Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

OpdegrondligPiet gearresteerd in Dordrecht

opdegrondligpiet534.jpgToch nog de roe gebruikt tijdens Sinterklaasintocht vanmiddag in het mooie Dordrecht. OpdegrondligPiet wilde weer eens niet pepernoten en lekkers uitdelen aan de kinderen en bleef maar op de grond liggen. Dat kan natuurlijk niet. Gelukkig is hij door PlattePetPiet en OomAgentPiet gearresteerd en in de zak gestopt. FILMPJE (mirror).

Reaguursels

Inloggen

best goed Nederlands wat ze praten op het filmpje.
pratapoepiepapappraatiepoepelopeiepalalaplala sinterklaas
pratapoepiepapappraatiepoepelopeiepalalaplala racisme.

Zuitschuip | 15-11-11 | 12:40


Geert Wilders roept wel dat de Islam een achterlijke cultuur, maar de Nederlanders kunnen er ook wat van met hun achterlijke Sinterklaasfeest waarbij zwarte mensen massaal belachelijk worden gemaakt. En dat noemt men beschaving!! Als dit feest zou worden gevierd in de Verenigde Staten zou de hel uitbreken!. Racisme wordt op deze manier met de paplepel ingegoten bij kleinen kinderen, die onbewust zwarte mensen assoscieren met knechten en met domheid. Maar kennelijk zit racisme in het aard van het beestje, want niemand mag iets zeggen over deze achterlijke traditie die overduidelijk de slavernij en het Westers imperialisme symboliseert, net zoals de afbeeldingen op de koets van Beatrix.

Lees meer: www.nujij.nl/showbizz/giovanca-snapt-w...

Alle Toon | 15-11-11 | 11:42

Affenschwanz([email protected]) Hölzenbein | 15-11-11 | 00:03
Es ist v-ö-l-l-i-g sinnlos mit Ihnen zu diskutieren habe ich schon seit einige Zeit hierso bemerkt.
Naseweis Kerlchen das Du da bist.

Geheimrat Schultz | 15-11-11 | 06:37

@Geheimrat Schultz | 14-11-11 | 06:15
OK dan wiseguy, ik probeer het nog een keer. Man man man du redest gequirlte scheisse!

Waar denk jij dat Myra ligt, waar denk jij dat Lycië is? Juist in Turkije.

nl.wikipedia.org/wiki/Myra_%28plaats%2...

Hölzenbein | 15-11-11 | 00:03

en ik altijd maar denken dat zwarte piet zwart is omdat hij de cadeaus bezorgd via de schoorsteen....

kunnen we allemaal niet even van deze traditie afblijven? deze ene traditie die het toestaat tegen je kinderen te liegen?:P

gieterr | 14-11-11 | 16:49

Zwarte Piet is GEEN racisme,
Enige uiterlijke gelijkenis met karikaturen van mensen van afrikaanse afkomst berust op louter toeval.
Dat andere landen de sint nicolaas legende zonder zwarte piet vieren komt doordat deze landen bevolkt worden door links werkschuw tuig.
Ook het feit dat zwarte piet pas zijn intrede deed in de nederlandse versie van de viering ten tijde van de slavernij komt doordat n... ederland voor die tijd geregeerd werd door de historische voorlopers van groenlinks en andere multikulti minnende dhimmies.
Zwarte Piet is een italiaanse schoorsteenveger die zwart wordt doordat hij door schoorstenen kruipt. Het opmerkelijke feit dat hij daarbij ook gouden oorbellen, fel rode lippen,kroeshaar en de kledij van een huisslaaf opdoet is de schuld van Job Cohen en Aboutaleb en geenzins een verwijzing naar de mythe van de docile huisslaaf.

Nu dit gezegd is ook even het volgende:
Bunga bunga betekent gewoon dansen.
Griekenland zal aan al zijn finaciële verplichtingen voldoen.
"Read my lips: no new taxes"
"I did not have sexual relations with that woman"

homerpimpson | 14-11-11 | 14:38

Is nu echt iedereen vergeten dat de Pieten hun kleur te danken hebben aan het roet van de schoorstenen waar ze hun pakjes in moeten gooien?

de_kromme | 14-11-11 | 11:22


Zwarte Piet is een Moor.
De Moren was de benaming voor de islamitische bevolking van het middeleeuwse Spanje.
De Moren waren voornamelijk Marokkaanse Berbers en Arabieren.
De Moslim-Moren hebben al eerder als 5e Colonne geprobeerd heel Europa in te lijven, te beginnen in Spanje.
Nu staat heel NL klaar om deze Moslims in te huldigen.

nl.wikipedia.org/wiki/Moren

www.radio1.nl/contents/41386-actievoer...
Let vooral op het vlekkeloos Algemeen Beschaafd Nederlands dat deze MoslimPieten spreken.
.
In ons onderwijssysteem krijgen jonge zwarten onder de vlag van het MultiCulturalisme het slachtofferschap ingegoten.

nl.wikipedia.org/wiki/Vijfde_colonne

Ella | 14-11-11 | 10:22

Ik ken een surinamer die piet heet, wat moeten we daar nou weer mee dan, naamsverandering b.v. willem, maar ja hij wil niet, want ze opa had ook de naam piet, hij vind piet goed en dat ie zwart is vind ie ook goed, sterker nog hij vind het prima, nog mooier, hij vind het beter dan wit of groen.
Hij heeft veel te doen anders had hij een T-shirt laten maken met "Iene wiene wietsie ik ben Pietsie"

boost | 14-11-11 | 08:32

Op Curaçao wordt deze zaak momenteel helemaal uitgemolken. Zwarte Piet bestaat niet!

ikker | 14-11-11 | 07:58

Zeurpiet.

Ivoren Toren | 14-11-11 | 07:32

Hölzenbein | 13-11-11 | 20:28 | + 0 -
Da's waar , daarom "mogen de houtwormen toeslaan"

boost | 14-11-11 | 07:01

@ Hölzenbein | 13-11-11 | 11:10
Zucht !
Anatolië is de Griekse benaming voor dit schiereiland.
Sint Nicolaas was rond het jaar 300 al bisschop van Myra dat gelegen was in Lycië.
Na 1180 werden zijn beenderen door Italiaanse kooplieden naar Bari gebracht om ze te beschermen tegen de oprukkende muzelmannen, de ottomanen(turken).
Jij beweerde dat Sinterklaas een turk is.
Dusch de Goedheiligman is zekers géén turk en das maar goed eauk anders waren de kinders allemaal besneejen geweest i.p.v. dat ze een speculaaspop in hullie schoen onder de schoorsteen hadden gekregen.
Soms denk ik weleensch dat de boktor in de houten poot van Hölzenbein zich een weg heeft gevreten tot onder zijn schedelpan.
Hoofdschuddend zuchten doet.
Mein Himmel !



Geheimrat Schultz | 14-11-11 | 06:15

Nou, T-shirt drager ligt volgends mij kijhard te roepen "ik word geschlagen" enzo. Maar niemand slaat hem. Die gozer maakt het met opzet lekker dramatisch om aandacht te trekken en omdat ie weet dat het gefilmt word en dat op youtube geplempt zal worden.
Dus heeft ie nu zijn doel bereikt, krijgt zelfs media aandacht....
En waarom hij werkelijk in de boeien geslagen wordt, daar vraagt hier niemand om?
Lijkt mij logisch dat hij er alles aan gedaan heeft om dit te laten gebeuren, want zo krijgt zn protest meer aandacht.

thorrie | 14-11-11 | 04:07

Schitterend! De meeste reacties hierboven.
Een mooie tentoonstelling van hoe self-claimed-patriottisch Nederland zich op Epimenides-achtige wijze zichzelf compleet diskwalificeert.

Wat is een patriot zonder kennis of respect voor de enige echte autoriteit waar elke burger incluis patriottisch Nederland zich aan te onderwerpen heeft? Bent u een patriot als u niet weet waar ik het over heb?

Ik heb het over het instituut, Het Bestel der Nederlandse Wetten.
Elke Nederlandse staatsburger, blank, zwart of paars, patriottisch of kroon-kritisch moet, hoeft en kan zich enkel en alleen maar onderwerpen aan dat instituut.

Cultuur en traditie zijn geen autoriteiten waar een willekeurige Nederlandse staatsburger zich aan moet of hoeft te onderwerpen.
Cultuur en traditie volg je uit vrije wil. Dat is 1 van de pilaren van Het Instituut.

Dus als een Nederlandse staatsburger zegt over een groep andere Nederlandse staatsburgers:
*tokkie-grammatica-mode-aan*
"Als hun zich niet willen houden aan onze traditie dan rotten ze toch gewoon op naar hun eigen land",
"als hun hier komen dan moeten ze zich aan onze tradities houden en hun moeten niet hun eigen tradities ons eigen opdringen"
*tokkie-grammatica-mode-uit* (excuses voor eventuele fouten in tokkie-grammatica, ik ben geen expert)
dan snapt deze Nederlandse staatsburger niet hoe onze Nederlandse rechtsstaat in elkaar steekt.

Als je niet snapt hoe de Nederlandse rechtsstaat in elkaar steekt dan snap je Nederland niet. Ben je een patriot als je Nederland niet snapt?
Waar eindigt het als het einde in het begin eindigt?

Goed.
Na zuiver objectief te zijn begonnen (1 autoriteit) en me daarna te hebben gewaagd aan zowel aanvechtbare als verdedigbare subjectiviteit, nu dan wat klinkklare feiten gemengd met mijn subjectieve waarneming wat betreft onze grond-lig-Piet.

1) Voor een georganiseerde demonstratie is een vergunning nodig.
2) Het dragen van een shirt met een tekst die jouw mening weerspiegelt over 1 aspect uit de maatschappij is volgens mijn mening noch een georganiseerde demonstratie dan wel een politieke standpunt.
3) Mijns inziens hoeven de grond-lig-piet en zijn drie medestaanders daarom geen vergunning aan te vragen.
4) In een menigte staan met 3 gelijkgezinden is mijns inziens geen demonstratie.
5) Nu ga ik meer richting glad ijs. Om een willekeurig persoon in een menigte selectief te sommeren door te lopen op een openbare plek is een noodverordening nodig.
6) Desalniettemin, als een agent mij zou vragen om door te lopen dan zou ik antwoorden met:
"Jawel, meneer de agent, doorlopen ga ik zeker nu u mij sommeert. Laat daar geen twijfel over bestaan. Maar mag ik u vriendelijk verzoeken om te vertellen welke noodverordening vandaag van kracht is waardoor burgers op openbare plekken gesommeerd kunnen worden om door te lopen? * na 5 seconden de stilte te hebben bewonderd*. Excuses, u zult vast gelijk hebben, ik marcheer al heen, een prettige dag verder". Ik vermoed dat de reactie van onze grond-lig-Piet ietwat tegendraadser overkwam en dat daarom de agenten direct overgingen op een occupy-vrijheid actie.
7) Ik hoor de grond-lig-Piet herhaaldelijk roepen: "ik heb niets gedaan". Ondanks dat de beste man waarschijnlijk gelijk had, was het niet het meest verstandige om te roepen. "Rustig, ik werk al mee" zou beter zijn geweest.
8) Vanaf ongeveer 20 seconden na de tegendraadse actie en het initiële op mij overkomende tegenwerkende houding heeft onze grond-lig-Piet mijns inziens niet meer tegengewerkt. Hij doet wat een grond-lig-Piet als beste kan. Op de grond liggen.
9) Vanaf het moment waarop de grond-lig-Piet zijn grond-lig-hoedanigheid had aangenomen zie ik verder alleen nog maar overbodige agressie vanuit de kant van de agenten. De man met de grijze jas is ook terecht bezorgd over de onrechtvaardige positie, al liggende, van onze grond-lig-Piet.
10) Alhoewel de schoonmoeder-knietjes tegen het dijbeen van de grond-lig-Piet eigenlijk lachwekkend en eerder negatief zijn voor het daadkrachtige beeld wat de politie uit moet dragen, is het compleet overbodig. De grond-lig-Piet lag alleen nog maar te liggen.

Marks | 14-11-11 | 00:42

Geef die man een Negerzoen en alles komt weer goed!

fritsspits | 13-11-11 | 23:09

nutkeger.

Jeauhannes | 13-11-11 | 22:27

By the way, Sinterklaas is geen kinderfeest maar een feest voor winkeliers om hun omzet te vergroten.
Een feest oom kinderen bang te maken en het vervolgens weer af te kopen door ze cadeautjes te geven.
Knotsgekke ouders zijn we toch.

nokkenaskettingklem | 13-11-11 | 20:59

@boost | 13-11-11 | 18:39
En jij bent niet goed bij je harses lutser.

Hölzenbein | 13-11-11 | 20:28

Als het waar is dat het alleen ging om het T-shirt, zegt het meer over het niveau van de huidige politie dan over de negert zelf. Ik zou zelf, als ik negert was geweest niet met zo'n shirt gaan staan op een kinderfeest maar ieder zijn ding.

Ik heb wel een shirt met als opschrift "kijk me aan als je klaarkomt" ik zoek alleen nog een gepaste gelegenheid om hem aan te trekken. Weet nog niet wanneer Maxima mijn stad gaat bezoeken.

Tony Testosteronie | 13-11-11 | 20:18

Of het nu wel of niet klopt. Kijk voortaan maar uit met wat er op je t-shirt staat. Voor je het weet verdwijnen er mensen. Nu zal het zover in Nederland toch niet komen...... toch?

Varkensjuin | 13-11-11 | 19:57

@boost Een cultuur die met geweld moet worden gehandhaafd lijkt wel veel op de cultuur in Iran enzo, en daar leven veel moslims. Volgens mij is de Nederlandse Cultuur er juist 1 van tolerantie. Wat deze diendertjes deden vind ik juist een aanslag op onze cultuur en vrije meningsuiting. Als je een beetje van onze cultuur houdt, dan hou je niet van diendertjes die zo optreden. Het lijkt wel een scene van Bromsnor uit Swiebertje. Triest dat het geen film is.
Onze cultuur wordt kapot gemaakt door populistische politici, ik noem geen namen.

nokkenaskettingklem | 13-11-11 | 19:20

Hölzenbein
Wat heb je toch weer een praatjes, je stelt dat je hier alleen met feiten schermt,en zo iedereen op zijn nummer zet die voor wilders is, tenminste dat denk je dan als zij het niet met jou gekonkel eens zijn.
De zwarte man heeft zijn zin toch gehad hij is in de belangstelling, bij jou in de positieve zin, voor jou is het een held nou wat wil hij dan nog meer.
Die gaat de geschiedenis in als de voorvechter van..... tja van wat? De zwarte man was op de baricade jij zit te snuiven achter je pc.

boost | 13-11-11 | 18:39

nokkenaskettingklem | 13-11-11 | 17:30 | + 1 -
ach ja en dan beginnen we met de kerst en dan komt er een tyfus moslim, die dat dan weer verziekt, en zo wordt onze cultuur kapot gemaakt. en dat vind jij in orde, dat laat je over je heen gaan

boost | 13-11-11 | 18:24

heel goed, maak je eigen kutcultuur maar kapot idioot, en als de politie zegt mee komen dan ga je gewoon mee en zo niet dan krijg een tikkie klootzak

boost | 13-11-11 | 18:21

@Mgr. Denwop | 13-11-11 | 17:12
Mwah... op het moment dat in een vrij wit gehucht een negroide man binnenwandeld en begroet wordt door de kleintjes met: Zwaaarte Pieieieiet! :)
Een schoorsteenveger zag er zo uit:
www.ruchalachimney.com/sweeps-1800.jpg...
De zwarte pieten zijn gewoon bruin (roet is zwart) geverfd en zo bruin dat er niks wits meer doorheen schijnt. Da's geen roet. Da's een neger.
Ik zie niet in waarom het niet wat roet-achtiger kan. Zwarte piet blijft zwarte piet, maar lijkt meer op zwarte piet zoals deze nu verkoopt wordt (zwart door roet) en niet zoals ie eruit ziet (als een neger in een kek pakje).
.
Ieder jaar weer moet er het 1 en ander worden uitgelegd. Doe de verkleedpartij dan eens goed en streef het uiteindelijke ideaal aan. Zo is die hele racisme-kaart in 1 keer van de kaart geveegd. Iedereen blij.

polt | 13-11-11 | 18:06

Sinterklaas is leuk, maar als je het zo kunstmatig in stand moet houden dat er mensen voor moeten worden mishandeld door domme intolerante diendertjes, dan kan Nederland zo'n feestje dus niet aan. Te moelijk om soepeltjes om te gaan met mensen met een protest t-shirt, die kinderen doorgaans niet eens kunnen lezen omdat ze nog niet kunnen lezen.
Een prikkelende actie voor extreem rechtse opvattingen, zo is wel gebleken uit het handelen van de plisie.
Bha zo is er geen lol aan, sla feestje maar over en beginnen met de kerst.

nokkenaskettingklem | 13-11-11 | 17:30

Sinterklaas is een feest voor kinderen. Die zien hier geen racisme in. Ze zijn ook zwart van het roet. Nergens anders voor. Maar kortom: dit is een Hollands feest wat gewoon moet blijven wat het is en was. Als dat je niet bevalt dan ga je in een land wonen waar geen Sinterklaas wordt gevierd. Punt. Negerzoenen zijn ook al verbannen. Ik zeik toch ook niet over Blanke Vla? Ik heb nul komma nul problemen met de gekleurde medemens. Ik heb wel heel veel problemen met de gekleurde medemens die zichzelf blijft degraderen door deze nutteloze acties.

Mgr. Denwop | 13-11-11 | 17:12

Toen immigratie vanuit de voormalige koloniën ervoor zorgde dat Europeanen beter vertrouwd raakten met Afrikanen, ontwikkelde Piet zich tot een respectabele assistent van de vaak verstrooide Sinterklaas.

Dat lijkt me een succesvol stukje integratie. Een jonge en slimme piet die een verstrooide aardig man helpt, die alle kinderen kadootjes wil geven. Hoeveel discriminatie zit daar nu in?

decadent degeneraat | 13-11-11 | 16:33

@nokkenaskettingklem,Dit heeft volgens mij niks met een extreem rechts intolerant land te maken.Er was geen toestemming gegeven voor een demonstatie dus waarom dan toch doen?Iedereen heeft de bek vol over regels handhaven en opvolgen maar ondertussen wel doen wat ze zelf willen.Had de politie niets gedaan was het ook niet goed geweest.

chilli palmer | 13-11-11 | 16:25

We zijn een extreem rechts intolerant landje geworden, waarbij de politie steeds vaker buitenproportioneel geweld gebruikt. Hier zijn het waarschijnlijk diendertjes met kleine kindjes die zich zo nodig moeten bewijzen.
Het valt me nog mee dat er niet geschoten is.
Deze man deed niets fout, hij kwam alleen maar voor zijn mening uit.
Lang leve Henk Ingrid en de PVV.

nokkenaskettingklem | 13-11-11 | 16:05

@machete74, dat statement maakt hij maar ergens anders(bijv.reclassering,AZC),niet op een kinderfeest.Don't touch Sinterklaas!Als het aan mij gelegen had was KnuppelPiet of SchietPiet gekomen.

chilli palmer | 13-11-11 | 15:53

Die protest pieterman deed ook niets verkeerd,alleen kun je je afvragen of dat de juiste plek was met al die kinderen die voor ome klaas komen.De agentjes komen zo uit een slechte mexicaanse film gestapt met hun buiten sporige geweld?? hoeveel blauwpakken heb je nodig om iemand aan te houden?? en hoeveel knietjes moet je uit frustratie geven omdat je als zielige stumper agent weer niet weet waar je toch veels te dikke en lelijke vrouw uithangt???

rene222 | 13-11-11 | 15:22

@machete74

Not sure if trolling....

a1exs | 13-11-11 | 14:58

Vrijheid van meningsuiting... Die gast deed niks, riep niks... Hij stond daar om een statement te maken. Totdat de politie hem een paar klappen gaf en dat in de ogen van de kleine feestvierders...
Nu is de negert de 'schuldige' en de feest verstoorder?

Maar ik kan me best wel voorstellen dat de meeste hier aardig geil raken bij hert beeld dat een zwarte hier door 4 blanke hardhandig wordt aangepakt... net als vroeger.... Of niet dan?

machete74 | 13-11-11 | 13:57

@de deurwaarder | 13-11-11 | 12:10
Dude, ik ben het minste serieus hier!! Alleen mijn comments lokken serieuze reacties uit (dat is wel mijn doel dat geef ik toe maar die reacties zijn NIET van mij, is nogal een verschil).

Mensen die ontkennen waar sinterklaas vandaan komt (Turkije, maar was vroeger zelfs Grieks) sla ik met de feiten om de oren. Zulke dingen. Meer doe ik eigenlijk niet. Volgens mij ben ik een van de weinigen die het woord slavernij of discriminatie nog helemaal niet gezegd heb hier, dus waar heb je het over met 'serieus'? Lees mijn comments terug dan zie je wat ik geschreven heb, dude.

Hölzenbein | 13-11-11 | 13:51

@Fopspeen | 12-11-11 | 19:28
Ook goed. Moord en brand zou er hier geschreeuwd worden dat die man dat had mogen dragen. Het zou wel respectloos gevonden worden en misschien enigszins provocerend, maar ik geloof echt niet dat het merendeel zo hard staat te juichen als die zou worden opgepakt.
Het is wat Mindchaoz | 12-11-11 | 17:38 zei:
"En zo komt ieder volk voor z'n eigen cultuur op. Of die nou beschamend of juist leuk is, dat maakt niet uit.
"Het is van ons", zal altijd het argument zijn. En omdat we allemaal opkomen voor onze eigen culturele dingetjes zullen we afwijkende meningen en andere bedreigingen de mond proberen te snoeren, desnoods met geweld.
It's a human thing."

polt | 13-11-11 | 13:41

Ik vind het idee dat Zwarte Piet racisme zou zijn, idioot, maar de man heeft het recht zijn idiote ideeën op een T-shirt te drukken en ermee rond te lopen.

Je mag ook meedoen aan Occupy, zeggen dat Nederland uit de euro moet stappen of "all cops are bastards" zeggen. Dat heet vrijheid van meningsuiting.

Arrabinekoeterine | 13-11-11 | 13:34

@Semolina Pilchard | 13-11-11 | 01:38
Hardhandig verwijderd worden omdat je een protest t-shirtje draagt tegen stierenvechten in Spanje is ook normaal?
Je kan het met die man niet eens zijn, maar hij heeft het recht om deze mening te verkondigen.
.
Echt... ik snap jullie niet. Het is de eerste keer dat ik zoveel minkudo's heb gekregen en alleen maar vanwege een beetje zelfkritiek.
Oh nos!

polt | 13-11-11 | 13:32

snap wel waarom veel buitenlanders die zien als een vorm van rascisme..... in hun ogen is het een bedreiging!!!!

Namelijk al die zwarten die luisteren naar 1 iemand, ze luisteren hier niet eens naar politie, overheid, uwv, gemeentelijke sociale dienst etc.
Zij zien in dat het toch anders kan namelijk dat ze wel degelijk kunnen werken. terwijl hun zeggen iek nie lekker, iek moe of iek problemen uit vorig land.
kortom gewoon sinterklaasfeest aanhouden en geen mensen meer sminken maar gewoon echte nemen we hebben er honderdduizenden zonder werk etc. niet mee doen is uitkering korten daggggg plukkers

wordt zo kotsmisselijk van al die eisen die buitenlanders gaan stellen. het is heel simpel je komt hier je past je aan en houd je bek zeker bij dit soort dingen, zo niet enkeltje terug en opzouten ( wil ik me airmiles wel voor inleveren )

eergister nog gehad jonge komt met brommerhelm de tankshop in. ik spreek hem aan van meneer wilt u in vervolg de helm afdoen zodat u herkenbaar bent voor personeel. wat krijg ik, wattttt bedoel jij? watttt wattt bedoel jij? jij bent rascist, jij discrimeert... wtf!.. waarom zo moeilijk doen ik kom tenminste nog betalen.
leuk heh ventje van 16 a 17jr en je dan in moeten houden

nederland is gewoon op het einde. en die domme mensen die zeggen hadden jullie ons maar niet heen moeten halen. sorry we hebben je opa hier heen gehaald opbouwen betaald krijgen en oppleuren. en we hebben
niet gezegd neem de hele familie en omgeving maar mee
ik ga hier nu zo naar buiten ik zet me zonnebril op, me broek half over me reet zodat je me merk boxergoed ziet en me kruis op me knieen hangt. uiteraard doe ik me nektasje om ( ook zo lekker mannelijk ) roep ik wat onverstaanbare straattaal naar buurtgenoten en belangrijkste k doe me jasje met bontkraag aan anders hoor ik er niet bij

endoffthenetherlands | 13-11-11 | 12:45

Schoorsteenveger | 12-11-11 | 18:28 |
Klopt.
Kijk maar hoe snel onze mores van nu verandert door de EU, we zijn straks in plaats van uniek, één grote familie maar zonder eigenheid.

lanexxx | 13-11-11 | 12:45

Dit soort knakkers hebben er gewoon een dagtaak om ervoor te zorgen dat ze zich gediscrimineerd voelen. Een dag niet gediscrimineerd een dag niet geleefd want oh oh wat zijn we toch zielig.

Ansjo | 13-11-11 | 12:40

mindovermatter | 13-11-11 | 11:54 |

Ik denk dat je in Rotterdam direct een mes tussen je ribben hebt.... Zo zijn ze dan ook wel weer...

@ Hölzenbein | 13-11-11 | 01:57 | + -1 -

Dude.... Waarom zo serieus? Ik vind het alleen een beetje naar dat liegpiet tijdens een feestje voor de kinderen bijdehand gaat doen.

Alsof met het afschaffen van het sinterklaasfeest de slavernij vergeten wordt of er ineens geen echte discriminatie meer is.... Serieus.....!!

Ik heb sowieso niet echt een idee wat ze nou willen bereiken. Versiering van de gouden koets af, sinterklaasfeest verbieden.... Straks willen ze nog dat ik een witte drol doortrek ipv een bruine...

de deurwaarder | 13-11-11 | 12:10

@ kop
Bedankt,net gedoucht en aangekleed...
En nu in mijn broek gezeken van het lachen.

Gekke-Bennie | 13-11-11 | 12:02

Zou de politie ook zo 'doortastend' optreden tegen mensen die langs de kant staan met t-shirts: "NL voor NL-ers" tijdens het zomercarnaval in R'dam....?

Een dergelijke (gristelijke) folklore kan je ook niet verstoren met een mening, toch?

mindovermatter | 13-11-11 | 11:54

Je mag ook niet met een "corrupt"-logootje op je t-shirt rondlopen, dus met een "zwarte piet is racisme"-shirt is dan helemaal uit den boze.

Fruitvliegje | 13-11-11 | 11:47

Damn....2 x, sorry!

StupidFatHobbit | 13-11-11 | 11:32

-weggejorist-

StupidFatHobbit | 13-11-11 | 11:31

-weggejorist-

StupidFatHobbit | 13-11-11 | 11:31

@Geheimrat Schultz | 13-11-11 | 09:28
Je kan wel heel belangrijk *kuch* zuchten en ontkennen, maar hier staat het bewijs. Hij is in de buurt van Antalya geboren.

nl.wikipedia.org/wiki/Nicolaas_van_Myr...

En nee hij had (net als bij de Paus) een omgekeerde T op zijn hoofddeksel en geen kruis.

Hölzenbein | 13-11-11 | 11:10

Het echte racisme is er in 30 jaar politiek correcte indoctrinatie wel uitgebeukt. Maar voor de echte verongelijkten is het nooti genoeg. Zwarte piet is folklore en van ons. punt.

Hein73 | 13-11-11 | 11:00

@zmooc | 12-11-11 | 16:58
Er is hier in NL echt geen weldenkend mens meer te vinden die zwarte pieten ziet als onderdrukte negerslaven in dienst van een katholieke heilige...

Hein73 | 13-11-11 | 10:59

Lekker makkelijk voor de media wanneer Mauro de pleiterik moet maken vanaf Schiphol.
Gewoon dit filmpje erin pleuren en niemand die het merkt.
#... spartelende negerts altijd +100...#

R.B.Scott | 13-11-11 | 10:56

Agenten die een zwarte piet oppakken, het moet niet gekker worden! Maar serieus: laat op een kinderfeest even je politiek correcte mening thuis en ROT OP op met je gezeik over racisme...

Hein73 | 13-11-11 | 10:56

Ben nog nooit een negert tegengekomen die Piet heet. En om dan blanken onder een roetlaag voor je (politieke) karretje te spannen.,.. dat is ook een vorm van slavernij.

Causa Sui | 13-11-11 | 10:56


Dit was de - van allen pieten minst nuttige - negerpiet.

Schout-bij-nacht | 13-11-11 | 10:51

Volgende keer maar weer enthousiast politie faal roepen bij de 'aangetaste' vrijheid van een medeburger.

Mooi Kerstverhaal voor bij de open haard: hoe de mug een olifant werd.....

mindovermatter | 13-11-11 | 10:32

zo, die mag in de zak mee terug naar spanje, of afrika

eddiekallie | 13-11-11 | 09:37

@ Hölzenbein | 12-11-11 | 18:13
Zucht !
Voor de tigste keer.
Sinterklaas komt niet uit turkije.
Ooit gehoord van het Christelijke Byzantium toen de turken nog kampeerden op de steppen in centraal azië en istanboel nog Constantinopel heette ?
Nou ?
Daar kwam de Goedheiligman vandan.
Trouwens wat slaven en slavernij betreft.
Vraag dat maar eensch an de sultan van istanboel met zijn serail.

Geheimrat Schultz | 13-11-11 | 09:28

Buitenlanders willen ons hier blijkbaar de wet voorschrijven.
De Nederlanders zijn hieraan echter deels zelf schuld, doordat zij hen een voorkeursbehandeling geven. Niet meer doen dus.

Oome Gijs | 13-11-11 | 09:27

Ik lees dat volgens omstanders de politie de demonstranten hard heeft aangepakt. Ik hoop toch zo dat dit waar is. Dat stemt me dan zeer tevreden. Hoe harder hoe liever. Mensen die een kinderfeestje versteren dat zijn pas racisten. Kunnen deze mensen niet meteen naar spanje of liefst nog verder worden afgevoerd. De linkse multicultie heeft ons veel goeds gebracht. Er zal vast weer een linkse advocaat klaar staan om ze zielig te verklaren.

Therapietje | 13-11-11 | 09:14

Deze discriminatienegers willen maar niet begrijpen dat opa en oma door collega-afrikanen verkocht zijn aan de hoogste bieder..... Dus voortaan in Ghana demonstreren en schadevergoeding vragen !

SpvvD | 13-11-11 | 09:14

-weggejorist-

SpvvD | 13-11-11 | 09:12

-weggejorist-

elise64 | 13-11-11 | 09:03

Vier mensen aangehouden wegens ongeoorloofd demonstreren: www.powned.tv/nieuws/binnenland/2011/1...
 
En die gast op het filmpje lijkt zich behoorlijk te verzetten tegen zijn arrestatie, dan moet je niet miepen als je een paar klappen krijgt.

Mubbenschonster | 13-11-11 | 08:28

Zielepiet!!

the Baseball Bats | 13-11-11 | 08:16

Zwarte Piet is pas racistisch sinds mensen met een huidskleur lijkend op die van Piet, denken dat het een racistisch feest is. Schandalig hoe deze "volwassen" mensen ons kinderfeest proberen te verzieken. Als ze nu eens inzagen dat zwartepiet juist de gangmaker is van het feest en dat Zwarte Piet een held is in de ogen van de kinderen, maar nee! Met alleen een Sint zou het wel behoorlijk saai worden. En er is wat mij betreft ook totaal geen slavernij aan te verbinden omdat het een liefdadigheidsfeest is en alleen de kinderen er beter van worden (en onze economie). Als het slavernij zou zijn dan zou de Sint er financieel beter op worden!! En Piet niet! Maar piet ziet er altijd gezond uit, doet zelfs kunstjes, wordt dus goed verzorgd of zorgt goed voor zich zelf. Dus vertel mij nu eens wat er racistisch aan ons sinterklaasfeest is... Een knecht is geen slaaf!!

the Baseball Bats | 13-11-11 | 08:05

Wat is dit nou weer voor gedoe. Als tie iets geflikt heeft dan aresteer je hem. hup in de boeien en mee naar het buro. Maar iemand minuten lang tegen de grond douwen neigt meer naar fascisme

Samtari | 13-11-11 | 02:25

@de deurwaarder | 13-11-11 | 01:49
"Racisme bestaat alleen maar omdat ze het zelf iedere keer uitlokken!"

Ben jij echt zo dom?

Hölzenbein | 13-11-11 | 01:57

@de deurwaarder | 13-11-11 | 01:49
Zo ga jij eens gauw een nieuwe bril van sint vragen. In de eerste 15 seconden van het filmpje wordt hij geslagen en met de knie geschopt van ome bromsnor.

Hölzenbein | 13-11-11 | 01:52

Wat moeten die arme kindertjes nou denken, dat zwarte piet in de zak komt?

Hölzenbein | 13-11-11 | 01:50

Waarom zegt hij dat hij geslagen en geschopt wordt?? Ik zie niks. Wel een + voor zijn correct Nederlands taalgebruik. Dat kun je van de maker van het filmpje niet zeggen!

Dus die mag wat mij betreft weg en zwartepietenhater mag zn leugens in de cel overdenken.

Racisme bestaat alleen maar omdat ze het zelf iedere keer uitlokken!

de deurwaarder | 13-11-11 | 01:49

Zo zwart als roet, als een blanke loonslaaf die door de schoorsteen kruipt om de orders van zijn meerdere, lees sint, te vervullen. Dit is van alledag en diegene die protesteren; verdiep je in de Nederlandse cultuur.

dwaaassiee | 13-11-11 | 01:39

Prima optreden van de Dordtse dienders. Werkelijk, ik ben wars van alles wat maar naar dictatoriaal gedrag riekt, maar het verstoren van grootschalige bijeenkomsten en volksfeesten begint epidemische vormen aan te nemen. Tegenwoordig moet er overal wel een mafketel rondlopen die erop uit is om stennis te schoppen. Wegwezen!

Semolina Pilchard | 13-11-11 | 01:38

Maar zwarte pieten zijn toch slechts blanke Spanjaarden die hun zwarte gelaat oplopen omdat ze
door roetige schoorstenen klimmen ... Heeft niets met negers te maken.

Haloef | 13-11-11 | 01:17

Ik faal te zien waar ik racisitisch ben geweest in mijn mening.

Iseeyou | 13-11-11 | 01:17

wat een vervelende racistische kloodtakjes zijn de meeste reaguurders toch ook. Nederlanders kunnen gewoon niet tegen kritiek. NATUURLIJK mag je met dat t-shirt daar gaan staan! Geen enkele wet die dat verbiedt. Die agenten moeten aangepakt worden. Ach ja, Nederland, het land dat maar met moeite afstand kon doen van de slavernij. 60 jaar later nadat de Engelsen het vrijwillig hebben afgeschaft. Apartheid is ook niet voor niets een Nederlands woord. Zit er in bij die kaaskoppen: kunnen niet tegen kritiek en zijn van nature racistisch aangelegd.

rdeman | 13-11-11 | 01:13

Vrijheid van meningsuiting oké, ALS de betrokkenen alleen gehuld in T-shirts met een ronduit belachelijke (sorry maar ik vind dat dit echt een van de domste slogans ooit) tekst, rustig aanwezig zijn, moet je ze gewoon hun gang laten gaan, ik geloof daar echter helemaal niets van, vanaf het verdacht gesneden begin van het filmpje zie ik een meneer die zo hysterisch is geworden over een simpele bureaucratische handeling dat hij in zijn verzet zo ver gaat dat hij, volgens het geldende geweldprotocol slechts een stapje verwijderd is van een portie pepperspray.

Wat ik niet zie in het filmpje is mishandeling, ik zie agenten professioneel en rustig zonder het geweldprotocol te overtreden een zeer geagiteerde, hysterische man in bedwang proberen te houden, het is een trend in de wereld op dit moment, zonder twijfel beïnvloed door de ocupy nonsense om heel erg dicht naar de rand van onacceptabel gedrag te gaan om zo je punt te benadrukken en een moment van youtube beroemdheid te verwerven, dit is daar een typisch voorbeeld van.

Met karst, tristan & de damschreeuwer in het achterhoofd vind ik het prettig om te zien dat de politie een actief beleid voert om dit soort heethoofden & idioten weg te houden van onze publieke gelegenheden en al zeker van ongeacht welk kinderfeest dan ook, iets moet er heilig zijn, iets moet door alle kanten van welk politiek debat ook gerespecteerd kunnen worden, laten dat de kinder feesten zijn.

Ik keur niet snel protest af, maar dit................

Iseeyou | 13-11-11 | 01:04

Als het deze meneer niet bevalt, hij is vrij om terug te keren naar Afrika. Daar valt niemand hem lastig met Sinterklaas. Hij moet dan wel weer zelf aan het werk, dat dan weer wel.

Moonwarrior | 13-11-11 | 00:58

Goede werk van onze Dordtse dienstkloppers.

Semolina Pilchard | 13-11-11 | 00:54

mijn zoontje van 1,7 jaar oud noemt nu iedereen zwarte piet(ook mauro) dus oppakken dan maar ? kortom iedereen die loopt te zeiken en zn 5 min of fame weer wil hebben zoals elk jaar.. bevalt het je niet ... doe er wat aan (en dan echt )of rot gewoon op ..!!

bowlfabriek | 13-11-11 | 00:27

Bij mij in de wijk is zwarte piet het hele jaar door op de daken aanwezig!

funkyd | 13-11-11 | 00:05

In Nederland hebben we zwarte piet, in Amerika heeft de Kerstman dwergen als hulpjes, je ziet toch ook geen lilliputters staan met T-Shirts aldaar? Met Pasen konijnen die protesteren? Bij het Suikerfeest diabetici die moord en brand roepen? Bij het loofhuttenfeest, loofhuttenbouwers die klagen? (okay, die laatste was slécht!). Opneuken, zwarte piet is Nederlands, anders hadden we hem wel zwarte Mauro genoemd, of zwarte Moriaantje. Of Fin. *kuch*

Jodelahiti | 13-11-11 | 00:01

Zijn we een keer blij met een neger is het weer niet goed.
Of is het jaloezie dat deze negers legaal mogen inbreken via de schoorsteen en hij niet.

compleet nutteloos | 12-11-11 | 23:59

@zeeslot precies ..!en dat word er dus niet bijverteld of t of dt ...

bowlfabriek | 12-11-11 | 23:58

volvogangster | 12-11-11 | 23:36
________________________
Op zich ben ik dat met je eens,maar deze mensen werden 'sochtends al aangesproken door de Hermandad dat dit niet het toneel is om dit protest te voeren. Toen ze 's middag vrolijk verder gingen met hun protest in bijzijn van de kleine kids, heeft de politie ingegrepen.

Zeeslot | 12-11-11 | 23:54

Ben ik nu gek of is dit gewoon een barslecht optreden van de politie. Ik heb de beschrijving van de video gelezen en als deze man gewoon zijn mening geeft, dan mag dat toch? Ik vind het wel wat ongebruikelijk om zo'n mening op een kinderfeestje te geven, maar de politie is er toch om de wet hand te haven, en die werd hier toch niet overtreden?

volvogangster | 12-11-11 | 23:36

Grapjespiet nu op Ned.3. Niet leuk.

Stormageddon | 12-11-11 | 23:26

Mompelt iets met integreren enzo.

Jerry Nick | 12-11-11 | 23:25

@ bijna alle reaguurders hier boven: waarom mag deze meneer niet een t-shirt aan hebben met zijn mening? Ik dacht dat iedereen mocht zeggen wat hij dacht, en dat we daar met zijn allen beter van zouden worden? Of moet het toch maar 1 mening zijn?

deropofderonder | 12-11-11 | 23:24

Dit is alleen gebeurd om de Sint te verhinderen kadootjes te verspreiden. Dieuwertje, zeg er wat van!

(en ga eindelijk eens naakt in de playboy)

Boer Bulksma Szn. | 12-11-11 | 23:15

was dat mauro ..?die is gezakt voor zn pieten examen .....(voor degene die hier tenenkrommend op reageerd... inzake diescrieminazi enzo , alvast de volgende boodschap... ben onderweg na spanje )

bowlfabriek | 12-11-11 | 22:59

-weggejorist-

regiofunctie | 12-11-11 | 22:53

shoutIdoit | 12-11-11 | 18:56
Er staat precies wat ik vertelde sprookjesverteller. Het was geen kruis maar een T net als de paus.

Hölzenbein | 12-11-11 | 22:50

@Dr Plofkop: We moeten ons zorgen maken over onze veiligheid als de maatschappij niet in staat is beter gekwalificeerd personeel voor de politietaken af te leveren.

Ik sluit me geheel aan bij uw mening

patjem2 | 12-11-11 | 22:14

-weggejorist-

Schaamharing | 12-11-11 | 22:09

@ zmooc | 12-11-11 | 16:58 | een zielig gedrag van oom agent.
.
He.. Wat heb ik nu weer gedaan? :(

OomAgentFactcheck. | 12-11-11 | 21:55

waar waren de wapenstokpiet, heckler en kochmp5piet en de waltherp5piet?

terazino | 12-11-11 | 21:07 | + 0 -

Die zaten in een ander wijk aan achter een grote groep marokkaanse Steelpieten.

Schout-bij-nacht | 12-11-11 | 21:50

Ik heb nog wel een baantje voor hem als knecht.

ren-forrest-ren-e | 12-11-11 | 21:35

Sinterklaas kwam uit Myra en was een turk.

In holland hebben we ook het gezegde zo zwart als een turk.

Waar hebben we het nou nog over ?

Volgens mij zijn alle zwarte pieten turken.

En een turk de zwarte piet toespelen is hier al helemaal niet vreemd.

herodus | 12-11-11 | 21:30

@zmooc

Moriaantje heeft helemaal niks met zwarte piet te maken, dat is gewoon een oud kinderliedje.

Jizzmaster Zero | 12-11-11 | 21:24

coca cola heeft de kerstman tot een rood monster gemaakt

am*dam | 12-11-11 | 21:23

Volgens mij was dat de zakkenrol,drugsverkoper of een andere van het rechte pad verdwaalde piet.
De politie is in mijn ogen dan wel verkwanseld aan de belastingdienst maar soms zijn er nog agenten die zich niet laten beduvelen door hun superieuren.
+1 omdat piet in kwestie zich in het filmpje het achterste van zijn tong laat zien bovendien ook!

Beëlzebul | 12-11-11 | 21:14

waar waren de wapenstokpiet, heckler en kochmp5piet en de waltherp5piet?

terazino | 12-11-11 | 21:07

En dan die tekst bij het filmpje waarin staat dat de agent slaat. Kijk maar, het is niet waar. 100% leugen en stemmingmakerij. Er is niet "toevallig" een filmpje gemaakt. De filmer hoort erbij.

Verder is vanuit het verleden Zwarte Piet niet zwart maar Spaans, zo werd er spot gedreven met de Spanjaarden in de oorlog.

Bepaalde figuren beginnen rond deze tijd weer te schreeuwen dat het racisme is. Alsof Zwarte Piet mishandeld wordt. Zelfs het kruis mag niet meer op de mijter want dan kunnen Allochtonen zich daaraan storen. Wat een flauwekul allemaal.

Patatter | 12-11-11 | 20:56

Leuk he zo vlak voor de ogen van die kleine kinderen? Moet je als protestnegert en dienstkloppert toch een lekker gevoel geven dat je er toe doet.... Vuilnisman.... mogen deze zakken ook meeeeee?

vraaghetmijdanniet | 12-11-11 | 20:42

sjoerdploert | 12-11-11 | 20:37

Haha +1

Zoeperdje | 12-11-11 | 20:38

Een beetje kinderfeestjes verpesten, wat kinderachtig. Ik hoop dat ie niks in zijn schoen krijgt dit jaar.
Uit protest tegen dit gezeik koop ik deze week een doos moorkoppen.

sjoerdploert | 12-11-11 | 20:37

Laat ik nu toevallig papiamento verstaan, aan het eind van het filmpje hoor ik twee mensen papiamento praten met elkaar: "Ja, als het een blanke was geweest hadden ze zo niet met hem gedaan, wat erg wat de politie doet. Je weet toch hoe die nederlanders zijn..."
Haha, mooi is dat, hoe vrij mensen praten als ze denken dat niemand ze verstaat...

Ik heb het zelf ook een keer meegemaakt toen ik taxichaffeur was, ik kreeg drie negerinnen uit curacao in de taxi. En maar schelden in het papiamento op de nederlanders. Maar ja, ik ben undercover, ik ben een blanke antilliaan dus ik versta alles. En ook schelden op mij, en ik deed nix verkeerd. Aan het eind heb ik nog wel laten weten dat ik misschien roomblank ben maar dat mijn papiamento prima is. Hebben we samen ook best om kunnen lachen toen :-).
Anyway, het zit nog diep bij de zwarte antillianen. Ook niet vreemd, het is nogal wat wat er is gebeurd met die slavernij van de makamba's. En nu wordt er gedaan of het nooit gebeurd is, is ook niet makkelijk zo'n zwarte bladzijde in je geschiedenis.
Weet ook niet wat ik van die zwarte pieten moet vinden, ik ben niet zwart dus het zal mij worst wezen. Maar ja, als je black bent dan is het minder natuurlijk.

slackrjack | 12-11-11 | 20:31

Als die gasten wat beter integreren weten ze dat ie zo zwart is van door de schoorsteen kruipen.

weedo | 12-11-11 | 20:25

Een beetje een kinderfeest verpesten wat denken ze wel.

Smalhout | 12-11-11 | 20:24

Mm, ik moest me registreren van Youtube om de video te mogen zien. Nou, laat maar dan.

suvois | 12-11-11 | 20:23

Valt me mee dat er geen multi-culti groepje is die een probleem heeft met de mijter van Sinterklaas. Want we stoten natuurlijk wel weer hele volksstammen voor hun plaat met ons christelijke feest.

110V8 | 12-11-11 | 20:22

@Steyngeyl | 12-11-11 | 19:59 |
lekker makkelijk scoren bij een oerdomme groep reaguurders <-- zelfkennis altijd +1

Fopspeen | 12-11-11 | 20:16

Zwarte Pieten zijn efficiënte hardwerkende mannen en Sinterklaas een oude blanke seniele man die ze niet goed op een rijtje heeft. Lijkt me eerder iets om trots op te zijn.

jeanmondo | 12-11-11 | 20:09

Waarom schrijven deze zielige mensjes eigenlijk op hun T-shirt 'Zwarte Piet is rascisme'? Behalve dat het nogal krom Nederlands is (geschreven door Zwart Piet zelf?) snap ik het niet. Zijn ze boos omdat Zwarte Piet altijd een man is? Worden vrouwen dus gediscrimineerd en moeten we Zwarte Piet voortaan Zwart Mens noemen?

Hommel | 12-11-11 | 20:05

Zelfs in het Land van de Eeuwige Slavernijherdenkingen is "respect hebben voor elkaars cultuur" meer dan alleen maar diepe buigingen maken voor het Kwakoe festival, Mekka of het slavernijmonument.
Rond 5 december is het hier ook al meer dan honderd jaar Sinterklaas, waar Zwarte Piet bijhoort.

Jan Passant mk2 | 12-11-11 | 20:02

laffe stemmingmakerij weer GS, vertel dan waarom hij gearresteerd werd, dat staat er gewoon onder. lekker makkelijk scoren bij een oerdomme groep reaguurders...

Steyngeyl | 12-11-11 | 19:59

Ook wel een beetje een zielepiet als je met zo'n shirt gaat lopen. Het is gewoon een kinderfeestje, ga naar huis

what the vakman | 12-11-11 | 19:56

Ondanks het feit dat er geen enkel kind Zwarte Piet (CAPS=RESPECT)vergelijkt met een Afro-Dutchman (jaja) en ze vlak na 5 december erg dom vindt enz enz toch ieder jaar weer zeiken.

Sinterklaas is een Turk.... vind ik niet meer kunnen.
Zwarte piet, pikzwart, rode lippen en een gek pak...áásociaal
De term "chineesje halen" is schofterig.
Belgenmoppen... ophouden nou hoor.
Die indianen moeten ophouden ons roodhuiden te noemen.
En Mohammed wil Mohawk-med genoemd worden.
Zeg geen Antillianen maar Prollianen.
Mongolië wordt Downnië
FINland laat het zo.
Engeland wordt Leukeland.
Surinamers nemen niet maar geven... Surigave dan maar

Ben blij dat de negerzoenen er af zijn.... jaren lang ziek van geweest.

EN DE EERSTE DE BESTE DIE WAT OVER HET GARISTANDOM ZEGT..... SNIJ IK ZIJN KOP ER AF

SixBravo | 12-11-11 | 19:55

Mark van Leeuwen | 12-11-11 | 19:51
Ergens heb je wel gelijk. Alleen witte Pieten zou eveneens racisme zijn. Net zo als geen vrouwen onder de Pieten sexisme is.

Graaf van Egmont | 12-11-11 | 19:54

@Wil Kutommelul | 12-11-11 | 18:56
Ik mag er niks over zeggen van De Chef. Ik mag zelfs niet linken naar een bekend merk vieux. Zelfs het woord vieux is al verdacht.

Stormageddon | 12-11-11 | 19:53

Wanneer alle pieten uitgesproken wit zouden zijn geweest was het vast dicriminatie geweest omdat er geen donkere pieten tussen mogen. Of zoiets. Enfin, ik vind de beelden erom heen ook wel vermakelijk. Vent wordt gearresteerd en vervolgens rag je er gewoon doorheen met je kinderwagen vol kroost onder het motto: "Zo kan het ook, ik moet er doorheen."

Mark van Leeuwen | 12-11-11 | 19:51

Hij roept "ik heb niks gedaan", dat is normaal inderdaad vast wel waar. Vandaag echter probeerde deze lammeling een traditioneel Nederlands kinderfeest te verstoren met zijn brutale en ondankbare multikul.
Ga terug naar Negerland en zie hoe snel je de boot wil pakken naar hier, waar je met je slavenverleden wordt opgevangen en vertroetelt.

Jan Passant mk2 | 12-11-11 | 19:49

Doe nu maar weer een nieuw topic, het is al bijna kerstmis.

Jackanders | 12-11-11 | 19:40

Die negert moet zich niet zo aanstellen... als je zo druk maakt over onderdrukking en stereotypering ga dan lekker op de barricade staan in Gaza met je T-shirt, of ga lekker vakantie vieren in de hoorn van Afrika... dan zie je hoeveel ze daar om een leven geven van onze zwarte medemens... zonde dat je hier je vrijheid van meningsuiting voor gebruikt... lutser, en ga in het vervolg een vergunning aanvragen voordat je intentioneel wil gaan lopen demonstreren... dat agenten overdrijven in de aanpak kan ik mij voorstellen, maar ik heb geen medelijden met die gast. +1 acteren politie -1 voor die zwarte luster.. voor het benadrukken dat die zwart is.

All | 12-11-11 | 19:38

Laten we onze tradities hoog houden: in de zak met die man.
Ga lekker een principieel stukje voor je krant of blog schrijven,lul, maar kom niet aan Sinterklaas.

DonJohnson | 12-11-11 | 19:35

Eindelijk,Mauro toch het land uitgezet na weigering studiebeurs

Links om | 12-11-11 | 19:34

Zwarte Piet is traditie. PUNT!!!
Laat een kinder/volksfeest een feest en ga nou niet lopen huilen

Mr. Fruitcake | 12-11-11 | 19:34

Kleine kinderen overal te zien, zoveel commotie zo dichtbij.. dat laat een indruk achter en niet al te positief. Waarom hebben die agenten zoveel moeite deze man snel en geluidsloos af te voeren ????

WeerEenPilsjeOp | 12-11-11 | 19:32

@Fairfield | 12-11-11 | 19:26 tut tut en dan zeggen dat ik bral. Maak je niet druk, ik heb geen behoefte om bij een bralzak te komen solliciteren. Succes met je frust knul.

Wil Kutommelul | 12-11-11 | 19:32

WOOT!!!!!!Geen gummiknuppel?????

Zure prak | 12-11-11 | 19:29

Al weer teveel aandacht aan besteedt.

luisindepels | 12-11-11 | 19:28

@polt | 12-11-11 | 18:56 |
Wat je zegt slaat nergens op. Als je een vergelijking wilt maken dan moet je zeggen dat iemand naast een moskee gaat staan tijdens het suikerfeest met een t-shirt dat Mohammed een pedo was of de Islam is gekaapt door terroristen.

Fopspeen | 12-11-11 | 19:28

@ Wil Kutommelul | 12-11-11 | 18:53 |
Jij bent nu net het type dat we na een sollicitatie bij mijn bedrijf afschepen met :"wij bellen u terug"en dan denken poehoe een rooie rakker.
Maar vertel eens hoe bevalt het aan het staatsinfuus? en nog meet hoe bevalt het nu "rechts" van je zalige hangmat de koorden gaat doorknippen?
LOOSER !!!!

Fairfield | 12-11-11 | 19:26

Zwart is discriminatie of racisme als een blanke dat zegt... echter als een zwarte het zegt is dat niet het geval of als een zwarte iets over blanken zegt is dat ook niet het geval. Kortom: alleen blanken kunnen discrimineren!

Fopspeen | 12-11-11 | 19:25

Laten ze blij wezen dat ze deze 2 weken in een goed blaadje staan want de rest van het jaar staan ze alleen maar negatief in het nieuws oa in opsporing verzocht.

haatpoedels | 12-11-11 | 19:25

Hoe meer nationaliteiten hoe meer vreugd. Oh ja die negert mag van mij zelf lekker opdraaien voor de FTE kosten van de politieagenten.

Jordert | 12-11-11 | 19:25

"De politie had de twee mannen en de twee vrouwen zaterdagochtend al gewaarschuwd. Toen agenten ze later op de dag opnieuw tegenkwamen en zij „nog steeds een platform zochten voor hun mening”, is het viertal gearresteerd.

Afgezien van de vier aanhoudingen, verliep de intocht van Sinterklaas goed, meldde de politie"
Aldus de Televaag

Zeeslot | 12-11-11 | 19:24

AntiSoof | 12-11-11 | 17:46
Pilletje vergeten in te nemen?

luisindepels | 12-11-11 | 19:20

Yo swa swa swa swarte Piet!

Jordert | 12-11-11 | 19:18

DaveDH | 12-11-11 | 17:09
Hear,hear!

luisindepels | 12-11-11 | 19:15

't Is een vreemdeling zeker die verdwaald is zeker ?
Ik zal eens even vragen naar zijn naam.
Een aanstellende negert, die brengt ons vanmiddag brengt ons vanmiddag een bezoek
en ligt daarna lekker te janken, in de één of andere hoek.

coldcase | 12-11-11 | 19:08


Jan Gordelroos | 12-11-11 | 19:01 | Bij ons in het dorp wonen geen Zwarte Pieten. Ook geen gele bruine rode of blauwe.

Enkel roomblanke Pieten. En Kezen, Jannen en Klazen. Het is goed toeven hier. De deur hoeft nooit op slot. Heel soms is er een Zwarte Piet in het dorp. Op doorreis. Die wordt door 400 ogen argwanend bekeken, goed in de gaten gehouden en het dorp uitgekeken.

Het is goed toeven hier.

Willianus Wortelus | 12-11-11 | 19:05

Kwamen die smerissen hun handen maar een keer uit de mouwen steken op de Dappermarkt. Daar staan zaterdagmiddag zat Zwarte Pieten met hele klein zakjes wit- en bruin-goed met een knoopje erin. Zijn nog duur ook. En verslavend. Zwarte Pieten roepen me altijd: psssst pssssst wit, bruin, bori, lala...
Het rare is, ze bewaren hun zakjes met knoopje erin in hun mond en als oom agent op ze af komt rennen, slikken ze die zakjes met knoop altijd snel in. Gebeurt ook wel es dat ze hard wegrennen.

Jan Gordelroos | 12-11-11 | 19:01

Hölzenbein | 12-11-11 | 18:24
ga naar mijter

shoutIdoit | 12-11-11 | 18:58

@Hölzenbein | 12-11-11 | 18:42
Er zijn zoveel podia waar iedereen zijn zegje kan doen, daar moet zo'n onschuldig kinderfeestje niet voor misbruikt worden.
Ik durf het nog nog sterker te stellen, door deze actie bereikt mijnheer de roeptoeter precies het tegenovergestelde van wat hij eigenlijk beoogt.

Jackanders | 12-11-11 | 18:58

Iemand opgevallen dat PietJaap Stam een nieuwe zonnebril heeft??

taakplanner | 12-11-11 | 18:58

@polt | 12-11-11 | 18:56
politiek = politie

polt | 12-11-11 | 18:56

AntiSoof | 12-11-11 | 18:43 |
De gemiddelde frisse kijk komt niet uit boven het niveau "jij discrimineert mij".

Schoorsteenveger | 12-11-11 | 18:56

Mauro kreeg de roe, maar wou niet meewerken.

EBM_FTW | 12-11-11 | 18:56

@Stormageddon | 12-11-11 | 18:54 lol, staat die nog ergens deze dagen?

Wil Kutommelul | 12-11-11 | 18:56

Ik krijg toch de indruk dat vele reaguurders met twee maten meten. Ik durf namelijk te wedden dat de politiek minder in dank werd afgenomen als iemand met een t-shirt met daarop "Geen Sharia in Nederland" naast een moskee had gestaan en daarvoor werd opgepakt. Vrijheid van meningsuiting geldt niet alleen voor datgene waar je het mee eens bent.
Hypocriet gedoe, hier.

polt | 12-11-11 | 18:56

Hölzenbein | 12-11-11 | 18:42 |
Ik vind die vergelijking dan wel weer heel erg discriminerend ten opzichte van Rodolph the rednosed reindeer, tegen het racistische af!

Schoorsteenveger | 12-11-11 | 18:55

@Wil Kutommelul | 12-11-11 | 18:53
Laat hare majesteit met rust.

Stormageddon | 12-11-11 | 18:54

@Fairfield | 12-11-11 | 18:39 uiteraard is de kans groter dat je het niet begrijpt en je op mijn zuurbetaalde belastingcentjes blijft teren.

Wil Kutommelul | 12-11-11 | 18:54

@Fairfield | 12-11-11 | 18:39 of je leest je eigen comment nog even na... Wanneer jij belasting verdient, betekend dat niets anders dan dat jij een uitkering trekt, wanneer jij betaald, dan is het een ander verhaal, maar betalen is het tegenovergestelde van verdienen, wellicht als je katertje over is en je een helder moment hebt, je begrijpt hoe het werkt.

Wil Kutommelul | 12-11-11 | 18:53

Die man met zijn t-shirt heeft echt gelijk. Het is racisme om al je slaven Piet te noemen. Ik pleit voor Zwarte Stanley, Zwarte Rodney, Zwarte Klaas en meer van dat soort namen.

Ducktale | 12-11-11 | 18:48

@Willianus Wortelus | 12-11-11 | 18:38
Sneeuwwitje is een boodschap voor meisjes. Je bent een ofwel een huissloof en een hoer, of gewoon een hoer.
(Da's overigens niet alleen in Sneeuwwitje zo.)

Stormageddon | 12-11-11 | 18:46

Wat ik wel weer grappig vind is dat nieuwe Nederlanders met een frisse kijk naar 'onze cultuur' kijken. Soms kunnen we daar wat van leren. En dit bedoel ik dus niét moraliserend. Integendeel.

AntiSoof | 12-11-11 | 18:43

@Jackanders | 12-11-11 | 18:37
Helemaal mee eens. Het is ook provocatie en ik vind het ook misplaatst op zo'n kinderfeest, maar van de andere kant mag zij zijn mening ook uiten. Dat is helaas de prijs die we betalen voor vrijheid van meningsuiting. Zo mag Wilders onder hetzelfde mom hele bevolkingsgroepen aan de kant zetten. Daar ging het mij om en voor de rest vind ik zwarte piet hoort gewoon bij sinterklaas zoals rudolph the rednose reindeer bij de kerstman.

Hölzenbein | 12-11-11 | 18:42

Wat is er mis met die Zwarte Piet op de foto, de knecht van Sinterklaas?

eye | 12-11-11 | 18:41

Allochtonen discrimineren toch geen allochtonen?

Want: Sinterklaas is een turk(se bisschop uit Smyrna geweest)

Dahlia5481 | 12-11-11 | 18:40

De volwassen mensen die tegen het Sinterklaas feest zijn, zijn er gewoon nooit overheen gekomen toen hen verteld werd dat de goedheiligman niet bestond.
Ze proberen dit gemis daarom ook te compenseren door PvdA en dergelijke partijen te stemmen.......... Vergeef hen...

Hobbykip | 12-11-11 | 18:39

@ Wil Kutommelul | 12-11-11 | 18:29 |
Heb je gezopen of is lallen de enige manier waarop je kunt reaguren?

Fairfield | 12-11-11 | 18:39

Ik vind het belachelijk dat volgens deze meneer zwarte piet racisme betekent, ik zou zeggen doe eens normaal en hoef je zich niet zo minderwaardig te voelen, het is een leuke feestje en erbij hoort ook beetje humor, zwarte piet is gewoon leuk, heeft niets met racisme te maken.

Toch i.v.m. de vrijheid van meningsuiting die we in dit land hoog in het vaandel hebben, mag iedereen T-shirts dragen met de uiting die ze graag wensen, zolang het geen bedreiging en geen gevaar vormt voor anderen, en als ik het goed heb begrepen, op zijn T-shirt stond geen bedreiging en geen onaangename verwensingen voor anderen, dus ik zou het niet weten volgens welke wet is hij aangehouden.

Zelf vind ik de timing en de gekozen gelegenheid van deze meneer onwenselijk, het is een feest vooral voor kinderen, laat kinderen met rust hen feestje vieren. Wil je protesteren doe je dan op een andere tijdstip en liever dichtbij de politiek, dus in Den Haag. Hoewel ik zijn protest onzinnig vind, want hij voelt zich vooral minderwaardig, en dat is jammer voor hem, zijn protest heeft dus eigenlijk weinig te maken met wat hij zelf beweert. Er is helemaal geen sprake van racisme, ik zie het meer als humor, gewoon een leuke feestje.

Goldway | 12-11-11 | 18:39


Stormageddon | 12-11-11 | 18:33 | De dwergen van Sneeuwwitje hebben het beter voor elkaar.

Die ontdekten die biatch in hun bed en eisten meteen dat ze het huishouden ging doen en voor eten ging zorgen. En op buiten komen stond straf.

Hé, waar kennen we dat weer van?

Willianus Wortelus | 12-11-11 | 18:38

@Hölzenbein | 12-11-11 | 18:26
Mij gaat het erom dat de zogenaamde 'grote mensen' problemen zien die er voor een kind helemaal niet zijn. Volwassenen vallen over elkaar heen om futiliteiten die in het kleine brein van een kind helemaal niet ter zake doen.
Je zou je bijna afvragen wie er nu eigenlijk de schoen moet zetten.

Jackanders | 12-11-11 | 18:37

@Wil Kutommelul | 12-11-11 | 18:34
Rendieren met rode neuzen vind ik ook niet kunnen.

Hölzenbein | 12-11-11 | 18:36

@Hölzenbein | 12-11-11 | 18:32 wat Storm zegt.

Wil Kutommelul | 12-11-11 | 18:34

@Hölzenbein | 12-11-11 | 18:32
Nee, de kerstman heeft dwergen in dienst om speelgoed voor hem te maken. Slavernij, meneer.

Stormageddon | 12-11-11 | 18:33

@atm0s | 12-11-11 | 18:19
Nee, alleen als het slechts geserveerd wordt op een feest, alsof het iets speciaals is. Het is niks speciaals, het is in de basis gewoon meel, eieren, suiker boter en opgeklopt melkvet. Niks bijzonders aan, laat staan "feestelijk".

Stormageddon | 12-11-11 | 18:32

@Wil Kutommelul | 12-11-11 | 18:30
Maar hij heeft geen Pieten ;)

Hölzenbein | 12-11-11 | 18:32

@Cyaegha | 12-11-11 | 18:24
Ik hoop dat ze je taseren ;-)

Slipsnifter | 12-11-11 | 18:31

@Pastor Sippenhaft | 12-11-11 | 18:29
Moet je de avondmis nog doen vreemd pastoortje?

Hölzenbein | 12-11-11 | 18:31

@Hölzenbein | 12-11-11 | 18:29 precies dat.

Wil Kutommelul | 12-11-11 | 18:30

Alle mensen die zwarte pieten racisme vinden zijn gewoon dom.. ga zelf maar eens met je anus door een gitzwarte schoorsteen. De neger in het filmpje maakt mij dus enorm aan het lachen. Hij weet blijkbaar niet waardoor ze zwart zijn.

bartjeb1989 | 12-11-11 | 18:30

@Wil Kutommelul | 12-11-11 | 18:27
De kerstman IS sinterklaas.

Hölzenbein | 12-11-11 | 18:29

@Fairfield | 12-11-11 | 18:26 als jij belasting verdient ben je dus een uitkeringstrekker.

Wil Kutommelul | 12-11-11 | 18:29

@polt | 12-11-11 | 18:21
Het heeft met dodenverering te maken? Jeetje. Das waar ook.

AntiSoof | 12-11-11 | 18:29

@ polt & Hölzenbein
Nou weten we het wel. Zielepieten. Zwart is een kleur.
Ga lekker een poosje tegen Sylvana zeiken. Die moet je blijkbaar ook nog bekeren.
www.youtube.com/watch?v=OGUUSHnIIh8

*out*

Pastor Sippenhaft | 12-11-11 | 18:29

Rob van Roos | 12-11-11 | 18:22 |
Maar er zit heel wat ruimte tussen enerzijds een traditie tot in de kleinste details in ere willen houden en anderzijds een traditie in één klap totaal willen vernietigen. Tradities slepen van alles met zich mee wat op zich beoordeeld en veroordeeld zou kunnen worden, maar vaak hebben die details niets (meer) te maken met de waarde en de werking ervan. Ik meen dat we een beetje voorzichtig moeten zijn om tradities te fileren op basis van de mores van vandaag. Morgen zijn er weer andere mores en kunnen we weer aan de gang, overmorgen beseffen we pas wat we allemaal weggedonderd hebben.

Schoorsteenveger | 12-11-11 | 18:28

Ik mag hopen hij zijn taakstraf als zwarte piet uit mag zitten.

Wil Kutommelul | 12-11-11 | 18:28

Als dit over racisme gaat kunnen ze kerstmis ook wel opdoeken.

Wil Kutommelul | 12-11-11 | 18:27

@Rob van Roos | 12-11-11 | 18:22
Mee eens maar zolang er nog mensen en kinderen komen kijken naar de intocht gebeurd het dus niet. Hoe graag een kleine groep mensen dit ook zou willen.

Hobbykip | 12-11-11 | 18:27

Zeker eentje uit de pardonregeling. Lui en terend op onze zuurverdiende belasting.

Fairfield | 12-11-11 | 18:26

@Jackanders | 12-11-11 | 18:16
Het ging over zwarte pieten. Waar moet je anders je mening uiten dan? Natuurlijk ben ik altijd er voor dat een kinderfeeste verstoort wordt, gestoorde gek. Natuurlijk niet! Het is echter zoals het is.

Hölzenbein | 12-11-11 | 18:26

En de negerzoen blijft voor immer de negerzoen.

Jordert | 12-11-11 | 18:25

@polt | 12-11-11 | 18:21
Dit was nog een reactie op @ZKH EénOog | 12-11-11 | 17:49

polt | 12-11-11 | 18:24

Slipsnifter | 12-11-11 | 18:04 |
met zo'n aanmoediging ga ik zeker,
ik zoek alleen nog iemand die wil filmen....
heb je zin? ;)

Cyaegha | 12-11-11 | 18:24

Op dit soort zwaar gefrustreerde verrijking die een kinderfeestje loopt te verstieren zit helemaal niemand te wachten, ik zou zeggen neem even een enkele reis naar je roots.

krankzinnig | 12-11-11 | 18:24

@shoutIdoit | 12-11-11 | 18:13
Dat weet ik niet, maar st nicolaas had helemaal geen kruis op zijn mijter, dat is op oude afbeeldingen duidelijk te zien en ook op de omslag van dit boek.

www.brocantemarkt.nl/images/sinterklaa...

Dus u vertelt ook maar sprookjes?

Hölzenbein | 12-11-11 | 18:24

-weggejorist-

Jordert | 12-11-11 | 18:23

@ZKH EénOog | 12-11-11 | 18:18
Als dat zo zou zijn, dan was de zwarte piet overal in de wereld de knecht van sinterklaas en dat is niet zo. Sinterklaas heeft helpers, ja. Maar niet allemaal zijn zwarte piet. Dat is alleen hier (en in mindere mate in Belgie) zo.

polt | 12-11-11 | 18:23

VeranderT naar boven gooit.

Rob van Roos | 12-11-11 | 18:23

Hobbykip | 12-11-11 | 18:16

Een maatschappij is een dynamisch gebeuren, geen statisch geheel. Er vinden al tienduizenden jaren veranderingen van gebeurtenissen, riten, feesten etc. plaats.

Jezelf wijsmaken dat dingen 'in ere gehouden' kunnen worden is gewoon in tegenspraak met de geschiedenis. Alles veranderd continu, daar is vaak maar een generatie voor nodig.

Rob van Roos | 12-11-11 | 18:22

@ZKH EénOog | 12-11-11 | 18:18
Mee eens. Alleen weet die jongen (of man) dat waarschijnlijk niet. En dat kun je hem ook niet kwalijk nemen. En hij staat er ws voor de volwassenen.

AntiSoof | 12-11-11 | 18:21

@zoalshetis | 12-11-11 | 18:16

Jammer alleen dat de zwarte doos geen zwarte doos heet, maar Black-box, een oranje doos, genaamd naar de heer Black...

Verder slaan je punten nog nergens op, maar ik snap je idee wel.

ZKH EénOog | 12-11-11 | 18:20

En toch heeft hij het recht om daar te staan en zijn mening te verkondigen.

Raven | 12-11-11 | 18:11 |

Dat is niet waar. Dit valt onder de wet openbare manifestatie, en die is ondergeschikt aan gemeentelijke verordeningen. Als de burgemeester bijv heeft bepaald dat manifestaties tijdens de sinterklaas intocht niet zijn toegestaan, dan kan die man daar gewoon weggestuurd worden.

Als hij zich dan verzet, en de boel gaat verstoren, kan hij worden gearresteerd.

ongelovigehond | 12-11-11 | 18:19

@vip33 | 12-11-11 | 18:18
Politiek.

Slipsnifter | 12-11-11 | 18:19

@Rob van Roos | 12-11-11 | 18:12

Voor alles is er een juist moment en een juiste plaats.

Dit soort acties vind ik domweg misplaatst. Ik heb werkelijk geen enkele moeite met uitingen van welke aard dan ook maar hou het wel gezellig. Eén van de meeste elementaire regeltjes in communicatieland is dat er naast een boodschap (en een boodschapper) ook een ontvanger moet zijn. En die match zie ik hier even niet, met uw welnemen.

Verder mag iedereen doen wat 'ie wil. Ik ben echt niet bekrompen of preuts, de meeste boodschappen kan ik wel aan. Of ze me interesseren is vervolgens een geheel ander verhaal.

Reinaert | 12-11-11 | 18:19

@Stormageddon | 12-11-11 | 18:06
Heb jij ook net als ik zo'n hekel aan gebak?

atm0s | 12-11-11 | 18:19

oh ja, ik heb een black girl.

zoalshetis | 12-11-11 | 18:19

@polt | 12-11-11 | 18:01

Juist. En als je tegen het ontstaan van die 'negroïde knecht', met in je achterhoofd de slavernij, protest wilt aantekenen, dan doe je dat maar op het Sint-Pietersplein in het Vaticaan. Daar zitten de schuldigen van de huidige vorm van het feestje.

Dat doe je niet op plekken waar kinderen, van velerlei etniciteiten nog wel, in al hun onschuld plezier hebben aan dit feestje.

ZKH EénOog | 12-11-11 | 18:18

Na ja, deze man wordt wel opgepakt door de politie.
Tientallen Marokkaanse jongeren die een politiebureau kaput maken, die niet!
De nl politie zit vol met bange pieten.

vip33 | 12-11-11 | 18:18

@Hölzenbein | 12-11-11 | 18:02
Ach, als u het verschil tussen vrijheid van meningsuiting en ordinair een kinderfeestje verstoren niet ziet, kan je je afvragen wie er hier nu domheid ten toon spreidt.

Jackanders | 12-11-11 | 18:16

als zwarte piet racisme is, dan is ook racisme:
- de zwarte doos
- de kleur zwart
- drop
- zwarte modder
- zwarte stenen
- blacks in amerika/ zuid afrika/ etc
- zwarte maandag
- zwarte dinsdag
- zwarte woensdag
- etc
- zwarte kleding
- meisjes die op zwart vallen
- domme blacklovers
- blackstream
- dusse

zoalshetis | 12-11-11 | 18:16

"En wie definieert eigenlijk wat provocerend is?"
@Rob van Roos | 12-11-11 | 18:12
Wie bepaald er eigenlijk wat van onze cultuur er wel en wat niet in ere gelaten moet worden?

Hobbykip | 12-11-11 | 18:16

Raven | 12-11-11 | 18:11 | + 1 -
Democratie is voor sommige GS-ers een rekbaar begrip. Je mag alles zeggen... als het maar strookt met hun denkbeelden.

Datzegiktoch | 12-11-11 | 18:16

@Uhh | 12-11-11 | 18:07
Daar heb jij denk ik een goed punt. Het is zielig voor die kinderen.

AntiSoof | 12-11-11 | 18:13

Sinds jaar en dag heeft sinter klaas een kruis op zijn mijter, echter, als je de folder van lidl van deze week bekijkt, staat er gewoon een streep op.
waarom??Hoe zou dit toch komen??

shoutIdoit | 12-11-11 | 18:13

Mooi is dat. Eerst schreeuwt hier iedereen dat zwarte Piet niks met rascisme te maken heeft en vervolgens vliegen de rascistische opmerkingen om je oren. Beetje hypocriet hoor. Vind zelf ook dat het niks met rascisme te maken heeft voordat ik weggezet wordt als supporter van deze dwaze beweging.

Datzegiktoch | 12-11-11 | 18:13

@Poedersuiker | 12-11-11 | 18:07
Sinterklaas komt uit Turkije, net als de tulp.

Hölzenbein | 12-11-11 | 18:13

Reinaert | 12-11-11 | 17:53

Als je een T-shirt met tekst al provocerend vindt ben je net zo een mafketel die aanstoot neemt aan een cartoon en vervolgens vlaggen in de fik gaat steken.

En wie definieert eigenlijk wat provocerend is? Dat ligt er natuurlijk ook maar net aan van welke kant je het bekijkt.

Rob van Roos | 12-11-11 | 18:12

En toch heeft hij het recht om daar te staan en zijn mening te verkondigen. je hoeft het er niet mee eens te zijn maar het is geenszins reden om weggestuurd te worden. Democratie begrijp je, voor IEDEREEN! Ook voor de gast.

Raven | 12-11-11 | 18:11

@G-unite | 12-11-11 | 18:07
Prachtig! :)

Hölzenbein | 12-11-11 | 18:09

Oh vast weer zo'n blankenhater, nu heeft hij in elk geval een reden gevonden voor zichzelf om blanken te haten. Haatmeneer komt eventjes de Calimauro uithangen en wil een statement maken ten kosten van het plezier van kleine maar ook blanke kinderen. Daarmee steekt de vraag zich weer opnieuw op wat moeten we toch met al dit soort mafketels die onze cultuur haten en verstrikt zitten in hun minderwaardigheidscomplex?

vrijheid-van-spreken | 12-11-11 | 18:09

Ik ga niet al die idiote reacties hier lezen (ze zijn 9 van de 10 keer idioot omdat ze door idioten geschreven worden). Snap niet dat de eerste paar reacties gaan over het 'verstoren van een kinderfeest'. Die kids zouden helemaal niets doorgehad hebben van een tekst op een t-shirt. Wat ze wel doorhebben is als politieagenten als een stel opgefokte beesten tekeer gaan. Ik denk dat ze eerder getraumatiseerd zijn na het zien van die mishandeling. Hun Sinterklaas feest is bij deze sowieso al verpest.

Uhh | 12-11-11 | 18:07

Sinterklaas is hoort bij ONZE cultuur, opzout dus en al helemaal op een kinderfeest.

Poedersuiker | 12-11-11 | 18:07

@polt | 12-11-11 | 17:58
Of nog erger de dorpsgenoten van Sint uit Mira!
Ben bang dat die met hele andere dingen gooien tegenwoordig!

*out*

deraderendraaien | 12-11-11 | 18:07

@AntiSoof | 12-11-11 | 17:52
Alle feesten zijn eigenlijk helemaal geen feesten. Het is allemaal bullshit en raar. Alle sprookjes hebben ook een verborgen boodschap die niet zo leuk is. De wereld is niet zo leuk, mensen zijn niet zo leuk, het leven is niet zo leuk.
We doen gewoon net alsof, houden elkaar voor gek en dat is dan wel weer leuk.

Stormageddon | 12-11-11 | 18:06

@AntiSoof | 12-11-11 | 18:01
Alleen al het feit dat wij praktisch de enige zijn die het vieren, maakt het toch wel ons feest.

Dus, al zouden er geen wortels zijn van ver terug, dan zijn die wortels de afgelopen decennia wel gegroeid.

Anywayz, ik ga voetballen kijken.

Bart_Bart | 12-11-11 | 18:05

@deraderendraaien | 12-11-11 | 18:01
Toch altijd weer leuk als ik het woord Wilders plaats alle Wilders likkers meteeb uit hun schoen vliegen en hun lange tenen laten zien. Stelletje primaten.

Hölzenbein | 12-11-11 | 18:04

@Cyaegha | 12-11-11 | 18:01
Ik zeg: doen!

Slipsnifter | 12-11-11 | 18:04

@deraderendraaien | 12-11-11 | 18:01
S van Sint omhoog gooit!
*(eens) weer compleet maakt*

deraderendraaien | 12-11-11 | 18:04

@Jackanders | 12-11-11 | 18:00
Had hij het niet over vrijheid van meningsuiting dan? Er werd zelfs een proces over gevoerd. Dus waar heb je het over? En nee, domme mensen zoals jij krijgen niets in hun schoen.

Hölzenbein | 12-11-11 | 18:02

@Bart_Bart | 12-11-11 | 17:55,
Nou ik vind dat dus wel relevant. Want stel, 'men' heeft ons onze werkelijke cultuur afgenomen en ons er een substituut voor teruggegeven (zoals Sinterklaas). Dan dansen we nu dus naar de pijpen van vreemdelingen en raken zo steeds verder van onze eigen wortels. Want je kunt het nu eenmaal normaal zijn gaan vinden omdat het een feest is, maar dat laat onverlet of dat feest een fabeltje is of niet.

AntiSoof | 12-11-11 | 18:01

@Hölzenbein | 12-11-11 | 17:50
Volgens mij ben jij rijp om een een praatje te maken met AIVDPiet he? geobsedeerde Wilders hater!

deraderendraaien | 12-11-11 | 18:01

@Slipsnifter | 12-11-11 | 17:50 |
ik heb nou iig wel zin om volgend jaar daar in een shirt te gaan staan met een vergelijkbare tekst. kijken of ze mij ook zo meenemen.

Cyaegha | 12-11-11 | 18:01

@ZKH EénOog | 12-11-11 | 17:49
Wat je hierboven schrijft, ontken ik niet. Maar het gaat om de negroide knecht van sinterklaas: dat komt uit de 19e eeuw. Dat Sinterklaas helpers heeft, ok. Helpers zijn niet noodzakelijk slaven. Zie ook:
www.dbnl.org/tekst/sche039stni01_01/

polt | 12-11-11 | 18:01

De domschreeuwer.

Schoorsteenveger | 12-11-11 | 18:00

Maakt me allemaal geen fuck uit, één ding: Geen rappende zwarte pieten! Dat trek ik niet.

gentle giant | 12-11-11 | 18:00

@polt | 12-11-11 | 17:58
Niks van zichzelf te strooien bedoel je.

Op krediet kan je gelukkig ook veel strooien. #grieken #pvda #amerikaanseconsumenten

Bart_Bart | 12-11-11 | 18:00

@Hölzenbein | 12-11-11 | 17:50
Echt geweldig hoe u zich keer op keer laat kennen, door een manier te zoeken om Wilders ter sprake te brengen.
Alsof het ook maar iets uitmaakt wie de stuurman van het land is.
Kinderlijk naïef, zou ik bijna zeggen.

*Schoen zetten doet*

Jackanders | 12-11-11 | 18:00

@Ignatius Barracuda | 12-11-11 | 17:54

Burgermansfatsoen en gezond verstand zijn anno tegenwoordig een schaars goed. Je mening ventileren is prima, maar doe dat dan wel op het juiste podium en voor het juiste publiek. Maar kennelijk hebben velen daar domweg maling aan en vinden dat hun gedachtengoed belangrijker is dan wat dan ook.

Aandachtshoeren.

Reinaert | 12-11-11 | 17:58

@deraderendraaien | 12-11-11 | 17:51
Ben blij dat het geen Grieken zijn. Dan hadden ze niks te strooien.

polt | 12-11-11 | 17:58

@nu even niet | 12-11-11 | 17:38
Waar komt deze theorie vandaan? Heb m nooit eerder gehoord. De zwarte piet zoals wij hem kennen is van de 19e eeuw (Schenkman.
Die Germaanse mythen zijn wel wat ouder dan de 19e eeuw. Er zou een heel gat in de folklore moeten zijn tussen Germaanse mythen en de invoering van de zwarte piet bij sinterklaas. www.dbnl.org/tekst/sche039stni01_01/

Hoe verklaar je dat gat met jouw theorie?

polt | 12-11-11 | 17:57

@AntiSoof | 12-11-11 | 17:52
Het is feest, omdat heel veel kinderen het als feest ervaren.

En dat zelfs weken lang. De spanning van de intocht. Dat verlangen. Het bellen aan de deur van -die gekke oom- Sint op 5 december.

De vraag of het een sprookje is, is totaal niet relevant.

Bart_Bart | 12-11-11 | 17:55

LordOneHoop | 12-11-11 | 17:44 |

Jij hebt toch ook een mening , verstoor je nu de openbare orde ?, volgens mij niet.
Dus zo kan het ook , verstoor je wel de openbare orde
dan wordt je weggejorist.
Vrijheid van mening prima maar maak er geen misbruik van.

Eurotokkie | 12-11-11 | 17:55

@Hobbykip | 12-11-11 | 17:53
Dat zeg ik niet kippekop!

Hölzenbein | 12-11-11 | 17:55

Los van je rechten heb je het fatsoen in je donder om, wanneer kinderen de Sint binnenhalen, je lullige boodschap voor je te houden. Wat wil je hier nou bereiken? Zielepiet!

Ignatius Barracuda | 12-11-11 | 17:54

@ZKH EénOog | 12-11-11 | 17:49
Juist! dank weer voor uw heldere duiding!

Paarle voor de zwijnen zeg ik u, ze willen toch geloven wat ze zelf bedacht hebben.

deraderendraaien | 12-11-11 | 17:54

@Hölzenbein | 12-11-11 | 17:50

Vrijheid van meningsuiting is één ding. Provoceren is iets anders.

Reinaert | 12-11-11 | 17:53

#Hölzenbein | 12-11-11 | 17:50 |
Daar hebben we meneer "het is allemaal de schuld van Geert" weer........

Hobbykip | 12-11-11 | 17:53

@Bart_Bart | 12-11-11 | 17:47,
Ja, en? Waarom vind je dat? Want zou het niet zo kunnen zijn dat het zogenaamde 'feest' helemaal geen feest is? En ook al zou het uit de germaanse tijd komen, zoals hier al geopperd werd, dan zou het nog steeds raar kunnen zijn of sterker nog, een verborgen boodschap in kunnen houden die helemaal niet zo leuk is.

AntiSoof | 12-11-11 | 17:52

@polt | 12-11-11 | 17:47
Voor schoorsteenvegerpieten moet Sint uit Italië komen,krijgen we daar weer gezeik over dat ze niet eerlijk en corrupt zijn.
En is verwarrend voor die kids,want Sint komt uit Spanje!

deraderendraaien | 12-11-11 | 17:51

ACAB. nuff said.

fearke | 12-11-11 | 17:51

@Jackanders | 12-11-11 | 17:48
Terwijl de haag van kinderen pepernoten op hem gooien.

Misschien is dat iets voor een volgende Sint film.

Bart_Bart | 12-11-11 | 17:51

Is dit de vrijheid van meningsuiting zoals Wilders het wou?

Hölzenbein | 12-11-11 | 17:50

@Cyaegha | 12-11-11 | 17:47
Als je dit nu niet aanpakt staan er volgend jaar 200 van die gasten, en het jaar erop 4000.
Met zo`n aantal wordt de sfeer wel iets minder gemoedelijk.

Slipsnifter | 12-11-11 | 17:50

@polt | 12-11-11 | 17:32

Je lult behoorlijk uit je nek, met je: het oorsponkelijke idee achter piet is de slavernij.

Het oorspronkelijke idee van de zwarte pieten (een andere naam voor raven), zijn de twee raven van Odin, die fungeerden als zijn alziende ogen (zie je het verband, met dat zwarte pieten en sinterklaas alles weten van de kindertjes?).

Niets meer, niets minder. Dat de kerk in latere tijden dit feest verkracht heeft, staat daar volkomen buiten, en het aller oorspronkelijkste idee, staat dus los van welke vorm van welke vorm van racisme dan ook.

Zo heeft de kerk wel meer oud-Germaanse gebruiken overgenomen en overgoten met hun eigen sausje, want ze zagen dat je op deze wijze heel goed zieltjes kon winnen.

Neem bijvoorbeeld het mid-winterfeest, geheel en al met boomverering overgenomen, overgoten met het sausje "geboorte van de zoon van God".

Of Hel, oorspronkelijk de Germaanse god van, je gelooft het niet, de Onderwereld. De equivalent van Hades, Pluto of Lucifer.

Maar blijf jij maar lekker in je waan, dat de oorspronkelijke gedachte achter de pieten de slavernij was hoor, jongen. Zolang je verder het kinderfeestje maar niet verziekt, is dat geheel aan jou.

ZKH EénOog | 12-11-11 | 17:49

Trouwens pas die film van Dick Maas gezien: wat een bagger!

atm0s | 12-11-11 | 17:49

@Bart_Bart | 12-11-11 | 17:41
Voor de feest-beleving was het natuurlijk wel passend geweest als hij in de zak van Sinterklaas afgevoerd was.

Jackanders | 12-11-11 | 17:48

Met onze geweldige multiculturele samenleving hoort ons sinterklaasfeest toch over 10 jaar tot het verleden.....

Epibrateur | 12-11-11 | 17:47

@deraderendraaien | 12-11-11 | 17:44
Ja, want jee... wat een zware verandering vraag ik. Het koningshuis is overigens niet zo oud, hoor.

polt | 12-11-11 | 17:47

@AntiSoof | 12-11-11 | 17:46
Ik vind ieder woord uwerzijds onzinnig.

Bart_Bart | 12-11-11 | 17:47

Negert die op een kinderfeestje dit soort praktijken uit probeert te halen is altijd -1
Laat maar een aantal dagen lekker in een cel zitten.
Racisme, my ass!

bartjeb1989 | 12-11-11 | 17:47

mmmm wie is er nou het feest voor die kinderen aant verstoren?
Iemand met tekst op een tshirt?
Een stapel agenten die iemand op de grond drukken, over de grond slepen en vervolgens triomfantelijk op de buit gaan zitten?
Yups, lijkt mij ook dat die kinderen bij het avondeten het niet over de tekst op dat shirt hebben.

Cyaegha | 12-11-11 | 17:47

Ik vind wel dat Zwarte Piet een vorm van rascisme is. En St. Nicolaas een vorm van voor de gek houden van de kinderen. Afschaffen dat rare gedoe. Inclusief de rest van de zgn feestdagen.
En het optreden van de politie is ook raar. Hun werkelijke rol wordt met de dag duidelijker.

AntiSoof | 12-11-11 | 17:46

@deraderendraaien | 12-11-11 | 17:44
op+of

deraderendraaien | 12-11-11 | 17:46

Zijn negers eens per jaar positief in het nieuws omdat Zwarte Piet de enige is die je huis ongevraagd binnen dringt en iets geeft... is het wéér niet goed!

Fopspeen | 12-11-11 | 17:44

@Hobbykip | 12-11-11 | 17:26
Dat is geen cultuur-uiting, dat is gewoon een recht.

polt | 12-11-11 | 17:44

@polt | 12-11-11 | 17:32
Ons koningshuis komt ook uit een tijd die ver achter ons ligt,maar die traditie hoeft niet opgegeven te worden,ook al is het discriminerend dat de hele maatschappij belasting betaald en zij niet!

Sommige dingen worden niet zomaar veranderd op opgedoekt, wen er maar aan!

deraderendraaien | 12-11-11 | 17:44

nu even niet | 12-11-11 | 17:38 |
En dit reaguursel, beste reaguurders, is het reaguursel waaraan verder niets meer toe te voegen valt, de spijker keihard recht op z'n kop tikt en het topic (althans voor mij) afsluit.

Hijo del Sol | 12-11-11 | 17:44

bunbun | 12-11-11 | 17:43 Pepernotenspray?

Ze stoppen ook echt alles in spuitbussen tegenwoordig.

zeg maar jansen | 12-11-11 | 17:44

Eurotokkie | 12-11-11 | 17:42 | + 0 -

Hoe kan de vrijheid van mening het verstoren van de openbare orde zijn?

LordOneHoop | 12-11-11 | 17:44

@Aatje | 12-11-11 | 17:21
Dat wordt wat... kan de politie zo tegen iedereen die hem/haar niet aanstaat zeggen dat ie moet oprotten en zonee... dan hup, de politiecel in. We leven niet in een politiestaat en we mogen (hoop ik) zeggen wat we willen. Of dat nu via t-shirts, banners, kunst of hoe-dan-ook gedaan wordt. Zolang het maar geweldloos en beschaafd gaat.
Of wil je echt opstaan met de gedachte: wat zal ik nu eens aan doen, want dadelijk wordt mijn slogan op mijn t-shirt door de politie als onwelvallig beschouwd en vlieg ik de bak in?
Op 5 mei vieren we de vrijheid. Ondermeer de vrijheid om te mogen demonstreren tegen zaken die je niet bevallen. Die vrijheid nam die man, maar die vrijheid werd hem ontnomen.

polt | 12-11-11 | 17:44

taseren en bus met peperspray in zijn mond stoppen, is tie wel lekker rustig.

bunbun | 12-11-11 | 17:43

Zonder de jaarlijks terugkerende, door autochtone aanhangers van de weg-met-ons ideologie aangezwengelde discussie in de media was deze piet waarschijnlijk nooit op het idee gekomen om daar te gaan staan met dat shirt.
De lefties zullen net zo lang door blijven jammeren, stoken, zuigen en zieken totdat ook het sinterklaasfeest naar de klote is geholpen.

Slipsnifter | 12-11-11 | 17:42

LordOneHoop | 12-11-11 | 17:40 | + 0 -

Het gaat hierom het verstoren van de openbare orde.

Eurotokkie | 12-11-11 | 17:42

Van mij had ie best mogen protesteren en die uiting op zn shirt zal me ook worst weten. Maar als de politie je vraagt om weg te gaan, dan moet je dat ook gewoon doen.

Maar helaas, de voorgeschiedenis zie je in het filmpje niet. En ik kan me voorstellen dat de politie 'm dan maar aanhoudt als ie niet wilt luisteren en kabaal gaat schoppen.

Ik denk dat meneer gewoon gratis op vakantie wilt naar Spanje en dacht even een ritje in de zak te kunnen regelen.

Richard1234 | 12-11-11 | 17:41

Als hij gewoon rustig meegewerkt had met de pliesie, was er niets aan de hand geweest.

Maar meneer de negert had een plotselinge uiting van het Anil-Ramdas Syndroom.

Bart_Bart | 12-11-11 | 17:41

Gevalletje onnodig en onzinnig politiegeweld. Iedereen zou vrijheid van mening moeten kunnen hebben. Zoals het ook in de wet staat.

LordOneHoop | 12-11-11 | 17:40

Ik zie het probleem niet, wittemannen die eens in het jaar er als slaaf bijlopen. Ze zien er trouwens wel altijd erg feestelijk uit voor slaven of schoorsteenvegers.
Zouden die negers gewoon jaloers zijn op al die blingbling oorringen enzo .......

Hobbykip | 12-11-11 | 17:39

zeg maar jansen | 12-11-11 | 17:38 En vrijwel meteen een minkudo.

Argumenten ho maar.

zeg maar jansen | 12-11-11 | 17:39

Hij wordt ook enkel even verplaatst, niet mishandeld, niks aan de hand hoor. Zelfs zijn spulletjes worden netjes meegenomen.

Tinus Trekveer | 12-11-11 | 17:39

zwarte Piet, ook wel Pietje Pek, duiveltjes die met Wodan meereisden die op zijn paard door de wolken reed. Zoals zo veel Germaanse feesten (Kerst, Pasen) geannexeerd door de vroege christenen. Don´t fight them, join them.

Het getuigt niet van veel slimheid als je de Germanen racisten vindt en je zet je zelf als negert heel erg dom neer als je daar met zo´n shirtje gaan staan. bevestiging van vooroordelen, zelfdiscriminatie.

nu even niet | 12-11-11 | 17:38

En zo komt ieder volk voor z'n eigen cultuur op. Of die nou beschamend of juist leuk is, dat maakt niet uit.

"Het is van ons", zal altijd het argument zijn. En omdat we allemaal opkomen voor onze eigen culturele dingetjes zullen we afwijkende meningen en andere bedreigingen de mond proberen te snoeren, desnoods met geweld.

It's a human thing.

Mindchaoz | 12-11-11 | 17:38

polt | 12-11-11 | 17:37 Ja, wat dan?

Dan heeft ie nou wel wat op z'n kerfstok.

zeg maar jansen | 12-11-11 | 17:38

@Davidson | 12-11-11 | 17:07
En wat als hij inderdaad niets op z'n kerfstok heeft?

polt | 12-11-11 | 17:37

@Gasbuis34 | 12-11-11 | 17:32
Idd !Als ik ergens een hekel aan heb is het aan raddraaiers!

deraderendraaien | 12-11-11 | 17:36

Mijn mening is na mijn 7de veranderd: daarvoor geloofde ik nog, en volgde het nieuws nog niet.

Johan C. | 12-11-11 | 17:35

Verrijkers: aanpassen of OPROTTEN!

Slipsnifter | 12-11-11 | 17:35

@Rob van Roos | 12-11-11 | 17:26
Inderdaad.

polt | 12-11-11 | 17:34

toch best gekk dat de meeste hier vinden dat het tuig is.. terwijl die vent alleen z'n mening uit. lijkt mij dat de politie niet echt weet wat ze aan het doen zijn en hun het verpesten voor de kinderen.

nelis5688 | 12-11-11 | 17:34

Als je zulke dingen roept bij zo'n gelegenheid dan doe je dat bewust en expres, aanpakken dat tuig. Trouwens, ik heb niks tegen negers in het algemaan. Als een blanke zoiets doet kan het ook niet.

Sjembek63 | 12-11-11 | 17:34

Lol hoe een kansloos mens ben je als je gaat protesteren tegen zwarte piet. Alsof die kinderen uberhaupt een link met een slavenneger uit het verleden leggen als ze een geschminckte zwarte piet zien, kan aan mij liggen hoor.

Tinus Trekveer | 12-11-11 | 17:33

Het enkel dragen van zo'n t-shirt is niet verboden.

Santac | 12-11-11 | 17:32

@zeg maar jansen |
Ze? De negerts? OMG!

Hobbykip | 12-11-11 | 17:32

@polt | 12-11-11 | 17:26
nog een keer dan.. want werd afgekapt door "kleiner dan" tekentje.
Alsof kinderen, jonger dan 6 jaar, goed kunnen lezen. Bovendien... als die man met een t-shirt van www.foulmouthshirts.com had rondgelopen was er niets aan de hand geweest. Dit riekt (en het stinkt) naar censuur en het ontnemen van iemands meningsuiting. Bah.
So what, dat die man een t-shirt met een "ohjee wat erg!"-tekst er stond. Die man heeft het recht om niet-gewelddadig te protesteren. En dit is een manier.
Kan je het mee eens zijn of niet. Wat mij betreft hoeven die Pieten niet zo gebracht te worden. Het oorspronkelijk idee achter de Piet is slavernij. De knecht was een slaaf. En is iets 19e eeuws. Dat kan je ontkennen, maar dat heeft weinig nut.
Zelf heb ik als kind geleerd dat zwarte piet zwart was door de roet in de schoorsteen - ze zien er alleen niet zo verdomd smerig uit als een schoorsteenveger, maar gewoon als een neger. En dat is verwarrend. Doe toch in het vervolg vasthouden aan de zwart door roet-theorie (ook al was het oorspronkelijk anders) en laat die pieten er niet als negers uitzien, maar als schoorsteenvegers.
Probleem lijkt me opgelost.
Wat in de 19e eeuw verzonnen is, kan in de 21e eeuw best een andere draai aan gegeven worden. Werd in de 20e eeuw ook al gedaan, maar op een bizarre wijze (groene pieten).

polt | 12-11-11 | 17:32

Meteen in de zak naar Spanje die vent. Raddraaiers op kinderfeesten kunnen we hier niet gebruiken.

Gasbuis34 | 12-11-11 | 17:32

Je gaat ook niet naar een r&b feest met een shirt waarop staat dat negerts een gemiddeld iq van rond de 80 hebben.Of naar een bbq met een shirt waarop staat dat dieren eten onmenselijk is.

Je kunt het wel vinden,maar ik vind dat gewoon aandacht trekken.Moet je niet vreemd opkijken als je die aandacht ook krijgt.

de grote Anti | 12-11-11 | 17:32

@Getson | 12-11-11 | 17:23 Dan hoop ik dat jij ook tot 67 door moet werken, anders voel jij je natuurlijk ook gediscrimineerd!

deraderendraaien | 12-11-11 | 17:31

Ik word zo moe van die multikulturele "samenleving"...

Slipsnifter | 12-11-11 | 17:31

.. wie stout is de roe

Tobi | 12-11-11 | 17:31

Richard1234 | 12-11-11 | 17:17
Volgens de huil negertjes en hun linkse symphatisanten is Sinterklaas degene die discrimineert, want Piet is het zwarte knechtje van de Sint... de negert de knecht en de oude blanke man de baas... zo wordt het gezien door deze idioten...

Alsof een vier jarige zich bezighoud met de geschiedenis van de slavenhandel zodra die zwarte Piet ziet...

DaveDH | 12-11-11 | 17:31

Hobbykip | 12-11-11 | 17:29 Voorzichtig nou, ze hebben de minknop gevonden.

zeg maar jansen | 12-11-11 | 17:30

De vraag is waarom pieten nog zwart zijn met de opkomst van de centrale verwarming.

Eurotokkie | 12-11-11 | 17:30

zwarte neger piet is ook weer int land

schoorsteen maar weer dicht maken

ze komen overal door heen

maar ze doen nooit wat... neeééé

BOER-uit zwolle | 12-11-11 | 17:30

@zeg maar jansen
Of ANAB......... (All Nigga's Are Brown ;)

Hobbykip | 12-11-11 | 17:29

Ik kreeg net van piet een briefje in mijn handen met: www.laatsintnietverpieteren.nl wellicht een idee voor deze meneer?

"king of ruck" | 12-11-11 | 17:29

Als we de slavernij nooit hadden afgeschaft was dit ook niet gebeurd!

pleurtop | 12-11-11 | 17:29

Was deze neger afgewezen bij de audities voor "The Piet of Holland"? Hij is inderdaad niet zwart genoeg.

Stormageddon | 12-11-11 | 17:28

Negers die elkaar 365 dagen per jaar nigga noemen en vervolgens de racismekaart spelen als de Sint in het land is. IQ van een kamerplant.

KipNugget | 12-11-11 | 17:27

@polt | 12-11-11 | 17:22 |
Ja dus??
Het vrouwenkiesrecht is ook van begin vorige eeuw, dat gaan we toch ook niet afschaffen?

Hobbykip | 12-11-11 | 17:26

Alsof kinderen van <6 jaar goed kunnen lezen. Niet zo panisch doen. Als die man met een t-shirt van dit kaliber had rond gelopen www.foulmouthshirts.com dan was er niets aan de hand geweest. Dit riekt naar censuur en ontnemen van het recht om je mening te kunnen uiten. Die betreffende man droeg een t-shirt met een politiek beladen opschrift. So fucking what. Daar zijn er zoveel van.

polt | 12-11-11 | 17:26

Waar is de o zo geroemde vrijheid van meningsuiting toch gebleven bij mijn mede reaguurders? Oh, stom, dat werkt natuurlijk maar een kant op.

Rob van Roos | 12-11-11 | 17:26

En dan die babyboomert die zich er zo nodig mee moet bemoeien. Typisch. Ga maar tussen de volwassenen moralistisch lopen doen.

de Bree | 12-11-11 | 17:24

Draag maar eens een T-shirt met ACAB.

Ben je nog sneller weg.

zeg maar jansen | 12-11-11 | 17:23

@deraderendraaien | 12-11-11 | 17:17
Nee joh, ik kom alleen maar op voor de beschimmelde medemens, leeftijdsdiscriminatie loopt de klauwen uit.

Getson | 12-11-11 | 17:23

@polt | 12-11-11 | 17:22
houdt=hoort
Pardon.

polt | 12-11-11 | 17:23

@TheVoice | 12-11-11 | 16:52
Het is iets 19e eeuws. Net zoals het koningshuis ook niet iets is dat al eeuwen bij de Nederlandse cultuur houdt, zo is Zwarte Piet dat ook niet.

polt | 12-11-11 | 17:22

Hehe.. sorry hoor maar ik moest lachen.
Zwarte piet is racisme op zijn shirt en hij wordt een steegje ingesleurd.De ironie.

Dit soort mensen zoeken bewust de confrontatie op,willen een kinderfeest vergallen.Dan kun je zoiets verwachten.

de grote Anti | 12-11-11 | 17:22

tjeemig | 12-11-11 | 17:18 |
idd , en zwartepieten zijn helemaal niet zwart maar het zijn blanke acteurs met bruine schoensmeer op hun gezicht.

Eurotokkie | 12-11-11 | 17:22

MrTitanski | 12-11-11 | 17:01 | + 1 -
Na het bevel van een agent om op te zouten, dien je weg te gaan. Daarnaast kies maar uit: verstoring van de openbare orde? Verzet tegen arrestatie / openbare geweldpleging tegen een ambtenaar in functie? Protesteren/Demonstreren zonder vergunning?
.
Blij dat de plattepettepieten dat pleurisventje opgepakt hebben, beetje een kinderfeest als politiek-podium gaan gebruiken, lazer toch op.

Aatje | 12-11-11 | 17:21

Als hij een waxinelichthouder had gesmeten naar de Sint, dan zat hij volgend sinterklaasfeest nog steeds vast.

SamKoeman | 12-11-11 | 17:21

Kudtgast verziekt het voor de kinderen.

de Bree | 12-11-11 | 17:20

Ik vraag me af of Sinterklaas de kinderen nog wel van de volwassenen kan onderscheiden, met dat kinderachtige gedoe van Jan en alleman.

Jackanders | 12-11-11 | 17:20

En gooide niet eens een waxin...... ehm taaitaaipop naar de Sint!

Hobbykip | 12-11-11 | 17:19

Sint en z'n Pieten maken deel uit van onze cultuur.

Als je hier de cultuur niet kent en de taal gebrekkig dan is het met het argument over Mauro (Uitzetten onmenselijk wegens gebrek aan taal en cultuurkennis) heel menselijk om deze dwarsbalk een enkele reis terug vaderland te verzorgen.

zeg maar jansen | 12-11-11 | 17:19

Het gaat er helemaal niet om of zwarte piet nou wel of geen uiting van racisme is. Het gaat er om dat er buitensporig gedrag door een paar opgefokte agenten waarneembaar is. Het is de agenten zelf niet aan te rekenen, want zij werken op VMBO niveau en zijn dus niet in staat om plotseling veranderende omstandigheden te analyseren en doelmatig te beoordelen. Maar van hun leidinggevenden mag je wél verwachten dat de VMBO straatagenten duidelijk geïnstrueerd en goed voorbereid op pad worden gestuurd. Dit tafereeltje past direct in de lijn waarin een leraar de vrijheid wordt ontnomen door VMBO straatagenten die de situatie even verkeerd inschatten en dachten dat een schreeuwende leerling en zijn blèrende stiefvader het gelijk aan hun kant hadden.
We moeten ons zorgen maken over onze veiligheid als de maatschappij niet in staat is beter gekwalificeerd personeel voor de politietaken af te leveren.

Dr. Plofkop | 12-11-11 | 17:19

Die zeiknegers die er niets van snappen moeten lekker optyphen naar hun eigen bananenland.

tjeemig | 12-11-11 | 17:18

Zo te zien lopen er meer pieten los.

Eurotokkie | 12-11-11 | 17:18

Wat een gezeik. Slavernij verleden of niet, dit heeft daar niets mee te maken.

Toch vind ik het geweld van agenten waar kinderen bij zijn kwalijker dan de boodschap op het shirt. Kinderen begrepen niets van de boodschap op het shirt, maar worden heus wel bang van geweld en geschreeuw. Niet slim gedaan, -1.

Ridder Rimstein | 12-11-11 | 17:18

Wie zoet is krijgt lekkers, wie stout is .....

longblond | 12-11-11 | 17:17

@DaveDH

Zwarte Piet racistisch? Wie discrimineert ie dan? De goede ouwe sint in ieder geval niet, dat is de grote Pietenbaas.

En van de duizenden mensen heb ik ook niemand horen reppen dat zwarte Piet een racist is.

Richard1234 | 12-11-11 | 17:17

@Getson | 12-11-11 | 17:05
Omdat jij nooit je zo fel begeerde rooie fietsje hebt gekregen van de Sint?

deraderendraaien | 12-11-11 | 17:17

Zwarte Prem op 2:12

selxi | 12-11-11 | 17:16

En dat duurt maar en dat duurt maar, vraag me af wie hier verkleed was.

DikBen(het)Zat | 12-11-11 | 17:15

@stinklul | 12-11-11 | 17:05
Jij hebt als kind nooit van het oer-Hollands Sinterklaasfeest genoten?

Jij hield niet van zwarte Piet die je pepernoten gaf?

Flikker op gek!

deraderendraaien | 12-11-11 | 17:15

@ blabam | 12-11-11 | 17:13 |
Ga toch fietsen. Als oom agent zegt dat je mee moet lopen, dan moet dat nu eenmaal. Daar ging het fout. En een kinderfeest verknallen is sowieso te sneu voor woorden.
Hij moet op koninginnedag gaan staan met een anti-beatrix-shirt, moet je kijken hoe hij dan afgevoerd wordt. Nu viel het nog mee....

Pastor Sippenhaft | 12-11-11 | 17:14

Doe mij maar een lekker bukpietin.

Koud flesje Alfa | 12-11-11 | 17:14

Het ergste van alles is dat in het begin van het filmpje moeder met kind gewoon lekker blijven staan om te kijken.

Wenna | 12-11-11 | 17:14

RicoGT | 12-11-11 | 17:02 Voor alles is er een tijd en een plaats.

Dit was niet de goede tijd noch de goede plaats voor wat hij ziet als zijn mening.

zeg maar jansen | 12-11-11 | 17:14

En weer is Nederland een stukje veiliger.

De Fries | 12-11-11 | 17:14

"En als u naar links kijkt, ziet een prachtige metamorphose van een LuiePiet naar een ZielePiet."

Jan Korte-Achternaam | 12-11-11 | 17:13

Die negert maakt er toch zelf een show van. Als hij zich gewoon gewonnen geeft hoeft hij ook niet door de hele stad gesleept te worden.

Daarnaast aan alle jankeballen die onze tradities komen verstoren: OPTYFEN, gauw!

Wezzal | 12-11-11 | 17:13

wie zoet is krijgt lekkers wie stout is een verblijfsvergunning.

Eurotokkie | 12-11-11 | 17:13

Schoorsteenklimmers altijd +1

Plukkiehaar | 12-11-11 | 17:12

realismo | 12-11-11 | 17:09 |
trol

NeuqenDoeJeZeau | 12-11-11 | 17:11

@realismo | 12-11-11 | 17:07
Maar toch niet op een kinderfeest?
Je hebt gelijk, maar de intocht van Sinterklaas (inc. onschuldige kindervriendjes) ruïneren met persoonlijke ideëen betuigt niet van eergevoel en wederzijds respect.

Jan Korte-Achternaam | 12-11-11 | 17:11

Waarom wordt deze zwarte piet gearresteerd? Wou hij dan niet voor Sinterklaas pepernootjes strooien?

Der alte Fritz | 12-11-11 | 17:10

@menotyou | 12-11-11 | 17:06

Van de term 'Befehl ist Befehl' krijg jij zeker een strakke plasser ?

realismo | 12-11-11 | 17:09

RicoGT | 12-11-11 | 17:02
-miljoen-miljard voor jou.

Het is juist heel goed dat de politie heeft ingegrepen, een beetje een kinderfeestje verzieken voor politieke boodschappen is wel zo laag dat er geen andere optie is/was dan deze huil-negert op te pakken.

Elk jaar is het weer het zelfde gezeik met die negerts en linkse sympathisanten die vinden dat zwarte Piet racistisch is... een kinderfeestje alsjeblieft zeg. als onze feestjes je niet bevallen ga dan weg... er is ruimte zat in landen waar ze geen Sinterklaas vieren.. Kotsmisselijk wordt ik van die allochtonen die hier komen wonen en dan vinden dat wij ons aan hun moeten aanpassen...

DaveDH | 12-11-11 | 17:09

Tuigpiet

Eurotokkie | 12-11-11 | 17:09

Is dat niet de Jatpiet?

Richard1234 | 12-11-11 | 17:09

@RicoGT | 12-11-11 | 17:02
Provoceren tijdens een kinderfeest en hopen dat de volwassene er op reageren,is net als een schaap halal slachten op een kinderboerderij waar kinderen bij staan!

lekker terug gaan naar Langetabbetje als je onze cultuur niet wil accepteren!

deraderendraaien | 12-11-11 | 17:09

Dus vanwege een tekst op je shirt wordt je aangehouden?
Hoe dom de tekst misschien ook is, de vrije meningsuiting begint aardig onder druk te komen.

realismo | 12-11-11 | 17:07

Politiegeweld.

seesharp | 12-11-11 | 17:07

stinklul | 12-11-11 | 17:05 |
Want?

Hijo del Sol | 12-11-11 | 17:07

Hij zal wel iets op z'n kerfstok hebben... Dit soort lopende racisme speurders krijgen normaliter niet zo'n behandeling voor het dragen van een t-shirt. Wel een aardige kop boven dit stukje. Ik moest iig hartelijk lachen.

Davidson | 12-11-11 | 17:07

+1 voor de agenten. Je gaat toch niet protesteren op een kinderfeest...

ApexAlpha | 12-11-11 | 17:06

Een bevel van een agent moet je opvolgen ook al vind je dat je zelf niets fout doet.
Groot gelijk dat ze hem aanhouden hij volgt en het bevel van een agent niet op en hij verzet zichzelf bij een arrestatie dat wordt brommen...

menotyou | 12-11-11 | 17:06

Als je met een shirt rondloopt met 'Zwarte Piet is racisme' erop dan vraag je erom. Je komt naar dit land, maar respecteert de tradities niet, blijf dan weg en ga niet huilen omdat we Zwarte Piet zeggen. Tevens moeten ze niet zeiken want zwarte piet is gewoon zwart door de roet van de schoorstenen.

wsLy043 | 12-11-11 | 17:06

Kinderen weten heus het verschil wel tussen Zwarte Piet enerzijds en Zwarte Donald / Gregory / Stanly anderzijds, hoorj.... En als dat niet zo is, hebben ze slechts 'voeding' gehad zonder de 'op'.

Hijo del Sol | 12-11-11 | 17:05

Wat vind hij dat hijzelf gedaan heeft ?

HonderdEnEen | 12-11-11 | 17:05

Die negers hebben helemaal gelijk. Die ouwe met baard, kromme rug en wandelstaf is veel te stereotype.

Getson | 12-11-11 | 17:05

-weggejorist en opgerot-

stinklul | 12-11-11 | 17:05

Zal je nèt zien dat die Eva van een verdieping lager op de eerste rang stond met haar 'beschermde' kroost.

Jackanders | 12-11-11 | 17:04

Laat die negers lekker met hun shirtje staan, zolang ze de openbare orde niet verstoren. Die kinderen snappen toch niet wat er op die shirtjes staat.

blabam | 12-11-11 | 17:04

GS: bericht klopt niet. Dat kleine kind links op de foto was op de grond aan het poepen. De zwarte piet maakte daar een opmerking over. De vader van het kleine kind ging daardoor door het lint. Uit veiligheidsoverwegingen is toen de zwarte piet naar het politiburo gebracht. Zo hoort het toch ook?

Willem4246 | 12-11-11 | 17:04

Echt weer zo'n buitelandersactie. Je mag hier komen wonen, ga dan niet zeiken over allerlei dingen die niet uit jouw oorspronkelijke cultuur komen.

Cabyon | 12-11-11 | 17:03

Doorstampen mensen! OnderdegrondPiet.

stemvee | 12-11-11 | 17:03

Piet Lutser.

Russ Meyer | 12-11-11 | 17:03

Met de meesten hier ben ik het niet eens, ik was hierbij, meneer stond rustig met zijn shirt, met daarop een politieke tekst. Geen kind die het leest of begrijpt. Hij moet weg van de politie maar weigert.

Ik mag toch zelf bepalen wat er op mijn shirt staat zolang ik andere mensen niet kwets of lastig val? Laat die man rustig staan, niemand stoort zich er aan.

RicoGT | 12-11-11 | 17:02

Vraag me af wat de aanklacht wordt.

MrTitanski | 12-11-11 | 17:01

Waarom werd er geen wapenstok gebruikt?

Jerkfw | 12-11-11 | 17:01

Hij roept "ik heb niks gedaan!"

Luie Piet dus!

deraderendraaien | 12-11-11 | 16:59

Discussie over zwarte piet prima. Maar een feest voor duizenden kinderen verstoren en proberen te verpesten om je punt te maken. Tja, dan verdien je ook een paar klappen op je bek.

Volgende keer met de roe en in de zak naar Spanje.

omwenteling | 12-11-11 | 16:59

Occupiet.
-edit we have a winner -

geenstijlsteengeil | 12-11-11 | 16:58

Opzouten inderdaad. Zwarte Piet is géén racisme, hoe graag je het ook zou willen en hoe hard je het ook roept.
TheVoice | 12-11-11 | 16:52 | + 0 -

Oja vandaar zeker ook de tekst "moriaantje zo zwart als roet". Natuurlijk worden zwarte pieten wel op racistische wijze geselecteerd door Sinterklaas. Geen ramp, want dat zijn we al lang weer vergeten en heeft niks meer te maken met het hedendaagse Sinterklaasfeest. Maar mensen die daar bekromopen over denken zoals dit moriaantje dan maar om hun t-shirt arresteren? Wat een zielig gedrag van oom agent.

zmooc | 12-11-11 | 16:58

Op 1:27 worden er nóg 2 meisjes meegenomen, lijkt echt een random arrestatie. Raar filmpje over het algeheel.

MrTitanski | 12-11-11 | 16:58

De geschminkte zwarte pieten zijn een onmisbaar onderdeel bij een mooi Sinterklaasfeest.

Maar echte zwarte pieten wil je bij geen enkel feestje hebben - want altijd problemen.

Schout-bij-nacht | 12-11-11 | 16:57

iets meer duiding? iemand?

deraderendraaien | 12-11-11 | 16:57

Van Sint en Piet: Blijft je af!

doskabouter | 12-11-11 | 16:56

*Sigh*

Waarom moeten mensen nou altijd weer kinderfeesten verpesten met ongefundeerde politieke boodschappen.

Blerpiet wegwezen a.u.b.

gekkebori | 12-11-11 | 16:55

Met politieke boodschappen een kinderfeest verstoren.. terecht dat dit soort tuig klop ontvangt.

lul-de-behanger | 12-11-11 | 16:54

Hup, de za.. eehh bak in. En volgende keer TaserPiet inzetten.

G-unite | 12-11-11 | 16:54

Mauro?

Ferdi Rivas | 12-11-11 | 16:54

Occupy geval. Sjongejongejonge.

Voordeelbon | 12-11-11 | 16:54

De negerzoen mogen jullie hebben maar van zwarte piet is van ons!

Kalaforni | 12-11-11 | 16:53

Opzouten inderdaad. Zwarte Piet is géén racisme, hoe graag je het ook zou willen en hoe hard je het ook roept.

TheVoice | 12-11-11 | 16:52

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken