moondance | 27-11-11 | 20:19 | + -9 -
Schumacher is te vergelijken met Prost, een hufter die op de meest barbare manieren probeert het kampioenschap te krijgen. Hij rijd nu bij Mercedes en krijgt niks voor elkaar. Simpelweg omdat hij zijn vriendjespolitiek bij Ferrari kwijt is.
Ze hebben 'em vermoord.
De onstervelijke legende die levend wordt gehouden door bullshit commerciele omroepen, mensen die 0,0 verstand van autosport hebben en docu-producers die echt van alle creativiteit gespeend zijn. Senna was al dood toen het ijzeren gordijn nog bestond (inderdaad het ijzeren wat?), toen het thuisland nog een Junta (spreek uit GGGGunta) had en top-carnaval had inclusief echte dooien.
-weggejorist-
@necrosis | 28-11-11 | 08:44
Begrijpend lezen is zo moeilijk he, de autosport wordt beoefend door miljoenen. De F1 is de koningsklasse van deze sport.
Een hanepoten situatieschets die ik kort na de race gemaakt heb hangt nog altijd in mijn computerkamer.
aha, een nieuwe televisiegids gevonden, handig!
Alleen een beetje late aankondiging van een special, dat valt dan weer een beetje tegen.
Maar op zich een hele verbetering van dit blogje!
Zou dit het nieuwe topic worden?
www.powned.tv/nieuws/politiek/2011/11/...
Dat vraagt om ouderwets fileren door Pritt!
Ah, de tijd dat coureurs nog karakters waren en geen bordkartonnen producten die al sinds dat ze in een kart zaten op hun 8e als "project" worden grootgebracht. Mooi was die tijd. Weer gehuild bij zien van de crash, dat ook.
En inderdaad, de juichende Schumi op Imola 1994 heeft voor de rest van zijn bestaan kwaad bloed gezet.
@Donkey Bong | 28-11-11 | 08:52
Da's duidelijk, verder nog iets?
F1 is voor mensen met gek haar en een walrus als vriendin
F1 is kut
@Che_cuevara | 28-11-11 | 08:43
En je was aan het werk, ga je de tijd dat je reaguurt ook in rekening brengen?
En in 10 uur tijd is dit de enige nieuwspost op geenstijl.
Zondagsrust, heren?
@Bluto Blutarsky | 28-11-11 | 08:30
... door miljoenen beoefend?
Ik zie nooit meer dan 24 auto's bij de startopstelling.
*oke, 25 met de safetycar erbij*
@necrosis | 28-11-11 | 07:41
Comments typen is hobby
@Bart_Bart | 27-11-11 | 22:05
F1 is de koningsklasse van de autosport, een sport die door miljoenen wordt beoefend. Zou het zelfde zijn als je van alle voetbalteams de beste er uitpikt en die tegen elkaar laat voetballen.
@rara | 28-11-11 | 08:25
Ik heb vele stokpaardjes, Anita Witzier,Corrie Konings, ranzige plaatjes/ filmpjes en nare muzakjes.
Voor elk wat wils....
@necrosis | 28-11-11 | 08:20
Veel reaguurders hebben hun eigen stokpaardjes. Zo mag ik graag een zinloze godwin plaatsen. Holzie heeft blijkbaar iets met Wilders. Hij kan niet anders dan over Wilders beginnen; hij zit vast in zijn eigen denken.
Net zoals ik vastzit aan die verdomde godwins.
Wel geinig om de GP als saai weg te zetten en vervolgens de oorzaak van dat alles de hemel in te prijzen.
@rara | 28-11-11 | 08:09
Ik zie hulzie nog een verwijzing naar Wilders maken op een F1 topic.
Hoezo het zuivere trollen voorbij?
@necrosis | 28-11-11 | 07:59
Klopt. Maar: hij is het stadium van het zuivere trollen voorbij.
Ik ben bang dat veel mensen door de crisis plotseling iets meer volwassen zijn geworden, en op zoek zijn naar de nuance. Dat is helaas wel nadelig voor GS.
@necrosis | 28-11-11 | 07:49
Ik sta ook nooit in de file heur, ik verplaatste me even in de belevingswereld van Jan 'Vinex' Modaal. Hier op de flanken van de Veluwe hebben we helegaar geen files. Nou ja, wanneer het hooi van het land moet soms wel eens.
Maar daar heb je het dan ook eigenlijk wel mee gehad.
@ Che_cuevara | 28-11-11 | 07:39
Ja ja...
Heb in een ver verleden in het holst van de nacht wel eens gedegen uitgewerkte diepteposts geplaatst hiero.
Kreeg ik effe later de melding van de joris van dienst die uit zijn klamme slaapzak was gekropen:
"ga slapen".
Tss.
@rara | 28-11-11 | 07:55
Hölzenbein is nog steeds makkelijk op de kast te krijgen.
GS is GS niet meer. Bakito en Holzenbein zeggen tegenwoordig ook zinnige dingen, en de trollen zijn niet meer zo goed als vroeger.
@Reinaert | 28-11-11 | 07:41
Door mijn werktijden sta ik nooit in de file.
*9-5 loonslaven uitlachen doet*
Môgge. Een F1-topic tijdens de maandagmorgenfilevorming. Je verzint 't niet.
Dat het er al sinds gisteren 18:59u staat trouwens ook niet.
@Che_cuevara | 28-11-11 | 07:39
Commentjes typen, noem je dat werk?
@Geheimrat Schultz | 28-11-11 | 07:34
Kon wel maar deze jongen is al 2 uur aan het werk.
@ Che_cuevara | 28-11-11 | 05:34
Je had nog twee uur in je nest kunnen blijven liggen.
Môh.
Mogge @all,
F1 is niet mijn favoriete sport al kijk ik er wel graag naar.
Maar Senna is absoluut "top of the bill".
Ik ga naar het beursplein... ff geen zin om te werken vandaag. Wie gaat er mee?
Zo rond deze tijd komt OSM met een uitkering online, even aan het werk voordat er weer uitgeslapen moet worden. Ben druk bezig j0shua | 27-11-11 | 19:22 advies op te volgen.
Wel een held die Senna, maar neem er wel een dagje voor vrij, was best een druk baasje.
@AntiSoof | 28-11-11 | 01:06
Bevalt dat nu? Zo een beetje in jezelf praten.Tja jonge de tijden dat er na 12 uur nog 100 plus comments geleverd werden is far gone.Sinds Joris strenger is dan een non in een bordeel en je vooral niet veel commentaar moet hebben op de topic keuze zijn er vele vertrokken.Ik vraag me wel eens af als men zich opnieuw moest registreren hoeveel leden men nog zou hebben?Dan zou het rose leger er weleens uit kunnen zien als het rode leger na stalingrad.
Tenminste, héél eenzijdig zou men het e.e.a. zo kunnen bekijken. Maar wat is het hier trouwens stil? Is er een herdenking of zo?
Wat schuift dat snap ik niet,
En wat kost dat mot ik niet.
Drom.
Maar die kudt-dingussen pleuren wél overal asfalt in dit keurige land. En die zooi stinkt dus wel een uur in de wind. Maar dát znáppun ze njet. Nee. He he. As het maar shuived.
Ja, godver. Waar gaat het eigenlijk over? (ff kijken), oh ja. Hard rijden over asfalt. Is dat sexy ofzo? NOT.
@Canis Spurcus | 27-11-11 | 23:56
Nee joh om deze tijd maakt het geen moer meer uit.Wel jammer dat het nachtbraken hier ook voorgoed voorbij is.
@wookiepanub | 27-11-11 | 23:41
Als je het zo bekijkt heb je wel gelijk.
Bart_Bart | 28-11-11 | 00:32
Truste;-))
@pius | 28-11-11 | 00:27
LOL.
Ik ben * out * pius, succes met Feyenoord in het Europese voetbal deze week!
Oh wacht ;-)
Bart_Bart | 28-11-11 | 00:24
Proest@maicon van de lage landen.
Van Belgie misschien ja;)
@pius | 28-11-11 | 00:13
Greg 'De Maicon van de Lage Landen' van der Wiel heeft het wiel wel degelijk uitgevonden.
Kelvin Leerdam heeft het begrip bonenstaak een nieuwe dimensie gegeven.
INH.30CL | 28-11-11 | 00:17
Insgelijks insgelijks;-)
@pius | 28-11-11 | 00:15
Gelukkig, er bestaan nog liefhebbers maar vooral.... kenners:-)
INH.30CL | 28-11-11 | 00:13
Juist, Feyenoord en Barcelona. De mooiste clubs waar hij ooit gespeeld heeft.
Maar dat is logisch.
Bart_Bart | 27-11-11 | 23:56
Cabral ben ik ook niet kapot van die moet nog veel leren. Voor de rest heb je ongelijk. Leerdam word ooit de rechtsback van het Nederlands elftal namelijk.
Iedere kenner ziet toch dat Gregory niet bepaald het wiel heeft uitgevonden.
@pius | 28-11-11 | 00:11
word tijd dat Johan weer naar R'dam komt net als vroeger
Bart_Bart | 27-11-11 | 23:56
Ik ben zeker pro-cruyff maar zelfs hij begreep op een gegeven mopment dat Ajax zijn aanwezigheid niet waard was.
Had hij die gedachte maar vastgehouden.
docu over Queen en Senna was wat mij betreft het enige interessante stukje tv dit weekend, de rest als gebruikelijk weer weggegooid geld televee.
@harry pikkel | 27-11-11 | 23:51
Ze kunnen helaas nog niet weggestemd worden.
Maar ik neem toch aan als ze geen 'vote of confidence' krijgen, dus als de ledenraad voor Cruijff stemt, dat ze de eer aan zichzelf houden.
Maar goed, het NTR-mannetje en Ten Have hebben een dermate slinks karakter dat nog alles mogelijk is.
Canis Spurcus | 27-11-11 | 23:56
Ja wat wil je. Het is uren later en bovendien heeft @ wookiepanub het fenomeen Senna al uitstekend beschreven en alle speelruimte weggekaapt.
OT
@pius | 27-11-11 | 23:49
Ja zeg, moet je nou je mooiste tegeltje van de avond wijden aan een Ajax-bash?
Feit is dat er nog twee miljoen Ajax-hat0rs bijkomen als Van Gaal aan het roer komt te staan.
Of hij moet nu, as we speak, op zijn reis naar het Verre Oosten spontaan een persoonlijkheidsverandering doormaken.
Gelukkig ben je wel pro-Cruijff. Die heeft overigens ook nog ooit bij Feyenoord gevoetbald dacht ik.
En Leerdam wordt geen topper. Achachbar misschien wel. Clasie is ook niet slecht. Cabral doet me teveel denken aan Urby 'nul komma nul toegevoegde waarde' Emanuelson.
Bart_Bart | 27-11-11 | 23:47
Maar goed, Van Gaal is tenminste nog authentiek en die heeft me in het verleden heel wat vreugde bezorgd. Die Romer en Ten Have, dat addergebroed, daar heb ik meer problemen mee. Als die morgen niet weggestemd worden dan snap ik de wereld definitief niet meer. Dan kom je dus met alles weg.
Bart_Bart | 27-11-11 | 23:40
Op Feyenoord krijgt de teloorgang nimmer vat. Omdat het geen kunstmatige club is. Feyenoord ademt en verpersonificeert het echte leven. Rauw en puur.
Ajax is de maskerade, as the world turns, een opgemaakt hoertje.
Een vrijplaats voor wannabe's en erbijhoorpijpers. Koud en kil. Bioscooppubliek. Successupporters.
En de enige die dat kan veranderen word voor racist uitgemaakt door mr positive discrimination himself, Heintje de hersenwankele huisnegert. Jullie zijn aardig links aan het worden ook nog.
I love it.
En Leerdam word een topper trouwens. Als je dat niet ziet ben je blind.
Danny voor mijn part;)
@harry pikkel | 27-11-11 | 23:33
LOL.
Van Gaal is een heel fijn mens, met een totaal gezond wereld- en zelfbeeld. Bij voorbaat excuses voor de Godwin.
www.youtube.com/watch?v=Oe2Q50uR-M4&am...
P.S. ik doel dan op het feit dat hij ontkomt aan kudde-gedrag door een hoger doel te stellen boven het naar de norm leven van de organisatie, waar het doel niet het redden van mensenlevens is... Hoe Nietzsche!
"En ja ik heb al mensen levens gered.Krijg je namelijk als je lid bent van bepaalde organisaties."
@ miko | 27-11-11 | 22:44
Dat is dus precies mijn punt. Als ik de analogie even doortrek: Autocoureurs zijn "verwende kereltjes die niets maar dan ook niets om andermans leven geven" Krijg je namelijk "als je lid bent van bepaalde organisaties" (Lees de formule-1 vereniging. Het naar de norm van de organisatie leven.
En daarom vind ik dat het gedrag van Senna juist wel te respecteren is. Hij doet het tegenovergestelde van wat u en zijn collega's deden. Het tegenovergestelde van wat de norm of de doelstelling van 'het lid zijn van bepaalde organisaties' met zich mee brengt. Hij kijkt in een fractie van een seconde of de concurrent nog wel beweegt, zet zijn auto aan de kant tijdens een belangrijke kwalificatie. Hij heeft dus a priori de spreekwoordelijke schijt aan het lid zijn van een bepaalde organisatie en rent over een op dat moment ingebruik zijnde formule 1 circuit heen om de tegenstander te redden... Daar kan ik wel repscept voor opbrengen. Moet je zelf maar even zien wat je verder met deze info doet.
@pius | 27-11-11 | 23:35
Ik gun je dat genieten wel heur.
Als is het alleen maar omdat ik zelf de afgelopen jaren heb kunnen genieten van de teloorgang van Feyenoord.
Zolang spelers als Martin Indi, Leerdam en Mulder in Feyenoord 1 kunnen spelen blijft 010 gelukkig nog wel even in de sub-subtop.
@Stormageddon | 27-11-11 | 23:26
Nu ja als je vroeger tegen deze man moest spelen dan wist je ook niet zeker of je de 90 minuten levend afsloot
www.youtube.com/watch?v=P6vm0x8JpBU
harry pikkel | 27-11-11 | 23:14
Ik wed niet Harry. Zelfs niet met jou.
En voorlopig geniet ik van de teloorgang;)
Bart_Bart | 27-11-11 | 23:26
Tussen al het gedonderjaag in is me eigenlijk nog niet precies duidelijk geworden wat nou precies de taken van zo'n directeur zijn. Maar dat Van Gaal er niet geschikt voor is weet ik wel zeker. Die vent is volledig het noorden kwijt.
Even lachen met Van Gaal: www.youtube.com/watch?v=Yb2IepavGSk
Bart_Bart | 27-11-11 | 23:18
Die gelukkige toevalstreffer vorig jaar kan ik niet onder de noemer voetbalbolwerk scharen. Dus het was iets langer geleden.
@harry pikkel | 27-11-11 | 23:07
Rollerball!!
@harry pikkel | 27-11-11 | 23:07
Dat is een kwestie van smaak. Doodgaan aan kanker in een zaaltje van een ziekenhuis is minstens net zo triest. Er zijn heus doden in de sport die niet mooi zijn. Een voetballer die zomaar dood neervalt omdat zijn aorta scheurt, daar is niks heroïsch of moois aan, maar in een gemotoriseerde snelheidssport waarbij dat het ultieme risico is, dan heb ik daar geen enkele moeite mee.
@harry pikkel | 27-11-11 | 23:21
Ja.
Die RvC heeft trouwens wel een goed staaltje referentie checken gedaan bij Van Gaal, die overigens nog nooit een bestuursfunctie heeft bekleed.
Oh wacht, van eergisteren, Nerlinger (TD Bayern): "Van Gaal had menselijke defecten."
www.bild.de/sport/fussball/christian-n...
Alsof een autocrash origineel is
en.wikipedia.org/wiki/List_of_racing_d...
Nee dan
onze eigen hans.
Overboord.
Bart_Bart | 27-11-11 | 23:18
Als Van Gaal en kornuiten aan de macht komen moeten ze de naam veranderen want dat heeft niks meer met Ajax te maken.
Hee Koerbagh, rot een sop met je domme getrol ;) Als je crashes zo leuk vindt en ook die waarbij mensen dood gaan, parkeer dat ding van je eens tegen een trein met 160. Wel in wedstrijdverband natuurlijk, anders vind ik het een ongeluk en zielug.
@pius | 27-11-11 | 23:11
Ja pius, wat Harry Pikkel zegt.
Overigens heb je dus wel toegegeven dat Ajax tot voor kort een voetbalbolwerk was.
Overigens, als Van Gaal en kornuiten aan de macht komen zal die herrijzenis heel lastig gaan worden. Dus het is fifty-fifty. Spannend in ieder geval.
pius | 27-11-11 | 23:11
Dat zie jij helemaal verkeerd pius. Ajax zal verrijzen uit zijn as. Alle voortekenen kloppen. Kwestie van geduld.
Wedje maken?
harry pikkel | 27-11-11 | 23:07
Ik vind de dood van Ajax als voetbalbolwerk best aardig;)
Mooie docu. Had hem nog niet gezien, maar vond hem prachtig. Senna was de beste!
@miko | 27-11-11 | 22:53
Klinkt goed, drop maar een linkje.
Stormageddon | 27-11-11 | 23:01
Ik heb er even over nagedacht, maar ik kan geen enkele mooie dood in de sport verzinnen. In fictie daarentegen barst het ervan. Met als favoriete wapens de rechtse van Ivan Drago en de honkbal van Owen Meany.
@miko | 27-11-11 | 22:47
Crashes zijn prachtig zelfs. Hoewel ik in dat opzicht Nikki Lauda veel mooier vond dan Senna. Dood is niet perse het criterium, hoewel dat ook weer mooi kan zijn, als ik denk aan de snelheidsrecords op Pendine Sands van John Parry-Thomas (onthoofd tijdens de bijna geslaagde record-poging) of Donald Campbell (ook bijna geslaagd...)
www.youtube.com/watch?v=ZZ0xS3K9LSA
Als de dag van gisteren herinner ik me de crash. Was destijds een fervent kijker van de F1.
@koolteer | 27-11-11 | 22:47
Tja inlet nemen met flinke duwers in je rug.Dat is moeilijker dan tegen de golven in.Voor je het weet sta je dwars op de golven.Vooral s'nachts is dat kut.ook nog als je iets of iemand moet zoeken.
Zal de volgende keer eens een camcorder boven op de toren zetten.
@Stormageddon | 27-11-11 | 22:33
Een coureur die uit de bocht vliegt? Ook mooi?
@freiherr Fapowitz | 27-11-11 | 22:28
Maar dan ook niet klagen als u een botsing met wat dan ook niet overleeft hè?
Leuk, maar racen doet me niet zo heel veel. Respect voor de titanen op dat gebied, maar doe mij maar een docu (soort van) uit onverwachte hoek.. (biertje voor degene die tot en met deel tien uitkijkt)
youtu.be/0a44Zdp38iM
En de toegift:
youtu.be/_KluUX6RMvE
@freiherr Fapowitz | 27-11-11 | 22:28
Lol
@wookiepanub | 27-11-11 | 22:04
Maar hij was van alles toch zo op de hoogte?Hij was het die de ingenieurs aanwijzingen gaf?
@wookiepanub | 27-11-11 | 21:37
Lijkt me niet meer dan normaal dat je dat doet.Lijkt me meer te zeggen over zijn 'collegas'.Maar ja de meeste autocoureurs zijn verwende kereltjes die niets maar dan ook niets om andermans leven geven.
En ja ik heb al mensen levens gered.Krijg je namelijk als je lid bent van bepaalde organisaties.
@zovoklets | 27-11-11 | 22:20
Ik heb een bijna 20 jaar oude Duitse Aannemersbak, dus count me in!
@Bart_Bart | 27-11-11 | 22:05
Daar ga je weer. Wat kan mij nou schelen waar de meeste mensen naar willen kijken? Dat jij sport pas interessant vind als er belangen op het spel staan, dat boeit me geen reet. Sport wordt niet beter, boeiender of meer bijzonder als er veel deelnemers zijn of veel kijkers.
Dat kan jij wel vinden, maar dat maakt het nog niet waar. Een 'hole in one' van Tiger Woods is niet meer of minder bijzonder dan een 'hole in one' van Oom Piet op laan 12 (en da's een verdomd moeilijke!) van de midgetgolfbaan De Roompot, omdat Tiger Woods een professional is en er miljoenen mensen naar kijken.
Een 162 van Jimmy White is niet meer bijzonder dan een 162 van Joop Boomschors in het snookercentrum van Stieltjeskanaal.
Persoonlijk vind ik het veel leuker als het net niet lukt. Bij voetbal is een bal op de paal veel aardiger dan in het doel. De paal is namelijk veel kleiner en dus veel moeilijker te raken. Bij turnen is het mooi als iemand uit de ringen valt of bij de paardsprong op het paard klapt. Of een marathonloper die in de laatste 100 meter over z'n veters struikelt. Hilbert van der Duijm die nog een rondje moet. Eddie Treytel die een meeuw uit de lucht schiet. Van die dingen, dat is pas bijzonder. Wie de beste is interesseert me niet zo veel. Dat soort heldenverering is een beetje sneu.
@Bakito
Ja, en ik moet leren spellen...
@Bakito
Nee, als je in je comment waarin je ontkent iets te willen verbieden vervolgens vindt dat de criteria moeten worden aangescherpt om mij iets te kunnen verbieden (vanwege ongeschikt), dan maak je een weinig geloofwaardige indruk. Leer eens bralen, man :-)
-weggejorist-
@Zuurkool met Worst | 27-11-11 | 22:16
Ah, je gelooft me niet.
@Jackanders | 27-11-11 | 22:14
Pius houdt ook een oogje in het zeil, geen paniek ;)
Is het niemand opgevallen dat er in de docu zwaar geknipt is? Alle interviews zijn gewoon uit beeld gelaten en als stem onder de beelden zelf gezet, erg jammer.
wookiepanub | 27-11-11 | 21:21 |
Potje racen?
@Bakito
Vermoed het nog steeds. Sorry, maar een betere indruk maak je niet.
@Bakito | 27-11-11 | 21:58
Mooi, alhoewel.. als ik ooit besluit onverstandig te doen, zit jij je daar mooi geen zorgen om te maken.
Dan ben ik reddeloos verloren, toch?
HALP!
@Bart_Bart | 27-11-11 | 22:09
Kwaliteit is méér dan winnen.
Ook op het laagste niveau kunnen de mooiste doelpunten vallen. Door de zeldzaamheid winnen ze daarmee zelfs aan kwaliteit. Onverwachte juweeltjes.
@Bakito | 27-11-11 | 22:06
Hoeveel kwaliteit heb je nodig om een zelfbedacht wereldkampioenschap Bakitobal te winnen, als er vier deelnemers zijn?
Hoe meer kwantiteit, hoe meer kwaliteit er nodig is om de beste te zijn binnen een bepaalde sport.
@Zuurkool met Worst | 27-11-11 | 22:06
Dan heb je dat slecht vermoed. Iemand die zo slecht kan inschatten als jij is sowieso niet geschikt om een auto te besturen. Wat dat betreft zouden de criteria wel wat strenger mogen. Next.
competitiestrijd is hier ook losgebarsten... ;)
@Bakito | 27-11-11 | 21:59
Je neemt een aardige verantwoordelijkheid op je schouders, maar OK, ik vertrouw je die -fantasiewereld- realiteitszin toe.
Die clichés kan je inderdaad mij wel toevertrouwen.
@Bart_Bart | 27-11-11 | 22:05
Onzin. Je verwart kwantiteit met kwaliteit.
@Bakito
Denk je? Ik zeg toch niet dat jij dat gezegd hebt, ik vermoed het slechts. Misschien een lastig verschil? Lees de zin eens hard op, met het accent op 'verbiedt'. Duidelijk nu? Mooi.
@Stormageddon | 27-11-11 | 21:56
Geef maar toe, je bent een sportn00b.
Behalve je waardeoordeel over curling, was het weer allemaal onzin. Misschien moet je dat sportgebeuren in het vervolg maar overslaan.
Sport wordt interessant als er veel belangen op het spel staan. Als er dus veel competitie is. Als je dus de fokking koning bent, in je dorp, stad of land, als je de beste bent. Als het dus bijzonder is, als je wint.
Daar gaat het om, mensen willen naar bijzondere dingen kijken.
Je bent niet bijzonder als je de beste bent in een sport met drie deelnemers wereldwijd. Je bent wel bijzonder als je de beste bent in een sport met miljoenen deelnemers wereldwijd.
@Rob van Roos | 27-11-11 | 21:58
Maar uw stelde dat het aan zijn gebrek aan vaardigheden lag. Dat spreekt u nu dus zelf tegen door te stellen dat het onduidelijk zal blijven? Het falen van de stuurkolom heeft in ieder geval in de rechtbank geleid tot een schuldige die niet Senna was.
@Bart_Bart | 27-11-11 | 21:43
Blijf jij nou maar lekker clichés plempen in de geest van de rechtse kudde meehuilers hier, dan zorgen Pius en ik wel voor de realiteitszin.
@Jackanders | 27-11-11 | 21:44
Om een verstandige vent als jij maak ik me dan ook geen zorgen.
wookiepanub | 27-11-11 | 21:50
"The honest truth is that no one will ever know exactly what happened. There's no doubt the steering column failed and the big question was whether it failed in the accident or did it cause the accident? It had fatigue cracks and would have failed at some point. There is no question that its design was very poor. However, all the evidence suggests the car did not go off the track as a result of steering column failure..."
@Zuurkool met Worst | 27-11-11 | 21:40
Waar heb ik het over verbieden?
Je leest te snel.
@Bart_Bart | 27-11-11 | 21:41
Ik praat nooit onzin. Sport gaat helemaal niet om competitie, je kunt er competities mee houden, maar dat betekent nog niet dat het daarom gaat.
De mate van competitie doet er al helemaal niet toe. Ik kan me meer Ajax-Feyenoord wedstrijden herinneren die uitermate kut en van teleurstellend niveau waren, terwijl de competitie tussen beide clubs gigantisch was en is.
Het zegt ook niks over de evolutie van een sport. Voorbeeld: Rodelen. 50 jaar geleden nog gewoon sleetje rijden van een berg, nu op dienblad met titanium schaatsen door een ijskanaal, ingepakt in een soort condoom naar beneden. Maar om nu te zeggen dat Rodelen een grote sport is? Nee.
Kortom: de smaak van het volk doet er niet toe, competitie doet er niet toe, evolutie doet er niet toe. Zegt allemaal geen flikker.
Curling is gewoon cool.
Dat dikke wijf van de Plus reclame in een F1-bolide: dat is pas interessant.
@Rob van Roos | 27-11-11 | 21:46
Nee, jij bent niet links, je bent rechts.
* Rob van Roos aan het hypnotiseren is *
Welke vaardigheden, hij rijdt zich te pletter....
Rob van Roos | 27-11-11 | 21:23
Hij reed zich te pletter vanwege het volgende: "The Italian Court of Appeal, on April 13, 2007, stated the following in the verdict numbered 15050: "It has been determined that the accident was caused by a steering column failure. This failure was caused by badly designed and badly executed modifications. The responsibility of this falls on Patrick Head, culpable of omitted control""
Bart_Bart | 27-11-11 | 21:43
Ik ben er ook nog!
@Bakito | 27-11-11 | 21:36
Ik leef nog, hoe is dat te verklaren dan?
@Bakito | 27-11-11 | 21:36
Pius gaat weg, en Bakito neemt het stokje over. Wat een linkse samenwerking. Het kan dus toch!
Wederom tranen in de ogen, indrukwekkende beelden van een indrukwekkend talent.
Blijft toch echt een doodzonde dat zo'n vent deze aardvlooit al zo snel moest verlaten.
Senna... Held...
@Stormageddon | 27-11-11 | 21:32
Je praat weer eens onzin.
Bij sport is populisme bij uitstek de beste graadmeter voor hoe groot (en daarmee, in welke mate geëvolueerd) een sport is.
Kwaliteit moet je niet met sport associëren. Sport gaat om competitie. Hoe meer competitie, hoe meer kwaliteit aan de top. Dus je moet kijken naar hoe competitief een sport is.
Dat gaan vergelijken met de Tweede Kamer en hitparades is van de zotte.
snif. wat een verlies was dat.
@Bakito
Jij bent er zeker ook zo een die games, video's en bepaalde boeken het liefst verbiedt.
@miko | 27-11-11 | 21:24
P.S. ik ben verre van een F1-fanaat. Ik vind het een klote-organisatie en ik kijk al zo'n 15 jaar nooit meer.
Zuurkool met Worst | 27-11-11 | 21:29
Mee eens!!
@miko | 27-11-11 | 21:24
Moeilijk, begrijpend lezen? Of heb je mijn comment überhaupt niet gelezen? Ik stelde namelijk dat een ieder die niet respect opbrengt voor race-vaardigheden dat ook niet zozeer hoeft te doen of whatsoever, dat zou te moraalridderig zijn. Maar deze man heeft iemand anders leven gered met gevaar voor eigen leven, maar ik was me er natuurlijk niet van bewust dat dat gewoon tot uw dagelijkse routine behoorde. Excuses le mot.
F1 geeft een slecht voorbeeld voor autorijdende jeugd. Hard rijden zou cool zijn. Met alle gevolgen van dien. Een groot deel van de verkeersdoden is het slachtoffer van opgehitste wegpiraten. F1 en zijn publiek hebben bloed aan de handen.
Als Marcel van Dam medeplichtig zou zijn aan de moord op Pim, dan geldt dat ook voor deze sport in relatie tot verkeersdoden.
@miko | 27-11-11 | 21:19
Geen kwaad woord over curling. Hoe durf je. Kijkcijfers en kaartverkoop zegt niks over de kwaliteit. Populariteit is een slechte maatstaf. Het zegt vaker iets over het gepeupel dan over de onderwerpen van hun voorkeuren. Als je me niet gelooft, kijk maar eens naar de Tweede Kamer, de kijkcijfers van TV programma's, hitparades en de winnaars van het songfestival de afgelopen jaren. Maradonna kon leuk een balletje hoog houden, mooi hands maken en wit poeder opsnuiven, maar de wereldkampioenen curling stenen. Grote tijd.
Mooie docu. Het moment dat Senna naar het ongeluk van Ratzenberger kijkt, terwijl je weet dat hij de volgende dag zal omkomen, snijdt nog steeds door merg en been.
Net gekeken en ik moet zeggen inderdaad een zeer indrukwekkende docu.
Triest dat het zo geeindigd is
*peturr r kijken gaat*
Mweh, ik heb niet zoveel meer met F1. Te klinisch en voorspelbaar. Ik kijk eerlijk gezegd liever naar DTM of toerwagenraces.
miko | 27-11-11 | 21:26
Genau.
Duitser.
@pius | 27-11-11 | 21:23
En van autobahnen hield?
@Bart_Bart | 27-11-11 | 21:23
Maar het is ,op sommige landen na, dan ook echt een kijksport.Wie er wint of verliest maakt de meeste mensen niet uit.
Misschien is dat dan weer een voordeel dat als een duister wint Nederland niet in diepe rouw is.
*steekt vinger op*
Dank voor de torrent... maar is ie niet gewoon ook via AppleTV te zien?
Senna was een baas!
@wookiepanub | 27-11-11 | 21:21
Gossie, en weer moet je hier bij een dode sporter/soldaat/whatever restecpt tonen en rip zeggen. Wel meneer dacht het niet.Automobielracerijders nemen het risico met hun volle verstand.Als je daar dan mee op een muur rijdt is tragisch en hoeft niet te gebeuren maar respect??
Trouwens de grootste tokkies zijn F1 fannaten
@miko | 27-11-11 | 21:19
Je hebt gelijk dat de F1-vijver waaruit wordt gevist duizenden malen kleiner is dan die van de voetbalsport. Dus het is relatief gezien veel makkelijker op een 'Messi' te worden, want veel minder concurrentie.
Alleen jongens met een rijke vader, die toevallig ook nog helemaal gek is van auto's, hebben een kans. En dan moet je ook nog in een land leven waar de industrie zich achter je F1-carrière kan scharen.
Als kijksport is F1 natuurlijk niet marginaal. Hoewel niets tegen voetbal kan opboksen.
miko | 27-11-11 | 21:21
Jawohl.
"Maar als je geen respect kunt opbrengen voor iemands race-vaardigheden"
wookiepanub | 27-11-11 | 21:21
Welke vaardigheden, hij rijdt zich te pletter....
@pius | 27-11-11 | 21:16
Weet je wie er ook van auto's hield?
@Rob van Roos | 27-11-11 | 21:12
Stoer hoor, pauper! Ik weet niet of de campingzenderbewoners als Zovoklets, Handige Harrie en een Rob van Roos het beseffen. Maar als je geen respect kunt opbrengen voor iemands race-vaardigheden dan zou je in geval van Senna op zijn minst respect moeten opbrengen voor het gedurende een officiële kwalificatie redden van het leven van Eric Comas in 1992, door zijn auto langs de kant te parkeren, over de baan te rennen en het lichaam van bovengenoemde te stabiliseren totdat artsen aanwezig konden zijn.
@overVecht | 27-11-11 | 21:10
Tja een muur is niet te ontwijken.
@Rob van Roos | 27-11-11 | 21:12
Dat de hedendaagse techniek u maar in de steek mag laten bij een ernstige crash, domme kneus.
thp | 27-11-11 | 21:16
Als je de aftiteling hebt afgekeken, las je dat er sinds Senna geen coureurs meer zijn overleden in de Formule 1. Dankzij de F1 arts (en goede vriend van Senna) die aangewezen werd om de veiligheid in de sport te verbeteren..
@Parsons | 27-11-11 | 19:13
Eerder een Bettine Vriesekoop. marginale sport.hoe durf je. Voetbal word door veel meer mensen beleden dan enig andere sport.Straks ga je me nog vertellen dat de kampioen curling ook te vergelijken is met Maradonna.
Bart_Bart | 27-11-11 | 21:14
Alsof welke vergelijking dan ook de Telegraaf een betere krant maakt.
Denk daar maar eens oevr na.
Senna senna senna, elk jaar valt die naam weer. Autosport heeft een coolfactor, en die crash was indrukwekkend op het moment dat het gebeurde en de periode daar op volgend, maar verder? Totaal niet boeiend, ondertussen zijn er sinds dat ongeluk zo ontiegelijk veel meer verkeersslachtoffers gevallen, ook in die sport, waar gaat het over?
FredFlinstone | 27-11-11 | 21:14
Jij bent dus fan geworden in de Shumacher era. Over een godwin gesproken.
@pius | 27-11-11 | 21:09
Neen, anders moet ik naar jouw favoriete krant, de NRC, linken en dan krijg ik overal uitslag. Dus dat mag niet meer van mijn dermatoloog.
Andersom dag | 27-11-11 | 21:13
Kwekkeboom kroketten.
ben een overtuigend F1-fan;
Ayrton Senna heb ik niet zo gevolgd (ben pas en fan de laatste 12 jaar)
Edoch hier werd ik een beetje depri van...
---
Mischien omdat dat einde zo onvermijdelijk leek, van dit icoon
Allen wat genen die 'm snel laten reageren en meerdere dingen tegelijk laten doen.
Geniaal was ie..
overVecht | 27-11-11 | 21:10
Zo geniaal dat ie zich tegen een muur te pletter reed. Nee, dan ben je een genie.
Een legende word je pas na je dood... maar gelukkig heeft Senna ook bij leven nog even mee kunnen maken dat hij een held is/was..
Geniaal was ie..
Bart_Bart | 27-11-11 | 21:04
Wil je trouwens stoppen met linken naar jouw favoriete krant.
Die lees ik toch niet.
Bart_Bart | 27-11-11 | 21:04
De koning en de Makhzen zijn daar de baas. En de verkiezingen zijn bedoeld om dat zo te houden.
Prachtig land verder inderdaad.
Bart_Bart | 27-11-11 | 21:04
De koning en de Makhzen zijn daar de baas. En de verkiezingen zijn bedoeld om dat zo te houden.
Prachtig land verder inderdaad.
Bart_Bart | 27-11-11 | 21:03
Dus die meneer, jij, is van 4,5 naar 2 mensen gegaan kiloosgewijs.
Een chapeautje waard.
@pius | 27-11-11 | 21:00
Intussen zijn de Islamisten in jouw favoriete land/cultuur de grootste geworden in de (schijn)verkiezingen.
www.telegraaf.nl/buitenland/11013469/_...
@pius | 27-11-11 | 21:00
Ik zie trouwens net dat -die meneer- ik op die foto 155 kilo ben afgevallen. Moet je voorstellen hoe het eerst was.
Maar thanx anyway.
Pffff, gewoon weer het 'NONDEJU' moment.
Bart_Bart | 27-11-11 | 20:58
Ziet er goed uit. Stevig, en met passende rondingen.
Een Rubensman zogezegd.
@pius | 27-11-11 | 20:56
www.ikvalaf.nl/wp-content/uploads/2011...
Ik ben wel een beetje onzeker op mijn uiterlijk, dus wil je me niet afkraken?
Bart_Bart | 27-11-11 | 20:53
Daar kijk ik nooit naar. Kan je geen foto plempen?
@pius | 27-11-11 | 20:48
Ik heb ook een goddelijk lichaam. Je kan me nu toevallig zien op RTL4.
bla bla, rij dan 130 dan rij je je eige minder snel deaud. traantje, traantje. Goh wat rot dat ie het niet kan navertellen. Eigen schuld dikke bult. Iemand die aan kankuh deaud gaat is wel erg, want ken ie niks aan doen vaak, maar krijgt geen docu over z'n/haar leven.
Bart_Bart | 27-11-11 | 20:46
Verzoek afgewezen. Dat jij je helemaal suf snackt is jouw keuze. Maar ik heb natuurlijk niet voor niets een goddelijk lichaam.
Zo kan je het ook bekijken.
@pius | 27-11-11 | 20:19
Een fles curry is een paar keer per week heel interessant. Vooral bij een tosti. Of een frikadel.
Dus misschien is het mogelijk je voortaan in te houden als het om curry gaat.
Senna was in ieder geval een stuk inspirerender als die eichmann-lookalike die, als hij geen autocoureur was geworden waarschijn een grote rol had gespeeld een de doner-moorden.
Wat een psychopaat is die shumi.
Jackanders | 27-11-11 | 20:40
;)
@pius | 27-11-11 | 20:28
Daar kan ik prima mee leven, het respect is wederzijds overigens.
Heb niet alleen het ongeluk van Senna live gezien, maar ook de dood van Ratzenberger de dag daar voor, en de enorme klap van Barrichello.
Het was overigens de tweede strt omdat bij de eerste de Benetton van JJ Lehto bleef staan. Die kreeg een kap in zijn nek waardoor Jos Verstappen de race daarna kon invallen.
Ook ging dat seizoen in Monaco nog Karl Wendlinger tegen de vangrail en raakte in coma. Doordat Sauber na de crash van Senna een verhoogde cockpit had gebouwd overleefde hij.
Senna was niet veel anders als Schumacher of tegenwoordig Vettel. Een enorm talent, als hij in de auto zat enorm egoistisch. Maar buiten de auto deed hij veel goeds, het liefst zonder zijn naam in de schijnwerper te zetten.
Jackanders | 27-11-11 | 20:25
Gezien mijn respect voor jou wil ik daar best even bij stil staan.
Maar daar blijft het ook bij;)
eerstneukendanpraten | 27-11-11 | 20:26
Eveneens saai iid.
@pius 20:19
Dat heb ik nu met poker op de TV!
@pius | 27-11-11 | 20:19
Dat mag, er geen flikker aan vinden.
Maar niet vergeten dat jij en ik veiliger en zuiniger door het verkeer kunnen, mede dankzij deze sport.
Canis Spurcus | 27-11-11 | 19:25
Lul niet. Die strijd kreeg alleen maar mythische proporties door het feit dat Schumacher Hill van de baan ramde.
@19.51
Zie post 19.28
Schumi > Senna. Gewoon. Omdat het kan.
Mooie docu al vind ik de Formule 1 ongeveer net zo interessant als een fles curry in de ijskast.
Afschaffen die troep.
Jim Clark was beter.
www.youtube.com/watch?v=jvlbku9uyaY
Tering herrie, tieft op.
Soort van goedmaker, na die treurige race..
Onderbuik | 27-11-11 | 19:57
Beter jouw halve vinger dan die triomfantelijke vuist van Herr Schumi... Hij wist toen dat Senna dood was. En toch zo feestvieren. *kots*
@Canis Spurcus | 27-11-11 | 19:51
Ja, ben er live ziek van geworden.
Jezelf doodrijden met een auto. Alsof dat zo bijzonder is.
Lees morgen wel hoeveel chauffeurs het dit week-end ook is gelukt.
@Canis Spurcus | 27-11-11 | 19:51
In die tijd keek ik alle GP's live, ook 's nachts. Maar deze niet, ik was aan het verhuizen en hoorde het 's middags op de radio. Senna zou hersendood zijn, gek genoeg denk je dan dat het allemaal wel weer goed komt.
Heb 's avonds wel de documantaires gezien, dus een halve vinger de lucht in.
Wie van jullie heeft die race live gezien eigenlijk? *vinger opsteken doet*
Canis Spurcus | 27-11-11 | 19:51 |
Hier ook, overigens daarna hield mijn interesse in Formule 1 wel zo'n beetje op.
@ nou ja christengekkie, valt wel mee zo komt het idd over maar in katholieke landen als Brazilie en Italie enzo is het de gewoonste zaak van de wereld, en moet je al die rituelen en derg maar met een korreltje zout nemen.
Kudtkinderen!11!1
-weggejorist-
Wie van jullie heeft die race live gezien eigenlijk? *vinger opsteken doet*
Canis Spurcus | 27-11-11 | 19:51 |
* Steekt vinger op *
Oh. Dus het juichen van Schumacher toen hij won omdat Senna dood in de vangrail hing was +1? Sommigen hier sporen echt niet.
Wie van jullie heeft die race live gezien eigenlijk? *vinger opsteken doet*
-weggejorist-
Conclusie tot nu toe. Het was een christengekkie. Hij nam ongelofelijke risico's en racete niet altijd even sportief. Wat een held en topsporter!
Wordt het steekwoord 'diepgelovige' ook gesponsord in dit topic, net als 'RTL7', 'Marlboro', 'Kronenbourg', 'McLaren' en 'Williams'? En sinds wanneer wordt hier op GS diepgelovigheid in een positieve connotatie geplaatst?
Brasil! Boing!
Mooie herinneringen: de enige echte race held .
De harddiskrecorder snort al, en bij het kijken straks lekker de reclames doorspoelen...
Waarom ook niet een torrentje roepen zoals je in dit bericht hebt gedaan:
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2011/06/...
Fuck, die crash heb ik toen live gezien. Later, frame-by-frame de footage teruggezien: er verdwijnt een stuur en wiel in de plek waar Senna hoort te zitten. Was sowieso een heftige race: ook in de pits vlogen de wielen rond...
.
Tja, de jaren negentig
,
Hulde!
@Handige Harrie | 27-11-11 | 19:03
Niet zo handig, Harrie.
Datkanikvéélbeter! | 27-11-11 | 19:14
Lul niet. Hill vs Mof was episch.
*kuch* Senna.2010.1080p.BluRay.x264-NORDiCHD *hoest*
@Parsons | 27-11-11 | 19:13
Geen letter gelogen, Senna was het puikje van de zalm.
Ik zie die rotmof nog juichen....
Jaren '90 was ook best wel gaap met een dominerende Williams auto (Mansell, Prost, Villeneuve, Hill). Het was nog een beetje leuk tussen Schumacher en Hakkinen maar daarna werd het nog saaier met een uitermate dominante Schumacher.
Wat Messi is voor voetbal was Senna voor F1.
Best of the best.
Brrrrroemmmm. Klaar.
Senna schijnt in zijn bolide een Oostenrijkse vlag in zijn cockpit te hebben meegenomen, als eerbetoon aan Roland Ratzenberger die een dag er voor gestorven was op Imola. Tragisch.
@ de handige
Cultuurbarbaar!
Senna, die had ik graag nog levend gezien.
Dan was die Duitser nooit zo succesvol geweest.
Volgens mij bedoelen jullie Bruno Senna?
- EDIT: Neen. Die leeft namelijk nog -
REAGEER OOK