Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Groeten terug. Retourzending Telefoongidsen

nummerzoekenwasnognooitzomakkelijk.jpg Ieder jaar opnieuw propt dat televerkoopteam dat de Telefoongids volbelt met advertenties weer een complete boom in uw brievenbus, zonder ontzag voor huisdier of spelende kinderen achter de voordeur. Maar ja. Hoge oplagecijfers = hoge advertentietarieven = veel centjes. Da's zeg maar die 1% die de 99% procent voor haar karretje spant aan het werk, want u bent tegen wil en dank onderdeel van hun verkoopstrategie. Zelfs met een Nee/Nee-sticker op de deur zeggen de drammers van De Telefoongids BOEIEND! Kan ons het schelen dat je overal op internet telefoonnummers kunt zoeken tegenwoordig, hier heb je je jaarlijkse belbijbel met zeshonderd miljoen nummers die je toch nooit gaat bellen. En u dat ding maar bewaren in een laatje van de salontafel omdat zo veel papier in één keer wegpleuren het milieu sneller stuk maakt dan een Hummer die gaat offroaden in een botanische tuin vol zeldzame bloemen. Tijd om de hoorn er voorgoed op te smijten. De Telefoongids opzeggen (wil iedereen) kan hier, maar dat schijnt net zo goed te werken als het Bel Me Niet-register. Dus bij dezen voor u opgezocht in De Telefoongids: het gratis antwoordnummer waar die onverantwoorde papierverspilling terug naartoe kan: Telefoongids Media BV, Antwoordnummer 46404, 1060 WD Amsterdam. De ontvanger betaalt. En dat zijn een hoop postzegels per gids.

Reaguursels

Inloggen

Zo net een lam handje gehaald met adressen schrijven. Noteert u mij maar voor 6 stuks :-)

Frimu2 | 25-10-11 | 15:48

ik woon in een appartementencomplex en er liggen hier 16 ongebruikte exemplaren in de gang plaats in te nemen, morgen even een doosje zoeken en die teringzooi terugsturen. Stuur ik er meteen een doosje stoeptegels achterna.

of wel | 24-10-11 | 20:45

Jammer van deze actie. Opzeggen zorgt ervoor dat een onverzekerde volwassene met eigen auto geen 2 euro bruto per uur verdient, inclusief onkostenvergoeding en meehelpende kinderen.

De insteek klopt niet helemaal, NEE/NEE werkt niet omdat iedereen het wettelijk hoort te ontvangen en het daarom beschouwd wordt als ware het geadresseerde post. Klagen in Den Haag.

Gooische Vrijgezel | 24-10-11 | 17:50

Nou heb ik die krengen nog niet zo lang geleden vloekend weggegooid aangezien ik me ook had aangemeld om geen telefoongids te ontvangen en een nee/nee sticker op de deur heb. Wie gebruikt er tegenwoordig nou nog een telefoongids in hemelsnaam?! Je zoek alles toch gewoon op op internet. De mensen die wel een gids willen die moeten die dan maar aanvragen, de rest krijgt hem gewoon niet. NIET MEER VAN DEZE TIJD! En maak even héél snel een sticker met NEE IK WIL GEEN GOUDEN GIDS EN OOK GEEN TELEFOONGIDS!! en verspreid die dan ook maar even overal! Godtgloeiende.

doenormaal! | 24-10-11 | 15:25

@ R. Skickr | 23-10-11 | 21:29 | | Reageer+ |
100
Gefeliciteerd met uw 100+ kudoos, voor een opmerking, voor het kapot scheuren van een telefoonboek. Dit doormidden scheuren van een telefoonboek, was zo'n 30 jaar geleden onderdeel van het tv programma "de sterkste man van nederland"

onbegrijpbaar | 24-10-11 | 15:23

@tuinpak

Daar heeft u gelijk in. Alles wordt steeds meer één, en digitaal dat maakt kwetsbaar. Toen alles analoog was en gescheiden was het denk ik niet zo storingsgevoelig.

Trouwens, dat ik telefoonboeken lees voor mijn plezier is natuurlijk gelul. Ik vind het handig om er één bij de hand te hebben. Hoef ik niet telkens op de computer in te loggen enzo.

strikdewepstroper01 | 24-10-11 | 14:28

Mijnheer (neem ik aan) strikdewepstroper01 suggereert in een eerder reaguusel dat als het internet uitvalt, dat je altijd kan terugvallen op het al oud vertrouwde telefoonboek.
Nou ik ik U zeggen, als hier mijn kabelmodem er de brui aan geeft, dan heb ik geen internet, geen telefoon, geen televisie. Ik kan dan mijn mobiel pakken, maar daar staat dan toevallig geen prepaid tegoed meer op. Dus even online opwaarderen, nee kan niet, is geen internet.
Hoe moet ik iemand bereiken? Als op een onbewoond eiland doen ze vuurtje stoken om aandacht te trekken.
Dus dan is zo'n telefoonboek dan toch wel weer handig.......

tuinpak | 24-10-11 | 14:23

Stuur al uw ongewilde telefoongidsen naar strikdewepstroper01.
Hij zal het zeer waarderen.
Het is voor hem als een goed boek lezen.

tuinpak | 24-10-11 | 14:14

Denk dat ik hem maar bewaar, altijd makkelijk als er een inbreker komt, hoef ik hem niet met een mes in de keel te steken maar gaat hij toch tegen de knock-out.

wplas1 | 24-10-11 | 13:33

@tuinpak

Een goed (zakelijk) telefoongesprek voeren is een kunst op zich. Een handgeschreven brief schrijven als je iets persoonlijks aan iemand kwijt wilt is ook een kunst op zich.

Alleen per @ communiceren is zo oppervlakkig....

strikdewepstroper01 | 24-10-11 | 13:12

Telefoon? Wat is dat??
Heb je daar een nummer voor nodig?
Ik heb altijd gedacht dat er een @ in moest zitten.

tuinpak | 24-10-11 | 12:40

Uhh.... mag ik ook wat zeggen? Ik heb laatst een telefoonnummer gevonden in de papieren gids, dat niet op internet stond!

Verdiaanse Knoop | 24-10-11 | 12:29

Ik weet zeker dat er dit jaar een briefje bij zat waarop je kon aangeven dat je er geen meer wilde dit jaar. Even dat briefje zoeken tussen het oud papier...

RoyalFlusher | 24-10-11 | 12:14

-weggejorist-

skrie | 24-10-11 | 11:16

Ik heb het eens zonder blikken of blozen (alleen met een retour adres sticker erop) aangeboden bij mijn plaatselijke postagentschap.

Met de woorden; ik heb op mijn pc's een spamfilter en firewall waarvoor ik netjes betaal, maar deze spam kon die filter niet tegenhouden. Ik ga Avast Internet Security daarvoor nog aanklagen.

De mevrouw lag in een deuk!
Ze zei wel, zal je geen vrienden mee maken met de expediteurs.(die al die meuk moeten sjouwen)

BOEIEN!

tuinpak | 24-10-11 | 11:05

Nou, ik ben blij met de gids en hoop hem nog jaren te mogen ontvangen. Als mijn computer crasht of breedband uitvalt kan ik tenminste nog nummers vinden, terwijl jullie lopen te vloeken en tieren omdat je net zal zien dat het op het meest ongelukkige moment gebeurd. Min maar raak!

Reaguurbuis baby | 24-10-11 | 10:31

Toen ik tegen de bezorger zei dat ik de telefoongids niet wilde ontvangen ging hij schelden en heeft hij hem uiteindelijk naar mijn hoofd gegooid!! echt bizar ik heb natuurlijk een klacht ingediend..

odet | 24-10-11 | 10:13

Zonder telefoonboeken blijven de papierproducenten met hun papierpulp zitten en dan gaan ze rare dingen doen, zoals het door je voedsel mengen onder het mom van "extra vezels". (Ik verzin dit niet, ze doen dit gvd echt!)

Vuurwezel | 24-10-11 | 10:10

@Willem4246 | 24-10-11 | 08:31
Wat heb ik nou aan die xx'en, die staan niet op de draaischijf van mijn T65....

necrosis | 24-10-11 | 09:02

@Koud flesje Alfa | 23-10-11 | 21:57
Dat is gewoon kut.

niet voor de hond | 24-10-11 | 08:58

@Jackanders | 24-10-11 | 08:45
LOL, een welverdiende +1

necrosis | 24-10-11 | 08:56

Tot laters, OUT!

Sjeng de helle | 24-10-11 | 08:53

Ik hoeft er nog maar twee, dan kan ik bij de koektrommel op de kast.

Jackanders | 24-10-11 | 08:45

Reinaert | 24-10-11 | 08:32
Heulemaal goed,
Dat geeft weer perspectief voor de "zachte sector" en de maakbare samenleving, verheug me er nu al op( niet dus).

Sjeng de helle | 24-10-11 | 08:39

@Sjeng de helle | 24-10-11 | 08:19

Ik denk dat de KLM er een directe lijn op begint.

Compleet met COA-filiaal en PvdA-partijkantoor op het eiland zelf. Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker wél.

Reinaert | 24-10-11 | 08:32

Jongens, niet zomaar weggooien hoor. Er staan best nuttige nummers in. Deze bijvoorbeeld 0xx-3658522. Had ik anders niet gevonden.

Willem4246 | 24-10-11 | 08:31

Dank u wel voor het adres.

Dasch76 | 24-10-11 | 08:28

Reinaert | 24-10-11 | 08:15
Dat eiland Lampedusa zal nog heul populair worden de komende jaren.
Misschien wordt het wel in de Gouden Gids vermeld?

Sjeng de helle | 24-10-11 | 08:19

@Sjeng de helle | 24-10-11 | 08:11

De uit hondsdolle slagers bestaande overgangsregering in Libië trekt nu de islamistische agenda, zegt dankjewel tegen Sarkozy en consorten en steekt een hele dikke vinger op tegen het vrije westen.

En de Libische bevolking gaat een periode van onderdrukking tegemoet waarbij velen binnenkort al weer zullen terugverlangen naar Khadaffi. Maar ja, berouw komt na de zonde.

Reinaert | 24-10-11 | 08:15

Reinaert | 24-10-11 | 08:05
Mogge Reinaert,
Die telefoongids is inderdaad zo gezien het enige echte nieuws.
Nee ik heb niet de illusie gehad dat Libië een democratrie zou worden, zit daarom ook niet bij de EU top, waarschijnlijk te realistisch in mijn gedachtengang.
Nog maar een bak leut.

Sjeng de helle | 24-10-11 | 08:11

@Sjeng de helle | 24-10-11 | 08:01

Het enige echte nieuws is dan wel die telefoongids.

De rest is 'business as usual'. Of had je soms verwacht dat Libië een Boeddhistische regering zou krijgen? Nee toch?

Die koffie is trouwens een goed plan. Bak #4. En môgge overigens.

Reinaert | 24-10-11 | 08:05

Het was me alweer het week-endje:
Bom flitspaal, Libische lente wordt Sharia winter, Rutte behaalt voor Nederland een "succes" bij de Top( Dacht eerst dat Griekenland en Italië uit de zone stapten)Een stel Oost Europeanen besteelt een vrouw van 84 en als klap op de vuurpijl komt de telefoongids er ook nog aan met mogelijk desastreuse gevolgen voor den Tokkel.
Eerst maar eensch koffie.

Sjeng de helle | 24-10-11 | 08:01

Mugguh @ All,
Nee heh, niet weer zo'n ding door de bus.
De vorige keer kreeg mijn herdershond hem op z'n kop en moet nu als Tokkel door het leven.
Als die weer een op z'n kop krijgt wordt hij een vogelbekdier.

Sjeng de helle | 24-10-11 | 07:49

Overdwars anaal inbrengen bij de Telefoongids Media BV, lijkt me!!!

ranzige aap | 24-10-11 | 07:31

Bij het opzeggen kun je dus een fake foonnr en e-addy invullen anders gaan ze daar ook nog kwartjes mee maken. Die bevestiging geloof ik wel.

Dr. Oetlöl | 24-10-11 | 06:39

Mogge @all,

Wat is nou weer een telefoonboek?
Krijg dat ding al jaren niet meer geloof ik.

Che_cuevara | 24-10-11 | 05:33

@necrosis | 24-10-11 | 04:47
Het is heel simpel: als ik iets wil, dan hoef ik niet verleid te worden. Verleiden hoeft alleen als iemand iets niet wil. Dat is de basis voor reclame.

Stormageddon | 24-10-11 | 05:30

necrosis | 24-10-11 | 04:55
Heb je -1 van mij al gezien?
Trusten. (twee dagen vrij)

boeglul | 24-10-11 | 05:08

@boeglul | 24-10-11 | 04:57
Moet jij niet rusten om straks aan de slag te kunnen?
En die -1 heb je van mij, extra-gratis!

necrosis | 24-10-11 | 05:03

necrosis | 24-10-11 | 04:55

Werken?

boeglul | 24-10-11 | 04:57

@boeglul | 24-10-11 | 04:49
Gaan we lelijk doen?
Er bestaan namelijk ook categorieën waar jij hoog zal scoren en ik niet in voorkom.

necrosis | 24-10-11 | 04:55

Aan het eind van het jaar maken we de balans op wie het minst gewerkt heeft en de meeste tijd had om te reageren. Alvast gefeliciteerd necrosis!

boeglul | 24-10-11 | 04:49

@Stormageddon | 24-10-11 | 04:39
Verleiden gebeurt altijd tegen iemands wil?
Volgens mij snap jij het niet helemaal.
Wacht maar tot je je eerste 'dinnetje verovert.....

necrosis | 24-10-11 | 04:47

@boeglul | 24-10-11 | 04:00
Dat is geen doordenker, dat is gewoon lulkoek. Verleiden gebeurt namelijk altijd tegen iemands wil, anders is er geen verleiding nodig. Dus als Jozef een harde plasser krijgt van een vrouwspersoon is Jozef gewoon geil en heeft dat niks met de vrouw in kwestie te maken. Met een list heeft dat niks te maken, maar alles met de stupiditeit en goedgelovigheid van een vroeg-middeleeuws woestijnvolk. Verbranden die Koran, je hebt er niks aan.

Stormageddon | 24-10-11 | 04:39

@boeglul | 24-10-11 | 04:33
Nogmaals nee!
Ik heb een dusdanige positie dat men mij liever geen vrij geeft.
Ik heb echter uren genoeg aan vakantie opgebouwd om twee maanden thuis te blijven.
Zonder mij zal het bedrijf niet instorten, ze zullen mijn afwezigheid echter wel merken.
Beantwoord dat wat vragen?

necrosis | 24-10-11 | 04:39

necrosis | 24-10-11 | 04:30

Langer?

boeglul | 24-10-11 | 04:33

@boeglul | 24-10-11 | 04:28
Dan klopt je informatie niet, maar voel je vrij om je te uiten.

necrosis | 24-10-11 | 04:30

necrosis | 24-10-11 | 04:24

Volgens mij bent u al minstens 3 maanden vrij!

boeglul | 24-10-11 | 04:28

@boeglul | 24-10-11 | 04:24
Neen, zie necrosis 4:24

necrosis | 24-10-11 | 04:27

necrosis | 24-10-11 | 04:22

ZZPer?

boeglul | 24-10-11 | 04:24

@boeglul | 24-10-11 | 04:20
Doorgaans wel, maar nu even niet (weekje vrij).

necrosis | 24-10-11 | 04:24

@boeglul | 24-10-11 | 04:11
Bespaar je de moeite, ik sta namelijk nergens geregistreerd.
En al helemaal niet in telefoonboeken.

necrosis | 24-10-11 | 04:22

necrosis | 24-10-11 | 04:14

U bent, net als ik, loonslaaf?

boeglul | 24-10-11 | 04:20

@bintang | 24-10-11 | 04:11
Ik heb zelfs een nee/ nee/ nee/ nee stickerT, de belastingdienst heeft er echter schijt aan.

necrosis | 24-10-11 | 04:17

@boeglul | 24-10-11 | 04:11
Die heb ik al, dus doe geen moeite.

necrosis | 24-10-11 | 04:14

necrosis | 24-10-11 | 04:08

Probeer ik even naar een geschikte werkgever voor u te zoeken.

boeglul | 24-10-11 | 04:11

@Blaas Vaak
Je bij elke reclameverspreider afzonderlijk afmelden is idioot omdat
1) dat te veel tijd en energie kost
2) het maar de vraag is of het werkt
3) je dan naam, adres, telefoonnummer en weet ik wat op moet geven. Goodbye privacy.
Ze hebben gewoon mijn Nee/Nee sticker te respecteren!

bintang | 24-10-11 | 04:11

@boeglul | 24-10-11 | 04:00
Wegen het ontberen van een telefoonboek zoek ik online even naar een geschikte psychiater voor je.

necrosis | 24-10-11 | 04:08

Stormageddon | 24-10-11 | 03:44

Jammer, de Koran staat vol leuke doordenkers Storm.

26. Hij (Jozef) zeide: "Zij is het die mij tegen mijn wil zocht te verleiden." En een familielid van haar getuigde: "Als zijn hemd van voren is gescheurd, heeft zij de waarheid gesproken en behoort hij tot de leugenaars, 27. Maar als zijn hemd van achteren is gescheurd, heeft zij gelogen en behoort hij tot de waarachtigen." 28. Toen hij (haar man) zag dat zijn hemd van achteren was gescheurd, zeide hij: "Dit is zeker een list van u, vrouwen. Uw list is inderdaad sterk."

boeglul | 24-10-11 | 04:00

Wat hebben die serverTs toch rond dit tijdstip?

necrosis | 24-10-11 | 03:56

@Stormageddon | 24-10-11 | 03:44
Telefoonboeken fikken beter en langer.....

necrosis | 24-10-11 | 03:53

@Stormageddon | 24-10-11 | 03:44
Telefoonboeken fikken beter en langer.....

necrosis | 24-10-11 | 03:51

@boeglul | 24-10-11 | 03:38
Je kunt beter meteen de hele bijbel verbranden (while you're at it). En flikker de Koran er maar achteraan (dat is toch weinig meer dan een beroerde kopie).

Stormageddon | 24-10-11 | 03:44

Ik ga zeker geen moeite doen om dat ding terug te sturen, mijn exemplaar is reeds aanbelandt bij de vuilverbranding....

necrosis | 24-10-11 | 03:43

Ampelman | 24-10-11 | 01:16

Het boek Job (bijbel), kan ik ook meteen verbranden?
Of bedoelde u iets anders?

boeglul | 24-10-11 | 03:38

oude bomen in ere hersteld: *allesbrander aanschaffen doet en handen wrijft*

+31-1 | 24-10-11 | 02:16

Ik registreer me niet. Ik vind het wel fijn als ik af en toe wat door de brievenbus krijg wat niet van de gemeente of belasting is. Ik heb namelijk geen vrienden.

En anders gaat ie in de open haard...

SkivdeVisser | 24-10-11 | 01:58

@Ampelman | 24-10-11 | 01:16
Precies. Dus Sinterklaas moet ook gestenigd worden. Nog even afgezien van de racistische blackface zwarte Pieten en die katholieke mijter die de moslim jeugd een doorn in het oog is. Dat zijn nu juist redenen om de Sint te behouden, maar een boek met namen waarin wordt bijgehouden wie zoet is en wie stout is natuurlijk een privacy gotspe.
(Bij veel Sinterklazen van winkeliersverenigingen is het boek van de Sint nog een oud telefoonboek ook, maar dat terzijde.)

Stormageddon | 24-10-11 | 01:54

@ZKH EénOog

haha, kun je nagaan hoe nuttig zo`n ding is. toen ik hem voor t laatst nodig had had ik nog een losse gouden gids xD

avitas | 24-10-11 | 01:53

Ik ben heel blij met papieren telefoonboek.
Ik vind dit gezeur!

caudillo | 24-10-11 | 01:49

-weggejorist-

Grimbek | 24-10-11 | 01:48

Heeft KPN die CD met nummers nog? Nou, dat was nog eens handig!

Oerkoendoe | 24-10-11 | 01:46

-weggejorist-

Grimbek | 24-10-11 | 01:41

Beter maak je een plekje vrij voor al dat onnodige papier want het werkt perfect als tondel..(aanmaak materiaal).
Als alles op zwart gaat kun je wel je computer gaan verbranden maar dat brand iets minder lekker.
Ook werkt papier isolerend en als je helemaal geen ruk te doen hebt is een telefoonboek ook nog eens een goede kogelvanger.

de grote Anti | 24-10-11 | 01:29

@dlseth_

Nee, ik vertrouw helemaal niet op TNT/PostNL. Wat mij betreft mag de postbode als beroep weer terugkeren in het straatbeeld. Dat de postbode weer als vak in ere wordt hersteld. Dan weten we zeker zoals vroeger dat post en zeker belangrijke stukken op de juiste bestemming en op tijd aankomen. Vandaag de dag zijn dat uitzendkrachten van verschillende postbedrijven.

Dan niet zeuren dat er zaken fout gaan zoals kwijtraken en verliezen. Volg het nieuws maar van de afgelopen dagen.

strikdewepstroper01 | 24-10-11 | 01:26

Het telefoonboek is niet overbodig gemaakt door het Internet maar door de mogelijkheid nummers op te slaan in de mobiele telefoon.

Dmitri Dmitrievitsj | 24-10-11 | 01:17

Elk dik boek met namen deugt niet

Ampelman | 24-10-11 | 01:16

@strikdewepstroper01 | 24-10-11 | 00:58
U vetrouwt blindelings op TNT/PostNL? U heeft lef...

dlseth_ | 24-10-11 | 01:14

@macmiep.nl

De productie van telefoonboeken, drukwerk en advertenties is inderdaad business.

strikdewepstroper01 | 24-10-11 | 01:09

@McSnor

(Maar zo'n boek is toch best handig ...)

(1) Als internet uitvalt.)

Dat probeerde ik koppige reaguurders vanavond al eerder uit te leggen. Net zoals je overschrijvingskaarten handig zijn als internetbankieren ermee kapt. Dan is een kaart in een enveloppe heel handig. Het duurt dan drie dagen maar de opdracht voor een betaling komt dan wel aan.

Voor de reaguurders die het niet weten, een overschrijvingskaart......

www.propus.com/Afbeeldingen/overschr_f...

strikdewepstroper01 | 24-10-11 | 00:58

Maar zo'n boek is toch best handig ...

1) Als internet uitvalt.
2) Als basis voor je Sinterklaassurprise.
3) Om een zeikerige buurman mee op de kop te meuken.
4) Om de barbecue mee aan/uit te maken.
5) Om héél véél papieren vliegtuigjes van te vouwen.
6) Om ontvoeringsbrieven mee te knutselen.

... Dus wat zeuren jullie nu?

McSnor | 24-10-11 | 00:48

macmiep.nl | 24-10-11 | 00:38
en nu maar hopen dat u niet verantwoordelijk bent voor de tekst

hetluis | 24-10-11 | 00:43

Nou moppert de gemiddelde reaguurder toch vaak op uitkeringstrekkers?
Deze gids houdt een aantal mensen van de straat en bezorgd hen een boterham. Hij moet opgemaakt en gedrukt worden en advertenties verkocht. Dat vergeten jullie even.

MacMiep.nl | 24-10-11 | 00:38

Hartelijk dank, ik ga hem zeker ongelezen terugsturen.

Oldfool | 24-10-11 | 00:32

Reinaert | 24-10-11 | 00:16 | + 0 -
Ik heb het dan ook uit betrouwbare bron.
Night, night !

Rammstein | 24-10-11 | 00:25

@Reinaert

Welterusten. Heerlijk het telefoonboek is net zoals de krant lezen. Kopje koffie erbij!

strikdewepstroper01 | 24-10-11 | 00:21

Ik als eind dertiger gebruik het telefoonboek regelmatig naast internet. Fifty fifty eigenlijk.
Even een dagje geen internet, is net zoals even '
een dagje de mobiele telefoon thuislaten.

strikdewepstroper01 | 24-10-11 | 00:19

@Rammstein | 24-10-11 | 00:15

Dat mot je nooit over jezelf zeggen (of schrijven).

Dat doen anderen wel........

Reinaert | 24-10-11 | 00:16

Ik ga trouwens m'n hol opzoeken. Lekker het telefoonboek mee en nog een paar pagina's lezen, altijd een prima middel om in slaap te komen.

Ik groet u en wens u toe wat u mij toewenst. *Out*

Reinaert | 24-10-11 | 00:15

Reinaert | 23-10-11 | 23:38 | + 0 -
zeg maar jansen | 23-10-11 | 23:40 | + 0 -
Do not worry. Ik bèn een ijskast.

Rammstein | 24-10-11 | 00:15

@hetluis | 24-10-11 | 00:11

LOL. Een schrootboer met gevoel voor humor. Dat mag ik wel!

Reinaert | 24-10-11 | 00:14

*anekdote* ooit, bij de uitgeverij waar ik destijds werkte, had de marketingafdeling bedacht ongevraagd een uitgave naar desbetreffende juridische afdelingen van bedrijven te sturen, met de mededeling: als u het boekje niet wenst, stuur het maar terug. we kregen een week later van een metaalbedrijf het aanbod: u krijgt morgen 20 ton staal afgeleverd, als u het niet wenst enz.

hetluis | 24-10-11 | 00:11

Voor een landelijke reunie had ik ooit alle 28 ingebonden delen weggesnaaid van een lokaal SVB-kantoor. De lokale scouting-groep is mij er nog steeds dankbaar voor. Maar toen was internet nog ARPA...

Jos Tiebent | 24-10-11 | 00:11

@zeg maar jansen | 24-10-11 | 00:03

Alle waar heeft z'n prijs.

Maar een modern goed geoutilleerd exemplaar is qua kosten toch nog wel behapbaar. Gewoon vóór aankoop even goed het energielabel checken dan kan je eigenlijk niks gebeuren.

En natuurlijk zijn impulsaankopen als altijd uit den boze. Net als winkeldochters en andere speciale aanbiedingen.

Reinaert | 24-10-11 | 00:09

Je kunt hem ook gewoon bij je allochtone buren in de brievenbus flikkeren, handig bij het inburgeren enzo..

deraderendraaien | 24-10-11 | 00:07

De telefoon gids. Tegenwoordig eigendom van een paar domme advertentie boeren die dankbaar gebruik denken te kunnen maken van 12 miljoen adressen. Opflikkeren met dat papieren kreng, we leven in 2011,en adressen zoeken we wel op via internet!

kersenflap | 24-10-11 | 00:05

Reinaert | 24-10-11 | 00:02 Klopt.

Maar het verbruik van die dingen hè?

zeg maar jansen | 24-10-11 | 00:03

@zeg maar jansen | 23-10-11 | 23:48

Het kan verkeren.

Zelfs met vrieskasten kan het somtijds goed toeven zijn.

Reinaert | 24-10-11 | 00:02

@avitas | 23-10-11 | 23:59

Dat is sinds een paar jaar hetzelfde adres. Ze zijn namelijk al een poosje gefuseerd, wegens overdaad aan onnodig. Nu moeten ze nog failliet, wegens overdaad aan onnodig.

ZKH EénOog | 24-10-11 | 00:02

En dan te bedenken dat in de laatste telefooncellen die dit land (rijk) is, deze enorme boeken aldaar zelfs niet te vinden zijn. En denk maar niet dat je deze verdomme eventjes online via die mishandelde volgespuwde hoorn binnentrekt ofzo. Of wel?

Houtbar | 24-10-11 | 00:00

heb je ook zo`n adres voor de gouden gids? kunnen ze die ook opvreten:p

avitas | 23-10-11 | 23:59

Hoeveel bomen gaan er in één zo'n gids?

Graftak | 23-10-11 | 23:56

Waarom is dit interessant GS? Wat je zegt boeie!

GormSuil | 23-10-11 | 23:55

Die Kut telefoonboeken, net als de VVD weg ermee !

herodus | 23-10-11 | 23:55

@Nietvoordekat | 23-10-11 | 23:15
Moet je wel zuinig zijn met downloaden of een unlimited dataplan hebben. In het slechtste geval (als je een inhalige providert hebt zoals KPN) kun je nadien geconfronteerd worden met een fikse rekening. Caveat emptor.

JoranVanderdood | 23-10-11 | 23:54

@Behangdelul | 23-10-11 | 23:46

Ach so. Ervaringsdeskundige dus. Dat maakt alles anders ja.

Reinaert | 23-10-11 | 23:53

E-cards | 23-10-11 | 23:46 Mijn mobiele nummer staat bij alle plaatsnamen.

Ik reis nogal eens zie je.

zeg maar jansen | 23-10-11 | 23:50

Reinaert | 23-10-11 | 23:46 Wacht maar.

Tot je een jaar of wat met die mevrouw die je rekeningen betaalt hebt verkeerd.

Vrieskast is een understatement.

zeg maar jansen | 23-10-11 | 23:48

BTW, eeuuuuhh, ik had die doodhout/doodbos gids al weggepleurt in het oude papier (wel zo milieuvriendelijk, niewaar ??)
Beetje weer erg veel mosterd na den maaltijd.
Wel een goed initiatief. Samen voor een betere wereld strijden is altijd hoop kuddo's waard.

said_fred | 23-10-11 | 23:47

@Reinaert | 23-10-11 | 23:21

ik bedoel ook KAN he.... ik tik dit vanuit een blijfvanmijnlijfhuis...

Behangdelul | 23-10-11 | 23:46

Nietvoordekat | 23-10-11 | 23:25 | + 0 -
Eens. (daar is tie weer) > MAAR ik zie mijn ouders die toch al wel een respectabele leeftijd aan het bereiken zijn prima meegaan in de computerwereld, onder andere door het hebben van een Facebook-account. Zij als 60'ers zie ik het telefoonboek nooit meer gebruiken. Of ze moeten dit doen buiten mijn weten om. Ik kan me niet voorstellen dat er uberhaupt nog mensen zijn die dit medium gebruiken. Misschien mensen die een leeftijd hebben hoger dan mijn ouders. Ik als dertiger weet niet anders dan dat het een boek is met enkel vaste nummers. Staan er tegenwoordig ook mobiele nummers in?

E-cards | 23-10-11 | 23:46

Bedankt voor de link! Heb hem opgezegd. Nu maar hopen dat ze dat boek nooit meer zullen bezorgen.

jojo1956 | 23-10-11 | 23:46

@zeg maar jansen | 23-10-11 | 23:40

Hûh? Ik gebruik het woord vrieskast en jij denkt aan stomende, dampende, heethitsende liefde? Dan heb je toch echt een bug in je hersenpan. Updaten daarboven!

En andersom zou ik Rammstein natuurlijk nooit met welke koel- of vriesapparatuur dan ook durven vergelijken. Foei toch. Ga je mond spoelen!

Reinaert | 23-10-11 | 23:46

Bedankt voor het post-adres. En als beloning krijgen ze ook nog eens de oude Viking, Vink Lisse, Overtoom, Wehkamp, Neckermann, e.v.a. gidsen mee. Per stuk verpakt.

ZKH EénOog | 23-10-11 | 23:45

een hele boom!?!?! Mijneer Van Rossum kweekt bonzai's?

rooiebosduivel | 23-10-11 | 23:44

100pct Testosteron | 23-10-11 | 23:30
Enorm, moest ook weer uit. Els begon te klagen. De tweede dag dan pas hoor...

Houtbar | 23-10-11 | 23:43

OoOww, ik dacht aan een 0,001 promille die zich onledig hield met "demonstreren" als in occupy een "beursplein".
.
Dacht al, als beroepsdemonstrant is dat dus je beroep dus werken als van 9 tot 5 (en de rest) doen we niet aan. (dat is voor die andere 99 procent, de sukkels)
.
Ik had Jose al gemist zodat we weer de obligate vraag kunnen stellen; "zo mevrouwtje, waar zijn we vandaag weer eens tegen ?"
Betaalden ze weer te weinig om te "demonstreren" ??
Gut nog an toe, zoveel demo's van drie man en een paardenkop en zo weinig tijd.
.
Toen ik het stelletje malloten zag voorbij schuiven met de één een nog waanzinniger tekst op z'n bordje dan de ander moest ik wel denken aan South park met "die hippie, die".
Waarin Cartman op weg gaat om grote hippie infestations te bestrijden. www.google.nl/search?q=south+park+die+...
.
Waar is een Cartman als je er één nodig hebt ??

said_fred | 23-10-11 | 23:40

Reinaert | 23-10-11 | 23:38 Zoek je verkering?

zeg maar jansen | 23-10-11 | 23:40

@Rammstein | 23-10-11 | 23:34

Mwoehahahaha.... Een klapperboom! Ga ik nu door voor de vrieskast?

Reinaert | 23-10-11 | 23:38

Het is kudt dat zo'n gids zo groot is. Anders had je er fijn een mooi compleet adresboekje aan in je agenda of zo.

zeg maar jansen | 23-10-11 | 23:37

@Ad Fundum | 23-10-11 | 23:34

Heel verstandig.

Hond-op-hond-reclame is veel effectiever.

Zeker als je zoals ik in de vlooienbandenbusiness zit.

Reinaert | 23-10-11 | 23:36

Hölzenbein | 23-10-11 | 23:33 | + 0 -
Jawel. Er ontstaat een boom met kleine telefoonklappertjes.

Rammstein | 23-10-11 | 23:34

Ik kreeg onlangs nog een mooie aanbieding voor het plaatsen van een advertentie in de gidsen 020 en 010. Toen ik vroeg wanneer dat bedrag dan aan mij uitgekeerd zou worden werd de verbinding verbroken.

Ad Fundum | 23-10-11 | 23:34

Had de telefoongids al in de tuin begraven in de hoop dat er een nieuwe boom uit groeit, of werkt dat niet zo?

Hölzenbein | 23-10-11 | 23:33

Houtbar | 23-10-11 | 23:28
Telefoongidssex? Gaat dat papier van die gids niet enorm ruften als het nat wordt?

100pct Testosteron | 23-10-11 | 23:30

Gevleugelde uitspraak binnen de advocatuur: "principes kosten geld", dus..
Oh nee, antwoordnummer.

100pct Testosteron | 23-10-11 | 23:28

In een gehuurd cottage vraagt Els of de open haard aan mag. Dat kan, want ik zie wat gebroken los hout in de tuin. Het is vochtig hout maar met een kaars en een telefoongids beginnend in Waalre werd de avond een succes, dat dan weer wel met de telefoongids.

Houtbar | 23-10-11 | 23:28

Sjirll | 23-10-11 | 22:54 | + 2 -
Geinig blog. Mooie foto's !!

Rammstein | 23-10-11 | 23:27

Wij hebben 23 betonblokken gemaakt op de maat van de telefoongids,dus ze krijgen van ons wat mooie retourzendingen.

kipfilét | 23-10-11 | 23:25

@E-cards | 23-10-11 | 23:17
Dat is een argument dat steek houdt. Ik gebruik het geval ook nooit, en ik zou 'm ook niet missen. Maar er zijn een heleboel mensen die een "kompjoeter" niet snappen, en die gewoon een nummer op willen zoeken, en ik vind dat daar niks mis mee is.

Als je gewoon aan zou kunnen geven dat je het ding niet meer wilde (en als dat ook nog eens zou werken, dus niet dat ze dat ding daarna toch door je brievenbus rammen), dan lijkt mij het hele probleem 100% opgelost. Iedereen blij.

Nietvoordekat | 23-10-11 | 23:25

Daar kun je met oud en nieuw mooi je vuurwerk mee aansteken.

borderliner | 23-10-11 | 23:25

@SinEstilo | 23-10-11 | 23:15
Ik snap je opmerking niet helemaal. Welk deel van mijn reactie is precies "drama"?

Ook: waar moet ik dan een idee over hebben? Ik heb enkel kritiek op het op voorhand aannemen van manmade global warming. Moet ik een beter idee leveren om de Telefoongids bv te pesten? Of een beter idee om de aarde te redden? Ga alsjeblieft iemand anders irriteren.

Nietvoordekat | 23-10-11 | 23:22

@Behangdelul | 23-10-11 | 23:15

Maar waarom zou je dat doen? Dat slaan bedoel ik hè...

Best wel vrouwonvriendelijk, eerlijk gezegd. Of ben ik naïef?

Reinaert | 23-10-11 | 23:21

Van oude telefoonboeken is het ontzettend goed papier maché maken. Daar kun je hele mooie dingen mee maken, of natuurlijk hele lelijke dingen. Maakt niet uit, het sleutelbegrip is "dingen maken". Van papier maché. Van oude telefoonboeken. Of van nieuwe, natuurlijk. Het enige wat je verder nog nodig bent is behanglijm. Het ware aardig geweest als ze dat gelijk bij de nieuwe gids zouden meeleveren. Dat ze dat bij Bison Kit nog nooit bedacht hebben als advertentie bij de gids.

Stormageddon | 23-10-11 | 23:19

Nietvoordekat | 23-10-11 | 23:08 | + 0 -
Minder het milieu, meer de moeite die ik moet doen om zo'n nutteloos log boek weg te jorissen in de prullenbak. Papiermand. Excuses.

E-cards | 23-10-11 | 23:17

@JoranVanderdood | 23-10-11 | 23:13
Slim, die onthoud ik.

Nietvoordekat | 23-10-11 | 23:15

Is handig als je je vrouw slaat, telefoonboek er tussen en je ziet geen sporen...

Behangdelul | 23-10-11 | 23:15

@ Nietvoordekat | 23-10-11 | 23:08

Jij hebt vast een beter idee, drama queen?

SinEstilo | 23-10-11 | 23:15

@vraagstaart | 23-10-11 | 23:08

Ja, rennen kunnen ze wel.

Maar sinds ik een jachtluipaard in huis heb is ook dat probleem gefixed. Dat diertje scharrelt op die manier toch wel mooi z'n eigen kostje bij elkaar dus eigenlijk mogen we hier wel spreken van een klassieke win-win situatie.

Reinaert | 23-10-11 | 23:13

Ik heb de telefoongids 1x in de afgelopen 5 jaar gebruikt. Dat was toen m'n internet er een paar dagen uit lag. Maar ik heb al 4 jaar mobiel internet en toen laatst mijn ADSL eruit lag tetherde ik mijn mobiel aan mn laptop.

JoranVanderdood | 23-10-11 | 23:13

pim achtertuin | 23-10-11 | 23:00
Dit is mijn inziens ook vaak maar wat je aan je dieren verteld.. Ik hoor mensen vertellen aan hun dieren dat ze niet bang moeten zijn als het vuurwerk komt en heb de uitwerking van beide kanten gezien. Het zijn de mensen die bang zijn en waar dieren op reageren. Iets loyaals dus,

Houtbar | 23-10-11 | 23:11

Op KRO Brandpunt proberen ze ons nu wijs te maken dat keuterboertjes als Frans Zwaagsma (van Man Bijt Hond) de enigen zij die geen TV kijken. :S

JoranVanderdood | 23-10-11 | 23:10

@Detlev Tarnowitz | 23-10-11 | 23:05

Da's waar. En je verkeert op deze webstek in goed gezelschap.

Wat dat betreft een lot uit de loterij. Op de Joop na dan. Maar da's voor de azijnadepten en ander onberekenbaar gespuis.

Reinaert | 23-10-11 | 23:09

Jongens van GeenStijl, ik ben blij dat jullie het milieu zo hoog in het vaandel hebben.

*braak*

Nietvoordekat | 23-10-11 | 23:08

Dat ding heb ik al zeker 2 jaar niet gehad. Is dat een voordeel aan het wonen in een Vogelaarwijk?

mokum4all | 23-10-11 | 23:08

@Reinaert | 23-10-11 | 23:03 Ja, die heb ik ook gehad. Mijn hond was daar dol op. Die kerels kunnen best hard lopen, daar stond ik nog van te kijken.

vraagstaart | 23-10-11 | 23:08

Ik had mij vorig jaar al uitgeschreven.
Gelukkig kreeg ik gewoon weer 2 exemplaren in de bus.

CortezTheKiller | 23-10-11 | 23:07

Ik heb 'm (ik denk wel) door mijn Neen/neen stickor niet gehad, of hij moet nog komen. Indien dat het geval is zal ik 'm retour sturen. Ik wist niet eens dat ie uberhaupt nog bestond, welk een nonsens-dingetje dat is dezer dagen.
In het vaste-nummers-tijdperk zonder internet had het een meerwaarde maar kom op, nu niet meer. Wel ontvind ik een aantal maanden geleden nog een Gouden Gids. Van hetzelfde laken een pak wat mij betreft. Wat moet ik ermee.

E-cards | 23-10-11 | 23:07

@Reinaert | 23-10-11 | 22:54
Daar was ik dus mee bezig ;)

Detlev Tarnowitz | 23-10-11 | 23:05

Mooi, doe ik het in een extra grote doos met houtsnippers om het boek goed te beschermen.

SinEstilo | 23-10-11 | 23:04

@vraagstaart | 23-10-11 | 22:57

Dat doe ik al jaren maar al wat er bij mij op de stoep staat zijn wereldvreemde kerels in slechtzittende pakken die beweren dat ze mij namens de Koningin iets komen overhandigen.

En aangezien ik dat mens niet eens ken trap ik daar dus niet in. Kudt-Jehova's.

Reinaert | 23-10-11 | 23:03

Houtbar | 23-10-11 | 22:50
Je ziet wel wat dingen over het hoofd...... vuurwerk is niet alleen schade aan het milfjeu maar ook voor de oren en met name de oren voor de dieren.... die een gehoor hebben van tientallen malen scherper als wij.... en dus ook de knallen van dat kutvuurwerk tientallen keer versterkt moeten aanhoren zonder er om te vragen.........

pim achtertuin | 23-10-11 | 23:00

Ach ja, wij hebben al 2 achtereenvolgende jaren bij KPN gemeld dat we hem niet willen en ook dit jaar lag hij weer in de bus. Jammer genoeg heb ik hem al weg gegooid, maar ik neem het mee voor volgend jaar... want dan ligt ie, ook na onze opzegging van dit jaar, vast weer in de brievenbus.

Fopspeen | 23-10-11 | 23:00

@Sodeju! | 23-10-11 | 22:48
Die blij; want nieuwe opleiding en subsidie en meer van dat dus.

Houtbar | 23-10-11 | 22:59

REACTIE VAB BLAASVAAK 22.32 eerst even item lezen voordat je hoog van de toren blaast dan zie je dat dat afmelden dus totaal niet helpt .BEN het zoals de meeste reacties met v Rossem eens
Dus zeg ik zeg blaas vaak je schrijft onzin

pjotr1932 | 23-10-11 | 22:57

@Reinaert | 23-10-11 | 22:50 Je hoeft je niet aan te melden, ze komt vanzelf. Gewoon een half jaar je post ongelezen wegtiefen en dan staat ze op de stoep. Handig joh.

vraagstaart | 23-10-11 | 22:57

@Houtbar | 23-10-11 | 22:54

Neuh.

Reinaert | 23-10-11 | 22:55

Trouwens, tegenwoordig hangen er geen telefoongidsen meer in telefooncellen.

Je zou dus als je jouw exemplaar uit hebt aan een vorm van telefoonboek-crossing kunnen gaan doen en hem in zo´n cel achterlaten.

zeg maar jansen | 23-10-11 | 22:55

@Detlev Tarnowitz | 23-10-11 | 22:48

Virtueel telefoonboekscheuren is waardeloos. Da's een soort cybersex met deaude beaumen. Daar moet je gewoon niet aan beginnen, een gebed zonder eind en niet eens echt bevredigend bovendien.

Gewoon lekker Oud-Hollandsch kankeren, zeuren, etteren, klagen, jammeren en zeiken is dan toch wel weer een stuk lekkerder. En het lucht op. Altijd.

Reinaert | 23-10-11 | 22:54

Reinaert | 23-10-11 | 22:46
Beste, dit begrijp ik en hier zul je je niet in vergissen, echter, maakt dit een verschil?

Houtbar | 23-10-11 | 22:54

Geweldig! Zo'n stukje service naar de lezer toe!
Ga het onmiddellijk doen!

jump-to-it | 23-10-11 | 22:53

[G]eenstijl | 23-10-11 | 22:51 | + 0 -

Ja en gebruikon ze ook.. Toch zal het ergens sneu gaan vallen voor de groep werknemerts.

Sodeju! | 23-10-11 | 22:53

Reinaert | 23-10-11 | 22:50 Lexa.nl

Een mevrouw naar keuze die eenmaal in het bezit van al jouw pasjes ook jouw rekeningen verzorgt.

Het is allemaal digitaal te regelen.

zeg maar jansen | 23-10-11 | 22:52

@michello | 23-10-11 | 22:34 | + 0 -
Voor een beter milieu zou de telefoongids natuurlijk niet in de afvalbak, maar in de oud papierbak moeten.

SJOEE!!!11 | 23-10-11 | 22:52

Sodeju! | 23-10-11 | 22:48 | + 0 -

Vertel je baas eens dat er iets bestaat als internet. Klein beetje met de tijd mee gaan kan geen kwaad toch?

[G]eenstijl | 23-10-11 | 22:51

de keauning | 23-10-11 | 21:30
Ik snapte het wel hoor... maar ik ben over het algemeen erg lui....

DaveDH | 23-10-11 | 22:51

@vraagstaart | 23-10-11 | 22:24

Wat handig! Heb jij een mevrouw die jouw rekeningen betaalt? Die wil ik ook! Desnoods tot de dood ons scheidt. Zolang ze alles maar netjes en op tijd betaalt. Je wilt tenslotte niet in de problemen komen hè.

Dusch: waar kan ik me aanmelden voor zo'n mevrouw?

Reinaert | 23-10-11 | 22:50

pim achtertuin | 23-10-11 | 22:34
Zeker weten, liever kruitdampen eens per jaar dan nutteloos papier het ganze jaar.

Houtbar | 23-10-11 | 22:50

[G]eenstijl | 23-10-11 | 22:46 Het hangt er van af hoe groot je telefoondistrict is. Die van mij past met gemak door de gleuf maar ik kan me voorstellen dat je met een Amsterdammertje even flink moet duwen.

Tip, gratis, openvouwen op de helft en dan helft voor helft naar binnen schuiven. Binnen valt ie wel weer dicht. Of niet maar dat zal jou een zorg zijn.

zeg maar jansen | 23-10-11 | 22:50

(sic)

A.Th. | 23-10-11 | 22:49

Heb ze nooit durven weg te gooien, schaam me dood voor de familie van die boom.
[G]eenstijl | 23-10-11 | 22:46

Da's een mooie gedachte. +1. Sorry, verkeerde knopje, is -1 geworden.

marshmallow | 23-10-11 | 22:49

@Reinaert | 23-10-11 | 22:39
Dat is de kunst. Erover zeuren kan wel lekker zijn, het digitale equivalent van telefoonboekscheuren.

Detlev Tarnowitz | 23-10-11 | 22:48

Toch zijn we weer lekker dankbaar met z'n allen.. Straks is Telefoongids weg en wat moeten de werknemers e.d. dan?

Sodeju! | 23-10-11 | 22:48

@Houtbar | 23-10-11 | 22:44

Volgens mij hebben ze die Gouden Gids reeds enige tijd geleden in het telefoonboek geïntegreerd. Maar ik kan me vergissen natuurlijk want ik heb eerlijk gezegd al jaren geen papieren telefoonboek meer aangeraakt.

Reinaert | 23-10-11 | 22:46

Afzender retour 2009, 2010 en als klapper op de vuurpijl 2011, past dat in een POST.NL kliko? Of moet ik nu met een lawinepijl zon ding open blazen en ze vervolgens eronder neer leggen ofzo?

Heb ze nooit durven weg te gooien, schaam me dood voor de familie van die boom.

[G]eenstijl | 23-10-11 | 22:46

Ik voel een behoefte aan afschaffing van het telefoonboek alsmede den gouden gids.

Houtbar | 23-10-11 | 22:44

Stormageddon | 23-10-11 | 22:01 Oh, was jij dat.

Sorry nog voor het op de haak gooien.

zeg maar jansen | 23-10-11 | 22:43

Waar is Necrosis? Ik voel behoefte aan -1 vrijheid van meningsuiting.

marshmallow | 23-10-11 | 22:39

@Detlev Tarnowitz | 23-10-11 | 22:31

Neuh. Dat dan weer niet. Alhoewel ik de afgelopen tijd weinig reclameske topics voorbij zie komen. Of ik zie het allemaal niet zo goed meer, dat kan ook nog.

Ik maak me er in elk geval niet druk over. Dat helpt ook.

Reinaert | 23-10-11 | 22:39

Boyo | 23-10-11 | 22:36 | + 0 -
Egmond toch ?

Rammstein | 23-10-11 | 22:37

Wel even netjes je naam en adres opgeven als je de gids terugstuurt. Anders weten ze niet wie je bent en krijg je 'm (logisch) volgend jaar weer.

Jerry Nick | 23-10-11 | 22:37

Vroeger, toen er nog telefooncellen waren, hingen er een stuk of tien telefoonboeken in zo'n cel. Bij ons in de buurt woonde Gerard DuPrie, die deelnemer was aan de Sterkste Man van Nederland. In die tijd was telefoonboeken doorscheuren een van de onderdelen van de competitie en Gerard ging een paar keer in de week de telefooncellen langs om te oefenen. De volgende dag hing de PTT weer nieuwe boeken op en 's avonds kwam Gerard weer langs. Dus voor mij is een nieuw telefoonboek nog altijd van nostalgische waarde.

Boyo | 23-10-11 | 22:36

Vrees dat de meeste van ons die gids niet willen vanwege het milfjeu... maar straks weer gezellie duizenden tonnen vuurwerk laten knallen..... hypocrieten!!

pim achtertuin | 23-10-11 | 22:34

Geweldige actie. En de betaalde retourcentjes storten we op Giro Griekenland.

Barbatruuk! | 23-10-11 | 22:33

@Dr. Utker

Ik ben niet bejaard en heb ook een mobieltje.
Maar ik vind het grappig om thuis met een oud model draaischijf telefoon te bellen. Het is de tijdgeest om alles weg te pleuren wat ouderwets of niet digitaal is. Analoog heeft gewoon iets bijzonders.
En het is sterk spul.........

strikdewepstroper01 | 23-10-11 | 22:32

Zeg van Rossem; als je dan zo principieel bent had je ook even van tevoren kunnen aangeven dat je geen gids meer wilt ontvangen ipv 2 postbodes voor Jean met de korte achternaam te laten slepen met je zooi. Dat kan gewoon hier; klantenservice.detelefoongids.nl/klan... En dan verder niet meer zeiken!

Blaas Vaak | 23-10-11 | 22:32

@Reinaert | 23-10-11 | 22:05
@Dr. Utker | 23-10-11 | 22:07
Dat helpt toch niet tegen die reclame 'topics'?

Detlev Tarnowitz | 23-10-11 | 22:31

Ik geef hem wel aan iemand die al hoogte vrees heeft als hij op een telefoonboek gaat staan.

Eshek | 23-10-11 | 22:28

@strikdewepstroper01 | 23-10-11 | 22:21

Als het internet uitvalt betekent dat in de meeste moderne huishoudens ook dat de telefonie wegvalt. Want iedereen is nu eenmaal dol op alle alles-in-één pakketten waarbij telefonie ook maar gewoon VOIP is in plaats van ouderwetsch analoog met draaischijf.

Idem in het geval van stroomstoring. Goed, iedereen heeft een mobieltje natuurlijk maar bij een fikse storing is ook dat netwerk in no-time overbelast.

En daar sta je dan met je dode boom in de hand en kijkt naar modems en andere modernerwetse apparatuur die het niet doet.

Reinaert | 23-10-11 | 22:27

Joost Maghetweten | 23-10-11 | 22:21 | + 0 -
Je grapje was als een natte telefoongids.

Rammstein | 23-10-11 | 22:26

@strikdewepstroper01
Heb zelfs een mobieltje waar je uitsluitend mee kunt bellen.
Over old-school gesproken.
Maar ik ben dan ook al bijna bejaard.
Dat dan weer wel.

Dr. Utker | 23-10-11 | 22:26

Mooi nu gaan we zaken doen met die loeders. Jammer dat ik net vorige week die krengen in de papierbak heb gegooid. Maar die spiksplinterexemplaren gaan met tante pos terug naar huis.

Hanxie | 23-10-11 | 22:25

@Joost Maghetweten | 23-10-11 | 22:11 Volgens mijn ex-vrouw wel ja.

vraagstaart | 23-10-11 | 22:25

@Reinaert | 23-10-11 | 22:08 Dat gaat bij mij automatisch, via die aardige mevrouw van de schuldsanering. En dat gaat nog wel een paar jaar zo door zei ze, dus daar heb ik voorlopig geen last van.

vraagstaart | 23-10-11 | 22:24

Goede actie !

Hobbykip | 23-10-11 | 22:23

@Biff Eagleburger | 23-10-11 | 22:15
En anders kan je altijd nog z'n banden laten leeglopen.

Joost Maghetweten | 23-10-11 | 22:23

Nog steeds kubieke meters in flathallen? Verbieden resoluut!

Houtbar | 23-10-11 | 22:22

@Dr.Utker

Ach ja, het telefoonboek is handig als naslagwerk. Als internet uitvalt heb je toch nog iets bij de hand.
Dat is net zoals inernetbankieren en toch nog wat overschrijvingskaarten in de kast voor het geval dat. Duurt wat langer, maar toch.....

Zo'n ding heb ik trouwens ook nog.

Old skool heeft charme.

www.youtube.com/watch?v=v77pTy38RGU&am...

strikdewepstroper01 | 23-10-11 | 22:21

@Rammstein | 23-10-11 | 22:14
Zucht. Omdat het een grapje was naar aanleiding v/d 'discussie' eerder en jouw opmerking die toevallig net daarna werd gemaakt. Echt niet de moeite waard: moment is gone, dat soort werk.


Joost Maghetweten | 23-10-11 | 22:21

mischien kan ik er nog eens een verdwaalde fin in mien huis keihard mee slaan op zijn achterhoofd zodat ie vergeet waar ie het laatst was {geen sporen nalaten doet gaan doen}

no coffee | 23-10-11 | 22:18

@Bart_Bart | 23-10-11 | 22:11

Automagische incasso's zijn niet zo mijn dingetje. Voor heel simpele zaken: geen probleem. Maar grotere en/of variabele zaken regel ik toch liever handmatig. Kost je anno tegenwoordig al telebankierend ook maar weinig tijd en je houdt in elk geval wel overzicht.

Dus de postbode mag van mij nog wel komen inderdaad.

Reinaert | 23-10-11 | 22:18

Mag ik even opmerken dat men weer eens ouderweets goed op dreef is vanavond?
Zal wel aan het weer liggen of zo?

Dr. Utker | 23-10-11 | 22:16

@ Joost Maghetweten | 23-10-11 | 22:08

Dat boeit ook helemaal niet. Ik stuur die zooi op hun kosten terug, en ga er van uit dat het aankomt. Zover vertrouw ik de post dan wel weer. En wat ze er daar verder mee doen, see if I care. Ze betalen de porto en daar gaat het om.

Traxor | 23-10-11 | 22:16

ik bewaar em ,gaan jullie em allemaal!!! maar opsturen , ik heb straks lekker een collectors item en die zijn zonder vouwen ,krassen ,scheuren en sp^rma vlekuh heul veul goud waard.
nl.wikipedia.org/wiki/Collector's_...

no coffee | 23-10-11 | 22:16

@Joost Maghetweten | 23-10-11 | 22:13

Welnee. Hooguit een cm of 20, maar dat dreunt aardig door in een combo van Frans plaatstaalfolie.

Biff Eagleburger | 23-10-11 | 22:15

Joost Maghetweten | 23-10-11 | 22:04 | + 0 -
Als je het niet weet ...... waarom zeg je dat dan.

Rammstein | 23-10-11 | 22:14

@Biff Eagleburger | 23-10-11 | 22:07
Kijk! Nu begrijp ik je verhaal ineens heel goed!
Netjes is met een boogje van 10 meter afstand?

Joost Maghetweten | 23-10-11 | 22:13

@Detlev Tarnowitz | 23-10-11 | 22:05
lol

Joost Maghetweten | 23-10-11 | 22:11

@Reinaert | 23-10-11 | 22:08
Je kan ook automatische incasso instellen. Maar goed, dan krijg je net als Vraagstaart nooit meer post.

Bart_Bart | 23-10-11 | 22:11

@vraagstaart | 23-10-11 | 22:05
Ah! U is een hond?

Joost Maghetweten | 23-10-11 | 22:11

Rammstein | 23-10-11 | 21:28

Bewaar-slaaf ? neen gelukkig verre van maar wellicht dat ik nog wat kinderen op kan stoken om wat van die dingen op te halen langs de deuren.

Deze actie verdient meer aandacht. Heel Nederland collectief terug sturen.

netniet | 23-10-11 | 22:10

@Korporaal Banaal | 23-10-11 | 22:03
Die bezorgt toch niet thuis, dus gewoon iets eerder van huis en live in de winkel bestellen.

Joost Maghetweten | 23-10-11 | 22:10

@Traxor | 23-10-11 | 21:57,
Alleen zal jij dat nooit weten want het is niet alsof ze een net bedankje sturen of zo.

Joost Maghetweten | 23-10-11 | 22:08

@vraagstaart | 23-10-11 | 22:05

Ik krijg regelmatig post. Maar als je die vervolgens met een blij gemoed opent is het eerste woord dat je leest "Factuur". Daar word je dan vervolgens ook weer niet vrolijk van, even afgezien dat het je vrijwel altijd een bak geld kost.

Maar ja, dat hou je toch hè. Nederland.

Reinaert | 23-10-11 | 22:08

Detlev Tarnowitz:
Ik zeg: Firefox met Adblock+.
Ook is er een lijst te vinden die onder IE9 zou werken.
Geprobeerd, maar werkt dus niet.

Dr. Utker | 23-10-11 | 22:07

Ik stond in de lobby toen hij bij zo'n 5 nummers had aangebeld en een netjes "nee, dank u" kreeg te horen. Toen besloot meneer om toch maar z'n achterbak leeg te maken en een grote stapel in de lobby te dumpen. Heb 'm gevraagd dat niet te doen, maar helaas,"ik moet het toch ergens kwijt!" Dus netjes een stapeltje op z'n dak gelegd.

Biff Eagleburger | 23-10-11 | 22:07

Maargoed, weer een maatschappelijke misstand aan den kaak gesteld. Stug blijven blijven roeren waar het stinkt Van Rossum. Op een goeie dag doe je misschien wel wat belangwekkends.

Detlev Tarnowitz | 23-10-11 | 22:05

@Detlev Tarnowitz | 23-10-11 | 22:00

Welke reclames? Ik zie helegaar geen reclames!

Waar kleine stukjes software groot in kunnen zijn.....

Reinaert | 23-10-11 | 22:05

Ik krijg nooit post dus die ene keer dat dit ding door de brievenbus komt, laat ik me niet afnemen.

De Telefoongids, het hoogtepunt van het jaar. Ik zit er al weken tevoren klaar voor.

vraagstaart | 23-10-11 | 22:05

@Rammstein | 23-10-11 | 22:01
Nou dat weet ik niet, maar als dat zo is...

Joost Maghetweten | 23-10-11 | 22:04

@R. Skickr
Zal me morgen beraden met de plaatselijke postbodin.
Heb zoals gezegd een open haard en een grote garage.
Iemand nog pallets over?

Dr. Utker | 23-10-11 | 22:04

@Bart_Bart | 23-10-11 | 21:55
Ja, daar heb jij weer gelijk. Maar ik word altijd een beetje ongemakkelijk bij mensen met te veel principes. Idd, mensen die koste wat het kost hun kleedje moeten neerleggen om te bidden naar één of ander fictief punt in de ruimte,(tussen 12:00 en 12:05) blinken volgens mij niet echt uit in flexibiliteit.

Het grappige is natuurlijk dat als je je principes helemáál overboord gooit het ook weer niet goed is. Zie ook windvaan PvdA en zo.

Joost Maghetweten | 23-10-11 | 22:03

Maar wat als er een internetsteuring is en je helegaar niks meer kunt opzoeken op de interwebs terwijl je net het nummer van de shoarmaboer nodig hebt?

Korporaal Banaal | 23-10-11 | 22:03

Joost Maghetweten | 23-10-11 | 21:56 | + 0 -
Heb ik principes dan ?

Rammstein | 23-10-11 | 22:01

Bart_Bart | 23-10-11 | 21:59
Ik ben tegen het Internet. Ik doe er nooit wat mee uit principe.

ZDEV | 23-10-11 | 22:01

Vroeger kreeg men alleen een gids van de PTT als je ook daadwerkelijk een abonnement op de telephoondienst der PTT had. Daar stonden dan ook geen ingezonden mededelingen van derden in, maar een slechts een lijst van andere abonnees, in alphabetische volgorde op de achternaam nog wel, hoewel het natuurlijk logischer is om het per straat te doen zodat het gelijktijdig als adresboek der gemeente dienst had kunnen doen en je dus ook nooit per ongeluk de verkeerde meneer Jansen belde die in de Kastanjelaan woonde en niet in de Kastelenlaan die je wel moest hebben.

Stormageddon | 23-10-11 | 22:01

Ik vind reclames op een zeker weblog veel irritanter.

Detlev Tarnowitz | 23-10-11 | 22:00

En als de gids nu zin had, maar de helft van de nummers staat er niet eens in: afgeschermd of mobiel of weet ik wat. Gaat al jaren met het oud papier mee.

Synecdoche | 23-10-11 | 21:59

-weggejorist-

R. Skickr | 23-10-11 | 21:59

@ZDEV | 23-10-11 | 21:54
Je kan Internet alleen bereiken via e-mail. En dan duurt het meestal 5 werkdagen voordat je antwoord krijgt. Als je al antwoord krijgt.

Een stelletje malloten zijn het daar bij Internet.

Bart_Bart | 23-10-11 | 21:59

@niet voor de hond | 23-10-11 | 21:56 wordt weggefilterd als zijnde de start van een html tag.

Koud flesje Alfa | 23-10-11 | 21:57

@Boris Poepnagel
Toch wel met ducttape van de Aldi?
Anders wordt het toch nog begrotelijk.

Dr. Utker | 23-10-11 | 21:57

Stuurde altijd ongewenste zooi met antwoordnummers terug naar de afzender. Readers Digest, U HEBT EEN MILJOEN GEWONNEN, loterijen, alles. Als er een antwoordnummer opstaat, meteen terug junkmailen. Lucht enorm op. En hoe meer mensen het doen hoe beter het werkt, natuurlijk.

Traxor | 23-10-11 | 21:57

Zo'n telefoongids is inderdaad wel een anachronisme.

Zeker in het tijdperk van mobiele telefonie: je sjouwt je een breuk met zo'n ding in je binnenzak. Als ze nou eens een pocketversie zouden uitbrengen.....

Reinaert | 23-10-11 | 21:57

@de keauning | 23-10-11 | 21:26 of je maakt van de gids een pakketje met ducktape.

Koud flesje Alfa | 23-10-11 | 21:56

Kan iemand de digitale gekraakte versie van de telefoongids even automatisch in dat opzeggingsformulier plempen?

ZDEV | 23-10-11 | 21:56

@Rammstein | 23-10-11 | 21:43
Dan zijn jouw principes ook niet veel waard!

Joost Maghetweten | 23-10-11 | 21:56

Helaas, die van mij is al met de oude bomen mee.

Koud flesje Alfa | 23-10-11 | 21:56

@mezelf: Waarom kan GS geen 'kleiner-dan-teken' aan?

niet voor de hond | 23-10-11 | 21:56

Ze sturen je verplicht een telefoongids en eisen een email adres als je dit gaat opzeggen?
Pardon?

Weeraanmelden | 23-10-11 | 21:55

@Joost Maghetweten | 23-10-11 | 21:50
Goed punt.

Overigens, een principe IS een zelfgekozen leefregel.
www.encyclo.nl/begrip/principe

Hoewel, bij bepaalde -extreme- religies worden die leefregels massaal door -een woestijnschizofreen- anderen bepaald. En niet zozeer door de mensen zelf.

Bart_Bart | 23-10-11 | 21:55

@Biff Eagleburger | 23-10-11 | 21:42
Ah, maar als de buuv nu haar jaarlijkse stookblaadjes mist omdat jij die hebt teruggegeven? Niet zeggen wat niet weet, wat niet deert, want ze leest mee!

Joost Maghetweten | 23-10-11 | 21:55

Ik gebruik één telefoongids als isolatiemateriaal voor om de verwarmingsbuizen op zolder; per jaar omwikkel ik ca. 60 cm buis, want ik deel de gids met een découpeerzaag in tweeën in de breedte.
En met 60 cm tape plak ik de hele teringzooi netjes dicht.

En nee, nooit, maar dan ook écht nóóóóit zal ik die telefoongids gebruiken om iets op te zoeken. Dat is zó 1985!
Wel handig is de postcodegids. Die gebruik ik vrijwel dagelijks.

Boris Poepnagel | 23-10-11 | 21:54

Het telefoonnummer van het Internet staat er niet eens in.

ZDEV | 23-10-11 | 21:54

@Pikkebaas | 23-10-11 | 21:45
Spreek je die kerel aan die voor de deur staat met de Z dakloze krant, geef 'm een gulden, en dan doet hij het vast voor je.

Joost Maghetweten | 23-10-11 | 21:53

Dit jaar krijgen ze hem terug

AlterEgo- | 23-10-11 | 21:53

Krijgen we eens iets gratis, is het wéér niet goed.

Ivoren Toren | 23-10-11 | 21:53

Heb me een paar jaar geleden al afgemeld.
Vorig jaar dus niet gekregen.
Pas een open haard gekocht.
Wat nu?
Waar kan ik me weer IN laten schrijven?
-
Belmeniet register wekt in mijn geval overigens prima. Wordt nooit meer gebeld.
-
Zaterdag overigens wel zo'n stelletje JesusFreaks aan de deur gehad. Hond had een fijn speelkwartiertje.

Dr. Utker | 23-10-11 | 21:52

@Carboneum | 23-10-11 | 21:44
Daar heb ik dan weer geen moeite mee.

Joost Maghetweten | 23-10-11 | 21:52

@Biff Eagleburger | 23-10-11 | 21:46
OK, dan maar plan B. Het hoofdkantoor van De Telefoongids BV van de buitenwereld afsluiten met een 10m dikke laag telefoongidsen.

Hebben we maar 5 procent van het totaal aantal gidsen voor nodig.

Bart_Bart | 23-10-11 | 21:51

@Bart_Bart | 23-10-11 | 21:43
Toch vind ik jouw leefregels iets anders dan principes. Want als ik altijd probeer beleefd te zijn, heb ik dus al een reserve ingebouwd (=probeer) voor het geval dat je een ongelofelijke LUL tegenkomt waarbij je daar even geen zin in hebt. Als het een echt principe was (dus van zo'n principieel iemand) dan is er geen ruimte voor een comptomis. á la:"Op zondag eten we nooit vis dus ook vandaag niet, maakt me niet uit dat je morgen deaudt gaat, zondag is zondag."

Joost Maghetweten | 23-10-11 | 21:50

Afstand papiercontainer naar straat < Afstand naar NLPost-brievenbus.
Voorstel derhalve afgewezen.

niet voor de hond | 23-10-11 | 21:49

euh sorry me comment ging over iets met turken en koerden ,ben sneller dan me schaduw!

feboburger | 23-10-11 | 21:49

ze slaan elkaar de hersens maar in ,goed voor de woningmarkt

feboburger | 23-10-11 | 21:48

Bart_Bart | 23-10-11 | 21:45 |
Praktisch?
Wakker geworden jagersinstict wil spektakel zien!

ZSU-23-4 | 23-10-11 | 21:48

Ik vreet 'em gewoon op, met mayonaise, curry en een gesnipperd uitje.

Gier | 23-10-11 | 21:47

@pikkebaas: gewoon in 2 of 3 stukken opsturen, scheuren, plakband eromheen, adres erop en klaar!

pappavan | 23-10-11 | 21:46

absurd je moet prive gegevens afgeven om het boek weer te laten ophalen ,moet niet gekker worden!

feboburger | 23-10-11 | 21:46

@Bart_Bart | 23-10-11 | 21:44

Die smeulen alleen maar. *pyro-ervaringsdeskundige is*

Biff Eagleburger | 23-10-11 | 21:46

Ik doe mee. Goed plan!

Rikketiktik | 23-10-11 | 21:45

@ZSU-23-4 | 23-10-11 | 21:44
Is dat wel praktisch? Zo'n dikke vliegenmepper? Ik gebruik persoonlijk liever een Suske en Wiske, of een Donald Duck.

Bart_Bart | 23-10-11 | 21:45

@Joost Maghetweten, ja, maar ik kom vaker (wekelijks) op dat postkantoor en ik wil niet bekend staan als die moralfag die de goudengids terugstuurt.

Pikkebaas | 23-10-11 | 21:45

@Biff Eagleburger | 23-10-11 | 21:42
Ach, straks moeten de kerstbomen weer in de fik. Kunnen we die gidsen mooi als aanmaakblokje gebruiken.

Bart_Bart | 23-10-11 | 21:44

Neuh, gebruik de Amsterdamversie altijd opgerold als vliegenmepper, dus die is noodzakelijk

ZSU-23-4 | 23-10-11 | 21:44

Word dr gdvrverdorie niet goed van, die dikke ruk-lame-zeaui Moest met een aanloopje mn veurdeur openen! Ik kreeg dr ook nog es n telf.gids bij. Zó een dikke(..)!!
Ondanks mn "NEE-NEE OPHOER0N DUS" -stickerT. Pliessie, halp!
Maar om ze nou op te gaan sturen. Nee, das me toch ietsie teveel moeite. Maar 'dankt voor deze uitlaatklepper.
#wearefedupwithdegelegids

flc | 23-10-11 | 21:44

Joost Maghetweten | 23-10-11 | 21:40 | + 0 -
In principe ben ik het met jou eens.

Carboneum | 23-10-11 | 21:44

De papierbak is voor mij dichterbij dan de brievenbus, dus de keuze is snel gemaakt.

Rammstein | 23-10-11 | 21:43

@Pikkebaas | 23-10-11 | 21:40
Dat hoeft ook niet; het is niet alsof je er daadwerkelijk postzegels op moet plakken. Je loopt gewoon de rij voorbij naar het loket en zegt:"mag ik dit hier even achterlaten?"

Zolang er maar een adressticker met antwoordnummer opzit, hoef je verder niets te doen.

Joost Maghetweten | 23-10-11 | 21:43

@Joost Maghetweten | 23-10-11 | 21:40
Of je kiest gewoon breed toepasbare principes.

Zoals: "Altijd proberen beleefd te zijn.", of "Anderen geen kwaad doen", of "Ik haat per definitie elke PvdA'er".

Hoeft je dus niet te beperken in je vrije keuze.

Bart_Bart | 23-10-11 | 21:43

Appartementencomplex. Dan donderen ze gewoon 50 stuks in de lobby.

Biff Eagleburger | 23-10-11 | 21:42

Even door de papiervernietiger en je hebt kattenbak vulling voor de komende 8 jaar, inclusief de komende crisis

jan-lul-de-behanger | 23-10-11 | 21:42

@Biff Eagleburger | 23-10-11 | 21:36
Waarom kreeg je een bundel?

Joost Maghetweten | 23-10-11 | 21:41

@de keauning | 23-10-11 | 21:30
Principes. Zijn net als een geloof: Ze brengen meer problemen dan geluk. Mensen komen vooral hun principes tegen op het moment dat ze eigenlijk iets anders willen doen maar nu niet kunnen omdat ze zo nodig principieel moeten zijn.

Beperking van je vrije keuze als je het mij vraagt.

Joost Maghetweten | 23-10-11 | 21:40

En hoe krijg ik dat ding in de brievenbus ?? Ik ga namelijk echt niet voor lul staan op het postkantoor.

Pikkebaas | 23-10-11 | 21:40

@Frankiej | 23-10-11 | 21:26
Precies! Ik gebruik hem al jaren als aanmaakpapiertjes supply voor de open haard. Ideaal!

Joost Maghetweten | 23-10-11 | 21:36

Je moet gegevens invoeren om je af te kunnen melden voor die troosteloos verouderde papiermassa. Op hun Twitteraccount staat vermeld dat ze die gegevens gebruiken om een afspraak met je te maken om dat kreng op te komen halen. Je verzint het niet :)
twitter.com/#!/DTG_GG/status/113571160...

Shifra | 23-10-11 | 21:36

Ik heb nog wel eens een bundel gouden gidsen op het dak van de bezorgende auto gepleurd. Of-ie alstublieft z'n spam wou meenemen en dat wou hij niet. Dan maar zo.

Biff Eagleburger | 23-10-11 | 21:36

-weggejorist-

R. Skickr | 23-10-11 | 21:32

In de brievenbus? In de zomer worden ze voor de deur gegooid en als ze niet worden weggehaald, inbrekers precies kunnen zien wie op vakantie is.

drs.Nee | 23-10-11 | 21:32

-weggejorist-

Rammstein | 23-10-11 | 21:31

Meteen afschaffen die gele geile pagina's...

da wizard | 23-10-11 | 21:30

DaveDH | 23-10-11 | 21:28 | + 0 -
als gezegd, een adressticker is voldoende. en terugsturen is niet zozeer voor het gemak, meer een principekwestie lijkt me, hoop dat je dat inziet.

de keauning | 23-10-11 | 21:30

Goed plan!

Slipsnifter | 23-10-11 | 21:30

Paulkruger | 23-10-11 | 21:28 | + 0 -
Hangt er van af wie u met "jullie" bedoelt .....

Rammstein | 23-10-11 | 21:29

-weggejorist-

Rammstein | 23-10-11 | 21:29

-weggejorist-

R. Skickr | 23-10-11 | 21:29

Ja, het moment dat mijn kat haar jaarlijkse hersenschudding oploopt...

brutus68 | 23-10-11 | 21:29

Gewoon in de kachel flikkeren met een paar blokken hout er bovenop,gloeit mooi de nacht wel door zo'n compact pak papier.
Jammer dat ik niet in Amsterdam woon,die heeft een veel dikker boek.

Beëlzebul | 23-10-11 | 21:29

Merci Rammstein, maar bij nader inzien denk ik dat ik 'm toch nog even vasthou. Op dagen dat ik even geen last van vrouwlief wil hebben geef ik haar dat ding, kan ze met heel de gemeente bijkletsen.

de keauning | 23-10-11 | 21:28

netniet | 23-10-11 | 21:26 | + 0 -
U bent een bewaar-slaaf ?

Rammstein | 23-10-11 | 21:28

ga niet een heel formulier in vullen zeg... tief hem gewoon in de vuilniszak...

DaveDH | 23-10-11 | 21:28

Deal, ik ga hem opsturen. Jullie ook?

Paulkruger | 23-10-11 | 21:28

de keauning | 23-10-11 | 21:26 | + 0 -
Adressticker erop en hoppa !

Rammstein | 23-10-11 | 21:27

Mooi, mogen edities van eerdere jaren ook nog ?

netniet | 23-10-11 | 21:26

Ha dank, nu nog een envelop vinden waar dit gedrocht inpast.

de keauning | 23-10-11 | 21:26

Fik erin, hoeft de verwarming van de winter ook niet aan.

Frankiej | 23-10-11 | 21:26

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken